Lexus CT200H

Pagina: 1 ... 15 ... 33 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 21:36
sopsop schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:42:
Ik heb ook de 10-speaker versie. Geen bas kan ik me echt niet in vinden, wellicht is de subwoofer stuk (zit in de kofferbak) of heeft iemand de bas teruggedraaid. Met een beetje volume zie ik niets meer in de binnenspiegel omdat die teveel aan het trillen is. Ofwel stel jij te hoge eisen aan de bas, of je had een defecte/slecht ingestelde subwoofer.

Ik heb in ieder geval nog nooit een beter geluid gehoord van een standaard audiosysteem (waarschijnlijk totdat ik het ML-systeem heb gehoord).

De navigatie is op vele manieren instelbaar, dus ook met meerdere schermen, 2d/3d, noorden- / rijrichtinggericht, etc. Over de navigatie ben ik trouwens wel minder te spreken. De fileontwijking werkt uitstekend, maar is veel te strak afgesteld. Hij laat je rustig 10 minuten omrijden om 5 minuten vertraging te omzijlen (je krijgt overigens wel altijd zelf de keuze om te ontwijken). Verder heb ik in het buitenland gehad dat ik ~5km van een ingevoerd adres af werd gezet. En zijn de routes niet altijd even logisch (het lijkt soms of hij de kortste weg pakt, terwijl de instelling wel op snelste staat).

Al met al voldoet de navigatie wel, maar is het niet premiumauto waardig.
Ik heb handmatig in de equalizer de bass al op zijn hoogst gezet, je hoort dan wel al meer bas maar totaal niet wat je zou verwachten van een subwoofer...
Ik zal nog eens bij de dealer langs gaan om eens goed te testen, misschien ligt het idd aan de test auto.

Bij voorkeur wil ik er voor zorgen dat ik geen app meer op mijn telefoon hoeft te draaien om files te ontwijken, en flitspalen en andere gevaren te detecteren. nu gebruik ik "Waze" hiervoor op mijn galaxy S2.
Elke ochtend en middag voor ik vertrek kijk ik even snel via die app welke route het snelste is naar huis (via de A27 of via de A2).
Ik zou dus graag een navigatie willen die deze taak over kan nemen.

De navigatie in mijn huidige auto, de Honda Civic hybrid (achteraf ingebouwd), kiest vrijwel altijd de verkeerde route.... verder kun je ook niet makkelijk zeggen van "navigeer via een bepaalde snelweg", je kunt alleen aangeven vermijd file en dan zoekt hij zelf een alternatief, en deze vind hij dan vervolgens niet...erg frustererend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
Hallo allemaal,

Misschien een domme vraag maar hoeveel liter tanken jullie als de cruisingrange op 0 staat?
Ik kom nooit boven de 35 liter? Waar zijn de overige 10 liters?

gr. Carlo

[ Voor 96% gewijzigd door Olrac.Srednjim op 31-05-2012 11:17 ]

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 22:10
Vandaag heb ik een leenauto gekregen, een CT met 17 inch en 10.000 km op de teller. Als ik in de sportstand gas geef reageert de auto direct. Als ik bij mijn eigen auto met 5000km op de teller direct gas geef moet de auto heel even nadenken. Vooral irritant als je uit een bocht wilt accelereren, ik moet namelijk in de bocht al gas geven.

Kan het zijn dat dit soepeler gaat werken zodra je meer km's hebt gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Carlo.Mijnders schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:15:
Hallo allemaal,

Misschien een domme vraag maar hoeveel liter tanken jullie als de cruisingrange op 0 staat?
Ik kom nooit boven de 35 liter? Waar zijn de overige 10 liters?

gr. Carlo
Ik doe er dan ook nog ongeveer 10, ik rijd echter nog een kilometertje of 150 door, wanneer ik zin heb om te tanken ga ik tanken. Ik heb weleens doorgereden tot er nog maar 43 liter in kon, deze extreme marge is schijnbaar ingebouwd om claims in de vs te voorkomen (las ik ergens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:27

Reinier

\o/

Hoe staat het nu eigenlijk met de levertijd van de CT200h? Is die nog steeds zo enorm?

[ Voor 79% gewijzigd door Reinier op 31-05-2012 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
De Business line pro hebben ze er nog een paar van op voorraad.
De Business Edition valt te bestellen maar is pas weer vanaf aug leverbaar vertelde de dealer in amsterdam mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 11:28

rajackar

Blood Minister

THxZ0NE schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:19:
[...]

Ik doe er dan ook nog ongeveer 10, ik rijd echter nog een kilometertje of 150 door, wanneer ik zin heb om te tanken ga ik tanken. Ik heb weleens doorgereden tot er nog maar 43 liter in kon, deze extreme marge is schijnbaar ingebouwd om claims in de vs te voorkomen (las ik ergens).
Ik vind dit nog steeds aardig irritant en vraag me af of dat niet softwarematig aan te passen is.
Ik zie liever hoeveel ik daarwerkelijk heb want als de teller op 0 staat heb je verder geen info meer.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 16:06
Een marge van een kilometer of vijftig vind ik niet zo gek maar met de tien-liter-reserve van de CT-200h heb je een marge van bijna 200 km. Dat is bijna een kwart van de actieradius en daarmee toch wel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

BeF-Bacchus schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:26:
Een marge van een kilometer of vijftig vind ik niet zo gek maar met de tien-liter-reserve van de CT-200h heb je een marge van bijna 200 km. Dat is bijna een kwart van de actieradius en daarmee toch wel erg veel.
het is zelfs 11,5 liter, dat vertelde de Lexus dealer ons, het dezelfde hoeveelheid als de Lexus 600h. Wij rijden daarom ook nog altijd gemakkelijk 200 km door zodra het lampje aangaat. Het is inderdaad heel erg irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:26

knakworst

Get more sats!

THxZ0NE schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:19:
[...]

Ik heb er een keer 46 liter in weten te pompen, dus je kan nog even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Nordcore schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:20:
De Business line pro hebben ze er nog een paar van op voorraad.
De Business Edition valt te bestellen maar is pas weer vanaf aug leverbaar vertelde de dealer in amsterdam mij
Zeer acceptabel dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Ik rij standaard nog 150 km door op het moment dat het lichtje begint te branden voor het tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrlocke
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-04 14:28
Ik sta op het punt om de business line pro te bestellen. Nu vroeg ik me af, zijn die parkeersensoren achter echt nodig als je toch een achteruitrijcamera hebt? En ik hoor ook dat ze nogal zacht zijn zodat je ze niet hoort.... (in mijn Seat heb ik ze ook, en dan dempt het muziekvolume automatisch als je achteruit rijdt..).
MAW: Is het de 660 euro waard, of kun je ook af met de achteruitrijcamera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ach ja wat wil je daar nou voor antwoord op hebben. Ben je een man of een vrouw??? :+

Ikzelf heb beide, en de camera kan vooral in de winter vuil zijn. De piepjes zijn op zich redelijk hoorbaar. Maar in feite als je goed uitkijkt heb je natuurlijk geen van beide nodig.

