[iOS] Jailbreaken - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 88.051 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Niet gerelateerd aan Jailbreaking rechtstreeks, maar borduurt verder op iPhone Explorer. Dit is voor iPhone 2G en iPod Touch 1st Gen:

1. Ga met iPhone Explorer naar: Root Directory \ System \ Library \ LaunchDaemons
2. Kopieer best de volledige folder (LaunchDaemons) naar je bureaublad als backup
3. Wis de volgende files:

com.apple.aslmanager.plist
com.apple.chud.chum.plist
com.apple.chud.pilotfish.plist
com.apple.CrashHouseKeeping.plist
com.apple.DumpPanic.plist
com.apple.iqagent.plist
com.apple.mobile.profile_janitor.plist
com.apple.powerlog.plist
com.apple.ReportCrash.*******.plist --> 5 files, allemaal wissen
com.apple.stackshot.server.plist
com.apple.syslogd.plist
com.apple.tcpdump.server.plist

Als je met het Apple Developers gedoe prutst, wis dan zeker niet de twee "com.apple.chud.****" files.

4. Reboot nu en je zou meer RAM vrij moeten hebben !

Overclocking van de CPU:

Gevolgen: toestel wordt warmer, batterij sneller leeg, je snapt het. Voor de iPhone 2G en de iPod Touch 1st Gen geldt het dat ze beide een 620MHz processor hebben die is gedownclocked naar 412MHz. 50% CPU boost klinkt vrij lekker dus je weet zo wat de positieve resultaten zijn. LET OP: voor andere toestellen is deze max waarde anders ! Doe onderzoek voordat je je toestel opfikt.

1. Ga met iPhone Explorer naar: Root Directory \ private \ etc
2. Kopieer de file "fstab" naar je bureaublad om te editen en nog eentje in een map als backup
3. Open "fstab" (op je bureaublad) met Notepad/Kladblok/Teksteditor
4. Plak de volgende tekst als eerste (!) regel, dus de tekst die reeds in de file staat moet eronder staan:
su
alpine
sysctl -w hw.cpufrequency_max=620000000
sysctl -w hw.cpufrequency=620000000
sysctl -w hw.cpufrequency_min=500000000

(LET OP: dit is voor iPhone 2G en iPod Touch 1st Gen. Voor andere iPod Touches en iPhones, check de links voor de max speficaties.
5. Reboot nu en je zou nu moeten merken dat hij sneller is !

Wederom: ik, of iemand anders, ben dan ook niet verantwoordelijk voor enige problemen, ongemak of tijdsverlies. Dit heb ik allemaal zelf getest op mijn beated & battered iPhone 2G met 3.1.3 software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

Top man!! Net even snel geinstalleerd en draait prima op m'n 4.2.1 iPad. Vooral landscape ondersteuning is handig en de niet meer overlappende tekst op home is ook wel prettig. Wat snelheid betreft kan ik nog niets zeggen, heb op het moment niets nodig uit Cydia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga een ipod Touch (3e gen.) jailbreaken. Op dit moment is deze nog draaied op ios 3.1, ik wil hem echter updaten naar 4.0 (nog makkelijk te jailbreaken dmv jailbreakme.com)
Hoe kan ik dat doen ? Ik wil namelijk niet direct naar de laatste ios versie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Je kan beter upgraden naar 4.1 en jailbreaken met greenpois0n, de 4.0.1-firmware is minder stabiel. Je kan upgraden door de juiste firmware zelf te downloaden (http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/) en dan Shift ingedrukt houden en in iTunes "Upgrade" of "Restore" kiezen. Dan zou je normaal een venstertje moeten krijgen waar je het juist gedownloade bestand kan kiezen. Onder OS X kan het een andere knop dan Shift zijn.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Die van mij start niet op met alleen installaus geinstalleerd.
Oneindig Apple logo.
GlowMouse schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:28:
[...]

Je iPhone draait met een tethered jailbreak gewoon na een reboot, maar dan is de jailbreak ongedaan gemaakt. Je kunt alles gewoon doen, behalve applicaties draaien die een jailbreak vereisen (icoontjes zijn wit). Zolang je geen Apps als Winterboard installeert (die nodig zijn om te booten), is een crash onderweg dus niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-12-2024

hoyvoy

Prutser

OkeOkeOke schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:08:
Oneindig Apple logo.

