[iOS] Jailbreaken - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 88.050 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Goede actie van T-mobile, vreemd, maar ik heb er geen bezwaar tegen.

@Woki

dat is al 1000x hier behandeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:10
Woki schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:02:
Hallo Allemaal,

Ik heb me Iphone 3G gejailbreakt ios 4.2.1.
Nu vroeg ik mij af of ik nog gewoon mijn iphone kan synchroniseren met itunes?

Alvast bedankt!

Vriendelijke Groeten,

Woki
Ja je kunt hem nog met itunes synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik heb dus iOS 4.2b3 voor m'n iPad (nu nog iOS 3.2.2) kunnen binnenhalen, maar kan ik hem gewoon met Shift + Herstel > firmware selecteren installeren? :?

En is het niet verstandig om ook de SHSH-blobs van iOS 3.2.2 op te slaan of is dat niet nodig? En voor het opslaan van SHSH-blobs dien je hem niet eerst te jailbreaken, toch? ;)

Over zo'n 3 weken krijg ik het apparaat pas.

[ Voor 6% gewijzigd door syltheboy op 17-01-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht.. Zoals op de vorige (of die ervoor) gezegd is kun je van firmware's ouder dan de huidige GEEN SHSH-blobs opslaan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:36:
Zucht.. Zoals op de vorige (of die ervoor) gezegd is kun je van firmware's ouder dan de huidige GEEN SHSH-blobs opslaan. :/
Dan zit er dus niets anders op dan te wachten totdat er een untethered jailbreak voor iOS 4.1.2 komt. De iPad is op deze firmware toch wel tethered te jailbreaken, mag ik hopen? Het probleem is dat veel applicaties onder iOS 3.2.2 niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:36:
Aanvullig: de huidige/laatste van Apple. Niet van je device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
dtech schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:33:
[...]

Aanvullig: de huidige/laatste van Apple. Niet van je device.
Dus dan kan ik alsnog m'n iPad naar 4.2b3 brengen en daarvan de blobs opslaan, of begrijp ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:42
syltheboy schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:52:
[...]

Dus dan kan ik alsnog m'n iPad naar 4.2b3 brengen en daarvan de blobs opslaan, of begrijp ik het verkeerd?
Nee, want als je de blobs voor 4.2b3 niet hebt kun je hem daar niet op zetten.

Je kunt alleen de SHSH blobs opslaan van de meest huidige versie de Apple NU aanbied. Dat is dus niet 4.2b3, immers is de beta periode al voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
thaan schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:59:
[...]

Nee, want als je de blobs voor 4.2b3 niet hebt kun je hem daar niet op zetten.

Je kunt alleen de SHSH blobs opslaan van de meest huidige versie de Apple NU aanbied. Dat is dus niet 4.2b3, immers is de beta periode al voorbij.
Oké, dat is balen! |:( Waarschijnlijk update ik m'n iPad gewoon naar iOS 4.1.2 en kijk ik of ik hem tethered kan jailbreaken. Dan kan ik daarvan ook meteen de SHSH blobs opslaan. iOS 3.2.2 is immers al redelijk verouderd, omdat de meeste applicaties hier niet op werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
syltheboy schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:52:
[...]

Aangezien 4.2.1 al een tijd uit is signed apple 4.2b3 niet meer. dus nee.

Je hoeft ook niet een firmware te draaien om er blobs voor te krijgen. SHSH staat volledig onafhankelijk van wat je draait, althans totdat het tooltje uitkomt waar de maker van TinyUmbrella aan bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granturismo5
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 20:26
Beste forumleden,

Ik ben me een beetje aan verdiepen in het jailbreaken. Op dit moment draai ik 4.1 ( van apple) op mijn iphone 4 met vodafone.
Toen de update naar 4.2 kwam, kwam er vlak daarna ook een update van vodafone waardoor tethering niet meer werd toegestaan. Je kon de update negeren maar dat moet je dan wel elke keer negeren als je iphone wordt verbonden met itunes. Daarom heb ik hem nog op 4.1 staan.

Maar nu is mijn vraag: als ik naar 4.2 ga via jailbreak, heb ik dan ook last van die (carrier) update van vodafone of? ik wil graag zoveel mogelijk origineel houden dus liever niet tetheren via een cydia app oid.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Laatst online: 21:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Je zou als je met een gewone upgrade naar 4.2.1 gaat, uiteindelijk ook een keer van iTunes diezelfde vraag krijgen om carrier updates te ontvangen. Dit staat los van de firmware.
Maar als je wilt jailbreaken, blijf dan vooral op 4.1 ivm tethered JB voor de iPhone 4 en 4.2.1.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 jb vragen

1. Ik heb iPad, externe 2.5 inch HD met eigen stroom (iPad voeding), Camera Connection Kit en iFile uit Cydia Store. Ik kan bestanden lezen van de externe HD in iFile, maar hoe kan ik bestanden verplaatsen van HD naar iPad en vice versa?

2. Ik kan via iTunes geen foto's kopieren naar mijn iPad omdat iTunes dan gaat synchroniseren en mijn (volledig legaal gedownloade gratis demo's via Installous, yes, really) apps gaat deleten.
Ik heb me suf gezocht op google, forums en youtube maar is er geen manier om dit te omzeilen? Ik wil gewoon een mapje kunnen slepen of zo. Nu moet ik ingewikkeld doen via een sd card en de CCK. Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30
Moet je in Installous niet gewoon de optie iTunes Sync aanzetten om dat te voorkomen?
iTunes zet netjes mijn apps netjes over naar de pc bij het syncen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]Fire69 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:06[/message]:
Moet je in Installous niet gewoon de optie iTunes Sync aanzetten om dat te voorkomen?
iTunes zet netjes mijn apps netjes over naar de pc bij het syncen...
Ja, optie staat aan, maar zodra ik een fotomapje wil toevoegen en syncen vraagt steve jobs of ik het goed vind dat hij mijn apps eraf gooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Laatst online: 10-09 21:50
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:30:
[...]

Ja, optie staat aan, maar zodra ik een fotomapje wil toevoegen en syncen vraagt steve jobs of ik het goed vind dat hij mijn apps eraf gooit...
Dan meot je hem even machtigen, Staat onder het knopje "Store"in itunes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]hardware.tom schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:44[/message]:
[...]

Dan meot je hem even machtigen, Staat onder het knopje "Store"in itunes
Steve vraagt om een creditcard :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:27:
[...]

Steve vraagt om een creditcard :'(
Een account aanmaken voor je dit doet en dan bij betalingsmethode geen selecteren ? Of anders Click and Buy ?

Vraag van mijn kant: Ik heb een iPhone 3GS , nieuwe boot rom en draai 4.2.1 , is er een manier om te jailbreaken die ik gemist heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:17
Megajr schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:32:
[...]

