Nee, je kunt maar 1 telefoon tegerlijkertij aansluiten via bluetooth
Je kan meerdere telefoons aansluiten maar je kan er maar 1 tegelijk gebruiken.
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Het is inderdaad wat puzzelen er mee, er zijn twee Bluetooth protocols, en de auto doet zich ook voor als een apparaat met twee aparte PIN-codes (een voor de telefoon, een voor de bluetooth media, beiden een andere naam + PIN maar hetzelfde mac address), maar inderdaad: ik kan er maar een tegelijk gebruiken. Ik ga er van het weekend wat meer mee stoeien, want ik vind het een aparte aangelegenheid. Ik loop met drie telefoons (zeg maar niks... expat zijn en een bedrijfs security beleid is lastig), en ik zou graag toch op de een of andere manier de ene willen gebruiken voor muziek + remote (de Spotify integratie via Bluetooth is geweldig), de andere voor radio. Ik vrees, inderdaad, dat ik zelf creatief moet worden. Mogelijk met een Raspberry...
[ Voor 3% gewijzigd door Umbrah op 03-08-2012 10:54 ]
Handige info over het 2013 model:
http://pressroom.lexus.com/releases/2013+lexus+ct+200h+hybrid+efficient+aug12.htm
New for 2013
Exterior
New exterior colors include: Silver Lining Metallic and Ultra White available on F SPORT package
Interior
Updated Navigation with next generation Lexus Enform® with Safety Connect® and App Suite, and HD Radio™ with iTunes® tagging
Navigation screen can be kept closed at start up
Padded driver’s arm rest
Other
Park Assist available as standalone option
Seat Comfort Package - heated front seats and four-way power passenger seat (required with Premium Package).
Chassis/Body/Suspension/Tires/Brakes
CT 200h features a suspension design which combines a MacPherson strut front system with a fully independent double-wishbone rear suspension.
A unique lateral performance damper system has been designed to absorb and minimize body vibrations to offer a more linear steering feel and further enhanced ride comfort.
The CT 200h braking system is augmented by regenerative braking which also helps recharge the hybrid battery pack and improve fuel economy.
Standard 17-inch aluminum alloy wheels on the CT 200h are equipped with P215/45 R17 all-season tires.
Safety
Standard eight-airbag Supplemental Restraint System (SRS) with dual-stage driver and front passenger airbags and knee airbags, side curtain airbags, and front seat-mounted side airbags.
Optional Pre-Collision System (PCS) with Dynamic Radar Cruise Control can help reduce collision damage and uses millimeter-wave radar to measure and help maintain a pre-set distance from a vehicle traveling ahead. PCS is equipped with a front-mounted radar sensor that is designed to detect certain obstacles in front of the car.
Luxury/Comfort/Convenience
10-way power-adjustable driver’s seat with power lumbar support and four-way manual-adjustable front passenger seat.
The standard six-speaker audio system features the world's first automotive speakers constructed with sustainable bamboo and resin.
Voice recognition and Bluetooth® technology hands-free communication when paired with a compatible smartphone.
Luxury Options
Optional Navigation Package includes HDD navigation system, back-up camera and voice command. Also features Bluetooth hands free phone, phone book download capabilities, and Lexus’ exclusive Remote Touch controller with user-adjustable haptic feedback. Includes App Suite (Bing™, Pandora®, iheartradio, Open Table®, Movie Tickets.com) and HD Radio with iTunes tagging.
An optional Premium Audio Package includes the Lexus premium audio system with 10-speakers and six-disc CD changer, Homelink® and electrochromic rearview mirror with compass.
An optional Leather Package includes perforated leather seats, driver memory, and rain sensing variable intermittent wipers.
LED low beam headlights with dynamic auto-leveling with headlamp cleaners, Electrochromatic (auto-dimming) rearview mirror with backup camera and Pre-Collision System with Dynamic Radar Cruise Control.
Park Assist
Seat Comfort Package: Heated front seats and 4-way power passenger seat
Exterior Design
The grille is flanked by headlamp clusters positioned on a higher plane than the grille itself.
Headlamps themselves focus on piercing, single halogen or optional twin LED low beam lamps.
Compact and aerodynamic door mirrors with an integral, LED side turn signal lamp.
Tail lamps incorporating a Lexus-unique L-shaped motif.
Careful aerodynamic detailing of the lower bumper and finned rear undercover smooths airflow from beneath the car, further improving both vehicle stability and fuel consumption.
Interior Design
The dashboard is divided into two distinct zones: an upper, Display Zone, with an eight-inch, LCD multi-display screen located at an ideal distance for at-a-glance viewing, and a lower, Operation Zone, which allows access to the uniquely designed shift lever and system controls.
The front seats feature pronounced side bolsters engineered with internal wire framing for additional lateral support during high-G cornering.
The extensive use of metallic finishes and dark, soft touch materials reinforces the premium quality of the cockpit.
Ecological Plastics with 30 percent plant-based Polyethylene terephthalate (PET) materials are used for the floor mats, deck side and deck board trim. The CT is more than 80 percent recyclable and is designed to be easily dismantled. Recycle marks have been placed on the front, rear and tailgate trim to facilitate optimum recycling.
F SPORT Package
Combines F SPORT-tuned suspension and 17-inch wheels with high-gloss finish.
A front grille with mesh inserts, metal front scuff plates, a perforated leather steering wheel, leather shift knob, aluminum sport pedals and metallic trim on the dash panel, add to the sporty feel.
Black NuLuxe trimmed seats or perforated black leather-trimmed seats with white perforation are available in the F SPORT package
Warranty
48-month/50,000miles basic limited warranty with roadside assistance for 48 months/unlimited
miles.
72 months/70,000 miles powertrain and restraint system coverage.
72 months corrosion perforation protection coverage, regardless of mileage.
Eight years/100,000 miles hybrid-related components, including the HV battery, battery-control module, hybrid control module and inverter with converter.
http://pressroom.lexus.com/releases/2013+lexus+ct+200h+hybrid+efficient+aug12.htm
New for 2013
Exterior
New exterior colors include: Silver Lining Metallic and Ultra White available on F SPORT package
Interior
Updated Navigation with next generation Lexus Enform® with Safety Connect® and App Suite, and HD Radio™ with iTunes® tagging
Navigation screen can be kept closed at start up
Padded driver’s arm rest
Other
Park Assist available as standalone option
Seat Comfort Package - heated front seats and four-way power passenger seat (required with Premium Package).
CT 200h features a suspension design which combines a MacPherson strut front system with a fully independent double-wishbone rear suspension.
A unique lateral performance damper system has been designed to absorb and minimize body vibrations to offer a more linear steering feel and further enhanced ride comfort.
The CT 200h braking system is augmented by regenerative braking which also helps recharge the hybrid battery pack and improve fuel economy.
Standard 17-inch aluminum alloy wheels on the CT 200h are equipped with P215/45 R17 all-season tires.
Safety
Standard eight-airbag Supplemental Restraint System (SRS) with dual-stage driver and front passenger airbags and knee airbags, side curtain airbags, and front seat-mounted side airbags.
Optional Pre-Collision System (PCS) with Dynamic Radar Cruise Control can help reduce collision damage and uses millimeter-wave radar to measure and help maintain a pre-set distance from a vehicle traveling ahead. PCS is equipped with a front-mounted radar sensor that is designed to detect certain obstacles in front of the car.
Luxury/Comfort/Convenience
10-way power-adjustable driver’s seat with power lumbar support and four-way manual-adjustable front passenger seat.
The standard six-speaker audio system features the world's first automotive speakers constructed with sustainable bamboo and resin.
Voice recognition and Bluetooth® technology hands-free communication when paired with a compatible smartphone.
Luxury Options
Optional Navigation Package includes HDD navigation system, back-up camera and voice command. Also features Bluetooth hands free phone, phone book download capabilities, and Lexus’ exclusive Remote Touch controller with user-adjustable haptic feedback. Includes App Suite (Bing™, Pandora®, iheartradio, Open Table®, Movie Tickets.com) and HD Radio with iTunes tagging.
An optional Premium Audio Package includes the Lexus premium audio system with 10-speakers and six-disc CD changer, Homelink® and electrochromic rearview mirror with compass.
An optional Leather Package includes perforated leather seats, driver memory, and rain sensing variable intermittent wipers.
LED low beam headlights with dynamic auto-leveling with headlamp cleaners, Electrochromatic (auto-dimming) rearview mirror with backup camera and Pre-Collision System with Dynamic Radar Cruise Control.
Park Assist
Seat Comfort Package: Heated front seats and 4-way power passenger seat
Exterior Design
The grille is flanked by headlamp clusters positioned on a higher plane than the grille itself.
Headlamps themselves focus on piercing, single halogen or optional twin LED low beam lamps.
Compact and aerodynamic door mirrors with an integral, LED side turn signal lamp.
Tail lamps incorporating a Lexus-unique L-shaped motif.
