[Verzamel] Landschappen deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 16 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
@BlaTieBla@WhiskyPhreak: wat grappig, ik vind juist 1 en 4 de fijnste platen. Alhoewel er niet een duidelijk onderwerp is, vind ik dat niet altijd een gemis in landschapsfoto's. Kijkt gewoon heerlijk weg, lekker sfeertje / toning. De wolken bij 4 vind ik trouwens wat de foto maakt!

@RobertRJB: I'm with stupid *zie boven*. Eerste is fijn! De rest vind ik minder interessant. Bokehshots zijn wat mij betreft sterk afhankelijk van een goed onderwerp, waar ik hekjes in dit geval niet onder schaar. De achtergrond scherp had wat mij betreft interessantere foto's opgeleverd.

Wel leuk om es wat anders van je te zien! :)

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
De derde "untitled" vind ik de beste met de lijnen in het veld. Mss had ik er het water afgecropped maar weet niet zeker of dat de foto beter maakt hoor.
RobertJRB schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 21:46:
Niet echt mijn ding, landschappen fotograferen, maar vind deze er wel passen.

Alles met M monochrom en 28mm f/2 behalve de laatste (50/2)
Hmm zeker een leuke frisse aanpak en helemaal andere foto's dan we hier gewend zijn d:)b .

De eerste molen foto kan je mss es vierkant proberen te croppen.
De tweede molen foto focust op het paaltje, maar gezien de specifieke focus op dit onderwerp had ik er mss toch wat extra detail/contrast in verwacht.
Initieel vond ik de 4e molen beter dan de 3e en de 5e (wegens inlopende perspectieflijnwerking - dit woord heb ik net uitgevonden), doch vandaag gaat mijn voorkeur naar de 5e waarbij het wel bijzonder spijtig is dat er een auto opstaat :/ .

Dit is nog een plaatje uit mijn NL-foto-trip van begin juni (Hoofdplaat, NL):

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3850/14227993567_a1a04dd304_c_d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Jammer van de windmolen en de heftige vignetting, verder is het echt een topplaat! Ik was zelf misschien een paar meter naar achter gaan staan om de bomen aan de randen van je frame er helemaal op te krijgen.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
tobiasvs schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:56:
Jammer van de windmolen en de heftige vignetting, verder is het echt een topplaat! Ik was zelf misschien een paar meter naar achter gaan staan om de bomen aan de randen van je frame er helemaal op te krijgen.
Tobias, helaas allemaal terechte kritiek :) De vignetting viel me eerlijkgezegd ook op toen ik em hier postte, moet eens nakijken of dat niet wat minder kan. En ik volg je ook in de te krappe kadrering - al denk ik dat de symmetrie me een beetje redt. De 2 windmolens waren me nog niet opgevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Soms kan vignetting best mooi zijn, om bv je onderwerp wat meer focus te geven.
In dit geval is dat er niet echt, dus stoort het een beetje.

Die windturbine is een beetje jammer idd.
Volgende keer stapje opzij en hij is weg :)
Gelukkig kun je nog met photoshop aan de gang ;)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moozzuzz schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 23:10:
[...]

[....]De vignetting viel me eerlijkgezegd ook op toen ik em hier postte, moet eens nakijken of dat niet wat minder kan. [....]
Heb je die niet zelf toegevoegd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 09:56:
Dat was ook mijn gedachte.

Anders eens opletten welk diafragma je kiest (of de camera voor je kiest), als dit niet in post toegevoegd is, lijkt het er op dat je wijd open geschoten is, iets dat bij deze foto niet echt nodig of handig lijkt.

Verder wel aardige plaat, lekker symmetrische compositie. Vraag me alleen wel af waarom je iedere keer de foto's in het zwart wit plaatst. Deze plaat lijkt me met kleur misschien wel wat interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:09
f/13, dus zelf toegevoegd. Ook te ver geknepen als je het mij vraagt. Is onnodig. Met 10mm heb je al aan f/5.6-f/8 genoeg scherptediepte om alles vanaf een meter (47cm zelfs al op f/5.6) tot oneindig scherp te hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Universal Creations op 25-06-2014 10:27 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
henkie196 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:17:
[...]

Dat was ook mijn gedachte.

Anders eens opletten welk diafragma je kiest (of de camera voor je kiest), als dit niet in post toegevoegd is, lijkt het er op dat je wijd open geschoten is, iets dat bij deze foto niet echt nodig of handig lijkt.

Verder wel aardige plaat, lekker symmetrische compositie. Vraag me alleen wel af waarom je iedere keer de foto's in het zwart wit plaatst. Deze plaat lijkt me met kleur misschien wel wat interessanter.
Er zijn ook mensen die van zwart/wit houden. :)
Zolang dat echter een bewuste keuze is, heb ik daar geen moeite mee
(Dan mag van mij alleen het contrast wat meer omhoog)

Overigens kun je vignetting tegenwoordig gewoon corrigeren.

[ Voor 4% gewijzigd door B_FORCE op 25-06-2014 10:47 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
Universal Creations schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:25:
Ook te ver geknepen als je het mij vraagt.
Wat extra geknepen omdat ik op tocht was om m'n ND1000 uit te testen. f1/13 & 20sec.
B_FORCE schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 09:11:
Gelukkig kun je nog met photoshop aan de gang ;)
Idd - al had ik de molens initieel niet eens gezien dus zo hard storen ze dan ook weer niet :p . De stap opzij is gezien er twee molens zijn sowieso al wat moeilijker + dan ben ik de symmetrie wel wat kwijt natuurlijk :)
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 09:56:
Gelukkig wel, maar de ND filter brengt ook steeds wat vignetting. Zoals ik al schreef, pas toen ik em hier postte viel me op dat er wellicht wat (te)veel vignetting op zat. Nog geen tijd genomen om te checken hoe ver ik doorgeschoten ben :)
henkie196 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:17:
Vraag me alleen wel af waarom je iedere keer de foto's in het zwart wit plaatst.
Ik heb een zwart-wit periode :Y . Ik hou op dit moment gewoon wat meer van zwart wit en ik hoop er de komende maanden nog meer mee te experimenteren want ik ben er nog lang niet altijd tevreden over. Mijn "workflow" is nu: eerst omzetten naar zw en als het prut blijkt te zijn, even kijken of er in kleur nog iets van te maken is :) Op den duur zie je al op voorhand wat gaat werken en wat weinig kans zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Tip: zet je camera op Z/W :)
Je RAW files zullen uiteindelijk gewoon kleur zijn, maar je preview op je schermpje zie je tenminste in Z/W.
Dan kun je veel sneller inschatten of je foto geschikt is.

