[Verzamel] Landschappen deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 21 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
wil ik net een foto hier plaatsen, zie ik er ook al 1 van marcel :) . Marcel het lijkt erop dat het water bij jou een stuk hoger is? En er was ook wat meer wind zie ik. Was bij mij gister praktisch wind stil! Ook geen hele lange sluitertijd nodig dus :)

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8812/17066400352_3cff27ed05_c.jpgThe Horse of Marken by albert dros, on Flickr

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:54
Volgens mij is je water/reflectie te licht ten opzichte van de lucht. Oogt wat onnatuurlijk. Verder mooie rustige foto. Al vind ik het 'afsnijden' van de steen rechts een beetje jammer en bovendien, ik vraag me af of het stuk gras wel toegevoegde waarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik ben het wel eens met blacktarantulaX, dat gras ...het contrast van het groen tot de rest is wel leuk, maar verder leidt het idd een beetje af. Verder mooie kleurtjes en goeie belichting

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Dat stuk gras is inderdaad lastig. Qua kleur is het wel lekker om een stukje contrast te hebben t.o.v. al dat blauw en paars, maar inhoudelijk is het niks. Dan zijn er dus eigenlijjk twee opties: 1. De camera meer naar rechts richten, maar dat levert ook geen mooie voorgrond op. 2. Snij simpelweg het gras eraf, zodat je een vierkante foto overhoudt. Zelf gebruik ik ook meestal een verhouding van 3:2, maar het is niet verplicht.

Verder klopt alles wel. Op dit ene stukje kritiek na is het gewoon een heerlijke plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:02

Polariteit

Fietsende fotografeur

adros schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 19:29:
wil ik net een foto hier plaatsen, zie ik er ook al 1 van marcel :) . Marcel het lijkt erop dat het water bij jou een stuk hoger is? En er was ook wat meer wind zie ik. Was bij mij gister praktisch wind stil! Ook geen hele lange sluitertijd nodig dus :)

[afbeelding]The Horse of Marken by albert dros, on Flickr
Strakke kleuren en licht, mooi man! Ik vind dat gras juist wel wat toevoegen, maakt de voorgrond wat minder standaard.

Geen idee of het water erg veel hoger was bij mij; kan het me haast niet voorstellen ik was er namelijk afgelopen zondag. Wellicht dat het zo lijkt omdat ik verder naar rechts stond?

Winderig was het inderdaad wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 14:31
@ Adros, Zoals eerder gezegd zijn de kleuren erg mooi! Misschien dat gras eraf croppen, dan los je wellicht ook gelijk het probleem met de halve steen op :)
Mag ik vragen wat voor een filter je gebruikt hebt ? (als je al een filter gebruikt hebt ;) )

Ik was 2 weken geleden in praag :)

Afbeeldingslocatie: http://www.martijndehoog.nl/wp-content/uploads/2015/04/thmb.jpg
klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:48
nette plaat Kypo. Mooie rechte lijntjes!

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Dank voor alle reacties. Ik vond dat gras dus inderdaad wat toevoegen, vooral qua kleur. Wat RSpanjaard inderdaad al zei, dat groen brengt juist wat variatie in de anders erg blauwe plaat. Ook was mijn doel de lijnen zo te laten lopen dat de graslijn in de linkerhoek zit, en de stenen er aan de rechterhoek uitlopen. Blijkbaar kwam dit dus niet zo goed over, dus is dit niet helemaal goed gelukt :) De belichting heb ik al iets aangepast, zal later even de nieuwe uploaden. Met name het wit van de vuurtoren is opgeschroeft, waardoor deze er net wat lekkerder uitkomt in ht geheel.

@Kypo: geen filter. Mooie plaat trouwens. Lekker die kaarsrechte lijn zo door het midden van het beeld. De kleuren vind ik ook mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-04 17:32
@kypo,

Inderdaad een prachtig plaatje, was er afgelopen zomer ook eventjes en kan me bijna voorstellen waar je gestaan hebt.

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Thnx mannen! Praag is echt een prachtige stad voor fotografie :) Kan het zeker aanbevelen, je moet wel slalommend tussen de toeristen door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
nog 1 van mij, vorige week met de super storm:

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8733/17064326316_09e0305de1_c.jpgDutch Storm by albert dros, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:43
@asros geweldige kleuren zeg! Heerlijke plaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Kypo: Strakke plaat met mooi standpunt. Vind alleen dat hoge gebouw rechts er niet echt bij passen...

@adros: Toffe lucht, mooi man!

Van mij een wat oudere...

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7636/17089024522_039d5f7056_c.jpgSunset @ Lake Tahoe by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
@ Adros, erg gave plaat! Lijkt alsof je voorgrond (gras) ingeflitst is, ik weet niet hoe ik t precies moet omschrijven :P Doet verder geen afbreuk aan je foto hoor ;)

@Marceltuit, Heb je m niet groter? ;) Op Flickr kan k m alleen op 1024X638 kijken :-( Als je m gecropt hebt, kan je mss de plantjes rechtsonder wat meer ruimte geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@adros, leuke foto! Hij is wel verzadigd zeg, en het hek is bijna blauw (terwijl het grijs moet zijn). Dus ik zou hier en daar met een witbalansbrush (naar het gele toe) over bepaalde delen heen gaan.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Laatst online: 16-09 19:13
adros schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:42:
nog 1 van mij, vorige week met de super storm:

[afbeelding]Dutch Storm by albert dros, on Flickr
Mooi dat die hier staat, wou echt net op je FB foto reageren, maar hier is het een betere plek voor een reactie.

