Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
Nu enkele dagen de 101 8GB in mijn bezit. Op zich erg tevreden over het apparaat. Hij is snel, browsen is super en alles waar ik 'm voor wil gebruiken werkt prima. Eerder klaagde ik over het touchscreen raster wat te zien was, onder normale belichting zie ik dit niet meer. Op mijn werk onder TL licht wel.

Één groot minpunt vind ik toch echt de kijkhoek. Een (donkere) film kijken is erg lastig, je moet 'm precies in de juiste hoek houden om het hele beeld goed te zien. Gek genoeg is de demo film en Big Buck Bunny prachtig te zien. Heeft ongetwijfeld te maken met het feit dat die filmpjes niet zo donker zijn. Ook irriteert het beeld mijn ogen in portrait mode, geen flauw idee waarom.

Oordeel: Leuk apparaat voor de prijs, kijkhoek laat te wensen over. Hoop toch dat er een iets beter tablet voor een leuke prijs op de markt komt binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 12:50
CLB schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:32:
Installeer je die 3rd party apps gewoon zelf.. in de TS staat welke het precies zijn?
EDIT: Of kun je nu bijvoorbeeld eBuddy niet meer installeren via AppsLib / Google Market?
Heel AppsLib staat in zijn geheel niet meer op de Archos... Heb net een Hard Rest (Aanknop + volume omhoog) en een format gedaan en fabrieks instellingen terug gezet. Zelfs dan komt er een melding "niet gevonden". Tevens zijn dan de standaard geleverde filmpies e.d. niet meer terug te vinden....

Edit: Met bovenstaande heb ik overigens niet zo'n probleem hoor, is alleen wel handig om te weten

Waar ik wel een probleem mee heb is de Accelerator
Spelletjes die daar gebruik van maken zijn totaal niet speel baar :(
Afbeeldingslocatie: http://droidandroidgames.com/wp-content/uploads/2010/09/labyrinth-3.png

Was me voor herinstallatie ook al opgevallen maar links/benedenen rechts/boven lijken wel omgekeerd te zijn in spelletjes...

Edit2:
Reactie @ CLB hier onder
Sorry, had nog niet op F5 gedrukt voordat ik ging editten |:(
Bedankt, dat wist ik niet.

[ Voor 32% gewijzigd door grolle op 26-11-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ajaa AppsLib installeert zich waarschijnlijk als je third party apps wil installeren..
Maar met die hard-reset heb je al je preloaded content weggegooid denk ik zo, jammer maar helaas...

EDIT: AppsLib is wel los te downloaden..
Alle andere applicaties (die 3rd party) zijn ook los te installeren.. Als je die fimpjes wilt? Iemand op Tweakers?

[ Voor 36% gewijzigd door CLB op 26-11-2010 13:37 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 18:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Heb de 101 sinds woensdag en Ik had niet gedacht dat een tablet zo'n leuk apparaat zou zijn!

Ik maak me alleen zorgen om het scherm. Rinkel schrijft in zijn review: "De responsiveness was na het starten echt om te huilen, bij het slepen van de iconen verloor ik deze elke keer onderweg. Dit werd na een tijd echter een stuk beter, en verdween uiteindelijk volledig."

Dit heb ik ook ervaren. Ik heb er in totaal maar een uurtje mee gespeeld, maar bij mij verbeterde de reactiegevoeligheid nauwelijks. Ik heb het scherm zeker tien keer opnieuw gecalibreerd.
Ook heb ik gemerkt dat de plek rond R toets van het onscreen toetsenbord vaak niet werkt. (Is het überhaupt mogelijk dat een deel van het touchscreen niet werkt?) Ik heb er niet zoveel vertrouwen in dit dat dit na verloop van tijd zal verbeteren of dat het opgelost gaat worden met een firmware update..

Omdat ik de HTC Legend bezit (ook met capacitief scherm en Android 2.1), had ik dezelfde vloeiende bediening verwacht. Dit is zeker niet het geval! De 101 lijkt van slag te raken van snelle en "lange" bewegingen. Maar zoals iemand al eerder in dit topic schreef, misschien is dit apparaat meer ontworpen om video's mee te kijken, te surfen en te lezen?

Maar verder... dit is een van de leukste gadgets die ik ooit heb gekocht! Weg met die loodzware en veel te hete laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
Oh en volgens mij is dit nog niet eerder genoemd, handig voor mensen die bijvoorbeeld al een USB lader voor in de auto hebben:

Uit de FAQ voor de ARCHOS 28, 32, 43, 70, 101 internet tablets op de Archos site:

Is it possible to charge the ARCHOS with a standard USB power adapter?
Yes. There are commercially available charger/adapters that plug into a wall outlet or your car cigarette lighter which have a USB port which will charge your device. Only purchase ones from a reputable brand. Some do not charge as well as others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
@Tadango LOL , Tanks :)

@Bad_Karma
Dat had ik in het begin ook. Alleen dan vooral met de linker bovenkant van het scherm. 1x terug gegaan naar fabrieksinstellingen en het was opgelost!

Lekker zo'n vrije dag, heb m'n 101 net aan de lader gedaan (8% over) nadat ik vanaf vanochtend 9 uur tot nu half 4 nagenoeg onafgebroken heb zitten spelen. Air trafic control is erg verslavend :) Ja ik ben wel zeer te spreken over deze gadget!!! Ik vind een 8 wel op z'n plek. En als je de prijs er bij mee rekent is wordt het een dikke 9

Iemand een sugestie voor een goede video player? Rocket speelt VOB bestanden maar voelt toch nog erg beta aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Bad_Karma: wat gebeurd er dan als je de Archos met een kabel aan de PC hangt? Neem aan dat hij dan ook de status charging krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:52

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Als je de 8GB versie neemt, kan je dan het geheugen uitbreiden met een sd kaartje naar 16 of 32 gb ?
Of krijg je er dan gewoon een aparte opslagkaart in je systeem erbij. ?