Met zwart-wit moet je namelijk toch wel heel anders kijken dan kleur.
Leuke met zwart-wit is dat je bv prima foto's kunt maken overdag met bv een harde lucht. :)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 21:38
offtopic:
En je kunt een hoger contrast krijgen als je een geelfilter voor de lens schroeft terwijl je z/w schiet. Mooi voor wolkenpartijen enzo.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
Mijn betrachting is natuurlijk om alvorens het shot te maken al een realistisch beeld te hebben van wat er uiteindelijk op flickr terecht komt. Dit lukt al vrij aardig, maar soms zit ik er natuurlijk knal naast :p (al vermoed ik dat dit niet alleen komt door de zw-omzetting 8) )

Met kleurfilters werk ik enkel in postprocessing, overigens vind ik contrast-wolken wel ok, maar het moet realistisch blijven ogen. Met RT kan ik helaas geen

Ivm de vignetting discussie lijkt het er op dat de uiteindelijke versie geen extra vignetting toegepast kreeg, al heb ik wel met het idee gespeeld.
code:
1
2
3
4
5
[PCVignette]
Enabled=false
Strength=-0.9000000000000001
Feather=23
Roundness=50

ps: Nu is het eens tijd voor een nieuwe landschapsfoto hé.

[ Voor 3% gewijzigd door moozzuzz op 26-06-2014 11:24 . Reden: ps: Nu is het eens tijd voor een nieuwe landschapsfoto hé. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 08:24
Afbeeldingslocatie: http://freebits.nl/images/2014/07/08/DSC_0369-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Wow, wat een toeval dat je accountnaam daar net in grote letters op de berg is neergezet! :+
(Dat watermerk is dus nauwelijks meer een "water"merk te noemen, ik zou 'm niet zo prominent in beeld plaatsen.)

Verder is het een lekkere foto, mooie kleuren van de lucht :) Hij lijkt wel een beetje onscherp in de rechterbovenhoek. Pola gebruikt?

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
ja inderdaad een pola gebruikt, voor de rest was het er echt prachtig mooi, vindt het een sfeervolle plaat geworden.

Zal eens kijken of ik zonder watermerk heb , heb nog een leuke foto althans in zwart wit maar die moet wel nog bewerkt gaan worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:50
@gandalf je mag ook reageren op je voorgangers. En dan je naam groot in je foto zetten...pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
ja watermerk viel iets te groot uit, even tussen neus en lippen van het uitpakken van vakantie spullen neergezet , zal morgen in orde maken , en ja mijn plaatje stelt niet veel voor mbt de anderen hier...i know !

Afbeeldingslocatie: http://freebits.nl/images/2014/07/09/DSC_03696be67.md.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Gandalf68 op 09-07-2014 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:38
@gandalf Ik vind het wel heel jammer dat hij rechtsboven onscherp is. de lijn in de foto is wel mooi. De lucht is niet spectaculair maar past wel bij de foto. De spiegeling in het water is niet helemaal lekker, wordt een beetje rommelig er door.

Ik heb na veel te lang weer eens moeite gedaan om foto's daadwerkelijk te verwerken in plaats van eeuwig op een CF kaart te laten staan :+. Klein jaartje geleden alweer zo'n beetje alle gear verkocht en een Sigma 30mm lens gekocht zodat ik nooit meer keuze heb. Mijn huidige doel is het maken van foto's met zo min mogelijk er op zonder saai te zijn. Was erg tevreden met de manier waarop onderstaande bomen geplant waren in het landschap.

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2911/14622532861_633cd6474d_c.jpgRansdaal by Makkelijk, on Flickr

[ Voor 12% gewijzigd door Makkelijk op 11-07-2014 09:35 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WhiskyPhreak: Mooie foto's! Naar mijn smaak zijn de luchten (op de eerste na) wat te veel aangezet. De 2e foto vind ik het minst geslaagd doordat ik het gevoel heb dat die het voornamelijk van de lucht moet hebben. Ik had hem in ieder geval recht gezet.
@RobertJRB: Die eerste is erg goed gelukt! Zeker voor een staande landschapsfoto :P De rest doet mij niet zo veel.
@moozzuzz: Niet zoveel toe te voegen op de al genoemde punten. Ik denk dat hij het ook in kleur goed zou doen ;)
@Gandalf68: Niemand die zegt dat je foto niet veel voorstelt, alleen dat het de bedoeling is even te reageren op je voorgangers. Zoals gezegd niks mis met je foto. De onscherpe rechterbovenhoek is inderdaad wel jammer.
@Makkelijk: Als ik de kleur van de lucht kijk, heb ik het idee dat de witbalans niet helemaal lekker is. Verder zou ik het mooier vinden als de boompjes echt los van elkaar zouden staan, maar daar kan jij dan weer niks aan doen :P

Een paar van mij uit Ierland:

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/ierland1800.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/ierland2800.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/ierland3800.jpg

De rest heb ik hier staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Laatst online: 14-09 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@HMJ: Die eerste twee zouden het ook erg goed doen in contrast-rijk zwart wit :P. De derde vind ik wat gewoontjes (als ik die vergelijk met de rest van je Ierland foto's op je website).

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik herken de plekken ook. Van 2007 - 2011 elk jaar in Ierland geweest :) Ik vind de rood-filter eroverheen het landschap onrecht aandoen. Met die roodgloed oogt het landschap niet echt fris terwijl het dat wel is.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:41:

@Makkelijk: Als ik de kleur van de lucht kijk, heb ik het idee dat de witbalans niet helemaal lekker is. Verder zou ik het mooier vinden als de boompjes echt los van elkaar zouden staan, maar daar kan jij dan weer niks aan doen :P
Dank! Over de witbalans, kun je dat toelichten? Ik vind het erg moeilijk (en heb alleen een laptop dus dat helpt niet) om bij landschappen de juiste witbalans te krijgen.

Uit de camera was het een stuk koeler, is dit te warm, of juist niet?

Ik vind jou tweede foto erg mooi. Mooie lijnen. Sowieso erg mooi verwerkt alle drie maar de eerste en laatste vind ik iets minder bijzonder dan de tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is hij wat te groen..

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/makkelijk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
@Gandalf68 : Mooie foto, wel een beetje hard, maar ja, dat zal het moment van de dag zijn.

@Makkelijk : Erg veel lucht waar voor mij niet zoveel in gebeurd. De aanpassing van HMJ oogt wat frisser.

@HMJ : #1 en 3 hebben een wat authentieke uitstraling, zit er een kleurfilter overheen ? #2 kijkt het lekkerst, alle lijnen leiden het oog mooi naar het huisje.

