Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simsim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02 13:30
Ik was toevallig met mijn vrouw een weekendje in Duitsland en heb terloops bij Saturn in Siegen de Archos 101 8GB meegenomen. Ze hadden er daar een stuk of 10 liggen.

Het is een heel aardig ding, niet zo classy als een Ipad maar het voldoet prima voor internetten etc op de bank. Batterijduur is ook prima, na een uurtje of 5 online nog altijd een batterij die nog 50% aangeeft.
Ik kreeg gelijk een firmware update, en omdat er op de verpakking een sticker zat die 2.2 Froyo in November beloofde was ik wel wat teleurgesteld toen het helaas een kleinere 2.1 update van Android betrof.

Nu nog even uitzoeken welke apps ik moet of zou moeten willen hebben en als ik vanavond tijd heb eens proberen de reguliere Android Market hack te doen. Iemand daar ervaringen mee hier?

Ik heb er een 16GB micro SD kaartje in gestopt en ook ik heb een exemplaar uir de batch waar het ding een Internet Table heet ipv Tablet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 19:13
Even een kleine video gemaakt over de kijkhoek, dit geeft misschien een indruk.
Je ziet dat zijwaarts wel ok is, maar naar boven en beneden een stuk minder.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=iPDxxfnuqOY]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeBBaN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-01 13:17
rinkel schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:48:
Hier is het inderdaad goed te zien. Jammer dat zijwaarts beter is dan naar boven en beneden. Als ik hem neer leg op tafel of op mijn schoot heb, is de kans groter dat ik een schuine kijkhoek heb vanaf beneden (t.o.v. de 101).

Is dit heel hinderlijk of "valt het mee"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Als je hem voor je legt, dan wordt het scherm lichter. Bij video's is dat erger dan bij een beetje internetten.
Het is -ok-, wel te doen. Je moet er niet te ver vanaf zitten, Als je rechtop zit en legt em op je schoot gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
simsim schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:08:
Nu nog even uitzoeken welke apps ik moet of zou moeten willen hebben en als ik vanavond tijd heb eens proberen de reguliere Android Market hack te doen. Iemand daar ervaringen mee hier?
Ik heb een 70 en heb de Market geinstalleerd. http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?f=73&t=39792
Ik heb de Market gedownload via de multiupload link: http://www.multiupload.com/OYTNLYHLV9
Dat kun je direct vanaf je Archos doen. De rapidshare link gaf bij mij wat problemen op de Archos.

Ik had eerst de installatie gedaan toen ik alle software van Archos ook geinstalleerd had. Mijn Archos 70 kwam toen niet meer goed door zijn boot heen, crashde, reboot, crash, etc.

Recovery gedaan met de volume up button en toen zonder de Archos apps ging het wel goed. YMMV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
De hack erop zetten was het eerste wat ik deed, meteen Launcher Pro erop. Werkt als een zonnetje.

Edit:
Had beautifull widgets al, dus die er ook maar op gezet. Nu eens Better keyboard proberen.

[ Voor 34% gewijzigd door rinkel op 15-11-2010 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tarlitz schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:50:
Ik heb een tijdje een creative zen gehad met harde schijf en als ik die schudde merkte ik dat echt wel door haperingen in de muziek.
Met alle respect, maar dit moet toch echt naar het rijk de fabelen worden verwezen. Althans dat het door de Harddisk wordt veroorzaakt. Het is nl. niet zo dat bij een harde schijf de bitjes rechtstreeks van de harddisk naar de luidsprekers gaan, maar met stukjes en beetjes eerst in een buffergeheugen worden geladen en pas dan, na enige vertraging, het computertje deze met behulp van een digitaal-analoog converter omzet naar analloog dat vervolgens dan pas naar de luidsprekers gaat. Het maakt dus helemaal niet uit of de harddisk iets onregelmatig leest (dat doen ze van nature al)..Dat is niet anders dan bij flash! Ook daar gaan de bitjes eerst in een buffergeheugen en dan naar een DA-converter.

Anders was het bij de vroegere analoge cassetebandjes. Daar ging het signaal wel direct (via een versterker) naar de luidsprekers. En ook daar had indertijd Sony al een oplossing voor met behulp van een buffergeheugen. Je kon het bandje zelfs even stoppen en de muziek speelde gewoon nog even door. Maar dat was ook allemaal analoog en daar hebben we het hier niet over.

Maar de vraagstelling was om te kiezen tussen een relatief kleine flash of een veel grotere 250 Gbyte harddisk. Wat dat betreft is de HDD natuurlijk nog altijd superieur. Qua gewicht is flash superieur en wat betreft de betrouwbaarheid maakt het tegenwoordig echt niet zoveel uit. Doe waar je je goed bij voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rinkel schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:48:
[video]
Het lijkt op de ervaringen die ik heb met de Duitse WePad. Vooral van bovenaf een zeer slechte kijkhoek .Ik hoop dat het bij de 101 toch wel iets beter is. Of is het soms dezelfde fabrikant die de beeldschermen maark voor de Wepad en de Archos? Weet iemand dat?
Wel heef Archos slim een standaardje ingebouwd waarbij, als je hem op tafel zet, je altijd iets van onderen kijkt naar het scherm.
Overigens vind ik de zijwaardse kijkhoek toch iets belangrijker zodat je met meerdere mensen films en foto's etc. kunt bekijken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08 14:55
En de hapering wordt veroorzaakt door juist dat: de hardeschijf kan de boel niet meer bijbenen, door bijvoorbeeld stoppen met spinnen tijdens teveel beweging als beveiliging, waardoor de buffer in dat geval ook niets uit te spugen heeft en de boel dus hapert :)

