Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
En van de zijkanten zijn de Archos en Folio schermen niet zo slecht. Je kunt best met z'n tweeën of drieën een filmpje kijken.
Voor degenen die graag een grotere opslag willen bij hun 101 is wellicht de Samsung S1 mini een goede oplossing. Dat is een 1,8 inch HDD-tje die kleiner en lichter is (91 gram) dan mijn mobieltje (HTC-Hero). Bij Saturn is de 200 Gbyte uitvoering (bijv. genoeg voor 100 uur film) in de aanbieding voor € 55,-. Deze heeft één USB kabeltje voor signaal en voeding. Ik vermoed dat deze ook weinig vermogen gebruikt zodat deze op de Archos 101 (en 70) goed gebruikt kan worden. Ik gebruik hem momenteel bij mijn netbook (in afwachting op de Archos 101).
Een test geeft aan: That Samsung's 1.8" hard drive is rather fast compared to sticks or memory cards.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 11:10 ]
Hi,
Sorry, we have no plan yet.
Our nearest size is 223.9 mm x 126.5 mm (GiGABYTE Touch Note T1028)
Please check if this size would be fit.
Thanks& Best Regards,
Screenprotector.nl kon mij geen screen protector leveren helaas. Zij zeiden dat ik Brando in de gaten moest houden.
Ik heb de Brando besteld. Hopelijk komt ie snel.
-
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik zie ook dat in de loop van vandaag de grotere ketens als Dixons en Dynabyte ze nu ook op voorraad hebben.
Ik zelf heb besteld bij laptopleader.nl.
Dat wordt morgen weinig werken ben ik bang
GerkeP
Ook besteld daar, laat hem op mijn werk afleveren, dat wordt dus ook weinig werken.. als de postbode op tijd isLoveparade schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:06:
Zo, vandaag dan de 101 besteld in de 8 GB versie, heb hier toch nog een 32 GB Sandisk liggen.
Ik zie ook dat in de loop van vandaag de grotere ketens als Dixons en Dynabyte ze nu ook op voorraad hebben.
Ik zelf heb besteld bij laptopleader.nl.
Dat wordt morgen weinig werken ben ik bang
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Dit is wel op de Archos 70, maar vanaf 04.40 zie je het:SoaDmaggot schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:22:
Aangezien er nu toch een aantal zijn die ´m intussen hebben liggen:
zou iemand eens een kort stukje (filmpje) willen plaatsen met betrekking tot het kijken van eBooks?
In landscape werkt het niet helemaal op en top, dat komt door die 4 buttons die op het scherm staan...
Uit de TS:
Kan iemand die er al eentje heeft dit laten zien in een filmpje?De fabrikant heeft vier eigen applicaties gemaakt die het op de tablets meelevert.
Deze zijn gericht op het afspelen van multimediabestanden zoals muziek, video en foto's.
Die videoplayer en muziekplayer ken ik wel, maar die foto's? En wat is er nog meer?
In het bovenstaande filmpje zie ik op 05.16 bijvoorbeeld een hele vette screensaver.. maar wat nog meer?
[ Voor 31% gewijzigd door CLB op 24-11-2010 00:16 ]
Overigens lijkt het niet helemaal met de buttons te maken te hebben, aangezien de linker kant in landscape ook niet helemaal lekker aligned. Misschien dat de app niet helemaal lekker om kan gaan met de verhoudingen van het scherm en daardoor de boel niet ver genoeg slide?
Dat is dus iets dat de toekomst uit moet gaan wijzen.
Net gebeld, was nog niet verstuurdSt@m schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:18:
[...]
Ook besteld daar, laat hem op mijn werk afleveren, dat wordt dus ook weinig werken.. als de postbode op tijd is
GerkeP
Ik heb hem net een kwartier binnen. Ligt nu aan de oplader. Helaas zometeen een vergadering.. dus dat wordt vanmiddag verder prutsen. Eerste indruk is goed. Degelijk apparaat en voelt lekker soepel (begrepen dat het nog beter wordt met launcher pro). Kijkhoek is niet "je van het" dat klopt wel. Maarja.. leuk speelgoed zo op het eerste gezicht.Loveparade schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:42:
[...]
Net gebeld, was nog niet verstuurd, komt nu pas morgen
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ja, heb ik ook. Maar ja, enorm nadeel.. het is te zien vanuit bepaalde hoeken ja.JJerome schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:07:
Zojuist ook mijn exemplaar ontvangen van Dixons. Apparaat voelt goed, reageert super. Enige enorme nadeel wat ik heb is dat het raster heel erg duidelijk zichtbaar is vanuit bepaalde hoeken en op donkere achtergronden. Is dit normaal? Ik hoor hier niemand anders over klagen.
