[Verzamel] Landschappen deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:19
@ BennyD: Leuk beeld, maar ik vind 'm wel wat donker. De kleuren kjomen daardoor wat gemute over.

@ bvsteyn: Schitterende pano hoor! Die persoon op de foto geeft een mooi schaalgevoel. Er zit in de full-size wel wat ruis in de lucht, dat moet nog wel te corrigeren zijn toch? Verder vind ik de achterste bergen op de voorgrond (snapt u het nog?) wat aande donkere kant. Die lopen op kleinformaat op mijn (werk)monitor een beetje dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:21
RobB_W schreef op maandag 17 maart 2014 @ 09:43:
@ BennyD: Leuk beeld, maar ik vind 'm wel wat donker. De kleuren kjomen daardoor wat gemute over.

@ bvsteyn: Schitterende pano hoor! Die persoon op de foto geeft een mooi schaalgevoel. Er zit in de full-size wel wat ruis in de lucht, dat moet nog wel te corrigeren zijn toch? Verder vind ik de achterste bergen op de voorgrond (snapt u het nog?) wat aande donkere kant. Die lopen op kleinformaat op mijn (werk)monitor een beetje dicht.
Die persoon..tja..in eerste instantie vervloekte ik 'm toen hij daar maar bleef staan...maar achteraf geeft het idd een mooi gevoel van de schaal van de omgeving..

Ik ga kijken of ik de ruis wat kan temperen en het dichtlopen kan voorkomen.

(je moest eens weten hoeveel stofjes ik uit de lucht heb moeten halen afkomstig van de sensor van mijn 30d... :P ....hopelijk komt er snel een leuke aanbieding voorbij voor een 70D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
bvsteyn schreef op maandag 17 maart 2014 @ 09:56:
[...]

Die persoon..tja..in eerste instantie vervloekte ik 'm toen hij daar maar bleef staan...maar achteraf geeft het idd een mooi gevoel van de schaal van de omgeving..

Ik ga kijken of ik de ruis wat kan temperen en het dichtlopen kan voorkomen.

(je moest eens weten hoeveel stofjes ik uit de lucht heb moeten halen afkomstig van de sensor van mijn 30d... :P ....hopelijk komt er snel een leuke aanbieding voorbij voor een 70D)
Ik HAAT het dus als mensen in mijn frame blijven staan he :D Ik wacht altijd geduldig, maar als ze dan toch zo lang blijven staan en ik wil zo'n foto maken, vraag ik vaak toch of ze voor mijn foto even aan de kant willen. Verder over die persoon: Ja, het geeft een mooi schaalgevoel. Maar na een paar keer naar deze foto gekeken te hebben vind ik de persoon toch wat storend. Komt denk ik door de pose en door hoe de foto genomen is. De foto is namelijk genomen voor het landschap, dat zie je DIRECT, en dan kan zo'n persoon dus wat storend zijn. Als je ziet dat deze foto genomen is om ook de persoon in de compositie mee te nemen, zou het waarschijnlijk minder storend zijn. Dan zou de foto waarschijnlijk anders genomen zijn, van een lager standpunt, en zou de persoon op een betere plek staan voor de compositie. Ik zou in dit geval die persoon trouwens gewoon weg shoppen, kan prima. Verder wel een hele mooie foto

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:40

Polariteit

Fietsende fotografeur

@bvsteyn: Zabriskie point; prachtig landschap is het daar. Mooie panorama en inderdaad erg tof met die persoon erin. Alleen de plek van de persoon vind ik niet zo geslaagd.

Ben je er ook met zonsondergang geweest? Dan is het nog mooier :P

@bennyd: Mooie kleuren. Jammer dat je niet wat meer bij de sloot zit zodat de reflecties van de wolken er goed te zien zijn.

@DennisSla: mooie curve in de weg, nice!

@Adros: Tnx voor je reactie; ik heb de kleur van de lucht in Post juist zo gemaakt :P

Jou parijs plaat is best fijn om naar te kijken. Vooral op groot formaat is er genoeg te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@bvsteyn: De Zabriskie foto is erg mooi, lekker contrast! stond je op het touristenplateau-tje?
Die persoon zet de grootsheid van de omgeving daar inderdaad prachtig in perspectief. _/-\o_

Mijn eigen bijdrage.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7216/13228170613_acc90a5278_c.jpg
Antilope Canyon. Page, Arizona. by matthijsw, on Flickr

[ Voor 9% gewijzigd door Gumball op 17-03-2014 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:22
Mooi het detail behouden. Én geen andere toeristen erop!

Het is moeilijk om een lelijke foto te maken van antelope canyon (nou ja, het is mij veelvuldig gelukt: bewegingsonscherpte), maar echt originele invalshoeken zijn er ook weer niet

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Heel mooi Gumball! Mooi scherp, had ik zelf best wel moeite mee toen ik er was. Ook mooie oranje kleuren op de achtergrond.

Hoe vaak die canyon overigens ook gefotografeerd is; geen enkele foto haalt het bij het echt rondlopen in die Canyon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
@adros: werkelijk prachtige foto; heerlijke kleuren, prachtige diepte

@dennis: meestal is het schelden op elektriciteitsmasten, maar nu trekt het mooi het beeld door. Misschien zou je de voorgrond nog wat kunnen oplichten.

@bennyd: Mooi gebalanceerde kleuren. Ik mis een beetje een lijnenspel/perspectief wat je door het beeld voert. De sloot op de voorgrond gaat bijvoorbeeld snel buitenbeeld, samen met mijn blik.

@bvsteyn: mooi kijkplaatje :) . Over die persoon: het voegt idd wat schaal toe, maar jammer dat ie er zo bijstaat (met z'n telefoon bezig oid).

