Lexus CT200H

Pagina: 1 ... 11 ... 33 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 03:09
brilsmurfffje schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:49:
Met dit koude weer slaat vrijwel direct de benzine motor aan..

Volgens deze foto zit er een reserve weel in:
[afbeelding]

Op de hardeschijf kan je zelf geen data plaatsen, hij plaatst er zelf wel data denk ik. Het is niet zo dat je er muziek op kan zetten
Thnx voor je reactie, jammer van de harddisk zeg! Dan toch maar een klein usb stickje tegen die tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Waarom een reservewiel in een full hybrid? Met een set RFT banden had je 60 liter meer plek gehad voor accu's of bagage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:30

knakworst

Get more sats!

Bij mij zit er ook meer bagageruimte en geen reservewiel.
In de Luxury edition kun je wel muziek op de harde schijf kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
THxZ0NE schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:55:
Thnx voor je reactie, jammer van de harddisk zeg! Dan toch maar een klein usb stickje tegen die tijd!
Ik heb een mooie kleine bij Dealextreme besteld maar die hebben me voorlopig in backorder gegooid. :( Moet je wel zelf nog even een MicroSD-kaartje bij halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
BeF-Bacchus schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:43:
[...]

Ik heb een mooie kleine bij Dealextreme besteld maar die hebben me voorlopig in backorder gegooid. :( Moet je wel zelf nog even een MicroSD-kaartje bij halen.
Nice, goede tip! Nu hopen dat hij zsm word geleverd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Of een Sandisk Cruzer Fit nemen, die hebben wij hier ook, het klepje kan dan met gemak dicht zodat de stick onzichtbaar is :)
pricewatch: Sandisk Cruzer Fit 16GB Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
knakworst schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:19:
Bij mij zit er ook meer bagageruimte en geen reservewiel.
In de Luxury edition kun je wel muziek op de harde schijf kwijt.
Ik heb nu ook geen reservewiel maar een kompressor, dit heeft mij nooit een veilig gevoel gegeven, liever iets minder opbergruimte dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

brilsmurfffje schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:49:
Met dit koude weer slaat vrijwel direct de benzine motor aan..

Volgens deze foto zit er een reserve weel in:
[afbeelding]

Op de hardeschijf kan je zelf geen data plaatsen, hij plaatst er zelf wel data denk ik. Het is niet zo dat je er muziek op kan zetten
Huh? Waarom kan ik er bij mijn Prius III wel CD's op rippen? CD in de DVD drive en rippen naar WMA bestanden op de HDD, geen probleem. Er is ongeveer IIRC 30 GB vrij voor muziek.Er staat zelfs een gracenote CD database op de HDD.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Je kunt zeker wel muziek op de HD zetten. Enige nadeel is dat je alleen originele cd's kan rippen. Dit doet hij dan wel weer in hoge kwaliteit :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Dus dan moet je een cdrwtje gebruiken en dan ben je een middagje zoet om de muziek over te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

oh kijk dat wist ik niet eens, straks even proberen. Er zit wel een 6 cd wisselaar in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Zo leren we nog eens wat, ik kan echt niet wachten tot ik hem heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ik heb even in de handleiding gekeken en daar staat in dat hij de cd inderdaad kan rippen. Enkele voorwaarden zijn wel dat het A) een originele cd is dus geen CD/R oid. Verder ript hij het in mp3 formaat

Ik heb het niet over de ML maar over het normale 10 speaker systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Het mag best een CD-R zijn, als het maar een CD-Audio is (dus met ongecomprimeerde PCM audio files, geen data CD met mp3). Geript wordt naar WMA.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hoe zijn eigenlijk die standaard audiosystemen? Redelijke kwaliteit zoals je zou verwachten, of extra crap om meer ML's te verkopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
t_captain schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 08:12:
Hoe zijn eigenlijk die standaard audiosystemen? Redelijke kwaliteit zoals je zou verwachten, of extra crap om meer ML's te verkopen? :)
Welk audio-systeem bedoel je? Ik geloof dat de Business Line (pro) zonder hdd navigatie 6 speakers heeft en als je een hdd navigatie als uitbreiding neemt heb je 10 speakers met een subwoofer. De Luxury Line heeft 13 speakers van ML dacht ik.

Ik heb zelf in een Business Line Pro met navigatie proefgereden en het geluid vond ik zelf erg netjes. Het ligt er natuurlijk aan wat je zelf gewend bent, ik hen in mijn huidige auto alleen voor speakers en dat vind ik al oke klinken, het kan dus alleen maar beter voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
We kunnen wel zeggen dat de CT200H een succes is in Nederland. Maar liefst 1140 verkocht in januari 2012. Boven alle modellen van BMW, Audi en Mercedes. :D

[ Voor 9% gewijzigd door Vagabonding op 04-02-2012 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Pinata schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 10:46:
We kunnen wel zeggen dat de CT200H een succes is in Nederland. Maar liefst 1140 verkocht in januari 2012. Boven alle modellen van BMW, Audi en Mercedes. :D
Die zijn niet in januari verkocht, maar op kenteken gezet. Er kwamen batches CT's binnen in november en december, maar de meeste worden dan niet meer op kenteken gezet. Deze piek is dus wel te verklaren :)

Nou hebben natuurlijk alle merken "last" van datzelfde fenomeen, maar met de manier van shipping die Lexus voor de CT heeft klopt het wel dat hij zo hoog staat.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 04-02-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Met "de manier van shipping" bedoel je dan "in Japan bouwen en per duizend op een schip naar Europa varen"? ;) Daar kun je de Europese merken inderdaad niet van beschuldigen.
Extra punt is natuurlijk ook dat Lexus een achterstand aan het inlopen is, die veroorzaakt is door de nodige natuurrampen aan die kant van de aarde. Juist in het laatste kwartaal heeft Lexus de productie weer flink opgeschroefd.

De CT is, net als zijn Duitse tegenhangers trouwens, vooral populair onder de leaserijders en die mogen inderdaad niet in november of december uit laten leveren; Leaseauto's die in de laatste weken van het jaar bij dealers binnenkomen, worden dus allemaal in januari op kenteken gezet.

