[Verzamel] Landschappen deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 23 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08 17:47
Soms kom je leuke dingen tegen: gisteren maakte ik een wandeling in de buurt van Hilversum en kwam in landgoed Hilverbeek dit bruggetje tegen. Waar doet me dat nou aan denken, vraag je je dan af. Thuis even googelen en ja...natuurlijk: Monet :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-DVZVPCBY.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

Misschien ligt het aan mijn laptopscherm, maar ik vind em een beetje "kleurloos" overkomen. Wellicht niet het goeie woord, eerder wat blauwig ofzo?

Ik vind door de "drukte" in het water de voorgrond niet zo lekker kijken eerlijk gezegd. Ik zou em dan onderaan op 1/3 croppen ofzo.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
Bedankt voor je comment, heb de foto wat bijgesneden en histogram iets bewerkt.

Het origineel was trouwens nog blauwer, zoals vaker in soortgelijke lichtomstandigheden.
In Lightroom had ik daarom de witbalans al wat aangepast.

[ Voor 29% gewijzigd door Walker78 op 24-06-2015 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:39

Polariteit

Fietsende fotografeur

Evano schreef op zondag 21 juni 2015 @ 14:54:
Marcel: Mooi! Alleen, die tak links op de voorgrond, dat kan écht niet op het niveau waar jij nu op zit als fotograaf :o

Sooterd: Prachtig! Ik zou alleen nog even kijken of er wat meer uit de lucht (met name rechterhelft) valt te halen. Het is niet helemaal uitgebeten, maar het scheelt niet veel; da's jammer. Verder een perfecte weergave van het landschap daar, lijkt me.
Thanks! En wat betreft die tak; ik dacht laat ik lekker dwars doen :P

(geintje, kon er helaas niet omheen tijdens het fotograferen en in photoshop weghalen is teveel werk. Vond hem zlef wel goed wegvallen tegen de achtergrond, blijkbaar denken jullie er anders over :))
Deathchant schreef op zondag 21 juni 2015 @ 15:05:
Marcel, dit is weer een typische tuit-foto ;) Dat je dit in stromende regen hebt gemaakt, zie je totaal niet. Meestal wanneer er stromende regen is, zijn er wolken dat de kleuren erg dof maakt...zit weer behoorlijk wat verzadiging in. Alhoewel het bijna je handelsmerk is, vind ik het af en toe iets té. Dat doet echter geen afbreuk aan de foto, want het is in eerste opslag gewoon wel een mooi beeld om te zien.
Toch ben ik niet helemaal blij met de storende takken links in het beeld. Die onderin zijn ook net op het randje, maar links stoort het wel een beetje.

@Sooterd, de sfeer zit er absoluut in, ik moest een beetje aan mad max denken, maar de keuze om de weg niet in het midden te doen, zodat je de foto ingeleid wordt vind ik een gemiste kans. Ik wil meer rechts zien ;)
Thanks!

Wat betreft die tak: zie boven :P

Wat betreft de verzadiging, kan ik snappen. Ik vind het zelf juist mooi :) OVerigens was de onbewerkte versie van zichtzelf ook al redelijk verzadigd hoor; door regen en pola.

@Walker78: Ik ben het eens met Deathchant. De foto is redelijk flets, wellicht het contrast omhoog gooien? Maar goed, smaken verschillen he ;)

En de reflecties zijn inderdaad wel wat druk trouwens... Dat is het nadeel als het geen gladde spiegel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:36
Walker78, prima creatieve poging, maar ik denk dat je foto niet heel erg boeit omdat hij compositie-technisch niet geweldig is. Ik snap je neiging om het op impressionistische wijze uit te beelden, maar de val waarin je bent beland is dat er weinig te onderscheiden valt in je foto. Kijk nog eens goed naar het schilderij van Monet dat je aanhaalt. Daarin is er een duidelijk contrast tussen de brug en de rest (waarbij de bossage en de lelies/water zelfs ook nog twee redelijk op zichzelf staande onderdelen zijn). Kijk nu naar je eigen plaat en zie hopelijk dat de brug helemaal wegvalt naar de achtergrond, dus de nadruk ligt op de rest, terwijl "de rest" niet echt een eye catcher is in dit geval. Tuurlijk snap ik best dat jij het als fotograaf lastiger hebt dan een Monet die het allemaal mooi kan ensceneren, maar ik probeer je toch wat feedback te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
@Evano: natuurlijk begrijp ik dat maar geloof me, het was wel in de allerlaatste plaats mijn bedoeling om hier met déze foto indruk te maken, dat heb ik ook geprobeerd duidelijk te maken in m'n inleidende tekst. Je loopt langs zo'n bruggetje en denkt: hé, wat grappig, waar doet me dat aan denken? Zoiets laat je dan gewoon even zien, in de verwachting dat mensen het ook op die manier oppikken. Dat laat onverlet dat de kritiek op de foto terecht is, heb 'm ook ter harte genomen en overeenkomstig bewerkt. Maar een volgende keer plaats ik dan liever een foto waarbij het me alleen om de foto als zodanig gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
@Marcel en scooterd. Beide leuke platen. Maar vind ze allebei wat te kort van boven !
@jasper, schitterende foto's !