Ik heb een oude serie fotos nog eens onder handen genomen. Destijds de raw bestanden in CS4 proberen te redden, maar er zaten toen wat uitgebeten plekken in. Nu met CS6 een beter resultaat. Eens kijken wat jullie vinden van het resultaat, is die lensflare erg storend ? En de crop ? Afijn, graag wat meningen :)

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3858/14452035348_c2ab1f32f8_c.jpgDSC_8246_stitch flickr4800 by Sander80, on Flickr

edit : Aw chips, zie nu een dikke stitch fout rechts. Als we die voor het gemak even negeren.... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door mercapto op 13-07-2014 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:42:
Ik herken de plekken ook. Van 2007 - 2011 elk jaar in Ierland geweest :) Ik vind de rood-filter eroverheen het landschap onrecht aandoen. Met die roodgloed oogt het landschap niet echt fris terwijl het dat wel is.
Bij de eerste en de laatste zeker? die zijn met ND filter gemaakt en zou kunnen dat het corrigeren hiervan niet helemaal lekker is gegaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ HMJ: Mooi foto's, maar vooral een heerlijke toning! Hoe doe je dat zo?

@ mercapto: Stitchfout negerende, op zich een gave panorama. Ik vind de foto alleen aan de bovenkant aan de krappe kant, vooral door de berg rechts van de zon.

Ik ben zelf helemaal geen landschapsfotograaf, maar ik vond deze persoonlijk wel aardig. :P
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3881/14644799654_862a308ebf_c.jpg_DSC6658 by Woutoud, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
@HMJ vooral de tweede foto doet me denken aan een tocht die ik zelf heb gelopen naar de Eissee, was beetje nat toen ... maar eenmaal op; 2500 meter hoogte brak de zon toch door ! de beloning van langs een waterval / stroom klimmen zeg maar !

@Mercapto

Was inderdaad het moment van de dag, denk rond 3 uur in de middag ofzo , als je gaat wandelen heb je niet zo veel te zeggen over het tijdstip wat je aankomt want de bergen (en het weer ) bepalen je tempo , was een tocht van 21 kilometer en het was best zonnig , zelfs de Grossglockner kunnen bewonderen van afstand die dag !

onderstaande foto is verre van perfect , en dat waren de omstandigheden ook niet, redelijke regen maar wat een sfeer in de klim naar boven toe , de regendruppel wordt nog verwijderd en de grijstinten iets meer opgelicht (hoop dat het de fotograaf lukt ) zodat het nog sprekender wordt maar pers. vindt ik hem wel gaaf !

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/887321_599423236821689_6947202520068100274_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:06

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Zo ook maar eens een fotootje posten en op anderen reageren, het regent namelijk nu hier :(

@Gandalf: Tja, mooie omgeving maar ik betrap mezelf erop dat ik de berg rechts meer wil zien, alleen dan houd de foto al op.. Jammer.
@Makkelijk: Ik vind dit wel wat (: Zijn de bomen misschien nog wat op te halen? Die ogen nu wel erg donker/kleurloos op mijn scherm
@HMJ. Mooie platen, qua compositie niks op aan te merken. Je foto's ogen echter een beetje grauwig, nou was het weer ook wel een beetje zo, maar ik zou misschien iets meer "frisheid" willen zien.
@Mercapto: Mooi landschap. Even algemeen commentaar op pano's: Ben ik de enige die panorama's onhandig vind kijken? Zoveel te zien en PC scherm is eigenlijk te klein... :P
Een uitsnede van het midden had ik ook al een prachtplaat gevonden, rechts de waterval en links die puntige berg. Mits de berg van de waterval wat kan worden opgehaald. Erg jammer dat door de zon de berg juist bij de waterval zo donker is. Verder vind ik het op de stichfout na, nog steeds een mooie plaat.
@Woutoud: Ik vind hem mooi, rustig, typisch Nederlands landschap. Toch stoort die flare me, hij is te te prominent in beeld.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5563/14698736601_1ebb4b7f38_c.jpgLasörling from Bichl by Mr Pingu, on Flickr

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
leven de mensen hier nog? Maar weer eens wat van mij dan:

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2933/14542361507_323a929857_c.jpgTerschelling Beach by albert dros, on Flickr

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:06

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Ik leef hier nog wel. Mooie rustige foto albert.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:09
Mooie plaat Adros. Ik heb zelf nog tig landschapsfoto's die ik wil plaatsen, maar eerst een testcase doen. En dan kijk ik wel wat nog over blijft en ik hier kan plaatsen. De restjes die er vanaf komen, zijn ook niet verkeerd hoor....

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:02
@adros, inderdaad lekker rustig, bijna abstract. Mooie kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 18:19
Leef ook nog :) Zal deze week nog wel een paar landschapfoto's plaatsen. Rond deze tijd van het jaar zit ik meer in de zonsondergangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Woutoud: flare ff wegwerken en je hebt een prima foto. Al moet ik wel heel eerlijk bekennen dat ik niet zo veel met dit soort foto's heb. Er is op een of andere manier te weinig te zien. Een spectaculaire wolkenlucht had een hoop goed gemaakt denk ik ;)
@Gandalf68: Maar waarom zwart/wit? 9 van de 10 keer vind ik een landschap in kleur toch mooier :P
@Mr Pingu: qua kleur vind ik je foto top, maar vind het stukje huis toch jammer ook al kon je die misschien lastig uit beeld houden.
@adros: simpel maar mooi beeld! 16:9 verhouding doet het ook goed. Ik zal volgende week weer eens op Terschelling kijken.

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/croaghpatrick800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 21:21
@Mr Pingu: Leuk doorkijkje met mooi licht en kleuren, alleen jammer van het hutje.
@adros: Mooie plaat, rustige en dramatische sfeer!
@HMJ: Prachtig uitzicht! Het lichte water leidt een beetje af, misschien de highlights nog een tikje aanzetten? Verder gave foto’s uit Ierland

Zonsopkomst van afgelopen weekend:

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5561/14836222754_82c010c7d1_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 10:19
Prachtig perpectief Heintzer. Gemaakt vanuit uitkijktoren?

Wel jammer van de JPG-compressie die vooral duidelijk zichtbaar is linksonder (de kleuren), maar het origineel zal daar geen last van hebben.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 16:37

Isniedood

nee, echt niet!

:9~

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is erg fraai ja! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Heintzer: showcase!!

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 18:19
Dat is zeker een showcasewaardige foto zeg! Erg gaaf perspectief! Kan je er iets meer van vertellen? Hoe/waar heb je 'm genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
@Mr Pingu: Goeie framing dat is duidelijk, mooi zacht licht.

