[Verzamel] Landschappen deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 22 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-04 17:32
@ehtweak Mooie combinatie zo in zwart/wit...met alleen een onderdeel gekleurd..

Ook hier een onweersfrontje over het landschap
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7762/16770794273_251757ec7c_c.jpgDSCN50251 by avtien, on Flickr

[ Voor 6% gewijzigd door Gene op 06-05-2015 16:24 ]

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik vind de lucht gaaf maar de voorgrond erg rommelig en daardoor afleiden. Je hebt ook niet echt een duidelijk onderwerp in je voorgrond.

Is het een idee om dat hek + schuren links te croppen?

@ehtweak: Leuk gebruik gemaakt van de selective toning. Wel heel hard contrast... maar ik weet niet of ik dat nu afbreuk doet aan de foto of niet.

Een van mezelf:

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5340/17311474190_7f0a4e1442_z.jpgA day at the beach by Erik Lanshof, on Flickr

Ik heb deze een paar maanden geleden geschoten toen ik met een vriend foto's wilde nemen in de duinen bij Den Haag en het weer in een keer echt slecht werd. Dat was een goede hagelbui, maar wel een mooie foto als resultaat.
Wat ik jammer vind is dat het hotel zo in het midden ligt, maar ik wilde en de zon rechts en de donkere wolken links in beeld hebben, dus kon het voor mijn gevoel niet anders kaderen.

[ Voor 24% gewijzigd door Boudewijn op 10-05-2015 23:11 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
ehtweak schreef op zondag 26 april 2015 @ 16:16:
Zat te twijfelen dit jaar; wel of geen tulpenbollenvelden vastleggen met de sensorchip... :N tot nu toe niet gedaan. Heb al zat materiaal van de afgelopen jaren. ;)

Iets heel anders. :Y
Gemaakt met een MF Arsat T/S 80mm objectief (made in Kiev) op een Nikon D700.
5 individuele opnames (zowel portrait als landscape) en gestitched met PTGui Pro:

[afbeelding]TaufersPano01 by Chasa:Imago, on Flickr

[afbeelding]TaufersPano02 by Chasa:Imago, on Flickr

Google maps locatie | Taufers, Süd-Tirol

Onderdeel van dit album: https://www.flickr.com/ph...s/72157651740976050/show/
Mooi landschap. :) De foto's met de bloemen vind ik wat te druk ogen, maar die zwart / wit met kleur oogt juist weer mooi rustig.
Gene schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:22:
@ehtweak Mooie combinatie zo in zwart/wit...met alleen een onderdeel gekleurd..

Ook hier een onweersfrontje over het landschap
[afbeelding]DSCN50251 by avtien, on Flickr
De lucht ziet er indrukwekkend uit en de kleuren vind ik mooi, al vind ik de lucht wel erg blauw. De paaltjes rechtonder storen misschien een beetje,
Boudewijn schreef op zondag 10 mei 2015 @ 22:57:
Een van mezelf:

[afbeelding]A day at the beach by Erik Lanshof, on Flickr

Ik heb deze een paar maanden geleden geschoten toen ik met een vriend foto's wilde nemen in de duinen bij Den Haag en het weer in een keer echt slecht werd. Dat was een goede hagelbui, maar wel een mooie foto als resultaat.
Wat ik jammer vind is dat het hotel zo in het midden ligt, maar ik wilde en de zon rechts en de donkere wolken links in beeld hebben, dus kon het voor mijn gevoel niet anders kaderen.
Het hotel vind ik er zo wel mooi bijstaan in het midden. De zonnestralen zien er indrukwekkend uit en de foto heeft mooie kleuren. Het geeft een mooi contrast hoe je het nu hebt, maar misschien zou de donkere plaatsen wat lichter kunnen maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Luxicon op 13-05-2015 02:19 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Luxicon schreef op maandag 11 mei 2015 @ 00:18:

Het hotel vind ik er zo wel mooi bijstaan in het midden. De zonnestralen zien er indrukwekkend uit en de foto heeft mooie kleuren. Het geeft een mooi contrast hoe je het nu hebt, maar misschien zou de donkere plaatsen wat lichter kunnen maken.
Heb mijn foto wat opgetrokken (darks en shadows op 100%, en de exposure verlaagd) maar echt beter vind ik hem niet geworden. De zonnestralen zie je beter, en dat is wel gaaf... dat dan weer wel.
Ben ik niet subtiel genoeg of mis ik wat? :)

Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/8/7722/17392188739_759834af9d_c.jpgA day at the beach II by Erik Lanshof, on Flickr
Of wel? merk nu wel het verschil tussen mijn oude TN panelen en mijn macbook pro... die laatste geeft de foto heel veel minder mat weer.
Het is niet een landschap met veel uitzicht zoals de meeste foto's in dit topic, maar van mij deze keer een boomstam. Ik ben er nog niet over uit of ik tevreden ben het de het groen. Dat komt omdat een foto waar ik hiervoor mee bezig was een andere tint had die ik hier ook wilde, maar dat was nog niet gelukt. Ik denk dat de foto dan wat rustiger oogt.

[afbeelding]
Zag hem gisteren, nu stuk.

[ Voor 5% gewijzigd door Boudewijn op 13-05-2015 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Boudewijn schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 02:17:
[...]

Heb mijn foto wat opgetrokken (darks en shadows op 100%, en de exposure verlaagd) maar echt beter vind ik hem niet geworden. De zonnestralen zie je beter, en dat is wel gaaf... dat dan weer wel.
Ben ik niet subtiel genoeg of mis ik wat? :)

[afbeelding]A day at the beach II by Erik Lanshof, on Flickr
Of wel? merk nu wel het verschil tussen mijn oude TN panelen en mijn macbook pro... die laatste geeft de foto heel veel minder mat weer.

[...]

Zag hem gisteren, nu stuk.
Bedankt voor het doorgeven. :) Ik heb de link maar weggehaald, want ik ben er (nog) niet tevreden mee.

@jouw foto: als je beiden vergelijkt is de laatste wel een stukje lichter in de shadows geworden.
Links op de foto blijft het wel erg donker. Ik denk dat als je het erg veel op laat lichten, dat je nogal wat ruis op die plekken krijgt. De duinen rechts vind ik wel mooi zo.

Hierbij van mij een andere foto:
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5348/16936183603_540dc3e89b_c.jpg

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Luxicon schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 02:26:
[...]

Bedankt voor het doorgeven. :) Ik heb de link maar weggehaald, want ik ben er (nog) niet tevreden mee.

@jouw foto: als je beiden vergelijkt is de laatste wel een stukje lichter in de shadows geworden.
Links op de foto blijft het wel erg donker. Ik denk dat als je het erg veel op laat lichten, dat je nogal wat ruis op die plekken krijgt. De duinen rechts vind ik wel mooi zo.
Ja hij is niet heel slecht, maar ben er niet echt tevreden over. Heb mijn analoge camera hopelijk ook nog een paar opnames gemaakt die gelukt zijn, eens kijken of ik die wat kan pushen (de DR is imo gewoon beter dan van die crappy 5D3 waar bovenstaande mee gemaakt is :+).
Hierbij van mij een andere foto:
[afbeelding]
Ik vind je onderwerp zowel horizontaal als verticaal extreem gecentreerd. (ja dat is een dingetje bij mij :+) . Daarbij vind ik lucht noch voorgrond extreem boeiend tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Boudewijn schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 02:31:
[...]

Ja hij is niet heel slecht, maar ben er niet echt tevreden over. Heb mijn analoge camera hopelijk ook nog een paar opnames gemaakt die gelukt zijn, eens kijken of ik die wat kan pushen (de DR is imo gewoon beter dan van die crappy 5D3 waar bovenstaande mee gemaakt is :+).