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3778/13361353683_18131c618e_c.jpg

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:50
Nog even geduld dan wordt alles weer groen en kleurig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:09
Ik vind de blur op de voorgrond er wat raar uitzien.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Tja, wide-open met een 50mm 1.8. Dat doe je wanneer je net FF hebt. Heb 'm ook op f/5.6; als ik even de LR-bewerking kopieer is die inderdaad wat rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Nou, ik gebruik dat ook vaak: kleine DoF met landschappen. Maar ik vind de onscherpte op de voorgrond niet zo mooi. Ik denk als je een stuk van de onderkant afsnijdt een mooiere foto hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dennis_sla: Leuke foto, ik was denk ik nog een stap naar links gegaan.
@bennyd: Op zich een prima foto, maar vind hem op een of andere manier niet zo spannend. Verder lijken de wolken wat vreemd.
@bvsteyn: Zonde van de uitgebeten lucht was anders nog mooier geweest, maar begrijp dat dit vrij lastig is te voorkomen.
@Gumball: Mooi!
@inquestos: Blur op de voorgrond was mij in eerste instantie niet opgevallen, maar zou het ook weghalen. Verder lijken de kleuren wat vreemd, maar dit kan ook aan mij liggen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/zeedijk800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvc
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 22:13
HMJ, leuke foto, leuk idee. Was helemaal af wat compositie betreft, m.i., als je meer naar links had kunnen staan, zodat de molen op de plek van de meest rechtse windmolen had gestaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvc
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 22:13
Creatief geweest? :9

Maar ja, vind ik persoonlijk leuker!
Nog leuker was geweest als íe ook echt op die plek had gestaan, in het rijtje met de windmolens!
(is benieuwd wat er nu gephotoshopped gaat worden) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn photoshopskills houden op met dingen wegpoetsen helaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:41

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Universal Creations schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:24:
Nou, ik gebruik dat ook vaak: kleine DoF met landschappen. Maar ik vind de onscherpte op de voorgrond niet zo mooi. Ik denk als je een stuk van de onderkant afsnijdt een mooiere foto hebt.
Ik denk het niet, die splitsing leidt je als het ware verder te kijken. Maar ik ben het wel met je eens dat die onscherpe voorgrond niet zo heel mooi is...

En
@adros: Wauw...
@dennis_sla, ook een mooie plaat (:
@bennyd, wat mijn voorganger al zei dat die buitenste sloot je een beetje uit het beeld helpt viel mij ook op. Verder wel een mooie lucht en weerspiegeling
@bvsteyn: Wat een grootsheid, jammer inderdaad dat die persoon daar met z'n felgekleurde shirt zo in het midden staat...
@gumball, doet me denken aan die windows wallpaper, fijne foto
@HMJ: Ik weet het niet, vind hem denk net iets te leeg. Misschien 1 witte windmolen minder in het rijtje zodat je dichter bij de traditionele windmolen komt te staan... (als dat nog mogelijk is). Vind het wel een leuk beeld; die traditionele molen en de moderne molens.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mijn eerste stapjes op dit subforum...

Zaterdag met mijn Samsung NX2000 een foto geschoten van een wel heel aparte lucht:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nywxEG1T1VX8tpvILFbyT82o/full.jpg

Daar zal waarschijnlijk veel op aan te merken zijn maar ja ik ben een n00b dus ik zal vast wel e.e.a. aan sturing nodig hebben. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik zou de middenste molens nog wat extra ophelderen zodat ze zo helder zijn als de eerste twee. Zeker de derde. Kwestie je GIMP/PS skills te onderhouden :p
't Is spijtig dat er zo weinig structuur in de wolken zit (opt kleine plaatje toch). Alsof je een onhandige "replace colour" uitgevoerd hebt ofzo.

PS: ik wil ook wel zo'n tuin :9~

[ Voor 35% gewijzigd door moozzuzz op 24-03-2014 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

moozzuzz schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:00:
[...]
't Is spijtig dat er zo weinig structuur in de wolken zit (opt kleine plaatje toch). Alsof je een onhandige "replace colour" uitgevoerd hebt ofzo.

PS: ik wil ook wel zo'n tuin :9~
Tja, hoe goed of slecht je fotoskills ook zijn, wolken laten zich niet commanderen. :)

Het ziet er inderdaad heel vreemd uit maar het is echt compleet onbewerkt, zelfs de white balance heb ik niet aangeraakt. Zag er irl ook zo vreemd uit, de singel op de achtergrond volledig verlicht maar met die donkere lucht erboven…

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik vind de foto erg druk. Ik snap dat de lucht het onderwerp is, maar de vele dingen op de voorgrond leiden mij van de wolken af. Ik had er denk ik voor gekozen om een stuk naar voren te lopen, zodat ook die lichte bomen rechts mooi in beeld zouden komen en goed afsteken tegen de donkere lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mx. Alba schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:57:

Zaterdag met mijn Samsung NX2000 een foto geschoten van een wel heel aparte lucht:

[afbeelding]

Daar zal waarschijnlijk veel op aan te merken zijn maar ja ik ben een n00b dus ik zal vast wel e.e.a. aan sturing nodig hebben. :D
Mocht je ooit het huis verkopen dan is deze foto bijna perfect :

- Vervorming eruit halen.
Vooral aan de randen en bij de skelter te zien.
- Het fietsje wat minder fel maken.

Ik vind het verder wel een leuke ruimtelijke foto met een leuk contrast dankzij de lucht :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Albantar: Enerzijds mooie plaat, en de dreigende lucht is ook erg vet. Minpuntje vind ik de uitsnede links en rechts. de afgesneden takken en het afgesneden dak vind ik wat minder geslaagd. Die zou ik er of helemaal uitgehaald hebben of wat groter erop gezet.

