waarom zou je de TC uit willen uitzetten
Waarom zou je dat willen op een voorwielaandrijver?The Otherside schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:45:
Heeft iemand al eens geprobeerd de traction control uit te zetten in zijn/haar CT200h?
Hij wil vast in z'n achteruit donuts draaien op de parkeerplaats bij de McDonalds. Uiteraard puur elektrisch, verantwoord dat deze auto is
Omdat het kan?
Nee ik heb verder geen interesse in donuts draaien bij McDonalds, was eigenlijk meer opzoek hoe/of je de stabiliteit controle kon uitzetten en toen kwam ik dit tegen, meer benieuwd of iemand het had geprobeerd en of het ook echt werkt.
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
Ik was toch maar eens in de handleiding gedoken die ik had gekregen op de USB stick van de dealer. Deze bleek een andere te zijn dan die ik op papier had ontvangen.
Tot mijn genoegen bleek dat je de stoel- en spiegelposities kunt koppelen aan een van de sleutels. Handig, aangezien mijn vrouw en ik zo'n 30 cm verschillen. Straks meteen uitproberen.
Tot mijn genoegen bleek dat je de stoel- en spiegelposities kunt koppelen aan een van de sleutels. Handig, aangezien mijn vrouw en ik zo'n 30 cm verschillen. Straks meteen uitproberen.
You are not a beautiful and unique snowflake.
Die op de USB is slechts zo'n 500 pagina's groterZartos schreef op maandag 13 februari 2012 @ 15:22:
Ik was toch maar eens in de handleiding gedoken die ik had gekregen op de USB stick van de dealer. Deze bleek een andere te zijn dan die ik op papier had ontvangen.
Maar dat kan neem ik aan alleen op de Luxury Line?
ja, die heeft elektronische stoelverstelling
Cool! Als ik mijn vriendin daarmee niet kan overtuigen om eens een rijbewijs te gaan halen dan weet ik het ook niet meer
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik heb vandaag bewezen dat zuinig rijden op de snelweg wél mogelijk is met een hybride. Utrecht - Eindhoven (100km waarvan 95 snelweg) met een gemiddelde van 1:21,1. Het kan nog zuiniger want ik heb het hele stuk van Utrecht - Den Bosch met gemiddeld 120km gereden.
Je moet alleen wel een beetje inhouden op de snelweg wil je dergelijke gemiddeldes halen
Je moet alleen wel een beetje inhouden op de snelweg wil je dergelijke gemiddeldes halen
Dat is het punt wat men hier ook een paar keer maakte, tot 100/120 km/h kan een Hybride nog zuinig rijden. Belangrijk hierbij is ook een redelijk vaste snelheid (wat jij dus ook aangeeft). Zodra je boven de 120km/h neemt het verbruik drastisch toe.
Ik rij nu op deze tank enkel op eco modus en rij op de snelweg ook maximaal 120km/h en zit nu op een verbruik van 1:19.7, op winterbandjes met 17" velgen. Het scheelt ook een hoop dat de temperatuur weer boven het vriespunt is. De accu/elektromotor kan nu sneller bij schakelen en de verwarming gaat wat minder hoog dus ook dan kan de elektromotor eerder dienst doen.
Ik ben benieuwd als het kwik zo rond de 15/20 graden zit, (en weer op zomerbanden) ik denk dat het dan nog eenvoudiger is om 1:21/1:22 te gaan rijden.
Voor mij zelf is het niet heel belangrijk, de werkgever betaalt... maar desondanks vind ik het wel leuk om te kijken hoe ver je kan gaan. En ondanks dat ik niet zelf betaal is dat voor mij geen reden om te proberen zoveel mogelijk brandstof te verstoken.
Ik rij nu op deze tank enkel op eco modus en rij op de snelweg ook maximaal 120km/h en zit nu op een verbruik van 1:19.7, op winterbandjes met 17" velgen. Het scheelt ook een hoop dat de temperatuur weer boven het vriespunt is. De accu/elektromotor kan nu sneller bij schakelen en de verwarming gaat wat minder hoog dus ook dan kan de elektromotor eerder dienst doen.
Ik ben benieuwd als het kwik zo rond de 15/20 graden zit, (en weer op zomerbanden) ik denk dat het dan nog eenvoudiger is om 1:21/1:22 te gaan rijden.
Voor mij zelf is het niet heel belangrijk, de werkgever betaalt... maar desondanks vind ik het wel leuk om te kijken hoe ver je kan gaan. En ondanks dat ik niet zelf betaal is dat voor mij geen reden om te proberen zoveel mogelijk brandstof te verstoken.
ik kom nu van een Prius III waar ik tussen de 5,0 en de 5,5 liter per 100 km reed, nu doe ik met de Lexus tussen de 5,8 en de 6,2 liter/100 km...
Deze is natuurlijk net nieuw (500 km op de teller nu) dus ben benieuwd of die juist minder gaat gebruiken ?
Deze is natuurlijk net nieuw (500 km op de teller nu) dus ben benieuwd of die juist minder gaat gebruiken ?
2500 km op de teller en ik mijn laatste tank heeft iets minder dan 1:14 opgeleverd. En ik heb het idee dat dat steeds wat zuiniger wordt (twee tankbeurten terug begon na 400km het lampje te branden, nu na 500km).
Ik rij ongeveer 3/4 a 2/3 op de snelweg en als het kan rij ik ergens tussen de 140 en de 160 km/u. Ik rij wel een stuk rustiger met de Lexus, aangezien ik nog steeds niet wil remmen op de snelweg en terugschakelen geen optie meer is. Mijn vorige diesel (150 pk) reed bijvoorbeeld 1:12.
Het verbruik zal me verder ook aan de spreekwoordelijke reet roesten.
Ik rij ongeveer 3/4 a 2/3 op de snelweg en als het kan rij ik ergens tussen de 140 en de 160 km/u. Ik rij wel een stuk rustiger met de Lexus, aangezien ik nog steeds niet wil remmen op de snelweg en terugschakelen geen optie meer is. Mijn vorige diesel (150 pk) reed bijvoorbeeld 1:12.
Vergeet vooral de kou niet, bij warmer weer presteert een hybride beterTIGER79 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:16:
ik kom nu van een Prius III waar ik tussen de 5,0 en de 5,5 liter per 100 km reed, nu doe ik met de Lexus tussen de 5,8 en de 6,2 liter/100 km...
ik kom er net vandaan. oftewel sinds dinsdag... dus tot disndag was het de Prius
Die heeft dus ook in koud weer gereden
Maar ik neem aan dat je verbruik van de Prius over een langere tijd is, en niet alleen van deze week.
was over de laatste volle tank, oftewel de afgelopen 10 dagen max
Sorry hoor, maar heb je dan niet de verkeerde auto uitgekozen ? De Lexus is niet ontworpen om langere tijd zulke snelheden vol te houden, daar is de motor te klein voor.sopsop schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:25:
2500 km op de teller en ik mijn laatste tank heeft iets minder dan 1:14 opgeleverd. En ik heb het idee dat dat steeds wat zuiniger wordt (twee tankbeurten terug begon na 400km het lampje te branden, nu na 500km).
Te klein? Ik heb twee Corolla's 1.6 (*) gehad en die deden makkelijk uren achter elkaar snelheden tussen de 140 en 160. Hoewel het maximale vermogen van de verbrandingsmotor van de CT vanwege de Atkinson-cycle lager is, moet een langere belasting gezien zijn cylinderinhoud echt geen probleem zijn.brilsmurfffje schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:30:
[sopsop: ... 140/160 km/u ...]
Sorry hoor, maar heb je dan niet de verkeerde auto uitgekozen ? De Lexus is niet ontworpen om langere tijd zulke snelheden vol te houden, daar is de motor te klein voor.
Je uiteindelijke punt blijft wel staan trouwens: Als je graag doorrijdt op de snelweg moet je gewoon een GS-450h halen. (En hem een weekendje aan mij uitlenen.
* E10/4AFE en E15/1ZR-FE
[ Voor 3% gewijzigd door Bacchus op 14-02-2012 17:54 ]
niet ontworpen daarvoor? Beetje vreemde opmerking die je hier maakt, waarom zou een moderne auto niet continue 3000-4000 toeren kunnen maken? Het is niet dat je de auto daarmee continue in het rood rijdbrilsmurfffje schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:30:
[...]
Sorry hoor, maar heb je dan niet de verkeerde auto uitgekozen ? De Lexus is niet ontworpen om langere tijd zulke snelheden vol te houden, daar is de motor te klein voor.
Kan een CT200h 140/160km/h uren achter elkaar rijden? Ja!
Is de CT200h ontworpen met in het achterhoofd dat de bestuurder constant 140/160km/h gaat rijden zodat hij dan op zijn zuinigst is...? Nee.
Denk dat we dat onderscheid even moeten maken. Uit al eerdere discussies hier is toch al meerdere malen gebleken dat deze auto het beste tot zijn recht komt bij snelheden tot 120km/h. Dan is ie het meest zuinig en nog redelijk stil.
Maar als iemand lekker 140/160 wil gaan rijden er mee
prima toch! Alleen doe je het dan niet meer voor zijn zuinige rijeigenschappen. En denk dat brilsmurfffje dan bedoelt dat er dan auto's zijn die ook tussen de 28k en 40k moeten kosten die misschien betere rijeigenschappen hebben die beter bij die rijstijl past.
Maar nogmaals, als je de brandstofkosten je niks kan schelen en je bent gewoon tevreden met je Lexus... wie zijn wij dan om daar een oordeel over te vellen
.
Is de CT200h ontworpen met in het achterhoofd dat de bestuurder constant 140/160km/h gaat rijden zodat hij dan op zijn zuinigst is...? Nee.
Denk dat we dat onderscheid even moeten maken. Uit al eerdere discussies hier is toch al meerdere malen gebleken dat deze auto het beste tot zijn recht komt bij snelheden tot 120km/h. Dan is ie het meest zuinig en nog redelijk stil.