Is het verstandiger om de 16GB versie te nemen, of is 8GB ook genoeg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
grolle schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:30:
Iemand een sugestie voor een goede video player? Rocket speelt VOB bestanden maar voelt toch nog erg beta aan...
Ik gebruik altijd Rock Player, werkt zeer goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat denk je zelf... wat staat er in de eerste post van dit topic voor informatie... waarom zou dat er zijn?
En wat jij wilt met je 8GB ruimte of met je 16GB ruimte kan alleen jijzelf uitmaken... Ik vind 16GB zelfs weinig.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Via PC zag ik geen charging voorbij komen... ook niet zo gek gezien de accu vele malen groter is dan een telefoon accu en er een booster in zou moeten zitten om de spanning te verhogen voor het laden. Ik denk dat de 101 (en de 70 ook denk ik??) niet willen laden vanuit usb.... Ik heb de lader nog niet bekeken maar als dat iets van 12V is dan is een auto lader zo te vinden / maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zo te zien laad hij niet op wanneer hij via USB aan de pc hangt. Met een adapter heb ik het nog niet geprobeerd.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Questions & Answers is net gestart...

Heb je vragen over je Archos internet tablet of heb je oplossingen voor problemen van anderen?
Stuur me dan even een DM, zodat ik hier in deze Q&A ook het een en ander kan neerzetten.
:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatsoup
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:20
grolle schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:26:
[...]
Waar ik wel een probleem mee heb is de Accelerator
Spelletjes die daar gebruik van maken zijn totaal niet speel baar :(
[afbeelding]

Was me voor herinstallatie ook al opgevallen maar links/benedenen rechts/boven lijken wel omgekeerd te zijn in spelletjes...
Ik merk dit ook, ook bij raging thunder 2 (lite) stuurt hij continu, maar als ik de "bubble"(waterpas) download lijkt hij wel goed.
Ook heb ik een probleem met asphalt, deze vraagt om een sd kaart, en die zit er al in... kan nu niet doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

Janoz schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:58:
Zo te zien laad hij niet op wanneer hij via USB aan de pc hangt. Met een adapter heb ik het nog niet geprobeerd.
De 101 en 70 laden niet op via de micro usb aansluiting. Er zijn wel speciale kabels te vinden die usb naar powerconnector hebben, zodat je toch via usb kunt opladen.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 101 heeft ook geen micro-usb aansluiting, alleen de 70 heeft dat =)

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 26-11-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
101 geen micro usb?? Gek, daarmee heb ik hem toch echt op de pc aangesloten :) Hij heeft beiden ;) Ben benieuwd of beiden host functie ondersteunen.... mmh, van usb stick naar usb stick direct zou leuk zijn :)

Wat betreft de Q&A -> De kickstand heeft geen standen.. hij is geklemd en kan op elke positie worden gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

CLB schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:18:
De 101 heeft ook geen micro-usb aansluiting, alleen de 70 heeft dat =)
http://www.archos.com/man...tm#zzee_link_2_1285924320

Puntje 5, dat is toch echt een micro USB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm puike shit, dat staat niet bij de specs van de 101 genoemd namelijk..
Waarom zou je trouwens micro-usb EN usb in een tablet stoppen dan? Maar dat zal aan mij liggen...

En die kickstand.. hmm Archos geeft het echt zo aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatsoup
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:20
CLB schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:35:
Hmm puike shit, dat staat niet bij de specs van de 101 genoemd namelijk..
Waarom zou je trouwens micro-usb EN usb in een tablet stoppen dan? Maar dat zal aan mij liggen...

En die kickstand.. hmm Archos geeft het echt zo aan...
usb is om als host te dienen, micro-usb voor client aan je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Laat dat vraagteken maar weg :). 'grote' usb is voor de host functionaliteit, micro usb is de client functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm okee.. En bij de 70 is de micro wel weer de host.. Nja best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje die al eerder is gesteld door iemand, maar geen antwoord: hoe lang duurt het ongeveer totdat de batterij voor de eerste keer volledig is opgeladen? Hangt hier al meer dan drie uur aan de lader maar het batterijlampje knippert nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lepke
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-03-2017
Oeff... dat duurde inderdaad een eeuwigheid. Heb het niet bijgehouden, maar zeker méér dan drie uur... zal zo'n vijf uur zijn geweest voor hij aangaf dat de batterij opgeladen was.
Wellicht gaat het sneller als je 'm vaker oplaadt... dat moet bij mij nog blijken.
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 18:14:
Edit: in het boekje staat overigens dat, wanneer je de Archos aansluit op de charger, je moet kiezen voor 'alleen batterij opladen'. Die keus stond er bij mij niet bij, ging gelijk naar de installatiewizard.
Nu je het zegt: bij mij ging ie ook gelijk naar het installatiemenu. :?

[ Voor 43% gewijzigd door Lepke op 26-11-2010 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je Lepke, zal de komende twee uur dan maar niet meer naar het lampje kijken :-)

Edit: in het boekje staat overigens dat, wanneer je de Archos aansluit op de charger, je moet kiezen voor 'alleen batterij opladen'. Die keus stond er bij mij niet bij, ging gelijk naar de installatiewizard.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Hij moet dan ook wel twee accu's opladen ;)

Afbeeldingslocatie: http://netbooksreview.net/wp-content/uploads/2010/11/archos-101-battery.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iPad en Archos 70 en 101 naast elkaar:

Veel is het niet... Wordt bijna niks getest, maar zie je ze wel even alle drie bij elkaar =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Loveparade schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:17:
[...]
De 101 en 70 laden niet op via de micro usb aansluiting. Er zijn wel speciale kabels te vinden die usb naar powerconnector hebben, zodat je toch via usb kunt opladen.
De adapter levert 2A bij 5V, een USB poort levert maximaal 250mA. Misschien kan je wel via USB opladen, maar snel zal het niet gaan!
De stroomkabel past trouwens ook precies in de audioaansluiting 8)7
CLB schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 18:26:
[video]

Veel is het niet... Wordt bijna niks getest, maar zie je ze wel even alle drie bij elkaar =)
En je zien duidelijk dat het scherm van de 101 matig is. Zodra je boven de loodlijn komt slaan de donkere kleuren om.

