[Verzamel] Landschappen deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je precies met dat de beeldkwaliteit niet zo best is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:41
Net alsof de zomer net begonnen is, lekker sfeertje inderdaad.
Zit jij daar nou tegen die boom op het zoekplaatje?

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik stond gewoon achter de camera ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

@luxicon: heel sfeervol, zou de boom rechts laten voor wat ie is, anders is ook die oever bijna weg en dan klopt het water niet meer, heb ik het gevoel.
@HMJ: ziet er bijna buitenaards uit, maar wel lekker droog (als in zomers droog). Stevig bewerkt? Of.. toch echt? (edit: ah, +1, vandaar!)

Hieronder: nu ik de foto zelf wat kleiner zie, heb ik ineens het idee dat ik de wolk linksboven weg zou moeten croppen. Aan de andere kant voelt het ook als evenwicht met rechtsonder. En nee, niet mijn fiets ;)

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5561/14835878091_7c6cd1d901_z.jpgMountain bike on top. To go down. Yup. by K_S_, on Flickr

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 20:36:
Wat bedoel je precies met dat de beeldkwaliteit niet zo best is? :P
Nou dat de lens niet zo zuiver is :-) Maar dat is an sich helemaal niet storend. Heeft ook juist wel weer wat. Niet dat de foto bewogen is. Maar het lijkt gewoon , zeker bij de bladeren van de boom links, alsof er gewoon behoorlijk wat randvertekening aanwezig is.

Maar.. Leuke plaat :-) lekker sfeertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah zo :) thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:07
Afgelopen week zijn we eindelijk op vakantie geweest en op de terug weg dit plaatje geschoten. Achteraf gezien heb ik dit te snel geschoten en ben ik vergeten om de polarisatiefilter op mijn lens te schroeven. Er zit nu te weinig contrast tussen de blauwe lucht en spaarzame wolken. Dat had beter gekund. Ook had ik de hoogte iets moeten aanpassen. Nu blokt het 2e paaltje van rechts het zicht op het meer. Doet me lichterlijk storend over komen...

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3861/15226347452_5dc92e463b_c.jpg Rurstausee, Heimbach by Housekamp, on Flickr

Ik fotografeer nog niet zolang. En voorheen bewaarde ik werkelijk alles. Ben nu sinds een halfjaar kritisch naar mijn eigen foto's aan het kijken en gooi veel weg wat gewoon niet goed is. Probeer zo mezelf te pushen om betere foto's te maken. Ook het nabewerken krijgt nu met opzet minder aandacht. Zodat ik nog meer verplicht ben om meer aandacht te geven aan het fotograferen op zich. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
letatcest schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 21:03:

Hieronder: nu ik de foto zelf wat kleiner zie, heb ik ineens het idee dat ik de wolk linksboven weg zou moeten croppen. Aan de andere kant voelt het ook als evenwicht met rechtsonder. En nee, niet mijn fiets ;)
Denk ook idd dat het mooier was geweest om dat ene plukje wolk weg te laten. En persoonlijk had ik misschien wat meer rotsen aan de onderkant willen zien. Nu wordt mijn aandacht snel getrokken naar de grote witte wolk, i.p.v. het onderwerp (de mountainbike).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

housekamp schreef op zondag 14 september 2014 @ 08:56:
[...]

Denk ook idd dat het mooier was geweest om dat ene plukje wolk weg te laten. En persoonlijk had ik misschien wat meer rotsen aan de onderkant willen zien. Nu wordt mijn aandacht snel getrokken naar de grote witte wolk, i.p.v. het onderwerp (de mountainbike).
Is het onderwerp wel de mountainbike.. dat is nu eigenlijk de grote vraag ;) Maar gecropped. Vlekje rechtsboven is overigens een vogel. Die zou ik natuurlijk weg kunnen poetsen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ogaOXGVG8mBaiTRQtYdCE32t/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
letatcest schreef op zondag 14 september 2014 @ 11:58:
[...]

Is het onderwerp wel de mountainbike.. dat is nu eigenlijk de grote vraag ;) Maar gecropped. Vlekje rechtsboven is overigens een vogel. Die zou ik natuurlijk weg kunnen poetsen.
[afbeelding]
Ik neem aan van wel. Aangezien de titel ook verwijst naar de mountainbike, en de mountainbike scherp op beeld staat.

Maar net als bij kunst, je bent vrij er zelf wat in te zien ;)

Vindt de cropped versie nu wel krachtiger overkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Campo di Casa op 14-09-2014 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:30:
....
@Luxicon: prima foto. Ik had zelf denk ik de boom rechts weg gelaten.

[afbeelding]
letatcest schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 21:03:
@luxicon: heel sfeervol, zou de boom rechts laten voor wat ie is, anders is ook die oever bijna weg en dan klopt het water niet meer, heb ik het gevoel.
....
Bedankt voor jullie comments! De boom weglaten zorgt inderdaad voor minder diepgang in de foto.

@HMJ: Ik voeg me bij de rest, lekker sfeertje!
@letatcest: De gecropte versie ziet oogt een stuk prettiger, maar vind de foto net wat te blauw overkomen. Ik denk dat je door plaatselijke aanpassing van de rots en de mountainbike, deze een mooi / beter contrast kunt geven tegenover de lucht. De lucht staat er mooi op zo.
@housekamp: Mooie foto! Persoonlijk zou ik iets van de lucht afcroppen tot onder die 2 wolkjes linksboven.

...