Wat ik wel vervelend vond:
Vroeger hadden mijn partner en ik beide geen auto's met parkeersensoren. Daarna mijn partner wel. Als je dan van de auto mét naar de auto zónder sensoren gaat, rijd je wel eens erg enthousiast achteruit onder het mom van hij gaat toch wel piepen. Tsja als dat dan niet gebeurt is dat even schrikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:16
Ik heb dezelfde keuze moeten maken, en toen gekozen voor alleen camera. Achteraf gezien ben ik daar blij mee: met de camera nog nooit gehad dat 't niet zichtbaar was. Ik heb nog nooit parkeersensoren gehad, dus ik ben niet gewend geraakt aan de piepjes (inmiddels wel aan de camera...), ik kan me voorstellen dat dan de piepjes wel handig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
CubicQ schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:26:
Ik heb dezelfde keuze moeten maken, en toen gekozen voor alleen camera. Achteraf gezien ben ik daar blij mee: met de camera nog nooit gehad dat 't niet zichtbaar was. Ik heb nog nooit parkeersensoren gehad, dus ik ben niet gewend geraakt aan de piepjes (inmiddels wel aan de camera...), ik kan me voorstellen dat dan de piepjes wel handig zijn...
Zeker nog niet in de winter gereden? Met name door pekel kan de camera erg smerig worden zodat je niks meer ziet.

Maar ik heb ook alleen de camera, en ik heb geen piepjes nodig. De camera is voor mij afdoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrlocke
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-04 14:28
Inmiddels heb ik m besteld, met sensors! omgerekend kosten ze me 3 of 4 euro extra per maand.
Die 60 euro per jaar is toch minder dan mn eigen risico als ik ergens tegenaan knal! Heb al 2 jaar piepjes, en ik vond dat ik niet achteruit kon gaan qua luxe.
Verder nog het navi-systeem en de LED koplampen erbij.
Ik kan niet wachten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
mrlocke schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:16:
Inmiddels heb ik m besteld, met sensors! omgerekend kosten ze me 3 of 4 euro extra per maand.
Die 60 euro per jaar is toch minder dan mn eigen risico als ik ergens tegenaan knal! Heb al 2 jaar piepjes, en ik vond dat ik niet achteruit kon gaan qua luxe.
Verder nog het navi-systeem en de LED koplampen erbij.
Ik kan niet wachten! :)
Nice! Lijkt op mijn config :)

Welke kleur hebben de meeste mensen hier eigenlijk? foto's ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
mrlocke schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:08:
Ik sta op het punt om de business line pro te bestellen. Nu vroeg ik me af, zijn die parkeersensoren achter echt nodig als je toch een achteruitrijcamera hebt? En ik hoor ook dat ze nogal zacht zijn zodat je ze niet hoort.... (in mijn Seat heb ik ze ook, en dan dempt het muziekvolume automatisch als je achteruit rijdt..).
MAW: Is het de 660 euro waard, of kun je ook af met de achteruitrijcamera?
De camera heeft wat aandachtspunten: Je moet opletten dat hij een enigszins beperkt blikveld heeft (dus kijk ook in je buitenspiegels) en, zoals eerder aangehaald, kan de lens vies worden. Als mij voor het instappen opvalt dat ie vies is, veeg ik er even met een natte vinger over en het zicht is weer goed genoeg. Ik kan op de camera op zo'n 2 cm nauwkeurig parkeren, op sensoren haal ik dat met mijn beperkte ervaring niet.
ThXZone
Welke kleur hebben de meeste mensen hier eigenlijk? foto's ?
Heb ik eerder in dit topique nog wel staan: Sienna Brown.

[ Voor 7% gewijzigd door Bacchus op 08-06-2012 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Mercury Grey voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
BeF-Bacchus schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:55:
[...]

De camera heeft wat aandachtspunten: Je moet opletten dat hij een enigszins beperkt blikveld heeft (dus kijk ook in je buitenspiegels) en, zoals eerder aangehaald, kan de lens vies worden. Als mij voor het instappen opvalt dat ie vies is, veeg ik er even met een natte vinger over en het zicht is weer goed genoeg. Ik kan op de camera op zo'n 2 cm nauwkeurig parkeren, op sensoren haal ik dat met mijn beperkte ervaring niet.
waar zit de camera eigenlijk ? dan weet ik ook waar ik moet vegen :D
Heb ik eerder in dit topique nog wel staan: Sienna Brown.
Mijn kleur: Dark Opal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Heb zelf een ultrasonic blue :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Laatst online: 23:56
mcetweaker schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 21:08:
[...]

Ergens boven je kentekenplaat geloof ik. Even goed kijken en je ziet hem duidelijk zitten.

Ik rij in een pearl white luxury line :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
mcetweaker schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 21:08:
[...]

[...]

Mijn kleur: Dark Opal
links naast de knop voor het openen van de achterklep, even bukken en je ziet een zwart "uitstulpsel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 20:29
EdwinB schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 22:52:
[...]
Ik rij in een pearl white luxury line :P
+1 (met schuif-/kanteldak O+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-06 21:55

vhal

ಠ_ಠ

Zijn er hier mensen die particulier de ct200h rijden of rijden we allemaal leasewagens?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
deadsy33 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 12:45:
Zijn er hier mensen die particulier de ct200h rijden of rijden we allemaal leasewagens?
Voor een particulier is het prijsverschil met een Auris HSD te groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_FR2010
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:25
wij rijden 'm particulier: mercury grey ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

evol

hello world

Dark Opal business edition rij ik nu ruim een maand. Al weer 7200 km op de teller.
Helaas wel last van een rammel bij de ramen (bestuurderskant beter hoorbaar dan passagiers maar lijkt wel beide hetzelfde probleem). Iemand hier ook last van gehad?
Ik ga het bij de eerste beurt maar eens melden.

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Ik lees al op een ander forum dat er 50% van de aankoopwaarde wordt gegeven op dit moment bij inruil van een Ct200h.......

Lekkere afschrijving !
Dus als iemand nog een Ct200h wil kopen... :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termin8r
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
deadsy33 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 12:45:
Nee, er zijn echt mensen die hun eigen CT200h hebben gekocht. Zoals ik. Ik hou 'm totdat de plugin-hybrides gangbaar en betaalbaar zijn. Met het dak van m'n huis vol zonnepanelen kan ik dan bijna gratis rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Lasteraar schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:16:
Ik lees al op een ander forum dat er 50% van de aankoopwaarde wordt gegeven op dit moment bij inruil van een Ct200h.......

Lekkere afschrijving !
Dus als iemand nog een Ct200h wil kopen... :-D
Ik vraag me af waar je die gevonden hebt? Op tweedehands auto sites staan ze vanaf 25k das een stuk meer dan 15k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Hier ook een particuliere Mercury Grey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Z___Z schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 19:12:
[...]

Ik vraag me af waar je die gevonden hebt? Op tweedehands auto sites staan ze vanaf 25k das een stuk meer dan 15k.
Inruilwaarde is natuurlijk wat anders dan herverkoopwaarde, de dealer wil ook nog even (zo veel mogelijk) winst maken. Dan blijft daar nog wel een groot gat over, zeker als er nog een +/- 10% korting op een nieuwe auto te geven is. Misschien was het een BMW-dealer? Die kan "natuurlijk geen tweedehands CT-200h naast zijn nieuwe 118i in de showroom zetten. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dat klopt, maar er is natuurlijk wel enige relatie tussen de inruilwaarde en de verkoopwaarde van een tweedehands auto. Een verschil van 10k lijkt me niet echt realistisch, handelaren verwachten dat de auto langer dan een jaar blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Laatst online: 23:56
Juggels schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 09:04:
[...]

