[Verzamel] Landschappen deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 27 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:57

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Gonadan, ik denk dat juist het pad als onderwerp had kunnen dienen, die je zo verder de foto in leidt. Kleurtjes en belichting zijn top.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel quick en dirty, met zoiets komt de nadruk meer op de compositie te liggen dan op het paadje en boom aan de zijkant van de foto die nu de meeste aandacht trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:44
Evening lights Dinant, Belgium

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/637/22678843131_1f38b9c6a6_z.jpg

Dinant by Mario Visser, on Flickr

[ Voor 10% gewijzigd door Mavi86 op 05-11-2015 08:30 ]

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53
Mooie plaat! Helaas staat ie wat scheeft (in LR moet ik hem +1,17 draaien om recht te zetten).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
Bedankt! hmmm ik zit in PS wat te pielen maar misschien ben ik gewoon scheef maar bij mij lijkt hij toch vrij recht te staan :)

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:35
Chique plaat Mavi! Mooie reflectie ook.

Ik twijfel ook een beetje of hij recht staat. Heb het niet geprobeerd ofzo in Lightroom, maar hij oogt gewoon op het gezicht wat scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Mavi86 schreef op zondag 01 november 2015 @ 16:39:
Bedankt! hmmm ik zit in PS wat te pielen maar misschien ben ik gewoon scheef maar bij mij lijkt hij toch vrij recht te staan :)
Het is heel simpel met een reflectie in water om iets recht te zetten. De waterspiegel ligt namelijk perfect horizontaal. Een spiegelbeeld staat loodrecht op de spiegel, dus als je een lijn trekt van een voorwerp naar het spiegelbeeld van dat voorwerp, moet die lijn precies verticaal staan. Ik heb om het te meten even het liniaaltje in LR gepakt en getrokken van het kruisje op de kerk naar het spiegelbeeld ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat dat altijd op? Ik heb namelijk bij deze foto niet het idee dat ik alles tegelijk loodrecht in het spiegelbeeld kan krijgen. (Lantaarnpalen, maan, paal op de boot, het wijkt allemaal net van elkaar af.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2015 @ 23:45:
Gaat dat altijd op? Ik heb namelijk bij deze foto niet het idee dat ik alles tegelijk loodrecht in het spiegelbeeld kan krijgen. (Lantaarnpalen, maan, paal op de boot, het wijkt allemaal net van elkaar af.)
Ja, in principe wel, maar als je lens vervormt dan kan het zijn dat het niet klopt.
Kleine afwijkingen houd je toch, maar met -1,9 klopt het volgens mij heel aardig. Alleen de maan wijkt wat af.

[ Voor 11% gewijzigd door Universal Creations op 01-11-2015 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:08

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ben ik de enige hier die de foto niet ziet hier op het forum? Ik kan wel door klikken naar Flickr, maar dat moet niet de bedoeling zijn :)

Prachtige plaat met mooie belichting en kleuren. Nice! Discussie wel/niet scheef houd ik me buiten, het stoort mij totaal niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik zie de Dinant foto ook niet alhier. Wel op flickr.
Idd een fraai sprookjesachtig beeld. Doe me denken aan van die kastelen-, ridder- en drakendecors uit (oostblok) avonturen kinderfilms. (en dat is een compliment) Hier kan Disney nog wat mee! :Y
Alleen die groene, moderne mobiele kraan had wel, met b.v. content-aware fill, weggemogen ;)

Vraag me wel af hoe dit er uit ziet, zonder (heftige/intensieve?) nabewerking? M.a.w. hoe is deze foto, rechtstreeks uit de camera?

[ Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 02-11-2015 09:05 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:45

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Waarschijnlijk heeft hij dan de foto vervangen. De link blijft werken maar de thumbnails gaan stuque.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
De foto moet nu weer zichtbaar zijn.

@ehtweak. Goed punt wat betreft de groene kraan en de content-aware fill.. heb alleen geen idee hoe dat werkt haha. Zal er eens op googlen straks ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Mavi86 op 02-11-2015 10:59 ]

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mavi86 schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:48:
De foto moet nu weer zichtbaar zijn.

@ehtweak. Goed punt wat betreft de groene kraan en de content-aware fill.. heb alleen geen idee hoe dat werkt haha. Zal er eens op googlen straks ;)
Hij doet het weer :)

Met Photoshop kom je een heel eind. Mocht je er mee aan de slag gaan, vergeet de reflectie niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Leuke foto Mavi ! Alleen even rechtzetten nog :-)

Hier nog een plaatje van mij:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/729/22092865914_c1467950cd_c.jpg
Groot op: https://www.flickr.com/photos/lasteraar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
@adros: Mooi licht, mooi gevangen ook op het struikje op de voorgrond als accent.
@ehtweak: Geologisch gezien best interessant, maar ik weet niet of dit de meest interessante hoek is om het op een foto te tonen. Het ziet er zo vrij plat uit. Je zou voor symmetrie ook rechts iets eraf kunnen croppen, naar mijn idee.
@marceltuit: Mooi zacht licht en mooie locatie voor een plaat. Ik vond persoonlijk de Grand Canyon om te bezoeken niet zo interessant, maar op de foto's was het achteraf toch best indrukwekkend.
@refused: Op zich niets mis mee, maar ik mis een beetje iets om het interessant te maken. De weg leidt nu erg centraal de foto in en de boom staat als enig onderwerp ook vrij centraal in de foto.
@Gonadan: Vind het wel een goed gelukte pano, het pad rechts en het boompje links hadden er misschien wel afgecropt mogen worden, maar wellicht was de foto dan weer net iets te simpel geworden. Ik vind de eerste wel sterker dan de tweede die je plaatst, de bomen verstoren daar een beetje de simpele vlakken. Ben met je eens dat die simpele vlakken de eerste een sterkere foto maken.
@suijkerbuijk: De eerste foto is niet recht, lijkt wat onscherp en het water is wat paarsig. Sluitertijd op het watervalletje had ook wel iets langer gemogen om het wat smoother te maken. Tweede foto is qua compositie niet zo interessant, het was wellicht interessanter geweest om vanaf die omgevallen boomstronken wat dichter op het watervalletje te gaan staan (als dat mogelijk was).
@Mavi86: Mooi plaatje van Dinant, is het een HDR of was het licht echt zo? Inderdaad een tikkeltje scheef zoals eerder opgemerkt, maar verder zeer geslaagd.
@Lasteraar: Fijne plaat, kijkt lekker weg, maar er zit wel vrij veel loze lucht bij op deze manier. Wellicht net wat sterker als je een stukje van de bovenkant af cropt, denk ik.