@adros: Super, hou ik van, lekker echt

@HMJ: Bijzonder, mooie lucht, vooral een bijzondere foto omdat je niet echt door hebt waar je naar kijkt.

@Heintzer: Wow, gewoon wow! Echt heel erg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
@Heintzer Zonopkomst zo afgezaagd en dat maakt het alleen maar knapper dat ie zo mooi is!! Er ggaaf met die mist en die kleuren. Geeft mij het idee dat ik ook weer eens op tijd mijn bed uit moet gaan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Prachtig shot Heintzer, niks op aan te merken :)
Ik vind je toning wel erg fijn. Gebruik je Lightroom of Photoshop en curves hiervoor (puur zwart naar grijs), of bepaalde presets?

[ Voor 86% gewijzigd door Nordlys op 06-08-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik eigenlijk alleen Lightroom. Heb wel wat met de kleurtintcurves lopen spelen ja. Vervolgens zelf een preset van gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Poeh, mooie foto Heintzer!
Die mist maakt het helemaal af.
Ben ook wel benieuwd waar de foto gemaakt is, het landschap ziet er erg weids uit

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 21:21
Bedankt allen!
De foto heb ik genomen vanaf een uitkijktoren aan de rand van het Doldersummerveld in Drenthe, (vlak over de grens met Friesland). Een mooi groot natte heide gebied. Ik was er al eens eerder geweest, ik ben in die regio opgegroeid, mijn ouders wonen er nog. Vanuit de toren heb je mooi zicht op het oosten over het veld, dus dat moest wel eens de moeite waard zijn bij zonsopkomst. Een eerdere poging leverde weinig op, te bewolkt. Afgelopen vrijdag waagde ik nog een poging. Vroeg in het donker van huis, statief met camera ietwat creatief opgesteld ivm met kleine ruimte boven in de toren. Camera ingesteld, filterhouder met grijsverloop filter op de lens geschroefd. Een mooie mistbank over het veld en nu maar wachten op de zon. Ik heb hele spektakel tot het eind afgewacht zodat ik zeker wist dat ik het mooiste moment kon vastleggen, met deze foto dus als eind resultaat. Blij dat het vroeg opstaan zo beloond word :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:38

Bravo

Second Best

@Woutoud: Rustige hollands landschap. Fijn dat de lichte wolk en de molen bij elkaar staan, maar de flare kriebelt een beetje. Het geeft dynamiek, maar leidt ook af.
@Gandalf: Doet me niet zoveel, maar de bijbehorende herinnering kan veel goedmaken ;)
@Pingu: Leuk doorkijkje naar het volgende deel van het dal met prettige diagonale lijn en licht. Alleen jammer van het hutje in de hoek.
@Adros: Lekkere rustige plaat in alle eenvoud. Heerlijk!
@HMJ: Fijne lijnen in de lucht die contrastreren met de stenen in de voorgrond, maar verder doet het mij niet zoveel. Wel denk ik het te herkennen, ergens in Mayo?
@Heintzer: Prachtplaat! Zee van mist over de heide in een heerlijke kleurcombinatie.

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

@Gandalf, ik vind em wat onrustig. Verder is hij voor bergwandelingen vrij standaard.
@Adros, lekker rustige plaat, heerlijk. Mogelijk kun je hem nog spannender maken door de volgende keer een iets ander standpunt met de paal en de zon te nemen.
@HMJ: aparte foto die je doet nadenken. VInd hem mooi wijds.
@Heintzer, terecht dat iedereen lovend is. Wil ik ook maken ;)

Hier nog een bijpassende bij het huidige weer. Van 1 augustus in Wagrain, Oostenrijk. Achtergrond is het Dachtstein gebergte.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UR31XJ3bstSGVADvWIIjGNRN/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Get!em op 10-08-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Heintzer schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 18:44:
@Mr Pingu: Leuk doorkijkje met mooi licht en kleuren, alleen jammer van het hutje.
@adros: Mooie plaat, rustige en dramatische sfeer!
@HMJ: Prachtig uitzicht! Het lichte water leidt een beetje af, misschien de highlights nog een tikje aanzetten? Verder gave foto’s uit Ierland

Zonsopkomst van afgelopen weekend:

[afbeelding]
Schitterende foto! Ik heb laatst ook een foto geschoten vanuit die toren, ongeveer hetzelfde perspectief, maar het was toen een grauwe grijze dag en bij lange na niet zo mooi als deze.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Get!em schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 15:53:
@Gandalf, ik vind em wat onrustig. Verder is hij voor bergwandelingen vrij standaard.
@Adros, lekker rustige plaat, heerlijk. Mogelijk kun je hem nog spannender maken door de volgende keer een iets ander standpunt met de paal en de zon te nemen.
@HMJ: aparte foto die je doet nadenken. VInd hem mooi wijds.
@Heintzer, terecht dat iedereen lovend is. Wil ik ook maken ;)

Hier nog een bijpassende bij het huidige weer. Van 1 augustus in Wagrain, Oostenrijk. Achtergrond is het Dachtstein gebergte.

[afbeelding]
Gave foto ! Ik zou persoonlijk dat gele lichtje in het midden een beetje wegshoppen. En die belachelijke tekst. dafaq.. Haal weg joh ! ;-)
Verder erg mooi moment zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Is inderdaad gave bliksem foto!! Zou wel willen weten hoe je die geschoten hebt?
Hoorde laats op een filmpje op youtube dat je ook "vals" kan spelen.
http://www.bhphotovideo.c...tning-triggers-ubertronix
Iemand die ooit gebruikt?
Hmm geen trigger te koop voor mijn camera, maar wel een diy optie die niet zo duur is.
http://3scape.com/blog/2012/03/camera-lightning-trigger/

[ Voor 21% gewijzigd door Haas_nl op 10-08-2014 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Thanks, zal de foto nog wat bijwerken. Die lichten op de voorgrond (veelal langsrijdende auto's), zijn inderdaad hinderlijk, heb foto's met complete sporen over de berg heen.

Parameters van de foto:
24mm op crop, lange sluitertijd (zal de exacte waarde even moeten nazoeken in de foto thuis), zal ergens tussen 15 en 30 seconden zijn), statief, polaroid (als grijsfilter..) om lange sluitertijden te halen, iso 100, Diafragma ergens rondom de 10 ( moet ik nog even nakijken bij origineel, ik wisselde vanwege de invallende duisternis door bui en ondergaande zon. Begon bij 13 en zakte af tot max 5.6, daarna polaroid eraf en weer opnieuw beginnen bij 13 ) , Diafragma voorkeuze stand (AV). Verder een bedrade afstandbediening gebruikt met vastzetknop om volcontinue foto's te maken van 30 seconden (zelfde als sluiterknop continue indrukken).
Standpunt was op een groot oostenrijks balkon van een huis met bliksemafleider, waar ik droog en veilig stond. Het was ten tijde van de bui niet echt veilig om op enig andere plek buiten te zijn. De bliksem is 2x op 100meter afstand ingeslagen en nog veel vaker binnen een radius van 500meter. Voor degene die Wagrain kennen als ski-oord: De G-Link lift was favoriet bij de bliksem.

