[Verzamel] Landschappen deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 23:03

Deathchant

Don't intend. Do!

jammer van het slechte contrast en kleuren.Met name die laatste is zeker een mooie plaat!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289407

KLeuren zijn wat flets bedoel je?

Deze zonder tegenlicht maar wel wat saaier:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5212/5517537829_63d4b84030_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 10:36
Niet zozeer saai alswel te rommelig. Er gebeurt heel veel op een relatief klein stukje foto.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03 22:19

M.E.Amrani

...heeft honger

@apojapo: je een na laatste (zittende persoon) is erg leuk
@wijnands: Zwart/wit conversie past erg goed bij het beeld!
@Shiverzz: Ondanks je extreme bewerking toch erg mooi!

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5177/5530846674_6063a130f5_z.jpg

beetje te druk/rommelig?

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05 22:51
Boompje(s) links maken het net te druk. Als je die had weggesnoeid was het mooier geweest.

Wel mooie kleuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:35

Polariteit

Fietsende fotografeur

@apojapo: Jammer van de fletse kleuren. Ook vind ik de lucht in de eerste te 'nep' overkomen.

In je tweede post is het lucht inderdaad stukken beter, maar sluit me aan bij Wijnands dat deze wat rommelig oogt. Ik denk dat je hier met een groothoek beter uit was geweest, want vooral de voorgrond vind ik erg krap ogen. Dan had ook de 'lijn' van de klif rechts helemaal doorgelopen denk ik.

Mag ik trouwens vragen waar dit is?

@M.E. Amrani: Kleuren vind ik te extreem, en dat boompje links vind ik inderdaad niks toevoegen.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5052/5534017631_d7c949cc7b_z.jpg
Tentacles... by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind die van Amrani zeker sfeervol dankzij de kleuren en de highlights. Weet niet hoe het origineel is maar met de nabewerking zit het wel goed vind ik. Wel mis ik wat diepte en een onderwerp. Bijv. een pad die ergens naartoe leidt waardoor je ook wat verder kan kijken.

Marcel, leuk idee. Doordat je veel open ruimtes hebt vind ik hem wel wat saai. Ook vind ik de takken aan de rechterkant wat vreemd ogen, alsof er een soort mistlaag voor zit. Tot slot vind ik de lucht te donker, ik mis wat highlights.

Mijn laatste foto is genomen in Hoog-Normandië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Bedankt allemaal voor de feedback!
@Marcel: Niet bijzonder qua onderwerp om eerlijk te zijn. Wel leuk dat dieptewerking

Heb vignet bewust toegevoegd, vond het er wel bij passen. Wat vinden jullie?
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5252/5535661962_373f4f449b_z.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door M.E.Amrani op 17-03-2011 21:19 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:50

bobcom

Dedicated dabbler

Wel mooi zoals je links en rechts boom resp. flat halveert - geeft de indruk dat er nog veel meer in die mist woont. Er hangt voor mijn gevoel wel een soort groenzweem over, waardoor de mist imo minder "mistig" wordt: zou een subtiele z/w omzetting wat zijn, of wat stoeien met slidertjes? Wat vignet betreft: 50/50 oftewel ja,nee. Komt misschien omdat de foto toch ook nog iets anders nodig heeft :?

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:28
Anoniem: 289407 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 18:42:
[...]

Mijn laatste foto is genomen in Hoog-Normandië.
Ik meen Etretat te herkennen, een stukje boven Le Havre. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Thanks bobcom!

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5302/5559409067_ed8d3c0567_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5265/5559986662_7f04cf98e4_z.jpg

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-05 20:49
Goed gebruik gemaakt van het licht dat invalt.

Misschien kan je juist proberen om wat contrastrijkere foto's te plaatsen ipv deze foto's. Want nu lijkt het op zich wel saai.

@Apojapo

De toning is inderdaad wel aardig, maar zou deze foto's willen vergelijken met de contrast rijkere foto's.

[ Voor 25% gewijzigd door Servertje op 26-03-2011 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die laatse is mooi zeg. Vind de toning ook wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87842

De knopjes zijn al goed zichtbaar bij de struiken en bomen hier...

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5133/5565294220_39a4dc1d8f_z.jpg
Voorjaar 2011 langs de Nieuwkoopse plassen by Middel47, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkCantPark
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-12-2023

MarkCantPark

Stay awhile and listen...

@ M.E.Amrani - Laatste foto kijkt heerlijk weg. Prachtig!
@ Neron - Gave foto, zeker omdat het landschap out of focus is. Deze kan je misschien ook wel indienen bij de week opdracht 'Bokeh'

Foto gemaakt op het Hjalmaren meer in Arboga, Zweden. Al een tijdje geleden, echter nieuw leven ingeblazen. Misschien iets teveel contrast?

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5223/5565816388_72377d4e82_z.jpg
Cloudy sunrays overcasting Hjalmaren in Arboga Sweden by MarkCantPark, on Flickr

MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je wel, ik zal vanmiddag even kijken of ik het kan aanbieden bij de wedstrijd.

Jouw foto heeft ook mooi licht, lekker warm en de bundels van de zon door de wolken vind ik altijd erg mooi.

Misschien kun je proberen om je horizon wat minder in het midden te houden, voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@M.E. Amrani: die tweede is mooi, met die lichtstralen die van links het beeld binnenkomen. De eerste vind ik niet zo spectaculair, waarschijnlijk omdat ik niet ver genoeg met de weg mee kan kijken.

@Neron: Ik vind dit eigenlijk geen landschapsfoto. Je achtergrond is teveel geblurred :P En de takjes vind ik om eerlijk te zijn niet echt spectaculair

@MarkCantPark: Toffe zonnestralen, jammer va de uitgebeten vlekken in de lucht!

