• WeBBaN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-01 13:17
St@m schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:07:
Ik ben eruit, ik ga voor de 101, maar ik heb nog wel een vraag. Kun je ook snel iets opschrijven op een tablet met een capitatief scherm? Even met je vinger een berichtje schrijven. Bijvoorbeeld: Batterijen kopen.
Zodat ik het niet vergeet. Met een resititief scherm kan het wel met een stylus.
Voor een capacitief scherm zal je een apart soort stylus moeten hebben, zoiets als deze twee:
http://tenonedesign.com/sketch.php of http://www.dagi.com.tw/front/bin/home.phtml

Een "gewone" stylus zal niet werken...
Google Zoekopdracht

[ Voor 3% gewijzigd door WeBBaN op 18-11-2010 13:15 ]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:05

St@m

@ Your Service

WeBBaN schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:12:
[...]

Voor een capacitief scherm zal je een apart soort stylus moeten hebben, zoiets als deze twee:
http://tenonedesign.com/sketch.php of http://www.dagi.com.tw/front/bin/home.phtml

Een "gewone" stylus zal niet werken...
Google Zoekopdracht
Ah ok.. gewoon met de vinger zal het dus ook niet werken dan? Ik wil er ook geen stylus bijhebben, die ga ik geheid vergeten/laten slingeren.

[ Voor 48% gewijzigd door St@m op 18-11-2010 13:21 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• WeBBaN
St@m schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:18:
[...]

Ah ok.. gewoon met de vinger zal het dus ook niet werken dan? Ik wil er ook geen stylus bijhebben, die ga ik geheid vergeten/laten slingeren.
Jawel... met je vinger kan je dat wel doen, maar niet met een standaard stylus. Ik dacht dat je dat vroeg eigenlijk.

hier wat extra info:

Capacitief: door het wegvoeren van spanning via je vinger of een stylus treedt een verandering van de capaciteit op.
Resistief: weerstandstechniek, is met meerdere voorwerpen te bedienen

[ Voor 21% gewijzigd door WeBBaN op 18-11-2010 13:22 ]

• St@m

St@m

@ Your Service

WeBBaN schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:20:
[...]

Jawel... met je vinger kan je dat wel doen, maar niet met een standaard stylus. Ik dacht dat je dat vroeg eigenlijk.
Ja ok, ik had trouwens capacitief verkeerd geschreven, dus kon niet zo gek veel vinden (lmgtfy linkje was niet echt nodig)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• WeBBaN
St@m schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:22:
[...]
Ja ok, ik had trouwens capacitief verkeerd geschreven, dus kon niet zo gek veel vinden (lmgtfy linkje was niet echt nodig)
Was niet verkeerd bedoeld. ;) Doe Google linkjes eigenlijk bijna altijd met lmgtfy sturen, niet lullig bedoeld dus...

• St@m

St@m

@ Your Service

WeBBaN schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:23:
[...]

Was niet verkeerd bedoeld. ;) Doe Google linkjes eigenlijk bijna altijd met lmgtfy sturen, niet lullig bedoeld dus...
Ok, prima. Maar tnx voor de extra uitleg ;) Dan hou ik me nu verder stil en sluit ik aan in de rij wachtenden.

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

_verkeerde topic_edit :)

[ Voor 75% gewijzigd door Vmu op 18-11-2010 16:49 ]

Vmu

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:41
Ik kan jullie helaas geen dingen meer laten zien (dus geen pdf e.d.) want mijn Archos is stuk gegaan, de glasplaat is gebroken tijdens vervoer...
Kom Archos 70, wees eens op voorraad!!

Edit
Met externe muis of tobo werkt ie nog wel, alleen kan niks meer via het scherm, touchscreen zegmaar

[ Voor 23% gewijzigd door rinkel op 18-11-2010 17:36 ]

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Supremo schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:48:
[...]

Ik heb dat stekkertje van kabeltje.com, maar krijg alleen de melding over corrupted media. Volgens mij staat de Archos 70 dus wel in host mode, maar ik denk dat de poort toch niet genoeg stroomt levert. :(
Ik heb mijn Panasonic TZ10 aan mijn Archos 70 gehangen en dan kan ik bij de geheugenkaart van TZ10. Dus de Archos 70 kan als USB host werken, maar ook USB sticks kunnen problemen geven door te weinig stroom.

Mijn Canon 40D had overigens geen zin om de Archos 70 toe te laten. :(

• ZL_600
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 22:18
Heb gisteren mijn 70 8GB binnen gekregen(20-10 besteld bij Archos).
De market van Archos steld idd niet veel voor, maar daar was de bekende oplossing goed voor.
In een eerder topic stond dit USB verloopje:
http://kabeltje.com/usb-a...-male-adapter-p-1127.html
Die had ik al in huis en het werkt meestal, het wordt wel gammel USBstick-verloop-Archos.
Hij wil alleen mijn Delock nano stick niet herkennen :(
Iemand nog tips voor een betaalbaar hoesje?
Hoesjes... daarvoor zou ik even op eBay kijken..
Hij is nog niet goed verkrijgbaar in de USA ook, als dat zo is, schieten de hoesjes uit de grond..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
rinkel schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:27:
Ik kan jullie helaas geen dingen meer laten zien (dus geen pdf e.d.) want mijn Archos is stuk gegaan, de glasplaat is gebroken tijdens vervoer...
Kom Archos 70, wees eens op voorraad!!