Lightningtriggers werken voor 70% van de bliksem overigens niet, zeker niet in NL. Een lightningtrigger werkt op de eerste flits. De delay in veel SLR's is te groot om dan nog een fatsoenlijke bliksem op de foto te krijgen en je krijgt vaak alleen het restant van het bliksemkanaal op de foto. In landen waar veel/grote bliksem te zien zijn, of bij buien waarbij de spanningsverschillen groot zijn, gaan bliksems meerdere keren Cloud-Ground en terug. In zulke gevallen werkt een trigger wel. In betreffende bui in Wagrain heb ik 2x zulke bliksemschichten kunnen vastlegen.

@Lasteraar: tekst is helaas nodig. Anders ga ik mijn foto's op verschillende sites weer zien zonder referentie (of ze nu supermooi of eigenlijk gewoon kiekjes zijn). Spreek uit ervaring, waaronder een reisorganisatie die complete landenprofielen had samengesteld met mijn foto's. Zou het liever ook zonder doen, maar Google Images is tegenwoordig de gratis stockfoto voor veel mensen/bedrijven.

[ Voor 4% gewijzigd door Get!em op 11-08-2014 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Get!em schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 09:18:

@Lasteraar: tekst is helaas nodig. Anders ga ik mijn foto's op verschillende sites weer zien zonder referentie (of ze nu supermooi of eigenlijk gewoon kiekjes zijn). Spreek uit ervaring, waaronder een reisorganisatie die complete landenprofielen had samengesteld met mijn foto's. Zou het liever ook zonder doen, maar Google Images is tegenwoordig de gratis stockfoto voor veel mensen/bedrijven.
doe het dan op z'n minst wat mooier (midden onder, of midden boven, mooi uitgelijnd met een strak font hoeft niet lelijk te zijn). Dit verpest echt de hele foto compleet voor mij.

Vind het overigens wel een indrukwekkende foto.

[ Voor 10% gewijzigd door adros op 11-08-2014 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

@adros,
het is misschien een beetje offtopic hier, maar ik hoor graag van je hoe je hem dan mooier zou vinden, terwijl hij effectief blijft (dus over de foto heen). Ik was namelijk toch al van plan de watermark toch aan te passen. Ik sta open voor alle opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Get!em schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 09:34:
@adros,
het is misschien een beetje offtopic hier, maar ik hoor graag van je hoe je hem dan mooier zou vinden, terwijl hij effectief blijft (dus over de foto heen). Ik was namelijk toch al van plan de watermark toch aan te passen. Ik sta open voor alle opties.
ik dacht meer iets in deze richting :) :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ixJx3qu.jpg

ik hou zelf niet zo van watermerken, maar zoiets vind ik dan nog wel chique staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Thanks, goede suggestie! Schreef lettertype, geen dikke zaken eroverheen/transparantie/schaduw, centreren. Kan ik wat mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Nadeel is wel dat je het watermerk op die plek wel erg makkelijk kan weghalen met een beetje Photoshop.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:31
Volgens mij is je sensor vies? Linksboven zit een ronde stip en rechtsboven (iets lager dan links) ook ...

Verder wel een erg toffe foto!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Get!em, je kunt ook "onzichtbare" watermerken toevoegen. Google maar eens :)
Gave foto overigens. Ziet er wel wat hazy uit maar verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Sensor is zeker vies, moet ik snel eens poetsen. Is een oude 30D die al bijna versleten is.
De "haze" is de zware regenval van dat moment, je ziet de intensiteit ook wisselen aan de horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 19:11
@Get!em, toffe foto! Geen op of aanmerkingen.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3838/14739625419_2f9f972533_c.jpgDark clouds over Dinosaur National Monument [HDR] by Sakete Photography, on Flickr

[ Voor 20% gewijzigd door Sakete op 16-08-2014 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

gaaf!! ik zou alleen de whites opkrikken. contrast tussen licht en donker is wat te onnatuurlijk. maar dat krijg je snel bij hdr ben ik bang.

edit: trouwens, wat ben je lang weggeweest, of kom ik in te weinig topics?

[ Voor 21% gewijzigd door Deathchant op 16-08-2014 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Deathchant schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:50:
gaaf!! ik zou alleen de whites opkrikken. contrast tussen licht en donker is wat te onnatuurlijk. maar dat krijg je snel bij hdr ben ik bang.

edit: trouwens, wat ben je lang weggeweest, of kom ik in te weinig topics?
Ik ben idd lang weggeweest, of tenminste, ik heb weinig gepost hier :) Heb nog een enorme backlog van foto's die ik moet bewerken e.d. Maar ik woon tegenwoordig in Colorado (VS), dus hier is er veel moois te fotograferen qua landschappen :)

Verder lastig om op deze HDR foto de juiste balans te vinden qua contrast. En bovendien doe ik het op m'n laptop waarvan het scherm niet subliem is. Hoop over een paar maanden een goed beelscherm te hebben die ik goed kan calibreren.

Hier nog een foto, wederom HDR (maar bijna niet te zien):

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5560/14750365868_84b99f87ca_c.jpgNear Black Lake @ Glacier Gorge Trail [HDR] by Sakete Photography, on Flickr

[ Voor 17% gewijzigd door Sakete op 16-08-2014 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@adros: heel vet! Ik wil zoiets toch ook eens proberen :)
@Sakete: Die tweede spreekt mij het meeste aan. Bij de eerste heb je wel een toffe lucht, maar die berg in de voorgrond is wat 'saai' ofzo.

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/drenkelingenhuisje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Een waterval en geen long exposure? pff ga jij even snel terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Haas_nl schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 15:42:
Tja, hiken zonder statief, dan krijg je dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 15:53
@Haas_nl: Het was vast sarcastisch bedoeld, maar ik vind het 'bevroren' water in dit geval veel beter bij de omgeving passen. Mooie plaat, Sakete. :)

@HMJ: Practige kleuren in de lucht. Voor de rest een zeer rustgevende foto. Het subtiele detail (de ribbels in het zand) maakt de voorgrond ook een stukje interessanter. Toch heb ik zo'n idee dat er iets niet helemaal aan klopt, maar ik kan er m'n vinger niet op leggen. Wellicht toch de grote leegte?

