Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[Verzamel] Landschappen deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 34 35 36 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22-05 19:55

Deathchant

Don't intend. Do!

Nog eens eentje van mij :)
Gemaakt in het stadje Portree (Schotland), in de avond.

GROOT

Deathchant wijzigde deze reactie 27-09-2017 22:36 (13%)

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Lowepro Flipside 400AW | Carryspeed FS-PRO

• psyBSD
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 26-04 14:04

psyBSD

Hates 0x00 bytes

@evano De paarse voorgrond met de geel/oranje lucht geeft idd een mooi plaatje. Ik zou hem zelf iets krapper kaderen, zodat een stukje van de voorgrond en de berg links wegvalt.
Je tweede plaatje is goed gelukt, ik merk dat ik met mijn ogen knijp voor de zon 7(8)7

@robbiehifi ik mis iets in het plaatje, alsof er veel te zien is of juist te weinig van een ding en daardoor mist er een onderwerp. De kleuren zijn wel erg mooi.

@deathchant de vogel in de lucht voegt echt iets toe aan de foto, een beetje leven.ik zou hem persoonlijk iets krapper gekaderd hebben zodat het linkse huis de eye-catcher wordt die omlijst is door het mooie landschap.

Gisteren deze foto gemaakt vlak voordat het noodweer los barstte.

Autumn clouds by Stephan Arts, on Flickr

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R |

• Walker78
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 21:29
@Msel Lekkere 'ruige' foto. Ik moest even opzoeken waar die Salkantay mountain lag, deed me een beetje aan de Schotse Highlands denken...niet dus. Twijfelgevalletje vind ik die rots linksonder, maakt het naar mijn gevoel wat moeilijker om zo het landschap binnen te stappen. Maar mooi verder.

@Evano Foto waar ik wel een tijdje geboeid naar kan zitten kijken. Heel eigen sfeer en een bewerking die, zoals ik het zie, heel bewust zo gekozen is. Ik vind het licht van rechts komend heel fraai, maakt het totaalbeeld schilderachtig, warm en lekker ruimtelijk.

@Deathchant Koel en rustig beeld. Op één of andere manier wordt mijn oog ook steeds naar die signature rechtsonder in beeld getrokken.

@psyBSD Hollandse prent met een nogal zwaar aangezette vignettering. Wat de sfeer ook een beetje tegenzit zijn die autootjes waardoor het wat gewoontjes wordt; je ziet in zo'n tafereel toch liever een boerenkar of hooiwagen.

Deze heb ik onlangs genomen langs de Moezel:
22 the ferry Briedel - Marienburg by Henk48, on Flickr

Walker78 wijzigde deze reactie 09-10-2017 14:55 (247%)

• Msel
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22-05 11:20

Msel

...

Bedankt voor jullie feedback! Kan ik me goed in vinden. Echter heb ik niet veel met contrast of clarity gedaan. Moest die dag aardig onderbelicht schieten anders was de lucht overbelicht. Dit heb ik proberen te compenseren door de shadows flink omhoog te gooien.

Toevallig had ik nog een paar passen naar voren gedaan en nog een foto gemaakt. Maar eerst wat feedback op jullie foto's:

@Evano Ik vind hem lekker kijken,straalt rust uit, en is lekker fel in de ogen. Misschien wat jammer van de flare.

@Deathchant Mis wat diepte, misschien had je een iets lager stundpunt kunnen pakken.

@psyBSD Prima plaatje. Kan hem helaas niet groter openen want dan krijg ik een foutmelding. Mooie kleuren!

@Walker78 Doet me niet zo veel. Wel een leuke reflectie maar het iets te veel van hetzelfde groen. Misschien was het beter om er nog wat lucht op te hebben, ik mis ook wat diepte. Bij deze krijg ik de grotere versie ook niet geopend. De redirection van flic.kr ligt er volgens mij uit.

Hier de foto van een paar passen naar voren: Beter?
Peruvian Mountains by Marcel Koggel, on Flickr

ASROCK 990FX X3 | AMD FX-8350 | ATI HD 5670 | 8GB DDR3-1333 | SAMSUNG 830-256GB | ADATA S510-64GB | SAMSUNG HD103SI 1TB | SEAGATE ST310005 1TB | WIN7 PRO X64

• Walker78
Op het eerste gezicht oogde deze wat somber en vond ik de vorige beter maar als ik ze uitvergroot naast elkaar zet vind ik deze weer beter, sfeer past goed bij het ruige landschap en mooie lucht.

Van mij nog iets totaal anders, langs de Rijn in de buurt van het Roergebied:
35 nature and industry by Henk48, on Flickr

• TQAirstrike
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 12-05 21:57
@MattiB Heerlijk die meest!
@Walker78 Gaaf, vooral die boom (had daar eigenlijk wat meer op ingezoomd)

[afbeelding]Lion's Head by Merijn Geurts, on Flickr

Gaaf ik ben ook net in Kaapstad geweest! Daar deze foto gemaakt:
Cape Town by Thomas Bartelds, on Flickr

https://www.flickr.com/gp/141257421@N07/4i773e

• bla_bla
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 22:50
@Walker78 Mooie compositie, ik had inderdaad ook meer op de boom ingezoomd en misschien iets meer blauwe lucht en minder wit.
@TQAirstrike Mooie wolken boven de berg! Persoonlijk vindt ik links iets te veel gele bloemen de stad bedekken, maar verder top!

Dit heb ik gemaakt tijdens mijn vakantie in Malta :)

Sunset at the cliffs by Yu Hang Cheung, on Flickr

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Scheve horizon, te donkere rots rechts...oogt wat onnatuurlijk. De zon zo groot zo overbelicht is niet mijn ding eerlijk gezegd...

walker78, lekker high key ;) Ik zou em wel boven croppen tot een 16:9 verhouding, dan kijkt ie volgens mij wat beter weg.

TQairstrike: helaas vind ik de gele bloemen echt veel te dominant aanwezig. Als die er niet waren, dan was het volgens mij wel echt een coole plaat geweest.

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16:37

Get!em

Oh die ja!

@Walker78 Moezel: mooie reflectie, maar ik mis de bovenkant.
Koeltoren: zeer nette foto! lekker strak, mooi opgebouwd, goede kleur.
@bla_bla Altijd mooi die klifkusten (ik ga binnenkort ook weer naar een dergelijke kust in Madeira). Mee eens met @Deathchant , zon te fel, kliffen te donker. Misschien kun je ze op de RAW nog bijtrekken? De rest van de foto is qua kleur namelijk wel top!
@TQAirstrike Helaas, doet het voor mij niet. Te rommelig met bloemen en huizen. Mn ogen zoeken structuur of totale chaos, nu beide net niet.
@Msel Al met al zie ik hier het effect van hoge UV straling/fel licht die je automatische belichting te donker maakt (bekend effect in oa de bergen en strand). Je zou, in postproces nog even kunnen kijken of je de belichting kunt krijgen zoals je het voor je gevoel had met je ogen, en ik vermoed dat dat een stuk lichter was.

Nog een bijdrage van mijn kant:

Mono Lake reflection

En even daarvoor vanuit Yosemite, Tioga kwam ik ook al zo'n mooie scene tegen...

Dreaming at the lake...

Get!em wijzigde deze reactie 13-10-2017 11:48 (14%)
Reden: de @ stond op begin van de regel, met verwarring tot gevolg

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Get!em Uh heb je het nou over mijn foto of over mijn commentaar op de foto van bla_bla ?
Edit, sorry niet goed gelezen ;) Je zin waarin je mij noemde begon op een nieuwe regel, zodoende de verwarring.

Deathchant wijzigde deze reactie 13-10-2017 11:46 (39%)

• RBH
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:31

RBH

Wazzup?

@Deathchant Heerlijke kleuren, heerlijk plaatje! Die vogel voegt echt wel wat toe. :)

@psyBSD Lekker dreigend luchtje, wel vind ik de vignettering wat heftig.

@Walker78 Heel gaaf! Naar zo’n plaat kan ik echt lang naar kijken.

@Msel Hij oogt een beetje donker (de schaduwen), sfeer is wel erg fijn.

@Walker78 Vond die boom eerst storend maar hoe meer ik er naar kijk hoe fijner ik de foto vind.

@TQAirstrike Hij staat voor mijn gevoel een beetje scheef, maar dat kan ook optisch bedrog zijn. Érg lekker verder!