T.o.v. de A3 of B-klasse vind ik het niet gek: De A3 loopt zijn laatste benen, de B-klasse heeft nooit zinnig verkocht. Dat de CT de 1-serie achter zich laat vind ik wèl bijzonder: Die is óók net nieuw, traditioneel een leaselievelingetje en valt ook nog steeds in 20%-categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
BeF-Bacchus schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:48:

T.o.v. de A3 of B-klasse vind ik het niet gek: De A3 loopt zijn laatste benen, de B-klasse heeft nooit zinnig verkocht. Dat de CT de 1-serie achter zich laat vind ik wèl bijzonder: Die is óók net nieuw, traditioneel een leaselievelingetje en valt ook nog steeds in 20%-categorie.
De B-klasse is te duur voor het leasebudget van de AOW ;)

Wat betreft de 1: die is nog maar net leverbaar. In januari heb je vaak veel kentekenregistraties van auto's die in NOV/DEC bij de dealer zijn binnengekomen. Ik denk dat BMW-dealers in die maanden nog niet veel nieuw Einsers hebben ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
BeF-Bacchus schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:48:
Die is óók net nieuw, traditioneel een leaselievelingetje en valt ook nog steeds in 20%-categorie.
Dat is ook de reden ;) De 1-serie is pas sinds 3 maanden bestelbaar en 2 maanden te rijden. Het gros van de mensen die toen hebben besteld, zullen hem nu pas krijgen. Degene die nu rond rijden zijn meestal mensen die gewoon blind besteld hebben, of echt direct aan het begin zaten.

De 1-serie verkopen zien we dit kwartaal wel. De CT laat wel heel duidelijk de Prius achter zich, dat is natuurlijk mooi.

Ben benieuwd hoeveel last de CT gaat krijgen van de Megane die nu als 1.5DCI in alle uitvoeringen leverbaar is met 14% bijtelling. Compleet voor 30k. Dat lijkt me een echte concurreert aangezien die ook echt minder verbruikt (en ook nog Diesel vs Benzine). Da's imho nu de echte prijspakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 10:53

ralpje

Deugpopje

PWM schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:41:
[...]
Ben benieuwd hoeveel last de CT gaat krijgen van de Megane die nu als 1.5DCI in alle uitvoeringen leverbaar is met 14% bijtelling. Compleet voor 30k. Dat lijkt me een echte concurreert aangezien die ook echt minder verbruikt (en ook nog Diesel vs Benzine). Da's imho nu de echte prijspakker.
En die met een trekhaak ook nog eens één en ander kan trekken. Nadeel is dan wel dat 'ie voor 1 juli op kenteken moet staan, anders valt 'ie weer een categorie hoger IIRC.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
ralpje schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:52:
[...]

En die met een trekhaak ook nog eens één en ander kan trekken. Nadeel is dan wel dat 'ie voor 1 juli op kenteken moet staan, anders valt 'ie weer een categorie hoger IIRC.
Nope :) Renault heeft vorige week aangegeven dat hij ook na 1 juli in de 14% cat valt.

EDIT: Bron

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 04-02-2012 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

PWM schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:41:
[...]

Die zal de auris marginaliseren dit jaar wellicht maar niet de Ct lijkt mij. Megane is niet premium, wat dat ook mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Om nog even op de CD ripper terug te komen, in onze Busines Line Pro kan dat niet, het gaat hier om het 10 luidspreker systeem met HDD navigatie.. Aan de ene kant is dat niet zo heel erg, we hebben een heel klein usb stickje van Sandisk, de Sandisk Fit. Dan kan het klepje dicht en 16GB is voorlopig voldoende :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 10:53

ralpje

Deugpopje

PWM schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 19:04:
[...]

Nope :) Renault heeft vorige week aangegeven dat hij ook na 1 juli in de 14% cat valt.

EDIT: Bron
Kijk, da's mooi! Gezien de eindtijd van m'n huidige contract was het even de vraag of ik 1 juli ging halen. Dit scheelt weer twee maandjes afkopen :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

brilsmurfffje schreef op zondag 05 februari 2012 @ 09:20:
Om nog even op de CD ripper terug te komen, in onze Busines Line Pro kan dat niet, het gaat hier om het 10 luidspreker systeem met HDD navigatie.. Aan de ene kant is dat niet zo heel erg, we hebben een heel klein usb stickje van Sandisk, de Sandisk Fit. Dan kan het klepje dicht en 16GB is voorlopig voldoende :P
HDD navigatie met 10 speakers? Klingt naar detzelfde JBL systeem als in de Prius Dynamic en Executive. Ik vind het wel raar dat je dan geen CD's kunt rippen. Heb je "normale" audio-CD's geprobeerd of data CD's met mp3 erop. Dat laatste kun je idd niet omzetten naar de HDD, het eerste wel. Ook data CD's met wma files kun je naar de HDD transfereren. Dan is er (bij de Prius tenminste) een andere beperking. Als je een CD of DVD in het loopwerk stopt met daarop mp3 / wma files: alleen de eerste 255 bestanden worden herkend en afgespeeld, de rest ziet het systeem niet., ook al steek je dat in aparte folders. Geen idee of dat ook optreedt bij gebruik van een USB stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Hmm dat is vreemd. Ik ging er vanuit dat je sowieso kon rippen als je het systeem met de HDD hebt.
De record knop is dan niet aanwezig in het CD afspeel scherm?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

klopt er is geen record knop aanwezig, die van ons heeft trouwens ook geen reserve wiel maar een compressor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Dat laatste heb ik ook. Was dat niet gewoon een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
RFT banden + bandenspanningscontrole geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
knakworst schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 21:01:
[...]

Die zal de auris marginaliseren dit jaar wellicht maar niet de Ct lijkt mij. Megane is niet premium, wat dat ook mag zijn.
Daar geloof ik dus niks van :p Ik heb op de zaak 2 collega's die twijfelen tussen een A4/3-serie en deze Megane, puur om de kosten.

De Megane heb je full-options (dus met Navi en Bose e.d.) voor 30k. Dan mis je de automaat en krijg je een wat lager afwerkingsniveau, maar daarvoor in de plaats krijg je een echte kofferbak en achterbank. Premium is overrated, zeker als het om de portomonee van de leaserijder gaat.

Ik denk dat Lexus er zeker last van gaat krijgen aan de onderkant van de CT200h lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik denk het ook hoor.
Een aantal collega's van me keken eerst naar de Lexus vanwege de 14% bijtelling maar stappen nu massaal over naar de Megane vanwege de prijs en de uitrusting.
Heb laatst in de Bose edition van een collega gezeten en het ziet er allemaal zeer goed uit al voelt het net wat minder. Op audio gebied de Bose wel aanzienlijk minder dan de Mark Levinson van de Lexus. Maar dat mag ook wel voor dat geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Ik kom juist uit een Megane (25% bijtelling auw...) naar de CT200h. Maar die Lexus is toch wel een pak meer auto dan die Megane. Meer comfort, minder rij geluid (als je niet de CVT vol intrapt ;)) prettiger stuur, stuurt fijner. Kan nog wel even doorgaan.

