[Verzamel] Landschappen deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 28 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:43
Mooi plaatjes worden er geschoten hoor. Elke keer weer onder de indruk van wat sommigen van jullie schieten.

Vandaag zelf even een wandeling gemaakt, helaas geen camera mee, wel een mobieltje. Toch even een leuk plaatje geschoten, al vind ik zelf.

Zeegse, Drentsche Aa:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2cn709d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:31

Zym0tiC

^_^

@Mavi86, vind die tweede beter uitpakken wat betreft kleuren en de uitgestreken wolken, alleen jammer van de onscherpe brug.

@rjbenning, is nu niet meer dan een snapshot vanuit je raam. er zullen vast wel spannendere composities te maken zijn buiten de deur. Bijvoorbeeld reflecties in het vijvertje buiten.

@thijsmunniksma, ondanks gebrek aan camera toch nog een leuke foto gemaakt. misschien was een gecentreerde compositie nog net wat sterker geweest?

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5790/23620913522_0317c3e7b7_c.jpgWestkapelle sunset by Roger Lahaye, on Flickr

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:35
Nice Zym0tiC!

Ik werd mooi naar de dreigende lucht rechts geleid door het "pad" tussen de palen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Heel fijn Zym0tiC :)

Mooi samenspel van kleuren in de lucht en de compositie legt precies de nadruk waar deze moet liggen.

Ik wil al weken 's ochtends vroeg naar de Posbank trekken voor de zonsopgang. Maar steeds lonkte het uitslapen ;) Vanochtend van zelf vroeg op, dus toch maar gauw gegaan. Onderweg 2 edelherten tegenkomen, maar die waren al weg voordat ik de camera in de aanslag had :( Deze pano's wel kunnen maken:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/575/23864713035_e45d66df73_c.jpgPosbank_Pano_1 by Jeroen Diks, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5678/23236530364_53c87eb6a8_c.jpgPosbank_Pano_2 by Jeroen Diks, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/635/23496771859_4314e686b3_c.jpgPosbank_Pano_3 by Jeroen Diks, on Flickr

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
@mavi86: Foto is wel op het goede moment gemaakt aan de kleuren te zien. Ik vindt de zwarte delen alleen iets te 'hard'. Misschien heb je de clarity slider wat te ver geschoven? Er zit ook een stofvlekje in het water :)

@thijsmunniksma: leuke compositie maar het doet me verder niet zoveel. Zon is wel erg 'in your face' nu hij er zo uit knalt.

@sym0tic: bekend plekje :) Mooi lijnenspel en prima foto zo.

@jd1987: al je platen zijn nogal flets. Misschien is je monitor niet goe gekalibreerd? Check je histogrammen eens. Waarschijnlijk is je witput bij alle foto's veel te laag.

nog wat nieuwe van mij:

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5625/23348346475_21a764844b_c.jpgMesa Arch, Canyonlands by Albert Dros, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5664/23452079022_4bfccbab5f_c.jpgIn Peace by Albert Dros, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5786/23182153203_984a5c48c0_c.jpgThe Other Side by Albert Dros, on Flickr

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik vind de voorgrond bij je laatste plaat enorm afleiden en raar kijken qua perspectief. Heb net de foto even vierkant gemaakt (vanaf de bovenkant) en dan kijkt hij wmb een stuk fijner weg.

Zowel qua onderwerp (takken/boompjes) als kleur (donkere vlek) vind ik het niet fijn. Wel mooie foto overigens, en de rest zeker ;).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Verwijderd

Heel erg mooi weer! Allemaal overigens, maar dit is toch de favoriet. Vrij heftig bewerkt denk ik wel?

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:58

Don Quijote

El Magnifico

@adros; je hebt echt een hele sterke eigen stijl, wat ik erg knap vind (en dat gaat verder dan dat je foto's gewoon altijd goed zijn). Zoals ik wel vaker heb aangegeven vind ik soms dat het iets te ver gaat qua nabewerking maar dat is een puur persoonlijke kwestie, het is altijd wel goed gedaan.
In dit geval vind ik de eerste twee geweldig. Mag ik er bij de eerste van uit gaan dat je meerdere foto's hebt samengevoegd?

Over de derde ben ik, net als Boudewijn, wel wat minder enthousiast. Het valt te prijzen dat je hier op zoek bent gegaan naar een alternatieve compositie, maar a) de voorgrond is een dor struikje wat verder niet interessant is en b) doordat de vignette de voorgrond donker maakt kijkt het beeld niet lekker weg. Qua licht word ik naar de bovenkant getrokken, qua compositie naar de onderkant. Van mij had de verzadiging ook wel een tikje omlaag gemogen ;). Dan weer, de plaat is gewoon op Explore gekomen en heeft meer faves dan ik waarschijnlijk in mijn leven bij elkaar ga sprokkelen, dus waar heb ik het over :).

@jd1987 zoals Adros al aangeeft.Is het wel erg grijs, zeker de platen tijdens zonsondergang/zonsopkomst zou ik veel warmer verwachten qua kleurtoon.

Zelf afgelopen week een lang weekend naar Washington D.C. geweest, met een dagje naar Shenandoah Valley. Waarschijnlijk had ik geen slechter moment kunnen kiezen; winter, geen sneeuw, veel mist en regen.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5791/23717928789_8d799cb6ce_c.jpgShenandoah Valley 2 by Ravnoss, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5689/24003139941_5736ef5092_c.jpgShenandoah Valley 1 by Ravnoss, on Flickr

• adros
DivWhis schreef op donderdag 31 december 2015 @ 16:10:
@adros; je hebt echt een hele sterke eigen stijl, wat ik erg knap vind (en dat gaat verder dan dat je foto's gewoon altijd goed zijn). Zoals ik wel vaker heb aangegeven vind ik soms dat het iets te ver gaat qua nabewerking maar dat is een puur persoonlijke kwestie, het is altijd wel goed gedaan.
In dit geval vind ik de eerste twee geweldig. Mag ik er bij de eerste van uit gaan dat je meerdere foto's hebt samengevoegd?

Over de derde ben ik, net als Boudewijn, wel wat minder enthousiast. Het valt te prijzen dat je hier op zoek bent gegaan naar een alternatieve compositie, maar a) de voorgrond is een dor struikje wat verder niet interessant is en b) doordat de vignette de voorgrond donker maakt kijkt het beeld niet lekker weg. Qua licht word ik naar de bovenkant getrokken, qua compositie naar de onderkant. Van mij had de verzadiging ook wel een tikje omlaag gemogen ;). Dan weer, de plaat is gewoon op Explore gekomen en heeft meer faves dan ik waarschijnlijk in mijn leven bij elkaar ga sprokkelen, dus waar heb ik het over :).

@jd1987 zoals Adros al aangeeft.Is het wel erg grijs, zeker de platen tijdens zonsondergang/zonsopkomst zou ik veel warmer verwachten qua kleurtoon.

Zelf afgelopen week een lang weekend naar Washington D.C. geweest, met een dagje naar Shenandoah Valley. Waarschijnlijk had ik geen slechter moment kunnen kiezen; winter, geen sneeuw, veel mist en regen.

[afbeelding]Shenandoah Valley 2 by Ravnoss, on Flickr

[afbeelding]Shenandoah Valley 1 by Ravnoss, on Flickr
jammer dat het allemaal wat grauw was ja :) Misschien kan je met een wat dramatischere bewerking nog wat extra doen. Licht is inderdaad vrij plat. Die 2e plaat met die mist is nog wel cool. De sfeer is wel mooi.