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:08

Don Quijote

El Magnifico

@Housekamp compositie is op zich goed met de lijn van het prikkeldraad, al zou ik de horizon een tikje hoger leggen. Daarnaast lijkt het gras wel erg groen, maar dat kan aan mijn scherm liggen (laptop niet gekalibreerd)
@letatcest Ik vind het een verfrissende compositie die me uitdaagt nog eens een tweede keer naar het beeld te kijken. Ik vind in tegenstelling tot de andere overigens de niet gecropte versie beter. Het extra beetje blauw geeft het beeld rust, in de crop is het me allemaal iets te druk.
@hmj erg fijn beeld, waarbij ik me in eerste instantie stoorde aan de flare, maar hoe langer ik er naar keek hoe beter ik die in het geheel vond passen. Nette plaat.

Gisteren tijdens een wandeling kwam opeens het zonnetje door het wolkendek schijnen. Helaas was er op dat moment even niets voorhanden om een spannendere compositie te maken, maar ik wilde het beeld toch vastleggen.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3836/15114090157_cc8f303084_o.jpgDrakensberg by Ravnoss, on Flickr

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wat een prachtig gebied is dat de Drakensbergen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
@DivWhis. De horizon wat hoger leggen heb ik geprobeerd. Alleen vondt ik toen het rechter paaltje te hoog. Het gras is idd wat aan de groene kant. Ligt dus niet aan jouw scherm ;)

Mooie foto van Drakensberg. Zou ook niet weten of ik de foto anders had geschoten/nabewerkt. Het enigste wat mss wat minder op de foto is, zou het brugje aan de rechterkant kunnen zijn. Maar dat zijn elementen die je niet altijd in de hand hebt en het is niet echt storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet DivWhis gelijk geven dat er niet bepaald sprake is van een spannende compositie. De lichtstralen zijn misschien leuk maar voor mij zeker niet speciaal genoeg om er lang naar te kijken. Ik kijk dus vooral snel naar het landschap en daar zie ik geen enkel onderwerp, dieptewerking of iets wat mijn aandacht enigszins kan vasthouden. Misschien dat je juist wat met het bruggetje had kunnen doen of op de grond had kunnen liggen tussen de struiken. Een beetje creativiteit kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik herkende direct Drakensberg in de foto :) In welk gedeelte zat je? Ben je ook in Lesotho geweest via Sani Pass of vlakbij Rhino Peak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:50
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5580/15283378226_cfa0994848_c.jpgYellowstone parc by Marijn_, on Flickr
Foto uit Yellowstone van een Geijser in het water, net alsof het op een andere planeet is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:08

Don Quijote

El Magnifico

Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 10:20:
Ik moet DivWhis gelijk geven dat er niet bepaald sprake is van een spannende compositie. De lichtstralen zijn misschien leuk maar voor mij zeker niet speciaal genoeg om er lang naar te kijken. Ik kijk dus vooral snel naar het landschap en daar zie ik geen enkel onderwerp, dieptewerking of iets wat mijn aandacht enigszins kan vasthouden. Misschien dat je juist wat met het bruggetje had kunnen doen of op de grond had kunnen liggen tussen de struiken. Een beetje creativiteit kan geen kwaad.
Ik ben naar het bruggetje toegelopen, helaas was daar geen mogelijkheid meer om de stralen goed in beeld te krijgen :).

@Nordlys Deze is genomen in de Kamberg omgeving. We zijn tot 20KM bij de Sani pass gekomen. Maar omdat we geen 4x4 hebben en het flink geregend heeft hebben we uiteindelijk het laatste deel niet gedaan. We waren iets te huiverig dat onze Chevrolet Captiva het niet ging redden naar boven :). Helaas. Een goede reden om nog een keer terug te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:31
@ DivWhis, Gave foto! Om de een of andere reden heb ik nooit m'n camera mee als ik zonnestralen door de wolken zie komen :-(
@Haas_nl, ik weet niet of je n filter ervoor hebt, maar volgens mij was een long exposure hier wel erg gaaf geweest :)

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5565/15142826207_24e2124791_z.jpg

Nog een foto van m'n vakantie op Sri Lanka, ik gebruik deze al een tijdje als achtergrond. Misschien is ie iets te kleurrijk, maar ik vind hem wel pretig kijken zo.

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:50
@ kypo het kleuren pallet is wel mooi! allemaal licht groen en blauw.
Jammer van die toren(gsm mast?) op de achtergrond die het eiland gevoel beetje onder uit haalt.
Ik had trouwens wel een filter maar geen statief |:(
Nu mijn laatste denk ik van mijn vakantie...Ik zal jullie die 100 golden gate brug foto's besparen :P
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3890/15167616228_4638c5aaed_c.jpgTeton parc (4 of 4).jpg by Marijn_, on Flickr
Foto gemaakt in teton park. Een beren familie had de foto perfect gemaakt in mijn idee, maar goed je kan niet alles hebben :)

[ Voor 8% gewijzigd door Haas_nl op 25-09-2014 23:21 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
M'n eerste reactie was een "wow", die ik zelfs hardop zei :P Niet heel erg fan van het vierkantige, van mij mag er best wat van de onderkant af zodat 'ie richting 3:2/16:9 gaat (dan staat het onderwerp ook minder pal in het midden), maar de bergen vind ik erg goed vastgelegd :)

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 25-09-2014 23:21 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Haas_nl schreef op donderdag 25 september 2014 @ 23:20:
@ kypo het kleuren pallet is wel mooi! allemaal licht groen en blauw.
Jammer van die toren(gsm mast?) op de achtergrond die het eiland gevoel beetje onder uit haalt.
Ik had trouwens wel een filter maar geen statief |:(
Nu mijn laatste denk ik van mijn vakantie...Ik zal jullie die 100 golden gate brug foto's besparen :P
[afbeelding]Teton parc (4 of 4).jpg by Marijn_, on Flickr
Foto gemaakt in teton park. Een beren familie had de foto perfect gemaakt in mijn idee, maar goed je kan niet alles hebben :)
Dat is de oude vuurtoren in het plaatsje Galle, dit is een oude Nederlandse nederzetting :) Ik heb ook nog een foto de andere kant opgenomen, hier staat geen vuurtoren op en zie je in de verte ook geen land meer. Enige nadeel aan die foto is dat er iemand over de dijk loopt. Helaas was daar niet aan te ontkomen omdat het een bijzonder toeristische plek is.