Net getest zodat het meisje RTL gemist kan kijken en het werkt prima. Xscope browser op ipad gezet en gaan met die banaan. Archos 101.Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 18:02:
[...]
Nee dat is de mobiele versie. De links die ik je gaf zijn eigenlijk voor de iPad. Maar met de xscope browser zou je die moeten kunnen aanroepen.
[ Voor 36% gewijzigd door St@m op 24-11-2010 12:13 ]
Iemand overigens al ervaringen met een keyboard erbij? Ik vind het volgende er wel leuk uitzien:

[ Voor 56% gewijzigd door PeterSelie op 24-11-2010 12:27 ]
Iemand toevallig foto's?
Ik zit overigens hier nu op me werk onder een zooi felle TL lampen, wanneer je geen lichtbron er recht op hebt schijnen zie je het bijna niet meer, door het licht zie je de "lijnen" weerkaatsen.
[ Voor 90% gewijzigd door JJerome op 24-11-2010 12:32 ]
In een case met een bluetooth keyboardje lijkt het me ook wel relaxt inderdaad. Zo'n uitschuifbaar toetsenbordje is het ook net niet op een 7". Ik heb het op een HTC Shift en het ding is best zwaar (als je het als tablet ziet, al komt dat ook omdat er twee computers in dezelfde behuizing zitten). Die HTC Shift is eigenlijk te vroeg uitgebracht want op papier is het een perfect ding wat je als tablet en laptop kunt gebruiken maar in de praktijk is het geen van beiden (te langzaam als laptop en een te klein toetsenbord, en te zwaar als tablet en een veel te beperkt geheugen zodat je niks kan installeren).Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:32:
[...]
De Dell Duo is meer een mini laptop met een kantelbaar scherm en geeft een heel andere ervaring dan een tablet. Je kunt ook kiezen om er een bleutooth keyboardje bij te kopen en samen in een case te doen. Persoonlijk denk ik dat je spijt krijgt of je moet echt op zoek zijn naar een handzamere minilaptop.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Ik heb een paar dagen een 101 in huis gehad. Ik had inderdaad problemen met de PDF's. Worden op zich wel goed getoont, maar als je ze instelt op pagina breedte dan krijg je kleine pdfjes. Liet je ze op volledig scherm zien dan werd alles erg uitgerekt.[ik zit een beetje te twijfelen tussen de 101 en de iPad. Het voordeel van de iPad lijkt me de 4:3 verhouding van het scherm, dit lijkt me misschien iets meer geschikt voor het lezen van boeken/documenten...
Om deze reden heb ik um weggedaan. Zoek inderdaad ook iets van 4:3 maar dan wat goedkoper dan de iPad.
Ik ben helemaal up en running met mijn archos 101 16gb. Tot nu toe uiterst tevreden!
Aantal PDF's hier te vinden:DiMacho schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:59:
@chainzz heb je een voorbeeld pdf om te testen?
Ik ben helemaal up en running met mijn archos 101 16gb. Tot nu toe uiterst tevreden!
http://www.pdfpictures.com/ebrochures.html
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:53:
[...]
Ik heb een paar dagen een 101 in huis gehad. Ik had inderdaad problemen met de PDF's. Worden op zich wel goed getoont, maar als je ze instelt op pagina breedte dan krijg je kleine pdfjes. Liet je ze op volledig scherm zien dan werd alles erg uitgerekt.
Om deze reden heb ik um weggedaan. Zoek inderdaad ook iets van 4:3 maar dan wat goedkoper dan de iPad.
Verwijderd
Ik wist (dom) niet eens wat een Mifi was, maar nu ik het opgezocht vraag ik me af wat het voordeel is t.o.v. thethering met een mobiele telefoon. Een Mifi is best prijzig. Ik gebruik nu mijn HTC Hero voor 3G Internetten. Dat gaat razendsnel en kost me (binnen Nederland) niets extra. En in het buitenland kost het wel extra, maar daar zou ook een pre-paid in mijn (simlockloze) Hero kunnen doen. Of zie ik nu iets over het hoofd?Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 00:00:
Tip: naast de Archos heb ik een Mifi besteld met daarbij een prepaid internet simcard. Ideaal voor op vakantie, in de auto met kinderen, etc.. Daarnaast kun je in het buitenland ook eventueel een prepaid kopen en ook daar zonder problemen online gaan.
