Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[Verzamel] Landschappen deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 33 ... 36 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Hier nog eentje. In zwart/wit oogt 'ie wat 'epischer' (meer contrast erin gestopt?), maar in kleur vind ik 'm fijner :)

The devil is in the details.

• Mavi86
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20-05 22:23
@sys64738, gaaf zo met dat licht dat op de boom schijnt. De zwart wit vind ik het mooist.
@adros, mooi man. Een keer wat anders dan de kleurrijke foto's van je :) Erg mooie sprookjesachtige plaat.

Ik ben momenteel aan het klussen dus ivm gebrek aan tijd moet ik een beetje in de buurt blijven voor mijn foto's

Hier weer een uit het bos in de buurt :)

Firewood by Mario Visser, on Flickr

www.mariovisser.com

• PdeBie
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
In kleur vind ik hem ook sfeervoller ja :)

website

• sys64738
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 10:08

sys64738

Press play on tape

Begin de kleurenversie steeds mooier te vinden.... maar de zwart-wit blijft toch mijn favoriet. En ja die B&W is iets heftiger geprocessed waardoor hij er iets meer uitspringt.

@Mavi86: Mooie plaat weer. Wel duidelijk thema de laatste tijd: dooie bomen ;-)

gijspeijs.com | 500px | Flickr | GX8 - Oly 40-150mm F2.8 - Lumix 12-35mm F2.8 - Lumix 20mm F1.7 II - Oly 45mm F1.8

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Mavi86: ik had wel ff die blauwe lot-numbers op de gezaagde stammen weggesoept... ;)
Nu is dat blauwe plaatje op de zaagsnede een beetje een dissonant.

Meestal doe ik zelf weidse alpine landschappen, maar af en toe zie ik wat anders voor mijn objectief voorbijtrekken. :Y

BadWeather02 by Erik Haak, on Flickr
[aan het einde van zonnige dag kwam er ineens zwaar weer aanzetten in het dal. Gezien vanaf ons hotel in SŁd-Tirol]

BadWeather01 by Erik Haak, on Flickr

Ben er nog niet uit welke versie nou het 'beroerdste' weerplaatje is... ;)
En nee, het is geen zwart/wit versie, dit is de kleurenversie... voor zover je nog van kleur kon spreken bij die weerscondities... 8)

†††Mooie Plaatjes†††

• sys64738

sys64738

Press play on tape

@ehtweak: 2. Iets dramatischer.... maar allebei lekkere sombere platen. Mooi.

@Mavi86, Zo he, je boomstammen in de Spotlight bij DigiFotoPro op FB! Op naar wereldfaam ;-)

gijspeijs.com | 500px | Flickr | GX8 - Oly 40-150mm F2.8 - Lumix 12-35mm F2.8 - Lumix 20mm F1.7 II - Oly 45mm F1.8

• Mavi86
@ehtweak. ja had ik wel kunnen doen. Maar was niet in een photoshop bui :).
Lekkere dramatische platen! de eerste vind ik dan de beste.

@sys64738, haha ja inderaad. Kom maar met dat grote geld

www.mariovisser.com

• sys64738

sys64738

Press play on tape

Nog maar even landschapje van afgelopen weekend. Heerlijk weer voor rondje door de duinen en ik ben nog nooit zo veel wild tegen gekomen als dit keer....

• Nathuran
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15:24

Nathuran

Koffie!

quote:
ehtweak schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:00:
@Mavi86: ik had wel ff die blauwe lot-numbers op de gezaagde stammen weggesoept... ;)
Nu is dat blauwe plaatje op de zaagsnede een beetje een dissonant.

Meestal doe ik zelf weidse alpine landschappen, maar af en toe zie ik wat anders voor mijn objectief voorbijtrekken. :Y

[afbeelding]
BadWeather02 by Erik Haak, on Flickr
[aan het einde van zonnige dag kwam er ineens zwaar weer aanzetten in het dal. Gezien vanaf ons hotel in SŁd-Tirol]
[afbeelding]
BadWeather01 by Erik Haak, on Flickr

Ben er nog niet uit welke versie nou het 'beroerdste' weerplaatje is... ;)
En nee, het is geen zwart/wit versie, dit is de kleurenversie... voor zover je nog van kleur kon spreken bij die weerscondities... 8)
Ik vind de eerste fijner kijken omdat je daar ook het punt ziet waar de twee hellingen elkaar 'raken', zeker i.c.m. het water wat er dan in lijkt te vallen. Qua slechtweerplaten zijn ze allebei prettig om te zien, mooi vastgelegd! (oja, wel even nog die zwarte stip uit de eerste soepen :9, bij de tweede zie ik hem zo snel niet terugkomen)

Nathuran wijzigde deze reactie 26-01-2017 08:52 (4%)

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

quote:
Nathuran schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 08:49:
[...]

Ik vind de eerste fijner kijken omdat je daar ook het punt ziet waar de twee hellingen elkaar 'raken', zeker i.c.m. het water wat er dan in lijkt te vallen. Qua slechtweerplaten zijn ze allebei prettig om te zien, mooi vastgelegd!
Dank u. Ik vind zelf BadWeather02 ook de meest 'beroerdste'.
Als ik naar het aantal views/favs kijk, dan is juist BadWeather01 populairder. Geen (?) idee waarom.

BTW: die zwarte trechter, die gevormd wordt door de convergerende hellingen, heb ik wel ietsje opgerekt m.b.v. Photoshop. Want het oorspronkelijke kruispunt stond precies op de rand van de opname.
quote:
Nathuran schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 08:49:
(oja, wel even nog die zwarte stip uit de eerste soepen :9, bij de tweede zie ik hem zo snel niet terugkomen)
Die zwarte stip (er zijn er nog meer te zien op het high res origineel) is een vogel die probeert de stortbui te trotseren. Ik heb 'm er juist ingelaten... 8)

ehtweak wijzigde deze reactie 26-01-2017 10:22 (8%)

†††Mooie Plaatjes†††

• marceltuit
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 17:23

marceltuit

Testende fotografeur

@sys64738: Leuke compo, al vind ik het voorste paard iets te centraal. Ook de kleuren zijn een beetje gek...

@ehtweak: Die eerste, super! Die tweede werkt voor mij niet, doordat hij afgeknipt is onderin.

@mavi86: Deze vind ik helaas wat minder interessant dan ik gewend ben van je, maar dat is denk ik eigen smaak. Ik heb het niet zo op die productiebossen :D

@sys64738: Mooie lichtstralen!

@adros: gave winterplaat, mooie curve van het pad!

@Mortum: Heerlijk licht en kleuren en ster. Vind alleen dat groene dingetje voor de middelste boomstam een beetje storend.