Maar als iemand lekker 140/160 wil gaan rijden er mee
Maar nogmaals, als je de brandstofkosten je niks kan schelen en je bent gewoon tevreden met je Lexus... wie zijn wij dan om daar een oordeel over te vellen
Dat wat The Otherside zegt dus..
Ik snap de discussie wel. In vorige auto, Ford Focus 1.6 turbo diesel, reed ik ook bijna altijd rond de 140. Met deze snelheid is de Lexus geen klap zuiniger.
Een groot voordeel is wel dat ik vanwege de 14% bijtelling en het lage lease bedrag nu opeens een luxe auto van 43000 euro kan rijden tegenover mijn vorige, auto met gemiddelde aankleding. En dat terwijl ik per maand net iets minder betaal.
Ik geef ook eerlijk toe dat ik de Lexus niet heb uitgezocht vanwege de zuinigheid maar ben gaan passen wat voor leuke opties ik in mijn leasebedrag kon vouwen met een redelijke bijtelling. Op dat gebied is de CT200h een super keuze aangezien je wel de echte Lexus luxe krijgt.
Het grappige is wel dat deze auto erg uitnodigt om rustiger te gaan rijden. En het wordt stiekem toch ook een beetje een sport om zuiniger te gaan rijden. Toen ik de auto net had zat ik maximaal aan 1 op 14 en nu is dat regelmatig na een tank al 1 op 16.
En over de snelheid. Ik was nieuwsgierig en heb hem even meegenomen naar Duitsland. Uiteindelijk bleef de teller staan op 195 km/h (op de externe GPS teller). Niet slecht voor een hybride lijkt me zo
Een groot voordeel is wel dat ik vanwege de 14% bijtelling en het lage lease bedrag nu opeens een luxe auto van 43000 euro kan rijden tegenover mijn vorige, auto met gemiddelde aankleding. En dat terwijl ik per maand net iets minder betaal.
Ik geef ook eerlijk toe dat ik de Lexus niet heb uitgezocht vanwege de zuinigheid maar ben gaan passen wat voor leuke opties ik in mijn leasebedrag kon vouwen met een redelijke bijtelling. Op dat gebied is de CT200h een super keuze aangezien je wel de echte Lexus luxe krijgt.
Het grappige is wel dat deze auto erg uitnodigt om rustiger te gaan rijden. En het wordt stiekem toch ook een beetje een sport om zuiniger te gaan rijden. Toen ik de auto net had zat ik maximaal aan 1 op 14 en nu is dat regelmatig na een tank al 1 op 16.
En over de snelheid. Ik was nieuwsgierig en heb hem even meegenomen naar Duitsland. Uiteindelijk bleef de teller staan op 195 km/h (op de externe GPS teller). Niet slecht voor een hybride lijkt me zo
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Wat is er zo magisch aan 120 dat de natuurwetten ineens drastisch anders worden afhankelijk van het type motor? Tenminste, dat is wat ik meen te lezen in de laatste paar berichten van brilsmurfje en The Otherside.
Verbruik neemt kwadratisch toe met de snelheid, dus ook bij een hybride. Een auto is niet ontworpen om zuinig te rijden bij een bepaalde (hoge) snelheid. Bij hoge snelheden wordt het verbruik gewoon hoger. Bij iedere auto, dus ook bij hybrides. Tovernarij is helaas nog steeds niet mogelijk.
Kijk naar de stelling van rajackar:
Wat doet een focus 1.6 benzine bij 140 ongeveer? 1 op 10?
Verbruik neemt kwadratisch toe met de snelheid, dus ook bij een hybride. Een auto is niet ontworpen om zuinig te rijden bij een bepaalde (hoge) snelheid. Bij hoge snelheden wordt het verbruik gewoon hoger. Bij iedere auto, dus ook bij hybrides. Tovernarij is helaas nog steeds niet mogelijk.
Kijk naar de stelling van rajackar:
Wat hij waarschijnlijk bedoelt is: "Bij 140 rijdt verbruikt mijn Lexus evenveel benzine per kilometer als dat mijn vorige auto diesel verbruikte". Jammer dat ie dan even vergeet dat een benzineauto gemiddeld genomen een 35% groter volume aan brandstof nodig heeft om dezelfde afstand af te leggen. Dat die Lexus dan aan hetzelfde volume van die andere brandstof genoeg heeft, is dus wel degelijk een behoorlijke prestatie. Maar het blijft natuurlijk leuk om appels met peren te vergelijken, zeker als je de argeloze toehoorder daarmee op een dwaalspoor kan zetten.Ik snap de discussie wel. In vorige auto, Ford Focus 1.6 turbo diesel, reed ik ook bijna altijd rond de 140. Met deze snelheid is de Lexus geen klap zuiniger.
Wat doet een focus 1.6 benzine bij 140 ongeveer? 1 op 10?
[J|O|R] <- .signature.gz
Ik heb in Duitsland mijn tank leeggereden @ 190. Na 500km was die dan ook echt helemaal leeg (eerste 100 in NL. Dat was in de zomer en de Lexus voelde er niets van. Geen warme motor, geen getik, gewoon niets. Dat ding is heel veilig afgesteld.The Otherside schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:19:
Kan een CT200h 140/160km/h uren achter elkaar rijden? Ja!
Ik rij dagelijks 130km. Van die 130km sta ik er denk ik 40-60 vrijwel stil. Dan wil het wel eens voorkomen dat ik verloren tijd wil inhalen door 140km/h te rijden. That's just the way it is. In de zomermaanden en tijdens vakantie rij ik gewoon relaxed 110/129/138 (respectievelijk 100/120/130 volgens mijn telefoon) op cruisecontrol. Ik geniet meer van rustig rijden zonder stress. Daar is die CT200h immers voor gemaakt.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Beter nog: die motor is niet zo heel veel anders dan de "gewone" 1.8 van Toyota, door de afwijkende inlaattiming is vooral de compressie een stuk hoger.TwOkkie schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 02:35:
Wat is er zo magisch aan 120 dat de natuurwetten ineens drastisch anders worden afhankelijk van het type motor? Tenminste, dat is wat ik meen te lezen in de laatste paar berichten van brilsmurfje en The Otherside.
Ik ben in januari met een 150pk Ecoboost op wintersport geweest, vrij nauwkeurig rond de 150 gereden: 1:13 ongeveer.Wat doet een focus 1.6 benzine bij 140 ongeveer? 1 op 10?
We kunnen er om heen draaien, maar de Hybride techniek is niet uitgevonden om met je auto nog beter plank gas door het verkeer te kunnen, maar om brandstof te besparen bij lage snelheden (met name bij stadsritjes). Dat de auto wel 160/180/195 kan vind ik verder niet relevant.
De discussie is, als je van hoge snelheden houdt... is deze Lexus dan wel de meest ideale auto hiervoor of zijn er auto's in dat (prijs)segment die meer rijplezier geven / betere rijeigenschappen hebben die bij die snelheid passen. Een Aygo kan ook met 160 over de snelweg kruisen, of dat dan de meest ideale auto is voor die snelheid valt te bezien...
Zelf rij ik ook niet als een 65 plusser rond in het verkeer en ik zit ook vaak rond de 140 (i.v.m. 50 km/h marge
) . Alleen het beloond veel meer als je toch even 20km/h langzamer gaat rijden. Dat heeft niks met een magische grens te maken maar mijn eigen waarneming en het type motor heb ik zeker niet in de mond genomen.
De discussie is, als je van hoge snelheden houdt... is deze Lexus dan wel de meest ideale auto hiervoor of zijn er auto's in dat (prijs)segment die meer rijplezier geven / betere rijeigenschappen hebben die bij die snelheid passen. Een Aygo kan ook met 160 over de snelweg kruisen, of dat dan de meest ideale auto is voor die snelheid valt te bezien...
Zelf rij ik ook niet als een 65 plusser rond in het verkeer en ik zit ook vaak rond de 140 (i.v.m. 50 km/h marge
Dat is niet de vraag. De vraag is veel meer gericht op welke auto in dat Lease segment kan ik leasen die dezelfde rijervaring en kwaliteit geeft. 1 antwoord> Geen. Ivm de 14%, korting op wegenbelasting, lagere benzine kosten etc.
Prima dat jij een andere auto van 40000 euro kan krijgen die meer rijplezier geeft of betere rij eigenschappen heeft. Probleem is dat je daar dan 500-800 euro meer aan kwijt bent per maand.
Ga je kijken naar het bedrag onder de streep dan moet je de Lexus gaan vergelijken met inderdaad een focus, auris of leon (en dan niet de 1.8+ versies met leuke aankleding). Raad eens wat de voorkeur heeft.
Prima dat jij een andere auto van 40000 euro kan krijgen die meer rijplezier geeft of betere rij eigenschappen heeft. Probleem is dat je daar dan 500-800 euro meer aan kwijt bent per maand.
Ga je kijken naar het bedrag onder de streep dan moet je de Lexus gaan vergelijken met inderdaad een focus, auris of leon (en dan niet de 1.8+ versies met leuke aankleding). Raad eens wat de voorkeur heeft.
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Eén ding vooropstellen, ik heb zelf de Lexus en ben er heel content mee, en voor mij was dat ook de doorslaggevende factor. En nee, een Audi A3 of een BMW 1 serie past ook niet in mijn lease budget. De vraag was van Brilsmurfffje of hij dan wel de goede auto had gekozen... puur afgaand op zijn rijgedrag zeg ik dat er misschien betere auto's zijn die daar bij passen. Maar ik kan niet in iemand zijn portemonnee kijken, dus als hij met de zelfde afweging zat als jij en ik. Dan hoor je mij ook niet zeggen dat hij de verkeerde auto heeft gekozen.thewizard2006 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 08:36:
Dat is niet de vraag. De vraag is veel meer gericht op welke auto in dat Lease segment kan ik leasen die dezelfde rijervaring en kwaliteit geeft. 1 antwoord> Geen. Ivm de 14%, korting op wegenbelasting, lagere benzine kosten etc.
