[Verzamel] Landschappen deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 29 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Heel mooi sachin_nl!

Mooie kleuren.
Bij de foto van de molen had ik het misschien mooier gevonden als het water wat gladder was geweest (ND filtertje gebruiken voor langere sluitertijd), maar dan had de reflectie wellicht niet zo mooi uit gekomen. Misschien een poging waard om te proberen volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 21:57

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@sachin_nl: Heel mooi, vooral die tweede. Ga zo door :)
Die eerste zou nog wel wat extra post-processing kunnen gebruiken.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Laatst online: 08:34

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Sachin_NL: Thanks, dat vonden er wel meer, zie mijn eerdere upload van dezelfde pier :)

Jou 2e plaat vind ik er gaaf hoor. Schitterend licht en reflecties. Ook die stralen van de zon voor de molen langs zijn cool.

Enige minpuntje dat me opvalt zijn drie witte stipjes in het water net rechts van de onderste wiek. Ziet er wat gek uit.

@adros: toffe plaat, had hem op flickr en je site gezien ziet er super uit. En herkenbaar verhaal op je site over het maken van de vele foto's om de juiste belichting van de auto's te krijgen.

Eentje van mij. Vond de reflecties en kleuren wel geslaagd. Jammer dat het water niet helemaal spiegelglad was, maar ja je kan niet alles verwachten van een stromende rivier :)

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1715/24563337090_5c80bff924_c.jpgReflections @ Yellowstone national park by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@sachin_nl: Mooi de sterrenhemel vastgelegd! Verder als landschap niet zo heel spannend. Een volle sterrenhemel als onderdeel van een landschapsfoto is over het algemeen beter. Voor een volgende keer :)
Je tweede is goed gelukt!
@marceltuit: Gewoon een goede foto, al had ik (als groothoekjunk) toch in dit geval een telelens gebruikt denk ik. Wat mij betreft zit het meest interessante deel in het midden van de foto en is nu vrij klein in beeld.

Ik heb vanmiddag het Friese land even verlaten.. ;)

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1546/24880690955_6b370c8b4f_c.jpg

voor/na

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2016 12:59 . Reden: voor/na plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:01
Mooie foto´s weer.

@adros: Mooie toning, ook interessant om te lezen hoe je tot dit shot gekomen bent!
@sachin_nl: Het blauwe en paarse in de lucht van de eerste foto geeft een mooi contrast. Mooie reflectie in de tweede foto.
@marceltuit: Mooie omgeving, ik weet alleen niet echt waar ik moet kijken. De berg in de achtergrond ziet er interessant uit maar die lijkt erg ver weg.
@HMJ: Fijne compositie en bewerking. Op de een of andere manier moest ik gelijk aan de cover van de film "The Cabin in the Woods" denken.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 08:44
Gave foto HMJ, kan zo als filmposter gebruikt worden :)
@marceltuit, zeer mooie plaat!

[ Voor 40% gewijzigd door Mavi86 op 11-02-2016 13:37 ]

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Gaaf HMJ! Misschien ietsje teveel vignettering voor mijn smaak, maar wat mij betreft een hotshot van dit kwartaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:46

Christiano007

Ich bin der champion

@HMJ erg mooi, alleen lijkt de horizon een tíkkeltje scheef ?! Voor de rest ziet het er erg mooi uit. Wolken heel mooi erop gekregen.

Poging zelf was vrij donker, met lightroom een poging gedaan om het meer te krijgen zoals ik het zag.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1635/24976579536_4cda7b1060_c.jpgDSC_0063 by Christiaan , on Flickr

[ Voor 18% gewijzigd door Christiano007 op 13-02-2016 20:52 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:54
@Christiano007: wil je ook wat commentaar op anderen geven en je plaatje verkleinen naar 800pixel breed (medium in flickr)? Ik weet niet hoe het origineel eruit ziet, maar de overbelichte wolken leiden mijn aandacht af. Verder vind ik dat je te hard aan enkele sliders hebt getrokken; teveel saturatie en contrast. De compositie laat ook te wensen over. In het origineel zie ik opeens wat beesten op de achtergrond, maar ze zijn niet het onderwerp.
Tips voor een volgende keer: denk goed na over je onderwerp en belichting voordat je een foto maakt. Bekijk de gemaakte foto even achterop je scherm. Als de compositie en belichting op je lcd schermpje al goed zijn, dan kun je er met lightroom nog wat meer uit trekken. Is het niet goed, maak een nieuwe foto met betere belichting en compositie.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Vooral links met die takken is het rommelig enhet ziet uit alsof je contrast +50 en blacks -20 hebt gedaan... Beetje over the top als ik eerlijk ben. Het uitgebetene doe je niks meer aan ben ik bang. Dit soort shots kun je denk ik het beste met 3 exposures doen en dan in LR of PS laten blenden, zodat je geen overbelichting krijgt.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Hoi allen,

Ik heb wat Himalaya (Nepal) foto's eens door de zwart-wit + bewerken molen gehaald. Heb hier nog niet zoveel ervaring mee, zouden jullie eens kunnen aangeven wat je er van vindt?

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1596/24296309973_4c34f07b52_c.jpgIMG_2873

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1718/24296335163_878f2c2993_c.jpgIMG_2806

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1594/24555577929_bc3598a064_c.jpgIMG_2803

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1702/24805288932_69e080363e_c.jpgIMG_2447

Als wederdienst zal ik ook weer even wat reacties geven op jullie werk in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
Mooi beeld, vooral qua kleur/licht. En een prachtlocatie natuurlijk, dat helpt ook wel mee ;). Heb je overwogen om dichter op de steen te gaan staan? Zeker met een groothoek kan het juist fraai werken om op de voorgrond nog iets extra's te hebben. Los daarvan vind ik hem net wat statisch met de steen zo in het midden, qua lijnenspel. Maar dat terzijde.
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:34:

[afbeelding]
Fraaie foto, mooi die combinatie van kleur in de lucht en het veld. Wat ik bij zo'n wide-angle foto altijd erg fraai vind is als de aanwezige lijnen (in dit geval de steigerplanken) uit een van de hoeken komen. Misschien kun je daar eens mee experimenteren.
Mooi beeld. Wat is jouw visie (en die van anderen hier wellicht) op de combinatie van "Rule of thirds" en zo'n water-reflectie-beeld? De genoemde regel zou suggereren dat je zo'n middenlijn / tweedeling wilt voorkomen, maar zou ook niet weten of het beeld nu echt sterker wordt als de horizon op 1/3 of 2/3 zou liggen. Het hele spiegel-effect is immers op zijn sterkst bij deze symmetrische precies-op-de-helft keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 15:51
@Valorian
Moet eerlijk toegeven dat ik mijn foto's nooit omzet naar zwart-wit en er dus geen ervaring mee heb. Maar ik zal proberen feedback te geven.
Om mee te beginnen vind ik de serie erg donker. Nu vallen delen helemaal weg zoals bij de eerste foto. De schaduw (?) van de andere berg maakt meer dan 1/3de van het beeld helemaal zwart. Ook is de lucht vrij donker waardoor je bijna niks overhoud van de eerste foto. (foto IMG_2860 op flicker is de schaduw van die berg beter, er zit daar meer detail in.
Tweede foto: Deze vind ik kwa compositie erg geslaagd. En de belichting is ook beter. De beste van de vier.
Derde foto: Bij deze vind ik de linker onderhoek erg storend.
Vierde foto: Wat mij betreft mag je hier wel wat weg croppen. Als je de berg en een deel van de wolken aan de onderkant overhoud dan heb je een veel sterkere foto.

p.s. IMG_2505 kan ik erg waarderen.

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
hood schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 09:07:
@Valorian
Moet eerlijk toegeven dat ik mijn foto's nooit omzet naar zwart-wit en er dus geen ervaring mee heb. Maar ik zal proberen feedback te geven.
Om mee te beginnen vind ik de serie erg donker. Nu vallen delen helemaal weg zoals bij de eerste foto. De schaduw (?) van de andere berg maakt meer dan 1/3de van het beeld helemaal zwart. Ook is de lucht vrij donker waardoor je bijna niks overhoud van de eerste foto. (foto IMG_2860 op flicker is de schaduw van die berg beter, er zit daar meer detail in.
Tweede foto: Deze vind ik kwa compositie erg geslaagd. En de belichting is ook beter. De beste van de vier.
Derde foto: Bij deze vind ik de linker onderhoek erg storend.
Vierde foto: Wat mij betreft mag je hier wel wat weg croppen. Als je de berg en een deel van de wolken aan de onderkant overhoud dan heb je een veel sterkere foto.

p.s. IMG_2505 kan ik erg waarderen.
Bedankt voor je reactie! Ik zie nu (op mijn werk) dat het ook nogal verschilt per scherm ;) .. Bij de eerste foto mag de schaduw inderdaad iets teruggebracht (er zit in het origineel nog veel detail in de schaduw) of moet de uitsnede anders (ik vind het zelf namelijk juist wel sterk dat er zo'n groot zwart-wit contrast ontstaat), er is nu inderdaad teveel 'loos' zwart aan de onderzijde wat door het gebrek aan detail niet echt iets toevoegt.

