[Verzamel] Landschappen deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:59

Polariteit

Fietsende fotografeur

Gonadan schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 14:49:
[...]

Hence de regel dat je overdag geen foto's maakt. :+
Maar heb jij pola gebruikt? Ik vind die foto wel erg mooi, niet saai zoals ik ze van mijzelf al wel snel vind. ;)
Weet ik niet meer :+

Maar denk het niet gezien de duidelijke reflectie

Wel grijsverloopfilters om de lucht af te stoppen.

[ Voor 13% gewijzigd door Polariteit op 01-01-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:48
@marceltuit, mooie reflectie!
@Deathchant, nette platen. vooral in #6 vind ik het licht erg mooi
@Lasteraar, mooie zonsondergang. lekker sfeertje.
@Mercarra, netjes hoor. Mooie kleuren en fijne sfeer

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7540/15980060980_b37267e3f9_z.jpgwaalkade-1 by Mavi86, on Flickr

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

@Gonadan, een polarisatiefilter maakt kleuren vaak wat dieper, zeer herkenbaar aan de diepe blauwe luchten. Ook de zwarte delen in een foto lijken meer oempf te krijgen, zeker ook met een laagstaande zon.

De foto's die ik heb geschoten met de Zeiss 100MP heb ik op een koude dag gedaan waarbij ik tegen een uur of 16:00 langs een bos liep, en nu is tegen dat uur een mooie laagstaande zon waardoor voor mij een polarisatiefilter niet nodig is.

Ik had de foto's eigenlijk gemaakt om de 100MP gewoon wat meer te testen, zoals ik ook in mijn 100MP review heb gebruikt.

Wanneer ik een nieuwe lens heb ga ik altijd een paar keer wandelen om wat feeling ermee te krijgen en om wat testshots te maken.
Deze foto's zijn dan ook niet bewerkt met kleur en contrast, zo goed is die lens gewoon :P

@Marcel, weer een prachtige natuurfoto! Ik vind het blauw alleen nét een tikkeltje te verzadigd, maar eerlijk is eerlijk: het maakt het wel een echte Tuitert! ;)

@Mavi: je foto is onscherp, maar kleurtjes en sfeer mogen er wezen! Misschien het geel links in de hoek boven iets minder verzadigen voor een wat natuurlijkere look.

[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 01-01-2015 21:08 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Deathchant schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 21:05:

@Marcel, weer een prachtige natuurfoto! Ik vind het blauw alleen nét een tikkeltje te verzadigd, maar eerlijk is eerlijk: het maakt het wel een echte Tuitert! ;)
Tnx. Blauw heb ik juist wat extra aangezet in LR, gewoon omdat ik het wel mooi vond :*)

@Mavi86: Mooie kleuren, me like! Op een of andere manier vind ik de compo wel wat in onbalans. Er is links te veel te zien, tegen rechts te weinig.

[ Voor 16% gewijzigd door Polariteit op 02-01-2015 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Deathchant schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 21:05:
@Gonadan, een polarisatiefilter maakt kleuren vaak wat dieper, zeer herkenbaar aan de diepe blauwe luchten. Ook de zwarte delen in een foto lijken meer oempf te krijgen, zeker ook met een laagstaande zon.
Dat is de theorie inderdaad, nu probeer ik het zelf nog leren herkennen. Blijkbaar moet ik nog wat oefenen. Overigens denk ik niet dat discussie over de platen hier echt op zijn plaats is of wel? Ik ga wel kijken of ik zelf ng een plaat heb die ik durf te posten. :+
De foto's die ik heb geschoten met de Zeiss 100MP heb ik op een koude dag gedaan waarbij ik tegen een uur of 16:00 langs een bos liep, en nu is tegen dat uur een mooie laagstaande zon waardoor voor mij een polarisatiefilter niet nodig is.
Zeiss 100MP, dat is wel even wat anders. :'(

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hehe, fantastisch spul die Zeiss meuk, maar vaak is het zoeken en wachten naar de juiste lichtomstandigheden want dat vind ik het grootste deel van de foto maken. En ik geef toe dat ik vaak ook wel geluk heb met dat juiste licht omdat ik toevallig ergens langsloop op dát ene moment en dat het dan toevallig ook de moeite waard is om een foto van te nemen ;)
Volgens mij kun je hier best wat discussieren over de foto's hoor. Dit is meer een verzameltopic, waarbij je meer dan 1 foto kunt posten.

[ Voor 16% gewijzigd door Deathchant op 02-01-2015 15:58 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan26
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 11:50
@Deathchant: mooi licht in je foto's. Nummer 6 springt er echt uit.
@marceltuit: mooie reflectie in de foto.
@Mavi: je foto is lijkt onscherp, maar kleuren zijn erg mooi.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7490/16193990561_2d2ccb7ef8.jpgAagtekerke - Kalfhoeksepad (2) by Stefan Fokkens, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:07
Stefan26: Compositie is wat centraal. Je hebt de lucht wat teruggehaald, maar dat is helaas te zien door wat rare artifacten van clippende kanalen.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Stefan26: nette reflecties en mooie lucht. Dieptewerking is ook ok. Toch vraag ik me af of een portretfoto niet beter had gewerkt hier...