Careful aerodynamic detailing of the lower bumper and finned rear undercover smooths airflow from beneath the car, further improving both vehicle stability and fuel consumption.
Interior Design
The dashboard is divided into two distinct zones: an upper, Display Zone, with an eight-inch, LCD multi-display screen located at an ideal distance for at-a-glance viewing, and a lower, Operation Zone, which allows access to the uniquely designed shift lever and system controls.
The front seats feature pronounced side bolsters engineered with internal wire framing for additional lateral support during high-G cornering.
The extensive use of metallic finishes and dark, soft touch materials reinforces the premium quality of the cockpit.
Ecological Plastics with 30 percent plant-based Polyethylene terephthalate (PET) materials are used for the floor mats, deck side and deck board trim. The CT is more than 80 percent recyclable and is designed to be easily dismantled. Recycle marks have been placed on the front, rear and tailgate trim to facilitate optimum recycling.
F SPORT Package
Combines F SPORT-tuned suspension and 17-inch wheels with high-gloss finish.
A front grille with mesh inserts, metal front scuff plates, a perforated leather steering wheel, leather shift knob, aluminum sport pedals and metallic trim on the dash panel, add to the sporty feel.
Black NuLuxe trimmed seats or perforated black leather-trimmed seats with white perforation are available in the F SPORT package
Warranty
48-month/50,000miles basic limited warranty with roadside assistance for 48 months/unlimited
miles.
72 months/70,000 miles powertrain and restraint system coverage.
72 months corrosion perforation protection coverage, regardless of mileage.
Eight years/100,000 miles hybrid-related components, including the HV battery, battery-control module, hybrid control module and inverter with converter.
Bij BE is gister ook gearriveerd. Al wat kilometertjes mee gereden inmiddels en moet zeggen: echt top! Alles is en voelt zo luxe!
Tis wel zo toch dat je op beide telefoons gebeld kan worden en op kan nemen via de carkit? Heb twee telefoons en wil beiden wel kunnen gebruiken, al hoeft tegelijkertijd nou ook weer niet.thewizard2006 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 08:55:
Je kan meerdere telefoons aansluiten maar je kan er maar 1 tegelijk gebruiken.
[ Voor 60% gewijzigd door Bosmonster op 25-08-2012 20:40 ]
Nee dat kan dus niet, er kan er maar 1 tegelijkertijd verbonden zijn.Bosmonster schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:35:
Bij BE is gister ook gearriveerd. Al wat kilometertjes mee gereden inmiddels en moet zeggen: echt top! Alles is en voelt zo luxe!
[...]
Tis wel zo toch dat je op beide telefoons gebeld kan worden en op kan nemen via de carkit? Heb twee telefoons en wil beiden wel kunnen gebruiken, al hoeft tegelijkertijd nou ook weer niet.
Een hele rij microsoft certificeringen.
Hmm, das wel beetje crap..@r!k schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 21:42:
[...]
Nee dat kan dus niet, er kan er maar 1 tegelijkertijd verbonden zijn.
edit: GoT hick-up...
[ Voor 95% gewijzigd door Bosmonster op 25-08-2012 21:47 ]
Ik heb mijn tweede CT inmiddels ook weer afgeleverd gekregen. Het is nu een witte F-sport geworden. Wat een heerlijke auto blijft het toch ook. Na 4 maanden in een Renault Megane gereden te hebben is het weer een verademing. Inmiddels al weer 1250 km op te teller en ben weer helemaal in de relax modus als ik in de CT rij.
Wel jammer dat de vernieuwingen nog niet op mijn model zaten. Vooral aan de software kant lijkt er veel veranderd, wat m.i. nog steeds het enige is wat een beetje achter blijft bij de huidige standaarden. Goed dat ze er wat aan gedaan hebben. Ik ben benieuwd of het mogelijk is een upgrade te krijgen/kopen op de oudere modellen, of dat er ook hele andere hardware voor nodig is.
Wel jammer dat de vernieuwingen nog niet op mijn model zaten. Vooral aan de software kant lijkt er veel veranderd, wat m.i. nog steeds het enige is wat een beetje achter blijft bij de huidige standaarden. Goed dat ze er wat aan gedaan hebben. Ik ben benieuwd of het mogelijk is een upgrade te krijgen/kopen op de oudere modellen, of dat er ook hele andere hardware voor nodig is.
Ik heb veel auto's gehad, maar ken er niet 1 waar meerdere telefoons tegelijk actief konden zijn. Ook in mijn huidige Audi is dat ook echt niet mogelijk.
Wordt 17" standaard? Dat zou een slechte zet zijn, ìk vind de 17" al aan de harde kant, ik kan me voorstellen dat 50+'ers dat helemaal niet lijden kunnen. Dan moet Lexus toch grote stappen gezet hebben in vering en demping om dat te compenseren.Nordcore schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:52:
[...]
Lopen jullie ook weleens tegen het probleem aan dat je in de auto zit met gesloten portieren, de bestuurdersportier opent van binnen (na het uitdrukken van de powerknop) en vervolgens niet alle deuren openen. Dit is met name irritant als je een tas op de achterbank hebt liggen. Ik heb in het dahboardmenu ingesteld dat alle portieren openen als ik de bestuurderskant open.
De ene keer openen de portieren wel en dan weer niet.. Ik kan de vinger niet leggen waar het probleem zit, auto in parkeerstand en dan pas de powerknop in etc.
De ene keer openen de portieren wel en dan weer niet.. Ik kan de vinger niet leggen waar het probleem zit, auto in parkeerstand en dan pas de powerknop in etc.
[ Voor 22% gewijzigd door THxZ0NE op 26-08-2012 17:46 ]
Ik heb mijn 17" wielen nu zowel in NL als Engeland, Frankrijk en België gereden, totaal zon 5000km sinds ik hem heb, en in NL is het goed te doen. Stukken M4 en M25 in Engeland zijn wat hard, maar niks zo erg als met de 17"ers door België heen. In nl vind ik het eigenlijk zelfs erg fijn!
Overigens is elke weg perfect te doen, geen moment gehad dat ik zei: dit wil niet. Ik zal er niet mee zitten, 17" standaard. Geen reden om deze top auto niet te kopen.
Ik vind, met mijn rechterkant stuur, alleen parkeergarages op het continent erg lastig in vergelijking met mijn oude golf 4 in engeland, die had geen midden console en dus kon je net wat makkelijker het parkeer kaartje van de verkeerde kant vissen.
Overigens is elke weg perfect te doen, geen moment gehad dat ik zei: dit wil niet. Ik zal er niet mee zitten, 17" standaard. Geen reden om deze top auto niet te kopen.
Ik vind, met mijn rechterkant stuur, alleen parkeergarages op het continent erg lastig in vergelijking met mijn oude golf 4 in engeland, die had geen midden console en dus kon je net wat makkelijker het parkeer kaartje van de verkeerde kant vissen.
17" is echt niet extreem groot voor die maat auto. Ik denk alleen dat men beter een 50% of 55% band zou monteren, 45% is vrij herd en meer voor de liefhebber.BeF-Bacchus schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 13:47:
[...]
Wordt 17" standaard? Dat zou een slechte zet zijn, ìk vind de 17" al aan de harde kant, ik kan me voorstellen dat 50+'ers dat helemaal niet lijden kunnen. Dan moet Lexus toch grote stappen gezet hebben in vering en demping om dat te compenseren.
Volgens mij moet je binnen een bepaalde tijd na uitschakelen de bestuurdersportier openen om alles te ontgrendelen.THxZ0NE schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:43:
Lopen jullie ook weleens tegen het probleem aan dat je in de auto zit met gesloten portieren, de bestuurdersportier opent van binnen (na het uitdrukken van de powerknop) en vervolgens niet alle deuren openen.
Precies wat ik bedoel (ik heb Golfjes met 19" gezien O_o) maar je kan niet zomaar een hogere band op een wiel zetten, dat gaat (naja: kan gaan) wringen.t_captain schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:57:
17" is echt niet extreem groot voor die maat auto. Ik denk alleen dat men beter een 50% of 55% band zou monteren, 45% is vrij herd en meer voor de liefhebber.
Ik kwam net deze arm rest voor de ct200h tegen.
lijkt mij echt ideaal!
helaas is dit artikel alleen beschikbaar voor auto's met het stuur aan de rechter kant....
http://www.ebay.com/itm/2011-2012-LEXUS-CT-JAPAN-CT200h-HYBRID-ZWA10-ARM-PAD-BLACK-SOFT-GENUINE-CTh-JDM-/270983637578?_trksid=p4340.m185&_trkparms=algo%3DSIC.NPJS%26its%3DI%26itu%3DUA%26otn%3D5%26pmod%3D360390084499%26ps%3D63%26clkid%3D167812978791844918#ht_4064wt_1062
https://plus.google.com/p...a&authkey=CLj7qormlMCxxQE
lijkt mij echt ideaal!
helaas is dit artikel alleen beschikbaar voor auto's met het stuur aan de rechter kant....
http://www.ebay.com/itm/2011-2012-LEXUS-CT-JAPAN-CT200h-HYBRID-ZWA10-ARM-PAD-BLACK-SOFT-GENUINE-CTh-JDM-/270983637578?_trksid=p4340.m185&_trkparms=algo%3DSIC.NPJS%26its%3DI%26itu%3DUA%26otn%3D5%26pmod%3D360390084499%26ps%3D63%26clkid%3D167812978791844918#ht_4064wt_1062
https://plus.google.com/p...a&authkey=CLj7qormlMCxxQE

[ Voor 21% gewijzigd door Nordcore op 30-08-2012 15:28 ]
Omg! Ik heb er gelijk een gekocht! Perfectie
hahaha heb jij ff mazzel met je RHD vehicle.
thnx voor de tip, dit lijkt het te zijn idd!BeF-Bacchus schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 19:59:
[...]