Maar, genoeg offtopic lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe werken games als Fruit Ninja, Guns and Glory, Abduction en Doodle Jump?
Een genot om te spelen op de bank, of is die ervaring niet zo heel goed?
Die 70 met 250GB lijkt me echt chill, filmpjes in bed, onderweg, WiFi op de bank.. hmmm

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rinkel

Mocht je je Archos 101 kwijt willen om te ruilen voor de kleinere Archos versie
dan houd ik mij aanbevolen ;-)
gr
Henny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 11:31
Is er al een NL winkel die ze op voorraad heeft dat iemand weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
@henny: heb jij de 70? Daar heb ik zeker interesse in.

@clb:
Ik ben zelf niet zo van de games, maar voor jou even de games gekocht.
Ze spelen allemaal gewoon goed, behalve doodle jump, daar zit een probleem met calibratie van het scherm. Ik kan het spel niet starten. Fruit meppen ging niet zo goed, maar dat ligt vast aan mijn skills :-)
Overigens zijn spellen die lansdcape kunnen iets fijner te spelen. Heeft ook te maken met de kijkhoek.
Ook even Angry birds gespeeld, die speelt echt fantastisch.

Hier merk je eigenlijk, net als bij films, dat er best een snelle processor in zit.

Edit:
GTalk werk niet goed, de contacten zijn onherkenbaar opgerekt.

[ Voor 5% gewijzigd door rinkel op 15-11-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-08 16:07
Ik zit zelf ook te kijken naar een 101, en heb een vraag aan de eigenaars.
Hoelang duurt het opstarten van de tablet als hij uit staat totdat je kunt internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Werkt eigenlijk hetzelfde als bij een telefoon, je laat em meestal op standby staan, alleen moet wifi even starten, dat duurt soms even bij mij, soms 10s

Edit
Net een koude start gedaan, dit duurt ongeveer 1 minuut. Ik laat em zelf altijd op standby staan, er is immers geen 3g of service die de batterij erg leegtrekt.

[ Voor 35% gewijzigd door rinkel op 15-11-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmio
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Koude start duurt ff, vanuit standby naar aan plus wifi is idd 5 tot 10 seconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Unboxing en product tour:

En wat games:

En wat films, foto's en muziek:

[ Voor 82% gewijzigd door CLB op 15-11-2010 22:52 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stany
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-08 21:58
Kan iemand met Archos 101 (rinkel?) eens wat A4 pdfjes testen en even wat foto's van maken.
A4 pdfjes zoals datasheets, manuals, boeken, ....
Graag ook je mening hoe makkelijk(of net niet) je erdoor kan bladeren, aantekeningen maken, ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-06 10:41
Kan iemand mij vertellen of het aansluiten van een toetsenbord en eventueel ook muis een beetje werkt? Ik zat er aan te denken om de 10 inch versie te kopen, en dan op vakantie er mee te kunnen internet met muis en tobo, en e-mails te typen. Heeft dit zin, of is de UI er totaal ongeschikt voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik heb met even een USB stick met wat flims erop aangesloten, dat ging erg goed, de video-speler herkent de stick netjes. Geluid blijft ook lipsync

Ik zal zo even een paar pdfjes op de stick zetten, en ook eens proberen een muis aan te sluiten.

Ik krijg na het zien van dat filmpje van cld, het idee dat de 70 een wat betere kijkhoek heeft.
Hmm.. ik ga toch wel voor de 70

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn wel filmpjes van de Archos 70 met een BlueTooth keyboard, werkt perfect..
Of het ook gaat werken via USB ofzo, geen idee en of een muis gaat werken, don't know either..

Waarom neem je dan geen netbook als je een toetsenbord en een muis wil btw!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik heb er even een muis en tobo op aangesloten.
De muis werkte goed, alleen bij het scrollen met het wieltje loop ie alle hyperlinks af ipv netjes scrollen in de browser, ik weet niet of dat een instelling is.
Het toetsenbord werkt perfect, erg tof om dat te zien werken: even de archos op de kickstand en gewoon typen. Alleen vond Better Keyboard het niet zo leuk, die bleef steeds crachen, ongeveer 7 meldingen kreeg ik in beeld.

Om pdf'jes te kunnen lezen moest ik even een reader installeren, ik heb de adobe maar van de markt geplukt. Het zag er prachtig uit, alleen duurde het wel steeds een tijd voordat de tekst op de pagina verscheen, ik weet niet of dit aan adobe lag. Pinch/zoom werkt ook gewoon, en de letter/vectoren schalen mooi mee. Ik zou wel een andere reader kunnen proberen. Iets van aantekeningen in pdf heb ik niet kunnen vinden.

@henny59:
Je hebt je Direct messages uit staan, ik kan je dus niet bereiken.

[ Voor 4% gewijzigd door rinkel op 15-11-2010 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na die filmpjes helemaal gezien te hebben die ik net gepost heb, weet ik het zeker: Archos 70 NUUUUUUU!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-08 14:44
http://www.ncbi.nlm.nih.g...040262.pdf?tool=pmcentrez

Zou je deze misschien willen proberen of hij het lekker doet? Tekst goed te lezen enzo op de 101?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:08
De 70 lijkt wel beter te reageren (bijvoorbeeld bij het switch van ls naar portait) en heeft een veel betere kijkhoek.