Echter de Megane blijft een degelijke auto, en er zijn zat mensen die liever een handbak hebben dan een automaat. Daarnaast denk ik ook dat je wat meer ruimte hebt als bestuurder/passagier.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
The Otherside schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:08:en er zijn zat mensen die liever een handbak hebben dan een automaat.
Alleen de mensen die nooit in een automaat hebben gereden of rijden ;)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
thewizard2006 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:43:
[...]

Alleen de mensen die nooit in een automaat hebben gereden of rijden ;)
Ik schakel liever dan dat ik een CVT (Lexus/Toyota) of EGS (Citroen) moet rijden, en daar ben ik zeker niet de enige in. Ik zou wel graag een DSG of bijvoorbeeld zo'n mooie BMW Automaat willen hebben.

Zoveel mensen, zoveel wensen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik mis mijn handbak stiekem ook wel een beetje hoor.
Een CVT rijdt bijzonder relaxt maar het is ook wat afstandelijker en met een handbak heb je wat meer invloed als je sportief wilt rijden.

De EGS van Citroën heeft er voor gezorgd dat ik dat geen C4 of C5 ben gaan rijden. Dat ding is echt gruwelijk, waardeloos en ontneemt je zo'n beetje al het rij plezier. En aangezien op dat moment de enige 20% modellen met die bak uitgerust waren was dat geen optie.
De dubbleclutch automaat van de huidige Megane vind ik dan wel weer prettig rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

PWM schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:50:
[...]
Ik schakel liever dan dat ik een CVT (Lexus/Toyota) of EGS (Citroen) moet rijden, en daar ben ik zeker niet de enige in. Ik zou wel graag een DSG of bijvoorbeeld zo'n mooie BMW Automaat willen hebben.
Ik heb het precies andersom, in gewone automaten is het altijd met vermogensdipjes en niet een vloeiend verloop van koppel en vermogen. Je hebt lokale minima in de curve. Dit heb je niet met CVT en daarom vind ik het fijner. Naast het feit dat er niet altijd even goed wordt geschakeld door een gewone automaat (en niet altijd in de optimale versnelling zit als je bijv. ineens wilt inhalen).

Het liefst heb ik een CVT (van Toyota makelij dan), maar anders een gewone schakelbak.

[ Voor 6% gewijzigd door Bartjuh op 06-02-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termin8r
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Mijn dagelijkse auto is niet veel meer dan een stuk gereedschap en daarin wil ik niet anders meer dan een automaat. Als ik zo nodig in de olie/benzine wil roeren of de gruwelijke tekortkomingen van een verbrandingsmotor wil compenseren (want dat is wat een versnellingsbak noodzakelijk maakt) heb ik nog oldtimers van 36 en 57 jaar oud in de garage staan om mee te spelen.

Versnellingsbakken met God-mag-weten-hoeveel versnellingen zijn net zo min van deze tijd als stoomlocomotieven. Ze worden alleen nog in auto's gemonteerd omdat het voor luie autoproducenten technisch en commercieel makkelijk is en omdat 't koperspubliek per saldo te conservatief is om massaal voor iets anders te durven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik heb altijd handbakken gereden, maar sinds er een DSG in huis is (auto van mijn vrouw) ben ik ook om. Zelf kunnen schakelen is wel fijn, maar ik gebruik eigenlijk alleen maar de (-) flipper om wat harder op de motor te remmen (als je uitrolt voor langzamer verkeer voor je, of een rij optrekkende auto's bij het stoplicht oid). Hoef je niet te remmen :)

Wat ik wel eens mis is een koppelingspedaal voor het wegrijden vanuit stilstand. Met die DSG (samen met de 1.4TSI 180 motor) vind ik het wegrijden een beetje binair. Je rijdt weg als een oud vrouwtje, of als een puber. Het gebied daartussen is erg dun. Maar dat kan een eigenschap van het model zijn, niet alle automaten zullen zo reageren. Nog een paar weken en ik heb mijn eerste hands-on met de HSD aandrijving. Kijken of die het verlangen naar een koppelingspedaal doet verdwijnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:04
Bartjuh schreef op maandag 06 februari 2012 @ 18:53:
[...]

Ik heb het precies andersom, in gewone automaten is het altijd met vermogensdipjes en niet een vloeiend verloop van koppel en vermogen. Je hebt lokale minima in de curve. Dit heb je niet met CVT en daarom vind ik het fijner. Naast het feit dat er niet altijd even goed wordt geschakeld door een gewone automaat (en niet altijd in de optimale versnelling zit als je bijv. ineens wilt inhalen).

Het liefst heb ik een CVT (van Toyota makelij dan), maar anders een gewone schakelbak.
Ja ik ook, je krijgt precies zoals je het gas intrapt. Wil je 100% power krijg je dat meteen. Er hoeft dus niet teruggeschakeld te worden, dan het toerental laten klimmen tot je op 100% power zit, en dan weer opschakelen en je zit weer met minder power. Idem voor 60%, 50% of 80% etc....

Misschien is het even wennen, maar daarna wil je echt nooit anders meer. En het gekke is, dat hoor ik van iedereen die ervaring heeft (lees: auto in bezit, geen proefrit) met de HSD powertrain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik kan het in ieder geval ook beamen. Een gewone automaat komt er bij mij niet meer in. Toyota/Lexus HSD of handgeschakeld.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik moet zeggen dat na nu wat KM in de Lexus gereden te hebben ik het rijgedrag steeds beter kan waarderen. Heb ook een tijdje in een BMW 318d gereden (facelift) maar dan toch neig ik meer naar de Lexus, meer premium
+keyless entry
+mooier dashboard
+achteruitrijcamera
+stilte in de auto

Edit: Is er iemand die weet wat dat schermpje in de stuurkolom je wilt laten weten met die 2 bolletjes en die gordel, ik kan het niet vinden in de handleiding