@bla_bla Schitterend imho.

@Get!em Ik vind ze wat ‘flets’, maar toch ook weer niet (lekker duidelijk, I know ;) ). De tweede vind ik wel mooier dan de eerste.

Zelf ook nog wat geschoten in Italië:

Italy - 2017 by RobinH., on Flickr

Website

• TQAirstrike
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 12-05 21:57
@TQAirstrike Mooie wolken boven de berg! Persoonlijk vindt ik links iets te veel gele bloemen de stad bedekken, maar verder top!

Cape Town by Thomas Bartelds, on Flickr

Hierbij de foto zonder bloemen :)

@RHB : Gaaf! het is bijna kunst ;-)
@Get!em Waarom ben je voor zwart wit gegaan? ik ben erg benieuwd hoe ze er in kleur uit zien

https://www.flickr.com/gp/141257421@N07/4i773e

• Exigence
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18:36

Exigence

dnkroz

@RBH Fantastisch gelaagd en mooie zachte kleuren d:)b Iets meer contrast om het te benadrukken?

@TQAirstrike Ik vind het een fijn plaatje an sich, maar ik denk dat een stukje nabewerking hem nog mooier kan maken :) Iets meer contrast zou voor mij fijn zijn. Hij oogt wat onscherp en flets.

Het is al héél lang geleden dat ik wat met mijn foto's heb gedaan, maar het begon weer wat te kriebelen. Heb een foto uit mijn archief gepakt:

Exigence wijzigde deze reactie 17-10-2017 00:30 (19%)

• RBH
  • Registratie: maart 2005

RBH

Wazzup?

Thanks beiden!

@TQAirstrike Ook mooie foto, maar ik vind de foto mét bloemen toch wat mooier eigenlijk.

@Exigence Wat een toffe foto! Komt groter wel nog veel beter tot z'n recht met alle details. :)

Nog eentje van mij dan.

Spain '15 by RobinH., on Flickr

Website

• CasGas
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 22:34
quote:
Exigence schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 21:09:

Het is al héél lang geleden dat ik wat met mijn foto's heb gedaan, maar het begon weer wat te kriebelen. Heb een foto uit mijn archief gepakt:

[afbeelding]
Mooie foto, ik dacht dat je een lange sluitertijd zou hebben gebruikt maar als ik je EXIF bekijk is dat niet het geval geweest, apart effect maar mooi!
quote:
RBH schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:03:
Thanks beiden!

Nog eentje van mij dan.

[afbeelding]
Spain '15 by RobinH., on Flickr
Ik zou zelf de onderkant iets meer gecropped hebben, zodat de onderkant het wat rustiger zou ogen..

Eentje van mij van een paar weekenden geleden in Giethoorn:

5D3 | 7D | 14 2.8 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 300 4 | 10-18 | 16-35 4 | 15-85 | 24-105 4 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 21 1.4 | 35 2.8

• jd1987
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:51
Het idee vind ik goed @CasGas, maar ik vind persoonlijk het kader jammer(bomen rechts afgecropped) en de bewerking is voor mij veel te ver doorgevoerd. Met name het contrast(dichtgelopen schaduwen) is echt heel hard en de foto lijkt wat onscherp.

Ik was deze maand in Canada voor werk en had gelukkig ook tijd om tussendoor even snel prive wat te schieten ;)

Nikon D600 | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 80-200 F2.8 AF-D | DJI Phantom 4 | iMac 21.5' 4K

• timjuan
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 31-10-2017
quote:
Ik was deze maand in Canada voor werk en had gelukkig ook tijd om tussendoor even snel prive wat te schieten ;)
[afbeelding]
Mooie foto hoor!

Ook maar eens een bijdrage leveren dan...

• RobbieHifi
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 18:31
@timjuan erg mooi stemmige plaat. Het licht door de bomen is prachtig!

• Hogader
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:04
@Exigence Het licht wordt prachtig geaccentueerd door het zwart wit. Heb je hem ook in een meer high-res versie?

@RBH Ik ben het eens met @CasGas dat je de onderkant beter had kunnen wegcroppen. Verder een mooi gloed van ondergaande zon. Misschien is hij als panorama zonder onderkant en weggehaalde vogel ook mooi?

@CasGas Zeer fijne plaat! Is hij bewust in portraid gecropped?

@jd1987 Fijne plaat van de rotsachtige kust. Ik heb alleen het gevoel dat hij wat meer punch had kunnen hebben en zo wat flets is.

@timjuan Het licht door de bomen is prachtig en de feel van de plaat is duidelijk herfst. Ik vind echter wel dat de kleuren een beetje too much naar dezelfde toon grijpen.

Dit jaar ging de vakantie naar USA en specifiek het mid-westen. Natuurlijk stonden de Rocky Mountains op het programma en dan is de beste bezigheid natuurlijk een goede tocht door het park. Onderstaande foto is een van de vele foto's die ik heb genomen terwijl we een +- 10 a 11 mijl lange tocht liepen door het park.

Inside the Rockies by Rob van Loon, on Flickr

Fractal Design Define XL | Asus Maximus IV Extreme-Z | Intel Core i7 2600K | Prolimatech Genesis | Crucial M4 128Gb | HDD 3TB |G-Skill Ripjaws-X 16Gb | MSI N560GTX | Corsair HX850W | Samsung SH-B123L | Razer Lycosa, Lachesis, Sphex&Scarab | Logitech G35

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Poeh zeg, had je de HUE slider van het groene kanaal op +100 gezet? Nee sorry dit is voor mij echt té.

• sys64738
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22:32

sys64738

Press play on tape

En ook de Saturation slider heeft een behoorlijk uitstapje naar rechts gemaakt als ik de struiken en de lucht zo bekijk. Nee, mag inderdaad wel iets minder. De compositie is verder wel OK maar ik vind dit rotsen links wat storen. 5 meter naar voren had de foto wel goed gedaan denk ik.

gijspeijs.com | 500px | Flickr | GX8 - Oly 40-150mm F2.8 - Lumix 12-35mm F2.8 - Lumix 20mm F1.7 II - Oly 45mm F1.8

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16:14

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Naast de kleurtjes;
deze foto schreeuwt om een portret stand of een vierkante crop. Waarbij het verdwijnpunt meer aandacht krijgt.
Rotsen links zijn (te) donker en trekken de compositie uit balans.

Even ruw en snel vanuit Snapseed;
bewerkt

Laat maar weten als ik m offline moet halen.

Barrycade wijzigde deze reactie 05-11-2017 00:31 (38%)

• RobbieHifi
@Barrycade dit is even lastig te beoordelen zo...

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

@RobbieHifi Hoe bedoel je? Hij is clickbaar en is een crop van de foto hierboven van @Hogader

• RobbieHifi
quote:
Barrycade schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:28:
@RobbieHifi Hoe bedoel je? Hij is clickbaar en is een crop van de foto hierboven van @Hogader
Excuus, merk dat die nu pas klikbaar is.....

• CasGas
@Hogader

Zijn die vogels wel echt?

5D3 | 7D | 14 2.8 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 300 4 | 10-18 | 16-35 4 | 15-85 | 24-105 4 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 21 1.4 | 35 2.8

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Of die vliegbeesten echt zijn, dat zal best wel.
Maar ik zie toch duidelijk dat ze gekloond zijn binnen dat plaatje. :+

Mooie Plaatjes   

• Hogader
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:04
quote:
Deathchant schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 22:06:
Poeh zeg, had je de HUE slider van het groene kanaal op +100 gezet? Nee sorry dit is voor mij echt té.
Niet op +100, maar die heeft wel een paar stapjes naar rechts gemaakt
quote:
sys64738 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 23:26:
En ook de Saturation slider heeft een behoorlijk uitstapje naar rechts gemaakt als ik de struiken en de lucht zo bekijk. Nee, mag inderdaad wel iets minder. De compositie is verder wel OK maar ik vind dit rotsen links wat storen. 5 meter naar voren had de foto wel goed gedaan denk ik.
Ik ben zelf een grote fan van de meer "punchy" landscapes, maar het is goed om er eens wat feedback over te krijgen, zodat ik mogelijkerwijs iets minder all out kan gaan op alle fronten, maar meer selectief. Thanks.
quote:
Barrycade schreef op zondag 5 november 2017 @ 00:23:
Naast de kleurtjes;
deze foto schreeuwt om een portret stand of een vierkante crop. Waarbij het verdwijnpunt meer aandacht krijgt.
Rotsen links zijn (te) donker en trekken de compositie uit balans.