[...]
Ik vind je onderwerp zowel horizontaal als verticaal extreem gecentreerd. (ja dat is een dingetje bij mij :+) . Daarbij vind ik lucht noch voorgrond extreem boeiend tbh.
Met een anologe camera nog wel. Komt het er dan op neer dat je de foto's laat ontwikkelen?

Thanks voor je commentaar. Het is geen spannend compositie of iets degelijks inderdaad. Wat mij denk ik inspireerde was deze foto. Niet dat ik expres daarom de foto nam, maar ik dacht eraan toen ik aan het nabewerken was. Die foto is uiteraard een stuk spannender met die lucht en omgeving :P

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Luxicon schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 02:37:
[...]

Met een anologe camera nog wel. Komt het er dan op neer dat je de foto's laat ontwikkelen?
Kleur gaat naar de HEMA en scan ik daarna in.
Monochroom doe ik zelf. Tijdje wel mee lopen klooien maar nu gaat het wel weer qua ontwikkelen.

Daarna scannen en bewerken. Zeker monochroom heb je genoeg bereik, zie ook dit soort platen:
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5594/14901111722_66f5b048b9_s.jpgimg030.jpg by Erik Lanshof, on Flickr
offtopic:
En dat rolletje was 14 jaar over datum :X

Voor mijn gevoel haal je gewoon meer dynamisch bereik dan digitaal. Staat wel meer gepruts/gepiel en stof tegenover. Heeft beide zo wel zijn charmes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 17:15

the mod man

iets van beeldmaker

@ boudewijn, Ik kon er zo snel (2 minuten) dit van maken. Mocht je het niet op prijs stellen haal ik hem meteen weer weg.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/c3YF1QOuS4ZrxOtAsyJgLlE7/medium.jpg

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
Gene: lekker die wolken zo op klaarlichte dag

Boudewijn: Ik vind hem wel netjes zo. Compositie is vrij oke en die sunrays zijn wel lekker. Mag misschien wat dramatischer.

Luxicon: vind hem wat saai. Hou sowieso niet zo van foto's met heel erg standaard dag licht. Daarbij vind ik het onderwerp ook niet heel interessant.

Ik was een tijdje terug met die 2 extreme weersdagen ook weer even in de polder:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8842/17539193916_739052964b_c.jpgMammatus by Albert Dros, on Flickr

[ Voor 20% gewijzigd door adros op 14-05-2015 23:21 ]

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
@adros: mooie lucht. Je ziet goed hoe dreigend die is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Laatst online: 08:36
adros: Lekker dramatisch :) De horizon lijkt heel licht vervormd te zijn (staat beetje bol), maar voor de rest prima plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Eens met mijn bovenburen, wellicht zou je die hangende wolkenzakken wat meer kunnen aandikken met lokale clarity brush voor een ietwat meer dramatischer effect?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Deathchant schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 17:49:
Eens met mijn bovenburen, wellicht zou je die hangende wolkenzakken wat meer kunnen aandikken met lokale clarity brush voor een ietwat meer dramatischer effect?
klopt , horizon staat idd wat bol! Aandikken gaat hem niet meer worden, de wolken zijn namelijk al behoorlijk aangedikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

the mod man schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 02:54:
@ boudewijn, Ik kon er zo snel (2 minuten) dit van maken. Mocht je het niet op prijs stellen haal ik hem meteen weer weg.

[afbeelding]
Nee is prima, wordt zelfs gewaardeerd. Hoe heb je dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Laatst online: 15-09 17:15

the mod man

iets van beeldmaker

Boudewijn schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 22:17:
[...]

Nee is prima, wordt zelfs gewaardeerd. Hoe heb je dit gedaan?
In photoshop de foto dupliceren, blend mode multiply, met een mask de duinen iets maskeren (gradient) eroverheen en wat spelen met de opacity. Daarna een curve layer om het geheel op te lichten en daarna nog een curve met mask om selectief de donkere vlekken wat extra op te lichten (of om het te lichte weer donkerder te maken, weet niet meer welke van de 2)

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the mod man schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 22:31:
[...]

In photoshop de foto dupliceren, blend mode multiply, met een mask de duinen iets maskeren (gradient) eroverheen en wat spelen met de opacity. Daarna een curve layer om het geheel op te lichten en daarna nog een curve met mask om selectief de donkere vlekken wat extra op te lichten (of om het te lichte weer donkerder te maken, weet niet meer welke van de 2)
Heb je hiervan misschien een tutorial op internet? Vind het resultaat behoorlijk vet namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09 21:50
@ Luxicon - Een reproductie van een tropisch setting zal hier moeilijk zijn. Ik zie hier een niet echt spannende compositie. Een boerderij in de verte, gras en wat lucht. Ik zou of meer naar voren gegaan zijn en dan of voor 1/3 of 2/3 verhouding gegaan zijn.

@ Adros - Dat zijn inderdaad de luchten die wilt tegenkomen. Nice.

@ Boudewijn - Links zie ik diverse toppen van woningen boven de duinen uitsteken. Die mis ik graag. De industrie vind ik dan weer minder storend. Gezien de kleurstelling geeft dat wel een bepaald dramatisch effect aan de foto.

Gisteren even bij het Noarderleech (Hallum, Friesland) geweest. 5 km over/door/op/in de ganzestront gelopen en dan kom je ineens een ganzenstrontvrije plek tegen. Je hoopt op wat zon, maar weinig anders gezien dan wolken. Dan maar je lens naar beneden richten.

Het valt nu wel erg op de dat 16-50 kitlens wel erg zwak is in de hoeken.Tips, tricks (?)

Shoot!
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8792/17459299830_813b473bfc_z.jpg#Noaderleech, #ItFryskeGea #Buitendijks #Fryslan #Friesland by Cedras Liggiegoet, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@cedras; Toffe plaat, toen ik je plaat zag zonder de tekst te lezen dacht ik dat het een of andere woestijn als Death Valley oid was; maar is dus Friesland. Tof! Mooie plaat. Enige minpuntje vind ik die 'plukjes' die er her en der liggen; die verstoren de abstractie van de foto een beetje.

@adros: Idee is gaaf, voorgrond is erg gaaf en lucht indrukwekkend; toch vind ik de lucht op de een of andere manier 'nep' overkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
marceltuit schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 22:33:
@cedras; Toffe plaat, toen ik je plaat zag zonder de tekst te lezen dacht ik dat het een of andere woestijn als Death Valley oid was; maar is dus Friesland. Tof! Mooie plaat. Enige minpuntje vind ik die 'plukjes' die er her en der liggen; die verstoren de abstractie van de foto een beetje.
Aan de andere kant: Cedras geeft er hiermee wel een eigen draai aan. Zonder die plekken (die mij dus niet zo storen) zou het een exacte/steriele kopie zijn van de talloze foto's uit Death Valley die je bij wijze van spreken zelfs op stock photo sites zou kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

blacktarantulaX schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 22:37:
[...]

Aan de andere kant: Cedras geeft er hiermee wel een eigen draai aan. Zonder die plekken (die mij dus niet zo storen) zou het een exacte/steriele kopie zijn van de talloze foto's uit Death Valley die je bij wijze van spreken zelfs op stock photo sites zou kunnen vinden.
Zeker met je eens, alleen daarvoor vind ik ze dan weer te weinig opvallend/onderscheidend.

