[Verzamel] Landschappen deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 30 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:34
MattiB: Heel mooi! Eigenlijk niks aan op te merken.

Deathchant: Ik vind 2 erg gaaf! Vooral het licht en het contrast met de achtergrond wat het geeft. Lekkere dieptewerking ook. De overige twee zijn ook geslaagd vanwege het licht, maar vind ik wel wat flets qua kleuren. Maar wellicht ben je vooral voor natuurgetrouwheid (qua licht) gegaan en past dit er beter bij (dan volle/diepe kleuren). Een ander dingetje wat ik zou benoemen bij 1 is dat ik de brede aspect ratio niet zo goed uit de verf vind komen hier. Dat brede is toch niet per se iets waar je de nadruk op wilt leggen (maar eerder juist die zonnestraal) ? En bovendien zit er zo redelijk wat oninteressante/ongevulde ruimte in de foto. Misschien is het puur mijn eigen voorkeur voor standaard 3:2 hoor, maar ik zou denk ik voor meer tele hebben gekozen (ingezoomd op de jacobsladder) bij een standaard beeldverhouding.

Ben van de week weer uit m'n winterslaap gekomen wat fotografie betreft (heb de vervelende gewoonte in de winter vrijwel geen fluit uit te voeren qua fotografie, helaas). Was weer even wennen. Vergat nota bene te checken of mijn pola wel goed ingesteld stond, wat dus - achteraf :') - niet het geval bleek. Dat zegt genoeg...

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1532/26482595372_942e4ca1da_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 22:45
@Evano, Prima foto zo, fijn licht. Enige wat ik misschien kan aanmerken is dat ik misschien iets meer nadruk had gelegd op dat stuk hout voor een iets spannendere compo. Oude vertrouwde omgeving wel de Treek :)

@Deathchant, derde plaat doet mij het meeste, mooi contrasterend licht en wekt bij mij heet meeste Schotland gevoel op. Zoiets van, nu even schijnt de zon maar in de verte doemt alweer de regen.
De eerste is een mooi verschijnsel maar foto oogt wat leeg. Bij de tweede met de distels stoort mij de flare(?) iets te veel.
Waarom eigenlijk geschoten met zulke hoge ISO waardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

@MattiB, ja bij mij ook hoor :) In die eerste foto is het landschap vrij plat. Isle of Lewis is ook gewoon plat :)
Lege foto...kan ik begrijpen dat je dat vindt en je bovenbuurman ook. Ikzelf hou ook niet van lege foto's, maar daar bovenin Lewis kijk je zover over zo'n plat land uit, dat ik het in combinatie met de schemering juist wel wat rustgevends vond hebben.
Over die hoge iso's...Die met die distels, inderdaad, foutje van mij. Ik heb de camera altijd op auto-ISO staan waarbij ie varieert tussen ISO100-ISO3200, en wanneer ik de 100MP van ZEISS gebruik (manual focus lens zonder stabilisatie) dan wil ik gewoon een minimale sluitertijd van 1/250e hebben om bewegingsonscherpte uit te sluiten. Als ik dan schiet op f/8 of f/11 dan kom je meestal rond de 1/125e uit. Dus dan gaat de camera de iso omhoog gooien. Ik heb een fullframe, dus ISO320 kan meer dan prima ;)

Bij die distelfoto had ik de 16-35 erop zitten en vergeten de minimale sluitertijd naar 1/60e te doen, waardoor ie bij zo'n geknepen diafragma dan natuurlijk de iso omhoog gooit.

@Evano, bij 2:3 geloof me dan is de foto nóg leger, en dan is alles zo ver weg. Ik heb gewoon de default 16:9 uitsnede in Lightroom gepakt. En inderdaad, ik heb een verder ingezoomde, maar toen was de zonnestraal weg :P

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TQAirstrike
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 09:45
MattiB schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 15:23:

@TQAirstrike, ik zie dat je met een Tokina 11-20 2.8 werkt, hoe bevalt die lens?
Klopt, hij bevalt erg goed! Af en toe zie je wel wat vervorming in de randen maar verder veel bang voor mn bucks (goedkoop via amazon.de kunnen krijgen)

@Mattib: Mooie foto! Wat is de sluitertijd? Ik zou de zee nog wat meer blurren (dus een geheel maken)

@Deathchant: Ziet er goed uit, wil daar ook wel heen. Voor de laatste foto zou ik kijken of je wat kan spelen met lokale belichting. Dat het dal er wat meer uitspringt dan de rest.

Tijdje geleden ook een ND1000 filter aangeschaft en mee gespeeld in Oostenrijk :)

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1602/26258446630_099484707f_b.jpgLong Exposure by Thomas Bartelds, on Flickr

www.instagram.com/thomas.bartelds

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattiB
Had misschien iets het diafragma kunnen knijpen om net een wat langere sluitertijd te pakken. Prioriteit lag wel in de lucht en de reflecties op het water. Had wel een ND filter bij me, maar 10 stops was iets teveel van het goede :) (6 stops ND filter komt eraan)

@TQAirstrike, vind em goed. Enige misschien is het missen van wat kleur, maar dat is altijd moeilijk zo eind van de winter. Wel een heerlijke scherpte van die 35 1.8 :)

Deze was iets eerder op de avond met sluitertijd 46s

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1549/26015678584_6436b2faae_b.jpg160410 Lauttasaari-16 by Matti Boeschoten, on Flickr

[ Voor 27% gewijzigd door MattiB op 24-04-2016 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walker78
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08 17:47
@MattiB: Je laatst geplaatste 'foto aan het water' vind ik mooi, maar de eerste heeft toch mijn voorkeur: kleur, compositie en sfeer vind ik net wat prettiger om naar te kijken, het is allemaal wat opener. De onderkant van de laatste foto komt op mij wel erg donker over, iets te nadrukkelijk t.o.v. die fraai ondergaande zon.

TQAirstrike: Ondanks de drukte in het beeld zit er toch een duidelijke lijn in de compositie, kleuren passen mooi bij elkaar, één geheel.

@Evano: Stemmig beeld, mooi die samenhang van kleuren in de lucht en die van het landschap. Ligt het nou aan mij of staat het beeld toch een beetje scheef?

Hier onder een foto die ik een paar dagen geleden genomen heb vanaf de pont Orsoy-Duisburg Walsum, Misschien niet gelijk een landschapsfoto in de letterlijke zin van het woord maar dat ding was niet te missen.

Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/CLWwdrKcWhHH/540.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een mooie foto's allemaal. Die van MattiB doen me enorm denken aan degene die ik altijd in Windows gebruikte haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Walker, Ik vind het wel cool dat de pluim uit de koeltoren zo naar voren lijkt te komen. Beetje Zeiss-achtig effect :) Ondanks t een centrale compositie is is het niet perse saai. Er gebeurt alleen wat weinig; er komt rook uit dat ding en ok dat was het. Geen spannende omstandigheden, sferen of andere noemenswaardigheden.

@MattiB: Normaal zou ik t wat te donker hebben gevonden, maar na wat langer kijken leidt mijn oog me toch naar de achtergrond via die steen op de voorgrond. Dus ik vind em wel geslaagd :)

Van mij nog wat van in mijn woonplaats. Ik wandel elke avond een stuk, dus dan neem ik mijn camera mee:

1: ISO320, f/8
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1542/26094122634_d15d081932_c.jpg
2048-reso

2: ISO1250, f/5.6
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1453/26633799331_90c82083b3_c.jpg
2048-reso

3: andere angle, ISO1250, f/8
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7023/26798718185_efc6fa7190_c.jpg
2048-reso

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:15
@MattiB, ik vind hem wat te donker. Er mist wat detail waardoor ik nergens blijf hangen met mijn blik. Die eerde die je geplaatst hebt vind ik dan een stuk beter. Dat vind ik gewoon een goede plaat.
@Walker78, tjaaaa hij is niet slecht. maar ook niet spectaculair .
@Deathchant, heerlijke rustige platen die ik van je gewend ben. De lijnen maken voor mij foto 1 de beste uit het stel.

Na de heerlijke neutrale platen van Deathchant gooi ik er even wat extreems tegenaan :P

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7636/26930369402_0050185dac_c.jpgTulips In Darkness by Mario Visser, on Flickr

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:54
Leuk, maar de spiegel vind ik best storend.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Spiegel? Autocorrect van je telefoon? :P
@Mavi, thanks :) Volgens mij heb je de easteregg van me niet gezien he?
hint: klik op de 2048 reso van de eerste foto ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Deathchant op 15-05-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Deathchant schreef op zondag 15 mei 2016 @ 16:53:
Spiegel? Autocorrect van je telefoon? :P
Nope, doe nog eens goed kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Aha, ow, ik zie het :) Nou, ik kan in ieder geval niet het commentaar geven dat het me stoort, want ik had t niet gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
Deathchant schreef op zondag 15 mei 2016 @ 16:53:

@Mavi, thanks :) Volgens mij heb je de easteregg van me niet gezien he?
hint: klik op de 2048 reso van de eerste foto ;)
Andere lucht?

www.mariovisser.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:03

Don Quijote

El Magnifico

@Mavi86 Eens met UC. In potentie een hele gave plaat, maar de "spiegel" verpest het een beetje. Vooral doordat we nu een volledige rij bloemen hebben, precies in mijn focuspunt, die misvormd zijn. Ik denk dat je met een beetje clonen links en rechts de foto helemaal af kunt maken.

@Deathchant Zoals Mavi86 al zei "Zoals we van je gewend zijn". Knap hoe je door al je foto's een duidelijk eigen beeld weet te creëren. Ook ik zie wanneer ik snel naar beneden scroll direct welke foto's van jou zijn :) (en nee niet door het watermerk). In dit geval zijn het prettige serene beelden geworden, met een leuk lijnenspel. Qua licht mist het een beetje het dramatische wat veel van je Schotland beelden wel hebben.

@TQAirstrike het ND effect is goed gelukt, maar ik mis iets in de compositie waar mijn blik naar wordt getrokken. Qua compositie had je naar mijn mening meer kunnen doen, door bijvoorbeeld het water een soort leidende lijn door het beeld te laten zijn. Wat het ook wat lastig maakt is het feit dat door de kleur het "melkwater" niet heel erg contrasteert met de sneeuw.

