Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[Verzamel] Landschappen deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 34 35 36 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 01:13

dvdkiwi

Hoi doei

Dankjulliewel :)
Ik wilde per se het gras op de voorgrond in focus hebben zodat het lijkt alsof je het aan kunt raken.
Dat de foto iets meer scherptediepte kan gebruiken ben ik het overigens wel mee eens.

Nog één met (een beetje) tegenlicht; een ven, grotendeels bedenkt met waterplanten met daarachter verschillende lagen struiken en bomen:
087-2 by Danny van Diermen, on Flickr

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• sys64738
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22-06 16:07

sys64738

Press play on tape

Zo dvdkiwi, je bent lekker productief. Alleen is deze helaas niet zo interessant als de vorige twee. Er is niks dat eruit springt. Geen onderwerp, geen bijzondere kleuren of patronen. Je omschrijving zegt het ook al: er gebeurt heel veel maar toch eigenlijk niks.

gijspeijs.com | 500px | Flickr | GX8 - Oly 40-150mm F2.8 - Lumix 12-35mm F2.8 - Lumix 20mm F1.7 II - Oly 45mm F1.8

• Walker78
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 21-06 21:35
Het licht en de kleuren vind ik mooi en goed gezien; de sfeer komt ook wel over. Als filmer zou je, zo stel ik me voor, de camera langzaam verder laten glijden om zo het beeld in z'n omgeving te plaatsen. Die luxe heb je als fotograaf nu eenmaal niet, je hebt maar één beeld en dat moet gelijk alles zeggen.Los van de kwaliteiten die de foto heeft ontbreekt het daar in dit geval een beetje aan.
Wat zit daar trouwens helemaal links onder in beeld, heb je daar iets weggehaald of zo of is het gewoon wat onduidelijks? Zo ja dan kun je dat in Photoshop makkelijk verhelpen met de 'content aware' knop, super handig en lekker makkelijk :9

• dvdkiwi

dvdkiwi

Hoi doei

Dank voor jullie feedback :)
@Walker78 Linksonder in de hoek liggen gewoon wat minder waterplantjes waardoor er iets meer reflectie van de lucht (zon stond vrij hoog) zichtbaar is ;)

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MattiB
  • Registratie: april 2016
  • Nu online
@sys64738 Fantastische lucht zo, maar ik mis inderdaad wel iets op de voorgrond.

@dvdkiwi Je foto met de schapen vind ik het sterkste van de 3. Je merkt hier wel dat je een heel groot dynamisch bereik had. Meerdere belichtingen was hier een uitkomst geweest. Verder zie je dat je aan het experimenteren bent. Je foto met de kleine DOF is qua sfeer goed gelukt alleen is zou ik liever de bomen scherp zien.

Hier van het weekend om 3.00 mn nest uit om de zonsopgang van 3.45 mee te maken. Het is altijd even doorbijten maar eenmaal op locatie is het altijd genieten. De omstandigheden waren niet 100% ideaal door de complete blauwe lucht maar de mist op het water maakt veel goed :)

3 AM by Matti Boeschoten, on Flickr

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 22-06 18:20
@MattiB .

Jammer van de lucht inderdaad. Lijkt ook wat overbelicht. Wel een mooie plekje en de reflectie en mist zijn nice :)

Homoet church by Mario Visser, on Flickr

www.mariovisser.com

• MattiB
  • Nu online
@Mavi86 Mooie compositie, vind je lucht misschien iets te over bewerkt, mist wat highlights denk ik.
Daarnaast dacht ik in eerste instantie dat de streep rechts een bliksem was.. Ik had die streep misschien proberen weg te werken. Het leid mij af van het onderwerp.

Omdat het hier lekker zomers groen is:

Into the Woods by MattiB, on Flickr

• jokapo
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 06-06 06:26

jokapo

En het antwoord is koekje

@Mavi86 Ik raak niet uitgekeken op je foto met de kromme bomen schitterend gewoon.

@MattiB Iddillisch plaatje huisje aan het water. Zou er zo willen wonen :-)

Hier een kleine bijdrage van een zonsondergang in het plaatsje Munduk op Bali.

Sundown inl Munduk by J P, on Flickr

Live youre Life and Enjoy every Day

• Mavi86
@MattiB , deze vind ik nice! mooie softe look en het licht is ook mooi.
Denk dat ik je advies trouwens wel volg en die streep van het weekend nog eens probeer weg te werken :)
@jakapo , Leuk zo met het gras (planten) op de voorgrond. Geeft een leuk kader.

Mavi86 wijzigde deze reactie 29-06-2017 08:58 (25%)

www.mariovisser.com

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 00:08
@Mavi86 : Mooi licht! Alleen lijkt de lichtinval (door bepaalde nabewerking?) niet helemaal te kloppen, want de toren is donkerder dan ze zijmuur van de kerk, terwijl dat niet zo veel zou moeten schelen volgens mij. Ook zou ik de voorste paal niet zo hebben afgehakt. Voor de rest prima.

@MattiB : erg mooi dat zachte licht. Het Orton effect is mij iets te sterk, maar dat hoort nou eenmaal bij jouw stijl heb ik het idee :) Heerlijke compositie verder, weinig aan te merken op deze!

@jokapo : Mooie foto. Ik denk dat ik de camera misschien wel wat hoger had geplaatst (en dan weer wat naar beneden gekanteld) om iets meer van de achtergrond te laten zien. Maar dit kan ook hoor. Overigens is de JPEG kwaliteit niet zo best, veel artefacten.

Paar weken geleden deze geschoten:

• jokapo
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 06-06 06:26

jokapo

En het antwoord is koekje

quote:
Evano schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:40:

@jokapo : Mooie foto. Ik denk dat ik de camera misschien wel wat hoger had geplaatst (en dan weer wat naar beneden gekanteld) om iets meer van de achtergrond te laten zien. Maar dit kan ook hoor. Overigens is de JPEG kwaliteit niet zo best, veel artefacten.
Ja daar ben ik inmiddels ook achter schijnbaar het verkeerde bestand gepakt. Ik zal hem vandaag even verwisselen voor het origineel. Ben benieuwd of je hem dan beter vind qua kwaliteit.

--------------------------------------------

Mooie kleuren in jou plaat. De rust straalt er vanaf vind.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marceltuit
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 07:51

marceltuit

Testende fotografeur

Poosje geleden dat ik hier geweest ben, zijn prachtige platen gepost de laatste tijd!

@Evano: Heerlijke kleuren en mooie compo/dieptewerking. Ik vind je standpunt alleen wel iets aan de hoge kant. Verder top!

@jokapo: Mooi scherp op het gras, lekker laag standpunt en toffe kleuren in de lucht. Vind alleen de grijze waas in de lucht wat minder.

@MattiB: Heerlijk licht en frisse groene kleuren. Mooi! Ik mis alleen de beer of eland ;)

@Mavi86: Gave compo. Alleen ik dacht ook dat die chemtrail een bliksemschicht was, en vind hem te opvallend in de verder best aangename lucht.

@MattiB: Fijne reflecties, en mooi inderdaad met die mist. Ik vind het wel jammer dat er amper kleur in de lucht zit :)

Apparatuur: Canon 6d, Canon 24-70f4.0, Sigma 150-500, Sigma 105 mm, canon 16-35f4.0, canon 40f2.8 | Mijn website | Flickr fotostream

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dvdkiwi

dvdkiwi

Hoi doei

Alle 5 bovenstaande foto's zijn hele fraai en divers!
Bij de foto Homoet Church van Mavi dacht ik in eerste instantie ook dat de streep bliksem was ;)
Mijn voorkeur gaat vaak uit naar zonsopkomsten en/of -ondergangen met mooi paars/oranje licht, maar deze foto's doorkijkend vind ik "Into the Woods" van mattiB érg mooi! :*) Je oog wordt vanaf onder, kronkelend langs het pad, richting de bovenkant van de foto getrokken; heel mooi.