Apparatuur: Canon 6d, Canon 24-70f4.0, Sigma 150-500, Sigma 105 mm, canon 16-35f4.0, canon 40f2.8 | Mijn website | Flickr fotostream

• Mavi86
@sys64738, leuk die driehoeksvorm in je compositie met dat andere paard links en de koe recht :) Weet niet of het bewust is gekozen maar ik vind het wel werken.

Tijdens een wandeling op de Posbank in de ochtend deze plaat geschoten.

Golden Posbank by Mario Visser, on Flickr

www.mariovisser.com

• MattiB
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 19:58
@Mavi86 Opzich goede sfeervolle plaat, maar toch ontbreekt er iets. De boom in het midden staat voor mijn gevoel wat te ver weg.

Van mij nog maar een bevroren seascape O-)

On The Ridge by MattiB, on Flickr

• Mavi86
Fijne compositie MattiB! toppie

Nog een plaatje van mij

Misty sunrise Posbank by Mario Visser, on Flickr

www.mariovisser.com

• Mr Pingu
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 20-05 22:13

Mr Pingu

Professioneel Prutser

@MattiB Fijne plaat, maar vind de vignetting in de linkeronder hoek wel wat te sterk. Wellicht kan je de lijn van ijs net wat meer aandacht geven door middel van wat dodging en burning. Compositie is namelijk heel fijn.
@Mavi86 Is dat je achtertuin? Prachtige opnamen, wederom! Betreft de eerste foto: Hele fijne kleurtjes en ik twijfel of ik het eens ben met MattiB. Vind hem zo wel goed, maar misschien mag de boom ook wel net iets meer aandacht. Ik ben er niet over uit. Centrale horizon is goed aangezien je nu twee complementerende kleuren in evenwicht hebt. Misschien de aan de bovenzijde en onderzijde 5% eraf croppen.

Betreft de tweede: Nogmaals een goede compositie, maar ik mis een beetje de sprankeling. Zeker ten opzichte van andere foto's die je uit dit gebied hebt laten zien. Wellicht iets meer aanzetten in PP.

Through the woods II by Karsten, on Flickr

Flickr | Canon 600D | Canon EF-S 10-22mm USM, EF-S 55-250mm IS STM, EF 50mm STM| Tamron 17-50 f/2.8 | Helios 44-2 58/2 | CZJ 50/1.8 MC Pancolar || Dell U2414H || Nokia N900-CSSU Thumb

• Crowdpleaser
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:25
Film zullen jullie niet zoveel zien hier zeker, uitermate geschikt voor landschappen:

Untitled by Alexander Snel, on Flickr

Untitled by Alexander Snel, on Flickr

Lago Caldonazzo. by Alexander Snel, on Flickr

• Walker78
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 17:16
@Mavi86: Die bomen krijgen iets herkenbaars, iedere keer weer verrassend anders. Mooi om te zien; wat mij betreft mag je er nog even mee doorgaan :) Vind die ťťn na laatste toch het mooist, qua sfeer, kleur en compositie. De tweede is ook mooi maar naar mijn idee heeft de rechterkant iets willekeurigs.

@Mr Pingu: Fraaie lichtval, met die gloed over de sneeuw.

@Crowdpleasure: Ah, film, mooi, Fuji Superia, Kodak Tri-x 400, Ilford Fp4+, Leica, Rolleifles, interessant. De eerste, met die kamelen, vind ik heel fraai, mooie doortekening, zachte kleuren, compositie spreekt me ook aan. De tweede, met de Rollei, vind ik wat minder, heeft voor mij niet zoveel zeggingskracht. De derde vind ik dan wel weer boeiend, met weer die mooie doortekening en grijstinten.

Nog een recente sneeuwfoto van mij:

birds by Henk48, on Flickr

• Evano
  • Registratie: april 2006
  • Nu online
[i]Mavi86[i]: Zeer mooi. Niets op aan te merken, wat Mr Pingu zegt over het aandikken hoeft voor mij juist niet, dit softe hoort juist bij het mistige vind ik.

Mr Pingu: Prachtig licht en goede compositie. Alleen jammer van de beperkte scherptediepte, dat vind ik niet zo goed werken hier. En je hebt naar mijn mening iets te veel contrast toegevoegd (wat i.c.m. die onscherpte op de voorgrond nogal vreemd oogt) maar smaken verschillen blijkt maar weer :)

Crowdpleaser: Ah, film, nice! Kan ik altijd zeer waarderen. Vind de eerste de beste, fijne plaat. Mooi hoe er tegelijkertijd rust in het landschap te vinden is en tegelijkertijd voegen de drie rijders wat dynamiek toe. Twee is ook mooi vind ik, maar wat minder boeiend dan nummer 1. Maar kan misschien komen doordat voor ons Nederlanders zo'n heidelandschap al snel wat gewoon is. Nummer drie kan mij juist niet zo bekoren. Ik vind de takken nogal beklemmend werken voor de compositie. Ik snap het wel, maar in deze uitwerking (te weinig afstand tot de takken) vind ik het niet fijn kijken.

Walker78: Jammer dat de kadering nogal slordig is! De vogels (onderaan) staan er half op.

Zelf vind ik het (als landschapsfotograaf) nog altijd lastig om 's winters te fotograferen. Alles is zo dor... Waardoor ik soms uitwijk naar zwart-wit.

• Walker78
quote:
Evano schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:14:
Walker78: Jammer dat de kadering nogal slordig is! De vogels (onderaan) staan er half op.
Daar had ik nou zelf helemaal overheen gekeken! Is gefixed.

• MattiB
@Crowdpleaser, De eerste die met de kamelen is erg gaaf. Compositie werkt fijn! De andere vind ik wat minder maar dat komt meer doordat ik niet een grote fan ben van zwart wit landschappen.

@Walker78, Opzich prima shot alleen heb ik de hele tijd het gevoel dat ik wil weten wat er aan de linkerkant gebeurd. Ik vind hem ook wat krap gekaderd.

@Evano Ik vind je contrast erg hard en weet niet echt waar ik naar moet kijken. Het is erg veel takken.
Probeer winters juist gebruik te maken van het dorre. Natuurlijk moet je de weerstomstandigheden wel mee hebben.

Ben net weer terug van een weekje Nederland, daar eens naar het Speulderbos geweest. Wat een sprookjesachtig bos, heel gaaf :) Ik had het liefst wat meer mist gehad maar het laagje wit op de grond zorgde wel voor een leuk effect.

Winter Wasteland by MattiB, on Flickr

Gekozen voor een wat 'high key' effect om het wat mysterieuzer te maken :)

• Deathchant
  • Laatst online: 19:55

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik moet meteendenken aan Band of brothers :) Ik vind de foto erg goed! Sfeertje komt goed over. Goed gebruik gemaakt van highkeytones!