Ben gisterenavond aangekomen in Hawaii om een beetje te relaxen, en een prima plek om mijn nieuwe lens (Voigtlander 15mm) te testen. Nadeel van een nieuwe lens? Nog geen goed profiel beschikbaar in Lightroom waardoor de vignetting een probleem bleef (na 30 minuten zelf proberen om het op te lossen heb ik het opgegeven). Hieronder twee shots. Eigenlijk bijna twee keer opdelfde plek genomen (zoals je ook aan de wolken kunt zien), toch twee redelijk verschillende beelden geworden met een andere sfeer (vind ik ;) )

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7108/26426680273_94c5288a85_c.jpg[] by Ravnoss, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7386/26426683343_87dd7d3c66_c.jpg[] by Ravnoss, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
@Ravnoss,

Nette platen met fijne belichting
DivWhis schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:45:
@Mavi86 Eens met UC. In potentie een hele gave plaat, maar de "spiegel" verpest het een beetje. Vooral doordat we nu een volledige rij bloemen hebben, precies in mijn focuspunt, die misvormd zijn. Ik denk dat je met een beetje clonen links en rechts de foto helemaal af kunt maken.
Heb mijn foto een klein beetje aangepast. iets beter zo?

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@mavi, ik had idd dezelfde scene, andere dag onder die link geplakt (per ongeluk) :)

@DivWhiz, Ik hoor het vaker, maar ik zie "mijn eigen stijl" eerlijk gezegd niet echt :'( , maar uiteraard bedankt voor 't compliment :) Het lichtenspel in Schotland is ook uniek, waarschijnlijk zal ook 't landschap zelf dat lichtenspel een dramatischere boost geven. Overigens denk ik wel dat ik gematigder ben gaan bewerken door de jaren heen. Waar ik voorheen nog wel eens flink contrast ertegenaan wilde gooien wil ik nu liever een natuurlijke bewerking hebben. Waar ik eerst toch effetjes bezig was per foto is het nu hier en daar een punch geven met een beetje clarity (plaatselijk), wat verzadiging, te erge highlights wegpoetsen en that's it.

Over jouw foto's: Dat het hawaii is, is er niet aan af te zien eerlijk gezegd ;) Beide hebben dezelfde lucht, bij de een wat lichter dan bij de ander, maar beiden erg prettig om naar te kijken. Erg mooie kleurencombinaties moet ik zeggen en ook goed lijnenspel. Dat zand ziet er dus ook echt geweldig uit! Gebruik jij altijd singleshots of zijn dit multiexposures?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Mavi86 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:34:
@Ravnoss,

Nette platen met fijne belichting

[...]

Heb mijn foto een klein beetje aangepast. iets beter zo?
Ja vind het een pak beter. Ik had waarschijnlijk ook nog een paar takjes in het midden gecloned zodat het niet wat a-symetrisch is (en daarmee iets echter) maar puike plaat! Ik zie dat hij ook Explore heeft gehaald bij Flickr dus proficiat!
Deathchant schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:44:

Gebruik jij altijd singleshots of zijn dit multiexposures?
In dit geval zijn het singleshots. Ik had buiten de camera niets bij mij op dat moment (statief). Maar ik merk sowieso dat de huidige sensoren een dusdanig dynamisch bereik hebben dat ik nog maar heel zelden tegen de limieten aan loop.

Ik begin ook steeds luier te worden :), vroeger ging ik nergens heen zonder een tas vol objectieven, filters en een statief. Nu hang ik de camera over mijn schouder en neem misschien nog een kleine prime mee in mijn jaszak en dat is het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:20

Polariteit

Fietsende fotografeur

DivWhis schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:45:

@Deathchant Zoals Mavi86 al zei "Zoals we van je gewend zijn". Knap hoe je door al je foto's een duidelijk eigen beeld weet te creëren. Ook ik zie wanneer ik snel naar beneden scroll direct welke foto's van jou zijn :) (en nee niet door het watermerk). In dit geval zijn het prettige serene beelden geworden, met een leuk lijnenspel. Qua licht mist het een beetje het dramatische wat veel van je Schotland beelden wel hebben.

@TQAirstrike het ND effect is goed gelukt, maar ik mis iets in de compositie waar mijn blik naar wordt getrokken. Qua compositie had je naar mijn mening meer kunnen doen, door bijvoorbeeld het water een soort leidende lijn door het beeld te laten zijn. Wat het ook wat lastig maakt is het feit dat door de kleur het "melkwater" niet heel erg contrasteert met de sneeuw.

Ben gisterenavond aangekomen in Hawaii om een beetje te relaxen, en een prima plek om mijn nieuwe lens (Voigtlander 15mm) te testen. Nadeel van een nieuwe lens? Nog geen goed profiel beschikbaar in Lightroom waardoor de vignetting een probleem bleef (na 30 minuten zelf proberen om het op te lossen heb ik het opgegeven). Hieronder twee shots. Eigenlijk bijna twee keer opdelfde plek genomen (zoals je ook aan de wolken kunt zien), toch twee redelijk verschillende beelden geworden met een andere sfeer (vind ik ;) )

[afbeelding][] by Ravnoss, on Flickr

Mooie foto's, vooral die tweede. Die eerste vind ik niet zo lekker kijken, vooral op de rotsen op de voorgrond. Puike kleuren wel in beiden. In de tweede zijn die kleurenreflecties in het zand gaaf. Ook mooie boog!
Mavi86 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 15:40:
@MattiB, ik vind hem wat te donker. Er mist wat detail waardoor ik nergens blijf hangen met mijn blik. Die eerde die je geplaatst hebt vind ik dan een stuk beter. Dat vind ik gewoon een goede plaat.
@Walker78, tjaaaa hij is niet slecht. maar ook niet spectaculair .
@Deathchant, heerlijke rustige platen die ik van je gewend ben. De lijnen maken voor mij foto 1 de beste uit het stel.

Na de heerlijke neutrale platen van Deathchant gooi ik er even wat extreems tegenaan :P

[afbeelding]Tulips In Darkness by Mario Visser, on Flickr
Nice, toffe kleuren en dieptewerking.
Deathchant schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:29:
@Walker, Ik vind het wel cool dat de pluim uit de koeltoren zo naar voren lijkt te komen. Beetje Zeiss-achtig effect :) Ondanks t een centrale compositie is is het niet perse saai. Er gebeurt alleen wat weinig; er komt rook uit dat ding en ok dat was het. Geen spannende omstandigheden, sferen of andere noemenswaardigheden.

@MattiB: Normaal zou ik t wat te donker hebben gevonden, maar na wat langer kijken leidt mijn oog me toch naar de achtergrond via die steen op de voorgrond. Dus ik vind em wel geslaagd :)

Van mij nog wat van in mijn woonplaats. Ik wandel elke avond een stuk, dus dan neem ik mijn camera mee:

1: ISO320, f/8
[afbeelding]
2048-reso

[afbeelding]
2048-reso

3: andere angle, ISO1250, f/8
[afbeelding]
2048-reso
Gave platen DC! Mooie dieptewerking door de verschillende laagjes. Toch wel een mooi landschap hoor dat Limburg _/-\o_
Walker78 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 10:27:
@MattiB: Je laatst geplaatste 'foto aan het water' vind ik mooi, maar de eerste heeft toch mijn voorkeur: kleur, compositie en sfeer vind ik net wat prettiger om naar te kijken, het is allemaal wat opener. De onderkant van de laatste foto komt op mij wel erg donker over, iets te nadrukkelijk t.o.v. die fraai ondergaande zon.

TQAirstrike: Ondanks de drukte in het beeld zit er toch een duidelijke lijn in de compositie, kleuren passen mooi bij elkaar, één geheel.

@Evano: Stemmig beeld, mooi die samenhang van kleuren in de lucht en die van het landschap. Ligt het nou aan mij of staat het beeld toch een beetje scheef?

Hier onder een foto die ik een paar dagen geleden genomen heb vanaf de pont Orsoy-Duisburg Walsum, Misschien niet gelijk een landschapsfoto in de letterlijke zin van het woord maar dat ding was niet te missen.

[afbeelding]
Mooie lucht, interessant onderwerp. Alleen die fabriek staat voor het mooie te veel in het midden imo...
MattiB schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:47:
Had misschien iets het diafragma kunnen knijpen om net een wat langere sluitertijd te pakken. Prioriteit lag wel in de lucht en de reflecties op het water. Had wel een ND filter bij me, maar 10 stops was iets teveel van het goede :) (6 stops ND filter komt eraan)

@TQAirstrike, vind em goed. Enige misschien is het missen van wat kleur, maar dat is altijd moeilijk zo eind van de winter. Wel een heerlijke scherpte van die 35 1.8 :)

Deze was iets eerder op de avond met sluitertijd 46s

[afbeelding]160410 Lauttasaari-16 by Matti Boeschoten, on Flickr
Heerlijke sfeervolle zonsondergang plaat. mooi zo donker naar licht, en leuk sterretje van de zon.
TQAirstrike schreef op zondag 24 april 2016 @ 12:10:
[...]

Klopt, hij bevalt erg goed! Af en toe zie je wel wat vervorming in de randen maar verder veel bang voor mn bucks (goedkoop via amazon.de kunnen krijgen)

@Mattib: Mooie foto! Wat is de sluitertijd? Ik zou de zee nog wat meer blurren (dus een geheel maken)

@Deathchant: Ziet er goed uit, wil daar ook wel heen. Voor de laatste foto zou ik kijken of je wat kan spelen met lokale belichting. Dat het dal er wat meer uitspringt dan de rest.

Tijdje geleden ook een ND1000 filter aangeschaft en mee gespeeld in Oostenrijk :)

[afbeelding]Long Exposure by Thomas Bartelds, on Flickr
Mooi LE effect en gaaf riviertje. Vind alleen voor het mooie iets te veel ruimte in de achtergrond, zou daar iets ervan af gecropt hebben om wat meer aandacht op de rivier te leggen...
Evano schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 19:27:
MattiB: Heel mooi! Eigenlijk niks aan op te merken.