[ Voor 30% gewijzigd door bredend op 26-11-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Opladen van lipo's gaat tot +/- 90% vrij snel maar daarna gaat het langzamer. Het kan best dat hij in 2,5 uur al 90+% vol is en dat de laatste 10% nog eens 2,5 uur duurt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
bredend schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 18:28:

De stroomkabel past trouwens ook precies in de audioaansluiting 8)7
Ha ha ha, klopt. Ik was aan het werk toen de postbode kwam, dus heb m'n vriendin gevraagd hem vast aan de lader te hangen.... Yub in de audio :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik merk net dat smb browsen werkt vanuit de music app naar windows xp werkstations, servers hebben 0 shares...... de andere apps crashen....... erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:41
CLB schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 18:26:
[video]

Het lijkt wel alsof de schermen van de 101 en de 70 andersom geplaatst zijn, maar kan me vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja filmpje is ook maar gaar, niet op een statief gefilmd, niet uit dezelfde hoek and so on..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
De accellometer doet het prima :) Net even hawx gespeeld, loopt prima...

Heb nog 146Mb vrij... kan asphalt met 70Mb niet installeren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de 70/8 nu ook voor het eerst aan het opladen, hij is nu al meer dan 12 uur aan het laden en nog steeds knippert het lampje niet, begin mij een beetje zorgen om te maken. :?

Zo na nog een uur te hebben gewacht, heb ik hem dan toch maar onder het laden voor het eerst aangezet en de de setup gedaan en kort daarna begon het lampje ook te knipperen.
Ik hoop wel dat hij in het vervolg korter over het laden doet want tjéé dat duurt wel erg lang zo.

Voor de rest is mijn eerste indruk van het apparaat erg goed, hij is wel wat zwaarder dan ik had gedacht maar dit draagt wel weer bij aan het stevige gevoel van apparaat. Het scherm is in het begin een beetje stroef maar dat verdwijnt al gauw naarmate je meer met je vingers overheen gaat en dus huidvet aanbrengt.
Het beeldscherm vindt ik super, erg helder en geen afzonderlijke pixels te zien. Het formaat van het apparaat vindt ik fantastisch, lekker groot scherm en toch nog heel portable hij past gewoon in een grote jaszak.
Kortom een super gadget om overal mee heen te nemen!

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LijkjeNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-06 13:40
zojuist me 70IT/8 binnen gehad en aan de lader gehangen, heerlijk apparaat lekker stevig zoals pullup al zeg wel zwaarder dan ik had verwacht.

gaan we is lekker mee knutselen straks ik hoop alleen wel dat hij eerder vol is als wat ik hier lees.... 5-12 uur opladen.. JIKES!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij had je hem beter eerst aan kunnen zetten en instellen gelijk toen je hem aan de lader deed. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
  • Laatst online: 22-04 21:46
Ik krijg hem van de week, dus alvast een vraagje:

Heeft iemand telthering met een blackberry 9700 bold al voor elkaar gekregen?

Ik heb op internet gelezen dat dat niet zou kunnen met de blackberry (via t-mobile met internet abbo)

Alvast bedankt

Reinier666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Wat voor tether methoden bied de 9700? Archos ondersteund bt pan en dun, en wifi. Usb drivers voor blackberry zal lastig worden misschien.... maar wie weet zijn die er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leslinho
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-07-2024
Heeft niemand moeite met die menubalk die permanent in beeld is?

Voorbeeld: Met Aldiko Ereader verdwijnen de laatste 2 text regels onder het menu. Leest nogal onprettig. Iemand een oplossing toevallig?? Versie uit appslib schijnt wel te werken. Toch blijft het een vervelend balkje. Laat m auto hiden en activeren met je powerbutton oid..

Ohja, om de gebruikservaringen te vergroten: Houd niet je telefoon met amoled scherm naast je reader.. Als ik me desire niet er naast heb vind het scherm best acceptabel maar zet ik me telefoon aan (zelfde skins) wordt ik toch een beeutje treurig :F

Update 2
Heeft iemand hier last van een slechte wifi verbinding? Zit thuis op een airport express, alles werkt prima behalve de tablet. Die verliest continu de verbinding (10 seconden aan, 10 seconden uit), zelfs als ik er praktisch naast zit.

[ Voor 68% gewijzigd door leslinho op 27-11-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Bestaat er ookal zoiets voor de Archos 70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X
  • Laatst online: 01-09 06:21

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

[b]leslinho schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:20

Update 2
Heeft iemand hier last van een slechte wifi verbinding? Zit thuis op een airport express, alles werkt prima behalve de tablet. Die verliest continu de verbinding (10 seconden aan, 10 seconden uit), zelfs als ik er praktisch naast zit.
Ik heb geen problemen met verbinding op mijn oude Asus wl500g router, ik heb gisteren een Netgear wndr3700 router besteld wegens beperkt wlan snelheid van Asus. Als Netgear geleverd wordt zal ik in de gaten houden hoe het daarmee gaat.

Heb je al een FW update geprobeerd op je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Mijn 101 8Gb werkt hier nu erg lekker. Snel Launcher Pro erop gezet, alle 3rd party zooi eraf gehaald en hij loopt aardig soepe.

Met de brightness op max vind ik het scherm niet heel erg veel slechter dan mijn Nexus one (AMOLED). Ook is de kijkhoek beter met een hogere brightness lijkt het wel!

Wel is de reflectie redelijk stevig, maar zo lang je niet direct onder een lamp zit is het wel goed te doen.