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Lowepro Flipside 400AW | Carryspeed FS-PRO

• MattiB
Het is maar wat stilletjes hier laatste tijd :z

Een avondje wachten tot de zon onder gaat

Last Winter Days by MattiB, on Flickr

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Walker78
@MattiB: Het Speulder- en Sprielderbos in de buurt van Garderen behoren ook tot mijn favoriete wandelgebieden. Mooie, sfreervolle plaat, van die bomen. En ja, 't is idd wel stil hier maar het is op 't ogenblik ook overal zo akelig kaal overal, moet je echt van houden (ik niet dus).
Je tweede foto kondigt in ieder geval de lente weer aan, alleen al daardoor kijk ik er met plezier naar, maar ook het beeld als geheel, met die fijne doortekening in de bomen, spreekt me aan.

Van mij nog een 'analoog' winterbeeld uit de Vogezen, alweer een tijdje geleden gemaakt, met m'n Nikon FE + 28mm, gescand met m'n Nikon V ED.

a winterwalk in the Vosges by Henk48, on Flickr

Walker78 wijzigde deze reactie 16-03-2017 23:48 (47%)

• Nathuran

Nathuran

Koffie!

quote:
Walker78 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 18:08:
@MattiB: Het Speulder- en Sprielderbos in de buurt van Garderen behoren ook tot mijn favoriete wandelgebieden. Mooie, sfreervolle plaat, van die bomen. En ja, 't is idd wel stil hier maar het is op 't ogenblik ook overal zo akelig kaal overal, moet je echt van houden (ik niet dus).
Je tweede foto kondigt in ieder geval de lente weer aan, alleen al daardoor kijk ik er met plezier naar, maar ook het beeld als geheel, met die fijne doortekening in de bomen, spreekt me aan.

Van mij nog een 'analoog' winterbeeld uit de Vogezen, alweer een tijdje geleden gemaakt, met m'n Nikon FE + 28mm, gescand met m'n Nikon V ED.

[afbeelding]a winterwalk in the Vosges by Henk48, on Flickr
Lekker sfeertje in de foto, had misschien een stop lichter gemogen. Maar dat is de charme van analoog schieten, daar kom je dagen/weken later thuis pas achter :)

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

• Walker78
quote:
Nathuran schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:33:
Lekker sfeertje in de foto, had misschien een stop lichter gemogen.
Zit wat in, heb 'm hier nog even wat lichter gemaakt, mogen jullie kiezen :9

Toch is het altijd wat vreemd hier: als ik de twee foto's full-screen op Flickr bekijk vind ik de eerste, die dus iťts donkerder is, toch mooier, terwijl hier die iets lichtere beter oogt.

Walker78 wijzigde deze reactie 16-03-2017 23:50 (41%)

• Nathuran

Nathuran

Koffie!

quote:
Walker78 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:33:
[...]

Zit wat in, heb 'm nog even wat lichter gemaakt, mogen jullie kiezen :9
beter vind ik, maakt het net iets vriendelijker om naar de te kijken

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Walker78: Altijd leuk, uit de oude analoge doos. :Y
Heb zelf ook wat van dat ingescande, analoge materiaal:
https://www.flickr.com/ph.../albums/72157655889789355#

Vind zelf altijd dat het (vaak) heel erg blauwig oogt (ook die van jou). Maar daar kun je tegenwoordig met PP software natuurlijk makkelijk wat aan doen. ;)

†††Mooie Plaatjes†††

• Walker78
quote:
ehtweak schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:53:
Vind zelf altijd dat het (vaak) heel erg blauwig oogt (ook die van jou). Maar daar kun je tegenwoordig met PP software natuurlijk makkelijk wat aan doen. ;)
Ja, da's ook weer zoiets, toch raar eigenlijk dat je zo anders tegen je eigen foto's aankijkt. Nou je 't zegt valt me dat blauwe zelf ook op, heb wat in Photoshop zitten pielen, niet eens zo makkelijk, totdat ik maar eens de optie 'auto color' onder de TAB 'image' gebruikte. Voor wie geÔnteresseerd is: het verschil kun je hier zien.

Walker78 wijzigde deze reactie 16-03-2017 23:51 (23%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MattiB
@Walker78 De laatste bewerking is het fijnste wel. Ondanks dat vind ik de blauwere versies niet storend. Leuke foto met mooi contrast tussen sneeuw en de rest van het landschap.

Ik blijf lekker posten nu ik wat tijd heb gehad voor wat editen :)

Speulderbos is meer dan alleen kromme bomen :)

First Light by MattiBo, on Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mavi86
@MattiB , "winter wasteland" gave foto. heerlijk sfeertje met de mist.
@Walker78 " a winterwalk.." mooie plaat. Misschien een tikje donker maar vind het niet storen. Mooie wolkenpartij ook.
@MattiB . "first light" gaaf met licht dat zo tussen de bomen door schijnt.

Path through windmill city by Mario Visser, on Flickr

www.mariovisser.com

• Tiwazz
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19:35
@MattiB
Knappe sfeer die je daar wegzet, erg 'sprookjes' achtig.
De boom aan de rechterzijde zorgt er echt voor dat je blik naar de zonnestralen gaan.
Ik zou zelf misschien nog ietsjes terug gaan met de clarity tool

@Mavi86
Ik had hem al gezien op flickr maar man, wat een lekkere kleuren.
De mist die er hangt maakt het lekker sfeervol. Ik weet niet wat er aan de linkerkant nog mee te zien valt, maar de leegte rechts voegt voor mijn idee minder toe dan het spannende gedeelte links met de kleuren van de zon.

Ben benieuwd wat jullie hier van vinden:

DSC_0478 by Nando Donkersloot, on Flickr

Nikon D610 - Nikkor 28mm f1.8 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 105mm f2.8 micro | Flickr: ndonkersloot | PSN: ndonkersloot

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 17:29

Get!em

Oh die ja!

quote:
MattiB schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 19:31:
Een avondje wachten tot de zon onder gaat

[afbeelding]Last Winter Days by MattiB, on Flickr
Mooie inlijsting van een zonsondergang. Contrast tussen voorgrond en de bossen tot aan de rivier is helaas wat minder nadrukkelijk aanwezig. Al met al wordt de gehele foto daardoor wat te donker naar mijn smaak.
quote:
Walker78 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 18:08:

[afbeelding]a winterwalk in the Vosges by Henk48, on Flickr
Mooi! Echt leuk om te zien dat analoog zo gek nog niet is en goed herkenbaar blijft. Los van analoog/digitaal: Ik zou geprobeerd hebben om het pad iets schuiner in beeld te krijgen om je ogen beter te geleiden de foto door te kijken.
quote:
MattiB schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:30:

Speulderbos is meer dan alleen kromme bomen :)