Deathchant: Ik vind 2 erg gaaf! Vooral het licht en het contrast met de achtergrond wat het geeft. Lekkere dieptewerking ook. De overige twee zijn ook geslaagd vanwege het licht, maar vind ik wel wat flets qua kleuren. Maar wellicht ben je vooral voor natuurgetrouwheid (qua licht) gegaan en past dit er beter bij (dan volle/diepe kleuren). Een ander dingetje wat ik zou benoemen bij 1 is dat ik de brede aspect ratio niet zo goed uit de verf vind komen hier. Dat brede is toch niet per se iets waar je de nadruk op wilt leggen (maar eerder juist die zonnestraal) ? En bovendien zit er zo redelijk wat oninteressante/ongevulde ruimte in de foto. Misschien is het puur mijn eigen voorkeur voor standaard 3:2 hoor, maar ik zou denk ik voor meer tele hebben gekozen (ingezoomd op de jacobsladder) bij een standaard beeldverhouding.

Ben van de week weer uit m'n winterslaap gekomen wat fotografie betreft (heb de vervelende gewoonte in de winter vrijwel geen fluit uit te voeren qua fotografie, helaas). Was weer even wennen. Vergat nota bene te checken of mijn pola wel goed ingesteld stond, wat dus - achteraf :') - niet het geval bleek. Dat zegt genoeg...

[afbeelding]
Toffe foto met toffe kleuren. Eigenlijk wel eens wat betreft het hout, die zou ik iets anders gelegd hebben :9~
Deathchant schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 17:34:
Dat ziet er nice uit!! Kon je niet het water nog meer blurren en de voorgrond nóg ietsje bijlichten? Goeie scherpte en mooie kleuren! Sfeervol!

Hier nog wat van mij:

1: Port of Ness, Isle of Lewis (meest noordelijke puntje van de outer Hebrides)
ISO320, f/5.6, 100mm
[afbeelding]
2048-reso

2: Peat Rd, Leverburgh, Isle of Harris
ISO2500, f/11, 16mm
[afbeelding]
2048-reso

3: Golden Road, Isle of Harris
ISO320, f/11, 100mm
[afbeelding]
2048-reso
Nice, altijd goed een portie Schotland op maandagmiddag :9 Mooi die laatste. De tweede zit vlak boven de bloem een gekke flair/vlek?

Van mij eentje, de schiessentumpel in Luxemburg:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7467/26936966942_c3caf90c6e_c.jpgRevisit @ Schliessentumpel by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:28

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

marceltuit schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:08:

Van mij eentje, de schiessentumpel in Luxemburg:

[afbeelding]Revisit @ Schliessentumpel by Marcel Tuit, on Flickr
Leuk shot. Ik krijg meteen zin om daarheen te gaan en dat is altijd een goed teken denk ik :).

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Mooi gemaakt inderdaad, heeft wat sprookjesachtigs zo :) Lijkt bijna miniatuur! Gaaf dat het witte water er ook zo uitspringt.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat de foto een tikje naar links helt, maar dat ligt vast aan mij... :P
Verder een erg goede foto, vooral de diepte die er in zit kan ik zeer waarderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:23:
Ik heb het idee dat de foto een tikje naar links helt, maar dat ligt vast aan mij... :P
Dat ligt aan jou, want volgens mijn ogen is ie mooi recht.
Verder een erg goede foto, vooral de diepte die er in zit kan ik zeer waarderen. :)
Op dat vlak zijn jouw ogen wel heel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
Heerlijke plaat Marcel!

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Idd Marcel, dat is echt een zeer puike foto! Lang niet meer gezien trouwens :w (ja dat is een flare op mijn foto ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het is toch Schiessentümpel en niet Schliessentumpel? In Luxemburgs Klein Zwitserland!
BTW; het is een beetje vreemde 'Tümpel', want normaal gesproken is een 'Tümpel' een stilstaand watertje en hier zie ik duidelijk een (door)stroming... Maar ja, Luxemburg is ook een beetje apart. ;)

Een heerlijk sprookjesachtige omgeving.
Ik zou 'm graag in wat groter formaat willen bekijken, maar helaas, op flickr slechts dit beperkte feeërieke plaatje.
Alleen dat enorme gladde rotsblok, rechtsonder, leidt zo af. En voor de rest had dit wel wat duisterder, nog wat geheimzinniger gemogen. Met b.v. wat (desnoods in PP) zonlichtinval op een bepaalde plek, en de rest wat donkerder. Of zoiets.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

@marceltuit erg prettige plaat. Goed gebruik gemaakt van wat ik aanneem een ND filter? In ieder geval vind ik de mate waarin het water "geblurred" is precies goed. Het pad wat door de foto loopt is leidt je ogen fijn door de foto heen, waardoor je een beetje wegblijft bij het minste deel van de foto. Die rots rechtsonder.

@Deatchant. Hopelijk herken je hier meer Hawaii in ;)

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7190/26973875882_280915d812_c.jpg[] by Ravnoss, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik ben er nog nooit geweest, maar dit maakt wel dat het op mijn lijstje komt! TOP hoe die hazyness zo over het landschap "schijnt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
@DivWhis, lekkere plaat!

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@ehtweak: je hebt gelijk, is inderdaad zonder L. Had een tiepfoutje gemaakt :D

Wat betreft de rots: die heb ik louter en alleen als beeldvulling gebruikt, omdat hem uit beeld laten de trap + brug ook uit beeld hielden of een raar standpunt op zouden leveren.

Helaas geen zonnestralen, dat geluk had ik niet. Het was al tegen zonsondergang, dus zon was al ruimschoots verdwenen achter de heuvels.

@DivWhis: Nee, geen ND filters gebruikt. Doordat het in een bos was, en het was al tegen zonsondergang, was het al donker genoeg.

Jou plaat is prachtig, wat een uitzicht over dit mooie landschap. Mooie kleurbewerking ook!

Wel lijkt hij iets scheef? (zie horizon zee).

@de rest: Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

@Marceltuit je hebt gelijk. Hij staat een tikje scheef. Dank, heb het aangepast (niet in deze versie, maar die op mijn computer).

Achteraf had ik waarschijnlijk beter gewoon kunnen wachten tot na de vakantie en een testcase kunnen maken, maar soit. Kilauea op Hawaii is de meest actieve vulkaan ter wereld. Nog altijd is Big Island groeiende door de constante lavastroom die de zee in kachelt. Het doel was in principe om een foto te nemen met een mooie sterrenhemel (melkweg) achter de krater, maar helaas was het wat bewolkt. Desalniettemin kan je op de plekken waar het wolkendek breekt (rechts in het midden) toch nog de nodige sterren zien.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7510/27081483456_783c62f59d_c.jpg[] by Ravnoss, on Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattiB
@Divwhis, prachtige platen die je hier neerzet. Beter inderdaad wat opsparen voor een testcase :) Op de laatste foto gaat er iets mis met die plant rechts lijkt het? Heel surrealistisch, mooi!

@Marceltuit, hele gave plaat. de gladde steen rechts doet idd misschien wat afbreuk aan het geheel. Maar heel mooi de sfeer weten vast te leggen.

@Deathchant, sfeervolle en vooral rustige platen. De laatste doet me het meest, daar komt de sfeer van een klein dorpje het meest tot zn recht. Zie mezelf daar wel naar een pub gaan ;)

Van mij een al wat oudere foto van afgelopen herfst/winter toen de kou hier nog niet echt voet aan wal kreeg.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7131/27082953106_51b19314bc_c.jpg151129 Saarijärvi -2 by MattiBo, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

DivWhis, dat ziet er weer sfeervol, doch dreigend uit. Mooie kleuren. Surrealistische look inderdaad. Zal ook wel komen omdat er flink wat contrast in zit. Vignetting zou ik in dit geval iets meer weghalen, omdat je blik niet perse naar het midden getrokken hoeft te worden, maar juist over de gehele breedte verdeeld wordt.

@mattib: Sfeervol, warm, erg mooi. Naar mijn smaak te veel contrast. Ik zou dit met een brush vooral bij de bomen, water en vooral de voorgrond wat verminderen. Maar, is puur kwestie van smaak. Als jij het mooi vindt zo, vooral niks aan veranderen. De kleur, onderwerp en sfeer heb je iig wel voor mekaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

DivWhis schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:32:
@Marceltuit je hebt gelijk. Hij staat een tikje scheef. Dank, heb het aangepast (niet in deze versie, maar die op mijn computer).

Achteraf had ik waarschijnlijk beter gewoon kunnen wachten tot na de vakantie en een testcase kunnen maken, maar soit. Kilauea op Hawaii is de meest actieve vulkaan ter wereld. Nog altijd is Big Island groeiende door de constante lavastroom die de zee in kachelt. Het doel was in principe om een foto te nemen met een mooie sterrenhemel (melkweg) achter de krater, maar helaas was het wat bewolkt. Desalniettemin kan je op de plekken waar het wolkendek breekt (rechts in het midden) toch nog de nodige sterren zien.

Heel gaaf. Dit park staat erg hoog op mijn lijstje van Amerikaanse parken om te bezoeken, lijkt me supergaaf om zo dichtbij een werkende vulkaan te kunnen staan. Maar ja het is zo ver he :+

Je foto werkt goed, tof met wolkenlucht. Goed de belichting onder controle.
MattiB schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:05:
@Divwhis, prachtige platen die je hier neerzet. Beter inderdaad wat opsparen voor een testcase :) Op de laatste foto gaat er iets mis met die plant rechts lijkt het? Heel surrealistisch, mooi!

@Marceltuit, hele gave plaat. de gladde steen rechts doet idd misschien wat afbreuk aan het geheel. Maar heel mooi de sfeer weten vast te leggen.

@Deathchant, sfeervolle en vooral rustige platen. De laatste doet me het meest, daar komt de sfeer van een klein dorpje het meest tot zn recht. Zie mezelf daar wel naar een pub gaan ;)

Van mij een al wat oudere foto van afgelopen herfst/winter toen de kou hier nog niet echt voet aan wal kreeg.

[afbeelding]151129 Saarijärvi -2 by MattiBo, on Flickr
Toffe plaat met mooi warmgeel licht. Ben het wel eens met DC, vooral het bootje ziet er erg hard uit. Valt uit de toon met het zonlicht imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
Thanks voor de feedback. Mijn idee was juist om de harde dingen in de foto eruit te laten komen (rotsen, bootje) juist om contrast te creëren met het zachte licht. Kwestie van smaak denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
Ondanks dat ik 'm ook best vet vind, vind ik het te veel neigen naar een overdone HDR. Wat ik dan vaak doe is het origineel erbij pakken, er overheen leggen en ergens in het midden gaan zitten :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Hahn schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 10:59:
Ondanks dat ik 'm ook best vet vind, vind ik het te veel neigen naar een overdone HDR. Wat ik dan vaak doe is het origineel erbij pakken, er overheen leggen en ergens in het midden gaan zitten :P
Misschien een stomme vraag, maar welk origineel? de middelste exposure? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remon_v
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-12-2023
Hoi ik ben nieuw hier en nieuw m.b.t. fotografie.
MattiB... erg mooie foto, met een mooie reflectie en mooie kleuren.
Weet niet echt wat ik voor advies kan geven, maar mijn aandacht wordt heel erg naar de zon getrokken.
Die is heel erg aanwezig in de foto en de linker kant wat minder.