Wat meteen opvalt zijn de mooie kleuren en voorgrondscherpte, behalve de rechteronderhoek dan. Een kritisch puntje heb ik nog wel en dat is de scherpte van de lucht. Persoonlijk vind ik het een beetje afbreuk doen nu de CB mammatus onscherp en uitgerekt is. Ik neem aan dat dit je doel niet was of dat de wolk te snel trok icm je belichting? Ik denk namelijk dat je foto echt mega WOW was icm de kleuren als de mammatus"bollen" scherp en contrastrijk waren.
Wat ik overigens ook wel kan begrijpen hoor. Vooral omdat op die dag veel wind stond (dinsdag 31 maart?) en het dan nogal lastig kan zijn met de treksnelheid i.c.m. de soms donkere omgeving/lastig licht. Specifieke woelige luchten of verschijnselen doen het vaak beter naar mijn idee als ze scherp ogen, want wazig kan het net zo goed een vage CB zijn, zoals we die altijd al zien zonder enige randverschijnselen.

Voor de rest dus echt een mooie plaat. ;)
(doet mij denken aan dat ik ook eens hyperfocaal onder de knie moet krijgen :X)

@ marceltuit: ligt het aan mijn beeldscherm of oogt hij vlak en grijzig met de kleuren? Ik weet niet goed te zeggen waar het aan ligt, misschien is ie te licht waardoor het zo lijkt... want de zon is al onder op je foto. Maar goed, kan ook aan mijn scherm liggen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
marcel87 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:27:
[...]

Mooi dat die hier staat, wou echt net op je FB foto reageren, maar hier is het een betere plek voor een reactie.

Wat meteen opvalt zijn de mooie kleuren en voorgrondscherpte, behalve de rechteronderhoek dan. Een kritisch puntje heb ik nog wel en dat is de scherpte van de lucht. Persoonlijk vind ik het een beetje afbreuk doen nu de CB mammatus onscherp en uitgerekt is. Ik neem aan dat dit je doel niet was of dat de wolk te snel trok icm je belichting? Ik denk namelijk dat je foto echt mega WOW was icm de kleuren als de mammatus"bollen" scherp en contrastrijk waren.
Wat ik overigens ook wel kan begrijpen hoor. Vooral omdat op die dag veel wind stond (dinsdag 31 maart?) en het dan nogal lastig kan zijn met de treksnelheid i.c.m. de soms donkere omgeving/lastig licht. Specifieke woelige luchten of verschijnselen doen het vaak beter naar mijn idee als ze scherp ogen, want wazig kan het net zo goed een vage CB zijn, zoals we die altijd al zien zonder enige randverschijnselen.

@ marceltuit: ligt het aan mijn beeldscherm of oogt hij vlak en grijzig met de kleuren? Ik weet niet goed te zeggen waar het aan ligt, misschien is ie te licht waardoor het zo lijkt... want de zon is al onder op je foto. Maar goed, kan ook aan mijn scherm liggen dus.
Dank voor je reactie! Hmm, die scherpte, weet niet zeker of het aan mijn sluitertijd ligt. Ik zag die wolken eigenlijk later pas terug op deze foto. Ze waren eigenlijk al een beetje aan het oplossen op dat moment, dus het kan ook aan de lucht zelf liggen. Het ging allemaal erg snel ook. De wolken vlogen echt over me heen als een dolle. Ik heb nog wel een andere foto iets eerder genomen, toen die wolken wel echt vol over me heen gingen, ook met een behoorlijke snelheid. Dit shot heb ik (nog) niet gepost, mede omdat ik bij mijn eerdere post de kleuren veel spectaculairder vond. Maar qua mammatus formatie is het op deze foto een stuk beter te zien, ze waren hier echt in volle glorie namelijk :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2O8pPFb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Laatst online: 16-09 19:13
adros schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 00:39:
[...]

Dank voor je reactie! Hmm, die scherpte, weet niet zeker of het aan mijn sluitertijd ligt. Ik zag die wolken eigenlijk later pas terug op deze foto. Ze waren eigenlijk al een beetje aan het oplossen op dat moment, dus het kan ook aan de lucht zelf liggen. Het ging allemaal erg snel ook. De wolken vlogen echt over me heen als een dolle.
Ja klopt. Hier in het oosten ook nog mamma's gezien, maar trok te snel en op het moment net na zonsondergang. Veel te donker dus, weinig contrast en hoge treksnelheid, wel jammer. Misschien komt het ook wel enkel door de vervorming bij jouw, dat je die hebt gecorrigeerd en zo de mamma's langgerekt zijn geworden.
Ik heb nog wel een andere foto iets eerder genomen, toen die wolken wel echt vol over me heen gingen, ook met een behoorlijke snelheid. Dit shot heb ik (nog) niet gepost, mede omdat ik bij mijn eerdere post de kleuren veel spectaculairder vond. Maar qua mammatus formatie is het op deze foto een stuk beter te zien, ze waren hier echt in volle glorie namelijk :)
[afbeelding]
Prachtige kleuren inderdaad. Wat een mazzel zeg! ;)
Ik heb op een ander forum wel 1 vergelijkbare gezien rond dezelfde dagen, al twijfel ik of daar niet teveel aan de kleuren zijn getrokken, met name mbt de blauwe lucht ervoor... die lijkt wel erg koel en blauw tov de rest.

Niet van mij dus, maar van iemand anders: klik , ik denk omgeving Zwijndrecht omdat ie daar woont. Waar was dat van jou Albert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Kypo schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 08:27:
@ Adros, erg gave plaat! Lijkt alsof je voorgrond (gras) ingeflitst is, ik weet niet hoe ik t precies moet omschrijven :P Doet verder geen afbreuk aan je foto hoor ;)

@Marceltuit, Heb je m niet groter? ;) Op Flickr kan k m alleen op 1024X638 kijken :-( Als je m gecropt hebt, kan je mss de plantjes rechtsonder wat meer ruimte geven :)
Als het goed is kan je hem ook op 1200px zien op flickr :)
marcel87 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 14:27:
[...]

Thanks voor je reactie; helaas zie ik niet precies wat jij bedoelt op mijn scherm terug wat betreft grijs of vlakheid.. Kan ook aan mijn scherm liggen hoorl; dus ben wel benieuwd wat anderen ervan vinden :)
adros schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 00:39:
[...]

