Blijft leuk topic dit. Jammer dat er toch niet heel veel gepost wordt maar gelukkig is het weer lente en leeft het weer een beetje op. Zal zelf ook weer eens wat posten want is tijdje geleden al weer.
@Universal Creations: Leuke platen van die narcissen. De 1e is me wat te druk en vind ik dan ook minder dan de andere 2. Nummer 2 is lekker abstract alleen 'kijkt' de narcis het beeld uit ipv in. Hij had nog net iets leuker geweest als bloem rechts had gestaan (of de andere kant op gedraaid maar das wat lastig ivm lichtinval). Bij 3 contrateren de bloemen lekker met de achtergrond alleen weet ik niet naar welke van de 2 narcissen ik moet kijken... met 1 duidelijk onderwerp zou de foto iets rustiger kijken.
@Souljah1h: Zo is ie echt al beter. De eerste versie was flets en saai maar met die kleuren is het een stuk levendiger. Wel is de achtergrond erg wit/fel geworden. Gebruik je Lightroom 4? Zou eens flink spelen met wit/zwart/highlights/shadows. Kun je foto's erg mee opleuken. Oh, en af en toe snapshots nemen tijdens het bewerken is ook handig.
@ThomasW: Leuke foto, althans het onderste gedeelte. Het onderwerp staat nu helemaal onderin en de rest van de foto voegt wat mij betreft niet zoveel toe (ja, onrust door die groene vlek in het boekeh). In landscape met alleen het onderwerp erop zou veel goed doen. En het onderwerp mag dan gelijk wel stukje naar rechts (zo netjes op 2/3e).
@EdOorklep: Mooie bloesem maar de hoek/compositie is niet heel spannend. Nou geef je al aan dat je er tijdens het wandelen langs kwam. Op zulke momenten neem je altijd te weinig tijd om echt goede foto's te krijgen.... ben zelf ook vaak teleurgesteld als ik thuis kom van een familiewandeling in de duinen.
@Quicksilvernet: Lekkere platen. Bij de 1e zou ik als enige kleine dingetje het blaadje dat rechts net het beeld in springt, even wegpoetsen. De 2e foto heeft een fantastische achtergrond voor dit onderwerp en ook het bloempje is fraai. Het is alleen jammer dat er nog meer takjes en bloempjes op staan. Alleen dat ene bloempje, geïsoleerd op deze achtergrond zou perfect zijn. Geen flauw idee of dat vanuit een andere hoek zou zijn gelukt maar ik zie de plaat al voor me
Genoeg gekletst, wat plaatjes van mij:
1. Hibiscus geschoten op Tenerife - Rose en rood steekt lekker af tegen de (iets te drukke) achtergrond.
2. Sneeuwklokjes in de duinen. Echt dat "de winter is voorbij" gevoel.
3. Paardebloem van dichtbij. Lekker abstract vind ik deze.
Alle plaatjes zijn klikbaar voor grotere versie. Hoor graag jullie commentaar.
[
Voor 3% gewijzigd door
sys64738 op 23-04-2012 16:29
]