Wat jouw foto betreft: idd WAUW :P Je kan zoals Hahn zegt er inderdaad een stukje afhalen, hoewel dat niet echt nodig is :) In z'n huidige vorm geeft hij mij een prettig gevoel wat diepte betreft.

Hieronder de foto de andere kant op :)

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3891/15357074835_f9478fa254_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:02
@Haas_nl zag hem al op flickr langskomen, echt te gek! Ik zou niets van de onderkant afhalen, dit geeft wat meer diepte. Zeker op groot formaat.

@Kypo ik vind de eerste van je laatste 2 posts beter werken. De tweede is wat vlak, het was mooi geweest als daar nog wat op de voorgrond had gestaan ofzo.

Hier al een iets oudere van mij, een lekker Hollands landschap ;)

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3921/15069058850_9ed55ac491_c.jpgDutch light by Sluw Licht, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:13

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Sluw: Op de een of andere manier lijkt het of het water naar beneden loopt, of is dat optisch bedrog :o

@kypo: Mooie kleurtjes. Jammer dat die persoon zo ver weg is...

@Haas_NL: Grand Teton, heb ik ook gestaan begin van de zomer. Mooie plaat heb je er aan overgehouden. Alleen vind ik de voorgrond niet zo super spectaculair...

@kypo: Deze is een stuk interessanter als je andere foto. Mooie kleurtjes en iets meer te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@Haas_nl: er zou inderdaad wel iets van de onderkant afmogen. In ieder geval voldoende om de struikresten en het stukje water midden onder kwijt te raken.
@Kypo: Ik krijg meteen weer zin om op vakantie te gaan :) Lekker kleuren en ook een goede compositie.
@Sluw:registratie van een mooie dag. Mooie frisse kleuren. Ik heb wel het idee dat de lucht wat aan de blauwe kant is.
@marceltuit: zolang het water niet uit je monitor komt lopen is er niets aan de hand :)

Hier nog 1 van mij van afgelopen weekend. Het bos is gedeeltelijk afgefikt en de mist laat nog minder van het landschap zien.
Afbeeldingslocatie: http://photos.redelijkheid.com/Public/Miscellaneous/i-S583zQ4/0/M/DSCF4027-Edit-M.jpg

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Sluw: Prima landschapje, al is het wat recht toe recht aan. Ik vind het licht in de foto wel lekker kijken.

@ BlaTieBla: Lekkere toning en goed sfeer. Ik vind alleen de stam vooraan nu eigenlijk in de weg staan. Ik had 'm liever meer als onderdeel van de omgeving gezien dan als losstaand onderwerp denk ik.

Van mij een waddenzeeschap, maar een beter topic kon ik zo niet vinden:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3928/15235668698_def2b8c40d_c.jpgMinimalist Seascape by Woutoud Photography, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:53:
@ Sluw: Prima landschapje, al is het wat recht toe recht aan. Ik vind het licht in de foto wel lekker kijken.

@ BlaTieBla: Lekkere toning en goed sfeer. Ik vind alleen de stam vooraan nu eigenlijk in de weg staan. Ik had 'm liever meer als onderdeel van de omgeving gezien dan als losstaand onderwerp denk ik.

Van mij een waddenzeeschap, maar een beter topic kon ik zo niet vinden:
[afbeelding]Minimalist Seascape by Woutoud Photography, on Flickr
Ik vind de vignetering in deze foto wel lichtelijk aan de storende kant omdat het mijn ogen van links naar rechts blijft trekken en ik dan allemaal vlekken zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het polarisatiefilter zal daar de schuldige van zijn denk ik, zonder filter zag je bijna niets op de foto... :P

\\Edit: Mmm... Nee, deze is gecropped... Dan weet ik het niet!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Kan me wel vinden in commentaar Brilsmurf. Een minimalistische foto moet je wel écht netjes uitvoeren wil die goed zijn. Deze bevat te veel storende elementen (vignettering, vlekjes, horizon links) om echt te kunnen waarderen. Verder zitten de boeien en boot(?) te dicht bij elkaar. Met 24/30mm en een langere sluitertijd had je beter gezeten vermoed ik zo. :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lange sluitertijd vanaf een varende veerboot gaat alleen zo lastig. Zal de kapitein de volgende keer vragen even vast te lopen op een zandbank. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Nu online
Hoezo lastig? Ik zei nergens dat het onbewogen moest zijn :>

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Woutoud, ik vind vooral de boeien iets TE minimalistisch. Verder wel een fijne plaat qua toning imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Ondanks ik de boeien ook te klein vind, vind ik de plaat stiekem wel werken :) Doordat er niks te zien is behalve de boeien en een beetje haze op de achtergrond wordt mijn aandacht direct naar de boeien getrokken en als ik er naar kijk, zie ik een rustig plaatje, en voor mij werkt het. Daarom vind ik het minimalistisch-zijn van de boeien iets minder relevant :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007

bobcom

Dedicated dabbler

@Haas-nl Indrukwekkend - twijfel alleen of de bergen nu meer naar boven zouden moeten (meer desolate voorgrond) of naar onder (meer indrukwekkende lucht). Een prent dus om over na te denken!