[ Voor 21% gewijzigd door Brilsmurfffje op 08-02-2012 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termin8r
  • Niet online
[message=37638704,noline]Is er iemand die weet wat dat schermpje in de stuurkolom je wilt laten weten met die 2 bolletjes en die gordel, ik kan het niet vinden in de handleiding
De drie bolletjes en de gordel op het display geven aan hoeveel gordels op de achterbank in gebruik zijn. Als een gordel in gebruik is verdwijnt het corresponderende bolletje. Is erg handig als iemand op de achterbank stiekem z'n gordel niet omdoet. Dan kun je zonder achterom te kijken zeggen "hee, pietje, wil jij je gordel even omdoen?". Succes verzekerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
brilsmurfffje schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 18:05:
Ik moet zeggen dat na nu wat KM in de Lexus gereden te hebben ik het rijgedrag steeds beter kan waarderen. Heb ook een tijdje in een BMW 318d gereden (facelift) maar dan toch neig ik meer naar de Lexus, meer premium
+keyless entry
+mooier dashboard
+achteruitrijcamera
+stilte in de auto

Edit: Is er iemand die weet wat dat schermpje in de stuurkolom je wilt laten weten met die 2 bolletjes en die gordel, ik kan het niet vinden in de handleiding
Keyless entry is een gimmick. Ik zou het waarschijnlijk wel bestellen, maar ik kan het niet zien als onderscheidend tussen een "premium" merk en een ander merk. Renault had het 10 jaar geleden al op de Laguna II (als het tenmisnte werkte ;) ). "premium" is: keyless entry onder een chique naam verkopen voor 1750 euro + BTW O-)

Ik vind het opmerkelijk dat he de stilte noemt. Een 318d is namelijk een auto met een goed geluidscomfort. 120 km/h met 2000 rpm in de 6, heerlijk rustig. Als de Lexus (die je moet vergeljken met een 1 i.p.v. een 3) dat overtreft, dan moet het erg goed zijn in die auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
Zow ik heb gistern mijn ct200h ook opgehaald... erg leuk, ik heb ook de navigatiesysteem genomen en nu vroeg ik me af of iemand ervaring met een Android telefoon en via Bluetooth of USB streamen ? Want via Bluetooth streamt ie wel, alleen is het dus random wat ie streamt, ik zie geen playlist en/of informatie op het scherm van de Lexus :( En via USB gaat het al helemaal niet, ik zie op het toestel zelf (HTC Desire met Android 2.2) ook niet de notification of ik het toestel als USB mass torage wil gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik vind Keyless entry wel echt premium hoor, niks is mooier dan naar de auto lopen, deurgreep pakken en de auto is open. Idem voor de achterklep. Na instappen trap je op de rem en drukt op de startknop en je kan rijden. Bij het weglopen van de auto leg je je vinger op de deurgreep en hij is weer dicht.
Geluid van de muziekinstalatie is ook beter dan wat er in een BMW 3-serie zit.
TIGER79 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:09:
Zow ik heb gistern mijn ct200h ook opgehaald... erg leuk, ik heb ook de navigatiesysteem genomen en nu vroeg ik me af of iemand ervaring met een Android telefoon en via Bluetooth of USB streamen ? Want via Bluetooth streamt ie wel, alleen is het dus random wat ie streamt, ik zie geen playlist en/of informatie op het scherm van de Lexus :( En via USB gaat het al helemaal niet, ik zie op het toestel zelf (HTC Desire met Android 2.3) ook niet de notification of ik het toestel als USB mass torage wil gebruiken :(
Steamen via bluetooth werkt hier heel goed met een Android, even wachten totdat de navigatie zegt dat hij gepaird is. Dan start je op Android bv spotify. Drukt op play en hij speelt het over de autoradio. Druk je nu op next op het stuurwiel dan gaat hij naar het volgende nummer :) Wat ook handig is dat hij het bereik van de telefoon ook kan laten zien alsmede de resterende accu capaciteit van de telefoon

[ Voor 57% gewijzigd door Brilsmurfffje op 08-02-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 08:21
Ik heb een Samsung galaxy S, en die werkt prima om via bluetooth muziek af te spelen. Voor het random aan- of uit zetten moet je dan wel op je telefoon zijn.
Titels e.d. zie je inderdaad dan niet op je scherm. dat is wel jammer.

Voor USB gebruik ik gewoon een USB stick, dat is handiger, omdat je die gewoon kunt laten zitten.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
ok, maar ik wil juist niet random muziek, ik wil een pecifiek album kunnen kiezen.. en dat kan dus nie, hij lijkt gewoon random muziek te streamen vanaf je toestel ?

owh en qua geluid en isolatie : ik kom van een prius III standaard-uitvoering, en die was erg luidruchtig (wind en banden) en er zat echt een shitty geluidsinstallatie in (als in alles boven de 80 km/u viel het geluid weg in de geluidsoverlast van de auto zelf), met de Lexus is het echt een tienvoud beter (toevallig ook het aantal speakers :P)... de geluidsisolatie is enorm veel beter (geen windgeruis en/of bandengeruis) en de geluidsinstallatie die met de navigatie komt is echt erg goed (vergelijkbaar met een 8 speaker JBL systeem dat ik in mij eigen priveauto heb)..

[ Voor 63% gewijzigd door TIGER79 op 08-02-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
TIGER79 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:13:
ok, maar ik wil juist niet random muziek, ik wil een pecifiek album kunnen kiezen.. en dat kan dus nie, hij lijkt gewoon random muziek te streamen vanaf je toestel ?
Als je telefoon niets anders kan dan random muziek afspelen, dan is dat ook het enige wat je hoort op de geluidsinstallatie.

Je moet echt de muziekspeler van je telefoon gebruiken om random aan- of uit te zetten, of om een specifiek album te kiezen. (bij bluetooth in ieder geval, bij usb kan het weer wel via het menu van de auto)

[ Voor 7% gewijzigd door Wirf op 08-02-2012 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
hhmm dat is dus het rare, op mijn toestel saat een album geselecteerd en dus niet random...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Welke muziek speler gebruik je op Android ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
de widget van de standaard HTC speler... ik zal vanavond wel proberen om het dan NIEt via de widget te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik denk dat dat beter werkt, ik gebruik Spotify op een HTC Sensation en dat werkt prima, ik denk dat het ergens bij die widget fout gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
brilsmurfffje schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:10:
Ik vind Keyless entry wel echt premium hoor, niks is mooier dan naar de auto lopen, deurgreep pakken en de auto is open. Idem voor de achterklep. Na instappen trap je op de rem en drukt op de startknop en je kan rijden. Bij het weglopen van de auto leg je je vinger op de deurgreep en hij is weer dicht.
[..]
Zeker eens hiermee. Keyless entry bespaart mij veel meer tijd dan een 0-100 tijd die een paar seconden lager ligt.
Tegen de tijd dat de meeste mensen net ingestapt zijn, ben ik meestal al weg met mijn Lexus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
ervaring dan met Android via de USB kabel ipv Bluetooth toevallig ? Wordt ie gezien als externe opslag voor bijv muziek ?
en bedankt voor de feedback tot nu toe ! Ik zal laten weten of het niet gebruiken van de widget invloed heeft