Dank je voor de complimenten. Alle foto's zijn 1 exposure, dus niet meerdere samen gevoegd. Duidelijk dat de plaat met het plantje op de voorgrond dus niet helemaal lekker is. Hij moest echt wel op de foto want dat ding had mij flink gestoken ;)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Ik vind bij beide foto's de sfeer juist wel nice, dankzij het grauwe weer. Je ziet ook genoeg detail in de wolken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 08:44
@thijsmunniksma, creatief fototje. niks mis mee zo zonder "echte"camera
@Zym0tiC, heel nice! mooi de lucht hoe koud en warm samenvoegen. Ook erg goede leading lijn
@jd1987, best fijna pano's. de tweede vind ik de beste. Er mag van mij wat meer contrast overheen maar verder prima!
@adros, Lekkere plaatjes weer. "In Peace" vind ik geweldig! Ben het met de andere eens wat betreft je derde foto. hij kijkt vreemd weg. kleurtjes zijn wel prima in orde.
@DivWhis, wellicht niet de meeste ideale omstandigheden maar je hebt er nog aardig sfeervolle plaatjes uitgekregen :)

Foto van mij:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1632/24109234165_d8d96d6970_c.jpgZaanse Schans by Mario Visser, on Flickr

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:01
@mavi86: Sfeervolle plaat, ook een mooie reflectie in het water.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:06
Mavi, heb je die foto hier al eens eerder geplaatst? Of was dat iemand anders... Ik heb het gevoel vrijwel exact dezelfde foto al eens te hebben gezien hier.

E: Ja dus 8)7 Al vind ik jouw versie net iets mooier denk ik (minder 'in your face' groothoekeffect en mooiere kleuren in de jouwe). Punt is wel dat het niet heel origineel is om vrijwel exact dezelfde foto te maken als iemand anders. Niet direct een verwijt hoor, meer mijn eigen mening.

[ Voor 53% gewijzigd door Evano op 02-01-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

@adros Thnx! Kleurprofiel was idd versprongen :s Alles staat nu weer op AdobeRGB.

@mavi Prachtige plaat! Heerlijke kleuren en de foto straalt echt rust uit. Ook maar een keer de auto pakken en naar die locatie rijden ;)

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Evano schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:38:
Mavi, heb je die foto hier al eens eerder geplaatst? Of was dat iemand anders... Ik heb het gevoel vrijwel exact dezelfde foto al eens te hebben gezien hier.

E: Ja dus 8)7 Al vind ik jouw versie net iets mooier denk ik (minder 'in your face' groothoekeffect en mooiere kleuren in de jouwe). Punt is wel dat het niet heel origineel is om vrijwel exact dezelfde foto te maken als iemand anders. Niet direct een verwijt hoor, meer mijn eigen mening.
Tsja, wat is origineel. De Zaanse Schans is een toeristische streek en dit zijn nou eenmaal locaties die veel gefotografeerd worden. Mag je op die plek dan geen foto maken omdat er al 1000en mensen voor je zijn geweest die daar ook een foto hebben gemaakt? Je hebt daar ook zo'n groen huisje met een brug ervoor, die is hier ook al een aantal keer langs gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:44

bobcom

Dedicated dabbler

@Zymotic: Mooie foto! Lijkt een fractie naar rechts te hellen, maar dat kan komen doordat de lucht rechts donkerder is dan links en door de hoek van de oever links.

@jd1987: lucht van #2 spreekt me het meest aan, hei van # 3. Lucht in # 1 wat rommelig, en ze zouden alle drie wat meer "ooomph" kunnen gebruiken. Maar hoe je dat erin brengt? Witpunt, zoals @adros zegt?

@adros: alweer prachtig, niet alleen de opname maar ook de nabewerking (neem ik aan). Licht in # 2 is schitterend, maar heeft toch wel een LR-filter nodig gehad, toch? De struikjes voorin #3 vind ik wat storend - ik denk dat ik hem liever in landscape had gezien met het rode zand voorin, en nog wat toppen en lcht verderop. Ik weet niet of de plant het feit dat jij hem hebt gefotografeerd als straf heeft ervaren - zo ja dan heb je je doel bereikt.

Waar vind ik overigens een paar aanwijzingen over hoe jij in je nabewerking dat effect bereikt dat voor jou zo typerend is? Ik hoef het niet ook te kunnen (gaat niet lukken, denk ik) maar ik wil het wel graag weten.

@DivWhis: Ze lijken op de een of andere manier oververscherpt, vooral #1. #2 Kijkt beter op vol formaat. maar heeft wat veel voorgrond. Maar wel een mooie herfstige sfeer.

Mavi86: Uitermate verstild, en inderdaad prachtig van sfeer. Alleen die vaartuigen - maar ja, wat kan je er anders neerleggen? Een paar zwanen?

Van mij een blik op Pienza - hoor graag wat er anders en beter kan.
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1560/24018716992_d5254728cd_c.jpg

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

@Mavi; mooi moment, mooi scherp. Ik zou 'm alleen 16:9 croppen.

@Bob; erg krap boven in. Benauwd. Portret ipv landscape was wellicht beter geweest. Of panorama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Laatst online: 22:13

Karel V

Een simpele ziel

Ik vind de keuze voor landscape prima, alleen heb ik het gevoel dat de voorgrond in Bob z'n foto naar de verkeerde plek wijst. Door meer ruimte aan de bovenkant te geven en de onderkant te beginnen net boven de voorste heuvel, daar waar de bovengrondse elektriciteitsleiding begint, krijg je een hele andere leadline. Het landschap golft vandaar uit in een halve cirkel naar de opmerkelijke skyline van Pienza.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

There's more where this came from. Daarom nog twee Pienze: eentje vanaf dezelfde plek, met iets meer ruimte boven, en eentje vanaf een andere plek. Members of the jury, your votes please ;) ??

Pienza 2:
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1591/24050955231_13d70fe5a5_c.jpg

Pienza 3:
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1643/23505698634_c46ea8bd2a_c.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door bobcom op 04-01-2016 15:07 . Reden: (Verdwenen foto teruggezet) - (Edit 2: Herziene versie Pienza 3 geplaatst) ]

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 21:57

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@Mavi86: heel netjes
btw ik zag dat je ook nog op MF foto's plaatst in de 'fotodump', daar zijn jouw foto's te goed voor

@bobcom: ik stem op foto nr 2, niet alleen 'meer lucht; is prettiger maar ook kleuren zijn iets beter
foto 3 is helaas verdwenen

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1675/24126174116_5859aea2e4_c.jpgBridge to the dark side by Vishari Beduk, on Flickr

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triplezimmie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-09-2022
@ Mavi86: Fraai! Mooi licht, mooie toning en originele shot van de Zaanse Schans. Ik vind de foto door de boten en de kerstboom alleen wel wat aan de drukken kant. Maar ja, daar moest je het ter plekke nu eenmaal mee doen :D

@ Bobcom: Ik ga voor de derde foto, daarin leiden de golvende heuvels de aandacht mooi naar het dorp/stadje! Ik had wel de helderheid en de saturatie iets omhoog geschroefd. Nu zijn de kleuren wat flets, mede door het harde licht. Eigenlijk dus een mix van de toning van Foto2 met de crop van Foto3 :P

@Vishari: Mooi, door de hangbrug word je meegezogen in de foto! Ik stoor me alleen wat aan de behoorlijk uitgebeten zon, wellicht had een filter daar uitkomst geboden. Of anders (maar ja, daar moet je wel de tijd voor hebben!) wachten totdat de zon wat verder was weggezakt achter de berg, waardoor je wellicht een mooie stervormige zon erbij had kunnen zetten.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5746/23373775053_15e8f4271e_c.jpgPond of Sunbeams, Posbank Netherlands by Simon van Ooijen

[ Voor 3% gewijzigd door triplezimmie op 04-01-2016 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

@Vishari: mooi in balans die brug (qua compositie bedoel ik); vind de rechterbovenhoek juist wel wat toevoegen, met die nauw verholen flares. Overigens wel een rommelige brug met al die flapjes en vlaggen, maar daar zit waarschijnlijk een betekenis achter (zoiets als de hangslotjes op de Ponte Vecchio?)