Wellicht hadden ze dan iets opvallender in beeld gemoeten oid (vind ik dan)

Maar goed smaken verschillen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
marceltuit schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 22:33:

@adros: Idee is gaaf, voorgrond is erg gaaf en lucht indrukwekkend; toch vind ik de lucht op de een of andere manier 'nep' overkomen...
haha, ik dacht dus ook gelijk aan death valley bij deze plaat he :D Die plukjes, ik vond het net kogelgaten lijken ofzo :D Erg interessante plaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09 21:50
adros schreef op zondag 17 mei 2015 @ 00:14:
[...]

haha, ik dacht dus ook gelijk aan death valley bij deze plaat he :D Die plukjes, ik vond het net kogelgaten lijken ofzo :D Erg interessante plaat!
Dan neem je Death Valley wel heel erg serieus. :)

Maar goed, het is dus gewoon Nederland dit. Heb nog geen gedacht gevormd over die plukjes en dat ga ik waarschijnlijk ook niet doen. Toch interessant om te zien waar men allemaal wel niet op let.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@adros; het lijkt 'Tornado alley' in de polder wel. >:)

Hier nog een oudje. Geschoten in hoog zomer 2007, midden op de dag, felle zon, harde contrasten. Met een camera die nog niet zo goed met het enorme dynamische bereik om kon gaan:

Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/8/7671/17632036368_5a116775ee_c.jpgLangtaufers2007Pano01 by Erik Haak, on Flickr
"Der Weg ist das Ziel"

GPS locatiedata

[ Voor 15% gewijzigd door ehtweak op 18-05-2015 16:12 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
@ehtweak: vind de dynamic range van deze plaat anders prima :) Niks mis mee. Mooie plaat ook wel. Wel standaard licht, maar verder top.

deze vorige week geschoten: Mensen denken altjd dat je de zeelandbrug alleen mooi met zonsopgang kan fotograferen, maar dat is dus helemaal niet nodig :)

Voor de verandering ook maar eens een watermerkje geadd aangezien mijn vorige platen vaak extern gelinkt worden zonder naamsvermelding...

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5344/17816574842_9526a7ca8e_c.jpgInfinity - Zeelandbrug by Albert Dros, on Flickr

[ Voor 11% gewijzigd door adros op 19-05-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@cedras: Mooie bijna abstracte foto, oogt erg "on-Nederlands". :)

@ehtweak: Zeker een mooie locatie, echter weet ik niet waar ik naar moet kijken. Je mist wellicht een beetje een onderwerp?

@adros: Vet hoor. Mooi sfeertje en lekker "glad" water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Leuk dat je dat opmerkt, @GuidoH: het onderwerp is het geheel. Er is ook niet één ding bijzonder, het is het imposante uitzicht als totaalplaatje.

Dat is nou juist het bijzondere aspect van berg panorama's (in hoge resolutie). Je kunt naar hartelust de omgeving verkennen. 8)
En het paadje geeft de richting aan, van hier tot ginder... Met hiken is de top niet het doel, maar de weg op zich...

Maar het zal wel komen met dit soort onderwerpen dat het je zelf ook moet interesseren c.q. een liefhebber zult moeten zijn van dit soort scenery.
Ik merk dat wel vaker; je vindt het prachtig, of het zal wel... :|

Beetje zoals die droomview van de Zeelandbrug, het gaat niet om één pijler, het gaat om het geheel van voorgrond, het melkige water en de naar het verdwijnpunt wijzende brug. Met daarover heen de tinten in het lucht er boven.

[ Voor 23% gewijzigd door ehtweak op 19-05-2015 22:26 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ah, die eeuwige Zeelandbrug. Vind dat je 'm mooi op de plaat hebt gezet :) Kleuren komen lekker uit, stenen onderin geven mooi evenwicht, goed lijnenspel ook met de wolken erboven. Er lijkt alleen wel aardig wat kleurruis in het deel rechts- en middenonderin te zitten, of ligt dat aan mij?

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
@adros: kleuren vind ik wel goed, maar de foto zelf werkt niet voor me (mss de brug wat te hoog in de foto?). Ik zie bij deze brug ook liever geen land meer (rechts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

moozzuzz schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 00:13:
@adros: kleuren vind ik wel goed, maar de foto zelf werkt niet voor me (mss de brug wat te hoog in de foto?). Ik zie bij deze brug ook liever geen land meer (rechts).
Mee eens. Vind de brug een beetje wegvallen tov de voorgrond. Verder zou ik de horizon compleet plat shoppen onder de eerste twee (links) brugbogen. Staat wat cleaner.

Verder een prachtige plaat trouwens! :)

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 21:21
@Cedras Gave plaat, prachtig gebied daar. Iedere keer is het weer anders.
@ehtweak Ondanks het 'saaie' licht een prima plaat. Moet je je voorstellen hoe dit lijkt tijdens het gouden uur bijvoorbeeld.
@adros Nette plaat van een veel gefotografeerd object. Mooie voorgrond, lekkere kleuren.

Paar weken geleden Noord-Brabant weer eens bezocht:

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5334/17209769984_68b801f6c5_c.jpgLeenderbos by Olger Ernst, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

@Heintzer Mooie plaat! Prachtige bewolking en kleur. Had het persoonlijk nog mooier gevonden als er meer lucht op zou staan en minder struik. Daar dwalen m'n ogen toch snel naar toe. Plus dat de boom op de voorgrond wat meer geïsoleerd lijkt op die manier.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 18:03

Barrycade

Through the...

Adros: mooi en ook leuk om de brug ook eens van de andere kant te zien.

Heintzer: ook zo'n nette plaat.

Ik ook een bijdrage:Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/8/7747/17314304733_4fa4005573_c.jpgGreen sunset / Wittelterweg zonsondergang by Barry B., on Flickr

Drents landschapjes bij zonsondergang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Heintzer: Lekkere kleuren in je foto! Het enige wat ik niet heel mooi vind is de voorgrond, maar doe je weinig aan ;) Misschien meer richting het water lopen, al verlies je daarmee wel de boom in je foto natuurlijk.
@Barrycade: Prima foto. Hij kijkt wat mij betreft lekkerder weg wanneer je de lijn van de greppel in het midden van de foto plaatst.

Aekingerzand:
Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/aekingerzand800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Barrycade: Het lijkt erop alsof je net deze vóór het gouden uurtje hebt gemaakt. Ik zou nog een half uurtje o.i.d. hebben gewacht voor net wat zachter/warmer licht denk ik.

HMJ: Wauw, wat een bazenfoto. Ik weet niet, de foto is inhoudelijk redelijk simplistisch, maar toch vind ik de compositie echt enorm gaaf. Enige smetje is de vignettering rechtsboven. Maar voor de rest echt een hele fijne foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 09:38

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Afbeeldingslocatie: https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/582702_3179486224721_1663669910_n.jpg?oh=90153845e2c6b793f0f871d40173c16e&oe=55C974C4

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 21:30
@0stone0: Zou je ook commentaar kunnen geven op voorgangers? Nu lijkt het net alsof je je foto hier alleen maar dumpt. Misschien ook een korte omschrijving geven bij je foto. Waar is ie genomen bijvoorbeeld?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De Aekingerzand foto vind ik qua compositie wel goed.
Maar ik mis wat pep/pop, het mag best wel een beetje meer zijn qua contrast/intensiteit. Nu oogt het een beetje flauw(tjes). Vooral links, op de voorgrond, mis ik reliëf/contrast in het zand. (?)
Wellicht een kandidaat voor Z/W omzetting?

[ Voor 13% gewijzigd door ehtweak op 22-05-2015 12:25 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

ehtweak schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:22:
De Aekingerzand foto vind ik qua compositie wel goed.
Maar ik mis wat pep/pop, het mag best wel een beetje meer zijn qua contrast/intensiteit. Nu oogt het een beetje flauw(tjes).
Wellicht een kandidaat voor Z/W omzetting?
Hier ben ik het gedeeltelijk wel mee eens. Vooral het verschil tussen het zand en de lagere bewolking zou wat beter kunnen. Al lijkt me dat wel lastig.

Verder zou ik er weinig aan doen. Interessante plaat :)

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
@heintzer: mooie plaat. Ik vind de voorgrond juist mooi. Interessante texture. Mag van mij wel IETS meer kleur in, maar ik ben nou eenmaal een kleurenfreak :)

@barrycade. Prima foto. Niet heel spectaculair ofzo. Denk aan je lijnen wat iemand hier boven ook al zei. Foto had lekkerder gekeken als die greppel net in het midden zat :)

@0stone0: wel even commentaar geven op de rest. En er mist ook een beschrijving. Mooie locatie, maar foto is verder niet speciaal.