Edit
Met externe muis of tobo werkt ie nog wel, alleen kan niks meer via het scherm, touchscreen zegmaar
Jij bent al de tweede waarvan ik dit hoor. Fragiel scherm? Sowieso maar een sleeve bestellen dus.
Naja fragiel scherm.. Ding is 10,1" groot.. dat is een vrij groot vlak wat kan stoten / vallen natuurlijk =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• rinkel
Het is wat fragiel, maar geheel mn eigen schuld. Ben nu weer bij de wachtenden...
Was wel fijn op de bank. Nu weer de laptop op schoot.
Misschien is de dell Streak wat voor mij, met gorilla glas

[ Voor 18% gewijzigd door rinkel op 18-11-2010 19:32 ]

Gorilla Glass breekt net zo snel hoor, is alleen leuk voor krassen / scratches =)

Verwijderd

rinkel schreef op donderdag 18 november 2010 @ 18:59:
Het is wat fragiel, maar geheel mn eigen schuld. Ben nu weer bij de wachtenden...
Was wel fijn op de bank. Nu weer de laptop op schoot.
Misschien is de dell Streak wat voor mij, met gorilla glas
archos 101/archos 70/ dell streak/laptop. Wat doe jij voor werk?;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 20:18 ]

• rinkel
Ik wou eigenlijk voor de 70 gaan, toch de 101 gehaald om eens te kijken en te verkopen. De 101 vind ik te groot, en is ook niet in portait te gebruiken, itt de iPad bijvoorbeeld.

Het apparaat beviel me op zich zo goed dat ik er absoluut wel een wil, dus misschien voor wat betere kwaliteit ga, ik heb ook aan de Samsung Tab zitten denken.

@alteclansing
Als je mn profiel bekijkt zie je dat ik al heel lang geen student meer ben (al voel ik me nog steeds zo) en ben ik wel een gadgetfreak.

• Justinovitch
  • Laatst online: 25-01-2023
Voor de mensen die zich afvroegen hoe het zou zitten met appspace op de Archos devices :
Since we tested the initial beta firmware of 2.2 these past 3 weeks, now there is a new super stable fast beta testing firmware.

Cajl found this in the live chat over at http://jbmm.fr

App Space is now full Nand, 8GB, 16GB, 250GB, whatever, you can use it all for applications space.

The firmware seems not buggy at all, I can't find bugs. So I guess it is near.
http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?f=63&t=40878

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FUCKINGGGGGGGGGGGGGG BRUUUUUUUUUUUUUUUT _/-\o_ :D :9~ :9~ :9~ :9~ :9 ;) O-) :+ _O- *O*

EDIT: Alhoewel:
OK just a sec, I can't seem to move all apps in Internal Storage. I need to test this more. I think this might be that Archos allows for internal storage to be used instead of MicroSD, or maybe as well as MicroSD, I dunno.

[ Voor 56% gewijzigd door CLB op 19-11-2010 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeBBaN
CLB schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 00:04:
FUCKINGGGGGGGGGGGGGG BRUUUUUUUUUUUUUUUT _/-\o_ :D :9~ :9~ :9~ :9~ :9 ;) O-) :+ _O- *O*

EDIT: Alhoewel:
OK just a sec, I can't seem to move all apps in Internal Storage. I need to test this more. I think this might be that Archos allows for internal storage to be used instead of MicroSD, or maybe as well as MicroSD, I dunno.
Niet alle apps kunnen verplaatst worden. Ligt niet aan Android of aan een Archos. Dit ligt aan de apps. De ontwikkelaar van een applicatie moet diezelfde applicatie geschikt maken hiervoor.

Hier een stukje van een developer site:
One of the big perks about Froyo is the ability to move applications to the microSD card storage. It's easy to do, and if you don't plan on using swappable SD cards it's something you should check out. From the home screen:
  • Hit the menu button, then Settings > Applications > Manage applications
  • Make sure the "Downloaded" tab (the one on the far left) is selected
  • Press any of the apps in the list, and see if the "Move to SD card" option is enabled
  • If so, press it and enjoy the extra space
It's up to the application developer whether or not to enable this setting, so many apps are still not movable. There are also a few caveats to keep in mind:
  • Widgets will run very poorly (if at all) when moved to the SD card
  • Apps that must be available at boot (Launcher's, Live wallpaper, etc) should not be moved to the SD card
  • While the SD card is mounted to a computer, all applications moved to the card are unavailable

