Niet gerelateerd aan Jailbreaking rechtstreeks, maar borduurt verder op iPhone Explorer. Dit is voor iPhone 2G en iPod Touch 1st Gen:
1. Ga met iPhone Explorer naar: Root Directory \ System \ Library \ LaunchDaemons
2. Kopieer best de volledige folder (LaunchDaemons) naar je bureaublad als backup
3. Wis de volgende files:
com.apple.aslmanager.plist
com.apple.chud.chum.plist
com.apple.chud.pilotfish.plist
com.apple.CrashHouseKeeping.plist
com.apple.DumpPanic.plist
com.apple.iqagent.plist
com.apple.mobile.profile_janitor.plist
com.apple.powerlog.plist
com.apple.ReportCrash.*******.plist --> 5 files, allemaal wissen
com.apple.stackshot.server.plist
com.apple.syslogd.plist
com.apple.tcpdump.server.plist
Als je met het Apple Developers gedoe prutst, wis dan zeker niet de twee "com.apple.chud.****" files.
4. Reboot nu en je zou meer RAM vrij moeten hebben !
Overclocking van de CPU:
Gevolgen: toestel wordt warmer, batterij sneller leeg, je snapt het. Voor de iPhone 2G en de iPod Touch 1st Gen geldt het dat ze beide een 620MHz processor hebben die is gedownclocked naar 412MHz. 50% CPU boost klinkt vrij lekker dus je weet zo wat de positieve resultaten zijn. LET OP: voor andere toestellen is deze max waarde anders ! Doe onderzoek voordat je je toestel opfikt.
1. Ga met iPhone Explorer naar: Root Directory \ private \ etc
2. Kopieer de file "fstab" naar je bureaublad om te editen en nog eentje in een map als backup
3. Open "fstab" (op je bureaublad) met Notepad/Kladblok/Teksteditor
4. Plak de volgende tekst als eerste (!) regel, dus de tekst die reeds in de file staat moet eronder staan:
su
alpine
sysctl -w hw.cpufrequency_max=620000000
sysctl -w hw.cpufrequency=620000000
sysctl -w hw.cpufrequency_min=500000000
(LET OP: dit is voor iPhone 2G en iPod Touch 1st Gen. Voor andere iPod Touches en iPhones, check de links voor de max speficaties.
5. Reboot nu en je zou nu moeten merken dat hij sneller is !
Wederom: ik, of iemand anders, ben dan ook niet verantwoordelijk voor enige problemen, ongemak of tijdsverlies. Dit heb ik allemaal zelf getest op mijn beated & battered iPhone 2G met 3.1.3 software.
1. Ga met iPhone Explorer naar: Root Directory \ System \ Library \ LaunchDaemons
2. Kopieer best de volledige folder (LaunchDaemons) naar je bureaublad als backup
3. Wis de volgende files:
com.apple.aslmanager.plist
com.apple.chud.chum.plist
com.apple.chud.pilotfish.plist
com.apple.CrashHouseKeeping.plist
com.apple.DumpPanic.plist
com.apple.iqagent.plist
com.apple.mobile.profile_janitor.plist
com.apple.powerlog.plist
com.apple.ReportCrash.*******.plist --> 5 files, allemaal wissen
com.apple.stackshot.server.plist
com.apple.syslogd.plist
com.apple.tcpdump.server.plist
Als je met het Apple Developers gedoe prutst, wis dan zeker niet de twee "com.apple.chud.****" files.
4. Reboot nu en je zou meer RAM vrij moeten hebben !
Overclocking van de CPU:
Gevolgen: toestel wordt warmer, batterij sneller leeg, je snapt het. Voor de iPhone 2G en de iPod Touch 1st Gen geldt het dat ze beide een 620MHz processor hebben die is gedownclocked naar 412MHz. 50% CPU boost klinkt vrij lekker dus je weet zo wat de positieve resultaten zijn. LET OP: voor andere toestellen is deze max waarde anders ! Doe onderzoek voordat je je toestel opfikt.
1. Ga met iPhone Explorer naar: Root Directory \ private \ etc
2. Kopieer de file "fstab" naar je bureaublad om te editen en nog eentje in een map als backup
3. Open "fstab" (op je bureaublad) met Notepad/Kladblok/Teksteditor
4. Plak de volgende tekst als eerste (!) regel, dus de tekst die reeds in de file staat moet eronder staan:
su
alpine
sysctl -w hw.cpufrequency_max=620000000
sysctl -w hw.cpufrequency=620000000
sysctl -w hw.cpufrequency_min=500000000
(LET OP: dit is voor iPhone 2G en iPod Touch 1st Gen. Voor andere iPod Touches en iPhones, check de links voor de max speficaties.
5. Reboot nu en je zou nu moeten merken dat hij sneller is !
Wederom: ik, of iemand anders, ben dan ook niet verantwoordelijk voor enige problemen, ongemak of tijdsverlies. Dit heb ik allemaal zelf getest op mijn beated & battered iPhone 2G met 3.1.3 software.