@HMK: Toffe foto, ben het wel eens met de opmerking van MartijnVC en zoals het in je aangepaste versie te zien is.Lucht is erg nice!

@inquestos: qua kleuren niet echt mijn smaak, en de blurry voorgrond vind ik ook niet zo geslaagd. Qua compo echter wel erg goed gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7236/13273359394_d6f24d8644_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2826/13488304264_fff29dc4c7_c.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Polariteit op 02-04-2014 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wow, mooie foto's, marcel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:14
Mx. Alba schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:57:

[afbeelding]

Als ik de foto op groot formaat bekijk lijkt niets echt scherpt te zijn.
Kun je ook zien welk diafragma je hebt gebruikt en weet je nog waar je focus lag?

Wel een leuk effect tussen de donkere wolken en de lichte bomen in de achtergrond.
De volgende keer misschien een stapje naar voren doen, zodat er niet een stuk dak het beeld in komt.

@marceltuit: Mooie compositie en kleuren in de 2e foto, goed gelukt!

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 19:34
Mooie plaat Marcel! Vooral nummer 2 vind ik gaaf :) Is dat nog een enfuse of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiskneuzer
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 09:13
@Gumball
Scherp en mooie lijnen! Straalt het bijzondere van het landschap wel uit.

@marceltuit
Vooral complimenten naar je compositie. Persoonlijk vind ik dat lastig, maar 't zijn beide mooie plaatjes!

Zelf ben ik pas heel recent foto's gaan maken, ben dan ook nog niet echt bezig met de techniek. (auto-functie O-) ). Ik blijf oefenen!

Wil toch deze foto met jullie delen.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3678/13485855385_aa3655ecef_z.jpg
https://flic.kr/p/mxGwY2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
Jaloers op je skills :P De eerste spreekt me het meest aan. Heb hier een laptopscherm en een gewone lcd en op de lcd zijn de kleuren wel wat "HDR" achtig :^).

Bij de tweede heeft m'n oog wat last om het verschil te maken tussen wolk en "platform" vh vuurtorentje/baken. Hoewel de rechtse baken wel perfect gepositioneerd is in het zon-opgelichte deel vd achtergrond. Mocht je baken wat meer naar lnks of rechts gestaan hebben in de foto dan was het bovenste gedeelte wellicht helemaal opgelost in het wolkengrijs. Op m'n lcd ook ziet 't er ook wat duidelijker uit. Chapeau dus!
Deze compo heeft al heel wat neiging tot strakheid =-). Op een of andere manier lijkt ie wel niet recht, maar wellicht is dat optische illusie omwille vh perspectief?

[ Voor 16% gewijzigd door moozzuzz op 02-04-2014 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dank voor de reacties :-)

Geen van de beide foto's zijn hdr, en ook geen exposure blend oid. Ik heb gewoon grijsverloopfilters gebruikt en gefinetuned in Lightroom ;-)

@moozzuz: Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met verschil tussen wolk en platform. Bedoel je qua kleurverschil tussen de.wolken op de.horizon en de pier ofzo?

@maiskneuzer: qua compo een strakke plaat. Qua belichting valt mij vooral het contrastverschil tussen de grond en de lucht op. Wellicht kan je inde nabewerking de schaduwen iets meer oplichten en de hooglichten wat temperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
marceltuit schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:59:
@moozzuz: Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met verschil tussen wolk en platform. Bedoel je qua kleurverschil tussen de.wolken op de.horizon en de pier ofzo?
het "horizontaal platform" bovenaan de baken (eerder silhouet). Op de achtergrond is de hemel open (oranjegeel) tussen twee wolkenformaties. Dat vind ik perfect gemikt en maakt een mooi silhouet. Mocht het bovenste van de baken voor een wolkenformatie gestaan hebben zou dit zeker minder mooi zijn en minder duidelijk (de bovenkant van de baken zou als het ware verdwijnen in het grijs vd wolken), alvast toch op mijn lowcontrast / vlakke kleuren laptopschermpje.
Mijn oog heeft het dan wel weer moeilijk met de horizontale wolkenslierten die zich nog in dat kleine stukje open hemel situeren en (voor mij) verwarrend werken mbt de top van de baken. Perfectie bestaat niet hé ;^)

code:
1
2
3
4
5
___||___  <-- dit deel vd baken dus
\      /   
 |    |
 |    |
 |    |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@marceltuit: Foto's zijn erg mooi van kleur. De tweede foto spreekt me het meeste aan, Die eerste moet het voor mijn gevoel vooral van z'n kleuren hebben.

Vanochtend vroeg eens op pad geweest met de hoop op een berg mistbanken, maar dat viel tegen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/ochtend800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:56
@HMJ zo'n mooi landschap 's ochtends vroeg kan nooit tegenvallen daar geloof ik niks van ;)

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
@marceltuit: Mooie foto's zoals we van je gewend zijn :)
Technisch perfect, mooi licht, sterke composities.
Enige minpuntje vind ik de linkerkant van de eerste foto. Die is wat rommelig.

@HMJ: Lekker sfeertje! Mooie foto!

Paar van mij van Texel:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7058/13910977280_c99b4a2dc8_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5522/13912096768_3b55f964a6_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7189/13912004569_61ff6d8851_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:50
Kreeg je natte voeten bij die eerste foto Leendert?
Wel mooie long exposure met mooie kleuren.
Die 2de zit ik steeds te kijken wat is dat? Kraters? Duitsers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
@HMJ: ja jammer is dat. Ik zat 2 weken terug rond 6 uur 's ochtends in de trein en zag de mooiste zonsopgang ooit met mist en al op de weilanden en een prachtige lucht erboven. In de trein ja, oftewel ik kon verder niks :( Je foto lijkt op sommige punten te ver omhoog getrokken? Het groen is wat te wit :p

leendertv: Ik vind die 3e erg mooi. 1e had van mij de exposure wel wat langer gemogen en bij die 2e misschien een lager standpunt met wat focus stacking.