Even ruw en snel vanuit Snapseed;
[afbeelding]

Laat maar weten als ik m offline moet halen.
Ik had zelf al een meer vierkante crop geprobeerd, maar vond het niet mooi staan. De portrait daarentegen wel. Was nog niet in me op gekomen. :'(

Laat hem verder maar gewoon staan voor zolang je het zelf wilt.
quote:
Nope, iig niet uit de originele afbeelding. Dat was een kleine toevoeging om wat meer 'beweging' in de foto te krijgen.

Fractal Design Define XL | Asus Maximus IV Extreme-Z | Intel Core i7 2600K | Prolimatech Genesis | Crucial M4 128Gb | HDD 3TB |G-Skill Ripjaws-X 16Gb | MSI N560GTX | Corsair HX850W | Samsung SH-B123L | Razer Lycosa, Lachesis, Sphex&Scarab | Logitech G35

• MattiB
  • Registratie: april 2016
@timjuan Mooie scene, mooi licht al vind ik hem iets te veel aangedikt. Zo kunnen de hooglichten wel wat meer kracht gebruiken. Nu is het wel erg HDR.

@Hogader Prachtige locatie, jammer dat het midden op de dag is, maar dat is vaak op vakantie. Compositie is dik inorde. Vind de kleuren wel erg aangedikt, het groen en blauw knallen er voor mijn gevoel wat teveel uit.

Hier is/was het wit

Frosting

• RobbieHifi
@MattiB Lekkere plaat. Erg mooi, alleen vreemde JPEG artefacten in het water.

• MattiB
quote:
RobbieHifi schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:27:
@MattiB Lekkere plaat. Erg mooi, alleen vreemde JPEG artefacten in het water.
@RobbieHifi Is geen artifact maar reflectie gok ik. Of bedoel je niet de lichte 'vlekken' linksonder?

Denk dat er met blending iets mis is gegaan met de lichtere delen in het water, zal er nlg eens naar kijken

MattiB wijzigde deze reactie 05-12-2017 15:51 (15%)

• tobiasvs
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Strakke plaat @MattiB! Vignet linksonder en midddenonder valt erg natuurlijk zo. Blijft een prachtig land ook...

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl | Te koop: Vivitar 135mm f/2.8 + Fuji X-adapter

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

@MattiB Strak! Mooie gloed in het water.
@Hogader Ik hou niet zo van die hele extreme kleurtjes. Wel van iets extra pimp, maar dit is naar mijn smaak te ver. Het toevoegen van elementen is ook niet helemaal wat ik waardeer.

@timjuan Ziet er sfeervol uit! Filmisch

Van de herfst naar de winter. Ik ben de polder eens ingelopen bij deze sneeuwstorm. (met het risico op vocht in de camera...omstandigheden waren qua beeld ideaal, maar een goed gesealde camera had me geruster gesteld. Mezelf insealen had ook geholpen, regenbroek was handig geweest.)

Frozen in time, windmill on the dutch Polder by Gerben Tiemens on 500px.com

• Atomsk
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 16:51
Vanaf een heuvel bij Killiney, vlakbij Dublin. Zeemist kwam naar land rollen, wat een mooi gezicht was.

@Get!em Mooie ansichtkaart.
@MattiB Reflecties zien er goed uit. Bomen op voorgrond geven weinig contrast met de achtergrond.

_██_
(ಠ_ృ)

• RobbieHifi
@Atomsk wat mij stoort is onder andere het vliegtuig en ook dat de voorgrond nu niet interessant is. Je hebt vooral de lucht op de plaat.

Nog even uit Schotland van mijn hand.
Old man of Storr - Skye by Rob Blank, on Flickr

• AlterEgo
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
@RobbieHifi : fraai shot. Toning is bijzonder passend, en de wolkeneffecten geven het exht iets extra's.

Linux: voor blije, gezonde hardware

• jordyyyys
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 23-05 12:54
@RobbieHifi Mooie compositie, en indrukwekkend uitzicht. Wat ik persoonlijk wat minder vind zijn de donkere gedeeltes in de wolkenpartij.

Op nieuwjaarsdag nog even een kleine wandeling gedaan in de Carnisse Grienden.

Carnisse Grienden by Jordy Sla, on Flickr

iPhone X 64 GB | Canon 40d | www.instagram.com/jorvisuals

• GuidoH
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 23:06
(jarig!)
quote:
jordyyyys schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 10:00:
@RobbieHifi Mooie compositie, en indrukwekkend uitzicht. Wat ik persoonlijk wat minder vind zijn de donkere gedeeltes in de wolkenpartij.

Op nieuwjaarsdag nog even een kleine wandeling gedaan in de Carnisse Grienden.

[afbeelding]Carnisse Grienden by Jordy Sla, on Flickr
Naast dat er eigenlijk een echt onderwerp mist, is hij ook wel heel erg grauw. Weinig contrast en kleuren, vooral "grijs".

iMac 5K late 2015 / 4GHz i7 / 32GB DDR3 / 512GB SSD / M395X – Fujifilm X-T2 / XF18-55mmF2.8-4

• Mavi86
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 23:30
@RobbieHifi , heerlijke plaat! mooi bewerkt ook.
@jordyyyys , ik mis een onderwerp dat mijn ogen trekt.

Mystic Voorstonden by Mario Visser, on Flickr

www.mariovisser.com

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 01:11

dvdkiwi

Hoi doei

Mooie foto Mavi!
De dikke boom op de voorgrond met zijn mooie groene met mos bedekte dikke wortels, de afbuigende sloot, de ietwat mysterieuze mistige waas in de achtergrond, top! :)

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• Barrycade

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

@Mavi86 Waarom niet in portret?

Juist de spiegel van de bomen spreekt me icm het sfeertje aan. En dan om dat te versterken Z/W

https://tweakers.net/ext/f/4GALlprTCMuVkqH0UpxwNtRB/thumb.jpg Clickbaar voor groter.

• Mavi86
@dvdkiwi dank :)
@Barrycade Omdat ik graag die rechter kale boomstam in het frame wou hebben. Maar ik zal thuis eens kijken hoe eea in portret eruit ziet :) Z/W zou ik dan niet zo snel voor kiezen omdat ik dan het groene mos in de voorgrond verlies en dat vind ik zelf juist een sterk punt.

www.mariovisser.com

• cedras
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 22-05 19:00
@jordyyyys - Ik zou deze plaat nog een keer proberen te herhalen met mooi stil weer of fraaie luchten. Het grijs en bruin spreekt niet echt tot de verbeelding nu.

@Mavi86 Mooie kleuren. Het eerste waar mijn oog naar trok was die kale boom die je graag wou behouden. Ik zou ook wel kunnen leven met de z/w versie.

Zelf afgelopen zondag op Vlieland geweest terwijl het stervenskoud was (gevoelstemp -10 en een oosterwind kracht 5). We zijn ergens gedropt bij het drenkelingenhuisje op de Vliehorst. Met trillende handen van de kou toch nog deze foto kunnen maken op de grote zandvlakte.

Mijn eigen opmerking: Als ik meer tijd/zin/moed had gehad, dan was had ik de focus op de schelp moeten leggen.
Sandstorm by Cedras Liggiegoet, on Flickr

cedras wijzigde deze reactie 13-01-2018 21:31 (3%)

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Mavi86 Super foto weer! Mooie kleurtjes en mooie sfeer, echt tof! Fuji kleurenpreset, of gewoon in RAW geschoten en achteraf wat geedit? Als dit zo uit de Fuji komt rollen dan ga ik er morgen ene kopen! :)

@cedras Jammer dat we geen grotere foto kunnen zien, want ik weet niet precies waar t scherptevlak ligt. En inderdaad de schelp had scherp moeten zijn ;)

Van mij:

• Mavi86
@cedras , tof idee! jammer dat de scherpte niet op de schelp ligt zoals je zelf al aangeeft :)
@Deathchant , thnx! Ik heb wel een Fuji preset gebruikt maar ik heb het verder ook nog wel iets geëdit. dus de kleuren zijn niet helemaal straight out of the camera.
Mooi zacht licht op jouw foto. Mis wel een beetje een kijkrichting :)

Mavi86 wijzigde deze reactie 15-01-2018 08:45 (14%)

www.mariovisser.com

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Welke preset heb je gebruikt als ik vragen mag? Vriendin gaat zich de X-T20 kopen en heeft wat liggen zoeken en vind Velvia en Provia 't mooist.