[ Voor 31% gewijzigd door TIGER79 op 08-02-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Of je koopt een aftandse Ipod op Marktplaats. Die bouw je ergens in (zie tut ergens eerder) en voilá. Alle info, albumkeuze en alle andere (met uitzondering van mappen) info/keuzes die je maar kunt bedenken. Ik geef toe, geen Spotify. Maar dat heb ik zelf thuis noch op werk niet. Ik heb er veel randomlijsten op staan. En de sepcifieke albums die ik wil horen maak ik ook als speellijst aan. Bladeren door de 500+ albums waar alle liedjes vandaan komen is dan wel een crime.

Via USB gewoon je telefoon in mass storage mode zetten en de CT200h ziet dit als een USB stick.

[ Voor 9% gewijzigd door Die Bruine op 08-02-2012 11:25 ]

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
jah ik heb nog wel ergens een ipod touch liggen :P btw bestaat er de mogelijkheid om muziek over te zetten naar de harde schijf van de Lexus zelf ? Voro zover ik heb begrepen heeft ie een 40gig aan boord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

bij die met 10 luidsprekers kan het niet.

@Die Bruine, als je een ipod aansluit met de usb zie je dan de tracknames van de ipod op het centrale display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wirf schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:20:
[...]

Zeker eens hiermee. Keyless entry bespaart mij veel meer tijd dan een 0-100 tijd die een paar seconden lager ligt.
Tegen de tijd dat de meeste mensen net ingestapt zijn, ben ik meestal al weg met mijn Lexus :)
Vergelijk je het nu met mensen die vanuit het achterbak naar binnen klauteren :? Ik had in mijn vorige auto keyless, in deze niet. Ik kan je verzekeren dat er 0,0 seconde verschil zit tussen de 2. Als ik naar de auto loop pak ik de sleutel.

Keyless is gemak, maar levert je echt niks op qua tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het is en blijft wel gemakkelijk en het staat cool. Wegrijden is wel sneller, voet op de rem knop indrukken en rijden. Als je bijvoorbeeld tassen in je handen hebt ik het wel makkelijk, je krijgt ook geen krassen omdat je de deur opendoet met dezelfde hand als waarin je je sleutels vast hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Je ziet Track, Album, Artist. Vanuit het Menu kun je kiezen uit: Song, Playlist, Composer, Artist, Album, Podcast en nog 1 volgens mij.

Weggewerkt en al, maar kijk eens goed naar het display:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4M1BtcwzHPLF1Dlep2ojXiEV/full.jpg

Ik ontgrendel mijn auto ver voordat ik in de buurt van die deur ben. Starten gaat ook met een durk op de knop bij mij/ons hoor. Alleen die deur ontgrendelen vergt een druk op de knop van de remote...

[ Voor 26% gewijzigd door Die Bruine op 08-02-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Oke dat ziet er wel goed uit :) Ik gebruik nu een USB-stick maar dat werkt toch niet helemaal lekker. Hij ziet maar 1 map structuur dus ik heb alle albums in de root moeten zetten dit snapte hij niet goed:
artiest\album\nummer
Ik kon dan niet naar een andere artiest maar kon alleen maar uit de albums kiezen, daarom staat het nu als volgt op de USB
artiest - album\nummer

Een andere vervelende bijkomstigheid is dat hij niet sorteerd op album, maar hij laat het zien in de volgorde waarop het op de usb stick gezet is. Dus als je iets nieuws erbij wil zetten moet je de hele USB-stick weer opnieuw beschrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Die Bruine schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:34:
Je ziet Track, Album, Artist. Vanuit het Menu kun je kiezen uit: Song, Playlist, Composer, Artist, Album, Podcast en nog 1 volgens mij.

Weggewerkt en al, maar kijk eens goed naar het display:

[afbeelding]

Ik ontgrendel mijn auto ver voordat ik in de buurt van die deur ben. Starten gaat ook met een durk op de knop bij mij/ons hoor. Alleen die deur ontgrendelen vergt een druk op de knop van de remote...
Nice!
Ik zit er ook aan te denken om een iPod te kopen vanwege de mooie integratie met het audio systeem. Ik heb nu een 16 GB usb stick en dat zoeken duurt toch best lang op deze manier.
Wat voor iPod heb je precies gebruikt en hoe heb je dat zo mooi weg gewerkt?

Ik stream btw ook zonder problemen audio via bluetooth vanaf mijn sensation. Ik gebruik zowel spotify als de HTC audio app en dat werkt prima. Enige nadeel is dat je alleen hele basis bediening vanaf de auto hebt dus je meestal het scherm van de telefoon moet gebruiken. Bij een iPhone is dat al iets meer.

[ Voor 15% gewijzigd door rajackar op 08-02-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
brilsmurfffje schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:38:
Oke dat ziet er wel goed uit :) Ik gebruik nu een USB-stick maar dat werkt toch niet helemaal lekker. Hij ziet maar 1 map structuur dus ik heb alle albums in de root moeten zetten dit snapte hij niet goed:
artiest\album\nummer
Ik kon dan niet naar een andere artiest maar kon alleen maar uit de albums kiezen, daarom staat het nu als volgt op de USB
artiest - album\nummer