Van mij ook weer een landschapje:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7488/16280590915_00ab84dd47_c.jpgThomas Jefferson Memorial @ Washington DC by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 21:11

Karel V

Een simpele ziel

Lekkere compo en fijne kleuren marcel. Kijkt prettig weg met je lijnenspel. Al loopt de reling naar de boom, toch trekt het tempel-achtige gebouw direct de aandacht. Wat wel stoort is de witte vlek rondom het gebouw (highlights). Ik weet toch echt bijna zeker dat de maan niet zo groot is. Verder keurige plaat.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:25
marceltuit: lastige situatie, want eigenlijk vind ik dat hekwerk niet mooi, maar hoe krijg je anders dat memorial er goed op... Van deze compositie heb je er het maximale uitgehaald, de boom is een aanvullilng en het hekwerk staat niet teveel in de weg. Maar ik zou ook wel benieuwd zijn naar een foto door het hekwerk geschoten, iets meer tele, en dan een mooie reflectie van het memorial

stefan26: ik vind de kleuren en het licht niet heel aangenaam, en ik mis een onderwerp in je foto. Mijn ogen volgen het water, en wanneer dat de bocht om gaat verlies ik gelijk mijn interesse in de foto.

mavi: gave kleuren, weinig op aan te merken, behalve wat al is gezegd. Misschien zou een schip rechtsonder de foto wat gebalanceerder hebben gemaakt

Die van tobias en mercarra op de vorige pagina vind ik ook héél fraai :)

Eentje van mezelf:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7495/16109083089_eb97f36491_c.jpgGerolstein
Op zaterdag voor oudjaar viel er een pak sneeuw, de dag erop was het ook in Duitsland zonnig. Eigenlijk te weinig foto's gemaakt.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
@Mercarra heel mooi
@marceltuit Mooi, maar ik denk dat er meer uit te halen valt

Hier 2 van mij, geschoten vanuit een luchtballon in China, YangShuo. Heb wel veel moeten spelen in oa LightRoom om er wat uit te krijgen ivm de mist. Maar de foto's doen geen recht in het echt was het sprookjes achtig.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7574/15978338147_509967f8b4_z.jpg Over Moonhill, Yangshou, China by Dennis Kruyt, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3949/15390446099_eb20c40d13_z.jpg Hot air balloon over YangShuo by Dennis Kruyt, on Flickr

[ Voor 3% gewijzigd door eth0 op 18-01-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice! ik vind die eerste qua kleur en sfeer erg fijn, maar bij die tweede zijn de luchtballonnen mooier in beeld. De beste foto zou voor mij dan de tweede zijn met de kleuren van de eerste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:22
Dat was ook mijn eerste gedachte, dat ik de tweede foto in kleur zou willen zien :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@KarelV: Tnx! Moet eerlijk bekennen dat die witte vlek rond het gebouw mij nog niet was opgevallen, pas nadat jij het zei. Denk dat ik de highlights te ver heb teruggeschroefd :(

@Inquestos: Je hebt een punt; alleen je hebt dan wel een totaal andere foto. Ik vond het pad, hek en boom hier juist wel beter werken dan een foto van alleen het gebouwtje. 'Mooie' reflectie was trouwens niet mogelijk, water was absoluut niet zo glad als een spiegel ook al het de vijver 'reflection pond' ;)

@eth0: Waar denk je aan dan? Met zo'n antwoord kan ik niet zoveel :P

Jou platen zijn wel gaaf, al ben ik het eens over dat 2 in kleur moet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Laatst online: 15-09 22:14
Op verzoek in kleur...

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3134/2462227558_1aea7597a6_z.jpghot air balloon over Yangshou by Dennis Kruyt, on Flickr

[ Voor 3% gewijzigd door eth0 op 20-01-2015 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Nee, doe mij dan maar de zwart-wit versie (al is die als mijn oog me niet bedriegt niet geheel zwart-wit, ik zie nog kleur in de grootste ballon). Ik zie wel dat je de foto in het 'bewerk-topic' hebt geplaatst, dus misschien valt er nog meer uit te halen.
Heel gaaf perspectief in ieder geval, en prachtig hoe die wolken de grond deels bedekken!

En verder, *uch*:"Ook hier mag je reageren op je voorganger "" :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De Yangshou foto's zijn idd fraai! Bijzonder landschap voor de balonnen. :Y
Wat je eventueel zou kunnen proberen is alleen de luchtbalonnen in kleur en de rest Z/W (met wat aangezet contrast)

Een 'oudje' (in 2008 met een Nikon D200!) gemaakt vanaf het Loch Tulla Viewpoint in Scotland:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7561/16139648127_6d9b2ff3bb_b.jpgScotland12 by Chasa:Imago, on Flickr

[ Voor 47% gewijzigd door ehtweak op 20-01-2015 14:33 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:54
Eth0: Wauw! Vooral #2. Ik heb denk ik een lichte voorkeur voor de zwart-wit versie. En, ligt het het aan mij of zit er heel veel groothoek vervorming in #1 ? Kijkt niet fijn in ieder geval.

ehtweak: Bijna het hele landschap is bedekt met schaduw, dat maakt deze plaat nogal saai, vind je niet? Misschien wilde je juist het contrast met de verlichte bergen laten zien, maar ik vind het niet heel overtuigend. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

eth0, ik vind ze allebei wat hebben. Kleur mooier dan zwart wit, alleen vind ik deze foto schreeuwen om een nog wijder shot, als in 16:9 verhouding ofzo :)

@ehtweak: zeer bekend landschapje :) Aan de ene kant jammer dat het zo donker is op de voorgrond, aan de andere kant wordt je blik wel naar de bergen verplaatst, die mijns inziens een beetje weg zouden vallen alles alles licht geweest was. Misschien de onderkant wat meer croppen?