+1 (met schuif-/kanteldak O+)
Ik vond dat nou niet echt heel erg nodig met deze kleur en tevens viel hij zo nog netjes binnen mijn lease-budget dus verder ook niet meer naar gekeken. Enige wat ik er nog wel op had gewild is de adaptive cruise control :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 452326

Dag lexus rijders,

Weet iemand van jullie hoe je de auto "normaal" op contact zet? Als je bv de auto aan het wassen bent en een muziekje wilt luisteren. Beetje erg aso om de de motor te laten lopen?

Groetjes Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 31-05 11:07

EXX

EXtended eXchange

Bij een Pruis is het aanzetten zonder de rempedaal in te drukken. Er verschijnt dan geen [Ready] op het display, maar alles werkt verder wel.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

^met dit is bij de lexus ook zo, volgensmij moet je wel een minimale accu lading over hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Dat werkt wel maar het kan je een lege 12V-accu opleveren omdat de CT-200h relatief zware accessoires t.o.v. een relatief kleine accu heeft. Ik laat de auto het lekker zelf uitzoeken, gewoon in 'P'-stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 452752
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Volgens mij is het bij de Prius zo dat je de versnelling in neutraal moet zetten en de motor in EV-stand. Dan staan wel alle accesoires op stroom maar springt de motor niet tot leven. Allicht dat het ook bij de CT200H zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

zoiets zal het wel zijn, wat ik wel zeker weet is dat de CT maar een zeer kleine accu heeft waarmee de motor gestart wordt, dus heb beste kan je inderdaad gewoon in P en dan de auto aanzetten. Dan zoekt hij het zelf uit of de motor wel of niet aanmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
brilsmurfffje schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:17:
zoiets zal het wel zijn, wat ik wel zeker weet is dat de CT maar een zeer kleine accu heeft waarmee de motor gestart wordt
Valt wel mee 201,6 Volt 6,5 Ah.
De 12 Volt accu zorgt alleen voor de elektronica en de verlichting.
Maar als deze leeg is start de auto niet, het hoogspanning relais moet wel aangetrokken kunnen worden en zonder regelelektronica gebeurt er ook weinig.

[ Voor 18% gewijzigd door bouwfraude op 26-06-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
onderstaande bericht is op een aantal nieruws sites gezet:

Lexus schaaft de CT 200h bij
woensdag 4 juli 2012

De CT 200h heeft Lexus op de kaart gezet in Nederland en is nu op de details aangepast. De standaarduitrusting werd uitgebreid en een nieuw navigatiesysteem maakt zijn opwachting.

De CT 200h heeft dankzij zijn gunstige uitstootcijfers een ware revolutie betekent voor Lexus in Nederland. Bij zijn introductie was deze auto namelijk de allereerste hybride in het luxe C-segment. Bovendien hoefde Lexus zich geen zorgen te maken over 1 juli en alle perikelen die deze datum met zich mee bracht. De CT 200h is namelijk tot 2015 verzekerd van slechts 14% bijtelling dankzij een CO2-uitstoot van 87 g/km.

Rijker uitgerust
Om de animo op peil te houden heeft de Japanse fabrikant als extraatje enkele kleine wijzigingen doorgevoerd. Ten eerste is er een nieuw Lexus MoveOn-systeem aangekondigd. Dit systeem wordt aangedreven door de bekende software van TomTom en is bovendien voorzien van diens HD Traffic en Google Local Search-mogelijkheden. MoveOn is zowel te bedienen via een 5,8 inch touchscreen als via een afstandbediening en heeft een meerprijs van € 1.200,-.
De tweede verandering is dat de Soft Touch Pad-middenconsole, een regensensor en elektrisch inklapbare buitenspiegels voortaan toebehoren aan de standaarduitrusting. Bij de Luxury Line is voortaan ook de passagiersstoel elektrisch verstelbaar en opnieuw voor iedere CT 200h geldt dat de cabine van betere isolatie is voorzien waardoor, zeker bij elektrisch rijden, de auto nog stiller is geworden. De vanafprijs van de Lexus CT200h blijft echter ongewijzigd met € 29.690,-.

zie de site van tomtom voor meer info over het navigatiesysteem (met plaatjes):
http://www.tomtom.com/nl_nl/products/built-in-car-navigation/lexus-ct-move-on-navi/

Ik vraag mij af per wanneer deze wijzigingen actief worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Uit de specs:

Schermresolutie WQVGA (480 x 272 pixels)

Blijf.die lage resolutie jammer vinden..
Naar die isolatie ben ik wel heel benieuwd naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
De resolutie van het TNS-achtige systeem heeft mij nooit gestoord, zeker in de CT-200h zit het zo ver dat het best voldoende is, als de MoveOn daar ook komt, heb ik echter een hard hoofd in touch-bediening. Deze overstap lijkt me verder echter een goede zet, de TNS begon m.n. qua bediening wat achter te lopen. Elektrisch inklappen is bij veel concurrenten ook een relatief lage optie, bij de CT zat het onterecht in het LL-pakket imho.
Gezien het vele commentaar op het afrolgeluid is het begrijpelijk dat Lexus de geluidsisolatie aanpakt, ik hoop dat het vooral slimmer ipv bruut "meer" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
BeF-Bacchus schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 22:37:
Elektrisch inklappen is bij veel concurrenten ook een relatief lage optie, bij de CT zat het onterecht in het LL-pakket imho.
Sorry maar kun je iets duidelijker zijn wat je met bovenstaande probeert te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-01 09:38
Nordcore schreef op maandag 09 juli 2012 @ 11:33:
[...]

Sorry maar kun je iets duidelijker zijn wat je met bovenstaande probeert te zeggen?
Hij bedoelt volgens mij dat de optie bij andere fabrikanten vaak of standaard of een relatief goedkope optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Dat is inderdaad wat ik bedoelde, al moet ik zeggen dat dat "relatief" inderdaad nogal "relatief" is. Ik heb de prijzen op de BMW 1-serie en de Audi A3 er even bijgezocht: Bij beiden zijn elektrische inklapspiegels een optie van € 600, resp. € 400.

In het algemeen vind ik het trouwens jammer dat sommige opties op de CT òf enkel in een uitvoering te krijgen zijn òf er een bepaalde uitvoering voor nodig is. Voor de ronduit geniale LED-koplampen moet je bv. minstens een business line pro kiezen. Die BLP bestaat (tov "gewoon" BL) enkel uit getint glas en 17" ipv 16" wielen, niet echt boeiend wmb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
BeF-Bacchus schreef op maandag 09 juli 2012 @ 12:54:
Dat is inderdaad wat ik bedoelde, al moet ik zeggen dat dat "relatief" inderdaad nogal "relatief" is. Ik heb de prijzen op de BMW 1-serie en de Audi A3 er even bijgezocht: Bij beiden zijn elektrische inklapspiegels een optie van € 600, resp. € 400.