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 15-05 07:29

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik zie hier echt een hoop mooie platen verschijnen. Ik ben sinds vorig jaar begonnen met het wat hoogwaardigere werk. Ik kan nog niet heel critisch zijn op nog mooiere foto's dan die van mij. Maar wat vinden de experts van de Drielse Waterkering en de Rijn daar? Oja, ik ben pas 15, dus ik ben nu opzoek naar dingen bij mij in de buurt. Gisteravond daar even heen gefietst.

Drielse waterkering by ThomasKreeft, on Flickr

Oja, ik maak de foto's met een e-m10 en de kitlens of de 40-150. Verder heb ik een een startsetje van Cokin P ND filters gebruikt. Maar ik kon niet langere sluitertijden dan een seconde of 6 gebruiken. Wat bied de oplossing. Ik heb een goedkope ND16 filter besteld om eens te kijken of dat iets is. Mocht het helpen kan ik altijd nog voor een kwaliteitsding gaan. :P

Ik heb toch geen zonde begaan door flink met te kleuren te rommelen?

T.Kreeftmeijer wijzigde deze reactie 15-01-2018 21:51 (16%)

School at Sea 2018/2019 - thomasatsea.nl

• Mavi86
quote:
Deathchant schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:18:
Welke preset heb je gebruikt als ik vragen mag? Vriendin gaat zich de X-T20 kopen en heeft wat liggen zoeken en vind Velvia en Provia 't mooist.
Ik gebruik ook Provia. Daarnaast gebruik ik ON1 effects nog als toevoeging voor wat extra "pop"

Voor deze foto heb ik het volgende gedaan

- preset Provia
- standaard RAW bewerking
- Highlights een wat koelere tint gegeven dmv split toning
- Preset uit ON1 effects toegepast
- Nog wat lokaal contrast en dodge & burning toegepast.

Dat was het wel een beetje denk ik :)

www.mariovisser.com

• cedras
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 22-05 19:00
@cedras Jammer dat we geen grotere foto kunnen zien, want ik weet niet precies waar t scherptevlak ligt. En inderdaad de schelp had scherp moeten zijn ;)

Foto verder onbewerkt.
op verzoek by Cedras Liggiegoet, on Flickr

• MattiB
Tijd voor een bump!

@T.Kreeftmeijer Je composities zijn wel aardig, ondanks dat ik het onderwerp niet spannend vind. Je gaat wat mij betreft wel wat de mist in met de kleuren. Zo slaat de lucht wel erg groen uit op de middelste plaat. Verder oogt het allemaal erg donker en grauw. Mooi licht ontbreekt.

Hier begint de zee eindelijk wat op te vriezen :)
Geschoten bij -16 en een stevige noordelijke wind.

Freezing Waters

• Mavi86
@MattiB , mooie plaat, Ook goed gebruik gemaakt van de voorgrond. Persoonlijk had ik het vignet in de voorgrond wat minder gemaakt en de sneeuw wat meer opgelicht om nog net wat meer contrast te krijgen met de rest. Maar dat is wellicht een persoonlijk dingetje. Vind hem iig zeer geslaagd :)

Dutch Inferno by Mario Visser, on Flickr

www.mariovisser.com

• kalekat
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 22:59
@MattiB Ik ben altijd erg jaloers op jouw foto's _/-\o_ heerlijke beelden om naar te kijken. Bij dit mooie plaatje valt me op dat de bomen op de achtergrond bewogen zijn. Veel wind misschien?

@Mavi86 Typisch Kinderdijk plaatje :) Stond dat bruggetje zo open of heb je dit gevraagd? Ik zie namelijk geen rimpeling in het water wat op een bootje zou moeten duiden.

Zelf ben ik enige tijd geleden met een excursie geregeld door Rijkswaterstaat naar de Schieveense polder geweest. Hier wordt straks de verlengde A16 gelegd en dit gebied wilde ze met behulp van hobby-fotografen vastleggen.

Plaatje bestaat uit 3 portret georiënteerde foto's.

Sunrise over R'dam-The Hague Airport by Thijs de Jong, on Flickr

kalekat wijzigde deze reactie 12-02-2018 09:27 (0%)
Reden: Kleine spellings voutjes, Nieuwe thumbnail

• Mavi86
@kalekat , dat bruggetje stond open :) Volgens mij staat hij s'avonds standaard open maar dat weet ik niet zeker.
Over jou foto: mooie pano, goed belicht!

www.mariovisser.com

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@MattiB Sfeervolle foto! Beetje meer rood in de foto bij de zon zou mooi zijn.
@Mavi86 Links lijkt me wat veel ruimte over in vergelijking tot rechts waar het brugje gewoon aan de rand verdwijnt. Other than that is dit ook een sfeervolle foto met mooi licht.
@kalekat Eigenlijk is dit best een prettige foto om naar te kijken. Mooi licht, natuurlijke bewerking en natuurlijke kleuren. Prima!

Mijn woonplaats, 2 dagen geleden:

1:

2:

3:

• Mavi86
@Deathchant , je woont daar prima lijkt me zo :) fijne sfeer en mooie lagen in je eerste foto.

Ginkelse Heide by Mario Visser, on Flickr

www.mariovisser.com

• sys64738

sys64738

Press play on tape

@Mavi86 Dutch Inferno - Mooi Hollands tafereel en heerlijke lucht .Prima plaat.

@kalekat Mooie plaat. Het stuk boven de wolken voegt niet zo heel veel toe en daar mag wat mij betreft wel stukje van afgekapt. Maar de wolken en de reflectie zijn heel fraai.

@Deathchant De derde is mijn favoriet. De eerste twee hebben niet zo'n sterk onderwerp en plaat drie wel. Mooi die huisjes in de mist. Wou dat ik ook meer heuvels bij mij in de buurt had (ach, jullie zijn weer jaloers op het strand/zee).

@Mavi86 Ook mooi! De boom had wel iets groter erop gemogen maar dit geeft wel een wijdser en ruimtelijk beeld.

Zelf even nik te posten. Had wel wat landschappen maar die heb ik al in Solo Testcase gepost....

gijspeijs.com | 500px | Flickr | GX8 - Oly 40-150mm F2.8 - Lumix 12-35mm F2.8 - Lumix 20mm F1.7 II - Oly 45mm F1.8

• MattiB
@Deathchant Mooie omgevingen, de eerste vind ik het beste. Mooie lagen in de foto.
Over algemaan mis ik wat kleur en contrast, ze ogen erg flets.. Daarnaast vind ik de overbelichtte lucht wat storend.

@Mavi86 Mooie herkenbare foto van je, verassend veel kleur nog in het landschap.

Van mij een zonsopgang geschoten bij -22C

A New Day

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@MattiB De lucht in mijn foto's is niet overbelicht ;) Ik heb alle details er nog inzitten. En deze lucht donkerder maken oogt mijns inziens niet natuurlijk. Ik schiet tegen de zon in en zo zag het er in werkelijkheid ook uit en dat laat ik graag terugkomen in de foto's.

Het is winter, en de kleuren zijn hier ook gewoon zoals je ze ziet in de natuur en de laagstaande zon zorgt idd voor iets minder contrast, maar ook dit heb ik met +45 flink omhoog geschroefd totdat ik het natuurlijk vond uitzien.

Over jouw foto: net ietsje krap rechtsboven. Wel erg aangename kleuren, vooral die rooie gloed in de sneeuw. Ik zou de schaduwen nog net ff iets meer opkrikken; niet zodat alles zichtbaar wordt, maar net genoeg dat het toch nog donker blijft maar net ff iets meer detail zichtbaar is.
Lekker koud sfeertje. Vind ik wel passen bij ons huidige weer (ookal is dit niet in NL geschoten ;))

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mavi86
@MattiB mooi die gloed op de sneeuw! Ben het verder wel met Deathchant eens, ik zou de schaduwen ook een klein tikje geven :)

www.mariovisser.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MattiB
@Deathchant @Mavi86 Heb de schaduwen iets opgetrokken :)

A new day by Matti Boeschoten, on Flickr

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Dat zit er goed uit!