Een account aanmaken voor je dit doet en dan bij betalingsmethode geen selecteren ? Of anders Click and Buy ?

Vraag van mijn kant: Ik heb een iPhone 3GS , nieuwe boot rom en draai 4.2.1 , is er een manier om te jailbreaken die ik gemist heb ?
Redsn0w jailbreakt (oude bootrom) untethered, nieuwe bootrom tethered...
http://forum.iculture.nl/...jailbreaken-ios4-2-a.html

Dit had je zelf ook kunnen vinden... Het staat zelfs op de FRONTPAGE...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik draai nu iOS 4.0.1, kan niet wachten totdat 4.2.x of 4.3 te jailbreaken (untethered) is. Een update naar 4.1 is me nog niet echt de moeite waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:42:
2 jb vragen

1. Ik heb iPad, externe 2.5 inch HD met eigen stroom (iPad voeding), Camera Connection Kit en iFile uit Cydia Store. Ik kan bestanden lezen van de externe HD in iFile, maar hoe kan ik bestanden verplaatsen van HD naar iPad en vice versa?

2. Ik kan via iTunes geen foto's kopieren naar mijn iPad omdat iTunes dan gaat synchroniseren en mijn (volledig legaal gedownloade gratis demo's via Installous, yes, really) apps gaat deleten.
Ik heb me suf gezocht op google, forums en youtube maar is er geen manier om dit te omzeilen? Ik wil gewoon een mapje kunnen slepen of zo. Nu moet ik ingewikkeld doen via een sd card en de CCK. Anyone?
1. Gewoon kopiëren met iFile. Tap op edit, selecteer de bestanden, tap op copy, tap op done. Ga naar de map waar je ze wilt hebben, tap op edit, tap op paste, klaar. Moeilijk? Denk 't niet. Zolang je de bestanden maar kan zien in iFile.

2. Zelfde als hierboven. Wil je ze aan je fotoalbum toevoegen, dan tap je op de foto om 'm te openen, en dan op 'toevoegen aan album'. Geen iTunes nodig per sé. Andere manier van kopiëren kan via iFunBox of WinSCP bijvoorbeeld, of iPhone Explorer. Eventueel met iFile aan je fotoalbum toevoegen indien gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Is er al iets bekend over wanneer er een nieuwe jailbreak uit gaat komen voor 4.2.1 of gaan ze wachten op 4.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierrymans
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-09 20:49
Hey,
Ik heb sinds kort een Iphone4 met volgens itunes firmware 4.2.
Klopt dat deze gelijk is aan 4.2.1? (dit had ik ergens gelezen)
En zo niet, kan ik met een gerust hart updaten naar 4.2.1 om hem vervolgens tethered te Jailbreaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Hardware.tom:
Als er iets bekend is, komt dat hier vanzelf te staan. Je hoeft dus niet te gaan vragen.

Thierrymans,
Lees even iets meer van dit topic, gebruik desnoods de search, want je vraag is allang beantwoord (TS iemand?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierrymans
Hero Of Time schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 22:33:
Hardware.tom:
Als er iets bekend is, komt dat hier vanzelf te staan. Je hoeft dus niet te gaan vragen.

Thierrymans,
Lees even iets meer van dit topic, gebruik desnoods de search, want je vraag is allang beantwoord (TS iemand?).
Heb de afgelopen dagen niet anders gedaan. Ik vraag alleen bevestiging of ik het goed gelezen heb dat 4.2.1 hetzelfde is als de 4.2. Heb dit overigens zelfs hier gelezen volgens mij. (en waarom zou itunes anders zeggen dat ik kan updaten naar 4.2.1).
Met een antwoord of ik daarmee juist gedacht heb of niet ben ik al tevreden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Thierrymans op 20-01-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Ah, nou, als iTunes wil updaten naar 4.2.1 en je iDevice geeft aan dat er 4.2 op staat, is dat ook zo. 4.2.1 is alleen zeer snel uitgebracht na 4.2 zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Hero Of Time schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 22:33:
Hardware.tom:

Thierrymans,
Ok, bedankt, maar iets vrolijker mag ook wel hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierrymans
Hero Of Time schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 00:29:
Ah, nou, als iTunes wil updaten naar 4.2.1 en je iDevice geeft aan dat er 4.2 op staat, is dat ook zo. 4.2.1 is alleen zeer snel uitgebracht na 4.2 zelf.
Kijk, dan weet ik voldoende. Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:43

SkyStreaker

Move on up!

hardware.tom schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 03:55:
[...]

Komt denk ik omdat je heel veel gesloten topics hebt :D

Maakt niet uit overigens, hou gewoon de 1e post in de gaten en anders merk je het wel aan de laatste reacties hierzo.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Laatst online: 22:06
Ik draai nog op fw 3.1.3 met mijn 3G maar wil hem restoren. Dus helemaal clean weer zeg maar. Maar als ik dat doe gaat die dan gelijk de laatste firmware erop knallen?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Als je het met de standaard iTunes restore doet wel.

Als je de SHSH blob van 3.1.3 hebt opgeslagen (via Cydia "make my life easier" of via TinyUmbrella) kun je een 3.1.3 firmware bestand downloaden. "74.208.105.171 gs.apple.com" aan je hosts file toevoegen en daarna met Shift+Click op de Restore klop (3.1.3 firmware bestand selecteren) de 3.1.3 firmware clean restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:33

denivan

de enige

Op iphoneclub.nl is een mooie guide verschenen over de (on)mogelijkheden van het jailbreaken. Het meeste staat ook in de TS hier, maar ik hoop dat dit toch een hoop wederkerende vragen reduceert :)

http://www.iphoneclub.nl/...ken-ios-4-x-op-de-iphone/

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Ik heb het toch neit kunnen laten om m'n ipod tethered te jailbreaken met redsnow. Ik ben weer blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
hardware.tom schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 03:55:
[...]

Als je het chagrijnig leest, dan is het zo, maar je kan het ook vrolijk lezen ;). Het is net wat je er zelf van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:13

KL643

beeldaandemuur

Leuke demo Untethered Jailbreak by Chronic-Dev Team : YouTube: iOS 4.2.1 Untethered Jailbreak by Chronic-Dev Team.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:48
Een vraagje is er ook een mogelijkheid om Iphone te jailbreaken als de home button het niet doet. Om dat krenk haar leven iets te verlangen, zag ik een app die softwarematig de home button vervangt.