In het algemeen vind ik het trouwens jammer dat sommige opties op de CT òf enkel in een uitvoering te krijgen zijn òf er een bepaalde uitvoering voor nodig is. Voor de ronduit geniale LED-koplampen moet je bv. minstens een business line pro kiezen. Die BLP bestaat (tov "gewoon" BL) enkel uit getint glas en 17" ipv 16" wielen, niet echt boeiend wmb.
wat is er zo geniaal aan led koplampen?
Ik snap dat zoiets natuurlijk persoonlijk is hoor maar ik vind getinte ruitjes een nuttigere optie... :-)

Wel vind ik het erg jammer dat de Mark Levinson audio opties alleen op de LL mogelijk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:29
Nordcore schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:43:
Ik snap dat zoiets natuurlijk persoonlijk is hoor maar ik vind getinte ruitjes een nuttigere optie... :-)
Dit snap ik dan weer niet, wat is er zo fijn aan getinte ruiten?
De enige ruiten waar ik kan voorstellen dat het nut heeft (voorruiten) mogen in Nederland niet of nauwelijks getint worden.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
Wirf schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:21:
[...]

Dit snap ik dan weer niet, wat is er zo fijn aan getinte ruiten?
De enige ruiten waar ik kan voorstellen dat het nut heeft (voorruiten) mogen in Nederland niet of nauwelijks getint worden.
Ten eerste ziet het er veel strakker uit met getinte ruitjes...
Ten tweede scheelt dit qua warmte in de auto en wat meer privacy achterin..

Led lichten zien er idd ietsjes mooier uit maar ik moet zeggen dat ik de standaard halogeen lampen van de ct200h ook al prachtig vind, verder krijg je de daytime led lights er standaard bij...ik zie de meerwaarde van de normale led verlichting niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 452752
  • Niet online
Getinte ruiten zijn vooral onhandig bij inparkeren, en asociaal ten opzichte van je overige weggebruikers. Die zien immers niet meer wat je van plan bent te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
452752 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:25:
Getinte ruiten zijn vooral onhandig bij inparkeren, en asociaal ten opzichte van je overige weggebruikers. Die zien immers niet meer wat je van plan bent te gaan doen.
onhandig met inparkeren? van binnenuit heb je echt geen last van deze licht getinte ruitjes...
verder is alleen achter getint....dus anderen kunnen gewoon de bestuurder zien lijkt mij...
als een auto voor zwaar geblindeerd is is dat best irritant voor de overige weggebruikers, dat kan ik mij best voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 452752
  • Niet online
Nordcore schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:46:
[...]

onhandig met inparkeren? van binnenuit heb je echt geen last van deze licht getinte ruitjes...
verder is alleen achter getint....dus anderen kunnen gewoon de bestuurder zien lijkt mij...
als een auto voor zwaar geblindeerd is is dat best irritant voor de overige weggebruikers, dat kan ik mij best voorstellen.
Juist de tint van achteren is asociaal. Als je bij een stoplicht voor me staat en met je mobieltje / navigatiesysteem / dashboardkastje aan het spelen bent kan ik alvast mijn hand bij de claxon houden omdat ik nu al weet dat je het groene stoplicht over het hoofd gaat zien. En als je met je linkerhand een broodje aan het eten bent / aan het bellen bent en ik achter je zit weet ik dat je geen richting aan zult geven waardoor het voor mij handig is meer afstand te houden. En als je over je rechterschouder kijkt weet ik van te voren dat je van plan bent naar de rechter baan te gaan, zodat ik ruimte kan maken zodat je er makkelijker tussen past. En als je een telefoongesprek hebt waar je erg emotioneel bij betrokken bent ga ik er voor de zekerheid maar vanuit dat je reactietijd flink verlengt is en je mogelijk irrationeel gaat handelen, waardoor ik zorg dat ik daar weg ben.

Met donkere achterruiten kan ik dat allemaal niet meer zien en vormt dat voor mij een gevaar. Vandaar dat het asociaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
452752 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:00:
[...]

Juist de tint van achteren is asociaal. Als je bij een stoplicht voor me staat en met je mobieltje / navigatiesysteem / dashboardkastje aan het spelen bent kan ik alvast mijn hand bij de claxon houden omdat ik nu al weet dat je het groene stoplicht over het hoofd gaat zien. En als je met je linkerhand een broodje aan het eten bent / aan het bellen bent en ik achter je zit weet ik dat je geen richting aan zult geven waardoor het voor mij handig is meer afstand te houden. En als je over je rechterschouder kijkt weet ik van te voren dat je van plan bent naar de rechter baan te gaan, zodat ik ruimte kan maken zodat je er makkelijker tussen past. En als je een telefoongesprek hebt waar je erg emotioneel bij betrokken bent ga ik er voor de zekerheid maar vanuit dat je reactietijd flink verlengt is en je mogelijk irrationeel gaat handelen, waardoor ik zorg dat ik daar weg ben.

Met donkere achterruiten kan ik dat allemaal niet meer zien en vormt dat voor mij een gevaar. Vandaar dat het asociaal is.
Jij gaat er per definitie al van uit dat je medemens in de fout gaat :P lekker is dat ;-)
Ik weet best dat er mensen zijn die lak hebben aan bepaalde regels maar dat los je niet op met doorzichtig glas...
Kijk ik zie best in dat doorzichtig glas het voordeel bied dat je beter iemands handelingen kan volgen en in enkele gevallen beter daarop kunt anticiperen maar om geblindeerde raampjes associaal te noemen gaat me wat ver.
Wat ik bijvoorbeeld al veel associaler vind is xenon verlichting waarmee je andere weggebruikers al heel snel verblind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Precies ^ en alle wanabee drl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:51

YellowCube

Wait...what?

452752 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:00:
[...]
<knip>

wat een een geweldige kromme manier van redeneren.
dus auto's met een grijs kenteken zijn ook asociaal, En bestelbusjes ook? Of campers? Of auto's met een trekhaak (want er zou wel eens een boedelbak achter kunnen hangen waardoor je niets meer ziet)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 452752
  • Niet online
YellowCube schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 07:17:
[...]

wat een een geweldige kromme manier van redeneren.
dus auto's met een grijs kenteken zijn ook asociaal, En bestelbusjes ook? Of campers? Of auto's met een trekhaak (want er zou wel eens een boedelbak achter kunnen hangen waardoor je niets meer ziet)
Als het praktisch nut heeft, prima. Maar je ramen blinderen "omdat het er mooi uit ziet" is naar mijn mening asociaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
452752 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 10:51:
[...]

Als het praktisch nut heeft, prima. Maar je ramen blinderen "omdat het er mooi uit ziet" is naar mijn mening asociaal.
het praktisch nut heb ik je meteen al duidelijk gemaakt, dat het er toevallig ook nog strakker uit ziet is natuurlijk mooi meegenomen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
Even weer ontopic:

Mij viel net op dat het tomtom navigatie systeem nu ook als optie bij te bestellen valt via leaseplandirect, het lijkt er dus op dat de genoemde wijzigingen meteen van toepassing zullen zijn op alle nieuwe bestellingen.