Dank voor je reactie! Hmm, die scherpte, weet niet zeker of het aan mijn sluitertijd ligt. Ik zag die wolken eigenlijk later pas terug op deze foto. Ze waren eigenlijk al een beetje aan het oplossen op dat moment, dus het kan ook aan de lucht zelf liggen. Het ging allemaal erg snel ook. De wolken vlogen echt over me heen als een dolle. Ik heb nog wel een andere foto iets eerder genomen, toen die wolken wel echt vol over me heen gingen, ook met een behoorlijke snelheid. Dit shot heb ik (nog) niet gepost, mede omdat ik bij mijn eerdere post de kleuren veel spectaculairder vond. Maar qua mammatus formatie is het op deze foto een stuk beter te zien, ze waren hier echt in volle glorie namelijk :)

[afbeelding]
Dat soort wolken zijn supergaaf, mogen wat mij betreft wat vaker voorkomen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Mooie zachte foto Kypro !

@ stormfoto's , altijd gaaf :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
marcel87 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 12:10:
[...]

Ja klopt. Hier in het oosten ook nog mamma's gezien, maar trok te snel en op het moment net na zonsondergang. Veel te donker dus, weinig contrast en hoge treksnelheid, wel jammer. Misschien komt het ook wel enkel door de vervorming bij jouw, dat je die hebt gecorrigeerd en zo de mamma's langgerekt zijn geworden.

[...]

Prachtige kleuren inderdaad. Wat een mazzel zeg! ;)
Ik heb op een ander forum wel 1 vergelijkbare gezien rond dezelfde dagen, al twijfel ik of daar niet teveel aan de kleuren zijn getrokken, met name mbt de blauwe lucht ervoor... die lijkt wel erg koel en blauw tov de rest.

Niet van mij dus, maar van iemand anders: klik , ik denk omgeving Zwijndrecht omdat ie daar woont. Waar was dat van jou Albert?
polder naast nijkerk. Ging zoals gezegd allemaal erg snel. Puur geluk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
@adros, heel mooi dat contrast tussen de auto en het aankomende front... Kan ik heel lang naar kijken zonder verveeld te raken.

Ik heb ook eens iets uitgetest...
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8782/16516306223_c4a57689d0_c.jpgP1010396-001 by avtien, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:25
@adros: ik vind het eigenlijk jammer dat de auto erop staat. Was zonder een veel mooier plaatje geweest denk ik. De lucht vind ik geweldig en de kleuren ook. De auto verstoord het naar mijn mening.

@Gene: Positie en hoogte van de zon zijn top. Kleuren vind ik wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
@pdebie zijn inderdaad iets aan de donkere kant, maar de realiteit zag er redelijk hetzelfde uit. Kan het wel op- of downpimpen met fotosoep of zo, maar dan mis ik het doel. Zonder teveel smuk toch een redelijke foto kunnen schieten heeft mijn eerste prioriteit, als dat eenmaal er in zit ga ik mijzelf eens richten of wat software matige zaken.... Maar toch bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:01
@Adros: Prachtfoto! Heerlijke kleuren, niets meer aan doen!
@Marcel: Fijne plaat Marcel!
@Adros: Ook weer mooie kleuren! Ik vind de auto wel iets teveel vervormd :)
@Gene: Iets te weinig te zien op de voorgrond vind ik. De lucht heeft ook wel een beetje een rare kleur.

Vrijdag met Royz en MarcelTuit richting Lisse gegaan:
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8774/17101805265_87559ba585_c.jpgDutch Flowers (Explored) by Tom Roeleveld, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Datis echt een strakke plaat! Komt wel een beetje HDR'ig over op de vorgrond, maar dit is wel oogstrelend lijnenspel moet ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 11:44
Hij kijkt gewoon lekker :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
PdeBie schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:22:
@adros: ik vind het eigenlijk jammer dat de auto erop staat. Was zonder een veel mooier plaatje geweest denk ik. De lucht vind ik geweldig en de kleuren ook. De auto verstoord het naar mijn mening.

@Gene: Positie en hoogte van de zon zijn top. Kleuren vind ik wat minder.
Jadeze was het ook niet waard om te vond ik hoor, maar was meer even omdat hier die wolken wat lekkerder op stonden. Heb dit shot overigens ook zonder auto :D.

@tommyz: erg lekkere foto! Mooi lijnenspel en mooi licht

[ Voor 5% gewijzigd door adros op 14-04-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
In plaats van zonsondergang nu een opkomst. Vanuit mijn werkplek in Rotterdam om 06.50u
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7696/17118065336_7954aab7ba_c.jpgRotterdam by avtien, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Gene: Eigenlijk hetzelfde probleem als de vorige foto, namelijk dat de kleuren zo saai zijn. Erg grauw en grijs. Ook is de schaduwkant groenig, en is het gebrek aan detail in die schaduwpartij heel jammer. Ook de compressie van de foto is véééél te hoog voor een landschap/zonsondergang. De artifacts zijn veel te prominent.

edit: ik zie net pas dat je een goedkope compactcamera gebruikt. Dat verklaart het merendeel van de problemen. Zet je camera eens op de hoogste kwaliteitsinstelling, en gebruik dan lightroom o.i.d. om de kleuren te corrigeren. Dat zou al stukken moeten schelen. Maar, uiteraard, de kwaliteit van de camera beperkt je mogelijkheden wel flink.

[ Voor 34% gewijzigd door link0007 op 14-04-2015 18:55 ]

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
Klopt, gebruikte voor deze foto de Nikon s9500. Kan helaas geen heel circus opzetten om een plaatje te schieten. Alhoewel, denk niet dat iemand zich daar iets van aantrekt. Voorzover ze op deze tijd überhaupt al aanwezig zijn....
Ander probleem is dat ik door het raam heb moeten werken. Die kan niet open aan die kant. Dus dubbele handicap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
@tommyz: prachtige foto, kan er niet zo gauw iets slechts over zeggen :)

@Gene: ik vind hem een beetje grauw overkomen. Neem een keer je andere camera mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
adros schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:55:
[...]