Dat met de hoge snelheid.
Ik beweer niet dat de auto het niet aankan, ik snap ook wel dat Lexus getest heeft dat hij lange tijd op topsnelheid kan rijden. Het gaat er meer om de gedachte die achter de auto zit. Boven de 100 km/h stijgt het verbruik enorm en doe je het complete hybride systeem teniet. Dit systeem is juist goed waarbij er veel geremd en opgetrokken moet worden. Dan kan namelijk de electromoter ervoor zorgen dat de auto in beweging komt. Dit is de fase wat bij traditionel auto's veel brandstof vergt. Als je hard wil rijden op de snelweg voor langere afstanden dan kan je beter een 2 liter diesel nemen. Het sterke punt van een diesel is juist een constant toerental. Een sterke diesel kan dan bij een laag toerental 140 rijden.
Als je ook naar de traditionel indeling van de segmenten van de auto's kijkt dan zie je dat bijv. een VW passat een auto is die zich beter thuis voelt op de snelweg dan een Polo. Een passat is stabieler en heeft een krachtigere motor. Neemt niet weg dat de Lexus een heerlijk rijdende auto is
Ik beweer niet dat de auto het niet aankan, ik snap ook wel dat Lexus getest heeft dat hij lange tijd op topsnelheid kan rijden. Het gaat er meer om de gedachte die achter de auto zit. Boven de 100 km/h stijgt het verbruik enorm en doe je het complete hybride systeem teniet. Dit systeem is juist goed waarbij er veel geremd en opgetrokken moet worden. Dan kan namelijk de electromoter ervoor zorgen dat de auto in beweging komt. Dit is de fase wat bij traditionel auto's veel brandstof vergt. Als je hard wil rijden op de snelweg voor langere afstanden dan kan je beter een 2 liter diesel nemen. Het sterke punt van een diesel is juist een constant toerental. Een sterke diesel kan dan bij een laag toerental 140 rijden.
Als je ook naar de traditionel indeling van de segmenten van de auto's kijkt dan zie je dat bijv. een VW passat een auto is die zich beter thuis voelt op de snelweg dan een Polo. Een passat is stabieler en heeft een krachtigere motor. Neemt niet weg dat de Lexus een heerlijk rijdende auto is
Ik draai nergens omheen hoor. Ik word alleen een beetje moe van dit soort borreltafelfeitjes. Hybride techniek is ontwikkeld om een van de grote nadelen van een verbrandingsmotor wat te compenseren: slecht overweg kunnen met wisselende belasting. Dankzij de HSD-techniek kan de verbrandingsmotor te allen tijde zo optimaal mogelijk worden afgeregeld, zonder dat de chauffeur daarover hoeft na te denken.The Otherside schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 08:11:
We kunnen er om heen draaien, maar de Hybride techniek is niet uitgevonden om met je auto nog beter plank gas door het verkeer te kunnen, maar om brandstof te besparen bij lage snelheden (met name bij stadsritjes).
Bizar dat sommige mensen hieruit de conclusie trekken dat de auto daarom niet geschikt/ontworpen/bruikbaar is voor hoge snelheden. Natuurlijk zal het verbruik bij lagere snelheden (veel) beter zijn, maar dat geldt voor iedere auto. Bij een hybride is het aleen spectaculair veel beter.
Eh.. maar daar ging het toch juist over?Dat de auto wel 160/180/195 kan vind ik verder niet relevant.
Duh, da's een veel kleiner autootje. Maar denk jij dat een CT200h veel prettiger 190 rijdt als je er pakweg een VW TDi-blok in legt? En denk je dat dat TDi-blok dan betere uitstoot oplevert dan de HSD-aandrijflijn?Een Aygo kan ook met 160 over de snelweg kruisen, of dat dan de meest ideale auto is voor die snelheid valt te bezien...
Technisch intermezzo: De motor is inderdaad een variant op de 1.8 die ook in andere modellen gebruikt wordt. In de "normale" uitvoering heeft ie een compressieverhouding van 10.5:1, bij de hybrides is dat op papier 13.0:1. Effectief is de compressie echter regelbaar tussen 4.8:1 en 9.3:1. De arbeidsslag heeft wel de volle verhouding van 1:13.0. Groot voordeel hiervan is dat er bij lage belasting veel minder mengsel wordt aangezogen dan bij een normale motor. Daardoor kun je het benzinemengsel dichter bij het optimum houden en heb je minder pompverliezen. Eigenlijk kun je wel stellen dat motor aan de kant van de inlaat niet 1798cc heeft, maar regelbaar is tussen 664cc en 1286cc, afhankelijk van de belasting. Live downscaling! ;-)BeF-Bacchus schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 07:32:
Beter nog: die motor is niet zo heel veel anders dan de "gewone" 1.8 van Toyota, door de afwijkende inlaattiming is vooral de compressie een stuk hoger.
Correct is dus: "door de afwijkende inlaattiming is vooral de compressie een stuk lager".
Onzin, dus. De gedachte van de ontwerpers/marketingafdeling/topgearpersoneel heeft geen enkel invloed op de werkelijke prestaties van een motorblok.brilsmurfffje schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 09:43:Het gaat er meer om de gedachte die achter de auto zit. Boven de 100 km/h stijgt het verbruik enorm en doe je het complete hybride systeem teniet.
Dat klopt..Dit systeem is juist goed waarbij er veel geremd en opgetrokken moet worden.
...en dit dan weer niet. Juist tijdens optrekken wordt er veel van de benzinemotor gevraagd. Alleen hoeft die niet het hele toerengebied te doorlopen onder een in-efficiente belasting en moeilijk regelbare mengverhouding. De motor wordt min-of-meer afgeregeld op een toerental en mengsel dat een output oplevert in de buurt van de vraag van de chauffeur en de electromotoren(!) en de accu zorgen voor de fijnafregeling.Dan kan namelijk de electromoter ervoor zorgen dat de auto in beweging komt.
Maar dat kan de CT200h ook. Het sterke punt van een benzinemotor is namelijk ook bij constante toerentallen. De grote winst in stadsverkeer is dan ook dat deze ook daar veel met constante toerentallen kan rijden. Onder lage belasting (waar de motor, benzine of diesel, erg inefficient wordt) gaat deze zelfs gewoon uit en neemt de electromotor het over. Totdat de accu onder een bepaald niveau komt, dan wordt er even in een hoog tempo weer wat energie in gestopt.Dit is de fase wat bij traditionel auto's veel brandstof vergt. Als je hard wil rijden op de snelweg voor langere afstanden dan kan je beter een 2 liter diesel nemen. Het sterke punt van een diesel is juist een constant toerental. Een sterke diesel kan dan bij een laag toerental 140 rijden.
Een Polo 1.9 TDi heeft toch echt een krachtigere motor dan een Passat 1.4 TSI, maar verder heb je wel gelijk maar dat komt omdat de passat zwaarder is en een grotere wielbasis heeft. Zou je een HSD-aandrijflijn in de Passat leggen, dan gaat ie heus niet slechter autobahnfahren. Eerder stiller en zuiniger... ;-)Als je ook naar de traditionel indeling van de segmenten van de auto's kijkt dan zie je dat bijv. een VW passat een auto is die zich beter thuis voelt op de snelweg dan een Polo. Een passat is stabieler en heeft een krachtigere motor.
[J|O|R] <- .signature.gz
Kortom, de opmerking van Brilsmurfffje "De Lexus is niet ontworpen om langere tijd zulke snelheden vol te houden, daar is de motor te klein voor" is niet correct. Daarmee impliceer je namelijk dat dergelijk rijgedrag slecht zou zijn voor de auto zelf. Het gaat hier echter alleen over verbruik. Dat de auto qua verbruik beter presteert bij lagere snelheden is een feit die voor iedere auto geldt.
De Lexus rijdt heerlijk bij snelheden van 140 km/u, en is daarbij ook nog eens heel stil.
De Lexus rijdt heerlijk bij snelheden van 140 km/u, en is daarbij ook nog eens heel stil.
Even for the record: ik heb de CT200h gekozen vanwege een kosten-baten analyse. Ik heb veel meer luxe in een goed rijdende auto voor 200 euro netto minder dan mijn vorige lease diesel.
Het hele effect van een auto op het milieu kan me aan m'n reet roesten en ook de brandstofkosten boeien me helemaal niets. De auto rijdt gewoon prima tot 160, dus dat rij ik dan ook als ik kan. Boven de 140 is er wat meer lawaai, maar dan zet ik gewoon de voortreffelijke audioinstallatie wat harder. Zodra ik instap klik ik mijn telefoon in de houder, druk op de startknop en draai de knop op standje 'sport'. Als je het lawaai buiten beschouwing rijdt de Lexus heel relaxed bij die snelheden. Gewoon helemaal prima.
Het hele effect van een auto op het milieu kan me aan m'n reet roesten en ook de brandstofkosten boeien me helemaal niets. De auto rijdt gewoon prima tot 160, dus dat rij ik dan ook als ik kan. Boven de 140 is er wat meer lawaai, maar dan zet ik gewoon de voortreffelijke audioinstallatie wat harder. Zodra ik instap klik ik mijn telefoon in de houder, druk op de startknop en draai de knop op standje 'sport'. Als je het lawaai buiten beschouwing rijdt de Lexus heel relaxed bij die snelheden. Gewoon helemaal prima.
Genoteerd: sopsop is stoerEven for the record: *
[J|O|R] <- .signature.gz
Je zegt nu in feite precies het zelfde (maar wat technischer) met wat ik ook aangaf in mijn post. Ik zeg ook nergens dat de auto het niet zou kunnen. Het enige wat ik steeds aangeef dat het het verval in verbruik wat misschien wat hoger is als je i.p.v 120, 140 gaat rijden dan bij een niet hybride.TwOkkie schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:05:
Ik draai nergens omheen hoor. Ik word alleen een beetje moe van dit soort borreltafelfeitjes. Hybride techniek is ontwikkeld om een van de grote nadelen van een verbrandingsmotor wat te compenseren: slecht overweg kunnen met wisselende belasting. Dankzij de HSD-techniek kan de verbrandingsmotor te allen tijde zo optimaal mogelijk worden afgeregeld, zonder dat de chauffeur daarover hoeft na te denken.