Kravice

[ Voor 1% gewijzigd door henkie196 op 03-11-2015 19:35 . Reden: Kleinere thumbnail t.b.v. foto met toegepaste sharpening wat verder naar beneden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

@henkie, wat zijn die strepen in beeld bovenaan de foto ietsjes links van het midden? Lijken zonnestralen, maar t ziet er een beetje kunstmatig uit...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Zonnestralen en schaduwen van de struiken, denk ik. Die opgevangen worden in de waterdeeltjes in de lucht. Gok ik. Ik moest voor de camera staan om de druppeltjes tegen te houden terwijl ik de camera in stelde om er voor te zorgen dat het filter niet onder de druppeltjes kwam te zitten.

Het was niet zo zichtbaar dat we er waren, maar de langere sluitertijd maakt het meer zichtbaar, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
@mavi86: erg mooie plaat zeg! Enige puntje is dat ie idd ff recht gezet moet worden en ik zie een heel klein beetje auras boven dat kasteel.

@henkie196: ik vind de kleuren lekker zacht. Mooie plaat, maar de stenen op de voorgrond lijken niet echt scherp?

Ik heb hier nog een foto van Horseshoe Bend. De meeste mensen kennen deze plek wel van de klassieke foto. Ik heb hem net iets anders gepakt, waardoor je toch een heel ander effect krijgt :)

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5749/22645330751_414645ebe9_c.jpg

Swirl by Albert Dros, on Flickr

[ Voor 17% gewijzigd door adros op 03-11-2015 00:03 ]

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:58

Don Quijote

El Magnifico

Mooi beeld weer. Kleuren zijn mij persoonlijk iets te aangezet, maar weet ook dat dit jouw stijl is :). Compositie is erg sterk, waardoor je inderdaad een kapot gefotografeerd beeld weer een tweede leven geeft. knap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
@adros: Zoals DivWhis zegt, kleuren lijken een beetje overdone. Het onderste stuk had er denk ik ook wel afgecropt kunnen worden, het voegt nu niet bijzonder veel toe, maar laat wel duidelijk wat groothoek / perspectief vertekening zien.

Het licht lijkt wat vreemd, trouwens. Het lijkt erop dat de zon een beetje schuin-achter je vandaan komt, zoals het op de rotsen lijkt te schijnen, maar ik zie duidelijk de zon ondergaan voor je.

Over die scherpte, ik zou het thuis nog even na moeten kijken op het origineel, maar ik had waarschijnlijk nog wat sharpening toe moeten passen. Het zou wel default aan moeten staan in de camera, maar er lijkt een andere setting in te staan die dit weer overruled, waardoor de jpgs toch met nul sharpening lijken te zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
henkie196 schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:56:
@Mavi86: Mooi plaatje van Dinant, is het een HDR of was het licht echt zo? Inderdaad een tikkeltje scheef zoals eerder opgemerkt, maar verder zeer geslaagd.
Het is een single exposure. Wel bewerkt uiteraard :)

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
@Lasteraar, netjes hoor. De lucht zou je idd wat kunnen croppen.
@henkie196, mooi! alleen jammer dat de stenen idd niet helemaal scherp ogen.
@adros, ik vind hem super! kleuren zijn idd wel aanwezig maar ik vind het nog prima kunnen zo

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@henkie196: Ik vind hem erg mooi, het doet bijna wat schilderachtig aan. Heb je er veel aan gesleuteld?
@adros: Ik sluit mij aan bij de rest. De compositie is gaaf maar de kleuren gaan mij net even te ver.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
Die van Adros doet het wel weer lekker op Flickr. zoals gewoonlijk :)

77,605 views
2,292 faves

@Adros: heb je soms een geheim deurtje richting Explore? :+

[ Voor 24% gewijzigd door Mavi86 op 03-11-2015 11:08 ]

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:41
@ adros foto: vind hem op zich mooi, nog geen probleem met de kleurverzadiging, maar vraag me net als Henkie196 af waarom bepaalde delen lichter zijn (gemaakt) t.o.v. de positie van de zon en zonsondergang. Namelijk a.h.v. de lichtere delen zou je denken dat de zon rechts onder gaat. Het lijkt hierdoor niet helemaal logisch of natuurlijk. Anderzijds geven deze opgelichte stukken wel net dat extra beetje meer diepte in de foto. Twijfel dus of het goed/verkeerd is, maar het valt op als je kritisch kijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Mavi86 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:07:
@Adros: heb je soms een geheim deurtje richting Explore? :+
Daar zit wel een algoritme achter, dus als je al veel populaire foto's hebt geplaatst zal je ook sneller in expore komen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
Ja ik heb er wel eens op zitten googlen maar het kwam er een beetje op neer dat niemand echt weet hoe dat algoritme werkt :)

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
@adros: Je maakt prachtige foto's en deze is ook weer erg geslaagd qua compositie. Van jouw kleurgebruik ben ik de ene keer wel en de andere keer niet gecharmeerd. Deze vind ik voor mijn persoonlijke smaak te...

@henkie196: fijne plaat, vind het perspectief wat moeilijk kijken.

@lasteraar: mooi, lekkere kleur.

Van mij een foto in de mist van gisterochtend.
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5720/22535470250_77c60bb80b_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:47
Alsatian, simpele compositie. Werkt erg sterk. Kijkt aangenaam weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Mavi86 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:03:
Het is een single exposure. Wel bewerkt uiteraard :)
Net op het goede moment van de dag genomen dan ;)
Mavi86 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:09:
@henkie196, mooi! alleen jammer dat de stenen idd niet helemaal scherp ogen.
Heb net nog even nagekeken en de foto was inderdaad zonder sharpening. Kennelijk als je in de camera de picture style Faithful kiest, wordt sharpening automatisch uitgezet, ongeacht wat je daarvoor ingesteld hebt staan.

Heb hieronder het resultaat met sharpening nog eens neergezet. Doet best veel, eigenlijk.
Gonadan schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:47:
@henkie196: Ik vind hem erg mooi, het doet bijna wat schilderachtig aan. Heb je er veel aan gesleuteld?
Een beetje van de zijkanten afgecropt omdat dat niks toevoegde, maar verder helemaal niks. Kwam zo uit de camera gerold. Met hulp van een ND, een ND grad om de lucht en de bomen bovenop wat minder hel te maken, en een pola voor wat extra contrast.
Alsatian schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 16:02:
@henkie196: fijne plaat, vind het perspectief wat moeilijk kijken.

Van mij een foto in de mist van gisterochtend.
[afbeelding]
Perspectief is waarschijnlijk omdat het op 10mm geschoten is. Zou misschien mooier geweest zijn om van wat verder weg te schieten en een wat plattere foto te krijgen. Maar dan hadden een aantal andere dingen in de weg gestaan ;)

Jouw foto is goed gelukt, goede, simpele compositie. Beetje jammer van het spul in het water (maar daar doe je ook niet veel aan), en de foto lijkt wat bruinig?