Jadeze was het ook niet waard om te vond ik hoor, maar was meer even omdat hier die wolken wat lekkerder op stonden. Heb dit shot overigens ook zonder auto :D.
De wolkenpartij is inderdaad heerlijk :)
Gene schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 18:59:
Ander probleem is dat ik door het raam heb moeten werken. Die kan niet open aan die kant. Dus dubbele handicap.
Lens tegen het raam aanhouden en dan een (zwarte) doek / gordijn compleet over jezelf en de camera heen, zodat je geen lichtinval van achteren krijgt. Zo krijg je geen schitteringen in het glas.

[ Voor 28% gewijzigd door PdeBie op 15-04-2015 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
@PdeBie heel leuke suggestie, maar gaat het niet worden denk ik.... KOmen nog genoeg andere zonsopgangen op andere plaatsen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:01
@Deathchant: Thanks! Geen HDR, wel hard ND filter en wat met de schuifjes gespeeld in LR.
@Adros, Hamed en Sj44k13: Dank jullie!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
@tommyz, mooie foto! lekkere lijntjes

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Gene schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:30:
@PdeBie heel leuke suggestie, maar gaat het niet worden denk ik.... KOmen nog genoeg andere zonsopgangen op andere plaatsen......
Waarom niet? Omdat je anders voor schut staat als je zo op kantoor staat? Boeiend! Als je daarmee een veel mooiere foto krijgt :)

Zeker als je ook nog eens uitlegt aan je collega's waarom je het zo doet. Lijk je ineens een stuk professioneler ook nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
@PdeBie
Niet dat het niet gaat, maar dan moet ik met die spullen gaan lopen sjouwen naar kantoor.....
Als ik het zou doen, zou dat geen probleem zijn voor mijn collegae.....
Anders ga ik wel op een moment langs op een werkpunt van ons en dan kan ik alles in de auto meenemen. Nu reis ik met OV.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
Wat voor gear heb jij wel niet, als het een heel gedoe is om ermee te sjouwen en heel circus om het op te zetten?

Iedere systeemcamera met welke kitlens dan ook kan zonsondergangen fotograferen op mooie kwaliteit. Dat is vaak niet meer dan een keer klikken en je hebt de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 23:22

Royz

Kleurenblind!!

link0007 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:57:
Dat is vaak niet meer dan een keer klikken en je hebt de foto.
:$

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
Wat voor gear heb jij wel niet, als het een heel gedoe is om ermee te sjouwen en heel circus om het op te zetten?

Iedere systeemcamera met welke kitlens dan ook kan zonsondergangen fotograferen op mooie kwaliteit. Dat is vaak niet meer dan een keer klikken en je hebt de foto.
Statief, tas met camera/lens(en), doek om mezelf mee af te dekken. En dan nog een grote rugzak waar mijn werkapparatuur inzit. In het OV... nou nee.....

[ Voor 36% gewijzigd door Gene op 16-04-2015 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 18:03

Barrycade

Through the...

Mooie foto in het kader van Opa en Oma zijn onder de indruk ja.

Voor een beetje zonsondergang foto die daar bovenuit steekt heb je wellicht een filtertje nodig en een statief om meerdere belichtingen te maken voor een hdr of layers met meerdere belichtingen.

Maar een systeem camera en een klein statiefje/beanbag/gorillapod en wat filtertjes passen wel in een rugzakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
Helaas heb ik geen opa en oma meer, ben zelf opa, dus behoor niet meer tot de piep... Maar ook niet tot de stok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Haha, een beetje zonsondergang heeft meerdere layers / hdr / nogmeervandatsoortongein nodig om mooi te zijn? Overdrijven is ook een vak he? Ik ben bijna blij dat ik hier geen foto's meer plaats, ik zou afgeslacht worden met zulke criteria :z

[ Voor 26% gewijzigd door Sjekster op 16-04-2015 17:23 ]

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
Ben aan het testen met HDR en filtertechnieken, zal binnenkort wel een paar probeersels posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
Gene schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:35:
[...]

Statief, tas met camera/lens(en), doek om mezelf mee af te dekken. En dan nog een grote rugzak waar mijn werkapparatuur inzit. In het OV... nou nee.....
Overdrijven is ook een vak. Ook zonder statief, extra lenzen of afschermdoek (serieus?) maakt een spiegelreflex goede zonsondergangfoto's.

Om nu je compactcamera te gebruiken ipv je spiegelreflex enkel omdat je geen statief/afschermdoek wil meenemen, is onzin. Gewoon je spiegelreflex met één lens meenemen, en verder niks.
Barrycade schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:15:
[...]

Mooie foto in het kader van Opa en Oma zijn onder de indruk ja.

Voor een beetje zonsondergang foto die daar bovenuit steekt heb je wellicht een filtertje nodig en een statief om meerdere belichtingen te maken voor een hdr of layers met meerdere belichtingen.

Maar een systeem camera en een klein statiefje/beanbag/gorillapod en wat filtertjes passen wel in een rugzakje.
Als statief kan je een stoel of de vensterbank gebruiken. Een filter is niet nodig, gewoon meerdere belichtingen.

En hoe dan ook: zonder al die poespas is een spiegelreflex nog steeds een veel betere keuze dan een compact. Mijn punt was dan ook: je hoeft geen compact te gebruiken, want met alléén een spiegelreflex zonder extra's kan je prima zonsondergangen fotograferen.

Dat je ook kan lopen klooien met statief, filters, flitsers, lightpainting, timeslices, HDR, etc. doet daar geen afbreuk aan.

