Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:26:
@WeBBaN Vanaf versie 2.1 Android is dat echt niet meer nodig, Android sluit die applicaties zelf af wanneer er behoefte is om geheugen vrij te maken. Door het zelf met een Taskkiller te stoppen, raakt je OS vervuild en zal na verloop van tijd het geheel alleen maar instabieler en trager worden, omdat je processen maar deels laat stoppen.
Wist niet dat het met deze firmware niet meer nodig was, alleen maar mooi, kan ik hem er af gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Topic is nu 3 weken online, heeft al meer dan 30.000 views opgeleverd en meer dan 500 posts! Toppertje :D

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup gaat goed zo, hoe meer archos zielen hoe beter :D

@ CLB Misschien handig om deze links aan de begin post toe te voegen?
Archos 70 Wiki
Archos 101 Wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanleen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 17:56
Weet iemand of een virusscanner een noodzakelijk iets is voor Android? Ik had AVG geinstalleerd op de A70, maar kreeg steeds hangups, moest zelfs een totale reset doen om de boel weer draaiend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uhm als jij niet op malafide sites rondhangt of gek doet niet nee, tevens zijn daarvoor speciale softwaretopics..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 22:05
Hermanleen schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:41:
Weet iemand of een virusscanner een noodzakelijk iets is voor Android? Ik had AVG geinstalleerd op de A70, maar kreeg steeds hangups, moest zelfs een totale reset doen om de boel weer draaiend te krijgen.
Een snelle google leert mij dat er op 10 augustus dit jaar het eerste android virus is ondekt, wat er voor zorgt dat je allemaal smsjes naar betaalnummers stuurt:
Kaspersky Lab, one of the big names in computer security and antivirus technologies has reportedly identified the first virus targeted at the Android operating system.

This particular virus, Trojan-SMS.AndroidOS.FakePlayer.a, is a Trojan that is distributed through a message sent to users which asks them to to install a 13KB "harmless" media player app. Once you've installed it, the Trojan begins sending SMS messages to premium rate numbers -- all without further interaction from the end user.

The Trojan is, according to Kaspersky Lab, the first identified to specifically targeted Android-based smartphones.

But Android is in good company. Last year two malware attacks hit Apple's iPhone: the "Ikee" and "Duh" or "Ikee.B".

To protect youself, don't install anything from sources that you don't trust. This Trojan requires you to agree to install the player. If you don't, you're safe.
Dus zolang je maar geen rare apps download komt het allemaal goed, een virusscanner kan je installeren maar dat zal de snelheid sowieso niet ten goede komen. En de archos kan natuurlijk geen smsjes versturen dus is het tot nu toe nog helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Bartske schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:53:
[...]
Een snelle google leert mij dat er op 10 augustus dit jaar het eerste android virus is ondekt, wat er voor zorgt dat je allemaal smsjes naar betaalnummers stuurt:
[...]

scheelt weer...de archos kan toch geen smsjes versturen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info batterij laden: op de later gedaan met nog 20%, binnen twee uur opgeladen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Ik hoor overigens meer mensen met problemen met SMB Shares. Ik zie de PC netjes verschijnen in het overzicht en heb toch zeker het e.e.a. aan shares ingedeeld op m'n PC.
Firewall staat uit, bij verbinden met de PC wordt er gevraagd om gebruikersnaam en wachtwoord. Na die ingevuld te hebben verschijnt de melding 'Please wait while reloading shared folder...'.
Na een 15 seconden krijg ik vrolijk weer de mogelijkheid gebruikersnaam en wachtwoord in te typen en verbind de archos dus niet..