Volgens mij moet je binnen een bepaalde tijd na uitschakelen de bestuurdersportier openen om alles te ontgrendelen.
Zodra je de parkeerrem activeert gaan hier alle deuren openBeF-Bacchus schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 19:59:
[...]
Volgens mij moet je binnen een bepaalde tijd na uitschakelen de bestuurdersportier openen om alles te ontgrendelen.
Heb ik ook zo ingesteld via de settings in de boordcomputer, werkt prima idd.brilsmurfffje schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:39:
[...]
Zodra je de parkeerrem activeert gaan hier alle deuren open
Move along people. Nothing to see here.
Hmm, vanmorgen was mijn net een week oude CT200h zo dood als een pier. Centrale deurvergrendeling reageerde zelfs niet meer.
Lexus service gebeld en die waren er binnen een half uur en die zei dat de start-accu te weinig kracht kon leveren om het systeem op te starten. De accu zelf was gewoon nog vol (dus niks aan laten staan). Dit zou niet moeten gebeuren met zo'n nieuwe auto...
Maar even aankijken, maar dit moet niet ieder weekend gaan gebeuren natuurlijk...
Lexus service gebeld en die waren er binnen een half uur en die zei dat de start-accu te weinig kracht kon leveren om het systeem op te starten. De accu zelf was gewoon nog vol (dus niks aan laten staan). Dit zou niet moeten gebeuren met zo'n nieuwe auto...
Maar even aankijken, maar dit moet niet ieder weekend gaan gebeuren natuurlijk...
[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 03-09-2012 09:36 ]
Volgens mij zit dit al standaard op mn Luxury Line?
Nordcore schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:16:
Ik kwam net deze arm rest voor de ct200h tegen.
lijkt mij echt ideaal!
[ Voor 65% gewijzigd door EdwinB op 03-09-2012 15:31 ]
Ik hoop dat het goed komt, de 12V accu is erg klein bij deze auto (eigenlijk wel logisch, weinig wat er 100% door gaat), het zou natuurlijk kunnen dat dat component specifiek een maandag exemplaar is. Ik hoop voor je echter van niet, en ik hoop al helemaal dat het niks ernstigers is!Bosmonster schreef op maandag 03 september 2012 @ 09:34:
Hmm, vanmorgen was mijn net een week oude CT200h zo dood als een pier. Centrale deurvergrendeling reageerde zelfs niet meer.
Anoniem: 105569
mmm vreemd verhaal. Wat heeft de centrale deurvergrendeling met de start-accu te maken? Als de gewone accu vol zat dan moeten de deuren toch ook van slot van gaan?Bosmonster schreef op maandag 03 september 2012 @ 09:34:
helaas niet.
De startaccu is een accu van het maatje brommer.
Als dat ding leegloopt (bijv. door een leeslampje aan te laten staan terwijl het systeem niet ingeschakeld is), dan gaan je deuren niet meer open en krijg je het hoofdsysteem niet meer aan.
De startaccu is een accu van het maatje brommer.
Als dat ding leegloopt (bijv. door een leeslampje aan te laten staan terwijl het systeem niet ingeschakeld is), dan gaan je deuren niet meer open en krijg je het hoofdsysteem niet meer aan.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Maar dat ding wordt dus niet voor "leeslampjes e.d." gebruikt (daar zijn de andere battery-packs voor heb ik begrepen), dus hij zou ook niet zomaar leeg moeten lopen.
[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 05-09-2012 09:39 ]
De 12 Volt accu is voor het 12 Volt systeem: lampen, lampjes, radio, regelelektronica, pompje van de remdruk, bekrachtiging van het relais dat het 200 Volt accupakket inschakelt.
Het starten zelf gaat op iets van 600 Volt 3 fasen uit de omvormer.
Bij het rijden wordt de 12 Volt accu opgeladen via een omzetter door het 200 Volt pakket (dat opgeladen wordt door MG1/MG2)
Het starten zelf gaat op iets van 600 Volt 3 fasen uit de omvormer.
Bij het rijden wordt de 12 Volt accu opgeladen via een omzetter door het 200 Volt pakket (dat opgeladen wordt door MG1/MG2)
[ Voor 20% gewijzigd door bouwfraude op 05-09-2012 11:23 ]
Zoals Bouwfraude (what's in a name) zei: het is in feite een "traditioneel" systeem in dat opzicht. Door het formaatje brommer (gewichtsbesparing waarschijnlijk, net zoals de motorkap steun) weinig capaciteit, maar dat is niet nodig. Laat echter iets in het 120w/12V "sigarettenaansteker" geval zitten, lampje aan, of zelfs: verwarming, en je kan die accu vrij eenvoudig leeg trekken.
Dit staat overigens ook in de handleiding, er wordt erg vaak en erg veel op benadrukt niks op het 12V systeem aan te laten staan. Zelfs de tomtom zeggen ze van: trek hem er uit.
Ze opperen nog wel een soort van "knijpkat" systeem in het rempedaal in combinatie met de mechanische sleutel en de sleutel voor de startknop houden mocht de vergrendeling niet meer werken en de auto niet meer contactless start-stoppen. Met uiteraard het advies: rijd een paar rondjes er mee.
Dit staat overigens ook in de handleiding, er wordt erg vaak en erg veel op benadrukt niks op het 12V systeem aan te laten staan. Zelfs de tomtom zeggen ze van: trek hem er uit.
Ze opperen nog wel een soort van "knijpkat" systeem in het rempedaal in combinatie met de mechanische sleutel en de sleutel voor de startknop houden mocht de vergrendeling niet meer werken en de auto niet meer contactless start-stoppen. Met uiteraard het advies: rijd een paar rondjes er mee.
Ik heb net van de dealer bevestigd gekregen dat de door mij in juli bestelde ct200h afgeleverd word met de model Year 2013 aanpassingen waaronder de "arm rest" en lexus enform 2.0 navigatie met app suite, dit is onverwacht maar geweldig nieuws!
het is mij al een keer overkomen na het laten branden van een leeslampje.Bosmonster schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:39:
Maar dat ding wordt dus niet voor "leeslampjes e.d." gebruikt (daar zijn de andere battery-packs voor heb ik begrepen), dus hij zou ook niet zomaar leeg moeten lopen.
(overigens zit er, iig bij een Prius, onder de motorkap een "dummy" accu-electrode zodat je de auto, net als een gewone auto met wat startkabels weer tot leven kunt brengen)
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
1 leeslampje is 5 watt, 10 Ah per etmaal. Dan moet je toch een dag of 5 op 1 accu doen lijkt me, ook als er maar een kleine accu in zit. Bovendien zou imho het stroomverbruik van alle systemen die gebruik maken van de 12V omlaag moeten schalen als je kiest om een kleinere accu te monteren. Denk aan LED leeslampjes etc.
Op welke accu draait je alarmsysteem?
Op welke accu draait je alarmsysteem?
alarmsysteem?
je bedoelt zo'n ding om te voorkomen dat iemand m'n prius wil jatten?
Voor dat soort opmerkingen hebben we de HK
maarre, 3 dagen en toen was de accu leeg.
en hoe ze het verder doen weet ik niet. M'n dealer heeft een aantal prii gehad die meer dan 3 maanden stil stonden en daarna gewoon weer startten.
maarre, 3 dagen en toen was de accu leeg.
en hoe ze het verder doen weet ik niet. M'n dealer heeft een aantal prii gehad die meer dan 3 maanden stil stonden en daarna gewoon weer startten.
Grats!Nordcore schreef op woensdag 05 september 2012 @ 18:13:
Ik heb net van de dealer bevestigd gekregen dat de door mij in juli bestelde ct200h afgeleverd word met de model Year 2013 aanpassingen waaronder de "arm rest" en lexus enform 2.0 navigatie met app suite, dit is onverwacht maar geweldig nieuws!
Dat zou wel heel chill zijn. Bedoel je dat dit ook werkt, of dat dat zo zou moeten werken?Umbrah schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:49:
Volgens de handleiding kun je als de accu leeg-achtig is dit doen, ja. En dat is eigenlijk ook best zinvol: zoveel is er niet nodig om het hybride systeem in te schakelen. Er is geen bougie + startmotor meer die vanaf de 12v accu moet komen, bougies uiteraard wel maar die gaan lekker vanuit een ander systeem.