[afbeelding]First Light by MattiBo, on Flickr
Leuk. Als je er dichtbij woont heb je echt veel van dit soort situaties en kun je ze uitzoeken op de mooiste. Deze is mooi vastgelegd.
quote:
Leuke sfeer. De geleiding van je ogen middels het pad langs alle bomen gaat prima! Wel zou ik inderdaad gekeken hebben of je je standpunt iets kon wijzigen om de rechtse leegte te verwisselen met de linkse interessante kleuren, maar met behoud van het mooi lopende pad. Waarschijnlijk redde je dat niet zonder bootje.... :)
quote:
Tiwazz schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:32:
Ben benieuwd wat jullie hier van vinden:

[afbeelding]DSC_0478 by Nando Donkersloot, on Flickr
Mooi winters landschap met drijvende ijsschotsen. Jammer dat ze niet dichterbij dreven. Een perspectief met meerdere ijsschotsen op voorgrond in het water, inclusief spiegeling maakt hem spannender. De mensen rechts zijn jammer. Niet nadrukkelijk genoeg om de weidsheid te benadrukken, maar genoeg aanwezig om je oog erop te laten vallen. Helaas lijken ze bewogen.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Tiwazz Wat ik er van vind?
Hmmm, wel errug blauw.
Ik zie wel wat spookfiguren met doorschijnende lichamen... ;) (komt waarschijnlijk door je lange belichtingstijd)
Mogen we ook weten waar het is? Het lijkt op iets uit de Scandinavische regio's en het zit in een 'Iceland' album, maar ik zie geen GPS EXIF metadata.

EN @ f/16 is ook niet optimaal qua scherpte. Bij dit soort high res platen verwacht ik wat meer 'crispiness', sprankeling, wat meer umpff...

Oh ja, en er zit rechtsboven, in de lucht, een (sensor)vlek...

ps: ben wel jaloers op de locatie op zich (waar dan ook op IJsland). Lijkt me ontzettend gaaf om daar rond te struinen! 8)

†††Mooie Plaatjes†††

• Tiwazz
@ehtweak
Je hebt helemaal gelijk, tint ietsje gecorrigeerd en sensor vlek verwijderd.
Deze was flink toeristisch en liepen dus continu mensen. Ik heb gekozen voor een lange sluitertijd en daardoor een hoop voorbij gangers helemaal van de plaat kunnen halen, een deel staat er inderdaad bewogen op.

Dit is de glacier lagoon in Ijsland tegenover diamond beach.
Kan je Ijsland zeker aanraden, wat een pracht land!

@Get!em
U vraagt, wij draaien:

DSC_0482 by Nando Donkersloot, on Flickr

Nikon D610 - Nikkor 28mm f1.8 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 105mm f2.8 micro | Flickr: ndonkersloot | PSN: ndonkersloot

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

@Tiwazz Je had mooie mazzel met dat mooie weer en nog een paar wolkjes aan de hemel en dan ook nog windstil. Ben er ook geweest (Jokulsarlon). Jammer dat het er tegenwoordig zo druk is. Je tweede foto is meer zoals ik het bedoelde. En dan nog het evenwicht erin. Links/rechts plaatsing van interessante zaken. Als hij nu links had gezeten, loskomend van het achtergrond ijs, dan had je mooi evenwichtige plaat gehad.

Hierbij ook probeersel van mij. Dit is een panorama van 14 fotos in portrait stand op met de 24-105 op 28mm. Samengevoegd met de Pano-functie in LR. Omgezet in zwartwit en daarna highlights en bepaalde colors (geel-oranje en blauw) doorgedrukt om een Ansel effect te krijgen en verder nog wat grain toegevoegd. Helaas misten de typische witte wolken om de lucht wat mooie witte watten te geven. Het was strakblauw en daar zou dagen niks in veranderen.

Genomen in Canyonlands, met zicht op de Green river en Islands in the Sky.

Iso100, F/10, 1/160s
Pano is 20000 pixels in de lange zijde origineel.

Get!em wijzigde deze reactie 22-03-2017 13:13 (3%)

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Nog een zwartwit.

Zion National park (near Checkerboard Mesa)

• Walker78
quote:
Get!em schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:49:
[...]Mooi! Echt leuk om te zien dat analoog zo gek nog niet is en goed herkenbaar blijft.
(Even selectief quoten): tot nu toe is mijn ervaring dat het ook erg afhangt van de scanner die je gebruikt, natuurlijk een open deurtje, maar ergens vind ik het zonde dat zo'n Nikon V ED, of iets van gelijkwaardige kwaliteit in ongeveer dezelfde prijsklasse, helemaal niet meer bestaat: Úf het is vele malen duurder Úf het is beduidend minder goed. Waarschijnlijk houdt mensen die nog veel analoog materiaal hebben dat er ook vanaf hier verder nog werk van te maken. Ik heb deze ontwikkeling altijd raar gevonden; er moet toch een markt voor zijn?

• Hahn
  • Nu online
quote:
Get!em schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:09:
Nog een zwartwit.

Zion National park (near Checkerboard Mesa)

[afbeelding]
De lichte delen zijn een beetje te licht voor mijn smaak. Zit ook tegen het clippen aan, of niet?

• Tiwazz
@Get!em
Bedankt voor je reactie!
Die dag inderdaad geluk gehad, het was zelfs warm en toch mooi met wat wolkjes aan de lucht.

Persoonlijk vind ik net als Hahn de witte highlights net iets te licht.
Daarom is voor mij de tweede foto minder prettig om naar te kijken gezien daar meer wit tinten in te zien zijn.
De panorama die je gemaakt heb is wel echt nice! prettig om naar te kijken en vind de zwart-wit omzetting daar beter tot zijn recht komen.

---

Om dan maar meteen in zwart-wit te blijven, nog een bijdrage van mijn kant:

Seljalandsfoss by Nando Donkersloot, on Flickr

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Op jullie aanraden deze foto en de vorige foto iets donkerder gemaakt in de highlights. Hij zat overigens nog niet in de clipping (volgens histogram). Structuur van het zandsteen komt zo iets beter in beeld.

https://tweakers.net/ext/f/R4Xypyr7C62fxeshqOkPNq7L/full.jpg

https://tweakers.net/ext/f/oKPpgZMScZ5e4f4yr2Eq3iRp/full.jpg

Universal Creations wijzigde deze reactie 02-04-2017 21:10 (10%)
Reden: Plaatjes verkleinen naar maximaal 800 pixel breed

Acties:
  • +3Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:49
Deze is echt stukken beter Get!em! De highlights zijn nu veel beter in toom, wat voor mij veel fijner kijkt. Verder mooi lijnenspel en een fijne zwart-wit overzetting.