2 fototjes van vanavond..

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/255/18590820054_976c78909a_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/496/19027183989_345934a726_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
Mooie platen, waarbij ik de tweede de beste vind, niet alleen qua kleur maar ook omdat de rots op de voorgrond wat minder beeldvullend aanwezig is, vormt op die manier, zoals ik het zie tenminste, meer één geheel en geeft net iets meer diepte aan de foto.

Als je van luchten houdt kun je het best gewoon in Nederland blijven (niet voor niets hadden we een Haagse School), het is iets wat me bijna altijd opvalt als ik hier ergens een wandeling maak. Onderstaande foto's zijn genomen tijdens een wandeling in de buurt van Zevenaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-MMZBORYJ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-87T4F8Q8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Veel wolken en weinig spannende compositie('s).

De huisjes hadden er iets meer uit mogen springen op de onderste foto..!

Gisteren een beetje met langere sluitertijden gespeeld maar dat is vrij lastig met bewegende mensen en spetterend water :)

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/325/19089930858_f24ca84d52_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/508/19277431875_0fd595eb13_b.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Lasteraar op 30-06-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:14

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Die tweede vind ik mooi, alleen vind je toning iets te gelig/goudachtig maar laat wel mooi de grootsheid van de waterval zien.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2021 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ik vind juist de eerste watervalfoto wel heel mooi as actiefoto dankzij de springende persoon. Bovendien werkt daar de diagonale lijn van de rots op de voorgrond wat mij betreft beter dan de iets overbelichte boomstam op de tweede foto.

@Tuintje: heb je op deze foto ook je polarisatiefilter gebruikt? Want tegen de zon in heeft dat meestal maar weinig effect, terwijl ze best wat lens flare toe kunnen voegen. En daarnaast was het misschien mooier om de foto iets meer naar links te nemen. Daardoor staat de zon niet in het midden waardoor de schuine lijn je oog meer naar die ondergaande zon toe leidt en het geheel wat meer in balans voelt.

Hier als eerste Tweakers-bijdrage mijn oogst tijdens een hele mooie wandeling in het Engelse Peak District.

Afbeeldingslocatie: http://i432.photobucket.com/albums/qq46/aristocles90/England%20jun%202015/Stanage-HDR-1_zpsy1pt5pre.png

Afbeeldingslocatie: http://i432.photobucket.com/albums/qq46/aristocles90/England%20jun%202015/Stanage-HDR-2_zpsqjr8xooa.png

Afbeeldingslocatie: http://i432.photobucket.com/albums/qq46/aristocles90/England%20jun%202015/Stanage-HDR-3_zpsjdgerjoq.png

Afbeeldingslocatie: http://i432.photobucket.com/albums/qq46/aristocles90/England%20jun%202015/Stanage-HDR-4_zpswh1nmybe.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

adros schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 18:00:
Ik zou zeggen: check de Digifoto Pro eens. Ik sta gefeatured met 5 pagina's in de huidige editie. Hierin staat ook hoe ik een bepaalde foto heb bewerkt.
Weet je wel nummer dat is? Ik ken dat hele digifoto pro niet, maar wil je verhaal wel eens lezen. Vind je bewerkingen erg gaaf, helaas bak ik niks van photoshop. Heb sinds kort de nik collection ontdekt en kan daar wel wat extras halen uit mijn foto's.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@aristocles
Dat had wel gekund wat meer naar links, maar ik ben soms een beetje tegendraads. Neem je advies ter harte en pas het een volgende keer toe. Ik weet niet zeker meer of ik een polarisatiefilter gebruikt heb. Volgens mij bij deze niet. Is wel bewerkt in LR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja als je bewust afwijkt van 'hoe het hoort' kan dat ook hele goede resultaten opleveren dus je bent echt niet verplicht je eraan te houden. :P Neem deze van Adros, die is juist prachtig doordat het een onconventionele compositie is. Maar dan moet je wel heel bewust ermee omgaan wil het werken voor de kijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@aristocles: Mooie landschappen naar mijn mening, en ook een best fijne conversie naar z/w. Past op zich wel bij het landschap.

Ik zou overigens nr3 weglaten, die voegt niks toe met ook nr1.

@Tuintje: Die flare rechts is jammer. verder wel mooie ster van de zon en fijne kleuren in de lucht. Voorgrond vind ik niet zo geslaagd, kijkt niet lekker door de blauwige kleur. het lijkt of je het heel hard hebt opgelicht.

@Lasteraar: Eerste ios gaaf! Mag alleen wel iets meer contrast in vind ik :)

@walker: Toffe luchten. Voorgronden zijn ook op zich wel interessant, maar je standpunt vind ik te hoog.

@LASteraar: Gaaf licht, mooi man! Ook mooi dat detail op de berg. Enige minpuntje: bij vooral nummer 1 zie ik een halo om de berg heen.

Van mij eentje uit een grens verderop dan de foto's van Lasteraar:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/555/19303392155_94d77bdfea_c.jpgLake Bohinj @ Slovenia by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik zou em onder nog ietsje meer croppen, maar dat is een kwestie van smaak. Ik vind iets teveel lege ruimte vaak al niet mooi ;)
Mooie spiegeling man! Wat zo gaaf is is dat je in het spiegel-gedeelte van de berg nog door het water kunt kijken.
Mooi zacht licht. Goeie foto!!

