[Verzamel] Landschappen deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 20 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:27
Heel fraaie compositie. Grauwe lucht vind ik eigenlijk prima hierbij passen.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:31

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Mijn reactie bij die van de boerderij: waaah dan heb je echt nog lekker lopen trekken aan de schuifjes en curves.
2e is ook weer lekker maar ik moet zeggen dat ie groot vele malen beter tot zijn recht komt dan hier op het forum.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:59

Polariteit

Fietsende fotografeur

Netjes! Gave kleuren passen wel bij het bewolkte weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
Ik was net even in Harderwijk om wat spul te kopen. Cam was uiteraard mee :)

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8667/16626345321_76e508cab7_c.jpgMayday Mayday by albert dros, on Flickr

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Buiten dat ik het overbelichten niet zo enorm geweldig vind, legt het wel de nadruk op dat vliegtuigje. Sfeervol qua kleur, maar toch ook een beetje een dark side....Ik kan dat niet zo goed rijmen met elkaar omdat ik het te sterk tegenover elkaar vindt staan: een vliegtuigcrash en het mooie landschap/water/kleurtjes....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Deathchant schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 08:58:
Buiten dat ik het overbelichten niet zo enorm geweldig vind, legt het wel de nadruk op dat vliegtuigje. Sfeervol qua kleur, maar toch ook een beetje een dark side....Ik kan dat niet zo goed rijmen met elkaar omdat ik het te sterk tegenover elkaar vindt staan: een vliegtuigcrash en het mooie landschap/water/kleurtjes....
Je beseft wel dat het vliegtuigje een kunstwerk is :D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nee niet gerealiseerd....Ik oordeelde op de sfeer van een foto en wat een foto laat zien :)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:54
Ik vind het niet zo'n tegenstelling hoor. Ik vind dat ondanks het mooie zachte licht, de foto toch iets dramatisch heeft qua sfeer, en dat past wel bij het vliegtuigje vind ik. Mooie foto hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Nice adros! Kleuren zijn goed en fijne compo. Mooi werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Laatst online: 15-09 21:57

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@adros: over het algemeen steekt jouw werk duidelijk boven het gemiddelde uit
maar ... deze keer vind ik de foto veel te donker
lekkere kleurtjes, dat wel

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Vishari Beduk schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 20:48:
@adros: over het algemeen steekt jouw werk duidelijk boven het gemiddelde uit
maar ... deze keer vind ik de foto veel te donker
lekkere kleurtjes, dat wel
Te donker? Staat je brightness wel goed? Ziet er hier niet heel donker uit hoor, en in het histogram is hij ook gewoon prima :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:50
Ik vind die van Adros toch wel mooi, hij is inderdaad kwa belichting anders dan normaal, maar dat maakt het juist zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:10
Vind 'm ook niet te donker.
Beetje een Far Cry sfeertje zo met dat water en neergestorte vliegtuig.
Prima foto!

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 21:11

Karel V

Een simpele ziel

adros schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:03:
[...]

Je beseft wel dat het vliegtuigje een kunstwerk is :D ?
Bij mij riep het juist associaties op met de watersnoodramp. Het bouwwerk heeft wel wat weg van vroegere wegwijzers.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/I7u5NWjizRC5S6KJ3dLKe9S3/full.jpg
Je bent er in geslaagd een sfeervolle foto te maken die bij mensen associaties oproept.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
2 weken geleden weer eens in kinderdijk geweest. Licht viel precies goed op de molens.
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8679/16743599481_821b36c08d_c.jpgKinderdijkHDR by digital_slice, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7285/16557502960_bf42c68621_c.jpgKinderdijkHDR3 by digital_slice, on Flickr

[ Voor 29% gewijzigd door degroot op 20-03-2015 16:25 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@degroot: beetje cliche kinderdijkjes maar goed ik ben bevooroordeeld :P Ik vind ze een beetje groenig overkomen, denk dat de witbalans niet helemaal lekker staat. Of ligt dat aan mijn scherm?

Van mij ook eentje uit de hete woestijn:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7633/16688632789_87d7e8bf40_c.jpgLower Antelope Canyon @ the Desert by Marcel Tuit, on Flickr

(ik weet het ook van een locatie die niet voor het eerst gefotografeerd is :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Laatst online: 12-09 21:11

Karel V

Een simpele ziel

Degroot: je tweede afbeelding staat ietwat scheef (helt naar rechts) of je hebt je lenscorrectie nog niet toegepast.
Marceltuit: ik graaf wat in mijn geheugen maar volgens mij hebben we op dit forum dit standpunt nog niet voorbij zien komen. Wel staat me een foto bij waarop een beklimmer in de verte te zien was, alleen leek me dat een hele andere foto.
Het blijft een mooie omgeving om naar te kijken, ook op jou foto. Dus wat mij betreft een geslaagde prent!