@triplezimmie: fraai panorama, misschien een tikje krap onder - maar hangt van de vennetjesvoorgrond af. Groen in de schaduw links oogt wat blauwig, maar dat kan mijn monitor zijn.

(Heb zelf Pienza 3 vervangen door een wat warmere en gesatureerdere versie - misschien nu weer een tikje te?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@triplezimmie: Bedankt, maar filter had geen uitkomst geboden, zodra de zon boven een berg staat is die berg niet meer te zien. Heeft waarschijnlijk met het jaargetijde te maken.
Jouw foto is erg mooi! Bijna niet voor te stellen dat dit gewoon in Nederland is.
Alleen jammer dat de foto in hoogte gecropped is.

@bobcom: Ook bedankt. Die vlaggen zijn boeddhistische gebedsvlaggen en die hangen daar overal. Wat best irritant is als je foto's probeert te maken en er hangen overal vlaggen voor.
De gedachte is dat de wind de gebeden en mantra's opnemen.
De toning van jouw derde foto vind ik wel prettig.

En nu kan ik niet kiezen :? zelfde punt, maar welke is het mooist?

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1491/23545899754_cb4988f48a_c.jpg
Mong and Ama Dablam by Vishari Beduk, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1454/24066038972_35e315d524_c.jpg
Mong, Kangtega and Tramserku by Vishari Beduk, on Flickr

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:54
De eerste. Veel rustigere plaat om naar te kijken. Hoe hoog zat je hier eigenlijk?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook de bovenste om dezelfde reden als UC aangeeft. Maar ik vind de onderste ook niet verkeerd. Er mankeert alleen een slinger aan die door het boven/midden hangt, en de slinger aan de rechterkant die omhoog hangt. Zonder dat was het naar mijn idee ook een rustige foto geweest.

Ik vind ze beiden mooi en er is genoeg te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

OK bedankt; de eerste dus.
Mong ligt op 3900 meter.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Bij de eerste mis ik nog wat extra "beneden"zicht (tov de lucht die dan voor mijn part half opgeofferd mag worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@moozzuzz: helemaal mee eens, maar er stond wat in de weg

vandaag weer problemen met kiezen, uiteindelijk toch voor de verticale gekozen:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1709/24114721431_17a85330c7_c.jpg
Phortse by Vishari Beduk, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1548/24197313685_f543db11be_n.jpg
Phortse by Vishari Beduk, on Flickr

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Off topic verhaaltje; het begin van deze reis was hetzelfde als het eind van een reis die ik eerder maakte
zodoende kon ik op dezelfde plek dezelfde foto maken:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1718/24089897052_cdfeccc3e9.jpg
Canon 350D 26/10/2006

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1619/23571138783_da659151b4.jpg
Nikon D750 11/12/2015

De eerste is een onbewerkte JPG zoals deze rechtstreeks uit de camera kwam en de tweede is een bewerkte RAW via LR. En het bizarre is dat die 350D foto mooier is dan de D750 vanwege de achtergrond.
Dat is dus de invloed van de laagstaande December zon :')

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Far-Cry 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
@triplezimmie, mooi shot! persoonlijk had k een klein beetje meer ruimte boven de boom en onder het water gezien. Verder super!
@bobcom Fijne toning. mooie lijnen in Pienza 2
@Vishari Beduk, wat een gave platen allemaal. mooi landschap! Van je post op 4-jan vind ik die slingers een leuke toevoeging aan de foto.

Na een (iets wat) origineel shot heb ik ook nog het standaard plaatje geschoten:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1695/24192905251_3a81a3f25c_c.jpgDutch house by Mario Visser, on Flickr

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Daar is het huisje waar ik het een aantal posts hierboven over had al(weer). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
yep.. hij staat er nog steeds ;) Het blijft overigens wel een leuk huisje

[ Voor 39% gewijzigd door Mavi86 op 09-01-2016 22:07 ]

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik vind dat die coole bergfoto's uit Verweggistan verboden moesten worden! Al dat jaloersmakende gereis naar van die fabeltastische plekken met grandioze uitzichten; foei! :+ En zeker die van-het-dak-van-de-wereld platen mogen niet meer zonder voorafgaande waarschuwing in de openbaarheid komen... >:) >:)

Dan maar een stukkie blubber uit de polder. Lekker zompig en nat:
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1664/24274450306_943a3b1069_b.jpgOVPSwamp01 by Erik Haak, on Flickr

er zal ongetwijfeld commentaar komen op de bewerking...so be it... :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• triplezimmie
@ vishari: Ik vind met name de portretversie van 'Phortse' mooi! Dat vind ik de beste compositie van de 4, al had je misschien aan de onderkant nog wat af kunnen croppen.

@ mavi86: Prachtige reflectie en blijft een mooie locatie. Is die groene molen aan de linkerkant wat vervormd of staat hij gewoon wat scheef?

@ ehtweak: Fraaie 'echte' Hollandse natuurplaat. Wat me wel opvalt, is dat de foto aan de rechterkant zwart wit is en aan de linkerkant in kleur. Waarom? Ik had zelf ook de boom in het midden (wat naar mijn idee het onderwerp is) wat meer in beeld gebracht. Dus iets meer de camera naar boven richten :)

En weer eentje van mij.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/753/23876476346_1a34fb4113_c.jpgHidden gem, Fjallsárlón Iceland by Simon van Ooijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@Mavi86: toch nog steeds heel mooi
als zou ik persoonlijk de horizon niet door het midden laten lopen

@ehtweak: graag gedaan O-)
wat jouw foto betreft weet ik het nog niet; misschien toch iets meer aan de sliders trekken?

@triplezimmie: bedankt voor de tip, ga ik doen
jouw foto 11,289 views, ik ben jaloers ;)

edit: Ik moet trouwens sowieso een keer terug naar Nepal; om nacht foto's te maken.
in het begin van de vakantie durfde ik geen liveview foto's te maken om de accu's te sparen en aan het einde van de vakantie kwam waren er steeds wolken voor de sterren hemel |:(
twee mislukte foto's:

Afbeeldingslocatie: http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/Tweakers/th_DSC_0340C_zpstuwcusob.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/Tweakers/th_DSC_0345C_zpsszjj0iij.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door Vishari Beduk op 11-01-2016 21:06 ]

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

@Vishari Beduk: ik vind de recente raw beter dan de oude foto - minder rommelig, evenwichtiger qua compositie, meer de gebouwtjes als onderwerp. Misschien dat de "dehaze" van LR nog wat extra contrast in de bergen kan brengen.

@Mavi86: Zo hoort een hollands avondlandschap eruit te zien: rimpelloos, iedereen naar bed, geen storende moderniteiten als bootjes en auto's - die hanglichtjes van het bruggetje mogen nog net. Maar zonder gekheid, een heerlijke prent.