@hmj : prachtige plaat. Ook lekkere frisse toning met een tikkeltje retro feeling. Die texture van het zand is echt prachtig op de voorgrond zo. En je hebt er zo'n prachtfoto van kunnen maken met niet eens 'speciaal' licht! Ik kan er weinig over meer over zeggen. Gewoon echt een top plaat!

En om dan maar de lijn van 'simplicity' voort te zetten, eentje die ik van de week spotte in de polder:

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5321/17711237569_9d6ee8e0e5_c.jpgThe Split by Albert Dros, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Als de horizon iets hoger lag, zodat je 1/3 lucht hebt, dan was ie helemaal in evenwicht. Verder mooie plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

adros schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:56:
En om dan maar de lijn van 'simplicity' voort te zetten, eentje die ik van de week spotte in de polder:

[afbeelding]The Split by Albert Dros, on Flickr
_/-\o_ Hele vette, scherpe plaat!

Geen kritiek, maar wel een kleine opmerking... zou helemaal onder het kopje simplicity gevallen zijn als er helemaal geen bewolking was geweest. Dan heb je drie mooie symmetrische kleuren. Nog een keer terug misschien? :P

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
@universal creations. Nee ik wilde hem juist zo. Horizon staat perfect in het midden zodat er precies een '3 way split' ontstaat.

@bzrk80: ik vond hem zo juist mooi, omdat er rechts iets anders is als links, dat maakt de split compleet. Rechts is zeg maar geel in de lucht, fris in het gras, links is 'dood' en ook een kale kleur blauw. Was perfect geweest als er links wat donkere stormwolken hadden gehangen :) En over nog een keer terug gaan: dat heb ik dus al gedaan :D toen was het alleen helaas 'minder'

[ Voor 10% gewijzigd door adros op 22-05-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Een 3 way split is in mijn ogen 3 gelijke delen. Nu heb je meer lucht dan gras of zand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Universal Creations schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 13:15:
Een 3 way split is in mijn ogen 3 gelijke delen. Nu heb je meer lucht dan gras of zand.
dat is zo, maar ik vind het juist zo lekker hier dat het middelpunt nu precies in het midden zit. De versie die jij voor ogen hebt heb ik trouwens ook, maar kijkt een stuk minder lekker (voor mij dan) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Daar ben ik toch benieuwd naar, misschien worden we het dan wel eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

adros schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 13:14:
@bzrk80: ik vond hem zo juist mooi, omdat er rechts iets anders is als links, dat maakt de split compleet. Rechts is zeg maar geel in de lucht, fris in het gras, links is 'dood' en ook een kale kleur blauw. Was perfect geweest als er links wat donkere stormwolken hadden gehangen :) En over nog een keer terug gaan: dat heb ik dus al gedaan :D toen was het alleen helaas 'minder'
Zo kun je hem uiteraard ook interpreteren. Het blijft natuurlijk een momentopname.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
ja ach dat is ook juist het leuke. Iedereen heeft zijn eigen visie. Vooral bij dit soort platen ziet iedereen het toch op zijn 'eigen' manier. En ik denk eigenlijk dat iedereens visie hier op deze plek toch een prima shot oplevert, want het is uiteindelijk wel de split op locatie die dit shot maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Universal Creations schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 13:15:
Zo werkt compositie niet. Het is geen wiskundige bepaling van oppervlaktes :p

De grond is sowieso een tweedeling, dus die zal altijd een centrale compositie hebben. Dan is het onlogisch om de horizon in rule-of-thirds te plaatsen, want dan mix je centrale compositie met rule-of-thirds.

Het is dan ook niet echt een 3-way-split, zoals Adros al aangeeft is er namelijk ook een split in de lucht; links saai blauw, rechts mooie warme wolken. Perfect voor een centrale compositie.

Om maar te tonen hoe de rule-of-thirds versie eruit zou zien:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZImGMHT5CsFNKEZ60UyiiCUo/full.png

Je ziet meteen dat de compositie niet past in de rule-of-thirds verdeling.

[ Voor 4% gewijzigd door link0007 op 22-05-2015 14:44 ]

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

link0007 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 14:24:
[...]

Je ziet meteen dat de compositie niet past in de rule-of-thirds verdeling.
MOET dat dan? :S

Het is toch een bijzondere d:)b opname?! Van een situatie die je niet alle dagen tegenkomt.
f*ck rl-of-3rds. >:)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
@HMJ, mooie, simpele compositie. Fijne plaat.
@Adros, van hetzelfde, mooie, simpele compositie / lijnen. Fijne plaat.
Universal Creations schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 13:11:
Als de horizon iets hoger lag, zodat je 1/3 lucht hebt, dan was ie helemaal in evenwicht. Verder mooie plaat.
Hmm, ik zou denken dat de voorgrond dan wat teveel aandacht krijgt, individuele grassprieten e.d., omdat je dan de camera naar voren kantelt. Ik zou zelf ook denken dat de huidige compositie de beste is. Als je wat minder lucht zou willen, zou ik een stuk van de bovenkant af croppen, zodat je een plattere foto krijgt, maar niet meer voorgrond / andere hoek op de voorgrond krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:25
@Adros:

heerlijke plaat! Geweldig lijnenspel. Echt super strak gepositioneerd! :D
En de kleuren zijn ook super. Wat een mazzel had je daar met de lucht.

Ik zeg.... nominatie hotshot voor mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een 3-way-split niet iets anders dan rule-of-thirds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gave plaat adros. :)
In tegenstelling tot UC heeft een lagere horizon echter mijn voorkeur, maar dat is een klein puntje op een anderszins goede foto.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
@adros: Ik vind het groen wat chemisch gesatureerd :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@adros: Vette plaat hoor! Hoe komt het alleen dat hij in het midden donkerder is dan aan de randen? Lijkt wel negatieve vignette op tr zitten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
adros schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 13:14:
@universal creations. Nee ik wilde hem juist zo. Horizon staat perfect in het midden zodat er precies een '3 way split' ontstaat.
Mee eens, de vlakverdeling 25% 25% 50% werkt erg lekker! :)

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Wow, een paar mooie platen op de vorige pagina van Heintzer, Barrycade, HMJ en adros.

Ik moet zeggen dat ik bij adros de verdeling wel goed vind. Als de lucht strak blauw was geweest had ik de horizon hoger gewild, maar door de verschillende kleuren in de lucht en de bewolking krijgt de foto al een betere balans. Niks aan doen dus.

Ik heb de laatste tijd weinig tijd voor fotografie (zeg maar gerust het hele afgelopen jaar trouwens), dus ik zit nog steeds bij de bloemetjes van een maand geleden. :)

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5328/18096532221_dbd8783845_b.jpgWatering Flowers 2 by Robert Spanjaard, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmmm hij oogt een beetje contrastloos....voor de rest leuk gedaan. Ik zou de horizon nog IETSJE rechter zetten. Hij lijkt wat naar rechts te hellen.

Nog eens eentje van mij:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7791/18385229652_149dd7e6a5_c.jpg

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Hoi, ben nieuw in dit deel van GoT! :)

@RSpanjaard: mooie, rustige plaat. Gaaf dat licht over het veld met tulpen, die daardoor anders van kleur lijken (of toch zijn?). Enige puntje is die linker spuitarm die net niet volledig zichtbaar is (gecropped?).
@Deatchant: Beetje blauw en misschien iets te 'krap' for my taste, maar wel een erg sfeervolle plaat! Waar heb je die genomen?

