"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear
Wat zit daar trouwens helemaal links onder in beeld, heb je daar iets weggehaald of zo of is het gewoon wat onduidelijks? Zo ja dan kun je dat in Photoshop makkelijk verhelpen met de 'content aware' knop, super handig en lekker makkelijk
@Walker78 Linksonder in de hoek liggen gewoon wat minder waterplantjes waardoor er iets meer reflectie van de lucht (zon stond vrij hoog) zichtbaar is
@dvdkiwi Je foto met de schapen vind ik het sterkste van de 3. Je merkt hier wel dat je een heel groot dynamisch bereik had. Meerdere belichtingen was hier een uitkomst geweest. Verder zie je dat je aan het experimenteren bent. Je foto met de kleine DOF is qua sfeer goed gelukt alleen is zou ik liever de bomen scherp zien.
Hier van het weekend om 3.00 mn nest uit om de zonsopgang van 3.45 mee te maken. Het is altijd even doorbijten maar eenmaal op locatie is het altijd genieten. De omstandigheden waren niet 100% ideaal door de complete blauwe lucht maar de mist op het water maakt veel goed

Jammer van de lucht inderdaad. Lijkt ook wat overbelicht. Wel een mooie plekje en de reflectie en mist zijn nice

www.mariovisser.com
Daarnaast dacht ik in eerste instantie dat de streep rechts een bliksem was.. Ik had die streep misschien proberen weg te werken. Het leid mij af van het onderwerp.
Omdat het hier lekker zomers groen is:

@MattiB Iddillisch plaatje huisje aan het water. Zou er zo willen wonen :-)
Hier een kleine bijdrage van een zonsondergang in het plaatsje Munduk op Bali.

Live youre Life and Enjoy every Day
Denk dat ik je advies trouwens wel volg en die streep van het weekend nog eens probeer weg te werken
@jakapo , Leuk zo met het gras (planten) op de voorgrond. Geeft een leuk kader.
[ Voor 25% gewijzigd door Mavi86 op 29-06-2017 08:58 ]
www.mariovisser.com
@MattiB : erg mooi dat zachte licht. Het Orton effect is mij iets te sterk, maar dat hoort nou eenmaal bij jouw stijl heb ik het idee
@jokapo : Mooie foto. Ik denk dat ik de camera misschien wel wat hoger had geplaatst (en dan weer wat naar beneden gekanteld) om iets meer van de achtergrond te laten zien. Maar dit kan ook hoor. Overigens is de JPEG kwaliteit niet zo best, veel artefacten.
Paar weken geleden deze geschoten:

Ja daar ben ik inmiddels ook achter schijnbaar het verkeerde bestand gepakt. Ik zal hem vandaag even verwisselen voor het origineel. Ben benieuwd of je hem dan beter vind qua kwaliteit.Evano schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:40:
@jokapo : Mooie foto. Ik denk dat ik de camera misschien wel wat hoger had geplaatst (en dan weer wat naar beneden gekanteld) om iets meer van de achtergrond te laten zien. Maar dit kan ook hoor. Overigens is de JPEG kwaliteit niet zo best, veel artefacten.
--------------------------------------------
Mooie kleuren in jou plaat. De rust straalt er vanaf vind.
Live youre Life and Enjoy every Day
@Evano: Heerlijke kleuren en mooie compo/dieptewerking. Ik vind je standpunt alleen wel iets aan de hoge kant. Verder top!
@jokapo: Mooi scherp op het gras, lekker laag standpunt en toffe kleuren in de lucht. Vind alleen de grijze waas in de lucht wat minder.
@MattiB: Heerlijk licht en frisse groene kleuren. Mooi! Ik mis alleen de beer of eland
@Mavi86: Gave compo. Alleen ik dacht ook dat die chemtrail een bliksemschicht was, en vind hem te opvallend in de verder best aangename lucht.
@MattiB: Fijne reflecties, en mooi inderdaad met die mist. Ik vind het wel jammer dat er amper kleur in de lucht zit
Bij de foto Homoet Church van Mavi dacht ik in eerste instantie ook dat de streep bliksem was
Mijn voorkeur gaat vaak uit naar zonsopkomsten en/of -ondergangen met mooi paars/oranje licht, maar deze foto's doorkijkend vind ik "Into the Woods" van mattiB érg mooi!
De laatste tijd hou ik me wat meer bezig met macrofotografie, maar tussendoor toch nog een "landschap" geschoten.
Iets anders dan anders, maar ikzelf vind 'm door de simpelheid erg geslaagd; er gebeurt veel maar toch ook helemaal niets. Het doet me heel erg denken aan één van de laatste scenes uit de film Gladiator.