Of zou het switchen aan de softwareversie liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijkhoek kan natuurlijk aan het type scherm liggen (die anders is dan het 10,1" scherm van de 101)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Bartske schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:59:
http://www.ncbi.nlm.nih.g...040262.pdf?tool=pmcentrez

Zou je deze misschien willen proberen of hij het lekker doet? Tekst goed te lezen enzo op de 101?
Getest, werkt goed, goed te lezen, alleen duurt het wel steeds even voordat de pagina wordt getekend, zoals ik reeds zei. Even snel doorbladeren is dus wat lastig. Maar voor lezen gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
CLB schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:07:
Kijkhoek kan natuurlijk aan het type scherm liggen (die anders is dan het 10,1" scherm van de 101)
De 101 heeft natuurlijk wel een hogere reso, wellicht dat hij daardoor wat meer tijd nodig heeft om te kantelen.

Ik heb nu een SGS, dus een IT70 zal hetzelfde zijn, alleen dan met een groter scherm...

Het is natuurlijk zo dat er gewoon 50 euro tussen de 70 en 101 zit, begin me af te vragen of de 101 wel echt zoveel fijn is. Het moet wel soepel lopen anders ga je je daar dood aan ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-08 14:44
rinkel schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:12:
[...]

Getest, werkt goed, goed te lezen, alleen duurt het wel steeds even voordat de pagina wordt getekend, zoals ik reeds zei. Even snel doorbladeren is dus wat lastig. Maar voor lezen gewoon goed.
Prima!

Zo'n artikel blader je toch niet zo eventjes maar door. Maar zat er geen standaard ebook reader bij die ook pdf kon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
418O2 schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:02:
De 70 lijkt wel beter te reageren (bijvoorbeeld bij het switch van ls naar portait) en heeft een veel betere kijkhoek.

Of zou het switchen aan de softwareversie liggen??
Ik heb wel de indruk dat het scherm wat beter is. Dat het scherm iets sneller reageert zou natuurlijk kunnen door de lagere resolutie. Al vind ik dat verschil echt marginaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Oeps, dubbelpost

[ Voor 96% gewijzigd door rinkel op 15-11-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Bartske schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:22:
[...]

Prima!

Zo'n artikel blader je toch niet zo eventjes maar door. Maar zat er geen standaard ebook reader bij die ook pdf kon?
Ik probeerde een pdf gewoon vanuit bestandsbeheer te openen, dat werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bartske schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:22:
Maar zat er geen standaard ebook reader bij die ook pdf kon?
Aldiko? of is dat echt voor eBooks? Anders even de markt op staan genoeg gratis alternatieven..
rinkel schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:25:
Ik probeerde em gewoon vanuit bestandsbeheer te openen, da werk
En waar opent die in dan =)

Nog 1 filmpje dan en dan naar bed:

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 16-11-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
418O2 schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:21:
[...]

De 101 heeft natuurlijk wel een hogere reso, wellicht dat hij daardoor wat meer tijd nodig heeft om te kantelen.

Ik heb nu een SGS, dus een IT70 zal hetzelfde zijn, alleen dan met een groter scherm...

Het is natuurlijk zo dat er gewoon 50 euro tussen de 70 en 101 zit, begin me af te vragen of de 101 wel echt zoveel fijn is. Het moet wel soepel lopen anders ga je je daar dood aan ergeren.
De soepelheid van een iPad, of zelfs een Samsung Tab (die al een stuk minder is dan een iPad), krijg je niet.
Met Launcher Pro draait de UI wel goed genoeg. Je krijgt performace die vergelijkbaar is met een android telefoon (ala Desire/SGS).
Het browsen is gewoon iets minder. Heb nu Dolphin HD geinstalleerd, dat is al wel iets beter, maar ook gewoon goed genoeg.

Mijn conclusie is tot zover: Goed genoeg voor op de bank, zeker voor het geld. Het wordt eigenlijk nooit echt vervelend traag, maar schokt af en toe bij browsen. Wil je echt top-off-the-bill, koop een iPad. Of misschien een Tab.
Persoonlijk vind ik em te groot, dus ik ga (zoals reeds gezegd ;-) ) voor een 70. Aangezien ik het een apparaatje vind voor -erbij- heb ik er geen 499 euro voor over.

[ Voor 4% gewijzigd door rinkel op 16-11-2010 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja tis een lastige overweging. Het gesloten karakter van de iPad staat mij onwijs tegen....

Toch maar even volgen hoe het zich ontwikkelt in de loop van de tijd, 't is ook weer niet zo'n mega uitgave dus het proberen wellicht waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
418O2 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 00:40:
Ja tis een lastige overweging. Het gesloten karakter van de iPad staat mij onwijs tegen....

Toch maar even volgen hoe het zich ontwikkelt in de loop van de tijd, 't is ook weer niet zo'n mega uitgave dus het proberen wellicht waard.
Zo dacht ik er ook over. Ik heb begrepen dat er wellicht een wifi-only versie komt van de Galaxy Tab. En ook een grotere variant. Heb alleen geen flauw idee wat die dingen gaan kosten. Maar ik vond de bouwkwaliteit en snelheid wel een stuk beter dan de Archos. Maar daar betaal je dan ook gewoon voor.
Als je echt kwaliteit wilt, en daar ook wel voor wil betalen, zou ik daarop wachten. iPad is nog steeds onovertroffen, maar ik wil er gewoon een USB stick met films in kunnen proppen, of een geheugenkaartje. Dit kan ik allemaal doen zonder iets van crappy (iTunes) software te moeten installeren op mn pc/laptop.