Vind het wel jammer dat er amper nog Tablet apps zijn.. Ik denk dat ik dit weekend en van de week maar even wat nieuwe apps ga maken die ik handig vind wat dit is knudde! Wat je wel ziet is of de makers goed kunnen bouwen of niet, mijn TreinTijden scaled gewoon hardstikke goed mee op bijna alle plekken, 1 puntje is hardcoded en is nogal klein.. Maar sommige apps zijn gewoon echt slecht :P

Ik wil nog een PDF reader met aantekeningen, een white board app en Active directory management app (voor op mijn werk ja ;P)

[edit]

En een email app net als op de iPad, met een overzicht en detail scherm in 1!

[ Voor 4% gewijzigd door Wiebbe op 27-11-2010 14:48 ]

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eef7260
  • Laatst online: 24-05 09:21
Heb absoluut geen wifi problemen , draait op 4 verschillende routers gewoon goed.

Eef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leslinho
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-07-2024
Reptile-X schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 14:31:
[...]
Heb je al een FW update geprobeerd op je router?
Doet die automatisch. K ga zo maar ff voor factory reset van de archos. Heb gister gespeelt met wat apps en denk dat er nog iets van een battery saver draait ofzo. Toen ik hem net opstartte internet via de hotspot had van desire ging alles goed. Problemen kwamen gister avond na het spelen met wat apps.
Wiebbe schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 14:46:
Mijn 101 8Gb werkt hier nu erg lekker. Snel Launcher Pro erop gezet, alle 3rd party zooi eraf gehaald en hij loopt aardig soepe.

Met de brightness op max vind ik het scherm niet heel erg veel slechter dan mijn Nexus one (AMOLED). Ook is de kijkhoek beter met een hogere brightness lijkt het wel!
Heb je gekeken met de standaard (kleurrijke) achtergrond die Launcer Pro levert?

[ Voor 34% gewijzigd door leslinho op 27-11-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28
Ik heb nu de 101 sinds donderdag. Kan nog niet zeggen dat ik erg tevreden ben.

1. De kijkhoek is echt niet te doen vind ik. kan op geen enkele manier het hele scherm bekijken zonder boven of onder complete verkleuring te hebben.

2. Ik heb heel vaak dat hij even een paar seconden niet reageert, dit wordt erger naarmate hij langer gebruikt is, lijkt dus door het geheugen te komen. Dit zou natuurlijk door froyo opgelost kunnen worden.
Vergeleken met mijn desire (draait 2.2, defrost rom) is het toch echt een behoorlijk verschil.

Voor de rest is een 10inch tablet wel ideaal om mee te browsen, mailen ed.

Zit nog wel te twijfelen of ik hem nog weer te koop zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
Ik deel de mening over de kijkhoek maar verder vind ik het een heel fijn apparaat. Hij draait bij mij super soepel. Voor het geld ben ik absoluut niet ontevreden. Ik overweeg wel binnenkort een ander tablet aan te schaffen maar ik heb in ieder geval iets om de tijd tot een betere tablet te overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd Mulder
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 12:44
Heb de Archos 101 8gb nu 1 dag, ervaring tot nu toe: Super (voor de prijs die je ervoor betaal)!

Het begon een beetje stroef met het touchscreen wat niet goed reageerde maar dit werd al snel beter, goede tip hierbij is niet te hard drukken, het scherm is heel gevoelig, en als je te hard druk dan registreert hij met name in het midden je vinger niet meer.

Kijkhoek is wel minder, maar niet veel minder dan mijn Dell laptop, maar het valt zo op denk ik doordat je met een tablet veel meer een variable kijkhoek heb door bewegingen. Als ik hem op tafel zet met de standaard (ideaal) toetsenbord en muis ervoor (met een usbhubje ertussen), dan vind ik het een heel stabiel en mooi scherm.

Inmiddels natuurlijk hem aan het ontleden (software matig dan). Met de z4root app kan je tijdelijke root access krijgen. Ze gebruiken zo te zien voor de hele range van A28 tot A101 dezelfde firmware (init.Axx.rc files in de root folder)

Alleen is het main-filesystem (/) readonly gemount met squashfs (een readonly fs), file staat in /mnt/system/androidmerged.squashfs.secure iemand hier ervaring mee?

Wat ik graag zou willen is de tiwlan.ini file aanpassen zodat ik kan verbinden met ad-hoc wifi netwerken en zo dus mijn android telefoon kan gebruiken voor internet toegang.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjoerd Mulder op 27-11-2010 17:00 . Reden: meer info squashfs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Wifi via mijn telefoon (sgs) met froyo werkt prima.... is ap mode dan.

Wifi werkt hier ook super. Na het opstarten duurt het soms 30sec maar verder altijd instant.

Accu is ook super :) gemiddeld 8-10% verbruik per uur, met +/- 40% brightness en 100% wifi. Scherm timeout staat op 10min dus continu aan eigenlijk :)

Logitech v470 bt muis werkt niet helaas, jammer. Hdmi out is 1280x720 en werkt goed maar de touchpad als muis is waardeloos. Dual mode zou beter zijn. Gaming werk ook op 720p :) Angry birds op 42inch is super. Ook 3D games gaan goed, Hawx draait netjes alleen de bediening is dan niet te doen.

Scherm is alleen ENORM gevoelig, niet pretig bij het typen... Instelbaar zou suped zijn. Ook een split keyboard zou erg helpen (Bij de 101 dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07 14:06
Zit nu ook al bijna een dagje te spelen met de A70 en ben er tot nu toe erg tevreden mee. Hoop wel dat Froyo nog wat extra snelheid gaat brengen.

De kijkhoek van de 70 is volgens mij een stuk beter dan die van de 101, aangezien ik geen klachten heb itt wat ik hier allemaal lees.

Ook het schalen levert geen problemen vanwege de native resolutie van 800x480
Ben nog wel op zoek naar een andere email client, zodat ik mijn, en mijn vriendin haar email netjes gescheiden kan houden, iemand ideeen?