De laatste tijd hou ik me wat meer bezig met macrofotografie, maar tussendoor toch nog een "landschap" geschoten.
Iets anders dan anders, maar ikzelf vind 'm door de simpelheid erg geslaagd; er gebeurt veel maar toch ook helemaal niets. Het doet me heel erg denken aan één van de laatste scenes uit de film Gladiator.

Gently waving cornfield by Danny van Diermen, on Flickr

dvdkiwi wijzigde deze reactie 01-07-2017 18:06 (41%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sooterd
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Niet helemaal mijn discipline, maar Noorwegen, ongeacht het weer, leent zich wel uitstekend voor landschapsfotografie. Ik zie hier wel werk wat mijn niveau ontstijgt, dus benieuwd naar kritiek van de experts hier :)

@dvdkiwi Fijne plaat. Wat extra contrast, of met ochtend- of avondzon en lager standpunt zou denk ik nog meer die scene uit de Gladiator weergeven.
@Evano Goeie kleuren!
@jokapo Standpunt had ik denk ik ook anders genomen, maar geeft zo wel weer een origineel kader.
@MattiB Vooral je plaat met water en mist oogt lekker!
@Mavi86 Top werk! Zoals ik vaker van je voorbij zie komen.

Hardangervidda by Dirk-Jan van Roest, on Flickr

Jotunheimen by Dirk-Jan van Roest, on Flickr

Sooterd wijzigde deze reactie 04-07-2017 20:35 (0%)
Reden: Horizon recht gezet, dus even nieuwe flickr url...

Flickr | Nikon D7200 | Nikon 500 F4 | Sony A77 | Sony 16-80

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sirkeith
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 22-06 09:06
Je eerste foto vind ik erg mooi Sooterd! Alleen nog even iets kantelen want hij staat een beetje scheef.

Bij de tweede stoort die tak onderaan nogal, alleen zie ik niet echt een goede oplossing om deze weg te kaderen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rdit
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 15-05 21:21

Rdit

Gewoon, omdat het kan

First post here :$

wat vinden jullie er van?
mening/kritiek altijd welkom!

Old man's view by Robert Dibbits

ik moet mijn Flickr acc maar is weer is gaan updaten zie ik, de meeste van jullie zitten daar op i.p.v. 500px :P

Rdit wijzigde deze reactie 04-07-2017 14:29 (18%)

==/\== 500px ==/\==

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:21

Deathchant

Don't intend. Do!

@Rdit
Dit gebied heet The Old man of Storr ;) Ik heb soortgelijke foto's ooit gemaakt ;) Leuk om terug te zien.

Buiten het feit dat je foto nergens scherp is, kan deze foto's nog wel wat wijdsheid gebruiken. De bergkammen hier op de voorgrond dragen bij aan dit gevoel, het lijkt alsof ze het zicht blokkeren.

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Lowepro Flipside 400AW | Carryspeed FS-PRO

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rdit
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 15-05 21:21

Rdit

Gewoon, omdat het kan

quote:
Deathchant schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:45:
@Rdit
Dit gebied heet The Old man of Storr ;) Ik heb soortgelijke foto's ooit gemaakt ;) Leuk om terug te zien.

Buiten het feit dat je foto nergens scherp is, kan deze foto's nog wel wat wijdsheid gebruiken. De bergkammen hier op de voorgrond dragen bij aan dit gevoel, het lijkt alsof ze het zicht blokkeren.
jup i know, die naam die ik er aan heb gegeven, was meer het punt dat de "duim" van the Old man of Storr, achter mij stond , vandaar de Old man's view naam :P

thx voor je feedback!

==/\== 500px ==/\==

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sooterd
  • Niet online
@sirkeith 8)7 Horizon staat nu recht..
@Rdit Foto mist helaas scherpte. Das jammer, want met dat licht had er denk ik wel wat meer gezeten.

Flickr | Nikon D7200 | Nikon 500 F4 | Sony A77 | Sony 16-80

Acties:
  • 0Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 26-04 14:04

psyBSD

Hates 0x00 bytes

@jokapo In het begin vond ik het een beetje een vreemd beeld, het gras was wat onderbelicht en het contrast met de zonsondergang wat flets. Maar als ik er langer naar kijk vind ik het steeds mooier,het contrast tussen het speelse van de grassprieten en de rust van de ondergaande zon in de heuvels maakt het een plaat waar veel in zit.
@dvdkiwi Bijzonder effect zo met die golvende tarwe.
@Sooterd wow, mooi zeg
@Rdit Ik heb het gevoel dat de eerste twee heuvels iets verbergen. En om een of andere manier heb ik het gevoel dat ik voorover val. Wel een plaat met potentie, maar ik mis iets.

Reflections by Stephan Arts, on Flickr
Reflections by Stephan Arts, on Flickr

psyBSD wijzigde deze reactie 09-07-2017 21:09 (42%)

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R |

• dvdkiwi

dvdkiwi

Hoi doei

Voor mij zeker de tweede :)
Iets minder gras op de voorgrond waardoor je de volledige reflectie van de bomen ziet.
Het licht op die bomen geeft de foto ook veel meer kleur; om die reden doet de linkerhelft van de tweede foto het niet zo voor mij ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mavi86
@psyBSD , voor mij de tweede foto. Daar komt de reflectie er het mooist uit.

@Rdit , Wat een mooie plek. Ik wil daar ook graag eens heen :) Jammer dat je foto niet scherp is. De omstandigheden, zo aan je foto te zijn, waren er wel naar om een top plaat te schieten.

@Sooterd , mooie plaatjes. De mooie hangende bewolking op je eerste foto vind ik erg nice.
Op je tweede vind ik de tak onderaan ook een tikje storend.

@dvdkiwi , hé das een keer wat anders :) Ik vind hem wel gelukt. En zie inderdaad ook de scene van gladiator er in terug :)

@Evano , TOp. mooie de diepte door het pad. Lekker luchtje ook.

Fired sky Kinderdijk by Mario Visser, on Flickr

www.mariovisser.com

• dvdkiwi

dvdkiwi

Hoi doei

Wat een kleur! :D
Lekker hoor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:52

Royz

Kleurenblind!!

@Rdit ik ben er ook geweest, waanzinnig mooie plek alleen had ik helaas volledig mist. Jammer dat de foto niet scherp is. Maar de ervaring is ook mooi toch? ;)

@psyBSD Mooie mistlaag zit er in de foto! Ik vind de tweede foto wel lekkerder kijken dan de eerste :)

@Mavi86 Wauw! Heerlijke kleuren, zacht water, bekende spot natuurlijk maar daar moeten we maar even doorheen kijken. Congrats!

Een tijdje terug was ik in de betuwe met mist in de ochtend:

Fotografie Vlogs & Drone videos | Foto website | Foto Facebook

• dvdkiwi

dvdkiwi

Hoi doei

Heel fraai! :)
Het zonnetje door de boom heen doet het 'm.

Ik hoop dat er, gezien de hoeveelheid neerslag vandaag en de onbewolkte nacht straks, morgenochtend ook wat mooie nevel/mist zal voorkomen.

• bobcom
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21-06 15:51
Mooie plaat, maar moet een aardig tijdje terug zijn geweest - nog geen blad aan de bomen te zien. Vind de voorgrondkleuren ietsje te veel bewerkt ogen - wat minder saturatie daar zou m.i geen kwaad kunnen. En dat logo (viel me in andere foto's al op) is mij te lawaaierig. Trekt je meteen uit dfe foto.

D7100, Sony A7, X-E1, een portie glas en wat lampen

• Royz
  • Laatst online: 20:52

Royz

Kleurenblind!!

quote:
dvdkiwi schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:37:
Heel fraai! :)
Het zonnetje door de boom heen doet het 'm.