Archos firmware: latest

Ligt dit een beetje in de lijn met de ervaringen van anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Vraagje aan de 70/101 IT bezitters :
Hebben jullie ook last van de multimedia-update?
De mijne (101 IT) begint geregeld deze update zonder dat ik iets speciaals ingesteld heb. Ik veronderstel dat de tablet bij het plaatsen van nieuw multimedia-materiaal een update uitvoert, maar bij mij gebeurt dit geregeld zonder dat er iets bij- of afgegaan is.
Is nogal ambetant omdat de tablet dan trager wordt.
Is dit ergens in te stellen? Heb de handleiding doorgenomen maar nergens iets over tegengekomen.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 18:19
SoaDmaggot schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:25:
Ik hoor overigens meer mensen met problemen met SMB Shares. Ik zie de PC netjes verschijnen in het overzicht en heb toch zeker het e.e.a. aan shares ingedeeld op m'n PC.
Firewall staat uit, bij verbinden met de PC wordt er gevraagd om gebruikersnaam en wachtwoord. Na die ingevuld te hebben verschijnt de melding 'Please wait while reloading shared folder...'.
Na een 15 seconden krijg ik vrolijk weer de mogelijkheid gebruikersnaam en wachtwoord in te typen en verbind de archos dus niet..

Archos firmware: latest

Ligt dit een beetje in de lijn met de ervaringen van anderen?
Dat krijg ik ook, en nog wat proberen en de hele app crasht voorgoed. Ik wacht op 2.2 update met de hoop dat ze het dan hebben gefixed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:45
Gebruiken jullie de archos std explorer?
Ik had met EStrong geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lukadad schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:44:
Vraagje aan de 70/101 IT bezitters :
Hebben jullie ook last van de multimedia-update?
Heb deze problemen niet, eerder dat ie soms niet scanned als er wat nieuws op komt.
Mogelijk draait er een app op de achtergrond die dit doet?

Ook geen problemen met toegang tot shares, kan zonder problemen op mijn nas, laptop en pc komen zonder dat er ook maar een keer om een ww gevraagt word. mijn shares zijn toegankelijk voor "iedereen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
rinkel schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:13:
Standaard explorer, music en video app. Gek genoeg kan ik met de music app op 1 windows xp machine wel browsen maar de servers geven 0 shares. Met de andere apps crasht alles waar ik heen navigeer.... erg vreemd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zowel estrong als de std explorer, gelukkig geen issues hier.

Tip: swiftkey tobo met woord herkenning (of hoe noem je dat), vind het beter dan de std tobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Zoals Tadango, de standaard explorer, music en video app. Zou wel lekker zijn als dat gewoon probleemloos werkt, aangezien ik die hele foto, video en muziekintegratie wel mooi vind..

Tadango: crashen doet hij hier niet. Welk OS draai je? Ook Win7 64bit? Misschien, als het probleem groter blijkt dat we hier een apart topic voor kunnen maken..

[ Voor 18% gewijzigd door PeterSelie op 29-11-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
Mensen die al een 70/101 hebben, ondersteunt de USB ook een 3G stick?
Als dat zou kunnen is dat wel super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:25
Wel jammerlijk dat die archos binnen 1 nacht compleet leeg is gelopen, snap niet waarop. Nog jammerlijker dat ie dus leeg helemaal niet meer aan wil. Mijn oude g1 android phone gaat gewoon aan en begint dan gelijk te zeuren dat ie niet genoeg stroom heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even aan de oplader en over een uurtje zal die wel weer aan gaan =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanleen
M3 SMGII schreef op maandag 29 november 2010 @ 19:03:
Mensen die al een 70/101 hebben, ondersteunt de USB ook een 3G stick?
Als dat zou kunnen is dat wel super!
Volgens de FAQ's op de Archos site "not for the moment"(niet op dit moment?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
SoaDmaggot schreef op maandag 29 november 2010 @ 19:00:
[...]

Zoals Tadango, de standaard explorer, music en video app. Zou wel lekker zijn als dat gewoon probleemloos werkt, aangezien ik die hele foto, video en muziekintegratie wel mooi vind..

Tadango: crashen doet hij hier niet. Welk OS draai je? Ook Win7 64bit? Misschien, als het probleem groter blijkt dat we hier een apart topic voor kunnen maken..
Ik heb windows server 2003 en windows xp machines in een domein setup. Es file browser ook geprobeerd, die blijft vragen om een nieuw wachtwoord..... vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee waar ik een hoesje voor mijn A70 kan kopen/bestellen in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een specifiek A70 hoesje zal er nog niet zijn, maar er zijn genoeg andere tablets / netbooks in die formfactor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Froyo update morgen avond :) ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een Micro SDHC voor de A70 maakt het dan uit wat voor class het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Ik gebruik hiervoor een enveloppe met bubbeltjes aan de binnenkant. Past precies.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4124/5219102936_8443ebf2f7.jpg
IMAG0915 by paulb_, on Flickr