@Kypo De tweede heeft mijn voorkeur - minder ansichtkaart. Kleuren in beide zijn fantastisch

Sluw: Mooi Hollands landschapje, met een ietwat verwarrend aspect. Poldersloot in vliegerperspectief? In elk geval een prettige prent, al lijken de kleuren me wat erg verzadigd. Mijn monitor de schuld geven?

@Blatiebla: beklemmend. Voor mij zou de stronk nog wat meer naar links gemogen hebben, zodat'ie je nog wat verder de leegte in leidt

@Woutoud: ook hier vind ik de twee objectjes van het minimalistisch zeeschap iets te veel naar het centrum staan- wat minder ruimte links en wat meer rechts had ik zelf wat liever gehad. Mooi wadschap evenwel!

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2942/15262021058_f5f455786e_c.jpg
(Simplistisch landschapje)

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@BlaTieBla: ik vond het in eerste instantie maar niks. Onder andere de bewerking had ik m'n twijfels wat over, maar net ook even in het groot bekeken en heeft toch wel wat zo.
@woutoud: simpel beeld, maar het sfeertje bevalt me wel :)
@bobcom: de witbalans lijkt iets te groen, verder leidt het pad mooi door de foto. De wirwar aan bomen en struiken rechts is dan weer iets minder.

Ik heb ook nog wel een simpel landschap ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/boomv2800.jpg

vorige versie

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2014 11:07 . Reden: foto wat aangepast vanwege vignetting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holy hotshot! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je die zonder knutselwerk voor elkaar gekregen? Ik zie een aantal bomen geheel vervaagd op de achtergrond rechts maar de voorgrond is geheel clean. Erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is zonder echt knutselwerk. Alleen links aan de horizon wat opgestapelde takken weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Toffe foto, lekker simpel. Al vind ik de vignetting in de bovenste hoeken iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja daar ben ik zelf ook niet zo blijk mee. Het was behoorlijk erger dan nu, maar wordt lelijk als ik dit verder terug schroef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Wauw, erg gaaf HMJ! Is dat mist? Kleuren zijn ook erg lekker: blauw en geel contrasteren mooi met elkaar ondanks de beperkte verzadiging. Vignetting vind ik persoonlijk niet erg, maar het lijkt alsof het corrigeren niet helemaal goed is gelukt. Het is nu namelijk een beetje donkerder, dan een wat lichtere band en vervolgens weer nóg wat donkerder in de extreme hoeken.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is inderdaad mist. Dat wordt dus nog erger als ik het meer corrigeer. :P Dit is met de standaard lens correctie gedaan, maar het maakt niet uit aan welke schuif ik trek die lichtere baan blijft in meer of mindere mate zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:54

mrc4nl

Procrastinatie expert

als avatar ingesteld zie ik? :P

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach ja die strepen was ik wel klaar mee ;)

Mocht iemand een poging willen wagen de vignetting weg te krijgen.
Verwijderd in "Bewerk hier elkaars foto"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Nu online
_/-\o_
(maar boompjes rechts zouden uiteraard ook nog weg moeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:10

Hoite

Goed verhaal

Gisteravond met mn camera en statief naar buiten gerend omdat ik de lucht heel mooi vond, wat als resultaat de volgende platen gaf:

Nieuwe Hanzelijnspoorbrug in Zwolle
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8u5NbfWgfaBQfceD536tc7tH/medium.jpg

Bomen bij maanlicht
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0RAjaZ4Xet3hSTAvXOa4vqzc/medium.jpg

nav Foto 1 ga ik maar eens even in het statieventopic kijken, want deze is niet meer goed genoeg.

edit2:

Toch nog een vraag, vinden jullie foto 1 met of zonder trein interessanter?
Hier een foto met een trein: http://tweakers.net/ext/f/hZU3EKeKvKH0xV0xvVEDR5Rt/full.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Hoite op 08-10-2014 13:54 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 21:09:
_/-\o_
Bullshit, dat moet helemaal niet. Ik vind het wel leuk dat die bomen nog zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:58
Hoite schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:42:
Gisteravond met mn camera en statief naar buiten gerend omdat ik de lucht heel mooi vond, wat als resultaat de volgende platen gaf:

[afbeelding]

Bomen bij maanlicht
[afbeelding]

nav Foto 1 ga ik maar eens even in het statieventopic kijken, want deze is niet meer goed genoeg.

edit2:

Hier een foto met een trein: http://tweakers.net/ext/f/hZU3EKeKvKH0xV0xvVEDR5Rt/full.jpg
Ik vind persoonlijk de foto zonder trein meer sfeer hebben. Dit komt door de kleur van de wolken, die vallen iets roder. Als je dat rood zou kunnen combineren met de trein, heb je een heeeelee mooie:) Oh, en dat verkeersbord aan de rechterkant mag er wel uit bij de foto met trein;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Hoite schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:42:

[afbeelding]

Bomen bij maanlicht
[afbeelding]

edit2:

Beide foto's zijn wel erg onscherp, jammer! Foto 1 vind ik meer potentie hebben dan foto 2, maar er kan nog heel wat verbeterd worden als je 'm een beetje nabewerkt.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:04:
[...]

Bullshit, dat moet helemaal niet. Ik vind het wel leuk dat die bomen nog zichtbaar zijn.
Ok, true, maar de net-niet- symmetrie jeukt aan mijn OCD, dus dan wil ik ook bomen aan de linkerkant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha ik snap het wel, maar stoor me er iets minder aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
inquestos schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 21:09:
_/-\o_
IMO geven die bomen rechts juist context en atmosfeer aan de foto; het benadrukt de mist en de leegte.