Misschien ben ik blind overigens, maar waar moet die mechanische sleutel in? Heb nog geen contact-slot kunnen ontdekken.
Of bedoelde je het niet zo? Alsin, gewoon de sleutel voor de power-knop houden en het rempedaal blijven intrappen?
Ga morgenochtend vroeg weg namelijk en dan staat de auto tot zondagnacht stil. Zou wel fijn zijn als zoiets werkt mocht ie het zondagnacht niet meer doen
Of bedoelde je het niet zo? Alsin, gewoon de sleutel voor de power-knop houden en het rempedaal blijven intrappen?
Ga morgenochtend vroeg weg namelijk en dan staat de auto tot zondagnacht stil. Zou wel fijn zijn als zoiets werkt mocht ie het zondagnacht niet meer doen
[ Voor 57% gewijzigd door Bosmonster op 06-09-2012 17:01 ]
In de deurBosmonster schreef op donderdag 06 september 2012 @ 16:59:
Misschien ben ik blind overigens, maar waar moet die mechanische sleutel in? Heb nog geen contact-slot kunnen ontdekken.
Bij een auris gaat de sigaretten aansteker uit als het contact uit staat.
Waarom zou een Lexus geen alarm hebben? Het is een auto van 30-40k en dan maken behoorlijk wat verzekeraars al een verschil in premie of eigen risico.YellowCube schreef op woensdag 05 september 2012 @ 23:17:
alarmsysteem?
Bij motorfietsen is een alarm een van de factoren die een accu leegtrekt.
Jij hebt een contactslot in de deur?
Anoniem: 472472
Ik probeer foto's te vinden van het nieuwe Lexus MoveOn Navigatiesysteem voor de ct200h.
De dealer vertelde me dat het scherm ergens midden in het panel zal zitten, maar de fotos op http://www.tomtom.com/nl_...on/lexus-ct-move-on-navi/ laten zien dat het scherm op de plek zit waar nu reeds het nav scherm zit. (op de foto lijkt dit echter een vast - niet inklapbaar - geheel te zijn)
Tomtom navigatie geniet mijn voorkeur en als je op dit scherm ook de audio/phone menus kan bekijken vind ik het een interessant optie.
Op de site van Lexus zelf geen info hierover helaas.
Iemand een verhelderend antwoord?
De dealer vertelde me dat het scherm ergens midden in het panel zal zitten, maar de fotos op http://www.tomtom.com/nl_...on/lexus-ct-move-on-navi/ laten zien dat het scherm op de plek zit waar nu reeds het nav scherm zit. (op de foto lijkt dit echter een vast - niet inklapbaar - geheel te zijn)
Tomtom navigatie geniet mijn voorkeur en als je op dit scherm ook de audio/phone menus kan bekijken vind ik het een interessant optie.
Op de site van Lexus zelf geen info hierover helaas.
Iemand een verhelderend antwoord?
Nee, het is een sleutel om de deur te openen, niet voor het contact.Bosmonster schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:30:
[...]
Jij hebt een contactslot in de deur?
Maar dat staat ook allemaal in het boekje dat je bij je auto krijgt.
I know.. maar geen contactslot dus...bouwfraude schreef op zondag 09 september 2012 @ 01:31:
[...]
Nee, het is een sleutel om de deur te openen, niet voor het contact.
Maar dat staat ook allemaal in het boekje dat je bij je auto krijgt.
Anyway, hij deed het gisteravond weer prima na bijna 3 dagen stilstaan, dus kon netjes weer naar huis rijden na een vermoeiend weekendje Berlijn
Ik heb nu een paar weken vrij actief "in de auto" gewerkt, waarbij ik maar geaccepteerd heb dat ik niet gebeld kan worden op m'n werkfoon als ik m'n GSIII als bluetooth speler gebruik met Spotify.
Er begint me echter een ding gigantisch te irriteren: is er een manier om de standaard ringer van de auto te veranderen? Ik kon niks vinden in de menu's. Het high-pitched piepzoemertje is eigenlijk de ergst mogelijke beltoon die ik me maar kan bedenken en die werk-Nokia C1 gaat op mute als hij aan de carkit gaat, dus ook geen leuke Nokia Tune uit m'n rugzak in de kofferbak.
Er begint me echter een ding gigantisch te irriteren: is er een manier om de standaard ringer van de auto te veranderen? Ik kon niks vinden in de menu's. Het high-pitched piepzoemertje is eigenlijk de ergst mogelijke beltoon die ik me maar kan bedenken en die werk-Nokia C1 gaat op mute als hij aan de carkit gaat, dus ook geen leuke Nokia Tune uit m'n rugzak in de kofferbak.
Waarom luister je geen spotify met een mini-jack kabeltje dan? Zo houd ik nu mn muziek los van mn gekoppelde werktelefoon.waarbij ik maar geaccepteerd heb dat ik niet gebeld kan worden op m'n werkfoon als ik m'n GSIII als bluetooth speler gebruik met Spotify.
Al duurt dat niet lang meer. Zodra de iPhone 5 uit is, kan mn iPhone 4 mn werktelefoon worden en heb ik tenminste spotify en werk op 1 telefoon
[ Voor 26% gewijzigd door Bosmonster op 10-09-2012 13:34 ]
Ik ben op het moment aan het bewegen binnen een paar OU's binnen ons bedrijf, dikke kans dat ik juist naar een Lumia 920 kan gaan: daar dan Spotify op. Whew. Enige iOS device voor mij blijft m'n iPad, ik kan er maar niet aan wennen.
Mini-jack is het nu inderdaad ook, maar dat is nou eenmaal voor de auto... minder mooi. Klepje open steeds. Grootste nadeel is ook dat de stuurbediening er dan ook niet is: alleen volume. Niet next track/previous track.
Dat staat wel op het lock screen, maar dan ga je in feite het idee tegen dat de telefoon mooi integreerd met de auto. Ik heb een NFC-tag in de telefoon-bak gedaan (dat ene bakje past precies een GS3 staand in) die zorgt dat het scherm aan blijft zodra ik hem er in leg op laagste contrast, dus ik kan het bedienen, maar dat is minder elegant dan de telefoon helemaal verstop en lekker via het stuur ga spelen. Jammer ook dat de mini-jack en micro-USB plug aan de andere kant zitten, dat ik ook niet even een kleine dock optie kan bouwen in m'n telefoon houdertje.
Mini-jack is het nu inderdaad ook, maar dat is nou eenmaal voor de auto... minder mooi. Klepje open steeds. Grootste nadeel is ook dat de stuurbediening er dan ook niet is: alleen volume. Niet next track/previous track.
Dat staat wel op het lock screen, maar dan ga je in feite het idee tegen dat de telefoon mooi integreerd met de auto. Ik heb een NFC-tag in de telefoon-bak gedaan (dat ene bakje past precies een GS3 staand in) die zorgt dat het scherm aan blijft zodra ik hem er in leg op laagste contrast, dus ik kan het bedienen, maar dat is minder elegant dan de telefoon helemaal verstop en lekker via het stuur ga spelen. Jammer ook dat de mini-jack en micro-USB plug aan de andere kant zitten, dat ik ook niet even een kleine dock optie kan bouwen in m'n telefoon houdertje.
[ Voor 7% gewijzigd door Umbrah op 10-09-2012 16:03 ]

Voor de geinteresseerden, hier kun je bovenstaande body kit onderdelen voor de ct200h bestellen:
http://usa.auto-style.jp/?pkey=parts_free_word&limit_maker%5B%5D=AIM&limit_car%5B%5D=1A81&page=1&max=10&car_url=ct200h
Wie wil er nou PET-flessen aan z'n mooie Lexus hangen? Ik moet wel een beetje huilen
Iedere cilinder zijn eigen uitlaatpijpje? Daar gaat hij vast nog sneller van 
De voorskirt ligt er bij de eerste drempel af.
De voorskirt ligt er bij de eerste drempel af.
[ Voor 23% gewijzigd door bouwfraude op 10-09-2012 18:00 ]
Die uitlaten slaan nergens op. Maar de rest vind ik niet erg hoor. Een auto mag van mij best een snelle look hebben zonder dat ook echt te zijn. Maar gekleurde trommelremmen en race-diameter-uitlaten op een zuunig wagentje
.
BTW, je kunt de BT audio afzonderlijk koppelen van de BT handsfreeset. Na het koppelen de BT audio ontkoppelen en op je telefoon verwijderen. Zo had ik bv mijn Milestone aangesloten via handsfree en AD2P op mijn X10. Als je beide telefoons dan aanzet zoekt het audiosysteem gewoon naar een koppeling.