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28
Tadango schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:13:
Froyo update morgen avond :) ben benieuwd....
heb je een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28
Had het ondertussen ook al gevonden, goed nieuws. Kan de snelheid en flash wel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leslinho
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-07-2024
Heb een hoesje besteld bij de dixons. Hoesje heet bebook, is in 2 kleuren verkrijgbaar en past precies. Oorspronkelijk voor een ereader. Zal foto plaatsen zodra die binnen is. Hoop dat archos zn belofte nakomt en dat de froyo update uiterlijk morgen gereleased wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmio
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
CLB schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:00:
Een specifiek A70 hoesje zal er nog niet zijn, maar er zijn genoeg andere tablets / netbooks in die formfactor...
Ik heb deze, je hebt ze voor gewone laptops en voor 10inch laptops/ipad/archos:), past qua breedte perfect en qua hoogte iets over (ipad is iets breder natuurlijk), maar perfect beschermd en kost maar 15 euro bij oa de mediamarkt, merk is zeroshock (wavin/ravin staat erop)

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/31paeFZYLEL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 06:21

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Even update van mijn kant, microsd was niet op vooraad, ik moet een weekje wachten. Ze hebben wel een Transcend aangeboden maar ik wil graag een Sandisk.

Ondertussen heb ik de hoes van archos.com ontvangen, kwaliteid is goed maar het is erg krap, met de tijd wordt het wel spoel denk ik. Vreemd genoeg gaat mijn 101 moeilijk aan als het net uit hoesje komt. Eerste keer was ik bang dat mijn archos dood was.

Archos wordt van de zijkant ingeschoven en beide kanten van de hoes is open, er zit een breed lint in zodat je tablet niet door de hoes kan schuiven. Naar mijn idee is het niet waard om dit originele hoes te kopen, ik denk dat ik Asus hoesje vaker zal gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://i193.photobucket.com/albums/z298/Bl4ckW0lfi3/archos_hoes1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i193.photobucket.com/albums/z298/Bl4ckW0lfi3/archos_hoes2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i193.photobucket.com/albums/z298/Bl4ckW0lfi3/archos_hoes3.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Reptile-X op 30-11-2010 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanleen
CLB schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:00:
Er is wel een hoesje, kijk maar op de site van Archos. Naar mij is ie al onderweg maar nu even uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij vroeg naar een verkrijgbaar hoesje in Nederland =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sangre
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:09
Heeft iemand de XBMC app al gedownload?
Ik wil de archos gebruiken als luxe a.b. zeg maar om xbmc mee te bedienen.

Via telefoon lukt maar vraag me af of deze archos goed werkt mbt bestanden lezen etc via wifi.

Dit omdat er nogal wat probleempjes over te lezen valt in dit topic :)

Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net Swype geinstalleerd. Door de grootte van het toetsenbord werkt dit toch veel prettiger dan op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LijkjeNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-06 13:40
ik gebruik een hoesje van Muvit eigenlijk voor de samsung galaxy tab maar past perfect om de archos 70IT

kost 15 euro bij de dixons

om een idee te geven (http://www.ipodhoes.nl/mu...f10169b2dabab3b8cf1965993)

[ Voor 38% gewijzigd door LijkjeNL op 30-11-2010 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeBBaN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-01 13:17
Misschien is dit iets voor iemand... kwam het toevallig tegen, een case met toetsenbord:
http://www.hkrofen.com/sdp/950198/4/pd-4732528/7504938.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Accessoires voor de Archos 70 / 101 internet tablets is denk wat handiger
(ik zal aan een modje vragen of hij tijd / zin heeft om de accessoire-posts tot nu toe te verplaatsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeBBaN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-01 13:17
Op zich wel handig om dit soort dingen te scheiden, maar aan de andere kant loop ik nu dus 3 verschillende topics te volgen en elke dag door te lezen; levertijden, accessoires en deze.