[ Voor 8% gewijzigd door LoSBoL op 27-11-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Archos 70 binnen van Dixons vrijdag.
Heel leuk ding, vrijdag mijn geplande klusjes daardoor nogal lopen uitstellen...
Eerste indruk: Alles werkt, net zoals op mijn HTC Legend. Mail, pingchat. Vooral maps/latitude en twitdroyd pro met live preview zijn geweldig.
Maar! Froyo moet wel verbetering gaan brengen anders is het niet een apparaat dat je aan anderen laat zien om te tonen hoe leuk een tablet is. Erg veel lag en hangende apps. Het bewijs hiervoor is het programma SeePU dat in de bovenrand een balkje toont met de cpu load. Dat balkje staat regelmatig langdurig tegen de bovenkant zijn hoofd te stoten terwijl de tablet even nergens op reageert of tergend langzaam bezig is.
Oftewel: Ik hoop dat Archos de belofte van Froyo voor eind november waar maakt en dat het verschil maakt anders is het niets anders dan een tof fotolijstje dat ook kan twitteren en angry birds spelen (dat dan weer wel).

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
Als mijn scherm uit is geweest, is mijn wifi verbinding steeds weggevallen.

Bestaat hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bad_Karma schreef op zondag 28 november 2010 @ 12:06:

Wifi moet wel aangevinkt staan bij je instellingen, maar dat zul je wel gedaan hebben. Verder kun je een reset proberen op je router (uit en na 10 seconden weer aan). Daarnaast is het handig om Wifimanager te downloaden via de market. Mijn galaxy telefoon maakte soms ook slecht verbinding, met wifimanager een stuk sneller en beter.

@vmu Jammer dat je die ervaring hebt. Hier draait alles erg soepel. Heb al veel apps geinstalleerd, geen vertragingen bemerkt of hangende apps.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ BadzcKarma: Met het programma'tje 'Tasker' kun je wel instellen dat WiFi niet stopt als je scherm uitgaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel uitzoeken heb ik de keuze voor de Archos 70 gemaakt maar hij valt me onzettend tegen. Allereerst verbreekt hij steeds zijn wifi verbinding. Nu las ik dat dit een kwaal kan zijn van de Linksys WAG160N modem/router, maar met andere apparatuur heb ik daar geen last van. Je wilt niet weten hoeveel tijd ik al heb besteed om de A70 enigzins draaiend te krijgen. De firmware upgrade mislukt ook keer op keer, zelf het via de usb kabel overzetten van de firmware en installeren lukt niet, hij blijft na de reboot de oude versie aangeven. Het importeren van ebooks zonder DRM verrekt hij, wat wel goed ging was de installatie van Adobe Reader X voor pdf files: dit de perfecte pdf reader. Ook met de gApps4Archos.apk file weet hij geen raad, de ene keer kom ik op android market, de andere keer loopt de hele boel vast. De schermweergave is prima, evenals de gevoeligheid van het scherm. Toch vind ik 7" een te kleine maat, ik prefereer toch het iPad formaat. Voor mij is het een leerzame ervaring geweest, hij gaat maandag terug naar de leverancier en ik wacht op een echt goede tablet zonder kinderziektes en met goede software: toch de Adam of de iPad2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
je hoeft maar 1x die .apk te installeren en daarna staat de market gewoon op je device,
dus niet elke keer opnieuw installeren. En jij denkt niet dat elk product kinderziektes heeft..

[ Voor 18% gewijzigd door boppos op 28-11-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:05
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 12:37:
Na veel uitzoeken heb ik de keuze voor de Archos 70 gemaakt maar hij valt me onzettend tegen. Allereerst verbreekt hij steeds zijn wifi verbinding. Nu las ik dat dit een kwaal kan zijn van de Linksys WAG160N modem/router, maar met andere apparatuur heb ik daar geen last van. Je wilt niet weten hoeveel tijd ik al heb besteed om de A70 enigzins draaiend te krijgen. De firmware upgrade mislukt ook keer op keer, zelf het via de usb kabel overzetten van de firmware en installeren lukt niet, hij blijft na de reboot de oude versie aangeven. Het importeren van ebooks zonder DRM verrekt hij, wat wel goed ging was de installatie van Adobe Reader X voor pdf files: dit de perfecte pdf reader. Ook met de gApps4Archos.apk file weet hij geen raad, de ene keer kom ik op android market, de andere keer loopt de hele boel vast. De schermweergave is prima, evenals de gevoeligheid van het scherm. Toch vind ik 7" een te kleine maat, ik prefereer toch het iPad formaat. Voor mij is het een leerzame ervaring geweest, hij gaat maandag terug naar de leverancier en ik wacht op een echt goede tablet zonder kinderziektes en met goede software: toch de Adam of de iPad2?
Hmmm jammer dat je dat zo hebt, ik ervaar echt het tegenovergestelde op mn 101, voor dat wifi is hier net een oplossing gegeven en met launcher pro werkt hij erg snel hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartske schreef op zondag 28 november 2010 @ 14:18:
[...]

Hmmm jammer dat je dat zo hebt, ik ervaar echt het tegenovergestelde op mn 101, voor dat wifi is hier net een oplossing gegeven en met launcher pro werkt hij erg snel hoor
Ik baal er zelf ook enorm van, ik heb diverse tablets in de handen gehad en de Archos 70 leek de beste.
Mijn wifi knalt er overigens spontaan iedere keer uit, dat probleem staat los van of het scherm uit is geweest.

En Boppos, ik weet dat ik gApps4Archos.apk maar 1x moet installeren maar na de firmware upgrade perikelen moest ik de 3rd party software iedere keer opnieuw installeren. Als hij nu al niet de laatste firmware kan downloaden of apart via usb kan installeren, dan hou ik mijn hart vast voor versie 2.2.
Kinderziektes zijn overkomelijk en te verhelpen, dit is m.i. een produkt wat niet goed genoeg uitontwikkeld is. Gezien de reputatie van Archos met dergelijke devices had ik anders verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik reageerde als Boppos (is de account van een vriend van me, die nog ingelogd was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
  • Laatst online: 22-04 21:46
Tadango schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:01:
Wat voor tether methoden bied de 9700? Archos ondersteund bt pan en dun, en wifi. Usb drivers voor blackberry zal lastig worden misschien.... maar wie weet zijn die er.
Al sla je me dood, ik heb net wel voor mijn werk een windows 7 minilaptoppie via bluetooth online gekregen via een htc (windows mobile) ....dat ging echt met 5 minuten en werkt prima.