Als dit nieuwe gadget echt onmisbaar voor me gaat worden kijk ik wel weer verder. De Tab is wel een goeie kandidaat dan (wifi-only versie dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dan betaal je alsnog 600 euro voor een 7" tablet...

Dan misschien maar wachten op de Notion Ink. Lijkt een goede middenweg. Super scherm, goede bouwkwaliteit, alle features, prijs is een goede middenweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ja, dat is gewoon 2x zo duur. De wifi-only versie wordt hopelijk wel wat goed goedkoper.
Of de notion ink uberhaupt komt vraag ik me een beetje af eigenlijk. Afwachten dus, als je zoveel geduld hebt.
Ik denk dat de markt nog moet losbreken, zeker met Android 3, tot die tijd is de Archos echt wel een leuk ding, en wellicht ook mijn definitieve apparaat. Ik zie het namelijk echt niets meer als een gadget, het gaat echt mijn laptop niet vervangen ofzo. Voor op de bank is het heerlijk, je hoeft geen laptop op te starten e.d. MAAR om daar nou meer dan 400euro voor uit te geven? Nee dat (nog) niet.

Overigens typ ik al deze berichten op de Archos. Een capacitief scherm is echt een uitvinding om op internet te browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svardskampe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-03 01:09
Ik mis echt een portable device, daarom dat ik aan het twijfelen ben tussen de archos 70 of de archos 101. Is er ergens een winkel waar ik ze naast elkaar kan zien en vasthouden? En natuurlijk een 3G dongle, of die er zijn die werken, ik beschik namelijk niet over een degelijke mobiel.

Bovendien heb ik echt het idee dat er heel wat meer keus is wanneer android honeycomb wordt gerealesed...Maar anderszijds kun je altijd wel wachten tot je een ons weegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeBBaN
Sedative schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 01:27:
Ik mis echt een portable device, daarom dat ik aan het twijfelen ben tussen de archos 70 of de archos 101. Is er ergens een winkel waar ik ze naast elkaar kan zien en vasthouden? En natuurlijk een 3G dongle, of die er zijn die werken, ik beschik namelijk niet over een degelijke mobiel.

Bovendien heb ik echt het idee dat er heel wat meer keus is wanneer android honeycomb wordt gerealesed...Maar anderszijds kun je altijd wel wachten tot je een ons weegt.
Er is voorlopig meer vraag dan aanbod, dus zijn er weinig winkels waar je ze even kan vasthouden. Misschien bij een enkele Saturn in Duitsland. Meer info kan je hier vinden:
Archos 70/101 Levertijden topic

Verder weet ik eigenlijk niet of de Archos ook 3G dongels ondersteund...

[ Voor 0% gewijzigd door WeBBaN op 16-11-2010 09:44 . Reden: verkeerde link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeBBaN
Archos Worldwide
Regarding Froyo, the
migration to Android Froyo 2.2 will be available soon (before end of November) in
the form of an over the air firmware update.
The initially scheduled
update has been delayed in order to provide a stable Froyo experience and
several new Archos specific enhancements (e.g. video information and cover
retrieval, enhanced bluetooth phone tethering configuration
etc...).

ARCHOS Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik vergeet steeds dat die update er aan zit te komen. Wordt ie weer wat sneller :-P

Ik heb nog even geprobeerd om er in portrait mee te werken, maar dat is niet echt prettig. Dit omdat het scherm daar net iets te smal voor is, heb ik het gevoel, en vanwege de kijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
Voor de mensen die USB sticks (of cardreaders, etc.) willen aansluiten op hun Archos 70, let goed op wat voor verloopstekker je koopt. De 70 heeft een A/B micro USB poort. Aan de hand van het type (A of B ) stekker weet de Archos 70 of het host of slave moet zijn.

http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?f=63&t=39501
2. I know it's been said over and over but until you experience it you may not grab what people are saying: you need a Micro A male on one end to standard Type A receptacle (female) on the other end. Only the plug with Micro A will activate the host mode for you on an a true OTG USB device(like Nokai 810). That's the role of the PIN ID.
Dus volgens mij heb je deze nodig: http://kabeltje.com/usb-a...-male-adapter-p-1127.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Toch is dat wel leuk van de 101, om er gewoon een usb-stick in te proppen:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2q09gti.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/egwe9v.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
De Archos 70 is mijn eerste Android apparaat, maar het viel mij op dat de predicitive input van het toetsenbord waarschijnlijk mijn hele GMail account gescanned heeft. Ik zie suggesties die ik echt nog niet op mijn Archos 70 ingetytpt heb en zeker weten uit mijn GMail komen. Of werkt dit alleen als ik mailtjes typ in GMail? Heb hem nu niet bij me, dus kan het nu ook niet testen.

Handig, maar wel een beetje creepy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
namen/mailadressen of woorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeBBaN
Waarschijnlijk hetzelfde als op een Android telefoon. Hij leest je adresboek uit wanneer je in het "Aan" veld een adres gaat intikken. Is niet echt creepy, doet Outlook en welke andere mailclient zo'n beetje ook.