Ik doe ook maar weer eens mee. Ben de laatste 2 weken in Italie geweest en heb nog wat behoorlijke mooie landschappen die ik nog moet uploaden, dus die komen hier later. Alvast een voorproefje nu. Ik had zowat alleen maar regen maar dat kan soms ook voor mooie platen zorgen.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7201/14094432364_bcc6c8163b_c.jpgTextures by albert dros, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2917/14064258091_214d765e3d_c.jpgEvil Tuscany by albert dros, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7194/14075129714_b0e5122efb_c.jpgMystery Village by albert dros, on Flickr

[ Voor 23% gewijzigd door adros op 04-05-2014 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Wauw, die latste foto spreekt me erg aan.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 16:07
De laatste kijkt wel erg lekker weg Adros, heerlijk hoe die weg zo door de foto heen kronkelt!

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
@HMJ, fijne lichte kleuren. Kijkt goed weg, maar beetje veel loze lucht voor het echt mooie.

@leendertv, mis in al je platen een beetje een onderwerp en/of lijnenspel.

@adros, fijne platen, goede compositie en lijnenspel in alle. Vooral de eerste spreekt me aan, springt er echt uit door het simpele en duidelijke lijnenspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
en nog eentje :)

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7189/14117542031_6cbd4790e6_c.jpgTuscany Sunset by albert dros, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Laatst online: 03-02 14:21
Heel erg mooi :)
Van de vorige 3 vind ik juist nr 1&2 weer erg gaaf en 3 wat minder.
Juist de strakke sillhouette vormen en mooien kleuren spreken mij daarin aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 14:26
@Adros, Die laatste is mooi! Heb je nog met ND Grads gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
TranceSetter schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 13:25:
@Adros, Die laatste is mooi! Heb je nog met ND Grads gespeeld?
nee die had ik niet bij de hand. HDR geschoten maar niet te exteeem toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

adros, ik zeg showcase! lep je flickr ff bekeken en er zitten mooie exemplaren tussen zeg!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Prachtig! Hele mooie kleuren!
Haas_nl schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 23:58:
Kreeg je natte voeten bij die eerste foto Leendert?
Wel mooie long exposure met mooie kleuren.
Die 2de zit ik steeds te kijken wat is dat? Kraters? Duitsers?
Heeft denk ik gewoon te maken met het grote verschil tussen eb en vloed.
Geulen ontstaan door het water.

[ Voor 55% gewijzigd door leendertv op 06-05-2014 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Deathchant schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:07:
adros, ik zeg showcase! lep je flickr ff bekeken en er zitten mooie exemplaren tussen zeg!
+3

Schitterende foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
showcase waarvan precies? mijn beste foto's :D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
@adros, wederom lekkere plaat, wat minder strak als de eerste (die blijft m'n favoriet), maar mooie lucht en fijne kleuren.

Eigen bijdrage:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hyrgXq7b0Q2IacK5AY5EQNP9/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@leendertv: 3 mooie foto's. Aparte bewerking, vind ik wel mooi :)
@adros, die eerdere 3 foto's zijn overigens ook toppie.
henkie, leuke compositie :) Had je geen pola kunnen gebruiken, dan waren een groot deel van die reflecties misschien weg geweest.

Een klein landschapje van mij :)
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7315/13933222836_4d46f5672b_c.jpg

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Deathchant schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 19:21:
henkie, leuke compositie :) Had je geen pola kunnen gebruiken, dan waren een groot deel van die reflecties misschien weg geweest.

[afbeelding]
Mooie kleuren, lekker lente gevoel, alleen lijkt de boom wel wat over te gaan in de achtergrond.

Pola heb ik niet in de maat van de lens waarmee ik deze gemaakt heb en ook geen adapterring. Niet dat een pola echt de schitteringen van het water echt veel minder leek te maken op de foto's dat ik die wel gebruikte. Het helpt vooral als je een spiegelbeeld in het water kunt zien, maar ik denk dat zulke schittering te diffuus is om goed tegen te kunnen gaan met een pola. Een ND grad over het water was waarschijnlijk nuttiger geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Dan waren de donkere plekken in het water nóg donkerder geweest en dan stonden de bootjes niet goed erop.
Maar anyway, ik vond mijn foto wel redelijk loskomen van de achtergrond. Is op f/2 geschoten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ja, de achtergrond is out of focus in je foto, maar ik kan niet goed zien of het groen in de boom en tussen de takken van de boom zelf is of van de achtergrond. De paar wat kalere takken onderaan met het gras op de achtergrond versterken dit effect. Je weet dat de takken van de boom op de voorgrond niet helemaal gevuld zijn met bladeren, wat er bij mij toe leidt dat ik me afvraag of wat ik zie nu bij de boom op voorgrond of iets op de achtergrond hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
Deathchant schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 16:25:
Dan waren de donkere plekken in het water nóg donkerder geweest en dan stonden de bootjes niet goed erop.
Maar anyway, ik vond mijn foto wel redelijk loskomen van de achtergrond. Is op f/2 geschoten ;)
Wellicht had een lager standpunt hier wat verduidelijkend kunnen werken, nu is het wat een wirwar van groen in die boom ;). Ik loop ook wat verloren in de prent :p (probably my bad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 15-09 10:21

Barrycade

Through the...