[...]
Dit heb ik ook sinds vanmorgen, ik was weer met de ipod aant rommelen en opeens ging hij rebooten (dit doet hij wel vaker de laatste tijd). Ik wachten. Toen ging hij respringen, en toen werd het scherm wit en begon het weer opnieuw, zo is mijn ipod al de hele dag bezig... Ik heb hem toen maar in DFU gezet want ik wordt moe van dat apple logo. ITunes herkent hem als hij in DFU zet en vraagt dan om hem te herstellen, maar dan ben ik al mijn appdata kwijt! Ik kan wél als hij bijna weer uitvalt, ziet de computer (en iphonebrowser) hem, dus kan ik gaan backuppen, hier heb ik 2 minuten de tijd voor want dan begint alles weer opnieuw. In mijn bovenstaande berichten is te lezen dat ik hem wilde restoren, nu moet het (denk ik) maar dan ben ik al mijn appdata kwijt. toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterds
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-10-2024
Dus als ik het goed begrijp, kan ik mijn iPod touch 3G (iOs 4.2.1) niet jailbreaken omdat ik dat nog nooit op een eerdere versie had gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

hoyvoy schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:43:
[...]

Dit heb ik ook sinds vanmorgen, ik was weer met de ipod aant rommelen en opeens ging hij rebooten (dit doet hij wel vaker de laatste tijd). Ik wachten. Toen ging hij respringen, en toen werd het scherm wit en begon het weer opnieuw, zo is mijn ipod al de hele dag bezig... Ik heb hem toen maar in DFU gezet want ik wordt moe van dat apple logo. ITunes herkent hem als hij in DFU zet en vraagt dan om hem te herstellen, maar dan ben ik al mijn appdata kwijt! Ik kan wél als hij bijna weer uitvalt, ziet de computer (en iphonebrowser) hem, dus kan ik gaan backuppen, hier heb ik 2 minuten de tijd voor want dan begint alles weer opnieuw. In mijn bovenstaande berichten is te lezen dat ik hem wilde restoren, nu moet het (denk ik) maar dan ben ik al mijn appdata kwijt. toch?
Bij een restore ben je alles kwijt tussen de tijd van de backup en de fout. Maar welke gegevens wil je behouden? private/var/mobile/ moet genoeg zijn.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Oneindig Apple logo.

[...]
Misschien kun je met AppSync toe, die werkt prima.
hoyvoy schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:43:
[...]

Tethered booten lukt niet? Als je een ftpd op je iphone draait, kun je daar misschien wat mee. Anders ben je inderdaad alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy

hoyvoy

Prutser

MsG schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 17:09:
[...]

Bij een restore ben je alles kwijt tussen de tijd van de backup en de fout. Maar welke gegevens wil je behouden? private/var/mobile/ moet genoeg zijn.
Het gaat er mij om dat ik niet weer opnieuw hoef te beginnen met alle spellen, cydia is gebackuppt met aptbackup, daar kan ik de files gewoon van overzetten.

Of is er een manier om de ipod met de PC of een of andere home-sleep button combinatie in safe-mode te krijgen?

[ Voor 11% gewijzigd door hoyvoy op 26-01-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 13:19
Zojuist geprobeerd en de nieuwe cydia is inderdaad geïnstalleerd. Helaas zijn nu alle repo's weg en kan ik geen enkele repo toevoegen! Enig idee of dit op te lossen is, of wordt dat dan toch weer de oude terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

blaCkduSt schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:32:
[...]

Zojuist geprobeerd en de nieuwe cydia is inderdaad geïnstalleerd. Helaas zijn nu alle repo's weg en kan ik geen enkele repo toevoegen! Enig idee of dit op te lossen is, of wordt dat dan toch weer de oude terugzetten?
Welk device en welke iOS versie heb je? Bij mij ging alles prima, alle oude repo's waren nog aanwezig en heb ook net nog een repo toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er hier mensen die toevallig weten met welke Tweak uit Cydia ik mijn iPhone4 laat vibreren als ik type?
Ik heb er zelf al wel een aantal gevonden maar die lijken niet te werken op de iPhone4.
[...]