De vierde foto kan inderdaad een stuk verder gecropt ja.

2505 was ik ook erg blij mee. Zowel in kleur als zwart-wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 19:34
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:34:
@sachin_nl: Mooi de sterrenhemel vastgelegd! Verder als landschap niet zo heel spannend. Een volle sterrenhemel als onderdeel van een landschapsfoto is over het algemeen beter. Voor een volgende keer :)
Je tweede is goed gelukt!
@marceltuit: Gewoon een goede foto, al had ik (als groothoekjunk) toch in dit geval een telelens gebruikt denk ik. Wat mij betreft zit het meest interessante deel in het midden van de foto en is nu vrij klein in beeld.

[afbeelding]

voor/na
Wat een lekkere plaat zeg! Kun je meer uitweiden over de bewerking? Heb je curves gebruikt? Een brush voor de wolken oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Valorian: Zoals anderen ook al aangeven is het erg donker. De sneeuw is wel érg grijs nu, dat kijkt toch niet zo lekker... Door het wat lichter te maken kan je ook wat meer contrast krijgen, dat maakt zwart-wit wel mooi aangezien dat ongeveer het enige is dat je hebt bij zwart-wit. :D

Pas niet graag foto's van anderen aan, tenzij ze er uitdrukkelijk om vragen... Er zit wel wat leuks tussen voor Bewerk hier elkaars foto lijkt me. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zanniebal schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:14:
[...]

Wat een lekkere plaat zeg! Kun je meer uitweiden over de bewerking? Heb je curves gebruikt? Een brush voor de wolken oid?
Ik ben niet zo'n held in uitleggen, maar heb alle instellingen opgeslagen als preset zodat je het precies kunt zien. ;)

Tenminste ik ga er van uit dat je lightroom hebt.

download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 19:34
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:29:
[...]

Ik ben niet zo'n held in uitleggen, maar heb alle instellingen opgeslagen als preset zodat je het precies kunt zien. ;)

Tenminste ik ga er van uit dat je lightroom hebt.

download
Heb ik! Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Valorian schreef op maandag 15 februari 2016 @ 22:10:
[...]

[...]

[...]

Mooi beeld. Wat is jouw visie (en die van anderen hier wellicht) op de combinatie van "Rule of thirds" en zo'n water-reflectie-beeld? De genoemde regel zou suggereren dat je zo'n middenlijn / tweedeling wilt voorkomen, maar zou ook niet weten of het beeld nu echt sterker wordt als de horizon op 1/3 of 2/3 zou liggen. Het hele spiegel-effect is immers op zijn sterkst bij deze symmetrische precies-op-de-helft keuze.
Bij dit soort symmetrische spiegelfoto's probeer ik soms weliswaar de horizon in het midden te zetten, maar probeer ik wel iets wat er op de horizon uitspringt op 1/3 verticaal te zetten. Denk aan bijv. een er uitspringende berg of gebouw oid.

Doe ik overigens lang niet altijd, zoals bij deze foto :)

Wat betreft jou foto's: ik vind de z/w bewerking best geslaagd. Lekker dreigend op 1 of andere manier. En uiteraard mooi landschap.

@HMJ: Gave plaat met mooie kleuren + belichting. Wellicht had een lager standpunt nog mooier geweest, maar twijfel beetje of je de hut er dan wel zo mooi op had gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
marceltuit schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:18:
[...]

Bij dit soort symmetrische spiegelfoto's probeer ik soms weliswaar de horizon in het midden te zetten, maar probeer ik wel iets wat er op de horizon uitspringt op 1/3 verticaal te zetten. Denk aan bijv. een er uitspringende berg of gebouw oid.

Doe ik overigens lang niet altijd, zoals bij deze foto :)

Wat betreft jou foto's: ik vind de z/w bewerking best geslaagd. Lekker dreigend op 1 of andere manier. En uiteraard mooi landschap.

@HMJ: Gave plaat met mooie kleuren + belichting. Wellicht had een lager standpunt nog mooier geweest, maar twijfel beetje of je de hut er dan wel zo mooi op had gekregen.
Er uitspringende elementen op verticaal gulden snede is inderdaad nog wel een mooie oplossing om het statische te 'breken' en toch de symmetry/spiegeleffect te behouden.

NB: Beetje offtopic, maar ik zie in je ondertekening dat je ook een 150-500 lens hebt. Heb je het tele-deel daarvan al eens goed weten te benutten? Kan me voorstellen dat je bij 500mm + crop wel gave dingen kunt doen, maar dat het ook erg lastig is om 't scherp te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 15:55
Valorian schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:53:
[...]
NB: Beetje offtopic, maar ik zie in je ondertekening dat je ook een 150-500 lens hebt. Heb je het tele-deel daarvan al eens goed weten te benutten? Kan me voorstellen dat je bij 500mm + crop wel gave dingen kunt doen, maar dat het ook erg lastig is om 't scherp te houden...
Zie marceltuit in [Verzamel] Vogels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iocalhost
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-07 18:39
Begin dit jaar mijn fotografie-voornemens met jullie gedeeld, we zijn al weer 1.5 maand verder dus wordt hoog tijd om te beginnen met reageren en te delen.

@Adros: Hele toffe foto, ook erg leuk om het verhaal achter de foto te kunnen lezen!
Die stippellijnen richting de mysterieuze lichtbron maakt de foto erg fijn wegkijken.

@sachin_nl: Je eerste foto is voor mijn gevoel erg krab gekaderd aan de onderkant, als je nog wat ruimte over hebt zou je het paaltje er nog bij trekken.
Je tweede foto vind ik erg centraal geplaatst, dan vind ik https://www.flickr.com/ph...743097096/in/photostream/ op je timeline fijner wegkijken.

@Marceltuit: De reflecties en kleuren komen erg mooi uit, maar zoals HMJ al opmerkt voelt het vasteland nu erg ver weg aan en is voor mijn gevoel te donker ten opzichte van de rest van de kleurrijke omgeving.

@HMJ: Hele fijne foto zowel qua compositie, kleuren als het sfeertje. Het huisje boven het riet uit maakt het wat mij betreft helemaal af!

@Christiano007: Ik weet niet zo goed waar ik naar moet kijken op deze foto, maar mijn oog gaat steeds richting het boompje aan de rechterkant. Helaas is hier het contrast voor mijn gevoel te hoog en dit kijkt niet zo fijn weg. Goed commentaar trouwens door de twee posts onder je.

@Valorian: Ik vind de compositie op de tweede en derde foto erg goed gelukt. Ik ben zelf ook niet zo thuis in de zwart-wit wereld, maar ik denk dat het geen kwaad kan om de bergen iets lichter te maken.

Ik ben begonnen met de dogwood52 challenge, wat zou moeten zorgen dat ik hier komend jaar toch zo'n 17 landschappen moet kunnen delen. ;)
Tevens voor het eerst met de Canon 10-18mm op pad geweest, op de gevoeligheid voor flares na ben ik erg tevreden over dit lensje.
Ik heb nog een poging gedaan om de flare rechtsboven weg te werken, maar mijn photoshop skills zijn daar nog niet toereikend voor.
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1506/24798663785_cd6c9a9e33_c.jpgWeek 5 - Landscape: Black and White by Felix, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:45
Uitzicht Kaap van Doorn:
Afbeeldingslocatie: http://mercarra.nl/Doorn_Small_0001.JPG

Iocalhost:
Hard contrast. De onderwerpen staan helemaal links en rechts op de foto, kijkt niet lekker.

Valorian:
De toning mag ik wel! Eerste foto is onderin te donker en dichtgelopen. Tweede foto onderin te licht. Erg mooi relief in de derde, deze vind ik het mooist. Bij de vierde is er wat mij betreft teveel wolk, te weinig berg.

Christiano007:
Chemische kleurtjes en veel te hoog contrast. Ook allerlei abberaties bij de boomtakken. Lucht compleet overbelicht.

HMJ:
Superplaat! Alles klopt: De dramatische lucht, de symetrische weg richting horizon en de 'hut' die de symetrie weer doorbreekt.

marceltuit: Niet heel spannend. Lijkt iets naar links te hellen. Een voorgrond zou voor meer diepte zorgen in de plaat.

sachin_nl: Sterrrenlucht mooi vastgelegd, maar niet meer dan dat. Tweede doet het met centrale compositie best goed eigenlijk.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuddingNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 14:53
Mijn poging om feedback te geven:

@Valorian: Super gaaf! Ben zelf wel fan van B&W foto's. Erg mooi contrast, wellicht is de bovenste iets aan de donkere kant?

@localhost: Mooi onderwerp. Alleen de crop is wellicht iets te? Weet niet zozeer waarnaar ik op de foto moet kijken. Wat is je onderwerp?

@Mercarra: Gaaf gebruik gemaakt van de lijnen. Misschien is de foto iets te licht? Lijkt nu of er sneeuw ligt. (of ligt dat er ook).

Mijn foto:
Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/HVGaxhC7mHXQ/720.jpg

Zelf wel tevreden over. Eerste creatie in Darktable. Gemaakt in Sri Lanka, Horton Plains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:31

amphora

Websites & Fotografie

adros schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:38:
Hier ook eens iets anders van mij:

[afbeelding]Zig Zag by Albert Dros, on Flickr

Gewoon genomen hier in Nederland met de juiste weers- en lichtomstandigheden. Kreeg er veel verschillende reacties over, dus vandaar een making-of geschreven. Check deze hier:

http://www.albertdros.com.../56ad10dc0cf24ff5b2c83ca8
[/beetje offtopic maar toch weer niet]
Hey Adros, ik kwam dit tegen en herkende de foto die je onlangs hier poste: http://www.boredpanda.com...-netherlands-albert-dros/
Leuke serie! En leuk platform ook!
[/offtopic]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08 17:47
Off-topic of niet, zeer bedankt voor dit berichtje: prachtige foto's (to say the least) en grote complimenten voor de maker ervan, ik heb de site gelijk bij m'n favorieten gestopt, voor 't geval iemand nog mocht denken dat Nederland niét mooi is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falex
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-08 14:34
Amsterdam by night

Cliffs of Moher

Eerste keer dat ik hier mijn foto's plaat, hobbyist en benieuwd naar wat positieve feedback :)

Canon 700d | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM | Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD Macro | Samyang 14mm f/2.8 ED AS IF UMC | Samyang 24mm f/1.4 ED AS UMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
Beetje klein zo. Kun je beter even linken via flickr :)

Ik vind die foto van Amsterdam niet werken in zwart/wit. Waarom heb je daar voor gekozen als ik vragen mag? Misschien als je hem nog wat opkrikt met wat contrast dat het wat wordt maar nu doet hij me niks.

De andere foto daarentegen vind ik wel prima geschikt voor zwart/wit. Past wel bij de ruige kustlijn. Al denk ik wel dat je ook hier met wat nabewerking meer uit kunt halen.

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
@MHJ Geweldige foto echt prachtig! :)

@Christiano007 Erg mooie foto maar erg verzadigt ?

@Valorian Prachtige foto's en landschap! :) Zou je ook eens wat kleurfoto's kunnen delen hier ?

@puddingnederland Mooie foto! :) Echt een vakantiegevoel. Wel is de kleur in de lucht bijna grijs? Was dat daar zo ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuddingNL
johanneslol schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 15:05:

@puddingnederland Mooie foto! :) Echt een vakantiegevoel. Wel is de kleur in de lucht bijna grijs? Was dat daar zo ? :)
Thanks! Ja dat was daar ook. Dit was bij Nuwara Eliya. Engels plaatsje in Sri Lanka. Het weer is daar ook Engels, vandaar de grijze lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
PuddingNL schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:01:
[...]

Thanks! Ja dat was daar ook. Dit was bij Nuwara Eliya. Engels plaatsje in Sri Lanka. Het weer is daar ook Engels, vandaar de grijze lucht.
Goh wat apart !! :D Dat wist ik niet heel bijzonder, wanneer ik denk aan Sri lanka denk ik aan zonnig weer xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuddingNL
johanneslol schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:43:
[...]

Goh wat apart !! :D Dat wist ik niet heel bijzonder, wanneer ik denk aan Sri lanka denk ik aan zonnig weer xD
Ja was heel raar.. Daar was het rond de 17 graden, die dag pakte wij ook de trein naar Ella waar het rond de 29 graden en zonnig was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavi86
Plaatje van mij

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1516/25572335131_cdc0fd27b8_c.jpgdutch harbor by Mario Visser, on Flickr

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
amphora schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:37:
[...]

\[/beetje offtopic maar toch weer niet]
Hey Adros, ik kwam dit tegen en herkende de foto die je onlangs hier poste: http://www.boredpanda.com...-netherlands-albert-dros/
Leuke serie! En leuk platform ook!
[/offtopic]
Thanks! Nederlandse Tourisme Bureaus mogen mij wel eens wat gaan betalen zo :D Was inderdaad een populaire serie op Petapixel, Bored Panda en nog wat blogs!

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 13:55
@Falex
Ik vind de zwart wit omzetting niet heel spannend, de tweede foto heeft wel wat mysterieus wat ik mooi vind.

@Mavi86
Ik vind de kleuren en weerspiegeling erg mooi, de plaat trekt me echt!

Van mij twee landschappen in het mooie Noorwegen van afgelopen vakantie.
Ben een beginner dus tips zijn welkom :).

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5702/21158812625_10d612fe7b_b.jpg_DSC0145 by Nando Donkersloot, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1692/25577817972_50fb37c8f0_b.jpg_DSC0232 by Nando Donkersloot, on Flickr

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:30

bobcom

Dedicated dabbler

Je rivier slingert wel erg centraal door het landschap. Als je links en onder een stuk wegcropt krijg je nmm een wat dynamischer beeld, waarin de loop van de rivier meer bepalend wordt. Verder zou je wat nabewerking kunnen toepassen om de kleuren en contrast wat meer kracht te geven . het geheel oogt nogal vlak zo.

Datzelfde geldt ook voor foto 2: wat meer punch door nabewerking, En het paaltje (wat is het eigenlijk?) rechtzetten - doordat het zo beeldbepalend is stoort de scheefte ervan mij nogal, en je horizon is bobbelig genoeg dat daar een eventuele lichte helling niet opvalt.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
bobcom schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:21:
Je rivier slingert wel erg centraal door het landschap. Als je links en onder een stuk wegcropt krijg je nmm een wat dynamischer beeld, waarin de loop van de rivier meer bepalend wordt. Verder zou je wat nabewerking kunnen toepassen om de kleuren en contrast wat meer kracht te geven . het geheel oogt nogal vlak zo.

Datzelfde geldt ook voor foto 2: wat meer punch door nabewerking, En het paaltje (wat is het eigenlijk?) rechtzetten - doordat het zo beeldbepalend is stoort de scheefte ervan mij nogal, en je horizon is bobbelig genoeg dat daar een eventuele lichte helling niet opvalt.
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik heb de nabewerking nu gedaan met lightroom, voornamelijk lens correctie en wat aanpassingen aan de belichting. Als ik aan het contrast en kleuren ga sleutelen wordt het redelijk snel erg fel. Welke sliders kan je hier het beste voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
@Tiwazz,

Van de eerste foto vind ik de compositie niet eens zo slecht. Helaas heb je hem niet op het juiste moment van de dag gemaakt waardoor het licht nogal vlak is.

Ik zou voor de nabewerking even alle sliders aflopen ;)

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falex
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-08 14:34
Mavi86 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:28:
Beetje klein zo. Kun je beter even linken via flickr :)

Ik vind die foto van Amsterdam niet werken in zwart/wit. Waarom heb je daar voor gekozen als ik vragen mag? Misschien als je hem nog wat opkrikt met wat contrast dat het wat wordt maar nu doet hij me niks.

De andere foto daarentegen vind ik wel prima geschikt voor zwart/wit. Past wel bij de ruige kustlijn. Al denk ik wel dat je ook hier met wat nabewerking meer uit kunt halen.
Bedankt voor je feedback. De kleurversie heeft heel lelijk oranje nachtlicht, dus die moet ik nog maar eens onder handen nemen om te bewerken. Kijken of ik daar meer uit kan halen :)

Canon 700d | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM | Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD Macro | Samyang 14mm f/2.8 ED AS IF UMC | Samyang 24mm f/1.4 ED AS UMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Tiwazz schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:48:
@Falex
Ik vind de zwart wit omzetting niet heel spannend, de tweede foto heeft wel wat mysterieus wat ik mooi vind.

@Mavi86
Ik vind de kleuren en weerspiegeling erg mooi, de plaat trekt me echt!
Ben een beginner dus tips zijn welkom :).

Van mij twee landschappen in het mooie Noorwegen van afgelopen vakantie.

[afbeelding]_DSC0145 by Nando Donkersloot, on Flickr

[afbeelding]_DSC0232 by Nando Donkersloot, on Flickr
Een goed begin voor de eerste plaat zou zijn door een exposure een tandje terug te zetten, contrast iets omhoog, highlights iets naar beneden en vervolgens de whites iets omhoog en de blacks een tikje naar beneden, Een heel klein beetje clarity voor de wolken.
Heb je wel in RAW geschoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 19:20:
[...]

Een goed begin voor de eerste plaat zou zijn door een exposure een tandje terug te zetten, contrast iets omhoog, highlights iets naar beneden en vervolgens de whites iets omhoog en de blacks een tikje naar beneden, Een heel klein beetje clarity voor de wolken.
Heb je wel in RAW geschoten?
Bedankt! Ik zal er eens mee gaan spelen. Uiteraard, alles in RAW ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Mavi86: Bij 'Dutch Harbor' dacht ik in eerste instantie gelijk aan dat welbekende havenstadje uit 'Deadliest Catch'. ;)
Sfeervolle omgeving. Jammer van al de rommel in de haven; had je niet ff kunnen opruimen? >:) Dan was je spiegeling veel strakker.
Met iets meer open diafragma had je er voor kunnen zorgen dat de voorgrond niet helemaal scherp zou zijn, dan ligt de focusscherpte echt op de molen(s). En zou je blik juist naar het verdwijnpunt richting beide molens getrokken worden.
Eventueel kun je in de nabewerking dat enigszins weer (her)creëren door een licht asymmetrisch T/S effect toe te passen. (?)

Een landschap, maar dan een heel andersoortig. :) Wel van mijn favoriete omgeving; de Alpen. Maar met een opmerkelijk onderwerp; een hele serie aan steenmannetjes.
Of 'Steinmandl' zoals ze ter plekke zeggen. Normaliter gebruikt om het verloop van een route door alpine landschap te markeren. Hier meer als een soort van lokale versiering.
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1517/25129290094_ac1c96b71a_c.jpgRocks41 by Erik Haak, on Flickr

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavi86
@ehtweak, grappig al die "torentjes" ik heb ze tijdens mijn vakantie in Oostenrijk ook regelmatig gezien :)
De foto is kwa belichting en compositie verder niet heel spannend.

Nog een plaatje van mij:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1695/25660691352_4839bc7939_c.jpgMirror by Mario Visser, on Flickr

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:13

Karel V

Een simpele ziel

Mavi86 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:37:
@ehtweak, grappig al die "torentjes" ik heb ze tijdens mijn vakantie in Oostenrijk ook regelmatig gezien :)
De foto is kwa belichting en compositie verder niet heel spannend.
Ik ben het met je eens en ik ben benieuwd wat je anders zou doen qua compositie en belichting. Wat zou jij adviseren?

Persoonlijk zou ik denk ik dicht naar het onderwerp toe gaan. Dan laag bij de grond een compositie zoeken en een imposante toren uitkiezen. Vervolgens met een klein f-getal die toren isoleren, waarbij er op de achtergrond voldoende scherp is om te zien dat er veel meer torentjes staan. Ik kan me ook wel iets met een groter f-getal voorstellen. Denk aan een compositie waarbij wat gedaan wordt met lijnenspel.

@ehtweak, nu komt de foto over zo van: iemand loopt langs en denkt: hé leuk, grappig gezicht. Pakt zijn camera en klikt en loopt weer verder. Daar is niets mis mee als persoonlijke herinnering. Wel saai voor anderen (die er geen herinnering aan hebben) om naar te kijken.
Pfoei, een machtig fototoestel heb je zeg! Zelfs ISO-50 :9~

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Mavi86: Enige wat fout is aan je foto is dat hij niet in kleur is :P Toffe reflecties, goede compo. Mooi man :)

@ehtweak: Altijd leuk om die dingen te zien als je aan het wandelen bent, al heb ik er al menig staan vervloeken omdat ze m'n compositie vernaggelden :P

Leuke foto!

@Mavi86: Toffe plaat, toffe kleuren. Eens wat betreft de rommeltjes, maar verder topfoto.

Van mee eentje uit de Alblasserwaard:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1566/25161193774_ba68a384e3_c.jpgReflections @ Donkse Laagten by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Karel V schreef op maandag 14 maart 2016 @ 19:12:
[...]

@ehtweak, nu komt de foto over zo van: iemand loopt langs en denkt: hé leuk, grappig gezicht. Pakt zijn camera en klikt en loopt weer verder. Daar is niets mis mee als persoonlijke herinnering. Wel saai voor anderen (die er geen herinnering aan hebben) om naar te kijken.
Wel grappig deze reacties. Er zijn al zoveel plaatjes met alleenstaande, geïsoleerde steenmannetjes. Juist dit hele veld vol, viel zo op. En ja, we liepen er langs van "hé leuk, grappig gezicht". ;)
Want zoveel op 1 plek bij elkaar zie je zelden.

Jullie bedoelen waarschijnlijk meer zo'n eenzame in de laaghangende wolken:
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1608/24062659213_89d60b0c49_c.jpg
Madritschjoch05 by Erik Haak, on Flickr

Of in 't zonnetje:
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8665/15695379748_0be6edb187_c.jpgTauernmoossee15 by Erik Haak, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7534/15697129257_24c7d575c4_c.jpgTauernmoossee16 by Erik Haak, on Flickr
Maar ach ja, daar zijn er al genoeg van. >:)
Karel V schreef op maandag 14 maart 2016 @ 19:12:
[...]

Pfoei, een machtig fototoestel heb je zeg! Zelfs ISO-50 :9~
Die snap ik niet? :? ISO-50?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Er zijn meer camera's met iso50. Juist bij camera's met hele kleine sensoren is iso50 (of lager) nodig om een beetje ruisvrij beeld te produceren. Bij systeemcamera's en dslr's is iso50 meestal niet native, maar bij de D810 kun je nog tot iso64 native komen (Pentax 645Z heeft iso50 native).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ja, dat weet ik, dat ISO 50 qua instellingen mogelijk is.
Maar mijn opnames zijn helemaal niet met ISO 50 gemaakt, dus vroeg ik me af waar die opmerking op doelde? :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
ik snap je bedoeling ehtweak! :)

vind die andere drie die je posten inderdaad beter. wellicht zie je ze wel vaker idd. maar ach..wat niet :)

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:29

Mr Pingu

Professioneel Prutser

@Mavi
Dutch Harbor: Heerlijke kleurtjes, alleen jammer van de rommel maar daar kan jij niet zoveel aan doen. Fijne compositie ook
Mirror: Krachtige foto. Heerlijk die reflectie, maar ben benieuwd waarom je voor zwart wit heb gekozen. Wat kleur had ik denk ik ook niet erg gevonden.
@MarcelTuit: Heerlijke kleurtjes in de lucht, maar vind de voorgrond een beetje grauw ogen. Komt ook misschien wel door de rijp, maar toch. En zie wat belletjes in het water die ik voor de strakheid nog even weg zou werken, minimaal hoor. Ik zie vaker plaatjes van je van "achter in de polder (voor mij dan)" woon jij hier in de buurt?
@ehtweak: Die tweede (Tauernmoossee15) die vind ik echt goed. Onderwerp is duidelijk en de machtige bergen op de achtergrond maken het af. Mooi ook om die schaduw en zon te zien achterop de berg.

Nog eentje van mij, waar ik zie dat timing en licht zo belangrijk zijn. Jammer dat er maar 2 gouden uurtjes in een dag zitten :(
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1446/25691583051_72e0024ab0_c.jpgAustrian Hills by Karsten, on Flickr

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
Mr Pingu schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:47:
@Mavi

Mirror: Krachtige foto. Heerlijk die reflectie, maar ben benieuwd waarom je voor zwart wit heb gekozen. Wat kleur had ik denk ik ook niet erg gevonden.
De kleuren versie pakte mij persoonlijk niet zo. Voor de gein omgezet naar z/w en dat maakte hem voor mij een stuk bijzonderder :)

Over jouw foto; Mooi dat golvende landschap en de warme gloed van de zon.

[ Voor 8% gewijzigd door Mavi86 op 15-03-2016 12:30 ]

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Laatst online: 22:13

Karel V

Een simpele ziel

ehtweak schreef op maandag 14 maart 2016 @ 23:18:
Ja, dat weet ik, dat ISO 50 qua instellingen mogelijk is.
Maar mijn opnames zijn helemaal niet met ISO 50 gemaakt, dus vroeg ik me af waar die opmerking op doelde? :?
Ik was nieuwsgierig geworden of je cameralens in staat was om echt met DOF te kunnen spelen. Ik kon je lens in de EXIF niet ontdekken maar je camera wel en de prijs vond ik zeer indrukwekkend. Ik dacht: dat is professioneel spul! Toen zag ik je ISO en aangezien mijn Full Frame niet onder de ISO-100 gaat vond ik het opmerkelijk laag. Het was meer een offtopic opmerking vol bewondering over je Full Frame camera en ging niet over je foto.
Ik vind je andere drie foto's qua standpunt eerlijk gezegd ook indrukwekkender. Dat had je bij je eerste foto mooi kunnen toepassen in combinatie met een kleine DOF en wazig op de achtergrond een reeks andere torentjes. Ik kan me overigens ook wel voorstellen dat een grote DOF in combinatie met een groothoeklens, bij een zorgvuldige compositie, goed uit kan pakken. Maarjah, het is ook vakantie, en meestal sta je dan ook weer geen tien minuten een compositie te zoeken en lenzen te wisselen :P

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@ehtweak: Ik wilde bijna gaan typen "wat een saaie foto" over die Rocks41 :P (eens met Karel V)
maar gelukkig postte je daarna drie foto's die veeeeeeel beter zijn, vooral die Tauernmoossee15 is mooi.
Dus kan ik alsnog typen "mooie foto's" ;)

@Mavi86: Erg goed gelukt deze zwart/wit omzetting. Springt er echt tussen uit.
En eerlijk gezegd toch wat sprekender dan die 'dutch harbor' (al had die wel een mooie lucht)

@marceltuit: Erg mooi en netjes afgewerkt. Meestal wel lastig omdat je met hollandse landschappen vaak horizon vervuiling hebt. Maar hier zie ik gelukkig niets.

@Mr Pingu: Ik weet het eigenlijk nog niet :?
De lucht linksboven komt mij een beetje geforceerd over, als of je iets teveel aan sliders hebt getrokken.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Karel V schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 19:11:
[...]

Ik was nieuwsgierig geworden of je cameralens in staat was om echt met DOF te kunnen spelen. Ik kon je lens in de EXIF niet ontdekken maar je camera wel en de prijs vond ik zeer indrukwekkend. Ik dacht: dat is professioneel spul! Toen zag ik je ISO en aangezien mijn Full Frame niet onder de ISO-100 gaat vond ik het opmerkelijk laag.
...
Bedankt voor de uitleg. Alleen nu snap ik het nog minder. 8)7
Het gebruikte objectief is een 135mm (staat ook keurig in de EXIF). En de gebruikte ISO waarde is 200. Dus bij lange na geen 50.
Kijk je wellicht ergens anders, of zie je iets wat ik niet zie? :?

Enne, meestal gebruik ik een vrij open diafragma voor idd wat beperkte(re) DOF. Maar in dit geval, bij dit soort opnames ging het juist om het hele beeld van die hele verzameling aan steenmannetjes.

[ Voor 12% gewijzigd door ehtweak op 15-03-2016 20:52 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mr Pingu schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:47:
@MarcelTuit: Heerlijke kleurtjes in de lucht, maar vind de voorgrond een beetje grauw ogen. Komt ook misschien wel door de rijp, maar toch. En zie wat belletjes in het water die ik voor de strakheid nog even weg zou werken, minimaal hoor. Ik zie vaker plaatjes van je van "achter in de polder (voor mij dan)" woon jij hier in de buurt?

Nog eentje van mij, waar ik zie dat timing en licht zo belangrijk zijn. Jammer dat er maar 2 gouden uurtjes in een dag zitten :(
[afbeelding]Austrian Hills by Karsten, on Flickr
Thanks! Wat betreft de voorgrond: deze heb ik in LR eigenlijk bewust wat donkerder gemaakt, waardoor hij wat kleur verloor. Dit om de aandacht wat meer naar boven te halen. Blijkbaar werkt het iig voor jou niet :+

En ja, ik woon in Alblasserdam...

Jou plaat is ook best fijn trouwens, fijne compo en mooi licht. Misschien had ik wel dat huisje linksonder geprobeerd iets vrijer te zetten...
Vishari Beduk schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 20:40:

@marceltuit: Erg mooi en netjes afgewerkt. Meestal wel lastig omdat je met hollandse landschappen vaak horizon vervuiling hebt. Maar hier zie ik gelukkig niets.
Thanks!

(en daar hebben we het riet voor :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:29

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Vishari Beduk schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 20:40:

@Mr Pingu: Ik weet het eigenlijk nog niet :?
De lucht linksboven komt mij een beetje geforceerd over, als of je iets teveel aan sliders hebt getrokken.
Hmm, nu je het zegt ja. Klopt ook wel maar weet niet goed wat ik er mee moest. Wilde wel detail in de wolken. En dit vond ik het beste er uit komen
marceltuit schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 07:12:
[...]

Thanks! Wat betreft de voorgrond: deze heb ik in LR eigenlijk bewust wat donkerder gemaakt, waardoor hij wat kleur verloor. Dit om de aandacht wat meer naar boven te halen. Blijkbaar werkt het iig voor jou niet :+

En ja, ik woon in Alblasserdam...

Jou plaat is ook best fijn trouwens, fijne compo en mooi licht. Misschien had ik wel dat huisje linksonder geprobeerd iets vrijer te zetten...
Ow misschien een middenweg, want kan me ook wel indenken als de voorgrond te licht is dat de lucht wat wegvalt.

Wat leuk, ik woon in hardinxveld maar als ik rondje ga fietsen, ga ik vaak richting bleskensgraaf, streefkerk en dergelijke. Even de lek aantikken, zeg maar.

En betreft het huisje, het was daar links heel rommelig en dan verloor ik het mooie hoekje lucht Rechtsboven waar nu zo mooi de diagonaal van de berg begint. Maar had misschien ietsje kunnen uitzoomen en een stapje naar achter om nog net het huisje vrij te kunnen zetten. Thanks, neem ik mee voor de volgende keer.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:45
@Tiwazz: De tweede vind ik het mooiste, maar aan de onderkant net iets te krap. Paal had er van mijn helemaal op gemogen. Bij de eerste de had de lucht wat meer pep mogen hebben.

@Mavi86: Die wil ik aan de muur!!!

@Mr Pingu: Mooie kleuren! Huisje rechtsonder vind ik net wat te krap of veels te veel.

Na een eerste foto in de wintersectie, de tweede in landschappen dus.

Afbeeldingslocatie: https://xfr26a.bn1304.livefilestore.com/y3m_K6Bg0OB_e3tbFfDSFZu4_gfBpOBXoeM7l5TsESKeRBvIEakxrz3sgBVSHx0LTtjOaV3ns7WcQMEoHz_yueWHPmFeyXgvnx-XIaPkhVwVPJ-ZM8SkzDyHncDdpwRw-ZK0ae9gn-5onSYU-zX7-dR1xan3Ph1XY1rU1s4QLCXnOg?width=800&height=430&cropmode=none

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavi86
Je hebt goed de focus op de wolken gelegd dmv je gekozen compositie. Goede vlakverdeling. Alleen doordat hij midden op de dag is genomen heb je niet het mooiste licht. Het geheel oogt daarom wat flets.

Ik had nog een andere variant van mijn Dutch Harbor foto. Bij deze wat minder last van de rommel in het water.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1456/25545492794_d46bc9f428_c.jpgDutch Harbor II by Mario Visser, on Flickr

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:25

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Mavi86 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:15:
Je hebt goed de focus op de wolken gelegd dmv je gekozen compositie. Goede vlakverdeling. Alleen doordat hij midden op de dag is genomen heb je niet het mooiste licht. Het geheel oogt daarom wat flets.
Zal wel moeten anders heb je die zon zo lastig achter die wolken. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
@MRIdev: ik hou zelf erg van Hollandse luchten en dit vind ik ook een mooie prent. Toch moet je (geldt dus ook voor mezelf) een beetje uitkijken dat het 'alleen maar' een mooie lucht is; er moet iets bij zitten wat óók, of juist, de aandacht vraagt, dat mis ik in deze foto toch een beetje. Blijft moeilijk, luchten.

@Mavi86: Mooi, bijna serene sfeer (Flickr heeft zo'n pool: 'Scenes of an Serene Nature'), fijne kleuren. Gewoon helemaal goed zo, in mijn ogen :)

Hier eentje van mezelf, alweer een tijdje terug genomen in Portugal en gescand met m'n Nikon V ED

Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/Njd9iUTovfgS/540.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart.O
  • Laatst online: 18-09 20:45
@MRIdev Lekker hollands, mooi hoe dat licht breekt had het misschien mooi gevonden als het onderste gedeelte wat meer naar voren kwam maar dat gaat lastig.

@Mavi86 Heel mooi plaatje, jammer van de troep in het water, heb er zelf ook last van. Misschien lange shutter eens proberen?

@Mr Pingu Had graag nog iets meer lucht gezien dat zorg voor dat mooie contrast. Erg mooie foto, prachtige kleuren

@ehtweak deze fotos komen op mij wat saai over, het onderwerp (de stenen) spreken mij gewoon niet zo aan, kun jij weinig aan doen :P

Settings @ https://500px.com/photo/1...-holland-by-bart-oerbekke
https://scontent-ams3-1.x...215_329634218285914_o.jpg

Plaatjes verkleinen a.u.b!

[ Voor 12% gewijzigd door Ventieldopje op 09-04-2016 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 22:45
Heb al tijden hier in de foto sectie zitten lurken en zie elke keer weer gave platen voorbij komen. Ook heb ik het idee dat dit een van de weinige plekken is op het net waar mensen elkaar echt goede feedback geven.

Om die reden ook maar een account gemaakt om mijn foto's met jullie te sharen :)

Ik ben zelf verhuisd naar Finland 3 jaar geleden, en voor landschappen kom ik hier zeker niet te kort :)

@Bart.O, prachtige sfeer weten vast te leggen, prachtig licht een kijkt lekker weg doordat er mooi diepte in zit.

@Mavi86, gewoon een top plaat. Werkt idd beter met wat minder rommel in de voorgrond. Mooie blue hour kleuren!

Hier de eerste van mij, genomen langs een van de grotere meren hier in het land, Päijänne

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2gsphtv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:34
Walker78: Ik vind 'm interessant. Ik zou niet zeggen dat dit Portugal is, waar men zo over het spoor loopt, eerder een of ander Balkanland. Mooie compositie en sfeer heb je bereikt, o.a. door het fijne licht en doordat van de mensen alleen hun silhouet zichtbaar is, denk ik. Kan het analoge ook wel waarderen. Nice!

Bart.O: Lekker licht zeg! Erg fijn. De compositie is dik in orde, maar ik mis wel wat op de voorgrond, die is nogal leeg zo (ondanks de reflectie in het water). Ik denk dat dat net het verschil maakt voor de aandacht van de kijker wel/niet vasthouden.

MattiB: Ik vind hem nogal heftig bewerkt. Vooral de vignettering. Zulke zware vignettering doet het nooit zo goed bij landschappen naar mijn mening. Of komt het door je ND-filter? Die lijkt ook kleurzweem te veroorzaken, want er zit een behoorlijke paarse waas over de foto. Verder zou ik de brug iets meer in beeld hebben gebracht denk ik. Nu al eist die vrij veel aandacht op binnen de foto, maar komt eigenlijk niet heel erg in beeld. Dat wringt een beetje. Best goede plaat al met al, maar er is verbetering mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
Evano schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:20:
MattiB: Ik vind hem nogal heftig bewerkt. Vooral de vignettering. Zulke zware vignettering doet het nooit zo goed bij landschappen naar mijn mening. Of komt het door je ND-filter? Die lijkt ook kleurzweem te veroorzaken, want er zit een behoorlijke paarse waas over de foto. Verder zou ik de brug iets meer in beeld hebben gebracht denk ik. Nu al eist die vrij veel aandacht op binnen de foto, maar komt eigenlijk niet heel erg in beeld. Dat wringt een beetje. Best goede plaat al met al, maar er is verbetering mogelijk!
Thanks voor je input, kan me er ook wel in vinden hoor, laatste tijd misschien wat teveel aan de vignette- en split tone sliders zitten trekken.
Qua compositie geprobeerd wat diepte te krijgen door de rotsen op de voorgrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
@Bart.O: heel fraai en sfeervol, met dat mooie licht en die nevel. Ik heb het formaat van de foto even aangepast aan mijn scherm en dan komt ie nog beter uit.

@MattiB: Heel uitgesproken kleuren, altijd wat vreemd, die tegenstelling tussen zo'n superstrakke brug en de natuur, die kleuren voegen er nog iets vreemds aan toe.
Evano schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 12:20:
Walker78: Ik vind 'm interessant. Ik zou niet zeggen dat dit Portugal is, waar men zo over het spoor loopt, eerder een of ander Balkanland. Mooie compositie en sfeer heb je bereikt, o.a. door het fijne licht en doordat van de mensen alleen hun silhouet zichtbaar is, denk ik. Kan het analoge ook wel waarderen. Nice!
Thanks. Zelf zat ik te twijfelen; je probeert de sfeer te pakken maar 't zag er opeens zo donker uit nadat ik 'm hier geplaatst had, hier is een nog iets lichtere versie:

Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/95dH02WZEK9H/540.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Walker78 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 13:28:
@Bart.O: heel fraai en sfeervol, met dat mooie licht en die nevel. Ik heb het formaat van de foto even aangepast aan mijn scherm en dan komt ie nog beter uit.

@MattiB: Heel uitgesproken kleuren, altijd wat vreemd, die tegenstelling tussen zo'n superstrakke brug en de natuur, die kleuren voegen er nog iets vreemds aan toe.

[...]

Thanks. Zelf zat ik te twijfelen; je probeert de sfeer te pakken maar 't zag er opeens zo donker uit nadat ik 'm hier geplaatst had, hier is een nog iets lichtere versie:

[afbeelding]
Nice! Lekker sfeervol met toffe kleuren. mooi werk!
MattiB schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 11:03:
Heb al tijden hier in de foto sectie zitten lurken en zie elke keer weer gave platen voorbij komen. Ook heb ik het idee dat dit een van de weinige plekken is op het net waar mensen elkaar echt goede feedback geven.

Om die reden ook maar een account gemaakt om mijn foto's met jullie te sharen :)

Ik ben zelf verhuisd naar Finland 3 jaar geleden, en voor landschappen kom ik hier zeker niet te kort :)

@Bart.O, prachtige sfeer weten vast te leggen, prachtig licht een kijkt lekker weg doordat er mooi diepte in zit.

@Mavi86, gewoon een top plaat. Werkt idd beter met wat minder rommel in de voorgrond. Mooie blue hour kleuren!

Hier de eerste van mij, genomen langs een van de grotere meren hier in het land, Päijänne

[afbeelding]
Fijne compo en dieptewerking. Goed gedaan. Minpuntje vind ik de scherpte en de kleuren/scherpte vind ik niet echt fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattiB
marceltuit schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:19:
[...]

Fijne compo en dieptewerking. Goed gedaan. Minpuntje vind ik de scherpte en de kleuren/scherpte vind ik niet echt fijn.
Bedoel je als in niet scherp?

Ben namelijk al een tijdje aan het dubben over mijn groothoek lens (Sigma 10-20) Hiervoor veel gebruikt op mn oude d3100 en voldeed eigenlijk prima.
Nu op de 7200 heb ik toch vaak het idee dat ie steken laat vallen, met name op het gebied van scherpte.

Hier nog een variant van de andere zijde en een (veel) minder uitbundige bewerking :)

Afbeeldingslocatie: http://oi63.tinypic.com/kc1mag.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

MattiB schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 15:06:
[...]

Bedoel je als in niet scherp?

Ben namelijk al een tijdje aan het dubben over mijn groothoek lens (Sigma 10-20) Hiervoor veel gebruikt op mn oude d3100 en voldeed eigenlijk prima.
Nu op de 7200 heb ik toch vaak het idee dat ie steken laat vallen, met name op het gebied van scherpte.

Hier nog een variant van de andere zijde en een (veel) minder uitbundige bewerking :)

[afbeelding]
Jep, bedoelde inderdaad als in niet scherp. Vooral bovenin bij de brug.

Tweede foto vind ik een stuk fijner om te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
@MattiB 15:06: Hij lijkt in de voorgrond onscherp (de rotspartij), op een of andere manier stoort mij dat een beetje. Ik vind de compositie wel leuk gedaan zo met de burg. Zo wordt je als kijker naar het eilandje geleid. Alleen weet ik niet goed wat nu het onderwerp is. Het eiland of de rotsen met het water?

@MattiB 11:03: Ook bij jou vorige foto lijkt hetzelfde wat mij stoort (het onscherpe). Ik vind de compositie beter dan de foto van 15:03. De vignetting lijkt een beetje agressief, dit kijkt naar mijn gevoel onrustig. De kleuren van de lucht vind ik mooi. De kleuren van de rotsen vind ik wat minder mooi.

@Walker78: Ik vind de sfeer in de foto prettig. Kleuren zijn ook niet hard. Alleen mensen zijn bijna tot niet te onderscheiden. Vooral die rechter persoon lijkt een beetje weg te vallen.

@Mavi86: Super toffe foto! Kijkt heel prettig. Maar er zit een rare halo rond de rechter gebouwen. Dit kan je goed zien bij de rechter schoorsteen. Het viel mij direct op, op een of andere manier.

Ik kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst wat gepost heb. Dus be gentle ;).

Afbeeldingslocatie: http://img13.deviantart.net/4a19/i/2016/101/4/3/emerald_lakes___tongariro_crossing__new_zealand__by_tenbult-d9yigi4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:38

Sjaak_Afhaak

Bleh!

O+ Tongariro

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Silvermoon, dat is gaaf zeg! Wat een contrasten in kleur! Heb je ook een 16:9 formaat? Zou ook cool zijn!
@MattiB: in de 1600-reso ziet die steen vooraan er onscherp uit. Omdat deze zo prominent aanwezig is, stoort dat wel een beetje. Verder ziet t er goed uit. Jammer van het slechte weer, maar de bewegende wolken vangen dat ook een beetje op. Deze vind ik beter dan de vorige.
@Walker78: sfeervol is het wel, maar wel ook erg ruizig in het midden
@Mavi86: lekkere plaat!! Erg mooie spiegeling! Op de een of andere manier zou ik meer ruimte rechts willen en ik weet niet echt goed waarom...Kleuren zijn ook echt super!

Ik ben vanavond effe een blokje om gegaan en de Zeiss 100MP nog maar eens tevoorschijn gehaald:

1:
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1520/26353785165_4d0e1b9563_c.jpg
2048-reso

2:
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1718/26327832836_e12873aeb4_c.jpg
2048-reso

3:
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1461/26353794775_b67e3531e2_c.jpg
2048-reso

4:
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1453/26080916040_f347a4b499_c.jpg
2048-reso

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
@deathchant
De eerste is het beste, de licht inval geeft een mooie zomeravond sfeer en hier komt het heuvel landschap het beste naar voren. Bij de rest valt me de lucht tegen, vooral 2 en 3 ogen erg uitgebeten. Zo'n onbewolkte lucht blijft lastig vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
@Deathchant: Wat mij betreft had er wel wat meer lucht op gemogen, vooral bij no. 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
@Deathchant: Ik vind zelf de 4e het beste, die kijkt het prettigst weg. Warme kleuren en een leuk weggetje die je de foto inleid. Bij 1 vind ik het licht rechtsbovenin afleiden, op een of andere manier moet ik daar naar kijken. Bij twee vind ik de warmere kleuren die in 1 te zien zijn niet aanwezig. Bij drie is de lucht ook erg fel wat niet prettig kijkt.

Ik heb er nog eentje vanuit Torres Del Paine - Chili. Dit is Glacier Grey :).

Afbeeldingslocatie: http://img02.deviantart.net/d97b/i/2016/108/d/b/glacier_grey___torres_del_paine___chili_by_tenbult-d9zbtj2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
Bij zowel deze als de vorige foto van je heb ik een beetje een 'meh'-gevoel. Het zijn geweldig mooie locaties, maar qua compositie/standpunt zijn het voor mij niet meer dan vakantiekiekjes.

Het zou denk ik al helpen als je wat lager bij de grond foto's zou maken, zodat het allemaal wat epischer aanvoelt. Want nu mis ik een gevoel van grootte. Ik zie wel dat het grote bergen zijn enzo, maar zo voelt het niet aan.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
Bij beide plekken had het door de knieën schieten vrijwel exact dezelfde foto opgeleverd ;). Zeker bij de laatste foto (panorama van 8 foto's omdat het te groot was voor 1 foto). Typisch dat je vooral bij de eerste foto de mensen niet ziet die rond de meren lopen. Die staan er niet voor niets op :). Beide tweede foto staan ook mensen op de foto maar die vallen zo klein uit hier, dus ik kan mij voorstellen dat het lastig te zien is.

Bedankt voor de feedback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Silvermoon schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:49:
Bij beide plekken had het door de knieën schieten vrijwel exact dezelfde foto opgeleverd ;)
Lager bij de grond en een stuk van de voorgrond in beeld nemen had een heel andere foto opgeleverd bij de 2e foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
Even een snelle bewerking van het andere standpunt. Ik vind zelf met meer voorgrond het beeld minder mooi. En geeft voor mijn gevoel nog minder meer de grootte weer... :). En de blokken ijs komen niet zo goed uit de verf vind ik zelf. Het zal een kwestie van smaak zijn.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/oTsfqhVtWDcQHVnKmkd9Bwco/medium.jpg

Edit: Typo

[ Voor 9% gewijzigd door Silvermoon op 17-04-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Het is dan ook nog steeds niet hoe ik het bedoel, ik heb het over de camera zo dichtbij de grond dat het duidelijk is dat je (de camera) bijna op de grond ligt. Dit ziet er nog steeds uit alsof je staand vanaf ooghoogte een foto hebt genomen, en dat doet bij mij aan alsof je even tussendoor een kiekje hebt geschoten.

Ter illustratie, bij deze foto heb je het idee alsof je tussen de bloemen ligt (of eigenlijk zit :P):

Afbeeldingslocatie: http://digital-photography-school.com/wp-content/uploads/flickr/205125227_3f160763a0_o.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Hahn op 17-04-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
@Hahn: als Silvermoon zijn foto genomen zou hebben zoals jij jouw foto zou je, in mijn ogen, minder van die inham met al die ijsblokken gezien hebben. Ik snap wel wat je met je foto (mooi trouwens) bedoelt maar bij de foto die jij op dat moment wil maken hoort dát standpunt:door de bloemen heen kijk je op naar de bergen; in de foto van Silvermoon kijk je neer op een inham met ijsblokken, het hogere standpunt dat daarmee samenhangt stoort mij niet, integendeel: het hoort er meer bij. Als ik toch wat kritiek op de foto van Silvermoon mag geven is het dat ik het hele linkerbovengedeelte, met name de lucht, wat uitgebeten vind. Kun je daar in LR niet nog wat meer tekening in brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Ik snap ook het commentaar wel van Hahn wel. Maar denk dat het komt omdat er gebrek is aan duidelijke zichtlijnen en/of een onderwerp.

Hahn's voorbeeld foto heeft beide; bloemen als onderwerp en zelfs in het onderwerp zichtlijnen naar de bergen op de achtergrond.

silvermoons foto's hebben dat niet, geen rotsblok / boompje ofzo wat je de foto in trekt.

Daarnaast vraag ik me af waarom je bij de gletcher niet dichtbij het water bent gaan staan, die ijsrotsen zijn interessant genoeg om dichterbij op de plaat te nemen met die bergpartij op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik denk ook dat een foto vanaf de waterrand mooier was geweest. Dat stuk links is ook totaal niet interessant vanaf deze positie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavi86
@MattiB: je tweede foto van de brug vind ik de betere,. Fijne toning. Jammer van de onscherpte in de voorgrond.
@Silvermoon; Gaaf. Lekkere kleurtjes.
@Deathchant; sfeervolle plaatjes met mooie lijnen. De eerste springt er voor mij het meest uit.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1709/25897898013_c846d2067f_c.jpgRheinbrige Sunset by Mario Visser, on Flickr

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
@Mavi, Heel gaaf! Kleuren zijn wat extreem maar vind ze wel lekker. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@Mavi86: Erg goed gelukt dat het rood van de lucht zo mooi terug komt als weerspiegelijng in het water.
Het enige wat misschien wat jammer is, is dat de brug eigenlijk net iets te ver is.
Voor de rest erg mooi.

@Silvermoon: Dit is een hele lastige.
De Torres Del Paine is een van de mooiste plekjes op deze aarde, en je zou dat ook terug willen zien in de foto's. Ik ben het met Hahn eens dat jouw foto dan toch wat tegen valt.
Daarom heb ik eens de zoek functie op flickr gebruikt en naar wat betere foto's gezocht ... maar tot mijn verbazing was zag ik eigenlijk niets met een echte 'wauw' factor.
Dus ik denk dat het gewoon een lastige plek is.
Wel denk ik dat jouw nabewerking beter kan; het lijkt nu net alsof je geen raw hebt gebruikt.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Mavi, goed uitgevoerd! Ik ben alleen persoonlijk niet van zo'n overgesatureerde kleuren, zoals het oranje, dat mocht van mij wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TQAirstrike
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 09:45
@Mavi: Erg mooie foto!, lijkt wel of het twee aparte foto's zijn door de kleuren blauw/oranje

aangezien ik eerst foto's in de verkeerde verzameling heb geplaatst... hier mijn bijdrage aan de verzameling "landschappen"

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1527/26486132176_16a00a13f1_b.jpgHanging in the sky by Thomas Bartelds, on Flickr

www.instagram.com/thomas.bartelds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
@TQAirstrike: Mooie foto, goeie kleuren ook. Wel vind ik de skiliften aardig dicht bij het kader van de foto komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
@TQAirstrike, gave plaat. Ben het met hierboven eens dat de skiliften net wat te laag in je foto hangen :)

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

'Hanging in the sky' vind ik een prima foto.
Niks mis met die stoeltjeslift in de linkeronderhoek. Juist dat geeft een lekker vervreemdend effect in de witte wattendeken. d:)b

Wel afbreuk doen die zwarte friemels in de rechteronderhoek. Nergens voor nodig. :-( Dat verstoort heel erg het verder 'cleane' landschap.
(BTW: met content-aware-fill is die tekst binnen 3 seconden foetsie)
Kleine opmerking: je foto als geheel is wat te blauwig. Eventueel wat kleurcorrectie toepassen.

[ Voor 17% gewijzigd door ehtweak op 19-04-2016 10:28 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TQAirstrike
AdmiralSnipe schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 01:45:
@TQAirstrike: Mooie foto, goeie kleuren ook. Wel vind ik de skiliften aardig dicht bij het kader van de foto komen.
Ik heb de foto uitgesneden, anders zag je nog meer liften, vond het juist wel leuk zo.
ehtweak schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:21:
'Hanging in the sky' vind ik een prima foto.
Niks mis met die stoeltjeslift in de linkeronderhoek. Juist dat geeft een lekker vervreemdend effect in de witte wattendeken. d:)b

Wel afbreuk doen die zwarte friemels in de rechteronderhoek. Nergens voor nodig. :-( Dat verstoort heel erg het verder 'cleane' landschap.
(BTW: met content-aware-fill is die tekst binnen 3 seconden foetsie)
Kleine opmerking: je foto als geheel is wat te blauwig. Eventueel wat kleurcorrectie toepassen.
Dank! Wat zou ik precies met kleurcorrectie moeten doen, minder blauw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

TQAirstrike schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 19:28:
[...]

Ik heb de foto uitgesneden, anders zag je nog meer liften, vond het juist wel leuk zo.
Ik vind de foto ook erg mooi, maar te dicht gekaderd. Kan je niet met PS zorgen dat er iets meer ruimte onderin komt zonder dat het te druk wordt?

PS ik dacht waar ken ik die naam van, maar nu weet ik het :) (spijk xbox)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TQAirstrike
Royz schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:15:
[...]

Ik vind de foto ook erg mooi, maar te dicht gekaderd. Kan je niet met PS zorgen dat er iets meer ruimte onderin komt zonder dat het te druk wordt?

PS ik dacht waar ken ik die naam van, maar nu weet ik het :) (spijk xbox)
Haha, lacht. Lang geen BF meer gespeeld! Jij maakt echt gruwelijke foto's trouwens!!

Ik zal zo even opnieuw LR induiken om te laten zien waarom ik voor deze uitsnede heb gekozen :)
AdmiralSnipe schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 01:45:
Hier is de foto uncropped:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1490/26256450870_2c574aa421_b.jpgHanging in the sky by Thomas Bartelds, on Flickr

[ Voor 37% gewijzigd door TQAirstrike op 20-04-2016 01:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
TQAirstrike schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:48:
[...]

Ik zal zo even opnieuw LR induiken om te laten zien waarom ik voor deze uitsnede heb gekozen :)

[...]

[afbeelding]Hanging in the sky by Thomas Bartelds, on Flickr
Even een snel fotosoepje met iets meer ruimte aan de onderkant, maar het zal ook wel een smaak dingetje zijn:

Skilift door Thomas Bartelds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
Je kan die kabels ook in het niets laten verdwijnen, wordt het meer een suspense-dingetje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Met iewat minder blauw, bedoelde ik meer dit: ;)
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1671/26537438645_4b71b4626f_c.jpg
Uiteraard is de basis jouw gelimiteerde JPEGje van flickr. Maar op mijn gecalibreerde schermen ziet deze er wat prettiger uit...
(ik heb geen rekening gehouden met de witte wattendeken en eventueel wat vlekkerige artefacten door de bewerking)

[ Voor 38% gewijzigd door ehtweak op 20-04-2016 10:11 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TQAirstrike
ehtweak schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:03:
Met iewat minder blauw, bedoelde ik meer dit: ;)
[afbeelding]
Uiteraard is de basis jouw gelimiteerde JPEGje van flickr. Maar op mijn gecalibreerde schermen ziet deze er wat prettiger uit...
(ik heb geen rekening gehouden met de witte wattendeken en eventueel wat vlekkerige artefacten door de bewerking)
Haha, erg cool allemaal! Ik zal eens kijken of het mij zelf ook lukt hem zo te editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

TQAirstrike schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:48:
[...]

Haha, lacht. Lang geen BF meer gespeeld! Jij maakt echt gruwelijke foto's trouwens!!

[...]

[afbeelding]Hanging in the sky by Thomas Bartelds, on Flickr
Thanks! Ik bedoelde inderdaad zoals hierboven. Dan heb je een prachtige voorgrond te pakken :). Ben benieuwd wat je uiteindelijke keuze is geworden!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
Ben het eens met AdmiralSnipe, met iets meer ruimte komt het effect met de stoeltjeslift beter tot zn recht.

@TQAirstrike, ik zie dat je met een Tokina 11-20 2.8 werkt, hoe bevalt die lens?

Hier weer wat tijd doorgebracht aan de waterkant:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1547/26320603660_8911d507fb_b.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door MattiB op 23-04-2016 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Dat ziet er nice uit!! Kon je niet het water nog meer blurren en de voorgrond nóg ietsje bijlichten? Goeie scherpte en mooie kleuren! Sfeervol!

Hier nog wat van mij:

1: Port of Ness, Isle of Lewis (meest noordelijke puntje van de outer Hebrides)
ISO320, f/5.6, 100mm
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/770/21571339069_0c2f885be3_c.jpg
2048-reso

2: Peat Rd, Leverburgh, Isle of Harris
ISO2500, f/11, 16mm
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/705/21737734141_2cec8c621f_c.jpg
2048-reso

3: Golden Road, Isle of Harris
ISO320, f/11, 100mm
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/626/21105709614_b057475606_c.jpg
2048-reso

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 23-04-2016 17:37 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 45 Laatste

Let op:
Ook hier mag je reageren op je voorganger :) Dat houdt het topic waardevol voor iedereen. Denk daarbij aan het verkleinen van je foto's!