Bizar dat sommige mensen hieruit de conclusie trekken dat de auto daarom niet geschikt/ontworpen/bruikbaar is voor hoge snelheden. Natuurlijk zal het verbruik bij lagere snelheden (veel) beter zijn, maar dat geldt voor iedere auto. Bij een hybride is het aleen spectaculair veel beter.
Dat de Lexus bij bijv. 140km/h minder zuinig is dan een vergelijkbare niet hybride heb jij mij niet horen zeggen. Maar het enige wat ik aangeef dat als je er voor kiest sneller te rijden, vervalt het voordeel van het hybride systeem waardoor je in de zelfde prijsklasse misschien ook andere auto's kan kiezen die daarbij meer comfort bied of betere rijeigenschappen (in brede zin)
Dat het belasting/leasetechnisch interessant is om een Lexus te kiezen dan bijv. een BMW of Audi of welke auto dan ook is een ander verhaal maar kan wel een doorslag geven.
Wat ik al eerder aangaf, gaat mij niet om de topsnelheid die je kan behalen... en of hij dit nu 10 min kan halen of 5 uur achter elkaar. Dat vind ik niet relevant, dat kan hij namelijk makkelijk. Dat de motor daarvoor niet geschikt zou zijn ben ik het ook niet mee eens.TwOkkie schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:05:
Eh.. maar daar ging het toch juist over?
Je blijft wat mij betreft iets te veel hangen in het hele motorblok verhaal, er zijn natuurlijk ook andere factoren die er toe doen wat het prettiger maakt bij 190 km/h. Zo vind ik de Lexus bij hoge snelheden een stuk luidruchtiger worden dan bij lage snelheden.TwOkkie schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:05:
Duh, da's een veel kleiner autootje. Maar denk jij dat een CT200h veel prettiger 190 rijdt als je er pakweg een VW TDi-blok in legt? En denk je dat dat TDi-blok dan betere uitstoot oplevert dan de HSD-aandrijflijn?
Laten we het daar maar bij houden inderdaadBlik1984 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:28:
Kortom, de opmerking van Brilsmurfffje "De Lexus is niet ontworpen om langere tijd zulke snelheden vol te houden, daar is de motor te klein voor" is niet correct. Daarmee impliceer je namelijk dat dergelijk rijgedrag slecht zou zijn voor de auto zelf. Het gaat hier echter alleen over verbruik. Dat de auto qua verbruik beter presteert bij lagere snelheden is een feit die voor iedere auto geldt.
[ Voor 10% gewijzigd door The Otherside op 15-02-2012 10:48 ]
Om even een ander onderwerp aan te snijden:
De 2012 modellen van de CT200h (productie na November) zijn iets gewijzigd ten opzichte van de 2011 modellen: http://tinyurl.com/rodero (hier te lezen). Document gaat voornamelijk over de F-Sport versie.
Maar wat ik wel interessant vond om te lezen was het volgende:
De 2012 modellen van de CT200h (productie na November) zijn iets gewijzigd ten opzichte van de 2011 modellen: http://tinyurl.com/rodero (hier te lezen). Document gaat voornamelijk over de F-Sport versie.
Maar wat ik wel interessant vond om te lezen was het volgende:
Uiteraard ben ik benieuwd of die afstelling van de suspensie ook toe te passen is bij de 2011 modellen. En natuurlijk of het verschil überhaupt te merken is.De suspensieafstemming wordt per november productie herzien. Hiermee is voor alle uitvoeringen op 16” en 17” (met uitzondering van de F-Sport Line) een belangrijke stap voorwaarts gemaakt naar een comfortabelere suspensie zonder in te boeten op dynamiek.
cool, daar valt die van mij onder zo te zien
ik heb nu alleen totaal geen vergelijksingsmateriaal, laten we hopen dat het echt beter is geworden
En dat is dus onzin. Of als het geen onzin is, kom dan eens met een technische verklaring?The Otherside schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:45:
Je zegt nu in feite precies het zelfde (maar wat technischer) met wat ik ook aangaf in mijn post. Ik zeg ook nergens dat de auto het niet zou kunnen. Het enige wat ik steeds aangeef dat het het verval in verbruik wat misschien wat hoger is als je i.p.v 120, 140 gaat rijden dan bij een niet hybride.
Okay, een BMW 1-serie zal ook lekker rijden, misschien wel lekkerder. Maar bij een hoger brandstofverbruik en met meer uitstoot. Daarbij heb je wel eens een situatie waarbij je van de snelweg afmoet of dat je de snelweg niet voor jezelf blijkt te hebben, en dan komt het voordeel van de HSD ineens weer driedubbel om de hoek kijken.Dat de Lexus bij bijv. 140km/h minder zuinig is dan een vergelijkbare niet hybride heb jij mij niet horen zeggen. Maar het enige wat ik aangeef dat als je er voor kiest sneller te rijden, vervalt het voordeel van het hybride systeem waardoor je in de zelfde prijsklasse misschien ook andere auto's kan kiezen die daarbij meer comfort bied of betere rijeigenschappen (in brede zin)
Hét voordeel van de hybride (lager verbruik en veel minder uitstoot onder alle omstandigheden) vervalt niet. Het kan zijn dat je prioriteit daar niet ligt en dat je liever een stinkende zuipschuit rijdt (okay, ik charcheer), maar als je ook op hoge snelheid toch je verbruik optimaal wil hebben, kun je prima met een (HSD) hybride uit de voeten. Er wordt hier door jou en brilsmurfffje gesteld dat dit voordeel wegvalt en dat is gewoon niet zo.
En voor de rijders die geen baat hebben bij een lager verbruik omdat dat slechts drukt op de winstcijfers van hun werkgever, en dus gedeeld wordt door al het personeel, is er de korting op de bijtelling bedacht. Bijkomend voordeel is weer wel dat het relatief minder voordelig wordt om er een tweede auto op na te houden voor de privékilometers. Je kan immers altijd kiezen voor 0% bijtelling...
Des te maffer dat diezelfde mensen wel bereid zijn flink wat snelheidsbelasting over te maken naar Leeuwarden. Over kosten/baten gesproken. ;-)Dat het belasting/leasetechnisch interessant is om een Lexus te kiezen dan bijv. een BMW of Audi of welke auto dan ook is een ander verhaal maar kan wel een doorslag geven.
Da's een nadeel van hoge snelheden.Je blijft wat mij betreft iets te veel hangen in het hele motorblok verhaal, er zijn natuurlijk ook andere factoren die er toe doen wat het prettiger maakt bij 190 km/h. Zo vind ik de Lexus bij hoge snelheden een stuk luidruchtiger worden dan bij lage snelheden.
Is een Lexus CT200h bij hoge snelheden een stuk luidruchtiger dan een Audi A3 of een BMW 116? Da's veel interessanter. Ik weet het niet. Ik heb vrij weinig ervaring met de nieuwe HSD-generatie. Wel met de vorige generatie in mijn Prius uit 2006 en als iets die auto minder prettig maakt bij hoge snelheden is dat niet de motor maar vooral het matige (200.000 kilometer oude) onderstel. Vooral bij veel wind of matig asfalt is het geen fijne auto. Dan rijdt ik liever in de Porsche 928 van een vriend van me, maar die rijdt dan weer 1 op 7 bij 90 constant...
[J|O|R] <- .signature.gz
Deze passat met diesel:
http://www.groenopweg.nl/...-TDI-Bluemotion-Trendline
1:18,6 over alleen maar snelweg, dat is zuiniger dan een Lexus + het is een veel grotere auto met een slechtere aerodynamica.
@Twokkie
Als je met een hybride 140 rijd dan draait de benzine motor gewoon net als in iedere andere auto. Als je de auto in eco modus zet en je trapt rustig het gaspedaal in dan rijdt hij elektrisch weg. Bij een km of 20 per uur gaat pas de benzine motor aan. Het in beweging zetten van de auto kost gewoon enorm veel energie, als het eenmaal rolt is het veel minder. Daarom is een hybride zuinig. Als je 80 rijd en je trapt het gas vol in gaat ook de elektromotor aan, dat is enkel om meer vermogen te leveren omdat de benzine motor al het maximale levert.
1:18,6 over alleen maar snelweg, dat is zuiniger dan een Lexus + het is een veel grotere auto met een slechtere aerodynamica.
@Twokkie
Als je met een hybride 140 rijd dan draait de benzine motor gewoon net als in iedere andere auto. Als je de auto in eco modus zet en je trapt rustig het gaspedaal in dan rijdt hij elektrisch weg. Bij een km of 20 per uur gaat pas de benzine motor aan. Het in beweging zetten van de auto kost gewoon enorm veel energie, als het eenmaal rolt is het veel minder. Daarom is een hybride zuinig. Als je 80 rijd en je trapt het gas vol in gaat ook de elektromotor aan, dat is enkel om meer vermogen te leveren omdat de benzine motor al het maximale levert.
Ik zit nu op mijn tank op 1:20, 300 km gereden waarvan 295 km snelwegkilometers. En dan rij ik gewoon 120 km/u.brilsmurfffje schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:10:
Deze passat met diesel:
@Twokkie
Ik vind de Lexus héél erg stil bij 140 km/u, een stuk stiller als bijvoorbeeld een Golf VI uit 2009 (ik kan niet vergelijken met een BMW1 of A3). Alleen als je een klein dotje gas moet bijgeven brult de motor even. Dus als je gelijkmatig rijdt is de Lexus erg stil.TwOkkie schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:05:
[...]