@ehtweak: rechterkant is inderdaad vreemd kleurloos t.o.v. links - bewerking of locatie? Voorgrond voegt ook weinig toe - met @triplezimmie dat je misschien wat hoger en meer naar links had kunnen mikken bij de foto, zodat de mosmoerasbomen meer in het hart van je compositie waren beland.

@triplezimmie: zulke plekken zou je niet in verre landen moeten verstoppen, maar om de hoek hebben - een genot om zulke foto's te maken en te zien. Jammer dat de zichtlijn tussen de kiezels niet naar de berg toe leidt, maar je kan de natuur natuurlijk nooit helemaal naar je hand zetten

Heb de Fuji maar weer eens gemobiliseerd tijdens de wandeling in het "park" - geprobeerd de sfeer van vanochtend met flink wat vals licht in de nabewerking terug te halen (sooc wordt alles wat te braaf nmm)

(Zilver)populieren aan de meerkant
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1658/24234514572_1de450b1a8_c.jpg

Bosje in wording
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1521/24316592666_51909445d1_c.jpg

Mijn favoriete bouwval
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1624/24342679235_059cccfc74_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:42
Mooi bobcom, vooral die laatste mooie diepte met die belichte boom op de achtergrond.

[ Voor 24% gewijzigd door Sluw op 13-01-2016 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

bobcom schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 23:07:
Misschien dat de "dehaze" van LR nog wat extra contrast in de bergen kan brengen.
Mijn dank is groot voor deze gouden tip _/-\o_ _/-\o_
Het is geen wonder middel maar net even wat gespeeld en bij sommige foto's is het inderdaad een verbetering.
Wat jouw foto's betreft vind ik de derde het beste. De tweede zou ik met UWA (en meer lucht) mooier vinden.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1515/24251065872_9e01fee7d6_c.jpg
met dehaze by Vishari Beduk, on Flickr

weet het niet meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polariteit
  • Laatst online: 22:08

Polariteit

Fietsende fotografeur

@visharu beduk: Tof landschap! Schitterend uitzicht, en mijn blik wordt mooi naar die imposante berg op de achtergrond getrokken. Ook gaaf die lichtstralen die over de bergen rechts komen. Alleen jammer dat het licht aan de harde kant is, maar ja je kan niet alles hebben :)

@bobcom: mooie serie, de derde vind ik het fijnste. Wellicht omdat daar het duidelijkst een onderwerp in naar voren komt.

@triplezimmie: Schitterende landschapsplaat! Mooie compo en mooi licht en dito kleuren. De heldere belichting spreekt mij erg aan hier. Heb je nog filters gebruikt?

@ehtweak: interessante foto, lekker wild. Mooi dat groen in voor de rest een grauwe foto.

@mavi86: Hele toffe plaat, prachtige kleuren en reflecties. Mooi! Ik vind alleen dat stukje riet rechtsonder niet zo geslaagd. Het is te 'klein' om wat toe te voegen imo.

Hierbij van mij eentje, een plaat van 1,5 jaar terug in Atlantic City, USA.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1492/23939096560_c5817b5bd3_c.jpgThe pier @ Atlantic City by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

@Vishari: strakke foto's! Vind dat heiige op de rechterberg bij die laatste erg gaaf.

@ marceltuit: mooi silhouet :) wel wat donker in de rechterbovenhoek, dat had ik misschien iets lichter gemaakt. De zee is ook mooi rustig zo.

@triplezimmie: die wolkenpartij staat er goed op! Fijne kleuren ook, WA past goed hier. Zo blijkt maar weer dat je niet altijd de beste en nieuwste camera nodig hebt om goede platen te schieten.

Eentje van mij in Winterberg (excuses voor de crappy compressie van Facebook), uitzicht vanaf bovenop de piste tijdens de laatste afdaling van de dag:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/12473842_976398512434592_6220422958132287815_o.jpg

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:47
marceltuit schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 07:10:
Hierbij van mij eentje, een plaat van 1,5 jaar terug in Atlantic City, USA.
Mooie plaat, weet niet in hoeverre dit landschap, cityscape oid is. Maar het werkt, dat is het belangrijkste. Fijne plaat!

@Tobias,
Een zeer bizarre plaat. Chapeau. Blijf kijken om na te gaan 'hoe het nu precies zit'. Misschien alleen het spitjes van de kerktoren wel heel erg centraal.

[ Voor 21% gewijzigd door RobbieHifi op 14-01-2016 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbieHifi schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:51:
[...]
@Tobias,
Een zeer bizarre plaat. Chapeau. Blijf kijken om na te gaan 'hoe het nu precies zit'. Misschien alleen het spitjes van de kerktoren wel heel erg centraal.
Bij mij is het meer 'waar moet ik naar kijken?' ipv 'hoe het nu precies zit'... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

RobbieHifi schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:51:
[...]
Mooie plaat, weet niet in hoeverre dit landschap, cityscape oid is. Maar het werkt, dat is het belangrijkste. Fijne plaat!

@Tobias,
Ja, was echt bizar. Wij stonden bovenop de berg, ondertussen werd het dal gevuld met mistbanken. Alleen die bomenrij zat ertussen. Helaas qua compositie niet anders te maken, aangezien er links en rechts sneeuwkanonnen stonden. Kan 'm evt. nog wel croppen in post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sachin_nl
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-10-2020
Hoi Tweakers,

Ik ben nieuw in fotografie wereld en graag zou ik jullie feedback willen horen over onderstaande foto.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5725/23743097096_1877d79209_c.jpgOviyam Photography by Sathees AR, on Flickr

https://www.flickr.com/ph...096/in/dateposted-public/

[ Voor 209% gewijzigd door Universal Creations op 15-01-2016 20:57 . Reden: Te groot, verkleind naar medium size ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Je moet even m beter embedden hier. Via share en dan BB code selecteren.

Ik had m 3 stappen achteruit gemaakt. Molen en de spiegeling liggen wel erg op het randje van de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

sachin_nl schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:56:
Hoi Tweakers,

Ik ben nieuw in fotografie wereld en graag zou ik jullie feedback willen horen over onderstaande foto.

[afbeelding]
https://www.flickr.com/ph...096/in/dateposted-public/
Welkom! Hier op het forum wordt het gewaardeerd als je ook feedback geeft op foto's van anderen.

Over jouw foto: leuke reflectie, maar ik had 'm ook wat meer ruimte gegeven boven en onder. Tevens misschien qua tijdstip iets eerder op de ochtend gefotografeerd, zodat er wat meer kleur en diepte in de lucht zit. Die kleur lijkt er nu ook wel een beetje te zitten, misschien dat je die in nabewerking nog wat meer terug kunt halen? En beginnen in fotografie met een D750? Denk dat er velen jaloers zullen zijn ;)

[ Voor 8% gewijzigd door tobiasvs op 14-01-2016 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sachin_nl
Ik denk dat het idee wel leuk is maar dat je een ander objectief had moeten gebruiken met een kleiner brandpuntafstand. Op die manier had je naar mijn idee een completer plaatje gehad en meer ruimte om je onderwerp gehad. Misschien was portretmodus een beter uitgangspunt geweest? Heb je wel een statief gebruikt?