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Thanks! Heb eigenlijk bewust de ruimte op de voorgrond niet wat krapper gedaan, ivm het doorzichtige water. Door de steentjes vond ik het eigenlijk zelf niet storend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 21:48
@marceltuit, hele mooie plaat met erg fijne kleurtjes .

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem juist mooi zo. Geeft wat diepte in de foto en de stenen kan je zo goed zien, en de afspiegeling van de bergen komt er mooi in uit. Mooie kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:54
Ik vind die steentjes juist bepalend voor de foto, want ook in het donkere deel van het water (reflectie berg) kan je onderwater zien.

Fijne kleuren ook. Het totaal plaatje is echt super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:10

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Deathchant schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:36:
Misschien ligt het aan mijn laptopscherm, maar ik vind em een beetje "kleurloos" overkomen. Wellicht niet het goeie woord, eerder wat blauwig ofzo?

Ik vind door de "drukte" in het water de voorgrond niet zo lekker kijken eerlijk gezegd. Ik zou em dan onderaan op 1/3 croppen ofzo.
Was dat beter gegaan met een pola? Dat het zonder reflecties een stuk minder druk zou zijn? Of is dat een noobvraag. :+
Deathchant schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:36:
Van mij eentje uit een grens verderop dan de foto's van Lasteraar:

[afbeelding]Lake Bohinj @ Slovenia by Marcel Tuit, on Flickr
Gaaf, zeker erbij houden die steentjes.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
marceltuit schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 19:45:
@walker: Toffe luchten. Voorgronden zijn ook op zich wel interessant, maar je standpunt vind ik te hoog.
Hm, ja, zit wat in. Volgende keer zal ik eens wat gaan experimenteren met meer door de knieën gaan :9
Lasteraar schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:08:

De huisjes hadden er iets meer uit mogen springen op de onderste foto..!
Ook wel een goeie. Ik heb daar nog even mee zitten spelen en vond het resultaat idd wel wat beter, vergelijk als je wilt deze met deze. Ook de ondergrond nog iets meer uitgelicht. Altijd een beestje lastig: hoe ver kun of wil je gaan met bewerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

@gonadan...een polarisatiefilter krijgt natuurlijk niet alle reflecties weg. Wellicht dat het met een polarisatiefilter iets zichtbaarder was geweest wat er zich onder water afspeelde, maar ik betwijfel of je zoiets krijgt als bij marceltuit's foto.
offtopic:
Overigens, je quote is niet goed :P je hebt mijn naam gezet bij een quote van marceltuit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nee ik bedoel niet het effect van marcel inderdaad, meer voorkomen dat het zo druk is. Dus niet gewoon transparant water, maar wel duidelijk verschil met direct naar de takken kijken, nu is het bijna gelijk.

offtopic:
haha wat stom, verkeerd geknipt denk ik

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

Ok, dan zal ik hier ook nog eens eentje plaatsen van mijn woonplaats in dit extreme hete weer:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/491/19173792500_8cfe565b94_c.jpg

Groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Deathchant schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 20:23:
@gonadan...een polarisatiefilter krijgt natuurlijk niet alle reflecties weg. Wellicht dat het met een polarisatiefilter iets zichtbaarder was geweest wat er zich onder water afspeelde, maar ik betwijfel of je zoiets krijgt als bij marceltuit's foto.
offtopic:
Overigens, je quote is niet goed :P je hebt mijn naam gezet bij een quote van marceltuit ;)
Voorwaarde is kraakhelder water, en dat had ik _/-\o_

Jou foto is best geslaagd! Mooi landschap eigenlijk, alleen jammer van die witte lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
&%#&($#! Dat is een lekker uitzichtje daar, zeker voor NL :o

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

Tja, de lucht was in dit geval ook echt wit helaas ;)
Ik vind het niet zo storend eerlijk gezegd. Ik ben meestal wel scheutig met croppen van luchten en voorgronden ;)

@Sjekster, ik heb al een paar keer tegen de crew gezegd om eens met een meet naar Zuid-Limburg te komen. Zoals je ziet, hier en daar ook wat dieren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
I'm in, Limburg bevalt me altijd wel! Beter dan die rare noorderlingen iig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me maakt even snel een notitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:28
* Universal Creations maakt ook notities... ;)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Nomad komt ook uit het noorden toch? ;)

*zet Public Enemy's Fight the Power op* :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2021 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:02

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 10:53:
@Marceltuit
Ik heb de kleurtemperatuur in LR veranderd. Hij stond inderdaad veel te blauw terwijl ik dacht dat het de helderheid was. Dit heb ik aangepast en nu is de foto een stuk beter te behappen.
[afbeelding]Noordpolderzijl - Het wad by R Tuin, on Flickr
ik vind m wel iets te donker/ te grauw.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zou ik eraan kunnen doen? De belichting wat omhoog? Ik heb helaas nog geen grijsverloopfilter voor dit soort foto's, maar dat komt er wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 10:59:
Wat zou ik eraan kunnen doen? De belichting wat omhoog? Ik heb helaas nog geen grijsverloopfilter voor dit soort foto's, maar dat komt er wel aan.
belichting wat omhoog, maar verder is het onderwerp gewoon niet kleurrijk om mee te beginnen, zonsondergang is wel netjes, maar de voorgrond voegt niets iets toe naar mijn mening.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Y0zobM4iPkItlJjm4QHS4CYn/full.png

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het wel wat hebben die wilgendam. Maar ja, ik begin net en heb nog veel te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Het is toch zeker een aardige plaat hoor! Mooie ondergaande zon en compositioneel is het ook wel in orde. Maar idd, wat grauwig (maar ja, noorden he! ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 18:03

Barrycade

Through the...