@ Henkie:
De bergen op de achtergrond zijn mij iets te weinig doortekend en de bootjes/banaan op de voorgrond juist weer iets te veel dichtgelopen. Onrustig wordt je plaat hiervan.
Betrap mezelf er op dat ik je foto met dichtgekenepen ogen bekijk.
Deathchant schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 19:21:
@leendertv: 3 mooie foto's. Aparte bewerking, vind ik wel mooi :)
@adros, die eerdere 3 foto's zijn overigens ook toppie.

[afbeelding]
Vind 'm een beetje krap gekaderd. Hierdoor komt de boom naar mijn mening niet los vanuit de omgeving, Heb je ook een shot meer door de knieen? Dus wat meer onder de boom door?

[ Voor 15% gewijzigd door Barrycade op 11-05-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Barrycade schreef op zondag 11 mei 2014 @ 10:55:
@ Henkie:
De bergen op de achtergrond zijn mij iets te weinig doortekend en de bootjes/banaan op de voorgrond juist weer iets te veel dichtgelopen. Onrustig wordt je plaat hiervan.
Betrap mezelf er op dat ik je foto met dichtgekenepen ogen bekijk.
Ik zie wat je bedoeld. Ik vind zelf dat weinige contrast in de bergen op de achtergrond meestal wel fijn in een foto (had wel ietsje meer mogen zijn), maar het contrast met de schitteringen op het water is wel erg groot, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 10:07
@Adros: Wat een topplaten, stuk voor stuk! #2 is mijn favo :)
@Henkie196: De vage bergen op de achtegrond doen 't goed, vind ik. Alleen zit er wat mij betreft teveel contrast in de voorgrond, waardoor de foto wat druk overkomt.
@Deatchchant: Lekkere kleuren en een goede scherpe plaat. Verder wel eens met Henkie196: Hij lijkt wel veel over te gaan in de achtergrond. Wellicht was 'ie beter uit de verf gekomen met een groter diafragma.

Reed gisteren terug vanaf 't tankstation, toen ik de zon op de regenwolken zag schijnen. Snel m'n camera gehaald om een paar foto's te maken. Wellicht was 'ie nog beter gelukt als ik een kwartiertje eerder was, zodat de wolken iets minder op de achtergrond stonden.
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7340/14168361721_61e93c94e6_c.jpgAfter the Rain by Tom Roeleveld, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mooi man, mooie kleuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Thanks!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:59
Inderdaad. Vet mooi!

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Dank je Hamed :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:55
Oeh, die is zeker fijn ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
adros: Prachtig! Die lucht ook. Enige aanmerking is dat ik wat vreemde kleurvlekken zie, bijvoorbeeld de rode plekken op de heuvel in het midden. Alsof je met de hue/saturation van sommige kleuren bent gaan spelen. Ik weet niet of je me zo begrijpt :)
henkie: ik zie eigenlijk helemaal niet wat het is
Deatchant: de boom had van mij ook wat los mogen komen van de achtergrond. En als dat door de scherptediepte niet kan, wellicht door een ander perspectief.
tommyz: opnieuw fraai. Het is intussen misschien wel een trucje voor je geworden, maar je doet 't toch elke keer weer.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5507/14007513798_68d678c5db_b.jpg

Ik vind zelf de kleine boom op de achtergrond wel mooi erbij. Had ik toen niet door, maar die geeft zo'n mooi contrast met de voorgrond

[ Voor 8% gewijzigd door inquestos op 15-05-2014 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
@henkie196: leuke plaat, met die glinsteringen. Was volledig Z/W geen mooiere optie? Zit nu al zo weinig kleur in.
@tommyz: Jouw LE platen zijn altijd zo heerlijk smooth! Je woont hier vlakbij? Deze plek heb ik vaker in je foto's zien voorbijkomen volgens mij :).
@deatchchant: mij doet dit persoonlijk veel minder dan je andere platen. Oogt een beetje druk met al die takjes / blaadjes en het onderwerp vind ik niet al te interessant deze keer.
@adros: alsof ik nog niet graag genoeg naar Toscane wilde, dammit! :+ Nice man!
@inquestos: de stronk lijkt niet helemaal in focus? Ik vind het onderwerp en de compositie niet heel spannend, en de achtergrond is wat druk, wat misschien door de bokeh komt.

Laatste tijd weinig buiten geweest voor foto's, dus ben maar oude vakantieplaatjes gaan bewerken. Sommigen waren na 3 jaar nog onbewerkt...:+ Alles op z'n tijd, zullen we maar zeggen ;).

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2918/14168967011_97c76dabfc_c.jpgJiuzhaigou 5 by Sjekster, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5316/14172397605_51515a26c1_c.jpgJiuzhaigou 18 by Sjekster, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5573/14149141746_8f669cf168_c.jpgJiuzhaigou 7 by Sjekster, on Flickr

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Oeps, ik had mijn foto in het testcase-topic willen posten, maar goed, hier kan die ook enigszins

Sjekster: Van die tweede foto vind ik de variant die ik op flickr zie staan zonder boom rechts aangenamer. Je eerste foto is mij wat te contrastrijk. Verder goed verzorgde foto's :)
Over mijn foto: hij is zo scherp als kan. Wat betreft compositie heb je wel een punt. Had 'm achteraf liever meer linksonder gehad. Daar heb ik ook een foto van, maar dan staat dat groene boompje er minder goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Zonder boom vind ik zelf ook wel leuker qua compo, maar daar zaten zoveel waterspetters op, wat me weer stoort.

