[Verzamel] Landschappen deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
@MarcelTuit, gekke kleurenovergang van links naar rechts. Lijkt wel een gradient filter :-)

Ik heb mijn (bovenstaande) foto nog even wat aangepast op basis van bovenstaand commentaar en na een paar nachtjes later er nog eens kritisch naar te kijken.. Zo vind ik 'm op zo'n best. Geen perfecte foto maar vind het toch wel een fijne plaat om naar te kijken/te bewaren.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5604/15594327256_76cb60f898_c.jpg
groot: https://www.flickr.com/photos/lasteraar/15594327256/sizes/c/

[ Voor 7% gewijzigd door Lasteraar op 24-10-2014 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik zie nog steeds veel dichtgelopen zwarte stukken wat veel reliëf en diepte weghaalt bij de boven en dus ook het landschapje waar de zon op schijnt. De zware vignetting vind ik vooral bij de lucht niet goed uitpakken. De lucht ziet er v.l.n.r. zo uit: donkergeel-gelig-donkergeel. Juist het landschap op de voorgrond en midden zijn het onderwerp, niet de lucht, maar daar gaat nu alle aandacht naar toe vind ik.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Vignetting vind ik geen recht doen aan een mooi wijds landschap, eerlijk gezegd. Overall vind ik het ook veel te donker en dichtgelopen. Alsof je een licht landschap dreigend hebt willen laten lijken.

Mijn smaak niet echt, maar jij bent er wel blij mee zo te lezen :)

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Lasteraar: ik vind het wel jammer dat je landschap nu nog donkerder, nog somberder wordt. Nu is er helemaal niks meer te herkennen. Probeer eens het omgekeerde!
Vignettering helemaal eraf en de donkere delen wat ophalen.

Ook jammer dat de vorige link naar deze foto in flickr niet beschikbaar is, nu is er ook geen vergelijkingsmateriaal meer. :|

[ Voor 23% gewijzigd door ehtweak op 25-10-2014 08:18 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:21

Polariteit

Fietsende fotografeur

@MarcelTuit, gekke kleurenovergang van links naar rechts. Lijkt wel een gradient filter :-)
Hoe bedoel je? Van groen naar oranje? Is het gedeelte zon/niet zon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:02

bobcom

Dedicated dabbler

@ehtweak: wie bedenkt zoiets, zo'n ijzeren geraamte dat daar op de dijk zit te bouten. Hoeft voor mij niet per se met dramatisch licht, betwijfel zelfs of dat veel toevoegt - het beld zelf is bizar genoeg. Vind de panorama-uitsnede trouwens een goede keus, met die zendmast als balanspunt.

@marceltuit: curieus, zo licht en toch zo zonsondergang. Als de zon hier zakt dan zijn de contrasten tussen wit, rood en grijs veel groter, en wordt de wereld al snel een stuk donkerder. Ben wel erg benieuwd wat je hier in nabewerking hebt gedaan - als in oplichten met verloopfilter, helderheidsbrushes en dergelijke. Bij mij is dat altijd meer error dan trial, vrees ik, en ik kan me amper voorspellen dat een zonsondergang zo weids en gelijkmatig belicht is.

@lasteraar: vind de opgehelderde voorgrond van je tweede versie een verbetering ten opzichte van de eerste, maar de uitsnede twijfel ik nog over. Die grijsblauwe zone boven de witte (wolken? nevelbanken?) daarin schept wel veel diepte, en een vraagteken: is het nou landschap achter de wolken of deel van de luchtpartij? Wat dat betreft zou je die kleine grijze reepjes boven in de tweede versie er misschien beter van af croppen. En is er ook nog wat doortekening te krijgen op die berghelling? - die komt beter uit de verf in de eerste versie. Blijft een lastige plaat - zoals alle prenten met zo'n grote afstand tussen licht en schaduwpartijen.

Geen spectaculaire landschappen hier, maar een poosje terug wel mooi verwaaide wolken boven het omgeploegde land. Getracht daar iets van vast te leggen.
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5607/15624693082_6259341f47_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5616/15600165066_baab1ec64c_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5600/15624705742_2d8b52a035_c.jpg

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Bobcom: Voor je beeldvorming, hier een linkje naar de onbewerkte versie van de foto: https://www.flickr.com/photos/marceltuit/15545732941/

Bewerkingen in LR:

Standaard: Custom whitebalance, exposure 0; contrast +25; hooglichten -41, schaduw +4, wittinten -29, zwarte tinten +8. helderheid +15, levendigheid +15, verzadiging +5

HSL: Verzadiging rood -2. Verzadiging Oranje -9

Cameracalibratie: Profiel = Camera Landscape

Lensprofiel aangevinkt

2 Radiaalfilters: 1 op de rivier links en 1 op het riviertje in het midden. Beiden met belichting -0,41 en hooglichten -37

1 gradient in de lucht: Belichting -0,51; Contrast 17; Hooglichten -14

Als ik het zo terugzie, valt het dus wel mee met het oplichten van de schaduwen :P Bij mij gaat het overigens ook allemaal 'op gevoel' tot ik het gewoon mooi vind :)

Verder bij het maken van de foto ook nog een grijsverloopfilter gebruikt, maar geen idee meer wat voor. Denk 0.6 softgrad.

Over jou foto's: kleuren en belichting vind ik op zich wel ok, met best wel interessante luchten. De voorgronden vind ik echter wat minder geslaagd. Ik mis dieptewerking en echt interessante onderwerpen op de voorgronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marceltuit, prachtig licht en kleuren, heel mooi!

Lasteraar, lekker dramatisch, vind hem wel gaaf eigenlijk. Door de lichtval in het middendeel trekt dit mooi de aandacht. De lichte stukken van huisjes in de voorgrond vind ik wel een tikkie afleidend werken.

Bobcom, ik mis hier een rustpunt in de foto, een onderwerp oid. De laatste vind ik door de lijn vanuit de voorgrond nog het beste kijken.