[ Voor 41% gewijzigd door Superkiwi op 01-07-2017 18:06 ]
Verwijderd
@dvdkiwi Fijne plaat. Wat extra contrast, of met ochtend- of avondzon en lager standpunt zou denk ik nog meer die scene uit de Gladiator weergeven.
@Evano Goeie kleuren!
@jokapo Standpunt had ik denk ik ook anders genomen, maar geeft zo wel weer een origineel kader.
@MattiB Vooral je plaat met water en mist oogt lekker!
@Mavi86 Top werk! Zoals ik vaker van je voorbij zie komen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2017 20:35 . Reden: Horizon recht gezet, dus even nieuwe flickr url... ]
Bij de tweede stoort die tak onderaan nogal, alleen zie ik niet echt een goede oplossing om deze weg te kaderen...
wat vinden jullie er van?
mening/kritiek altijd welkom!
Old man's view by Robert Dibbits
ik moet mijn Flickr acc maar is weer is gaan updaten zie ik, de meeste van jullie zitten daar op i.p.v. 500px
[ Voor 18% gewijzigd door Rdit op 04-07-2017 14:29 ]
Dit gebied heet The Old man of Storr
Buiten het feit dat je foto nergens scherp is, kan deze foto's nog wel wat wijdsheid gebruiken. De bergkammen hier op de voorgrond dragen bij aan dit gevoel, het lijkt alsof ze het zicht blokkeren.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
jup i know, die naam die ik er aan heb gegeven, was meer het punt dat de "duim" van the Old man of Storr, achter mij stond , vandaar de Old man's view naamDeathchant schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:45:
@Rdit
Dit gebied heet The Old man of StorrIk heb soortgelijke foto's ooit gemaakt
Leuk om terug te zien.
Buiten het feit dat je foto nergens scherp is, kan deze foto's nog wel wat wijdsheid gebruiken. De bergkammen hier op de voorgrond dragen bij aan dit gevoel, het lijkt alsof ze het zicht blokkeren.
thx voor je feedback!
@dvdkiwi Bijzonder effect zo met die golvende tarwe.
@Verwijderd wow, mooi zeg
@Rdit Ik heb het gevoel dat de eerste twee heuvels iets verbergen. En om een of andere manier heb ik het gevoel dat ik voorover val. Wel een plaat met potentie, maar ik mis iets.

[ Voor 42% gewijzigd door psyBSD op 09-07-2017 21:09 ]
| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |
Iets minder gras op de voorgrond waardoor je de volledige reflectie van de bomen ziet.
Het licht op die bomen geeft de foto ook veel meer kleur; om die reden doet de linkerhelft van de tweede foto het niet zo voor mij
@Rdit , Wat een mooie plek. Ik wil daar ook graag eens heen
@Verwijderd , mooie plaatjes. De mooie hangende bewolking op je eerste foto vind ik erg nice.
Op je tweede vind ik de tak onderaan ook een tikje storend.
@dvdkiwi , hé das een keer wat anders
@Evano , TOp. mooie de diepte door het pad. Lekker luchtje ook.

www.mariovisser.com
Lekker hoor.
@psyBSD Mooie mistlaag zit er in de foto! Ik vind de tweede foto wel lekkerder kijken dan de eerste
@Mavi86 Wauw! Heerlijke kleuren, zacht water, bekende spot natuurlijk maar daar moeten we maar even doorheen kijken. Congrats!
Een tijdje terug was ik in de betuwe met mist in de ochtend:

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Het zonnetje door de boom heen doet het 'm.
Ik hoop dat er, gezien de hoeveelheid neerslag vandaag en de onbewolkte nacht straks, morgenochtend ook wat mooie nevel/mist zal voorkomen.
Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes
Dank je, dat was inderdaad mijn bedoeling. Geweldig als je dat meekrijgt in de ochtend. Voelt als een cadeautjedvdkiwi schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:37:
Heel fraai!
Het zonnetje door de boom heen doet het 'm.
Ik hoop dat er, gezien de hoeveelheid neerslag vandaag en de onbewolkte nacht straks, morgenochtend ook wat mooie nevel/mist zal voorkomen.
Deze foto was van afgelopen april. Precies drie maanden geleden. Het logo plaats ik tegenwoordig niet meer op foto's. Wat betreft saturatie, bekijk mijn ondertitel ik doe mijn bestbobcom schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:44:
Mooie plaat, maar moet een aardig tijdje terug zijn geweest - nog geen blad aan de bomen te zien. Vind de voorgrondkleuren ietsje te veel bewerkt ogen - wat minder saturatie daar zou m.i geen kwaad kunnen. En dat logo (viel me in andere foto's al op) is mij te lawaaierig. Trekt je meteen uit dfe foto.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
@psyBSD Ik vind de tweede qua compositie ook beter, alleen mis ik wat kleur in de lucht. Die lijkt wat overbelicht.
@Verwijderd Prachtig, die tweede foto. Dat huisje lijkt me wel wat
Mijn bijdrage uit Tiveden National Park (Zweden), eind mei:

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
@Royz Leuke compositie, persoonlijk vind ik de verzadiging van de weg en de berm iets te naar mijn smaak. Het springt er net te veel uit.
@TKroon Mooi het contrast tussen het blauwe van het water en de lucht en de groene bomen. Ik mis ergens wel een object/onderwerp waar je blik op kan rusten, ik merk dat ik de flow van het water volg en dan onrustig de foto blijf scannen.
Ik heb hier bewust de vogels niet weggepoetst.