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3848/14815594526_9398423b7e_c.jpg
Symmetrische (more or less) windmolens in Engeland. Vond hem zelf een stuk mooier toen ik heb zwart-wit maakte. Enerzijds denk ik dat ik het contrast misschien iets te erg heb opgetrokken, anderzijds vind ik het persoonlijk ook wel iets hebben. :)

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkCreative op 17-08-2014 19:59 . Reden: Flickr link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:26
@HMJ: mooie foto! de lange sluitertijd trekt mooi diepte in de foto.

@ThinkCreative: Hm, doet me niet zoveel. Foto is donker en er is heel veel ruis. Ook de windmolen(s) in het midden zijn een beetje afleidend/vreemd.

Ik zat even door me foto's een te bladeren van al heel wat jaren terug en kwam deze tegen (onbewerkt). In lightroom wat basis bewerkingen gedaan en het verbaasde me wat ik er nog van kon maken. Helaas was de kwaliteit van de foto zelf niet zo best :(

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/1t0s2y0D3L2y/IMG_2355.jpg
Ergens in de U S A :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 14:12:
@adros: heel vet! Ik wil zoiets toch ook eens proberen :)
@Sakete: Die tweede spreekt mij het meeste aan. Bij de eerste heb je wel een toffe lucht, maar die berg in de voorgrond is wat 'saai' ofzo.

[afbeelding]
I like! De hut lijkt wel wat om te vallen (kan mijn verbeelding zijn) dus mss moet je nog wat lenscorrectie toepassen?
ThinkCreative schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 19:58:
[afbeelding]
Symmetrische (more or less) windmolens in Engeland.
Vind em wel leuk. Al zou ik zo croppen dat er links ook maar 2 molens te zien zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door moozzuzz op 18-08-2014 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Haas_nl schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 15:42:
Eerlijk gezegd zie ik vaak liever de "short exposure" versie dan de long exposure versie : Ik wil de druppeltjes zien spetteren *O* d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Hangt af van de waterval / stroomversnellingen, vind ik. Bij grote watervallen waar veel water doorheen stroomt vind ik het vaak mooier om de individuele druppels te kunnen zien. Bij kleinere watervallen of bij stroomversnellingen geef ik vaak de voorkeur aan langere sluitertijden. Ik schiet over het algemeen meerdere foto's op verschillende sluitertijden bij dit soort dingen, dus kan naderhand kiezen ;)

@Sakete, eerste had wel iets meer naar links genomen mogen worden van mij, of in ieder geval iets minder berg diezelfde berg op de voorgrond. Maar dan had je waarschijnlijk weer niet de lucht er zo op gehad.
Tweede lijken de bergen op de achtergrond me wat te helder, maar wellicht was het ook wel zo. Verder wel goede compositie, maar een beetje druk op de voorgrond (niks aan te doen, natuurlijk).
@HMJ, nice. Lekker rustige plaat met mooie kleuren in de lucht en de vervaging van de wolken doet het huisje er weer net even meer uitspringen.
@ThinkCreative, beetje veel loze lucht en voorgrond. Waarschijnlijk zou een crop met iets minder lucht en zee en zonder de buitenste rijen windmolens, gecropt naar een wat platter format er wat beter uit zien. Qua compositie, in ieder geval.
@sweebee, op zich lekkere plaat, maar de lucht lijkt wat gelig en de voorgrond wat blurry?

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:44

JTfoto

Work hard

@Sakete:
1. Een erg mooie foto die de donkere luchten erg goed kan weergeven. Ik ben het hier eens met HMJ dat de berg op foto 1 wat saai lijkt, maar daar kan jij ook niet zo veel aan doen.
2. Een erg toffe plaat! Vooral het contrast vind ik erg mooi in de foto. Dat je de foto niet met long exposure hebt genomen maakt mij niet uit, want ik vind het water juist mooi passen zo in de foto.

@HMJ: Simpel maar doeltreffend! De kleuren bevallen me erg goed en ik vind het erg mooi dat je een lange sluitertijd hebt gebruikt waardoor de focus heel erg goed op het huisje komt te liggen!

@ThinkCreative: Een prima foto, maar voor mij nét wat te donker.

@sweebee: Bijzondere plaat zo met die gelige kleuren! Ziet er erg gaaf uit :)

Ik heb nog een foto van een soort van landschap, ik wist niet precies waar dit onder moet vallen, maar wat ik zelf prettig vind aan deze plaat is dat deze zo rustig is. Ik vond het wel wat voor een bureaublad achtergrond :)

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5587/14802407607_958b1c471d_c.jpgRelax by -TvR

-Tom

• Bart.O
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 11:44
@HMJ, geweldig!!! kan zo aan de muur niks meer aan doen.
@Thinkcreative, prachtig hoe die (bijna) symetrisch is! ook er mooi met die grijstinten.
@sweebee, heel mooi hoe de voorste berg er uit springt door contrast.
@JTFoto, Precies zoals jij zel al aangeeft is hij er rustig. Als wallpaper zou dat een plus zijn maar als foto misschien iets minder?

Almelo, Nederland
Afbeeldingslocatie: http://ppcdn.500px.org/41784632/3234eadd526d5c4e8550788e33223048fa11250d/4.jpg
http://500px.com/photo/41...erbekke?from=user_library

Jönköping, Zweden
Afbeeldingslocatie: http://ppcdn.500px.org/74563271/b04951df1630e187287ff7f9c543b07a7b5fbcb5/4.jpg
http://500px.com/photo/74...erbekke?from=user_library

Seattle, USA
Afbeeldingslocatie: http://ppcdn.500px.org/77640607/2968fed918b1d6022cbf9b6dc4ac93fe8853c58f/4.jpg
http://500px.com/photo/77...erbekke?from=user_library

• Lasteraar
@hmj, mooie foto. Fijne kleuren. Alleen is het zo'n foto waarvan ik (altijd?) denk: 'die heb ik al (veel) vaker gezien'. Blijft wel fraai desondanks.

@Sweebee. An sich een leuke foto. Alleen vind ik hem te hard. Of de contrasten zijn te hard. De sfeer zou meer moeten zijn zoals de eerste foto van @Bart O. Alleen is daar de compositie weer wat saai. Maar de sfeer is heerlijk. De 2 laatste foto's vind ik dan weer te hard geburnd / teveel contrast hebben.

• moozzuzz
  • Niet online
@Bart O: Seattle is wel heel donker (of een te groot deel vd foto toch). In Zweden vind ik het riet eerder hinderlijk dan een extra.
@Tom: Leuke kleurenschakering maar deze had ik liever met een laaaange sluitertijd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
@JTfoto: hoeken zijn behoorlijk onscherp, dat zou me wel op gaan vallen als ik deze als wallpaper zou will gebruiken. Verder eens met moozzuzz, lange sluitertijd zou hier een rustigere plaat hebben gegeven en hem daarmee voor mij meer geschikt maken als wallpaper. Het stukje donkere wier verstoort het beeld ook.