Verwijderd
Ik heb zo'n keyboard (Aldi), maar dan zonder Bluetooth). Lekker licht, typt redelijk (niet meer dan dat) maar goed bruikbaar bij een Tab. Weet je ook wat het merk/type van deze BlueTooth uitvoering is en waar te koop?SoaDmaggot schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:23:Iemand overigens al ervaringen met een keyboard erbij? Ik vind het volgende er wel leuk uitzien:
[afbeelding]
Je creeert een WiFi hotspot voor 5 apparaten, kan handig zijn...Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:50:
Ik wist (dom) niet eens wat een Mifi was, maar nu ik het opgezocht vraag ik me af wat het voordeel is t.o.v. thethering met een mobiele telefoon. Een Mifi is best prijzig. Ik gebruik nu mijn HTC Hero voor 3G Internetten. Dat gaat razendsnel en kost me (binnen Nederland) niets extra. En in het buitenland kost het wel extra, maar daar zou ook een pre-paid in mijn (simlockloze) Hero kunnen doen. Of zie ik nu iets over het hoofd?
De afbeelding is klikbaar, kom je bij DealExtreme uitVerwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:55:
[...]
Ik heb zo'n keyboard (Aldi), maar dan zonder Bluetooth). Lekker licht, typt redelijk (niet meer dan dat) maar goed bruikbaar bij een Tab. Weet je ook wat het merk/type van deze BlueTooth uitvoering is en waar te koop?
Dat kan met je Android telefoon ook met bijvoorbeeld Barnacle Wifi Tether of Wifi Tether en in Froyo zit het zelfs al ingebakken.CLB schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:06:
[...]
Je creeert een WiFi hotspot voor 5 apparaten, kan handig zijn...
[ Voor 23% gewijzigd door WeBBaN op 25-11-2010 10:23 ]
Nee dat is niet helemaal waar, er kan maar 1 apparaat koppelen met de tethering van froyoWeBBaN schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:19:
[...]
Dat kan met je Android telefoon ook met bijvoorbeeld Barnacle Wifi Tether of Wifi Tether en in Froyo zit het zelfs al ingebakken.
GerkeP
Heb net een pdfje getest, deze was maar 5 mb, leest zeer prettig met adobe reader. ook een comic (40mb) gedownload, en met Android Comic Viewer (AVC) geopend en leest ook zeer goed, alleen beetje last van spiegeling, maar heb de folie er nog op zitten omdat ik nog geen bescherm folie heb.chainzz schreef op woensdag 24 november 2010 @ 19:12:
Ik zou echt graag willen weten hoe geschikt de 101 is om (complexe) PDF documenten te lezen. Ik kan een heleboel schoolboeken gewoon in PDF formaat downloaden. Ik had een iRex DR1000 om deze PDF documenten te lezen maar ik vond e-ink toch te sloom als je snel door PDF's heen wilde bladeren om iets op te zoeken. Nu wil ik graag een tablet hiervoor, maar ik zit een beetje te twijfelen tussen de 101 en de iPad. Het voordeel van de iPad lijkt me de 4:3 verhouding van het scherm, dit lijkt me misschien iets meer geschikt voor het lezen van boeken/documenten...
Moet eerlijk bekennen dat ik dat niet wist. Sowieso koppel ik eigenlijk altijd maar één apparaat.Loveparade schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:18:
[...]
Nee dat is niet helemaal waar, er kan maar 1 apparaat koppelen met de tethering van froyo
Saturn heeft nu nog 7 Archos 10.1 8G liggen. Daarnaast hebben ze nu de "goedkoop is gaaf" actie. Als je er iets van een euro bijzoekt (zodat je boven de 300 uit komt) krijg je E45 korting. Effectief kost hij bij de saturn dus E255,-!Tadango schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:06:
Iemand toevallig bij de saturn / mediamarkt in groningen gekeken vandaag? Anders ga ik even checken vanavond / morgen....
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Hoe is eigenlijk de kwaliteit van de HDMI uitgang? Het lijkt me geweldig om er HD films mee af te spelen in 1080 op de tv
XXXVI
Welke Saturn?Janoz schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:14:
[...]
Saturn heeft nu nog 7 Archos 10.1 8G liggen. Daarnaast hebben ze nu de "goedkoop is gaaf" actie. Als je er iets van een euro bijzoekt (zodat je boven de 300 uit komt) krijg je E45 korting. Effectief kost hij bij de saturn dus E255,-!
Kan je er niet één halen en opsturen?
Het scherm is bruikbaar maar wel echt wel een min punt. Verder reageert hij aardig vlot dus dat is een goed punt. Ik had alleen 2gb app storage eerder maar na een format maar 256Mb????? Interne storage is aldoor 14gb, dus van die 16gb is echt 2gb "weg"... Iemand een idee daarover?