Ik hoop dat er, gezien de hoeveelheid neerslag vandaag en de onbewolkte nacht straks, morgenochtend ook wat mooie nevel/mist zal voorkomen.
Dank je, dat was inderdaad mijn bedoeling. Geweldig als je dat meekrijgt in de ochtend. Voelt als een cadeautje ;)
quote:
bobcom schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:44:
Mooie plaat, maar moet een aardig tijdje terug zijn geweest - nog geen blad aan de bomen te zien. Vind de voorgrondkleuren ietsje te veel bewerkt ogen - wat minder saturatie daar zou m.i geen kwaad kunnen. En dat logo (viel me in andere foto's al op) is mij te lawaaierig. Trekt je meteen uit dfe foto.
Deze foto was van afgelopen april. Precies drie maanden geleden. Het logo plaats ik tegenwoordig niet meer op foto's. Wat betreft saturatie, bekijk mijn ondertitel ik doe mijn best ;)

Fotografie Vlogs & Drone videos | Foto website | Foto Facebook

• TKroon
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Wat een leuk topic, deze kende ik nog niet :) !

@psyBSD Ik vind de tweede qua compositie ook beter, alleen mis ik wat kleur in de lucht. Die lijkt wat overbelicht.

@Sooterd Prachtig, die tweede foto. Dat huisje lijkt me wel wat ;)

Mijn bijdrage uit Tiveden National Park (Zweden), eind mei:
Tiveden National Park - Sweden by Thomas Kroon, on Flickr

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

@Mavi86 Wow, mooie kleur. De roze tint doet deze foto goed, een unieke kijk op Kinderdijk.

@Royz Leuke compositie, persoonlijk vind ik de verzadiging van de weg en de berm iets te naar mijn smaak. Het springt er net te veel uit.

@TKroon Mooi het contrast tussen het blauwe van het water en de lucht en de groene bomen. Ik mis ergens wel een object/onderwerp waar je blik op kan rusten, ik merk dat ik de flow van het water volg en dan onrustig de foto blijf scannen.

Ik heb hier bewust de vogels niet weggepoetst.

Tree by Stephan Arts, on Flickr

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R |

• Casejunky
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 12:37
quote:
psyBSD schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:32:
@Mavi86 Wow, mooie kleur. De roze tint doet deze foto goed, een unieke kijk op Kinderdijk.

@Royz Leuke compositie, persoonlijk vind ik de verzadiging van de weg en de berm iets te naar mijn smaak. Het springt er net te veel uit.

@TKroon Mooi het contrast tussen het blauwe van het water en de lucht en de groene bomen. Ik mis ergens wel een object/onderwerp waar je blik op kan rusten, ik merk dat ik de flow van het water volg en dan onrustig de foto blijf scannen.

Ik heb hier bewust de vogels niet weggepoetst.

[afbeelding]Tree by Stephan Arts, on Flickr
Vind de vogels hier juist een toegevoegde waarde hebben omdat ze de leegte bovenin een beetje breken, geeft net meer leven in de foto.

Zelf bij lange na niet zo goed als vroeger en de meeste mensen hier. Toch vanmorgen voor ik ging werken even een foto gemaakt van hoe onze uiterwaarde erbij ligt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Walker78
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 21-06 21:35
@Mavi86 Gewoon een lekkere plaat om een tijdje naar te kijken, vooral in 't groot op Flickr, dan knalt ie echt van m'n scherm af

@TKroon Wel mooi maar op één of andere manier vind ik het blauw op de voorgrond zo donker, het geeft de foto naar mijn smaak iets sombers. Heb je dat blauw wel eens wat lichter gemaakt?

@psyBSD Die vogels voegen inderdaad wel iets aan de sfeer toe. Misschien zou een kleiner diafragma nog wat beter zijn geweest, behalve natuurlijk als je de achtergrond juist wel onscherp wilde hebben. Persoonlijk vind ik het in dit soort landschapsfoto's mooier als het hele beeld scherp is.

@Casejunky De eerste vind ik het mooist, sfeervol, die lucht, zon en het wat mistige land met de kerktorens. Bij de tweede vind ik het zonlicht een iets te grote en witte vlek en ook iets vte veel aan de rand van het beeld. Wat dat betreft vind ik de plaatsing daarvan beter in je eerste foto.

Hier nogmaals een Hollands plaatje van mij:
licht en schaduw by Henk48, on Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

@Casejunky Ik vind de eerste het mooist, de kleuren en de positie van de zon. Het is net een schilderij, erg leuk die kleurstelling ook.

@Walker78 ik vind de (a)symmetrie erg leuk, de rij wolken en de sloot die als elkaars spiegelbeeld boven en onder de horizon zitten. Horizontaal net uit het midden, met op de horizon in het midden drie boompjes naast elkaar. Mooi gedaan.

Nu een ander soort windmolen:
Sky over Holland by Stephan Arts, on Flickr

psyBSD wijzigde deze reactie 20-07-2017 07:18 (15%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MattiB
  • Nu online
@Royz Prachtige plaat, qua bewerking net op het randje maar wat mij betreft werkt ie zo goed. De centrale compositie trekt je lekker de foto in.

@TKroon Lekker typisch Scandinavisch met name het groen en de diepe blauwe kleuren doen het altijd goed :)

@psyBSD Je eerste plaat met de vogels en de boom is qua compositie goed, ik mis alleen diepte in de foto, ik vind hem erg vlak.

2e plaat is lekker Hollands, ik had eventueel links wat riet weggecropt en wat warmte en kleur aan de lucht gegeven. Verder leuke plaat :)

@Walker78 Eigenlijk nog Hollandser dan psyBSD zijn plaat. Mooie lucht, verder is ie redelijk doorsnee :) Ik had misschien wat meer aandacht gelegd op de sloot en de boompjes.

Van mij een fraaie zomerochtend
Summer by MattiB, on Flickr

• TKroon
  • Niet online
@MattiB mooie foto, vooral het groen van de door de zon belichte planten. Ik vind de lucht wel wat te licht, misschien met een gradiëntfilter de hooglichten iets donkerder maken?

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Poeh...ik vind em erg tonemapperig overkomen, of ligt dat aan mij?

• Scirocco
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 06-06 17:29
Vind ik ook Deatchchant. Het is welliswaar een mooie foto, maar de kleuren en het contrast lijken iets te ver door getrokken te zijn.
Nog altijd erg mooi dat Finse landschap!

| Nissan 200SX S13 | MacBook Pro 15" 2.2Ghz, OCZ Vertex 3 | OnePlus 2 | 7D | 10-400 1.4L IS USM

• BeefHazard
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21-06 12:00
@Walker78 Technisch goeie foto, vind 'm zelf een beetje saai. Weet niet echt waar ik naar moet kijken. @psyBSD Strakke plaat, ik hou wel van lekkere scherpe silhouetten. Lucht krijgt lekker wat kleur mee
@MattiB Je foto spat eruit! Lekker uitgevoerd dat er geen nare randjes rond de bomen komen. Klein beetje gesatureerd misschien, maar kan me er eigenlijk niet aan storen.

Ik heb net een paar minuten geleden deze geschoten in Canada. Nog bewerkt op laptopscherm, dus misschien kan ik er eigenlijk wel wat meer uit halen.

80D | EF-S 18-135 IS USM | EF-S 10-18 IS STM | EF 70-300 IS USM | EF 50mm f/1.8 | ZBook Studio G3 | 27UD88-W (4K)

• FabiandJ
  • Laatst online: 22-06 16:21
@BeefHazard Mooi, het heeft wel iets geheimzinnigs :)

Hier een foto van de Tafelberg en Lions Head, vanaf de boot komend uit Robbeneiland.

• Mavi86
@MattiB , ik vind het een mooi doorkijkje. De bewerking vind ik prima!
@psyBSD mooi silhouet van de molen zo. vind hem wel aardig.
@Walker78 . top! Goede uitsnede gekozen. De mooie wolkenlucht komt er zo goed uit.
@Casejunky leuke pano's !