Mm heb ik toevallig ook. Werkte vanmiddag nog top maar nu alles leeg.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:14

TimvH

Kletsmajoor

Ik heb de allernieuwste iPod Touch 4G (MC Model)
Ik kan alleen tethered Jailbreaken ook al heb wel de 4.2b3 Blobs kunnen krijgen met Tiny Umbrella.

PS: Op een Mac moet je Shift gebruiken om bij restore een IPSW te kiezen, ik kan het bevestigen: heb namelijk een Hackintosh ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door TimvH op 26-01-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Oneindig Apple logo.

[...]
Ali Illegali moet maar op de blaren gaan zitten.
GlowMouse schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 17:12:
[...]

Misschien kun je met AppSync toe, die werkt prima.
Heeft lekker veel nut. Bovendien doet 't niets extra's. Zie ook opmerking hierboven voor Oke...
hoyvoy schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 17:20:
[...]

Het gaat er mij om dat ik niet weer opnieuw hoef te beginnen met alle spellen, cydia is gebackuppt met aptbackup, daar kan ik de files gewoon van overzetten.

Of is er een manier om de ipod met de PC of een of andere home-sleep button combinatie in safe-mode te krijgen?
Savegames worden bij iTunes opgeslagen en als je bij je iDevice kan komen, is een snelle backup van /private/var/mobile/Applications al genoeg. Als je snel genoeg bent, kan je ook alleen de savegames eruit plukken. Staan over het algemeen in de applicatiemap (lange string van hexadecimale tekens) en dan Documents. Let wel, het staat er niet altijd! Met iTunes weet je 99% zeker dat je ze hebt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 20:40

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Dit is maar half/half een Jailbreakprobleem, maar toch vraag ik het:

Mijn 3Gs loopt regelmatig vast en ik weet niet waarom. Ik vermoed dat een bepaalde extensie roet in het eten gooit. Hij loopt vast als hij gelocked is en het scherm is uit. Eerst dacht ik dat het met de 3G of data verbinding te maken, maar het gebeurde ook wel eens als hij in airplanemode staat...

Is er een manier om de lijst met opgestarte extenties te vinden en ook een manier om die stuk voor stuk uit te schakelen? (troubleshooting)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

[...]

Geen idee, ik heb dat probleem niet meegemaakt na meermaals refreshen. Heb je wel nog packages staan in de gelijknamige lijst ? Het zou kunnen dat de database van Cydia corrupt is. Anyway, een paar fixes die je kan proberen:
1. http://modmyi.com/forums/...xplained-crash-fixes.html
2. http://jaxov.com/2010/07/...-iphone-ipod-touch-again/
3. opnieuw jailbreaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy

hoyvoy

Prutser

Hero Of Time schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:26:
Savegames worden bij iTunes opgeslagen en als je bij je iDevice kan komen, is een snelle backup van /private/var/mobile/Applications al genoeg. Als je snel genoeg bent, kan je ook alleen de savegames eruit plukken. Staan over het algemeen in de applicatiemap (lange string van hexadecimale tekens) en dan Documents. Let wel, het staat er niet altijd! Met iTunes weet je 99% zeker dat je ze hebt.
Dan maar duimen dat itunes ze heeft, ik heb alle thema's enz al opgeslagen en de preferces ook duss. dat wordt dan hopen (niet op de wc). Ik ben nu met mijn restore bezig, ik heb de goede software gedownload van http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/ en hopelijk werkt dit.

Edit: schift+upgrade/restore werkt.

Update: De ipod ligt nu te restoren aan de pc, ik ga hem als hij klaar is meteen jailbreaken, alle preferences enz. terugzetten en dan cydia restoren met aptbackup!

_/-\o_ _/-\o_ Thank you tweakers! _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door hoyvoy op 27-01-2011 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

timcard30 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 19:08:
Ik heb de allernieuwste iPod Touch 4G (MC Model)
Ik kan alleen tethered Jailbreaken ook al heb wel de 4.2b3 Blobs kunnen krijgen met Tiny Umbrella.