Oftewel jailbreaken. Ik heb gezocht, maar de oplossingen die ik vond, daar moest ik de home button gebruiken om hem te resetten, dat gaat hem dus niet worden. :P

Iemand een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door Albinoraptor op 22-01-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Welke versie van iOS gebruik je met welke baseband? Je kan misschien restoren met een aangepaste IPSW van iOS 4.2.1 (PwnageTool). Zo heb ik mijn iPhone 3G gejailbreakt.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 18:57:
Welke versie van iOS gebruik je met welke baseband? Je kan misschien restoren met een aangepaste IPSW van iOS 4.2.1 (PwnageTool). Zo heb ik mijn iPhone 3G gejailbreakt.
dan is de vraag: welk apparaat heb je, heeft niks te maken met ios of baseband hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Doh hoe dom om te vergeten over welk toestel het gaat. Het is de iPhone 3G.

Ik geloof dat er nog oude iOs gebruik. Iets van 3.x. :X :P Kan nu niet kijken omdat Iphone vast hangt, en ik weer mag wachten tot batterij op is voordat ik hem weer kan opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
kan je hem niet goedkoop laten fixen? iphone 3G is in principe altijd te jailbreaken gelukkig. maakt niet uit welke versie je hebt.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 19:04:
[...]

dan is de vraag: welk apparaat heb je, heeft niks te maken met ios of baseband hoor
Het apparaat dat hij heeft is inderdaad belangrijk, maar de versie van iOS is minstens even belangrijk voor de mogelijkheden tot jailbreaken (net zoals de bootrom).
Albinoraptor schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 19:29:
Doh hoe dom om te vergeten over welk toestel het gaat. Het is de iPhone 3G.

Ik geloof dat er nog oude iOs gebruik. Iets van 3.x. :X :P Kan nu niet kijken omdat Iphone vast hangt, en ik weer mag wachten tot batterij op is voordat ik hem weer kan opstarten.
Download gewoon een IPSW die al gejailbreakt is door PwnageTool. Op mijn 3G draait iOS 4.1 het snelst (sneller dan iOS 4.2), 3.1.3 daar gelaten natuurlijk. Als je onder OS3 wil blijven kan je ook gewoon restoren met een custom IPSW.

[ Voor 45% gewijzigd door Petervanakelyen op 22-01-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Als ik het goed zie is sowieso Pwnage Tool voor OSX dus daar ga ik niets mee kunnen.
En als ik kijk naar windows optie, hebben ze het over redsn0w, maar bij die methode moet ik, als ik het goed gelezen, mijn iPhone resetten. En daar heb je de home knop voor nodig.

en dat is juist probleem home knop doet het niet. Dus zoek iig methode om zonder iPhone te resetten te kunnen jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Dan zou ik zeggen: 3.1.3 en Spirit. Of 4.1 en Jailbreakme.com/greenpoison/limerain. Ik heb ook die applicatie (tweak) gezien die je een softwarematige homeknop geeft, maar geloof niet dat 't IOS4+ nodig heeft. Het kan volgens mij ook met 3.1.x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Albinoraptor schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 20:12:
Als ik het goed zie is sowieso Pwnage Tool voor OSX dus daar ga ik niets mee kunnen.
En als ik kijk naar windows optie, hebben ze het over redsn0w, maar bij die methode moet ik, als ik het goed gelezen, mijn iPhone resetten. En daar heb je de home knop voor nodig.

en dat is juist probleem home knop doet het niet. Dus zoek iig methode om zonder iPhone te resetten te kunnen jailbreaken.
Ik heb OS X draaien in een VM, als je wil maak ik je een custom IPSW. Redsn0w zal in jouw geval, net zoals limera1n en greenpois0n, niet werken (Power + Home Button nodig). Als je op 3.1.3 wilt blijven is Spirit inderdaad een mogelijkheid (al heb ik toch nog liever iOS 4.1 draaien op mijn 3G).

[ Voor 10% gewijzigd door Petervanakelyen op 22-01-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Iphone weer kunnen starten en ik heb versie 3.1.3. Heb gekeken naar dat Spirit, dat moet niet moeilijk zijn. (Zie wel dat je dan oudere iTunes versie dan 9.2 moet hebben, moet geen probleem zijn)

Maar als jij natuurlijk een idee hebt om 4.1 zonder handmatige reboot er op te krijgen, graag. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Albinoraptor op 22-01-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Als je nog een kwartiertje geduld hebt staat hij online. Je kan er wellicht ook online vinden, maar dit vind ik toch net iets veiliger/handiger.

EDIT: Klaar, ik heb 2 custom IPSWs gemaakt, eentje met iOS 4.1 en eentje met iOS 4.2.1. Voor mijn gevoel lijkt iOS 4.1 op de 3G iets sneller te werken dan iOS 4.2.1, maar die laatste is wel het meest recent. Beide IPSWs zijn niet gehacktiveerd (verkort batterijduur), hebben geen custom bootlogo's, maar Cydia is wel toegevoegd en background wallpaper + battery percentage zijn enabled.

EDIT2: Linkje naar iOS 4.1 en linkje naar iOS 4.2.1 IPSW :

Als het restoren niet zou lukken, moet je eens proberen te restoren met de officiele 3.1.2 IPSW en te jailbreaken met blackra1n. Daarna lukt het restoren wel (als je een error krijgt van iTunes na de restore naar 3.1.2, draai dan blackra1n ineens vanuit recovery-modus). Het is overigens aan te raden direct SBSettings te installeren nadat je de restore hebt gedaan, als het goed is installeert die Activator mee, daarmee kan je bv. de functie van de homebutton instellen door 2 keer je volumeknop in te drukken of iets dergelijks. Ik geloof dat er ook een app was waarmee je gestures kon gebruiken om de functie van een bepaalde knop over te nemen.

[ Voor 103% gewijzigd door Petervanakelyen op 22-01-2011 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Ik heb echt een hekel gekregen aan de iOS 4.1 op mijn iPhone 3G bb 6.15. De iPhone 3G is echt ontzettend traag en daarom zou ik dus graag terugwillen naar 3.1.3. Ik had gelezen dat er ook een mogelijkheid is om dit te doen zonder de SHSH files. Maar ik vraag me af of whatsapp en ebuddy etc nog draaien op 3.1.3? Kan iemand dit bevestigen met een iPhone 3G? En werken push notifications ook nog gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
De 3G heeft geen SHSH verificatie voor 3.1.x. En je kan toch zelf wel kijken of de apps op 3.1.x draaien of niet? Laat anderen nou niet jouw werk doen, luibak. Push zou ook gewoon moeten blijven werken, er zijn altijd gebruikers die niet updaten of kunnen updaten. Zou dom zijn van Apple als ze dat opeens uitschakelen (al zie ik ze er wel voor aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Bedankt voor je antwoord, maar heeft nik met lui te maken. Waarom zou ik alle moeite doen om naar 3.1.3 te gaan om erachter te komen dat push niet werkt? Daar is een forum toch voor...om elkaar te helpen..? En heb zelf natuurlijk eerst gezocht naar de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Petervanakelyen schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 22:18:
Als je nog een kwartiertje geduld hebt staat hij online. Je kan er wellicht ook online vinden, maar dit vind ik toch net iets veiliger/handiger.