Cabin by the lake by Mario Visser, on Flickr

www.mariovisser.com

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

@Fabiandj mooi zo met de horizon in het midden. Vaak heb ik bij dit soort composities het idee dat de fotograaf niet kon kiezen wat het onderwerp van de foto moest zijn. Maar bij jou zorgt deze centrale compositie er voor dat de aandacht op het eiland ligt. Zeer mooi gedaan :)

@mavi86 wow, das mooi gedaan. Was het zo windstil of heb je een ND filter gebruikt om het water zo glad te krijgen?

@beefhazard mooie foto, ik vind hem links wel wat grijs/mat overkomen, ik weet niet precies wat het is, rechts vind ik de foto interessanter maar mijn blik wordt naar links getrokken door de lijn van de stijger.

@MattiB mooie plaat, wel een beetje contrastrijk maar dat stoort niet. Misschien staat de boom rechts een beetje ver naar het midden, maar of je daar wat aan had kunnen doen zonder naar beneden te vallen weet ik niet ;). Verder is er eigenlijk niks op aan te merken.Ik vind het een mooie foto. :)

• Mavi86
@psyBSD , Geen filter. Het meer was erg mooi kalm :)

www.mariovisser.com

• FabiandJ
  • Laatst online: 22-06 16:21
quote:
psyBSD schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:14:
@Fabiandj mooi zo met de horizon in het midden. Vaak heb ik bij dit soort composities het idee dat de fotograaf niet kon kiezen wat het onderwerp van de foto moest zijn. Maar bij jou zorgt deze centrale compositie er voor dat de aandacht op het eiland ligt. Zeer mooi gedaan :)
Bedankt, als ik wat anders zou kiezen zou het snel teveel lucht of zee worden, of ben ik weer te dichtbij het land en past de tafelberg en lionshead er niet meer volledig op.

• sys64738

sys64738

Press play on tape

@psyBSD Hij is wat krap/claustrofobisch gekaderd. De molen had wel iets meer ruimte mogen hebben en ook de lucht is niet super spectaculair. De locatie is volgens mij prima dus ik zou een keer terug gaan as de lucht iets fotogenieker is.

@MattiB Fraai. Heerlijke rustige plaat. Wel vleugje "ik ben een HDR foto" maar niet storend of zo. I like.

@BeefHazard Kan mijn vinger er niet echt op leggen maar de compositie werkt niet echt voor mij. Misschien de mist links en rechts niet waardoor de foto uit balans is. Of de steiger die misschien voor de rust toch beter recht in de foto had kunnen staan?!? Denk dat hij symertie en rust mist...

@FabiandJ Mooi. Best centraal maar werkt toch best goed zo. Het water zou mooier zijn met een ND filter maar dat blijft natuurlijk beetje lastig vanaf een boot ;-)

@Mavi86 Super plaat. Erg mooie plek en totaal geen wind. Wauw. Vooral de grote versie op Flickr is erg mooi. Heb je per ongeluk ook de foto gemaakt 30 meter naar links met 1 zo'n mooi houten bootje in de reflectie van de berg? Nog even terug dan ;-)

Gisteravond zag je hem al aankomen. Weer een geweldige zonsondergang. In plaats van net als vorige keer het te verprutsen met de locatie keuze, wist ik dit keer precies waar ik heen wilde. En mijn keuze werd beloond. Echt waanzinnige zonsondergang. Vaak zie je van die foto's en dan denk je: "Ja ja, lekker aan de saturation slider getrokken jongen" maar de kleuren waren echt zo rood/roze.

gijspeijs.com | 500px | Flickr | GX8 - Oly 40-150mm F2.8 - Lumix 12-35mm F2.8 - Lumix 20mm F1.7 II - Oly 45mm F1.8

• Mavi86
@sys64738 , nee die heb ik helaas niet. Net na ik deze foto had gemaakt begon het te regenen en erg hard te onweren waardoor mijn vriendin besloot dat het tijd was om naar de auto te lopen :)

Het is wel een erg mooie plek waar ik graag nog een keer naar terug ga.

Jou foto is erg gaaf met die mooie lucht . top !

www.mariovisser.com

• mekkieboek
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21:22
quote:
sys64738 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:26:
Gisteravond zag je hem al aankomen...
Mooie plaat hoor!
Al zou ik denk ik de donkere helft van het water wegcroppen, al het mooie zit daarboven. En als ik veel tijd zou hebben zou ik de hoogspannings masten en -leidingen wegpoetsen met clone-brush.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• sys64738

sys64738

Press play on tape

@Mavi86 Thanx. En ja, het ziet er inderdaad uit als een plek waar je nog wel eens naar terug zou kunnen gaan (en dan hopen op iets beter weer).

@mekkieboek Er wordt helemaal niks gecropped :-) Nee, ik vind die zwarte onderkant juist wel mooi voor de balans. En anders komt de reflectie van de molen helemaal tot aan de onderkant.... Vind ik ook niet zo mooi. Maar ik was inderdaad wel van plan die elektriciteitsmast en kabels weg te klonen. Das het enige nadeel van deze plek....

• TQAirstrike
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 02-06 17:20
[afbeelding]Cabin by the lake by Mario Visser, on Flickr
[/quote]

Gaaf Lago di braies! Vorig zomer ben ik daar ook geweest:

Lago di Braies, Italy by Thomas Bartelds, on Flickr

@sys64738: Tof! wat voor heb je aan de foto gedaan dan qua edit?
@FabiandJ Gaaf, foto is wel heel erg blauw :)
@Royz vet man, je moet een keer naar de posbank gaan ;)

https://www.flickr.com/gp/141257421@N07/4i773e

• sys64738

sys64738

Press play on tape

@TQAirstrike Volgens mij had je deze toen ook al gepost, toch? Blijft zeer mooie plaat. Mooie compositie die je zo de foto inzuigt, super kleuren en heerlijk windstil. Is dat altijd zo daar of wat? :P

Mijn plaat heb ik niet heel veel aan hoeven doen. Raw geschoten dus even de schaduwen en kleuren weer beetje terug brengen naar zoals het er echt uitzag. Mijn GX8 blijft me aangenaam verrassen met zijn dynamic range. Dat was mijn grootste vrees toen ik mijn Nikons verkocht maar ik kan hier prima mee uit de voeten.

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

@sys64738 Mooie plaat, de lucht was hier ook zo roze, je hebt het mooi vastgelegd. Ik zat me te verbijten dat ik te ver was naar het strand om een foto te maken.

@TQAirstrike zeer mooie plaat, als alternatieve crop zou je hem vierkant kunnen knippen. Zonder de bergen bovenin, dan versterk je de aandacht op de reflectie en de bodem van het meer.

Gisteravond rondje gefietst, toen zag ik deze heren aan het werk:

Working the land by Stephan Arts, on Flickr

• TKroon
  • Niet online
@TQAirstrike Mooie foto, en zeker ook de locatie. Ik denk dat ik de foto uit een iets hoger perspectief zou nemen, om meer de nadruk op de prachtige reflectie leggen. Wel vind ik de kleuren iets te verzadigd.

• sys64738

sys64738

Press play on tape

@psyBSD Nee, deze doet me niet zo veel. Mis het idee of de diepere gedachte misschien (rood/groen kleurcontrast?!?).

Net nog even wat foto's uitgezocht. Had van die serie met de molen ook nog een silhouet versie gemaakt (vanuit een iets andere hoek) en vond die ook wel erg geslaagd. Bijna zelfde foto maar totaal andere bewerking (what a difference a Lightroom makes ;-) )

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

@sys64738 Zeer mooie bewerking, goed gelukt. Ik heb je 'roze' bewerking er ook even naast gehouden om ze beiden te bewonderen :)

Over mijn foto; Ik vond de combinatie van de automatisering met de combine op de achtergrond en het 'handwerk' op de voorgrond wel aardig. Maar dat komt blijkbaar niet over zo, een volgende keer moet ik iets anders proberen.