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Karel V schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 20:28:
Degroot: je tweede afbeelding staat ietwat scheef (helt naar rechts) of je hebt je lenscorrectie nog niet toegepast.
Marceltuit: ik graaf wat in mijn geheugen maar volgens mij hebben we op dit forum dit standpunt nog niet voorbij zien komen. Wel staat me een foto bij waarop een beklimmer in de verte te zien was, alleen leek me dat een hele andere foto.
Het blijft een mooie omgeving om naar te kijken, ook op jou foto. Dus wat mij betreft een geslaagde prent!
Leuk dat je dat zegt van die klimmer. Ik vermoed dat dat een andere locatie was. Mijn foto is namelijk in een canyon van max 2 mtr breed en het scherpe stuk rots is hooguit 50 cm en op ooghoogte :P

Leuk die optische illusie :+

En uiteraard bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

degroot, er is niet zoveel mis met de foto's, maar deze molens zijn echt al tig keer voorbij gekomen (net zoals de Erasmusbrug van Rotterdam). Kun jij misschien niet weten, maar ik vind het niet echt origineel meer zeg maar ;) Ik ben dan ook een ongelooflijke zeur soms ;)

Wat betreft de foto's...De molens ogen wat gelig, waarschijnlijk een effect van het HDR programma? De 2e is een stuk interessanter om naar te kijken. Mooie lijn van de molens. Overigens, de HDR-bewerkingen zijn wel subtiel (wat goed is), maar volgens mij kon je deze foto's ook zonder HDR maken (zon achter je, dus geen te grote verschillen tussen de witte en zwarte delen).

@marcel, dit is eens een andere foto van de Antelope canyon :) Leuke focus zo, bijna 3D-ig :)

Nog eens eentje van mij:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3931/15401351741_f1a01b3ef3_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 12:04:
degroot, er is niet zoveel mis met de foto's, maar deze molens zijn echt al tig keer voorbij gekomen (net zoals de Erasmusbrug van Rotterdam). Kun jij misschien niet weten, maar ik vind het niet echt origineel meer zeg maar ;) Ik ben dan ook een ongelooflijke zeur soms ;)
Zo kun je ongeveer iedere landschapsfoto wel vooraf afschieten op originaliteit. Iemand ergens heeft nagenoeg dezelfde foto gemaakt, welke hoeveelheid jij hebt gezien beïnvloed je mening over de originaliteit ervan. Adros heeft eens aangegeven mooie shots die hij tegen kwam van plaatsen in Azië zelf na te maken. Heeft hij daardoor een mindere waardering voor zijn foto's gekregen? De ene na de andere hotshot... Originaliteit is grotendeels subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@refused, ja klopt ook, en dat leg ik ook uit in mijn eigen post ;) Maar gelukkig heb ik toch nog iets van constructief commentaar gegeven, toch ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Deatchant, ik weet het niet.... ik vind hem wel heel blauw. En dan bedoel ik, als je gaat kijken hoeveel procent van de gehele foto eigenlijk blauw is. En het bootje zo helemaal aan de rand van het beeld vind ik ook niet ideaal, die had wat meer naar "binnen" gemoeten. Wel weer fijne bewerking zoals altijd, oogt lekker fris!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmmm....ik was net blij dat ik eens wat meer blauw (en dus goed weer) zag daar in Schotland :D
Witbalans = 5000K. Als ik em op 5500K zet en blauw saturation +15 dan ziet het idd iets beter uit. Thanks! Tis een 10-22 shot @22mm en wilde juist niet dat het kerkje teveel links bij de rand zou staan. Misschien bootje eraf croppen dan.

Kep er nog een kleine panorama van gemaakt zie ik (9 verticale foto's op 22mm):
Panorama
Maar heb ik bijna niks aan bewerkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 21-03-2015 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Blauw stoort mij niet zo om eerlijk te zijn; wel dat bootje zo dicht bij de rand. Wat dat betreft kijkt de panorama gewoon fijner :)

Wel gekke blauwe kleur rechtsboven in de pano ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:48
Deathchant, ik vind hem mooi! De pano is ook lekker alleen die kano's liggen daar wat te dicht bij de rand

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Blauwe luchten in Schotland moet je koesteren :)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hehe dank iedereen :) Over 2 maanden ben ik er weer. Laten we hopen dat ik dan net zo'n blauwe luchten heb ;) Nog niet met een 6D, maar in September wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Deathchant schreef op zondag 22 maart 2015 @ 19:02:
hehe dank iedereen :) Over 2 maanden ben ik er weer. Laten we hopen dat ik dan net zo'n blauwe luchten heb ;) Nog niet met een 6D, maar in September wel! :)
Ben nu al benieuwd naar de foto's :+

(welke regio ga je nu heen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Meer Isle of Mull (Iona en Staffa), Isle of Harris (yes, eindelijk!), en 5 dagen lang Skye. Ik hoop hoop hoop ook een tripje richting St. Kilda te doen, maar is erg duur, dus ik moet ff goed plannen, want ik kan maar op 1 dag en dat is de 22e mei. Helaas zijn de boottripjes al volgeboekt, maar omdat er altijd afvallers kunnen zijn, meld ik me gewoon de avond van te voren mits het uitstekend weer is.

GlenCoe kan ik niet over mijn hart verkrijgen om over te slaan.