Vanavond wat foto's gemaakt in het bos waaronder deze:
Afbeeldingslocatie: http://i22.photobucket.com/albums/b336/remon_v/Bos%20Teteringen/Dreamy_zps9ffjezlr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:00

mrc4nl

Procrastinatie expert

Op mijn scherm lijkt het zwart dicht te zijn gelopen, ik stoor mij er wel een beetje aan.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remon_v
mrc4nl schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 23:45:
Op mijn scherm lijkt het zwart dicht te zijn gelopen, ik stoor mij er wel een beetje aan.
Ja klopt... heb misschien iets te veel contrast toegevoegd.
Hier is een andere versie, beter?

Afbeeldingslocatie: http://i22.photobucket.com/albums/b336/remon_v/Bos%20Teteringen/Dreamy2_zpsp3orqfts.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Laatst online: 15-09 21:57

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

mrc4nl schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 23:45:
Tijd voor een nieuw scherm :+
remon_v schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 00:09:
[...]
Nee!
Die eerste is veel sfeervoller.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

remon_v schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 00:09:
[...]

Ja klopt... heb misschien iets te veel contrast toegevoegd.

[afbeelding]
Ja ik vind wel. De bomen op de eerste lijken een vreemde gloed te hebben, deze vind ik echt beter.
Misschien ligt het wel aan jouw scherm :+

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik vind die gloed ook echt veel te storend, voegt niet het mooie rustige toe zoals je gewenst had denk ik ;) De tweede is wat meer gewoontjes en mist wel weer wat van de warme sfeer van de eerste. Ik denk dat als je er tussenin gaat zitten het nog een stuk beter wordt!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remon_v
Ventieldopje schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 11:21:
Ik vind die gloed ook echt veel te storend, voegt niet het mooie rustige toe zoals je gewenst had denk ik ;) De tweede is wat meer gewoontjes en mist wel weer wat van de warme sfeer van de eerste. Ik denk dat als je er tussenin gaat zitten het nog een stuk beter wordt!
Je hebt gelijk, ik wilde inderdaad een rustige en een beetje een droomachtige sfeer creëren.
Bedankt voor de feedback.
Ik denk dat hij zo beter is nu:

Afbeeldingslocatie: http://i22.photobucket.com/albums/b336/remon_v/Bos%20Teteringen/Dreamy%203_zpstivxbwse.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

De vervelende gloed is in ieder geval weg, ik ben gewoon iemand die zelf de schaduwen compleet had opengetrokken. maar dat is een kwestie van smaak.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
Ik vind de tweede toch het mooist, juist omdat ie er het minst 'bewerkt' en het meest natuurlijk uitziet. Naar mijn smaak vraagt het onderwerp ook niet om een stevige bewerking: zoals het is is het al sfeervol genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tournataka
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-08 20:54
DivWhis schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:32:

Grappig te zien dat ik eigenlijk exact hetzelfde idee had. Je staat hier denk ik niet vanaf het Jagger museum te kijken of wel?gezellig tussen de overige mensen :) Vind de kleuren er prachtig uit zien, echter vind ik hem aan de linker zijde net wat krapjes aanvoelen.

Zal straks eens kijken of er bij mij nog wat mooie resultaten uit gekomen zijn, gisteren terug gekomen van een tourtje Hawaii ;)

Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/8/7229/27317349236_0681503ff2_c.jpgNapali Coast by Jurre Vriens, on Flickr

Panorama is gemaakt op een trail welke over een deel van de Nā Pali Coast op Kauai loopt. Prachtige ongerepte natuur, met een beetje mazzel zijn er zelfs de dolfijnen (zomers, en walvissen 's winters) in de zee te spotten :) Persoonlijk best tevreden over het plaatje, enkel de wolken in de linker boven hoek zijn er niet helemaal lekker uit gekomen.
De "gloei" welke linksonder om de rotsen lijkt te zitten is slechts een ondiep stuk in de zee :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tournataka op 31-05-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
@MattiB, heerlijke plaat met mooie warme kleuren!
@remon_v, aardig. maar de bewerking is niet helemaal mijn ding. De overbelichte lucht vind ik ook wat storen.
@Tournataka, best gave plaat. de overgang van de zee naar de wolken ziet er wat vreemd uit maar dat ligt waarschijnlijk aan mij :)

plaatje van mij

Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/8/7293/27095419020_0bed66bc09_c.jpgcarved in stone by Mario Visser, on Flickr

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
@Tournataka: sorry hoor, maar jouw sig, of hoe je het ook maar noemen wilt, komt op de manier waarop jij 'm in het beeld zet nogal storend op me over; áls je zoiets al persé wilt, waarom dan niet klein en transparant in de linker of rechterhoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:19
Mavi86 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:00:
@MattiB, heerlijke plaat met mooie warme kleuren!
@remon_v, aardig. maar de bewerking is niet helemaal mijn ding. De overbelichte lucht vind ik ook wat storen.
@Tournataka, best gave plaat. de overgang van de zee naar de wolken ziet er wat vreemd uit maar dat ligt waarschijnlijk aan mij :)

plaatje van mij

[afbeelding]carved in stone by Mario Visser, on Flickr
Netjes, maar iets te donker (te heftige vignetting?)
Misschien ook iets teveel van de 'rots' rechtsonderin, maar niet zwaar storend.

Het bewogen water vind ik mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tournataka
Walker78 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 15:41:
@Tournataka: sorry hoor, maar jouw sig, of hoe je het ook maar noemen wilt, komt op de manier waarop jij 'm in het beeld zet nogal storend op me over; áls je zoiets al persé wilt, waarom dan niet klein en transparant in de linker of rechterhoek?
Daar heb je inderdaad een punt, het is zo wel erg nadrukkelijk aanwezig. Ik ga het meenemen, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
PdeBie schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 15:59:
[...]

Netjes, maar iets te donker (te heftige vignetting?)
Misschien ook iets teveel van de 'rots' rechtsonderin, maar niet zwaar storend.

Het bewogen water vind ik mooi. :)
Nu ik hem op het werk bekijk komt hij inderdaad wat (te) donker over. Vanavond eens even kijken thuis :)

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:19
Mavi86 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:17:
[...]

Nu ik hem op het werk bekijk komt hij inderdaad wat (te) donker over. Vanavond eens even kijken thuis :)
Mwa, ik zit hier op mijn werk ook op een gekalibreerd scherm te werken en ook daarop is hij vrij donker hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

@mattiB Compositie is prima en het beeld in zijn geheel ook. Zelf ben ik niet zo'n fan van de HDR look van de foto. Mijn brein vindt dat de boot wat donkerder had moeten zijn met de zon midden in de foto zoals op dit moment.

@remon_v De derde is mijn favoriete versie. Niet de overdreven gloed van de eerste, maar wel meer sfeer dan de tweede. Prettig dromerige plaat.

@Mavi86 Prima uitgevoerde foto, maar mist net even een element om me echt vast te houden. Kan jij natuurlijk niets aan doen, maar mijn oog is nu een beetje aan het zoeken waar het op moet focussen en komt telkens uit bij de steen in de vorm van een hart, wat alleen niet het meest boeiende deel van de foto is.

@Tournataka Is wel vanaf het Jagger museum dit shot :). De foto die jij post heb ik helaas niet kunnen maken, het was constant bewolkt op de berg toen ik er was (Na Pali toch?). Prima plaat al is de lucht wel heel contrastrijk. Desalniettemin zelf ook, in mijn ogen, nog wel een leuke plaat geschoten aan de kust daar. Dit was een watergrot waar we met een klein bootje in konden varen:

Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/8/7325/26690262994_2cf6a387c8_c.jpg[] by Ravnoss, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tournataka
@ DivWhis, inderdaad Na Pali Coast, de foto is eigenlijk gemaakt vanuit een trail welke begon bij het uitzichtpunt op de betreffende kust.

Mooi shot heb je daar gemaakt, helaas wel wat onscherpte maar de kleuren komen er zeker goed uit. Gezien de situatie waarin hij geschoten is dus een erg mooie plaat ;)
Durfde het persoonlijk niet aan om de dslr mee te nemen op de zodiac tocht langs de kust.

Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/8/7304/26792149534_4c4b0c8595_c.jpgKilauea by Jurre Vriens, on Flickr

Ben zelf tot bovenstaand resultaat gekomen op Kilauea, ook vanuit het Jagger museum.
Was (helaas) een vrij bewolkte avond, waarop het zelfs nog even gespetterd heeft. Op zich vind ik de foto wel wat hebben gezien de gehele krater erop staat en de kleuren welke er wel aardig uit komen. Verder vind ik de compositie niet heel erg super, dat had wel wat beter gekund :(

[ Voor 43% gewijzigd door Tournataka op 01-06-2016 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
@Tournataka, mooie panorama. Vind het contrast tussen de donkere rotsen en lucht met de gloeiende lava/vuur mooi zo. Ik mis alleen een beetje de schaal van dit gebeuren, moeilijk te zien of die een grote of kleine krater is?

@DivWhis
Niet de scherpste foto maar de kleuren en het licht maken dat zeker goed. Mooi!