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |
Vind de vogels hier juist een toegevoegde waarde hebben omdat ze de leegte bovenin een beetje breken, geeft net meer leven in de foto.psyBSD schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:32:
@Mavi86 Wow, mooie kleur. De roze tint doet deze foto goed, een unieke kijk op Kinderdijk.
@Royz Leuke compositie, persoonlijk vind ik de verzadiging van de weg en de berm iets te naar mijn smaak. Het springt er net te veel uit.
@TKroon Mooi het contrast tussen het blauwe van het water en de lucht en de groene bomen. Ik mis ergens wel een object/onderwerp waar je blik op kan rusten, ik merk dat ik de flow van het water volg en dan onrustig de foto blijf scannen.
Ik heb hier bewust de vogels niet weggepoetst.
[afbeelding]Tree by Stephan Arts, on Flickr
Zelf bij lange na niet zo goed als vroeger en de meeste mensen hier. Toch vanmorgen voor ik ging werken even een foto gemaakt van hoe onze uiterwaarde erbij ligt.

@TKroon Wel mooi maar op één of andere manier vind ik het blauw op de voorgrond zo donker, het geeft de foto naar mijn smaak iets sombers. Heb je dat blauw wel eens wat lichter gemaakt?
@psyBSD Die vogels voegen inderdaad wel iets aan de sfeer toe. Misschien zou een kleiner diafragma nog wat beter zijn geweest, behalve natuurlijk als je de achtergrond juist wel onscherp wilde hebben. Persoonlijk vind ik het in dit soort landschapsfoto's mooier als het hele beeld scherp is.
@Casejunky De eerste vind ik het mooist, sfeervol, die lucht, zon en het wat mistige land met de kerktorens. Bij de tweede vind ik het zonlicht een iets te grote en witte vlek en ook iets vte veel aan de rand van het beeld. Wat dat betreft vind ik de plaatsing daarvan beter in je eerste foto.
Hier nogmaals een Hollands plaatje van mij:

@Walker78 ik vind de (a)symmetrie erg leuk, de rij wolken en de sloot die als elkaars spiegelbeeld boven en onder de horizon zitten. Horizontaal net uit het midden, met op de horizon in het midden drie boompjes naast elkaar. Mooi gedaan.
Nu een ander soort windmolen:

[ Voor 15% gewijzigd door psyBSD op 20-07-2017 07:18 ]
@TKroon Lekker typisch Scandinavisch met name het groen en de diepe blauwe kleuren doen het altijd goed
@psyBSD Je eerste plaat met de vogels en de boom is qua compositie goed, ik mis alleen diepte in de foto, ik vind hem erg vlak.
2e plaat is lekker Hollands, ik had eventueel links wat riet weggecropt en wat warmte en kleur aan de lucht gegeven. Verder leuke plaat
@Walker78 Eigenlijk nog Hollandser dan psyBSD zijn plaat. Mooie lucht, verder is ie redelijk doorsnee
Van mij een fraaie zomerochtend

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Nog altijd erg mooi dat Finse landschap!
@MattiB Je foto spat eruit! Lekker uitgevoerd dat er geen nare randjes rond de bomen komen. Klein beetje gesatureerd misschien, maar kan me er eigenlijk niet aan storen.
Ik heb net een paar minuten geleden deze geschoten in Canada. Nog bewerkt op laptopscherm, dus misschien kan ik er eigenlijk wel wat meer uit halen.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Hier een foto van de Tafelberg en Lions Head, vanaf de boot komend uit Robbeneiland.

@psyBSD mooi silhouet van de molen zo. vind hem wel aardig.
@Walker78 . top! Goede uitsnede gekozen. De mooie wolkenlucht komt er zo goed uit.
@Casejunky leuke pano's !

www.mariovisser.com
@mavi86 wow, das mooi gedaan. Was het zo windstil of heb je een ND filter gebruikt om het water zo glad te krijgen?
@beefhazard mooie foto, ik vind hem links wel wat grijs/mat overkomen, ik weet niet precies wat het is, rechts vind ik de foto interessanter maar mijn blik wordt naar links getrokken door de lijn van de stijger.
@MattiB mooie plaat, wel een beetje contrastrijk maar dat stoort niet. Misschien staat de boom rechts een beetje ver naar het midden, maar of je daar wat aan had kunnen doen zonder naar beneden te vallen weet ik niet
www.mariovisser.com
Bedankt, als ik wat anders zou kiezen zou het snel teveel lucht of zee worden, of ben ik weer te dichtbij het land en past de tafelberg en lionshead er niet meer volledig op.psyBSD schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:14:
@Fabiandj mooi zo met de horizon in het midden. Vaak heb ik bij dit soort composities het idee dat de fotograaf niet kon kiezen wat het onderwerp van de foto moest zijn. Maar bij jou zorgt deze centrale compositie er voor dat de aandacht op het eiland ligt. Zeer mooi gedaan
@MattiB Fraai. Heerlijke rustige plaat. Wel vleugje "ik ben een HDR foto" maar niet storend of zo. I like.
@BeefHazard Kan mijn vinger er niet echt op leggen maar de compositie werkt niet echt voor mij. Misschien de mist links en rechts niet waardoor de foto uit balans is. Of de steiger die misschien voor de rust toch beter recht in de foto had kunnen staan?!? Denk dat hij symertie en rust mist...
@FabiandJ Mooi. Best centraal maar werkt toch best goed zo. Het water zou mooier zijn met een ND filter maar dat blijft natuurlijk beetje lastig vanaf een boot ;-)
@Mavi86 Super plaat. Erg mooie plek en totaal geen wind. Wauw. Vooral de grote versie op Flickr is erg mooi. Heb je per ongeluk ook de foto gemaakt 30 meter naar links met 1 zo'n mooi houten bootje in de reflectie van de berg? Nog even terug dan ;-)
Gisteravond zag je hem al aankomen. Weer een geweldige zonsondergang. In plaats van net als vorige keer het te verprutsen met de locatie keuze, wist ik dit keer precies waar ik heen wilde. En mijn keuze werd beloond. Echt waanzinnige zonsondergang. Vaak zie je van die foto's en dan denk je: "Ja ja, lekker aan de saturation slider getrokken jongen" maar de kleuren waren echt zo rood/roze.