• Mavi86
Much better. Toffe plaat! :)

www.mariovisser.com

• MRIdev
  • Registratie: maart 2014
@kalekat Mooie plaat en een goede belichting.

@Deathchant Mijn favorieten zijn 1 en 3. De kleuren vind ik mooi naturel. Bij de tweede foto blijf ik voornamelijk kijken naar het verlichte stuk voor de struiken links.

@Mavi86 De kou komt me tegenmoet! Ziet er mooi uit!

Meestal ben ikzelf niet zo van het maken van landschapsfoto's, maar ik kijk er graag na en kom regelmatig lurken in dit topic. Afgelopen week de wei in geweest met het onderstaande resultaat.

20180225-DSC00882-HDR by Roger Wilco, on Flickr

• EfBe
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
@MRIdev mooie lijnen en de zon en zn kleuren doen het altijd goed :) Zon had wellicht wat zwakker gekund (in de foto dan ;)) hij is nu wat overbright vind ik, maar veel was er waarschijnlijk niet aan te doen geweest: het had de bomenrij nog donkerder gemaakt denk ik (met een ND filter bv).

Hier een foto van mij van dinsdag: skyline van Scheveningen vanaf een van de hoogste duinen in Meijendel. Het is een panorama, 8 fotos gestitched met Image Composition Editor van Microsoft Research. (staat vandaag in Flickr explore, altijd leuk ;)). Genomen op statief. Canon EOS 700D met kit lens 18-55mm, ik heb 55mm gebruikt hier om vervorming bij het stitchen te voorkomen.

Scheveningen Skyline by Otis_Inf, on Flickr

Woutoud wijzigde deze reactie 10-03-2018 20:09 (3%)
Reden: Foto passend gemaakt.

Lead developer of LLBLGen Pro.
Blog | Twitter | Github

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

quote:
TQAirstrike schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 20:26:
@TQAirstrike
@Get!em Waarom ben je voor zwart wit gegaan? ik ben erg benieuwd hoe ze er in kleur uit zien
Omdat ik hem dan zelf mooier vind en de sfeer meer richting het dromerige gaat.
Hierbij de indruk van de kleur versie. Kleurversie

@MattiB heerlijk. lekker genieten in de sneeuw.
@EfBe Ik ken de locatie, ik ken het uitzicht en moet zeggen, leuke oefening voor panorama, maar kom er op een ander moment nog eens terug. Je zult verbaasd zijn hoeveel mooier het kan zijn daar :*)
@MRIdev UV filter er nog op? Flare is namelijk storend. Tevens heeft je camera er (automatisch?) een hdr van gemaakt (volgens EXIF ook), maar het onderwerp is niet beter geworden dankzij de HDR (al is er natuurlijk wel een groot contrast).
@Mavi86 Lekkere hei plaat. Kleurtjes prima. Eens met voorganger: iets dichter bij boom was leuk geweest. Hert erbij op zou het helemaal afmaken, maar dat zou wel erg lucky shot zijn.
Je brug/molen foto is ook heerlijk. Doet het altijd goed en in deze setting met kleur is dat natuurlijk helemaal mooi.

Get!em wijzigde deze reactie 12-03-2018 17:41 (3%)

• MRIdev
@Get!em yep, UV-filter er nog op. Scherp en bedankt voor de tip. HDR is niet per ongeluk, maar meer een oefening voor mezelf. Laatst een keer met iemand over gehad en deze situatie leek me er aardig geschikt voor.

• EfBe
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
quote:
Get!em schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:54:
@EfBe Ik ken de locatie, ik ken het uitzicht en moet zeggen, leuke oefening voor panorama, maar kom er op een ander moment nog eens terug. Je zult verbaasd zijn hoeveel mooier het kan zijn daar :*)
Het was nu erg dor en bruin, bedoel je dat of bedoelde je wat anders? (zodat ik er wat van opsteek voor de volgende keer, het is 10 minuten fietsen, vandaar) :) 's Ochtendsvroeg had wellicht beter geweest (zon dan niet recht in je gezicht) maar ja... sochtendsvroeg ;)

EfBe wijzigde deze reactie 13-03-2018 08:33 (10%)

Lead developer of LLBLGen Pro.
Blog | Twitter | Github

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Bruin inderdaad, maar voornamelijk ook de lucht. Ik zou zeggen, in Mei, rond zonsondergang. Zon staat dan mooi boven zee. Met geluk is de horizon dan mooi rood.
Of aankomend weekend, met polaire lucht en licht . Paarse gloed savonds. Maar mogelijk dat sneeuw/wolken dit weekend dat verpest. Maar als je savond een helder moment kunt treffen...

Overigens, ikzelf heb er ook vaak last van dat ik niet op juiste moment qua licht ergens ben en ook geen kans heb om het dan alsnog terug te komen. Dis snap het wel ;)

Qua bruin kun je er in de winter omheen, door het groene mos op de voorgrond te pakken, heeft een mooie glans. Hier even twee random foto’s van mij vanaf mijendel met mobiel van afgelopen jaar.
Beide winter. Paarse gloed en een mooie sneeuwbui landinwaarts met zon van over zee.

https://tweakers.net/ext/f/3vglnIyvotWpUFt3eDkkzr6h/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/fujCt3CKq7ihDbIx0BcDz8Ip/thumb.jpg

Get!em wijzigde deze reactie 13-03-2018 09:51 (36%)

• Eiland
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21-05 19:07
Deze foto gemaakt op vakantie in Vietnam, vond het zelf wel wat hebben. Kan misschien met wat nabewerking nog mooier worden, denk ik.

Geschoten met oneplus 3t

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 00:03
quote:
Eiland schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:37:
Deze foto gemaakt op vakantie in Vietnam, vond het zelf wel wat hebben. Kan misschien met wat nabewerking nog mooier worden, denk ik.

Geschoten met oneplus 3t

[afbeelding]
Wat vond je het hebben dan? Want ik vind 'm eerlijk gezegd niet heel denderend. Kleuren zijn beetje flets, wat door het weinig bijzondere licht komt.

En het onderwerp is... ja, wat is het onderwerp eigenlijk? Een landingsbaan? Een weg die opeens ophoudt, met een zebrapad aan het einde? Ik weet niet waar ik naar kijk, maar echt een boeiend onderwerp vind ik het niet. Ik ben heel benieuwd waarom jij het 'wel wat vindt hebben' :)

The devil is in the details.

• Eiland
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21-05 19:07
quote:
Hahn schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:43:
[...]

Wat vond je het hebben dan? Want ik vind 'm eerlijk gezegd niet heel denderend. Kleuren zijn beetje flets, wat door het weinig bijzondere licht komt.

En het onderwerp is... ja, wat is het onderwerp eigenlijk? Een landingsbaan? Een weg die opeens ophoudt, met een zebrapad aan het einde? Ik weet niet waar ik naar kijk, maar echt een boeiend onderwerp vind ik het niet. Ik ben heel benieuwd waarom jij het 'wel wat vindt hebben' :)
Juist het typische dat het een weg was die zomaar stopt, en ook nergens heen leek te gaan. Ik vind zelf de compositie van de foto wel mooi dat de kleuren wat flets zijn daar valt vast nog wel iets aan te tweaken.

En ja ik ben geen fotograaf, maar vond het wel een wallpaper waardige foto :) .

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:23
Minder gras op de voorgrond, spanningskabels die rechts in de hoek weg lopen, wellicht een LE voor een spannendere lucht en wat meer punch in de kleuren.

Daarmee zou de foto al wat meer gaan spreken.

TK: Lenzers LEW102 horloge

• Walker78
quote:
Eiland schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:37:

Geschoten met oneplus 3t

[afbeelding]
Ik vind 'm ook wel boeiend, een tikje vervreemdend, die sfeer, net wat je zegt: een weg die zomaar ophoudt en nergens naartoe lijkt te gaan, in die zin prikkelt hij wel je verbeelding en dat is altijd mooi van een foto. Je kunt 'm idd wat meer contrast geven, dan spreken de kleuren vanzelf wat meer aan, voor de rest zou ik het zo laten; niet in iedere foto hoeft alles wat 'stoort' weggepoetst te worden.