BTW, je kunt de BT audio afzonderlijk koppelen van de BT handsfreeset. Na het koppelen de BT audio ontkoppelen en op je telefoon verwijderen. Zo had ik bv mijn Milestone aangesloten via handsfree en AD2P op mijn X10. Als je beide telefoons dan aanzet zoekt het audiosysteem gewoon naar een koppeling.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Ik vind hem "stock" echt mooier. Daarbij serveert Lexus je een aantal veel interessantere kleuren dan zwart. Ik vind de 17" wielen uit de businessline pro al wat hard, ik wil niet weten wat deze (19"?) met het rijcomfort doen. Wel een mooi design wiel verder.
Interessant dat je de remmen opmerkt, Bruine, Lexus had de klauwen van mij best in een kleurtje mogen spuiten.
Interessant dat je de remmen opmerkt, Bruine, Lexus had de klauwen van mij best in een kleurtje mogen spuiten.
LOL
Bouwen ze ook de aandrijflijn van de GS450h in? Anders wordt het een beetje een lullige vertoning
Misschien een stomme vraag, maar aangezien de Lexus geen vaste neutraal-stand heeft: hoe ga je hiermee door een wasstraat? Auto aanlaten? Of is er aan ander trucje om hem niet in park te laten schieten als je hem uitzet?
Gewoon de auto in N zetten en alles gaat goed
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ja, even de pook naar links houden (niet naar boven of beneden drukken) en dan gaat ie in neutraal.
(kwam ik ook net iets te laat achter, de eerste keer in de wasstraat
)
(kwam ik ook net iets te laat achter, de eerste keer in de wasstraat
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Ja ok, hoe die in N moet snap ik, maar wel gewoon aan laten staan dus. Dat mag eigenlijk niet volgens de regeltjes van de wasstraat namelijk, dan moet ie uit.
Dan gaat die op de parkeerstand en rolt die niet mee (in het geval van een doorlopende wasstraat).Bosmonster schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:05:
Ja ok, hoe die in N moet snap ik, maar wel gewoon aan laten staan dus. Dat mag eigenlijk niet volgens de regeltjes van de wasstraat namelijk, dan moet ie uit.
Als je je daar druk om wil maken dan moet jij er zelf voor zorgen dat je accu's genoeg geladen zijn. Vlak voordat het jouw beurt is en de motor uit moet (vanwege uitstoot/afvoer) druk je de EV knop in. De medewerkers vergassen niet en de benzinemotor staat uit. Problem solved.Bosmonster schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:05:
edit 28-09-2012: ik lees net dat onderstaande alleen van invloed is opp auto's bestemd voor de chines markt .
Ik lees net dat vanwege het conflict tussen japan en china er tot 20% minder auto's zullen worden geproduceerd in de lexus fabriek in japan.
Laat ik nou net zitten te wachten op mijn ct200h met de eerste week van november als verwachte leverdatum.
http://www.just-auto.com/...na-troubles_id127363.aspx
Due to ongoing tensions between China & Japan, Lexus will be reducing daily production at their Kyushu plant in Japan — Just Auto explains:
According to the Nikkei business daily, Toyota will reduce output at its key Lexus factory in Kyushu, Fukuoka Prefecture. Daily production will be lowered about 20% from the current 1,300 units to roughly 1,000 indefinitely. Affected models include the ES, a sedan sold exclusively outside Japan and the compact CT 200h hybrid hatchback.
The operator of the Fukuoka factory, Toyota Motor Kyushu, built 302,000 vehicles last fiscal year, with 22% exported to Asia, mainly China. The subsidiary may fall short of the 350,000-unit production target for this fiscal year due to the output cut, the Nikkei noted.
It’s a complicated topic, to be sure — for a deeper understanding of the situation, I would recommend checking out the coverage at the Wall Street Journal.
[Source: Just Auto]
Ik lees net dat vanwege het conflict tussen japan en china er tot 20% minder auto's zullen worden geproduceerd in de lexus fabriek in japan.
Laat ik nou net zitten te wachten op mijn ct200h met de eerste week van november als verwachte leverdatum.
http://www.just-auto.com/...na-troubles_id127363.aspx
Due to ongoing tensions between China & Japan, Lexus will be reducing daily production at their Kyushu plant in Japan — Just Auto explains:
According to the Nikkei business daily, Toyota will reduce output at its key Lexus factory in Kyushu, Fukuoka Prefecture. Daily production will be lowered about 20% from the current 1,300 units to roughly 1,000 indefinitely. Affected models include the ES, a sedan sold exclusively outside Japan and the compact CT 200h hybrid hatchback.
The operator of the Fukuoka factory, Toyota Motor Kyushu, built 302,000 vehicles last fiscal year, with 22% exported to Asia, mainly China. The subsidiary may fall short of the 350,000-unit production target for this fiscal year due to the output cut, the Nikkei noted.
It’s a complicated topic, to be sure — for a deeper understanding of the situation, I would recommend checking out the coverage at the Wall Street Journal.
[Source: Just Auto]
[ Voor 7% gewijzigd door Nordcore op 28-09-2012 13:44 ]
Ik krijg net te horen dat LeasePlan het hele jaar door auto's blijft leveren.
Er is dus net als afgelopen jaar geen sprake van de (voorheen) gebruikelijke "winterstop".
Dat is goed nieuws voor mij en vele anderen.
Er is dus net als afgelopen jaar geen sprake van de (voorheen) gebruikelijke "winterstop".
Dat is goed nieuws voor mij en vele anderen.
Ah, ik vond het al zo gek dat Leaseplan week 50 opgaf bij de dealer om mijn nieuwe auto uit te leveren, ik dacht van dan maken ze er toch gelijk maar week 1 van in het nieuwe jaar? Wel, ik vind het prima
Maar als ik het eerder had geweten was het waarschijnlijk een andere auto geworden

Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Wat heb je nu besteld en wat wou je eigenlijk bestellen?Abbadon schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 18:28:
Ah, ik vond het al zo gek dat Leaseplan week 50 opgaf bij de dealer om mijn nieuwe auto uit te leveren, ik dacht van dan maken ze er toch gelijk maar week 1 van in het nieuwe jaar? Wel, ik vind het primaMaar als ik het eerder had geweten was het waarschijnlijk een andere auto geworden
laat me raden: je hebt nu een ct200h besteld maar had graag de megane dci besteld?
Hoe kun je nou aan de hand van 1 a 2 weken levertijd tot een hele andere autokeuze komen

Wel/ niet 14% of 20% bijtelling
. Kan al gauw duizend EURO per jaar schelen. Dat vind ik toch wel het overwegen waard.
Ik heb overigens mijn CT200h ingeleverd. Overgestapt naar een volbeladen DS3 1.4 eHDI. Ik zit 90% van alle km's in mijn eentje, misschien met een passagier. En ik heb privé ook nog een auto. In case you were wondering.
Ik heb overigens mijn CT200h ingeleverd. Overgestapt naar een volbeladen DS3 1.4 eHDI. Ik zit 90% van alle km's in mijn eentje, misschien met een passagier. En ik heb privé ook nog een auto. In case you were wondering.
hoe bedoel je "ingeleverd" ? het lease contract kan nog lang niet afgelopen zijn...of je hebt gebruik gemaakt van short short short lease ;-)Die Bruine schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 08:40:
Wel/ niet 14% of 20% bijtelling. Kan al gauw duizend EURO per jaar schelen. Dat vind ik toch wel het overwegen waard.
En bedoel je dat je de DS3 boven de ct200h verkiest?
Anoniem: 452326
Beste Lexus rijders,
Weet iemand van jullie of je de dashboardverlcihting uit kan zetten als de auto in de sportstand staat? Bedoel dan de rode achtergrond. Als de auto in de normale stand staat is de achtergrond netjes zwart. Vind dit persoonlijk een stuk rustiger.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Weet iemand van jullie of je de dashboardverlcihting uit kan zetten als de auto in de sportstand staat? Bedoel dan de rode achtergrond. Als de auto in de normale stand staat is de achtergrond netjes zwart. Vind dit persoonlijk een stuk rustiger.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Anoniem: 452326
Beste Lexus rijders,
Weet iemand van jullie of/hoe je de dashboardverlichting kan uitschakelen? Ik bedoel dan de rode achtergrond wanneer de auto in de sportstand staat. Als ik de auto in de normale stand heb staan is de achtergrond gewoon zwart. Vind dit persoonlijker een stuk rustiger....
Alvast bedankt voor jullie antwoord....
Weet iemand van jullie of/hoe je de dashboardverlichting kan uitschakelen? Ik bedoel dan de rode achtergrond wanneer de auto in de sportstand staat. Als ik de auto in de normale stand heb staan is de achtergrond gewoon zwart. Vind dit persoonlijker een stuk rustiger....
Alvast bedankt voor jullie antwoord....