PS: Op een Mac moet je Shift gebruiken om bij restore een IPSW te kiezen, ik kan het bevestigen: heb namelijk een Hackintosh ;-)
in osx moet je cmd kiezen

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30
Phuncz schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 00:21:
[...]

Geen idee, ik heb dat probleem niet meegemaakt na meermaals refreshen. Heb je wel nog packages staan in de gelijknamige lijst ? Het zou kunnen dat de database van Cydia corrupt is. Anyway, een paar fixes die je kan proberen:
1. http://modmyi.com/forums/...xplained-crash-fixes.html
2. http://jaxov.com/2010/07/...-iphone-ipod-touch-again/
3. opnieuw jailbreaken
Is het niet gewoon dit?
saurik Jay Freeman (saurik)
Ok, and ZodTTD now has fixed it /again/. If your Cydia is "blank" just go to Changes, click Refresh, and then restart Cydia: no big deal. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
F*ck. Ik heb mijn iPad net gejailbreaked met Redsn0w, toen Cydia geopend en updates gedraaid, en nu blijft mijn iPad hangen op het appeltje, hij start niet meer op. Ik kan hem ook niet uitzetten om de 'Just boot tethered right now' optie te selecteren... Drama.

Edit:
Ik kan hem in de restore-modus krijgen. Gelukkig, iTunes is hem nou aan 't restoren.

[ Voor 15% gewijzigd door thijsje66 op 27-01-2011 13:56 ]

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 11-09 06:20
thijsje66 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:54:
F*ck. Ik heb mijn iPad net gejailbreaked met Redsn0w, toen Cydia geopend en updates gedraaid, en nu blijft mijn iPad hangen op het appeltje, hij start niet meer op. Ik kan hem ook niet uitzetten om de 'Just boot tethered right now' optie te selecteren... Drama.

Edit:
Ik kan hem in de restore-modus krijgen. Gelukkig, iTunes is hem nou aan 't restoren.
Niets aan de hand:

Hem ik ook wel eens op mijn iphone4. Het helpt dan om op de powerknop te drukken. Dan opent het lockscreen. En anders opnieuw herstellen/jailbreaken.

Geen zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Lumics schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:58:
[...]

Niets aan de hand:

Hem ik ook wel eens op mijn iphone4. Het helpt dan om op de powerknop te drukken. Dan opent het lockscreen. En anders opnieuw herstellen/jailbreaken.

Geen zorgen!
Hoe vaak en hoe lang moet je daarop drukken dan? Hij doet helemaal niets. Dat gaat m'n pa leuk vinden, 't is stiekem zijn iPad :P

edit:
Never mind, 'Just boot tethered right now' werkt :)

[ Voor 6% gewijzigd door thijsje66 op 27-01-2011 14:07 ]

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

thijsje66 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:05:
[...]

Hoe vaak en hoe lang moet je daarop drukken dan? Hij doet helemaal niets. Dat gaat m'n pa leuk vinden, 't is stiekem zijn iPad :P

edit:
Never mind, 'Just boot tethered right now' werkt :)
Bij hangen op het Apple logo kun je een iDevice 9 van de 10 keer in ieder geval in restore mode krijgen door gewoon een poosje home+power ingedrukt te houden. Als je een beetje blind gokt dan kun je een iDevice ook in DFU mode krijgen door de power, home+power, home truc te doen. Zoals je hebt gemerkt kun je dan inderdaad weer tethered booten.

Tipje voor Cydia: als na installatie gevraagd wordt "Restart Springboard" dan kun je dat gewoon doen zonder je jailbreak te verliezen. Als er gevraagd wordt "Restart Device" oid. dan moet je dat niet doen, maar Cydia afsluiten met je home knop, de iPad uitzetten en met de instructies in Redsn0w in DFU mode de iPad weer tethered booten.

[ Voor 20% gewijzigd door KneoK op 27-01-2011 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy

hoyvoy

Prutser

verhaal over meer RAM geheugen en omhoogclocking en cydia
Er is een update geweest van cydia, dus mensen hoeven de beta niet meer van mediafire te downloaden.