Nu met wat sharpening:
Kravice, thumbnail

[ Voor 3% gewijzigd door henkie196 op 03-11-2015 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
ja stuk beter! mooi hoor

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
marcel87 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:29:
@ adros foto: vind hem op zich mooi, nog geen probleem met de kleurverzadiging, maar vraag me net als Henkie196 af waarom bepaalde delen lichter zijn (gemaakt) t.o.v. de positie van de zon en zonsondergang. Namelijk a.h.v. de lichtere delen zou je denken dat de zon rechts onder gaat. Het lijkt hierdoor niet helemaal logisch of natuurlijk. Anderzijds geven deze opgelichte stukken wel net dat extra beetje meer diepte in de foto. Twijfel dus of het goed/verkeerd is, maar het valt op als je kritisch kijkt...
Thanks voor de reacties. Kleuren, mja ik zit wel vaker op het randje, en waardeer iedereens input :) . Verder over net 'licht'. Ik heb die rots onderin expres zo belicht. Misschien is het wat te erg geweest aangezien het meerdere van jullie op valt. Normaal was deze gewoon egaal, maar door de 'vignette' op die plek heb ik hem er zo uit laten komen. Ik wou hem er wat meer uit laten springen omdat dit een belangrijk deel van de compositie/foto was. Er wordt dus aangenomen dat dit door de zon komt en dat het licht dus niet klopt, maar dit was dus niet de bedoeling :). Misschien nog eens een re-edit doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Het is niet alleen het stukje rots op de voorgrond, de rotswand van het ravijn lijkt ook net een schaduw te hebben van de rotswand die je rechts nog ziet, doordat het een stukje lichter is (gemaakt) dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
henkie196 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:25:
Het is niet alleen het stukje rots op de voorgrond, de rotswand van het ravijn lijkt ook net een schaduw te hebben van de rotswand die je rechts nog ziet, doordat het een stukje lichter is (gemaakt) dan de rest.
daar heb ik toch echt niks aan veranderd. Misschien reflecties van het weinige zonlicht dat er nog was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Of lichtere rotskleuring, misschien. Wel opmerkelijk dat het zo net een schaduw lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08 17:47
@adros: heel mooi. Ik zit altijd met een béétje afgunst te kijken naar die mooi bewerkte platen, mij lukt het niet zo. Misschien vind je het leuk om ook eens te kijken naar de int'l photography awards van de IPA, wat betreft bewerking kun je zeggen: the sky is the limit, maar los daarvan ook héél mooi werk!

@Alsatian: dit soort 'minimal' fotowerk spreekt me altijd zeer aan, sfeervol, goed gezien, goeie compositie.

@henkie196: een echte eye-catcher, tenminste, toen ik 'm zag zei ik gelijk: 'Wow!' Die verscherping heeft 'm wel iets verbeterd maar zonder is het beeld als geheel ook heel sterk, lekkere heldere kleuren.

Onderstaande foto nam ik laatst tijdens een herfstwandeling. Wat me steeds opvalt is dat je onwillekeurig vermijdt om in 'de zon' te kijken terwijl dat welbeschouwd gewoon een witte vlek is op de foto.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-4RJT3PSV.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Walker, de kleuren mogen een flinke boost krijgen, met name het groen en oranje. Dat je tegen de zon in schiet is op zich niks mis mee, maar de zon zelf is toch een té grote vlek in de foto vind ik.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
Ik heb de zon wat kleiner gemaakt door in LR de hooglichten wat terug te brengen, verder nog wat aanpassingen qua kleur en helderheid. Hoop dat ie zo beter is.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-C6BUHER3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Dit is inderdaad al stukken beter! Hij mag misschien nog wel iets warmer?

Ik zou de volgende keer net iets meer naar links gaan staan, zodat de zon een heel klein beetje achter de boom vandaan komt en je daardoor geen grote witte vlek, maar slechts een klein sterretje overhoudt. Nu is die witte vlek naar mijn smaak te groot.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@adros: Lekker hoor!

@Alsatian: Mooi clean. Wellicht dat een 16:9 uitsnede nog wat extra's toevoegt.

@henk196: Mooie hoek, maar contrast had nog wel wat extra gemogen, maar dat is misschien smaak!

@Walker78: Tweede versie is al beter. Fotograferen met tegenlicht blijft altijd lastig. Je kan vaak beter wachten totdat de zon wat later staat, of vroeg je bed uit als de lucht nog vochtig/mistig is.

Afgelopen zondag de Kaapse Bossen in geweest. Met nog 1.000'en anderen :)

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5677/22671038202_f42eaa2d72_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

@henkie196; Mooie foto! Net een render zo met het contrast tussen de scherpte van de bladeren en het water. Mooie lichtinval ook.

@Walker78; Na de aanpassing is de foto inderdaad beter, al mis ik een beetje de herfstsfeer, wellicht kan je nog wat met de kleurtemperatuur doen?

@Sooterd; Lekkere foto, je ziet (gelukkig) niets van de drukte, al vind ik het soms wel passen om bijvoorbeeld een baasje met zijn/haar hond te zien lopen in een foto. Mooi ook dat de balans tussen donkere en lichte delen goed is, zonder hele donkere of overbelichte delen.

Heb zelf afgelopen dinsdag de volgende foto gemaakt. Hij bestaat uit drie foto's die samen zijn gevoegd tot een HDR:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/582/22396041809_050fc530f7_c.jpgVleut-0112-HDR by Justin Suijk, on Flickr

[ Voor 3% gewijzigd door Beaves op 06-11-2015 11:00 ]

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Sooterd, ik zou de kleuren nog een tikkie warmer doen. Wat mij betreft showcase, want dit is echt een hele mooie foto. Kijkt lekker weg, goeie compositie en prachtig licht!

Beaves, ook een zeer goeie foto. Ik heb het vermoeden dat deze in de ochtend gemaakt is. Daarom zouden warmere kleuren hier juist iets minder tot zijn recht komen. Wat ik wel zou doen is de shadows een tikkie donkerder maken, maar hoeft natuurlijk niet. Ook erg mooie foto zeg en redelijk goed voorbeeld van hoe HDR gebruikt hoort te worden: niet overdone ;) Alhoewel ik zou vermoeden dat je deze foto ook zonder HDR zou kunnen maken.