Wat heb je voor problemen met SMB?
GerkeP
Werkt perfect!! Ik speel mijn media vanaf de Synology NAS af op mijn Archos. Kan ook gemakkelijk met de Synology programma's op android (DS Audio en Photo)Janoz schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:01:
Wat is er vervelend aan de SMB support? Wat voor problemen kom je tegen? Ik kan vanavond pas echt aan de slag en ook ik was van plan om heerlijk hangend op de bank mijn media vanaf de nas te kunnen spelen.
16GB is nooit echt 16GB heh... houd je daar rekening mee...Tadango schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:50:
Interne storage is aldoor 14gb, dus van die 16gb is echt 2gb "weg"... Iemand een idee daarover?
Ik heb er ook problemen mee, zit al de hele tijd te kloten om verbinding te maken met de gedeelde mappen op mn windows 7 pc (de mappen staan gedeeld voor iedereen en ik kan ze ook op een andere computer met windows 7 zien).Loveparade schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:01:
SMB support werkt prima, geen enkel probleem, kan bij mijn Synology, mijn LG en Thecus. Verder herkent hij alle SMB shares op mijn server ook zonder problemen.
Wat heb je voor problemen met SMB?
Als ik naar de file viewer ga (bestanden) en dan naar externe opslag -> netwerk -> Gedeelde mappen (smb) -> workgroup -> (naam computer).
Dan vraagt hij een wachtwoord, er staat geen wachtwoord op dus ik vul niks in en druk op ok. dan komt er:
'De toepassing Bestanden (proces com.archos.fm) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw.
En dan sluit de app. Iemand ideëen?
Verwijderd
komt nog hij is dan zo ongeveer wel officieel uit en geleverd maar nog geen accesoires ( ook geen ebay china stuff dus nog ff wachten ) wat je wel kan doen naar een carkit zoeken met zelf volt enzooVerwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:30:
Weet iemand ook of er nog een autolader komt voor de Archos 70/101? Kan hier niets over vinden, ook niet op de Archos site. Neem aan dat je hem ook niet op kunt laden via de micro usb.
Helaas, ik zie de computers wel maar als ik die open staat er lege mapWeBBaN schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:56:
Kan je het eens proberen met de ES File Explorer? Die moet je wel uit de market halen overigens. Daarmee heb ik eigenlijk nooit problemen om Windows of Linux shares te benaderen op mijn SGS.
GerkeP
jaa zag net ook inderdaad wat staan op amazon.deLoveparade schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:45:
Accesoires zijn er al of zijn binnenkort leverbaar. Kijk maar eens op http://www.newmp3technology.com/a101+accessories.html
http://www.amazon.de/Schn...F8&qid=1290699911&sr=8-17
(dit is de auto lader voor de 101)
Verwijderd
Heb geen idee wat je bedoelt met zelf voltOosz schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:33:
[...]
komt nog hij is dan zo ongeveer wel officieel uit en geleverd maar nog geen accesoires ( ook geen ebay china stuff dus nog ff wachten ) wat je wel kan doen naar een carkit zoeken met zelf volt enzoo
Edit: zie nu de links naar assecoires
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 16:48 ]
allemaal standaard producten die je overal voor kan gebruiken enige handige is de hoes maar die is nog niet verkrijgbaar bij ze.Loveparade schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:45:
Accesoires zijn er al of zijn binnenkort leverbaar. Kijk maar eens op http://www.newmp3technology.com/a101+accessories.html
maar alsnog tnx
Oosz, ik had een hoes van Archos.com besteld en ik kreeg een bevestiging mail met een vage verhaal over lever datum, omdat ik geen barst in mijn scherm wil heb ik een hoes bij mediamarkt gekocht van Asus voor een netbook.Oosz schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:47:
[...]
....enige handige is de hoes maar die is nog niet verkrijgbaar bij ze.
Ik krijg net een mail van Archos dat de hoes verzonden is, maar op hun site staat nu in eens dat het pas eind december leverbaar is...

Die hoes van Archos kwam op ongeveer €44 en hoes van Asus was €25
Hier heb je de link naar Archos site:
Protective pouch Black for ARCHOS 101 internet tablet
En dit is de Asus hoes die ik heb met mijn Archos 101 erin:

De mijne zou nu onderweg moeten zijn en op me magic bevalt swype zo goed dat ik het graag ook op de archos zou hebben...
ik vind het scherm niet mooi met het zichtbare raster. heeft de 70 dit ook?