Het is wel een erg mooie plek waar ik graag nog een keer naar terug ga.
Jou foto is erg gaaf met die mooie lucht . top !
www.mariovisser.com
Mooie plaat hoor!sys64738 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:26:
Gisteravond zag je hem al aankomen...
Al zou ik denk ik de donkere helft van het water wegcroppen, al het mooie zit daarboven. En als ik veel tijd zou hebben zou ik de hoogspannings masten en -leidingen wegpoetsen met clone-brush.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
@mekkieboek Er wordt helemaal niks gecropped :-) Nee, ik vind die zwarte onderkant juist wel mooi voor de balans. En anders komt de reflectie van de molen helemaal tot aan de onderkant.... Vind ik ook niet zo mooi. Maar ik was inderdaad wel van plan die elektriciteitsmast en kabels weg te klonen. Das het enige nadeel van deze plek....
[/quote]
Gaaf Lago di braies! Vorig zomer ben ik daar ook geweest:

@sys64738: Tof! wat voor heb je aan de foto gedaan dan qua edit?
@FabiandJ Gaaf, foto is wel heel erg blauw
@Royz vet man, je moet een keer naar de posbank gaan
www.instagram.com/thomas.bartelds
Mijn plaat heb ik niet heel veel aan hoeven doen. Raw geschoten dus even de schaduwen en kleuren weer beetje terug brengen naar zoals het er echt uitzag. Mijn GX8 blijft me aangenaam verrassen met zijn dynamic range. Dat was mijn grootste vrees toen ik mijn Nikons verkocht maar ik kan hier prima mee uit de voeten.
@TQAirstrike zeer mooie plaat, als alternatieve crop zou je hem vierkant kunnen knippen. Zonder de bergen bovenin, dan versterk je de aandacht op de reflectie en de bodem van het meer.
Gisteravond rondje gefietst, toen zag ik deze heren aan het werk:

Net nog even wat foto's uitgezocht. Had van die serie met de molen ook nog een silhouet versie gemaakt (vanuit een iets andere hoek) en vond die ook wel erg geslaagd. Bijna zelfde foto maar totaal andere bewerking (what a difference a Lightroom makes ;-) )

Over mijn foto; Ik vond de combinatie van de automatisering met de combine op de achtergrond en het 'handwerk' op de voorgrond wel aardig. Maar dat komt blijkbaar niet over zo, een volgende keer moet ik iets anders proberen.
Ik heb vanmorgen geprobeerd om de zonsopkomst vast te leggen. Dit is het resultaat:

@sys64738 gaaf als silhouet. al vind ik je eerdere foto net wat mooier.
@psyBSD De compo van je tweede sunrise plaat vind ik beter maar die mist scherpte. Lijkt wel iets bewogen?. De eerste vind ik wat rommelig in de voorgrond.