Hier weer op avontuur geweest, volgende keer niet vergeten om wat anti-muggen spray mee te nemen :)

Afbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/8/7085/27389411071_74cc682dfa_c.jpg160602 Nuuksio by Matti Boeschoten, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
MattiB schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 21:38:
Hier weer op avontuur geweest, volgende keer niet vergeten om wat anti-muggen spray mee te nemen :)

[afbeelding]160602 Nuuksio by Matti Boeschoten, on Flickr
Mooi sfeervolle foto, net als je vorige! Dus daar heb ik niets op aan te merken. Wel denk ik dat je wat kieskeuriger mag bewerken, want op volledige grootte is er wel erg veel 'ruis / kwaliteitsverlies' zichtbaar. Ik denk dat je best 'extreem' hebt bewerkt misschien, en denk teveel verscherpt hebt. Daar let ik natuurlijk op, omdat ik zelf ook bewerk (wie niet hier), maar daarnaast een DSLR en dergelijke, ook kwaliteit biedt, dus dan wil je denk ik terug zien in het eindresultaat.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

MattiB, de haze die over je hele foto hangt vind ik afbreuk doen aan de foto. Voor de rest eens met luxicon. Kleuren zijn wat mij betreft net ietsje té verzadigd, maar dat is een kwestie van smaak denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MattiB
Jullie hebben gelijk , denk dat ik iets te snel ben geweest met mn work flow deze keer. Zit inderdaad met name in de verscherping, verder is ie niet heel extreem bewerkt.

Qua verzadiging en kleuren vond ik hem wel fijn zo, idd kwestie van smaak :)

Hier een wat aangepaste en rustigere versie

Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/8/7520/27440155916_2cb0fa0eac_c.jpg160602 Nuuksio by Matti Boeschoten, on Flickr

Verder nog een doorkijkje vanaf de zelfde plek

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/8/7673/27375196632_d9285cabd6_c.jpg160602 Nuuksio by Matti Boeschoten, on Flickr

[ Voor 55% gewijzigd door MattiB op 05-06-2016 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Dat oogt qua kwaliteit al een stuk beter. De kleuren zou je zo kunnen laten als je wil, of heel iets minder verzadigen. Persoonlijk vind ik de kleuren op de eerste bewerkingen mooi (wel veel 'haze'), en op de tweede te gelig.

Met verscherpen doe je er wat mij betreft voordeel aan dit plaatselijk te doen. Dan krijg je geen kwaliteitsverlies in de luchten / water of wat duidelijk niet in focus is.

Wat mij trouwens opvalt, is dat Internet Explorer (die nieuwe Edge?) de foto's echt mooi scherp weergeeft, maar bij Chrome lijkt het wel in lagere resolutie.

[ Voor 18% gewijzigd door Luxicon op 05-06-2016 14:13 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mattib, toffe platen weer. Mooie landschappen! :)

Finland weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
@Luxicon, zit laatste tijd wat met de Nik collection te spelen, ook met de output sharpener. Was hier wat te veel.

@marceltuit,thanks! Ja nog steeds Finland :) nu 27 graden in de plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 22:01
Erg mooie foto's weer.
@MattiB: Ik vind de kleuren van de eerste "haze" versie persoonlijk beter bij het landschap passen.
@DivWhis: Mooie belichting en kleuren, wel lijkt er op mijn scherm een paarse gloed in het water te zitten, vooral in het onderste deel van de waterval.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

MattiB schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 23:55:

Hier een wat aangepaste en rustigere versie

Verder nog een doorkijkje vanaf de zelfde plek

Qua natuurgetrouwheid en prettig-om-naar-te-kijken, vind ik deze twee al beter dan die eerdere.
Aan de andere kant, de omgeving op zich, is jaloersmakend! Heerlijk zo'n landschap. d:)b

Maar, de versie met het rotsblok klopt ook niet helemaal qua kleurstelling. Luchtpartij helemaal links is uitgebleekt. En als ik de foto op groter formaat bekijk, valt de vervorming nogal negatief op. :-( De bomen vallen om. ;) Algeheel; de kleurverzadiging vind ik wat te fors.

Het 'doorkijkje' vind ik nog de meest prettige. Had je niet ff dat rotsblok kunnen verslepen en die ook een plekkie in deze compositie kunnen geven? >:)

Moet je de wolkenpartijen van die twee maar eens vergelijken; die tweede (het 'doorkijkje') is imho veel plezanter.

Hier eentje van mij. Ondanks dat de opname al bijna 9 jaar geleden is gemaakt, blijkt 'ie de laatste tijd ineens weer belangstelling te wekken op flickr. (waarom? geen idee...)
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/8/7671/17632036368_9d012258ac_c.jpg
Langtaufers2007Pano01 by Erik Haak, on Flickr

Ja, ik weet 't, het is midden op de dag. Maar dat is vaak inherent aan dit soort tochtjes...je moet 's-avonds ook weer op tijd terug zijn... ;)
Het paadje waar ik sta voor het maken van deze foto, loopt daadwerkelijk helemaal door tot aan die gletscher die je in de verte ziet. En die route is binnen één dag net te halen... 8)
De bergrug aan de linkerzijde vormt de grens tussen Oostenrijk en Italië.Achter het ijs wat je ziet, ligt aan de noordzijde het gletscherskigebiet van het Kaunertal (Tirol).

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
Bedankt voor de feedback allemaal. Ga toch nog eens kijken of ik de bewerking beter kan aanpakken.

@ehtweak, qua belichting natuurlijk erg plat maar de manier hoe je oog het pad blijft volgen tot in de verte is intrigerend. Geeft de foto mooi veel diepte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@MattiB, de foto heeft nu een wat groenige schijn. Probeer de tint-slider iets meer richting magenta te schuiven in Lightroom. -10 ofzo.

@ehtweak: dat zijn bomen omvallen, dat komt niet door het groothoekperspectief, maar dat is gewoon echt zo :P In Schotland kun je ook geen dennenbos kaarsrecht fotograferen. Altijd wel bomen die neigen om te vallen ;)

Wat is er verkeerd aan dat jouw foto op het midden van de dag is? Laat je niks wijs maken door beter-weters die kreten slaken van "je moet rule of thirds gebruiken" of "onderwerp niet in het midden zetten" of "alleen bij ochtend en avond foto's maken". Overdag, ookal is het licht scherp, kun je prima foto's maken, zoals deze dat ook laat zien. Het is eerder dat deze foto wat onnatuurlijk oogt door het enorme contrast. Normaliter zie je bij dit soort bergfoto's dat juist de achtergrond wat contrastlozer is (door het harde licht en de eventuele haze die in de bergen hangt op een crispy day).
Ik weet niet wat je zelf het mooiste vindt of wat je doel is, maar om het zo natuurgetrouw mogelijk te maken zou ik de natuurlijke haze in de bergen (als die er was) niet helemaal weg te "contrasteren". Nu verlies je diepte.

Mooie kleurtjes wel hoor, alleen is het blauw wat te verzadigd (again, kan smaak zijn). Ook ben je wat te scheutig geweest met de verzadiging van het oranje kleurkanaal ;)
Compositie-wise zou ik em ook iets anders genomen hebben. Hij ziet er nu meer panorama-achtig uit, maar ik zou dan juist links meer willen zien en rechts iets meer wegcroppen.

Shit, misschien wat veel kritiek en weinig positieve punten sorry :$ . Tis wel een coole foto hoor. Kleurcombinaties is mooi, landschap is mooi en qua scherpte ook dik in orde dacht ik zo.

[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 05-06-2016 23:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik ben idd wel eens (ongeveer) op die locatie geweest, in de avond. Maar dat viel eigenlijk tegen. Ten eerste heb je op een specifiek tijdstip ineens een enorme schaduwplek in zo'n dal, omdat de zon achter een berg verdwijnt.

Vind het zelf ook helemaal niet >:) erg, zo midden op de dag, maar het standaard commentaar is meestal tegenovergesteld. :|
En soms heb je van die dagen dat het ongelofelijk helder is. Meestal als het de dag/nacht eerder geregend heeft. Dan is er juist geen nevel. M.a.w. het doet echt, letterlijk, pijn aan je ogen als je zonder goede donkere zonnebril om je heen kijkt. En het blauw is op zo'n dag echt zo fel. Heeft ook te maken met de hoogte. Ik sta zelf al boven de 2000m en de toppen die je ziet zijn allemaal 3000m+.

Met oranje bedoel je waarschijnlijk die bruin getinte rotsen? Wederom; dat is in het echt ook zo.
Juist dit scherpe licht en de enorme contrasten is vaak ook een fotografische uitdaging (vind ik zelf) om het in beeld te krijgen, zonder over/onderbelichting.

En ja, het is een samengestelde opname. 12k x 6k pixel groot is het origineel. Destijds gemaakt met een Nikon D200. Was al blij dat ik nog enigszins het enorme dynamisch bereik kon vastleggen met die camera.

Qua compositie; ja, idd, achteraf kan het altijd anders.
Maar op dat moment, voor zover ik me kan herinneren, wilde ik de route, het thema "Der Weg ist das Ziel" in beeld brengen. In datzelfde album is het dal in volle panoramische breedte te bekijken. :)

O.a. dit:
Afbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/9/8806/17647205999_6eb3b7ac45_c.jpg
Langtaufers2007Pano02 by Erik Haak, on Flickr

Ook grappig om te zien, dat door iets andere lichtval, de intensiteit van bepaalde gekleurde rotspartijen ook meteen anders overkomt. Dat laatste panorama is ook net onder een andere hoek t.o.v. de zon genomen. En dan ogen diverse kleuren ook gelijk anders.

[ Voor 26% gewijzigd door ehtweak op 05-06-2016 23:30 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattiB
@ehtweak, gave panorama heb alleen het gevoel dat er wat aan de onderkant ontbreekt. Misschien komt het doordat je al snel het gevoel hebt om in het dal te willen kijken

Een paar ganzen weten vast te leggen. Was zelf nog bezig met het opzetten van mn statief toen deze twee vrienden langs kwamen. Ben nog aardig tevreden met het resultaat ondanks dat ik half met een statief in mn hand stond :)

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/8/7281/26935462664_e0b51db3fa_c.jpgNuuksio by Matti Boeschoten, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 21:47
Die ganzen zijn bijna net zo goed verstopt als Nustyszijn handtekening in zijn vliegtuigfoto's verwerkt.
Verder hele fijne kleuren en een fijne spiegeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
Klopt, zijn redelijk verstopt. Zie het ook meer als een leuke toevoeging aan het geheel :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Als silhouet is t wel gelukt. Die ganzen...was leuker geweest als ze inderdaad niet in het donkere gedeelte zwommen, maar zoiets kun je helaas niet afdwingen ;)

Ik ben nu 2 weken terug van Schotland en ik heb echt non-stop mooi weer gehad. Geen spat regen.