Scherpte van je pic vind ik hier tegenvallen, maar dat kan weer aan flickr compressie liggen. Als ik hem op flickr open is het idd al beter. Kan het verder niet beoordelen, ik kan de high res versie niet openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
@Inquestos: Thanks! Jouw foto heb ik al op gecommend op Flickr :) Ondanks dat het geen speciaal onderwerp is, kijkt de foto erg lekker weg!

@Sjekster: Ja, klopt, dit is om de hoek bij mij :) Over jouw foto's: Stuk voor stuk gaaf! De eerst vind ik iets te druk, maar de tweede en derde zijn erg fijne platen om naar te kijken.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
Topplaat :^) De eerste twee zijn wat minder mijn ding.

@Tommyz: Ik wou dat ik ook zo'n meer in mijn achtertuin had liggen :^). Leuke plaat+kleuren.

Zelf ben ik deze week ook met een ND-filtertje op stap geweest:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7417/14183183222_08797aac5e_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Heerlijke belichting, alleen de voorgrond had ik weggelaten. Tikkie storend. Had je niet in het grasveld kunnen staan? Volgens mij heb je ook last van wat stofjes in je optics of sensor (zie linksboven). Maar ik vind 't een fijne plaat om naar te kijken :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
@tommyz: Op zich leuke compositie, maar beetje overdone met het blauwe.
@inquestos: Met die drukke bokeh lijkt de top van de stomp ook onscherp te worden (op dit formaat, in ieder geval).
@Sjekster: Mooie platen! Zeker nummer 2 en 3 vind ik erg mooi, 1 is een beetje druk met al die bomen.
@moozzuzz: Had misschien wat krapper gekaderd gekund om de gebouwen? En minus de planten op de voorgrond. Ik zie hier ook niet echt een voordeel van een ND filter, behalve dat het ene plantje wat bewegingsonscherpte heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
@Henkie, ivm kadrering ben ik zelf wel tevreden. De foto is helaas niet de eerste geweest en toen ik wat tevreden was van belichting etc waren de meeste wolken weg (toen ik toekwam waren er nog best veel wolken en vooral veel wind). Dus ik volg je zeker ivm de ND filter opmerking. Geeft vooral veel extra ruis op m'n Canon 40D :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
@Moozzuz: Thanks! Jouw plaat: Het contrast is mooi hier alleen storen de plantjes op de voorgrond iets :) Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de kleurenversie.

Vandaag was er weer een mooie zonsondergang in de 'achtertuin' :)
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2920/14060128429_e2a6e37c6c_c.jpgBefore the rain... by Tom Roeleveld, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ tommyz: ik ben erg onder de indruk van je foto's, met name van hoe je de kleuren en het licht in de foto te pakken krijgt. Heel mooi!

@ Sjekster: ik vind vooral je laatste foto heel erg mooi. Fijne sfeer, rustgevend.

Ik doe zelf niet iets met landschapfotografie maar omdat ik graag wil leren post ik een paar van mijn vakantiefoto-landschappen. Tips en adviezen dus welkom :)

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3705/14086352079_5625a7f836_c.jpgDrakensbergen by Lelle_02, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2898/14086432197_741770166f_c.jpgZuid-Afrika by Lelle_02, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3704/14273000155_28655c065f_c.jpgSwaziland by Lelle_02, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
* moozzuzz is officially jealous now
Ik ben normaalgezien niet zo van die heel erg felle kleuren (saturatie etc), maar hier werkt het heel goed _/-\o_ .
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:08:
[afbeelding][url=https://flic.kr/p/nsLeHi]Drakensbergen[/url
Deze heeft zeker een leuke diagonale compo, maar moet eerlijk bekennen dat ik toch wat dieptewerking mis, maar kan het niet meteen duiden waarom. Mss omdat Sjekster onlangs een veel straffere foto met een X compo gepost heeft.
Deze vind ik wel leuk, mss nog beter zonder graspluimen op de voorgrond? (met de benenwagen iets meer naar voor).

Gisteren eens tijd genomen om wat te spelen met m'n ND-filtertje bij grijs weer:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3678/14303853473_c2caf1d540_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@inquestos: ik vind de bokeh erg onrustig en het is net alsof er een onscherpe waas over de foto hangt. Daarnaast denk ik dat ie iets te magenta is
@tommyz: prachtige kleuren, maar tikkeltje te hemelsblauw (zie ook de blauwe kleur in de steiger terug komen).
@sjekster: schitterende foto's! Over de eerste: ik vind de gele kleur onnatuurlijk overkomen en de bomen zijn plaatselijk donker (ND filter in LR te ver naar onder getrokken?) Over de tweede: de highlights bovenin zijn wel erg bewerkt, valt op. Ik doe het overigens zelf ook en kom er dan achteraf achter dat ik het toch niet zo mooi vind. Het vloeiende water effect werkt hier een stuk beter dan bij 1. Op groot formaat zie ik allerlei vertikale strepen lopen. Banding ofzo?
De laatste foto is toppie! :)
@tommyz: deze klopt beter qua kleuren dan de vorige, maar ook een mooie foto. Alleen komen er best veel van dit soort foto's met een steiger voorbij, of verbeeld ik me dat maar?
@Lelle: ik vind de foto's een beetje flets overkomen. Probeer eens het blauwe kanaal donkerder te maken in LR; -20 ofzo en de shadows in de curves iets dieper te maken.
@moozzuzz: ik zie op klein formaat al best wat ruis en sorry, maar de foto is één en al onscherpte. Qua compositie zou ik de loze ruimte bovenin wegcroppen om een iets meer panorama-effect te krijgen waardoor je verder in de foto gezogen wordt.

Hier wat landschapjes van mij:

1:
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2931/14106882537_ff666de138_c.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2909/14293413515_efb04e6b28_c.jpg

3:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3833/14290072981_748d0bc639_c.jpg

Laatste is met B+W ND110 MRC filter gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
@ tommyz Mooie luchten! gebruik je een grijsverloopfilter of is dat op dat uur niet nodig?