Om toch maar ook ff een foto te plaatsen:

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8719/16982109869_3c6f2ba4e3_c.jpgPosbank by link0007, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Laatst online: 15-09 21:57

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

link0007 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:40:

[afbeelding]Posbank by link0007, on Flickr
oei, ik vrees dat je een beetje bent doorgeslagen met die 'chemische' kleuren ;)

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
Ja maar ik begrijp de verlichting van die foto ook niet. Waar ik ook aan draai, het blijft er raar uitzien. -O-

Was ook wel een rare lucht e.d., en de kleuren van een heide buiten de bloei vind ik altijd gek uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Foto van Gene vind ik sfeervol.

Die van Tommy is gaaf..!
Retestrak weer zoals gewoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
@ Link0007: Je ziet hier inderdaad wel een aantal dingen die het effect te zichtbaar maken (gloed op de horizon, te donkere wolken en ik denk de clarity aan de hoge kant?)

De compositie is wel gaaf, maar ik zou er op een later tijdstip terugkomen voor wat zachter licht?

Zelf ben ik van de week weer eens op pad geweest in de omgeving en twee platen aan over gehouden :)

#1 - De Rotterdam
Afbeeldingslocatie: http://www.kevinvandeursen.nl/overig/fotografie/got/got_1.jpg

#2 - Kralingse plas
Afbeeldingslocatie: http://www.kevinvandeursen.nl/overig/fotografie/got/got_2.jpg

Bij de kralingse plas kon ik de ND-filters weer eens uit de tas halen, blijven ook leuke dingen om mee te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
Inderdaad mooi kralingseplas plaatje. Bijzondere kleuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
link0007 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:40:
[...]

Overdrijven is ook een vak. Ook zonder statief, extra lenzen of afschermdoek (serieus?) maakt een spiegelreflex goede zonsondergangfoto's.

Om nu je compactcamera te gebruiken ipv je spiegelreflex enkel omdat je geen statief/afschermdoek wil meenemen, is onzin. Gewoon je spiegelreflex met één lens meenemen, en verder niks.

[...]

Als statief kan je een stoel of de vensterbank gebruiken. Een filter is niet nodig, gewoon meerdere belichtingen.

En hoe dan ook: zonder al die poespas is een spiegelreflex nog steeds een veel betere keuze dan een compact. Mijn punt was dan ook: je hoeft geen compact te gebruiken, want met alléén een spiegelreflex zonder extra's kan je prima zonsondergangen fotograferen.

Dat je ook kan lopen klooien met statief, filters, flitsers, lightpainting, timeslices, HDR, etc. doet daar geen afbreuk aan.

[afbeelding]Posbank by link0007, on Flickr
Hoezo op f/1.8 en 1/4000 sec? Vind hem verder wel wat hebben.

@Thrilled: mooi sfeervol. Vind de tweede wel misschien wat te paars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Laatst online: 15-09 21:57

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@Thrilled: ik was gisterenmiddag op precies dezelfde plek in de Rijnhaven
tijdens het blauwe uurtje ziet het er wel 100x mooier uit dan in de volle zon
beide heel mooi
al zou ik de onderste foto iets meer naar boven hebben genomen zodat je de stenen wel ziet maar die rechthoekige plaat niet

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Link0007: Ik geloof eigenlijk niet dat je camera dit zo heeft vastgelegd, met dat extreme contrast en halo's om de horizon heen. Wat mij betreft een gevalletje (te) extreme bewerking inderdaad. Bovendien, waarom zo'n dor, bruin landschap fotograferen? De Posbank is veel mooier rond augustus/september met de bloeiende heide, zou ik zeggen.

Thrilled: Prachtig! Niks op aan te merken. Alleen dat de 2e wel vrij paarsig is. Net op het randje (wel/niet storend) zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Vishari Beduk schreef op zondag 19 april 2015 @ 13:10:
@Thrilled: ik was gisterenmiddag op precies dezelfde plek in de Rijnhaven
tijdens het blauwe uurtje ziet het er wel 100x mooier uit dan in de volle zon
beide heel mooi
al zou ik de onderste foto iets meer naar boven hebben genomen zodat je de stenen wel ziet maar die rechthoekige plaat niet
ik ben meerdere fotografen tegen gekomen rond dat tijdstip, ik heb ze allemaal gegroet dus misschien hebben we elkaar gezien ;)

het blauwe uurtje is inderdaad een topper.. blijft wel lastig om goeie compo's te zoeken met al die gebouwen daar, altijd wel een leuke shot te vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Thrilled: Prima foto's, alhoewel ik twijfel of die tweede hier thuis hoort. Mja kan misschien net, tussen een zonsondergang en nacht in :) EDIT: oh we zitten in het landschap topic |:( MY BAD

[ Voor 104% gewijzigd door Universal Creations op 20-04-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
Toch maar eens een ander opzetje gekozen voor de zonsondergang. Door de kleurcombinatie lijkt het alsof de bomen op de voorgrond ook daadwerkelijk erop liggen... Vond het wel een puik plaatje

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8806/17028439348_ec5b48da90_c.jpgDSCN0009-2 by avtien, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:59

bobcom

Dedicated dabbler

Mooi! Alleen horizon nog even rechtzetten, en een beetje croppen misschien zodat de voorgrond vanuit de linkeronderhoek het beeld inloopt?