[ Voor 15% gewijzigd door Deathchant op 06-11-2015 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
@Beaves, nette plaat hoor! mag wel iets warmer wat mij betreft :)

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Thanks! De foto is inderdaad 's morgens gemaakt, rond een uur of 09:00, daarom denk ik dat een warmere tint de foto iets onnatuurlijker zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
tobiasvs schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 07:38:
Ik zou de volgende keer net iets meer naar links gaan staan, zodat de zon een heel klein beetje achter de boom vandaan komt en je daardoor geen grote witte vlek, maar slechts een klein sterretje overhoudt. Nu is die witte vlek naar mijn smaak te groot.
Een opname, ongeveer zoals jij beschrijft, heb ik ook gemaakt, deze, maar ik vond die met de wat grotere zon gewoon wat sprekender....choices choices :P

@Beaves: heel mooi, maar op een of andere manier vind ik die 'allerlinkste' boomstam niet zo in het beeld passen, zonder dat komt de foto op mij nog sterker over; je oog gaat a.h.w met de bomen en schaduwen mee naar de jogger.

[ Voor 16% gewijzigd door Walker78 op 06-11-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
henkie196 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 19:33:
Jouw foto is goed gelukt, goede, simpele compositie. Beetje jammer van het spul in het water (maar daar doe je ook niet veel aan), en de foto lijkt wat bruinig?
Dat bruinige komt denk ik door de gefilterde zon. Hierdoor zijn de kleuren minder uitgesproken en helder. Ik vond dat goed bij de sfeer passen en heb er dus niets aan gedaan.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 08:15:
@Alsatian: Mooi clean. Wellicht dat een 16:9 uitsnede nog wat extra's toevoegt.
Bij 16:9 snijd ik of precies de zon door of ik moet iets van het water afhalen. De andere optie is de zon er helemaal af snijden. Ik vond de originele maat het mooiste.

[ Voor 35% gewijzigd door Alsatian op 06-11-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@Walker78: Tweede versie is al beter. Fotograferen met tegenlicht blijft altijd lastig. Je kan vaak beter wachten totdat de zon wat later staat, of vroeg je bed uit als de lucht nog vochtig/mistig is.
Tenzij het tegenlicht juist is wat je zoekt in je foto. ;)

@Walker78: die tweede is inderdaad beter, maar ik sluit me aan bij de eerder gegeven feedback. Je bent nogal terughoudend met de warmte. Ook zijn er nog wel wat schaduwen die echt weg vallen.

@Sooterd: Mooie plaat, fijne kleuren. De schaduwen vooraan vind ik nog net wat te donker, maar dat kan ook aan mijn werkscherm liggen. ;)

@Beaves: Leuke compositie zo, het valt ook niet direct op dat het flink in elkaar ge-HDR-t is. Ik zou inderdaad de belichting iets terughalen, het lijkt wel erg heiig zo. De stralen door de bomen zijn mooi, maar er zit één harde lijn in die mij stoort, weet je waar die vandaan komt?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Het was ook mistig, de ochtendmist loste langzamerhand op door de zon. Die harde straal viel mij ook op, maar ook in het echt was die er, wellicht een tak ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Die laatste twee zijn echt nice! Mooi licht, prima compositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Deathchant: Had de warmte al iets opgeschroefd, maar meer zou naar mijn idee niet echt realistisch worden.

@Alsatian: Als je geen extra ruimte meer hebt in je originele foto is afsnijden van zon en water idd geen optie.

@Gonadan: Op zich kan tegenlicht zeker mooi zijn, maar kleurtint zal dan voorkeur zijn. Ben ook niet vies van tegenlicht zie vb 1 en vb 2. Op mijn scherm (mac) zie ik nog voldoende detail in de donkere delen. Hoop dat het aan jouw scherm ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

@henkie196: Mooie kleurtjes en mooie foto. Groothoek perspectief stoort me hier niet hoor.
@walker: Die 2e is stukken beter, al mag ie van mij misschien nog wat dieper qua kleur. Ik hou van diepe herfstkleurtjes :)
@sooterd: Mooi! Mooie lichtval en prettige compositie, de voorgrond waar het licht op valt mag misschien een tikje minder oranje en iets meer bruin zijn voor mijn gevoel (maar not much), mooie plaat.
@beaves: Mooie foto. Mooi hoe die hardloper mooi wordt belicht en sowieso de mooie lijnen door de schaduwen en de zon. Misschien mogen de blacks iets naar beneden voor wat meer contrast.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
@Walker78: De tweede komt er inderdaad beter uit. Kleuren vind ik prima. Klein beetje naar links of naar rechts leunen zodat de zon achter een boom had gezeten had denk ik net wat beter uitgekomen (en was makkelijker geweest met de belichting ;) )
@henk196: Mooie hoek, maar contrast had nog wel wat extra gemogen, maar dat is misschien smaak!
Dat denk ik ook, ik vind persoonlijk de kleuren ook een beetje te aangezet op jouw foto. Verder mooie plaat met het invallende licht. Beetje laag uitgesneden, maar wellicht maakt dat hem ook sterker door minder afleiding van het bladerdek. Wel een beetje jammer dat de bladeren op de voorgrond onscherp zijn, DoF had iets groter mogen zijn (of iets meer naar voren gelegd zodat het hyperfocaal was ipv infinity).

@Beaves: Fijne foto, mooi invallend licht. Kadering had misschien iets krapper gekund, helemaal linkse boom er misschien vanaf, en wellicht een stukje van de onderkant en de bovenkant. Dat zou net iets meer de nadruk leggen op de hardloopster en het licht, naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
@Walker78, nette herfsplaten. Kleuren mogen van mij wat intenser :)
@Sooterd, Heerlijke plaat met mooi warm licht! super

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/625/22447355027_f31ac37696_c.jpgPlane and colors by Mario Visser, on Flickr

[ Voor 25% gewijzigd door Mavi86 op 08-11-2015 14:37 ]

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hadden we die niet al eens gezien met dat vliegtuigje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
ja Albert Dros is er ook eens geweest, van mij niet eerder :)

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@mavi86: Gave plaat, en dat vliegtuig blijft een mooi onderwerp. had misschien wel de steen onderin helemaal erop gezet in plaats van zoals nu afgesneden.

Kleuren zijn top!

@Beaves: Mooie compo met mooie dieptewerking door het licht/schaduwenspel. Vind alleen de kleuren wat 'kil'.

@Sooterd: Mooie kleuren en licht, gaaf werk!

@walker78: de zon trekt iets teveel negatieve aandacht, verder qua kleur best nice!

@Henkie: Gave compo van deze plaat. Mooie watervallen. Kleuren zijn wel iets aan de blauwige kant, maar ach je kan niet alles hebben.

@alsatian: het simpele is de kracht van deze plaat. De kleuren zijn niet mijn smaak.

@adros: gave plaat met schitterende kleuren. Mooi man.