Van mij ook nog een Schots landschapje: Canna :) Ja, dat is daar waar Floortje Dessing is geweest in de uitzending van afgelopen donderdag. Helemaal aan het einde van de wereld is het absoluut niet, maar het huisje van de betreffende mensen ben ik langsgewandeld :)
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2947/15404528295_f6f3a5faae_c.jpg
Groter

Ik heb ook een panorama bestaande uit 18 foto's dat een betere indruk geeft van de schaal van het eiland, maar deze panorama is mislukt. Alleen de eerste foto (meest links) was scherp, alle andere waren niet scherp genoeg :( Maar toch:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3918/15145384240_f379af2c8a_k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Kleuren van de ballon zijn me net iets te fel, maar vind 'm in kleur stukken beter dan in zwart-wit. Mooie plaat! Gaaf hoe die wolken alleen de bergpuntjes laten zien :)

@ Deathchant: eerste is gaaf! Tele werkt hier goed, kleurtjes zijn ook weer fijn :) Het tweede beeld vind ik iets minder gelukt, de witte lucht vind ik jammer (hoewel dat misschien niet echt te voorkomen is zonder te gaan HDR'en).

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Zeker mooie foto Deathchant! Zitten lekker veel lagen in!
Ik zou er zo heen willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@DC, de eerste is heel erg fijn. Mooie compo en prachtige kleurtjes. Nice!

@ehtweak: Voorgrond vind ik wat minder, maar de bergen en die lichtstralen rechts zijn best ok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dat de voorgrond van dat Schotse landschap zo donker is, klopt natuurlijk wel. Dat krijg je met wolken... ;)

Het gaat ook om het totaalplaatje; de donkere, sombere heide op de voorgrond, de dreigende slechtweer lucht, de zonnestraaltjes en de bergen die nog wat warmte van de zon vangen.
Op de originele opname is de voorgrond nog donkerder/somberder, die heb ik zelfs behoorlijk opgehaald. Vergeet niet, in 2008 (!) was het dynamisch bereik van een Nikon D200 lang niet zo goed als van de hedendaagse camera's.

BTW: het miniplaatje alhier doet afbreuk aan het grote(re) geheel. Het ziet er al anders uit als je 'm in volle resolutie zou bekijken. :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ehtweak schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 20:06:
Vergeet niet, in 2008 (!) was het dynamisch bereik van een Nikon D200 lang niet zo goed als van de hedendaagse camera's.

BTW: het miniplaatje alhier doet afbreuk aan het grote(re) geheel. Het ziet er al anders uit als je 'm in volle resolutie zou bekijken. :Y
offtopic:
Tja, D200 inwisselen voor D5200 zou ik zeggen :Y) Bespaar je je ook nog wat gewicht t.o.v. D200 ;) Alhoewel de D5200 last heeft van banding wanneer je shadows oprekt...

Het miniplaatje is een miniplaatje omdat hij op volle resolutie onscherp is (wat ik al in mijn comment zei).
Ik vind em rijp voor de prullenbak, maar ik kan er niet goed afscheid van nemen. Maar goed, als je blij wordt van de volle reso klik hier (is 71mpix in totaal dus niet op je smartphone openen).

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 20-01-2015 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Oh maar, die D200 heb ik al lang weer ingewisseld voor een D700...oh nee, wacht, die had ik ook al weer ingewisseld voor een D800E... >:)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:58

Bonbridge

35-85

@ Eth0, Ha daar ben ik ook geweest! Ik vind je laatste foto de fijnste, die oogt fris en kleurrijk, de andere ogen wat 'viezig' qua bewerking, het spat niet echt van het beeldscherm af.
@ ehtweak, Hij had wat mij betreft een tikje lichter mogen zijn. De lucht is nu ook iets te grauw blauw.
@ Deatchant, Jammer van de pano, ik vind de kleuren en lijnen daarin wel erg leuk!

Hier ook twee uit China:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7541/16341748162_08f0298692_z.jpgLight on the Horizon by Merijn Geurts, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7558/15659397544_b96a5a496b_z.jpgYing Ke by Merijn Geurts, on Flickr

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@bonbridge; ja vond ik ook. Was ook pas mijn eerste keer panorama's maken, dus daar moet ik veel meer de tijd voor nemen.
Mooie foto's van jou! Bij die laatste zou ik alleen iets meer lucht wegcroppen zodat je meer erin gezogen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Bonbridge: Mooie foto's, maar ik vind de tweede niet zo in balans qua compositie. De beboste piek links ziet er te veel "in de hoek gedrukt" uit. Ik had de camera dus een tikje meer naar links gericht. Ben het verder met DC eens over de lucht croppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppert
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-09-2022
Prachtige foto's bonbridge!
Gisteren tijdens het testen van m'n camera onverwacht een leuk plaatje geschoten (vind ik )
Een vrijwel leeg strand met enkel wat voetstappen !
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8623/16354486375_b4a14ec80e_c.jpgZoutelande by jesper0438, on Flickr

[ Voor 96% gewijzigd door jeppert op 24-01-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Jesper: niet slecht! Ik zou hem wel in zwart-wit hebben gedaan (qua kleuren zit er niks interessants in, het gaat hier meer om de texturen) en in ieder geval even de horizon recht zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Jesper: Dieptewerking is best ok. Ben het wel eens met BlackTarantulaX dat de kleuren/belichting niet echt special is. Ik ben ook wel benieuwd naar een z/w versie :)

En inderdaad even de horizon rechtzetten, de zee loopt zo leeg ;)

@BonBridge: gave foto's, vooral de 2e. Kleur werkt imo veel beter bij dit landschap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02

Zym0tiC

^_^

@BonBridge: Foto 1 is mijn favoriet, vind hierbij de compositie goed en wordt geleidelijk de foto ingetrokken. Dat mis ik een beetje bij foto 2. Had daar liever minder lucht en meer gebergte gezien. Z/W bij de eerste geeft het iets onheilspellends.

@jesper0438: vind al die wielsporen en voetsporen rechts best wel afleiden van de voetstappen in het midden (neem aan dat deze je hoofdonderwerp waren). Maar ja, waar vind je nog een niet bijna niet belopen/bereden strand in Nederland :p. Misschien alleen de rotzooi op het strand in LR/PS een beetje weghalen.