Nu prive dadelijk nog mijn BB bold aan de nieuwe archos 101 ;)

Ik ga eens even googlen wat die BB allemaal kan in dat opzicht.

Reinier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28
Het lijkt wel als mijn archos ineens veel soepeler draait. Een voorbeeld hiervan is dat de notificatiebalk nu vloeiend en direct naar beneden schuift. Dit ging eerst schokkerig traag en met een vertraging van 1 tot 2 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
kipfel schreef op zondag 28 november 2010 @ 16:26:
Het lijkt wel als mijn archos ineens veel soepeler draait. Een voorbeeld hiervan is dat de notificatiebalk nu vloeiend en direct naar beneden schuift. Dit ging eerst schokkerig traag en met een vertraging van 1 tot 2 seconden.
Wat heb je gedaan dan? Een reboot helpt vaak ook.

Als je een wifi netwerk toevoegd dan heb je een optie om stroombesparend uit te zetten. Doe je dat niet dan kan dat zijn dat bij scherm uit ook wifi uit gaat.

Heeft iedereen de slaapstand al ondekt? Werkt echt super. Hij is dan binnen 2 sec weer actief en gebruikt zogoed als geen stroom. Met scherm uit en wifi aan en 2 push accounts is het ongeveer 2.5% accu per uur. Slaapstand is dan ideaal als je hem even niet gebruikt (s nachts bv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Komt omdat Android de eerste dagen even moet gaan lopen / indexeren, net als Windows =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 15:18:
[...]

,,,,maar na de firmware upgrade perikelen moest ik de 3rd party software iedere keer opnieuw installeren.
Vraag me af waarom je een update hebt gedaan? Bij mij geeft hij aan dat de firmware up to date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
Bad_Karma schreef op zondag 28 november 2010 @ 12:06:

Oplossing al gevonden:

Onder wifi instellingen je eigen toegangspunt lang indrukken en vervolgens wachtwoord wijzigen kiezen. In het scherm dat je hierna ziet kun je de energy saving uitzetten.

Voor mensen die problemen met het wegvallen van de verbinding ervaren: de wifi ontvangst lijkt niet zo goed te zijn. Misschien je modem op een andere plek zetten of een wifi repeater (signaalversterker) aanschaffen?

[ Voor 4% gewijzigd door Bad_Karma op 28-11-2010 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanleen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 17:56
Heeft iemand enige inside info over de Froyo update? Ik heb mijn 70 sinds donderdag, maar ik wacht met het installeren van veel apps tot Froyo, omdat alles wat je geinstalleerd hebt er dan af moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
@Hermanleen
Waarom wachten? Je kunt nu mooi spelen en testen. Alle junk apps ga je dadelijk op je final niet installeren. Plus als je Appbrain download kun je een mooi overzichtje maken met welke apps je geïnstalleerd hebt zodat je ze later makkelijk weer terug kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad.. Tevens heb ik op mn mobiel ook nooit alles opnieuw hoeven installeren van 2.0 naar 2.1 enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed1987
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-08 11:47
Bad_Karma schreef op zondag 28 november 2010 @ 19:49:
[...]

Oplossing al gevonden:

Onder wifi instellingen je eigen toegangspunt lang indrukken en vervolgens wachtwoord wijzigen kiezen. In het scherm dat je hierna ziet kun je de energy saving uitzetten.

Voor mensen die problemen met het wegvallen van de verbinding ervaren: de wifi ontvangst lijkt niet zo goed te zijn. Misschien je modem op een andere plek zetten of een wifi repeater (signaalversterker) aanschaffen?
Airport express zit op nog geen meter afstand van me.. Lijkt me niet echt de oplossing. Wifimanager lijkt enige verbetering te brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Crashed1987 schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:13:
[...]
Airport express zit op nog geen meter afstand van me.. Lijkt me niet echt de oplossing. Wifimanager lijkt enige verbetering te brengen
En dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn, ga maar eens wat verder er vandaan zitten; )

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LijkjeNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-06 13:40
ik ben zo blij met me A70IT vooralsnog werkt alles zoals ik het wil en heb ook nog geen vastlopers of wifi probs gehad vond het wel eng om dat hier te lezen :( naja heb hem nu een vol weekend in het gebruik en bevalt prima

bluetooth tethering tussen htc magic (cyanogenmod 6.0.0) en me A70IT werkt ook geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

heb van het weekend even kunnen kijken naar een toshiba folio 100 en vooral de matige inkijkhoek viel me behoorlijk tegen. Hoe is de inkijkhoek van de Archos (zowel de 101 ls de 70)? Ik heb nog steeds een 101 in order staan maar na dit weekend begin ik zwaar te twijfelen of ik zo'n apparaat nog wel wil hebben. Ik ken android en ik weet hoe ik er mee om moet gaan maar wat die folio liet zien, diep diep triest.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Voor 2x de prijs waar de 101 nu voor gaat wil de fabrikant er wel een minder triest scherm op zetten.

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand geprobeerd een portable harddisk aan de micro usb van de Archos 70 te hangen. Enig idee welke external HD er werkt. Want micro-usb heeft niet al te veel vermogen.
Ik heb zelf drie merken 2,5"ext HD's, maar de samsung S1 leek me ook wel leuk voor erbij en is ook lekker klein om mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel Duits maar toch even posten...
Eerst de Archos 70...

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=nUpI5RpJpMo&feature=mfu_in_order&list=UL]

En dan de 101...