Ik heb vanmorgen geprobeerd om de zonsopkomst vast te leggen. Dit is het resultaat:

Cloudy sunrise by Stephan Arts, on Flickr

Sunrise by Stephan Arts, on Flickr

• Mavi86
@TQAirstrike Dat is ook een gave compo inderdaad. topper!
@sys64738 gaaf als silhouet. al vind ik je eerdere foto net wat mooier.
@psyBSD De compo van je tweede sunrise plaat vind ik beter maar die mist scherpte. Lijkt wel iets bewogen?. De eerste vind ik wat rommelig in de voorgrond.

Heiligenblut by Mario Visser, on Flickr

www.mariovisser.com

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Mavi86 De welbekende Pfarrkirche in Heiligenblut met de Grossglockner op de achtergrond. :)
Heb je doelbewust de twee pieken (kerk + berg) zo akelig dicht naast elkaar genomen, of kwam dat zo uit?

BTW: ik mis bij deze foto wel erg je verzadigde en zeer contrastrijke bewerkingen... >:) ;)

ehtweak wijzigde deze reactie 22-08-2017 10:24 (14%)

Mooie Plaatjes   

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online
@sys64738 Mooi silhouet, al vind ik die eerdere met de zon recht achter de molen toch mooier. Ik zou die 2e van de onderkant iets croppen zodat je een iets bredere beeldverhouding hebt en de horizon op 1/3e van de onderrand zit, het wateroppervlak is imho een beetje teveel van het goede.
@psyBSD Mooie dramatische luchten met de reflectie van de zon van onderaf op de wolken. Voor mijn gevoel kan de beeldhoek nog wel wijder.. panorama wellicht een optie? Jammer dat de zon uitgebeten overbelicht is.
@Mavi86 Nice, lijkt wel 3D :D De kerktoren lijkt wel iets naar rechts over te hellen...

---

Terwijl ik naar het treinstation fietste vorige week 's ochtends, gewoon in de woonwijk, even gestopt en kon het niet laten om mn camera uit de tas te halen en even naar de waterkant gelopen tussen de bosjes:

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Mavi86
quote:
ehtweak schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:18:
@Mavi86 De welbekende Pfarrkirche in Heiligenblut met de Grossglockner op de achtergrond. :)
Heb je doelbewust de twee pieken (kerk + berg) zo akelig dicht naast elkaar genomen, of kwam dat zo uit?

BTW: ik mis bij deze foto wel erg je verzadigde en zeer contrastrijke bewerkingen... >:) ;)
Niet doelbewust en ik had het bij nader inzien wel kunnen voorkomen.. Maar even terug rijden voor een nieuwe foto denk ik dan maar :*)

Wat betreft de bewerking. De foto's die ik normaal plaats bevatten wat meer kleur daar ik normaal rond zonsondergang fotografeer. Helaas ben ik hier alleen overdag geweest. Was graag nog op een beter tijdstip teruggegaan maar niet meer van gekomen :)

@Chiron , oh ik check vanavond even of hij wel goed recht staat, was me niet opgevallen.

over jouw foto : Sfeervolle plaat en mooi hoe de zon reflecteert in het water!

Mavi86 wijzigde deze reactie 22-08-2017 11:25 (9%)

www.mariovisser.com

• MattiB
  • Nu online
@sys64738 Mooie platen allebei, al vind ik de eerste mooier qua bewerking. De tweede zorgen de hooglichten van de zon voor mij wat teveel afleiding.

@psyBSD De eerste vind ik qua compositie niet erg geslaagd, Het gras op de voorgrond vind ik storend. Verder op beide foto's erg uitgebeten hooglichten. Dit blijft lastig met de zon, maar hier zou je bijvoorbeeld kunnen bracketen zodat je dynamisch bereik het kan bijbenen :) De tweede is qua compositie veel sterker maar is nergens scherp.

@Mavi86 Prachtige plaat, jammer wel idd dat de beide punten elkaar overlappen. Mooie rustige foto.

@Chiron Heel mooi moment vast gelegd, leuk ook het door-kijk effect. Niets meer aan doen :)

Painted by Matti Boeschoten, on Flickr

• TKroon
  • Niet online
@MattiB mooie foto! Was het qua compositie nog mogelijk om de boomtoppen in de weerspiegeling te krijgen?

• MattiB
  • Nu online
quote:
TKroon schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 20:50:
@MattiB mooie foto! Was het qua compositie nog mogelijk om de boomtoppen in de weerspiegeling te krijgen?
Was wel mogelijk geweest, maar mijn doel was meer het huisje met de fraaie lucht :) Had een stap terug kunnen doen eventueel.

• RobbieHifi
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 13-06 16:20
@MattiB net meer bomen zou het denk ik net wat krachtiger maken.

Heather by Rob Blank, on Flickr

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

@chiron mooi plaatje, de vierkante uitsnede doet het ook goed hier. Ik twijfel over de takken rechtsvoor, het werkt ook wel als een kader...
@mattib mooie kleuren, alleen de gele reflectie in de wolken links vind ik jammer. Het leid mijn blik af van het huisje.
@robbiehifi mooie paarse kleur, misschien wordt de compositie iets sterker als er meer ruimte boven de boom zit?

Vanmorgen dit plaatje gemaakt :)
Golden sunrise by Stephan Arts, on Flickr

psyBSD wijzigde deze reactie 27-08-2017 11:29 (5%)

• RobbieHifi
quote:
Mooie plaat, mischien iets meer ruimte aan de rechterkant.

PS ja met iets meer ruimte boven de boom zou het mooier zijn. Helaas is mijn 14-24 defect en moest ik het met 24mm doen.

• ex1500
  • Registratie: juli 2013
  • Niet online
Een vakantiekiekje, genomen met de Samsung S8:

Portovenere, Italy, on Flickr

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

@ex1500 Ik vind je foto mooi qua kleuren, maar de compositie is wat onrustig. Alsof er geen onderwerp is wat er echt toe doet en alles even (on)belangrijk is.

@Robbiehifi Je hebt gelijk, met een andere uitsnede krijg je gelijk een hele andere foto. Hier een andere uit de serie. Het mooie aan deze foto vind ik zelf dat het heel duidelijk is waarom we dat het gouden uurtje noemen :)

Framed golden sunrise by Stephan Arts, on Flickr

quote:
ex1500 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 16:44:
Een vakantiekiekje, genomen met de Samsung S8:

[afbeelding]Portovenere, Italy, on Flickr
Het bewijs dat je met een mobiel ook gewoon prima foto's kan maken :)
quote:
psyBSD schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 22:11:
@ex1500 Ik vind je foto mooi qua kleuren, maar de compositie is wat onrustig. Alsof er geen onderwerp is wat er echt toe doet en alles even (on)belangrijk is.

@Robbiehifi Je hebt gelijk, met een andere uitsnede krijg je gelijk een hele andere foto. Hier een andere uit de serie. Het mooie aan deze foto vind ik zelf dat het heel duidelijk is waarom we dat het gouden uurtje noemen :)

[afbeelding]Framed golden sunrise by Stephan Arts, on Flickr
De nieuwe uitsnede oogt beter. Mijn aandacht wordt overigens wel echt naar de zon in de reflectie getrokken. Weet niet of dat echt de bedoeling is..?

website

• CasGas
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 00:12
@RobbieHifi Mooie plaat en goede kleuren, maar er lijkt wel een soort halo effect op de boom te zitten lijkt het?
@psyBSD Die tweede plaat is beter, alleen zou ik die blaadjes rechts bovenin juist weer weghalen (dus vanaf het midden omhoog, het lijkt enigszins rommelig imho)

Hier eentje van mij, Kasteel Warmelo in Diepenheim:

https://tweakers.net/ext/f/7FszDaQqayBXhRNMGDiIW8iy/full.jpg

Fotos verkleinen aub :Y)

Ventieldopje wijzigde deze reactie 30-08-2017 13:13 (7%)

5D3 | 7D | 14 2.8 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 300 4 | 10-18 | 16-35 4 | 15-85 | 24-105 4 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

@CasGas mooie dramatische sfeer, is het niet een klein beetje krap bovenaan? Maar een klein beetje hoor. Je hebt wel een punt wat betreft de blaadjes, de bovenste 1/3 zou ik misschien weg kunnen halen.