Van mij ook een plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/697/22828923416_19e52cb224_c.jpgPatterns @ the beach by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Walker78, prima tegenlicht foto met mooie schaduwen. Vind het heuveltje in het pad ook goed werken. Kleuren komen niet zo sterk over, ik denk mede door de grote hoeveelheid witte lucht die door de bladeren schijnt.

@Sooterd, prachtig licht, heel mooi! Vind de vrij grote hoeveelheid "loze" ruimte links niet zo fijn kijken, mede ook door de stronken onderin die het wat rommelig maken.

@Beaves, mooi licht en schaduwen, de herhaling van bomen en schaduwen vind ik ook erg mooi. De hardloper maakt het mooi af, geeft een mooi rustpunt in de foto. HDR vind ik goed uitgewerkt, lekker subtiel en natuurlijk ogend.

@Mavi86, fraaie foto qua licht en kleur, lekker simpel gehouden. Dat vliegtuigje is best een belangrijk detail, vind dat deze wel iets prominenter in beeld gezet had mogen worden. De voorgrond lijkt nu belangrijker voor de foto, terwijl de ongewone verschijning van het vliegtuig toch anders doet vermoeden.

@Marceltuit, ook hier mooi licht en kleuren! Het bewegende water in de voorgrond is wel érg subtiel, had wel iets sterker gemogen denk ik.

Toen ik een paar weken geleden voor het eerst in het Speulderbos kwam bedacht ik mij al dat ik écht terug moest als het bos in volle herfsttooi zou zijn, liefst 's ochtends vroeg. Vorig weekend was het dan zover. Na een tijdje kwam de zon er door met een prachtig lichtspel tot gevolg. Het was trouwens wel echt crisis druk met andere fotografen, ik was duidelijk niet de enige die bedacht dat dit een mooi bos is....

Afbeeldingslocatie: http://www.markleeman.nl/!promo/_MG_8638.jpg

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ha allemaal! Redelijk nieuw in de fotografie, maar begin het toch wel erg leuk te vinden. Fantastische foto's allemaal, hoop dat mijn landschapje er een beetje tussen past :).

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/751/22425233158_8758960ce9_c.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door A.Kebab op 01-04-2022 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 08:46:
@Gonadan: Op zich kan tegenlicht zeker mooi zijn, maar kleurtint zal dan voorkeur zijn. Ben ook niet vies van tegenlicht zie vb 1 en vb 2. Op mijn scherm (mac) zie ik nog voldoende detail in de donkere delen. Hoop dat het aan jouw scherm ligt ;)
Tegenlicht is niets mis mee. In je voorbeelden is het de bedoeling dat de rest in schaduw verdwijnt, dat was niet echt het geval met die ene foto. Maar ik zal thuis eens kijken, daar is het braaf gekalibreerd. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
@Mavi86: Dat vliegtuigje heeft iets vervreemdends voor mij, vooral omdat de foto zelf zo'n natuurlijk rust uitstraalt; die tegenstelling voelt wat raar aan, iedere keer als ik naar je foto kijk. Ik vind het dus een mooie maar ook een beetje een rare foto :)

@marceltuit: Fraai! Mooie kleuren, en die voorgrond met die golfjes brengen net een vleug van beweging met zich mee, precies in de juiste richting, zodat het beeld in al z'n rust toch levendig is.

@markleeman: Tsjonge, hier kan ik steeds weer naar kijken: kleur, licht, compositie (alsof er een 'ritme' in de bomen zit), sfeer, gewoon ontzettend mooi. En ja, dat Speulderbos (met het Sprielderbos) is heel fraai, een aanrader voor iedere fotograaf (of gewoon iemand die van wandelen houdt). Ook even op je site markleeman.nl gekeken, mijn welgemeende complimenten: prachtig werk.

A.Kebab: Kleur is iets wat altijd weer anders kan, zelf vind ik het ook moeilijk. Deze foto is op zich best mooi, met dat figuurtje in het midden, de omgeving komt op mij wel wat 'gecultiveerd' over, de sfeer kan naar mijn gevoel wat kleurrijker, iets contrastrijker ook.

Over het Speulderbos gesproken: tijdje geleden maakte ik daar zelf ook eem herfstwandeling, toen dit plaatje gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-EFDFE3PM.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:13

Karel V

Een simpele ziel

Walker78 schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:24:
A.Kebab: Kleur is iets wat altijd weer anders kan, zelf vind ik het ook moeilijk. Deze foto is op zich best mooi, met dat figuurtje in het midden, de omgeving komt op mij wel wat 'gecultiveerd' over, de sfeer kan naar mijn gevoel wat kleurrijker, iets contrastrijker ook.
k 'Zou toch haast denken dat het de Utrechtse heuvelrug is en in dit geval een specifiek stukje recreatie gebied. Ik vind het netjes hoe clean A. Kebab dit deel op de foto heeft gezet. Het kan er behoorlijk druk zijn. Of zit ik er faliekant naast :+ ?

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Karel V schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:41:
[...]

k 'Zou toch haast denken dat het de Utrechtse heuvelrug is en in dit geval een specifiek stukje recreatie gebied. Ik vind het netjes hoe clean A. Kebab dit deel op de foto heeft gezet. Het kan er behoorlijk druk zijn. Of zit ik er faliekant naast :+ ?
Klopt! Is het henschotermeer

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/762/22888092352_ba0a07c203_c.jpg

Hier het origineel. Heb 2 koppeltjes weggeshopt, maar het was inderdaad alleen op dit stukje verassend leeg.

[ Voor 24% gewijzigd door A.Kebab op 01-04-2022 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:13

Karel V

Een simpele ziel

Ik vind je bewerking ook mooi passen bij het seizoen. De rode gloed bij het strand vind ik wel wat toevoegen en je hebt de storende elementen netjes weggecropt/geshopped. Ik vind het een geslaagde foto.
Misschien ben ik ook wel wat bevooroordeeld omdat ik positieve herinneringen heb aan die locatie. Ooit wel eens met een leuke dame daar wezen wandelen.
In het groot valt me wel een vlekje van je lens op in de onderste wolkstreep op een kwart ter linkerzijde van de dame. Niet heel storend, maar misschien handig om op je lens weg te wrijven met een vezeldoekje.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 10:29

Msel

...

@adros: Ik vind hem schitterend! Ik hou wel van net tegen het randje!

@Atsatian: Lekker simpel en fijn om naar te kijken.

@henkie196: Gave plaat zeg! Mooi contrast in de scherpte van de rotsen vs de onscherpte van het water.

@Walker78: Vind het zelf altijd lastig om een goede foto te maken in een bos. Prima uitgevoerd. Misschien had je de zon nog net iets meer kunnen blokkeren. Je tweede bewerking is qua kleur beter alleen oogt weer wat platter.