Heb zelf met mijn 2 zwagers een aantal weken terug de West Highland Way gelopen in Schotland. Daar tussen de druppels door ook nog wat kunnen fotograferen. Erg lastig om uit een reeks van 35 die ik zelf 'oke' vind de mooiste te kiezen, maar ben uiteindelijk wel benieuwd naar jullie op/aanmerkingen op deze plaat. Heb em al wel bewerkt (misschien wel iets in doorgeschoten) maar vind zelf de omgekeerde parabool en de slingerende weg wel interessant kijken. De foto is overigens gemaakt in RAW met een D3200 + 35mm f1.8 DX.

Afbeeldingslocatie: http://i288.photobucket.com/albums/ll197/werkenslaap/DSC_0514%201%2020_zpsfc3klqir.jpg

Edit: oei Photobucket doet wel iets met de verscherping lijkt ?

[ Voor 5% gewijzigd door werkenslaap op 04-06-2015 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Niet online
Mooi, van mij mogen de shadows in de voorgrond nog wat opgehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
@deathchant: vind deze plaat wel wat hebben. Valt misschien wel wat meer uit te halen qua toning. Mag van mij nog wel iets dramatischer. Is met dodge/burn ook wel mooi contrast uit te halen door het bij de huisjes iets lichter te maken (dat zit eigenlijk al in het shot, bij dat wat groenere gedeelte), middelste laag rotsen wat donkerder, bovenkant wat lichter. Ach, lastig uit te leggen. Vind het zo ook al een vrij mooi shot, wel iets blauwig.

@werkenslaap: typische schotse highland plaat. Mooi qua compositie. Had misschien een heel klein beetje minder lucht gemogen zodat de inham in het midden precies in het midden van de foto valt. Hij valt mij nu net iets te laat. Verder mooi!

Ik had deze nog liggen uit marken; geen leuke huisjes, geen vuurtoren, maar de ijsbrekers :) En dat op klaarlichte dag! Genomen met mijn nieuwe speeltje: de 16-35 Zeiss en ja, hij is scherp!: Kritiekpuntje op mezelf: Gras linksonder leidt wat af. Had ik eigenlijk gewoon met m'n handen weg moeten halen daar bij het maken van het shot. Niet goed gezien.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8853/18454207141_78ac5737d3_c.jpgIcebreakers Marken by Albert Dros, on Flickr

[ Voor 8% gewijzigd door adros op 04-06-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 21:11

Karel V

Een simpele ziel

Wooow, prachtig shot adros, kan zo in het showcase topic. Die brekers krijgen de volle aandacht en dat komt vooral door alle technische en compositionele keuzes die jij hebt gemaakt! Keurig uitgewerkt, en nee, ik heb geen commentaar ;)

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
@werkenschaap Is niet gecropt. Van de linkerarm staat nu ongeveer 1/3e op de foto; de hele arm erop was simpelweg geen optie zonder een compleet andere (IMO slechtere) foto te krijgen. De kleur van de tulpen is redelijk natuurgetrouw. Ze zullen iets warmer zijn door de naderende zonsondergang, maar dat heb ik bijna helemaal gecorrigeerd met de witbalans om de foto lekker fris te houden.
Van jou trouwens ook een lekkere plaat. Mooie lijnen, goed in balans. Misschien kan 'ie nog iets dramatischer door met contrast van voorgrond en lucht te spelen, maar zelf houd ik ook wel van natuurlijk ogende foto's.

@adros: Schitterende voorgrond eigenlijk is alles daaraan perfect, maar de lucht vind ik iets te verzadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

werkenslaap schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:26:

@Deatchant: Beetje blauw en misschien iets te 'krap' for my taste, maar wel een erg sfeervolle plaat! Waar heb je die genomen?
Flodigarry, Schotland, 24 mei 2015 ;)
Oh het was 23:00 's avonds dus je ziet hier op de foto wat je in het echt ook zag ;)

Over jouw foto....jammer he als het zo'n grijs weer is. Ondanks dat iedereen altijd zegt dat bewolking de beste softbox is die je kunt hebben (en de kleuren echter overkomen), vind ik het maar niks. Ik heb liever wat meer speling tussen lights and shadows.

Uiteraard ken ik de west highland way ook, en helaas is het vaak tot in mei nog erg dor, bruinig en gelig.

@adros, ik snap wat je bedoelt....Ik bewerk foto's eigenlijk totdat ze zo zijn zoals ik het in werkelijkheid gezien heb, het was zeer late schemering en het blauw is zoals het echt was. De huisjes lichter maken....dat had ik eerst gedaan, maar vond ik te neppig overkomen. Ik ken niks van photoshop en doe alles met lightroom only.

Over jouw foto. Kleuren zijn fantastisch. De lange sluitertijd doet wonderen voor het water, maar de rust die je daarmee creeert, zie ik in de lucht niet terug helaas. Aan de andere kant geeft het wel gevoel van beweging, wat ook weer mooi is met die stijger naar het midden toe....

[ Voor 29% gewijzigd door Deathchant op 04-06-2015 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:25
Lekkere plaat adros!

Het is overigens dat je zelf over het gras linksonder begint. Was mij in eerste instantie niet eens echt opgevallen. Zou zelf die drie torens links aan de horizon weg gepoetst hebben. Weet dat ze er wel horen, maar die drie puntjes storen me meer dan het gras linksonderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Bedankt voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
adros: Eens met PdeBie. Lekkere plaat, gras viel mij eerst ook niet op (zou me naderhand denk ik wel opvallen, vooral de langste spriet), torens zou ik ook wegclonen. Nog een klein dingetje: de vignettering mag iets minder wat mij betreft. Verder prima!

Hier nog een stadslandschapje, geïnspireerd door Sj44k13 een tijdje terug.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/353/18424562650_466a7bffae_c.jpg

Het licht is nogal hard in deze, maar het is dan ook dat ik door een volle agenda afgelopen jaar helemaal afgeleerd ben om zonsopgangen enzo te pakken - en uberhaupt landschappen te schieten eigenlijk. Moet er weer even inkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
blacktarantulaX schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:33:
adros: Eens met PdeBie. Lekkere plaat, gras viel mij eerst ook niet op (zou me naderhand denk ik wel opvallen, vooral de langste spriet), torens zou ik ook wegclonen. Nog een klein dingetje: de vignettering mag iets minder wat mij betreft. Verder prima!

Hier nog een stadslandschapje, geïnspireerd door Sj44k13 een tijdje terug.

[afbeelding]

Het licht is nogal hard in deze, maar het is dan ook dat ik door een volle agenda afgelopen jaar helemaal afgeleerd ben om zonsopgangen enzo te pakken - en uberhaupt landschappen te schieten eigenlijk. Moet er weer even inkomen :)
Ik denk dat het licht je inderdaad parten speelt hier. Misschien een keer 's ochtends terugkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
@blacktarantulax : prima zomers plaatje. Zoals je zelf al zegt is het licht wel wat hard :)

Mijn nieuwe recordfotoo op flickr :D :

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8871/18556751445_9a008167d7_c.jpgTypical Dutch! by Albert Dros, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@andros: Inderdaad, hiermee trek je zeker wereldwijde aandacht! :)F

Op het gevaar af, afgeknald te worden, maar ik moet het toch ff kwijt: jij bewerkt je foto's nogal 'extreem' (om het voorzichtig uit te drukken ;) ). Waarom zulke extreme bewerkingen nou altijd zo veel aandacht trekken c.q. als 'mooi' ervaren worden, is mij niet altijd helemaal helder. :?

Begrijp me goed; ik zeg niet dat het fout of goed is, ik verbaas me er alleen over dat klaarblijkelijk heden ten dage alles over-the-top moet zijn... (?) :X

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
@ehtweak: het hoeft niet over de top te zijn hoor. Maar deze plek is echt al duizenden keren gefotogrageerd, en dan probeer ik het toch zo mooi mogelijk vast te leggen. Tuurlijk speelt de bewerking een grote rol, maar wat een nog grotere rol speelt is de timing en licht van een shot. Zonder dat heb je ook geen uitgangspositie :)

En wat mooi ervaren wordt, en qua andacht, dat zijn toch met name kleuren. Je kan een heel simpel iets vastleggen tijdens een prachtige zonsopgang en ondergang, wat het een prachtplaat kan maken. Je kan ook een prachtig kasteel vast leggen op klaarlichte dag met extreem 'hard' licht. Dan is dat 'standaard' shot met prachtige zonsondergang toch vaak een stuk mooier. Licht en kleuren zijn wat mij betreft 75% van een foto.