Hij heeft ze dus allebei getest / gereviewd, of hij vergelijkingen maakt, geen idee, heb nog niet alles gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Net een 32GB microSDHC besteld voor mijn Archos, ik ben benieuwd of het probleemloos gaat werken, er is weinig informatie over het maximum grotte van micro SD kaart die je mag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SDHC compatible.. Dus 32GB moet gewoon werken hoor.
Waar heb je dat kaartje besteld en voor welke prijs? eBay of gewoon in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Ik koop best veel via ebay maar geen geheugen kaarten meer, slechte ervaringen met kaarten via ebay.

Kaart is van Sandisk en besteld bij goedkoopste winkel uit pricewatch:
pricewatch: Sandisk microSDHC 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 09:19
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 15:18:
[...]

Ik baal er zelf ook enorm van, ik heb diverse tablets in de handen gehad en de Archos 70 leek de beste.
Mijn wifi knalt er overigens spontaan iedere keer uit, dat probleem staat los van of het scherm uit is geweest.

En Boppos, ik weet dat ik gApps4Archos.apk maar 1x moet installeren maar na de firmware upgrade perikelen moest ik de 3rd party software iedere keer opnieuw installeren. Als hij nu al niet de laatste firmware kan downloaden of apart via usb kan installeren, dan hou ik mijn hart vast voor versie 2.2.
Kinderziektes zijn overkomelijk en te verhelpen, dit is m.i. een produkt wat niet goed genoeg uitontwikkeld is. Gezien de reputatie van Archos met dergelijke devices had ik anders verwacht.
Ik had ook wat Wifi problemen, pakte m'n router thuis niet altijd, echter het programma Wifi Manager geinstalleerd en sindsdien lijkt het helemaal goed te gaan. Widget op je home screen en klaar.

Iemand al een (goedkope)usb lader gevonden? Dus van USB naar de oplaadplug van de Archos?

Voor de rest bevalt hij me prima. (archos 70) Heb wel het idee dat na installatie van de market en dus automatich andere google apps hij flink wat meer geheugen gebruikt (voor dingen wat ik niet gebruik, oa gtalk, gmail, calender).

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Wie gebruikt de Slaap modus? ik was vanacht erg verbaasd. In slaap modus zou hij uit moeten staan en zouden alle applicaties in pauze moeten staan. Wifi edg staat dan natuurlijk ook uit. Lampje gaat ook echt uit dus veel kan er niet meer aan staan. Toch werd ik wakker van de email notificatie.......... he? Ding staat toch uit? (om niet wakker te worden onderandere) Vanochtend stond hij ook nog netjes in slaap stand... Zou hij in slaapstand toch nog af en toe aan gaan? Moet haast wel, hoe kan hij anders nieuwe email ontvangen? :)

Heeft ook wel voordelen. In slaapstand is het stroom verbruik haast 0, als hij dan toch af en toe nieuwe email checks doet dan is dat wel mooi, als het niet 's nachts in dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:21
Hoe activeer je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Laatst online: 07:56
Via de start/uit knop, tweetal seconden induwen,
selecteer uitschakelen, van de drie mogelijkheden selecteer dan slaapstand. Andere opties zijn opnieuw starten of uitschakelen.

[ Voor 8% gewijzigd door lukadad op 29-11-2010 09:47 ]

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
lukadad schreef op maandag 29 november 2010 @ 09:43:
Via de start/uit knop, tweetal seconden induwen,
selecteer uitschakelen, van de drie mogelijkheden selecteer dan slaapstand. Andere opties zijn opnieuw starten of uitschakelen.
En wat is het verschil met 'gewoon' stand-by? Dus gewoon de aan/uit knop 1 keer kort induwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Ik meen een soortgelijk verschil als tussen hybernate en standby op de pc, bij standby draait het systeem op zeer laag verbruik en worden een aantal componenten uitgeschakeld, waar bij hybernate de huidige staat van het apparaat wordt opgeslagen en hij helemaal afsluit.

Wellicht staat er in slaapmodus toch een timer om periodiek voor mails ed te checken?

[ Voor 14% gewijzigd door PeterSelie op 29-11-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks enkele mindere ervaringen die ik hier lees, bevalt de Archos 70 mij boven verwachting. Het scherm, de snelheid, verbindingen lopen allemaal als een tiet. Wel zijn een aantal apps belangrijk om je hierin te ondersteunen. Ze zijn ook wel eerder genoemd, maar vooral Launcher pro, Taskkiller en Wifi manager moet je eigenlijk gewoon hebben. Ook wil ik adviseren om niet tegelijkertijd allemaal apps te installeren, vooral apps die je nog niet kent. Sommigen kunnen gewoon invloed hebben op je systeem en kun je daarna beter verwijderen. Welke app dit is, is gemakkelijker uit te vinden wanneer je ze afzonderlijk installeert. De slaapstand is inderdaad ook erg fijn, je slaat het opstartscherm over en bent direct weer op je homescreen en het verbruikt nauwelijks batterij. De batterijduur is zowiezo een verademing na een laptop die je niet langer dan een uur kunt gebruiken zonder op te laden. Tot slot vind ik persoonlijk het formaat van de 70 erg prettig, zowel thuis op de bank als ook het gemak om hem mee te nemen.
Al met al een zeer tevreden gebruiker d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Er lijkt dus nog iets van een timer te zijn in sleep mode maar wat.... zoals ik het lees kan software hem nooit uit sleep mode halen, en alle timers lijken me software. Ik zal vanavond eens kijken of ik hem nog kan pingen, ik verwacht van niet.

Moderne laptop gaat ook snel 4 uur mee op accu maar dat is toch een stuk minder dan 10 uur van de 101, haalt de 70 ook zoiets? Kan een kleinere accu in zitten maar ook een kleiner scherm dus iets zuiniger.

Wifi manager heb ik nog geen noodzaak in gezien, wat heeft die voor voordelen?

Task manager zit er ook in standaard, system monitor? Die gebruik ik om dingen af te sluiten als hij iets trager wordt of niet in sleep mode wil...