EDIT: Klaar, ik heb 2 custom IPSWs gemaakt, eentje met iOS 4.1 en eentje met iOS 4.2.1. Voor mijn gevoel lijkt iOS 4.1 op de 3G iets sneller te werken dan iOS 4.2.1, maar die laatste is wel het meest recent. Beide IPSWs zijn niet gehacktiveerd (verkort batterijduur), hebben geen custom bootlogo's, maar Cydia is wel toegevoegd en background wallpaper + battery percentage zijn enabled.

EDIT2: Linkje naar iOS 4.1 en linkje naar iOS 4.2.1 IPSW :

Als het restoren niet zou lukken, moet je eens proberen te restoren met de officiele 3.1.2 IPSW en te jailbreaken met blackra1n. Daarna lukt het restoren wel (als je een error krijgt van iTunes na de restore naar 3.1.2, draai dan blackra1n ineens vanuit recovery-modus). Het is overigens aan te raden direct SBSettings te installeren nadat je de restore hebt gedaan, als het goed is installeert die Activator mee, daarmee kan je bv. de functie van de homebutton instellen door 2 keer je volumeknop in te drukken of iets dergelijks. Ik geloof dat er ook een app was waarmee je gestures kon gebruiken om de functie van een bepaalde knop over te nemen.
Bedankt, ben file iig aan het downloaden, maar als ik je verhaal lees, zie ik het woord recovery-modus, en daar gaan mijn haren recht overeind van staan, want dat betekend Home button gebruiken. :P

Oftewel, dat is onmogelijk. :)

Denk dat ik maar voor de Spirit oplossing ga. Lijkt me makkelijkste en minst risicovol.(Correct me if I am wrong please. :P)

En ik zal toch snel nieuwe telefoon bestellen, dus iOS boeit iets minder als dat ik er nog lang mee moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Dat er iets staat over recovery modus, wil niet zeggen dat jij hem daarin moet zetten ;)

In het geval dat je niet kan restoren met de 4.x IPSWs die in mijn links staan, moet je eerst (met iTunes) een restore uitvoeren naar 3.1.2. Vlak na de restore, zal iTunes de melding geven dat het mislukt is, en je iPhone blijft hangen in recovery-modus (automatisch, dus). Dan gebruik je gewoon blackra1n, die zal je iPhone uit recovery-modus halen, jailbreaken, en rebooten. Daarna kan je wel restoren met de 4.x IPSWs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-12-2024

hoyvoy

Prutser

Petervanakelyen schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 22:18:
Ik geloof dat er ook een app was waarmee je gestures kon gebruiken om de functie van een bepaalde knop over te nemen.
activator en quickdo zijn de enigsten die ik ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Petervanakelyen schreef op zondag 23 januari 2011 @ 10:44:
Dat er iets staat over recovery modus, wil niet zeggen dat jij hem daarin moet zetten ;)

In het geval dat je niet kan restoren met de 4.x IPSWs die in mijn links staan, moet je eerst (met iTunes) een restore uitvoeren naar 3.1.2. Vlak na de restore, zal iTunes de melding geven dat het mislukt is, en je iPhone blijft hangen in recovery-modus (automatisch, dus). Dan gebruik je gewoon blackra1n, die zal je iPhone uit recovery-modus halen, jailbreaken, en rebooten. Daarna kan je wel restoren met de 4.x IPSWs.
Nou ja na 4x proberen te downloaden van mega upload en steed op einde vast hangen, crap. (internet van buren he O-))

Kan ik restoren met je IPSW, als ik eerst probeer te jailbreaken met Spirit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Je kan proberen, maar als het niet werkt heb je IPSW van 3.1.2 nodig met blackra1n. De IPSW kan je hier vinden, blackra1n op http://blackra1n.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Er is zeker geen mogelijkheid om van 4.2.1 naar 4.1 te gaan zonder SHSH blobs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware.tom schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:57:
Er is zeker geen mogelijkheid om van 4.2.1 naar 4.1 te gaan zonder SHSH blobs?
Nope, tenzij je een 2G iPhone of 2G non-MC Touch hebt (of 1G Touch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Untouchablezz20 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 00:47:
Bedankt voor je antwoord, maar heeft nik met lui te maken. Waarom zou ik alle moeite doen om naar 3.1.3 te gaan om erachter te komen dat push niet werkt? Daar is een forum toch voor...om elkaar te helpen..? En heb zelf natuurlijk eerst gezocht naar de mogelijkheden.
Het heeft wel met lui te maken want je kan in iTunes en op de website van Apple waar de apps staan gewoon zien op welk iOS het draait. Hier, heb het even voor je gezocht voor eBuddy:
Requirements: Compatible with iPhone, iPod touch, and iPad. Requires iOS 3.0 or later
Kostte mij nog geen minuut.
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 13:39:
[...]

Maar sinds 4.0 is er toch een softwarematige SHSH check? Of zijn deze modellen weer zo dat je er officieel geen iOS4 op kan draaien? Ben het even kwijt hoe dat ook alweer zat.
Albinoraptor schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:37:
[...]

Nou ja na 4x proberen te downloaden van mega upload en steed op einde vast hangen, crap. (internet van buren he O-))

Kan ik restoren met je IPSW, als ik eerst probeer te jailbreaken met Spirit.
Ik meen mij te herinneren dat Dev-Team heeft gemeld op hun blog dat mensen die met Spirit en jailbreakme.com geen custom ipsw van PwngTool kunnen gebruiken. Je zult dus naar 3.1.2 moeten gaan en met BlackRa1n jailbreaken om dat wel te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 13:39:
[...]

Dat gaat dus niet lukken met een touch 4g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero Of Time schreef op zondag 23 januari 2011 @ 13:55:
[...]

Maar sinds 4.0 is er toch een softwarematige SHSH check? Of zijn deze modellen weer zo dat je er officieel geen iOS4 op kan draaien? Ben het even kwijt hoe dat ook alweer zat.
Nu breng je mij ook in de war, ahja, wie gebruikt er nu nog een 2G model :+
Hero Of Time schreef op zondag 23 januari 2011 @ 13:55:
[...]

Ik meen mij te herinneren dat Dev-Team heeft gemeld op hun blog dat mensen die met Spirit en jailbreakme.com geen custom ipsw van PwngTool kunnen gebruiken. Je zult dus naar 3.1.2 moeten gaan en met BlackRa1n jailbreaken om dat wel te kunnen.
Van Spirit is dat inderdaad zo, wist niet dat het ook zo was van jailbreakme?
hardware.tom schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:13:
[...]