Ik ben vanmiddag een stukje om gereden om gereden om het Henschotermeer, nabij Maarn, te fotograferen. Wat een mooie locatie! Was er rond 15.00, niet ideaal qua zon. Gauw een keer terug met zonsopgang of ondergang. Dan is het daar vast nog mooier!

Nikon D600 | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 80-200 F2.8 AF-D | DJI Phantom 4 | iMac 21.5' 4K

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MattiB
Leuke plaat! Vroeger vaak wezen zwemmen daar :) Mooi om een keer zo uit de lucht te zien

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mavi86
@Tiwazz Gaaf zo in zwart./wit
@jd1987 het licht had je inderdaad niet echt mee zo middel op de dag. Alsnog erg aardig :)

plaatje van mij

Dutch Silhouette by Mario Visser, on Flickr

www.mariovisser.com

• MattiB
Zag em al op Flickr langskomen. Heerlijke sfeer, misschien een tikkeltje te warm maar hij is fijn :)

• jd1987
Thnx @Mavi86! Sowieso ben ik echt onder de indruk wat er uit dat kleine cameraatje onder de drone komt! Vergt wel een beetje werk in Lightroom om alles eruit te krijgen, maar voor een 1/2.3" sensor echt prima!

Mooie, klassieke plaat van jou. Compositie kijkt lekker weg, eens dat ie misschien een tikje te oranje is.

Nikon D600 | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 80-200 F2.8 AF-D | DJI Phantom 4 | iMac 21.5' 4K

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MattiB
Gister was het hier lekker treurig en mistig, de lente wil nog niet echt..

Geeft wel een leuk sfeertje :)

Misty Archipelago by Matti Boeschoten, on Flickr

• Hahn
  • Nu online
Heel fijne plaat! Lekker sfeertje en dat alles lekker centraal staat helpt mee aan het 'kneuterige' gevoel (positief bedoeld :P). En de vogels maken het af voor mij.

• Mavi86
heel erg nice @MattiB

www.mariovisser.com

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mavi86

www.mariovisser.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

@MattiB Heerlijke sfeer, al had het een tikkeltje lichter gekund om net wat meer details te kunnen zien. Centrale compositie werkt hier goed
@Mavi86 Heerlijke sfeer ook, mooie leading line en fijne plaat om naar te kijken. De donkere gedeeltes zijn precies donker genoeg. Misschien dat ie gespiegeld nog beter werkt, aangezien wij van links naar rechts werken en dan wordt je echt meegenomen door het weggetje.

Flickr | Canon 600D | Canon EF-S 10-22mm USM, EF-S 55-250mm IS STM, EF 50mm STM| Tamron 17-50 f/2.8 | Helios 44-2 58/2 | CZJ 50/1.8 MC Pancolar || Dell U2414H || Nokia N900-CSSU Thumb

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Crowdpleaser
quote:
MattiB schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:17:
Gister was het hier lekker treurig en mistig, de lente wil nog niet echt..

Geeft wel een leuk sfeertje :)

[afbeelding]Misty Archipelago by Matti Boeschoten, on Flickr
Deze is fantastisch!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15:07
@MattiB Leuke plaat, vogels doen het ook goed inderdaad. De eend linksonderin vind ik dan wel weer storend.

@Mavi86 Mooie plaat. belichting is ook goed vind ik. Spiegelen is mogelijk wel intressant inderdaad.

Gisteravond even wezen zoeken naar een mooie zonsondergang. Uiteindelijk deze landschapsfoto weten te maken. Persoonlijk hou ik er wel van om lekker veel contrast en levendigheid toe te voegen maar ben benieuwd wat jullie vinden:

Pindakaas wijzigde deze reactie 04-04-2017 15:08 (8%)

don't mind me

• MattiB
@JeroenF Wat mij betreft ben je wel erg door geschoten met je bewerking. De schaduwen zijn compleet dicht gelopen waardoor alle details verdwijnen. Kijk morgen nog eens naar dezelfde plaat en vraag jezelf af wat er anders kan, vaak komt er later een heel ander gevoel dan wanneer je veel hebt zitten editten. Jammer want de scene ansich is fraai

• Pindakaas
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15:07
Zat ik net zelf ook al te bedenken inderdaad. Vanavond maar eens proberen wat meer detail in de dichtgelopen stukken te krijgen.

don't mind me

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@JeroenF : het zonnestraal effect is wel gaaf. Maar zoals @MattiB al zei; de donkere gedeeltes zijn te zwart/donker; geen details meer. :-(
Ook mis ik wat 'sprankeling' in de groenige voorgrond. Die schaduw van de boom in de plas geeft wel een leuke touch, maar valt eigenlijk weg tegen de andere 'rommel' op die voorgrond.

Een miniatuur landschap van dichtbij:

Myco10 by Erik Haak, on Flickr
Moest zowat op de grond gaan liggen om deze schimmelvruchten tegen de zonnige achtergrond in beeld te krijgen. :)

†††Mooie Plaatjes†††

• Tiwazz
@ehtweak
Erg gaaf, fijne plaat om naar te kijken door de fijne belichting.

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19:57
@ehtweak De kleuren zijn overal dichtgelopen, alsof je maar 256 kleuren hebt gebruikt. Geen gradiŽnt in de kleuren. Misschien teveel gecomprimeerd, of iets te hard in je nabewerking aan de schuifjes getrokken.
Verder wel een frisse plaat.

Universal Creations wijzigde deze reactie 08-04-2017 20:22 (6%)

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

quote:
Universal Creations schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 20:21:
@ehtweak De kleuren zijn overal dichtgelopen, alsof je maar 256 kleuren hebt gebruikt. Geen gradiŽnt in de kleuren. Misschien teveel gecomprimeerd, of iets te hard in je nabewerking aan de schuifjes getrokken.
Verder wel een frisse plaat.
Ik heb me echt afgevraagd wat je daar mee bedoelt; "kleuren zijn dichtgelopen"? :?
Heb werkelijk geen idee. Het ziet er in werkelijkheid echt zo uit. Het is idd zo 'fris'.
Er is bar weinig gecomprimeerd (zelfs 80% JPEG quality) en aan schuifjes trekken doe ik al helemaal niet. Die term kom ik wel vaker tegen en vraag me altijd af welke schuifjes je dan aan dient te trekken... ;)

†††Mooie Plaatjes†††

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20:00

Ventieldopje

I'm not your buddy, pal!

De kleur groen is overal het zelfde en even donker wat een raar beeld geeft. In de schaduw verwacht je donkere delen en in de zon lichter groen maar in beide gevallen is voor het overgrote deel de lichtheid van het groen even donker. Het lijkt dan ook wel alsof je de schaduwen omhoog hebt getrokken (dat is ťťn schuifje bijv.).