Waarschijnlijk wel. Zelfs mijn Desire met Amoled heeft dat.groggy schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:57:
ik heb de 110 bekeken in de saturn in groningen.
ik vind het scherm niet mooi met het zichtbare raster. heeft de 70 dit ook?
Het is erg afhankelijk van de lichtinval en felle tl lampen versterken dat raster juist; )
GerkeP
De 70 is 7" en de 101 is, jawel.. 10,1". Beide schermen beschikken dankzij de grootte ook van resolutie en de 101 komt met een standaard op de achterkant, waar je de 70 gewoon lekker inde hand zal moeten blijven houden
In de TS van CLB staat een klein stukje vergelijking.
[ Voor 37% gewijzigd door PeterSelie op 25-11-2010 22:01 ]
[ Voor 9% gewijzigd door heinj op 25-11-2010 22:22 ]
Ok ik merk nu dat ik wel verbinding kan maken met een windows XP OS. Deze valt ook buiten het thuisnetwerk lijkt het wel (alle PC's staan in de map WORKGROUP, en deze stond in een aparte map SAMSUNG). Het gekke is ook dat deze pc geen contact kan maken (of dat mn pa dat iig niet lukt) met het thuisnetwerk. Het is dus waarschijnlijk iets in de instellingen van windows7...Bartske schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:36:
[...]
Ik heb er ook problemen mee, zit al de hele tijd te kloten om verbinding te maken met de gedeelde mappen op mn windows 7 pc (de mappen staan gedeeld voor iedereen en ik kan ze ook op een andere computer met windows 7 zien).
Als ik naar de file viewer ga (bestanden) en dan naar externe opslag -> netwerk -> Gedeelde mappen (smb) -> workgroup -> (naam computer).
Dan vraagt hij een wachtwoord, er staat geen wachtwoord op dus ik vul niks in en druk op ok. dan komt er:
'De toepassing Bestanden (proces com.archos.fm) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw.
En dan sluit de app. Iemand ideëen?
edit:
ok, na een boel gekloot en de opties voor delen in het netwerkcentrum zover mogelijk open te hebben gezet ben ik nu zover dat ik de mappen die ik gedeeld heb kan zien, zodra ik zo'n map probeer te openen loopt de app weer vast (vraagt eerst om een wachtwoord). Ik heb het gevoel dat ik er nog ga komen
edit2:
EINDELIJK GELUKT!
Voor de volledigheid maar even de oplossing, hoop dat iemand er ooit nog wat aan heeft en dat ik dit niet voor niets typ.
Explorer -> Navigeer naar de map die je wilt delen -> rechtermuisknop -> eigenschappen -> tabblad beveiliging -> daar moet bij het lijstje van 'Namen en Groepen van gebruikers' 'Iedereen' staan en deze groep moet toegang hebben om te lezen, staat deze er niet dan -> bewerken -> typ in het vakje ´Iedereen´ en laat het controleren -> geef het de juiste rechten (ik zou ze niet teveel rechten geven
[ Voor 28% gewijzigd door Bartske op 25-11-2010 23:03 ]
Hoe bedoel je precies? Natuurlijk is 16GB gewoon 16GB. Dat 16GB niet gelijk is aan 16GiB of 16.000MB is een heel ander verhaal.CLB schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:11:
[...]
16GB is nooit echt 16GB heh... houd je daar rekening mee...
Inderdaad en dan zijn de USB-poorten nog anders en de afmetingen / gewicht /heinj schreef op donderdag 25 november 2010 @ 22:21:
De 70 heeft ook een kickstand hoor. Ik weet niet wat je inzake de resolutie bedoelt, maar die verschilt iig tussen de 70 (800x480) en de 101 (1024x600). De techniek is idd hetzelfde
prijs en de opslag kan verschillen van elkaar, maar dat staat allemaal in de TS.
[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 25-11-2010 23:03 ]
Ben nu een paar dagen in bezit van de 101 - 16gb besteld bij conrad.
Ik ben er erg enthousiast over , was niet bekend met android maar dat went snel.
Heb alleen de basis instalatie gedaan en geen third parties maar wel de android market er op gezet.
Het verhaal dat hij steeds beter gaat draaien naar een aantal uren kan ik alleen maar onderschrijven.
Goeie koop voor die prijs naar mijn mening ik heb er zeker geen spijt van.
Met het volgende begeef ik me wel op glad ijs maar ik doe het toch.
Heb hem van de week naast een ipad gehad en dit is het vergelijk naar mijn mening.