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
bobcom schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 00:11:
Mooi! Alleen horizon nog even rechtzetten, en een beetje croppen misschien zodat de voorgrond vanuit de linkeronderhoek het beeld inloopt?
Dank voor de bijdrage. Maar Is al redelijk gecropt en de horizon is nagenoeg recht, loopt nl rond want het is een afgesloten waterpartij. Ik begrijp echter wat je bedoeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Thrilled: mooie fotos maar dat had ik al gezegd voor dat mijn posts werden overgezet naar het nachtfotografie topic :)

Gene: even rechtzetten idd! Verder qua compositie wel erg veel lucht. Ik zie dat hij rechts dan weer wel recht staat. Het ziet er toch wat raar uit. Misschien alleen even het linkerdeel rechtzetten dan :)

bloemenvelden van mij :

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7670/16600926244_2be9f594c2_c.jpgPurple by albert dros, on Flickr

De bloemetjes vallen erg in de smaak bij iedereen. Had een 99.7 pulse op 500px en nu op #2 in Flickr Explore :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:00

mrc4nl

Procrastinatie expert

adros schreef op woensdag 22 april 2015 @ 08:48:
Thrilled: mooie fotos maar dat had ik al gezegd voor dat mijn posts werden overgezet naar het nachtfotografie topic :)

Gene: even rechtzetten idd! Verder qua compositie wel erg veel lucht. Ik zie dat hij rechts dan weer wel recht staat. Het ziet er toch wat raar uit. Misschien alleen even het linkerdeel rechtzetten dan :)

bloemenvelden van mij :

[afbeelding]Purple by albert dros, on Flickr

De bloemetjes vallen erg in de smaak bij iedereen. Had een 99.7 pulse op 500px en nu op #2 in Flickr Explore :D
Nee man het is die geweldige zonsondergang die zo in de smaak valt :9

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Echt nie! De rest van de wereld is dol op die Hollandse bloemetjes! :+

Ik ben vorig jaar 1x in keukenhof geweest. Best geinig / minder erg dan ik dacht, maar 1x was wel genoeg :+

Maar die foto is wel nice natuurlijk, mooi die combinatie met de zon :)

(Je gaat wel lekker op Flickr en 500px he?! :) )

[ Voor 25% gewijzigd door Sjekster op 22-04-2015 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Sjekster schreef op woensdag 22 april 2015 @ 08:51:
Echt nie! De rest van de wereld is dol op die Hollandse bloemetjes! :+

Ik ben vorig jaar 1x in keukenhof geweest. Best geinig / minder erg dan ik dacht, maar 1x was wel genoeg :+

Maar die foto is wel nice natuurlijk, mooi die combinatie met de zon :)

(Je gaat wel lekker op Flickr en 500px he?! :) )
keukenhof vind ik echt helemaal niks. Doe mij maar de mooie bloemenvelden in de bollenstreek. Gratis, veel minder druk, en allerbelangrijkst, mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
en terecht adros! erg mooie plaat

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
adros schreef op woensdag 22 april 2015 @ 08:59:
[...]

keukenhof vind ik echt helemaal niks. Doe mij maar de mooie bloemenvelden in de bollenstreek. Gratis, veel minder druk, en allerbelangrijkst, mooier!
Mee eens, die zijn wel mooi, maar niet zo mooi dat ik helemaal naar de bollenstreek ga rijden :). Ik kijk wel fotootjes online ofzo O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hij is naar mijn mening ietsje té verzadigd, maar is een kwestie van smaak. Maar absoluut een goeie foto ja, zeker showcase waardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
@gene lekkere lucht, maar de foto mist nog wat "oomph" voor mij. Kan alleen niet zeggen wat ik mis eraan.

@adros fijne foto ! kleuren knallen er vanaf. Lucht is wel erg paarsig, maar net werk.

Eigen pano, gemaakt op Bali. Stitch van een ~9 tal foto's, gemaakt met de 17-40.

Afbeeldingslocatie: http://www.pictureplease.nl/wp-content/uploads/2015/04/1210IMG_6980-Pano.jpg

http://www.pictureplease....04/1210IMG_6980-Pano1.jpg (maatje groter)

[ Voor 12% gewijzigd door polthemol op 22-04-2015 21:42 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Adros; prachtig. Wilde deze foto aanvoeren als verschil tussen mooi en prachtige zonsondergang. Hoop nu alleen dat je m niet uit het handje zonder filters/blending hebt gedaan ;)

Hierboven; je foto is wat laag in resolutie hier, maar het lijkt dat je scherp heb gesteld op de takken vooraan? Dat lijkt me niet helemaal lekker kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
@barrycade bij grotere link ook ?

Scherpstelling durf ik niet meer te zeggen waarop dat was. Middengedeelte heb ik wel flink moeten optrekken. Dit was randje zonsondergang als ik me het goed herinner, stond een flink stuk bovben die rijstvelden, dus voor (bomen ed.) en achteraan (heuvelrug / berg) was nog genoeg licht. Volgende keer misschien een tweede veeg maken met betere belichting.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
@link0007: veel te ver doorgeschoten in de bewerking. De lucht lijkt uit een andere foto geplakt te zijn; je ziet duidelijk een witte rand langs de bomen.
@Thrilled: Twee heerlijke platen, niks op aan te merken. Misschien had Rotterdam nog wat wijder gemoeten. In de hoogte is 'ie goed, maar het lijkt alsof je links en rechts ruimte tekort komt. Echt een compositie voor een 16:9?
@Gene: Je gaat vooruit. In tegenstelling tot een paar pagina's terug heb je nu in ieder geval een voorgrond bij de mooie lucht. Dat maakt de foto veel interessanter, want een mooie lucht kan echt iedereen fotograferen.
@adros: Wel erg verzadigd, absoluut niet mijn smaak, maar eigenlijk kan die foto het best hebben. :)
@polthemol: Heel mooi. Wel erg veel lucht, dat had wat minder gemogen.

Om wat tegenwicht te bieden aan het (mooie) kleurgeweld moet er ook af en toe een natuurlijk plaatje zonder toegevoegde E-nummers geplaatst worden. Bij deze. :)

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8770/17030995387_24f96f6cc0_b.jpgWatering Flowers by Arumes, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

polthemol; deze versie is prima, de eerste versie was erg gecomprimeerd ofzo.
Deze kijkt lekker weg en zijn de takken op de voorgrond niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
@rjspanjaard
Met dank voor de reactie, zo zie je maar weer, ook ik kan ervan leren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
@porthemol: ik vind hem een klein beetje "smudgy" qua scherpte. Verder mooie foto.

@Rsspanjaard: indrukwekkende foto. Geeft een mooie sfeer weer.