Foggy trees by Stephan Arts, on Flickr

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 00:31

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Ex1500: mooie panorama. Frisse kleuren lekkere zomerse sfeer. Maar bij een 2e blik valt wel op dat de struik in het midden wel heel veel weg neemt van het mooie dorpje er achter. Dat is wel erg jammer.

psyBSD: 2e uitsnede is mooi qua compositie. Bladeren en boom maken een natuurlijke omlijsting. Denk wel dat de reflectie wellicht beter had uitgepakt met een beetje onder belichten.

CasGas: grooooot bestand en wellicht hierdoor niet scherp. Qua kleuren en scherpte lijkt het nu op ouderwetse film. Is dat doel bewust?

psyBSD: hier ontbreekt volgens mij balans in de compositie. Links de halve boom en dan rechts een te lege bovenkant om de boel in balans te houden. Ook lijkt de belichting hier juist iets te donker om het plaatje interessant te maken.

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

quote:
Barrycade schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:00:
psyBSD: hier ontbreekt volgens mij balans in de compositie. Links de halve boom en dan rechts een te lege bovenkant om de boel in balans te houden. Ook lijkt de belichting hier juist iets te donker om het plaatje interessant te maken.
Bedankt voor de tips, ik heb het even op me in moeten laten werken maar ik denk dat ik snap wat je bedoelt.

• marceltuit

marceltuit

Testende fotografeur

@psybsd: fijn warm licht in het midden waar het een beetje mistig is. verder vindik hem niet zo heel spannend qua compo om eerlijk te zijn.

@psybsd: Deze is tof, schitterend luicht en mooi al die takken in het water. Toppertje!

@ex1500: toffe foto met fijne kleuren. Misschien dat randje rotsen aan de onderkant weghalen? En jammer dat die boom voor het stadje staat. Denk dat hij anders nog beter was geweest.

@RobbieHiFi: Fijne sfeervolle foto met heerlijke kleuren. mooi!

@MattiB: Schitterend licht en kleuren. Mooi sfeervol ook. Ik twijfel alleen een beetje over de 'hoek' tov de bosrand/huisje. Ik denk zelf dat recht ervoor, of een schuinere lijn, nog ebter werkt.

@Chiron: Mooi sfeerplaatje met fijne kleuren en lichtstralen. Wel vind ik die grijswitte lucht bovenin saai; die zou ik weggekloond hebben.

@Mavi86: Schitterende plek, mooi op de foto gezet. En sluit me aan wat betreft de kleuren/belichting; ik ben andere tijdstippen van foto's maken gewend van je ;)

Van mij ook weer eens een foto, is alweer een poosje geleden dat ik hier wat gepost heb:

De Creux du Van in Zwitserland net na zonsondergang. Prachtlocatie :)

Apparatuur: Canon 6d, Canon 24-70f4.0, Sigma 150-500, Sigma 105 mm, canon 16-35f4.0, canon 40f2.8 | Mijn website | Flickr fotostream

• MattiB
  • Nu online
@marceltuit Fraaie locatie idd. Weing verder op aan te merken. Misschien een tikkeltje te gesatureerd :)

@psyBSD Mooie sfeer, ik mis alleen iets waar je de kijker mee wil trekken. Mijn ogen blijven zoeken naar een vast punt. Misschien als de boom links er helemaal op had gestaan en je iets minder leegte rechts zou hebben. Blijft zo achteraf makkelijk praten :)

Ik heb wat geëxperimenteerd met nabewerken, wilde graag een wat dromerig effect creeren. Het licht was wat flets dus zeker nog een keertje terug met beter weer.

De herfst is hier dit jaar wel erg vroeg :/ Aan de andere kant jammer omdat de zomer over is maar qua fotografie mijn favoriete jaargetijde

Autumn is here

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

@MattiB mooie plaat, dat dromerige is wel gelukt. Ik zou de boomtoppen uit de reflectie weg-croppen, de reflectie van de lucht leid de aandacht af.

• marceltuit

marceltuit

Testende fotografeur

quote:
MattiB schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 11:49:
@marceltuit Fraaie locatie idd. Weing verder op aan te merken. Misschien een tikkeltje te gesatureerd :)

@psyBSD Mooie sfeer, ik mis alleen iets waar je de kijker mee wil trekken. Mijn ogen blijven zoeken naar een vast punt. Misschien als de boom links er helemaal op had gestaan en je iets minder leegte rechts zou hebben. Blijft zo achteraf makkelijk praten :)

Ik heb wat geëxperimenteerd met nabewerken, wilde graag een wat dromerig effect creeren. Het licht was wat flets dus zeker nog een keertje terug met beter weer.

De herfst is hier dit jaar wel erg vroeg :/ Aan de andere kant jammer omdat de zomer over is maar qua fotografie mijn favoriete jaargetijde

[afbeelding]Autumn is here
Tnx. Verzadiging is bewust, ik houd van lekkere kleurtjes :)

Jou plaat is mooi, lekker sfeervol weer. Je kan echt lekker tekeer gaan daar in het hoge noorden.

De herfst zie ik er trouwens nog niet in...

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@marceltuit Idd een tijdje geleden, maar toen ik de foto zag wist ik het ;)
Ik vind de lichtinval onnatuurlijk; in het midden van de berg lijken er lichte en donkerdere plekken, alsof je handmatig wat lichtere delen erin hebt gebrushed. Ik kan er natuurlijk naast zitten en dat de zon gewoon zo stond. Other than that weer behoorlijk diep contrast en verzadiging die we van je gewend zijn ;)
Foto kijkt wel prettig. Mooie kleuren in de lucht en past goed bij de voorgrond.

Slightly offtopic:
Heb je je 7D weggedaan zie ik? Hoe bevalt je 6D+16-35 combi? Autofocus altijd spot-on?

• marceltuit

marceltuit

Testende fotografeur

quote:
Deathchant schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 21:33:
@marceltuit Idd een tijdje geleden, maar toen ik de foto zag wist ik het ;)
Ik vind de lichtinval onnatuurlijk; in het midden van de berg lijken er lichte en donkerdere plekken, alsof je handmatig wat lichtere delen erin hebt gebrushed. Ik kan er natuurlijk naast zitten en dat de zon gewoon zo stond. Other than that weer behoorlijk diep contrast en verzadiging die we van je gewend zijn ;)
Foto kijkt wel prettig. Mooie kleuren in de lucht en past goed bij de voorgrond.

Slightly offtopic:
Heb je je 7D weggedaan zie ik? Hoe bevalt je 6D+16-35 combi? Autofocus altijd spot-on?
Ha tnx DC! Altijd leuk om te horen dat mijn foto's herkenbaar zijn :+

Wat betreft de belichting: dan heb je het neem ik aan over de de rotswand? Daar zaten lichtere en donkerdere stukken gesteente in. Bovendien heb ik de hele wand iets opgelicht in lightroom, om de aandacht er op te leggen. Doordat de zon linksachterin onderging was de wand in het echt best donker; en dat is natuurlijk niet de bedoeling :P

De 6d + 16-35 vind ik een perfecte combi; had ik veel eerder aan moeten schaffen (ook al heb ik zekers te weten jarenlang erg veel plezier gehad aan de 7d); de foto's komen zoveel mooier uit de camera rollen, en ik hoef veel minder exposures te blenden :) Qua focus ben ik erg tevreden, pas als het echt flink donker wordt gaat hij er naast zitten (wat ik dan begrijpelijk vind).