• BugBoy
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23-05 01:58
@Get!em
De kleur van de lucht is mooi, maar dat maakt nog geen goede foto. Ik mis een compositie, maar ook technisch is het e.e.a. aan te merken op deze foto. De bomen zijn onscherp en kleuren lopen helemaal dicht, waardoor er banding optreedt. Je loopt hier duidelijk tegen de limieten van de camera van je mobiel aan.

Bij de tweede foto lijkt er al wat meer nagedacht te zijn over de compositie. Helaas is de kadering erg krap en stoort het gras linksvoor mij ook wat.

@Eiland
Voor een foto met een mobiel vind ik het ook best een aardige foto. Er is nagedacht over het standpunt, maar er is helaas wel de nodige afleiding in de foto. \Ook denk ik dat je met nabewerking de foto wat meer kracht had kunnen geven in de nabewerking.

Kroezenboom by Ramon de Klein, on Flickr

Vorige maand een foto geschoten bij de Kroezeboom bij zonsopkomst. Ik wou eens wat spelen met de HDR. Op zich wel een sfeervolle foto geworden, maar ik vond eigenlijk dat de HDR halo's toch te duidelijk zichtbaar zijn. Vooral bij de overgang van de bosrand naar de lucht was het vrij sterk. Dat heb ik met Photoshop aangepast.

BugBoy wijzigde deze reactie 26-03-2018 11:59 (4%)
Reden: Geüpdate foto toegevoegd

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

quote:
BugBoy schreef op zondag 25 maart 2018 @ 19:21:
Vorige maand een foto geschoten bij de Kroezeboom bij zonsopkomst. Ik wou eens wat spelen met de HDR. Op zich wel een sfeervolle foto geworden, maar ik vind eigenlijk dat de HDR halo's toch te duidelijk zichtbaar zijn. Vooral bij de overgang van de bosrand naar de lucht is het vrij sterk.
Maar is het een 'echte' HDR; m.a.w. meerdere belichtingsstappen samengevoegd, of heb je slechts tonemapping toegepast op één enkele opname?
En welke s/w heb je gebruikt? Want al die parameters kunnen nogal verschil maken...

BTW: een klik op jouw foto levert een "Page Not Found Oops! Looks like you followed a bad link" foutmelding op... :-(

ehtweak wijzigde deze reactie 26-03-2018 08:43 (9%)

Mooie Plaatjes   

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Volgens mij zijn er Flickr problemen.... Ik kan sinds gister geen foto's meer uploaden. Blijft mislukken...

• BugBoy
quote:
ehtweak schreef op zondag 25 maart 2018 @ 23:26:
Maar is het een 'echte' HDR; m.a.w. meerdere belichtingsstappen samengevoegd, of heb je slechts tonemapping toegepast op één enkele opname?
En welke s/w heb je gebruikt? Want al die parameters kunnen nogal verschil maken...

BTW: een klik op jouw foto levert een "Page Not Found Oops! Looks like you followed a bad link" foutmelding op... :-(
De foto die je hierboven ziet blijkt een oude versie te zijn. Ik had de foto vervangen door een nieuwere, maar dat lukte niet goed en daarom is de oude weg. Ik zal de post wijzigen als ik weer kan uploaden bij Flickr (lukt nog steeds niet).

Ik heb de opname vanaf statief 3x belicht (0EV, -1EV, +1EV) en vervolgens in Lightroom samengevoegd. Zoals je ziet krijg je dan bij de bosrand best een sterke halo te zien. Helaas valt er aan de HDR modus van Lightroom niet veel te tweaken. Dat is jammer, want ik vind het wel prettig dat je met LR zelfs met een HDR in raw-formaat blijft werken, waardoor je meer ruimte krijgt om te spelen met je belichting. Wat is een betere optie om te gebruiken? Wellicht dat PS beter werkt, omdat je dan de masks handmatig kunt aanpassen?

Deze heb ik vervolgens in PS gecorrigeerd, door de bosrand te masken (met refine edge prima te doen) en daarna de halo weg te clonen. Helaas is het bij die upload dus niet helemaal goed gegaan.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@BugBoy Misschien een idee om de (ex)Google/(ex-NIK) plugins voor PS/LR te gebruiken; de 'Merge to HDR Efex Pro 2' plugin?
Ik heb daar (en de andere plugins) nog steeds goede ervaringen mee, zelfs met de meest recente PS CC 2018 19.1.2 werken die plugins nog goed.
quote:
Deathchant schreef op maandag 26 maart 2018 @ 09:34:
Volgens mij zijn er Flickr problemen.... Ik kan sinds gister geen foto's meer uploaden. Blijft mislukken...
Idd. :(
https://www.flickr.com/help/forum/en-us/
staat vol met Houston, we have a problem... ;)
[edit] heb zojuist wat grote bestanden geüpload naar Flickr, maar dat ging goed.

ehtweak wijzigde deze reactie 26-03-2018 10:33 (35%)

Mooie Plaatjes   

• BugBoy
quote:
ehtweak schreef op maandag 26 maart 2018 @ 09:53:
@BugBoy Misschien een idee om de (ex)Google/(ex-NIK) plugins voor PS/LR te gebruiken; de 'Merge to HDR Efex Pro 2' plugin?
Sinds een uurtje lijkt Flickr het inderdaad weer te doen en ik heb mijn originele post geupdatet met de juiste foto (die je ook kunt doorklikken).

Ik zal de Nik tools weer eens installeren en het nog eens proberen. Kijken of je er mooiere resultaten mee kunt behalen. Bedankt voor je reactie...

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

quote:
BugBoy schreef op maandag 26 maart 2018 @ 09:43:
[...]

Ik heb de opname vanaf statief 3x belicht (0EV, -1EV, +1EV) en vervolgens in Lightroom samengevoegd. Zoals je ziet krijg je dan bij de bosrand best een sterke halo te zien. Helaas valt er aan de HDR modus van Lightroom niet veel te tweaken. Dat is jammer, want ik vind het wel prettig dat je met LR zelfs met een HDR in raw-formaat blijft werken, waardoor je meer ruimte krijgt om te spelen met je belichting. Wat is een betere optie om te gebruiken? Wellicht dat PS beter werkt, omdat je dan de masks handmatig kunt aanpassen?
Wat gek. Als ik merge-to-HDR doe in Lightroom (en dan verder geen enkele andere optie aanvink zoals ghosting verwijderen e.d.), krijg ik gewoon een normale foto te zien waarbij ik dan het DR heb van alledrie de foto's. Maar zelf de belichting bewerken moet ik dan alsnog doen, maar dat is ook de bedoeling want ik wil geen crazy tonemapped foto hebben. Dus bij mij lijkt LR, behalve het samenvoegen van de DR niks bijzonders te doen en zo hoort het ook.

Dat wat jij hierboven beschrijft kreeg ik toen ik vroeger de foto's in Photomatix samenvoegde.

• MRIdev
@Get!em Beide foto's kunnen me niet echt bekoren. Vooral de onderkant (grond) vind ik te krap gekaderd en ook vind ik te weinig detail in de bomen, etc. zitten

@Eiland Ik vind hem echt wel wat hebben! Juist de kleuren behoeven van mij juist geen extra punch.

@BugBoy Hij mag wat meer contrast hebben van mij, daarnaast vind ik in de foto de zon afleiden.

Nu mogen jullie schieten op mij creatie ;)

20180313-DSC01275 by Roger Wilco, on Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Press play on tape

@MRIdev Sneeuw -> Check. Mooi licht -> Check. Burst/flares -> Check. Mooi landschap -> Check. Onderwerp -> Oh dear.... Daar gaat het toch beetje fout. De locatie en foto hebben heel veel potentie maar er ontbreekt een duidelijk onderwerp. Mijn oog wordt nergens naar toe getrokken. Een mooi eenzaam "kerstboompje" zou wonderen gedaan hebben.

• CasGas
Eens met bovenstaande van @sys64738
Ik denk dat het al wel beter kan worden door de linkerkant wat lichter te maken, nu zijn die bomen die daar staan al heel donker..

• Evano
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:26
@BugBoy Fijn sfeertje, maar inderdaad wat flets (te weinig contrast) zoals MRIdev al aangaf. Ik zou de compositie ook wat ruimer hebben genomen want die twee keien staan nu wel erg strak tegen de rand.

@MRIdev Ook eens met sys64738. Eigenlijk niks aan toe te voegen.