En dan kom je ook weer bij de mening uit wat 'over-de-top' is. Volgens mij hebben we die discussie al eerder gevoerd :) Voor mij is over de top dingen die technisch niet kloppen. Zoals een hdr waarbij de kleuren overal clippen, of een saturatie over de top waarbij de hele boel clipt. Kleuren op een goede manier aandikken en details uit een foto halen zonder te ver door te slaan is naar mijn mening niet over de top. Maar iedereen kijkt hier anders tegen aan. Zo vindt mijn buurman een foto al over de top als je er ook maar IETS aan doet in photoshop: "dan is het niet natuurlijk meer" zegt hij dan. Ik vind eigenlijk RAW (zo plat als ze bij mij uit de cam komen) juist totaal niet 'natuurlijk'. Dat is puur om een zo groot mogelijke dynamic range vast te leggen, om dan later al het detail, of meer, uit een foto te halen om het zo 'werkelijk' mogelijk (of mooier dan het werkelijk is) weer te geven :)

Mijn achtergrond is tevens ook grafisch vormgever, dus ik ben nou eenmaal van de bewerking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 19:34
@Adros, kan je misschien in een nieuw topic het origineel zoals uit je camera, en het uiteindelijke resultaat plaatsen met daarbij wat je precies gedaan hebt waarin. Of misschien kan je er een video van maken en die delen met ons. :)

Dat zou ik wel leerzaam vinden!

Edit: goeie foto trouwens! :+

[ Voor 19% gewijzigd door stimm op 09-06-2015 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:18
Het is dan ook een omgeving zoals buitenlanders ons landje kennen, dat doet het vaak al erg goed in het buitenland. Ik vind de bewerking wel fijn kijken. Soms lees ik: "zo zag het er in het echt ook niet uit dus hij is te bewerkt", maar dan zou je ook geen long exposures meer mogen maken want je ziet de wolken en het water in het echt ook niet zoals in een long exposure.
Zelfs als je een mega grote drol in het water zou soepen zou ik de foto nog mooi vinden.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Proficiat. Wat mij betreft ga je hier ook net iets te ver, normaal zit je op het randje. Maar als je er zoveel aandacht mee krijgt zou ik het ook doen :P Maar ben ook wel benieuwd naar een versie zonder nabewerking.

Overigens staat ie wel een tikje scheef, net iets naar rechts (verticalen in het midden van een foto zijn altijd perfect verticaal. De nok van je huis wijst een tikje naar rechts zo te zien)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zanniebal schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:51:
@Adros, kan je misschien in een nieuw topic het origineel zoals uit je camera, en het uiteindelijke resultaat plaatsen met daarbij wat je precies gedaan hebt waarin. Of misschien kan je er een video van maken en die delen met ons. :)

Dat zou ik wel leerzaam vinden!

Edit: goeie foto trouwens! :+
Ik verdenk adros van het werken met "luminosity masks", maar het zou inderdaad leuk zijn als hij een tipje van de sluier oplicht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
Ieder z'n smaak. Ik vind deze bewerking (en de 'clean'/'slick' stijl van de afgelopen jaren in het algemeen) hartstikke gaaf.

De foto is goed uitgewerkt, zowel fotografisch (licht, compositie) als de nabewerking.

Dat de horizon eventueel wat scheef staat (millimeterwerk) vind ik verantwoordbaar vanwege de brug. Uiteindelijk gaat het erom dat de foto recht oogt, niet of de horizon perse perfect recht is.

Een uitleg over je bewerkingsproces zou ik niet zo heel boeiend vinden IMHO. Het is jouw stijl die de foto maakt, niet een collectie van photoshop-trucjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@adros: in ieder geval bedankt voor de toelichting.
En tja, ik vind het zelf niet zozeer een kwestie van smaak...maar meer van waarom nou toch zo extreem? Alleen om die attentiewaarde en het feit dat alles in deze iLike wereld overtreffend qua aandacht moet zijn om überhaupt nog aandacht te krijgen? 7(8)7

Neemt niet weg dat het een mooie uiting van je fotosoep skills is! Dat wel! ;)

Wat betreft recht/scheef in deze disney/japan/china zaanstreek foto; stond die lantaarnpaal echt zo scheef of is dat de vertekening van je objectief?
BTW: of dit nou typical dutch is? Mag hopen van niet! Haha.

Enne, enigszins een uitleg qua workflow zou ik zeer op prijs stellen. :Y

Trouwens, als je dit zegt "Voor mij is over de top dingen die technisch niet kloppen" prima hoor, maar als ik jouw foto, of liever gezegd creatie, zo bekijk, dan klopt er ook e.e.a. niet. No way dat de lucht er zo uit zag... >:)
(lijkt net alsof er zometeen een alien ufo gaat landen ;) )
Ik begin meer te denken aan een computerrender image uit b.v. Blender dan een foto gemaakt met een camera...

[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 09-06-2015 19:44 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:21
Ik vind het wel wat heftig maar het is zeker een mooie plaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Alhoewel het oververzadigen (want dat zie ik vaker bij Adros) niet mijn ding is, heeft hij absoluut oog voor compositie en kleuren die bij elkaar passen. De foto's zijn allen scherp, anders dan normaal en verdient absoluut showcasewaardige nominaties.

En inderdaad, smaken verschillen nou eenmaal en je kunt niet ieder publiek aanspreken. De een vind felle kleurtjes mooi, de ander niet...Over the top....tja, het zichtbaar tonemappen vind ik vaak te onrealistisch alsmede een te heftige verzadiging. Dus wanneer Adros' foto's net een tikkeltje minder verzadigd zouden zijn (vooral in het groen, oranje en blauw) dan zou het volledig in mijn smaak zitten.

@Adros: even een comment op je foto: rechtsboven zou ik de vignetting iets minder heftig doen. Als je "door de foto heen kijkt" zeg maar, dan blijf ik die vignetting zien. Daarnaast zou ik de witbalans van het witte bootje links iets meer naar het geel trekken, zodat het wat natuurlijker overkomt.
Other than that is het gewoon een topfoto: goed kleurgebruik, compositie is goed, foto oogt clean en rustig, ik zeg showcase ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Saillant detail Adros, ik zit het oudere deel van je photostream te bekijken, en daar zijn de kleuren toch iets minder verzadigd lijkt het. Niet alles van je oudere werk hoor, maar over de gehele linie. Zou het kunnen dat je onbewust toch meer bent gaan pushen sinds je zoveel faves krijgt? Want laten we wel wezen, heel veel mensen (en voor mijn gevoel des te meer de mensen die doorgaans enorm veel liken op Flickr) houden van enorm 'poppy' kleuren. Ik bedoel het niet als verwijt hoor, meer een neutrale observatie c.q. hardop denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Evano schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:43:
Saillant detail Adros, ik zit het oudere deel van je photostream te bekijken, en daar zijn de kleuren toch iets minder verzadigd lijkt het. Niet alles van je oudere werk hoor, maar over de gehele linie. Zou het kunnen dat je onbewust toch meer bent gaan pushen sinds je zoveel faves krijgt? Want laten we wel wezen, heel veel mensen (en voor mijn gevoel des te meer de mensen die doorgaans enorm veel liken op Flickr) houden van enorm 'poppy' kleuren. Ik bedoel het niet als verwijt hoor, meer een neutrale observatie c.q. hardop denken.
Als je de EXIF van de oudere foto's in z'n stream bekijkt zie je dat hij eerst met een Panasonic GH2 schoot, die sensor heeft een stuk minder dynamisch bereik dan de sensor in een Sony A7 II.
Ik kan in de stream duidelijk zien wanneer de heer Dros met een A7 II is gaan schieten. Ik heb een tijdje de GH4 overwogen maar steeds als ik landschapsfoto's van een M4/3 camera zie mis ik op de een of andere manier die extra *POP* die FF wel lijkt te hebben. En dat ligt echt niet aan de fotograaf of manier van bewerking, ik vind M4/3 er wat digitaler, meer compressed en vlakker uitzien.