@tobiasvs
Uiteraard erg leuk dat je het geld hebt om direct een FF camera te kopen, maar dat wil niet zeggen dat je dan ook gelijk een goede fotograaf bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

@sachin_nl: Wat meer ruimte onder en boven was idd. beter geweest - molen + spiegeling staan wel erg krap in beeld. Of een korter brandpunt, of wat meer afstand nemen, zodat je onderwerp wat vrijer komt. Portrait lijkt mij minder boeiend, omdat er behalve de molen geen blikvangers zijn. Nabewerking zou wat sprekender kunnen - het geheel oogt nogal vlak.
P.S. A forum is a shared effort. We zijn ook benieuwd naar je commentaren op de foto's van anderen.

@tobiasvs: kleur van de wolken is mij wat te zuurstokroze, en de centrale compositie vind ik ook niet ideaal. Ik kan me voorstellen dat een crop van eenderde rechstonder wat interessanter oogt: het deel vanaf links van het dennetje middenonder tot ongeveer halverwege de lucht boven de wolken zou een wat spannender beeld kunnen opleveren.

(@Tuintje: Denk dat je opmerking over FF en fotografenkwaliteit verkeerd bezorgd is - of ik snap iets niet :? \offtopic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:31

Zym0tiC

^_^

tobiasvs schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:09:
[...]

Ja, was echt bizar. Wij stonden bovenop de berg, ondertussen werd het dal gevuld met mistbanken. Alleen die bomenrij zat ertussen. Helaas qua compositie niet anders te maken, aangezien er links en rechts sneeuwkanonnen stonden. Kan 'm evt. nog wel croppen in post :)
Net even geprobeerd en een crop zonder bomen maakt de plaat lekker mysterieus. Alleen of dan nog heel duidelijk is waar het om gaat zonder context... Moeilijke keuze. Sowieso kijkt ie wel lekker weg met de kleuren. Schitterend uitzicht moet dat zijn geweest.

@marceltuit: mooi, wel wat donker rechts maar eigenlijk ook wel logisch vanwege de zee waar een stuk minder lichtvervuiling is. Wel heb ik het idee dat het reuzenrad een beetje ovalig is door perspectief correctie(?)

@Vishari Beduk (laatste foto): mooi uitzicht, kleuren springen er lekker uit zonder dat ze saturated lijken.
Je andere foto's nodigen ook wel erg uit om de trip te maken :) Vind ook Mong, Kangtega and Tramserku uit de serie springen :)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dank voor de reacties op mijn foto :) Het klopt dat de foto rechts donkerder is dan links, de zon ging links van de foto namelijk op. Dus daar was het automatisch lichter. Bovendien vond ik het op deze manier prima werken, dus heb het zo gelaten.

Wat betreft het reuzenrad, kan inderdaad komen door de correctie. Mijn 10-22 heeft af en toe last van wat vervorming :)

@tobiasvs: erg gave plaat. Toffe silhouetten, erg gaaf die kerktoren boven het wolkendek uit. sowieso dat wolkendek vind ik erg gaaf.

Enige minpunt vind ik de kleuren. Ik vind die oranje/roze combinatie niet zo fijn. Vooral op de wolken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sachin_nl
Hoi Tweakers,

Bedankt voor jullie review,

@Barrycade Als ik drie stappen achter uit liep lag ik in het water 7(8)7.

@Tuintje Ik had wel statief gebruikt voor deze shot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sachin_nl
Hoi tweakers,

Vannacht had ik kans gehad om sterren te fotograferen, graag hoor ik jullie mening erover.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1641/23773883573_dbab223722.jpgOviyam Photography by Sathees AR, on Flickr

@tobiasvs : Je foto is prachtig wat ik me afvraag is heb je twee exposure gebruikt en dan later samen gevoegd of is het 1 foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Oh, ik vond die kleuren eigenlijk wel mooi zo :) Maar snap dat het voor sommigen te kleurrijk is. Blijft een kwestie van smaak natuurlijk. Het is overigens 1 exposure, lang leve de DR van de 6D :)

[ Voor 14% gewijzigd door tobiasvs op 15-01-2016 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

@marceltuit: bedankt voor je commentaar. Jouw pier vind ik mooi verstild. Ik probeer me een dergelijke avond voor de geest te halen, maar heb het idee dat het verschil tussen licht (waar de zon ondergaat) en donker (rechtsboven) kleiner zou moeten zijn, of dat het licht wat roder van tint zou zijn. Maar ik was er niet, en jij wel.

@vishari beduk: benieuwd waar je dehaze hebt toegepast - zonder twijfel op de bergen in de achtergrond, maar die waas over de linkerhelft van de berg rechts zet me een beetje op het verkeerde been. Mogelijk omdat hij intenser is dan die in de verte, maar eigenlijk nergens vandaan komt?

@sachin_nl: teveel lichtvervuiling om sterren te schieten - het zijn uiteindelijk dakpartijen geworden. Voor sterren moet je veel verder weg van directe lichtbronnen, langere sluitertijd, hogere iso (bij 2.8 iets van 30 seconden, iso 3200). Met het risico dat je sterren kleine streepjes worden....En dan de nodige nabewerking om het (doorgaans hel belichte) onderste stuk van je foto een beetje in balans te brengen met het donkere stuk waar sterren geacht worden te zitten.

Een poging gedaan om een paar foto's van afgelopen herfst terug te brengen naar het moment zoals ik me dat dacht te herinneren.....

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1675/24376026776_5c069157a7_c.jpg
1. herfstpoel

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1623/24106598180_9e8233b560_c.jpg
2. geitenwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het twee leuke foto's die je gemaakt hebt. Straalt lekker de rust uit en je zou er zo een middagje kunnen zitten. Op de eerste foto zijn de kleuren mooi en de spiegeling eveneens.

Op de tweede foto lijkt het wat heiig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@marceltuit: Strakke plaat. Verbaasd mij alleen dat deze op 10mm is genomen terwijl het echte 'wide angle' gevoel ontbreekt.

@tobiasvs: Lekker misterieus. Alleen is de kleur misschien iets te veel rood.

@sachin_nl: Hier juist meer inzoomen. OK, ok, gaat waarschijnlijk lastig zonder boot bij het water met een prime. Grappig dat tobias en bob juist meer ruimte willen.

@sachin_nl: Het is dat we van onze mod Wout niet over watermerken mogen discussiëren maar anders :+
De sterrenhemel vind ik goed gelukt. De schuur vind ik wat minder, had liever wat bomen gezien aan de rand.

@bobcom: De eerste is heel mooi. De tweede heeft wat 'dehaze' nodig denk ik.
bobcom schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 22:52:
benieuwd waar je dehaze hebt toegepast - zonder twijfel op de bergen in de achtergrond, maar die waas over de linkerhelft van de berg rechts zet me een beetje op het verkeerde been. Mogelijk omdat hij intenser is dan die in de verte, maar eigenlijk nergens vandaan komt?
Dit was via LR en eigenlijk is te haastig. Ik wil nog een keer de tijd nemen en de foto in PS bewerken.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Bobcom, ik heb t gevoel dat we beide foto's al eens hebben gezien...Ik kan ze alleen ff niet vinden...De eerste mocht wel wat warmer. Spiegeling is goed gelukt, maar toch oogt het erg onrustig, wellicht door die rommel in het water.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

@Vishari: expres geen dehaze toegepast in de achtergrond - dat zou de aandacht alleen maar van de geiten hebben weggetrokken. Bovendien helpt dehaze niet tegen mist ;)

@DC: Bedankt voor je reactie. In het herfsttopic heb ik 14 november o.m. twee foto's uit dezelfde serie geplaatst:
deze
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5645/22902022916_c219a00099_n.jpg
en deze
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5650/22914583502_5da3ba645d_n.jpg

Beestjes in de mist en bomen in een poel, vandaar de verwarring? Vooral die poelbomen zijn amper van elkaar te onderscheiden. Maar een paar dagen terug heb ik nog wat andere foto's uit diezelfd periode op de pijnbank gelegd in een poging de sfeer zo goed mogelijk terug te halen (en zonder groenzweem ;) )

[ Voor 22% gewijzigd door bobcom op 17-01-2016 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 18:41
klad
@bobcom: mooie foto's, ik vind vooral de foto's van de bomen in het bos met de reflecties in het water erg mooi. De heiige achtergrond en de contrastrijke voorgrond maken het erg aantrekkelijke platen. Bij de foto met de 'beschermde' boompjes is het jammer dat die hekjes om die boompjes zitten, maar zoiets heb je nou eenmaal niet voor het kiezen.