Een andere vervelende bijkomstigheid is dat hij niet sorteerd op album, maar hij laat het zien in de volgorde waarop het op de usb stick gezet is. Dus als je iets nieuws erbij wil zetten moet je de hele USB-stick weer opnieuw beschrijven
Voor deze beide problemen schijnen hacks te zijn. Ik mijn CT nog niet (nog negen nachtjes slapen..) dus weet niet zeker of ze werken:
1. Submappenprobleem: Zet een (lege maar technisch correcte) mp3 in de "tussenmap". Die kun je maken met bv. Audacity. Gewoon een seconde stilte ofzo.
2. Sorteerprobleem: Zet de bestanden in de juiste volgorde in de FAT, door in de juiste volgorde te kopiëren of m.b.v. een tooltje als FATSort, DriveSort of FATSorter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
zow gisteren geprobeerd te streamen via bluetooth op Android maar dan niet via de widget maar gewoon via de applicatie zelf, dat ging een stuk beter, geen random nummers meer maar bleef netjes binnen de geselecteerde album...
Wel weer jammer dat bellen via bluetooth niet degelijk werkt, telefoon gaat af, dat kan ik zien op het scherm van de Lexus, ik kan ook gewoon opnemen maar vervolgens hoor ik diegene aan de andere kant van de lijn erg slecht en zij horen mij al helemaal niet.. met mijn vorige auto's (heb 3 (pool)-auto's in 6 maanden gehad) geen enkel probleem met hetzelfde toestel... dit is wel erg jammer, handsfree bellen vind ik een belangrijk argument bij het kiezen van een auto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dat moet dan ergens een instelling zijn want bij mij werkt het perfect, duidelijk hoorbaar en je hoeft je stem helemaal niet te verheffen. Opnemen kan gewoon met het knopje op het stuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
yup dat openen via het stuur werkt ook wel goed (of via de mouse)... maar er gaat iets mis met de communicatie zelf :P Helemaal verrast ben ik ook niet, Bluetooth implementaties bliijven erg tricky, de hele protocol-stack zuigt wat dat betreft... dessalniettemin zal het proberen met het toestel van mijn vriendin (ook een HTC met Android alleen een wat oudere)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Bij mij werkt het met de Galaxy S2 allemaal perfect. Geluid is ook prima! Dus als het met een tweede toestel ook niet werkt, zou ik teruggaan naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Hier kun je lezen hoe en wat ik (het) heb gedaan. Ik gebruik nu tijdelijk (sinds maandag) een Ipod 30GB. Hiervoor gebruikte ik een Nano 8GB 3G. Lekker klein en genoeg ruimte voor mij. Die zit alleen vast en werkt nu niet. Resetten kan, maar mijn knopjes werken niet :X . Dus wachten tot de accu leeg is, of nieuw clickwheel bestellen en hopen dat het gaat werken. De clip waarmee je de ribbon vastzet is kapot. Dus ik hoop dat het werkt als ik alles aandruk. Zo ja, dan hotglue ik de hele zooi :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Ongelooflijk, kom eergisteren van de A2 af naar de A12 (parallelbaan) bij Utrecht. Kom ik letterlijk nog 3 CT200h's tegen achter elkaar... Reden dus met z'n 4e 80kmh achter elkaar in over die parallelbaan :o

Kortom je ziet ze nu echt VEEL.

Wat me wel opvalt is hoe snel die auto smerig is zeg! Dan met name de achterkant is helemaal zwart... natuurlijk helpt dit weer niet echt mee met sneeuw en strooizout, maar ook daarvoor was de achterkant binnen no time smerig.
sopsop schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:45:
Vooral die witte CT's zien er nu niet meer uit.
O-)

[ Voor 15% gewijzigd door The Otherside op 09-02-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Die Bruine schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:43:
Hier kun je lezen hoe en wat ik (het) heb gedaan. Ik gebruik nu tijdelijk (sinds maandag) een Ipod 30GB. Hiervoor gebruikte ik een Nano 8GB 3G. Lekker klein en genoeg ruimte voor mij. Die zit alleen vast en werkt nu niet. Resetten kan, maar mijn knopjes werken niet :X . Dus wachten tot de accu leeg is, of nieuw clickwheel bestellen en hopen dat het gaat werken. De clip waarmee je de ribbon vastzet is kapot. Dus ik hoop dat het werkt als ik alles aandruk. Zo ja, dan hotglue ik de hele zooi :+ .
Thanks! Dat lijkt me idd niet al te ingewikkeld. Mss moet ik toch eens een iPod gaan kopen want dit lijkt me met afstand de prettigste manier om muziek in de auto te hebben.
Werkt zo'n oude iPod trouwens goed? Lijkt me dat dat nog best een goede optie is aangezien er veel muziek op gaat. Of prefereer je toch de nano?

[ Voor 7% gewijzigd door rajackar op 09-02-2012 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Vooral die witte CT's zien er nu niet meer uit. Ben blij dat ik een donkere kleur heb gekozen (Sienna Brown).

Dat trucje met een lege mp3 in de tussenmap ga ik eens proberen. Dat zou echt handig zijn, al kan ik me niet voorstellen dat dat voor een uitklap menu zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
hehe ik heb dus een witte :P vorige eigen auto was ook wit en sindsdien ben ik helemaal verkocht :P ach jah de lexus is nu 2 dagen oud dus ziet er nog zeer goed uit... en als je wit neemt moet je eigenlijk zelf al aanvoelen dat ie wat vaker door de wasstraat moet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termin8r
  • Niet online
sopsop schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:45:
Vooral die witte CT's zien er nu niet meer uit. Ben blij dat ik een donkere kleur heb gekozen (Sienna Brown).
Die van mij is ook Sienna Brown. Als het mij zou boeien (niet dus, want als ik erin zit zie ik er toch niks van) zou ik zeggen dattie er ook niet uit ziet. Een sierlijke boog van zout over de portieren en een achterkant zo smerig, dat wil je niet weten.

Maar zoals gezegd: boeien. Zolang de temperatuur niet boven de 7 graden komt wil-ie toch nauwelijks roesten, dus tot die tijd hoef ik 'm ook niet te wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
TIGER79 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:13:
hehe ik heb dus een witte :P vorige eigen auto was ook wit en sindsdien ben ik helemaal verkocht :P ach jah de lexus is nu 2 dagen oud dus ziet er nog zeer goed uit... en als je wit neemt moet je eigenlijk zelf al aanvoelen dat ie wat vaker door de wasstraat moet :P
Door de wasstraat heeft nu alleen weinig zin, maar kan niet wachten tot ik er weer doorheen kan haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Ik wilde ook graag een witte, dat vond ik wel cool staan. Maaaaar, ik houd niet zo van het wassen van de auto dus heb ik voor een blauwe gekozen :) Mijn huidige auto is ook blauw, vuil valt dan net even iets minder snel op. Ik heb een witte motor en die blijf je poetsen! In het wit vind ik hem overigens wel het stoerst eruit zien.