Onderstaande plaatje zie ik al jaren op de fietsroute naar 't werk. Met het juiste licht etc. heeft het een prachtig sereen sfeertje, maar ik blijf het moeilijk vinden het vast te leggen, en ook om de foto niet te 'druk' te maken...

• mekkieboek
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23:55
quote:
Evano schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:22:
Met het juiste licht etc. heeft het een prachtig sereen sfeertje, maar ik blijf het moeilijk vinden het vast te leggen, en ook om de foto niet te 'druk' te maken...
De kunst van het weglaten, wat wil je tonen (ganzen, zon, mist ?) en al het andere zoveel mogelijk wegcroppen of -zoomen.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• BugBoy
@Evano: Bij dergelijke "drukke" omgevingen is het inderdaad de kunst van het weglaten, de juiste timing en een dosis geluk. Als je zelf kijkt dan heb je vaak aandacht voor een specifiek iets, maar op dit soort foto's komt het anders uit. Ik vind het ook lastig om de vertaalslag te maken van wat ik zie, naar een foto.

Meestal probeer ik vanuit verschillende hoeken te kijken (beetje rondlopen) en met verschillende brandspuntafstanden te experimenteren. En soms is ook de conclusie dat er gewoon geen mooie foto in zit en dan moet je maar van het moment zelf genieten :)

Ik heb ook even de vrijheid genomen om je andere foto's te bekijken op je Flickr account en ik moet zeggen dat daar toch echt pareltjes tussen zitten. Denk dat de locatie zich in dit geval gewoon niet leent voor een echt mooie foto...

Overigens nog wel een technisch puntje. Deze foto heb je geschoten op f/18 en ISO 160 en een sluitertijd van 1/4s. Ik zou het diafragma iets meer hebben opengegooid en de ISO wellicht wat omhoog. Met f/11 en focussen op 10m heb je al alles scherp van 8m tot oneindig. De sluitertijd van 1/4s geeft onscherpte in de ganzen en ook de rest vind ik niet snaarstrak.

BugBoy wijzigde deze reactie 09-04-2018 20:32 (18%)

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Evano Idd; ik ken ze, dat soort plekken. Het heeft een rustgevend en mystiek sfeertje, maar je krijgt het maar niet vastgelegd c.q. overgedragen aan een buitenstaander die slechts je digitale beeldmateriaal onder ogen krijgt.

Misschien er b.v. voor zorgen dat je slechts 1 a 2 gevederde vrinden (scherp) tegen een dreamy achtergrond met wat ochtend-/avondnevel kunt vastleggen? En daar kun je in de nabewerking dan wat extra accenten leggen c.q. vervagen.

Hier een landschap van maar liefst veertien (!) jaar geleden; gemaakt met een stenen tijdperk DSLR, De D100, Nikon's eerste betaalbare DSLR. 8)

Vinschgau2004Pano by Erik Haak, on Flickr
Als je de details bekijkt zie je uiteraard de beperkingen van het toen gebruikte glaswerk (17-35mm zoomobjectiefje) en de sensor beperkingen.
Maar al met al, met het RAW beeldmateriaal van toen en de bewerkingssoftware (PTGui en PS CC 2018) van nu, geen slecht resultaat. Al zeg ik het zelf. ;)

BTW: die oplopende dalbodem aan de linkerzijde is geen vertekening en/of een niet gecorrigeerde vervorming. Maar zo loopt het echt. Vanaf de linkerzijde komt de Reschenpas, vanaf de A/I grens, al dalend, Süd-Tirol in.
Het origineel @ Flickr is voorzien van GPS coördinaten; m.a.w. je kunt precies zien waar de fotograaf stond.
Dit is één van mijn allereerste alpine panorama's geweest. :Y

Mooie Plaatjes   

• jd1987
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:51
Cool! Mooie belichting en prima uitsnede. Ik zou alleen het dorpje iets meer uit laten komen met dodge/burn tool. En ik het voor de compositie graag nog wat aan de boven- en onderkant erbij gehad :)

Vanwege het mooie weer ben ik na werk even omgereden en de drone losgelaten:

Kasteel Hoekelum

Kasteel Hoekelum, in de buurt van Ede

jd1987 wijzigde deze reactie 19-04-2018 21:21 (6%)

Nikon D600 | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 80-200 F2.8 AF-D | DJI Phantom 4 | iMac 21.5' 4K

• MRIdev
@Evano De mist en het licht geven een mooi effect, maar de vogels maken het beeld onrustig.

@ehtweak Mooie panorama, misschien wat krappe uitsnede aan de onderkant

@jd1987 Licht en contrast is kleuren bevalt me, maar verder vind ik het niet heel spannend. Beetje een Funda foto. Wel voor een duur huis.

Eentje van mij.

DSCA00700 by Roger Wilco, on Flickr

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Poeh ik ben geen fan van zwart-wit landschap (ik hou van kleur ;)) dus ik vind het moeilijk om een goed commentaar te geven...Ik vind em te donker overkomen en dat doet de plaat geen recht denk ik.
Overigens waarom f/11? Op 35mm met jouw camera kun je met f/5.6 prima uit de voeten; op 11m focussen en alles tussen 5,5m -> oneindig is scherp.

Hier nog eens eentje van mij, zojuist geschoten:

f/2, 100mm, 1/400, ISO100

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:25
@jd1987 Vanwege het hoge perspectief spreken dergelijke foto's al snel meer aan dan wanneer op ooghoogte genomen. De frisgroene kleuren contrasteren mooi met het donkere water. Ik vind het een mooie foto vanwege de kleuren. Ik denk wel dat de foto vooral aanspreekt wanneer je met het kasteel te maken hebt. Het zou niet misstaan op diens website of brochure.

@MRIdev Ergens ben ik het eens met hierboven. Een natuurfoto in zwart-wit is ook niet het eerste waar ik aan denk. Meestal is het een middel om een foto interessanter te maken, soms uit artistiek oogpunt, soms als "last resort". Dat laatste is hier het geval vermoed ik. De compositie heeft zeker potentie, en wellicht dat het in het voorjaar of najaar bij een strak-blauwe lucht ook in kleur erg mooi zou zijn. In zwart-wit valt de bulldozer eigenlijk weg in de achtergrond.

@Deathchant Ik vind het moeilijk hier wat van te vinden. Het is niet duidelijk wat je precies wilde fotograferen. De kleuren zijn redelijk sterk (hoewel het groen wel wat frisser mag zijn), maar er is nauwelijks contrast. Gezien je apparatuur denk ik dat er ongetwijfeld een verhaal of idee achter moet zitten, maar het komt op mij niet over helaas.

Zelf ben ik vorige week nog eens vroeg uit de veren geweest en heb een mooie wandeling gemaakt door de nabijgelegen peel. Het opkomend zonnetje en de lichte mist, gaven het allemaal een beetje een warm-mysterieuze sfeer. Zonder ideeën ben ik gaan fotograferen, met diverse foto's waar ik zelf heel tevreden over ben. Ik wil ze nog nabewerken in lightroom, maar heb nog weinig ervaring/kennis om dat goed te doen, vandaar dat ik de jpegs onbewerkt wil delen.

DSCF1826jpg by LA-384, on Flickr

DSCF1844jpg-2 by LA-384, on Flickr

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zzw | Fuji xt-20 ~ 12mm ~ 18-55 ~ 50-230

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@LA-384 Ik hoef niet altijd een verhaal te vertellen met een foto hoor ;) Wat ik zelf leuk vond is de lijnen. De bomen hellen scheef naar links, bij de basis van de bomen loopt een hegje schuin omhoog en de horizon op de achtergrond is recht.
That's it, geen ander diepzinnig verhaal ;) Ik weet ook niet wat mijn apparatuur ermee te maken heeft? "Nauwelijks contrast". Ik weet eigenlijk niet wat je bedoelt. Zoals de foto is geschoten, zo zag het in werkelijkheid uit. Ik vind toch echt dat er genoeg zwartwaardes/shadows inzitten hoor. Histogram is mooi verdeeld van links naar rechts en er zitten geen clippings in, beide kanten niet :) Wellicht bedoel je wat anders?
Ik snap ook niet wat je bedoelt met dat het groen frisser moet? Nogmaals, dit is zoals het in werkelijkheid uitzag, en met een laag ondergaande zon (veel geel licht), vind ik het te fake om met blauwe highlights aan de slag te gaan om het groen "frisser" te laten uitzien. Overigens de hue van het groen staat al op +9 en de verzadiging van het groen op +12.