Dit is trouwens niet bedoeld om weer een FF vs M4/3 oorlog te ontketenen! :+

[ Voor 3% gewijzigd door AdmiralSnipe op 09-06-2015 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ligt niet aan de camera. Zelfs met een telefooncamera kun je kleuren pushen totdat je ogen pijn doen. Het kleurenbereik van de GH2 is meer dan groot genoeg om de 8bit jpg's helemaal vol met verschillende kleuren te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-09 18:38
De composities van Adros helpen ook wel mee dat het gewoon heerlijke platen zijn! Dat ze het goed doen op Flickr verbaasd me niets. Het mierzoete Explore druipt er vanaf :)
Lekker onheilspellend. En de grootsheid van het landschap is mooi te zien.

Wat verschillende landschappen tijdens mijn laatste USA trip. Geschoten met een Ricoh GR trouwens.

1 Monument Valley
Afbeeldingslocatie: https://drscdn.500px.org/photo/109065463/m%3D900/7e83ee1f288ed44e0cac003aaaae62f6

2 Death Valley
Afbeeldingslocatie: https://drscdn.500px.org/photo/109305895/m%3D900/d07b678478149d116a7a717322ba4beb

3 Big Sur
Afbeeldingslocatie: https://drscdn.500px.org/photo/109403547/m%3D900/8a2dfcbe37406df263b96278aef9e5eb

[ Voor 30% gewijzigd door Jasper op 09-06-2015 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Universal Creations schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:02:
Ligt niet aan de camera. Zelfs met een telefooncamera kun je kleuren pushen totdat je ogen pijn doen. Het kleurenbereik van de GH2 is meer dan groot genoeg om de 8bit jpg's helemaal vol met verschillende kleuren te krijgen.
Je kan de kleuren van een telefoon foto wel pushen totdat je ogen pijn doen maar dan zit je foto ook gelijk vol met artefacten en blijft er qua detail niet veel over. Foto's van een GH2 bieden ook zeker voldoende bewerkingsruimte maar toch hebben ze een andere uitstraling dan foto's afkomstig van een A7.

En @Evano: Misschien is het ook wel andersom gegaan en zijn mensen juist massaal gaan faven sinds Adros zijn foto's zo kleurrijk uit het bewerkingsproces komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
@admiralsnipe Dat heb je goed gezien! Dit komt dus wel echt sinds ik met de A7II ben gaan schieten. Je merkt dat je de files veel meer kan pushen. Wat Universal Creations hier zegt klopt dus niet helemaal. Tuurlijk kan je telefoon files pushen, maar dan zie je al snel heel veel pixels. Zo was dat bij de GH2 ook als je kleuren tot op bepaalde levels ging pushen. Er ontstaat op een gegeven moment noise en artefacts. De A7II files bevatten meer dynamic range, maar ook gewoon veel meer kleurinformatie (valt dit ook binnen DR?).

@Jasper: VSCO filters gebruikt? Foto's ogen wat retro. Vind ze overigens wel mooi :)

[ Voor 5% gewijzigd door adros op 09-06-2015 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Als je kleurartefacten krijgt met een m4/3 sensor, dan ben je wel heel ver aan het pushen. Telefooncamera was misschien beetje overdreven voorbeeld van mij, maar een m4/3 sensor heeft echt genoeg kleurinformatie om flink te pushen.
Ik vraag me soms echt af wat mensen doen in de nabewerking. Mensen die klagen over het dynamisch bereik van Canon sensoren, terwijl ik toch flink kan trekken aan de raw bestanden van mijn 5D2 voordat ik ruis ga zien. Ik kan in ieder geval verder trekken dan ik ooit nodig heb, tenzij ik gewoon verkeerd belicht heb, maar dat is dan user error.

Hoe dan ook: de plaat van Adros is in principe een mooie plaat, maar ik vind hem persoonlijk ook te ver gaan in de bewerking. Oogt niet meer natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
Jasper schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:05:
De composities van Adros helpen ook wel mee dat het gewoon heerlijke platen zijn! Dat ze het goed doen op Flickr verbaasd me niets. Het mierzoete Explore druipt er vanaf :)

[...]

Wat verschillende landschappen tijdens mijn laatste USA trip. Geschoten met een Ricoh GR trouwens.

1 Monument Valley
[afbeelding]

2 Death Valley
[afbeelding]

3 Big Sur
[afbeelding]
Foto #2 is echt een hééle goede foto. Straalt gewoon dood uit zo _/-\o_ Haast alsof er dampen vanuit de grond opstijgen ook. Past in ieder geval goed bij de sfeer.

Foto #1 vind ik een typische Ricoh GR-foto; strak, goede kleuren, kijkt heel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Moet fotografie altijd de werkelijkheid weerspiegelen, dat is de vraag. Met andere woorden: Wat is de zin van het leven fotografie? Het is maar net hoe je hier tegenaan kijkt. De een houdt van natuurgetrouwe foto's en de ander van wat meer bewerking. Nieuwsfoto's zie ik liever niet bewerkt omdat het daarbij om de boodschap van de actualiteit gaat, en bij portretfotografie hoeft er van mij ook niet te veel gekunsteld worden. Bij landschapsfoto's houd ik er juist wel van als alles net iets mooier overkomt dan het in werkelijkheid is. Maar laat ik er nu maar over ophouden voordat ik te ver offtopic ga.
Dit is meer iets om in een ander topic te bespreken, wellicht komt er dan een interessante discussie uit voort (of leidt het tot een gigantische flamewar ;) )

@Jasper, mooie platen. Die persoon op de eerste foto geeft goed weer hoe immens het landschap daar is, mooie kleuren ook.
Foto 2 lijkt een tikkeltje donker op mijn beeldscherm maar is wel erg gaaf met die droge grond. Bij #3 vormen de boom links- en rotsen rechtsonder een soort natuurlijk kader, goed gelukt al vind ik 'm wel een beetje flets overkomen (mede door die wolk/mist boven de berg).

[ Voor 5% gewijzigd door AdmiralSnipe op 09-06-2015 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
@Jasper: op de retro-look/groene kleurtint na, vind ik het wel mooie foto's.
@adros: zeer mooie foto. Qua bewerking is hij idd mss op het randje, maar daar stoor ik me hier helemaal niet aan. Weet alleen niet goed of dit nu een "landschapsfoto" is....
Je vorige, met die "pier" vind ik dan weer... Ik word er nerveus van :p Waarschijnlijk omdat hij net niet symmetrisch is... Ben waarschijnlijk de enige... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 10-06-2015 11:34 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:05:

[...]