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5291/5567900845_ae97f5c4c1_z.jpg
Mirror mirror by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het een mooie foto, misschien kan die iets lichter, en iets meer ruimte boven de linker boom misschien, iets ruimer kaderen... Ik vind dit soort 'doorkijkjes' altijd erg interessant, maar probeer dan altijd naar wat drijvends te kijken in het water, zodat dit voor diepte zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dank je Neron.

Wat betreft de uitsnede: ga ik eens proberen. Ik heb denk ik te krampachtig geprobeerd de horizon uit het midden te halen.

Wat betreft iets drijvends in het water: mee eens. Er zwommen ook meerkoeten, maar die vlogen vrij snel weg nog voor de sluiter weer dicht was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:21
@marceltuit: helemaal eens met Neron eigelijk, wel een fijn landschap
@MarkCantPark: misschien dat de foto nog iets verder onderbelicht had kunnen worden, aangezien de rest toch al zwart was. Mooie lucht met die zonnestralen!
@Neron: Ik vind het ook geen landschap eigenlijk. Ik ben wel benieuwd hoe de achtergrond er uit zag.
@M.E.Amrani: Vooral de tweede vind ik erg goed. Mooie zonnestraling en de toning roept de goede sfeer op.

Ik was laatst aan het rondfietsen op de Veluwezoom. Het was erg zonnig dus de lucht was een beetje saai, vandaar ook de z/w versie. Misschien dat de boom een iets kleiner deel van de foto in had kunnen nemen.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5136/5574444558_b03d6bff16_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik vind hem vooral erg centraal, en dat maakt de foto helaas niet al te spannend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik vind het centrale juist geen probleem. Ik vind het onderwerp zich er wel voor lenen. Wat ik wel met marcel eens ben, is dat hij niet spannend genoeg is. Ik vind het zelf ook altijd moeilijk om dit soort onderwerpen spannend te krijgen. Ik experimenteer meestal met UWA om de boom een nog reusachtiger formaat te geven. Of veraf staan en dan dik inzoomen zodat de achtergrond wat meer in het niets valt. Moeilijk moeilijk....

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401935

Afbeeldingslocatie: http://r16.ams03s14.c.bigcache.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/medium/45204553.jpg?st=lc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@MarkCantPark: Het is natuurlijk allemaal persoonlijk, maar de voorgrond stoort mij te veel op deze foto. Had hem liever zonder gezien....

@Marceltuit: Prachtige reflecties op het water. Heel mooi vastgelegd.

@PowerUp: De centrale plek van de boom op de foto is ook voor mijn geen probleem. Ik vind het een prachtplaat. Ook het z/w effect bevalt me prima.

Regge (Ypelo)
Afbeeldingslocatie: http://r1.ams03s14.c.bigcache.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/medium/50404273.jpg?st=lc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:22

Phydomir

Dennis

@l-vandervegt

Ik vind foto's waar je mee de diepte in wordt genomen altijd erg fraai. Op een natuurlijke manier bekijk je zo automatisch de gehele foto. Ik vind hem alleen iets wat flets (kan aan mijn beeldscherm liggen) en op full size is hij nergens echt scherp.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:12
@M.E.Amrani: die 2de foto vind ik echt een heerlijk sfeertje hebben.
@Neron: het landschap vind ik nu net te onscherp. Verder wel goede verhoudingen in kleuren en beeldvulling.
@MarkCantPark: het plaatje klopt gewoon. Mooi gevangen zonnestralen, silhouet-achtige achtergrond, het water wat mooi belicht is.
@marceltuit: mooie reflectie te pakken. Maar ik vind het doorgaans leuker dat er bij reflectiefoto's dan meer symmetrie is => horizon in het midden. Persoonlijke keuze dus.
@PowerUp: ben het eens met het andere commenteer. Ik zou hem persoonlijk wat meer van onderaf nemen zodat je de boom mooi helemaal tegen de lucht kunt laten afsteken. De zwart-wit omzetting vind ik wel geslaagd.
@l-vandervegt: in de eerste foto zie ik het mooiste licht op de achtergrond. Beetje jammer, net wat verder een foto nemen was mooier geweest.
Tweede foto: de waterloop heb je goed gevangen. Kleuren zijn een beetje saai, mag best een tikje meer spatten zonder te overdrijven. Ik zou overigens niet het origineel plaatsen, want die resolutie is duidelijk teveel gevraagd van de sensor.

Eentje van mijn kant. Panorama van 3 foto's genomen in het Dommeldal.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5297/5543784543_cbfb73f9bc_z.jpg

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks voor de reacties! Wil er graag van leren ....
Universal Creations schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 21:18:
..... Ik zou overigens niet het origineel plaatsen, want die resolutie is duidelijk teveel gevraagd van de sensor .....
Wat bedoel je daar precies mee?

Verder heb ik niet zo heel veel met hoogspanningskabels in de natuur. Zie de natuur liever zonder. De foto is wel mooi genomen en vol diepte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik zie op 100% alleen maar vlekjes i.p.v. pixels. Ik denk dat als je de foto verkleint naar 6MP je net zoveel detail hebt als nu met 12MP. Het lijkt op heftige ruisreductie, maar dat lijkt me sterk bij iso80.
Kijk, niet iedereen heeft een dslr om foto's mee te maken (om wat voor reden dan ook), maar je moet rekening houden met de beperkingen die je camera heeft. Als ik een foto maak met iso25200, dan weet ik dat ik flink wat ruisreductie moet toepassen en dan is mijn foto prima op webformaat, maar ik ga er geen full-res van plaatsen, want de foto bevat dan gewoon veel te weinig detail.