Ik was gister aan het wandelen en er waren erg rare lichtinvallen. Heel fel licht en bijna schots: dan wel zon, dan weer niet, dan weer wel. En dat gaf "rare" belichtingen in het dorpje waar ik woon, alsof ik een gradient filter aan de rechterkant gebruikt heb (maar is niet zo):
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8746/16709898279_09eaf8c6e8_c.jpg
GROOT

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 23-03-2015 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
marceltuit schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 19:05:
@degroot: beetje cliche kinderdijkjes maar goed ik ben bevooroordeeld :P Ik vind ze een beetje groenig overkomen, denk dat de witbalans niet helemaal lekker staat. Of ligt dat aan mijn scherm?

Van mij ook eentje uit de hete woestijn:

[afbeelding]Lower Antelope Canyon @ the Desert by Marcel Tuit, on Flickr

(ik weet het ook van een locatie die niet voor het eerst gefotografeerd is :P )
Sinds kort een macbook.. Dit ziet er erg bekend uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Lasteraar schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:10:
[...]

Sinds kort een macbook.. Dit ziet er erg bekend uit :)
Thanks, denk ik.... (zie het verband niet?) :)

@Death Chant: Hij oogt wat scheef; licht is idd wel nice!

Nog een van mij; uit een wat natter gedeelte van de USA (Oregon):

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8745/16902621656_b0b471ac24_c.jpgSwirls & falls @ Columbia river gorge by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@marcel, de horizons bij limburgse heuvellandschappen zijn vaak niet recht nee ;)
Wat betreft jouw foto: heel nice! Ik zou vooral linksonder de vignetting achterwege laten, maar voor de rest prima kleurtjes, lekker diep contrast....Geel-witbalans richting de 6K (of hoger schuiven) en de hue van het groene kanaal nog feller maken werkt goed ;) (als het dat uberhaupt is lol :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Grappig,ik vind de vignettering in de linker bóvenhoek meer storen eigenlijk :) Linksonder is toch al donker, dat valt minder op. Maar dat de bladeren linksboven veel donkerder zijn dan in het midden, valt me wel direct op. Verder eensch met DC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nu je het zegt...idd linksboven ook, maar ondanks linksonder al donker is, vind ik wel dat als je langer naar de waterval kijkt, dat de linkeronderhoek té prominent naar het midden komt qua vignetting. Vandaar mijn comment ;)

EDIT: ik had hier een foto geplaatst, maar hoorde niet echt thuis in landschappen ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Deathchant op 28-03-2015 21:26 . Reden: foto zou niet als landschap kunnen worden gezien ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Naast dat ik 'm een beetje te rommelig vind, kan ik er met geen mogelijkheid een landschap in zien, dus had ik 'm zelf niet in dit topic geplaatst ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Deathchant schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 21:57:
@marcel, de horizons bij limburgse heuvellandschappen zijn vaak niet recht nee ;)
Wat betreft jouw foto: heel nice! Ik zou vooral linksonder de vignetting achterwege laten, maar voor de rest prima kleurtjes, lekker diep contrast....Geel-witbalans richting de 6K (of hoger schuiven) en de hue van het groene kanaal nog feller maken werkt goed ;) (als het dat uberhaupt is lol :P )
Ik baseerde het vooral op de gebouwen, maar uiteraard kunnen ze de waterpas gewoon vergeten zijn te gebruiken bij de bouw :P

Vignetting is eigenlijk iets wat ik pas sinds kort wat meer aan het toepassen ben, en het is af en toe even zoeken wat aanslaat en wat tever doorschiet :) tnx voor de tip!

Witbalans is 6500 at the moment, en kleurkanalen heb ik niks meer gedaan. Wel Verzadiging+levendigheid +15; en uiteraard pola gebruikt bij maken foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Hahn schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 10:37:
Naast dat ik 'm een beetje te rommelig vind, kan ik er met geen mogelijkheid een landschap in zien, dus had ik 'm zelf niet in dit topic geplaatst ;)
Wat is het volgens jou dan? Zal vast geen vogel- of architectuurfotografie zijn gok ik :+

Naar mijn idee valt dit toch echt onder landschapsfotografie hoor 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Polariteit op 28-03-2015 15:40 . Reden: SLoeg niet op mijn foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
marceltuit schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 15:19:
[...]

Wat is het volgens jou dan? Zal vast geen vogel- of architectuurfotografie zijn gok ik :+

Naar mijn idee valt dit toch echt onder landschapsfotografie hoor 8)
Je voelt je aangesproken, maar de reactie was niet aan jou gericht :>

Deatchchant had een foto geplaatst, maar inmiddels ook weer weggehaald, wat je aan z'n edit kan zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 28-03-2015 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Hahn schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 15:21:
[...]

Je voelt je aangesproken, maar de reactie was niet aan jou gericht :>

Deatchchant had een foto geplaatst, maar inmiddels ook weer weggehaald, wat je aan z'n edit kan zien.
Haha ja niet zo gek ik had zijn foto niet gezien en ik lees niet eidereen zijn edit-opmerkingen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchkarma
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-04 20:16
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8754/16343108903_59a31f4d2d_z.jpgP3290097 by maurice.valentijn, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7625/16963212145_1e3c753340_z.jpgP3290104 by maurice.valentijn, on Flickr

Op de Stratumse Heide geweest vanochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolver1ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-01 07:07
@marceltuit
Ben van mening dat landschap foto's en vignetting geen goede combo is. Het werkt erg zelden goed samen. De compositie van kleur/tonen en je onderwerp moeten op zichzelf staan. Vignetting kan dan enkel dienen als versterker. De waterval is te klein in de foto gebracht waardoor al het groene je onderwerp overschaduwt. Jij probeert het te fixen door vignetting toe te passen, wat niet werkt, want je hebt nog steeds veel groen. Misschien had het beter gewerkt als je de foto uit een lagere kijkhoek had genomen, of misschien iets meer naar rechts was gegaan waardoor je de waterval beter naar voren had kunnen brengen.