[ Voor 47% gewijzigd door Tadango op 29-11-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taskkillers zijn echt funest voor Android en heb je dan ook totaal niet nodig...
Wel of geen task killer? & Taskkillers en Battery Savers: waarheid of leugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hermanleen schreef op zondag 28 november 2010 @ 19:57:
Heeft iemand enige inside info over de Froyo update? Ik heb mijn 70 sinds donderdag, maar ik wacht met het installeren van veel apps tot Froyo, omdat alles wat je geinstalleerd hebt er dan af moet.
Op ArchosFans gaan er geruchten dat Froyo 2.2 een deze dagen uitkomt. De topic starter "Charbax" is momenteel een 2.2 beta aan het testen...

Net geprobeerd een 4 GB 720p film met usb over te kopiëren van mijn pc, ging helaas niet omdat er te weinig ruimte zou zijn?! Hetzelfde bestand kopiëren over wifi gaat wel goed, duurt alleen wel even een tijdje..., kleinere files van 2 GB over usb is geen probleem.

Daarnaast updaten de archos muziek en film widget niet goed, niet alle gevens worden daar weergegeven.
Ook niet als de media opnieuw gescanned word. Iemand hier al tegen aan gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanleen
Ik heb 2 vraagjes voor de Archos 70, wie helpt mij?
1. begrijp ik het goed dat als je Appbrain geinstalleerd hebt, je Android Market niet meer nodig hebt?
2. Ik krijg na iedere reboot een complete rebuild van de multimedia bibliotheek. Hoe voorkom ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1. Klopt inderdaad
2. Reboot? Wat voor reboot? Helemaal uit en aan? Of na even de powerknop ingedrukt te hebben?

@ phoboz: Charbax test al nagenoeg een maand de 2.2 build.. zie ook z'n filmpjes op YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanleen
Nee een complete reboot, ook niet na een "deep sleep".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:32:
[...]

Op ArchosFans gaan er geruchten dat Froyo 2.2 een deze dagen uitkomt. De topic starter "Charbax" is momenteel een 2.2 beta aan het testen...

Net geprobeerd een 4 GB 720p film met usb over te kopiëren van mijn pc, ging helaas niet omdat er te weinig ruimte zou zijn?! Hetzelfde bestand kopiëren over wifi gaat wel goed, duurt alleen wel even een tijdje..., kleinere files van 2 GB over usb is geen probleem.

Daarnaast updaten de archos muziek en film widget niet goed, niet alle gevens worden daar weergegeven.
Ook niet als de media opnieuw gescanned word. Iemand hier al tegen aan gelopen?
Komt dat 4GB probleem misschien om dat het geheugen zo geformateerd is dat het geen grote bestanden aankan? Ik zal anders wel eens proberen om er een 4GB iso op te zetten kijken of het bij mij wel lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hermanleen schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:04:
Nee een complete reboot, ook niet na een "deep sleep".
Lijkt me logisch toch.. Apparaat denkt dat er misschien nieuwe media op is gezet, dus totale rescan..
Bartske schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:04:
Komt dat 4GB probleem misschien om dat het geheugen zo geformateerd is dat het geen grote bestanden aankan? Ik zal anders wel eens proberen om er een 4GB iso op te zetten kijken of het bij mij wel lukt
Dacht ik ook aan, maar via WiFi kan het er wel op.. dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeBBaN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-01 13:17
CLB schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:35:
Taskkillers zijn echt funest voor Android en heb je dan ook totaal niet nodig...
Wel of geen task killer? & Taskkillers en Battery Savers: waarheid of leugen?
Als ik hier even een kleine toevoeging aan mag maken. Ik gebruik een handmatige taskkiller op mijn Android smartphone. Er wordt bij mij dus niks automatisch "gekilled".

Wat ik namelijk merk is dat soms applicaties niet afsluiten en dan op de achtergrond aan blijven staan, zoals de browser, voice search, sommige spelletjes en applicaties, etc.

Met wat kleinere applicaties is dat niet zo erg, maar het gebeurt ook wel eens dat een "3D" spel aan blijft staan en pak'em beet 50 MB geheugen verbruikt. En dat is duidelijk merkbaar in de performance van mijn smartphone. Door dit spel handmatig te sluiten via een taskkiller, loopt mijn systeem weer soepel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

@WeBBaN Vanaf versie 2.1 Android is dat echt niet meer nodig, Android sluit die applicaties zelf af wanneer er behoefte is om geheugen vrij te maken. Door het zelf met een Taskkiller te stoppen, raakt je OS vervuild en zal na verloop van tijd het geheel alleen maar instabieler en trager worden, omdat je processen maar deels laat stoppen.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeBBaN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-01 13:17
Ik heb een Samsung Galaxy S met (vooralsnog) Android 2.1.
Samsung levert zelfs al standaard een (handmatige) taskkiller mee met deze telefoon, welke by default op je homescreen wordt gezet.

En ik merk echt dat sommige resource intensieve applicaties blijven hangen en mijn SGS daardoor trager wordt. Dit is te merken in het "stroperig" worden van de telefoon. Het sliden tussen homescreens hapert, een menu openen hapert, knoppen aanraken levert een delay van 1 á 2 seconden op, etc. Na het handmatig "killen" van zo'n applicatie loopt dit allemaal weer soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Toch kan ik niet zonder de task killer omdat bv msn talk blijft draaien en dan gaat hij niet in sleep mode..... is toch wel nodig dan ;)

Op mijn telefoon met 2.2 doe ik het ook graag want soms verbruikt een afgesloten taak toch nog cpu, en dus accu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
CLB schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:48:
1. Klopt inderdaad
2. Reboot? Wat voor reboot? Helemaal uit en aan? Of na even de powerknop ingedrukt te hebben?
1 is niet helemaal waar.. Volgens mij (hier in ieder geval) stuurt appBrain je door naar de default market wanneer je kiest een product te downloaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat heb ik nog nooit ondervonden =)

Pagina: 1 ... 5 ... 24 Laatste