Nog over de hoogspanningsmasten: ik maak meestal ook landschapfoto's zonder hoogspanningsmasten erin (al is dat hier wat lastig...), maar soms vind ik het contrast tussen strakke rechte lijnen en symmetrie enerzijds en de organische vormen en kleuren van de natuur anderzijds mooi om in 1 foto te plaatsen.

[ Voor 17% gewijzigd door Universal Creations op 02-04-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@i-vandervegt: die eerste plaat vind ik erg mooi, vooral door het mooie licht achterin de plaat. Enige verbeterpuntje zie ik het door de knieen gaan. De tweede kijkt niet zo prettig: flets en onscherp.

@Universal creations: Tnx voor je comment.

Jou plaat heb ik een beetje een dubbel gevoel bij. Ten eerste heb je de lijnen die de diepte ingaan door de hoogspanningsmast. Prima! Ten tweede heb je de schuine curve die van links onder naar rechts gaat. Zorgt ook voor wat diepte. Prima!

Wat ik echter toch wat minder vind is dat deze twee verschillende richtingen samen geen fijne combinatie vormen. Op de een of andere manier vind ik ze te veel met elkaar in conflict.

Verder wel mooie kleuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 13:56
@Universal Creations:

Mooi foto, het creëert een mooi diepte gevoel. Ik heb het gevoel dat je m nog een kleine beetje naar rechts zou kunnen draaien. Dat kan gezichtsbedrog zijn door de lijnen die net niet gecentreerd zijn.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5308/5594648321_222df1bbbe_z.jpg
Dwingeler Stroom by MarkdeR, on Flickr

Foto genomen tussen Dieverbrug en Dwingeloo in. Ik reed er langs en zag dat het zulke mooie wolken waren en dat het water mooi stil lag, dus direct omgekeerd. En langs de drukke weg met langsrazend verkeer deze foto kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ossi, ik ben meestal niet van de zwart-wit landschapfoto's. Landschap = kleur!!! ;)
Maar ik vind het bij deze foto wel goed uitpakken, daar je de nadruk op de wolkenpartij+spiegeling hebt.
Het valt dan verder in het niets dan het eigenlijke landschap eromheen niet veel boeiends is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Deels eens met Deathchant: landschap hoort kleur te zijn. Verder vind ik de zwartwit bewerking voor deze plaat dus ook niet lekker uitpakken.

Compo is verder wel ok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 13:56
marceltuit schreef op donderdag 07 april 2011 @ 06:43:
Deels eens met Deathchant: landschap hoort kleur te zijn. Verder vind ik de zwartwit bewerking voor deze plaat dus ook niet lekker uitpakken.

Compo is verder wel ok!
Ik zal m wel een keer in kleur plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5188/5614320170_39e9e701fa_z.jpg
Iced water on a sunny day.. by Marcel Tuit, on Flickr

Een lange sluitertijd-plaat van mijn kant. Was eigenlijk mijn bedoeling om ook bewegende wolken op de plaat te zetten, maar die gingen weg als sneeuw voor de zon zodra ik met de camera buiten de deur kwam :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Laatst online: 22-03 02:03
@marceltuit
Plaat is alsnog goed gelukt! Misschien iets aan de donkere kant, maar het heeft op deze manier ook wel iets.

Bloemetjes:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5070/5652927704_8306c5f5ab_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

is inderdaad iets aan de donkere kant, maar dat heb ik eigenlijk bewust zo gelaten. had hem nog wel iets op kunnen lichten, maar dan was de foto gelijk minder krachtig (imo)

Jou plaat is best tof (voorgrond) en best saai (licht/lucht) tegelijk! Ik zou zeggen ga nog eens terug met een paar grijsverloopfiltertjes en dan rond zonsop/ondergang. dan is je plaat gelijk 20x spannender/mooier. Nu vind ik (persoonlijk) het saaie licht en de witte lucht nogal een dooddoener voor de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
marceltuit schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 07:27:
is inderdaad iets aan de donkere kant, maar dat heb ik eigenlijk bewust zo gelaten. had hem nog wel iets op kunnen lichten, maar dan was de foto gelijk minder krachtig (imo)

Jou plaat is best tof (voorgrond) en best saai (licht/lucht) tegelijk! Ik zou zeggen ga nog eens terug met een paar grijsverloopfiltertjes en dan rond zonsop/ondergang. dan is je plaat gelijk 20x spannender/mooier. Nu vind ik (persoonlijk) het saaie licht en de witte lucht nogal een dooddoener voor de foto.
bij zons op of ondergang heeft hij die gele bloemen niet erop ;) Die hebben nogal de neiging om dan dicht te zijn :P Camera lager en korter op de bloemen zou het beter maken denk ik eerder :)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Paardebloemen ook? Meen je dat nou?

Nooit geweten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
marceltuit schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 08:30:
Paardebloemen ook? Meen je dat nou?

Nooit geweten :+
de meeste bloemen zelfs ;)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Laatst online: 22-03 02:03
Lolbroeken!

Maar wat de lucht betreft ben ik het helemaal met julie eens. Hier zat ik zelf ook mee. Heb het nog met gradient geprobeerd, maar dat ziet er allemaal te nep uit.

Overnieuw dus :P

Ps. dit was trouwens tijdens zonsondergang, zo rond 19:30 a 20:00.

[ Voor 15% gewijzigd door Nismod op 26-04-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaturN
  • Laatst online: 12-05 16:58
Hopelijk valt dit ook onder landschappen?
http://i53.tinypic.com/2e0pph4.jpg

http://i55.tinypic.com/15hflvq.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door PowerUp op 26-04-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik denk dat het meer onder [Verzamel] Bloemen en Planten valt.