Is een Lexus CT200h bij hoge snelheden een stuk luidruchtiger dan een Audi A3 of een BMW 116? Da's veel interessanter. Ik weet het niet. Ik heb vrij weinig ervaring met de nieuwe HSD-generatie. Wel met de vorige generatie in mijn Prius uit 2006 en als iets die auto minder prettig maakt bij hoge snelheden is dat niet de motor maar vooral het matige (200.000 kilometer oude) onderstel. Vooral bij veel wind of matig asfalt is het geen fijne auto. Dan rijdt ik liever in de Porsche 928 van een vriend van me, maar die rijdt dan weer 1 op 7 bij 90 constant...
Nee, dat is niet zuiniger. Dat is een andere brandstof. Van een fles bier word ik niet dronken, van een fles whiskey wel.brilsmurfffje schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:10:
Deze passat met diesel:
Maar goed, als je twee auto's van eenzelfde model vergelijkt met ongeveer hetzelfde vermogen, ongeveer hetzelfde gewicht en een even moderne motor, dan zie je dat de benzineuitvoering gemiddeld genomen 35% meer verbruikt dan de dieseluitvoering. Zou deze passat op benzine gereden hebben, dan komt die 18,6 overeen met 1 op 13,8. En da's helemaal niet zuinig als je ziet wat Toyota met benzine voor elkaar krijgt.
Stap 1: oversimplificeer de werking van een best-wel-complex geheel;Als je met een hybride 140 rijd dan draait de benzine motor gewoon net als in iedere andere auto. Als je de auto in eco modus zet en je trapt rustig het gaspedaal in dan rijdt hij elektrisch weg. Bij een km of 20 per uur gaat pas de benzine motor aan. Het in beweging zetten van de auto kost gewoon enorm veel energie, als het eenmaal rolt is het veel minder. Daarom is een hybride zuinig. Als je 80 rijd en je trapt het gas vol in gaat ook de elektromotor aan, dat is enkel om meer vermogen te leveren omdat de benzine motor al het maximale levert.
Stap 2: noem wat feitjes die op zichzelf wel waar zijn;
Stap 3: trek een conclusie die voor de omstanders logisch lijkt te klinken.
Het is jammer dat ik nu even geen tijd heb. Op een later moment wil ik dit verhaal wel even woord voor woord ontleden, maar het zou mij een hoop tijd schelen als je je even verdiept in de werking van het systeem. Het is echt veel interessanter dan/als(*) je denkt.
Een hint om je op weg te helpen: waar komt de energie in de accu eigenlijk vandaan?
(*) doorhalen wat niet van toepassing is
[J|O|R] <- .signature.gz
Pakken wat je pakken kan, na ons de zondvloed, onze kinderen zien maar hoe ze zich verder redden.sopsop schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:34:
Het hele effect van een auto op het milieu kan me aan m'n reet roesten en ook de brandstofkosten boeien me helemaal niets.
Okee, genoteerd.
LOL! Dit geldt voor een groot gedeelte ook voor mij.sopsop schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:34:
Even for the record: ik heb de CT200h gekozen vanwege een kosten-baten analyse. Ik heb veel meer luxe in een goed rijdende auto voor 200 euro netto minder dan mijn vorige lease diesel.
Al merk ik wel dat ik wat rustiger ben gaan rijden. Maar de keuze had ook vooral met de kosten-baten analyse en nergens krijg je zo veel luxe voor je geld (in de lease dan
Ik merk ook wel dat ik rustiger ben gaan rijden, maar dat komt met name omdat ik dan wel tussen de 140 en de 160 rij, ik zorg er altijd voor dat ik op de snelweg zo weinig mogelijk met de rem doe. Ik gebruik de rem eigenlijk alleen als er voor mij wordt geremd (en de snelheid ook daadwerkelijk moet afnemen). Vroeger deed ik dat met terugschakelen, nu (zonder terugschakelmogelijkheid in de Lexus) door tijdig het gas los te laten.
Overigens rij ik alleen op de snelwegen te hard, 80km wegen en binnen de bebouwde kom hou ik me netjes aan de snelheid.
Overigens rij ik alleen op de snelwegen te hard, 80km wegen en binnen de bebouwde kom hou ik me netjes aan de snelheid.
Kinderen. Die zijn pas funest voor het milieu...Termin8r schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:52:
[...]
Pakken wat je pakken kan, na ons de zondvloed, onze kinderen zien maar hoe ze zich verder redden.
Okee, genoteerd.
[ Voor 20% gewijzigd door sopsop op 15-02-2012 17:03 ]
Je kan het pookje ff in de B gooien, dan remt ie wat harder "op de motor" en heb je ook nog wat lichaamsbeweging.sopsop schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:00:
Vroeger deed ik dat met terugschakelen, nu (zonder terugschakelmogelijkheid in de Lexus) door tijdig het gas los te laten.
Prima hoor. Ik hou er ook van om af en toe nog wat door te rijden, maar mijn kosten/baten-analyse zegt dat het voornamelijk kosten met zich meebrengt. Meer nog nu ik mijn benzine zelf moet betalen, maar ook omdat de pakkans mij te groot is. Wat is de lol nog van 150 rijden als je dan nog steeds je teller in de gaten moet houden (om niet teveel te hard te gaan) terwijl je achter iedere paal moet loeren of er niet een flitser staat terwijl je ook nog al het verkeer in de gaten moet houden om te zien of je gevolgd wordt. Nee, dat is gewoon niet leuk meer. Nu zet ik de CC gewoon op 127 en verlies ik nauwelijks tijd. Wel zo rustig en veel goedkoper.Overigens rij ik alleen op de snelwegen te hard, 80km wegen en binnen de bebouwde kom hou ik me netjes aan de snelheid.
En als je dan eens een oude Prius met 170 voorbij ziet stuiven, weet dan dat ik op dat moment gewoon mijn zelfbetaalde tank benzine aan het leegtrekken ben met een verbruik van 1 op 12. Soms kies ik daarvoor.
Mja, het zijn ook de grootste belanghebbenden bij een goed milieu. Of bij een laag begrotingstekort, dan kunnen ze straks een nieuw milieu kopen.. ;-)Kinderen. Die zijn pas funest voor het milieu...
[ Voor 7% gewijzigd door TwOkkie op 15-02-2012 18:30 ]
[J|O|R] <- .signature.gz
Mee eens. Maar dat wil nog niet zeggen dat je bij de manier waarop je met energie en het milieu omgaat dan ook maar schijt aan de rest van de wereld moet hebben.sopsop schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:00:
Kinderen. Die zijn pas funest voor het milieu...
Wow, voluit en dan nog 1:12? 
als ik voluit ga rijd ik 1:5 of 1:6. ga ik wel dik 50 km/h harder dan de top van de Prius, maar toch..

als ik voluit ga rijd ik 1:5 of 1:6. ga ik wel dik 50 km/h harder dan de top van de Prius, maar toch..
Nah, zoiets kwam er wel uit na een uurtje of twee zoveel mogelijk zo hard mogelijk rijden, maar ik heb dan ook stukken "opgesloten" gezeten in treintjes die niet harder dan 150 a 160 gingen. Wel grappig dat ik telkens als de weg vrij was wel uitliep op de meeste andere middelklassers die geen zin hadden om terug te schakelen. Toch weer een voordeel van "die gillende CVT". Die anderen kwamen dan later wel weer voorbij als ik in de begrenzer hing, maar toch. Natuurlijk waren er ook zat knalbakken die ik weer niet bijhield, voordat men nu denkt dat ik mijn bescheiden Priusje een snelheidswonder vind, maar die topsnelheid wordt gewoon relatief snel gehaald. Veel sneller dan een auto waarvan de top door een gebrek aan vermogen op 170 ligt.
En 220 is 1,3 keer zo snel als 170, dus heb je daar per kilometer 1,7 keer zoveel benzine voor nodig en om dat te bereiken moet je motor 2,2 keer zoveel vermogen leveren.
En 220 is 1,3 keer zo snel als 170, dus heb je daar per kilometer 1,7 keer zoveel benzine voor nodig en om dat te bereiken moet je motor 2,2 keer zoveel vermogen leveren.
[J|O|R] <- .signature.gz
Van het weekend heb ik dit uitgeprobeerd. Het sorteren heb ik met DriveSort gedaan, dit werkte uitstekend. Het submappenprobleem blijft bestaan, ook met een lege mp3 in de tussenmap. Je krijgt dezelfde mappen te zien als zonder het lege mp3tje, maar de tussenmap komt er dan ook nog eens bij. Het werkt dus niet om mappen te bundelen.BeF-Bacchus schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:12:
[...]
Voor deze beide problemen schijnen hacks te zijn. Ik mijn CT nog niet (nog negen nachtjes slapen..) dus weet niet zeker of ze werken:
1. Submappenprobleem: Zet een (lege maar technisch correcte) mp3 in de "tussenmap". Die kun je maken met bv. Audacity. Gewoon een seconde stilte ofzo.
2. Sorteerprobleem: Zet de bestanden in de juiste volgorde in de FAT, door in de juiste volgorde te kopiëren of m.b.v. een tooltje als FATSort, DriveSort of FATSorter.
Ik heb in de tussentijd een tweedehandse Ipod nano van 8 gig gekocht... werkt goed en was niet echt duur (35 euro)...
voor 10 euro heb een 16GB USB stick. Of kan je nu iets met je ipod wat je anders niet zou kunnen?
Kon het zelf inderdaad ook eindelijk proberen en kom tot dezelfde conclusie. Daarbij is het systeem ook héél traag met inlezen van mapnamen. Scrollen door een lijst van een paar honderd albums is daarmee "niet leuk."sopsop schreef op maandag 20 februari 2012 @ 09:21:
Van het weekend heb ik dit uitgeprobeerd. Het sorteren heb ik met DriveSort gedaan, dit werkte uitstekend. Het submappenprobleem blijft bestaan, ook met een lege mp3 in de tussenmap. Je krijgt dezelfde mappen te zien als zonder het lege mp3tje, maar de tussenmap komt er dan ook nog eens bij. Het werkt dus niet om mappen te bundelen.
Dat wordt wat selectiever zijn, dan..