Eentje van mij van het afgelopen voorjaar. Er stond een windkracht 9 aan de kust, en ik dacht dat dit juist wel een mooi moment was om 's ochtends vroeg voor m'n bed uit te gaan...

Afbeeldingslocatie: http://www.markleeman.nl/!promo/_MG_1823.jpg

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Wauw :-)
Heel mooi plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een heerlijke sfeervolle plaat. Afdruk kwaliteit zal ik maar zeggen. Gemaakt vanaf de ingang van de haven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

'Skyline' vind ik persoonlijk voor het mooie wat te ver weg (althans, op dit formaat van de foto). Licht/lucht en de dynamiek in het water zijn echter weer heel erg gaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 09:15

Spockz

Live and Let Live

Hele mooie plaat markleeman. Zou ook goed passen in een trailer voor een doomsday film. :)

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:41
Spockz schreef op zondag 02 november 2014 @ 11:53:
Hele mooie plaat markleeman. Zou ook goed passen in een trailer voor een doomsday film. :)
Lijkt zo uit een trailer te komen inderdaad, in films is ook altijd alles oranje en blauw.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:02

bobcom

Dedicated dabbler

@Marceltuit Bedankt voor de link naar het origineel en de uitgebreide bewerkingsinfo. Ik blijf het een miraculeus lichte en egaal verlichte sunset vinden, maar ik blijf hem ook mooi vinden...

@markleeman Dramatisch is het woord! Ik zie wel veel blauw - zee is donkerblauw in plaats van blauwgroen, en ook de lucht is eerder blauwgrijs in plaats van het bekende loodgrijs. Witbalans of werkelijkheid? Ik was er niet bij, maar ben wel benieuwd.
marceltuit schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 20:56:

......Over jou foto's: kleuren en belichting vind ik op zich wel ok, met best wel interessante luchten. De voorgronden vind ik echter wat minder geslaagd. Ik mis dieptewerking en echt interessante onderwerpen op de voorgronden.
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 21:49:

.....Bobcom, ik mis hier een rustpunt in de foto, een onderwerp oid. De laatste vind ik door de lijn vanuit de voorgrond nog het beste kijken.
Als het landschap geen landmarks heeft, moet het zelf maar het onderwerp zijn: de kleuren, de vlakken, de lijnen. Natuurlijk minder spannend dan een element/elementen waar meteen de aandacht op valt, maar ik vond ook die bijna-saaiheid wel wat hebben. Overigens was ik ook het blijst met de derde, en ook vanwege die ene voor

Ter afwiseeling uit dezelfde buurt ook een stukje landschap-met-wat-meer-onderwerp.
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3950/15074476134_00e2a5d156_c.jpg
Uiteindelijk links nog wat rommelige elementjes weggecropt, maar blijf me nu afvragen op ik boven/ onder nog wat moet croppen om de verhoudingen te herstellen en de focus nog meer op de masten te leggen. M.a.w. how much less is more?

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:00

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

@bobcom: er staat voor mijn gevoel te veel op de foto wat het onderwerp zou kunnen zijn. Ik denk dat het plaatje zonder dat huisje en die balen leuk zou zijn, en ook het plaatje zonder de masten maar met het huisje en de balen, maar niet beide tegelijk.

Afgelopen juli/augustus heb ik in Griekenland nog een paar plaatjes met mijn nieuwe toestel geschoten waar ik wel tevreden over ben:

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3851/14599361497_1e668330a6_z.jpgKos Zeezeilen-0000180 by Bart van Lieshout, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5595/14762888156_e5fe7d78ba_z.jpgKos Zeezeilen-0000470 by Bart van Lieshout, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3837/14783526364_c31b02ea98_z.jpg
Kos Zeezeilen-0000487 by Bart van Lieshout, on Flickr

De middelste pakt in 16:9 ook wel erg mooi uit, dan valt die haven/steiger er net af.

[ Voor 3% gewijzigd door bartvl op 02-11-2014 22:45 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
@markleeman
Prachtig, hier hou ik wel van! Goed gekozen standpunt!

@bobcom
Ik vind hem erg druk. Zie de diepte met de masten maar word dan afgeleid door de voorgrond.

@bartvl
1) De rots op de voorgrond geeft diepte maar ik had graag wat leukers op de voorgrond gezien, of dan geen voorgrond meepakken.
2) Mooie diagonale lijnen! De steiger mocht er wel iets meer op staan maar is wel een toevoeging aan de foto.
3) Wat een harde schaduw zeg en de horizon in het midden, kan er weinig spannends aan ontdekken.

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8547/15530704989_7c00cec218_c.jpgSchokland by Peter Gol, on Flickr

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mooie symmetrie en kleuren. Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hee Amstel! Wat heb ik allang niks meer van jou gehoord :) Of je bent meer actief in topics waar ik niet kom :)
Mooie foto, mooi zacht en mooie spiegeling!

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
Heb een druk privé leven waardoor mijn fotografie ook veel privé gericht is en niet voor publicatie geschikt. Er hangt wel voldoende moois aan de muur hier :-) Ben dus niet veel meer actief op fora en fotografie sites. Als ik echt wat moois heb geschoten dan vind ik het soms nog wel leuk om te posten.

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Bartvl: Ik ga mee met het commentaar van Amstel76. Ik vind nummer 1 en 2 best aardige foto's. Maar bij nummer 3 vind ik die schaduw dermate afbreuk doen aan de foto dat ik me afvraag of ik hem zelf wel geplaatst zou hebben.

Amstel76: Wauw! Een waardige kandidaat voor de hot shot lijst van Q4, zou ik zeggen. Enig puntje van kritiek is dat hij nogal bruin is, 't had wat van mij wel iets meer richting oranje mogen gaan. Maar misschien was het wel zo in werkelijkheid.