De tweede is erg mooi. Bij de eerste vind ik de rechter tulp een beetje storen, deze heeft een beetje een rare vorm. Wel leuk perspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaturN
LOL oke, ga ik daar naartoe verhuizen :+
Bij de eerste foto vind ik de rechter bloem ook irriterend, hij is ook half uit elkaar gevallen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:21
Jep, graag daar verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaturN
@marceltuit: Heerlijke kleur in je foto, straalt rust uit en kijkt goed weg. Dat effect zodat het ijs lijkt is goed gelukt!
@nismod: sluit me aan bij voorgaand commentaar. Ander (lager) standpunt had leuker kunnen zijn.

Oke, nu ben ik terug met een landschaps plaat :)
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5306/5662102302_b02e1aedbe_z.jpg
Indonesian Landscape by Mr Blast-O-Matic, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Wel fijne foto, lekkere kleuren en goedgekozen onderwerp (zo'n groepje bomen is natuurlijk wel leuk om te zien). Ik had de horizon denk ik ietsjes omhoog gedaan, de lucht is namelijk niet zo heel boeiend in het bovenste vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 11:54

ALF

@Ossi : Leuke zwart/wit omzetting, echter zou ik deze toch ook wel eens in kleur willen zien.
@marceltuit: Mooie ingetogen plaat, lekkere kleuren.
@nismod: De lucht is gewoonweg niet echt bijzonder, maar dit is al gezegd. Ik zou de volgende keer ook iets meer van onder te fotograferen, niet te ver, maar iets meer vanaf beneden.
@Saturn: Damn, mooie plaat, niks op aan te merken eigenlijk. Mooie kleuren.

Mijn plaat dan, geschoten vanaf de blauwe kamer Rhenen Neder-Rijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.petervanveen.com/images/testcase/20110426-nederrijn-rhenen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Saturn: Mooie plaat inderdaad! Mooie kleuren, en ook fijne dieptewerking door de bomen en daarachter die laagjes bergen. Wel vind ik de foto op de een of andere manier wat 'krap' ogen. Ik denk dat wat meer groothoek een nog mooiere plaat had opgeleverd.

@Alf: Mooie compo + Kleuren, alleen dat felwitte stuk rechtsboven vind ik wat minder geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 11:54

ALF

@marceltuit Ik zie nu wat je bedoeld met rechts bovenin, echter lijkt dit op de grote versie niet zo te zijn als op deze verkleinde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik zit nu thuis op mijn monitor, en nu zie ik iig nog wel doortekening rechtsbovenin. Het is in tegenstelling tot de monitor van vanmorgen niet alleen maar een wit vlak. Is nog steeds te wit naar mijn smaak, maar al minder erg ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5221/5681280862_9b21dc2417_z.jpg
Happy world between the mills by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

mocht wel iets contrastrijker marcel. Ik zou ook de weg proberen in de hoek van de foto uit te laten komen om het lijnenspel nog meer effect te geven.Probeer ook wat meer variatie erin te houden. De laatste tijd zie ik veel molentjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
@marceltuit: Ik vind de kleuren in je laatste foto een beetje onnatuurlijk overkomen. Je hebt iets te veel vibrance of de blauwe en gele/groene kleuren aangepast denk ik. Misschien dat het al opgelost wordt door de blacks omhoog te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dank voor de reacties.

Wat betreft de weg: dat ging niet, ik wilde koste wat kost die bloemetjes op die plek hebben :+

Vibrance heb ik slechts plus 5 gedaan, en dat had alleen wat effect op het blauw. Denk dat knalgeel zonlicht en polafilter ook een groot effect hebben gehad.

Blacks moest ik afblijven omdat de schaduwen in het gras anders te heftig werden (vond ik).
Probeer ook wat meer variatie erin te houden. De laatste tijd zie ik veel molentjes
Ik snap de hint :P Komt eigenlijk vooral omdat ze hier praktisch om de hoek zijn en redelijk makkelijk in een foto zijn in te passen (misschien idd wel wat cliche af en toe :9 )

[ Voor 13% gewijzigd door Polariteit op 03-05-2011 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaturN
@Alf: Mooi voorbeeld van the golden hour.
@marceltuit: Holands landschap, niet meer, niet minder :)

Mijn bijdrage
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5029/5662104352_dbec8b964c_z.jpg
Paradise Beach by Mr Blast-O-Matic, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272206

Leuk strandje al had ik zelf voor meer lucht gekozen er hangt een mooie wolk, die zie ik liever dan zand dat heel voorspelbaar is. Kleuren zijn wel mooi in orde.

Stadslandschapjes:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5141/5687416407_db0c171933_z.jpg
_DSC5438 by TimYoung 28, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5242/5687423941_475ec49a42_z.jpg
_DSC5387 by TimYoung 28, on Flickr

Geschoten in Romford buitenwijkje van London

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Leadpump
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-04 16:17
*snip* zo gaan we niet met elkaar om -O-

@SarurN Mooie foto, je zou er zo een tijdje gaan zitten.

Mijn bijdrage:
Afbeeldingslocatie: http://www.bestourism.com/img/items/big/254/Taktshang-in-Bhutan_Beautiful-landscape_1168.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 04-05-2011 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*snip*

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 04-05-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

*snip* citaat weggehaald

@Saturn: Op zich nette compo, sluit me wel aan bij freakout wat betreft de lucht. had wel iets meer mogen zijn. Kleuren hadden ook wel iets knallender mogen zijn wat mij betreft... vind ze nu een beetje flets.