Misschien moet ik nog eens wat laten zien:

1: Zonsopkomst vanaf Seilebost kijkend naar het strand van Seilebost. f/8, ISO100, 1/160.
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7751/26920185094_5acbb9374a_c.jpg
2048-reso

2: Zonsondergang vanaf Kilmuir kijkend naar de bergen van Isle of Harris. f/5.6, ISO100, 1/320.
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7047/26921127823_74e0eaa7ac_c.jpg
2048-reso

3: Uitkijk op de Cuillin bergen 3km van Elgol af. f/8, ISO100, 1/160.
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7180/27252866360_52d4f6a281_c.jpg
2048-reso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

@ Deathchant Grappig. Bij de eerste worden mijn ogen constant gefopt en denk ik dat er een soort gat in het water zit onder in het midden. :). Alle drie prettige platen, al vind ik de eerste het minste. Komt waarschijnlijk omdat ik wat mooie wolken mis, waardoor 1/3 van de foto eigenlijk niets te zien heeft.

Bij de tweede en de derde vind ik de gelaagdheid en de diepte erg goed werken. Erg fijn.

@MattiB Technisch goed. De spiegeling klopt. Maar je mist iets extra's wat als onderwerp kan fungeren. De Gansen net even tien meter dichterbij en rechtsonder gekaderd had dat bijvoorbeeld wel kunnen zijn.

Dit weekend even naar Vegas geweest om mijn geluk te beproeven. Ook nog even een auto gehuurd om een beetje rond te rijden. Deze foto's zijn gemaakt in the Valley of Fire tijdens zonsondergang.

Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/8/7393/27603873186_56f5006d69_c.jpg[] by Ravnoss, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7450/27565374521_25abb4674c_c.jpg[] by Ravnoss, on Flickr

[ Voor 10% gewijzigd door Don Quijote op 13-06-2016 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@DivWhis: hehe, en ik maar blij zijn dat ik eens geen wolkje aan de lucht had ;)
Dit is dezelfde foto met avondlicht: Avondlicht
Dit is dezelfde foto overdag (met wolkjes :)): Wolkjes

Jouw foto's zijn super! Misschien dat de voorgrond op de 2e foto wel erg licht is in vergelijking met de lucht. Als ik dit soort foto's (tegen de zon in) maak, dan is mijn voorgrond in ieder geval echt donker. Ik kan er eigenlijk verder niks op aanmerken, echt coole foto's met mooie kleuren :) Verscherp jij je foto's altijd helemaal, of enkele delen in de foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
@DivWhis,heerlijke platen zo. Die eerste spreekt me het meeste aan. Het licht oogt hier lekkerder, en ook de sunstar werkt mooi. Welke lens heb je hier gebruikt? De tweede is idd de voorgrond misschien wat te licht waardoor het effect wat minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Deathchant schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:48:
@DivWhis: hehe, en ik maar blij zijn dat ik eens geen wolkje aan de lucht had ;)
Dit is dezelfde foto met avondlicht: Avondlicht
Dit is dezelfde foto overdag (met wolkjes :)): Wolkjes
Haha. Wellicht een tik van mij, maar ik ben zo iemand die bij het wakker worden een zucht laat als hij ziet dat het onbewolkt is :) (althans als ik van plan ben om foto's te nemen). Ik vind de versie met de wolken die je nu laat zien ook gaaf.
Jouw foto's zijn super! Misschien dat de voorgrond op de 2e foto wel erg licht is in vergelijking met de lucht. Als ik dit soort foto's (tegen de zon in) maak, dan is mijn voorgrond in ieder geval echt donker. Ik kan er eigenlijk verder niks op aanmerken, echt coole foto's met mooie kleuren :)
Nu ik er nog eens naar kijk denk ik dat jij en MattiB gelijk hebben. Ik zal eens kijken of ik bij de tweede de shadows iets naar beneden kan halen.Of wellicht een omgekeerde ND-Grad :).
Verscherp jij je foto's altijd helemaal, of enkele delen in de foto?
Ik verscherpt eigenlijk uberhaupt niet. Althans, volgens mij doet lightroom bij default iets (+25?) en bij exporteren verscherpt de hele foto "for screen" - "High". Heb eigenlijk niet echt getest wat het beste effect geeft, maar in alle eerlijkheid boeit scherpte me niet zoveel meer in mijn landschappen.
MattiB schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:01:
@DivWhis,heerlijke platen zo. Die eerste spreekt me het meeste aan. Het licht oogt hier lekkerder, en ook de sunstar werkt mooi. Welke lens heb je hier gebruikt? De tweede is idd de voorgrond misschien wat te licht waardoor het effect wat minder is.
Thanks! Qua lenzen: De eerste is geschoten met een 15mm Voigtlander F/4.5, de tweede met een 35mm Zeiss Loxia F2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Tis maar net wat je leuk vindt he. Als jij lichtere voorgronden prefereert, dan vooral zou houden. Ik vind het soms een beetje onnatuurlijk uitzien als de voorgrond zo enorm licht is terwijl je tegen de zon inschiet. Dat is ook de reden dat ik mijn eigen foto 2 niet lichter maak. Komt onnatuurlijk over.
Een omgekeerde ND hehe.
Heb je de voorgrond niet met een brush belicht? Ik zou anders zeggen gewoon de belichting in de brush iets minder. Een halve stop ofzo en dan oogt het natuurlijker.

offtopic:
Heb je een ND grad? Ik was serieus aan het overwegen om zo'n ND grad filter te kopen, maar ik ben nog aan het twijfelen wat het nut ervan is als ik in LR ook zo'n ding kan toevoegen. Het nut dat ik zie: gebalanceerdere belichting, geen multi-exposure meer nodig. Maar ja, het werkt alleen goed als je niks aan de horizon hebt, of heb je ervaring uit de praktijk dat het ook bruikbaar/werkbaar is als je rotspieken en bomen e.d. boven de horizon hebt uitkomen?

btw, het dynamisch bereik van de 6D ben ik wel erg tevreden over, zo tevreden dat ik heel vaak niet eens een multi exposure hoef te doen bij tegenlicht shots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
Heb ook aan een NDG filter zitten denken, dan met name in combinatie met een gewone ND. Daar waar het vaak met long exposure moeilijk is om de lucht correct te belichten. Vooral met seascapes komt zo'n NDG prima van pas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

ehtweak schreef op zondag 05 juni 2016 @ 20:03:
[...]

Qua natuurgetrouwheid en prettig-om-naar-te-kijken, vind ik deze twee al beter dan die eerdere.
Aan de andere kant, de omgeving op zich, is jaloersmakend! Heerlijk zo'n landschap. d:)b

Maar, de versie met het rotsblok klopt ook niet helemaal qua kleurstelling. Luchtpartij helemaal links is uitgebleekt. En als ik de foto op groter formaat bekijk, valt de vervorming nogal negatief op. :-( De bomen vallen om. ;) Algeheel; de kleurverzadiging vind ik wat te fors.

Het 'doorkijkje' vind ik nog de meest prettige. Had je niet ff dat rotsblok kunnen verslepen en die ook een plekkie in deze compositie kunnen geven? >:)

Moet je de wolkenpartijen van die twee maar eens vergelijken; die tweede (het 'doorkijkje') is imho veel plezanter.

Hier eentje van mij. Ondanks dat de opname al bijna 9 jaar geleden is gemaakt, blijkt 'ie de laatste tijd ineens weer belangstelling te wekken op flickr. (waarom? geen idee...)
[afbeelding]
Langtaufers2007Pano01 by Erik Haak, on Flickr

Ja, ik weet 't, het is midden op de dag. Maar dat is vaak inherent aan dit soort tochtjes...je moet 's-avonds ook weer op tijd terug zijn... ;)
Het paadje waar ik sta voor het maken van deze foto, loopt daadwerkelijk helemaal door tot aan die gletscher die je in de verte ziet. En die route is binnen één dag net te halen... 8)
De bergrug aan de linkerzijde vormt de grens tussen Oostenrijk en Italië.Achter het ijs wat je ziet, ligt aan de noordzijde het gletscherskigebiet van het Kaunertal (Tirol).
Schitterend landschap, mooi werk weer. Van jou platen krijg ik ook altijd zin om naar het hooggebergte te gaan :) Is het lang lopen op dat pad naar die gletscher?
ehtweak schreef op zondag 05 juni 2016 @ 23:20:
Ik ben idd wel eens (ongeveer) op die locatie geweest, in de avond. Maar dat viel eigenlijk tegen. Ten eerste heb je op een specifiek tijdstip ineens een enorme schaduwplek in zo'n dal, omdat de zon achter een berg verdwijnt.

Vind het zelf ook helemaal niet >:) erg, zo midden op de dag, maar het standaard commentaar is meestal tegenovergesteld. :|
En soms heb je van die dagen dat het ongelofelijk helder is. Meestal als het de dag/nacht eerder geregend heeft. Dan is er juist geen nevel. M.a.w. het doet echt, letterlijk, pijn aan je ogen als je zonder goede donkere zonnebril om je heen kijkt. En het blauw is op zo'n dag echt zo fel. Heeft ook te maken met de hoogte. Ik sta zelf al boven de 2000m en de toppen die je ziet zijn allemaal 3000m+.

Met oranje bedoel je waarschijnlijk die bruin getinte rotsen? Wederom; dat is in het echt ook zo.
Juist dit scherpe licht en de enorme contrasten is vaak ook een fotografische uitdaging (vind ik zelf) om het in beeld te krijgen, zonder over/onderbelichting.

En ja, het is een samengestelde opname. 12k x 6k pixel groot is het origineel. Destijds gemaakt met een Nikon D200. Was al blij dat ik nog enigszins het enorme dynamisch bereik kon vastleggen met die camera.

Qua compositie; ja, idd, achteraf kan het altijd anders.
Maar op dat moment, voor zover ik me kan herinneren, wilde ik de route, het thema "Der Weg ist das Ziel" in beeld brengen. In datzelfde album is het dal in volle panoramische breedte te bekijken. :)

O.a. dit:
[afbeelding]
Langtaufers2007Pano02 by Erik Haak, on Flickr

Ook grappig om te zien, dat door iets andere lichtval, de intensiteit van bepaalde gekleurde rotspartijen ook meteen anders overkomt. Dat laatste panorama is ook net onder een andere hoek t.o.v. de zon genomen. En dan ogen diverse kleuren ook gelijk anders.
Deze vind ik stiekum nog indrukwekkender :)
MattiB schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 19:43:
@ehtweak, gave panorama heb alleen het gevoel dat er wat aan de onderkant ontbreekt. Misschien komt het doordat je al snel het gevoel hebt om in het dal te willen kijken

Een paar ganzen weten vast te leggen. Was zelf nog bezig met het opzetten van mn statief toen deze twee vrienden langs kwamen. Ben nog aardig tevreden met het resultaat ondanks dat ik half met een statief in mn hand stond :)

[afbeelding]Nuuksio by Matti Boeschoten, on Flickr
Mooi licht, mooie kleuren, mooie reflecties. Alleen die ganzen zie ik niet :P
Deathchant schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 22:03:
Als silhouet is t wel gelukt. Die ganzen...was leuker geweest als ze inderdaad niet in het donkere gedeelte zwommen, maar zoiets kun je helaas niet afdwingen ;)

Ik ben nu 2 weken terug van Schotland en ik heb echt non-stop mooi weer gehad. Geen spat regen.