@Sluw: ik vind jouw foto echt heel mooi. Het laat me begrijpen waarom buitenlanders Nederland zo mooi kunnen vinden. De esthetische ervaring heb je heel goed kunnen overbrengen met deze foto.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3891/14733351706_21daf63c17_c.jpgJurassic coast by link0007, on Flickr

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@link0007, Dat ziet er wel interessant uit! Ik kan alleen niet zo goed zien rechts of er zee/water is, of dat je echt op een verg staat met alleen maar lucht als uitzicht? Interessante foto, die je blik langs de bergkam leidt.
Het is wel hartstikke jammer dat de foto bijna nergens scherp lijkt te zijn, ook niet op groot formaat...

Hier nog een landschapje van mij:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3882/15207734958_7594738ab9_c.jpg
Groter

[ Voor 8% gewijzigd door Deathchant op 12-10-2014 12:49 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 23:22

Royz

Kleurenblind!!

Hij is weer fijn deathchant! Schotland natuurlijk?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Yes sir! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@DeathChant: Mooie plaat zoals gewoonlijk, met mooie belichting. Verder sowieso gewoon een prachtig landschap.

@Link0007: Mooi landschap, gaaf zo met die lucht. Verder niks op aan te merken.

@HMJ: Fijne sfeervolle foto, mooi! Bomen achterin storen niet. Eigenlijk alleen jammer dat het zand niet wat cleaner is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
Link007 & DeathChant, beide erg mooi. Mooi licht en wolkschaduwen. Niets op aan te merken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Een landschapje wat ik 2 weken geleden heb 'geschoten':
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2950/15471826712_4b80dc6598_c.jpg

origineel alhier: https://farm3.staticflick...71826712_d3e49c425d_o.jpg
Dan kun je naar hartelust in dit 10K (!) pixel wide plaatje rondstruinen. :Y

Vond zelf het lijnenspel aardig geslaagd. Die twee gebogen stuwdammen, het spiegelende water, de besneeuwde bergen en de strak blauwe lucht.

E.e.a. afkomstig uit dit album: https://www.flickr.com/ph...s/72157648402502726/show/
Fotoimpressie van de Stauseen bij Kaprun, Salzburger Land, Oostenrijk.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Nu online
Ziet er gaaf uit, de wanden van de dam leiden je mooi verder het landschap in. :) Ook mooi hoe het zonlicht de bergen belicht.

Overigens wordt er hier ook verwacht dat je commentaar op je voorgangers levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg fraaie foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Wauw ehtweak, die foto is echt geweldig.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:58

Bonbridge

35-85

@ Deathchant, Prima plaat, alleen vind ik jou andere landschappen mooier, maar dat komt niet zozeer door de foto maar meer doordat dit landschap wat dor is, oogt wat minder sprankelend

@ Ehtweak, Mooie locatie zeg! Toch ben ik helaas niet heel erg fan van de compositie. Ik denk zelfs dat de plaat mooier was zonder de rechter dam. Nu wordt je iets te veel door de foto geleid. Het is verder een prachtige foto, maar een lijn was in mijn ogen denk ik beter geweest.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3928/15313200187_8dda151fe2_z.jpgCórdoba by Merijn Geurts, on Flickr

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@GoedeBrug: Sfeervolle tijdsopname (ND filter gebruikt, of slechts lange belichting?)
De meningen over 'silky' water zijn verdeeld, maar dit is gewoon ok. Enige jammere van het hoge resolutiebeeld is het overbelichte gedeelte rond al die lampen op dat pleintje. En wat lichte kleurafwijkingen rond de staande zuil (CA/LoCa?) (roodzweem aan de linkerzijde)

En wat betreft die gekromde stuwdammen; ik zal voortaan vragen of ze die recht willen zetten, voordat ik een foto maak. >:)
Het is trouwens een samengesteld beeld, 3 rijen à ieder 7 opnames, van boven naar beneden, van links naar rechts. En die zijn vervolgens gestitched met PTGui Pro. Want zelfs @ 32mm beeldhoek was dit niet als geheel vast te leggen in een enkele opname. 8)

[ Voor 37% gewijzigd door ehtweak op 12-10-2014 09:11 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Bonbridge: Mooie plaat, fijne belichting en compo. Het water op de voorgrond vind ik ook fijn werken met die rimpeltjes. Enige minpuntje vind ik dat de lampen links bij dat beeld iets te overheersend zijn.

@ehtweak: Mooie plaat, al vind ik die dam rechts niet zoveel toevoegen. Die zou ik misschien weggelaten hebben uit het beeld. Verder wel mooie plaat, mooie kleuren ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik zag Schotland voorbijkomen. :)
Ook altijd een fotogeniek landschap.

In mei 2008 waren we op weg naar Fort William:
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5484/9720121095_ea64ed4b37_c.jpgScotland6 by Chasa:Imago, on Flickr

De sneeuw was net gesmolten en het landschap was nog helemaal in bruintinten gedompeld.
Als je inzoomt op het originele plaatje, kun je zelfs de auto's op lokale highway zien. :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Bonbridge schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:09:
@ Deathchant, Prima plaat, alleen vind ik jou andere landschappen mooier, maar dat komt niet zozeer door de foto maar meer doordat dit landschap wat dor is, oogt wat minder sprankelend
Dit was een laagstaande zon, maar dor? Dor was het alles behalve :) Groen, paars (heide stond nog in bloei), oranje (bracken oftewel varens), groen, geel...
Misschien is het groen te gelig?