Had deze nog, vond het meer een algemeen landschap dan een specifieke herfstfoto, dus daarom hier:

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5614/15100193943_858c46dd6e_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:50
blacktarantulaX schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:16:
Amstel76: Wauw! Een waardige kandidaat voor de hot shot lijst van Q4, zou ik zeggen.
En daarvoor maak je dan even TR aan, zodat we hem mee kunnen nemen in de beoordeling. Maar bij deze heb ik je opmerking gelezen en hoef je geen TR meer aan te maken.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@blacktarantulaX, ik zie een pola-kgelachtig fenomeen in de lucht. Voor de rest: mooie spiegeling en kleurtjes. Het blauw had wat mij wat dieper gemogen, en ik ben erg benieuwd hoe dit op landscape uitzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:03

Barrycade

Through the...

Ik snap dat je de tak voor de diepte hebt gebruikt, maar eerlijk vind ik de herfstkleuren interessanter. Dus zoals hierboven, heb je m ook horizontaal zonder de tak? Ook vierkant vind ik m aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Nu online
DC en Barrycade: Bedankt voor jullie feedback :)

Inderdaad het beruchte pola fenomeen. Ik meen dat ik hem al wat teruggeschroefd had (niet het volledige effect dus) maar blijkbaar is het nog steeds te zien. Ik zal er in het vervolg meer op letten, maar het blijft een trade off, want anders mist de foto net dat beetje extra punch hè.

W.b. de compositie. Ik denk achteraf ook dat horizontaal mooier was geweest. Heb dit ook geprobeerd (door de zoeker dan, heb er geen materiaal van) maar toen kreeg ik die tak heel lelijk in beeld. Hij lag wat dieper in de modder, dus weghalen vond ik ook geen optie, want dan zou je misschien een lelijke afdruk in de modder in beeld krijgen. Anyway, ik had het misschien gewoon moeten proberen. Een lesje voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den 150
  • Niet online
@Markleeman: Mooi! De lage zon die de golven oplicht & schaduw geeft is prachtig.

@bartvl: de hoge zon geeft wat veel contrast tussen licht/schaduw. Bij de 2e zou ik inderdaad de haven proberen weg te croppen (eventueel zelfs de elektriciteitspalen wegshoppen?).

@Amstel76: zo rustgevend :). Ik snap dat je de reflectie van de zon in het water erbij wilt, maar nu voelt de compositie zo 'saai' aan, alles staat in het midden.

@blackarantulaX: de bomen rechts zien er net dat tikkeltje te gesatureerd/overbelicht uit. De bomen hebben precies een witte gloed (hdr bewerkt?), maar dat kan de lucht zijn natuurlijk. Compositie vind ik wel geslaagd.

Na een paar jaar nog eens teruggeweest met wat nieuw speelgoed. Deze keer vooral timelapse getrokken (die moet ik nog bewerken), maar na een lange koude nacht weer beloond met een prachtige hemel.

clickable
Afbeeldingslocatie: http://waines.be/got/DSC_1743_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:32
@Amstel76: Mooie plaat! De (sombere) kleur vind ik juist wel wat toevoegen aan de foto.

@blacktarantulaX: Kleuren zijn goed en ook de weerspiegeling is erg mooi; ben zelf alleen geen fan van de tak zoals al eerder gezegd.

@den 150: Coole foto! De broeierige kleuren beneden de wolken (of stoom?) spreken mij wel erg aan. Sterren er bij maken het helemaal af.

Ik heb zelf nog twee landschapsfoto's opgerakeld van een paar jaar geleden, toen ik net de smaak van fotografie te pakken kreeg met een kleine compactzoom. Ik zit zelf nog een beetje te spelen met de kleuren, want vind het nu een beetje aan de blauwe kant (maar goed, zo was het ook in het echt):

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7554/15756551692_46c21ac605_z.jpgCIMG2652.jpg by Viccers, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7504/15569847517_1fe68b4878_z.jpgCIMG2653.jpg by Viccers, on Flickr

[ Voor 24% gewijzigd door Viccers op 10-11-2014 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@viccers, ligt het aan mij of konden beide foto's iets meer contrast hebben? Mooie spiegeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Ligt niet aan jou. Ik zou er ook ietsje meer contrast in steken. Of probeer eens wat meer clarity ("helderheid"). De 1e foto is mss een klein beetje te blauw idd (zeker ivgm de 2e foto.)

Maar gave reflecties!

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
Thanks voor de input! Heb iets meer contrast en clarity in beide foto's gestopt, en de temperatuur van de eerste foto iets warmer gezet (zie vorige post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 21:11

Karel V

Een simpele ziel

Viccers, ligt het aan mij of zit er ook een groene zweem in je foto?

[ Voor 24% gewijzigd door Karel V op 11-11-2014 18:43 ]

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:50
@den 150
Die foto is wel erg gaaf!!! Ben benieuwd naar je timelaps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 21:21
@Amstel76: Mooie serene foto, de symmetrie bevalt me ook wel.
@blacktarantulaX: Leuke foto, de boomstam die je verder de foto in leid, alleen jammer van het donkere pola effect in de lucht.
@den 150: Bijzondere foto, erg gaaf de sterrenhemel en het licht in de bewolking. Misschien alleen iets te veel zwart onderin.
@Viccers: Ik vind ze ook net een tikje te blauw, bij de 1e foto had ik een symmetrische uitsnede interessanter gevonden denk ik. 2e foto, leuk hoe de bergen steeds iets groter worden.

Een paar weken geleden, een grijze en mistige ochtend, mooie omstandigheden om het bos in te gaan.
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5602/15428801677_8405e3946e_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3945/15406252300_cbe2370b75_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Laatst online: 15-09 17:15

the mod man

iets van beeldmaker

@Heintzer, Die eerste lijkt mij heel mooi in zwart wit! Die 2de is lekker abstract en heeft een mysterieus kleurtje. Vraag me af of je ook wat meer groothoek foto's hebt van dezelfde omgeving?