@Sooterd: Hele mooie plaat! Mooi licht, mooie voorgrond, mooie tekening van de bomen aan de linkerkant en lekker warm!

@Beaves: Goede foto! Onderwerp heeft mooi contrast met de achtergrond. De bomen links in de verte ogen wel wat flets, maar kleurt weer mooi met de achtergrond van de renner.

@Mavie86: Prima plaat, fijne zachte kleuren! Als ik toch iets moet verzinnen dan had de onderste steen er misschien helemaal op gekunt? :P

@Marceltuit: Ook fijn! Mooie kleuren en mooie voorgrond die je de foto inleidt.

@markleeman: Mooie lichte foto. Knap dat ie zo rustig kijkt!

@A.Kebab: Niks mis mee. Een crop zou de foto nog een stuk beter kunnen maken denk ik. Pak bijvoorbeeld 2/3 van de foto vanaf de linker onderzijde van het canvas.

@Walker78: Weer een goede bosfoto! Niet echt een onderwerp maar ik bleef toch even kijken!

Hier nog eentje van mij van een tijdje geleden. Eigen commentaar: Ik had misschien een stapje naar rechts kunnen doen zodat je in de rij bomen kijkt. De overdreven lucht is niet zo bewerkt maar komt door een aliexpress nd grad filter. Het geel is wel wat aangezet.

Afbeeldingslocatie: https://drscdn.500px.org/photo/121942409/m%3D900/00e64e4c9edf2c8c992ac160631b62e2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MTuir, Beaves en Mark Leeman, mooie plaatjes, lekker bezig!

@MSL,

Leuk idee met die bomen. Goed moment met de lucht. Ik zou proberen om een plek te vinden waar de balans wat beter is; er is nu wat onbalans door de boom linksonder. Er is nu ook een soort lead-in naar rechtsachter. Verder vind ik de paaltjes, 1 op de voorgrond links en 1 in het midden, afleiden van de bomen. Een symetrische compositie lijkt mij hier de beste optie. Ook zou ik op details letten zoals de kerk rechts op de achtergrond. Ik zou deze er of niet opzetten of wat meer in het frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 10:29

Msel

...

Bedankt voor je feedback! Kan ik me heel goed in vinden. Nu ik hem op een ander scherm zie denk ik dat ie ook nog wel wat lichter mag. Die paaltjes en dat kerkje zijn gelukkig nog shop/cropbaar. :)

Ik was deze keer te veel bezig om de lucht goed te krijgen waardoor ik minder op de rest heb gelet. Was ook mijn eerste foto met een ND grad.

offtopic:
Heeft een ND grad filter trouwens nog voordelen ten opzichte van meerdere exposures? Buiten het feit dat je met een filter in 1 foto klaar bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48
Msel: Ik vind hem te donker. De paal zo centraal in de foto werkt ook niet echt.

A.Kebab: De rand onder is wat smal. De compositie bestaat vooral uit horizontale lijnen. Links wordt dat doorbroken, terwijl dat geen interessant punt is.

Walker78: Mooie ingetogen kleuren en heerlijke dieptewerking. Erg mooi!

markleeman: Mooi al die laagjes en verloop van verzadiging en detail naar de diepte.

marceltuit: De bovenkant van de plaat is spectaculair. Verschillende tinten en er gebeurt veel. Ik snap de onderkant voor het gevoel van diepte, maar er is daar niet zoveel te zien, zeker niet in de onderste 20%. De afgesneden steen rechts haalt net de balans uit de foto.

Dolomieten:
Afbeeldingslocatie: http://mercarra.nl/Tweakers_0001.JPG

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Kun je de kleurversie aub posten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48
Deathchant schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:45:
Kun je de kleurversie aub posten? :)
Kleurenversie onder deze link. Aangezien het origineel ontzettend contrastloos is, leent de plaat zich in mijn optiek beter voor een zwart/wit conversie.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de kleurenversie juist wel iets hebben met die gelaagde kleuren, ook al komt het misschien niet heel realistisch over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triplezimmie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-09-2022
@ Mercarra: erg mooie plaat, al vind ik hem wel wat aan de drukke kant. Wellicht dat het zonder wolken beter in balans was geweest. De natuur laat zich echter helaas niet sturen ;) Ik vind zelf de bw versie ook beter.

Onderstaande plaat schoot ik in IJsland tijdens het welbekende blauwe uurtje. Feedback is altijd welkom! :)

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/624/22995197881_24362768d0_c.jpgBlue hour in Vik by Simon van Ooijen

Thanks voor de edit!

[ Voor 74% gewijzigd door triplezimmie op 17-11-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
@Marcerra: de gradient filter bovenin valt aardig op, vooral bij de bergen op de achtergrond. Verder wel een mooie plaat, al zou ik hem graag wat groter willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dank voor de reacties op mijn plaat :) Ik snap jullie punt wel over de beweging in het water dat die niet ver genoeg naar voren komt en niet genoeg opvalt. Ik heb helaas geen betere op dat vlak, en ik vond de ribbels van het zand dusdanig interessant dat ik toch deze gekozen heb :)

@markleeman: prachtige sfeervolle plaat, lekker helder van licht! Mooie lichtstralen ook. Het licht had van mij wel iets warmer mogen zijn.

@walker78: Mooie herfstplaat met fijne dieptewerking. Ik twijfel alleen een beetje over je hoge standpunt.

@msel: Hele gave lucht, en de bomen werken ook goed mee. Toch ben ik het eens met de voorgangers wat betreft de balans. De foto lijkt op de een of adnere manier niet te kloppen door het gedeelte rechtsvoor...

@Mercarra: Prachtig landschap. Ben benieuwd hoe dit eruit ziet in een kleurenversie met mooi warm licht. Dieptewerking is OK!

@triplezimme: aan de ene kant mooie plaat met gave tones. Wel vind ik dat je standpunt niet helemaal lekker is, de steen ligt imo iets te ver naar de rechterkant.

Ook twijfel ik ovr de lichtjes in de verte. Die zou ik weggehaald hebben...

Wat vinden jullie hiervan? Vond het eens wat anders dan mijn standaard landschapjes :)

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/635/22473812703_3342a0e211_c.jpg

Voor het mooie had ik misschien wat dichter op de rand moeten gaan zitten, wat lager dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
@Marcel, een lekker plaat. Juist omdat het echt iets anders is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Oogt wel wat blauwig voor wat ik van je gewend ben. Verder, leuke unieke foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
@Mavi86 : Dit komt bekend voor ja :) Eigenlijk de eerste keer dat ik een foto van iemand anders zie van deze plek. Was je ook geïnspireerd door mij of was je er al eens geweest? Je had wel mooi stil water trouwens. Mooie foto, jammer dat de stenen zijn afgekapt links en onder :)

@marceltuit: foto mist 'iets'. Beetje lastig uit te leggen. Komt denk ik door het licht en door de voorgrond, die er overigens wel is met dat patroon. Als er een zeester of iets had gelegen was het waarschijnlijk een heel ander verhaal geweest. Er springt niks uit zeg maar.