Onderstaande foto begin dit jaar gemaakt met mijn nieuwe UWA. Ben zelf wel blij met het contrast tussen natuur, wolkjes in de lucht aan de ene kant en industrie met zijn uitgebeten lucht aan de andere. Maar kan me voorstellen dat over dat laatste de meningen verschillen. :)

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8575/15554640474_5513635bb4_c.jpgSeparation by Roger Lahaye, on Flickr

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:41
Vind je idee van industrie vs natuur erg leuk, maar doordat de boompjes nog voor de torens vallen valt de scheiding niet heel hard op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 00:43

Lex2

Fotografieliefhebber

@jersper0438: In mijn optiek een prima wegkijkplaat. Wel vind ik overigens dat de horizon scheef staat en dat werkt helaas wat storend.

@eth0: Foto 2: Wow! Had ik al wow gezegd? :+ Wat een prachtige foto! Wat zijn er toch prachtige plekjes op onze aardbol. Wellicht dat ik de versie in kleur iets mooier zou vinden; zeker dan zou het ook nog eens een prima wallpaper zijn.

@Deathchant: Schotland _/-\o_ Meer hoef ik niet te zeggen.

Van mijn kant ook eentje:
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8626/16185608737_72e563ae7b_z.jpgZonsondergang Groninger Platteland by lexemmens, on Flickr

Deze zonsondergang heb ik afgelopen zaterdag geschoten. De lucht is niet helemaal een realistische weergave, maar vind het resultaat wel aardig geslaagd :)

Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lex2, mooie setting en kleuren. Qua compositie valt er wat mij betreft nog het één en ander aan te scherpen. De horizon ligt teveel in het midden en er is veel ruimte waarin niet zoveel gebeurt, wat dus niet veel toevoegt, maar eerder afleidt. De elektriciteitsmasten rechts leiden af. Ik zou ze óf helemaal weglaten, óf ze meer benadrukken. Zo'n herhalend patroon kan best interessant zijn, maar dan moet het wel meer centraal staan. Er zijn een aantal interessante crops uit je compositie te halen. Ik zou zeggen, speel er eens mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:11:
[...]

Mooie! Is hierbij een pola gebruikt?
Het is al even geleden dat ik die plaat heb geschoten maar ik acht de kans groot dat er een polarisatiefilter is gebruikt ;)

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
lex2: prima plaat, had zelf een wat krappere crop gepakt. Bovenste gedeelte van de lucht voegt weinig toe.

zym0tic: zag die industrie pas later. Inderdaad jammer van die boompjes. Kleuren vind ik vrij mooi, zon wel wat opgeblazen :)

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7495/15729230113_c1d294db19_b.jpgBurj Kalifa Intersection Downtown Dubai by albert dros, on Flickr

eentje uit dubai. Moest een bewaker omkopen om op dit dak te mogen :D

[ Voor 26% gewijzigd door adros op 30-01-2015 15:55 ]

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 00:43

Lex2

Fotografieliefhebber

@adros / @Systsuuh: Thanks! Heldere tips. Daar ga ik mee aan de slag!

Leuke plaat overigens, Adros. Houdt je wel even gefocust. Het is even puzzelen om uit te zoeken welke weg waarheen gaat.

Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Denk dat die bewaker wel lekker bijverdient, is best een bekend standpunt :)

Gaaf hoor al die wegen... vind hem als nachtshot wel mooier btw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:50
Damn Adros jij weet wel de leuke plekjes te vinden waar de rest maar van droomt :O
Mooie foto veel detail, al was die mooier geweest bij zonsonder/op gang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
haha ja ik moest dit even snel doen terwijl m'n vriendin aan het wachten was in een cafe. Wist vantevoren ook niet dat ik die guard moest omkopen. Volgende keer een beter tijdstip pakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Hey, het blijft vakantie he! Je kan niet alles zo plannen, moet ook een beetje genieten ;).

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
not sure of deze hier thuis hoort :

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7306/16232287379_663d2057bc_b.jpgLooking up by albert dros, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

I don't care, hij is best vet!

Ik moest wel 2x kijken hoe het nou zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Adros: WOW Net even de rest van de serie bekeken. Zitten een paar hele mooie platen tussen. Dan vind ik dit om eerlijk te zijn een net iets mindere.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2015 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bonbridge: Die eerste vind ik sterker dan de tweede. Hoewel ik landschappen meestal het liefst in kleur zie, werkt zwart wit hier ook goed.
@jesper0438: zoals gezegd de horizon staat niet recht. Verder weet ik nooit zo goed wat ik met dit soort foto’s moet. Heb er zelf een berg geschoten op Terschelling en doe er eigenlijk verder nooit wat mee omdat het niet echt interessante beelden zijn wat mij betreft.
@Zym0tiC: sluit me aan bij PdeBie. Verder niks mis mee.
@Lex2: Lekker! Ik had er een 16:9 foto van gemaakt, maar dat is mijn afwijking ;)
@adros: Mooie foto’s! Die tweede is niet heel origineel volgens mij, tenminste ik kwam toevallig afgelopen week een aantal foto’s tegen van dezelfde plek die zo goed als identiek waren aan deze. Niet dat het veel uit maakt hoor, ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan ;)

Ik ben gisterochtend langs een leegstaande boerderij geweest:

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/boerderij800.jpg

Uiteraard ook ff binnen geweest ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

@HMJ: Erg fijne toning, mooi zachte kleuren. Lijnenspel werkt ook lekker, hoewel ik die weg er misschien helemaal op had gezet.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:11
Toffe plaat HMJ! wel eens met Tobias, iets minder lucht en iets meer weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx. Hebben jullie denk ik wel een punt. anders croppen wordt het niet heel veel beter van. Dan had ik het direct goed moeten doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:31

Mr Pingu

Professioneel Prutser

@adros, beide mooie platen al vind ik die eerste snachts mooier. Tweede vind ik leuk
@HMJ, eens met mijn voorgangers, weg mocht er helemaal op wat mij betreft. Wel wéér een lekkere toning, wat is je recept?