[ Voor 46% gewijzigd door Bacchus op 20-02-2012 10:23 ]
Volgens mij is de interface gekoppeld met een ipod anders (lees: beter) dan met een USB-stick. Maar ik weet het verschil niet, aangezien ik er nog geen ipod aangehangen heb.thewizard2006 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 09:59:
voor 10 euro heb een 16GB USB stick. Of kan je nu iets met je ipod wat je anders niet zou kunnen?
Bij een iPod kun je ook gebruik van bijvoorbeeld afspeellijsten, dus ik denk dat je gelijk hebt.
Nog een vraag over het audio-systeem. Als ik een album beluister op de iPhone wil ik graag bij ieder nieuw nummer een pop-up van welke nummer nu aan het spelen is. En dan niet alleen nummer 3 of 4, maar ook de titel en artiest. Is dat mogelijk?
Nog een vraag over het audio-systeem. Als ik een album beluister op de iPhone wil ik graag bij ieder nieuw nummer een pop-up van welke nummer nu aan het spelen is. En dan niet alleen nummer 3 of 4, maar ook de titel en artiest. Is dat mogelijk?
Ik heb ook even getest met een ipod en het inlezen van mappen gaat dan stukken sneller. Ook heb je selecties op basis van artiest enzo.
Zojuist bericht gehad van de Leasemij, hij komt medio juni.SjakieDeBoer schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:28:
Ik mag me binnenkort onder de Lexus-eigenaren gaan scharen. Ik heb zojuist namelijk van onze 'fleetmanager' bericht gehad dat de auto besteld gaat worden. Het wordt een Business Line met het volgende:
- Dark Opal lak
- Silk Ivory bekleding
- HDD Navigatiesysteem (omdat het kan)
Nu hopen dat er nog wat te regelen valt met m'n huidige leasebak, want die diende ingeleverd te worden medio maart.
Geven ze aan dat er een levertijd van circa 4 maanden op zit? Bij mij gaven ze aan dat er een levertijd van circa 2,5 maand op zit. Apart eigenlijk hoe er gegoocheld wordt met de levertijden.SjakieDeBoer schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:08:
[...]
Zojuist bericht gehad van de Leasemij, hij komt medio juni.
Nu hopen dat er nog wat te regelen valt met m'n huidige leasebak, want die diende ingeleverd te worden medio maart.
yup, ipod is beter geintegreerd, als in je ziet de albums, artiesten, nummers enz enz... Geen idee of dat ook zo is met een usb-stick hoorthewizard2006 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 09:59:
En die 8 gig krijg ik niet eens zo snel vol (heb er nu 270 liedjes op staan en heb nog 5 gig over aangezien hij zelf alles op 128kbit terugbrengt)...
Yep, inderdaad 4 maanden. Wel nogal wazig dat er bij jou 2,5 maand opgegeven wordt. Maar in het kader van 'hij komt als hij komt', zien we hem wel een keer verschijnenTHxZ0NE schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:00:
[...]
Geven ze aan dat er een levertijd van circa 4 maanden op zit? Bij mij gaven ze aan dat er een levertijd van circa 2,5 maand op zit. Apart eigenlijk hoe er gegoocheld wordt met de levertijden.
nog erg netjes, die van mij had destijds een levertijd van 7 maanden, dat zijn er toen 8 geworden dus 4 maanden zou ik al snel vinden
Heel andere vraag: hier zitten veel leaserijders. Dan is het meestal de keuze tussen een CT200h en een andere leaseauto. Door het vrij gunstige leasebedrag en de lage bijtelling is de CT200h best veel waar voor je geld.
Voor mij ligt de keuze anders. Ik heb een eigen zaak en kan dus kiezen of ik een auto van de zaak wil (vooral de modellen met 14% bijtelling zijn dan interessant), of een priveauto wil rijden en kilometers ten laste van de winst breng. Ook ben ik niet gebonden aan een nieuwe auto, vooral niet als ik prive rij.
Om een vergelijking te noemen, een gloednieuwe CT200h met de nodige opties zal me netto onder de streep ongeveer hetzelfde kosten als een BMW 325d van 2006 of 2007. Voordeel van de Lexus zit in de gunstige fiscale behandeling, kosten op de zaak en weinig bijtelling. Voordeel van de BMW zit in de veel lagere aanschafprijs (scheelt bijna de helft incl BTW/BPM), de gunstiger verzekering (prive is een autoverzekering veel goedkoper dan zakelijk) en in de BTW sfeer (BTW compensatie t.o.v. BTW correctie).
Als jullie die keuze hadden, nog steeds allemaal de Lexus gekozen?
Voor mij ligt de keuze anders. Ik heb een eigen zaak en kan dus kiezen of ik een auto van de zaak wil (vooral de modellen met 14% bijtelling zijn dan interessant), of een priveauto wil rijden en kilometers ten laste van de winst breng. Ook ben ik niet gebonden aan een nieuwe auto, vooral niet als ik prive rij.
Om een vergelijking te noemen, een gloednieuwe CT200h met de nodige opties zal me netto onder de streep ongeveer hetzelfde kosten als een BMW 325d van 2006 of 2007. Voordeel van de Lexus zit in de gunstige fiscale behandeling, kosten op de zaak en weinig bijtelling. Voordeel van de BMW zit in de veel lagere aanschafprijs (scheelt bijna de helft incl BTW/BPM), de gunstiger verzekering (prive is een autoverzekering veel goedkoper dan zakelijk) en in de BTW sfeer (BTW compensatie t.o.v. BTW correctie).
Mijn CT200h is ook midden januari. Verwachte leverdatum: begin april. Komt overeen met de indicatieve levertijd van 2-3 maanden die de dealer in Amersfoort opgaf bij m'n proefrit in de laatste week van december.THxZ0NE schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:00:
[...]
Geven ze aan dat er een levertijd van circa 4 maanden op zit? Bij mij gaven ze aan dat er een levertijd van circa 2,5 maand op zit. Apart eigenlijk hoe er gegoocheld wordt met de levertijden.
Maar 't kan zo maar de kleur zijn die tot een kortere / langere levertijd zorgt.
Hier nog een ondernemer, met een aanvullende vraag.t_captain schreef op maandag 20 februari 2012 @ 19:05:
...
Zijn er mensen met ervaring met een grijze import? Ik ben net terug na een opdracht in het buitenland en zoek nu een auto. Nu leen ik tijdelijk een auto, maar dit is echt een tijdelijke oplossing. Liever vandaag dan morgen dus een eigen auto weer.
Afgelopen zaterdag de CT200H gereden. Viel niet tegen. En de Business Edition is zeker interessant, maar de 300 die er besteld zijn, worden pas in juni uitgeleverd vertelde de dealer me. Dat is wel erg lang die auto lenen dus...niet echt een optie.
Heb je bij een grijze import bijvoorbeeld nog recht op de Red Carpet Treatment? Ik lees op internet van niet, maar de Lexus site sluit het niet zozeer uit.
Move along people. Nothing to see here.
Sterke punten van de 325d zijn lange snelwegritten op flink tempo, kofferruimte en RWD/Schakel-optie als je daar gevoelig voor bent.t_captain schreef op maandag 20 februari 2012 @ 19:05:
Aandachtspunten BMW zijn verbruik, opties en diesel (dat laatste is grotendeels persoonlijk)
Sterk aan de CT is de standaarduitrusting, unieke aandrijving, betrouwbaarheid & onderhoudskosten en red-carpet
Aandachtspunt CT is vooral zijn beperkte kofferruimte
Ik, in mijn situatie, zou geen moment een 3-serie of enige diesel overwegen. Een 116i heb ik overwogen maar biedt te weinig en kost te veel.
Oke, ik heb hem begin december bestel en hoop hem begin maart te mogen ontvangen, ik blijf duimenCubicQ schreef op maandag 20 februari 2012 @ 19:30:
[...]
Mijn CT200h is ook midden januari. Verwachte leverdatum: begin april. Komt overeen met de indicatieve levertijd van 2-3 maanden die de dealer in Amersfoort opgaf bij m'n proefrit in de laatste week van december.
Maar 't kan zo maar de kleur zijn die tot een kortere / langere levertijd zorgt.
heb ik laatst een vraag over gezien in Autoweek. Antwoord van Lexus Nederland was dat je bij een geimporteerde auto geen aanspraak kunt maken op Red Carpet Treatment. Is voorbehouden aan leveringen via het NL dealernetwerk.evol schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:12:
[...]
Heb je bij een grijze import bijvoorbeeld nog recht op de Red Carpet Treatment? Ik lees op internet van niet, maar de Lexus site sluit het niet zozeer uit.
M.b.t. de 3: ik heb in het verleden een 118d van de lease gereden en behalve de nogal beperkte ruimte achterin en kofferbak vond ik het een hele fijne auto. Nu rij ik een 320i van een wat ouder model (prive). Ik weet zeker dat ik een 325i of 325d fijn ga vinden. In de lease zijn het natuurlijk auto's die een euro of 400 duurder zitten dan de CT200h, maar dat verschil maak je goed door de auto 5 jaar oud te kopen i.p.v. nieuw.
Waarschijnlijk haal ik niet de volle winst uit de Lexus omdat ik wat minder kilometers rij dan het gemiddelde leasecontract, denk aan 20.000 a 30.000 per jaar.
Volmondig ja.t_captain schreef op maandag 20 februari 2012 @ 19:05:
Vergeet niet dat zakelijk een Ct200h onder kleinschaligheidsinvesteringsaftrek valt. Daarmee valt voor een eenmanszaak die flinke winst maakt, een Ct200h goedkoper uit dan een tweedehands 3-serie.
Thanks, dacht ook zoiets te begrijpen maar bevestiging helpt. De grijze import laat ik maar staan dan.t_captain schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:46:
[...]
heb ik laatst een vraag over gezien in Autoweek. Antwoord van Lexus Nederland was dat je bij een geimporteerde auto geen aanspraak kunt maken op Red Carpet Treatment. Is voorbehouden aan leveringen via het NL dealernetwerk.