1 Monument Valley
[afbeelding]

2 Death Valley
[afbeelding]

3 Big Sur
[afbeelding]
Vooral nummer 3 vind ik een erg fijne en rustig ogende plaat door het kleurgebruik denk ik. Wat heb je geedit aan de foto? Vooral saturatie verlaagd denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
AdmiralSnipe schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:54:
Moet fotografie altijd de werkelijkheid weerspiegelen, dat is de vraag. Met andere woorden: Wat is de zin van het leven fotografie? Het is maar net hoe je hier tegenaan kijkt. De een houdt van natuurgetrouwe foto's en de ander van wat meer bewerking. Nieuwsfoto's zie ik liever niet bewerkt omdat het daarbij om de boodschap van de actualiteit gaat, en bij portretfotografie hoeft er van mij ook niet te veel gekunsteld worden. Bij landschapsfoto's houd ik er juist wel van als alles net iets mooier overkomt dan het in werkelijkheid is. Maar laat ik er nu maar over ophouden voordat ik te ver offtopic ga.
Dit is meer iets om in een ander topic te bespreken, wellicht komt er dan een interessante discussie uit voort (of leidt het tot een gigantische flamewar ;) )
Om mijn eigen topic dan maar te promoten, die hier uitstekend voor geschikt is: [verzamel] het grote bespreek hier andermans foto's topic
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Moet fotografie altijd de werkelijkheid weerspiegelen, dat is de vraag.
Precies dit.
Fotografie is net als schilderijen of andere handgemaakte dingen ook een vorm van kunst, alleen dan digitaal tegenwoordig ;)
Moet de foto altijd de werkelijkheid spiegelen: voor mijzelf wel, ik vind realistisch bewerkte foto's veel natuurgetrouwer overkomen en ik zou zelf mensen geen onwerkelijke lanschapssituaties willen verkopen, maar dat is iets van mijzelf.
Veel mensen kijken gewoon naar de foto die ze voorgeschoteld krijgen en vinden het gewoon een mooie foto, ongeacht de wel/niet realistische bewerkingen.
Er zijn veel mensen die juist wel houden van meer verzadigdere kleuren (tv's van tegenwoordig zijn ook flink kleurverzadigd, en iedereen koopt t).
Ik daarentegen heb een panasonic plasma op de THX stand staan omdat het zo realistisch mogelijke kleuren en belichting weergeeft ;)
Nogmaals: niet iedereen heeft dezelfde interesses, en iedere fotograaf spreekt een andere bewerkingsvorm aan. Point is: iedere fotograaf is op een andere manier creatief; je spreekt altijd wel een bepaald publiek aan. Het gaat vaak ook niet om het mikken op een bepaalde doelgroep of om alleen maar oeh en ah te horen, maar omdat je het als fotograaf gewoon zelf het mooist vindt.
Als je dát als fotograaf uitstraalt, draag je dat ook over op anderen, dus al die "kritiek" die Adros hier krijgt (myself included) is gewoon een teken dat hij goed bezig is ;) Van mij heeft zijn foto dan ook een showcase-nominatie gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
ik vind het leuk dat mijn foto's altijd zoveel discussies op wekken. De een vindt het leuk, de ander minder. Ik stoor me er niet aan en ik vind ook negatieve kritiek prima te behappen.

Ik zag ook dat wat mensen geinteresseerd waren in workflows. Ik zou zeggen: check de Digifoto Pro eens. Ik sta gefeatured met 5 pagina's in de huidige editie. Hierin staat ook hoe ik een bepaalde foto heb bewerkt. Deze is dan ook vrij extreem bewerkt om verschillende aspecten uit te leggen. Even kort en niet al te gedetailleerd, is misschien interessant voor sommigen. Ik ben trouwens van plan om meerdere guides te gaan doen, maar heb het op het moment eventjes redelijk druk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-09 18:38
adros schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:22:

@Jasper: VSCO filters gebruikt? Foto's ogen wat retro. Vind ze overigens wel mooi :)
Nee, wel geïnspireerd door. Hou wel van de retro look. En tnx :)
@Jasper, mooie platen. Die persoon op de eerste foto geeft goed weer hoe immens het landschap daar is, mooie kleuren ook.
Foto 2 lijkt een tikkeltje donker op mijn beeldscherm maar is wel erg gaaf met die droge grond. Bij #3 vormen de boom links- en rotsen rechtsonder een soort natuurlijk kader, goed gelukt al vind ik 'm wel een beetje flets overkomen (mede door die wolk/mist boven de berg).
Zo'n vette locatie, die #2. Donker omdat het met zonsopkomst was. De zon kwam net over de berg achter mij en schijnt op de berg die je ziet. Probeerde het gevoel zo te houden.
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:02:

Vooral nummer 3 vind ik een erg fijne en rustig ogende plaat door het kleurgebruik denk ik. Wat heb je geedit aan de foto? Vooral saturatie verlaagd denk ik?
Saturatie vooral wat moeten verhogen omdat het wat mistig/flets was zoals je ook al in de verte ziet. Dus vooral wat meer aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Jasper: Gave serie, alledrie de foto's brengen herinneringen boven. In je foto van Monument Valley vind ik de kleurtoning niet zo fijn. Wel erg gaaf met die persoon op de voorgrond. Nice!

De tweede vind ik erg lekker kijken, al zie ik hier op mijn beeldscherm wel een groene waas vlak boven de bergketen. Ik kan me niet voorstellen dat die er in het echt ook was ;)

Nummer 3 is gewoon een mooi landschap, al mis ik wel mooi licht ;)

@adros: toffe foto met toffe kleuren. Lucht is sowieso erg gaaf door die LE-effects. Ik twijfel wel een beetje over dat beetje gras onderin. Vind het een beetje te weinig om echt iets toe te voegen aan de foto.

Van mij een plaatje uit Slovenie, de Vintgar kloof nabij Bled:

Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/4/3728/18651836009_228b1480a5_c.jpgVintgar Gorge @ Slovenia by Marcel Tuit, on Flickr

Genomen in stromende regen vanaf een bijna onmogelijke plek om andere mensen niet te hinderen (en geen last van ze te hebben :P) met theedoek paraat en polarisatiefilter. Kleur water was overigens in het echt ook redelijk van deze kleur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@marceltuit: Fijne plaat. Heftige kleuren. En een mooi land!
@jasper: Vooral nummer 3 is een lekker plaat. Fijne toning.
@adros: petje af, ik doe het je niet na (niet mijn soort fotografie), maar wat smaak betreft past hij niet bij mij ;)

Categorie ochtendstond heeft goud in de mond. Foto is genomen op de droge steppe bij Cáceres (SP) rond 7:30 uur. Zon net boven de horizon, mistflarden in de verte, gras wat licht opvangt en goud schittert...

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/453/18375076134_bb9452cf2a_c.jpgMorning sun by [url=https://www.flickr.com/photos/djvanroest/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Prachtige sfeer van dit illustere landschap, met prachtige tones. Gaaf detail: die lange schaduwen van die bomenrij links van het midden vlak onder de horizon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Marcel: Mooi! Alleen, die tak links op de voorgrond, dat kan écht niet op het niveau waar jij nu op zit als fotograaf :o

Sooterd: Prachtig! Ik zou alleen nog even kijken of er wat meer uit de lucht (met name rechterhelft) valt te halen. Het is niet helemaal uitgebeten, maar het scheelt niet veel; da's jammer. Verder een perfecte weergave van het landschap daar, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Marcel, dit is weer een typische tuit-foto ;) Dat je dit in stromende regen hebt gemaakt, zie je totaal niet. Meestal wanneer er stromende regen is, zijn er wolken dat de kleuren erg dof maakt...zit weer behoorlijk wat verzadiging in. Alhoewel het bijna je handelsmerk is, vind ik het af en toe iets té. Dat doet echter geen afbreuk aan de foto, want het is in eerste opslag gewoon wel een mooi beeld om te zien.
Toch ben ik niet helemaal blij met de storende takken links in het beeld. Die onderin zijn ook net op het randje, maar links stoort het wel een beetje.

@Sooterd, de sfeer zit er absoluut in, ik moest een beetje aan mad max denken, maar de keuze om de weg niet in het midden te doen, zodat je de foto ingeleid wordt vind ik een gemiste kans. Ik wil meer rechts zien ;)

Pagina: 1 ... 22 ... 45 Laatste

Let op:
Ook hier mag je reageren op je voorganger :) Dat houdt het topic waardevol voor iedereen. Denk daarbij aan het verkleinen van je foto's!