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Pingu schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:12:
@adros, beide mooie platen al vind ik die eerste snachts mooier. Tweede vind ik leuk
@HMJ, eens met mijn voorgangers, weg mocht er helemaal op wat mij betreft. Wel wéér een lekkere toning, wat is je recept?
Het is geen geheim hoor ;) Ik loop vaak wat te spelen met de kleurtintcurve binnen Lightroom. Dat in combinatie met de witbalans doet al wel een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:41
Die werd laatst nog door 500px getweet of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
PdeBie schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:12:
[...]

Die werd laatst nog door 500px getweet of niet?
Ja hij staat bij de "Editor's Choice" . Had er in 1 dag opeens meer dan 400 followers bij op 500px :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

adros schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 03:10:
[...]

Ja hij staat bij de "Editor's Choice" . Had er in 1 dag opeens meer dan 400 followers bij op 500px :D
Netjes! d:)b

(Editors choice bedoel ik dan)

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8619/16134489937_38bfa1462e_c.jpgMultnomah Falls @ Columbia river gorge by Marcel Tuit, on Flickr

@HMJ: Erg gave lucht. Voorgrond vind ik wat minder geslaagd; weg werkt niet goed mee op die positie.

[ Voor 8% gewijzigd door Polariteit op 07-02-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind 'm aardig donker marcel, vooral het water, dat is bijna zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Hahn schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 10:49:
Ik vind 'm aardig donker marcel, vooral het water, dat is bijna zwart.
Valt wel mee toch? Water is hier bij mij bruin, en ik zie duidelijk stenen liggen onder water.

Houd er rekening mee dat dat water volop in de beschutting ligt, dus dat kan nooit knalhelder zijn ;)

Bovendien horen dit soort foto's imo niet knalhelder te zijn :9

[ Voor 8% gewijzigd door Polariteit op 07-02-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik kan wel stenen zien liggen, maar 'duidelijk' zou ik het niet noemen :P En ik vind de rest van de foto ook donker aandoen, het water was alleen een voorbeeld.

Door een beetje met curves te spelen en het donkere deel op te lichten vind ik 'm een stuk fijner. Wordt 'ie ook minder hard van.

[ Voor 29% gewijzigd door Hahn op 07-02-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
@adros: mooie urban jungle! Aangenaam omdat het mooi gesloten is, en er veel details aanwezig zijn
@HMJ: mooie lucht. Voor de compoitie was het denk ik wel beter geweest als je de weg wat meer had laten zien.
@marcel: Prima. Moeilijk om hier een goede compositie van te maken. Wanneer je wat voorgrond weghaalt (en dan misschien ook wat links) is de plaat wat beter denk ik.

Ik durf deze na de voorgaande platen haast niet te posten.
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7332/16457383651_aed1ef9b74_c.jpgLoonse en Drunense duinen, Netherlands

Een helaas wat bewolke dag op de Loonse/Drunense duinen. De heide was wel mooi paars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@inquestos. Altijd mooi, foto's van heide :) Ik vind em ondanks het weer toch wel geslaagd :) Lucht is een beetje mwah... en als de lucht wat mwah is doe ik meestal wat clarity op -60 zetten over de lucht zodat het wat zachter oogt.

Dat is altijd één van de redenen waarom ik begin september naar Schotland ga, omdat het land mooi paars kleurt :)
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2944/15353673325_949ceb7487_c.jpg
Ook even klikken voor groot ;)

@Marcel, as always crispy, en ik vind em wel goed zo :) Het is niet dat er dingen helemaal dichtgelopen zijn en als het daar sowieso al donkerder is dan normaal vanwege beschutting snap ik dat je em zo hebt gelaten :) Hij oogt wel wat gelig; kon ietsiepietsie natuurlijker qua kleur.

[ Voor 14% gewijzigd door Deathchant op 07-02-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@inquestos: Hoeveel voorgrond eraf bedoel je precies? Ik heb het eigenlijk bewust zo gedaan om de waterrand en boomstam niet te dicht op de onderkant te hebben.

Jou heideplaat vind ik de heide best mooi; ben er zelf ook een paar keer geweest maar helaast geen mooie heide :( Dieptewerking is ook wel ok.

@DC: Tnx! Zal eens kijken naar de WB, moet vast wel wat minder geel kunnen.

Jou plaat vind ik nice, vind die bloeiende heide wel gaaf passen in dat berglandschap!

* Polariteit noteert september = schotland :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

marceltuit schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:32:
* Deathchant noteert september = schotland :P
Dan gaan we elkaar tegenkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
@DeathChant: baas boven baas. Die -60 clarity zal ik de volgende keer overwegen. Doe meestal juist andersom, clarity toevoegen wanneer de lucht niet boeiend is.
marceltuit schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:32:
@inquestos: Hoeveel voorgrond eraf bedoel je precies? Ik heb het eigenlijk bewust zo gedaan om de waterrand en boomstam niet te dicht op de onderkant te hebben.
Ik zou liever zien dat de hele oever en de boomstam er niet opstaat. Zodat de onderkant van de foto zwart water is. Eventueel wat water over de boomstam heenclonen. Zou een rustiger beeld opleveren, meer focus op de brug en de waterval.

edit 21:45 Ik kwam zojuist heel toevallig deze foto tegen op flickr: :P
https://www.flickr.com/photos/clasch/11953260565/

Dat is dus een beetje wat ik bedoel, al had bij deze foto de lucht er weer niet opgehoeven.