Ik vind dit trouwens niet offtopic :9~

• Jon NH
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 22-06 19:46
@MattiB : Het is altijd een genot om jou foto's voorbij zien te komen, heb er zelf dan ook weinig aan op te merken. Enkel kan ik mij wel vinden in de feedback van @psyBSD over de lucht die zichtbaar is in de weerspiegeling.

@marceltuit : Leuk weer een foto van jou hier tegen te komen, erg gave locatie! Naar mijn gevoel is de vibrance/ saturation iets te ver doorgeschoten, maar dit is een kwestie van persoonlijke smaak. Zelf zou ik de belichting van de graspluk linksonder iets terugtrekken.

@psyBSD : Er is in de tweede foto veel lucht waarin weinig gebeurt, geen spannende wolkenformaties of dergelijke. Ik heb je foto in Lightroom even naar een 2:1 (panorama) formaat gesneden. Hierbij laat je de bovenkant wegvallen en volgens mij wordt je compositie daar een stuk sterker door.

@ex1500 : Eergisteren nog in Portovenere geweest, wil er aankomend voorjaar nogmaals naar toe om zelf wat foto's te gaan schieten. Jouw foto geeft voor mij het echte vakantiegevoel! Het is trouwens dat je het er zelf bij zet dat het met een telefoon geschoten is, aan de fotokwaliteit is het niet af te zien.

Vanwege tijdgebrek door werk en andere verplichtingen ben ik eigenlijk het laatste half jaar weinig op pad geweest met de camera. Afgelopen 2,5 week ben ik samen met mijn vriendin op vakantie geweest naar Toscane en Ligurië. De laatste jaren bleef met de vakanties de camera vaak thuis, teveel gesleep en de omvang van de tas hielp ook niet mee (Lowepro Pro Trekker 400AW). Vlak voor vertrek toch besloten om de camera mee te nemen en daarom een nieuwe tas erbij gehaald (F-Stop Guru UL) welke uiteindelijk uitstekend is bevallen.
Onderstaande foto is gemaakt in Cinque Terre, een prachtig kustgebied met vijf kleine dorpjes in Italië. In mijn hoofd had ik het idee om de foto van een hogere positie te nemen waardoor je meer op de bootjes en rotspartijen op de voorgrond kijkt. Bij aankomst in Riomaggiore zag ik al gauw dat die foto het niet ging worden, ik heb zelden zoveel mensen op zo'n kleine hoeveelheid vierkante meters gezien. Ondanks dat de foto niet helemaal is geworden zoals ik had gehoopt, heeft het mij er wel van overtuigd dat ik het in het laagseizoen graag nog een keer ga proberen.

Riomaggiore by Jon van Dijk, on Flickr

• RobbieHifi
quote:
CasGas schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:38:
@RobbieHifi Mooie plaat en goede kleuren, maar er lijkt wel een soort halo effect op de boom te zitten lijkt het?
Dank, ik heb er nog een extra nabewerking overheen gegooid. Is de halo weg. Ik denk bij het ophalen van de schaduwen gebeurt.

@Jon NH Vorig jaar ben ik hier ook geweest. Toen overdag aan het stoeien geweest, maar viel niet mee. Statief en steeds mensen die langsliepen en kreeg zo nu een dan een tik tegen het statief.

De compositie is zelf niet helemaal top. Links is er weinig te zien en rechts doemen de mooie gekleurde pandjes op. Het werkt net niet. Ik denk het standpunt dat is gebruikt,

RobbieHifi wijzigde deze reactie 04-09-2017 12:10 (34%)

• qless
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 20:53

qless

...vraag maar...

5 opnames (bracketing) in 1 hdr. Genomen met een mavic pro drone.

Website|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

@Jon NH ik ben het niet eens met het eerdere commentaar, in alle vier de kwadranten is er iets anders te zien dat op zichzelf iets unieks toevoegen aan de foto. De rust links, en de dynamiek van de details rechts. Ook het contrast tussen het rode huis in de verder blauwe foto vind ik erg mooi.

@qless mooie subtiele hdr, zeker niet te extreem. Het lijkt me wel wat vlak in de lucht.

@marceltuit zeer mooie kleuren, ik mis voor mijn gevoel iets rechts. De lijnen van de klif leiden mijn ogen van links naar rechts door de foto, en dan is daar... Niets. Voor mij werkt de klif als onderwerp onder deze hoek niet zo heel goed.

Hier nog een silhouet:
Looking through the trees by Stephan Arts, on Flickr

En een bospad naar de hemel:
Sunshine forest by Stephan Arts, on Flickr

• RobbieHifi
@marceltuit mooie stemmige plaat!.

@psyBSD je eerste is erg lekker. Het bospad heeft eigenlijk niets interessants, geen fijne lijnen, kleuren of contrasten. Terwijl de boom in de eerste spannend is ook door de mist.

• Mavi86
@marceltuit Mooie plaat hoor. gaaf plekje
@MattiB , Mooi hoor. Het dromerige effect komt er mooi uit zonder teveel aanwezig te zijn.
@Jon NH , De compositie vind ik prima. Persoonlijk had ik de sluitertijd verhoogt om de bewogen bootjes te voorkomen. Maar dat zou puur mijn insteek zijn. Verder is je foto goed belicht en scherp.
@qless mooi drone shot. kan misschien een tikje contrast gebruiken. verder prima.
@psyBSD , nice silhouet :) je tweede plaat heeft net wat te hard licht denk ik.

Misty Posbank by Mario Visser, on Flickr

www.mariovisser.com

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

@mavi86 Mooie kleuren! Ik heb wel het idee dat het geel van de zon voor het mooie iets te ver gedragen wordt door de mist, of dat de mist iets te dicht is. Maarja, daar heb je weinig invloed op. :)

• Mavi86
Het was inderdaad erg mistig. Toen ik s' morgens arriveerde op de Posbank ( * na opgewacht te zijn door een ijverige BOA) dacht ik nog "JEEJ eindelijk mist :) " maar dat veranderde snel in " hmm ik zie echt helemaal niks meer, kan het een beetje minder ? "
haha maar weer even later trok het toch een klein beetje open waardoor ik deze plaat kon maken.

* Het was dus deze ochtend

Tientallen-bekeuringen-voor-vroege-bezoekers-Posbank
http://www.omroepgelderla...-vroege-bezoekers-Posbank

Mavi86 wijzigde deze reactie 07-09-2017 09:44 (12%)

www.mariovisser.com

• master_JE
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22-06 16:25
Prachtige foto's en ook goed om inspiratie op te doen :). Hier ook een foto van mijn laatste vakantie in Amerika in de Grand Canyon O+.

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 00:31

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Typische compositie zo.
Alsof je 2 foto's op elkaar hebt geplakt.
Ook hangt de tak net voor de regenbui.

Mavi86: rechts iets te veel mist naar mijn mening.

• Evano
@qless : Wauw, prachtig. Je handtekening is wat storend, maar verder echt heel mooi.

@psyBSD : De eerste van de twee is niet slecht, maar dan vind ik "Framed golden sunrise" eigenlijk wat mooier. Daar komt het kader beter uit de verf, terwijl ik die poging in deze foto nogal beklemmend vind op de een of andere manier. Komt misschien ook omdat het zwart bijna geheel dichtgelopen is. Je tweede foto oogt lekker fris. Wel jammer van de uitgebeten hooglichten. Kwestie van bracketen als je camera dat dynamisch bereik niet aankan.

@Mavi86 : Heel mooi qua licht en kleuren! Ik vind de compositie wat minder. Die omlaag lopende lijn (naar rechts toe) geeft me het gevoel dat de foto scheef staat, terwijl dat waarschijnlijk helemaal niet het geval is.

@master_JE : Ik weet het niet. De takken vind ik nogal storend. En wat Barrycade zegt, die horizon is zo hard én precies in het midden geplaatst waardoor het - als je te snel kijkt - lijkt alsof het twee op elkaar geplakte foto's zijn.