Er had van mij dus wel meer verschil mogen zitten tussen lichte delen en donkere delen.

www.maartendeboer.net
1Ds Mark III | Canon 85mm f/1.2L | Zeiss Milvus 50mm f/1.4 | Samyang 14mm f/2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19:57
quote:
ehtweak schreef op zondag 9 april 2017 @ 00:04:
[...]

Ik heb me echt afgevraagd wat je daar mee bedoelt; "kleuren zijn dichtgelopen"? :?
Heb werkelijk geen idee. Het ziet er in werkelijkheid echt zo uit. Het is idd zo 'fris'.
Er is bar weinig gecomprimeerd (zelfs 80% JPEG quality) en aan schuifjes trekken doe ik al helemaal niet. Die term kom ik wel vaker tegen en vraag me altijd af welke schuifjes je dan aan dient te trekken... ;)
Zoals ventieldopje al zegt zijn verschillende groene blaadjes 1 en dezelfde tint groen, kortom dichtgelopen. Daarnaast lijkt ie ingeflitst (of iets van reflectie), waardoor de contouren op de voorgrond wat raar zijn. Geen idee hoe ik dit beter kan omschrijven, maar goed.

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Walker78
@ehtweak: mooie plaat, zeker met de zon die zo lekker door het groen heen schijnt. Wat betreft de kleurschakeringen: juist omdat alles zo zonovergoten is krijg je een fris en vrolijk effect, ik vind dat mooi vastgelegd :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Universal Creations , @Ventieldopje : Het groen is wat het is; gewoon groen.
En nee, er is niks ingeflitst (zie ook de EXIF). Het was/is gewoon dat bijzondere licht op die plek. Goed gebruik makende van het 'doorlicht' effect van het licht door de blaadjes heen.
Trouwens; ik zie wel degelijk groenschakeringen.

Maar ik begrijp het wel hoor... ;) het ziet er idd anders dan anders uit. Anders dan wat je zou verwachten. En da's nou precies de bedoeling! >:)

ehtweak wijzigde deze reactie 09-04-2017 20:53 (5%)

†††Mooie Plaatjes†††

Acties:
  • +1Henk 'm!

• adros
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 01-12-2017
quote:
jd1987 schreef op zondag 2 april 2017 @ 20:53:
Deze is echt stukken beter Get!em! De highlights zijn nu veel beter in toom, wat voor mij veel fijner kijkt. Verder mooi lijnenspel en een fijne zwart-wit overzetting.

Ik ben vanmiddag een stukje om gereden om gereden om het Henschotermeer, nabij Maarn, te fotograferen. Wat een mooie locatie! Was er rond 15.00, niet ideaal qua zon. Gauw een keer terug met zonsopgang of ondergang. Dan is het daar vast nog mooier!

[afbeelding]
Het hens is met een drone inderdaad het een bounty eiland.

Tropical Island by Albert Dros, on Flickr

Motion graphic & Design freelancer, Photographer, world traveler www.albertdros.com

• jd1987
Haha jouw voorbeeld diende voor mij als inspiratie @adros om die plek eens te bezoeken! :)

jd1987 wijzigde deze reactie 10-04-2017 13:27 (5%)

• adros
quote:
jd1987 schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:26:
Haha jouw voorbeeld diende voor mij als inspiratie @adros om die plek eens te bezoeken! :)
ah, cool :) Volgende keer met zonsondergang?

Motion graphic & Design freelancer, Photographer, world traveler www.albertdros.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mavi86
Gaaf @adros mooie lucht ook.
@ehtweak ik vind hem leuk. Doet me een beetje aan een tekenfilm denken waar je als klein wezen door het grote bos loopt. erg leuk!

Hatertse vennen last sun by Mario Visser, on Flickr

www.mariovisser.com

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 17:23

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Mooi licht. Had m wellicht wat meer door de knieen genomen. Nu is het aandeel water wat groot.

• Mavi86

www.mariovisser.com

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Mavi vennetje:
Mooi. Jammer dat hij niet nog leuker licht heeft.

Mavi kinderdijk:
Zeer mooi licht, echte Nederlandse locatie en zeer mooi vastgelegd bij windstilte.
Mijn persoonlijke bezwaar: ik heb door verschillende landschapsfotografen vanaf exact dezelfde locatie nu in bijna elke maand dit gefotografeerd zien worden... blijft het echter goed doen op internationale foto websites.

• Crowdpleaser
quote:
Nice, is bij mij om de hoek maar toch zo ver weg,,, te vroeg er uit wellicht voor mij :)

• MattiB
@Mavi86, Mooie plaat van Kinderdijk, natuurlijk niet de meest originele plek maar wat geeft het. De strepen van de vliegtuigen vind ik wel aardig storend, kan je natuurlijk weinig aan doen.
Die andere plaat is aardig maar vind hem wat saai, het onderwerp is voor mij het licht op de boomtoppen. Had die misschien wat dichterbij gehaald

• Mavi86
@Get!em , het is inderdaad niet de meest originele plaat. Maar stond nog op mn to-do lijst :)
@Crowdpleaser , haha zonde joh. het is een mooie locatie. Voor mij was een uurtje rijden maar de zonsopkomst was niet heel erg vroeg toen dat scheelt.
@MattiB thnx voor je comment ! De vliegtuigstrepen doen een beetje afbreuk aan de plaat, ben ik met je eens. :)

www.mariovisser.com

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

quote:
Mavi86 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:09:
@Get!em , het is inderdaad niet de meest originele plaat. Maar stond nog op mn to-do lijst :)
Ik vind em schitterend hoor, zou hem zo ergens printed plaatsen aan een muur. Van de gene die ik allemaal gezien heb is dit zeker ťťn van de mooiere.

• PdeBie
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Mooie plaat van de kinderdijk @Mavi86!

En vroeg opstaan hoort bij het genre landschapsfotografie.

website

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Niet de origineelste, maar wel een prima uitvoering! Keurig!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Walker78
@adros: dit is dus het Henschotermeer bij Maarn; tsjonge, ik waande me echt ergens heel ver weg, richting Stille Zuidzee of zo. Mooi hoor, en dat om de hoek :9

@Mavi86: Met dat licht op de bomen vind ik je plaat van de Hatertse Vennen heel fraai, mooi rustig beeld, kan ik wel met plezier een tijdje naar kijken. Die van de molens in Kinderdijk is op zich ook mooi, eigenlijk niets op aan te merken, maar die van de vennen boeit me meer.

Hier eentje van mij, afgelopen donderdag bij de Ankeveense Plassen, welbekend bij iedere schaatser. Er gaat een prachtig, heel smal fietspaadje dwars doorheen, kan ik aanraden:
bij de Ankeveense Plassen by Henk48, on Flickr

Acties:
  • +9Henk 'm!