[ Voor 24% gewijzigd door inquestos op 07-02-2015 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Deathchant: Lekkere kleuren. Fijne plaat om naar te kijken
@Inquestos: Kleuren liggen in lijn met de foto van deathchant, maar zou bijna denken dat als je de kleuren in jouw foto nog wat optrekt de foto beter tot zijn recht zou komen.
@marceltuit: harde kleuren hoor, maar wel lekkere compo.

Zelf ben ik niet echt zo'n landschapsfotograaf, maar afgelopen week bij de Brouwersdam waar ik voor de vogels aan het fotograferen was een altijd mooie regenboog geplaat. Holland op z'n oerst :)

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7317/16444662626_ef1fa41529_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mooie plaat! Ik zou er wat meer contrast in knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

inquestos schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 19:17:
@DeathChant: baas boven baas. Die -60 clarity zal ik de volgende keer overwegen. Doe meestal juist andersom, clarity toevoegen wanneer de lucht niet boeiend is.
Ah sorry, ik had er niet zo over nagedacht toen ik em postte, ik wilde niet baas-boven-baas overkomen. Ik wilde eigenlijk ook gewoon een "slecht-weer" heide foto laten zien met zachtere lucht omdat ik door jouw foto getriggerd werd.

De lucht zachter maken doe ik, omdat ik niet wil dat de aandacht naar de lucht gaat. Mijn gedachte is dat met een zachte lucht en een scherpe voorgrond de aandacht naar de voorgrond getrokken wordt (hoop ik :P). Tenzij je echt dreigende wolken hebt waar je dan net wél wat meer nadruk op wilt hebben.

@Sooterd, coole foto, ik ga mee met het comment van mijn voorganger: ietsje meer contrast. Zou ook mooier zijn als de vuurtoren e.d. iets groter erop stond, maar eerlijk is eerlijk: zo minimalistisch t.o.v. de dikke regenboog is ook gaaf!

[ Voor 12% gewijzigd door Deathchant op 09-02-2015 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Deathchant schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:16:
[...]

Ah sorry, ik had er niet zo over nagedacht toen ik em postte, ik wilde niet baas-boven-baas overkomen. I
Zo was ie niet bedoeld hoor, ik vond jouw foto gewoon indrukwekkender! Zelfde foto (pad door bloeiende heide), maar dan alles wat 'grootser'.

Ik begrijp je gedachte over de lucht, ik probeer de saaie lucht dan zelf altijd nog een beetje contrastrijk te maken, maar de aandacht richten op de voorgrond kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
@Adros
Supervet weer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Inquestos en Deatchant: Beiden mooie heideplaten! Prima composities. Het landschap is in die van DC natuurlijk mooier, maar daar kan jij niet zo veel aan doen, inquestos. Wel jammer dat jullie ze niet rond het gouden uur hebben geschoten. Het licht is namelijk nogal saai, vooral in die van inquestos.

Sooterd: Meer contrast is welkom idd, maar ik erger me ook aan de sterke chromatische aberratie rondom de vuurtoren! Wel een mooi moment gevangen hoor! En ook qua compositie weinig aan op te merken.

Nu we het toch over heide hebben, ik bedacht me dat ik daarvan ook nog wat in het archief heb liggen:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7441/16481925855_2057d241ba_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7393/16295643229_e46a780d61_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@zwartetarantula: baas boven baas :) Schitterende foto's allebei! Kleine opmerking, ik zou proberen meer lokale brushes te gebruiken om de kleur aan te zetten. Nu heb je ook de steen in de eerste foto een paarsige gloed gegeven.
Maf die blauwe lucht rechts in de eerste foto; komt bijna onnatuurlijk over. Ondanks ik de kleurdiversiteit in de eerste mooier vind, ga ik toch voor de 2e, aangezien die mij natuurlijker overkomt :)

EDIT: oh die van mij is wél rond het golden uurtje geschoten, alleen was het gewoon echt te dik bewolkt daar in Glen Coe ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Deathchant op 09-02-2015 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@blacktarantulaX: Hele lekkere kleuren. uitstraling en setting! Chapeau! Paarse kleur in de steun komt inderdaad wat onnatuurlijk over, maar overall gewoon mooie beelden!

Hoe ga je trouwens op een goede manier chromatische aberratie tegen? Of heeft dat gewoon te maken met de kwaliteit van je lens/glas? Contrastverhoging leverde een onnatuurlijke zee op. Ik zou nog kunnen sleutelen aan alleen de wolken zodat die wat meer impact geven op de setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
@sooterd: mooie foto! Had hem misschien mooier gevonden met een lange exposure. Vind alles van de foto namelijk redelijk 'clean' behalve het water.

@blacktarantulaX: lekkere foto's zijn dit. Bewijst maar weer dat Nederland met de juiste omstandigheden soms ook prima kiekjes kan opleveren :)

Hier nog eentje van mij, alhoewel niet echt een landscape maar wist niet echt waar ik hem anders kon plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7369/16476386895_c5bd12b113_b.jpgThe Place of Worship by albert dros, on Flickr

en nog even een vraagje erachteraan:

Vandaag contacte een duits reismagazine me of ze een foto mochten gebruiken van mij, hoeveel dat ging kosten etc. Nu is fotografie een hobby van me dus ik heb ze gezegd dat als ze mijn naam + website vermelden, en mij een exemplaar toe sturen het al goed is :) Maar nu ben ik toch wel benieuwd hoeveel ze normaal voor zo'n foto zouden moeten betalen. Ik neem aan niet heel veel aangezien stock fotos ook vrij cheap zijn?