En Android gebruikt automatisch je Gmail adresboek, maar dat kan je ook uit zetten. Volgens mij kan je ook alleen het predictive gedeelte uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft zelfs Nederlandse taal, had ik niet eens aan gedacht.. wat een pruttaal is dat ook zeg.
Zelf gebruik ik al maanden een Engelstalige androiddevice en al die filmpjes op YouTube zijn Engelstalig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
WeBBaN schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:07:
Waarschijnlijk hetzelfde als op een Android telefoon. Hij leest je adresboek uit wanneer je in het "Aan" veld een adres gaat intikken. Is niet echt creepy, doet Outlook en welke andere mailclient zo'n beetje ook.

En Android gebruikt automatisch je Gmail adresboek, maar dat kan je ook uit zetten. Volgens mij kan je ook alleen het predictive gedeelte uit zetten.
Het gaat niet om Aan, CC en BCC, maar de body van de email. Zoals ik al eerder schreef, wel handig, maar naar mijn mening ook een beetje creepy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeBBaN
Supremo schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:25:
[...]

Het gaat niet om Aan, CC en BCC, maar de body van de email. Zoals ik al eerder schreef, wel handig, maar naar mijn mening ook een beetje creepy.
Als ik het goed begrijp vult hij in de body van de e-mail namen en adressen aan uit je gmail adresboek?

Welke e-mail client staat er standaard op?

[ Voor 5% gewijzigd door WeBBaN op 16-11-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Het lijkt erop dat het nl woordenboek leeg is, en de enige woorden die hij heeft komen van namen en emailadessen uit syncs; email/facebook/etc.
mijn 101 heeft dat ook al lijkt dat niet altijd te gebeuren vreemdgenoeg. Het toetsenbord is overigens groot genoeg omdat niet echt als hinderlijk te ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossjee
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-01 00:08
Net de Launcher veranderd (LauncherPro er nu op) dan werkt de 101 een stuk sneller en beter!
hij hapert iig niet meer, verder heeft ie soms nog wel is problemen als je 720p filmpje streamt vanaf usb stick dan gaat ie wel is haperen.. maar is nog maar 1 of 2 keer gebeurt.. verder werkt ie heel goed!

heb een 32 gb. micro sd erin zitten.
een zooitje comics laat ie mooi zien!

wil ik NFS Shift installeren krijg ik de meldig te weinig ruimte mjaa heb genoeg ruimte! dat is wel beetje vreemd maar zal er nog even verder naar kijken.
kijkhoek is wel beetje erritant soms als je teveel van bovenaf kijkt zie je niks! en van onder maakt t niet uit dus dat is wel weer apart gedaan!

al met al ben ik super blij met mijn aankomt en is het een aanrader voor 300 euro.. in plaats van 750 euro voor galaxy tab kan je dan over 4 maanden weer een nieuwe kopen van 350 euro (de prijzen zakken toch wel!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Launcher Pro werkt goed idd, je kunt ook eens Dolphin HD proberen, best een fijne browser.

Net even hdmi geprobeerd, werkt wel en beeld is ook wel goed, alleen de bediening is wel slecht dan.
Ik denk niet dat ik voor de 250 versie ga, aangezien ik em dan als media tank wou gaan gebruiken, maar zie dat niet meer gebeuren.

[ Voor 56% gewijzigd door rinkel op 16-11-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al geprobeerd om rtlgemist te bekijken?
http://www.androidworld.n...-kijken-op-je-htc-desire/
Moet wel op de xscope web browser bekijken
http://androidcommunity.c...b-browser-video-20100314/

Zou handig zijn op je tv aan te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossjee
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-01 00:08
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:34:
iemand al geprobeerd om rtlgemist te bekijken?
http://www.androidworld.n...-kijken-op-je-htc-desire/
Moet wel op de xscope web browser bekijken
http://androidcommunity.c...b-browser-video-20100314/

Zou handig zijn op je tv aan te sluiten
Ik heb het geprobeerd Rtlgemist en uitzending gemist! je kan die gewoon met normale browser of Dolphin( idd goed idee Rinkel) kijken 1 nadeel rtl gemist is betaald en je moet de mobiele versie gebruiken anders werkt t niet!

je kan nog niet de normale versie bekijken want nog geen flash 10.1 of silverlight support moet wel echt even komen maakt het allemaal wat makkelijker! wel de facebook app van launcher pro werkt echt perfect!

iemand nog leuke apps? games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oosz schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:41:
[...]

Ik heb het geprobeerd Rtlgemist en uitzending gemist! je kan die gewoon met normale browser of Dolphin( idd goed idee Rinkel) kijken 1 nadeel rtl gemist is betaald en je moet de mobiele versie gebruiken anders werkt t niet!

je kan nog niet de normale versie bekijken want nog geen flash 10.1 of silverlight support moet wel echt even komen maakt het allemaal wat makkelijker! wel de facebook app van launcher pro werkt echt perfect!

iemand nog leuke apps? games?
Nee dat is de mobiele versie. De links die ik je gaf zijn eigenlijk voor de iPad. Maar met de xscope browser zou je die moeten kunnen aanroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizardking72
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-06 21:12
Heeft iemand de archos 101 al geprobeerd icm skype en de front camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik een cardreader / externe HDD wil gebruiken op m'n aanstaande Archos 70...
Kan ik die niet inpluggen zo 1,2,3, want die hebben dus een normale USB-aansluiting.