@Bart.O: 1 is wel aardig, beetje dromerig sfeertje, maar was beter geweest als je de foto van de andere kant van de weg had genomen zodat de weg (en het liefst ook de berm) niet in het beeld zaten. Zou dan wel nog een beetje een onderwerp missen.
Mooie kleuren in 2, maar de out-of-focus riethalmen op de voorgrond verstoren het beeld een beetje.
Ook mooie kleuren in 3, maar groot gedeelte alleen maar zwart en de foto lijkt überhaupt wat donker (ook de lucht, dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:21
Een landschap bij zonsopkomst tijdens in Duitsland, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Afbeeldingslocatie: http://ppcdn.500px.org/80585629/806138cf2ff5adb7be012c95bd48aa0b8ebbc73e/4.jpg

@bart O: eerste foto heeft lekker sfeertje!

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

@JP_S
Heerlijke plaat, ik heb er niks op aan te merken!

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
Dankje @ajhaverkamp!

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
@Bart.O: Foto 1 vind ik erg mooi qua sfeer. Het licht en de kleuren komen mooi naar voren. De weg vind ik in principe niet storen, maar misschien ziet het er nog veel beter uit als je deze eraf cropt.
Je andere twee foto's vind ik gewoon mooi, maar die spreken me niet echt aan.

@JP_S: Heel mooi met dat licht zo! De foto komt wel heel realistisch over zo. Ik vind het mooi, maar vraag me ook af of een verdere bewerking het mooier zal maken.

Gister heb ik een paar foto's in een park gemaakt, waarvan onderstaande er één is. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tpnJnJ3l.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Luxicon op 23-08-2014 17:31 . Reden: upload via andere website ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Ik vind hem behoorlijk donker en hij mist ook een onderwerp, vind ik.

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:44

JTfoto

Work hard

Bedankt allemaal voor het advies. Ik zal kijken of ik binnenkort ergens anders eens een foto kan maken met langere sluitertijd, kijken wat dat doet.

@JP_S: Wow! Mooie plaat die je daar hebt! Ziet er bijzonder uit met de zon rechts en de nog vrij donkere lucht links.

@Luxicon: Op mijn scherm lijkt de lucht wat paars, ik weet niet of dat expres is? Vond het er een beetje vreemd uitzien.

-Tom

[ Voor 20% gewijzigd door JTfoto op 23-08-2014 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Buzz_Fuzz schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 10:21:
Ik vind hem behoorlijk donker en hij mist ook een onderwerp, vind ik.
Dat die donker oogt is expres zo gedaan. Het onderwerp zijn de bomen in het geheel zeg maar. Dat donkere oogt op m'n laptop en telefoon zoals het bedoeld is. Misschien is dat een kwestie van smaak?
De reden dat ik het zo donker gemaakt heb is om het contrast hoog te maken en dat de foto ook niet vaal oogt. Ik zou het lichter kunnen maken als dit echt too much is zo.
JTfoto schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 11:05:
Bedankt allemaal voor het advies. Ik zal kijken of ik binnenkort ergens anders eens een foto kan maken met langere sluitertijd, kijken wat dat doet.

@JP_S: Wow! Mooie plaat die je daar hebt! Ziet er bijzonder uit met de zon rechts en de nog vrij donkere lucht links.

@Luxicon: Op mijn scherm lijkt de lucht wat paars, ik weet niet of dat expres is? Vond het er een beetje vreemd uitzien.

-Tom
Ojee, dat is niet expres zo gedaan. Op de laptop en telefoon heb ik dat niet. Ik denk er wel aan om m'n laptop scherm qua kleurbalans en verzadiging binnenkort anders in te stellen.

Bedankt voor jullie feedback!

EDIT:
Hierbij de lichtere versie. Ik zie wel in dat de versie van hierboven wel heel donker is.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3854/14806754200_348e6c87f6_c.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Luxicon op 24-08-2014 01:19 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart.O
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 11:44
Bedankt voor de feedback allen! Leuk om te zien hoe verschillend er over gedacht kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Luxicon schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 13:43:
[...]

Dat die donker oogt is expres zo gedaan. Het onderwerp zijn de bomen in het geheel zeg maar. Dat donkere oogt op m'n laptop en telefoon zoals het bedoeld is. Misschien is dat een kwestie van smaak?
De reden dat ik het zo donker gemaakt heb is om het contrast hoog te maken en dat de foto ook niet vaal oogt. Ik zou het lichter kunnen maken als dit echt too much is zo.

[...]

Ojee, dat is niet expres zo gedaan. Op de laptop en telefoon heb ik dat niet. Ik denk er wel aan om m'n laptop scherm qua kleurbalans en verzadiging binnenkort anders in te stellen.

Bedankt voor jullie feedback!

EDIT:
Hierbij de lichtere versie. Ik zie wel in dat de versie van hierboven wel heel donker is.

[afbeelding]
Opzich prima compositie en de lichtere versie is zeker veel beter qua belichting, maar verder een oninteressante foto zonder onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
[...]

Dat die donker oogt is expres zo gedaan. Het onderwerp zijn de bomen in het geheel zeg maar.
Dit gaat lulliger klinken dan ik het bedoel, maar ik ben er benieuwd naar, dus ik vraag het toch:

Wat vind jij interessant aan deze bomen, dat je het op de foto zette en hier post?

Technisch gezien is je 2e versie prima, maar zoals al gezegd: ik zie geen boeiend onderwerp. Het is een berg bomen op elkaar, waar je geen onderscheid kunt zien tussen de ene boom en de andere. Als je kijkt naar de vorige foto's in dit topic dan valt je misschien op dat er eigenlijk altijd wel één of twee dingen (of dingetjes) zijn die je als onderwerp kan zien, bij jou is dat 'alle bomen', wat zo ongeveer 90% van de foto is.