[ Voor 44% gewijzigd door WeBBaN op 19-11-2010 09:27 . Reden: Toevoeging info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat klopt uiteraard wel weer inderdaad =) nja ik vind 230MB al goed dus dit is helemaal top..
Wel vraag ik me af of dit wel klopt, je hebt toch ook nog ruimte nodig vooor je mediazut.. Kan dat op 1 partitie?
Ik bedoel eigenlijk, waarom heeft de Samsung Galaxy S dan 2GB geheugen en niet alles? Oftewel 8GB of 16GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:03

Matis

Rubber Rocket

Mooi topic, ikzelf overweeg ook zwaar om een Archos aan te schaffen, alleen zit ik nog te dubben tussen de 70 en de 101 en dan daarin ook nog een keer in de grootte van de opslagcapaciteit.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om een KPN USB dongle op de 101 aan te sluiten om zo te kunnen internetten. Of zou een hacker dat werkend kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Post aub pas als je wat te melden hebt.

[ Voor 90% gewijzigd door RoD op 19-11-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Move naar Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe Adobe Reader for Android Updated to Version 10.0.0 op de marktetplace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Niet online
Ben nu net een aantal uur met de 101 aan het klooien, en heb net een dode pixel ontdekt links onderin een beetje. Zijn er meerdere gebruikers die hier tegenaan zijn gelopen?
Op archosfans.com had ik begrepen dat dit wel wat vaker voorkomt...

Verder ben ik tot nu toe erg tevreden met het apparaat. Wel merk ik dat wanneer er meerdere programma's openalstaan hij snel langzamer wordt. Is hier nog iets speciaals voor buiten de systemmonitor om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossjee
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-01 00:08
Gister is zomaar me Speakers aan de achterkant van de 101 stuk gegaan lijkt dat ze zijn opgeblazen maar hij heeft niet zo hard gestaan.. heel apart gelijk Archos customer service gemaild technic support dus ben benieuwd wat hun reactie is.. kwaliteit is idd niet zo heel super! vergeleken met Archos 7 (gen 7) voelt steviger en is ook steviger! het is een leuk ding Archos 101 alleen wel wat probleempjes met de firmware, soms blijft ie hangen en valt ie in een reboot!

maar hopelijk met 2.2 weg en worden de speakers vernieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Het zijn niet de meest stevige apparaten nee, je krijgt waarvoor je betaald. Mindere bouwkwaliteit/scherm voor veel functionaliteit. In de korte tijd heeft ie geen enkel video formaat afgewezen (geen hd getest). Plus veel aansluitmogelijkheden. Daar kan de samsung nog een puntje aan zuigen (alleen maar een dock connector en leest geen xvid) al is daarvan de bouw toch wel erg goed.

[ Voor 7% gewijzigd door rinkel op 19-11-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan altijd gebeuren als je een early adaptor bent. Zelfs sommige nieuwe Nokia N8's hebben zo zijn kuren.
Archos zal hopelijk bij de volgende lading snel de productiefouten corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Klopt, volgend jaar worden we ermee overspoeld, en kijk het water ons hier eens uit de mond lopen bij dit spul :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossjee
  • Laatst online: 03-01 00:08
rinkel schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:43:
Klopt, volgend jaar worden we ermee overspoeld, en kijk het water ons hier eens uit de mond lopen bij dit spul :-)
haha jaaa klopt idd! over exact een jaar is er weer heel wat verander qua bouw/kwaliteit en ook qua prijs!

majaa ga der vanuit dat archos het zal maken zal wel goed komen!:)

nu ff hopen dat 2.2 snel uitkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
De Archos is een leuk apparaat, vooral de media speler speelde zo'n beetje alles af. Ik ben maar voor een ander merk gegaan, maar blijf dit topic zeker volgen, ivm toekomstige aankopen.
Ik ben met name benieuwd naar de 70 ervaringen. Dat maatje is gewoon perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Ik was wel enthousiast over de archos 101, totdat ik er achter kwam dat dat ding maar 256 ram heeft. Dat wordt dus multi-taks hel, elke keer applicaties die worden afgesloten wanneer je een andere start. Maja wat moet je ook verwachten voor de prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
HammerT schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 22:11:
Ik was wel enthousiast over de archos 101, totdat ik er achter kwam dat dat ding maar 256 ram heeft. Dat wordt dus multi-taks hel, elke keer applicaties die worden afgesloten wanneer je een andere start. Maja wat moet je ook verwachten voor de prijs ;)
Mijn SGS heeft ook niet meer dan dat en die heeft nog nooit al het geheugen in gebruik gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
bredend schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:24:
Is er een 101 eigenaar die een benchmark kan draaien om het interne geheugen (8 of 16 GB) en een SD kaart te vergelijken?