EDIT: Ik ga niet teveel aan de HUE sliders rommelen, want dan komt het onnatuurlijk over. Ik ga ook het paars van de heide niet over saturaten.
Kep de originele post aangepast. Is het zo beter? (geelHUE +11 naar groen, vibrance +16, oranje luminance -10):
KLIK

[ Voor 25% gewijzigd door Deathchant op 12-10-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Ik vind de dam rechts best wat toevoegen, al is het maar om gewoon te zien dat het water door 2 dammen ingeperkt wordt. Dat vind ik net zoveel toevoegen aan een foto dan bijvoorbeeld de compositie. Het vertelt ook wat over het onderwerp :). Ik heb nog nooit zo'n dam van dichtbij gezien, lijkt me toch wel een episch aangezicht! :)

@Deathchant: het komt enigszins dor over, het lijkt vooral gelig / bruinig. De genoemde heidekleurtjes komen er niet echt uit nog. Misschien dat je nog wat met de kleurtjes kan stoeien? Verder weer een nette plaat, zoals we gewend zijn 8)

EDIT:

Een plaatje van mij, waarbij fisheye wel leuk uitpakte volgens mij :)

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2947/15492730246_3f3464ed74_c.jpgTaipei 101 Sunset, Taipei by Sjekster, on Flickr

[ Voor 49% gewijzigd door Sjekster op 12-10-2014 17:37 ]

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

1 woord (en leesteken): wow!

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik vind 'm zeker ook cool, maar op de lucht na had alles wel minimaal een stop lichter mogen zijn van mij :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
sjekster:

cool! Foto is wel een tikkie aan de donkere kant. Verder is het idee vrij goed maar de uitvoering had ietsje beter gekund. Zo staat die persoon er wel ERG krap op. Had liever nog wat ruimte aan de onderkant gehad. Ook was het mooier geweest als hij had gekeken naar de stad.

Een wat abstractere van mij:

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2948/15513691532_ddfc9b6c9f_c.jpgLa Palma - Cloud Tsunami by albert dros, on Flickr

Wolkenspel lijkt net een soort van golf die over een eiland walst.

[ Voor 38% gewijzigd door adros op 12-10-2014 23:01 ]

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Oh wow! Doet me bijna denken aan Magritte.
't Lijken net dikke penseelstreken of alsof er een paletmes gebruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Sjekster, ik ga mee met het comment dat hij lichter moet, maar afgezien daarvan vind ik het een hele coole plaat. Ik heb niks met fisheye, maar dit is wel een van de betere toepassingen.

@albert. Gaaf!!! Ik zou zelf (kwestie van smaak) het hele 'harde' er toch uithalen om het rollende effect te ondersteunen. Nu oogt wat te verscherpt. En er is 95% wolk en maar 5% eiland. Ik zou proberen meer eiland erop te krijgen, echter weet ik niet of deze foto zo "ingezoomd" of gecropt is, of dat het echt niet meer ging omdat het hele eiland al bedolven was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Deathchant schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:00:
Sjekster, ik ga mee met het comment dat hij lichter moet, maar afgezien daarvan vind ik het een hele coole plaat. Ik heb niks met fisheye, maar dit is wel een van de betere toepassingen.

@albert. Gaaf!!! Ik zou zelf (kwestie van smaak) het hele 'harde' er toch uithalen om het rollende effect te ondersteunen. Nu oogt wat te verscherpt. En er is 95% wolk en maar 5% eiland. Ik zou proberen meer eiland erop te krijgen, echter weet ik niet of deze foto zo "ingezoomd" of gecropt is, of dat het echt niet meer ging omdat het hele eiland al bedolven was.
Heb hier expres voor gekozen. Ik heb ook een mooie van alleen 'het eiland' en de wolken eromheen, een stuk closer. Vond deze wat spectaculairder juist omdat ik de grootte van de wolken ten opzichte van het eiland mooi vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
adros schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 22:56:
sjekster:

cool! Foto is wel een tikkie aan de donkere kant. Verder is het idee vrij goed maar de uitvoering had ietsje beter gekund. Zo staat die persoon er wel ERG krap op. Had liever nog wat ruimte aan de onderkant gehad. Ook was het mooier geweest als hij had gekeken naar de stad.

Een wat abstractere van mij:

[afbeelding]La Palma - Cloud Tsunami by albert dros, on Flickr

Wolkenspel lijkt net een soort van golf die over een eiland walst.
Mee eens dat het leuk was geweest als ze naar de stad had gekeken. Op het schermpje van de camera die ik gestrekt voor me uit hield, op een grote steen bovenop een heuvel, was ik echter al blij dat ik de compositie goed kon bepalen. ;) De rest zag er erg miniscuul uit :+ . Overigens is de foto door mij aan de onderkant gecropt, omdat er anders nog een halve persoon en wat voeten in beeld kwamen, evenals teveel van de rots waar ik op stond.

Gave plaat trouwens! Die wolken zien er overdonderend uit :). Is dat iets wat specifiek is voor een bepaalde tijd, of komt dat regelmatig voor? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@adros: Mooie plaat, belichting vind ik alleen niet zo spannend.

@Sjekster: Voorgrond mag voor mij persoonlijk iets lichter, en persoon staat iets te dicht op de onderste rand. Verder wel gave plaat :)

@ehtweak: Mooi licht, maar verder vind ik hem als pano niet zo fijn werken. Iets te veel 'kale' stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:49

Zym0tiC

^_^

Hoge kwaliteit foto's komen hier toch altijd langs :)

Die er vooral uitspringen voor mij zijn van:

ehtweak: mooie locatie! Goede compositie

Sjekster: fish-eye + het feit dat je hoog staat geeft een leuk "werelds" beeld. De zon links, de blauwe lucht rechts met in het midden de toren als verdeler,heerlijk.

adros: beetje een mind-f*ck plaatje :p ik zie wolken maar hoe ze zich gedragen zegt dan weer golven

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Die wolkenmassa op La Palma doet me in eerste instantie denken aan opgeklopt eiwitschuim. :9 Pas als je verder kijkt, denk je hee, da's ook nog een stuk land aldaar.
Gewoon een cool gezicht.