Dat gaat dus niet lukken met een touch 4g
Aangezien 4 != 2 denk ik het niet nee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:29:
[...]

Nu breng je mij ook in de war, ahja, wie gebruikt er nu nog een 2G model :+
Ik weet iig zeker dat sinds 4.0 er voor elk apparaat SHSH nodig is, ook de iPhone 3G (staat in de TS ;)). De iPod durf ik niets over te zeggen, maarja, oude meuk, wat wil je :+.
[...]

Van Spirit is dat inderdaad zo, wist niet dat het ook zo was van jailbreakme?
Ja, was ook zo met jailbreakme. Beide komen namelijk van Comex die gebruikt maakt van een userland bug, hier kan pwngtool niet mee overweg om een custom ipsw op te laden. Je moest dan met RedSn0w JB'en om een custom ipsw te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
De jailbreak Monte is nu ook geschikt gemaakt voor iOS 4.2.1 via iOS 4.1... Dus geen 4.0b3 meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Ik zit momenteel op 4.0.1 maar wil graag naar 4.2.1 ik heb een oude-bootrom iPhone 3GS met baseband 05.13.04 en ben afhankelijk van een unlock.

Ik heb net Pwnagetool 4.1.3 dmg geïnstalleerd en de firmware van 4.2.1 gedownload maar ik krijg de hele tijd: "Wrong firmware bundle selected" snap er niets van. Wat doe ik fout?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Je hebt de officiele IPSW van iOS 4.2.1 voor de iPhone 3GS gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Het spijt me... maar ik zie door de jailbreakbomen het bos niet meer. Heb destijds mijn iPad en iPhone 3GS via jailbreakme.com geholpen maar moet nu schijnbaar voor verschillende apps toch upgraden. En dus ook weer jailbreaken. Is er iemand die een goede instructie heeft hoe dit te doen of me kan helpen buiten tweakers om, dan graag even een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Petervanakelyen schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:23:
Je hebt de officiele IPSW van iOS 4.2.1 voor de iPhone 3GS gedownload?
Jup, daarom vind ik het ook zo raar. Op die felixburns website staan ze onaangeraakt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:29
Ruubster schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:27:
De jailbreak Monte is nu ook geschikt gemaakt voor iOS 4.2.1 via iOS 4.1... Dus geen 4.0b3 meer nodig.
Hoi Ruubster, zelf ben ik al een geruime tijd bezig om de 4.2.1 te jb maar nog niet gelukt. kun je evtueel via DM mij op de juiste weg helpen( Iphone 3 GS) jammer genoeg werkt jailbreakme nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suren01
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:22
Binnenkort dus eindelijk untethered 4.2.1. JB voor alle iDevices! :) (Met 4.1 SHSH uiteraard, maar die hebben de meesten).

Vond 4.2.1. eigenlijk niks bijzonders, maar goed. Zit nu op 4.1 en zo blijft het voorlopig. Vind dat de updates tegenwoordig weinig tot niks toevoegen. Ik heb niks aan AirPlay en AirPrint.

Wat niet wil zeggen dat ik niet ga updatenen zodra de JB er is... Zeker niet, want ik ga wel updaten, maar het is niet het hoogste prioriteit bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Suren01 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:17:
Binnenkort dus eindelijk untethered 4.2.1. JB voor alle iDevices! :) (Met 4.1 SHSH uiteraard, maar die hebben de meesten).
Nou, voor de mensen die out of the box 4.2 / 4.21 hebben, die vallen nu uit de boot. Het is nu duidelijk, wij zullen geen Jailbreak voor 4.2.1 krijgen van de Dev-Team, misschien van Chronic, maar dat kan op zich laten wachten in verband met de release van 4.3. Jammer...

//EDIT BELANGRIJK:
om even aan te geven dat het verstandig is om je SHSH gegevens op te slaan, het volgende:
ik heb mijn SHSH van 4.2.1 en 4.3b2 via TinyUmbrella opgeslagen, ik adviseer iedereen dat ook te doen. De Dev-Team is van plan om de 4.3b2 door te voeren in MONTE, dus, al zit je op 4.2 zoals ik (of op fw 4.2.1), dan kun je straks door deze SHSH van 4.3b2 alsnog met MONTE jailbreaken! :)

[ Voor 28% gewijzigd door EN-IS op 24-01-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:57
EN-IS schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:22:
[...]

Nou, voor de mensen die out of the box 4.2 / 4.21 hebben, die vallen nu uit de boot. Het is nu duidelijk, wij zullen geen Jailbreak voor 4.2.1 krijgen van de Dev-Team, misschien van Chronic, maar dat kan op zich laten wachten in verband met de release van 4.3. Jammer...

//EDIT BELANGRIJK:
om even aan te geven dat het verstandig is om je SHSH gegevens op te slaan, het volgende:
ik heb mijn SHSH van 4.2.1 en 4.3b2 via TinyUmbrella opgeslagen, ik adviseer iedereen dat ook te doen. De Dev-Team is van plan om de 4.3b2 door te voeren in MONTE, dus, al zit je op 4.2 zoals ik, dan kun je straks door deze SHSH van 4.3b2 alsnog met MONTE jailbreaken! :)
maarja, untethered gaat dan weer wel.. heb mijn ipod touch net gejailbreaked (simpelweg en alleen om whatsapp). Hij crashed wel 10x op 't moment, maar het is er. Ik heb ook geen shsh voor lager dan 4.2.1, maar hoevaak herstart je nou je telefoon/ipod met 4.2.1. jailbreak? ik bijna nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
stijnovinchi schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:32:
maarja, untethered gaat dan weer wel.. heb mijn ipod touch net gejailbreaked (simpelweg en alleen om whatsapp). Hij crashed wel 10x op 't moment, maar het is er. Ik heb ook geen shsh voor lager dan 4.2.1, maar hoevaak herstart je nou je telefoon/ipod met 4.2.1. jailbreak? ik bijna nooit.
Dat klopt wel, alleen het is wel voor de toekomst bedoeld. Als men straks de beta van 4.3b2 in Monte plaatsen, dan kun je er straks untethered mee jailbreaken. Tot op heden is dat alleen mogelijk als je de volgende SHSH's hebt:
- 4.1
- 4.2b3

Mijn opmerking omtrent opslaan van je SHSH gegevens is niet alleen bedoeld voor de mensen die OTB (out of the box) 4.2 / 4.2.1 hebben. Het is gewoon handig om deze achter de hand te houden.