@Deathchant
Had iets minder groen onderaan en iets meer blauw bovenaan gemogen. En misschien ook iets meer crop.

Eentje van mij
Afbeeldingslocatie: https://drscdn.500px.org/photo/103208345/m%3D1170/965e9e8c7bf2e4868cd75ac19979ef8b
Matterhorn, Zermatt, Zwitserland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchkarma
Mooi met die wolk op de top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 18:03

Barrycade

Through the...

Mooi, maar wel een beetje te veel een Instagram filterlook naar mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Prachtig shot! Wel eens met Barrycode over de toning, die vind ik ook minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:43
Shot is erg mooi met de wolk op het topje van de berg!
In mijn optiek vind ik de toning wel lekker wegkijken eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchkarma
Ik vind die toning ook wel leuk! Maar had misschien wel het huis eronder vanaf gelaten, zodat de aandacht meer naar de top gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Die Matterhorn plaat geeft een beetje de indruk van een klassieke ansichtkaart. ;)
Tja, is dat mooi/lelijk/goed/fout? Schijnbaar wel trendy (of niet?) Blijft wel een bijzonder fraaie omgeving; de Alpen! :Y

Hier een heel ander landschap, dicht bij de grond.
Heel dicht bij de grond. Het zijn net alien lifeforms die omhoog komen uit de bosbodem:

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8691/16776773360_207240a97e_b.jpgWaterloopbos33 by Chasa:Imago, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7288/16938189076_a1d438287d_b.jpgWaterloopbos32 by Chasa:Imago, on Flickr

In het Waterloopbos.
Onderdeel van deze serie: https://www.flickr.com/ph...s/72157637300768825/show/

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchkarma
Alsof ze het bos opeten :) Had er ook nog wel graag eentje van nog dchterbij willen zien , met maar een paar topjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dichterbij? Dat kan hoor!
Gewoon het origineel op flickr bekijken; da's 10k pixels breed. :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchkarma
Hahahaha, dat had ik niet gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 13:41
@wolver1ne: ik vind de toning ook iets te heftig en persoonlijk vind ik hem ook mooier als je alleen de bovenste helft van de foto gebruikt (dus alleen de bergtop en een klein deel van de rechterberg). Het huisje etc. leid me alleen maar af.

@ehtweak: Het idee is inderdaad grappig, maar ik vind 33 dan toch net even wat mooier i.v.m. het zonlicht wat een mooie gloed om de "aliens" heen werpt :)

-------------------

Dit is een vrij oude foto van mij welke ik geschoten heb tijdens een vakantie in Zeeland. Tot op heden nog niet aan bewerken toegekomen (lees: nog geen zin in gehad, aangezien het "maar" vakantiefoto's waren), dus vandaar de late inzending.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7614/16955758156_26bcd214a9_c.jpg
Meeting the horizon by Patrick de Bie, on Flickr

@ 500px

Man wat ben ik slecht in titels bedenken voor foto's :+

Anyway, dit container schip deze autocarrier kwam langs het strand waar wij een huisje hadden. Ik was in eerste instantie bezig met een mooie zonsondergang te fotograferen, maar ik vond dit toch net even wat gaver :)

[ Voor 4% gewijzigd door PdeBie op 31-03-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
PdeBie, ik zou de bovenkant eraf croppen. Ik vind dat stuk blauwe lucht (dat qua kleurtemperatuur bijna 'overdag' lijkt, maar kan ook aan mijn brakke laptopscherm liggen) gevoelsmatig niet passen bij de warme gloed van de zonsondergang. Verder fijne plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchkarma
@PdeBie Een hele mooie foto! Heeft ook iets van "Natuur vs Tech" , verder ben ik wel eens met de opmerking over de blauwe bovenkant, ietsjes erafsnijden zou wel helpen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik zal eens kijken of ik er vanavond aan toe kom en wat ik er dan van vind.
Vind het zelf vooralsnog niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pdebie
Zeker een mooi foto
Ook ik moet zeggen dat het lijkt of dat blauw er niet bij hoort (springt er uit )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik zou de bovenkant juist neit croppen, wel minder paars maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilmover
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 11:22
@ Pdebie
Mooie foto en fijne kleuren om naar te kijken.
Het schip is een autocarrier geen container schip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7637/16991393151_e2bde9d43d_c.jpg
Meeting the horizon - edit by Patrick de Bie, on Flickr

Hier een bewerkte versie. Heb alleen de lucht iets warmer gemaakt.
Lucht lijkt iets beter te passen op deze manier inderdaad. Oorspronkelijke versie neigt inderdaad iets te veel naar paars.

Link naar origineel

[ Voor 6% gewijzigd door PdeBie op 31-03-2015 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
@wolver1ne: mooie compositie en mooi moment met die wolk bij de berg. Wel eens met een van mijn voorgangers dat de toning iets wat instagrammy is.