PS: Ik heb mijn post over die case ook al in het andere topic gezet

[ Voor 16% gewijzigd door WeBBaN op 30-11-2010 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsjaa dat is het beleid van Tweakers, ik bedenk zoiets niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Wie gebruikt de music app en doet nog iets anders? Hij wordt enorm traag met de music app aan.... Speelt gewoon vanaf lokaal geheugen :( Winamp eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LijkjeNL
Ik zag net dat Teamviewer een beta heeft voor android.

(Teamviewer is een RDP, VNC applicatie)

Ikzelf gebruik teamviewer op dagelijkse basis en ben hier dan ook erg blij mee
besturing is even wennen maar het werkt goed na wat gepriegel.

misschien leuk voor de mensen onder ons die de pc willen beheren op afstand?
het programma schaalt goed met de 70IT

[ Voor 6% gewijzigd door LijkjeNL op 30-11-2010 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Pocketcloud is ook zo' app, werkt ook lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PhoneMyPC is ook een hele goede app, maarja er zijn er dus genoeg =)

Hoe bevalt de Archos 70 bij mensen die hem nu al enkele daagjes hebben..
In het begin las ik nog 'ik wil hem kwijt' 'ik breng hem weer terug' 'ik verkoop hem weer' maar nu niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Hele weekend zitten klooien met de Archos 70 8GB en dit zijn mijn bevindingen:

Pluspunten:
- 7 inch ligt echt lekker in de hand, lekker licht!

- De Archos Video, Muziek software is goed, zooi via het netwerk speelt ie gewoon netjes af en hij slikt wel veel bestandstypen :)

- Geluidskwaliteit van de speakers vind ik wel verassend goed eigenlijk.

- Meeste apps werken gewoon goed en idd goed gescripte apps schalen gewoon goed mee.

- Relaxed dat de G-Apps (Market, Maps etc.) makkelijk te vinden zijn.

- Multi-Touch werkt goed op het ding.

Minpunten:
- Voelt toch wel traag aan af en toe. Naarmate je steeds meer bezig bent wordt het ding toch wel trager, minder responsive. Al een paar vastlopers hierdoor gehad. Je bent gewoon genoodzaakt om een taskkiller te gebruiken. Hopelijk zal dit iets beter worden met de Froyo update maar sowieso is dit hoofdzakelijk te wijten aan de magere 256 mb RAM geheugen.

- Ik vind de beeldkwaliteit toch wel matig als ik idd mn amoled HTC Desire ernaast leg. Het is toch wel blokkerig af en toe, websites zijn in portretmodus toch onleesbaar wanneer er niet ingezoomd wordt.

480x800 op een 7" is uiteraard niet te vergelijken met dezelfde resolutie op een 3,7 inch, maar ik irriteer me er toch wel meer aan dan dat ik van tevoren had verwacht.

- Al best snel gehad dat mijn applicatie geheugen vol zat. Erg jammer, dan heb je 8 gig interne geheugen, wordt er maar 250 ofzo toegewezen aan apps wtf...

Al met al vind ik het het een redelijk apparaatje. Voor de prijs heb je een leuke tablet, niet meer, niet minder. Leuk zoethoudertje tot er een betere 7" inch tablet uit komt, dan zal ik deze ook wel verkopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47
2 van de 3 minpunten worden met Froyo opgelost.

Die is namelijk veel sneller, heeft betere memorymanagement en de mogelijkheid op Apps op de SD te zetten (kan je nu ook wel met app2sd geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leslinho
Heb aantal verschillende getest. Gister teamviewer, vandeweek logmein ignition, phonymypc.. Vind logmein toch het lekkerste werken.
LijkjeNL schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:25:
Ik zag net dat Teamviewer een beta heeft voor android.