Ik zit zelf op 4.2 (ja echt 4.2 en niet 4.2.1). Helaas kan ik op dit moment niet untethered jailbreaken. Tethered werkt al helemaal klote met redsn0w en ik ben ook niet van plan om het nog een keer tethered te jailbreaken. Het fijnste is natuurlijk als het untethered is en lekker optimaal werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:52

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik heb sinds kort een iPad, vanuit de doos met 4.2.1...

Nu heb ik wel vanuit een ver verleden iets ervaring met jailbreaken (toen van mijn oude iPod Touch 2G) en heb met wel wat ingelezen over (un)tethered en SHSH blobs enzo....

Toch begrijp ik het niet allemaal, en ik ga die vragen toch ff stellen so don't shoot me if I'm stupid... Ik kan er alleen maar van leren en misschien anderen ook nog wel...

- Waarom zou Apple het tegen willen houden als je als gebruiker terug wil naar een oudere firmware... Alleen maar omdat ze zich ervan bewust zijn dat je dat doet omdat je wil jb'en? Ik kan me toch wel voorstellen dat een gebruiker niet altijd even tevreden zal en kan zijn met een nieuwe firmware en dus terug wil...

- Stel nou dat ik mijn iPad toch wil jb'en (en die XBMC alleen al zou voor mij reden genoeg zijn), ik heb nu firmware 4.2.1 gedowned en kan (op dit moment) leven met tethered jb... Als er dan al een untethered 4.2.1 of 4.3 jb komt, waarom zou ik dan nu mijn SHSH op moeten slaan om terug te kunnen naar 4.2.1. als ik dat eigenlijk niet zo heel interessant vind?

@En-IS: "Tethered werkt al helemaal klote met redsn0w en ik ben ook niet van plan om het nog een keer tethered te jailbreaken" , waarom vind je dat zo klote en zou je dat nooit meer doen?

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Even snel getypt :)
Stormtrooper schreef op maandag 24 januari 2011 @ 21:11:
- Waarom zou Apple het tegen willen houden als je als gebruiker terug wil naar een oudere firmware... Alleen maar omdat ze zich ervan bewust zijn dat je dat doet omdat je wil jb'en? Ik kan me toch wel voorstellen dat een gebruiker niet altijd even tevreden zal en kan zijn met een nieuwe firmware en dus terug wil...
Daarom dus, dat je de mogelijkheid hebt dat je kunt Jailbreaken. De nieuwe firmwares worden veelal weer dichtgetimmerd om JB tegen te gaan, het blijft een kat en muisspel. Apple biedt (niet echt maar het is een mogelijkheid) wel dat je kunt restoren naar dezelfde firmware die je nu hebt, bijvoorbeeld 4.2.1 (al zijn we een jaar later en je hebt nog steeds deze fw op je tel/tablet). Teruggaan naar een eerdere firmware is helaas dus niet meer mogelijk sinds firmware 4.0 dacht ik, ze 'signen' oudere versies niet meer waardoor iTunes niet restored naar een oudere firmware, dit is alleen mogelijk met opgeslagen SHSH blobs.*
- Stel nou dat ik mijn iPad toch wil jb'en (en die XBMC alleen al zou voor mij reden genoeg zijn), ik heb nu firmware 4.2.1 gedowned en kan (op dit moment) leven met tethered jb... Als er dan al een untethered 4.2.1 of 4.3 jb komt, waarom zou ik dan nu mijn SHSH op moeten slaan om terug te kunnen naar 4.2.1. als ik dat eigenlijk niet zo heel interessant vind?
Het opslaan van SHSH blobs is niet alleen intressant voor wanneer je terug zou willen gaan naar 4.2.1, het kan ook mogelijk zijn dat de 'kernel' van die betreffende firmware een exploit heeft die gebruikt kan worden.
Stel over een half jaar zittten we op fw 4.5 (ik zeg maar wat), blijkt dat deze firmware niet te jailbreaken is, wel met behulp van een eerdere SHSH blob van firmware 4.2.1. Dat is mogelijk, maar goed, het is altijd raadzaam om je SHSH blobs te bewaren.*
@En-IS: "Tethered werkt al helemaal klote met redsn0w en ik ben ook niet van plan om het nog een keer tethered te jailbreaken" , waarom vind je dat zo klote en zou je dat nooit meer doen?
Ik zit op FW 4.2, met tethered jailbreak is het voor mij niet mogelijk om gebruik te maken van iPhone PC Suite, wanneer ik Cydia materiaal wil gebruiken, blijft mijn toestel continu hangen, wanneer ik iets wil installeren en herstart, lukt het niet meer om tethered te starten. Ik heb uiteindelijk opgegeven en draai nu nog steeds 4.2 met jailbreak, maar let wel op, niets is geinstalleerd op me toestel (geen cydia, geen cydia apps, geen thema's, etc). Heb het alleen gejailbreakt voor backup doeleinden (contacten, sms, photo's, etc.).

*vul aan waar nodig... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:52

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

OK, duidelijk... Thanks...

Nou heb ik zelf geen iDevice waarmee gebeld o.i.d. mee kan worden maar "Heb het alleen gejailbreakt voor backup doeleinden (contacten, sms, photo's, etc.).".. Je gaat toch niet menen dat Apple daar zelf geen goede voorzieningen voor heeft..???

[ Voor 82% gewijzigd door Stormtrooper op 24-01-2011 21:56 ]

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Stormtrooper schreef op maandag 24 januari 2011 @ 21:41:
OK, duidelijk... Thanks...

Nou heb ik zelf geen iDevice waarmee gebeld o.i.d. mee kan worden maar "Heb het alleen gejailbreakt voor backup doeleinden (contacten, sms, photo's, etc.).".. Je gaat toch niet menen dat Apple daar zelf geen goede voorzieningen voor heeft..???
Ja die is er wel, iTunes, alleen ik probeer zo veel mogelijk iTunes te vermijden, dus ik maak regelmatig handmatig backups, en dat kan alleen als je een jailbreak hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nou ja ze hebben een compleet bestand waar je zonder meer niet bedoeld dingen uit kan halen zonder externe tools, mocht je backup dus corrupt zijn, dan ben je meteen alles kwijt. Ik backup ook liever via SSH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
MsG schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:38:
[...]

Jup, daarom vind ik het ook zo raar. Op die felixburns website staan ze onaangeraakt.
Ik had die fout ook, maar wat blijkt: de huidige versie van pwngtool ondersteunt niet direct de 4.2.1 firmware. Je moet de firmware 3.2.2 van de iPad nemen, die eerst voeren aan pwngtool om naar een hogere baseband te gaan (6.15.00 meen ik) en dan 4.2.1 voor je 3Gs opgeven. Je krijgt hierdoor een hoger baseband nummer, maar bevat een lek die allang gefixt had moeten zijn. Hierdoor kan je weer unlocken. Staat beschreven op 't dev-team blog ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:39
EN-IS schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:22:
[...]