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7575/15766149891_c392963a74_c.jpgDSC_1722-2

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Heintzer, Ik zou bij beide foto's toch graag de "grond" in beeld willen zien (meer bij de eerste dan bij de 2e), want ik vind het wel een goed sfeertje neerzetten. Een mooi donker bos met een eenzaam sfeertje hou ik wel van. Zulke foto's zie ik niet veel (althans niet op t.net).

@modman, mooie pastelachtige kleuren, past wel bij het rustige beeld. Het water is niet helemaal glad, maar een langere sluitertijd zou wellicht de grashalmen die nu al best prominent aanwezig zijn links iets te storend maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:25
@heintzer: goede sfeerplaten!

@modman: mooie lange-sluitertijd-steiger-plaat. De toevoeging van het riet vind ik een goede, mooie zonsondergang, goede bewerking.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:22
@heintzer: De eerste foto doe mij niet zoveel maar nummer twee vind ik erg mysterieus. Heb je hem ook in landscape?
@the mod man: mooie kleuren en een mooie lucht.

Mijn allereerste foto op got:
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5573/15291929922_59fa760811_z.jpgIMG_1994.jpg by redsharknl, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 19:00

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

De compositie straalt wel lekker vakantie uit, maar de zon en de weerkaatsing zijn behoorlijk uitgebeten. Was dit een poging tot HDR?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
@Redshark: de foto doet me niet zo veel. Was waarschijnlijk beter geweest zonder die parasol in het midden.
Lijkt ook alsof je wat teveel highlight recovery op compleet overbelichte gebieden hebt toegepast, dan krijg je bv zo'n dubbele halo rond de zon.

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Deathchant schreef op woensdag 12 november 2014 @ 10:19:
@Heintzer, Ik zou bij beide foto's toch graag de "grond" in beeld willen zien (meer bij de eerste dan bij de 2e), want ik vind het wel een goed sfeertje neerzetten. Een mooi donker bos met een eenzaam sfeertje hou ik wel van. Zulke foto's zie ik niet veel (althans niet op t.net).

@modman, mooie pastelachtige kleuren, past wel bij het rustige beeld. Het water is niet helemaal glad, maar een langere sluitertijd zou wellicht de grashalmen die nu al best prominent aanwezig zijn links iets te storend maken
Ik wilde het water ook niet helemaal glad hebben in deze plaat. Daarvoor vind ik dat de lucht te mooi is en het riet er niet in had gemoeten. Met volledig glad water vind ik dat de rest van de plaat ook zeer veel rust moet uitstralen wat hier niet mijn bedoeling was.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:54

mrc4nl

Procrastinatie expert

Viccers, prachtige foto. mooie reflecte en lekker beeldvullend

@Heintzer, de eerste vind ik niet zo geslaagd, hij is vrij donker en doet mij niet aan mist denken, de 2e is een stuk beter.

@the mod man,wat mij het eerste opvalt is dat de foto erg bleekjes is, en ik vind dat het riet aan de linkerkant afbreuk doet ana de symmetrie

@Redshark goede sfeer inderdaad, maar ik zou eens de moeite nemen om contrast toe te voegen, dan gaat de foto natuurlijker lijken.

en nu bedenk ik mij net dat ik eigenlijk geen goede landschapsfoto heb om te showen :+
ik heb een oudje van mijn flickr geplukt, ik had m als het goed is niet niet eerder op tweakers laten zien
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3928/15218686517_6785f9267e_c.jpgBalloërveld by mrc4nl, on Flickr

ora et labora

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
@Heintzer: Lekker sfeertje zo met de mist! Mooie grafische platen.
@the mod man: Mooie foto! De foto mist naar mijn smaak wel wat kleur.
@Redshark: Die parasol precies in het midden en de zon storen me! Verder mooie kleuren en belichting.
@mrc4nl: Goed gelukte panorama, alleen op het verkeerde moment van de dag ;-)

Dit is een foto van mij uit Zweden, van een paar weekjes terug. Ik vind het wel jammer dat ik deze niet met een lange sluitertijd gemaakt heb.
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7577/15596198438_12f3089bc5_c.jpg

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@leendertv: mooie rotsen, goede structuren en gave kleuren. Zijn zijn ze van zichzelf al zo rood of hielp nabewerking een beetje mee?

Wel jammer dat de lucht zo flets is...

@mrc4nl: mooie pano inderdaad, maar ook ik vind het moment niet zo mooi. Licht had wat warmer mogen zijn van mij :)

@redshark: compo is wel ok wat mij betreft, maar ik vind de zon en zijn reflectie niet mooi. Te hard...

@the modman: gave plaat, mooie lucht en kleuren en goede compo. Tof met dat riet inderdaad. Van mij er het water op de voorgrond wel iets kleur mogen hebben, dat is hier op mijn scherm gewoon grijs... komt nogal grauw over maar dat is smaak gebonden :)

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Jullie brengen mij op een idee, ik ga morgenmiddag gewoon nog een keer daarheen, laagstaande zon en herfstkleuren zouden het misschien beter doen :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
marceltuit schreef op donderdag 13 november 2014 @ 19:49:
@leendertv: mooie rotsen, goede structuren en gave kleuren. Zijn zijn ze van zichzelf al zo rood of hielp nabewerking een beetje mee?

Wel jammer dat de lucht zo flets is...
Ze zijn wel rood, maar ik heb het rood nog wel iets versterkt.
De speciale kleur van de rotsen vallen wel direct op als je daar komt.