Bijvoorbeeld met: http://www.androidzoom.co...-disk-benchmark_gqzx.html
Zou iemand dit nog even willen doen?
Ik denk dat het relevant is mocht de extra 8GB intern geheugen een stuk sneller zijn dan een 8GB MicroSD.

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eef7260
  • Laatst online: 24-05 09:21
Kan iemand mij vertellen hoelang het opladen van de 101 de eerste keer duurt ??

[ Voor 7% gewijzigd door eef7260 op 19-11-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzah
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-03 08:24
HammerT schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 22:11:
Ik draai ook 2.2 op me HTC Hero met 192MB, niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Razzah schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 01:05:
[...]

Ik draai ook 2.2 op me HTC Hero met 192MB, niet echt een probleem.
Tja dat lees ik wel vaker, ik heb ook een HTC magic met 192MB ram, het werk idd wel, dat zeg ik ook niet. Maar switchen tussen apps kan gewoon niet omdat ze steeds afsluiten. Opera mini sluit bijvoorbeeld altijd af als je weer naar de homescreen gaat.

En btw, een HTC Hero heeft volgens mij 288MB ram? klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Heb een review over de 101 geplaatst. Op of aanmerkingen zijn natuurlijk welkom!
http://tweakers.net/produ...-101-internet-tablet.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik heb een vraagje : Ik twijfel tussen de aanschaf van een ipod touch 4g of een archos 70.
Ik wil er vooral mee internetten thuis op de bank, filmpje kijken onderweg, wat muziek luisteren op de fiets, en heel af en toe een spelletje. Heeft iemand allebei de apparaten al uitgeprobeerd en hier een mening over welke wat beter kan? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iPod Touch is natuurlijk meer portable, wat zeker handig is op bijvoorbeeld de fiets!
Als jij met een Archos 70 wil fietsen dan is dat natuurlijk je eigen keuze...

Ik ken inmiddels beide apparaten, maar het is een lastige keuze...
Op de weg, in het OV, op de bank is een Archos 70 een waar genot imho..
Als je een kleine en strakke device bij je wil hebbe is de iPod Touch een leuke keuze.

Ik zie mezelf geen filmpje op de bank kijken op mn iPod Touch ofzo, ding is te klein..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een Archos 7 topic, omdat het nergens te vinden is in search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-08 18:55
Een 21 minuten durende video op youtube, helaas in het frans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 18:19
Heeft iemand de 70 en 101 qua scherm vergeleken? De berichten over de 101 zijn niet super, ik ben benieuwd of de 70 beter is. Ik ben wat verwend met de super amoled op mijn sgs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Volgens mij zijn het beide gewone tn-panelen (vergelijkbaar met een laptopscherm, en daar heb je ook kwaliteitsverschillen), al kreeg ik de indruk dat de 70 ook iets beter was, maar dat kan subjectief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volledige review van 'Geekanoids' dat is nice:

Negatievere puntjes zijn de gebruikte materialen, maarja daar is de prijs dan ook naar..
De kickstand wordt ook genoemd, is natuurlijk leuk dat die er is, maar hoe lang die blijft werken..
En hij vind het jammer dat Archos er geen mini-HDMI --> HDMI kabel bijlevert... en 256MB voor apps / games.
(maar dat is inmiddels dus geen probleem meer aangezien je de volle 8GB / 16GB of 250GB kan gebruiken voor apps / games / zut!?)

Positieve punten zijn: de speakers, het scherm, wat hij echt geweldige kleuren vind en echt super voor die prijs, erg responsief en een genot om te gebruiken. De muziekplayer van Archos zelf vind hij goed werken evenals de videoplayback. Je gaat dit apparaat echt nog meer liefhebben als je het veel gebruikt voor films en muziek en voor internetbrowsen, ook al ondersteund dat momenteel nog geen Flash (maar 2.2 komt eraan) Je kan gebruik maken van de Google Market, ook al is het via een los .apk bestand om dat te installeren. 720P is helemaal top evenals de game-performance, zijn ook in orde. Ook voor emails en foto's werkt die lekker!
Grootste pluspunten zijn het scherm qua kleuren / capacitiveness en de prijs...

Precies wat ik moet hebben, 250GB voor onder de 300,00 met een capacitief scherm en lekker portable! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
De 70 ziet er toch wel een stuk beter uit dan de 101... Of ben ik daarin de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noopz, just my 2 cents =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op maandag 22 november 2010 @ 00:34:
De 70 ziet er toch wel een stuk beter uit dan de 101... Of ben ik daarin de enige?
Ieder zijn keuze. Als je voor portable gaat misschien wel. Maar ik ga zelf liever voor de 10 inch voornamelijk thuisgebruik en dan is the bigger the better.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Niet online
bredend schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 23:05:
[...]

Zou iemand dit nog even willen doen?
Ik denk dat het relevant is mocht de extra 8GB intern geheugen een stuk sneller zijn dan een 8GB MicroSD.