(Teamviewer is een RDP, VNC applicatie)

Ikzelf gebruik teamviewer op dagelijkse basis en ben hier dan ook erg blij mee
besturing is even wennen maar het werkt goed na wat gepriegel.

misschien leuk voor de mensen onder ons die de pc willen beheren op afstand?
het programma schaalt goed met de 70IT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

Niet helemaal waar, het leek er op, maar het blijkt toch niet zo te zijn wanneer je de draad verder doorleest. Vanavond weten we hopelijk meer, dan is de upgrade naar froyo waarschijnlijk te installeren

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Ja ben dan ook zwaar benieuwd naar de Froyo update. Is het waar dat deze vanavond beschikbaar is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de Froyo update uitkomt, wordt dan de market en de geinstalleerde apps automatisch verwijdert of blijven de apps gewoon op de device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van 2.0 --> 2.0.1 en van 2.0.1 naar 2.1 op m'n mobiel is er nooit wat gewist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op mijn telefoon ben ik alleen de indeling van mijn widgets op mijn homescreens kwijt geraakt. het gaat hier dan echter wel om Sense.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Loveparade schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:07:
[...]

Niet helemaal waar, het leek er op, maar het blijkt toch niet zo te zijn wanneer je de draad verder doorleest. Vanavond weten we hopelijk meer, dan is de upgrade naar froyo waarschijnlijk te installeren
Er zijn nog wel wat apps die er nog niet op aangepast zijn (moet de developer doen), maar dat wordt wel standaard denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:20:
Als de Froyo update uitkomt, wordt dan de market en de geinstalleerde apps automatisch verwijdert of blijven de apps gewoon op de device?
Ga er maar wel van uit, in principe krijg je een wipe, installatie firmware en dan vanaf je storage de herinstallatie van de diverse apk's. Ik heb nog niet ontdekt dat op de Archos automatische backups worden gemaakt van de applicaties zoals dat bijvoorbeeld wel gebeurt op de HTC Android telefoons.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Hebben meer mensen problemen met vpn? Op mijn telefoon werken de 2 vpn's perfect maar op de archos kan er simpelweg geen verbinding worden gemaakt? Het is een simpele pptp vpn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Volgens mijn weegschaal is de Archos 101 geen 480 gram maar 540 gram!

Heb ik een slechte weegschaal of zit Archos ons te bedonderen?! Of is de zwaartekracht in Frankrijk zoveel minder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatsoup
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:20
bredend schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:11:

Heb ik een slechte weegschaal of zit Archos ons te bedonderen?! Of is de zwaartekracht in Frankrijk zoveel minder....
Hier 533 gram, inclusief microsd & originele bescherm folie.. (8gb versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 15:19

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
bredend schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:11:

Ik denk dat ze de accu niet hebben meegeteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Firmware Version 2.0.54 - Android "Froyo" 2.2.1
• Higher performance: just in time compiler (JIT) technology
makes applications run up to 5 times faster than previous Android 2.1 Eclair firmwares
• Enhanced Microsoft Exchange support: it is now possible to synchronize contacts and calendar events
• Allow to install more 3rd party applications by installing them on the storage memory (for applications that supports it)
• Video: movie information and cover retrieval in video file info dialog
• Multiple selection mode is now always enabled in the file manager
• External bluetooth GPS receivers are now supported
• Better assistance is provided in the tetherwizard to pair with phone using bluetooth DUN profile (smart APN detection)
• OpenVPN is now supported
• Slideshow support for network shares has been added to Gallery and Photoframe applications
• Photoframe: full screen picture can now be displayed on double tap when in floating image mode
• Manual white balance setting has been added in Camera application
• Faster USB write transfer
• Battery: more accurate battery charge estimation
• Audio: improved compatibility with android audio stream volume management (voice/music/ringtone etc.)
• Orientation: fixed compatibility issue with some applications working with inverted accelerometer axis

[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 30-11-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossjee
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-01 00:08
jeeej! maar is even gelijk installeren op mijn 101 en kijken hoe veel sneller die gaat :)

laat jullie weten als ik klaar ben!

Edit: Nu bezig met installe

Edit2: Klaar met installe nu reboot en dan is ff spelen!

[ Voor 25% gewijzigd door Ossjee op 30-11-2010 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er blijkt nog geen flash in te zitten, iets wat in de komende 2 weken moet verschijnen..
Momenteel alleen nog te updaten via de PC, maar Over The Air moet vanavond nog beschikbaar komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossjee
hmm staat weer aan met Froyo 2.2

je krijgt keurig een vraag of je je tablet wilt resetten

Butt off course alle troep er weer vanaf!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En nu even paar uurtjes testen en dan terugkomen met ervaringen met Android 2.1 vs Android 2.2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossjee
Zal even kort een review geven over wat ik nu kan zien in Froyo 2.2

Interface is veranderd (stuk beter) wat duidelijker niet alles bij elkaar gegooid!