Het kustgebied tussen Göteborg en Frederikstad is wel echt een aanrader als je van het fotograferen van kustlandschappen houd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:37
mrc4nl schreef op donderdag 13 november 2014 @ 20:18:
Jullie brengen mij op een idee, ik ga morgenmiddag gewoon nog een keer daarheen, laagstaande zon en herfstkleuren zouden het misschien beter doen :)
Als de zon meewerkt ;) maar dat lijkt me zeker wat toevoegen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@mrc4nl: en, had je mooi licht :)

@Leendert: ok dat vermoeden had ik al. Ziet er wel gaaf uit, heb er eigenlijk nog nooit zo vaak foto's van gezien. :)

Van mij ook een plaatje, helaas werkte het weer, licht en tijdstip niet goed mee. Daarom in LR wat verder gegaan dan gewoonlijk...

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7498/15710715206_8ed256b98b_c.jpgGettysburg @ Pennsylvania by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leendertv, leuk om weer wat van Zweden te zien, erg fraaie kust! Een paar jaar geleden heb ik een tijdje in Stockholm gezeten, de eilanden groep (de zg. Stockholm Skärgård) daar is ook erg mooi. De westkust hebben we helaas niet gezien, maar nu zie ik dat ik daar zeker nog eens een keertje naar toe moet :) Jij hebt er ondanks het niet heel mooie weer toch wat moois van weten te maken, fraai!

Marcel, ook Zweden? Ook hier ondanks matig weer een mooi plaatje, prima bewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
Ik vind 'm qua kleuren leuk, marceltuit, maar de hoeken zijn erg grijzig. Ziet er voor mij vrij nep-vignetterig uit.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Die volgende dag helaas niet, en ik ben vandaag wèèr weggegaan omdat de zon scheen, maar toen ik aankwam was de bewolking helemaal dichtgetrokken. wachten had geen zin meer. ik heb nog even wat met flitsers gespeeld maar qua belichting stelde het niet veel voor.

en nu ik alweer een tijdje thuis ben begint de zon weer door te breken :')

[ Voor 9% gewijzigd door mrc4nl op 17-11-2014 15:28 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

@leendertv: desondanks toch een mooie plaat
@redshark: De sfeer is zeker te proeven. De compositie is wat minder, de gesloten parasol in het midden leidt af
@heintzer: mooie duisteere foto's. Denk dat de eerste foto interessanter zou zijn met iets meer contrast

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@markleeman: Nee, VS :)

@Hahn: Stomme vraag misschien wat is het verschil tussen neppe en echte vignettering? ik ken alleen 'vignettering'? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Kleur van het gras + wegdek en 't huisje is prima. Lucht is te grijs en idd de vignette..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
'echte' vignetting komt van je lens en ik zou dus verwachten dat die rond is, terwijl de neppe niet lens-gerelateerd is en ook wel ovaal-,ei- of 8-vormig zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
marceltuit schreef op maandag 17 november 2014 @ 18:23:

@Hahn: Stomme vraag misschien wat is het verschil tussen neppe en echte vignettering? ik ken alleen 'vignettering'? :+
Is het echte vignettering dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Nee is in LR toegevoegd, maar wist niet dat jullie onderscheid maken in vignettering door de lens of softwarematig. In mijn beleving is vignettering gewoon vignettering, ongeacht de oorzaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Laten we het houden op "lens-gerelateerde" vignetting (vaak unwanted overigens :^) en stijl(?)-relateerde vignetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
@Redshark
De parasol staat echt in de weg ;-) Ik had het mooie bankje als voorgrond genomen of de tafel met een lekkere cocktail erop.

@mrc4nl
Zoals al gezegd is het licht net iets te hard. De compositie is voor een panorama zeker niet slecht.

@leendertv
Zeer mooie rotsen, lijkt mee gaaf om daar met lange sluitertijd te schieten :-) Vind het water wel een groot deel van de foto innemen maar snap ook dat je die rots rechtsonder erin wilde betrekken.

@marceltuit
Zeer sterke compositie, dat maakt de foto! Ik vind hem mooi! Vignetting is een kwestie van smaak.

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8632/15778443115_621d4c53d8_c.jpgThe beauty of Switzerland by Peter Gol, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Dat ziet er mooi en natuurlijk uit, had je echt zo'n geluk met de correcte belichting/omstandigheden of heb je in PS nog e.e.a. bewerkt om het zo natuurlijk te laten lijken? Ik zou wel de onderkant wegcroppen, maar ja, ik hou niet van teveel "lege" ruimtes...kwestie van smaak he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
Heb er niet veel aan hoeven behalve de standaard bewerking die ik vanaf raw doe. Het meeste werk was nog een ijzerdraad weg clonen die door de voorgrond heen liep ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mooie kleuren inderdaad. Sowieso mooi landschap.

Ik vind de huisjes overigens ook net iets te verweg staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

@Amstel, erg mooi! Als ik ergens commentaar op moet geven is het het huisje helemaal links wat afgesneden wordt en misschien net iets van de voorgrond afcroppen (ik ben een 16:9 persoon)

Eigenlijk was ik al aan het inpakken om naar een andere locatie te gaan toen ik een momentje zag. Wel wat aan moeten trekken in photoshop waardoor die wat ruisreductie zou kunnen gebruiken.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0wNB1FqiRkPHVdrfW7pmRSbJ/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door the mod man op 24-11-2014 19:24 ]

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

@Amstel76, ik zou m croppen tot breedbeeld en die onderste grasstrook er vanaf halen, het trekt de aandacht terwijl er weinig te zien valt.

@marceltuit, tja soms zit het weer gewoon niet mee, de grauwe lucht en het ontbreken van schaduwen is gewoon niet mooi voor landschappen. niet dat je er verder iets aan had kunnen doen, compositie mag er zijn, al is ie aan de drukke kant.

@the mod man, Gave foto, de hardlop(st?)er maakt de foto helemaal af

ik heb van de week eindelijk weer eens mooi weer gehad op het baloërveld. ik had 2 panoramatjes gemaakt, met 2 verschillende lenzen(tele+groothoek) de tele versie had last van hiaten dus hierbij de groothoek variant.

de foto is iets van 15 meter "dichterbij" gemaakt,ook al lijkt het op een totaal andere foto.