@freakout: totaal niet mijn smaak, dus kan er eigenlijk niet zoveel over zeggen. Wat betreft de compo van de eerste zou ik misschien geprobeerd hebben de lijnen wat schuiner in beeld te krijgen zodat er wat diepte inzit.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5101/5688117230_7598ceee3d_z.jpg
Foggy early morning by Marcel Tuit, on Flickr

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 04-05-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*snip*

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 04-05-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 08:41
@Saturn: Fijne foto, al ben ik het met Freakout eens dat de rest van de wolk (en misschien struik rechts?) iets zouden kunnen toevoegen.
@Freakout1: De ruis stoort me in beide foto's, de luchten vind ik in beiden niet interessant en in beiden zou ik meer van een beter belichte voorgrond willen zien. Bij #1 zou een hoger standpunt helpen.
@MrLeadpump: Aardig shot, kleuren zijn me iets tè hard. Ik heb het gevoel dat de gebouwen van de helling afvallen (wrs. gezichtsbedrog, misschien scheef) en denk dat de compressie de rechterkant van je foto verknoeit.
@marceltuit: Heerlijke foto, ik zie het zo vaak als ik naar mijn werk rijd maar sta in het weekend altijd te laat op om het te vangen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Saturn, vind hem erg mooi. Kleuren spatten er vanaf. Palmbomen maken hem erg sfeervol icm het weidse uitzicht.
@Freakout, vind dit geen landschappen en ook geen bijzondere foto's. Bij de eerste maken de struiken en de boom rechts hem te onrustig. Bij de 2de had ik een heel stuk van de lucht afgehaald zodat de aandacht wat meer naar het 'landschap' gaat.
@Mr_leadpump, Indrukwekkend. Compo is ook dik in orde. Wel jammer dat die zo midden op de dag genomen is.
@Marcel, mooi, heel sfeervol. Lekker rustige compo en de bomen zorgen voor genoeg diepte.
1
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3169/5704194790_fee8b2303b_z.jpg
2
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2402/5704194830_f872d5ed56_z.jpg
3
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2697/5704194796_c2865c3eb4_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:20

CyBeRSPiN

sinds 2001

@apojapo: vind het effect in foto 1 en 2 wel wat hebben, die contouren van de bergen op de achtergrond, bij foto 2 leidt die tak in het midden m.i. teveel af.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5304/5693687809_8d7bac7841.jpg
Cloudy hill

Afgelopen oktober geschoten in de de USA. Kleurverzadiging achteraf iets opgeschroeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 21:59
@Cyberspin: Prachtplaat, het is jammer dat de bewolking niet net iets meer van de top vrijgeeft. Dat had hem mischien nog iets sterker gemaakt. Extra verzadiging doet het ook goed zonder overdreven over te komen. Lijntjes in de lucht trekken je lekker de plaat in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-05 15:27

Milo.

klik

Cyberspin,
Dat is zeker een mooie plaat, erg dynamisch door de wolkslierten of hoe je ze ook noemt. Jammer alleen dat de voorgron ietsjes donker is.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

dank voor de reacties op mijn plaat.

@apojapo: dieptewerking van de laagjes bergen is prima. alleen bij 1 vind ik de voorgrondkleuren wat raar overkomen. De voorgrond in 2 is eigenlijk gewoon duf met die taken die zo van onderen het beeld in komen. Voorgrond van foto 3 is prima, alleen jammer dat daar de genoemde laagjes weer niet aanwezig zijn ;)

@cyberspin: Erg mooie foto inderdaad. sluit me aan wat betreft de opmerking over de voorgrond, maar vind het eigenlijk minimaal storend. erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 21:41

Bio

@Marceltuit: Dit vind ik nou echt een supervette plaat!
@Apojapo: De eerste twee vind ik niet sterk, de derde plaat daarentegen wel!
@cyberspin: Mooie foto! Is dit met een nd-filter genomen? (Omdat die wolken zo gesmeerd lijken)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3464/5712456688_d90797ef0d_z.jpg
Field of Crops by Johannesvg, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
@apojapo1: Zoals bijna altijd weet je goed lagen te creeëren in je landschapsfoto's. De 1e foto vind ik het sterkst.
@Cyberspin: Mooie foto. Wel vind ik hem wat "vlakkig" door het ontbreken van lagen.
@Jo-hannes: Fijne kleuren, maar niet heel spannend. Heb je bewust de schaduw erin gelaten? De lucht is niet heel erg boeiend en de 50/50 verdeling van horizon is een beetje saai.

Hieronder een foto die ik vanmiddag in Overijssel heb gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5vVsIGnoL4nYT2BJ59nlGi6e/full.jpg
(Klik voor grotere versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Die gradient, al dan niet via LR, is erg storend op de boom in het midden. Die wordt nu helemaal zwart aan de bovenkant. Een paar boompjes op de achtergrond die wat zwart worden, vind ik persoonlijk nooit zo'n probleem, maar die boom in het midden is je onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Daar heb je een punt :) Zal één deze dagen de foto eens bewerken in Photoshop, kan ik iets nauwkeuriger mee aan de slag dan met Lightroom. Ik vind de foto ook nog wat te donker overkomen. Eens proberen om iets minder contrast en blacks toe te voegen...

[ Voor 29% gewijzigd door Nordlys op 14-05-2011 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Jo-hannes: nette foto, al vind ik het jammer dat er maar 2 'gangen' zijn waar ik in kan kijken. Ook zou ik wellicht iets van de voorgrond afknippen.

@jvdgeest: ik vind die zwarte boom in het midden eigenlijk wel iets hebben in het gekleurde landschap. Die zwarte boom rechts vind ik storender, omdat je daar niet zoveel 'takken' ziet maar meer een zwart vlak.

Eentje van miJ:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2178/5787687268_2e100206eb_z.jpg
More garbage, now in color... by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Hele mooie kleuren marceltuit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:23

Royz

Kleurenblind!!

marceltuit schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 21:42:
@Jo-hannes: nette foto, al vind ik het jammer dat er maar 2 'gangen' zijn waar ik in kan kijken. Ook zou ik wellicht iets van de voorgrond afknippen.