@ethweak: Aparte foto's. Zou er zelf nooit op komen, al helemaal niet panorama. Vind het lastig waar ik naar moet kijken. Hij is wel mooi scherp.

@pdebie: je nieuwe bewerking is mooier dan de eerdere foto. Ik vind het oranje wel heel fel. Zou ik iets omlaag brengen denk ik. Voor de rest top foto.

Hieronder mijn uitzicht van vanavond. Het leek erop dat het rotweer ging worden, maar naast de wind gebeurde er niet veel.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7606/16991386881_86c854f811_c.jpgDSC_4423 by Sj44k13, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ja, de nieuwe versie spreekt me ook meer aan. Kleur komt veel natuurlijker over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
@Sj44k13
Het landscape formaat doet het goed. Mooie lucht. Het gebouw links is wellicht wat krap en de onderkant naar mijn mening ook. Ik zou dit eerder richting de regel van derden willen zien gaan.

@PdeBie
Het is een mooie plaat. De onderwerpen liggen helaas een beetje op dezelfde lijn: zon, boot, boei, eiland. Ik zou hier proberen wat afwisseling in te zoeken.

@ehtweak
Het zijn interessante figuren maar ik zou ze anders neerzetten. Ze bieden de potentie voor een prachtig landschap maar dan zou ik inderdaad ook van dichterbij gaan observeren en een erg laag standpunt. Dat het bergen worden. Nu weten mijn ogen niet waar ze op moeten richten en als je er niet bij verteld zou hebben wat je doel was dan had ik het niet gezien.

@wolver1ne
De kleuren zijn echt een beetje gemixed. De nabewerking vind ik persoonlijk too much maar als je dan toch bezig bent zou ik ook de lantaarnpaal weghalen ;) Wel een prachtige compositie en timing! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://drscdn.500px.org/photo/103342109/m%3D900/676d7940c30e9a29e8e6b5d4dd75a454
Overwhelmed by Wouter van der Wal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Heb ik naar gekeken, maar dan komt de rest van het lelijke flat landschap in zicht en dat vond ik niet mooi. Mooie foto trouwens, de titel dekt de lading goed en laat zien hoe groots de omgeving is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Walletje, ik vind hem fijn weg kijken. Alleen, bij de eerste aanblik steekt de persoon niet heel erg af tegen het landschap (wel als ik er wat langer naar kijk). Of dat ook jouw bedoeling was (opgaan in het landschap of juist niet) laat ik verder aan jou over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
@PdeBie, Erg mooie plaat en fijne kleuren!
@Sj44k13, De uitsnede vind ik leuk maar verder weinig wat mijn aandacht trekt.
@walletje-w, Ik vind hem heel mooi. Wat een fantastisch uitzicht

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@walletje-w: Immens landschap. Gaaf met die skieer :D Toffe plaat. Lucht mag wel wat minder fel btw.

@Sj44k13: Mooie lucht. Torentje links doet mij niet zoveel. VLiegt daar links van btw een vogel of is dat een vies stofje op je lens/sensor?

@PdeBie: Gave plaat met toffe kleuren. denk dat hij nog beter is als je het blauwe stuk bovenin eruit haalt. Past niet bij de rest van de foto vind ik.

@wolverine: Gave plaat qua compo. Die kleurbewerking vind ik echter 'te'. Niet mijn smaak...

Van mij ook weer eentje, uit de Ardennen:

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8754/16381346043_eab0006758_c.jpgFoggy cascades @ Hoegne Valley by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Is een vogel. Mooie compositie, het oog wordt van links naar rechts langs het water meegetrokken. Zonder mist was hij denk ik minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Puike foto marcel. Is me wat he, zo weinig contrast :P In dit geval goed gebruik van gemaakt. Lekker sfeertje. Als ik een klein kritiekpunt zou moeten geven: omdat de mist zo'n rustige, kalme sfeer neerzet, zou ik hier gekozen hebben voor een nog langere sluitertijd om die rust ook nog meer in het water te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
@ walletje-w

Prachtige plaat, adembenemend uitzicht noem ik dat.

@Marceltuit

Interessant plaat. Links aardig kleurrijk en rechts het mysterieuze mistige beeld. Geeft een mooi beeld!

@PdeBie

2e plaat is inderdaad een stuk fijner!

P.S. ben een aantal van jullie gaan volgen op Flickr, super om te zien allemaal. Heb zelf ook een account gemaakt, zie hieronder. Ben nog beginner en lerende, maar leer veel door naar Flickr te kijken en naar de settings van mensen te kijken e.d. Binnenkort hoop ik wat meer foto's te kunnen uploaden zodat ik jullie om kritische feedback kan vragen ;)

[ Voor 57% gewijzigd door Sleehond op 02-04-2015 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Sleehond schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:19:
Ben nog beginner en lerende, maar leer veel door naar Flickr te kijken en naar de settings van mensen te kijken e.d. Binnenkort hoop ik wat meer foto's te kunnen uploaden zodat ik jullie om kritische feedback kan vragen ;)
Niet twijfelen om een foto te uploaden waar je onze mening over wilt weten. We laten het je maar al te graag weten :7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
@ PdeBie, leuk dat je op m'n eerste Flickr foto hebt gereageerd. Je geeft aan dat je het zonder flitser had geprobeerd, en met welke instelling(en) had je dat aangepakt? Ik had de camera in dit geval even op AUTO staan, wat had je mij aangeraden? Bedankt voor je feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchkarma
@marceltuit super mooie foto marcel! Heerlijke S vorm, kijkt lekker weg! Ik denk trouwens ook dat een iets hogere sluitertijd nog wat meer rust in het water had aangebracht.