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8580/15661100499_e3f8a3c4d8_c.jpgBalloërveld revisited by mrc4nl, on Flickr

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
@Amstel: mooie foto, niets op aan te merken, moet ik ook maar eens heen gaan :)
@The Modman: ik ben niet zo van zo'n dikke zonne flare midden in beeld en zou de foto misschien wat lichter maken.
@ mooi licht en mooie kleuren en mooi scherp!

Hieronder mijn uitzicht van vanmorgen. Volgens mij waaide het een klein beetje in de verte, want de boompjes zouden iets scherper mogen. Heb ook een paar foto's op 1/160 geschoten, maar daar was de compositie minder mooi van, dus toch voor deze gekozen.
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7467/15252107694_e76c631ff1_c.jpgDSC_9686 by Sj44k13, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@The Mod Man: Toffe plaat met mooi licht. Gaaf ook met die hardloper daar. Ruis valt mij niet op, of heb je die er juist al uitgehaald?

Enige minpunt vind ik de flare, die stoort mij iets te veel.

@mrc4nl: wat bedoel je precies met ' druk' ? Ik vind hem zelf absoluut niet druk namelijk, dus ben wel effe benieuwd naar wat je precies bedoelt.

Je licht is nu goed, nice. Ook nice met her der nog wat mistflarden lijkt het. Zou misschien dat plukje gras linksonder wat prominenter in beeld gezet hebben.

@sj44k13: hele gave plaat, mooie sfeer en laagjes door de mist. Goed werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Thx Marcel! Ik zie nu nog wat vogeltjes rondvliegen op de foto (de zwarte stipjes). Denk dat ik die er nog af ga halen.Ik vind jouw foto trouwens niet te druk, maar prima in balans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Oh die waren mij niet eens in de storende zin opgevallen lol

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@marceltuit: Mooie S-vorm die de foto inleid. Ik vind de huisjes e.d. wel wat rommelig overkomen.

@Amstel76: (zoals al eerder was genoemd) de voorgrond zou er ook in mijn ogen wel vanaf kunnen. Hij komt zo wat onnatuurlijk over op me. Verder een hele mooi plaat. Het groen en blauw popt lekker.

@mrc4nl: mijn oog blijft naar die lichte plek (de zon) getrokken worden. Het leid erg af in de pano. Wel mooie herfst-kleuren

@sj44k13: lekker stemmige foto :) . Goede toning ook.

Eentje van mij. Wel redelijk wat storende plastic zakjes weg moeten shoppen. Die zie je echt overal in het wild in Jordanie.
Afbeeldingslocatie: http://photos.redelijkheid.com/Public/Holidays/Jordan/i-K8mPspm/1/L/DSCF4513-Edit-L.jpg

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
marceltuit schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 08:51:
Nee is in LR toegevoegd, maar wist niet dat jullie onderscheid maken in vignettering door de lens of softwarematig. In mijn beleving is vignettering gewoon vignettering, ongeacht de oorzaak :P
Ik maak enkel onderscheid tussen echt(ogende) vignettering en nep(ogende) vignettering ;) In jouw geval viel het me (negatief) op, omdat het voor mij vrij duidelijk was dat je het zelf toe hebt gevoegd. Wat vooral zal komen doordat ik het te overdone vind.

Prima als je het later toevoegt, ik vind vignettering vaak meer toevoegen dan kwaad doen. Maar blijkbaar moet het wel realistisch zijn, anders gaat het me tegenstaan :P

[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 25-11-2014 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Thx Blatiebla! Het mooie is dat ik niets aan toning heb hoeven doen. Het zag er echt zo uit:)

Grappig zo'n los boompje midden in de woestijn. Of stonden er nog meer die niet op de foto zijn gezet?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Dit was de eerste boom. Rechts van deze kwamen er nog veel meer. Was net op tijd met afdrukken (vanuit een 80km/u rijdende bus).
Het is overigens geen woestijn (al zou je dat wel denken), maar het zijn net ingezaaide graanvelden in Jordanie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@BlatieBla: Mooie lege foto, zou niet zeggen dat het Jordanie is. Past totaal niet bij het beeld dat ik heb van dat land :P

Vind wel de fletse kleuren jammer, maar dat is smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Was voor mij ook wel ff schrikken hoor. In het voorjaar schijnt het behoorlijk groen te zijn. Dus ik moet nog een keertje terug :P
Ik had de kleuren in een andere versie wel wat meer 'pop' gegeven, maar dat werd erg onnatuurlijk.

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:55
mrc4nl: lekkere toning in combinatie met het licht. mooi!
Sj44k13: ook hier een lekker kleurenpalet, doet ene beetje koel aan, maar dat kan goed in de ochtend. De vogels leiden wel af.
blatiebla: kleuren zijn hier inderdaad nogal flets. Misschien eens proberen met nog minder kleur maar juist meer contrast?

Nog eentje uit IJsland:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3940/15138737423_fd6533bbc7_c.jpg
Eyjafjallajökull by Wave / Particle / Pixel, on Flickr

[ Voor 3% gewijzigd door WhiskyPhreak op 28-11-2014 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

WhiskyPhreak schreef op donderdag 27 november 2014 @ 21:23:
mrc4nl: lekkere toning in combinatie met het licht. mooi!
Sj44k13: ook hier een lekker kleurenpalet, doet ene beetje koel aan, maar dat kan goed in de ochtend. De vogels leiden wel af.
blatiebla: kleuren zijn hier inderdaad nogal flets. Misschien eens proberen met nog minder kleur maar juist meer contrast?