@Deathchant, mooie natuurlijke kleuren! En super mooie plekken natuurlijk, alle 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
@Deatchant: Thanks. #3 is een erg fijne plaat! Volgens mij zit er wel een kleurzweem overheen?
@Sluw: volgens mij is deze met een 3 stops hard grad geschoten :) Zonder filter gaat ook prima, ik schiet dan meestal 3 exposures die ik blend.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@deathchant: thanks. Nu ben ik alleen pas net begonnen met de basis van bewerken (in de fase dat ik zelf nog steeds onder de indruk ben van hoe ik m'n foto's verbeter, haha) en heb dus niet echt kaas gegeten van wat je me adviseert... Ik heb geen idee wat je bedoelt, zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@tommyz, volgens mij niet. Foto heb ik 2 weken geleden gemaakt met zonsondergang. De lucht was al een beetje rood/paarsig :) Ik heb overigens door het gebruik van die ND filter idd de magenta op -21 moeten zetten. Die ND filter maakt een foto wel erg rood :)

@lelle, oh hehe :) Ik weet niet welke tool je gebruikt om te bewerken. Ik was er even vanuit gegaan dat je Lightroom gebruikte. Daarin kun je per kleurkanaal de verzadiging maar ook de belichting aangeven. Je zou dus het blauwe kanaal iets naar links kunnen schuiven zodat alleen de kleur blauw iets donkerder wordt.
Daarnaast kun je in Lightroom de echt donkere delen iets sterker aanzetten door de shadows-slider ook naar links de schuiven. Wellicht ogen je foto's daarna minder flets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Sinds een week of twee ben ik ook in het bezit van een camera. Ben nog erg aan het oefenen en proberen. Ik ga daarom nog geen commentaar leveren op anderen. :P

Deze heb ik gistermorgen gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2909/14132664828_9a224cae32_z.jpgProbeersels
by W. Meerkerk, on Flickr

[ Voor 23% gewijzigd door warhamstr op 02-06-2014 12:12 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Hee warhamstr. Je foto is veel te donker aan de onderkant. Ook mist een onderwerp of iets waar je oog kan blijven rusten. De lucht is verder ook niet heel bijzonder waardoor het niet een aandachtstrekker wordt.

Overigens is de oefen- en probeer fase geen reden om geen commentaar te geven natuurlijk. Je vind altijd wel iets van een foto lijkt me. Juist meningen van niet doorgewinterde amateurs en professionals vind ik wel leuk, die hebben namelijk een hele andere kijk op bepaalde dingen.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
@deathchant: vooral de tweede en de laatste vind ik een mooie plaat. Op mijn schermpje komt de eerste wat blauw/mistig tot uiting. Het gras lijkt wel wat aan de gesatureerde kant of is dat de zon?

ivm je comments: Voorlopig blame ik m'n camera (10MP Canon 40D) of mijn verwerkingsskills in RT of mijn cheapass opschroef ND filtertje of of (het ligt natuurlijk niet aan de fotograaf of de verwerker :9). Ik heb al geleerd dat saturation mijn ruis versterkt, dus die reset ik al wanneer RT die automagisch opschroeft :) en nu met haida+hitech bezig ipv goedkope opschroeffilter.

Aan onderstaande foto heb ik dit weekend getrokken in Cadzand. Eigenaardig genoeg geeft irfanview meer contrast in de lucht dan Raw Therapee of Lightzone. Op een beter scherm (alles is zowat beter dan mijn laptopscherm) is er tevens ook minder contrast tussen IV en RT. Dus ik ben benieuwd wat jullie er van gaan zien :9. De bedoeling was in elk geval om het zo minimalistisch mogelijk te krijgen =^) dus vnl veel lichtgrijs.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5157/14323358014_3c2b7d63eb_c.jpg

offtopic:
btw: sneltoetsen ctrl+i etc werken niet in Opera - correct?

EDIT:
@warhamstr: met een ND grad filter in verwerkingssoftware (LR is de defacto standaard - ik gebruik zelf raw therapee) kan je wellicht de onderkant nog wat minder donker maken.

[ Voor 11% gewijzigd door moozzuzz op 02-06-2014 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

moozzuzz schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:33:
@deathchant: vooral de tweede en de laatste vind ik een mooie plaat. Op mijn schermpje komt de eerste wat blauw/mistig tot uiting. Het gras lijkt wel wat aan de gesatureerde kant of is dat de zon?

ivm je comments: Voorlopig blame ik m'n camera (10MP Canon 40D) of mijn verwerkingsskills in RT of mijn cheapass opschroef ND filtertje of of (het ligt natuurlijk niet aan de fotograaf of de verwerker :9). Ik heb al geleerd dat saturation mijn ruis versterkt, dus die reset ik al wanneer RT die automagisch opschroeft :) en nu met haida+hitech bezig ipv goedkope opschroeffilter.
Ik fotografeer ook met een 10MP 40D ;)

Dat die eerste wat blauwig overkomt is ook zo :) Het was om 21:45 gemaakt. Het was druilerig en mistig op de achtergrond. Ik ben blij dat dat zo is overgekomen :)
Welk gras bedoel je? Het gras ben ik niet aangeweest qua bewerking in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Niet 100% landschappen, maar ik vond t goed genoeg. Na een code rood voor Limburg:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3873/14382556521_6beeb7241d_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2921/14385894335_847635c3e3_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5274/14362811856_53b3dc20e7_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2935/14385895235_03f84d02d2_c.jpg

Ik moest snel zijn. Foto's zijn helaas niet denderend op ISO1600, dus veel details zijn weggevallen. Gelukkig zie je het op 800px niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Die wolken zijn episch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie luchten inderdaad! maar ligt het aan mij of zijn ze nogal groen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@Deathchant: ik heb die heel dichtbij over zien komen op Pinkpop. Hééél indrukwekkend.
Heb je nog wat van de bliksem proberen te pakken? Die 1600 flitsen per kwartier die over zijn gekomen waren prachtig om te zien.