Is die Red Carpet Treatment niet enorm overrated? Bij alle dealers die ik had, hadden ze die service. Soms gewoon, soms voor 2 tientjes, maar dan ben je er wel. Mijn auto wordt al jaren opgehaald en gebracht, inclusief vervangende auto. Ik krijg mijn auto's (tot nu toe Seat, Peug, Audi, Ford en Volvo) altijd schoon terug, moet er alleen even om vragen (bij Volvo/Audi wel standaard)t_captain schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:46:
[...]
heb ik laatst een vraag over gezien in Autoweek. Antwoord van Lexus Nederland was dat je bij een geimporteerde auto geen aanspraak kunt maken op Red Carpet Treatment. Is voorbehouden aan leveringen via het NL dealernetwerk.
Lexus doet meer gratis, maar als je 4 jaar de auto rijd, bespaar je (leasemij/werkgever/particulier) misschien 200 - 300 euro, maar dan ben je er ook wel. Niet echt de moeite waard imho om een auto op auto te zoeken.
Lexus heeft 1 ding slim gedaan, ze hebben een marketing instrument gemaakt van iets wat bij veel andere merken ook allang geldt. Over 2 weken krijgt mijn A4 een beurt, om 08.30 staat de Audi monteur met een A4/A5 voor de deur om hem mee te nemen, en om 17.00 is hij weer terug.
[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 20-02-2012 21:31 ]
Als je hem koopt wel.knakworst schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:56:
[...]
Volmondig ja.
Vergeet niet dat zakelijk een Ct200h onder kleinschaligheidsinvesteringsaftrek valt. Daarmee valt voor een eenmanszaak die flinke winst maakt, een Ct200h goedkoper uit dan een tweedehands 3-serie.
Overigens geniet een leasemaatschappij ook investeringsaftrek als ze de auto inkopen, wat je weer in het leasebedrag terugziet.
Twijfelgeval, vanwege de liquiditeit zou ik neigen naar lease.
Een punt waar de CT fiscaal wat minder goed uitkomt is de BTW correctie. 2.7% over de cataloguswaarde. Dit tarief is niet gedifferentieerd naar de CO2 uitstoot. Bij een cataloguswaarde van pakweg 36k incl BTW/BPM zijn de fiscale kosten van privegebruik ongeveer 3800 euro per jaar.
Ik heb van een collega gehoord dat de nieuwe BMW 3-serie een gunstige actie heeft met een gratis automaat waardoor de 320i in de 20% bijtelling groep valt. Wat het effect is op de leaseprijs of aanschafprijs is en investeringsaftrek e.d. zul je zelf even moeten berekenen.
had jij niet laatst een nieuwe Polo GTI gehaald? Heb je nog niet genoeg auto's
had jij niet laatst een nieuwe Polo GTI gehaald? Heb je nog niet genoeg auto's
Er zijn denk ik 2 zaken die je soort van door elkaar haalt. Het leasen houd niet alleen in dat je 14% bijtelling hebt enzo. Voor mij betekend dit ook dat ik een nieuwe auto kan rijden die ik zelf naar mijn smaak kan indelen en waar ik "zorgeloos" in kan rijden omdat de schade en benzine inbegrepen zitten in het bedrag dat ik betaal en alle verzekeringen etc geregeld zijn. (Hiermee zeg ik niet dat ik onbeholpen, gevaarlijk, roekeloos en met lak aan het mileu rij maar je snapt het idee). Voor bovengenoemde zaken wil ik best iets meer betalen.t_captain schreef op maandag 20 februari 2012 @ 19:05:
Heel andere vraag: hier zitten veel leaserijders. Dan is het meestal de keuze tussen een CT200h en een andere leaseauto. Door het vrij gunstige leasebedrag en de lage bijtelling is de CT200h best veel waar voor je geld.
Als jij nu zo iets hebt dat je niet een nieuwe auto hoeft, een auto vind die zo is ingedeeld als jij dat wil en je verder niet echt geeft om schade/benzine componenten of daar niet mee te maken hebt dan kan je gewoon kijken welke auto je het fijnste vind rijden. Ik heb geen ervaring met BMW maar hoor genoeg goede verhalen erover. Zelf ben ik erg tevreden over mijn ct200h btw.
Ter indicatie qua kosten. Ik heb de business line pro met HDD Navigatie, Lederen bekleding, Led koplampen en Pearl White. Totaal is dit geloof ik 37900euro. Voor het lease bedrag incl benzine betaal ik zo'n 930 euro. Hiervan is 800euro mobiliteitsvergoeding die ik dus eigenlijk voordat ik mijn loon krijg bruto zo ook kan uitgeven. Netto zal ik dus zelf 130 euro er bij moeten leggen. Voor de bijtelling ben ik geloof ik zo'n 450 euro bruto kwijt per maand (42% belastingschaal).
Als ik er voor zou kiezen om een tweede hands auto van mijn eigen geld te kopen dan zou ik die 800 euro bruot uitgekeerd krijgen.
Het gaat om "kleinschaligheidsinvesteringsaftrek", dat heeft een grote leasemaatschappij niet. Van willekeurig afschrijven (VAMIL) zijn middelen die voor verhuur / lease bestemd zijn, uitgesloten.t_captain schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:30:
[...]
Als je hem koopt wel.
Overigens geniet een leasemaatschappij ook investeringsaftrek als ze de auto inkopen, wat je weer in het leasebedrag terugziet.
misschien het feit dat je bij een nieuwe Lexus tov een BMW uit 2007 ook nog op garantie mag rekenenen ? Daar is moeilijk een prijskaarjte aan te koppelen natuurlijk maar stel dat je dus in de eerste 3 jaar een of andere raar (en/of duur) probleem krijgt dan is dat in ieder geval gedekt...
Hoe dan ook blijft een auto de slechtste "investering" die je ooit kan maken, maar ik vermoed dat een merkauto (of dat nu BMW is of Lexus) wel een bepaalde waarde blijft behouden, ook over 5-6 jaar (alhowel dan d lexus natuurlijk een stuk jonger is dan een BMW uit 2007)...
Hoe dan ook blijft een auto de slechtste "investering" die je ooit kan maken, maar ik vermoed dat een merkauto (of dat nu BMW is of Lexus) wel een bepaalde waarde blijft behouden, ook over 5-6 jaar (alhowel dan d lexus natuurlijk een stuk jonger is dan een BMW uit 2007)...
Voor de leaserijders interessant, Lexus heeft een 'aparte editie' uitgebracht, ik heb het nog niet nagerekend maar ze claimen dat ie wat goedkoper is:
http://www.lexus.nl/campa...f_en_zeer_scherp_geprijsd
Ik mag pas over een paar maanden bestellen maar ik neig toch wel heel erg naar deze auto toe...
Ik mag pas over een paar maanden bestellen maar ik neig toch wel heel erg naar deze auto toe...
"Find what you love and let it kill you"
Is een goed punt, het "risicovrije" ofwel "zorgeloze" aspect is wel iets waard. Overigens zijn ook onze eigen auto's altijd casco verzekerd, maar ik snap je punt.thewizard2006 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 08:42:
[...]
Er zijn denk ik 2 zaken die je soort van door elkaar haalt. Het leasen houd niet alleen in dat je 14% bijtelling hebt enzo. Voor mij betekend dit ook dat ik een nieuwe auto kan rijden die ik zelf naar mijn smaak kan indelen en waar ik "zorgeloos" in kan rijden omdat de schade en benzine inbegrepen zitten in het bedrag dat ik betaal en alle verzekeringen etc geregeld zijn. (Hiermee zeg ik niet dat ik onbeholpen, gevaarlijk, roekeloos en met lak aan het mileu rij maar je snapt het idee). Voor bovengenoemde zaken wil ik best iets meer betalen.
Als ik van lease uitga, zou zo'n auto me volgens directlease.nl ongeveer 790 euro per maand kosten incl brandstof excl BTW, o.b.v. 48 maanden en 20.000 km/jaar. Dat komt uit de zaak en kost na belastingen ongeveer 430 euro netto (rekening houdend met MKB-winstvrijstelling en 52% IB).Ter indicatie qua kosten. Ik heb de business line pro met HDD Navigatie, Lederen bekleding, Led koplampen en Pearl White. Totaal is dit geloof ik 37900euro. Voor het lease bedrag incl benzine betaal ik zo'n 930 euro. Hiervan is 800euro mobiliteitsvergoeding die ik dus eigenlijk voordat ik mijn loon krijg bruto zo ook kan uitgeven. Netto zal ik dus zelf 130 euro er bij moeten leggen. Voor de bijtelling ben ik geloof ik zo'n 450 euro bruto kwijt per maand (42% belastingschaal).
Als ik er voor zou kiezen om een tweede hands auto van mijn eigen geld te kopen dan zou ik die 800 euro bruot uitgekeerd krijgen.
Daarnaast heb je bijtelling (14% over 38k). dat kost 230,- netto bij 52% IB.
En BTW correctie: 2.7% over 38k = 85 euro per maand.
Totale netto kosten van de auto: 745.
Zelf kopen zal wat goedkoper uitkomen, maar je moet wel 38k neerleggen, waarvan je er 6 binnen een kwartaal terughebt (BTW) maar de rest pas na afloop van het kalenderjaar (kleinschaligheidsaftrek, 1e afschrijving) of later (verdere afschrijvingen). Ik weet nog niet of ik helemaal op mijn gemak ben met dit liquiditeitseffect, vandaar dat ik lease heb berekend.
Bij lease heb je het restwaarderisico afgedekt.TIGER79 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:00:
Bij koop moet je zelf een restwaarde schatten. Als je vergelijkt tussen de nieuwe Lexus of de 5 jaar oude BMW, is die vergelijking in het voordeel van de 5 jaar oude BMW: die koop je voor 20k incl BTW waardoor je restwaarderisico minder omvang heeft.