Ik vind Tuintjes kleuren en contrast veel lekkerder kijken dan de omhooggegooide versie van mrc4nl.
Daar zit totaal geen sfeer meer in de lucht.
Maar het kijkt gewoon niet zo lekker doordat de dam een blokkade in de kijklijnen oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Zonder die dam zijn er IMO helemaal geen kijklijnen, alleen een horizon. Het voegt wat mij betreft dus wel wat toe aan deze plaat. Mee eens verder, de bewerkte versie is wat overdreven, geen schaduw meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist die wilgendam wilde ik erop hebben staan. Vind het wel een leuk gezicht zo diagonaal. Ik weet dan ook niet veel over kijklijnen en composities, ik fotografeer vaak op gevoel of wat ik denk dat leuk is. En grauw is het zeker, maar ja...het hoge Noorden hé :P

Tot zover bedankt voor ieders input. Alhoewel ik in mijn Facebook vriendenlijst ook een fotograaf heb, hoor ik hem nooit wat zeggen over de foto's die ik maak. Deze persoon fotografeert al tientallen jaren. Jullie input op Tweakers in de fototopics zijn zeer welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
@marceltuit: lekkere rustige plaat met zachte kleuren. Ik vind hem wel mooi, ook de voorgrond is wat mij betreft prima.

@Deathchant: dat is Nederland? Lekker landschap zo. Compositie vind ik wel mooi, maar het licht niet echt. De lucht is wel erg wit. Ik had de foto graag op een ander dagdeel gezien :)

@Tuintje: Aardige foto. Compositie is niet slecht, die diagonale lijn vind ik wel mooi. Ik denk dat hier wel mooie foto's te maken zijn met dramatische luchten. Nu is de zonsondergang heel saai. Voorgrond is misschien IETS te donker, maar die van m4rcnl is weer veel te licht. Ik zou nog een keer terug gaan als het weer spectaculairder is!

Ik had deze afgelopen donderdag nog gemaakt. Voor mij een speciaal shot dat ik niet elke dag maak. Voor het hele verhaal: check de 500px feature: https://iso.500px.com/the...-the-storm-a-photo-story/ . En om de mensen voor te zijn die zeggen dat dit niet kan met een langere exposure: ja, het is idd een blend van 2 exposures direct achter elkaar genomen (koeien waren blurry op het origineel dus direct erna de koeien op ISO 1600 scherp gepakt.

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/4/3689/19245801188_dd8cdb39e3_c.jpgHoly Cow! by Albert Dros, on Flickr

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

Mooie foto man!! Jammer dat het riet ervoor staat en dat het wit van de koeien wat paarsig is, maar voor de rest mooi!!

Over mijn foto: ja dat is nederland. Zuid-Limburg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Deathchant schreef op zondag 05 juli 2015 @ 15:29:
Mooie foto man!! Jammer dat het riet ervoor staat en dat het wit van de koeien wat paarsig is, maar voor de rest mooi!!

Over mijn foto: ja dat is nederland. Zuid-Limburg ;)
Alsnog paars? Je moest het origineel eens zien, daar waren die koeien echt nog VEEL paarser. Kwam door het extreem paarse licht en alle flitsen overal (die geven blijkbaar paars licht af). Ik heb dat paars dus al grotendeels 'gedempt' :) Zuid-limburg, daar kan je wel wat mooie foto's schieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wat betreft die 'Holy Cow' foto; da's toch juist bijzonder, die huge slave flitsers op de achtergrond! >:)
En tja, idd, het moest verboden worden; O-) natuurlijke slave flitsers die een afwijkende kleurtemperatuur hebben. Foei.

Enne, volgende keer wel een zeis meenemen hè? Eerst het storende riet maaien, dan de slave flitsers in positie brengen, vragen of de koeien met hun kop de goede kant op willen poseren en dan pas afdrukken. :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

ehtweak schreef op zondag 05 juli 2015 @ 16:35:

Enne, volgende keer wel een zeis meenemen hè?
Oh ik dacht eerst dat je dit bedoelde:
Afbeeldingslocatie: http://www.estiasis.com/sites/estiasis.com/files/totalid/lenses/Zeiss-Makro-Planar-T-2-100-front-lens-element.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik zie verschil tussen een zeis en een Zeiss; jij ook? :+ :)
De één is scherp, de ander levert scherpe plaatjes....