Over jouw foto's: dit zijn wel goeie jpgs dan als ze echt onbewerkt zijn, vooral die onderste. Heel mooi zacht licht, goeie sfeer. Boompje op de voorgrond zou je de shadows iets meer kunnen optrekken, maar voor de rest vind ik deze foto gewoon goed.
De eerste foto zou ik echt dat bord en paal wegcroppen, en ook een stuk van de voorgrond (er zit naar mijn idee teveel buiten het scherptevlak). Het leidt teveel af. Overigens, ik moest wel ff goed kijken dat er op het einde van het pad iemand stond :) Wel leuk gedaan. Ook weer mooie zachte warme kleuren.

Deathchant wijzigde deze reactie 27-04-2018 19:52 (15%)

• LA-384
@Deathchant Ik wilde je foto eerst nog voorzien van meer aanvullende, opbouwende kritiek/advies, maar ik heb nog even het forum doorzocht naar andere van jouw foto's en ik denk dat ik meer van jou kan leren dan andersom ;).

Je hebt vele bijzonder prachtige foto's gemaakt en degene die je hierboven hebt neergezet kan daar (sorry dat ik het zeg) helaas niet echt aan tippen. Voor mij is de foto minder sprekend en dat heeft mogelijk te maken met de lichtinval. Doordat de schaduwen naar achter vallen zijn ze moeilijk zichtbaar, waardoor de foto een beetje plat en saai op mij overkomt. Al hetgeen ik hiervoor geschreven heb, komt daar weer uit voort.

Zoals je zelf ook al zegt kun je er weinig aan veranderen, zonder dat het er kunstmatig uit komt te zien.

Het kan overigens ook aan mijn beeldscherm liggen, omdat de foto's op m'n tablet er heel anders uitzien. Mijn beeldschermen zijn dan wel gekalibreerd, maar volgens mij is de kleurweergave nog steeds niet wat het zou moeten zijn, omdat er zelfs een klein verschil tussen beide schermen zit (de een wat groener, dan de ander).
quote:
Deathchant schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:49:
Over jouw foto's: dit zijn wel goeie jpgs dan als ze echt onbewerkt zijn, vooral die onderste. Heel mooi zacht licht, goeie sfeer. Boompje op de voorgrond zou je de shadows iets meer kunnen optrekken, maar voor de rest vind ik deze foto gewoon goed.
Bedankt voor de tips en complimenten. De Fuji staat wel een beetje bekend om zijn jpg-output. Het enige wat ik heb gedaan is de witbalans in de camera aangepast naar "bewolkt", zodat er een rode gloed over de foto kwam. Op de camera was dat effect nog sterker dan nu op mijn beeldscherm.
quote:
De eerste foto zou ik echt dat bord en paal wegcroppen, en ook een stuk van de voorgrond (er zit naar mijn idee teveel buiten het scherptevlak). Het leidt teveel af. Overigens, ik moest wel ff goed kijken dat er op het einde van het pad iemand stond :) Wel leuk gedaan. Ook weer mooie zachte warme kleuren.
Die persoon kwam toevallig aanlopen en daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt ;)
Ik dacht eerst dat dat paaltje iets zou toevoegen aan de foto, maar bij nader inzien heb je gelijk dat het afleidt. Gelukkig heb ik er ook een zonder paaltje. Hierbij heb ik het rood tevens wat versterkt, zodat het ongeveer gelijk is aan wat ik voor ogen had (op mijn beeldscherm tenminste), maar wellicht is nu weer wat te overdreven.

DSCF1827 by LA-384, on Flickr

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MattiB
@MRIdev Ik vind de plaat gaaf alleen zoals andere aangeven ben ik geen fan van het zwart wit. Ben benieuwd naar de kleuren versie. Het materiaal links onderin had ik eventueel weggestampt.

@Deathchant Erg recht toe recht aan foto. Vind hem niet erg spannend; er is niet echt een focus punt wat je als kijker vasthoudt.

@LA-384 Je tweede plaat is erg fraai, prachtige sfeer. Prima compositie zo. Misschien iets de schaduwen van de voorste boom optrekken.
Je andere foto is aardig maar ik vind er veel lege lucht op staan, daarnaast oogt ie erg krap aan de rechterkant. De versie zonder paal is zeker beter.

Van mij een paar mistige foto's. Ik hoopte dat de zon wat beter door de mist zou komen maar dit was niet het geval.

Zelf vind ik ze aardig geslaagd al is de eerste misschien iets te groen. Ook ben ik er niet over uit of de eenden storend zijn of dat ze wat toevoegen..

Misty April Morning

Misty April Morning , on Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matth111
  • Laatst online: 19:40
M'n eerste foto voor dit topic.
Eéntje uit Kroatië van vorige zomer:

matth111 wijzigde deze reactie 01-05-2018 19:20 (121%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koelman87
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 23:38
@LA-384 Fijne foto's! Mooie zachte kleuren en mysterieus door de mist. 2e crop van de 1e foto is al een stuk beter, 2e foto is gewoon gaaf! Wellicht dat je inderdaad van de boom op de voorgrond de schaduwen iets kan oplichten, zodat je meer detail krijgt.

@MattiB Niets meer aan doen... Heel fraai. Mooie mysterieuze sfeer, superstrakke reflecties, mooie composities en fijne zachte kleuren. Ik houd er van!

@matth111 Niet echt een spannende foto wat mij betreft. Kleuren springen er niet echt uit, onderwerp is niet heel spannend, hetzelfde geldt voor de compositie. Wellicht hadden een langere sluitertijd en andere compositie een betere foto opgeleverd, dan had je mooi zacht water gekregen, met daarin een 'eenzaam' bootje. Laat dit je echter niet weerhouden om lekker door te gaan met fotograferen, oefening baart kunst!

Edit: Manmanman, met een langere sluitertijd krijg je de onderwerpen natuurlijk bewogen op de foto... |:(

Koelman87 wijzigde deze reactie 02-05-2018 00:29 (6%)

Canon EOS 350D | Canon EF 17-40mm f/4L USM | Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM | Canon EF 50mm f/1.8 STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tiwazz
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23:18
@MattiB
Beide schitterend!

Nikon D610 - Nikkor 28mm f1.8 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 105mm f2.8 micro | Flickr: ndonkersloot | PSN: ndonkersloot

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mavi86
@MattiB die eerste vind ik echt top!

www.mariovisser.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LA-384
@MattiB De eerste is een hele mooie. Persoonlijk vind ik de eendjes minder storend dan het riet in het midden, voor mij breekt dat de reflectie die verder perfect is. Ik zou ook heel benieuwd zijn naar een foto met perfecte symmetrie. Heb je die toevallig ook gemaakt? Het groen komt m'n tablet niet over als "te", maar het hangt er ook vanaf hoeveel je dat hebt versterkt en of de foto is onderbelicht.

De tweede foto doet mij niet zoveel. Leuk om de vager wordende rijen bomen te zien, maar dat is het dan wel. Het is een goede achtergrond foto voor iets anders denk ik. Ik zie wel een titel van een serie of boek tussen de bomen verrijzen.

@matth111 Ik vind het een scène met potentie. Met name de lucht vind ik erg mooi, maar de maan is wel wat storend, omdat deze niet scherp is en overbelicht is. Daarbij leiden de bootjes rechts mij vooral af. Enerzijds omdat het geen bijzondere bootjes zijn, anderzijds omdat het tweede bootje half is afgekapt. Dat maakt het vooral storend. De kleuren spreken mij verder wel aan, maar het was dus mooier geweest als andere onderwerpen zo oranje belicht waren. Mogelijk was het al iets beter geweest als je wat naar rechts was gaan staan en het tweede bootje er zo niet op had. Je hebt in elk geval een camera die eenvoudig mooie foto's weet vast te leggen, nu nog de juiste onderwerpen op het juiste moment ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@MattiB Ik vind het ook 2 fijne foto's. De bovenste heeft wat mij betreft net iets teveel groentint. Of ja, eigenlijk de groentint van de boomstammen, maar de rest van de groentint staat wel goed bij de sfeer van de foto. De onderste heeft ook een goeie sfeer. Kon wel een shot zijn vanuit de harry potter films ;)

Pagina: 1 ... 34 35 36 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*