Eentje van mij:
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1700/23932458219_41c9be6fae_c.jpgL1050014 by a.breuker, on Flickr

[ Voor 27% gewijzigd door Kwintessens op 17-01-2016 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:10

Bonbridge

35-85

@kwintessens, Het is wel een erg donkere plaat. Silhouetten kunnen erg mooi zijn, maar dan moet je aandacht wel flink naar de lucht getrokken worden door bijvoorbeeld mooie wolken of lekker felle kleuren. De lucht is nu zelf ook erg donker. Ik denk dat je de aandacht op de zon wilde leggen, maar door de drukte van de bomen valt me die ook niet zo super op.

@ Bobcom, Ik vind de twee die je eerder plaatste beide een stuk beter. Bij de eerste mis ik een fijne combo, die je bij je eerdere foto een stuk beter had

@ Sachin_NL, Ik zou wat hierboven al is beschreven een plek uitzoeken waar vrijwel geen lichtvervuiling is. Dat is in Nederland (vrijwel) nergens, maar in een woonwijk staan helpt al helemaal niet. De kleur van de lucht, en de sterren komen er wel mooi uit.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1626/23840507543_1a97ea6f8f_z.jpgHalfway There by Merijn Geurts, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1572/24114186975_40144d6612_z.jpgThrough the Mountains by Merijn Geurts, on Flickr

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
Gave plaat die eerste ! de z/w doet mij persoonlijk iets minder

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Laatst online: 02-04-2023
Ik vind de eerste ook erg tof, mooie bergen en wolken.
Hoewel de 2 rotsen in het midden het lijnenspel een beetje verstoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Bonbridge; heerlijk zo'n net na/voor regenbui berglandschap. Geeft weer hike/trekking kriebels. :Y

Mag ik ook weten WAAR halfway there is?
Want bij je flickr foto zie ik geen GPS data.

[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 20-01-2016 13:36 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• triplezimmie
@Bobcom:
De eerste foto verwart me. Wat is nu het onderwerp? De dieren? De bomen? En dan hangt er ook een tak deels door het scherm, waardoor ik het wat rommeling vind. Kleuren zijn wel fijn. De tweede foto vind ik veel sterker; heerlijke herfstsfeer!

@ Kwintessens:
Fraaie compositie en silhouetwerking! Ook ik vind de foto wat donker en had in ieder geval de voorgrond (gras?) weggesneden of meer belicht. Misschien ook eens bij een dergelijke compo een hoger diafragma-getal toepassen voor een meer stervormige zon?

@ Bonbridge:
Allebei erg mooie foto's. De eerste heeft een fijne compo, mooie kleuren, maar het lijkt (in ieder geval op mijn scherm) alsof de zon wat uitgebeten is. De tweede foto geeft een hele fraaie sfeer, al had ik zelf de zwarte details iets opgehaald om iets meer details er in aan te brengen.

Mijn foto: Ook al is het niet echt toepasselijk met dit weer, maar het doet me wel weer verlangen naar wandelingen op de hei als die in augustus/september weer in volle bloei staat!
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1644/24394050492_c359ba09c3_c.jpgSea of purple, Posbank The Netherlands by Simon van Ooijen, on Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavi86
Super plaatje Simon! ik verheug me nu alweer op de maanden dat de heide in bloei staat :)

Nog een kleine bijdrage van mij:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1634/24507576645_b166e8e26d_c.jpgCastle Ruurlo by Mario Visser, on Flickr

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@mavi86: Mooi kasteel, je hebt hem vanuit een mooi standpunt. Alleen het licht vind ik wat minder geslaagd maar dat is persoonlijk.

@triplezimmie: Heerlijke plaat inderdaad, wat een kleuren. Super! Ook die laagjes door de mist zijn trouwens gaaf.

@bonbridge: de eerste is erg nice. Schitterend landschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
@marcel, Ja ik was het mooie licht aan het afwachten echter werden we door de beheerder van het terrein gestuurd. Gaat blijkbaar dicht rond zonsondergang :P

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ha ja dat is balen. Heb ik ook weleens gehad :(

Altijd wel balen dat ze dit soort acties uithalen :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@Bonbridge: Die eerste is erg fraai! Ik baal zelf altijd van een uitgebeten lucht, maar vind het niet extreem storend in dit geval. Je 2e foto vind ik minder.
@trplezimmie: Gaaf! Kan zo aan de muur d:)b
@Mavi86: Als je niet was weggestuurd was hij misschien beter geweest qua licht, maar vind het hoe het nu is ook nog niet zo gek eigenlijk. Ik twijfel of de beweging in het riet iets toevoegt of dat een wat minder lange sluitertijd beter zou zijn geweest.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1572/24231674000_0e93c06ce7_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Oef die is heel fijn HMJ! Gaaf licht en kleur in dit desolate landschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ja, erg mooi! Dikke kleuren in de lucht, mooie zonnester en gaaf dat het mos op de voorgrond zo oplicht. Geschoten als HDR met focusstacking? Of heb je met filters gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tobiasvs schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:19:
Ja, erg mooi! Dikke kleuren in de lucht, mooie zonnester en gaaf dat het mos op de voorgrond zo oplicht. Geschoten als HDR met focusstacking? Of heb je met filters gewerkt?
Bedankt! Het zijn verschillende belichtingen inderdaad, maar geen focusstacking toegepast.
De lucht is wel wat aangezet hoor ;) voor/na plaatje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ah, leuk om te zien zo :) Zou eigenlijk vaker op Tweakers moeten gebeuren, zo'n voor-na-vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triplezimmie
Prachtige foto Hans! Het doet mij denken aan een foto van Albert Dros die ik eens heb gezien.

Die zonnesterren ben ik ook verzot op, maar het lukt me niet altijd om die goed als ster te krijgen zonder flare of overbelichting. Hoe heb jij dat hier gedaan? HDR waarbij er ook een keer met een hoog diafragma is geschoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tobiasvs schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:31:
Ah, leuk om te zien zo :) Zou eigenlijk vaker op Tweakers moeten gebeuren, zo'n voor-na-vergelijking.
Ik vind het ook altijd erg leuk om het verschil te zien. Mag van mij dus ook wel meer.
triplezimmie schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:50:
Prachtige foto Hans! Het doet mij denken aan een foto van Albert Dros die ik eens heb gezien.

Die zonnesterren ben ik ook verzot op, maar het lukt me niet altijd om die goed als ster te krijgen zonder flare of overbelichting. Hoe heb jij dat hier gedaan? HDR waarbij er ook een keer met een hoog diafragma is geschoten?
Dat zou goed kunnen aangezien Albert een paar meter verderop stond te fotograferen ;)
Deze heb je gezien denk ik.

