Mooi dat die hier staat, wou echt net op je FB foto reageren, maar hier is het een betere plek voor een reactie.
Wat meteen opvalt zijn de mooie kleuren en voorgrondscherpte, behalve de rechteronderhoek dan. Een kritisch puntje heb ik nog wel en dat is de scherpte van de lucht. Persoonlijk vind ik het een beetje afbreuk doen nu de CB mammatus onscherp en uitgerekt is. Ik neem aan dat dit je doel niet was of dat de wolk te snel trok icm je belichting? Ik denk namelijk dat je foto echt mega WOW was icm de kleuren als de mammatus"bollen" scherp en contrastrijk waren.
Wat ik overigens ook wel kan begrijpen hoor. Vooral omdat op die dag veel wind stond (dinsdag 31 maart?) en het dan nogal lastig kan zijn met de treksnelheid i.c.m. de soms donkere omgeving/lastig licht. Specifieke woelige luchten of verschijnselen doen het vaak beter naar mijn idee als ze scherp ogen, want wazig kan het net zo goed een vage CB zijn, zoals we die altijd al zien zonder enige randverschijnselen.
Voor de rest dus echt een mooie plaat.
(doet mij denken aan dat ik ook eens hyperfocaal onder de knie moet krijgen

)
@ marceltuit: ligt het aan
mijn beeldscherm of oogt hij vlak en grijzig met de kleuren? Ik weet niet goed te zeggen waar het aan ligt, misschien is ie te licht waardoor het zo lijkt... want de zon is al onder op je foto. Maar goed, kan ook aan mijn scherm liggen dus.