//EDIT BELANGRIJK:
ik heb mijn SHSH van 4.2.1 en 4.3b2 via TinyUmbrella opgeslagen, ik adviseer iedereen dat ook te doen. De Dev-Team is van plan om de 4.3b2 door te voeren in MONTE, dus, al zit je op 4.2 zoals ik (of op fw 4.2.1), dan kun je straks door deze SHSH van 4.3b2 alsnog met MONTE jailbreaken! :)
Bedankt voor deze info EN-IS. Ik ben net overgeschakeld van WM6.5 op een iPhone 4. Bij WM6.5 draaide ik (uiteraard) custom rom's van xda, maar nu was ik me wat aan het verdiepen in het jailbreaken. Ik had al begrepen dat ik via TinyUmbrella iets moest opslaan en nu mijn telefoon niet kan jailbreaken omdat de versie waar ik nu op draai (4.2.1 out of the box) nog niet untethered jailbreakbaar is.
Ik begrijp dus hieruit dat 4.2.1 voor mij waarschijnlijk ook nooit te jailbreaken gaat zijn, maar dat ik ga moeten wachten op 4.3b2 of is er toch een kans dat 4.2.1 te jailbreaken wordt voor mij?

En dan nog een vraag voor jullie ervaringsdeskundigen: stel dat ik toch moet wachten op 4.3b2, wanneer wordt die zo verwacht (in vgl met vorige releases etc)? Nu niet dat ik dat zo exact wil weten, maar om een idee te hebben: een paar dagen, paar weken, paar maand, jaar,..? :)

Bedankt!
Onbekend terrein dit voor mij, maar dat maakt het des te spannender, tweakers voor iets natuurlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-08 19:26

YoVla

Yoghurt met vla

Korte vraag:

Stel ik rust mijn ipad nu uit met de laatste 4.2.1 jailbreak en over een maand komt een "nieuwere" versie van deze jailbreak uit.

Kan ik dan gewoon updaten (met alle stappen die ik moet volgen) en blijven al mijn apps en gegevens dan gewoon staan? of is een iPad dan weer helemaal leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Het is altijd raadzaam om een backup te maken van je apps en gegevens.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
EN-IS schreef op maandag 24 januari 2011 @ 21:32:
[...]

Daarom dus, dat je de mogelijkheid hebt dat je kunt Jailbreaken.
Niet alleen de jailbreak hoor. Waar ze het ook voor doen, is om zo weinig mogelijk versplintering te krijgen in iOS releases in de markt. Iets waar Android veel last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Hero Of Time schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:38:
[...]

Ik had die fout ook, maar wat blijkt: de huidige versie van pwngtool ondersteunt niet direct de 4.2.1 firmware. Je moet de firmware 3.2.2 van de iPad nemen, die eerst voeren aan pwngtool om naar een hogere baseband te gaan (6.15.00 meen ik) en dan 4.2.1 voor je 3Gs opgeven. Je krijgt hierdoor een hoger baseband nummer, maar bevat een lek die allang gefixt had moeten zijn. Hierdoor kan je weer unlocken. Staat beschreven op 't dev-team blog ;).
Het 'upgraden' naar de iPad baseband brengt echter wel nadelen met zich mee (geen garantie, gps problemen, niet mogelijk om terug origineel te zetten) waardoor ik daar mee zou oppassen.

@MsG: Probeer eens PwnageTool 4.1.2, dus niet de "Unlock Edition".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:16

Arfman

Drome!

Is het misschien een idee om een apart iPad JB topic te openen? Ik zie in ieder geval door al het gepraat over basebands en blobs en unlocks en andere iPhone-specifieke zaken nu echt niet meer hoe ik een iPad (4.2.1) zou kunnen JB-en :'(

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Arfman schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:02:
Is het misschien een idee om een apart iPad JB topic te openen? Ik zie in ieder geval door al het gepraat over basebands en blobs en unlocks en andere iPhone-specifieke zaken nu echt niet meer hoe ik een iPad (4.2.1) zou kunnen JB-en :'(
Zou ik ook wel fijn vinden, of een step-by-step... weet dat het voor veel mensen heel simpel is. Ik ben er helaas niet een van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
De iPad en de iPhone zijn helemaal niet verschillend in de manier waarop ze te jailbreaken zijn, een apart topic openen zou alle informatie alleen maar versplinteren.

Wat betreft het jailbreaken van de iPad op 4.2.1: het is niet mogelijk om op dit moment de iPad met iOS 4.2.1 untethered te jailbreaken. Je kan hem dus wel jailbreaken, maar elke keer dat je de iPad volledig uitzet (geen sleep), zal je hem terug aan de computer moeten hangen en opnieuw moeten jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Petervanakelyen schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:11:
De iPad en de iPhone zijn helemaal niet verschillend in de manier waarop ze te jailbreaken zijn, een apart topic openen zou alle informatie alleen maar versplinteren.

Wat betreft het jailbreaken van de iPad op 4.2.1: het is niet mogelijk om op dit moment de iPad met iOS 4.2.1 untethered te jailbreaken. Je kan hem dus wel jailbreaken, maar elke keer dat je de iPad volledig uitzet (geen sleep), zal je hem terug aan de computer moeten hangen en opnieuw moeten jailbreaken.
mijn iphone wil nog welis crashen/vastlopen. Lijkt me onhandig als dit onderweg gebeurd zonder PC in de buurt o.O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Klopt het dat mijn iphone 4g met iOS 4.2.1 en redsnow gejailbreakt niet normaal opgestart kan worden, enkel door middel van een tethered start/jailbreak. Als ik hem niet tehtered start, dan kan ik voor mijn gevoel tot sint juttemis wachten en staren naar een appeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via Cydia mijn SHSH blobs opgeslagen, maar hoe krijg ik deze locaalop mijn PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:39
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:06:
Ik heb via Cydia mijn SHSH blobs opgeslagen, maar hoe krijg ik deze locaalop mijn PC?
TinyUmbrella downloaden op je pc/mac (intikken op google) en dan je iPhone/iPod Touch/.. aansluiten en save drukken :) (downloadlocatie kan ingesteld worden, tutorial is op youtube te vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30
Ik heb in TinyUmbrella nu ook mijn shsh-blobs laten opslaan, maar hoe komt hij nu juist aan die 4.3b2 als ik nog op 4..2.1 zit?
Hoe wordt dat juist 'uitgerekend'? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hero Of Time schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:38:
[...]

Is die baseband niet slechter of met kuren oid? Ik draai nu namelijk prima op de oude baseband. Dus je haalt de baseband van de iPadfirmware via pwngtool in de 4.2.1 firmware? Ik zal zo even kijken.

GPS-problemen? Hmm.