:>
Ik heb de test met 'J disk benchmark' gedaan en daaruit kwamen de volgende resultaten:
SDHC Class 4, 4gb
Buffer size 8kb, Data size 10MB
Read speed 12.21MB, Write 6,98MB
Buffer size 2KB, Data size 10MB
Read 2.89, Write 2.23 MB

Nand
zelfde buff+data
Read 10.14, Write 4.03 MB
zelfde kleine buff+data
Read 2.12MB, Write 1,36MB

Het nand geheugen is dus duidelijk niet sneller dan een sdhc class 4 kaartje.
Toch heb ik zelf de 16 gb versie aangezien ik 8gb aan totaal maximaal geheugen belangrijk vind.
Dit kan dus per persoon erg verschillen.

Edit:
Dit was op een archos 101, op zich logisch door het 16gb geheugen, maar even voor de zekerheid.

[ Voor 5% gewijzigd door Netsrek op 22-11-2010 01:19 . Reden: Modeltype vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wel raar dat de schermen zo tegenvallen. Dat is nou echt het enige waar ze vroeger goed in waren, toen was de rest slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Achja schermen slecht, dat is ook maar persoonlijk.. Wat verwacht je dan voor dat geld..
Alles is op en top, alleen de kijkhoeken zijn niet optimaal. Net of je met 6 man een film gaat kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 08:58
zijn dit soort apparaten om ook bv notities op te maken tijdens vergaderingen enz?

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan altijd natuurlijk met een extern toetsenbord, een virtuele of met een capacitieve stylus...
Of het nou het beste apparaat is om dat te doen is een tweede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezequiel
  • Laatst online: 07-06-2015
@ CLB: Wat zijn volgens jou de grootste minpunten van de 101 t.o.v. de 70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De grootte en de speakers op de achterkant, dat samen met het kleine geheugen en de 70 is mijn winnaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Pikoe schreef op maandag 22 november 2010 @ 01:33:
Wel raar dat de schermen zo tegenvallen. Dat is nou echt het enige waar ze vroeger goed in waren, toen was de rest slecht.
Het is idd zoals CLB zegt, een persoonlijke ervaring, ik heb begrepen dat er tablets zijn met slechtere schermen. Het is gewoon een TN-paneel, vergelijkbaar met laptopschermen.

Edit
Ik krijg veel opmerkingen nav mn review. Staar je niet blind op 5 sterren, 3 sterren is een voldoende.

[ Voor 11% gewijzigd door rinkel op 22-11-2010 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeBBaN
CLB schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:06:
De grootte en de speakers op de achterkant, dat samen met het kleine geheugen en de 70 is mijn winnaar.
Je doelt dan op het opslaggeheugen?

De grootte is uiteraard subjectief. Wat wil je er mee doen en wat is voor jou het beste formaat. De speakers op de achterkant vind ik inderdaad een (kleine) misser.

Probleem met een vergelijking maken is een beetje dat volgens mij niemand zowel de 70 als 101 in zijn handen heeft gehad en dus moeilijk kan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yes dat bedoelde ik... ik heb liever 250GB aan data bij me in de vorm van films, muziek en foto's =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Zit ook te denken aan die 250GB, maar ben je niet bang dat een knorrende disk gaat irriteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezequiel
Maar bij de 101 is het toch mogelijk een externe harde schijf te koppelen? In dat geval is de grootte van de schijf voor mij geen probleem. Ik heb een mobiele harde schijf van 500 Gb die ik daar dan aan wil koppelen. Ik vind 7 inch iets te klein eigenlijk maar wil wel weten wat de voordelen verder zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rinkel schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:18:
Zit ook te denken aan die 250GB, maar ben je niet bang dat een knorrende disk gaat irriteren ?
Neehoor, m'n Zune / iPod Video hebben ook harde schijven, werkt goed, geen enkel probleem =)
Ezequiel schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:42:
Maar bij de 101 is het toch mogelijk een externe harde schijf te koppelen?
Kan bij de 70 ook, alhoewel niet elke harde schijf 1,2,3 zal werken ivm stroom wat nodig is
In dat geval is de grootte van de schijf voor mij geen probleem.
Ik heb een mobiele harde schijf van 500 Gb die ik daar dan aan wil koppelen.
Ja lijkt me toch niet fijn om in de trein / op de bank / op vakantie ook nog is met een extra HDD te zeulen..
Ik vind 7 inch iets te klein eigenlijk maar wil wel weten wat de voordelen verder zijn
Tsjaa elk voordeel heeft z'n nadeel.. Jij noemt het iets te klein, ik noem het lekker portable..
Voor de rest het scherm wat iets beter lijkt te zijn dan de 101 schermen die er worden gebruikt.
Frontspeakers op de voorkant wat ik zelf wel een leuke toevoeging vind en de 250GB HDD optie =)

