@
Deathchant #1 Mooi, met dat ene lichtvangertje in het midden en die kring van minder scherpe secondantjes eromheen.
Bij #2 vraag ik me af of ik de uitsnede optimaal vind, met het centrale scherpe bloemetje en de kleurscheiding zo in het midden. Een beetje schuiven met de cropkaders misschien?
#3 Vind ik gewoon heel mooi, met de nadruk op dat sporenballetje.
#4 Is duidelijk genomen vanwege het licht, maar dat komt voor mij niet helemaal uit de verf.
@
RvL Meer voor het topic "Bloembezoekers", maar dat is er nog niet. Wel erg leuk zoals je als die gastjes op de plaat hebt gezet.
Bij #1 vind ik het licht op de bloemen wat te hard, misschien is dat nog wat te verzachten/verwarmen in pp.
#2 Kamillebolletjes vind ik gaaf, die 200 mm is er duidelijk niet alleen voor de sports.
#3 Papaver en zijn zweefgastje hangen er wat verloren bij, voor mijn gevoel een beetje onbalans tussen onderwerp en achtergrond, die overigens wel mooi is. Misschien is er nog wat meer detail uit die klaproos te halen?
Sinds enige tijd een rare gast in de tuin. Ik dacht eerst iets bremraapachtigs, maar Google images wil er een orchidee van maken. Gisteren poging gedaan hem vlug even vast te leggen, maar haastige spoed is zelden goed. De M5 met de 55-250mm en 1.4x converter komt plezierig dichtbij, levert een hoogartistieke bokeh, maar struikelt over de details.

Misschien straks toch met de EF 100mm macro de schroeihitte (35°) in? In de hoop dat hij nog niet geheel verzengd is.
Edit: ik kan lekker onder mijn plafondventilator blijven zitten.
Hier blijkt zonneklaar dat Google images gelijk had en dat het een orchdee is die Hondskruid heet.
[
Voor 7% gewijzigd door
bobcom op 16-06-2022 20:44
]