@jvdgeest: ik vind die zwarte boom in het midden eigenlijk wel iets hebben in het gekleurde landschap. Die zwarte boom rechts vind ik storender, omdat je daar niet zoveel 'takken' ziet maar meer een zwart vlak.

Eentje van miJ:

[afbeelding]
More garbage, now in color... by Marcel Tuit, on Flickr
Hey mooie foto! Erg herkenbaar ook! :p Nice

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

dank heren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
@Cyberspin, prachtig! Heb je ook nog een versie met meer voorgrond? Ik kijk daar steeds na omdat ik gewoon nieuwsgierig ben wat ik daar wel niet had kunnen zien :)
@jvdgeest, De boom is inderdaad erg donker. Verder wel een erg leuk plaatje
@marceltuit, prachtige kleuren, werkelijk waar. Ik vind die puin op de voorgrond alleen zo druk. Maargoed, die heb jij er niet neergelegd ;-)

Nog twee van mij. 2 weken geleden in zuid-polen een bergwandelingetje gemaakt. Erg mooie uitzichten daar :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3180/5769070239_5723cb47c8_z.jpg
Kuźnice, Poland by Hans Woltering, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5104/5769608726_2762d9d744_z.jpg
Kuźnice, Poland by Hans Woltering, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 15:37

Pat-Juh

Patrick

@Hans: lijkt me een mooie omgeving. Ik vind het alleen jammer bij foto één dat er twee mensen (met hele felle kleding) lopen en bij twee dat bruine boompje links onder, iets naar rechts gaan staan had het verholpen :). Soms kan dat helaas niet!

Nu een panorama van van mijn kant. San Sebastian in noord Spanje (Baskenland). Geschoten vanaf het oude fort van Napoleon. Echt een prachtige locatie en mooie stad. Helaas dat het een uitstapje was van een dag. Zeker nog een keer terug voor een paar dagen langer. Het resultaat hieronder als knip en plak werk een aantal foto's.

Afbeeldingslocatie: http://www.patrickbongers.nl/wordpress/wp-content/uploads/2011/06/20110529-PERSOONLIJK-San-Sebastian-590x96.jpg

Mijn puntjes:
1. Rechts onder: Het dak, kreeg het niet weg zonder te veel van de stad en het einde van de baai te croppen.
2. Links had deze verder door moeten lopen ,echter dit ging niet ivm begroeing (snoei die zooi eens gemeente!!)
3. Een verbrand stukje ter hoogte vd zon wat ik er niet uit kreeg zonder de stad/bergen te onder belichten (volgende poging wellicht in HDR schieten, 15 x 3 foto's voor wat meer DR.
4. Of punt één en twee verbeteren door hier ook gewoon een stuk meer van op de foto te zetten voor meer diepte werking (kan ook een mooi effect van hoogte opleveren denk ik)

[ Voor 6% gewijzigd door Pat-Juh op 04-06-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@marceltuit, prachtige kleuren, werkelijk waar. Ik vind die puin op de voorgrond alleen zo druk. Maargoed, die heb jij er niet neergelegd ;-)
Tsja nou ja ik heb ze niet neergelegd, maar wel in de compositie opgenomen :P Ik hoopte juist dat het meeviel door die paar grote blokken mee te nemen.

Van jou foto's vind ik foto 1 erg mooi! Die 2 mensen zijn net dat beetje extra. Wel vind ik dat de lucht iets donkerder/dreigender mag.

Foto 2 vind ik wat minder, Door de grote hoeveelheid bos mis ik hier wat diepte.

@Patjuh: Ziet er op zo'n klein formaat best geinig uit, maar eigenlijk moet je pano's gewoon op gewoon formaat kunnen beoordelen. Wel jammer van dat stukje huis rechtsonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Jvdgeest, het hoge contrast vind ik zeker mooi in de lucht en op de grond. Wel loopt die lange tak onder van de linker boom op de voorgrond over op de bomen op de achtergrond door dat hoge contrast (wat een zin :p).
@ Marcel, mooie kleuren en prima plaat. Wel vind ik de 50/50 verdeling van water/stenen op de voorgrond minder en had ik (misschien) wat meer van het riet links gezien.
@ Trancesetter, erg mooi landschap in beide foto's. Vooral de eerste spreekt mij erg aan met de hoge bergen ver op de achtergrond. Kleinigheidje vind ik de boerderij die achter de eerste boerderij staat. De tweede vind ik ook zeker niet onaardig met de bosjes op de voorgrond die overgaan in het bos. Denk wel dat bij deze plaat wat meer contrast in de wolken niet gek zou zijn geweest.
@ Pathjuh, mooie pano alleen had ik een stuk van de rechterkant eraf gesneden (vanaf het huis)...Dan oogt die veel rustiger.

Hier nog eentje uit de Alpen

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2675/5804975421_7fdae6ecf0_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

heb je een punt apojapo! Nu ik er over denk, denk ik dat dan gelijk de drukte waar trancesetter het over heeft ook een stuk minder zal zijn dan.

Jou plaat kijkt weer heerlijk weg, mooie diepte door de verschillende lagen. Leuk met die hond die wegkijkt. Wel vind ik de kleuren ietwat vies overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

eens, en ondanks dat ik je foto's meestal wel goed vind, begin ik me aan de over-the-top-luchten te storen. Dat kan iets minder "nep". Je foto's hebben iets unieks. Probeer niet door te schieten in de bewerking ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Deathchant op 07-06-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-05 18:33
@apojapo: Erg fijne plaat! Die hond is een leuke toevoeging aan de foto. Ik ben het wel met bovenstaande eens dat de lucht misschien wat extreem bewerkt is.