Laat hier even buiten beschouwing of je apple nu geweldig vindt of verafschuwt
scherm kwaliteit ( scherpte helderheid ) : archos t.o.v ipad -20%
scherm gevoeligheid : archos t.o.v ipad -20%
inkijkhoek : archos t.o.v ipad -20%
Archos lijkt net iets minder snel in gebruik maar veel is het niet ( niet ondersteund door enige meting maar puur op gevoel).
Aansluitmogelijkheden en bestands overdracht : archos t.o.v ipad +200%
Openheid en benaderbaarheid via een een ander systeem : archos t.o.v ipad +200%
16/9 scherm t.o.v. een 4/3 is even wennen en is leuk voor films maar iets minder voor ander gebruik maar ik kan er wel mee leven.
Degelijkheid en bouwwijze : apple ziet er inderdaad degelijk uit toch heb ik het gevoel dat als je ze laat vallen ze alle 2 kapot zijn ,
dus dit is volgens mij gewoon psychologisch en bovendien je moet ze gewoon vasthouden.
Kortom t.o.v. de ipad die toch een beetje als een standaard wordt gezien terecht of onterecht ,
een prima tablet zeker als je prijs meeneemt die wel veel meer ruimte bied om lekker te rommelen met bestanden en applicaties.
Zou wel leuk zijn als archos een beetje opschiet met 2.2
Ik heb nog wel 2 vragen
Ben ergens een keer tegen gekomen dat je back up kan maken van al je instellingen en voorkeuren , kan het nooit meer terug vinden.
Wie wel ?? .
Heb es file explorer er op gezet ( en ook nog linda manager voor een dubbel check ).
Beide geven aan dat er data op de sd kaart staat maar die zit er dus niet in.
Vreemde is dat inhoud exact overeen komt met de map storage.
Als ik via instellingen en apparaatgeheugen kijk zie ik sd kaart niet beschikbaar dus dit klopt gewoon.
Hoe kan het dat 2 file explorers een inhoud opgeven van een sd kaart die er niet inzit ??.
Een file explorer is trouwens wel een erg nuttige toevoeging , welke dat is aan een ieder voor zich.
Eef
- Misschien een softwarebug? Heb je een microSD-kaartje die je er wel even in kan doen om te testen?
Hield je 'm verticaal of horizontaal? Ik heb hier een PDF met een aantal tekeningetjes etc., dit is een beetje het soort document wat ik wil gaan lezen op de 101: http://dl.dropbox.com/u/2...ool%20van%20Amsterdam.pdfeatsoup schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:24:
[...]
Heb net een pdfje getest, deze was maar 5 mb, leest zeer prettig met adobe reader. ook een comic (40mb) gedownload, en met Android Comic Viewer (AVC) geopend en leest ook zeer goed, alleen beetje last van spiegeling, maar heb de folie er nog op zitten omdat ik nog geen bescherm folie heb.
Is dit goed te lezen in verticale modus?
Klopt, als je bvb bij aldiko (e-book lezer) boeken wil importeren vraagt deze om die op je sdcard te zetten onder de import map. Die import map staat wel op je intern geheugen van 8 of 16 GB, net niet op je sdcard. Ietske verwarrend, dat wel.rinkel schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:23:
Die 16GB wordt gezien als een SDkaart. Het interne geheugen is maar 256MB. Als je er een SDkaart in doet ziet ie het als \extern oid.
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
Vraag me dan alleen weer af of je 1 van de twee mappen zou kunnen verwijderen.
Er staat uiteindelijk 2 x dezelfde inhoud , ben alleen bang dat het een probleem oplevert i.v.m. verwijzingen e.d.
Maar zoals ik het nu zie heb ik dan eingelijk maar effectief 8gb , of zit ik daar mis ??
Want als alle data er dubbel op komt zou dit toch het resultaat zijn.
Zijn er meer mensen waar dit zo is met die 2 mappen ?.
Wat betreft die back up , ik geloof direct dat er via de market genoeg applicaties te vinden zijn hiervoor.
Had het alleen gezien voordat ik er wat op had gezet van de market.
Is geen big issue , het stoorde me alleen dat ik het niet kan terugvinden.
Eef
Je kan nog steeds 16GB kwijt
Verwijderd
Ik heb whatsapp voor android gedownload. Als ik deze wil instellen op mijn archos 70, dan komt de foutmelding: voor registratie van whatsapp is een werkende mobiele internetverbinding nodig.
Ik heb verbinding via wifi.
Iemand???
rinkel in "Archos 70 / 101 internet tablets"
Whatsapp gaat niet werken, omdat je vooralsnog inderdaad daar 3G voor nodig.Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:08:
Probleempje,
Ik heb whatsapp voor android gedownload. Als ik deze wil instellen op mijn archos 70, dan komt de foutmelding: voor registratie van whatsapp is een werkende mobiele internetverbinding nodig.