Kijkend naar het origineel op flickr, mis ik toch wel wat scherpte. Ietsie meer contrast had imho ook wel gemogen. Blijft voor de rest een intrigerend gezicht.
En wat jammer is en blijft, die miniplaatjes alhier in het forum, doen vaak afbreuk aan de grootsheid (letterlijk EN figuurlijk) van menige landschapsfoto. :X

Over wolkenlandschappen gesproken, ;) paar weken geleden liep ik hier tegen aan:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3928/15234959078_ca6a80e69f_c.jpgGlemmTal5 by Chasa:Imago, on Flickr
Het is een kleuropname/-bewerking, maar door de lichtomstandigheden werd het bijna zwart/wit.

[ Voor 29% gewijzigd door ehtweak op 17-10-2014 08:26 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Nice. Ben wel benieuwd hoe hij eruit ziet als je de bomen midden onderin eruit shopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Panoramafoto's op klein formaat is al helemaal zonde. Bij het zien denk ik dan vaak: waar is de onder en bovenkant van de foto?! :+ Zelfs fullscreen komt het niet helemaal over vaak.

Ik heb mijn taipei 101 fisheye even wat lichter gemaakt, na jullie aanwijzingen, en een klein beetje andere uitsnede gemaakt, zodat er iets meer ruimte aan de onderkant overbleef. Heb wel even een hoofd moeten wegsoepen, maar vooruit :+

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2947/15492730246_edfa0d9dc2_c.jpgTaipei 101 Sunset by Sjekster, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 09:15

Spockz

Live and Let Live

@ehtweak:

Ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat als je de bomen onderaan in het midden eruit shopt. Of als je in totaal meer ziet aan de onderkant.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Meer zien aan de onderkant, gaat alhier niet lukken. Die bitjes missen... >:)
Dan moet ik eerst 1100km rijden en 2 uurtjes hiken om die bomen compleet voor de sensor te krijgen.

Ik heb die piekjes juist erin gelaten om een soort van golfbeweging in het panoramabeeld te krijgen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
ehtweak: cool! Originele resolutie is ook mooi scherp :) Ik vind die bomen in het midden toch ook storend. Ik zou ze eruit shoppen. Verder ben ik geen fan van die extreem lange panoramas maar dat is hier misschien lastig op te lossen. Misschien een extra rij fotos maken aan de onderkant, maar weet niet of de onderkant verder boeiend was.

sjekster: beter dan de vorige, ziet er goed uit :)

Hier nog wat van mij van afgelopen week:

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3935/15521814371_72f7bbc088_b.jpgLa Palma - Rough Terrain by albert dros, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5602/15519214226_e128c28589_b.jpgLa Palma - Caldeira House by albert dros, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5614/15320542259_46b2924791_b.jpgLa Palma - Cloud Sheets by albert dros, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:58
adros: Mooie foto's! Vooral die laatste pakt me...mooi, die wolken:)

Ik vroeg me af wat jullie hier van vonden:

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5616/15380092390_2ea09ae975_b.jpgDutch Mill by thomoosterveer, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Mooie kleuren:) en t lijnen spel in de lucht is in combinatie met de molen ook geinig:) was nog mooier geweest als die lijn in de lucht zowel t topje van de molen als de rechter wiek zou raken;) maar dat kan ook mijn afwijking zijn:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
@adros
Ik heb altijd moeite zulke foto's objectief te beoordelen.
Het liefste wil ik mijn (hike) spullen pakken en morgen een ticket boeken :P
De eerste vind ik overigens wel de sterkste, bij de andere weet ik niet goed waar ik moet beginnen met kijken. Beetje rommelig dus.

@thomskipsp
Kleuren zijn idd prachtig.
Ik zou hem misschien in de hoogte beetje croppen en bijvoorbeeld wat water er vanaf halen.
Er is namelijk veel water waar niet veel te zien valt, maar wat wel een groot deel van de aandacht vraagt.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Laatst online: 03-02 14:21
Sjekster , gave plaat man.
Vooral linksboven , mooi licht... Ondertussen staat er iemand druk te appen.. leuk contrast :-)

Plaatje uit Sauerland Duitsland:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3936/15400403719_51601a0236_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@thomskipsp: ik zou de molen wat meer naar de voorgrond trekken; zodanig croppen dat 'ie b.v. linksonderin staat.
Het water op zich is niet zo interessant.

@lasteraar: klopt je WB wel?
imho zit er wat teveel groenige/blauwige zweem in de lucht/wolken... En wellicht wat van de voorgrond wegcroppen (?) Nu is het daar voornamelijk zwart en niks te zien...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:09
Dat zwarte is juist de bedoeling van de vignetting. En dat de WB niet klopt, is expres gedaan. Of het mooi is, is een tweede... Ik denk dat de plaat zonder "instagram filter" er mooier uit ziet.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ben zelf ook dol op al die verweggistan landschappen en bergpanorama's, maar deze is hier vlak om de hoek genomen.

'Exposure'

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3836/14991632829_264cf4e816_b.jpgLelystadExposure1 by Chasa:Imago, on Flickr

(ik twijfel wel, is het nou een landschap, is het nou een panorama, of is het nou een landschapspanorama? M.a.w. welke rubriek? )

[ Voor 15% gewijzigd door ehtweak op 21-10-2014 11:08 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Nu online
Als het toch om de hoek ligt, misschien eens teruggaan bij mooier licht. De compositie is wel prima, maar bij zo'n object wat er altijd staat, en om de hoek is, kun je beter een keer terug (met statief?) wanneer het licht echt heel gaaf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Mooier licht? :?
Die snap ik niet, wat is er mis met het licht dan? Mooie blauwe lucht, paar wolkjes, helder zicht, strak contrast. Typisch een polderlandschap met een stuk landschapsvervreemderende kunst'ding' erin. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 10:07
Bijvoorbeeld tijdens het golden hour of blue hour (de uren voor / na zonsopkomst / zonsondergang). Tijdens het golden hour is het licht heel warm (vooral rond deze tijd van het jaar) en tijdens de blue hour heb je een mooie donkerblauwe lucht. Dit zou je foto wel goed kunnen doen :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Van mij ook een landschapje, met zonsondergang. Genomen boven de kloof van de Columbia-river in de staat Oregon, VS.