Ik ga vanmiddag even in Rotterdam / Den Haag / Rijswijk kijken bij de MediaMarkten / DynaBytes / Dixons.
Iemand die kan bevestigen dat hij / zij de Archos 70 / 101 in een van die winkels heeft zien liggen!? Zou top zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeBBaN
Ik ga vanmiddag even in Rotterdam / Den Haag / Rijswijk kijken bij de MediaMarkten / DynaBytes / Dixons.
Iemand die kan bevestigen dat hij / zij de Archos 70 / 101 in een van die winkels heeft zien liggen!? Zou top zijn.
Ben dit weekend in de regio Zaandam / Amsterdam wezen kijken bij een aantal winkels, zoals Saturn, Mediamarkt, Dixons en Dynabyte, maar geen van alleen had een Archos tablet. Enige Archos die ik gezien heb is de Archos 5.

Heb wel even met de Samsung Galaxy Tab zitten spelen in de Saturn. Helaas had deze alleen geen internet verbinding. Ik vond hem nogal log aanvoelen; vrij dik en zwaar, maar wel stevig. Conclusie voor mij was overigens wel dat ik 7 inch waarschijnlijk toch te klein vind. Ik vond het meer een oversized smartphone, ipv een tablet.

Heb ook nog even de iPad in mijn handen gehad en het eerste wat mij niet aansprak was het gewicht van dat ding. Mooie bouwkwaliteit, maar wat een gewicht om mee te sleuren zeg, ik kreeg na 5 minuten al bijna kramp in mijn arm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je op de 70 nog een beetje stripboeken kan lezen?
Niet dat ik zo'n grote striplezer ben, maar als je dan toch zo'n ding hebt...
Voor mijn gevoel is de schermgrootte en resolutie net te laag?

En dan bedoel ik zonder eindeloos te zoomen, verticaal scrollen ok, zoomen en horizontaal scrollen is waarschijnlijk onhandig

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Iemand toevallig bij de saturn / mediamarkt in groningen gekeken vandaag? Anders ga ik even checken vanavond / morgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:37:
Weet iemand of je op de 70 nog een beetje stripboeken kan lezen?
Niet dat ik zo'n grote striplezer ben, maar als je dan toch zo'n ding hebt...
Voor mijn gevoel is de schermgrootte en resolutie net te laag?

En dan bedoel ik zonder eindeloos te zoomen, verticaal scrollen ok, zoomen en horizontaal scrollen is waarschijnlijk onhandig
Op mijn Apad (ook 7 inch) was het gewoon k*t, veel zoomen en scrollen..
Daarom ga ik nu voor de 10"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
7" zegt niks... Je gaat nu van 800x480 naar 1024x600.. tsjaa dat is wel fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Netsrek schreef op maandag 22 november 2010 @ 01:15:
Ik heb de test met 'J disk benchmark' gedaan en daaruit kwamen de volgende resultaten:
SDHC Class 4, 4gb
Buffer size 8kb, Data size 10MB
Read speed 12.21MB, Write 6,98MB
Buffer size 2KB, Data size 10MB
Read 2.89, Write 2.23 MB

Nand
zelfde buff+data
Read 10.14, Write 4.03 MB
zelfde kleine buff+data
Read 2.12MB, Write 1,36MB
Dankje! _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door bredend op 22-11-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezequiel
@ CLB: De MediaMarkt in Den Haag, Rijswijk en Utrecht kun je links laten liggen. Die hebben niets m.b.t. de Archos 70/101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

CLB schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:42:
7" zegt niks... Je gaat nu van 800x480 naar 1024x600.. tsjaa dat is wel fijn
Dan zijn de letters nog kleiner..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is wel een scherm met een 3" grotere diagonaal heh dus ja... kleiner...
Wat echt een mooi schermpje is, is die in mn iPod Touch. 3,5" op 960x640 pixels =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeBBaN
Nog even over die speakers trouwens. Bij de 70 zitten die aan de voorkant, maar wel op de "handvaten". Demp je dan niet het geluid als je vast hebt?

En bij de 101 zitten op de achterkant, maar wel iets meer naar het midden, demp je deze met je handen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
CLB schreef op maandag 22 november 2010 @ 13:06:
Het is wel een scherm met een 3" grotere diagonaal heh dus ja... kleiner...
Wat echt een mooi schermpje is, is die in mn iPod Touch. 3,5" op 960x640 pixels =)
Toch komt die niet in de buurt van de Super Amoled op mijn SGS :) Que res iets minder (800x480) maar een kijkhoek... perfect. Ook echt zwart en super mooi kleuren. Als ze daar nu eens een 10 inch van maken met hd resolutie :):):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeBBaN
Tadango schreef op maandag 22 november 2010 @ 13:34:
[...]