Ik heb toevallig net een witte CT200h BLP, met lexus nav + zwart leer besteld (+dakdragers en afneembare trekhaak)
Ik hoop dat hij mooi nog voor de november stop geleverd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-06 13:30

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Gisteren de Lexus voor een servicebeurt weggebracht. Lekker bakkie terwijl je wacht en even op de wifi voor wat werkzaamheden en na iets meer dan een uurtje keurig gewassen en gezogen terug (de auto dan hè). Ideaal.

Hebben hier trouwens al meer mensen ervaring met klapbanden? Ik heb nu al twee keer een klapband gehad (één keer op de A2 en een keer toen ik net van de snelweg af was). Op zich kan dat voorkomen, maar ik heb in mijn hele leven nog nooit een lekke band, laat staan een klapband gehad en nu al twee in 3 maanden tijd. Nu kan het komen door de wegwerkzaamheden waar ik iedere dag langskom, maar ik heb ook een beetje het vermoeden dat die eco-banden er gevoeliger voor zijn, zou dat kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Nordcore schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:43:
wat is er zo geniaal aan led koplampen?

Wel vind ik het erg jammer dat de Mark Levinson audio opties alleen op de LL mogelijk is..
LED geeft beter (helderder ofzo?) licht waardoor je beter ziet in het donker; zelfs in het stervensdonker heb ik nauwelijks groot licht nodig. Voor getinte zij- en achterruiten zie ik niet echt een praktisch nut.
verder is alleen achter getint...
Niet helemaal waar maar de tint in de voorruiten is wel maar héél licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
BeF-Bacchus schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:49:
[...]

LED geeft beter (helderder ofzo?) licht waardoor je beter ziet in het donker; zelfs in het stervensdonker heb ik nauwelijks groot licht nodig. Voor getinte zij- en achterruiten zie ik niet echt een praktisch nut.
Maar krijg je niet van dat erg onnatuurlijke TL achtige witte licht zoals je ook met Xenon lampen hebt?
Ik vind persoonlijk halogeenlampjen fijner kijken als Xenon lampen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Lexus' LED-koplampen hebben inderdaad grofweg de kleur van Xenon en TL. (allen ergens rond de 5.000 K, dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-05 10:17

Dima_2005

T.net-verslaafde

Lexus LED lampen zijn veel witter dan de Xenons, de Xenons zijn toch iets blauwer hoor...
Ook reflecteren de LED's minder op nat wegdek, wat vaak positief is, maar de indruk geeft dat je lampen niet sterk genoeg zijn.

Wel prachtig om daarmee rond te rijden. Heel mooie kleur en AFS werkt ook stukken beter naar mijn mening.
Maar wel even serieus: ik zie geen meerwaarde tov gewone Xenons, ik zou er echt wel niet voor extra betalen.

[ Voor 34% gewijzigd door Dima_2005 op 11-07-2012 19:05 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termin8r
  • Niet online
Dima_2005 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 18:48:
Maar wel even serieus: ik zie geen meerwaarde tov gewone Xenons, ik zou er echt wel niet voor extra betalen.
Ik zie wel meerwaarde: LEDs gaan minder makkelijk stuk dan xenon. Toen er bij mij een xenonlampje ontplofte kostte me dat bijna driehonderd euro, waarvan 175 euro voor het lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 452326

Dag allemaal !!

Hoeveel bar doen jullie in de banden? Rijd alleen maar snelweg dus mag best een beetje hard zijn.
Heb zelf nog de yokohama 215 - 45 - r17 banden erop. Kan dit nergens echt terug vinden....

Mzzl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termin8r
  • Niet online
Altijd 0,5 Bar meer dan voorgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Ik heb een voorkeur voor getinte ramen achter, vooral voor privacy en dat het dus moeilijker is om naar binnen te kijken.
Ik heb regelmatig een laptop of ander waardevol spul op de achterbank liggen, kan het niet telkens eruit halen als ik ergens 10-15 minuten stil sta..
Als ze veel moeite moeten doen om naar binnen te kijken laten ze de auto vaak wel met rust...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 11:28

rajackar

Blood Minister

BeF-Bacchus schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 22:37:
De resolutie van het TNS-achtige systeem heeft mij nooit gestoord, zeker in de CT-200h zit het zo ver dat het best voldoende is, als de MoveOn daar ook komt, heb ik echter een hard hoofd in touch-bediening. Deze overstap lijkt me verder echter een goede zet, de TNS begon m.n. qua bediening wat achter te lopen. Elektrisch inklappen is bij veel concurrenten ook een relatief lage optie, bij de CT zat het onterecht in het LL-pakket imho.
Gezien het vele commentaar op het afrolgeluid is het begrijpelijk dat Lexus de geluidsisolatie aanpakt, ik hoop dat het vooral slimmer ipv bruut "meer" is.
Ik hoop wel dat het niet te veel lijkt op datgene er in bv een renault megane geleverd wordt.
De navigatie is briljant maar de muziek interface is werkelijk om te huilen.
De kans dat dit in een update op huidige modellen te krijgen zal zijn zal wel 0,0000 zijn neem ik aan....

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Laatst online: 03-06 21:25

@r!k

It is I, Leclerq

Anoniem: 452326 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 08:44:
Dag allemaal !!

Hoeveel bar doen jullie in de banden? Rijd alleen maar snelweg dus mag best een beetje hard zijn.
Heb zelf nog de yokohama 215 - 45 - r17 banden erop. Kan dit nergens echt terug vinden....

Mzzl
2.7 volgens de meter van de lexus dealer. Ik heb me laatst laten vertellen door zowel de lexus dealer als profile dat die banden pomp installaties bij benzine pompen vaak waardeloos zijn qua afstelling.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Gisteren is mijn Lexus alweer voor de derde maal op een bergingswagen afgevoerd. Na twee klapbanden is er nu een dame in een Opel Astra achterin gereden. Ik stond stil in een korte file voor een rotonde op een 80km weg en deze dame gleed bij mij achterin. Geen idee hoe hard het ging, maar er zaten vrij dikke stukken carrosserie in mijn achterwiel.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/68704927/CrashLexusSmall.jpg

Op een vrij stijve nek na gelukkig alleen blikschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Laatst online: 03-06 21:25

@r!k

It is I, Leclerq

Zonde man, wel fijn dat je zelf in orde bent. Misschien krijg je wel een nieuwe gs mee als vervangende auto.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Inderdaad. Maar helaas gaat de schade via de lease- (dan wel verzekerings)maatschappij en zorgen die voor vervangend vervoer. Niet Lexus. Hij wordt ook niet via Lexus gerepareerd.

Volgende week op vakantie naar Oostenrijk met vier personen, eens kijken welke auto er straks komt voorrijden... De leasmaatschappij had het over klasse B, dat is Suzuki Swift :|

[ Voor 10% gewijzigd door sopsop op 17-07-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
sopsop schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:49:
Inderdaad. Maar helaas gaat de schade via de lease- (dan wel verzekerings)maatschappij en zorgen die voor vervangend vervoer. Niet Lexus. Hij wordt ook niet via Lexus gerepareerd.