Om af te sluiten met een mooie dooddoener, die je bijna overal voor kunt gebruiken: als alles het onderwerp is, dan is niks het onderwerp :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 10:19
Ik sluit me volledig aan bij Hahn, op zijn laatste opmerking na:

Nu is 75% boom. Wanneer dat 100% was geweest was dat niet slechter geweest, maar juist beter. Nu zie ik enkel een stukje lucht en wat bomen, en ontgaat mij verder alle details. Wanneer het echt alleen bomen waren geweest (ok, stukje water erbij zou niet afleiden), zou je zijn gedwongen verder te kijken. Oftewel, zonder lucht zou het dan beter zijn geweest

Maar goed, verder kijken, het onderwerp blijft weinig interessant.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Als ik de lucht (en het water) eraf haal zie ik nog steeds niks wat dan als onderwerp zou moeten fungeren, jij wel?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Bedankt voor de feedback! Het is dus wel erg belangrijk om een duidelijk voorwerp te fotograferen. De bomen zo in het geheel vind ik persoonlijk mooi / interessant om te zien. Dat was ook de reden om er een foto van te maken. De volgende keer zal ik proberen om bijvoorbeeld iets op de voorgrond erbij te pakken. Dat werd hier sowieso al lastig, want er is al een stuk water van de onderkant af gecropt, met de bedoeling de bomen prominenter in beeld te brengen. Ik kan het water of iets van de lucht er wel af croppen, maar of dat helpt? Ik vind het opzich leuk met een stukje water en lucht.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Luxicon schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:03:
Bedankt voor de feedback! Het is dus wel erg belangrijk om een duidelijk voorwerp te fotograferen. De bomen zo in het geheel vind ik persoonlijk mooi / interessant om te zien. Dat was ook de reden om er een foto van te maken. De volgende keer zal ik proberen om bijvoorbeeld iets op de voorgrond erbij te pakken. Dat werd hier sowieso al lastig, want er is al een stuk water van de onderkant af gecropt, met de bedoeling de bomen prominenter in beeld te brengen. Ik kan het water of iets van de lucht er wel af croppen, maar of dat helpt? Ik vind het opzich leuk met een stukje water en lucht.
Probeer de volgende keer een dergelijke foto wat meer context te geven. Laat zien waar het is, zoals wat meer van de omgeving o.i.d. Maar idd, alleen zo'n berg bomen bij elkaar maakt het een oninteressante foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Top, bedankt voor de tip. Ik ga m'n best doen zo'n foto als deze de volgende keer interessanter te maken. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:02
@JP_S heel mooi, niets maar aan doen. Maar misschien leuk als experiment het licht donker verschil nog iets opkrikken. Grote kans dat het minder mooi of onrealistisch wordt maar je weet maar nooit.

@Luxicon, doordat alle bomen een beetje gelijk zijn krijg je een grote vlek bomen en een randje water en randje lucht. Door een interessante verdeling of onderbreking van de bomen kan het interessanter worden.

Heb deze eergisteren gemaakt. Staand, links en rechts waren storende elementen en had een prime lens. Maar vind het ook wel tof met met die lagen.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5595/14837157579_7d691eb250_c.jpgColourful summer by Sluw Licht, on Flickr

[ Voor 17% gewijzigd door Sluw op 09-09-2014 10:10 . Reden: url gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga is kijken of ik het licht donker verschil nog iets verder kan uitvergroten kijken wat het oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
@sluw, ik zou de foto misschien wat meer croppen en de nadruk leggen op de patronen en lagen, misschien door een horizontale kadering zonder lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Hahn schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:46:
Om af te sluiten met een mooie dooddoener, die je bijna overal voor kunt gebruiken: als alles het onderwerp is, dan is niks het onderwerp :+
Mooi gezegd eigenlijk, en klopt (toch vaak). Of door het bos de bomen niet meer zien, in zijn geval :+
Ik ben er zelf ook vaak schuldig aan, bij panorama's bijvoorbeeld. Dan wil ik de grootsheid en weidsheid van de natuur weergeven, alsof je er zelf stond, met als gevolg dat de kijker vaak niet meer weet waar eerst gekeken en z'n aandacht verliest bij gebrek aan duidelijk onderwerp. (Maar, soms kan dat echter ook in een pro uitdraaien als de kijker geneigd is de foto te blijven verkennen :))

Wat in Luxicon zijn foto als onderwerp dienst zou kunnen doen, met andere woorden waar ik telkens naar aangetrokken word als ik naar z'n foto kijk, zijn het bankje rechtsonderaan, en de oever linksonderaan. Beide zijn nu echter wat te klein om echt een duidelijk onderwerp te vormen.

@sluw: weet niet goed at ik erover kan zeggen. Wel mooi kleurenpatroon, maar ik vind het verder niet zo interessant...
Misschien een horizontale crop maken, idd...

[ Voor 21% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 26-08-2014 10:55 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

EDIT:

[afbeelding]
Vroeger werden dit soort composities geschilderd en vond iedereen het fantastisch : Niks mis mee dus, zolang het deze lichtere versie is d:)b
Sluw schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 09:48:
Heb deze eergisteren gemaakt. Staand, links en rechts waren storende elementen en had een prime lens. Maar vind het ook wel tof met met die lagen.

[afbeelding]Colourful summer by Sluw Licht, on Flickr
Ik zou de onderkant ergens boven de zichtbare kale bruine takken weghalen, maar geen idee of dat onder of boven dat "gat" moet gebeuren waar je doorheen kan kijken aan de linker kant zeg maar :)

Een soortgelijke foto heb ik ook een tijdje geleden gemaakt, maar jouw bomen hebben mooiere (of meer?!) bladeren zo te zien dan die van mij dus komen de kleuren beter tot hun recht. Kleurtjes FTW!!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Zo, tijdje geleden. Bedankt voor je commentaar Buzz Fuzz en Nero! Dat bankje zou best een afleidend voorwerp kunnen zijn ja. Linksonder steekt er een tak uit het water. Die heb ik er expres bij op gelaten. Ik heb gisterochtend een foto in de mist gemaakt. Ik ben er wel aardig tevreden mee, al stoor ik me aan de kleuren die ik via de mobiel te zien krijg. Bij m'n overige foto's gaat dat wel oké. Hopelijk ziet het er niet erg raar uit. Als dat wel zo is pas ik de foto wel aan. Het is trouwens een panorama.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3893/14971121630_9ef161cd26_c.jpg

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JP_S: lekkere sfeerplaat!
@Luxicon: niet echt wat toe te voegen aan het al gegeven commentaar :)
@Sluw: Ook deze vind ik niet zo interesant. ik heb denk ik niet zo veel met bomen en struiken ;) De wolken lijken verder blauw i.p.v. grijs.
@Luxicon: prima foto. Ik had zelf denk ik de boom rechts weg gelaten.

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/kerkje800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Leuke foto :-)
Beeldkwaliteit is niet zo best. Maar dat is niet storend in deze. Lekker sfeertje !
Pagina: 1 ... 16 ... 45 Laatste

Let op:
Ook hier mag je reageren op je voorganger :) Dat houdt het topic waardevol voor iedereen. Denk daarbij aan het verkleinen van je foto's!