[ Voor 37% gewijzigd door adros op 10-02-2015 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 12:22
Wauw, mooie foto's. Als amateur van de bovenste plank krijg ik wel meteen weer zin om meer techniek te leren.

Zie bijvoorbeeld waterval paar posts hierboven, als ik dat doe krijg je dit:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7286/16468005086_27f2cf5030_b.jpg

Heb wat foto's zoals deze in een setje op Flickr gezet:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7355/16306102828_161010e70b_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7343/16492120031_f24ef0464c_b.jpg

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:43

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

@Adros, Erg mooi! Kadrering is strak, persoon voegt veel toe. Tof dat het nét niet helemaal symmetrisch is!

@Phusebox 1: Ik vind hem net íets te overbelicht aan de bovenkant. Verder mis ik wat contrast ;)
2: Toffe plaat, die wolken vullen het beeld netjes.
3: ook gaaf, wel vrij veel lensflare , zat er een filter op?

Zelf laatst ook weer eens wat landschap gedaan, moet ik vaker gaan doen. Alleen die vroegte he :+

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7296/16279896679_51a702fa54_b.jpg©SvR Natuur Rhenoy 7 feb 2015-19 by SjoerdvReenen, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7363/16464401451_a10614235c_b.jpg©SvR Natuur Rhenoy 7 feb 2015-15 by SjoerdvReenen, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8611/16440139146_9208d5d58a_b.jpg©SvR Natuur Rhenoy 7 feb 2015-13 by SjoerdvReenen, on Flickr

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adros schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:17:
@sooterd: mooie foto! Had hem misschien mooier gevonden met een lange exposure. Vind alles van de foto namelijk redelijk 'clean' behalve het water.

@blacktarantulaX: lekkere foto's zijn dit. Bewijst maar weer dat Nederland met de juiste omstandigheden soms ook prima kiekjes kan opleveren :)

Hier nog eentje van mij, alhoewel niet echt een landscape maar wist niet echt waar ik hem anders kon plaatsen.

[afbeelding]The Place of Worship by albert dros, on Flickr

Vandaag contacte een duits reismagazine me of ze een foto mochten gebruiken van mij, hoeveel dat ging kosten etc. Nu is fotografie een hobby van me dus ik heb ze gezegd dat als ze mijn naam + website vermelden, en mij een exemplaar toe sturen het al goed is :) Maar nu ben ik toch wel benieuwd hoeveel ze normaal voor zo'n foto zouden moeten betalen. Ik neem aan niet heel veel aangezien stock fotos ook vrij cheap zijn?
Een beetje reismagazine heeft toch fotografen in dienst lijkt me. Ik weet vrij weinig over prijzen, maar een ding weet ik wel: jou foto's zijn over het algemeen gewoon dik geld waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
@adros: prachtige foto, mooi met de reflecties en het silhouet van de man. Symmetrisch en toch ook weer niet met de man erbij, dat maakt de foto echt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Nordlys schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 08:05:
@adros: prachtige foto, mooi met de reflecties en het silhouet van de man. Symmetrisch en toch ook weer niet met de man erbij, dat maakt de foto echt af.
dank voor de complimenten. Meeste mensen maken daar idd alleen de foto van de architectuur. De moslim met de reflectie is hier echt een toevoeging. Ik moest ook snel een aantal shots maken om haar ( het is een vrouw) op de goede plek te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sjoerdfoto schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 23:08:
@Phusebox 1: Ik vind hem net íets te overbelicht aan de bovenkant. Verder mis ik wat contrast ;)
2: Toffe plaat, die wolken vullen het beeld netjes.
3: ook gaaf, wel vrij veel lensflare , zat er een filter op?
1. Ja klopt, mijn ND filter die ik heb is niet zwaar genoeg en had geen statief bij me :S waardoor het niet het ideale shot is geworden, wellicht zou ik nog wat kunnen corigeren.

3. Alleen de standaard UV filter die op de lens zit ter bescherming. Want, met welke filter had ik dit kunnen voorkomen?

Ik had ook nog deze van die waterval:

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8564/16497546971_031e6ab54a_h.jpgUSA nature by phusebox-nl, on Flickr

[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 11-02-2015 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@adros: Gave plaat, al vind ik de persoon zelf er persoonlijk wat minder mooi in passen. Het leidt te veel af van de mooie kleuren van de foto. Reflectie is wel weer nice btw.

Wat betreft je foto: ik vind dit zelf ook altijd moeilijk om in te schatten. Ik vind dat er ook geen touw aan vast te knopen is; heb al een keer gehad dat ik dacht een redelijk laag bedrag te vragen hoor je niks meer; en vraag je 'de hoofdprijs' dan krijg je het gelijk. Ik zou sowieso voor je zelf even nagaan:

-Wat vind je het zelf waard?
-Wat voor reisblad is het? (Stel de NG Traveler zou ik een hoger bedrag vragen dan een E-magazine van een enthousiaste hobbyist ;) )

@phusebox:

1 - Zo kan die ook inderdaad, moet bekennen dat ik hem zo met de felle zon minder fijn vind kijken :P

Zou misschien ook die 2 dingetjes aan de onderrand eraf halen

Maar mooie waterval is het zeker :)

2 - Is ook wel aardig, vooral met die reflecties in die plasjes.

3 - Vind ik niet zo boeiend om eerlijk te zijn, is te veel een 'kiekje'. Ik mis hier vooral een fijne dieptewerking.

@Sjoerdfoto: De eerste is best fijn. Mooie compo, en interessante kleurbewerking. De 2e en 3e foto spreken me qua compo wat minder aan.

En denk je dat landschapsfoto's alleen 's morgens vroeg gemaakt kunnen worden?

@Phusebox: geen uv-filters gebruiken; gaat alleen maar ten koste van de beeldkwaliteit en scherpte imo.