Zelf plaats ik twee foto's van dezelfde baai vanaf een andere positie. Ik vind het erg leuk om landschappen te fotograferen maar heb nog niet veel ervaring, vooral niet met het nabewerken van foto's. Daarom ben ik erg benieuwd naar jullie mening! Mocht iemand een goede tutorial hebben over nabewerking van landschapsfoto's, dan houd ik mij aanbevolen. ;)

De eerste heb ik al in het testcase topic geplaatst en daar vond men de foto iets te donker, dit heb ik geprobeerd aan te passen. Als ik de brightness nog verder verhoog, dan worden de overbelichte stukken in het wolkendek helaas wat prominent.

The Oa, Islay, Scotland (1)

The Oa, Islay, Scotland (2)

Persoonlijk vind ik de eerste mooier, alleen is die dus wat donker. De tweede is wat lichter, maar ik vind de compositie wat minder fraai en de lucht is overbelicht (beiden zouden eventueel met een crop te verhelpen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:04

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik vind de tweede beter. Juist door de voorgrond is de dieptewerking beter. Overigens lijken ze wel heel veel op elkaar, misschien dat je dan juist twee heel verschillende platen had kunnen tonen.

Over het bewerken: verdiep je daar eens wat meer in. Natuurlijk kun je een foto lichter/donkerder maken door aan de brightnes-schuif te trekken (of contrast for that matter), maar er zijn nog veel meer manieren. Zo kun je in photoshop of Lightroom (en nog vele andere pakketten) bijvoorbeeld alleen de donkere delen opkrikken, terwijl de lichte delen onaangetast blijven.
Dit is maar één voorbeeld, maar er zijn heel manieren om hier wat meer uit te halen.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mijn voorkeur gaat ook naar de tweede. Door dat rotsblok achter het groene gras wordt er wat extra diepte gecreeerd. Daarnaast oogt het gras was minder rommelig dat de voorgrond op foto 1. De lucht in foto 2 zou wel iets meer als in foto 1 mogen: donkerder dus.

Wat voor software gebruik je? Als je lightroom gebruikt, zou je bijvoorbeeld de grijsverloop functie gebruiken. Die sleep je dan als het ware over de lucht, en dit wordt dan donkerder.

Ik neem aan dat je in RAW schiet? Dan zou je in de RAW-bewerker ook eens iets kunnen proberen te doen met de Herstel (overbelichte delen donkerder maken) en Invullicht (donkere delen lichter maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-05 18:33
Dank je beiden voor het commentaar. Omdat de tweede beter in de smaak viel, heb ik daar Photoshop nog even op los gelaten. De foto's zijn niet op RAW geschoten, dus de laatste tip van marceltuit kan ik helaas niet toepassen.

Na wat spelen met adjustment layers en masks, is dit het resultaat:

The Oa, Islay, Scotland (3)

Bewerkingen:
  • Lucht geïntensiveerd met Levels adjustment layer
  • Contrast van de rotspartij in de verte verhoogd (ook m.b.v. Levels)
  • Lichte saturation op het gras in de voorgrond
Helaas blijft een deel van de wolkenpartij gewoon wit, volgens mij is dat alleen met een crop op te lossen. Dit heb ik geprobeerd, maar daar vond ik de foto niet mooier van worden qua compositie.

Hopelijk vinden jullie het een verbetering! Naar mijn idee springt de foto er nu wat meer uit, zonder dat het er heel bewerkt uit ziet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivorijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 14:56
@Apojapo: De hond geeft een leuke touch aan de foto, maar de wolken vind ik echt helemaal niks. Mogen van mij iets minder heftig bewerkt worden.

Afgelopen vakantie deze foto aan de Königssee gemaakt. Erg mooi gebied en zeer fotogeniek. Zitten nog te twijfelen of ik er een testcase voor ga aanmaken :)
Afbeeldingslocatie: http://www.photoaddict.nl/forum/01-IMG_1435.jpg

Canon R6/5D3/16-35/24-70/70-200/85/100/135/100-500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Amras. eensch. de laatste is de beste
@Ivorijn... zo'n landschap-spiegelfoto's zijn natuurlijk extreem cool :) Ik zou alleen de onderkant meer croppen zodat het meer gelijk gespiegeld is (topje van berg bovenin is "afgehakt", doe dat dan ook bij het spiegelbeeld).
Probeer eens te spelen met croppen benedenaan. Bij zo'n spiegel is het soms moeilijk om te zien waar het water het land raakt. Met de juiste crop/compositie Kun je dit "euvel" veel beter opvangen.

Jammer dat het weer wat slecht is. Dat is altijd klote. Ik denk trouwens dat deze foto in landscape ook niet mis zou zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:47

Exigence

dnkroz

@Ivorijn: zoals al gezegd zijn spiegelfoto's altijd leuk. Inderdaad misschien even symmetrisch maken. Hij komt ook een beetje "vlak" over. Misschien contrast wat meer opschroeven.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2292/5824081915_71d4af3bcd_z.jpg
Silvretta Hochalpenstrasse panorama by Erik Verberne, on Flickr

[ Voor 48% gewijzigd door Exigence op 12-06-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Amras: Als de lucht wit blijft dan is hij te veel overbelicht en kan je er idd niks meer uithalen. Enige oplossing had het gebruik van grijsverloopfitlers geweest...

@Ivorijn: vette spiegeling en compo. Kleuren zijn wel wat flets, en ik zou ook de crop iets hoger zetten zodat de plaat wat symmetrischer is.

@Exigence: Vette panorama zet. mooi! Enige minpuntje vind ik rechts, dat de linkerkant van het muurtje veels te donker is. Ik zie alleen maar een paar vlekjes van iets oplichtende stenen. Dit ziet er een beetje gek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

@Ivorijn: Fijne locactie! Staat ook nog op mn todo lijst. Mooie plaat, alleen oogt hij een beetje flets.
@Exigence: Hele strakke pano, mooi lijnenspel en kleuren. Kijkt heerlijk weg.