Ik heb verder geen gekke dingen gedaan. Alle foto's zijn op hetzelfde diafragma geschoten; f/13

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2016 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@triplezimmie: Lekkere kleurtjes, mooi.
Alleen die mist ziet er iets onnatuurlijk uit :?

@Mavi86: Iets te veel riet, ben ik bang.
Verder wel netjes :)

@HMJ: Het eerste wat ik dacht was "Een nieuwe foto van Adros" ;)
Positief bedoelt hoor; hele mooite foto!
Ook voor/na is interessant.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

@Bonbridge: mooie tonen in de eerste, alleen die twee rotsblokken pal in de zichtlijn vind ik wat jammer. Imo was een positie wat meer naar links mooier geweest. Tweede doet het voor mij niet: de combinatie van rotsblok en figuur met rugzak. plus de grauwige zwart-witbewerking spreekt me niet aan.

@triplezimmie: fijne plaat, stemmingsvol en sereen. Ook voor mij heeft de mist aleen een purperzweempje - heel licht, maar toch.

@Mavi86: Slot, spiegeling. lucht en omgeving mooi in balans - jammer van de boswachter die de finishing touch van je afpakt. Miscchien een beetje effect toevoegen met je witbalans?

@HMJ: prachtstukje, zowel qua opname als qua nabewerking. Zou zomaar zeebodem kunnen zijn als er zee was ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:27:
[...]

Bedankt! Het zijn verschillende belichtingen inderdaad, maar geen focusstacking toegepast.
De lucht is wel wat aangezet hoor ;) voor/na plaatje
Tof om te zien die verschillen :)

Mag ik vragen hoe je je foto's Blend? Lightroom hdr? Photoshoo hdr? Middels masks en layers in PS?

Gewoon uit interesse, gebruik zelf voornamelijk lightroom hdr :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marceltuit schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 23:25:
[...]

Tof om te zien die verschillen :)

Mag ik vragen hoe je je foto's Blend? Lightroom hdr? Photoshoo hdr? Middels masks en layers in PS?

Gewoon uit interesse, gebruik zelf voornamelijk lightroom hdr :)
Het blenden doe ik met LR Enfuse. Probeer soms wel met lightroom zelf om te kijken welke het beste resultaat geeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ah ok dat gebruikte ik eerst ook, maar eigenlijk mee gestopt nadat het in LR geïntroduceerd werd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Een dag of 10 geleden plaatste ik al een foto van deze pier in Atlantic city. Die was vanaf de andere kant genomen.

Hierbij een versie genomen vanaf de andere kant van de pier, en een minuut of 15 later. Dus totaal ander licht.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1499/23912674284_fe641e4352_c.jpgThe pier #2 @ Atlantic City by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

Je eerste heeft veruit mijn voorkeur. Pier is veel meer onderwerp, avondstemming is veel sterker aanwezig, licht is mooier. Lijnen lopen ook prettiger, kustlijn die de lijn van de pier kruist en naar de horizon leidt. Bij deze heeft elk lijn een andere richting, die aanrollende golf stoort eerder dan dat hij toevoegt, de de zichtlijn van de pier is vlakker en de pier zelf is veel minder prominent in beeld (en de groothoekvertekening is ook veel sterker aanwezig, vooral rechts). Kortom, een duidelijke overwinning voor #1 - vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 18:41
@Bonbridge
Bedankt voor je reactie. Ik vond hem zelf niet te donker. In groot formaat zie je nog lichte delen van het gras op de voorgrond. Maar ik denk nu dat ik te voorzichtig ben geweest.

Commentaar op jouw foto’s:
1e: Mooi, jammer van de uitgebeten lucht. De steen op de voorgrond en de uitgebeten lucht vechten nu om mijn aandacht en dat is jammer.
2e: Hele mooie plaat. Echt een topper. Heerlijke sfeer. Kan er niets slechts over zeggen.

@triplezimmie
Bedankt voor je reactie. :) Je hebt helemaal gelijk van het diafragma. Daar ga ik de volgende keer aan denken. Goede tip!

@marceltuit
Op zich een mooie foto, maar ik vind de groothoekvertekening niet prettig (reuzenrad is niet rond etc.). Ik denk dat de foto beter is als je dat corrigeert.

Naar aanleiding van het commentaar van Bonbridge en triplezimmie heb ik mijn plaat opnieuw door LR gehaald en me alleen geconcentreerd op wat ik wilde laten zien. Ik ben benieuwd of jullie deze beter vinden:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1529/24451785712_e6b938b429_c.jpgL1050014.jpg by a.breuker, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ik vind 'm wel geslaagd zo! De lichtstrepen op het gras vallen nu veel beter op dan bij de kleurversie.

@Marcel: deze is wel lekker rustig qua contrasten, hij kijkt veel zachter dan de vorige. Nu ben ik echter wel fan van wat meer contrast in een foto, dus mijn voorkeur gaat ook uit naar de vorige :) Qua compositie heeft 'ie wel veel lege ruimte onderin, dat maakt 'm wat leeg. Een crop van alleen het zand en de zee, dus met de pier eraf geknipt, was misschien ook wel leuk geweest. Lekker abstract :) de zachte tonen en het gladde water door de LE had daar goed bij gepast, denk ik!

Nog maar een oudje van mij (2013 alweer):
Afbeeldingslocatie: http://www.tobiasvanstijn.nl/images/blog/2013_04_kampina/IMG_2059.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Interessante keuze; landschaps foto's in zwart wit.
Om eerlijk te zijn kan ik het niet mooi vinden. Ik vind zwart wit veel meer passen bij straatfotografie maar bij landschap mis ik de kleuren.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Tnx voor de reacties op mijn foto van de pier. Het is volgens mij wel duidelijk naar welke versie de voorkeur uitgaat :)

@tobiasvs: Ik vind op de een of andere manier het z/w niet werken bij deze plaat. De compo is an sich al redelijk plat en weet mijn aandacht niet lang vast te houden; komt daar ook nog eens het gebruik aan mooie kleuren en lichting bij.

@kwintessens: Door die lichtstrepen fijne dieptewerking, deze werkt voor mij beter dan die van tobias. Alleen ook hier mis ik kleur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08 17:47
@Mavi86: aardige foto van Kasteel Ruurlo. Toevallig kwam ik er laatst nog langs op het Trekvogelpad, dat loopt van Bergen aan Zee naar Enschede. Dat riet vind ik wel een passende omlijsting, geeft de foto ook wat meer diepte.

@HMJ: prachtig: zon, kleur, compo, sfeer, helemaal af en zeer prettig om een tijdje naar te kijken

@Kwintessens: zo op het eerste gezicht doet de foto me niet zoveel maar als ik 'm helemaal groot zie en de doortekening/details zijn duidelijker vind ik 'm wel mooi, sfeer komt dan ook beter over.

@tobiasvs: ik vind deze foto wel iets hebben, juist door al die zwart-wit tinten, alles sluit mooi op elkaar aan en vormt één geheel, een tamelijk gewoon beeld krijgt met al die fijne lijntjes daardoor bijna iets abstracts.