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik denk dat een Zeiss scherper is in de hoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Deathchant schreef op zondag 05 juli 2015 @ 17:03:
Ik denk dat een Zeiss scherper is in de hoeken :P
dat pakt toch helemaal niet lekker beet, die scherpe hoeken? :N

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
ik heb zo'n gevoel dat bovenstaande posts vroeg of laat gedelete worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:21
@Deathchant: Erg fijne plaat. Ik ga zelf over een week 2 weken naar Zuid Limburg (Gulpen) en dan ga ik ook eens wat landschaps foto's proberen te maken daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwgvdhoeven
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-11-2023
Deathchant schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 20:33:
Ik zou em onder nog ietsje meer croppen, maar dat is een kwestie van smaak. Ik vind iets teveel lege ruimte vaak al niet mooi ;)
Ik zou onderin juist niet croppen. Het heldere water laat juist heel mooi de stenen zien. Mooi kijkmateriaal!
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 10:53:
@Marceltuit
Ik heb de kleurtemperatuur in LR veranderd. Hij stond inderdaad veel te blauw terwijl ik dacht dat het de helderheid was. Dit heb ik aangepast en nu is de foto een stuk beter te behappen.
[afbeelding]Noordpolderzijl - Het wad by R Tuin, on Flickr
Ik had iets langer gewacht met het maken van de foto. Op het moment dat de zon gedeeltelijk verdwenen is zorgt dat voor mooi strooilicht. Met een filter op je lens ziet dat er gelijk een stuk anders uit.

De wilgenwal werkt op zich prima als compositievulling. Maar nu gaat mijn aandacht te veel uit naar de wal. Dat komt ook doordat de wal precies op de horizon eindigt. Daardoor is de wal te prominent in de foto aanwezig. Als je een volgende keer iets meer door je knieën gaat krijg je een ander zichtpunt.

Overigens: ik vind de foto prettig om te bekijken.
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:55:
Hier als eerste Tweakers-bijdrage mijn oogst tijdens een hele mooie wandeling in het Engelse Peak District.
Ik ben een grote fan van zwart/wit. Het omzetten van kleur naar zwart/wit is erg persoonlijk. Zelf vind ik het mooi als er meer contrast te zien is. Dit mis ik in je foto's. Gezien de prachtige omgeving had ik de foto's liever in kleur gezien waarbij de achtergrond en de rotsen op zich al zorgen voor een mooie scheiding in je compositie.

Ik vind de composities an sich goed gelukt. Moet een mooie belevenis zijn geweest daar!

[ Voor 78% gewijzigd door Universal Creations op 05-07-2015 18:54 . Reden: Gebruik "wijzig" i.p.v. een nieuw bericht aanmaken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwgvdhoeven
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-11-2023
4! posts achter elkaar... (2 zijn helemaal verwijderd). Dat is niet de bedoeling hier. Gebruik "wijzig"

[ Voor 91% gewijzigd door Universal Creations op 05-07-2015 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ok, genoeg over Zeiss en zeis. Die 'Holy Cow' foto blijft gewoon een bijzondere/opvallende foto. Je moet maar net op het juiste moment op de juiste plek zijn... d:)b

Ondanks dat deze (samengestelde) opname niet gemaakt is met een Zeiss, is 'ie toch scherp. ;)

Wolken en hun schaduwwerking over een dal:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/519/18813316314_055c380316_b.jpgValMartello14 by Erik Haak, on Flickr

Een weids uitzicht aan het einde van het Martelltal, Vinschgau, Süd-Tirol, Italië.
Als je het origineel bekijkt zijn er nog allerlei leuke details te ontdekken; zoals aan de overkant van het dal, de Zufallhütte, de diverse wandelpaden, en helemaal rechts, het oude vervallen Albergo Sportivo / Gran Paradiso hotel:
Uiterst rechts zie je nog net de Zufritt See. En uiteraard :+ de bos bloemen op de voorgrond.

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 05-07-2015 19:53 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:31
Super tof adros! Niet meer over te zeggen.

En @ehtweak ook mooi, zag er al een paar op flickr. Vind de iets minder brede wat fijner kijken.

Hier een wat minder indrukwekkend gezapig Duits landschapje van mij ;)

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/322/19203429556_743494aa74_c.jpgMy meadow by Licht Sluw, on Flickr

[ Voor 8% gewijzigd door Sluw op 06-07-2015 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

hypz schreef op zondag 05 juli 2015 @ 17:35:
@Deathchant: Erg fijne plaat. Ik ga zelf over een week 2 weken naar Zuid Limburg (Gulpen) en dan ga ik ook eens wat landschaps foto's proberen te maken daar.
Mijn foto is 3km van Gulpen ;) Dus je kunt daar inderdaad goed foto's maken. Gulpen an sich is natuurlijk niet echt het mooiste dorpje, maar richting Partij, Wittem, Mechelen en Epen/Slenaken is het wel erg mooi. Als je naar Gulpen gaat, rijdt dan de Gulperberg omhoog, dan kom je vanzelf bij wat vergezichten ;)

@Sluw, de electriciteitsdraden zijn wel erg storend, maar zo te zien kun je elk lijntje wel wegclonen met Lightroom. Hetzelfde geldt ook voor de prikkeldraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Deathchant schreef op maandag 06 juli 2015 @ 12:20:
[...]