@sleehond Gewoon eentje uploaden hier, ik ben ook net nieuw en je leert er veel van! (en thx voor het volgen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Sleehond schreef op donderdag 02 april 2015 @ 19:12:
@ PdeBie, leuk dat je op m'n eerste Flickr foto hebt gereageerd. Je geeft aan dat je het zonder flitser had geprobeerd, en met welke instelling(en) had je dat aangepakt? Ik had de camera in dit geval even op AUTO staan, wat had je mij aangeraden? Bedankt voor je feedback!
Upload de foto eens naar dit topic: Solo testcasefoto's - om van te leren. deel 15

Dat topic is speciaal bedoeld voor test foto's :)

ps. vergeet ook niet even te reageren in dat topic op de bovenstaande foto's. Wordt wel gewaardeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
@walletje-w: prachtige plaat, mooie witte toppen die toch goed van elkaar te onderscheiden zijn. Beetje uitgebeten rechtsbovenin, maar qua compositie echt geweldig.
@marceltuit: op zich aardige plaat, maar het had mij passender geleken als het water nog wat meer uitgevlakt was. Tevens lijkt de rivier me teveel aan de rechterkant te zitten qua compositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Deathchant schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:46:
Puike foto marcel. Is me wat he, zo weinig contrast :P In dit geval goed gebruik van gemaakt. Lekker sfeertje. Als ik een klein kritiekpunt zou moeten geven: omdat de mist zo'n rustige, kalme sfeer neerzet, zou ik hier gekozen hebben voor een nog langere sluitertijd om die rust ook nog meer in het water te zien.
Haha ja klopt, is wat minder contrast als gewoonlijk lol. Maar ja wat wil je met die mist :P
Sleehond schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:19:
@ walletje-w

Prachtige plaat, adembenemend uitzicht noem ik dat.

@Marceltuit

Interessant plaat. Links aardig kleurrijk en rechts het mysterieuze mistige beeld. Geeft een mooi beeld!

@PdeBie

2e plaat is inderdaad een stuk fijner!

P.S. ben een aantal van jullie gaan volgen op Flickr, super om te zien allemaal. Heb zelf ook een account gemaakt, zie hieronder. Ben nog beginner en lerende, maar leer veel door naar Flickr te kijken en naar de settings van mensen te kijken e.d. Binnenkort hoop ik wat meer foto's te kunnen uploaden zodat ik jullie om kritische feedback kan vragen ;)
Thanks, en gewoon posten hier :)
Dutchkarma schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:08:
@marceltuit super mooie foto marcel! Heerlijke S vorm, kijkt lekker weg! Ik denk trouwens ook dat een iets hogere sluitertijd nog wat meer rust in het water had aangebracht.

@sleehond Gewoon eentje uploaden hier, ik ben ook net nieuw en je leert er veel van! (en thx voor het volgen :) )
Thanks. Zal volgende keer ook een versie maken met mijn ND110 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchkarma
@marceltuit; wat is je ervaring met nd filter sterktes? Ik zit er ook naar te kijken en zit te twijfelen of ik een ND106 of ND110 zal aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barthoekstra
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-03-2022
@walletje-w: Fantastische plaat. Geënsceneerd of gelukkig moment?

En na jarenlang lurken op Tweakers ook maar eens een plaat van mij. Besloten om hobbymatig weer wat meer te gaan fotograferen, dat is er namelijk een beetje bij in geschoten de afgelopen tijd.

Gisteren dus rond 7-en 's ochtends op het strand bij Scheveningen nog even genoten van de storm en wat foto's gemaakt, waaronder onderstaande. In eerste instantie hoopte ik vanaf de havenhoofden te kunnen fotograferen, maar die zijn bij storm gesloten.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7652/17012377645_412e75d3fb_c.jpg
@ 500px

Website | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:30
Het lijkt net alsof er een scheidingslijn midden door de foto loopt. Verder mooie plaat.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dutchkarma schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 19:09:
@marceltuit; wat is je ervaring met nd filter sterktes? Ik zit er ook naar te kijken en zit te twijfelen of ik een ND106 of ND110 zal aanschaffen
Ik heb alleen een ND110 (van BW); en het is leuk speelgoed. Je moet alleen wel even goed weten hoe je het moet gebruiken :)