Toch komt die niet in de buurt van de Super Amoled op mijn SGS :) Que res iets minder (800x480) maar een kijkhoek... perfect. Ook echt zwart en super mooi kleuren. Als ze daar nu eens een 10 inch van maken met hd resolutie :):):)
Volgens mij kan Super AMOLED nog niet groter dan iets van 5 of 6 inch, maar ik geef je wel gelijk. Ik heb ook een SGS en ben verliefd op het scherm, is het echt het mooiste scherm dat ik gezien heb tot nu toe. Ook mooier dan een iPhone (is persoonlijke smaak ook hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik krijg steeds berichten over waarom mijn beoordeling zo slecht is...
Is er een soort sterren-inflatie op tweakers? 3 sterren is gewoon voldoende, niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanSieT
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 08:22
Ik snap ook niet echt wat de kijkhoek er nu mee te maken heeft.
Alsof je zegt ik ga vanaf bovenaf een film kijken.
Wel als iemand even meekijkt maar die keren zijn toch te verwaarlozen.

Ik twijfel meer aan de grote van het scherm ( handigheid meenemen /surfen/ enzenz )

Allround funny guy and super esports worthy gamer ( atleast i think so lol )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Achja eerste 101 review op Tweakers heh, dus daarom wordt die zo vaak bekeken..
Mensen hopen volgens mij dat je 5 sterren geeft voor een device van 250,00, ik vind 3 meer dan zat.

Tevens is alles ook nog is persoonlijk.. laat ze maar klagen dus =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Dank clb.

Het blijft lastig om een beoordeling te geven, als je het vergelijkt met een duurder apparaat. Je kan proberen om dat niet te doen, maar je bent dan al beinvloed. Als je iets 5 sterren geeft bij 900 euro, krijgt hetzelfde scherm dan ook 5 sterren bij 299 euro? of is de kwaliteit afhankelijk van prijs? (Krijg je waarde voor je geld?)
Ik heb geprobeerd om het onafhankelijk van de prijs te laten zijn. Dus geen rekening gehouden met de prijs, is ie voldoende. Dus dit scherm krijgt voor 299 euro evenveel sterren als dat ie 900 euro zou kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeBBaN
Een review blijft lastig. Als je bijvoorbeeld de iPad niet als referentie had gehad, dan had je misschien 4 sterren gegeven. Maar je gaat het toch vergelijken met andere producten.
Ik vind dat je een goede duidelijke review heb geschreven. En je kan de score niet afkraken als het ding zelf nooit in je handen gehad hebt. En zelfs dan is het nog een persoonlijk oordeel. Trek het je niet te veel aan zou ik zeggen.

En de 3 sterren waardering die gegeven wordt voor de review is vaak gebaseerd op het feit of iemand het eens is met jouw review.

Enige wat ik mij trouwens afvroeg bij jouw review is dat je 3x 5 sterren geeft, 2x 4 sterren en 3x 3 sterren. Dan lijkt mij dat het algemene oordeel 4 sterren is (gemiddelde daarvan). Maar dat komt omdat ik de algemene indruk zie als een gemiddelde van alle andere items. Jij ziet dat anders. Of één van ons het nu fout heeft? Geen idee, maar we interpreteren het anders blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net de Archos 7 gespot bij de Dynabyte, die is wel ugly ass door dat pianolak plastic.
Net zoals de Samsung Galaxy S dus, maar qua maat imho wel ideaal en lekker portable.
Vind de 70 er op de plaatjes en in de filmpjes wel een stuk mooier uitzien, dus dat is mooi.

Zowel de MediaMarkt en de Dynabyte in Rijswijk konden niks zeggen over data en dergelijke..

Yourtablet heeft eindelijk z'n data veranderd op de site, van 23 november naar 15 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Dank WeBBaN,
Ja blijft lastig. Ik heb niet een gemiddelde genomen, gewoon hoe ik me bij het apparaat voelde zegmaar. En ja, de iPad en Samsung hebben daar absoluut invloed op gehad, dat kun je niet voorkomen.
Overigens is de kijkhoek bij gewoon tekst wel iets beter dan bij een film. Maar zo was het het meest duidelijk.

Ik zeg het trouwens nog maar een keer: laat je niet afschrikken door het touchscreen in het begin. Dat reageert echt heel slecht, maar wordt gewoon echt prima na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeBBaN
Ik zit nog steeds te wachten dat ik hem ergens kan kopen. En ik heb geen zin om hem ergens te gaan pre-orderen, en vervolgens de leveringsdatum 20x te zien verschuiven.

Het wordt tijd dat hij eens ergens in de winkel komt te liggen. Of dat er bij een goede site gewoon eens voorraad binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rinkel, las je review over de 101. Goed werk! En vervelend dat ie alweer stuk is...

Vroeg me af of het scherm goed leesbaar was in portrait? Dus niet voor video, maar lezen.
Of je er dan nog echt naar wil kijken nog. Denk aan: voor lezen, epub, pdfs, comics, een text op web, etc.