www.mariovisser.com
Heb je doelbewust de twee pieken (kerk + berg) zo akelig dicht naast elkaar genomen, of kwam dat zo uit?
BTW: ik mis bij deze foto wel erg je verzadigde en zeer contrastrijke bewerkingen...
[ Voor 14% gewijzigd door ehtweak op 22-08-2017 10:24 ]
@psyBSD Mooie dramatische luchten met de reflectie van de zon van onderaf op de wolken. Voor mijn gevoel kan de beeldhoek nog wel wijder.. panorama wellicht een optie? Jammer dat de zon uitgebeten overbelicht is.
@Mavi86 Nice, lijkt wel 3D
---
Terwijl ik naar het treinstation fietste vorige week 's ochtends, gewoon in de woonwijk, even gestopt en kon het niet laten om mn camera uit de tas te halen en even naar de waterkant gelopen tussen de bosjes:
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Niet doelbewust en ik had het bij nader inzien wel kunnen voorkomen.. Maar even terug rijden voor een nieuwe foto denk ik dan maarehtweak schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:18:
@Mavi86 De welbekende Pfarrkirche in Heiligenblut met de Grossglockner op de achtergrond.![]()
Heb je doelbewust de twee pieken (kerk + berg) zo akelig dicht naast elkaar genomen, of kwam dat zo uit?
BTW: ik mis bij deze foto wel erg je verzadigde en zeer contrastrijke bewerkingen...![]()
Wat betreft de bewerking. De foto's die ik normaal plaats bevatten wat meer kleur daar ik normaal rond zonsondergang fotografeer. Helaas ben ik hier alleen overdag geweest. Was graag nog op een beter tijdstip teruggegaan maar niet meer van gekomen
@Chiron , oh ik check vanavond even of hij wel goed recht staat, was me niet opgevallen.
over jouw foto : Sfeervolle plaat en mooi hoe de zon reflecteert in het water!
[ Voor 9% gewijzigd door Mavi86 op 22-08-2017 11:25 ]
www.mariovisser.com
@psyBSD De eerste vind ik qua compositie niet erg geslaagd, Het gras op de voorgrond vind ik storend. Verder op beide foto's erg uitgebeten hooglichten. Dit blijft lastig met de zon, maar hier zou je bijvoorbeeld kunnen bracketen zodat je dynamisch bereik het kan bijbenen
@Mavi86 Prachtige plaat, jammer wel idd dat de beide punten elkaar overlappen. Mooie rustige foto.
@Chiron Heel mooi moment vast gelegd, leuk ook het door-kijk effect. Niets meer aan doen

Was wel mogelijk geweest, maar mijn doel was meer het huisje met de fraaie luchtTKroon schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 20:50:
@MattiB mooie foto! Was het qua compositie nog mogelijk om de boomtoppen in de weerspiegeling te krijgen?
@mattib mooie kleuren, alleen de gele reflectie in de wolken links vind ik jammer. Het leid mijn blik af van het huisje.
@robbiehifi mooie paarse kleur, misschien wordt de compositie iets sterker als er meer ruimte boven de boom zit?
Vanmorgen dit plaatje gemaakt

[ Voor 5% gewijzigd door psyBSD op 27-08-2017 11:29 ]
Mooie plaat, mischien iets meer ruimte aan de rechterkant.[b]psyBSD schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:28:
Vanmorgen dit plaatje gemaakt
[afbeelding]Golden sunrise by Stephan Arts, on Flickr
PS ja met iets meer ruimte boven de boom zou het mooier zijn. Helaas is mijn 14-24 defect en moest ik het met 24mm doen.
@Robbiehifi Je hebt gelijk, met een andere uitsnede krijg je gelijk een hele andere foto. Hier een andere uit de serie. Het mooie aan deze foto vind ik zelf dat het heel duidelijk is waarom we dat het gouden uurtje noemen

Het bewijs dat je met een mobiel ook gewoon prima foto's kan makenex1500 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 16:44:
Een vakantiekiekje, genomen met de Samsung S8:
[afbeelding]Portovenere, Italy, on Flickr
De nieuwe uitsnede oogt beter. Mijn aandacht wordt overigens wel echt naar de zon in de reflectie getrokken. Weet niet of dat echt de bedoeling is..?psyBSD schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 22:11:
@ex1500 Ik vind je foto mooi qua kleuren, maar de compositie is wat onrustig. Alsof er geen onderwerp is wat er echt toe doet en alles even (on)belangrijk is.
@Robbiehifi Je hebt gelijk, met een andere uitsnede krijg je gelijk een hele andere foto. Hier een andere uit de serie. Het mooie aan deze foto vind ik zelf dat het heel duidelijk is waarom we dat het gouden uurtje noemen
[afbeelding]Framed golden sunrise by Stephan Arts, on Flickr
@psyBSD Die tweede plaat is beter, alleen zou ik die blaadjes rechts bovenin juist weer weghalen (dus vanaf het midden omhoog, het lijkt enigszins rommelig imho)
Hier eentje van mij, Kasteel Warmelo in Diepenheim:
https://tweakers.net/ext/f/7FszDaQqayBXhRNMGDiIW8iy/full.jpg
Fotos verkleinen aub
[ Voor 7% gewijzigd door Ventieldopje op 30-08-2017 13:13 ]
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