Mijn foto is 3km van Gulpen ;) Dus je kunt daar inderdaad goed foto's maken. Gulpen an sich is natuurlijk niet echt het mooiste dorpje, maar richting Partij, Wittem, Mechelen en Epen/Slenaken is het wel erg mooi. Als je naar Gulpen gaat, rijdt dan de Gulperberg omhoog, dan kom je vanzelf bij wat vergezichten ;)

@Sluw, de electriciteitsdraden zijn wel erg storend, maar zo te zien kun je elk lijntje wel wegclonen met Lightroom. Hetzelfde geldt ook voor de prikkeldraad.
Volgens mij heb je super snel gereageerd, had een verkeerde foto er in geplakt ;) Deze heeft namelijk geen electriciteitsdraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

Hehe, ja ik was mijn post aan het maken en toen zag ik 1 nieuw bericht, dus ik dacht, laat ik die maar ff meepikken. Ik zal de comment weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
@adros: mooi de combinatie van de koeien (die er nog rustig uitzien) en de bliksem op de achtergrond. Misschien zou ik ze iets lichter maken/laten opvallen.

@ehtweak: mooi contrast tussen de wolken en de bergen. Ook mooi scherp! Hoeveel foto's zitten er in?

@sluw: de foto oogt wat flets. Misschien kan je wat contrast toevoegen? Verder mooi met de twee koeien.

Hier een in zwart-wit. Dacht, wat anders.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/439/19234946779_152bfa8ffd_z.jpgDSC_0201 by Sj44k13, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Sj44k13 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:40:
@adros: mooi de combinatie van de koeien (die er nog rustig uitzien) en de bliksem op de achtergrond. Misschien zou ik ze iets lichter maken/laten opvallen.

@ehtweak: mooi contrast tussen de wolken en de bergen. Ook mooi scherp! Hoeveel foto's zitten er in?

@sluw: de foto oogt wat flets. Misschien kan je wat contrast toevoegen? Verder mooi met de twee koeien.

Hier een in zwart-wit. Dacht, wat anders.

[afbeelding]DSC_0201 by Sj44k13, on Flickr
Je hebt gelijk, heb 'm nu op m'n goeie monitor gefixt. Dank.

Over jouw foto. Door het staande formaat mis je veel detail dat je ingezoomd wel ziet, misschien iets minder hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
@Adros, gaaf man.
Ben wel jaloers.. Al 2 jaar lang bij elke bui sta ik paraat... Maar hier in Brabant onweert 't gewoon niet lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Sj44k13: Interessant met die ballon, zeker. Alleen de voorgrond doet het hem niet voor mij. Te donker...

@Sluw: Goede compo, leuk! Ik vind het een best interessante foto om eerlijk te zijn. Alleen jammer dat het licht niet meewerkt ;)

@ehtweak: Indrukwekkend landschap, gaaft! Idee van het bloemetje is wel leuk, zou hem alleen wel iets prominenter in beeld gezet hebben :P

@adros: gave plaat, cool!

Ptuj in Slovenie:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/553/18990086453_2265ac0f3e_c.jpgSunset @ Ptuj by Marcel Tuit, on Flickr

Valt dit nog onder landschap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

@adros gave bliksem, wat ik wel jammer vind is dat er riet voor de koeien staan, t zit een beetje in de weg.
@ehtweak prachtige panorma kijkt heerlijk weg, goed gedaan d:)b
@Sluw De lijnen werken een beetje tegen, ze leiden niet nar het onderwerp
@marceltuit das een cityscape :P

hier een fototje van mn flickr geplukt, wat kan er beter?
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/360/19398777220_d00ef21361_c.jpgDrenthe by Frank Van Dijk, on Flickr

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:56
"heeft een beetje last van een lege voorgrond"

Maar serieus, de boom valt een beetje teveel weg in de achtergrond, waardoor een echt onderwerp ontbreekt (of het moet de vliegtuigtrail in de lucht zijn...?)

De toning had ik ook wat liever naturel gezien hierbij.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

inquestos schreef op zondag 12 juli 2015 @ 00:25:
"heeft een beetje last van een lege voorgrond"

Maar serieus, de boom valt een beetje teveel weg in de achtergrond, waardoor een echt onderwerp ontbreekt (of het moet de vliegtuigtrail in de lucht zijn...?)

De toning had ik ook wat liever naturel gezien hierbij.
denkje dat een stukje voorgrond wegcroppen zou hebben geholpen?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik denk dat de kleurbalans iets teveel naar magenta gaat. Alhoewel er 2/3e lucht is en 1/3e voorgrond, vind ik het toch niet zo heel mooi. Ik zou deze als 16x9 formaat of ander panorama-formaat mooier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09 21:50
@Frank: Landschap is niet heel spannend en in de lucht is het nog minder spannend. Veel blauw met een saaie trail.
@marcel: Mooi dat het oranje links weer terugkomt in de gebouwen rechts.
@sjaak: De compositie en ook het zwart/wit doet mij weinig. De lantaarnpaal links stoort ook nog eens behoorlijk.