Ik had het in mijn voorbeeld over 40.000km per jaar. Vandaar waarschijnlijk het verschil van ~150 euro
Een ander punt waar je je inderdaad niet in moet vergissen is dat je "ff" 35000 euro moet ophoesten voor een nieuwe auto. Al zal je dat wellicht op de balans van je eigen zaak kwijt kunnen? Mocht je dit geld wel hebben en het geen probleem vinden om dat in een auto te stoppen en niet van plan bent dat geld voor andere zaken te gebruiken (vakantie, opknappen huis en tuin, onverwachte kosten, belastingaanslag etc) kan dat uiteraard prima. De auto is daarna wel van jou en zal je wanneer je hem weer door verkoopt het een en ander voor terug krijgen. Waarna je volgende auto natuurlijk weer wat makkelijker te financieren is mits dezelfde klasse.
Een ander punt waar je je inderdaad niet in moet vergissen is dat je "ff" 35000 euro moet ophoesten voor een nieuwe auto. Al zal je dat wellicht op de balans van je eigen zaak kwijt kunnen? Mocht je dit geld wel hebben en het geen probleem vinden om dat in een auto te stoppen en niet van plan bent dat geld voor andere zaken te gebruiken (vakantie, opknappen huis en tuin, onverwachte kosten, belastingaanslag etc) kan dat uiteraard prima. De auto is daarna wel van jou en zal je wanneer je hem weer door verkoopt het een en ander voor terug krijgen. Waarna je volgende auto natuurlijk weer wat makkelijker te financieren is mits dezelfde klasse.
Zo te zien gewoon een First Edition hernoemd naar Business Edition.M-Opensource schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:04:
Voor de leaserijders interessant, Lexus heeft een 'aparte editie' uitgebracht, ik heb het nog niet nagerekend maar ze claimen dat ie wat goedkoper is:
nee niet helemaal want dit is eigenlijk een standaard ct met hdd, cruise control, 17" velgen, mistlampen voor en geblindeerde ramen achter.Die Bruine schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:39:
[...]
Zo te zien gewoon een First Edition hernoemd naar Business Edition.
de first edition had als basis een business line pro met nog hdd erbij en ik meen nog leren stoelen
verschil zit hem in dingen als keyless entry, regensensor en stoffen stoelen.
Ehm, ik heb een FE. LED dimverlichting, HDD nav, parkeersensoren voor en achter en de achteruitrijcamera. De FE heeft geen lederen bekleding, noch regensensor, noch keyless entry. Die configurator laat werkelijk waar geen ene #$% zien. Maar zoveel verschil lijkt mij er niet tussen te zitten.
Is een Business Line Pro niet een Business Line maar dan met 17" Velgen en geblindeerde ramen achter...?dimocash schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 19:59:
[...]
nee niet helemaal want dit is eigenlijk een standaard ct met hdd, cruise control, 17" velgen, mistlampen voor en geblindeerde ramen achter.
de first edition had als basis een business line pro met nog hdd erbij en ik meen nog leren stoelen
--
Ik dacht dat mijn parkeersensoren voor niet goed werkte omdat ik ze zelden hoorde afgaan als ik met mijn neus richting een muurtje/auto ging.
Wat blijkt nou... ik was in de veronderstelling dat er 4 sensoren zouden zitten voor, dit blijken er "slechts" twee te zijn op de hoeken van de bumper. Maar goed dat ik niet blind op mijn parkeersensoren ben afgegaan bij het inparkeren haha
[ Voor 29% gewijzigd door The Otherside op 23-02-2012 08:52 ]
Dat is best veel eigenlijk, ik zou 930 euro betalen voor de Luxury Line (incl. benzine). welke leasemaatschappij?thewizard2006 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 08:42:
[...]
Ter indicatie qua kosten. Ik heb de business line pro met HDD Navigatie, Lederen bekleding, Led koplampen en Pearl White. Totaal is dit geloof ik 37900euro. Voor het lease bedrag incl benzine betaal ik zo'n 930 euro.
Damn, dat is idd meer dan ik betaal voor mijn LL. Ik zit ex brandstof op € 776 p/m
Ligt ook erg aan je werkgever. Bij ons bv. wordt elke cent die een leaseauto op enige manier kost door het leasebudget getrokken. In de €930 die ik voor mijn BLP+LED+HDDNav "betaal" zit dus naast het leasebedrag (~€550) en de brandstofkosten (~€280) ook ~€100 aan kosten voor het runnen van de afdeling, verplichte opties etc.
Getallen zijn bij benadering.
Getallen zijn bij benadering.
groot verschil ook qua brandstof, het brandstofcomponent voor mijn BL is 200 euro, 80 euro verschil tussen 16 en 17 inch lijkt me veel.
Een onderneming moet ook 12/19 deel van de BTW betalen over de fiscale waarde van de auto (tegen 22% ipv 14% sinds 01/07/2011). Daarnaast verhoge leasemaatschappijen vaak tussentijds de prijzen (bijvoorbeeld gestegen assurantiekosten, of bijvoorbeeld wegenbelasting vanaf 1 januari 2014). Niet zo gek dat een werkgever hiervoor een opslag meeneemt.
Mjah, verhouding van het brandstofcomponent weet ik niet zo zeker, al zou €200 me wel erg weinig lijken. Daarnaast kan het schelen hoeveel kms je in je contract hebt (wij hebben 40dkm)Blik1984 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:46:
groot verschil ook qua brandstof, het brandstofcomponent voor mijn BL is 200 euro, 80 euro verschil tussen 16 en 17 inch lijkt me veel.
[ Voor 16% gewijzigd door Bacchus op 23-02-2012 15:36 ]
Dat scheelt inderdaad, bij mij is het 36000. Maar die 200 weet ik zeker. Zelfs nog gecorrigeerd begin dit jaar, vorig jaar was het 194 euroBeF-Bacchus schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:35:
[...]
Mjah, verhouding van het brandstofcomponent weet ik niet zo zeker, al zou €200 me wel erg weinig lijken. Daarnaast kan het schelen hoeveel kms je in je contract hebt (wij hebben 40dkm)
Zoals eerder al aangegeven heb ik interesse in een CT200h, en liever vandaag dan morgen omdat ik nu een auto leen wat ook niet eeuwig kan duren.
Maar levertijden zijn nog steeds een paar maanden.
Ik heb nu zelf ook de Autoweek gelezen waarin Lexus NL aangeeft dat Red Carpet Treatment en Europese pechhulp niet van toepassing zijn op (onofficiële) imports.
Jammer, maar misschien wel overkomelijk.
Maar hoe wordt er straks omgegaan met een dergelijke auto bij verkoop/inruil?
Hebben jullie daar ideeën over? Wat voor verschil in aanschafprijs (nieuw) zou een dergelijke grijze import interessant maken voor jullie?
Maar levertijden zijn nog steeds een paar maanden.
Ik heb nu zelf ook de Autoweek gelezen waarin Lexus NL aangeeft dat Red Carpet Treatment en Europese pechhulp niet van toepassing zijn op (onofficiële) imports.
Jammer, maar misschien wel overkomelijk.
Maar hoe wordt er straks omgegaan met een dergelijke auto bij verkoop/inruil?
Hebben jullie daar ideeën over? Wat voor verschil in aanschafprijs (nieuw) zou een dergelijke grijze import interessant maken voor jullie?
Jullie vinden het toch niet erg als ik even doe alsof ik blij ben nu mijn speelgoed geleverd is, hè?

DSC_3511.jpg by BBacchus, on Flickr

DSC_3511.jpg by BBacchus, on Flickr
Nice! Welke uitvoering is het precies?
ING. Voorheen betaalde ik 270 euro aan brandstof per maand (onbeperkt en declarabel in buitenland) waarbij dus de leaseprijs op 690 euro uitkomt bij ING. De brandstof prijs was erg hoog omdat het bedrijf waar ik voor werkte er iets van 100 euro zelf oplegde ivm weet ik veel wat voor kosten....Blik1984 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:05:
[...]
Dat is best veel eigenlijk, ik zou 930 euro betalen voor de Luxury Line (incl. benzine). welke leasemaatschappij?
Van het weekend 30000 kilometertjes op de teller. Ik blij want ik mocht gebruik gaan maken van de Red Carpet Threatment, whoohoo. Nou valt dus erg tegen
Het verschil tussen RCT en vergelijkbare services die de meeste andere autodealers ook bieden is dat Lexus er een marketinginstrument van gemaakt heeft. That's all.
Dit is een Businessline Pro met LED-dimlicht (aanrader!) en HDD-navigatie.rajackar schreef op maandag 27 februari 2012 @ 00:28:
Nice! Welke uitvoering is het precies?
Nog een paar dan:

DSC_3508.jpg by BBacchus, on Flickr

DSC_3510.jpg by BBacchus, on Flickr
Ziet er mooi uit zeg!
Dat getinte glas maakt het ook net ff af. Ik blijf het raar vinden dat het op de LL geen optie is. Ben wel blij dat ik dat bij mijn LL toch nog heb laten doen door de dealer. En idd LED koplampen zijn geweldig
Dat getinte glas maakt het ook net ff af. Ik blijf het raar vinden dat het op de LL geen optie is. Ben wel blij dat ik dat bij mijn LL toch nog heb laten doen door de dealer. En idd LED koplampen zijn geweldig
Ja dat snap ik. Maar dat ze het dan ook niet kunnen naleven vind ik toch wel een kwalijke zaak imo.Termin8r schreef op maandag 27 februari 2012 @ 10:53:
Het verschil tussen RCT en vergelijkbare services die de meeste andere autodealers ook bieden is dat Lexus er een marketinginstrument van gemaakt heeft. That's all.
Ik blijf toch nog in dubio zitten hoor...
Prius Wagon waar ik maandenlang op moet wachten?
Prius Plug-In waar ik nog langer op moet wachten maar wel 0% bijtelling?
Of toch een CT200h?
Dilemma's dilemma's!
Prius Wagon waar ik maandenlang op moet wachten?
Prius Plug-In waar ik nog langer op moet wachten maar wel 0% bijtelling?
Of toch een CT200h?
Dilemma's dilemma's!
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.