psyBSD: 2e uitsnede is mooi qua compositie. Bladeren en boom maken een natuurlijke omlijsting. Denk wel dat de reflectie wellicht beter had uitgepakt met een beetje onder belichten.
CasGas: grooooot bestand en wellicht hierdoor niet scherp. Qua kleuren en scherpte lijkt het nu op ouderwetse film. Is dat doel bewust?
psyBSD: hier ontbreekt volgens mij balans in de compositie. Links de halve boom en dan rechts een te lege bovenkant om de boel in balans te houden. Ook lijkt de belichting hier juist iets te donker om het plaatje interessant te maken.
Bedankt voor de tips, ik heb het even op me in moeten laten werken maar ik denk dat ik snap wat je bedoelt.Barrycade schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:00:
psyBSD: hier ontbreekt volgens mij balans in de compositie. Links de halve boom en dan rechts een te lege bovenkant om de boel in balans te houden. Ook lijkt de belichting hier juist iets te donker om het plaatje interessant te maken.
@psybsd: Deze is tof, schitterend luicht en mooi al die takken in het water. Toppertje!
@ex1500: toffe foto met fijne kleuren. Misschien dat randje rotsen aan de onderkant weghalen? En jammer dat die boom voor het stadje staat. Denk dat hij anders nog beter was geweest.
@RobbieHiFi: Fijne sfeervolle foto met heerlijke kleuren. mooi!
@MattiB: Schitterend licht en kleuren. Mooi sfeervol ook. Ik twijfel alleen een beetje over de 'hoek' tov de bosrand/huisje. Ik denk zelf dat recht ervoor, of een schuinere lijn, nog ebter werkt.
@Chiron: Mooi sfeerplaatje met fijne kleuren en lichtstralen. Wel vind ik die grijswitte lucht bovenin saai; die zou ik weggekloond hebben.
@Mavi86: Schitterende plek, mooi op de foto gezet. En sluit me aan wat betreft de kleuren/belichting; ik ben andere tijdstippen van foto's maken gewend van je
Van mij ook weer eens een foto, is alweer een poosje geleden dat ik hier wat gepost heb:

De Creux du Van in Zwitserland net na zonsondergang. Prachtlocatie
@psyBSD Mooie sfeer, ik mis alleen iets waar je de kijker mee wil trekken. Mijn ogen blijven zoeken naar een vast punt. Misschien als de boom links er helemaal op had gestaan en je iets minder leegte rechts zou hebben. Blijft zo achteraf makkelijk praten
Ik heb wat geëxperimenteerd met nabewerken, wilde graag een wat dromerig effect creeren. Het licht was wat flets dus zeker nog een keertje terug met beter weer.
De herfst is hier dit jaar wel erg vroeg

Tnx. Verzadiging is bewust, ik houd van lekkere kleurtjesMattiB schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 11:49:
@marceltuit Fraaie locatie idd. Weing verder op aan te merken. Misschien een tikkeltje te gesatureerd
@psyBSD Mooie sfeer, ik mis alleen iets waar je de kijker mee wil trekken. Mijn ogen blijven zoeken naar een vast punt. Misschien als de boom links er helemaal op had gestaan en je iets minder leegte rechts zou hebben. Blijft zo achteraf makkelijk praten
Ik heb wat geëxperimenteerd met nabewerken, wilde graag een wat dromerig effect creeren. Het licht was wat flets dus zeker nog een keertje terug met beter weer.
De herfst is hier dit jaar wel erg vroegAan de andere kant jammer omdat de zomer over is maar qua fotografie mijn favoriete jaargetijde
[afbeelding]Autumn is here
Jou plaat is mooi, lekker sfeervol weer. Je kan echt lekker tekeer gaan daar in het hoge noorden.
De herfst zie ik er trouwens nog niet in...
Ik vind de lichtinval onnatuurlijk; in het midden van de berg lijken er lichte en donkerdere plekken, alsof je handmatig wat lichtere delen erin hebt gebrushed. Ik kan er natuurlijk naast zitten en dat de zon gewoon zo stond. Other than that weer behoorlijk diep contrast en verzadiging die we van je gewend zijn
Foto kijkt wel prettig. Mooie kleuren in de lucht en past goed bij de voorgrond.
Slightly offtopic:
Heb je je 7D weggedaan zie ik? Hoe bevalt je 6D+16-35 combi? Autofocus altijd spot-on?
Ha tnx DC! Altijd leuk om te horen dat mijn foto's herkenbaar zijnDeathchant schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 21:33:
@marceltuit Idd een tijdje geleden, maar toen ik de foto zag wist ik het
Ik vind de lichtinval onnatuurlijk; in het midden van de berg lijken er lichte en donkerdere plekken, alsof je handmatig wat lichtere delen erin hebt gebrushed. Ik kan er natuurlijk naast zitten en dat de zon gewoon zo stond. Other than that weer behoorlijk diep contrast en verzadiging die we van je gewend zijn
Foto kijkt wel prettig. Mooie kleuren in de lucht en past goed bij de voorgrond.
Slightly offtopic:
Heb je je 7D weggedaan zie ik? Hoe bevalt je 6D+16-35 combi? Autofocus altijd spot-on?
Wat betreft de belichting: dan heb je het neem ik aan over de de rotswand? Daar zaten lichtere en donkerdere stukken gesteente in. Bovendien heb ik de hele wand iets opgelicht in lightroom, om de aandacht er op te leggen. Doordat de zon linksachterin onderging was de wand in het echt best donker; en dat is natuurlijk niet de bedoeling
De 6d + 16-35 vind ik een perfecte combi; had ik veel eerder aan moeten schaffen (ook al heb ik zekers te weten jarenlang erg veel plezier gehad aan de 7d); de foto's komen zoveel mooier uit de camera rollen, en ik hoef veel minder exposures te blenden
Ik vind dit trouwens niet offtopic
@marceltuit : Leuk weer een foto van jou hier tegen te komen, erg gave locatie! Naar mijn gevoel is de vibrance/ saturation iets te ver doorgeschoten, maar dit is een kwestie van persoonlijke smaak. Zelf zou ik de belichting van de graspluk linksonder iets terugtrekken.
@psyBSD : Er is in de tweede foto veel lucht waarin weinig gebeurt, geen spannende wolkenformaties of dergelijke. Ik heb je foto in Lightroom even naar een 2:1 (panorama) formaat gesneden. Hierbij laat je de bovenkant wegvallen en volgens mij wordt je compositie daar een stuk sterker door.
@ex1500 : Eergisteren nog in Portovenere geweest, wil er aankomend voorjaar nogmaals naar toe om zelf wat foto's te gaan schieten. Jouw foto geeft voor mij het echte vakantiegevoel! Het is trouwens dat je het er zelf bij zet dat het met een telefoon geschoten is, aan de fotokwaliteit is het niet af te zien.
Vanwege tijdgebrek door werk en andere verplichtingen ben ik eigenlijk het laatste half jaar weinig op pad geweest met de camera. Afgelopen 2,5 week ben ik samen met mijn vriendin op vakantie geweest naar Toscane en Ligurië. De laatste jaren bleef met de vakanties de camera vaak thuis, teveel gesleep en de omvang van de tas hielp ook niet mee (Lowepro Pro Trekker 400AW). Vlak voor vertrek toch besloten om de camera mee te nemen en daarom een nieuwe tas erbij gehaald (F-Stop Guru UL) welke uiteindelijk uitstekend is bevallen.
Onderstaande foto is gemaakt in Cinque Terre, een prachtig kustgebied met vijf kleine dorpjes in Italië. In mijn hoofd had ik het idee om de foto van een hogere positie te nemen waardoor je meer op de bootjes en rotspartijen op de voorgrond kijkt. Bij aankomst in Riomaggiore zag ik al gauw dat die foto het niet ging worden, ik heb zelden zoveel mensen op zo'n kleine hoeveelheid vierkante meters gezien. Ondanks dat de foto niet helemaal is geworden zoals ik had gehoopt, heeft het mij er wel van overtuigd dat ik het in het laagseizoen graag nog een keer ga proberen.