Collega van mij wou de CT200h wel hebben. Ik heb zijn Civic toen overgenomen en opgereden. Ik heb de afgelopen vier weken aardig wat 14% en 20% wagens getest. Wat betreft "comfort" dat ik zoek kwam alleen de DS3 in de buurt. Demping en vering moet je dan voornamelijk aan denken. Ik heb bv ook in een Yaris Hybrid gereden. Grappig wagentje, maar lange ritten, ik moet er niet aan denken! Tuurlijk zijn er nog wel wat andere wagens, maar automaat is beperkt. En die anderen heb ik meestal ook al wel eens gehad. Dit wordt mijn eerste Fransoos
En wat is precies de rede dat je toch niet voor de ct200h gaat?Die Bruine schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:02:
Collega van mij wou de CT200h wel hebben. Ik heb zijn Civic toen overgenomen en opgereden. Ik heb de afgelopen vier weken aardig wat 14% en 20% wagens getest. Wat betreft "comfort" dat ik zoek kwam alleen de DS3 in de buurt. Demping en vering moet je dan voornamelijk aan denken. Ik heb bv ook in een Yaris Hybrid gereden. Grappig wagentje, maar lange ritten, ik moet er niet aan denken! Tuurlijk zijn er nog wel wat andere wagens, maar automaat is beperkt. En die anderen heb ik meestal ook al wel eens gehad. Dit wordt mijn eerste Fransoos
qua comfort valt de ct200h toch moeilijk te overtreffen? iig qua stoelen.
je hebt de order toch niet geannuleerd van alleen de demping/vering lijkt mij?
Niks comfortabeler dan een CT200h, en ik ben twee meter lang.
Over de dashboard verlichting: Eco en normal is hij blauw, en kun je instellen of hij reageert op "hoe" eco (dus alleen blauw als je de eco-meter in de blauwe zone hebt) of uit. Wat bij jou het geval is. Ikzelf vind blauw wel handig (en m'n passagiers vinden het metamorph-effect van de instrumenten wel cool), want ik kan dan op de weg letten en toch zien of ik zuinig rijd of niet.
Ik dacht dat je rood in het menu (mode knop) ook wel uit kon zetten. Ik heb zelf de Engelse versie dus vergeef me als het links anders is, maar aan de deurkant zit een draaiwiel om de dashboard verlichting te tunen:
Helemaal open (met een klik aan het eind) en hij is fel, en de nachtstand gaat uit (de navigatie gaat dan ook niet in donker stand als het buiten donkerder wordt). Je hebt dan altijd super-felle dashboard verlichting en een navigatie die gaat spiegelen in tunnels en s'nachts. Je kunt hem het beste een tikje er onder hebben. Andersom kan ook: helemaal omlaag draaien. Dan is de dashboard verlichting altijd op nachtstand. En dan zie je de rooie/blauwe gloei ook eigenlijk niet meer.
Over de dashboard verlichting: Eco en normal is hij blauw, en kun je instellen of hij reageert op "hoe" eco (dus alleen blauw als je de eco-meter in de blauwe zone hebt) of uit. Wat bij jou het geval is. Ikzelf vind blauw wel handig (en m'n passagiers vinden het metamorph-effect van de instrumenten wel cool), want ik kan dan op de weg letten en toch zien of ik zuinig rijd of niet.
Ik dacht dat je rood in het menu (mode knop) ook wel uit kon zetten. Ik heb zelf de Engelse versie dus vergeef me als het links anders is, maar aan de deurkant zit een draaiwiel om de dashboard verlichting te tunen:
Helemaal open (met een klik aan het eind) en hij is fel, en de nachtstand gaat uit (de navigatie gaat dan ook niet in donker stand als het buiten donkerder wordt). Je hebt dan altijd super-felle dashboard verlichting en een navigatie die gaat spiegelen in tunnels en s'nachts. Je kunt hem het beste een tikje er onder hebben. Andersom kan ook: helemaal omlaag draaien. Dan is de dashboard verlichting altijd op nachtstand. En dan zie je de rooie/blauwe gloei ook eigenlijk niet meer.
Nee, ik heb geen CT200H besteld, wil het topic niet vervuilen met off-topic auto's. Het ging mij puur om de Leaseplan-opmerking, die kwam ik hier nml. voor het eerst tegenNordcore schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 08:21:
[...]
Wat heb je nu besteld en wat wou je eigenlijk bestellen?
laat me raden: je hebt nu een ct200h besteld maar had graag de megane dci besteld?
Een maand geleden een auto besteld met de aanname dat half november er een leverstop zou zijn bij de leasemij., dat was medebepalend voor mijn keuze (want dus pas in januari op kenteken en dus mogelijk hogere bijtelling).
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
aha ik begrijp hem :-)Abbadon schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:13:
[...]
Nee, ik heb geen CT200H besteld, wil het topic niet vervuilen met off-topic auto's. Het ging mij puur om de Leaseplan-opmerking, die kwam ik hier nml. voor het eerst tegen
Een maand geleden een auto besteld met de aanname dat half november er een leverstop zou zijn bij de leasemij., dat was medebepalend voor mijn keuze (want dus pas in januari op kenteken en dus mogelijk hogere bijtelling).
hier zie je al een plaatje hoe het eruit ziet met de nieuwe middenarm steun voor de passagier:
http://www.lexus.com/models/CTh/features/interior.html
http://www.lexus.com/models/CTh/features/interior.html
Ik snap niet waarom de armsteun niet gewoon doorloopt over de bekerhouders. Kwestie van wat gebruik je vaker, een bekerhouder of een goede armsteun.
Ik denk dat ze het zo goed opgelost hebben.Z___Z schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:30:
Ik snap niet waarom de armsteun niet gewoon doorloopt over de bekerhouders. Kwestie van wat gebruik je vaker, een bekerhouder of een goede armsteun.
De vorige middenarmsteun was te klein en te hard, de nieuwe voor 2013 is een zacht kussentje en is iets breder.
Ik gebruik de bekerhouder toch echt wel..
Om het onverwachte antwoord te geven: De bekerhouder, daar plaats ik (gemiddeld) driemaal per uur mijn beker of bidon in en ik verwijder hem net zo vaak. De middenarmsteun gebruik ik nog niet elke rit.Z___Z schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:30:
Ja precies. Natuurlijk heb je ook een bekerhouder in de deur maar als je muziek met wat bas op hebt staan hoor je hem zachtjes meetrillen. Wat ik ook irritant vind, ik heb zown standaard plastic rond bakje kauwgum in 1 van de bekerhouders staan, als het bakje leeg raakt hoor ik hem gewoon trillen/ bewegen door de resonantie, dat soort geluidjes in de auto.. Daar kan ik echt niet tegen.
Gebruikt 1 van jullie de iphone als muziekbron via bluetooth? Ik heb een iphone 4, in de auto heb ik een roosterhouder en kan de telefoon dan prima bedienen terwijl ik aan het rijden ben. So far so good, echter als de iphone zan het spelen is en ik op de ronde knop switch van app dan zakt het aantal bpms van de muziek. Soms zelfs zonder dat ik iets doe aan de telefoon, dan word vooral muziek met een hoog aantal bpms enorm vals. Iemand hier ook last van? Volgens mij is dit niet op te lossen, ik merk wel dat als ik de telefoon via een kabel verbind en tussentijds oplaad het minder is, ik laad dan het geluid nog wel via bluetooth lopen. Waarom niet compleet over usb? Dan kan ik spotify niet via het stuur bedienen en ik krijg dan vrij snel een connectie error.
Gebruikt 1 van jullie de iphone als muziekbron via bluetooth? Ik heb een iphone 4, in de auto heb ik een roosterhouder en kan de telefoon dan prima bedienen terwijl ik aan het rijden ben. So far so good, echter als de iphone zan het spelen is en ik op de ronde knop switch van app dan zakt het aantal bpms van de muziek. Soms zelfs zonder dat ik iets doe aan de telefoon, dan word vooral muziek met een hoog aantal bpms enorm vals. Iemand hier ook last van? Volgens mij is dit niet op te lossen, ik merk wel dat als ik de telefoon via een kabel verbind en tussentijds oplaad het minder is, ik laad dan het geluid nog wel via bluetooth lopen. Waarom niet compleet over usb? Dan kan ik spotify niet via het stuur bedienen en ik krijg dan vrij snel een connectie error.
Ik heb zaterdag mijn "menukaart" ontvangen om alle voorkeursinstellingen van de auto door te geven aan de dealer, oftewel de levering komt steeds dichter bij :-).
Verder kwam ik onderstaande foto's tegen van het nieuwe 2013 model, daar kun je goed op zien hoe de nieuwe arm steun en navigatie menu er uit ziet...
http://dealerrevs.com/car/72470063
Verder kwam ik onderstaande foto's tegen van het nieuwe 2013 model, daar kun je goed op zien hoe de nieuwe arm steun en navigatie menu er uit ziet...
Misschien hoef je niet al te veel moeite te nemen voor het invullen van de menukaart. Bij mij hebben ze er in ieder geval niets mee gedaan (Lexus Rotterdam). De verkoper vond het uiteraard ook heel vervelend en hij kon er ook helemaal niets aan doen maar irritant is het natuurlijk wel en verwacht je ook zeker niet van een merk als Lexus.Nordcore schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:31:
Ik heb zaterdag mijn "menukaart" ontvangen om alle voorkeursinstellingen van de auto door te geven aan de dealer, oftewel de levering komt steeds dichter bij :-).