Nog eentje van mij geschoten met de 10-22 in Ierland.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5291/5492830260_81aab54053_z.jpg
Wicklow Mountains, Ireland by Jan Nieuwkoop, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

met een pola filter zie ik. Kijk dat je niet teveel doorslaat in die donkere luchten, want dit ziet niet zo natuurlijk uit. Deze lijkt toch wel een beetje op mijn foto van Gap of Dunloe - Black Valley in Killarney:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4060/4649136963_87bd16a0c2_z.jpg
Te vinden in: Deathchant in "[Showcase] Landschap Ierland 2"

Wicklow is echt een prachtig gebied. Ben je ook in Glendalough geweest?

[ Voor 21% gewijzigd door Deathchant op 24-06-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Lijkt me eerder een graduaded ND filter. Bij een pola worden de wolken niet donker.

[ Voor 34% gewijzigd door Scirocco op 24-06-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Ivorijn, de spiegeling is prachtig alleen mis ik door die spiegeling en het ontbreken van objecten op de voorgrond of iets wat ernaar toe leidt diepte op je foto. De donkere bomen rechts maken hem ook wat onrustig.
@Exigence, mooie kleuren, mooie lijnen en prima compo. De schaduw had wel iets lichter gemogen.
@Shiverzz, de weg staat er niet lekker op. Je moet met de weg mee kunnen kijken. Het detail in de wolken vind ik mooi alleen wordt die rechtsboven onnatuurlijk donker en ook overbelicht. De kleuren en het landschap vind ik trouwens wel heel mooi.
@ Deathchant, prima compo en mooi landschap. Door de laagstaande zon in de camera helaas teveel tegenlicht.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5031/5865737059_eda57fdc51_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3063/5866273086_0f82a51518_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3205/5866273078_0d46405d24_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Scirocco, ik heb hetzelfde effect ook gekregen op mijn 10-22 met een pola alleen inderdaad met iets wittere wolken, vandaar dat ik in eerste instantie dacht dat hij een polafilter gebruikte;)
@Apojapo1: mooie foto's!! Enige wat ik niet goed kan plaatsen wat ik ervan vind is de laatste. Die helling op de voorgrond....ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden. Ik vind de vlakverdeling wel mooi, lekker onderbroken door die wolken door de bergen, maar toch stoort de helling me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxcvb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05 18:27
Voor het eerst; Twee foto's van mij, een in spanje en een in duitsland.
commentaar is zeer welkom!

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5142/5876386649_fef5141240_z.jpg
Link naar groot formaat
En Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5272/5876948272_2ce1ce61aa_z.jpg

[ Voor 73% gewijzigd door zxcvb op 29-06-2011 12:59 . Reden: Link, Flickr ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
@zxcvb, De eerste vind ik erg mooi. Het kleurverloop is prachtig, en je hebt genoeg ruimte gehouden boven de windmolen. Verder vind ik dat je het landschap/zee helemaal achterin nog kan zien, wat toch meer diepte aan de plaat geeft. Lekker :)
De tweede is ook wel mooi, maar toch een stuk minder. 1 ding: de horizon is scheef. En dat zag ik al aan de bergen zelf voordat ik ook maar naar de horizon keek. Als je die recht zet, dan zou de foto al een stuk beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-05 19:28
zxcvb schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:26:
Voor het eerst; Twee foto's van mij, een in spanje en een in duitsland.
commentaar is zeer welkom!

[afbeelding]

[afbeelding]
Die eerste foto is echt top! Mooie scherpe silhouetten die echt goed diep zwart zijn en een prachtig verlichte achtergrond. Mooi kleurverloop! Sluit me ook aan bij mijn voorganger wat betreft het landschap in de achtergrond wat voor extra diepte zorgt. Kortom: top plaat!

De tweede foto doet mij niet zoveel. De hele rechterkant is wat leeg en inderdaad stoort de scheve horizon. Het ontbreekt een beetje aan contrast in de lucht/zee. Het is nu bijna een effen blauw vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Men het eens met de bovenstaanden, die windmolen-foto is erg geslaagd. Mooi geplaatst silhouet tegen een mooie lucht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CashMoney
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-10-2024
@zxcvb wat is die eerste mooi zeg, ik raak gewoon niet uitgekeken.

Shotje uit de Ardennen (B)

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5224/5878706704_f032af3035.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 21:41

Bio

@Cashmoney: Erg gave plaat. Prachtige donkere tonen!

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5030/5884083988_22f6a076b6.jpg
Typical Dutch by Johannesvg, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:00
@zxcvb: die eerste is inderdaad heerlijk. Jammer dat nog steeds veel mensen niet een link naar de flickr-pagina zetten bij een foto...

@cashmoney: die is wel heel erg donker (maar misschien moet ik maar niks zeggen gezien mijn eigen plaat...)

@jo-hannes: De wolken zijn wel fijn, maar de voorgrond voegt niet heel veel toe vind ik. Hierdoor valt de boerderij zelf ook wat in het niet.

Ik stond gisteren op de trein te wachten net voordat de storm losbarstte. Gauw op het station dit nog even gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5317/5884147434_eb55318e82_z.jpg
The Calm Before the Storm by Wave / Particle / Pixel, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxcvb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05 18:27
WhiskyPhreak schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:59:
@zxcvb: die eerste is inderdaad heerlijk. Jammer dat nog steeds veel mensen niet een link naar de flickr-pagina zetten bij een foto...
Bij deze ;)
Pagina: 1 ... 3 ... 45 Laatste

Let op:
Ook hier mag je reageren op je voorganger :) Dat houdt het topic waardevol voor iedereen. Denk daarbij aan het verkleinen van je foto's!