Zie anders ook het Long Exposure topic; staan genoeg foto's genomen met een 10 stops filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Universal Creations schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 23:00:
Het lijkt net alsof er een scheidingslijn midden door de foto loopt. Verder mooie plaat.
Dat gevoel heb ik ook :-)
Verder idd een mooie foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:50
Universal Creations schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 23:00:
Dat is natuurlijk met voorbedachte rade. Mocht je bv bij Canon een print winnen van je foto, dan kan Canon de foto zo dubbelvouwen en opsturen. Handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ja ik zie ook duidelijk een lijn. Links is blauwe witbalans en -0,3eV of iets dergelijks en rechts is gelige witbalans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Scheidings lijn licht precies op dat gebouw dat reflecteerd in het water, ik vind wel gave catch is toch beetje apart en zorgt ervoor dat je wat beter naar de foto gaat kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:30
De wolken lijken ook op ongeveer dezelfde lijn een scheidingslijn te hebben.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
Daarnaast is er inderdaad ook de symmetrie van de wolken. Die V vorm die ook naar het middenpunt wijst. Het is een bijzondere hoeveelheid aan aspecten die ervoor lijkt te zorgen dat er inderdaad die scheidslijn is. Goed gezien en vastgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-04 17:32
Ook maar eens een sfeerfoto proberen te maken...

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8703/16401393493_cf422ae884_c.jpgP1000794 by avtien, on Flickr

en

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7590/16986780266_1b01357af7_c.jpgP1000379 by avtien, on Flickr

[ Voor 30% gewijzigd door Gene op 05-04-2015 19:13 ]

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barthoekstra
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-03-2022
En ik maar denken dat het zien van die scheidingslijn in de foto puur en alleen een gevolg was van lang naar de foto kijken en editten, maar blijkbaar ben ik niet de enige. :)

@Deathchant: Goed gezien. Zal onder andere komen door de split toning om het contrast tussen ruwe zee en zonsopkomst wat te benadrukken.

Website | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchkarma
Gene schreef op zondag 05 april 2015 @ 19:12:
Ook maar eens een sfeerfoto proberen te maken...
Dat is dan prima gelukt, vooral de drie molens vind ik erg leuk!

Zelf heb ik vanochtend over de maasvlakte rond gesjouwd, wat een geweldig weer was het! (misschien niet helemaal te kwalificeren als landschap.. maar dit leek me toch de beste categorie) :

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8754/17016673796_064a76e286_z.jpgOLY50196 by maurice.valentijn, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8783/16856451159_b6c4aaec4b_z.jpgOLY50221 by maurice.valentijn, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8753/16422522833_4e630569ae_z.jpgOLY50239 by maurice.valentijn, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7616/17042711115_394c0136df_z.jpgOLY50419 by maurice.valentijn, on Flickr

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchkarma op 05-04-2015 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Ik vind de foto's van gene en dutch karma een beetje plat, van dutch karma zijn de onderwerpen nogal donker waardoor je veel detail mist, hierdoor is de foto niet zo intressant meer. (misschien beetje proberen te shoppen voornamelijk gene, en geef ook even commentaar op andere!!!)
Mijn onderwerpen zijn ook heel donker! Maar ik hoop dat de contrast en de kleuren een mooi effect geven! Die 2de is trouwens amper bewerkt die kleuren kwamen er zo uit :) Komt doordat het water anders reflecteerd.
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7721/16857837440_8cc2a023dd_c.jpguntitled-73.jpg by Marijn_, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8817/17044516281_e5155a1a95_c.jpguntitled-65.jpg by Marijn_, on Flickr

[ Voor 9% gewijzigd door Haas_nl op 05-04-2015 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchkarma
Dat geeft zeker een mooi effect, vooral bij foto 1!
Misschien de bovenkant een beetje croppen? Dan gaat je oog nog meer naar de horizon denk ik.

Mbt het donkere, vind je zoiets beter?
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7596/17020285826_663feffdc8_z.jpgOLY50239-2 by maurice.valentijn, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7724/16423841544_74e01defc3_z.jpgOLY50419-1 by maurice.valentijn, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Bijzondere landschappen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
@haas-nl
Je hebt gelijk redelijk vlak zonder enige uitdagende contrasten. Was ook de bedoeling om zonder bewerking eens te kijken of de foto in de smaak valt. Om eerlijk te zijn, in de realiteit zag het er ook zo uit. Geen zon en een beetje oppervlakkig. Dat is dan weer goed vastgelegd.
Ik moet zeggen de pasteltinten in jouw foto spreken mij ook aardig aan. Maar dat is dan weer niets voor mijn kiekjes...

@dutchkarma

Europoort is altijd een dankbaar onderwerp. Ik ben er regelmatig vanwege mijn werk en soms heb ik spijt dat ik niet in de gelegenheid ben een foto te nemen.
Ik vind de verschillende onderwerpen en composities best wel prettig om naar te kijken...

[ Voor 43% gewijzigd door Gene op 06-04-2015 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dutchkarma schreef op zondag 05 april 2015 @ 23:17:
Dat geeft zeker een mooi effect, vooral bij foto 1!
Misschien de bovenkant een beetje croppen? Dan gaat je oog nog meer naar de horizon denk ik.