@markleeman: mooie herfstplaat. Is mij wel IETS te fel, maar verder mooi! Komt misschien ook door het felwitte kader. Ik ben zelf nooit zo van kaders.

@A.Kebap. Qua compositie mooi, alhoewel ik dit soort platen liever precies in het midden zou spiegelen voor de symmetrie. De kleuren lijken iets 'vintage', maar dat is misschien de look waar je voor gaat.

@walker78: Herfstplaat waar eigenlijk weinig op aan te merken is. Verder ook niet heel speciaal ofzo. Gewoon technisch prima.

@Msel: klein beetje donker. Compositie is ook niet helemaal lekker. Het idee is wel goed.

@mercarra: ziet er vrij spectaculair uit zo. Mooier dan de kleurenversie.

@triplezimmie: mooie diepe blauwe tonen. Deze zou niet misstaan in het 'blue hour topic'

@marceltuit: voorgrond is lekker scherp. Ik vind het wel een lekkere plaat. Probeer het perspectief eens aan te passen en die waterval kaarsrecht te zetten als gordijn? Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet :)

Nog wat nieuws van mij:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/762/22884086422_bf351c0f30_c.jpgMono Lake by Albert Dros, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/576/22724931649_6dd621e34b_c.jpgA Night To Remember by Albert Dros, on Flickr

Komen er trouwens mensen naar de Sony Experience zondag? Ik mag wat gaan vertellen over nacht- en basis astrofotografie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Laatst online: 15-09 21:57

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@triplezimmie: Mooie foto, al had de voorgrond van mij wel wat lichter gemogen

@Nordlys: Ik zie het gradient filter effect niet :?

@marceltuit: Het is een soort mindfuck, dat maakt de foto leuk
Maar jouw overige werk 'standaard landschapjes' is over het algemeen van betere kwaliteit

@adros: Holy cow! Die eerste is super, als in echt heel goed.
De tweede is een beetje onecht, weet niet

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Vishari Beduk schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:45:

@adros: Holy cow! Die eerste is super, als in echt heel goed.
De tweede is een beetje onecht, weet niet
beschrijving gelezen op flickr? Is het noorderlicht. Das nou eenmaal 'unreal' ;)

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mr Pingu schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:44:
Oogt wel wat blauwig voor wat ik van je gewend ben. Verder, leuke unieke foto :)
Haha is dat een plus of een min :P
adros schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:17:

@marceltuit: voorgrond is lekker scherp. Ik vind het wel een lekkere plaat. Probeer het perspectief eens aan te passen en die waterval kaarsrecht te zetten als gordijn? Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet :)

Nog wat nieuws van mij:

[afbeelding]Mono Lake by Albert Dros, on Flickr

[afbeelding]A Night To Remember by Albert Dros, on Flickr
Ik snap je punt wat betreft mijn foto. Ik heb het zelf ook al geprobeerd wat jij aangeeft, maar kreeg het niet verder voor elkaar. Ik moest namelijk ook de rand rechtzetten omdat ik het origineel in een best gekke hoek had genomen om storende elementen uit beeld te houden, en omdat ik weinig ruimte had.

Jou 2 platen zijn best tof. Alleen vidn ik bij je Mono-Lake foto de lucht recht boven de rotsen de wit. En in de noorderlichtfoto trekt de lamp teveel aandacht imo.

Wel gave plaat trouwens met die persoon erbij, best origineel. Lijkt me ook lastig!

• Mavi86
@mercarra, gaaf zo in zwart/wit. De kleurversie vind ik ook niet onaardig
@marceltuit, originele foto van de waterval. ik vind hem erg nice!
@adros, Super fototjes! De lucht in de eerste foto had ik persoonlijk iets donkerder gemaakt. compositie en kleuren zijn verder super.
Het noorderlicht in je tweede foto heb je er ook prima opgezet. En originele setting zo met dat huisje erbij.

www.mariovisser.com

• Mavi86
adros schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:17:
@Mavi86 : Dit komt bekend voor ja :) Eigenlijk de eerste keer dat ik een foto van iemand anders zie van deze plek. Was je ook geïnspireerd door mij of was je er al eens geweest? Je had wel mooi stil water trouwens. Mooie foto, jammer dat de stenen zijn afgekapt links en onder :)
Ik was inderdaad geïnspireerd door jou. Vond jou foto zo gaaf dat ik er ook eens een kijkje wou nemen. Water was inderdaad heerlijk rustig.

www.mariovisser.com

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:31

Zym0tiC

^_^

@Mercarra: Vind de kleurenversie wel wat hebben. Niets mis met de b/w versie, de conversie ziet er netjes uit, alleen blijft als ik daar na kijk altijd de gedachten spelen: hoe ziet de kleurenversie eruit.
@triplezimmie: mooie toning zo, goed uitgepakt om deze tijdens blue hour te schieten
@marceltuit: Eens een keer wat anders ja :) Een tikje aan de blauwe kant maar niet storend. Weet niet hoe hoog de waterval was maar misschien was portrait nog een idee geweest zodat je meer waterval mee pakt?
@adros: Prachtige foto's weer. Vind vooral bij de eerste de kleuren van de lucht zo lekker samen gaan met het landschap. Zie alleen links van de linker rots een vlekje die volgens mij niet in het water hoort te zitten.

Eentje van mijzelf:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/729/22984050426_7434ff9e29_c.jpgWhat's out there? by Roger Lahaye, on Flickr

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Zym0tiC schreef op donderdag 19 november 2015 @ 21:14:
@marceltuit: Eens een keer wat anders ja :) Een tikje aan de blauwe kant maar niet storend. Weet niet hoe hoog de waterval was maar misschien was portrait nog een idee geweest zodat je meer waterval mee pakt?