Wat voor kabeltje heb ik precies nodig als ik dat wel wil kunnen aansluiten?
Dat het een MicroUSB --> USB-kabeltje wordt weet ik wel, maar je hebt A-types en B-types..
Het is eigenlijk een MicroUSB --> USB verlengkabeltje..
Heet dat een 'USB 2.0 A to Micro B Female / Male Adaptor' en is zoiets als onderstaand plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41Xzr82rcEL.jpg
Is dat de goede zodat ik externe HDD's / cardreader kan aansluiten en uitlezen of niet?

EDIT: Gaat meer om externe 2,5" HDD, dan zou ik natuurlijk ook direct een
Mini-USB --> Micro-USB kunnen gebruiken, zodat ik daar geen convertertje meer tussen hoef te zetten.

EDIT II: Hmm ik kan helemaal geen Micro USB Male --> Mini USB Male, kabeltjes vinden... :?

[ Voor 17% gewijzigd door CLB op 16-11-2010 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik heb net even een externe disk aangesloten, maar de archos levert niet genoeg stroom ben ik bang, de disk gaat aan/uit en spint niet op. Ik heb dit eerder gehad met deze disk. Ik zal eens een andere proberen.

Edit
ik heb ook even mijn telefoon (desire) aangesloten, de telefoon ziet wel een apparaat, maar de archos niet.

[ Voor 21% gewijzigd door rinkel op 16-11-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm deze post stond gewoon hier, gisteren geplaatst:
Voor de mensen die USB sticks (of cardreaders, etc.) willen aansluiten op hun Archos 70, let goed op wat voor verloopstekker je koopt. De 70 heeft een A/B micro USB poort. Aan de hand van het type (A of B ) stekker weet de Archos 70 of het host of slave moet zijn.

2. I know it's been said over and over but until you experience it you may not grab what people are saying: you need a Micro A male on one end to standard Type A receptacle (female) on the other end. Only the plug with Micro A will activate the host mode for you on an a true OTG USB device(like Nokai 810). That's the role of the PIN ID.
Wat zegt: Micro USB Male A --> USB Male A... want het mag geen Male B zijn want dan werkt het niet.. :?
Op eBay en soortgelijke sites staan genoeg Micro USB Male B --> USB Male A, kabels, maar niet A --> A...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
Laat maar, CLB heeft mijn post al gevonden.

Vergeet alleen niet dat de micro USB poort vrij weinig stroom geeft.

[ Voor 85% gewijzigd door Supremo op 16-11-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EDIT @ Hierboven: USB-sticks trekken minder stroom dan een 2,5" HDD neem ik aan?
Vind het wel tof als m'n externe 640GB HDD'tje gewoon werkt aan de Archos, zonder extra stroom...
Maar anders is het ook wel leuk om even snel m'n 32GB USB stickje eraan te hangen voor het een of ander.

Hmm tsjaa... normaal haalt een 2,5" nagenoeg altijd z'n 'voeding' via de USB-kabel... hmmm
Ik ga dus eerst testen in een winkel of een Archos 70 250GB HDD een externe HDD aankan.. lastig zeg..

EDIT: 250GB is al reteveel natuurlijk, maar nog even 640GB extra bij je hebben in de vorm van foto's / films :9~

[ Voor 56% gewijzigd door CLB op 16-11-2010 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik heb net nog een 2 andere disks getest, waarvan het er 1 deed. Maar als micro-usb minder stroom levert heb je daar niet zoveel aan.
Usb-stick van 16GB werkte perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
rinkel schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:26:
Toch is dat wel leuk van de 101, om er gewoon een usb-stick in te proppen:

[afbeelding]

[afbeelding]
Is dat een officiële vertaling? Gekoppelt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Jup, en "... te uitschakelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTeK
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03-2024
Ach daar weten ze tenminste wel een T te plaatsen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 23:18:
EDIT @ Hierboven: USB-sticks trekken minder stroom dan een 2,5" HDD neem ik aan?
Vind het wel tof als m'n externe 640GB HDD'tje gewoon werkt aan de Archos, zonder extra stroom...
Maar anders is het ook wel leuk om even snel m'n 32GB USB stickje eraan te hangen voor het een of ander.

Hmm tsjaa... normaal haalt een 2,5" nagenoeg altijd z'n 'voeding' via de USB-kabel... hmmm
Ik ga dus eerst testen in een winkel of een Archos 70 250GB HDD een externe HDD aankan.. lastig zeg..

EDIT: 250GB is al reteveel natuurlijk, maar nog even 640GB extra bij je hebben in de vorm van foto's / films :9~
Als de Archos gewoon voldoet aan de specificaties voor USB (V=5 V, I=0.5 A), dan moet daar gewoon een 2.5" schijf aan kunnen hangen. Thuis gebruik ik een Hitachi 5k500.B in een icy box casing op 1 USB poort. Werkt prima. Op zich behoorlijk vet als dat zou kunnen met de Archos! :D
Weet iemand wat voor bestandssystemen de Archos ondersteunt??

[ Voor 3% gewijzigd door tarlitz op 17-11-2010 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat werkt hier ook aan laptops / PC's inderdaad, zou wel uber zijn als het aan de Archos ook werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Net een stick geformatteerd, fat32... ntfs pakt ie niet.
Heeft micro-usb dezelfde specificaties?