Dat is inderdaad niet zo netjes en je verwacht het zeker van Lexus niet. Dit is echter de eerste keer dat ik zoiets hoor. Van de andere kant kon bij Lexus-Van Dorst in Breda tijdens de aflevering nog even het piepje van de achteruit aangepast worden, een optie die niet op de menukaart staat.EdwinB schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:40:
Misschien hoef je niet al te veel moeite te nemen voor het invullen van de menukaart. Bij mij hebben ze er in ieder geval niets mee gedaan (Lexus Rotterdam). De verkoper vond het uiteraard ook heel vervelend en hij kon er ook helemaal niets aan doen maar irritant is het natuurlijk wel en verwacht je ook zeker niet van een merk als Lexus.
Ik heb nooit een kaart van de dealer gehad, maar ik was zo brutaal om een ingevulde Amerikaanse versie in te leveren. Hebben ze mooi ingeprogrammeerd. Bij de aflevering werd er zelfs nog een monteur-met-OBD2-programmer bij getrokken om ter plekke nog iets aan te passen.
hoe lang duurde het voor de auto geleverd werd na ontvangen van de menu kaart?
begint nou toch wel te kriebelen...:-P
Dat ligt er maar net aan hoeveel auto's er rijklaar gemaakt moeten worden. Ik heb de mijne in januari gekregen en toen moesten er dacht ik 700 in een maand tijd worden klaargemaakt. Het heeft toen bijna een maand geduurd. Maar volgens mij was dat ook de eerste grote bups auto's die werd uitgeleverd na de aardbeving.Nordcore schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:11:
hoe lang duurde het voor de auto geleverd werd na ontvangen van de menu kaart?
Ik ben er na ruim een half jaar achtergekomen dat er op de achterklep gewoon een knopje zit waarmee je de auto kan sluiten... Ik liep altijd wanneer ik iets uit de achterbak pakte (lees: 2x per dag, m'n rugzak) weer naar voren om de auto op slot te doen... zo wordt key-less entry helemaal geniaal...
Toen ik de auto uitzocht dacht ik dat het een beetje nutteloze gimmick is, maar nu ik het een half jaar gebruik, vind ik het echt de beste uitvinding ooit (afgezien van het gesneden brood..).
Toen ik de auto uitzocht dacht ik dat het een beetje nutteloze gimmick is, maar nu ik het een half jaar gebruik, vind ik het echt de beste uitvinding ooit (afgezien van het gesneden brood..).
Een half jaar? Ik had hem ook niet ineens te pakken hoor, vond mijn week ofzo al beschamend lang.CubicQ schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:03:
Ik ben er na ruim een half jaar achtergekomen dat er op de achterklep gewoon een knopje zit waarmee je de auto kan sluiten... Ik liep altijd wanneer ik iets uit de achterbak pakte (lees: 2x per dag, m'n rugzak) weer naar voren om de auto op slot te doen... zo wordt key-less entry helemaal geniaal...
En ja, keyless entry is geniaal, mijn sleutel komt enkel uit mijn broekzak als ik een andere broek aantrek, ik zou hem zo vergeten.
Nooo serious.... zometeen even kijken, ik liep ook altijd terug naar het portier om de auto te sluiten. Ik heb de auto nu bijna een half jaar!
Legt jullie dealer dat niet netjes uit? Bij mijn Yaris Full Hybrid Dynamic werd het netjes door de dealer verteld en getoond. Die heeft keurig uitleg gegeven bij de aflevering van de auto.
This footer is intentionally left blank
Hier heeft de dealer ook over de "clit" verteld 
Vandaag met de auto van Delft naar Amsterdam gereden. Tijdens de rit geprobeerd zo zuinig mogelijk te rijden zonder het overige verkeer te hinderen oid.
Uiteindelijk volgens de boordcomputer op 4,4 L/100km (1:22.7)
Ik weet dat dit niet helemaal correct is omdat de boordcomputer altijd iets optimistischer is. Nog enkele gegeven van de rit:
-Overdag, dus geen lichten
-Airco op 21 graden, buitentemperatuur 7 graden
-winterbanden

Vandaag met de auto van Delft naar Amsterdam gereden. Tijdens de rit geprobeerd zo zuinig mogelijk te rijden zonder het overige verkeer te hinderen oid.
Ik weet dat dit niet helemaal correct is omdat de boordcomputer altijd iets optimistischer is. Nog enkele gegeven van de rit:
-winterbanden
[ Voor 81% gewijzigd door Brilsmurfffje op 27-10-2012 19:52 ]
Ik heb sinds een maandje (of 2) een soort snel getik dat ergens vanonder mijn voorpaneel lijkt te komen. Zeg maar het stuk afdekking tussen je stuur en de voorruit. Het lijkt op een stukje plastic dat heel snel trilt oid. Al een afspraak gemaakt met de dealer maar vroeg me af of meer mensen dit hebben.
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Mooie score. Mijn beste was een vrijdagmiddag een paar weken geleden (dus Tbuiten ~15°C, geen AC, wel nav, zomersloffen) van Utrecht-Lage Weide tot KP Gorinchem in langzaamrijdend verkeer: 3,9 l/100km maar aan het eind van de rit (Breda) weer rond de 5,0.brilsmurfffje schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 14:17:
Hier heeft de dealer ook over de "clit" verteld
-winterbanden
Zijn er al mensen die ervaring hebben met het TomTom MoveOn navigatiesysteem in de CT200h? Het lijkt mij een hele interessante optie. De voordelen van een geïntegreerd systeem en de kracht van HD Traffic en de Flitsers van TomTom. Voor mij redelijk onmisbaar geworden na twee jaar navigeren op m'n iPhone met de TomTom app.
Proefrit staat overigens voor volgend weekend gepland (nieuwe leaseauto).
Proefrit staat overigens voor volgend weekend gepland (nieuwe leaseauto).
Inmiddels 1 filmpje gevonden van de TomTom optie in de Lexus (in het Frans). Het is me nog niet helemaal duidelijk hoe dit in het gehele plaatje past. Je hebt ook een iets andere controller zo te zien. Zou je dan wel nog steeds de autoinstellingen e.d. via het scherm kunnen doen?
YouTube: TomTom Lexus
YouTube: TomTom Lexus
TomTom is goed nieuws. Ik baal er al van dat je tegenwoordig nauwelijks nog keuze hebt wat dat betreft. Als je een betere geluidsinstallatie wilt, krijg je er vaak een navi bij. En allemaal proberen ze opnieuw het wiel uit te vinden. Ik maak al heel wat jaren gebruik van navigatiesystemen en hoewel ik op de motor Garmin nog steeds het beste vind, wil ik in de auto een TomTom. Voor point-to-point navigatie over de weg zijn zij nog altijd de beste. Anderen zien er misschien mooier uit of hebben leuke fancy opties, maar in the end gaat het om het navigeren. TomTom doet dat gewoon het beste. Blij dat die optie er komt, dat maakt de keuze voor de Lexus weer iets makkelijker (mind you, ik moet nog even met de huidige leaseauto).
Is er trouwens nog iets bekend of Lexus ook de Prius+ plugin hybrid toestand gaat gebruiken in een toekomstig model van de 200h?
Is er trouwens nog iets bekend of Lexus ook de Prius+ plugin hybrid toestand gaat gebruiken in een toekomstig model van de 200h?
Gisteravond nog een filmpje gevonden van de TomTom in de CT200h.
http://showroom.autokiosk...t-200h-move-on-navigatie/
Niet heel verrassend, werkt gewoon zoals elke TomTom (wat mij betreft positief). Het lijkt erop dat je niet die extra menu's voor audio/autoinstellingen e.d. krijgt. Dat even op basis van het verwijderen van de SD kaart op 4:08 in het filmpje en het feit dat hij dan niet naar de "andere interface" gaat.
Wat daar wat mij betreft hét nadeel van is (buiten het feit dat je dan niet lekker met de instellingen kan pielen?) is dat je waarschijnlijk ook niet de optie krijgt om je telefoonboek te synchroniseren (iPhone). Aangezien dat zonder de navigatie niet werkt... Dat is wel echt een minpunt (bel veel vanuit de auto), maar ik denk dat ik navigatie belangrijker vind - en de standaardnavigatie lijkt me erg beperkt als je een goeie TomTom gewend bent. Lastig.
http://showroom.autokiosk...t-200h-move-on-navigatie/
Niet heel verrassend, werkt gewoon zoals elke TomTom (wat mij betreft positief). Het lijkt erop dat je niet die extra menu's voor audio/autoinstellingen e.d. krijgt. Dat even op basis van het verwijderen van de SD kaart op 4:08 in het filmpje en het feit dat hij dan niet naar de "andere interface" gaat.