Nog eentje uit IJsland:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3940/15138737423_fd6533bbc7.jpg
Untitled by Wave / Particle / Pixel, on Flickr
Fixed your image..;)

Lekkere plaat, herkenbaar landschap en typisch ijslandse kleuren :)

[ Voor 4% gewijzigd door Get!em op 28-11-2014 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:55
Mercikes!
Zelf nu maar goed gezet, jammer dat bij opnieuw uploaden vanuit lightroom er URL's veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Oeh nice. Misschien de lucht nog iets dreigender maken, zodat de overgang tussen de sneeuwtoppen en de lucht wat duidelijker is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

WhiskyPhreak schreef op donderdag 27 november 2014 @ 21:23:
[...]
[...]
Ik zal eens kijken of er wat aan kan doen met de schuiven en pedalen in LR en PS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
@Whiskeyphreak: Schitterende foto! Prachtige kleuren in de voorgrond, en het verloop naar de witte sneeuw maakt het compleet. Alleen het contrast tussen de toppen en de lucht vindt ik wat minder; je moet moeite doen om de toppen de onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Laatst online: 15-09 21:57

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

the mod man: eigenlijk wel een lekkere plaat
mrc4nl: iets te weinig spannend
Sj44k13: geen idee wat sluitertijd met compositie te maken heeft maar ik vind het een mooie foto, misschien had er iets meer 'zwart' in gemogen
BlaTieBla: wat compositie betreft geslaagd maar er is iets raars aan de hand met de foto; lijkt wel gescanned van film
WhiskyPhreak: wat ik ook al als reactie op jouw case gaf; veel te vaag, door gebrek aan onderscheid tussen bergen en wolken kan ik het niet mooi vinden

Cliché rijstvelden:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7512/15975259881_d7e186b746_c.jpgBali_0972C by Vishari Beduk

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7548/15791251249_f6382ff9d6_c.jpgBali_1044C by Vishari Beduk

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ondanks er zon scheen (en er dus meestal flinke verschillen zitten tussen blacks en whites) ziet het eruit alsof de shadows flink opgetrokken zijn waardoor met name de eerste foto erg plat uitziet.
Doordat er zoveel op het beeld staat, vallen eerlijk gezegd de rijstvelden een beetje weg en de foto is daardoor erg druk. Er zit overigens wat paarse CA in, bijna 100MP-zeiss like...

Bij de 2e foto weet ik niet met welke lens de foto geschoten is, maar de linker bovenkant is echt wazig. Sterker nog, hij is alleen in het centrum en een beetje links en rechts van het midden scherp, de rest niet. Wellicht op een wijd diafragma geschoten? (en zo ja waarom niet op een hoger diafragma voor dit soort landschappen?). Ik zie helaas geen exif.

De gelaagdheid van de rijstvelden in het midden van de foto is een beetje "verstopt", jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Laatst online: 15-09 21:57

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Beide foto's zijn met mijn favoriete combi gemaakt; Sigma 18-35 op de D7100
De eerste foto zal ik nog eens anders proberen te bewerken.
Die tweede foto is in grote haast genomen op f/2.2 en ben vergeten het diafragma dicht te draaien. Ik weet het, heel dom. Maar toch ben ik er zelf blij mee en is het nu mijn nieuwe beeldscherm achtergrond.

Disclaimer; het was een georganiseerde reis. Dat houdt in dat eten, drinken en het zwembad het aller belangrijkste is. Fotogenieke bezienswaardigheden moet je in een half uurtje doorheen rennen.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Grotendeels met DeathChant eens, maar in de tweede vind ik de gele kleurtjes wel nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ook ik ben meer fan van de kleuren uit je tweede foto :) Vind de eerste wat koel ogen. Tweede heeft ook mooie vlakverdeling (geelachtig, donkergroen, lichtblauw), aangenaam om naar te kijken :)

Eentje van mij:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2holh6c.jpg
Gisteren met het mooie weer even wezen wandelen. Laagstaande zon in m'n frame zorgde voor ontzettend heftige flare. Foto bleek achteraf overbelicht. Een beetje teruggetrokken in post en er kwam waarempel een vintage effectje tevoorschijn :) dus daar maar verder mee gegaan.

[ Voor 3% gewijzigd door tobiasvs op 15-12-2014 17:34 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Oh nice, en lekker zacht :) Ik dacht eerst dat het Ventieldopje was die de foto plaatste (hij heeft soortgelijke bewerkingen), maar da's dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mooie tones, past wel bij je foto. Vind alleen die vieze korrel niet zo lekker kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tobiasvs, Mooie plaat. Het vintage effect werkt goed.
@Vishari Beduk, De eerste doet me niet heel veel. Je tweede foto zeker wel! de gele kleur komt er mooi uit tevens als de verschillende lagen in je foto.
@WhiskyPhreak, Heel erg mooi! mooi kleur verschil tussen de besneeuwde bergtoppen en de rest van de berg.
@BlaTieBla, mooie simpele plaat. Ik dacht ook dat het een woestijn was :)
@Sj44k13, mooi! de mist is goed te zien, die maakt je foto af!
@mrc4nl, mooie herfstkleuren..prima pano
@the mod man, goede compositie. mooie plaat!

Eerste sneeuwval van het jaar.. dan moeten we even naar buiten

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7469/16117495861_df9390ed38_z.jpgwinter lr-1-2 by Mavi86, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:28

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Mavi, je vingers alweer ontdooid? Mijn vingers deden anders flink pijn vanmiddag :P Toch vond ik mijn resultaten vaak een beetje tegenvallen door het weinige contrast en kleur, maar er was helaas niet meer kleur wat een beetje fletse plaatjes oplevert, vind dat jij hier nog wel een aardig resultaat hebt geboekt.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen wel zonde van die grote witte vlek rechtsboven, en hij komt een beetje scheef over. Sfeer is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 21:31
@mavi1986: De linkerzijde van de boom valt weg door de achtergrond. Inderdaad uitgebeten rechtsboven, jammer.

@tobiasvs: Gewaagde toning, maar wel een mooie sfeer. De sfeer en de toning maken de plaat; de compositie zelf is niet zo spannend.