• adros
@mavi86 : wel aardig, maar vind hem ook wat saai
@mavi86 kinderdijk: klassieker maar prima uitgevoerd. Dat bord rechts vind ik altijd zo lelijk, die zou ik er zo uit photoshoppen :D
@walker : vind hem wel netjes. Mooie reflectie en compositie. Misschien nog eens heen met wat interessanter licht.

mijn laatste avontuur:

Mi Fuego by Albert Dros, on Flickr

Artikel hier: http://www.lonelyspeck.co...milky-way-by-albert-dros/

adros wijzigde deze reactie 25-04-2017 02:18 (9%)

• Sakete
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16-05 14:55
@adros: schitterende plaat! mooie compositie en belichting. Was dat gewoon ťťn exposure, of meerdere?

Low tide @ Ko Phi Phi by Sander, on Flickr

Flickr
Olympus: OM-D EM1 II | 7-14mm f/2.8 Pro | 12-40mm f/2.8 Pro | 40-150mm f/4-5.6R

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MattiB
@Walker78 , mooie plek en prima vastgelegd. Volgende keer op een wat mooier tijdstip gaan. Vind hem ook een tikkeltje rommelig met al die takken en riet op de voorgrond.

@adros fenomenale plaat! Het verhaal erachter is heel leuk om te lezen en laat zien dat zo'n foto niet zomaar tot stand komt. Het is hard werken :) De andere foto's in je stuk zijn ook prachtig. Die straat met de vulkaan op de achtergrond is heel gaaf.

@Sakete Mooie rustige foto, goede compositie maar zou zelf misschien wat meer kleur willen zien.

Hier komt op dit moment sneeuw uit de lucht vallen dus van mij een oudere foto van een paar zomers terug. Was toen net begonnen met wat meer 'serieus' foto's te nemen.

Golden Hour by Matti Boeschoten, on Flickr

• sys64738

sys64738

Press play on tape

@Walker78 Leuke plaat van een mooi stukje Holland. Redelijk in de buurt voor mij dus ik ga er zeker een keer een kijkje nemen....

@adros Wat een fantastische plaat. En een mooi verhaal erbij. Mensen denk soms dat mooie landschapsplaten aan komen waaien. Dit is een mooi verhaal over de planning en moeite die het kost om zoiets moois te maken. De ander foto's in de serie zijn ook super trouwens.

@Sakete De boten zijn het enige onderwerp en ik zou ze iets centraler hebben geschoten. Rechts heb je nu wel erg weinig ruimte. Ook vind ik de stenen in de voorgrond te veel afleiden. Als je een plek kunt vinden met minder "ruis" en misschien iets minder boten, krijg je een veel rustigere en mooiere plaat denk ik.

@MattiB Mooi. Lekkere warme tinten en dat groen en rood geeft fraai contrast. Door de bovenkant en linker kant er iets af te croppen, komt er nog iets meer nadruk op het huisje te liggen en dan vind ik hem nog mooier.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Mavi86
@adros , heel erg gaaf! top !
@Sakete , ik vind hem een tikje rommelig en mis ook wat kleur.
@MattiB , mooi warm licht. deze zou ook wel aardig kunnen zijn wanneer wat je wat zou inzoomen op t huisje.

Dreamy by Mario Visser, on Flickr

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14:02

letatcest

Kidult

@adros wat een fijn geschreven verhaal op LonelySpeck. En wat een schitterende foto ook, dat panorama (de een-na-laatste foto in het verhaal). Met het hele verhaal erbij kreeg ik er bijna een brok van in mijn keel.

@Sakete Mooi beeld. Had iets ruimer gemogen misschien. Wel dromerige sfeer.

@MattiB Misschien had je net een tikje meer door de knieŽn mogen gaan, maar leuk, sfeervol beeld

@Mavi86 De Posbank, daar is het mooi plaatjes schieten. Ik hou wel van die wat omfloerste kleuren.

California, poppy's, oak, on Flickr

Groen gras, slaapmutsjes (california poppy) en eiken. Wel vanuit de auto genomen waardoor boom links niet helemaal goed op de foto staat.

Joehoe! Een hele ouwe computer :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DivWhis
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17:34

DivWhis

Before Sunrise

@letatcest Door de takken die rechtsboven hangen wordt het een beetje een rommelig shot. Waarschijnlijk komt het, zoals je zelf al aangeeft, omdat het vanuit een auto is genomen; maar er lijkt weinig tijd te zijn besteed aan het maken van een compositie. Zie bijvoorbeeld ook die kleine stukjes tak linksboven in beeld.

Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 14:01
@Mavi86 Ik vind het een mooie plaat, aparte kleuren en die maken het plaatje voor mij helemaal af.

@letatcest Persoonlijk vind ik de compositie ook niet heel interessant en het komt een beetje rommelig over. Hoogstwaarschijnlijk inderdaad doordat je de foto maakte vanuit een auto. Plek zelf ziet er wel mooi uit!

Alwayshappyz wijzigde deze reactie 06-05-2017 16:30 (22%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TQAirstrike
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 12-05 21:57
@adros heel vet, maar vond die andere waarin de rook van de vulkaan overgaat in de melkweg nog epischer :+

@Sakete Mooie omgeving! Vind de foto zelf wat rommelig, misschien als je wat inzoomed op de bootje dat je dan een interessantere foto krijgt..

@Mavi86 Mooie plaat, leuk met de donkere voorgrond en dan het mooi uitgelichte midden stuk!

@MattiB Toffe kleuren, voorgrond is wel een beetje donker!

@Mavi86 heel gaaf, mooi licht spel en goede edit!

@letatcest Vind de foto een beetje rommelig, lastig om je te focussen op wat er nou eigenlijk op de foto staat. Misschien volgende keer uit de auto stappen en wat naar voren lopen zodat je die takken van midden-boven niet in je beeld krijgt.

Twee weken geleden de Mavic Pro getest in Malaga, moet zeggen dat ik best tevreden ben met de kwaliteit van de foto's (hoorde veel negatieve reacties over de sensor wbt foto's)

Spanish landscape, Malaga by Thomas Bartelds, on Flickr

https://www.flickr.com/gp/141257421@N07/4i773e

• adros
quote:
Sakete schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 02:45:
@adros: schitterende plaat! mooie compositie en belichting. Was dat gewoon ťťn exposure, of meerdere?
1 exposure, staat in het verhaal ook :) En bedankt voor all reacties!

• Sakete
@TQAirstrike Mooi dat de weg links je oog de foto in leidt. Compositie en belichting ook prima. Het onderwerp zelf had iets interessanter gemogen (maar komt misschien omdat ik in Colorado woon en wat heuveltjes bij mij een 'meh' gevoel opwekken :))

@letatcest Waren de kleuren echt zo fel? Ziet er een beetje onnatuurlijk uit. De takken boven maken het beel een beetje rommelig, verder een prima compositie.