Ik heb verbinding via wifi.
Iemand???
Verwijderd
op mijn ipod touch werkt het wel. dat is ook alleen wifi. Is dat dan een verschill tussen whatsapp voor android en voor apple?WeBBaN schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:13:
[...]
Whatsapp gaat niet werken, omdat je vooralsnog inderdaad daar 3G voor nodig.
* ik weet het al, thnx voor reply *
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 09:16 ]
Ik ben sinds gisteren de trotse bezitter van een Archos 70, 8GB en sinds kort dus een een fan van deze topic.
Gisteren gelijk al heel veel uitgeprobeerd, Android Market er opgezet, mail aan de praat gekregen, etc. Helemaal blij, wat een geweldig apparaat!
So far so good.
Alleen vanmorgen wil ik het apparaat weer inschakelen... maar er gebeurt helemaal niets. De aan/uit-knop lang ingedrukt gehouden: niets. Toen aan de stroom gehangen... nog steeds geen reactie. Inmiddels heb ik de Archos al weer een uur of drie aan de oplader zitten, maar nog steeds geen enkele reactie.
Op de FAQ van Archos had ik al wel gevonden dat als je apparaat helemaal niet meer reageert (en dus waarschijnlijk de accu helemaal leeg is), je 'm weer via de netstroomadapter moet opladen en dat het 'a few hours' kan duren voor het oplaadlampje weer gaat branden. Maar zoals gezegd, ik ben nu al weer drie uur verder, dus begin me wat zorgen te maken.
[Zie: Archos - FAQ 70/101 tablets]
Wie heeft hier ervaring mee en nog beter: wie heeft tips?
Alvast bedankt!
Ik zou nog even wachten tot rond de lunch, mocht er dan werkelijk nog geen teken van leven zijn zou ik het elders zoeken.
Lepke wat betreft het niet opstarten , is mij ook 1 x overkomen met een volle accu.
Heb toen met de volume knop of op + of - ( weet niet meer zeker maar dacht - ) en de aan/uit tegelijk zeker 10 seconden tegelijk ingedrukt het hersteld.
Kwam toen in een soort boot menu met o.a. de keus bestanden controleren, die heb ik eerst gedaan daarna nog een andere keus.
Dacht dat je ongeveer 5 keuzes had maar het wijst zichzelf.
Was even bang dat die van mij ook dood was , geen paniek is 1 x gebeurt daarna nooit meer en draait nog steeds lekker.
Voordeel was dat het gebeurde toen mijn vrouw hem als laatste had uitgezet , en die durft er nu niet meer zo goed aan te zitten.
Eef
Supremo schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:24:
[...]
Ik heb een 70 en heb de Market geinstalleerd. http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?f=73&t=39792
Ik heb de Market gedownload via de multiupload link: http://www.multiupload.com/OYTNLYHLV9
Dat kun je direct vanaf je Archos doen. De rapidshare link gaf bij mij wat problemen op de Archos.
Ik had eerst de installatie gedaan toen ik alle software van Archos ook geinstalleerd had. Mijn Archos 70 kwam toen niet meer goed door zijn boot heen, crashde, reboot, crash, etc.
Recovery gedaan met de volume up button en toen zonder de Archos apps ging het wel goed. YMMV.
Staat in de TSVerwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:28:
Waar heb je de android market place gedownload?
Pfff.... hij doet 't weer!eef7260 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:55:
[...]
Wat betreft het niet opstarten , is mij ook 1 x overkomen met een volle accu.
Heb toen met de volume knop of op + of - ( weet niet meer zeker maar dacht - ) en de aan/uit tegelijk zeker 10 seconden tegelijk ingedrukt het hersteld.
Kwam toen in een soort boot menu met o.a. de keus bestanden controleren, die heb ik eerst gedaan daarna nog een andere keus.
Dacht dat je ongeveer 5 keuzes had maar het wijst zichzelf.
Was even bang dat die van mij ook dood was , geen paniek is 1 x gebeurt daarna nooit meer en draait nog steeds lekker.
Voordeel was dat het gebeurde toen mijn vrouw hem als laatste had uitgezet , en die durft er nu niet meer zo goed aan te zitten.
Eef
Met behulp van de 'harde reset' zoals boven omschreven [aan/uitknop en volumeknop +]
Hoop dat 't een opstartprobleempje was..
Bedankt allemaal voor het meedenken en jullie reacties!