Volgende week op vakantie naar Oostenrijk met vier personen, eens kijken welke auto er straks komt voorrijden... De leasmaatschappij had het over klasse B, dat is Suzuki Swift :|
Mijn vriendin heeft toevallig van het weekend ook een ongeluk met de Lexus gehad. Gelukkig zelf ongedeerd en schade valt opzich mee (als ik naar jou kijk). Moest hard remmen voor haar voorligger en iemand achter haar knalde op de auto en die schoof door netjes op de trekhaak van de voorligger. Voorkant is het nummerbord er af/kapot en de trekhaak zat in de gril vast :) Gelukkig uiteindelijk er af weten te krijgen door de auto wat op te krikken. Schade valt ansich wel mee eigenlijk. Achterkant voornamelijk lak schade en die zwarte stripjes aan de onderkant van de bumper los. Volgende week dinsdag pas naar de garage :( (niet Lexus dealer inderdaad, die hebben blijkbaar wat onenigheid met de lease maatschappij). Wel aangegeven dat ik een automaat als vervangend vervoer wil en liever geen prius. Ben benieuwd wat ik krijg. Eerste keer dat ik niets had aangegeven stond er een fiat 500 klaar (vriendin blij, ik minder). Daarna aangegeven en toen stond er een prius maar vond hem niet prettig (vooral de achterruit is een drama). Hopen dat ze een lexus hebben staan of anders een BMW/Audi ofzo /crossingfingers.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Hmm ik heb een Auris gekregen. Op zich prima natuurlijk, maar ik dacht dat het niet kon, maar die kofferbak is nog kleiner dan die van de Lexus: een kwart kleiner om precies te zijn. Maar eens kijken wat het schadebedrijf zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Net een goede nieuwe baan in de UK gekregen, en vandaag een proefrit gemaakt in een tweedehands CT200H SE-I. Tevens mijn eerste rit in een auto met het stuur rechts, maar dang... ik wil hem. Deze specifieke heeft het 10-speaker systeem, en de navigatie, maar is verder vrij basis. En dat is goed, ik heb namelijk een voorkeur voor stoffen bekleding.

Ik ben erg lang (2 meter, meeste lengte benen), en had niet verwacht er in te passen, maar toch lukt het, en comfortabel. 50 mijl proefrit gemaakt, en het is gewoon... nee... geen poot kramp whatsover. Zeker VW-Golf niveau.

Voor £18995 is het eigenlijk een heel aantrekkelijke bak, en eigenlijk... tsja... zit ik vooral met m'n Hollandse kop in de UK mode: kan ik er meer van af onderhandelen? Zijn er bepaalde punten waar ik naar moet gaan kijken? Ik verwacht per jaar 25000KM te rijden (hoewel ik dat alleen al het laatste half jaar heb gedaan, ik rijd nu een 12-jaar oude Golf IV. Zal ik dingen van de prijs af kunnen onderhandelen?

Ik moet namelijk bekennen dat ik wel een beetje verliefd ben geworden. Gelijksoortige VW's (ik zit aan een eis van <100G CO/2 per KM in verband met bedrijfsbeleid, belasting en congestion charge in Londen), waar ik óók in pas (en tsja, wil iets wat niet over 3 jaar weggeroest is zoals gemiddeld Frans, Italiaans en de helft van de Amerikaanse bakken), zijn niet eens zo veel goedkoper en gewoon een heel stuk kaler. Het aanbod auto's wat onder de 100G CO/2 zit, vrij zuinig is, en waar ik in pas (pas niet in een Polo, en laten we wel zijn... Polo...) en comfortabel lang en ver mee kan rijden is nu eenmaal niet zo groot...

Deze auto zal ik niet leasen, maar kopen, en privé gaan rijden, hoewel ik m'n kilometers wel vergoed krijg voor de zaak (hehehe... en dan boodschappen in EV-mode en brandstofbonnetjes sturen voor de rest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Umbrah schreef op zondag 22 juli 2012 @ 01:27:
Ik ben erg lang (2 meter, meeste lengte benen), en had niet verwacht er in te passen, maar toch lukt het, en comfortabel. 50 mijl proefrit gemaakt, en het is gewoon... nee... geen poot kramp whatsover. Zeker VW-Golf niveau.
Ik denk dat een Lexus-verkoper dat als ene belediging zou opvatten. ;-)
Voor £18995 is het eigenlijk een heel aantrekkelijke bak, en eigenlijk... tsja... zit ik vooral met m'n Hollandse kop in de UK mode: kan ik er meer van af onderhandelen? Zijn er bepaalde punten waar ik naar moet gaan kijken? Ik verwacht per jaar 25000KM te rijden (hoewel ik dat alleen al het laatste half jaar heb gedaan, ik rijd nu een 12-jaar oude Golf IV. Zal ik dingen van de prijs af kunnen onderhandelen?
Ik ben niet bekend me structurele fouten in de CT maar weet dat Lexus sinds de eerste versie wel aan het onderstel en de uitrusting heeft geschaafd.
Ik moet namelijk bekennen dat ik wel een beetje verliefd ben geworden. Gelijksoortige VW's (ik zit aan een eis van <100G CO/2 per KM in verband met bedrijfsbeleid, belasting en congestion charge in Londen),
Volgens mij heb je dan niet veel keus bij VW: Dan krijg je een Golf Bluemotion 1.6 TDI met 105 pk en hoewel ik dan niet de voornoemde verkoper ben ;), staat imho de CT over de hele lijn wel op een hoger nivo en is het een stuk fijnere auto om te rijden, zeker in druk stadsverkeer.
Deze auto zal ik niet leasen, maar kopen, en privé gaan rijden, hoewel ik m'n kilometers wel vergoed krijg voor de zaak (hehehe... en dan boodschappen in EV-mode en brandstofbonnetjes sturen voor de rest).
Verdiep je nog even in de aandrijving: hij rijdt max 2 km ofzo puur elektrisch en trekt dan langzamer op dan een Polo 1.2 TDI. Als je inderdaad in Londen gaat wonen en werken, en daardoor weinig snelweg gaat rijden, zou je sowieso weleens een heel goed verbruik kunnen scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Het ging me voornamelijk om de been ervaring, ik heb ook een Hyundai i30 gereden (als in: met Europa in mind ontworpen), maar de Cruise Control werkte niet <60kp/h, en het was gewoon een bak waar qua groenheid nog wat aan kan gebeuren, en nog erger: m'n enkel moest behoorlijk onder een vreemde hoek gezet. Bij zowel de Golf als de Lexus zit je vrij laag, wat met mijn mega-poten erg ontspannen is.

Ik zal morgen nog eens wat rond gaan kijken, inmiddels m'n petrol-head baas die zich er mee is gaan bemoeien (petrol head heeft binnen mijn bedrijf een heel andere opvatting, ben op het moment Innovation Consultant, en m'n baas is Innovation Director, petrol head gaat daar mooi mee op). Die kent de UK-haggle cultuur wat.

De Golf BlueMotion heb ik inderdaad ook proef gereden, en ik werd wat jankerig... een even oud tweedehands model als de Lexus die ik getest heb stond er, en voor slechts £5k minder heb je een heel kale bak. Ze gaan als warme broodjes over de toonbank, echt keuze heb je dus niet aan tweedehands bakken die de London Congestion Charge vermeiden bij VW... een kale VW, of een haast complete Lexus? Hij heeft zelfs de nav...