Ik begrijp dat de schermkwali niet super is, maar de prijs daardoor wel, ik zag je filmpje - waarvoor dank - maar vraag me nu het bovenstaande af.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 17:56 . Reden: moet echt de bekijk bericht vaker gebruiken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaspijp
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:29
probleem bij de 3 sterren is dat ze de kleur oranje hebben. Als je 3 groene sterren had gegeven was iedereen positief geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Persoonlijk vind ik em niet zo heel geschikt voor lezen in portrait. Dit omdat het scherm wat smal is, en de kijkhoek net niet lekker zit. Het apparaat is imo beter voor landscape.
In jouw geval zou ik eerst even wachten tot ie ergens te bekijken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rinkel: thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Niet online
rinkel schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:48:
.....*knip*.....
Ik zeg het trouwens nog maar een keer: laat je niet afschrikken door het touchscreen in het begin. Dat reageert echt heel slecht, maar wordt gewoon echt prima na een tijdje.
Wat je zegt over touchscreen zegt klopt idd. Bij mijn eerste spelletje met angry birds dacht ik dattie kapot was. Toen heb ik via de instellingen een touchscreen kalibratie uitgevoerd en nu loopt het allemaal als een zonnetje. Bij mij was het probleem dus met een paar klikken verholpen.

@Webban betreft de speakers;
Bij de 101 zitten de speakers zodanig dat ik ze niet belemmer als ik het apparaat vasthoud. Voor mij precies goed. Wat je aangeeft voor de 70 met de speakers lijkt mij ook lastig. Vooral tijdens gewoon een beetje browsen merk ik dat ik de 101 echt op die plek vasthoud en mijn duimen daar zitten. Ondertussen muziek luisteren, wat ik tijdens browsen geregeld doe, kan dan het gluid belemmeren.
Als iemand een 70 heeft, zou je dit dan kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt volgens mij echt aan de manier waarop je hem vasthoud.. en als ik de filmpjes zie op YouTube: no problemo

Raggguuuhhhhhh:

[ Voor 31% gewijzigd door CLB op 22-11-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• is01
  • Laatst online: 26-08 21:05
Ik heb mijn archos 70 nog net weekje gehad.
(van simplyelectronics.com besteld)
Het apparaat is lekker licht en plat. Het scherm reageert snel alleen de resolutie is niet zo hoog(ik raak denk ik gewend op mijn galaxy s). Het is wel lekker om op de bank te internetten en je mail/facebook status te checken/updaten.
Ik heb net quadrant gedraaid en kreeg 878 als resultaat(niet slecht voor 2.1).
Nog wat de speaker geeft wel mooi geluid en hij speelt alle video bestanden die ik heb.
Kortom ben ik erg blij met mijn aankoop(zeker geen miskoop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen op Whatsapp mogelijk is op een van deze toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 70 lijk me echt een topding voor wat het kosten moet. Ik dacht eerst zeker te weten ook eentje te gaan halen, maar nu ik wat previews van de Dell Duo gezien te hebben ben ik toch aan het twijfelen geslagen, want zal het niet handiger zijn om er een fysieke toetsenbord onder te zetten zoals bij de aankomende Dell wel zo is. Want als je een beetje aan het surfen ben op het web is touch gewoon goed, maar het lijkt me zo onhandig als je snel moete typen op bv msn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosmo.
  • Laatst online: 20:58
is01 schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:58:
Ik heb mijn archos 70 nog net weekje gehad.
(van simplyelectronics.com besteld)
...
Hoelang was de levertijd?

Unobtanium 3D Printer Buildlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• is01
  • Laatst online: 26-08 21:05
De levertijd is een week(zoals beloofd)
Het was toen wel op voorraad.
Ik dacht toen probeer het maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:41:
De 70 lijk me echt een topding voor wat het kosten moet. Ik dacht eerst zeker te weten ook eentje te gaan halen, maar nu ik wat previews van de Dell Duo gezien te hebben ben ik toch aan het twijfelen geslagen, want zal het niet handiger zijn om er een fysieke toetsenbord onder te zetten zoals bij de aankomende Dell wel zo is. Want als je een beetje aan het surfen ben op het web is touch gewoon goed, maar het lijkt me zo onhandig als je snel moete typen op bv msn?
De Dell Duo is meer een mini laptop met een kantelbaar scherm en geeft een heel andere ervaring dan een tablet. Je kunt ook kiezen om er een bleutooth keyboardje bij te kopen en samen in een case te doen. Persoonlijk denk ik dat je spijt krijgt of je moet echt op zoek zijn naar een handzamere minilaptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:40:
Kan iemand mij vertellen op Whatsapp mogelijk is op een van deze toestellen?
jup, met de market hack

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar je hebt toch een simkaartje nodig om het te activeren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Dat dan weer wel ja

even getest, kunt niet registreren.

[ Voor 50% gewijzigd door rinkel op 23-11-2010 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thought so...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm jammer.. Op de ipod werkt het wel zonder simkaart
Pagina: 1 ... 3 ... 24 Laatste