Onderstaande opname gemaakt tijdens mijn bergbeklimmingen in de Julische Alpen paar weken terug. Geen toonbeeld van scherpte (en ruis) vanwege het ontbreken van een statief, maar ben er toch wel tevreden over.

• RobbieHifi
@Evano toch wel heel erg lekker als ik eerlijk ben. Prachtige kleuren.

Een foto van de drone, gemaakt tijdens zonsondergang

Brands Hatch at sunset by Rob Blank, on Flickr

• Basxt
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18-06 21:32
@Evano Heel vet. Ik denk dat je alleen best nog wel een paar stappen naar voren kunnen doen zodat je wat meer de diepte in kijkt en wat minder voorgrond hebt. :-)

Mooie foto @RobbieHifi, Voor mijn gevoel had de compositie alleen wat meer naar rechts gekund. Nét iets meer die zon en racebaan meepakken. :) Daarnaast natuurlijk jammer dat d'r geen auto op de baan rijdt ;-) Maar daar is dit topic niet voor.

2 weken IJsland heeft mij de volgende foto's opgeleverd :)
Geschoten op de GoPro Hero 5 Black.

Basxt wijzigde deze reactie 11-09-2017 20:01 (7%)

• JelleMan
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 28-05 20:44
@BasxtDat zijn niet de standaard IJsland foto's en dat is positief bedoeld :) Die GoPro maakt prima foto's zo te zien.

Ik ben begonnen met het uitzoeken van mijn Canada foto's. Heel veel panoramas. Hier een aantal van Vancouver Island. Ik had geluk met een zonsondergang en regenboog.
360 panorama rainbow sunset Long Beach Vancouver Island by Jelle, on Flickr

Panorama Sunset Long Beach Vancouver Island by Jelle, on Flickr

Panorama sunset Long Beach, Vancouver Island by Jelle, on Flickr

• Bonbridge
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21-06 10:44
@Evano , Heel gaaf! Het licht was zeer goed! Mooie rode gloed. Ik denk dat de foto wel iets naar links gedraaid had moeten worden.

@RobbieHifi Mooie foto! Mis wel net die pakkende lijn, ik denk dat als de drone net wat hoger hing dat je een net wat lekkerdere lijn erin had zitten. Verder dikke prima!

@Basxt Nette foto's qua compo etc. Ik mis alleen wel een frisse nabewerking bij een aantal foto's. Maar ik weet niet in hoeverre je dat uit een Gopro shot kan trappen. Ze zijn nu behoorlijk donker en grauw.

@JelleMan Mooie omgeving! Ik mis vooral een fijne verhouding. Je ziet nu heel veel waardoor het mooie gedeelte van het landschap verloren gaat. Qua nabewerking hou ik persoonlijk van wat lichtere en een frissere look. Ze ogen nu wat grauwig. Met name bij het laatste beeld zit er in mijn ogen teveel clarity en contrast in.

Lion's Head by Merijn Geurts, on Flickr

Campfire by Merijn Geurts, on Flickr

5DII | 6D | 16-35/4.0L IS | 35/1.4A | 40/2.8 | 85/1.2L II | 70-200/2.8L II IS | Flickr | www.itook.nl | Facebook

• MattiB
  • Nu online
@Basxt Mooie platen, stuk voor stuk prima. Mijn favoriet is die met de brug en de camper. Mooie sfeer en lekker licht.

@JelleMan De eerste twee platen zijn erg leeg en het ontbreekt wat aan kleur. Ze zijn wat flets. Ook zie ik veel artifacts en fouten door het stitchen van de fotos. Zo is die met de rotsen op de voorgrond erg matig. Qua compositie is de middelste foto wel aardig, het persoon geeft je een goed gevoel van de omgeving.

@Bonbridge De eerste is doet me niet zoveel maar is gewoon een prima kiekje. De tweede is erg leuk gedaan. Mooie sfeer icm de sterrenhemel, top!

Herfst is hier gearriveerd :)

Autumn is Here

• Unidentified
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

@MattiB Vignette mag van mij wel wat minder (vooral rechts onder) en de saturation van de spiegeling in het water is sterker dan in de lucht zelf.

Doet me trouwens denken aan een van de foto's van Elia Locardi ;)

Unidentified wijzigde deze reactie 21-09-2017 15:18 (36%)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Mavi86
@JelleMan De eerste vind ik wel gaaf met die regenboog. Over het algemeen vind ze wel wat te wijds.
@Bonbridge foto 1 vind ik wel wat hebben. Lekkere lichte,frisse plaat. De tweede is erg nice zo met die sterrenhemel.

foto verplaatst naar het blue hour topic.

Mavi86 wijzigde deze reactie 22-09-2017 08:32 (46%)

www.mariovisser.com

• mekkieboek
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21:22
quote:
Past deze niet veel beter in het blue hour topic ipv. landschappen? Mooie foto overigens.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• Mavi86
Je hebt gelijk mekkieboek. Ik heb dat topic zo lang niet voorbij zien komen dat ik hem vergeten was :)

www.mariovisser.com

• Msel
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 07-06 15:47

Msel

...

@JelleMan Ik mis een beetje de diepte in je platen. Ik deel de mening dat het over het algemeen wat lichter mag. Met name highlights.

@Bonbridge Mooie foto van de stad, ziet er prima uit! Ook je nachtfoto nodigt uit om even te blijven kijken!

@MattiB Mooie plaat! Heerlijk die mist op het water en de zon in de boomtoppen.

Hier een foto van mij van mijn reis in Peru. Deze is genomen op 4600m hoogte aan de voet van de Salkantay berg.

Rock Mountains by Marcel Koggel, on Flickr

ASROCK 990FX X3 | AMD FX-8350 | ATI HD 5670 | 8GB DDR3-1333 | SAMSUNG 830-256GB | ADATA S510-64GB | SAMSUNG HD103SI 1TB | SEAGATE ST310005 1TB | WIN7 PRO X64

• Evano
@MattiB : Ik sluit me bij Unidentified aan over de vignettering. Vind ik hier ook niet zo passen bij de sfeer. Verder heel mooi!

@Msel : Gaaf berglandschap! Ik denk dat je (lokaal) wel wat doorgeschoten bent met het contrast. Bijvoorbeeld de bergrug ongeveer in het midden van de foto (top ervan) is opvallend donkerder dan de rest. Compositioneel: aan de ene kant vind ik het jammer dat je door het lage standpunt en de rotsblokken weinig zicht hebt op het dal, aan de andere kant heb ik ook zoiets van, is ook wel prima zo.

Eigen bijdrage:

• RobbieHifi
quote:
[b][message=52541271,noline]

2 weken IJsland heeft mij de volgende foto's opgeleverd :)
Geschoten op de GoPro Hero 5 Black.
Ziet er echt top uit, je hebt het maximale uit die camera gehaald! _/-\o_

@Bonbridge je eerste plaats is een mooie compositie, maar de lucht is wat overbelicht.

RobbieHifi wijzigde deze reactie 26-09-2017 10:08 (17%)

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Evano Poeh die is wel erg warm in de shadows. Net ietsje teveel naar mijn smaak. Ook de flare, niet alleen rechts van de boom, maar ook links in het gras (rooie strepen in het gras) is net ietsje teveel vind ik. Wel mooi plaatje om te zien. Boompje, wat water, wat lucht, wat gras/weiland en wat heide, I like.

@Msel Ik ben het er wel mee eens dat lokaal wat te diepe shadows zijn wat onnatuurlijk over komt. Ook ben ik benieuwd naar wat er rechts om het hoekje achter die redelijk prominente heuvel te zien is ;)

• Unidentified
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

De nieuwe tutorial van Elia Locardi is er, Photographing the World III

Ziet er weer goed uit en ik kan me ook altijd goed vermaken met de Behind The Scenes videos ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Pagina: 1 ... 34 35 36 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*