Wat daar wat mij betreft hét nadeel van is (buiten het feit dat je dan niet lekker met de instellingen kan pielen?) is dat je waarschijnlijk ook niet de optie krijgt om je telefoonboek te synchroniseren (iPhone). Aangezien dat zonder de navigatie niet werkt... Dat is wel echt een minpunt (bel veel vanuit de auto), maar ik denk dat ik navigatie belangrijker vind - en de standaardnavigatie lijkt me erg beperkt als je een goeie TomTom gewend bent. Lastig.
Die tomtom integratie ziet er goed uit.
Ook de aangepaste muis in de midden van de console is netjes geimplementeerd zo te zien.
Ook de aangepaste muis in de midden van de console is netjes geimplementeerd zo te zien.
Gistermiddag besteld, de Business Line met Dark Opal lak, Black Panther bekleding, Lexus MoveOn navigatiesysteem en parkeersensoren. Het is een auto die al onderweg is naar de importeur (keuze daar een beetje op afgestemd) dus waarschijnlijk kan ik hem de eerste week van januari al ophalen.
Ik heb afgelopen vrijdag mijn witte CT200h Business Line Pro opgehaald bij Lexus Amsterdam.
Ik werd onthaald met een flesje witte wijn.
Verder heeft Onno, de verkoper, mij uitgebreid uitgelegd hoe de auto werkt.
Ik heb het afgelopen weekend redelijk wat gereden met de auto.
Ik zie het gebruik nu al dalen van 7.7l/100 km naar 7.3l/100
Verder vind ik de auto echt snel genoeg.
Als ik vol het gaspedaal indruk ga ik behoorlijk snel vooruit.
Verder rijd ik voornmaelijk in de normal stand en af en toe in de sport stand.
De kwaliteit van het leer is echt geweldig en de stoelen zitten vorstelijk.
Ik vind dat je achterin zelfs heerlijk kunt zitten (alleen met je benen wijd vanwege de stoel voor je)
De keyless entry werkt echt geweldig.
Het premium geluidsysteem voldoet beter als verwacht, het enige nadeel aan de geluidsinstallatie is dat de bas niet zo goed is.
Het geluid komt het beste tot zijn recht bij het afspelen van klassieke muziek en hget minste bij het afspelen van Rock/metal of Dance muziek.
Wat ik wel jammer vind is dat de spiegels niet automatisch in en uitklappen bij het in of uit schakelen van de auto, je moet dit handmatig met een knopje doen.
Ik heb voor de standaard halogeen verlichting gekozen aangezien ik niet zo weg ben van dat witte Xenon achtige licht.
De automatische verlichting doet zijn werk goed. Verder zijn de mistlampen zeer vel.
Ook de dagrij LED verlichting ziet er prachtig uit.
Verder kan ik mij herinneren dat de buitenspiegels verwarmd zouden moeten zijn, ik heb hier nog geen knopje voor kunnen ontdekken.
Ik heb al een aantal keer meegemaakt dat de buitenspiegels beslagen zijn.
Verder zit er in het 2013 model geen cd wisselaar meer, echter gebruik ik toch alleen maar spotify op mijn telefoon om muziek af te spelen.
Het afspelen van mueziek via bluetooth werkt vlekkeloos.
Ik had de eerste keer wel problemen met het overbrengen van mijn telefoonboek naar de auto, dit lukte steeds niet, vervolgens heb ik mijn galaxy S2
gereset naar fabrieksinstellingen en toen ging dit wel goed.
De kwaliteit van de Car kit is redelijk tot goed, het geluid klinkt een beetje schel maar hier valt mee te leven.
De navigatie wqerkt echt erg goed, en ook de de verkeersinfo via tmc werkt als een zonnetje.
Ik krijg als ik naar mijn werkt wil netjes de keuze uit de 3 verschillende routes waar ik normaal uit kies.
Verder beschikt het 2013 model over het nieuwe navigatiesysteem dat ook in de 2013 450RX serie zit.
Het enige dat mist is de app suite.
Wel kun je een online account bij lexus aanmaken en bepaalde informatie synchroniseren met het navigatiesysteem, ik heb hier nog niks mee gedaan.
De verkoper vertelde mij overigens dat de app voor op je telefoon (Android/IOS) mogelijk wel beschikbaar gaat komen voor europa in het komende jaar.
Momenteel kun je deze applicaties in europa alleen maar gebruiken op een Blackberry.
Ook de vernieuwde arm steun voor de bestuurder zijn rechter arm (tegen de bekerhouder aan) is zeer welkom.
Verder is voor het 2013 model ook nieuw dat je de climate controle niet meer kunt bedienen via voice control.
Ik heb verder een afneembare trekhaak erbij genomen en een dakddraag systeem.
De dealer heeft er zelfs gratis een converter bij geleverd voor het oude type Twinny load (fietsendraagsysteem).
Ook is er gelijk een extra nummerplaat bij de auto geleverd.
De ruimte in de achterbak viel mij wel wat tegen maar dit wist ik van tevoren al.
Ik heb gelukkig de beschikking over een dak koffer dus op vakantie gaan met 4 personen moet geen probleem zijn denk ik.
Ik werd onthaald met een flesje witte wijn.
Verder heeft Onno, de verkoper, mij uitgebreid uitgelegd hoe de auto werkt.
Ik heb het afgelopen weekend redelijk wat gereden met de auto.
Ik zie het gebruik nu al dalen van 7.7l/100 km naar 7.3l/100
Verder vind ik de auto echt snel genoeg.
Als ik vol het gaspedaal indruk ga ik behoorlijk snel vooruit.
Verder rijd ik voornmaelijk in de normal stand en af en toe in de sport stand.
De kwaliteit van het leer is echt geweldig en de stoelen zitten vorstelijk.
Ik vind dat je achterin zelfs heerlijk kunt zitten (alleen met je benen wijd vanwege de stoel voor je)
De keyless entry werkt echt geweldig.
Het premium geluidsysteem voldoet beter als verwacht, het enige nadeel aan de geluidsinstallatie is dat de bas niet zo goed is.
Het geluid komt het beste tot zijn recht bij het afspelen van klassieke muziek en hget minste bij het afspelen van Rock/metal of Dance muziek.
Wat ik wel jammer vind is dat de spiegels niet automatisch in en uitklappen bij het in of uit schakelen van de auto, je moet dit handmatig met een knopje doen.
Ik heb voor de standaard halogeen verlichting gekozen aangezien ik niet zo weg ben van dat witte Xenon achtige licht.
De automatische verlichting doet zijn werk goed. Verder zijn de mistlampen zeer vel.
Ook de dagrij LED verlichting ziet er prachtig uit.
Verder kan ik mij herinneren dat de buitenspiegels verwarmd zouden moeten zijn, ik heb hier nog geen knopje voor kunnen ontdekken.
Ik heb al een aantal keer meegemaakt dat de buitenspiegels beslagen zijn.
Verder zit er in het 2013 model geen cd wisselaar meer, echter gebruik ik toch alleen maar spotify op mijn telefoon om muziek af te spelen.
Het afspelen van mueziek via bluetooth werkt vlekkeloos.
Ik had de eerste keer wel problemen met het overbrengen van mijn telefoonboek naar de auto, dit lukte steeds niet, vervolgens heb ik mijn galaxy S2
gereset naar fabrieksinstellingen en toen ging dit wel goed.
De kwaliteit van de Car kit is redelijk tot goed, het geluid klinkt een beetje schel maar hier valt mee te leven.
De navigatie wqerkt echt erg goed, en ook de de verkeersinfo via tmc werkt als een zonnetje.
Ik krijg als ik naar mijn werkt wil netjes de keuze uit de 3 verschillende routes waar ik normaal uit kies.
Verder beschikt het 2013 model over het nieuwe navigatiesysteem dat ook in de 2013 450RX serie zit.
Het enige dat mist is de app suite.
Wel kun je een online account bij lexus aanmaken en bepaalde informatie synchroniseren met het navigatiesysteem, ik heb hier nog niks mee gedaan.
De verkoper vertelde mij overigens dat de app voor op je telefoon (Android/IOS) mogelijk wel beschikbaar gaat komen voor europa in het komende jaar.
Momenteel kun je deze applicaties in europa alleen maar gebruiken op een Blackberry.
Ook de vernieuwde arm steun voor de bestuurder zijn rechter arm (tegen de bekerhouder aan) is zeer welkom.
Verder is voor het 2013 model ook nieuw dat je de climate controle niet meer kunt bedienen via voice control.
Ik heb verder een afneembare trekhaak erbij genomen en een dakddraag systeem.
De dealer heeft er zelfs gratis een converter bij geleverd voor het oude type Twinny load (fietsendraagsysteem).
Ook is er gelijk een extra nummerplaat bij de auto geleverd.
De ruimte in de achterbak viel mij wel wat tegen maar dit wist ik van tevoren al.
Ik heb gelukkig de beschikking over een dak koffer dus op vakantie gaan met 4 personen moet geen probleem zijn denk ik.