Ik deed een zogenaamde "Albert Drosje" besefte ik mij later.
Helaas mis ik al een week of 7 mijn laptop (dank Sony + Expert!), dus fatsoenlijk bewerken lukt nog niet echt. Dit komt dus uit snapseed.

Shoot!
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/539/19374770339_efa9c7d8be_c.jpgGreenchoice by Cedras Liggiegoet, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Niks meer aan doen :) Ik vind het een plaatje! Gesplitst gras is een erg leuk effect, mooi geframed ook, het enige wat ik zou kunnen zeiken is dat rechtsboven misschien iets te licht is en daardoor een beetje de aandacht trekt.

Maar verder vind ik 'm, ook qua nabewerking, helemaal mooi.

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 12-07-2015 17:45 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:18
Mooie plaat cedras, lucht is rechts wel een beetje uitgebeten zoals Hahn al aangaf.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
Die zou ik kunnen verbeteren met een grijsverloopfilter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:18
Dat kan ja, of meerdere foto's met verschillende belichtingen maken en die samenvoegen.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dat 'gesplitste gras' is wel een leuke, ja!
Zoals m'n voorgangers al zeiden: die uitgebeten lucht, linksboven is redelijk eenvoudig te corrigeren (als je dat zou willen).
Er zijn uiteraard meerdere digitale wegen die naar het niet uitgebeten rooms licht leiden, maar één mogelijkheid is b.v. om met PS CSx ff de Viveza 2 Google plugin te gebruiken, een control point te zetten op die plek en dan ff wat met de schuiven te experimenteren. >:)

Hier eentje die 1100km verderop is gemaakt.
Helaas lag het rotsblok in de weg. Ik heb dan ook een klacht ingediend of ze die niet willen verwijderen, zodat m'n uitzicht voortaan niet meer geblokkeerd wordt: :+ :Y
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/395/19021042973_34d587481f_c.jpgValMartello28 by Erik Haak, on Flickr

Onderdeel van deze serie: https://www.flickr.com/ph...o/sets/72157652491815013#

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Stoere kerel hoor, naar de bergen gaan, en je dan laten tegenhouden door een klein rotsblokje ;)

Ik had liever gezien dat je een mooie compositie had gemaakt met het rotsblok, nu doe je er niets mee, en staat het inderdaad in de weg. Dus óf laat het onderdeel zijn van je compositie, of klim er op :P

Wel fijne omstandigheden verder, met die wolkenpartijen.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ok, ok, ik ben ff teruggegaan :Y en ben een paar meter over dat blok geklommen, en toen was m'n uitzicht ineens dit:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/460/18875956653_472bafd16f_c.jpgValMartello25 by Erik Haak, on Flickr

Zo beter? ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Stuk beter, al is het contrast wel opeens anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Idd, contrast is anders.
Deels door iewat andere nabewerking, deels door de veranderde kijkhoek en door de continu veranderende lichtomstandigheden.

Tja; is het één mooier/beter dan het ander? Ik weet het zelf niet... :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

cedras schreef op zondag 12 juli 2015 @ 19:05:
Die zou ik kunnen verbeteren met een grijsverloopfilter?
Je hebt toch gewoon Lightroom? :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

ehtweak schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:05:
Idd, contrast is anders.
Deels door iewat andere nabewerking, deels door de veranderde kijkhoek en door de continu veranderende lichtomstandigheden.

Tja; is het één mooier/beter dan het ander? Ik weet het zelf niet... :?
Qua contrast maakt het mij niet uit; het viel alleen op :)

Wat betreft de steen: die versie zonder vind ik persoonlijk een stuk beter. Wordt mijn uitzicht tenminste niet belemmerd; maar ja ik houd ook wel van ruime vergezichten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
Gonadan schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:12:
[...]

Je hebt toch gewoon Lightroom? :+
Sinds een half jaar ben ik in het bezit van een camera. Er moet dus eerst geleerd worden om plaatjes te schieten. Dat lukt zo nu en dan wel een beetje.
Als de laptop eindelijk weer terug is, gaan we eens kijken naar lightroom, zoals ik ook al gaf.

@ Ethweak - ik ga hem noteren voor de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

cedras schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:39:
Sinds een half jaar ben ik in het bezit van een camera. Er moet dus eerst geleerd worden om plaatjes te schieten. Dat lukt zo nu en dan wel een beetje.
Als de laptop eindelijk weer terug is, gaan we eens kijken naar lightroom, zoals ik ook al gaf.
Nou oog voor compositie heb je dan alvast, dat is een groot voordeel. Overigens vind ik de plaat zo ook al heel mooi hoor, alleen ik had ook even dat mijn aandacht naar de lucht getrokken werd. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:31:
Ok, ok, ik ben ff teruggegaan :Y en ben een paar meter over dat blok geklommen, en toen was m'n uitzicht ineens dit:

[afbeelding]ValMartello25 by Erik Haak, on Flickr

Zo beter? ;)
Ik vind hem mooi. Mooi landschap, kijkt lekker weg, mooie lucht, leuke weggetjes. Genoeg te zsien in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

@ehtweak: bij die eerste foto bij het donker maken van de wolken ben je te ver uitgeschoten naar de blauwe lucht toe. Ik zie de lucht donkerder net rond de wolken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

@ehtweak: De tweede is al een stuk interessanter. Mooie brede panorama. Die eerste vind ik wat te veel gecropped (post of live :P). Er mist me daar wat...