@Mavi86 Prima plaatje! Geen op- of aanmerkingen.

@MattiB Mooie compositie en kleur. Plaatje oogt wel een beetje donker, komt wellicht door de voorgrond.

Mesa Arch, Canyonlands National Park by Sander, on Flickr

Flickr

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

@Sakete offtopic: Mesa Arch ligt in Canyonlands National Park ;), kijkrichting is wel richting Arches/Moab natuurlijk.
Mooi stenen brugje. Bekend ook. Zal tzt van mezelf ook een foto van Mesa posten (ben er in september geweest). Compo leuk gekozen met gebergte op de achtergrond.

@TQAirstrike In tegenstelling tot Sakete, vind ik de belichting niet zo, maar komt meer omdat het heel vlak licht is. Was het bewolkt (stratus / egaal grijs?) of juist zonnig. Ik gok het eerste en dan kun je er niet zo veel aan doen en is je belichting op zich prima.

@letatcest Lekker kleurig, en met die omgevallen bomen worden je ogen meegenomen naar de top van de heuvel.

@Mavi86 Heerlijke belichting!

Get!em wijzigde deze reactie 18-05-2017 16:35 (3%)

• Sakete
quote:
Get!em schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:35:
@Sakete offtopic: Mesa Arch ligt in Canyonlands National Park ;), kijkrichting is wel richting Arches/Moab natuurlijk.
Verrek, je hebt gelijk :) gefixt

Flickr

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MattiB
@TQAirstrike Landschap is zeker fraai. Ik mis hier met name wat meer kleur of spannender licht. Zo is de foto redelijk gewoontjes.

@Sakete Mooie locatie, het is wel jammer dat het midden op de dag is. Hierdoor is de foto toch redelijk vlak.

Hier is ook eindelijk het ijs gesmolten O-)

Summer Hideout by MattiB, on Flickr

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Mavi86
@Sakete gave doorkijk. Wel jammer van t harde licht :)
@MattiB , mooie plaat! mooi dat warme licht met de redelijk grijze lucht. geeft een mooi contrast.

Curved Trees by Mario Visser, on Flickr

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 13:35
@Mavi86 erg stemmig zo met die bomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 12:03

Karel V

Een simpele ziel

De natuur creŽert haar eigen symbolen. Goed gezien en netjes vastgelegd. Meestal houden foto's in het bos de aandacht niet lang vast. Jouw lukt dat wel! Het verse groen geeft een prettige zachte kleur aan de foto. ik vind hem geslaagd d:)b

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MattiB
@Mavi86 Bekende locatie, goeie uitvoering. Lekker fris en groen.

Hetzelfde huisje maar dan vanuit een andere hoek :)

Summer Nights by MattiB, on Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Walker78
@MattiB beide foto's vind ik mooi, qua kleur, belichting en sfeer. Misschien bij de eerste wat meer weerspiegeling en wat minder lucht, zodat in die weerspiegeling de bomen niet 'afgekapt' worden. Die tweede kan ik ook wel een tijdje naar kijken, met dat fraaie, warme zonlicht...wish to be there.

@Mavi86 lentegroen, nodigt uit om in een kano dat bos stilletjes dieper in te glijden. Mooi.

Hier een plaatje 'hoe Hollands wil je het hebben?' ;)
langs de Hollandsche IJssel by Henk48, on Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 19:19

dvdkiwi

Hoi doei

Leuk, een landschap topic op Tweakers! Maar alleen de foto's op deze pagina al, wat een plaatjes!
Hier valt toch niet tegen op te "concurreren" :D
Hier is de hobby weer aangewakkerd sinds de aanschaf van een aantal nieuwe spullen, dus ik ga hier eens vaker posten/reageren/rondneuzen.

Mijn eerste inbreng:

017-2 by Danny van Diermen, on Flickr

dvdkiwi wijzigde deze reactie 06-06-2017 16:43 (6%)

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Press play on tape

@MattiB En weer een hele fijne plaat! Heerlijke kleuren en mooi onderwerp. Misschien wordt ie nog mooier als je er links iets af cropt (die rotsen er net af). Dan wordt de plaat wat rustiger (alleen maar bomen en het huisje... niks om je af te leiden). En dan staat het huisje meteen ook iets minder centraal. Maar misschien werkt het voor geen meter hoor. Plus, zo is hij ook al heel fijn.

@Mavi86 Bekend plekje in NL (hoewel ik er zelf nog nooit geweest ben). Maar erg mooi vast gelegd en zeker geen 13 in dozijn. Mooi belicht, prima kleuren en de bladeren zijn net ver genoeg uitgekomen.

@MattiB Ook mooi. Maar ik vind die eerste toch het mooist vanwege de kleuren.

@Walker78 Puike plaat. Heerlijk holland en mooie compositie. Gras komt was flets over in vergelijking met te lucht. Iets meer fibrance/saturation op het gras zou mijn enige suggestie zijn.

@dvdkiwi Haha. Het gaat niet om concureren. Gewoon elkaar laten zien waar je zelf toe in staat bent (en nog wat tips krijgen op de koop toe). Over je plaat. Mooi. Goede compositie. Alleen de lucht vind ik wat saai (maar dat was ie misschien ook wel gewoon). Iets blauwer of richting zonsondergang zou de plaat als geheel veel goed gedaan hebben. Nog een keer heen?

Had vanavond weer eens geluk. Hele middag slecht weer en vlak voor zonsondergang opende er een strook in de wolken en volgde een fantastisch mooie zonsondergang. Maar waar ga ja dan naar toe? Gelukkig had ik deze plek al eerder gespot en is niet zo ver bij mijn huis vandaan. Erg blij met het resultaat hoewel een paar koeien in de wei meer dan welkom waren geweest ;-)

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 19:19

dvdkiwi

Hoi doei

Een paar koeien had het inderdaad afgemaakt, maar ook zonder koeien een erg fijne plaat om naar te kijken!
Mooi hoe je nog net een glimp van de zon lijkt te zien.

Mijn zonsondergang van afgelopen zaterdag. Ik vind zelf de lens flares en oplichtende pluisjes een positieve toevoeging geven :)
Grassland during sunset by Danny van Diermen, on Flickr

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• Hahn
  • Nu online
Door de zon gaat mijn aandacht direct naar de struik die voor de zon staat, maar die is niet in focus... In dit geval had ik liever gezien dat alles in focus was, want qua licht en kleuren is 'ie wel fijn.

• sys64738

sys64738

Press play on tape

@dvdkiwi Qua kleuren een hele mooie plaat maar hij is wat apart gefocust. Ik vind kleine scherptediepte soms best mooi voor landschappen maar dat gras op de voorgrond is niet echt een onderwerp dat die aandacht verdient.

Pagina: 1 ... 33 ... 36 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*