Erg mooi gebied, onder andere vanwege zijn vele watervallen. Ook al zie je daar in deze foto niet veel van terug ;)

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3943/15524402706_47bdcc3055_c.jpgColorful sunset @ Columbia river gorge by Marcel Tuit, on Flickr

@ehtweak: Ik ben het eens met tommyz wat betreft licht. Het licht in het gouden of blauwe uur rond zonsop- of ondergang trekt veel meer aan dan het vlakke licht midden op de dag.

Qua compo is je foto wel ok, ook al vind ik dat bouwsel zelf afgrijselijk :P

@Lasteraar: Qua kleuren vind ik hem niet zo heel erg geweldig. Qua uitzicht is het wel een mooie plaat, zeker met dat lichte stuk in het midden :)

@thomskipsp: Mooie kleuren!

@adros: Mooie landschappen, erg gaaf met die wolken. Ook hier mis ik echter mooi licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Nu online
Juist, je hebt bij fotograferen niet altijd controle over de omstandigheden. Maar bij een foto als deze heb je alle tijd, en kun je terug wanneer de omstandigheden ideaal zijn. Ik ben benieuwd hoe het er uit zou zien bij dikke mist, rond zonsopgang, of andere omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Tja die dikke mist, zonsopgang of andere omstandigheden is hier niet aan de orde ;)

Ik vind het een mooi landschapje. Ik bekijk dit nu op mijn werklaptop, dus die is een beetje oververzadigd, maar het lijkt net alsof de hue van het groene kanaal minstens +10 heeft. Daarnaast ziet het oranje iets teveel rozig uit.

De bergen rechts op de achtergrond die onderaan in de schaduw lijken te liggen lijken daar qua belichting wat omhoog gehaald. Juist bij deze stand van de zon zijn schaduwen en contrasten dieper, dus ik het het natuurlijker gevonden als het op die plek iets contrastrijker was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
inquestos schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:57:
Juist, je hebt bij fotograferen niet altijd controle over de omstandigheden. Maar bij een foto als deze heb je alle tijd, en kun je terug wanneer de omstandigheden ideaal zijn. Ik ben benieuwd hoe het er uit zou zien bij dikke mist, rond zonsopgang, of andere omstandigheden.
Ik ben het niet met je eens dat je altijd alle tijd hebt en terug kunt gaan.
Ik heb vaker gebieden meegemaakt waarvan het van volledig bewolkt, naar strak blauw in ongeveer < 60 min ging.
Dan moet je maar net op een goede plek staan om een goede plaat te kunnen nemen en vervolgens ook niet teveel pielen, omdat het moment vaak ook zo weer weg is. :(

Ook al vaker meegemaakt dat teruggaan niet ging.
Louter door tijd, of omdat het de dagen erna gewoon prut weer was.

Maar goed, mocht je eenmaal op de juiste plek staan, op het juiste tijdstip.
Probeer gewoon zoveel mogelijk uit.
Gelukkig kan dat met digitale foto's :) 8)

@marceltuit
Mooie kleuren, mooi landschap! :)
Van mij zouden de kleuren iets meer mogen springen.
Ook een tikkeltje meer contrast ed.(zeker in het achterste deel)

[ Voor 7% gewijzigd door B_FORCE op 21-10-2014 17:54 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Groene kanaal heb ik niet aangezeten. Het zonlicht is ongelooflijk warm, dat verklaart ook de rozige tint denk ik.

Contrast achterin hebben jullie op zich wel een punt. Vond het bij het voor het eerst bewerken op zich wel prima, maar nu ik de foto al wat langer zie begin ik me eraan te ergeren. Jullie worden bedankt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Nu online
Mooie kleuren in je plaat marcel :)
B_FORCE schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:52:
Ik ben het niet met je eens dat je altijd alle tijd hebt en terug kunt gaan.
Wel wanneer je zoals ehtweak aangeeft om de hoek woont. Dan verwacht ik ook wel dat je zo'n foto maakt op een gunstig moment. Wanneer je op vakantie bent is het anders. Dan kan je gewoon pech hebben, dan schiet ik gewoon een plaatje als aandenken, of maak ik foto's die onder mindere lichtomstandigheden weer beter werken (detail/close-ups oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
inquestos schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:10:
Mooie kleuren in je plaat marcel :)

[...]

Wel wanneer je zoals ehtweak aangeeft om de hoek woont. Dan verwacht ik ook wel dat je zo'n foto maakt op een gunstig moment. Wanneer je op vakantie bent is het anders. Dan kan je gewoon pech hebben, dan schiet ik gewoon een plaatje als aandenken, of maak ik foto's die onder mindere lichtomstandigheden weer beter werken (detail/close-ups oid)
Ah, ok.
Je reactie leek een beetje alsof je het in het algemeen bedoelde :)
Als je om de hoek woont, is het idd wel de moeite waard om verschillende situaties vast te leggen. :)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
edit: even niet gelezen 8)7

[ Voor 96% gewijzigd door adros op 24-10-2014 21:13 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 45 Laatste

Let op:
Ook hier mag je reageren op je voorganger :) Dat houdt het topic waardevol voor iedereen. Denk daarbij aan het verkleinen van je foto's!