Misschien moet ik nog eens wat laten zien:

1: Zonsopkomst vanaf Seilebost kijkend naar het strand van Seilebost. f/8, ISO100, 1/160.
[afbeelding]
2048-reso

2: Zonsondergang vanaf Kilmuir kijkend naar de bergen van Isle of Harris. f/5.6, ISO100, 1/320.
[afbeelding]
2048-reso

3: Uitkijk op de Cuillin bergen 3km van Elgol af. f/8, ISO100, 1/160.
[afbeelding]
2048-reso
Mooi, weer een Schotlandpost _/-\o_

De eerste zou je niet zeggen dat het Schotland is, ook al weet ik door jou testcase (van volgens mij vorig jaar?) inmiddels dat je in die hoek ook schitterend blauw water hebt :P Ik heb wel het idee dat het water rechts een beetje afloopt, of is dat groothoek vervorming?

Je 2e plaat is mooi sfeervol, wel moet je hem op groot formaat kijken; dan komt de donkere voorgrond beter tot zijn recht.

De derde associeerde ik in eerste instantie eerst met Oostenrijk ofzo door de vorm van de berg :o
Deze vind ik qua compo de minste. Ik vind de voorgrond wat saai.
DivWhis schreef op maandag 13 juni 2016 @ 05:41:
@ Deathchant Grappig. Bij de eerste worden mijn ogen constant gefopt en denk ik dat er een soort gat in het water zit onder in het midden. :). Alle drie prettige platen, al vind ik de eerste het minste. Komt waarschijnlijk omdat ik wat mooie wolken mis, waardoor 1/3 van de foto eigenlijk niets te zien heeft.

Bij de tweede en de derde vind ik de gelaagdheid en de diepte erg goed werken. Erg fijn.

@MattiB Technisch goed. De spiegeling klopt. Maar je mist iets extra's wat als onderwerp kan fungeren. De Gansen net even tien meter dichterbij en rechtsonder gekaderd had dat bijvoorbeeld wel kunnen zijn.

Dit weekend even naar Vegas geweest om mijn geluk te beproeven. Ook nog even een auto gehuurd om een beetje rond te rijden. Deze foto's zijn gemaakt in the Valley of Fire tijdens zonsondergang.

Nice! Valley of Fire is mooi, was ooit mijn eerste park in de SouthWest dat ik bezocht _/-\o_ Je hebt 2 mooie platen neergezet, vooral de eerste bevalt me wel. De tweede vind ik de voorgrond voor het mooie iets te licht. Oog wat 'gek'. Lightstars zijn wel tof in beide platen.
Deathchant schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:46:
Tis maar net wat je leuk vindt he. Als jij lichtere voorgronden prefereert, dan vooral zou houden. Ik vind het soms een beetje onnatuurlijk uitzien als de voorgrond zo enorm licht is terwijl je tegen de zon inschiet. Dat is ook de reden dat ik mijn eigen foto 2 niet lichter maak. Komt onnatuurlijk over.
Een omgekeerde ND hehe.
Heb je de voorgrond niet met een brush belicht? Ik zou anders zeggen gewoon de belichting in de brush iets minder. Een halve stop ofzo en dan oogt het natuurlijker.

offtopic:
Heb je een ND grad? Ik was serieus aan het overwegen om zo'n ND grad filter te kopen, maar ik ben nog aan het twijfelen wat het nut ervan is als ik in LR ook zo'n ding kan toevoegen. Het nut dat ik zie: gebalanceerdere belichting, geen multi-exposure meer nodig. Maar ja, het werkt alleen goed als je niks aan de horizon hebt, of heb je ervaring uit de praktijk dat het ook bruikbaar/werkbaar is als je rotspieken en bomen e.d. boven de horizon hebt uitkomen?

btw, het dynamisch bereik van de 6D ben ik wel erg tevreden over, zo tevreden dat ik heel vaak niet eens een multi exposure hoef te doen bij tegenlicht shots.
Als ik even in mag haken: ik heb een hele stapel grijsverloopfilters liggen, maar die zijn volgens mij sinds LR HDR-ondersteuning heeft niet meer uit het doosje gekomen. Dit geeft zoveel meer gemak en minder gekloot. Ik werd constant gek van te donkere objecten boven de horizon of toch nog te fel verlichte delen. Nee dan blend ik ze wel indien nodig >:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

En o ja ook effe een foto dumpen :+

Afbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/8/7548/27151979615_07d12f6172_c.jpgReflecting sky @ Alblasserwaard by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
Heerlijk strak water, mooie kleuren. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

marceltuit schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:52:
[...]

Schitterend landschap, mooi werk weer. Van jou platen krijg ik ook altijd zin om naar het hooggebergte te gaan :) Is het lang lopen op dat pad naar die gletscher?
Kijk, daar doen we 't voor! oOo
Da's nou altijd leuk om te horen. Dat het kijken naar mijn panos, verlangen naar de Alpen opwekt. Danku, danku. _/-\o_
Ik probeer er geen kermisbewerking of 500px-over-the-top PP sausje over heen te gieten. Maar gewoon, zoals het is. In HOGE resolutie zodat je enigszins het gevoel kunt krijgen hoe het daar ter plekke was en wat voor een overweldigende indruk het bij mij, iedere keer weer, achterlaat.

Lang lopen? Tja, wat is lang? Hemelsbreed is het maar een paar kilometer, maar er zitten ook nog wat vertikale obstakels tussen. Maar in principe zijn het allemaal dagtripjes; mits goede conditie en ditto uitrusting. >:)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@marcel, dank voor je leuke comments :)
Het ligt eraan wat je voor horizon aanhoudt :) Bij de strandfoto heb ik het water bij de bergen als horizon aangehouden en dan is ie recht. Het strand zelf loopt natuurlijk niet kaarsrecht. Bij de 2e foto heb je zo'n beetje nevel en de horizonlijn van de bergen zelf. Die laatste heb ik aangehouden.

Bij de 2e foto...dat was ook echt een lucky shot moet ik toegeven. Ik had geen tijd om multi exposure te maken omdat de zonsondergang zo snel ging, dus ik wilde het moment pakken. Beter was een multiexposure geweest idd. Maar zoals ik ook al aan DivWhis aangaf; ik ben niet iemand die voorgronden graag te licht maakt als het niet natuurlijk uitziet.
By the way, ik had bij CameraTools de PeakDesign Shell besteld (nooit nodig gehad :)) en daar zat een flinke couponcode bij voor Xpozer. Ik heb deze 2e foto op 60x90 als Xpozer besteld voor 35 euro. Schijnt echt goed te zijn heb ik me laten vertellen. Komt goed uit bij onze mooie paarse muur in de woonkamer ;)

De 3e...ja nu je 't zegt...komt idd een beetje Oosterijks over. De bergen zijn daar wat meer piekig. In Schotland heb je verschillende variaties. Harris is glooiend, Skye is piekig.

Over jouw foto: ja mooi weer hoor. Minimalistisch, prachtige kleuren, natuurlijke belichting echt TOP! Het blauw links in de hoek vind ik wel wat te verzadigd, maar volgens mij hoort verzadiging toch wel een beetje bij een Tuit-foto :) Ik vind het overigens wel jammer dat je maar tot 1024 reso uploadt. Ik zou zo'n foto wel eens wat groter willen zien. 2048 ofzo. Dan kun je wat meer de scherpte en de diepte enzo beoordelen. Ik heb ook een 2560-monitor dus 1024 is niet echt mooi groot hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Over jouw foto: ja mooi weer hoor. Minimalistisch, prachtige kleuren, natuurlijke belichting echt TOP! Het blauw links in de hoek vind ik wel wat te verzadigd, maar volgens mij hoort verzadiging toch wel een beetje bij een Tuit-foto :) Ik vind het overigens wel jammer dat je maar tot 1024 reso uploadt. Ik zou zo'n foto wel eens wat groter willen zien. 2048 ofzo. Dan kun je wat meer de scherpte en de diepte enzo beoordelen. Ik heb ook een 2560-monitor dus 1024 is niet echt mooi groot hier ;)
Niet dat het echt veel groter is maar mijn foto's staan met lange zijde = 1200 op flickr :P Maar je bent al de 2e in 2 dagen die het erover heet dus misschien moet ik toch maar eens wat groter erop zetten.
Bij de 2e foto...dat was ook echt een lucky shot moet ik toegeven. Ik had geen tijd om multi exposure te maken omdat de zonsondergang zo snel ging, dus ik wilde het moment pakken. Beter was een multiexposure geweest idd. Maar zoals ik ook al aan DivWhis aangaf; ik ben niet iemand die voorgronden graag te licht maakt als het niet natuurlijk uitziet.
By the way, ik had bij CameraTools de PeakDesign Shell besteld (nooit nodig gehad :)) en daar zat een flinke couponcode bij voor Xpozer. Ik heb deze 2e foto op 60x90 als Xpozer besteld voor 35 euro. Schijnt echt goed te zijn heb ik me laten vertellen. Komt goed uit bij onze mooie paarse muur in de woonkamer ;)
Volgens mij leent deze foto zich prima voor een afdruk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavi86
@Deathchant, mooie platen!
@DivWhis, nette platen. Belichting heb je goed op orde IMO. De eerste vind ik het mooist met de zon die net over de rotsen heen kijkt.
@marceltuit, nice! mooie rustige en strakke plaat!