Een Hollands winterbeeld van mij:

Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/222yWvqI5SPi/720.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Laatst online: 22:13

Karel V

Een simpele ziel

tobiasvs: ik ben het met ^^Walker eens. Als je de boomtoppen er grotendeels afcropt wordt het een interessante abstracte foto. Ik vind de structuur die in je foto te herkennen is mooi en dat versterk je door je zwart/wit omzetting. Alleen de uitwerking is het nu nog niet helemaal...

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:34

amphora

Websites & Fotografie

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1660/24633559052_37a82dbf39_c.jpg
Deze vond ik wel het delen waard. Helaas de enige echt portfolio waardige foto van m'n vakantie afgelopen week.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
@amphora: echt een hele mooi plaat, kan er weinig op aanmerken. Maar zou je nog wel even commentaar op voorgangers willen geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adros
@hmj: mooi geworden hoor! Weinig op aan te merken :D
@marceltuit: prima cleane foto: Ik zou die palen rechts wel even recht zetten
@kwintessens: leuk idee maar vind hem niet heel geslaagd: het komt allemaal wat 'hard' over. De schaduwen zouden erg cool kunnen zijn in zwart wit, maar die zie ik hier juist bijna niet, wat jammer is. De lucht is ook vrij druk met al die strepen zo, iets wat eigenlijk niet nodig is.
@tobiasvs: lastig te beoordelen. Ben er niet zo'n fan van maar de zwart/wit toning is opzich niet verkeerd.
@walker78: prima hollands winterplaatje. Compositie vind ik goed, kleuren vind ik wel wat saai. Een foto die prima is uitgevoerd maar verder weinig bij mij op wekt.
@amhora: ik vind hem wel mooi. Er staat ook een persoon in beeld (rechts) die ik in 1e instantie niet gezien heb. Die valt eigenlijk compleet weg in de foto. Wat is hier de bedoeling van? Verder vind ik het wel een mooie winterfoto. Wat ik mooi vind is die lagen bomen op de achtergrond. Een aparte foto met al deze lagen zou misschien een mooie abstracte foto kunnen worden.

Hier ook eens iets anders van mij:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1618/24738296325_9891e3ea56_c.jpgZig Zag by Albert Dros, on Flickr

Gewoon genomen hier in Nederland met de juiste weers- en lichtomstandigheden. Kreeg er veel verschillende reacties over, dus vandaar een making-of geschreven. Check deze hier:

http://www.albertdros.com.../56ad10dc0cf24ff5b2c83ca8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik zag hem op twitter al langs komen :)

Hele coole plaat. Alleen de straatbelijning lijkt wat groen/fluorescerend van kleur, dat vond ik wel wat apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
PdeBie schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:37:
Ik zag hem op twitter al langs komen :)

Hele coole plaat. Alleen de straatbelijning lijkt wat groen/fluorescerend van kleur, dat vond ik wel wat apart.
Interessant is dat he? Het was eigenlijk nog veel erger, maar ik heb dit in post al sterk vermindert. Het lijkt erop dat deze lak een soort van fluoriserend is, waardoor het dit licht geeft als het een beetje wordt belicht door het licht van auto's? Dit is eigenlijk de enige verklaring die ik er voor kan verzinnen. Aangezien deze strepen heel sterk worden opgepakt door de camerasensor, dus het is lak die zeker reflecteert in zekere zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:58

Don Quijote

El Magnifico

Heel fijn Adros. Zeker ook die making of! Mooi om te zien waar je aan denkt, welke afwegingen je maakt en hoe je uiteindelijk tot het eindresultaat komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:02
Heel fijne plaat inderdaad!
adros schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:39:
[...]

Interessant is dat he? Het was eigenlijk nog veel erger, maar ik heb dit in post al sterk vermindert. Het lijkt erop dat deze lak een soort van fluoriserend is, waardoor het dit licht geeft als het een beetje wordt belicht door het licht van auto's? Dit is eigenlijk de enige verklaring die ik er voor kan verzinnen. Aangezien deze strepen heel sterk worden opgepakt door de camerasensor, dus het is lak die zeker reflecteert in zekere zin.
Als ik het zo zie is dat een fietspad, van het soort waar ook nog wel eens overheen fiets. 's Nacht is het in zo'n bos stikdonker, en doordat er overal bladeren kunnen liggen valt soms slecht op waar het fietspad loopt. Elk hulpmiddel waarmee je het fietspad goed kunt volgen is welkom.
Misschien schrik het ook nog wel iets het wild af, ik heb wel eens een zwijn op een haartje na gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:47
amphora schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:16:
[afbeelding]
Deze vond ik wel het delen waard. Helaas de enige echt portfolio waardige foto van m'n vakantie afgelopen week.
Kun je foto voor de helft croppen? Lijkt mij wel een bijzonder effect geven met die lagen bomen.
Geen idee of het werkt, omdat je dan halve bomen op de voorgrond krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
adros schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:39:
[...]

Interessant is dat he? Het was eigenlijk nog veel erger, maar ik heb dit in post al sterk vermindert. Het lijkt erop dat deze lak een soort van fluoriserend is, waardoor het dit licht geeft als het een beetje wordt belicht door het licht van auto's?
Grote kans dat het inderdaad zo'n lak is die je ook op van die plak sterrenhemels voor kinderkamers ziet. Of in de wijzertjes van horloges. Fluorescerend spul inderdaad.

Precies zoals @WhiskyPhreak zegt. In zo'n donker bos is dat een stuk veiliger en zichtbaarder waarschijnlijk.

Het doet de foto overigens geen afbreuk hoor. Het viel me alleen op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sachin_nl
@marceltuit Prachtig foto, maar als je het tijdens zon ondergang of opgang genomen had was het veel mooier geweest denk ik.
@tobiasvs mooie foto, ben benieuwd naar kleuren foto tenminste als voorgrond licht bruin was net als foto van Walker78.
@Walker78 mooie foto, vind zelf lucht niet zo mooi, kon je niet veel terug halen?.
@amphora Prachtig foto geen commentaar :)
@adros Prachtig foto geen commentaar :)

Dit is wat ik paar weken geleden heb gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1462/24672690742_32c2bb60f7.jpgOviyam Photography by Sathees AR, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1708/24672742172_925922506d.jpgOviyam Photography by Sathees AR, on Flickr

[ Voor 15% gewijzigd door sachin_nl op 03-02-2016 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
sachin_nl schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:09:
@marceltuit Prachtig foto, maar als je het tijdens zon ondergang of opgang genomen had was het veel mooier geweest denk ik.
@tobiasvs mooie foto, ben benieuwd naar kleuren foto tenminste als voorgrond licht bruin was net als foto van Walker78.
@Walker78 mooie foto, vind zelf lucht niet zo mooi, kon je niet veel terug halen?.
@amphora Prachtig foto geen commentaar :)
@adros Prachtig foto geen commentaar :)

Dit is wat ik paar weken geleden heb gemaakt:

[[url="[url=https://flic.kr/p/DAeZnG][img=500,334]https://farm2.staticflickr.com/1462/24672690742_32c2bb60f7.jpg[/img][/url][url=https://flic.kr/p/DAeZnG]Oviyam Photography[/url] by [url=https://www.flickr.com/photos/135999122@N03/]Sathees AR[/url], on Flickr"]afbeelding[/url]]
Je kunt de BB-code van flickr gewoon rechtstreeks hier plaatsen, dus zonder allerlei extra img-tags.

Pagina: 1 ... 28 ... 45 Laatste

Let op:
Ook hier mag je reageren op je voorganger :) Dat houdt het topic waardevol voor iedereen. Denk daarbij aan het verkleinen van je foto's!