Als je naar Vietnam gaat dan mag een tripje Halong Bay niet ontbreken natuurlijk. Bij deze één van de vele platen.
Afbeeldingslocatie: https://drscdn.500px.org/photo/115026797/m%3D900/c2518d5b51c5dd67c1146caddfb8e35d Peaks @ 500px

[ Voor 3% gewijzigd door 8GUS op 15-07-2015 12:01 ]

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Bzrk80, mooi. De belichting en bewerking zijn prima. Ook de kadering is weinig op aan te merken - alhoewel ik misschien voor een iets wijder perspectief zou hebben gekozen. Maar (ik denk door het saaie licht?) is deze toch niet heel spannend. Een beetje wat je op van die brave kalenders zou kunnen zien, als je snapt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mooi landschap, mooie kleuren :)

Alleen je was er op het verkeerde moment van de dag; het licht vind ik niet zo spectaculair :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Evano schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:16:
Bzrk80, mooi. De belichting en bewerking zijn prima. Ook de kadering is weinig op aan te merken - alhoewel ik misschien voor een iets wijder perspectief zou hebben gekozen. Maar (ik denk door het saaie licht?) is deze toch niet heel spannend. Een beetje wat je op van die brave kalenders zou kunnen zien, als je snapt wat ik bedoel.
Ik begrijp het helemaal. Sterker nog, heb voor de lucht nog flink moeten trekken omdat de originele plaat wel erg grijs was. Maar niet getreurd, heb er nog een hele boel :9

Ben wel blij dat de natuurlijkere bewerking vrij goed uit de verf is gekomen.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 18:56:
En met hard licht, daar wordt mee bedoelt een felle zon?
Voor een mooie uitleg over hard en zacht licht: http://strobist-fotografi...ht-versus-hard-licht.html
En mooie voorbeelden vind je ook hier: http://www.digitalefotogr...asiscursus/middenopdedag/

Voor een vergelijkend beeld kan je hier kijken, niet de beste voorbeelden die ik kan bedenken maar ik kan even geen betere vinden. :)
http://vinkacademy.nl/fot...bij-landschapsfotografie/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top! Ga ik straks doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

Fascinating ;) Hele interessante foto marcel! Wederom vind ik het gelige in het water links niet geheel natuurlijk. Maar je gaf zelf aan dat je het gelige wel mooi vond. Op het enigszins storende linker onderhoekje is dit gewoon verder een geslaagde foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Originele foto, heel anders dan je andere werk, maar ook weer heel netjes uitgevoerd. Behalve dat ene takje linksonder inderdaad. Het pad leidt je wel mooi door de foto heen waardoor het takje in eerste instantie mij niet opviel. Je persoon in de foto maakt het af. :)

En deathchant: gelige in het water? één van onze monitoren heeft calibratie nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een IPS scherm, maar ik zie ook geen gelig water. Inderdaad jammer van dat takje. Maar ik begrijp dat je op reis bent Marcel? Ja, dan kom je wel mooie gebieden tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Die van mij heeft zeker nog kalibratie nodig maar ik zie geen geel, alleen groen. :+

@Tuintje: IPS is helaas ook niet waterdicht. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Gonadan op 17-07-2015 21:53 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

Sorry, verkeerde kleur genoemd bij het water. En nee, ik ben niet kleurenblind ;) Het water neigt een beetje naar magenta toe te gaan, heel lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ben je dronken of bedoel je stiekem turquoise? :P

Of doel je op de waterval linksboven? Daar kan ik dan nog wel inkomen, maar dat is wel hééél licht. ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Gonadan op 17-07-2015 22:08 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Ik dacht ook even dat Deathchant zijn ogen moest laten calibreren, maar ik denk dat hij de waterval bedoelt, en die is inderdaad licht magenta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik loop ook in het Single malt whisky topic rond ja :P Ik zal het nog eens uitleggen.

Marcel's witbalans is over het algemeen best gelig. Niet altijd mijn smaak, maar toch mooi. Hierdoor krijgen andere onderwerpen naar mijn mening vaak een iets té gelige witbalans (bijvoorbeeld boomstammen) wat ik dan zou corrigeren.

Het water links uit de watervalletjes lijkt een magenta-achtige zweem te hebben hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:28
Ik zie ook een magenta zweem in de watervallen, maar hecht vooral geen waarde aan mijn ogen als het om kleuren gaat...

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Ik zie een héél lichte magentazweem in de waterval. Maar eigenlijk niet storend. Wat ik wel vreemd vind is dat de linker bovenhoek flink donkerder is dan de hoek linksonder. Verder: hele mooie foto! Showcase-waardig. Al zal je er dan nog een paar bij moeten toveren ;)
Pagina: 1 ... 23 ... 45 Laatste

Let op:
Ook hier mag je reageren op je voorganger :) Dat houdt het topic waardevol voor iedereen. Denk daarbij aan het verkleinen van je foto's!