Google search op desktop

Vind hem nog niet echt zo snel maar ga gelijk launcher pro erop knallen

Ook geen Appslib meer tevinden op de tablet, zelf dan maar weer even de hack erover knallen zometeen

en de rest komt later :) eerst is even mee spelen!

edit: nog niet binnen 3 minuten loopt hele ding vast.. beloofd veel goeds!

[ Voor 9% gewijzigd door Ossjee op 30-11-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmio
  • Niet online
appslib kun je gewoon online downloaden (volgens suggestie van Archos), en natuurlijk even de market er weer op :)

Maar je bent dus wel alles kwijt qua apps? Dan moet ik even een foto maken van de apps die ik nu heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan op de 70 nog geen update doen :-( , geeft aan dat firmware up to date is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossjee
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:37:
Kan op de 70 nog geen update doen :-( , geeft aan dat firmware up to date is.....
Download de firmware die hierboven ergens vermeld staat of hierr

http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?f=63&t=41936

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossjee
Timmio schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:36:
appslib kun je gewoon online downloaden (volgens suggestie van Archos), en natuurlijk even de market er weer op :)

Maar je bent dus wel alles kwijt qua apps? Dan moet ik even een foto maken van de apps die ik nu heb :)
ik kon zelf kiezen of ik alles wou houden of weg deed.. en ik dacht doe wel alles weg anders t zown zooitje en nieuwe firmware betekent ook andere apps die nu wel erop kunnen omdat SD memory gebruikt kan worden voor apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
appslib kun je gewoon online downloaden (volgens suggestie van Archos)
Maar je bent dus wel alles kwijt qua apps?
Dan moet ik even een foto maken van de apps die ik nu heb :)
Een foto... Je logt toch weer in met je Gmail-account / maakt een backup / gebruikt AppBrain
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:37:
Dat zeg ik net, OTA updates zullen volgen, momenteel kan het alleen via de PC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmio
  • Niet online
appbrain okay, maar dat gebruik ik niet.

M'n google gegevens sync snap ik wel, maar hij onthoud toch niet welke apps ik heb?

Anyway, niet meer van toepassing, druk gewoon op 'graag m'n oude apps houden' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Vind de 101 een goede en goedkope tablet, mis enkel 3G slot en 1080P ondersteuning.
Voor de rest zie ik deze wel zitten, al is mijn hoofdkeuze de uit te komen Notion Ink Adam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmio
  • Niet online
Dat zeg ik net, OTA updates zullen volgen, momenteel kan het alleen via de PC ;)
Nee hoor, geen pc nodig :)

Gewoon op je tablet naar de site gaan, of direct even de link ergens in 1 van deze forums aanklikken en de .AOS file downloaden (gaat prima via WIFI).

Daarna als hij binnen is op de file drukken (gewoon bovenin de balk waar je de download ziet lopen) en hij zal je vragen of hij kan update, op YES drukken en klaar is kees! Wel je stroomplugje even bij de hand houden

(zoals ik op een andere forum al zei; that's real tablet power, no pc needed :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ajaa dat is natuurlijk helemaal mooie magie =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb wel begrepen dat je niet zomaar de Market er weer op kunt krijgen met de link in TS?

Edit: http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?f=63&t=41755

Uitleg hoe je het wel werkend kunt krijgen, zal het eerst eens goed moeten bekijken voordat ik het snap.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EDIT @ Hierboven: Werkt via de ADB shell, ansich niet zo moeilijk.
Maar wacht een dag en er heeft wel weer iemand een nieuwe 2.2 .apk gebakken die werkt

Inderdaad, werkte alleen op Eclair, dus er moet een nieuwe FroYo-hack voor worden gemaakt =)

[ Voor 47% gewijzigd door CLB op 30-11-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leslinho
Kijk dat is goed nieuws! Zo ff updaten.
Ik zag dat iemand in het topic vroeg naar een twisted micro-usb > usb (ala auto-opladers) kabel zocht voor in de auto?? Voor nog geen 13 euro liggen ze bij de mediamarkt.