Ik heb een "stads"landschap in de aanbieding.
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8789/17248229371_8843ae4f7d_c.jpgDSC02483-photoshop by Sj44k13, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
@sj44k13 leuke compilatie van kleuren. Subtiel maar lekker om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Leuk Sj44k, ik loop daar elke week langs, maar 't kwam tot nu toe niet in me op dit vast te leggen. Lekker frisse lenteplaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Sj44k13: Inderdaad mooie frisse voorjaarsfoto met fijne kleuren. Dit vind ik een plaat die overigens totaal niet tot zijn recht komt op klein formaat, hij kijk op je flickr in de lightbox veel fijner vind ik....

@Rspanjaard: mooie sfeervolle plaat, nice! jammer van die vliegtuigstreep in de lucht, die zou ik effe weggehaald hebben.

@polthemol: Mooie plaat, alleen vind ik de weg voor het mooie iets te ver naar rechts liggen.

@adros: Niccccce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
@Sj44k13: nu nog perspectief correct zetten :)
@polthemol: zonder weg erop wellicht ook wel sfeervol (de weg heeft een heel andere kleuring dan de rest vd foto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
moozzuzz schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 21:51:
@Sj44k13: nu nog perspectief correct zetten :)
@polthemol: zonder weg erop wellicht ook wel sfeervol (de weg heeft een heel andere kleuring dan de rest vd foto).
Wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
De huizen en bomen vallen een beetje om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zat te twijfelen dit jaar; wel of geen tulpenbollenvelden vastleggen met de sensorchip... :N tot nu toe niet gedaan. Heb al zat materiaal van de afgelopen jaren. ;)

Iets heel anders. :Y
Gemaakt met een MF Arsat T/S 80mm objectief (made in Kiev) op een Nikon D700.
5 individuele opnames (zowel portrait als landscape) en gestitched met PTGui Pro:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7707/17089448579_fac92bfdce_b.jpgTaufersPano01 by Chasa:Imago, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8697/17087885258_87eed2f984_b.jpgTaufersPano02 by Chasa:Imago, on Flickr

Google maps locatie | Taufers, Süd-Tirol

Onderdeel van dit album: https://www.flickr.com/ph...s/72157651740976050/show/

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Zit er een tilt shift filter over de eerste heen? want de plaat kijkt ansich lekkerder weg dan de onderste omdat je daar imho teveel van de bergen gecropped hebt. In de eerste plaat is het jammer dat die huizen op de voorgrond zo heel duidelijk wazig zijn terwijl de huizen erachter wel scherp zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Neeeeee, geen T/S filter, een echt T/S objectief! :P
Helaas :N viel er niks te croppen, dit is wat er opgenomen is.

Gemaakt met dit stukje mechanisch vakwerk uit Kiev:
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8755/16654649844_22863ccbd7_z.jpgArsat03 by Chasa:Imago, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7684/17251134446_8cd176f0ca_z.jpgArsat01 by Chasa:Imago, on Flickr

[ Voor 69% gewijzigd door ehtweak op 26-04-2015 16:55 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik vind ze geen van beiden echt lekker kijken om eerlijk te zijn. De eerste vanwege de blur op de voorgrond, en de tweede omdat de crop niet zo nice is.

Van mij een zonsondergang op het strand:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7709/17086167388_7ef5550847_c.jpgSunset @ Haringvliet sluices by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Fijne kleuren Marcel, en de compositie is ook oké maar ik vind de windmolens niet goed uit de verf komen. Met deze sluitertijd zie je de wieken nauwelijks. Ik ben sowieso niet zo dol op windmolens met lange sluitertijden vastleggen, omdat het dan al snel lijkt alsof je naar een ventilator kijkt. Maar hier lijken het bijna louter een paar (enorme) palen in de grond. Oh, en de lucht lijkt nogal ruizig (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie plaat Marcel.

Hier paar plaatjes van mij:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7701/17299794991_06f692e959_z.jpgCoastal by M!ezzz, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7727/17114061599_28d331a5b7_z.jpgStormvloedkering by M!ezzz, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8764/17092808857_78c99c0ae3_z.jpgZeelandbrug @ Night by M!ezzz, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
De laatste vind ik mooi. Vooral de stervorming van de lampen vind ik echt iets toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Laatste is inderdaad het beste van de serie.
Door de lampen is de brug met lampen ook gewoon het onderwerp geworden.
Op de eerste 2 en met name de 2e mist echt een duidelijk onderwerp of zichtpunt om de foto's aantrekkelijk voor mij te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
M!chel: De eerste kan me niet bekoren vanwege de enorme vervorming. De 2e heeft best een aardige compositie, maar is qua licht nogal saai. Die zou ik eens overdoen met zonsondergang o.i.d. En nummer drie heeft erg lekkere kleuren, maar vind ik qua uitsnede wat krap (vooral de onderkant).

Net als tommyz, adros en RSpanjaard (vorige pagina's) heb ik enige tijd terug de bollenvelden opgezocht.
Ik kwam er iets te vroeg aan, dus de eerste heeft nog wat 'saai' licht, maar dat werd beter (ik post ze chronologisch).

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8853/16712109053_564aa6f4dc_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7676/17330572392_3b91316b82.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8796/16712266753_b6515f183a_c.jpg

Van de laatste staat een iets wijdere versie op mijn Flickr; wist niet echt welke van beide de voorkeur verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@zwartespin: Wel leuk; die ene dissidente rode tulp tussen al de geelgangers. :)

Als ik trouwens je plaatjes via flickr op maximale resolutie bekijk, zijn ze wel wat 'grainy'. Heeft wellicht te maken met het gebruik van een wijd groothoekobjectief/hoge iso? (of teveel JPEG compressie)
En dat roden tulpenveld heeft een potentiële dreamy look, maar is imho wel wat oververzadigd, de rode tulpenbladen vloeien dicht. En die opname is op 100% nogal vervormd.