Het elektrisch rijden was uiteraard een geintje hoewel ik mezelf gek genoeg inschat om "iets" met de accu te doen... ik ben een tweaker, geek, en heb nogal eens de neiging om gekke dingen te doen. Hemel behoed dat ik ooit een vakantie krijg. Ik ben zo single als de pest (misschien daarom dat ik gekke dingen kan doen), dus de tijd is er ook om er een plug-in hybrid van te maken. Maar goed... eerste jaren niet :).

Maak je geen zorgen, geen blauwe UK lexussen met lange Hollanders er in op 'thereifixedit.failblog.org' die 30 battery packs geschakeld hebben voor 300km elektrische range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:44
Je gaat prive kopen, wat heb je dan te maken met bedrijfsbeleid tav CO2? ;) (behalve dat de reiskostenvergoeding misschien geen rekening houdt met congestion tax ofzo).

Het is al vervelend genoeg dat leaserijders aan de nukken van hun baas worden onderworpen op autogebied, naar moet je nu toelaten dat een baas gaat meebeslissen over je prive autokeuze?

Overigens, als je de Lexus prettig vindt moet je hen gewoon nemen, niets ten nadele van die auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Het is inderdaad een stukje: kostenvergoeding. M'n salaris is een stuk hoger, maar dit land kent geen systeem van: leasebak. Je wordt geacht op de plek te zijn waar je moet zijn. Declaraties kun je tot op een hoogte doen. Voor mij zal dat zo groen mogelijk brandstof zijn.

Tsja... hij rijd erg lekker, en hij past bij mijn baan, hij straalt het haast gewoon uit: innovatie consultant. Ik vind de CVT erg fijn rijden, en het geluid van beide motoren... heerlijk.

Tsja... Londen. Ik betaal nu eenmalig £10 om de auto te registreren, en daarmee is de kous af. M'n VW Dieseltje (1.9SDI van 2000) is £10/dag en met de brandstof, parkeerpremie ben ik eigenlijk dan duurder uit dan een gedeeltelijk betaald treinkaartje... en dat is in een trein op z'n First Great Western Engels:

Enkeldeks. 8 rijtuigen. 3,5 eerste klas (kom je echt niet in, zelfs niet staan: ze schoppen je er uit), 0,5 "Express Café"... met drankvergunning. Je kunt in Engeland immers niet op reis gaan zonder je meesleur pub. 4 rijtuigen 2e klasse. Dit zijn altijd pseudo-HSL treinen (210km/u diesels) die van ver komen, en ik stap in op Reading. Het is dan een half uur naar London Paddington (waarna ik de tube in mag, maar daar ga ik nu niet aan beginnen. Hint: mensenduwer is een beroep daar), alleen is er ALTIJD vertraging.

De treinen zijn klein en dom (geen dubbeldek, ze hebben zelfs geen schuifdeuren! wil je er uit als passagier: raampje open, en de klink vanaf buiten indrukken), er is nooit zitplek, en het plafond is 1m90 hoog om te staan. En ik ben 2m lang... Ik wil AUTO!!! Goedkoop London in :) Zelfs met file haast even lang.

Geloof me: Engeland is vreemd. Maar hij is wel zo goedkoop om te rijden en te verzekeren. Heb hem vandaag gekocht, (500 pin betaald, IBAN en BIC gekregen, verzekering geregeld), en verzekeringsmaatschappijen zijn er hier juist trots op dat ze zo goedkoop zijn dat ze NIET op vergelijkingssites staan. De beste deal die ik kon krijgen was £1653,30 per jaar... waarom? M'n jaren no-claim in NL mogen niet mee... en ik ben een buitenlander. Voor de gein de BMW1 en Audi A3 ook maar even ingevuld... schrik niet...

£3421 voor de Audi A3...
£2915 voor de BMW1...

Ik begin te denken, vanwege de GEEN belasting, de GEEN congestion charge, en de goedkope verzekering... dat ik de beste keuze ooit heb gemaakt!. Oh, en de brandstofprijs hier:

Afbeeldingslocatie: http://news.bbcimg.co.uk/media/images/58918000/jpg/_58918577_prices.jpg

Yup... Diesel is duurder dan benzine hier. Ik ga genieten van dit beestje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
De kostprijs van diesel is hoger dan die van benzine. In veel Europese landen wordt er echter veel minder accijns geheven op diesel, waardoor het hier andersom uitpakt: d 1,45, e 1,75.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Van de week te horen gekregen dat de schade is getaxeerd op €6500,- en dat hij als het goed is a.s. donderdag klaar is, dat hoor ik vandaag. Ik hoop het maar want ik ga het liefste met de Lexus op vakantie natuurlijk!

=edit=
Toch niet klaar, schade was groter dan gedacht en de onderdelen moeilijk verkrijgbaar. De Auris wordt nu omgeruild voor een 308SW.

[ Voor 17% gewijzigd door sopsop op 25-07-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
Peugot 308sw is echt een heerlijke auto...helemaal met panorama dak.
Ik was aangenaam verrast door het rijgedrag.

Kortom dat is een fijne vervanger lijkt mij zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Ik hoop in augustus mijn F-Sport eindelijk geleverd te krijgen. Begin april besteld en had gehoopt op 2-3 maanden, maar worden er zeker 4. Wel jammer dat de updates die ze pas doorgevoerd hebben niet al op mijn auto zitten, maar dat hou je toch altijd. Kan niet wachten om weer in de Lexus te gaan toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Nordcore schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 00:16:
Peugot 308sw is echt een heerlijke auto...helemaal met panorama dak.
Ik was aangenaam verrast door het rijgedrag.

Kortom dat is een fijne vervanger lijkt mij zo
't Wordt een beetje rommelig, maar het is een Focus Wagon geworden. 1.6 liter 105 pk. Hoop lawaai gebeurt weinig :D En het zit vooralsnog voor geen meter, weinig steun in de stoelen.

Ik mis mijn Lexus O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
sopsop schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:21:
't Wordt een beetje rommelig, maar het is een Focus Wagon geworden. 1.6 liter 105 pk. Hoop lawaai gebeurt weinig :D En het zit vooralsnog voor geen meter, weinig steun in de stoelen.

Ik mis mijn Lexus O+
Hm, ik heb een Titanium Ecoboost gehad, die had dan weer prima stoelen en ging als de brandweer. :D Als hij niet zo'n gestoord dashboard had gehad, was dat een serieuze concurrent geweest voor mijn CT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die verzekeringspremies... :o

1600 pond is ongeveer 2000 euro toch?

Voor dat geld kan ik de 320 coupe plus de Polo GTI bijna twee keer all risk + svi + noclaim beschermer verzekeren...okee, bijna dan. 1x BMW+VW kost 1250 per jaar ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup... de volgende redenen:

* Ik ben 28... leeftijd hangt af.
* Ondanks dat ik 4 jaar schadevrij heb in NL, daar doen ze niks mee hier...
* Ik ben buitenlander die pas 6mnd in de UK woont
* Ik heb geen UK rijbewijs maar een Europees (ondanks dat de rijbewijzen hier met een pak muesli komen)

En dit was de goekoopste deal voor een hybride (de kracht van de auto hangt er ook van af...), die nieuw is, een registratie systeem heeft (de CT200h heeft een soort van black box die gas/rem gedrag registreerd en G-krachten bij impact, etc...), alarm, startblokkering, etc...