Foto van mijn tijdens een tripje naar het mooie Slovenië

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/8/7694/27365269120_eafb9f2a27_c.jpgChurch Jamnik by Mario Visser, on Flickr

www.mariovisser.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
@divwhis: mooi landschap en mooi licht. Mag van mij wel iets meer 'sfeer' in, iets meer contrast tussen het landschap en de lucht. Lucht mag van mij wel wat donkerder, maar das puur mijn smaak. Ook had de voorgrond op de 2e plaat van mij wel wat nadrukkelijker aanwezig mogen zijn. Nu staat er iets op, maar het is het net niet zeg maar.

@marceltuit: mooie minimale plaat met mooie kleuren. De horizon in het midden vind ik hier ook prettig.

@mavi86: ook een mooie sfeervolle plaat. Die mist achter het kerkje is erg mooi.

Ik heb inmiddels ook weer wat nieuw spul op m'n flickr staan :) Hier een paar:

Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/2/1713/26207441546_2bd6a26b4c_c.jpgGetting the Shot by Albert Dros, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/8/7632/26956319042_181bd33c7e_c.jpgThe Green Walk by Albert Dros, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/2/1577/26338813260_a32f052ebd_c.jpgDark Link by Albert Dros, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/8/7351/26406003343_3cecde7eea_c.jpg Conflicting Moods by Albert Dros, on Flickr

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jon NH
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 21:10
@MarcelTuit: De spiegelingen doen het goed in deze plaat, tevens mooie zachte kleuren.

@Mavi86: De opbouw van lagen in de foto zorgt voor een mooie dieptewerking!

@Adros: Fantastische platen als altijd, de foto's die je geschoten hebt bij Cinque Terre (Flickr account) zijn echte juweeltjes, krijg meteen zin om de koffers te pakken richting Italië!

Zelf heb ik eindelijk weer tijd gehad om eropuit te trekken. Ondanks de zware stortbuien van de afgelopen dagen komt de zon toch telkens weer een paar minuten tevoorschijn alvorens onder de horizon te verdwijnen, hierdoor tussen de buien door dit typisch Hollandse tafereel kunnen vastleggen. Feedback is altijd welkom!

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/8/7555/27279985344_f80c38639b_c.jpgDutch sky by Jon van Dijk, on Flickr

[ Voor 15% gewijzigd door Jon NH op 25-06-2016 10:18 . Reden: Geüpdatet versie n.a.v. feedback Tweakers ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Mooi moment, maar je voorste schaapje staat wel erg onnatuurlijk door de groothoeklens vertekening.

Adros mooie platen, minder bewerkt dan anders, wat fijn wegkijkt. Laatste voelt wat vreemd door de mistige golven en de poel op de voorgrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
@adros, zoals gewoonlijk super platen! die eerste vind ik echt heel gaaf!
@Jon NH, mooi sfeertje! ben het met bovenstaande eens wat betreft het schaapje :)

www.mariovisser.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
@jon NH Mooie plaat. Ik had de compositie net wat anders gepakt. Bij dit soort momenten moet je altijd snel schakelen en denken. Ik had zelf de schapen wat meer in het midden zet, en ook wat groter (dus dichter op de schapen). Dan kom je qua compositie wat lekkerder uit. Ik heb net zelf een soortgelijk shot gemaakt waarbij ik supersnel moest handelen. Een volle regenboog met een lijn koeien in het midden :) Upload ik later. Ik heb deze eergisteren geschoten:

Afbeeldingslocatie: https://c6.staticflickr.com/8/7354/27225409093_26836c6c33_c.jpgDutch Summer by Albert Dros, on Flickr

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 09:51
Hele fijne plaat om naar te kijken Albert! Ik had hem al op Flickr voorbij zien komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Laatst online: 18-09 22:13

Karel V

Een simpele ziel

Ja, erg mooi! Het lijkt een beetje in de buurt van de huisjes met molen foto's die we dit afgelopen half jaar al meerdere malen op GOT voorbij hebben zien komen. Jouw gekozen standpunt vind ik een unieke invulling om hetzelfde te laten zien en maakt het weer interessant om ernaar te kijken. De lucht is helemaal goed en in combinatie met het water is dit een mooi voorbeeld waarbij de horizon in het midden wel prima werkt. Wat mij betreft een showcase foto.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jon NH
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 21:10
Bedankt voor jullie feedback. Ik heb de foto in mijn vorige post voorzien van een update met betrekking tot het schaapje, deze stond er inderdaad wat typisch bij. Met behulp van de warptool heb ik getracht het beestje weer enigszins in een natuurlijke houding te geven. Aan de compositie is achteraf helaas weinig, ben het wel met je eens dat het de foto een stuk sterker zou maken (even een uitsnede gemaakt in Photoshop).

@Adros: Je hebt wederom een originele compositie weten te maken van een veel gefotografeerde locatie! Verder niks op aan te merken, de symmetrie door de spiegeling kijkt lekker weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavi86
@Adros, gave plaat! je hebt een mooie lucht te pakken tijdens het maken van de foto

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/8/7292/27832968232_03bf0954e9_c.jpgPeace and clarity by Mario Visser, on Flickr

www.mariovisser.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 23:02
Gruwelijk fijne platen hierboven!
Mooi om een keer een wat bredere pier met hekken te zien, doet de foto goed.

Afgelopen zaterdag onderweg geschoten:
Afbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/8/7498/27859275431_88b8ca40e4_c.jpgSunset Graze by Martijn Hendriksen, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Mavi, je hebt in de lucht wel behoorlijk nabewerkt, of is het een photomatix foto waarbij de halo niet weg te krijgen is? Ik vind de lucht helaas wat onnatuurlijk ogen, terwijl het onderwerp en de sfeer wel goed is.

@whiskyphreak (drink je ook graag schotse whisky?) Mooie foto hoor. Die nevel heeft mooi effect. Volgens mij is ie toch net iets te magenta. Het wit in de koe links is ook beetje magenta...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:36
@adros, schitterende landschapsplaat!

Tijdje niks gepost, afgelopen maanden weer wat nieuwe plekken bezocht en mijn nieuwe camera (Olympus m4/3) kunnen testen:

Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/9/8818/28069930290_9c24b34139_c.jpgGrand Tetons National Park by Sander, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://c6.staticflickr.com/9/8890/28273853501_b269c26982_c.jpgGrand Tetons by Sander, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/9/8682/28069934790_be984120f8_c.jpgGrand Tetons by Sander, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/9/8895/28249003572_a531ed14d5_c.jpgBadlands National Park by Sander, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/8/7562/28249005702_ed71b47a5b_c.jpgBadlands National Park by Sander, on Flickr

Van de eerste foto was het tijdstip (midden op de dag) niet ideaal qua belichting, maar desondanks geen verkeerde foto vond ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@sakete: mooie serie, waarbij vooral de Badlands het goed doen bij mij door het wat softere licht door de bewolking. Dat is bij de tetons gewoon te hard...

@whiskyfreak: mooie kleurtjes en compo met die koetjes!

Van mij ook nog een plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/8/7440/28187578731_09db5749d7_c.jpgSchiessentumpel from above @ Mullerthal trail by Marcel Tuit, on Flickr

[ Voor 42% gewijzigd door Polariteit op 17-07-2016 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
@Whiskypeak, heerlijke Hollands. Leuke sfeer en mooi licht met die mist.

@Sakete, prachtige omgeving. Toch jammer dat het licht je niet mee zit. De badland foto's zijn erg flets en missen een punch wat mij betreft. Bij de Tetons eigenlijk weer te hard licht. Voor mij is qua compositie de derde foto het fijnst. Je blik glijdt hier mooi over het water richting de bergen.

@Marceltuit, Weet niet wat ik ervan moet vinden. Het is heel moeilijk in te schatten waar je naar kijkt, het zou zo maar een klein plasje kunnen zijn wat weinig voorstelt. De compositie misschien ook wat te centraal.

Zelf ook weer genoten van de lange zomer avonden hier, daarnaast eerste keer met Photoshop de boel bewerkt. Misschien iets teveel van het goede maar ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/9/8428/27754076254_46b8603e6e_c.jpgNuuksio, on Flickr

[ Voor 3% gewijzigd door MattiB op 17-07-2016 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Tournataka schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:59:
[...]

Zal straks eens kijken of er bij mij nog wat mooie resultaten uit gekomen zijn, gisteren terug gekomen van een tourtje Hawaii ;)

[afbeelding]Napali Coast by Jurre Vriens, on Flickr

Panorama is gemaakt op een trail welke over een deel van de Nā Pali Coast op Kauai loopt. Prachtige ongerepte natuur, met een beetje mazzel zijn er zelfs de dolfijnen (zomers, en walvissen 's winters) in de zee te spotten :) Persoonlijk best tevreden over het plaatje, enkel de wolken in de linker boven hoek zijn er niet helemaal lekker uit gekomen.
De "gloei" welke linksonder om de rotsen lijkt te zitten is slechts een ondiep stuk in de zee :)
Ik denk dat je hier veel meer mee kunt doen. Ik vind hem eerlijk gezegd te donker (zowel de voorgrond, de lucht & het water) en te koud, terwijl je duidelijk ziet dat de zon schijnt. Ik zou dat dan ook laten overkomen op de foto. Plukjes wolken zijn zelfs quasi zwart. Ik zou op z'n minst de belichting omhoog gooien en evt de kleurtemperatuur wat aanpassen.

Ter vergelijking, hier mijn shot van hetzelfde park (niet de trail, enkel de lookout):
Afbeeldingslocatie: https://photos.smugmug.com/Travel/Hawaii-2011/Kauai/i-LjVK3Mz/0/L/IMG_3364-bewerkt-L.jpg

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Laatst online: 18-09 22:13

Karel V

Een simpele ziel

Marceltuit, voor mijn gevoel is het geen klein plasje. Toch kan ik me wel in MattiB vinden. Mijn aandacht wordt getrokken door de drie kolkende witte vlekken aan de bovenkant van je foto die daar afgekapt worden. Mogelijk had een verticale compositie hier beter gewerkt.
MattiB: de foto lijkt naar links te hellen door het lijnenspel. In werkelijkheid heb je hem wel degelijk recht genomen. Het verwarrende lijnenspel, de rust en de kleuren maken het een interessante foto om te bekijken. Zeker niet té bewerkt wat mij betreft.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Pagina: 1 ... 30 ... 45 Laatste

Let op:
Ook hier mag je reageren op je voorganger :) Dat houdt het topic waardevol voor iedereen. Denk daarbij aan het verkleinen van je foto's!