Wat betreft de SMB : Domeinen zijn niet supported maar daar is deels doorheen te komen maar niet volledig. Hij plakt de computer naam default voor de ingevulde naam, ook al geef je een domein in!. Dit kan je iets oplossen door naar de opgeslagen instellingen te gaan en het daar aan te passen. Zo kom ik 1 stap verder en zie ik de shares op de server. Open een share toont opnieuw een sherm. Als je dan weer iets invult crasht de app. Dan naar opgeslagen instellingen en die crasht ook! Nu zit je dus vast... Ga je verder klooien reboot de UI zodra je wifi verbinding maakt... format dus maar weer. Dit is nog op Windows XP en Windows server 2003 32bit shares, niets bijzonders qua encryptie oid. Elk ander apparaat werkt perfect, ook alle smb browsers op android. Alleen de archos ingebouwd smb crasht compleet en is dus onbruikbaar. Zonder ww werkt het vast goed maar dat verdwijnt al heel snel
UPNP werkt verder wel goed, dat is een tussen oplossing want dat browsed minder fjin. NFS shares mounten is een oplossing die ik nog wel proberen maar bied ook geen volledige oplossing......
Archos, fix die SMB!
Heb hier een sbs2003 domein draaien en een Linux ldap testlab.
Alle connecties naar diverse smb shares werken prima, ook met authenticatie.
Iets geinstalleerd wat dwars ligt?
GerkeP
Eerste indruk, precies zoals geschetst hier in het topic: 100% waar voor je geld! Bouwkwaliteit is net iets minder dan de ipad, kijk hoek is maar een krab 6je. In het begin voelt die traag aan maar dat werd snel beter. Sterker nog, ik dacht na een kwartiertje dat de linker bovenhoek van het touch screen helemaal niet werkte. Na het terug zetten naar fabrieks instellingen geen problemen meer mee gehad. 32GB Usb stick wordt meteen herkent en SMB share ook meteen. Nice nice
Maar ik loop nu tegen het volgende probleempje aan:
Tijdens het terug zetten naar fabrieks instellingen heb ik gekozen om niet de 3rd party apps te installeren. Wel meteen gapps4archos er overheen. Maar nu kan ik de mee geleverde 3rd party apps niet meer installeren. Zelfs niet wanneer ik terug ga naar fabrieks instellingen. Want dan krijg ik een fout melding ala niet gevonden (of iets dergelijks). Dat heeft alleen betrekking op de 3rd party apps. Iemand tips?
EDIT: Of kun je nu bijvoorbeeld eBuddy niet meer installeren via AppsLib / Google Market?
[ Voor 36% gewijzigd door CLB op 26-11-2010 12:37 ]
Mmh... dat is wel intressant. Als jij het login scherm krijgt bij het benaderen van een machine, wat geef je dan op als gebruikersnaam formaat? User@domein(dns naam) of Domein\User? Wat ik zie is dat de client er server/user van maakt. Als ik dat edit naar domein\user via de instellingen en dan terug ga naar smb via de file manager dan zie ik de shares op de machine maar krijg weer een loginscherm als ik een share wil openen. Als ik dan daar iets invul crasht de app en daarna de instellingen ook.Loveparade schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:53:
Ik herken je smb probleem echt niet.
Heb hier een sbs2003 domein draaien en een Linux ldap testlab.
Alle connecties naar diverse smb shares werken prima, ook met authenticatie.
Iets geinstalleerd wat dwars ligt?
Ik heb 1.0.84 firmware btw....
Btw, ik heb hem volledig geformateerd, wifi opgezet, gewacht op SMB discovery en toen ging het al fout, ligt dus niet aan een andere app of instelling
[ Voor 8% gewijzigd door Tadango op 26-11-2010 12:48 ]
Ik zag op de internal storage een Map met packages, die waren voor geinstalleerd. Ik vermoed dat het niet meer is dan een map op de internal storage waaruit hij alle packages installeerd als ja voor Ja kiest. Een format heeft die map verwijderd.... Als iemand de standaard packages ergens kan neerzetten dan heb je ze weergrolle schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:30:
Maar ik loop nu tegen het volgende probleempje aan:
Tijdens het terug zetten naar fabrieks instellingen heb ik gekozen om niet de 3rd party apps te installeren. Wel meteen gapps4archos er overheen. Maar nu kan ik de mee geleverde 3rd party apps niet meer installeren. Zelfs niet wanneer ik terug ga naar fabrieks instellingen. Want dan krijg ik een fout melding ala niet gevonden (of iets dergelijks). Dat heeft alleen betrekking op de 3rd party apps. Iemand tips?