Dank, ik heb er nog een extra nabewerking overheen gegooid. Is de halo weg. Ik denk bij het ophalen van de schaduwen gebeurt.CasGas schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:38:
@RobbieHifi Mooie plaat en goede kleuren, maar er lijkt wel een soort halo effect op de boom te zitten lijkt het?
@Jon NH Vorig jaar ben ik hier ook geweest. Toen overdag aan het stoeien geweest, maar viel niet mee. Statief en steeds mensen die langsliepen en kreeg zo nu een dan een tik tegen het statief.
De compositie is zelf niet helemaal top. Links is er weinig te zien en rechts doemen de mooie gekleurde pandjes op. Het werkt net niet. Ik denk het standpunt dat is gebruikt,
[ Voor 34% gewijzigd door RobbieHifi op 04-09-2017 12:10 ]
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
@qless mooie subtiele hdr, zeker niet te extreem. Het lijkt me wel wat vlak in de lucht.
@marceltuit zeer mooie kleuren, ik mis voor mijn gevoel iets rechts. De lijnen van de klif leiden mijn ogen van links naar rechts door de foto, en dan is daar... Niets. Voor mij werkt de klif als onderwerp onder deze hoek niet zo heel goed.
Hier nog een silhouet:

En een bospad naar de hemel:

@psyBSD je eerste is erg lekker. Het bospad heeft eigenlijk niets interessants, geen fijne lijnen, kleuren of contrasten. Terwijl de boom in de eerste spannend is ook door de mist.
@MattiB , Mooi hoor. Het dromerige effect komt er mooi uit zonder teveel aanwezig te zijn.
@Jon NH , De compositie vind ik prima. Persoonlijk had ik de sluitertijd verhoogt om de bewogen bootjes te voorkomen. Maar dat zou puur mijn insteek zijn. Verder is je foto goed belicht en scherp.
@qless mooi drone shot. kan misschien een tikje contrast gebruiken. verder prima.
@psyBSD , nice silhouet

www.mariovisser.com
haha maar weer even later trok het toch een klein beetje open waardoor ik deze plaat kon maken.
* Het was dus deze ochtend
Tientallen-bekeuringen-voor-vroege-bezoekers-Posbank
http://www.omroepgelderla...-vroege-bezoekers-Posbank
[ Voor 12% gewijzigd door Mavi86 op 07-09-2017 09:44 ]
www.mariovisser.com
Alsof je 2 foto's op elkaar hebt geplakt.
Ook hangt de tak net voor de regenbui.
Mavi86: rechts iets te veel mist naar mijn mening.
@psyBSD : De eerste van de twee is niet slecht, maar dan vind ik "Framed golden sunrise" eigenlijk wat mooier. Daar komt het kader beter uit de verf, terwijl ik die poging in deze foto nogal beklemmend vind op de een of andere manier. Komt misschien ook omdat het zwart bijna geheel dichtgelopen is. Je tweede foto oogt lekker fris. Wel jammer van de uitgebeten hooglichten. Kwestie van bracketen als je camera dat dynamisch bereik niet aankan.
@Mavi86 : Heel mooi qua licht en kleuren! Ik vind de compositie wat minder. Die omlaag lopende lijn (naar rechts toe) geeft me het gevoel dat de foto scheef staat, terwijl dat waarschijnlijk helemaal niet het geval is.
@master_JE : Ik weet het niet. De takken vind ik nogal storend. En wat Barrycade zegt, die horizon is zo hard én precies in het midden geplaatst waardoor het - als je te snel kijkt - lijkt alsof het twee op elkaar geplakte foto's zijn.
Onderstaande opname gemaakt tijdens mijn bergbeklimmingen in de Julische Alpen paar weken terug. Geen toonbeeld van scherpte (en ruis) vanwege het ontbreken van een statief, maar ben er toch wel tevreden over.