Van mij:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7403/15831250253_585d56eab9_c.jpgFairytale @ Monschau by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Poeh hij is wel erg blauw...bijna gemaakt blauw. Om het een fairytale look te geven zou ik het blauw iets minder verzadigen, maar de kleurtint wel zo laten.
Bekend plekje overigens, ik woon er maar een uurtje rijden vandaan ;)

Leuk hoe dat witte huis in het midden net achter de brug zo voorover helt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar

[afbeelding]The Place of Worship by albert dros, on Flickr

Wederom erg fraai...
Mooi gebouw ook...

@betaalde foto's... Ben ook wel nieuwschierig. Maar volgens mij valt 't allemaal wel mee qua opbrengsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Deathchant schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:56:
Poeh hij is wel erg blauw...bijna gemaakt blauw. Om het een fairytale look te geven zou ik het blauw iets minder verzadigen, maar de kleurtint wel zo laten.
Bekend plekje overigens, ik woon er maar een uurtje rijden vandaan ;)

Leuk hoe dat witte huis in het midden net achter de brug zo voorover helt :)
Moet je nagaan, onbewerkt was het nog erger. Wat dat betreft was het een ***foto 8)7

Nog even wat rework gedaan, zo iets beter?

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7421/16317290689_f476034bb1_c.jpg

Als ik blauwe verzadiging nog verder terughaal wordt het grijs, en dat vind ik niet mooi.

En inderdaad, dit soort stadjes zijn zelfs voor de beeste brakke UWA-lens geen probleem, UWA-vervorming valt toch niet op >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Laatst online: 21:26
Sjoerdfoto schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 23:08:
Zelf laatst ook weer eens wat landschap gedaan, moet ik vaker gaan doen. Alleen die vroegte he :+
Mooie subtiele kleuren. Bewust zo gedaan? Nr 3 oogt een beetje rommelig met die takken in het beeld. Nr 1 is mijn favoriet.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Laatst online: 15-09 21:57

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@marceltuit: ik zie het verschil niet :+
foto is verder wel goed, denk wel dat ik het (nog) ietsje donkerder zou maken

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:10
marceltuit schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:05:
[...]

Moet je nagaan, onbewerkt was het nog erger. Wat dat betreft was het een ***foto 8)7

Nog even wat rework gedaan, zo iets beter?

[afbeelding]

Als ik blauwe verzadiging nog verder terughaal wordt het grijs, en dat vind ik niet mooi.
Wellicht een leuke kandidaat voor het "bewerk hier elkaars foto" topic?
Ben wel benieuwd wat anderen hier van maken.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

• Phusebox
Nog wat ochtendgloren:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7351/16307622879_c2fe559521_c.jpgUSA nature by phusebox-nl, on Flickr

En avondgloren:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7301/16492122171_36b8e44d5d_c.jpgUSA nature by phusebox-nl, on Flickr

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:11
@marceltuit welke plaats is het?

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Ghengis: Monschau ;)

• Lasteraar
Mooi zachte kleuren bij de bovenste foto.. !

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:31

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Phusebox, die ochtendgloren heel zacht en dromerig! Die boompjes links en de mist maken het helemaal af.
Die avondgloren vind ik aan de saaie kant, er mist iets al zijn de kleurtjes wel lekker. Misschien is her wel de voorgrond waar weinig te zien is.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

Misschien dat het al te laat is, maar je zou bv. kunnen verwijzen naar de hier genoemde prijzen:

http://www.fotografenfede...niem/TarievenSFA-2013.pdf

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@marceltuit: lekkere sfeerplaat! Blauw lijkt idd wat extreem.
@Phusebox: Beide foto's met fijne kleuren. Alleen bij die eerste lijkt het paars in de linkerbovenhoek wat onnatuurlijk.

Ik denk dat deze hier het best past:

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/techum800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mooi standpunt Hmj, I like! Vind alleen het gelige rechter deel wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:02

bobcom

Dedicated dabbler

Weer een prima prent, HMJ! Regelmatig treft mij dat bijna HDR-achtige in je foto's, zo ook nu weer - tipje van je nabewerkingssluier? Vind overigens ook die lawaaierige gele massa links jammer - maar dat ligt niet aan je foto, maar aan de manier waarop "omgeving" maar al te vaak tot fun-and-feature fenomeen wordt geregradeerd. Misschien linksonder wat oplichten?

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bobcom schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 22:04:
Weer een prima prent, HMJ! Regelmatig treft mij dat bijna HDR-achtige in je foto's, zo ook nu weer - tipje van je nabewerkingssluier? Vind overigens ook die lawaaierige gele massa links jammer - maar dat ligt niet aan je foto, maar aan de manier waarop "omgeving" maar al te vaak tot fun-and-feature fenomeen wordt geregradeerd. Misschien linksonder wat oplichten?
Zal ik je eens wat leuks vertellen... Het is ook een HDR ;)
Links is het resultaat na LR Enfuse.

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/techumvoorna.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:50
Gaaf huis zonde dat het zo vernield is :O
Foto is mooi gemaakt, alleen die stoplichten op de achtergrond passen echt niet met het gebouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
HMJ, gaaf inderdaad. Ik sluit me aan bij alle commentaren. Ik kan er wel aan toevoegen dat er te veel microcontrast in het gras zit. Oogt nogal onnatuurlijk. Maar nu je zegt dat het om HDR gaat, verklaart dat een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog eentje dan :)

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/paardvanmarken800.jpg
Pagina: 1 ... 19 ... 45 Laatste

Let op:
Ook hier mag je reageren op je voorganger :) Dat houdt het topic waardevol voor iedereen. Denk daarbij aan het verkleinen van je foto's!