[ Voor 27% gewijzigd door rinkel op 17-11-2010 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je ne sais pas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Host kabeltje (9.99) te vinden op de archos site:
http://www.archos.com/sto...ang=en&prod_id=archos70it

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer dat daar geen uitgebreide specs bij staan..
Ik zie soortgelijke kabeltjes, qua uiterlijk, voor 2,50 op eBay.. ach ik bestel wel wat als ik mn Archos heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07 14:06
tarlitz schreef op woensdag 17 november 2010 @ 00:00:
[...]

Als de Archos gewoon voldoet aan de specificaties voor USB (V=5 V, I=0.5 A), dan moet daar gewoon een 2.5" schijf aan kunnen hangen. Thuis gebruik ik een Hitachi 5k500.B in een icy box casing op 1 USB poort. Werkt prima. Op zich behoorlijk vet als dat zou kunnen met de Archos! :D
Weet iemand wat voor bestandssystemen de Archos ondersteunt??
Alleen de USB poort van de 101 voldoet aan de specificaties, de micro USB van de 70 zit op 0.1A, wat genoeg zou moeten zijn voor een toetsenbord, muis of USBdrive. Externe schijven zullen extern gevoed moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als dat zo is vraag ik me af waarom Archos zelf een host kabeltje op hun website zet..
Zou het wel echt een domper vinden mocht de Archos 70 geen USB-sticks / HDD's aankunnen (zonder voeding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik denk dat sticks geen probleem zullen zijn, disks zullen helaas niet kunnen ben ik dan bang voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afwachten tot wat praktijk tests.. ik zal is op YouTube rondvragen of ze het kunnen testen...

EDIT: davomrmac zegt dat het wel werkt...

[ Voor 38% gewijzigd door CLB op 17-11-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
De micro-usb is toch om als guest te dienen en de volledige als host?

nevermind, ik zie net dat t een vergelijking is tussen de 70 en 101. Mijn fout.

[ Voor 39% gewijzigd door JJerome op 17-11-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Could you try to use an external HDD (without extra powerline) on the Archos 70?
USB-sticks will work I think, but the question is, will external 2,5" HDD works also?
Thanks in advance!
They do.
Yeah really? That's very nice..
We were discussing it on my topic on Tweakers.net... There has been said that the
poweroutput of the Micro-USB port isn't as much as needed to spin up an external HDD...
Well I tried just one, a Maxtor OneTouch II (I think) and it worked.
Not tried any others and I assume power requirements vary from drive to drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik heb er ook een paar geprobeerd op de 101. Wat mij opviel is dat sommige externe drives een extra adapterplug hebben, bij mij deden juist die moeilijk, terwijl degene zonder die poort wel werkte.
Misschien dat dit iemand iets zegt ?

Ik denk ook dat het afhangt of er een slurpende 7200 of een 4800 toeren disk in zit

[ Voor 15% gewijzigd door rinkel op 17-11-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
That's true inderdaad, ligt ook wel aan de HDD, soort en type..
De meeste 2,5" hebben al geen externe voeding meer, zoals m'n LaCie Rikiki 640GB Zwart
Zou toch wel erg fijn zijn als die standaard zou werken zonder externe voeding en dergelijke..

Ik wacht het wel af =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rinkel schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:40:
Ik krijg na het zien van dat filmpje van cld, het idee dat de 70 een wat betere kijkhoek heeft.
Kan iemand dat bevestigen? Is er inderdaad verschil in (kijkhoek)kwaliteit tussen de 70 en de 101?
Ik bedoel, is er al iemand in deze wereld die ze naast elkaar gezien heeft om dit te beoordelen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-08 16:32

Freshnezz

Why so serious?

Ben wel erg benieuwd naar de Archos 70... alleen 256 RAM geheugen :X ik weet het niet hoor vinden jullie dit ook niet te weinig!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind 230MB genoeg qua apps, helemaal als Android 2.2 komt =)
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/6eW2B.jpg

Tevens zijn hier ook al die 3rd party apps al op geinstalleerd (zie de TS voor wat ik bedoel)

[ Voor 53% gewijzigd door CLB op 17-11-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-08 16:32

Freshnezz

Why so serious?

CLB schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:59:
Ik vind 230MB genoeg qua apps, helemaal als Android 2.2 komt =)
[afbeelding]

Tevens zijn hier ook al die 3rd party apps al op geinstalleerd (zie de TS voor wat ik bedoel)
Ik bedoel het werkgeheugen he, niet de interne opslag. Als ik op mijn HTC Desire kijk, zie ik dat er 300mb van de 415mb in gebruik is. Als er dan op de Archos maar 256mb zit, kan ik me voorstellen dat deze dan trager gaat lopen afhankelijk van het aantal applicaties die open staan. Vind ik wel een tegenvallertje.