Zodra ik de auto heb ga ik eens kijken naar de mogelijkheden voor een telefoonhouder (iphone), iemand ervaring met de brodit houders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hier staat een mooie roodbruine
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/caI1t9QmBfyEhsO4gyYJfxkE/full.jpg

bij het ophalen, ze hadden een verwarmde tent buiten opgezet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
THxZ0NE schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:43:
Zodra ik de auto heb ga ik eens kijken naar de mogelijkheden voor een telefoonhouder (iphone), iemand ervaring met de brodit houders?
Ik prop mijn telefoon gewoon in het "bakje" in het console. Past perfect en je kunt nog steeds het scherm zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Daar is dat bakje ook voor volgens de aflever-mevrouw-van-Lexus :+
Als je er wat watten indoet blijft hij nog mooi staan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
brilsmurfffje schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 12:25:
Hier staat een mooie roodbruine
[afbeelding]

bij het ophalen, ze hadden een verwarmde tent buiten opgezet :D
Ik zie er nog twee? ;)

Afbeeldingslocatie: http://cdn2-b.examiner.com/sites/default/files/styles/image_full_width/hash/f8/a7/f8a7cc570f5c4c647f89c07245caab7a.jpg

In Amerika zit dit gratis bij elke Lexus CT200h, die gaat in dat bakje ;). De meningen zijn wel een beetje verdeeld over die houder, maar vind het (mits goed werkt) wel een mooie oplossing.

[ Voor 33% gewijzigd door The Otherside op 09-02-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

The Otherside schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 13:23:
[...]

Ik zie er nog twee? ;)

[afbeelding]

In Amerika zit dit gratis bij elke Lexus CT200h, die gaat in dat bakje ;). De meningen zijn wel een beetje verdeeld over die houder, maar vind het (mits goed werkt) wel een mooie oplossing.
Ik vind dit ook wel een mooie oplossing. Zo zou ik tenminste ook de voeding aan kunnen sluiten aangezien die links onder zit. Zouden die dingen niet ergens los te krijgen zijn?
Enige nadeel is dat ik dan slecht bij de bediening van de stoelverwarming kan ;)

[ Voor 5% gewijzigd door rajackar op 09-02-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

THxZ0NE schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:43:
Ik heb de brodithouder die aan de linker A-stijl vastklikt. 10 seconden werk. Je moet alleen even het rubber van de deurafdichting optillen, clip ertussenprakken en vastklikken. Je kunt hem zeker in een gebied van 20cm op de A-stijl klikken, dus je kunt zelf kiezen hoe hoog en hoe ver de telefoon van je afstaat. Als hij vastgeklikt zit, zit hij zo ongeveer schroefvast (en dat zonder schroeven). Ik ben er dus uitermate tevreden over.

Verder nog een actieve houder voor mijn Galaxy S gekocht en de kabel via de brodit clip en in het deurrubber naar beneden geleid om vervolgens over de voetrem, achter het plastic van de stuurkolom naar de middenconsole te gaan. Die heb ik uit elkaar getrokken en de kabeltjes onder de sigarettenaansteker aangesloten. Dat aansluiten was wel een beetje frotten, maar uiteindelijk heb ik ze zonder solderen in de connector gekregen en het geheel met ductape geisoleerd. Zit stevig zat.

Van de kabel is nu alleen een klein stukje zichtbaar van het deurrubber naar de clip. Bijna niets dus. Daarbij heb ik gewoon nog de 12Volt aansluiting beschikbaar, al moet je mischien een beetje oppassen met de belasting als de telefoon erin zit.

Afbeeldingslocatie: http://www.pitstar.nl/WebRoot/Pitstardb/Shops/Pitstar/4DCD/299B/8599/EAFC/51AA/515D/3A62/DF11/804627-4%5B1%5D.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door sopsop op 09-02-2012 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
sopsop schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:05:
[...]

Ik heb de brodithouder die aan de linker A-stijl vastklikt. 10 seconden werk. Je moet alleen even het rubber van de deurafdichting optillen, clip ertussenprakken en vastklikken. Je kunt hem zeker in een gebied van 20cm op de A-stijl klikken, dus je kunt zelf kiezen hoe hoog en hoe ver de telefoon van je afstaat. Als hij vastgeklikt zit, zit hij zo ongeveer schroefvast (en dat zonder schroeven). Ik ben er dus uitermate tevreden over.

Verder nog een actieve houder voor mijn Galaxy S gekocht en de kabel via de brodit clip en in het deurrubber naar beneden geleid om vervolgens over de voetrem, achter het plastic van de stuurkolom naar de middenconsole te gaan. Die heb ik uit elkaar getrokken en de kabeltjes onder de sigarettenaansteker aangesloten. Dat aansluiten was wel een beetje frotten, maar uiteindelijk heb ik ze zonder solderen in de connector gekregen en het geheel met ductape geisoleerd. Zit stevig zat.

Van de kabel is nu alleen een klein stukje zichtbaar van het deurrubber naar de clip. Bijna niets dus. Daarbij heb ik gewoon nog de 12Volt aansluiting beschikbaar, al moet je mischien een beetje oppassen met de belasting als de telefoon erin zit.

[afbeelding]
Kijk aan, netjes zeg! Dit is een mooie optie mocht de "houder" in de middenconsole mij niet bevallen. Tussen het rijden / file ben ik nog weleens geneigt om mail te lezen, het lijkt mij wel wat lastig als de telefoon aan de a stil hangt nietwaar? In ieder geval een mooie optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Janken dit! ;( haha.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/7879365/IMG_1141.JPG
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/7879365/IMG_1140.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/7879365/IMG_1142.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Nog een paar nachtjes slapen, zondagmiddag dooit het met een beetje geluk: dan mag je em wassen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wel stoer alleen jammer dat die achteruitrijcamera zo snel vies wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Naar is dat ja.
Ik heb hem deze week bijna alleen stil staan dus toch maar ff gewassen maandag zodat al die troep er iig vanaf is en de lak niet beschadigt tijdens het vast vriezen.
Wel grappig dat het nu de enige glimmende auto is op de parkeerplaats ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
  • Laatst online: 08-09 22:19
Kan iemand me uitleggen hoe de dagrijverlichting precies functioneert? Deze blijft bij mij vraagtekens oproepen.

Ik heb deze via het settingsmenu automatisch ingesteld (dus de felle variant van de stadsverlichting bij voldoende licht: alleen de onderste rij ledjes aan). Met dit donkere weer moet alleen de zon erg gaan schijnen wil de verlichting overgaan op dagrijverlichting. Blijkbaar is er een andere lichtsensor voor verantwoordelijk dan diegene die de verlichting van het navigatiescherm regelt; die gaat namelijk veel sneller aan, en reageert waarschijnlijk ook op een lichtsensor in de auto. Soms helpt het om de lichten even uit en aan te zetten, dan blijft hij plotseling wel in dagrijverlichting. Erg apart.