Eentje van mijzelf:

[afbeelding]What's out there? by Roger Lahaye, on Flickr
Tnx :) Ik denk dat je wel een punt hebt, als ik het mij goed herinner was de waterval best hoog en had portrait best gewerkt. Aangezien ik helemaal geen foto's van daar heb in portrait gok ik dat ik er totaal niet aan gedacht heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ A.Kebab: Mooie natuurlijke kleurtonen!
@Adros: Die tweede is echt heel gaaf. Klein beetje een Todd Hido feeling, maar dan 'in space' :)
@Zym0tiC: Heeft wel wat. Ik zou alleen die eend of wat het is weghalen. (het lijkt nu meer op een vuiltje op de lens en het leidt af van het dromerige gevoel van de foto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
@Zym0tiC: Prachtige zachte plaat, ik zou er alleen wel wat boven en onder afsnijden. Een iets bredere blik (panorama) maakt deze denk ik nog een stuk fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door Walker78 op 27-11-2015 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:34

bobcom

Dedicated dabbler

@Msel - stapje opzij had imo niet zoveel uitgemaakt - het gaat eerder om het ritme van de bomenrijen dan het perpspectief. Lucht is wel erg fijn.

@ Mercarra - ik vind de kleurenversie boeiender dan zwart-wit - komt imo omdat er zo'n verscheidenheid van tinten in zit, terwijl de vormenrijkdom die je in z/w ziet nogal beperkt is. Wel een uitdaging natuurlijk voor nabewerking, die kleurversie. Maar daar is een topic voor ;)

@triplezimmie - rechtsonderin gebeurt wat weinig - misschien croppen tot 16 x 9?

@marceltuit - is voor mij prima in landscape. In portrait zou het eerder een wat stereotiepere waterval worden, en nu is het echt een landschapsgordijn.

@adros - zoals gebruikelijk weer supershots - alleen dat naar links hellende rotsblok in het midden van #1 stoort mij een beetje. Verstoort de symmetrie, also hij zo het kader uit dreigt te vliegen.

@Zymotic - mooi poetisch shot. Zou zelf niet weten of het (eend)stipje erin moet of niet - denk eigenlijk van wel, omdat het de scheidslijn tussen beeld en weerspiegeling markeert.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/608/23430718042_a64d13c57b_c.jpg
Zelf ook weer eens de mist ingegeaan - hopelijk met een beetje resultaat. Commentaar welkom!

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Sfeervolle plaat bobcom. enige kritiekpuntje dat ik had kunnen bedenken is dat ik had geprobeerd de boom op de voorgrond 'los' te plaatsen van de bomen op de achtergrond. Maar dat is slechts zeuren voor het zeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Laatst online: 18:41
Mooie plaat. Het valt me op dat als ik naar de originele grootte kijk op Flickr dat de details er erg 'schilderachtig' uitzien. Ik weet niet of dat komt door jpg-compressie of door de camera. Als je met Lightroom werkt, raad ik aan deze tip over het verscherpen van x-trans-bestanden eens te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Laatst online: 18:41
Nice! Voor mij mag alleen dat zwarte blokje wel weg. De rest is van zichzelf mystiek genoeg om te boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:34

bobcom

Dedicated dabbler

@marceltuit - dankjewel. Helaas helemaal met je zeuren eens. Nou kan ik niet meer naar mijn foto kijken zonder te denken "was ik maar een stap naar links gegaan" ;)

@kwintessens - kende de inhoud (bij verscherpen van x-trans files nadruk op "detail" i.p.v. "amount") maar het artikel dat jij linkt gaat dieper op de materie in. Bedankt dus. Effect kan overigens ook komen doordat ik nogal wat met "brush-dehaze" heb gewerkt om de onderwerp-boom er meer uit te laten springen. Aanleiding dus voor nog wat bewerkingsexperimenten.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:31

Zym0tiC

^_^

Een beetje late reactie maar alsnog dank voor de reacties.Het "eendje" is inderdaad een stuk hout. Heb er aan gedacht om deze weg te clonen maar zoals bobcom aangeeft zorgt dit wel voor de scheidslijn tussen beeld en weerspiegeling. Het zou mooier zijn geweest als deze dichter bij had gelegen. Helaas was er geen beweging in het water en bleef deze liggen waar die lag.

@RobbieHifi: dank voor de suggestie. Ben zelf alleen helemaal niet van de panorama views, vind ze eigenlijk bijna nooit lekker wegkijken die beeldverhouding. :)

@bobcom: denk dat op zich wat contrast in het gras de plaat niet iets extra's geeft. verder nette plaat.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
@Zym0tiC, lekker sfeertje met de mist.
@bobcom, prima fototje. Verder niet zoveel over te zeggen :)

Plaatje van mij

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5677/23010240794_67fc5e2bf9_c.jpgDe kop van zuid by Mario Visser, on Flickr

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mavi86

Ik vind de lucht te paars overkomen. Net iets te storend. Verder geen lelijke plaat en de gebouwen vind ik mooi. Die brug doet er weer afbreuk aan maar die zet je ook niet zomaar even aan de kant ;)

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Vind de kleur wel mooi eigenlijk :) jammer dat de lucht zo onrustig is. Met een nog langere sluitertijd (indien mogelijk) had je van die wolkenstreaks in de lucht gekregen, ben daar altijd wel fan van. En misschien even netjes de gebouwen wat lichter maken, nu is het bijvoorbeeld bij het dikke gebouw in het midden goed te zien dat je daar met een brush hebt lopen werken ;)

• henkie196
  • Niet online
Wat tobiasvs zegt, inderdaad. Het water is al vlak gemaakt met een langere sluitertijd, maar voor het echt mooie en rustige hadden er nog wel een paar minuten sluitertijd bij gemogen (weet niet of de wolken snel bewogen of niet).

Verder had hij wel iets krapper gekaderd mogen worden van mij. Beetje veel loze ruimte aan de rechterkant, maar de brug staat er dan weer niet helemaal op (had er misschien ook helemaal af gemogen).

• RobbieHifi
Mavi86 erg paars, maar het kijkt wel lekker weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjbenning
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-07 12:46
Foto geschoten vanuit zolder. Boom bederft wel iets van het uitzicht, anderzijds heeft dat ook weer iets geheimzinnigs.

Foto is SOOC. Fuji X-T1 op een 23mm 1.4 lens

Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/7395fyhu1/Rotterdam.jpg

@mavi86 Leuke foto van Rotterdam. Lucht is mij wel iets te paars. Effect is geinig. ;)
@Adros sfeervol en kleurig foto's :*)

[ Voor 18% gewijzigd door rjbenning op 11-12-2015 23:42 ]

http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
@rjbenning; Ik mis een duidelijk onderwerp in de foto en op een aantal plekken is de foto erg overbelicht,

Nog een andere variant op mijn foto van Rotterdam

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5690/23352998279_0b7aeaf54d_c.jpgGolden sunset by Mario Visser, on Flickr

www.mariovisser.com

Pagina: 1 ... 27 ... 45 Laatste

Let op:
Ook hier mag je reageren op je voorganger :) Dat houdt het topic waardevol voor iedereen. Denk daarbij aan het verkleinen van je foto's!