Mbt het donkere, vind je zoiets beter?
[afbeelding]OLY50239-2 by maurice.valentijn, on Flickr

[afbeelding]OLY50419-1 by maurice.valentijn, on Flickr
Eerste heeft wel mooi licht en kleuren, maar standpunt tov de boot vind ik niet zo geslaagd. Je tweede foto denk ik 'mwah, next'. :+
Haas_nl schreef op zondag 05 april 2015 @ 21:51:
Ik vind de foto's van gene en dutch karma een beetje plat, van dutch karma zijn de onderwerpen nogal donker waardoor je veel detail mist, hierdoor is de foto niet zo intressant meer. (misschien beetje proberen te shoppen voornamelijk gene, en geef ook even commentaar op andere!!!)
Mijn onderwerpen zijn ook heel donker! Maar ik hoop dat de contrast en de kleuren een mooi effect geven! Die 2de is trouwens amper bewerkt die kleuren kwamen er zo uit :) Komt doordat het water anders reflecteerd.
[afbeelding]untitled-73.jpg by Marijn_, on Flickr
[afbeelding]untitled-65.jpg by Marijn_, on Flickr
Allebei je platen hebben gave reflecties en kleuren, mooi werk! Bij de 2e vind ik het wel jammer dat de vogel niet iets groter is. En misschien had je bij de eerste een nog iets hoger standpunt kunnen kiezen zodat de 'onderste' silhouetten wat meer vrij zouden zijn van de schaduwen van de 'bovenste' silhouetten. Verder wel puike plaat hoor; nice!
barthoekstra schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 22:57:
@walletje-w: Fantastische plaat. Geënsceneerd of gelukkig moment?

En na jarenlang lurken op Tweakers ook maar eens een plaat van mij. Besloten om hobbymatig weer wat meer te gaan fotograferen, dat is er namelijk een beetje bij in geschoten de afgelopen tijd.

Gisteren dus rond 7-en 's ochtends op het strand bij Scheveningen nog even genoten van de storm en wat foto's gemaakt, waaronder onderstaande. In eerste instantie hoopte ik vanaf de havenhoofden te kunnen fotograferen, maar die zijn bij storm gesloten.

[afbeelding]
@ 500px
Gave foto, die scheidingslijn is wel apart maar verder best tof licht en gave dynamiek in de lucht. Mooi! _/-\o_

Van mij eentje van gisteren. Niet Neerlands origineelste foto, maar ik vond het licht zo mooi :+

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8684/16419591844_796f4b0064_c.jpgHappy easter @ Marken by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchkarma
Gene schreef op maandag 06 april 2015 @ 08:21:
@dutchkarma
Europoort is altijd een dankbaar onderwerp. Ik ben er regelmatig vanwege mijn werk en soms heb ik spijt dat ik niet in de gelegenheid ben een foto te nemen.
Ik vind de verschillende onderwerpen en composities best wel prettig om naar te kijken...
Thanks! Ik was er al zeker 10 jaar niet meer geweest, en was heerlijk om daar weer rond te lopen zeker met het weer van gisteren. En idd als je daar op de terreinen zelf mag zijn voor werk zul je nog wel veeeel meer leuks zien wat je dan helaas niet mag fotograferen :).
marceltuit schreef op maandag 06 april 2015 @ 10:30:
Eerste heeft wel mooi licht en kleuren, maar standpunt tov de boot vind ik niet zo geslaagd.
Ja erg jammer van het standpunt had hem ook liever wat schuiner gezien, maar helaas de enige mogelijkheid , hij lag op de kop bij de olie terminal, dus was de enige hoek waarop je er kunt komen :(

En inderdaad wat een mooi zacht licht op je foto! Lekker sfeertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
@ karma ik vind de eerste foto nu een stuk beter! Er zit zelfs meer kleur in dan verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchkarma
@Haas Hoe meer ik er naar kijk, hoe meer me die lichtere ook bevalt, Is zeker beter zo, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
Heb een beetje gespeeld met de contrasten, wil niet teveel aan de originele kleuren rommelen aangezien in rl het er ook zo uitzag. Maar zie het verschil.....

Origineel

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7727/16433535683_8d2b5c917a_c.jpgP1000379 by avtien, on Flickr

en wat meer contrast aangezet

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7696/16866165860_3419acc242_c.jpgP1000379 by avtien, on Flickr

@marceltuit

Ik vind de pastelcombinatie lekker om naar te kijken... Daar moet ik toch ook eens mee gaan spelen...

[ Voor 40% gewijzigd door Gene op 06-04-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@marcel, hij kijkt lekker! Ik ben niet van de pastel, maar dit is wel mooi! Zal ook wel deels door je nd-filter komen neem ik aan? Ik zou proberen een nóg langere sluiter te doen, zodat het helemaal strak is, maar aan de andere kant is dit ook al lekker kijkbaar! Good busy! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Deathchant schreef op maandag 06 april 2015 @ 15:19:
@marcel, hij kijkt lekker! Ik ben niet van de pastel, maar dit is wel mooi! Zal ook wel deels door je nd-filter komen neem ik aan? Ik zou proberen een nóg langere sluiter te doen, zodat het helemaal strak is, maar aan de andere kant is dit ook al lekker kijkbaar! Good busy! ;)
Thanks!

Deze keer heb ik (bewust) geen filters gebruikt, heb van alle foto's meerdere exposures genomen en dit in nabewerking samengevoegd met LR/Enfuse. Dit is het resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
@marceltuit, lekkere kleurtjes!

www.mariovisser.com

Pagina: 1 ... 20 ... 45 Laatste

Let op:
Ook hier mag je reageren op je voorganger :) Dat houdt het topic waardevol voor iedereen. Denk daarbij aan het verkleinen van je foto's!