[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 03-05-2015 11:08 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
ehtweak: dank voor je feedback. Ik kan me er in vinden, ik zal kijken of ik de verzadiging iets kan terugschroeven. Maar dat het rood dichtloopt, ligt ook aan de camera (50D), die heeft eigenlijk altijd moeite met knalrode bloemen. Dat ze wat ruizig zijn, komt omdat ik geen statief bij me had (moet echt eens aan de carbon, want die zware Manfrotto laat ik te vaak thuis) en dus de ISO omhoog moest gooien. En ik denk dat Flickr er een schepje degradatie overheen heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dat blijft idd altijd lastig, superfelle kleuren in het zonlicht. Pas sinds dat ik een D800 heb, merk ik dat zo'n body het enorme dynamische bereik idd aankan. Jaaaaaaaren geleden met de allereerste digitale camera's (ooit gewerkt met de Minolta DiMAGE7) was dat best wel een probleem.
Met de komst van een Nikon D100, daarna een D200, vervolgens een D700 en nu dan al weer een poosje een D800 zie je enorme verbeteringen in het dynamisch opname en weergave vermogen.

Hier eentje met een beperkte DOF (met opzet) van wat gebogen lijnen in een tulpenveld:

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8857/17157168790_9baff6837a_b.jpgTulip22 by Chasa:Imago, on Flickr

en een rechte variant:
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8779/17137301627_14105e954e_b.jpgTulip25 by Chasa:Imago, on Flickr

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Ik vind het best onplezierig om hetgeen wat het meest dichtbij is zo onscherp te zien. Bij de tweede valt dat gelukkig nog mee en zijn de rechte lijnen wel leuk, maar bij de eerste is bijna de halve foto onscherp (en scheef :P). Ik vind het helaas niet echt geslaagd :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik vind de kleurtjes niet lekker, doet mij een beetje chemish/onnatuurlijk aan

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:30
Hahn schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:52:
Ik vind het best onplezierig om hetgeen wat het meest dichtbij is zo onscherp te zien. Bij de tweede valt dat gelukkig nog mee en zijn de rechte lijnen wel leuk, maar bij de eerste is bijna de halve foto onscherp (en scheef :P). Ik vind het helaas niet echt geslaagd :)
Hmmm, ik ben het totaal niet eens met je :+
Ik vind dat onscherpe prima en de eerste staat wel recht, maar de tweede niet. Als ik naar de bloemen kijk. Daarom kijkt de eerste foto veel lekkerder weg voor mij. De eerste valt echt teveel naar links. Beiden foto's zijn wel mooi gevuld met bloemen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dat zou je denken, he? >:)
Dat de foto's niet recht staan... maar de horizon stond echt recht.
De tulpen waren allemaal naar één kant gebogen. En in combinatie met die gebogen lijnen (het was een klein stukje, raar gevormd land, waar ze in een soort van gebogen driehoek nog die kleur geplant hadden.

En dat de kleuren zo hard zijn, kwam door het harde licht erop. Echt, zonder zonnebril, met het blote oog deed gewoon pijn aan m'n ogen, zoveel licht werd er gereflecteerd.

Hier eentje waarbij de scherpte wel vanaf de onderzijde begint:
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8684/16724491323_83efd70680_b.jpgTulip21 by Chasa:Imago, on Flickr

[ Voor 46% gewijzigd door ehtweak op 03-05-2015 22:58 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ehtweak schreef op zondag 03 mei 2015 @ 22:54:
Dat zou je denken, he? >:)
Dat de foto's niet recht staan... maar de horizon stond echt recht.
De tulpen waren allemaal naar één kant gebogen. En in combinatie met die gebogen lijnen (het was een klein stukje, raar gevormd land, waar ze in een soort van gebogen driehoek nog die kleur geplant hadden.

En dat de kleuren zo hard zijn, kwam door het harde licht erop. Echt, zonder zonnebril, met het blote oog deed gewoon pijn aan m'n ogen, zoveel licht werd er gereflecteerd.

Hier eentje waarbij de scherpte wel vanaf de onderzijde begint:
[afbeelding]Tulip21 by Chasa:Imago, on Flickr
die is fijner qua kleuren, maar wel veel vignetting helaas.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Haha, die vignetting zit er voor het grootste deel opzettelijk in.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
Brr niks voor mij, die onscherpte. Beetje misselijkmakend, en draagt niets positiefs bij aan de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:52
@ehtweak:altijd goed om te experimenteren, maar niet alle experimenten lukken. Ook maar eens een plaatje van mijn kant.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7781/17382973761_5ef62b0855_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Herrick: rustgevend. Zou zo uit een folder voor een relax-retraite-aan-zee kunnen komen... :z
Dat kader had dan niet weer gehoeven.

Wel apart, die opmerkingen over de scheef staande tulpen; dat is helemaal juist! Ze stonden ook scheef, allemaal met het kopje/steel, schuin één kant op gebogen. En dat in combinatie met het afwijkende lijnenspel geeft die horizon-is-niet-recht verwarring. Juist daarom is het anders dan anders. >:)

De 'Zeelandbrug @ night' van M!chel vind ik ook een sfeervolle. Ook op groter formaat een prettige afbeelding.

En in het kader van anders dan anders:
Ketelhuisje
Menigeen zal er wel eens langs gereden zijn, net over de Ketelbrug, de A6 van Lelystad richting de Noordoostpolder.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7716/16757554164_19c6a2541a_c.jpgKetelhuisje04 by Chasa:Imago, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7696/17184605068_2c0f87a6ef_b.jpgKetelhuisje01 by Chasa:Imago, on Flickr

[ Voor 103% gewijzigd door ehtweak op 05-05-2015 23:27 ]

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1 ... 21 ... 45 Laatste

Let op:
Ook hier mag je reageren op je voorganger :) Dat houdt het topic waardevol voor iedereen. Denk daarbij aan het verkleinen van je foto's!