Klein vraagje. Dacht slim te zijn en een usb-female naar usb-female koppelstukje te kopen om vervolgens met de standaard usb kabel een usb-schijf aan te sluiten. Maar werkt niet helemaal.. Werkt het echt alleen met de officiele micro-usb host adapter van archos?
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_4Ea64Vbj1bk/TPUurPfEPWI/AAAAAAAAABo/3Qqjxi_VI6o/s800/IMAG0099.jpg

Edit: Ik zie al waar het probleem zit.. Dan toch maar een host-adaptertje aanschaffen..

[ Voor 17% gewijzigd door leslinho op 30-11-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Mmh... met 2.2 en smb crasht de app ook niet meer maar 0 shares overal. Ziet iemand nog shares of een ww scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er iemand een nieuwe hack voor firmware 2.2 de market heeft gespot, dan zie ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossjee
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 18:40:
Als er iemand een nieuwe hack voor firmware 2.2 de market heeft gespot, dan zie ik het graag!
Waarschijnlijk is die er morgen pas dus nog even wachten! of je moet het zelf handmatig doen is ook een manier voor die is hierboven ook al genoemd

net wel Flash 10.1 werkend gekregen op mijn 101,

nu maar weer verder spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels ook Froyo er op. Ik heb het zelf zonder reset gedaan omdat ik de Archos nog niet eens een week heb en er nog niet zoveel apps op heb geinstalleerd. Ook omdat appslib er nu gewoon nog opstaat. Heb nog niet alles kunnen bekijken w.b.t. veranderingen, wel dat apps sneller zijn. Al met al toch een geweldig apparaat voor deze prijs. Heb hiernaast ook een Samsung Galaxy S, scherm is inderdaad beter maar de Archos geef ik echt een ruim voldoende. Krijg wel de indruk dat de 101 meer last heeft van de kijkhoeken, bij de 70 alleen wanneer je van onder kijkt. Maar ja, ik zit ook niet op de grond wanneer ik achter mijn pc zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oosz schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 18:44:
[...]

net wel Flash 10.1 werkend gekregen op mijn 101,
Kun je hiervoor een link geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossjee
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 18:53:
[...]

Kun je hiervoor een link geven?
off course ff opnieuw geupload want forum alweer weggeklikt

maar bij deze: http://hotfile.com/dl/860...be.flashplayer-1.apk.html

ff downloaden installeren en flash 10.1 werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij staat dat gewoon in de market...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossjee
CLB schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 18:56:
Volgens mij staat dat gewoon in de market...
alleen nog geen werkende hack in Apk. vorm voor 2.2 dus als mensen nu al willen kunnen ze downloaden en anders even wachten!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louis9
  • Laatst online: 17-03-2014
Net ook Flash werkend gekregen. Op het Archos forum stond de link
Get your flash apk here --> http://www.megaupload.com/?d=LCLJY2D4

downloaden en installeren en het werkt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossjee
Louis9 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 18:58:
Net ook Flash werkend gekregen. Op het Archos forum stond de link
Get your flash apk here --> http://www.megaupload.com/?d=LCLJY2D4

downloaden en installeren en het werkt ;-)
jaa idd die had ik ook had alleen de pagina al weggeklikt dus even opnieuw geupload op hotfile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LijkjeNL
OTA update is beschikbaar zie ik nu gooi ik er meteen maar ff op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louis9
nog meer over Flash. Kleine dingen als dumpert filmpjes gaan best aardig. Goed te kijken. De grote dingen zoals de site van het sinterklaasjournaal heeft de archos wel moeite mee. Schokkerig beeld. Waarschijnlijk de reden dat ze flash nog niet hebben meegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook flash geinstalleerd, youtube werkt goed. Nu alleen nog de market en de A70 is compleet!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Louis9 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 19:13:
nog meer over Flash. Kleine dingen als dumpert filmpjes gaan best aardig. Goed te kijken. De grote dingen zoals de site van het sinterklaasjournaal heeft de archos wel moeite mee. Schokkerig beeld. Waarschijnlijk de reden dat ze flash nog niet hebben meegestuurd.
Nee hoor, Flash werkt op mijn N1 net zo goed als op de Archos 101. Op het sinterklaar journaal hapert hij net zo hard op een toestel waarmee geadverteerd werd flash te draaien ;) (en dus ook al verwacht kan worden goed geoptimaliseerd te zijn)