Verder zag ik gisterochtend iemand zonder ledverlichting rijden. Deze kun je herkennen aan het feit dat er een onderbreking in de rij ledjes zit. Deze had echter bij dezelfde lichtomstandigheden wel de dagrijverlichting ingeschakeld, terwijl bij mij de volledige verlichting nog aan was. Kun je de dagrijverlichting ook handmatig instellen? Of kun je er invloed op uitoefenen door de gevoeligheid van de lichtsensor aan te passen?

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
Zartos schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:39:
Verder zag ik gisterochtend iemand zonder ledverlichting rijden. Deze kun je herkennen aan het feit dat er een onderbreking in de rij ledjes zit. Deze had echter bij dezelfde lichtomstandigheden wel de dagrijverlichting ingeschakeld, terwijl bij mij de volledige verlichting nog aan was. Kun je de dagrijverlichting ook handmatig instellen?
[...]
Ja, je kunt gewoon via de draaiknop op de richtingaanwijzer de dagrijverlichting kiezen, net zoals je dat bij een normale auto zonder sensor doet.
Of kun je er invloed op uitoefenen door de gevoeligheid van de lichtsensor aan te passen?
Ook dit kan, dit werd als het goed is aan je gevraagd op de "menukaart". Je kunt dit ook zelf instellen in het "settings" menu van de boordcomputer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Zartos schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:39:
Verder zag ik gisterochtend iemand zonder ledverlichting rijden. Deze kun je herkennen aan het feit dat er een onderbreking in de rij ledjes zit. Deze had echter bij dezelfde lichtomstandigheden wel de dagrijverlichting ingeschakeld, terwijl bij mij de volledige verlichting nog aan was. Kun je de dagrijverlichting ook handmatig instellen? Of kun je er invloed op uitoefenen door de gevoeligheid van de lichtsensor aan te passen?
Volgens mij is dat stadslicht op de lichtknop. Maar je kunt beter op automatisch laten staan. Mij is het een keer overkomen dat ik alleen met de ledjes in het donder naar huis ben gereden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
Wirf schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:51:
[...]

Ja, je kunt gewoon via de draaiknop op de richtingaanwijzer de dagrijverlichting kiezen, net zoals je dat bij een normale auto zonder sensor doet.
Dit is niet de dagrijverlichting, maar de stadsverlichting. Het verschil is dat de ledjes veel feller branden bij dagrijverlichting, wat ik veel mooier vind.
[...]

Ook dit kan, dit werd als het goed is aan je gevraagd op de "menukaart". Je kunt dit ook zelf instellen in het "settings" menu van de boordcomputer
De lichtsensor in het "settings" menu is volgens mij de lichtgevoeligheid van de sensor in de auto, die verantwoordelijk is voor het verspringen van de navigatie op dag- of nachtstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Ik heb mijn verlichting altijd op auto staan, dan staan de ledjes altijd aan eigenlijk.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Zartos schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:16:
[...]

De lichtsensor in het "settings" menu is volgens mij de lichtgevoeligheid van de sensor in de auto, die verantwoordelijk is voor het verspringen van de navigatie op dag- of nachtstand.
Hmm, dat moet ik eens uitproberen want hij springt nu al over als ik onder een viaduct door rij.
knakworst schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:57:
[...]

Volgens mij is dat stadslicht op de lichtknop. Maar je kunt beter op automatisch laten staan. Mij is het een keer overkomen dat ik alleen met de ledjes in het donder naar huis ben gereden...
Oops, dat is mij dus ook al eens overkomen. Niet bepaald handig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
rajackar schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:44:
[...]

Hmm, dat moet ik eens uitproberen want hij springt nu al over als ik onder een viaduct door rij.
Ik vrees dat hij dat bij veel viaducten blijft doen, aangezien het onder een viaduct vaak net zo donker is als in de schemering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Misschien dat je gelijk hebt maar de Lexus is wel erg gevoelig.
Mijn vorige Ford had deze functie ook maar het gebeurde eigenlijk nooit overdag onder een viaduct. Alleen in een tunnel en dan wil je het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Ik heb licht gevoeligheid op meest ongevoelig staan, bij korte viaducten blijft de dagrijverlichting gewoon aanstaan, bij wat langere viaducten gaat hij wel over naar zijn koplampen maar zodra je er onder vandaan komt sprint hij weer terug dus dat vind ik niet zo'n probleem.

Het lijkt overigens wel dat als je auto uit een goed verlichte garage komt en je rijd beetje de schemer in dat hij dan naar koplampen gaat, terwijl als je de auto in de schemer heb staan bij weg rijden blijft de dagrijverlichting wel branden. Het hangt een beetje van de overgang af heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:02
Over autowassen gesproken, ben afgelopen weekend terug gekomen van wintersport. En daar wordt je auto toch wel heel vies van :D

Direct in de wasstraat gezet toen ik thuiskwam, toen was die toch een stuk mooier weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Heeft iemand al eens geprobeerd de traction control uit te zetten in zijn/haar CT200h?
Came across this when doing some research for another thread. This might be useful for those wanting to disable traction control on CT. Instructions are similar to those for the IS posted above.

Maintenance Mode:
Perform the following steps from (1) through (4) in 60 seconds.
(1) Turn the power switch on (IG).
(2) Fully depress the accelerator pedal twice with park (P) selected.
(3) Fully depress the accelerator pedal twice with neutral (N) selected.
(4) Fully depress the accelerator pedal twice with park (P) selected.
(5) Check that "MAINTENANCE MODE" is displayed on the multi-information display.
(6) Start the engine by turning the power switch on (READY) while depressing the brake pedal.
(Done) Turn off car to disable.

**To disable Traction Control without keeping engine at idle. Do the same but three times for each.**
Op moment dat je de auto weer uit zet en daarna weer aan staat Traction Control gewoon weer aan. Iemand hier ervaring mee? >:)

[ Voor 10% gewijzigd door The Otherside op 13-02-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Je moet het dus 3x achter elkaar doen om het definitief te maken:
*To disable Traction Control without keeping engine at idle. Do the same but three times for each.**
Bij elke auto zal uitgezette TCS standaard weer aan staan bij een herstart, dus vind het al opvallend dat het kan ;)
Pagina: 1 ... 11 ... 33 Laatste