* BlaTieBla had ik geen camera bij me op het terrein :(

offtopic:
Ride the Lightning van Metallica was gisteren dus ook heel courant >:) .

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Geloof me maar dat die luchten groen waren! Binnen 10 minuten was het echt compleet donker, alsof het 11 uur 's avonds was. Shit man, ik heb nog nooit zo'n donkere, spookachtige lucht gezien. En nee, ook niet in Schotland ;)

Nee, de bliksem niet. Ik ben toch maar binnen gebleven....Die arme mensen op pinkpop, zeiknat geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 16:53:
Geloof me maar dat die luchten groen waren! Binnen 10 minuten was het echt compleet donker, alsof het 11 uur 's avonds was. Shit man, ik heb nog nooit zo'n donkere, spookachtige lucht gezien. En nee, ook niet in Schotland ;)

Nee, de bliksem niet. Ik ben toch maar binnen gebleven....Die arme mensen op pinkpop, zeiknat geworden.
haha oke, ik geloof je :P

@warhamstr: Het heiige vind ik wel mooi, maar in het algemeen vind ik hem wat te donker.
@moozzuzz: mooi! ik hou hier wel van ;)

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5512/14204862550_0672ba1e35_c.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2014 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Sow dies lekker! Sluitertijd kan niet superlang geweest zijn als ik naar de wolken kijk. Dan is het water wel rustig geweest. Mooie rustige foto en het blauw steekt mooi af tegen het geelgroene in het water. Vignetting rechts boven vind ik niet zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx! Kun je eigenlijk wel vignetting in één specifieke hoek verminderen binnen lightroom? Of moet je dan gaan klooien met een digitaal gradueel filter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Of met een radial filter ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
Deathchant schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:04:
Sluitertijd kan niet superlang geweest zijn als ik naar de wolken kijk.
Of er is niet zo veel wind :^). Persoonlijk had ik het strand er af gecropped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:59
Hij is prachtig,

30sec // F20 // ISO100 // 17mm

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Mooie foto, HMJ. Strand had er wellicht wel afgemogen, maar verder erg fijne kleuren en compositie.

Met polarisatie filter geschoten? Die donkere lucht rechtsboven lijkt me niet zozeer vignetting als wel verkleuring door een pola (effect van een pola is het sterkst op 90 graden van de zon en het minst sterk op 0 en 180 graden van de zon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, alleen een ND filter gebruikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:55
DeathChant en HMJ beiden erg fijn, die van DC zijn wel erg donker, maar dat zal ook in het echt zo geweest zijn. Lekkker strak en fijne frisse kleuren bij HMJ!

Ik ben een tijdje terug in Spanje geweest, waaronder in de Rioja in het Noorden.

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2940/14284106935_e301cae880_c.jpg
Untitled by Wave / Particle / Pixel, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5558/14282041702_5e3ff3c552_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5508/14284064815_59a69e30e8_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5315/14113074740_77fc0bd536_c.jpg
The Veil over La Rioja by Wave / Particle / Pixel, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Ik vind ze wel gaaf :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Niet echt mijn ding, landschappen fotograferen, maar vind deze er wel passen.

Alles met M monochrom en 28mm f/2 behalve de laatste (50/2)

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5279/14399191364_6a41c90a96_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3910/14213626649_fc418892c0_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3915/14396927351_46f494e52f_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3862/14398931142_0fac69068e_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3858/14398925422_404856c869_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3864/14213622589_c292c1c6a5_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2923/14396917081_373af40194_c.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door RobertJRB op 11-06-2014 22:08 ]

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
@WhiskyPhreak, 1 t/m 3 vind ik niet echt bijzonder, 3 storen de bomen op de voorgrond net wat veel voor het mooie en horizon in het midden maakt de compositie wat saai. 4 vind ik dan wel spectaculair. Mooie wolkenpartij en heel fijn belicht door de zon.

@RobertJRB, 1 mis ik een beetje een onderwerp, 2 t/m 5 is allemaal een beetje hetzelfde en weinig interessant, doet me meer denken aan een aantal testshots. De laatste heeft wel wat, maar hou zelf niet zoveel van die bokehshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@moozzuzz: mooie serene plaat. Ik zou hem alleen wat meer (panorama-style) croppen waarbij je wat voorgrond gaat verliezen. Het onderwerp is nu wel erg ver weg.
@RobertRJB: De eerste is een mooie plaat (schaduwwerking, wolkjes en lijnen). Bij de overige heb ook het idee dat het wat test-shots zijn. Jij kan beter :)
@WhiskyPhreak: Bij de eerste foto mis ik het onderwerp. Horizon had ik uit het midden gehaald en de 'chem-trail' in de lucht zou ik wegshoppen.
Nummer 2 en drie vind ik wel aardig. Ze lijken wat over-processed. Bij de laatste heb je mooie lichtval door de wolken, maar vind ik de wolken niet meewerken. Als je daar het soort wolken uit foto 2 of 3 had gehad wat dat een prachtplaat geweest.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Pagina: 1 ... 15 ... 45 Laatste

Let op:
Ook hier mag je reageren op je voorganger :) Dat houdt het topic waardevol voor iedereen. Denk daarbij aan het verkleinen van je foto's!