Dit soort sites zijn gewoon NIET bedoeld voor mobile android devices, veeeeels te zwaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Wiebbe op 30-11-2010 19:46 ]

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Sangre schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:09:
Heeft iemand de XBMC app al gedownload?
Ik wil de archos gebruiken als luxe a.b. zeg maar om xbmc mee te bedienen.

Via telefoon lukt maar vraag me af of deze archos goed werkt mbt bestanden lezen etc via wifi.

Dit omdat er nogal wat probleempjes over te lezen valt in dit topic :)
Ja werkt goed, XBMC Remote schakelt alleen vanzelf over naar portrait :? zodra je een album afspeelt (in playlist view dus). Dit gebeurt als je je Archos in landscape vasthoudt.

Meerdere mensen hebben op het XBMC forum al geklaagd over de weergave op grotere schermen, dus ik hoop dat hier in de eerstvolgende versie iets aan gedaan wordt.

XBMC Remote was voor mij ook een belangrijke reden om de Archos aan te schaffen. Ik ben van plan om hem aan de muur op te hangen. Helaas zijn er nog geen handige bevestigingsmogelijkheden op de markt zoals voor de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik gebruik zelf een andere dan de default XBMC remote. (Icoontje is ook van XBMC, maar dan met een soort boogjes erboven) Deze werkt een stuk beter imo. Ik heb zelf een xbox en bij de originele heb ik problemen met niet downloadende thumbs en banners ed. Daarnaast is het zo goed als onmogelijk om de cursor toetsen te gebruiken aangezien ik echt minimaal moet drukken en dan gaat hij alsnog een stuk of 5 posities omhoog. Waarschijnlijk werkt de officiele versie gewoon niet goed samen met de versie die ik op mij XBox heb staan. De alternatieve variant werkt een stuk beter (ook op mijn archos).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Tadango schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 18:36:
Mmh... met 2.2 en smb crasht de app ook niet meer maar 0 shares overal. Ziet iemand nog shares of een ww scherm?
Ik heb hier hetzelfde probleem. Er wordt voor mijn windows 7 systeem niet meer voor een gebruikersnaam of wachtwoord gevraagd, ik krijg enkel 'Empty Folder' voor mijn neus als ik map met mijn PC naam open en ik dus shares zou moeten zien..

Just for the record, SMB shares zijn standaard windows shares, amirite? ¯\(°_o)/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Janoz schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 19:54:
Ik gebruik zelf een andere dan de default XBMC remote. (Icoontje is ook van XBMC, maar dan met een soort boogjes erboven) Deze werkt een stuk beter imo. Ik heb zelf een xbox en bij de originele heb ik problemen met niet downloadende thumbs en banners ed. Daarnaast is het zo goed als onmogelijk om de cursor toetsen te gebruiken aangezien ik echt minimaal moet drukken en dan gaat hij alsnog een stuk of 5 posities omhoog. Waarschijnlijk werkt de officiele versie gewoon niet goed samen met de versie die ik op mij XBox heb staan. De alternatieve variant werkt een stuk beter (ook op mijn archos).
De laatste T3CH versie voor de xbox die thumbs/banners ondersteunt is 2010-01-17 (heeft iets met json rpc/microhttpd oid te maken).

Je kunt je afvragen of je je Archos niet op je receiver wilt aansluiten met HDMI ipv die lawaaierige xbox te gebruiken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Sleep mode werk ook niet meer...... verder reageert hij wel sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louis9
Iemand anders hier nog last van. Ik wil mijn gmail account toevoegen onder Accounts en hij komt alleen met de mogelijkheid om Exchange accounts in te voeren. Bugje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Tadango schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:05:
Sleep mode werk ook niet meer...... verder reageert hij wel sneller :)
Hoezo werkt dat niet? Hij is springt bij mij gewoon op sleep mode :)
Pagina: 1 ... 6 ... 24 Laatste