Een foto van de drone, gemaakt tijdens zonsondergang

Mooie foto @RobbieHifi, Voor mijn gevoel had de compositie alleen wat meer naar rechts gekund. Nét iets meer die zon en racebaan meepakken.
2 weken IJsland heeft mij de volgende foto's opgeleverd
Geschoten op de GoPro Hero 5 Black.

[ Voor 7% gewijzigd door Basxt op 11-09-2017 20:01 ]
Ik ben begonnen met het uitzoeken van mijn Canada foto's. Heel veel panoramas. Hier een aantal van Vancouver Island. Ik had geluk met een zonsondergang en regenboog.

@RobbieHifi Mooie foto! Mis wel net die pakkende lijn, ik denk dat als de drone net wat hoger hing dat je een net wat lekkerdere lijn erin had zitten. Verder dikke prima!
@Basxt Nette foto's qua compo etc. Ik mis alleen wel een frisse nabewerking bij een aantal foto's. Maar ik weet niet in hoeverre je dat uit een Gopro shot kan trappen. Ze zijn nu behoorlijk donker en grauw.
@JelleMan Mooie omgeving! Ik mis vooral een fijne verhouding. Je ziet nu heel veel waardoor het mooie gedeelte van het landschap verloren gaat. Qua nabewerking hou ik persoonlijk van wat lichtere en een frissere look. Ze ogen nu wat grauwig. Met name bij het laatste beeld zit er in mijn ogen teveel clarity en contrast in.

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |
@JelleMan De eerste twee platen zijn erg leeg en het ontbreekt wat aan kleur. Ze zijn wat flets. Ook zie ik veel artifacts en fouten door het stitchen van de fotos. Zo is die met de rotsen op de voorgrond erg matig. Qua compositie is de middelste foto wel aardig, het persoon geeft je een goed gevoel van de omgeving.
@Bonbridge De eerste is doet me niet zoveel maar is gewoon een prima kiekje. De tweede is erg leuk gedaan. Mooie sfeer icm de sterrenhemel, top!
Herfst is hier gearriveerd

Doet me trouwens denken aan een van de foto's van Elia Locardi
[ Voor 36% gewijzigd door Greatsword op 21-09-2017 15:18 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
@Bonbridge foto 1 vind ik wel wat hebben. Lekkere lichte,frisse plaat. De tweede is erg nice zo met die sterrenhemel.
foto verplaatst naar het blue hour topic.
[ Voor 46% gewijzigd door Mavi86 op 22-09-2017 08:32 ]
www.mariovisser.com
Past deze niet veel beter in het blue hour topic ipv. landschappen? Mooie foto overigens.Mavi86 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:28:
Schloss Raesfeld
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
www.mariovisser.com
@Bonbridge Mooie foto van de stad, ziet er prima uit! Ook je nachtfoto nodigt uit om even te blijven kijken!
@MattiB Mooie plaat! Heerlijk die mist op het water en de zon in de boomtoppen.
Hier een foto van mij van mijn reis in Peru. Deze is genomen op 4600m hoogte aan de voet van de Salkantay berg.

@Msel : Gaaf berglandschap! Ik denk dat je (lokaal) wel wat doorgeschoten bent met het contrast. Bijvoorbeeld de bergrug ongeveer in het midden van de foto (top ervan) is opvallend donkerder dan de rest. Compositioneel: aan de ene kant vind ik het jammer dat je door het lage standpunt en de rotsblokken weinig zicht hebt op het dal, aan de andere kant heb ik ook zoiets van, is ook wel prima zo.
Eigen bijdrage:

Ziet er echt top uit, je hebt het maximale uit die camera gehaald![b][message=52541271,noline]
2 weken IJsland heeft mij de volgende foto's opgeleverd
Geschoten op de GoPro Hero 5 Black.
@Bonbridge je eerste plaats is een mooie compositie, maar de lucht is wat overbelicht.
[ Voor 17% gewijzigd door RobbieHifi op 26-09-2017 10:08 ]
@Msel Ik ben het er wel mee eens dat lokaal wat te diepe shadows zijn wat onnatuurlijk over komt. Ook ben ik benieuwd naar wat er rechts om het hoekje achter die redelijk prominente heuvel te zien is
Ziet er weer goed uit en ik kan me ook altijd goed vermaken met de Behind The Scenes videos
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Ook hier mag je reageren op je voorganger