4.2 wel mogelijk? Die X.X.1 upgrade is vast 1 mini-updateje die toch niet boeit? :)

[ Voor 6% gewijzigd door MsG op 25-01-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Heb je al eens geprobeerd met de iets oudere versie van PwnageTool (4.1.2) zoals in mijn post hierboven beschreven staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy

hoyvoy

Prutser

ik kloot veel te veel met het systeem van m'n ipod en veel functies werken al niet meer. Nu wil ik hem opnieuw jailbreaken zonder een restore hoef te doen via itunes (want dan zet itunes 4.2 erop en dat wil ik niet!). De ipod is gebackupt met aptbackup en appbackup. Kan ik nu m'n ipod aan de PC hangen, in DFU zetten en vervolgens met Greenpois0n gewoon de stappen opnieuw volgen, of ben ik dan alles kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Fire69 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:09:
Ik heb in TinyUmbrella nu ook mijn shsh-blobs laten opslaan, maar hoe komt hij nu juist aan die 4.3b2 als ik nog op 4..2.1 zit?
Hoe wordt dat juist 'uitgerekend'? :)
Dat wordt 'verzocht' van de Apple server, deze geeft een reactie terug en zo wordt de blob van FW 4.3b2 opgeslagen op je PC (het maakt niet uit op welke firmware je op dit moment zit).

[ Voor 6% gewijzigd door EN-IS op 25-01-2011 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
hoyvoy schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:41:
ik kloot veel te veel met het systeem van m'n ipod en veel functies werken al niet meer. Nu wil ik hem opnieuw jailbreaken zonder een restore hoef te doen via itunes (want dan zet itunes 4.2 erop en dat wil ik niet!). De ipod is gebackupt met aptbackup en appbackup. Kan ik nu m'n ipod aan de PC hangen, in DFU zetten en vervolgens met Greenpois0n gewoon de stappen opnieuw volgen, of ben ik dan alles kwijt?
Download de iOS4.1-firmware voor je iPod van het internet en doe met dat bestand een restore in iTunes. Hiervoor houdt je gewoon de Shift-toets ingedrukt wanneer je op "Herstellen" klikt en er komt automatisch een dialogbox die je vraagt met welke IPSW je de restore wil doen.

Na de restore kan je gewoon greenpois0n gebruiken om terug te jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy

hoyvoy

Prutser

Petervanakelyen schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:25:
[...]

Download de iOS4.1-firmware voor je iPod van het internet en doe met dat bestand een restore in iTunes. Hiervoor houdt je gewoon de Shift-toets ingedrukt wanneer je op "Herstellen" klikt en er komt automatisch een dialogbox die je vraagt met welke IPSW je de restore wil doen.

Na de restore kan je gewoon greenpois0n gebruiken om terug te jailbreaken.
Shift is toch voor MAC en ctrl voor windowns. Ik zal het eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoyvoy schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:52:
[...]

Shift is toch voor MAC en ctrl voor windowns. Ik zal het eens proberen
shift voor windows en apple icoontje voor mac dacht ik

shift voor windows weet ik zeker

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Control option, dus toetsje met 'alt' erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Voor de mensen met een verlangen naar een snellere en betere Cydia en vanaf iOS 4.x (!), is er manueel een update te downloaden. Let erop: het is BETA ! Dus niet aan beginnen als je troubleshooting haat of schuwt ! Het is opmerkelijk sneller en zal vroeg of laat zowiezo de standaard Cydia worden. De installer staat om één of andere reden niet op zijn site, maar hij is wel momenteel beschikbaar in zover ik weet geen illegale wijze.

http://www.mediafire.com/?nzc73cqoz593s3b
Daarin zit deze file: "Cydia_1.0.3366-7.iphoneos-arm.deb"

Die kun je via iPhone Explorer op je toestel zetten, door te navigeren naar de volgende map:
Root Directory \ private \ var \ root \ Media \ Cydia \ AutoInstall
Het zou kunnen dat de mappen Cydia en AutoInstall niet bestaan, maak deze dan opeenvolgend aan. Dus de map "AutoInstall" moet in de map "Cydia" en die moet dan weer in de map "Media" staan.

Gewoon het .deb bestandje in die AutoInstall map kopiëren (slepen van uit verkenner/finder) en dan mag je je toestel loskoppelen. Dan doe je een reboot van het toestel en als het goed is wordt zo de nieuwe Cydia geinstalled. Check bij het home screen van Cydia voor de versienummer helemaal onderaan. Wat is er nieuw ?

Changelog for 1.0.3366-7 (iOS4 Only!)

* Fixed "Manage Packages" Crash.
* Reduced loading changes time
* Section remapping optimizations
* Faster reloading data
* Faster, native search
* Uses public SDK classes whenever possible
* Rewritten, faster web views with zooming support
* Changes badge works again
* More stable webviews (no crashes when queueing)
* Redesigned settings page
* Redesigned stashing page
* Faster scrolling of table views
* Bug fixes
* Ads no longer break the package views until restart
* Much better queueing UI
* Stabler refreshing bar
* iPad improvements:
- landscape
- popovers
- modal views that cover only a portion of the screen
- less annoying errors with bad internet connections downloading packages
- updated section mappings, less typo’d sections

Heb je problemen na install ?
Je kan dezelfde stappen ondernemen om terug de "oude" erop te zetten, die vind je hier:
http://apt.saurik.com/deb....3222-73_iphoneos-arm.deb

Probeer hem gerust op iOS 3.x maar je bent gewaarschuwd dat het niet supported is. Op mijn iPhone 2G met 3.1.3 wilde hij constant zichzelf verwijderen en je kon geen enkele package installen of uninstallen hierdoor. Ik, of iemand anders, ben dan ook niet verantwoordelijk voor enige problemen, ongemak of tijdsverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Bedankt voor je tip! Ben idd geen fan van troubleshooting oid. Maar ik ga dit zeker in de gaten houden. Kan van belang zijn voor m'n 3Gtje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Alekz87 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:25:
[...]

mijn iphone wil nog welis crashen/vastlopen. Lijkt me onhandig als dit onderweg gebeurd zonder PC in de buurt o.O
Je iPhone draait met een tethered jailbreak gewoon na een reboot, maar dan is de jailbreak ongedaan gemaakt. Je kunt alles gewoon doen, behalve applicaties draaien die een jailbreak vereisen (icoontjes zijn wit). Zolang je geen Apps als Winterboard installeert (die nodig zijn om te booten), is een crash onderweg dus niet zo erg.
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over warez zijn niet toegestaan. Het bespreken van alle andere aspecten van jailbreaken zijn wel toegestaan.

Let op of je post ook in dit topic thuishoort: applicaties kunnen besproken worden in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock!, mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods