@Zymotic: Mooie foto! Lijkt een fractie naar rechts te hellen, maar dat kan komen doordat de lucht rechts donkerder is dan links en door de hoek van de oever links.
@jd1987: lucht van #2 spreekt me het meest aan, hei van # 3. Lucht in # 1 wat rommelig, en ze zouden alle drie wat meer "ooomph" kunnen gebruiken. Maar hoe je dat erin brengt? Witpunt, zoals @adros zegt?
@adros: alweer prachtig, niet alleen de opname maar ook de nabewerking (neem ik aan). Licht in # 2 is schitterend, maar heeft toch wel een LR-filter nodig gehad, toch? De struikjes voorin #3 vind ik wat storend - ik denk dat ik hem liever in landscape had gezien met het rode zand voorin, en nog wat toppen en lcht verderop. Ik weet niet of de plant het feit dat jij hem hebt gefotografeerd als straf heeft ervaren - zo ja dan heb je je doel bereikt.
Waar vind ik overigens een paar aanwijzingen over hoe jij in je nabewerking dat effect bereikt dat voor jou zo typerend is? Ik hoef het niet ook te kunnen (gaat niet lukken, denk ik) maar ik wil het wel graag weten.
@DivWhis: Ze lijken op de een of andere manier oververscherpt, vooral #1. #2 Kijkt beter op vol formaat. maar heeft wat veel voorgrond. Maar wel een mooie herfstige sfeer.
Mavi86: Uitermate verstild, en inderdaad prachtig van sfeer. Alleen die vaartuigen - maar ja, wat kan je er anders neerleggen? Een paar zwanen?
Van mij een blik op Pienza - hoor graag wat er anders en beter kan.