En aan jouw plaatje te zien gebruikt de Archos de 8gb dus niet als interne storage...??? Raar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort een half jaar op reis. Ik twijfel of ik een mini laptop meeneem of een archos 101 aanschaf. Voordeel is natuurlijk dat de archos in verhouding erg licht is. Ik wil natuurlijk tijdens mijn reis af en toe wat foto's op facebook ofzo zetten. Nu vraag ik mij af of het met de archos 101 mogelijk is om van je sdkaart of wat dan ook foto's te uploaden naar facebook etc.... Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmio
  • Niet online
Kan prima, gewoon zon usb sd plugje mee en je leest zo je sd kaarten uit. Uploaden gaat daj via wifi via een facebook app

Edit: werkt als een tierelier, net even foto gemaakt en met plugje in mn archos geramt, ziet alles netjes. Speelt muziek prima af en fotos laat hij goed zien
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4090/5185254682_411fb09514.jpg

Yeah, plaatje invoegen typende op mn archos werkt...:)

Oja de sd card die je ziet is mn micro sd. De naam externe schijf is de losse sdcard

[ Voor 65% gewijzigd door Timmio op 17-11-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freshnezz schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:24:
Ik bedoel het werkgeheugen he, niet de interne opslag. Als ik op mijn HTC Desire kijk, zie ik dat er 300mb van de 415mb in gebruik is. Als er dan op de Archos maar 256mb zit, kan ik me voorstellen
dat deze dan trager gaat lopen afhankelijk van het aantal applicaties die open staan.
Wat denk je wat Sense opslurpt.. of de applicaties voor bellen / smsen enzovoort, daar heb je hier geen
last van. En whatabout die 8GB geheugen, dat wordt gewoon gezien als intern (net zoals bij de Galaxy S)
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/TauHS.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stany
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-08 21:58
rinkel schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:55:
Om pdf'jes te kunnen lezen moest ik even een reader installeren,
Alvast bedankt voor het testen van dit. Zou je misschien een filmpje kunnen maken of iets dergelijks waar je met eventueel een tweetal verschillende pdf-lezers door een handleiding of iets dergelijks bladert.
Ik probeer mijn eigen namelijk te overtuigen om dit te gaan gebruiken voor het lezen van datasheets/handleidingen/enzovoort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Dat kan ik morgen wel even doen. Persoonlijk vind ik het daar niet echt heel geschikt voor eigenlijk, het lezen in portrait is niet echt fijn. Ook is de backlight niet.zo.heel fijn, maar dat is wellicht subjectief

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt ook aan het scherm inderdaad en de backlight, is niet voor lezen / ereadermogelijkheden en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de Archos 101 ook een eReader aan boord om eBooks te lezen? Zo ja, welk(e) forma(a)t(en) leest dat?

Ik ben hevig geïnteersseerd in de 101. En ik lees in het "levertijden topic" dat'ie op veel sites is te bestellen en waarschijnlijk vrij snel wordt uitgeleverd. Maar ik zou'em graag eerst eens in mijn handen willen hebben. Is er iemand in de buurt van Rotterdam die er al 1 heeft en bij wie ik er eens even mee mag spelen?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 18:54
Is er een 101 eigenaar die een benchmark kan draaien om het interne geheugen (8 of 16 GB) en een SD kaart te vergelijken?

Bijvoorbeeld met: http://www.androidzoom.co...-disk-benchmark_gqzx.html

• Timmio
  • Niet online
Jullie vragen wel veel voor een tablet van maar 300 euro: ), gewoon een prima ding, leuk speelgoed. En nog nuttig ook

• WeBBaN
Timmio schreef op donderdag 18 november 2010 @ 00:07:
Jullie vragen wel veel voor een tablet van maar 300 euro: ), gewoon een prima ding, leuk speelgoed. En nog nuttig ook
Volgens mij speelt het ontbreken van een beetje redelijke review hier ook in mee. Als je het internet afstruint kom je unpacking en demo filmpjes tegen en dat was het dan wel weer. Ik heb nog nergens een gedegen review gezien.

Misschien kan Tweakers een leuke side-by-side review doen van een aantal tablets (mits/wanneer deze leverbaar zijn ;) ), zoals de Toshiba Folio, Archos 70/101, Creative ZiiO, Samsung Galaxy Tab...

[ Voor 17% gewijzigd door WeBBaN op 18-11-2010 09:39 . Reden: Toevoeging ]

• Dutchco
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-12-2015

Dutchco

Gadget freak

Is er al meer bekend over de accuduur van de Archos 70 - 8GB? Lees daar heel weinig over.

Gadgetfreak

• rinkel
Over de 70 kan ik niet zoveel zeggen, maar de 101 een beetje (heb er eigenlijk niet zo op gelet)
Ik kan pak em beet een dagje doen met de hele dag internet (wifi) dus een uur of 8 continu.
Maar pin me er niet op vast. Ik zal het eens een dagje testen komend weekend.

[ Voor 17% gewijzigd door rinkel op 18-11-2010 11:14 ]

Klopt volgens mij redelijk met de specs in de TS..

• Supremo
Supremo schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:27:

[...]

Dus volgens mij heb je deze nodig: http://kabeltje.com/usb-a...-male-adapter-p-1127.html
Ik heb dat stekkertje van kabeltje.com, maar krijg alleen de melding over corrupted media. Volgens mij staat de Archos 70 dus wel in host mode, maar ik denk dat de poort toch niet genoeg stroomt levert. :(

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:33

St@m

@ Your Service

Ik ben eruit, ik ga voor de 101, maar ik heb nog wel een vraag. Kun je ook snel iets opschrijven op een tablet met een capitatief scherm? Even met je vinger een berichtje schrijven. Bijvoorbeeld: Batterijen kopen.
Zodat ik het niet vergeet. Met een resititief scherm kan het wel met een stylus.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Pagina: 1 2 ... 24 Laatste