Een Audi A3 Sportsback had me £3400 gekost aan verzekering! Het zal volgend jaar wel wat goedkoper zijn maar toch... vrij absurd, de verzekeringen hier. Iedereen klaagt er over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
sopsop schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 08:40:
[...]

Van de week te horen gekregen dat de schade is getaxeerd op €6500,- en dat hij als het goed is a.s. donderdag klaar is, dat hoor ik vandaag. Ik hoop het maar want ik ga het liefste met de Lexus op vakantie natuurlijk!

=edit=
Toch niet klaar, schade was groter dan gedacht en de onderdelen moeilijk verkrijgbaar. De Auris wordt nu omgeruild voor een 308SW.
Als vervangend vervoer heb ik ook de auris gehad en ik vond het opzich prima om er 2 dagen in te rijden. Vind hem lekkerder rijden dan de prius. Wat ik nog altijd wel erg jammer vind is dat ze niet gewoon een lexus oid (bmw1/audi A3) meegeven. Moet toch altijd weer goedkoper.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
het laatste lexus nieuws:

------------------------------------------------------------
Word on the street is that Lexus is working on a competitor to the Mini Cooper and the Audi A1. Known internally as the Lexus AS150, the model will be built on the same platform as the Prius C and will be a compact hybrid.

Powertrain options being considered are a 1.5 liter Hybrid Synergy Drive System in the Prius C and a 1.2 liter direct injection turbo engine for ‘Lexus AS150t F Sport’ models.

Guess we’ll just have to wait and see what’s to come next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Nordcore schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:05:
het laatste lexus nieuws:

------------------------------------------------------------
Word on the street is that Lexus is working on a competitor to the Mini Cooper and the Audi A1. Known internally as the Lexus AS150, the model will be built on the same platform as the Prius C and will be a compact hybrid.

Powertrain options being considered are a 1.5 liter Hybrid Synergy Drive System in the Prius C and a 1.2 liter direct injection turbo engine for ‘Lexus AS150t F Sport’ models.

Guess we’ll just have to wait and see what’s to come next.
Nice. Hoop dat de F-sport wel het nodige vermogen krijgt (1.2 turbo + elektromotoren kan leuk worden) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

t_captain schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:08:
[...]

Nice. Hoop dat de F-sport wel het nodige vermogen krijgt (1.2 turbo + elektromotoren kan leuk worden) :)
Nou inderdaad... hoewel het haast dan meer een range extender-achtige oplossing zal zijn! Het scherpe en vloeiende van Elektro in een klein licht bakkie wat vervolgens ook nog eens vrij groen is en een behoorlijk stuk kan rijden.

Mijn Lexus komt hopelijk morgen, trouwens. Hij zou vandaag komen, maar de banken zitten erg moeilijk te doen... Ik heb een spaarrekening met optie om iets groots direct te betalen, alleen de Lexus dealer hier kent hun eigen bankrekening nummer niet. Nouja... wel het Engelse, maar daar heb ik weinig aan... ze konden het ook niet vinden, dus ik heb het via spaar naar lopend in Nederland gestuurd, en vanaf Nederland nu naar m'n afgelopen vrijdag geopende lopende rekening Engeland gestuurd. En maar een keer tegen de fraude detectie van een bank aangelopen (en dat was voor de verzekering, het schijnt vrij ongewoon te zijn om ineens €2100 af te schrijven). En tsja... 3x raden welk bedrag nu internationaal "nergens" is (dus er zit een der banken even een dagje of wat rente op te trekken). Als hij er is... tsja... dan kan ik een Lexus komen pinnen! (in NL kan dat niet, maximaal bedrag, maar hier in Engeland kun je werkelijk alles pinnen!). Voor m'n moeite en als excuus doet de dealer er wel een mooi 1/43 modelletje bij :). Als het goed is... morgen een pokke end lopen maar met twee auto's naar huis!

Euh... tsja... is het vreemd dat ik stuiterig ben nu? Voelt alsof het sinterklaas is morgen... zou het vandaag eigenlijk al moeten zijn geweest, dus... tsja... ben nog stuiteriger dan normaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BWl8WDwGzKMi7kG6jV0uXCp7/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VFp3eXVs8nYaBwBQ3tAA0fbe/full.jpg

En hij is er!!! Auto, alles d'r op en d'r aan behalve leer/stoelverwarming, 13-speaker systeem, cruise control en dakraam. Even gelijk alles ingesteld zoals ik het wil, en er wat mee lopen spelen. Uiteraard komende van m'n 12-jaar oude VW Golf 4 met het stuur links even wennen aan "waar ben ik op de weg", zeker in krappe straatjes, maar het valt me absoluut niet tegen. Ik ben diep, diep gelukkig nu. Ik vind de champagne en het modelautotje wel een behoorlijke extra eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:54
Leuk die miniatuur erbij, staat daarop Gulliver wel goed gespeld? :)

[ Voor 34% gewijzigd door Gluten Parody op 01-08-2012 19:06 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Ik kreeg gewoon een fles wijn, helemaal geen champagne :(

Leuk karretje hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Umbrah schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 18:54:
[...]
dan kan ik een Lexus komen pinnen! (in NL kan dat niet, maximaal bedrag, maar hier in Engeland kun je werkelijk alles pinnen!).
Je kan in NL je pin limiet (tijdelijk) verhogen. En afhankelijk van het saldo kan je ook auto's met je pinpas betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Umbrah schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 18:53:
[afbeelding]
[afbeelding]

En hij is er!!! Auto, alles d'r op en d'r aan behalve leer/stoelverwarming, 13-speaker systeem, cruise control en dakraam. Even gelijk alles ingesteld zoals ik het wil, en er wat mee lopen spelen. Uiteraard komende van m'n 12-jaar oude VW Golf 4 met het stuur links even wennen aan "waar ben ik op de weg", zeker in krappe straatjes, maar het valt me absoluut niet tegen. Ik ben diep, diep gelukkig nu. Ik vind de champagne en het modelautotje wel een behoorlijke extra eigenlijk :)
Nice! Mooiste kleur :)

Afbeeldingslocatie: http://www.lexusforum.nl/forum/download/file.php?id=1227&mode=view

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Het was haast zo erg balen vandaag dat ik maar een 20min ritje had naar het werk... dat ik er stiekem twee uur over gereden heb. Ik heb mijn Galaxy SIII inmiddels via Bluetooth multimedia aangesloten, en geniet er van dat Spotify via het stuur te bedienen valt. Ik heb echter een vraag er over... die ik de kans nog niet heb gehad om de testen.

De Nokia C1-02 van mijn werk is als bluetooth telefoon verbonden, en als ik naar het menu van de telefoon ga, dan ziet dat er ook uit als aangesloten. Heb ik nu werkelijk twee toestellen tegelijk aangesloten? De dealer was hier onduidelijk over, en de handleiding van het nav systeem ook.
Pagina: 1 ... 15 ... 33 Laatste