@Vishari Beduk: De eerste heeft een te hard contrast en kijk daardoor niet lekker weg. De tweede heeft dat een stuk minder, ook is de vlakverdeling beter.

@WhiskyPhreak: Mooie plaat, maar wel een beetje plat. Er missen echte laagjes en diagonalen.

@BlaTieBla: Mooie vlakverdeling. Het driehoekje linksonder met het streepjespatroon en met de sporen erin maken de plaat af. De schaduw van de boom voegt ook duidelijk iets toe. Ook een plus dat je niet teveel aan de kleuren en contrast hebt veranderd (zo lijkt het).

Afbeeldingslocatie: http://www.mercarra.nl/wekeromsezand/Wekeromse_Zand_TW_0001.jpg

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
@Mavi , leuke foto alleen verstoren de boven op de achtergrond het 'lonely boompje' idee een beetje.
@Mercarra , beetje flinke blauwe highlichts op het boompje. voor de rest wel lekkere kleurtjes.

Die kleurtjes zag ik gisteren ook :-)
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7520/16135604405_c99a1a8c4b_c.jpg

Een uurtje daarvoor zag het er nog wat witter uit...
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7550/16134845712_8aefe09ba7_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@mercarra, dat is een mooie foto. IJzig koud lijkt het wel, met een mooie oranje zon.
@lasteraar. De eerste foto is echt mooi, alleen helt hij iets teveel naar links, kon nog een tikkie naar rechts gebruiken. Mooie paarsige schijn over de sneeuw door de oranje, laagstaande zon, de trekkende vogels op de achtergrond, top! Mooie vlakverdeling ook (lijnenspel in het landschap).

De 2e heeft zonder meer fraaie contrasten tussen highlights en shadows. Ik denk alleen dat ik em zou croppen boven om een meer het gevoel te hebben dat ik er middenin sta.

Ik heb ook gister tijdens een wandelingetje alleen mijn 100MP meegenomen en heb o.a. deze feauteaux gemaakt:

1: ISO400, f/5.6, 1/100:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7476/16128323751_e031f48d90_z.jpg
Groter

2: ISO100, f/2, 1/1600:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7529/15510537573_6784a097c6_c.jpg
Groter

3: ISO100, f/2, 1/2000:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7500/15942940370_875202e1c2_c.jpg
Groter

4: ISO100, f/2, 1/200:
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8614/15510517493_479eec5a35_c.jpg
Groter

5: ISO100, f/2, 1/1000:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7527/15510526663_9877a45b60_c.jpg
Groter

6: ISO100, f/2.8, 1/640:
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8574/16129483922_7ae4882013_c.jpg
Groter

7: ISO100, f/2, 1/2500:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7560/15510525683_33970334a3_c.jpg
Groter

8: ISO100, f/2, 1/1600:
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8610/16128334191_8a7b19698d_c.jpg
Groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gebruik jij een filter?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Uh nee? Foto's hierboven zijn filterloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Had ik dat ergens aan kunnen zien? Ik ben zelf nog beginner maar heb wel begrepen dat een filter voor landschap toch wel erg mooi kan zijn. En aangezien ik je kleuren mooi sprekend vond dacht ik dat je er misschien een gebruikt had. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Gonadan schreef op woensdag 31 december 2014 @ 19:28:
Had ik dat ergens aan kunnen zien? Ik ben zelf nog beginner maar heb wel begrepen dat een filter voor landschap toch wel erg mooi kan zijn. En aangezien ik je kleuren mooi sprekend vond dacht ik dat je er misschien een gebruikt had. :)
Polarisatiefilter kan je vaak wel afleiden aan aanwezig zijn van warme verzadigde kleuren en gebrek aan reflecties; maar dat gaat niet altijd op ;)

ND-filters zie je vaak aan glad water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Polarisatiefilter kan je vaak wel afleiden aan aanwezig zijn van warme verzadigde kleuren en gebrek aan reflecties; maar dat gaat niet altijd op ;)

@DC: Mooi licht had je!

@Mercarra: Mooie kleuren in de lucht, nice

@lasteraar: Ook jij mooi licht. In je eerste dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

marceltuit schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 12:32:

Weerkaatsing van zonlicht bedoel je dan neem ik aan? Juist vanwege de kleuren dacht ik aan een mogelijk polarisatiefilter. Maar als ik jouw recente foto ernaast zet acht ik de kans ineens een stuk kleiner, die heeft nog veel meer verzadiging.

Overigens vind ik het wel moeilijk inschatten omdat er ook mensen zijn die in LR gewoon de verzadiging omhoog gooien omdat ze dat mooier vinden. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Gonadan schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 14:42:
[...]

Weerkaatsing van zonlicht bedoel je dan neem ik aan? Juist vanwege de kleuren dacht ik aan een mogelijk polarisatiefilter. Maar als ik jouw recente foto ernaast zet acht ik de kans ineens een stuk kleiner, die heeft nog veel meer verzadiging.

Overigens vind ik het wel moeilijk inschatten omdat er ook mensen zijn die in LR gewoon de verzadiging omhoog gooien omdat ze dat mooier vinden. :P
Bijvoorbeeld. Maar het licht speelt ook een rol; heb je erg warm licht dan zijn de kleuren al snel veel verzadigder. met of zonder pola ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

marceltuit schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 14:47:
Bijvoorbeeld. Maar het licht speelt ook een rol; heb je erg warm licht dan zijn de kleuren al snel veel verzadigder. met of zonder pola ;)
Hence de regel dat je overdag geen foto's maakt. :+
Maar heb jij pola gebruikt? Ik vind die foto wel erg mooi, niet saai zoals ik ze van mijzelf al wel snel vind. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 18 ... 45 Laatste

Let op:
Ook hier mag je reageren op je voorganger :) Dat houdt het topic waardevol voor iedereen. Denk daarbij aan het verkleinen van je foto's!