Ik merk er niet veel van dat mijn ipod sneller is geworden, maar met rebooten schiet hij nu wel de recordboeken in!
Eerst kostte het 10 minuten om dat ding te rebooten, nu is het klaar binnen 30 seconden!

[ Voor 15% gewijzigd door hoyvoy op 28-01-2011 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Helaas niet voor de 3.x gebruikers, bij mij meldt hij niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 08:10

KSH

Ik ben in het bezit van een apple tv 2g met firmware 4.2.1 (in de info staat 4.1.1) en wil deze jailbreaken met seasonpass.

Krijg echter elk keer de error 21 en 1601 in itunes. Normaal gesproken start seasonpass itunes op nadat er een custom firmware is gemaakt. Bij mij wordt de firmware wel gemaakt, maar bij het automatisch opstarten van itunes krijg ik een fail. Als ik vervolgens zelf dan maar handmatig in itunes de custom firmware selecteer, loop ik constant vast door die errors.

Ik heb verschillende computers met itunes 10.1.1.4 geprobeerd om de custom firmware op de apple tv 2g te zetten (MACOSX snow leopard, Vista en XP), maar elke keer krijg ik weer met bovenstaande errors te maken.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:00
Vandaag heb ik de iPhone4 met IOS 4.2.1 gejailbreaked via windows, untethered. Omdat veel mensen hierop wachten zal ik even in het kort uitleggen wat je moet doen om het op een windows machine voor elkaar te krijgen.

LET OP: dit is niet voor beginners en het kost behoorlijk wat tijd en moeite.

Benodigdheden:
-Windows (XP, Vista of 7) (afgekort WIN7)
-VMWARE Workstation (Player werkt bij mij niet correct, workstation wel)
-Snow Leopard 10.6.X (VMWARE image) (afgekort SL)
-Redsnow 0.9.6RC8 (afgekort RS96)
-Redsnow 0.9.7B6 (afgekort RS97)
-IOS 4.2.1
-IOS 4.2B3
-SHSH Blob 4.2B3

Ik ga niet in detail uitleggen hoe je macosx in vmware installeerd en ga ook niet uitleggen hoe je daar bestanden op kopieert.

Start RS96 op de hostmachine (WIN7). Installeer cydia op de normale manier, zorg ervoor dat cydia ook is geinitialiseerd en de eerste update is gedownload (dus een paar keer tethered opstarten). Ik had zelf problemen met het installeren van Cydia via RS97.

Een tethered jb is dus een mooie start voor dit project.

Sluit zoveel mogelijk af op de hostmachine (WIN7) en ook op de guestmachine (SL).

Start op de hostmachine (WIN7) RS96 en doorloop de stap voor een tethered JB. Laat hem nog niet starten, maar stop 1 stap ervoor (het scherm waarbij staat dat je iPhone uit moet staan om verder te gaan).

Zorg dat SL is opgestart in vmware.

Ik ga voor het gemak er vanuit dat je in SL de volgende dingen hebt gekopieerd (is dit nog niet gedaan, doe dit dan nu):
-RS97
-IOS 4.2.1
-IOS 4.2B3

Koppel je iPhone aan het VMWARE image (usb connect of liever laat alle nieuwe usb apparaten automatisch verbinden met de vmware image).

Start RS97 en doorloop de stap tot de untethered JB (Monte), start deze ook op. Na een tijdje zul je zien dat RS97 zegt dat hij wacht op de reboot van de iPhone. Ontkoppel de iPhone van de VMWARE image (connect to host) Let op: mocht het toestel herstarten dan dien je hem weer zelf in DFU mode te zetten).

Voer nu in WIN7 de tethered JB uit met RS96. Zodra er komt te staan: waiting for reboot druk op cancel in RS96. Als het goed is verbind de iPhone nu weer automatisch met SL omdat hij als een nieuw apparaat wordt gezien, gebeurd dit niet dan kun je het nog met de hand doen. Hierna gaat RS97 weer verder met de JB en uiteindelijk met het kopieeren van Monte.

Als het bovenstaande goed is gelukt dan heb je een untethered JB op IOS 4.2.1.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Werkt dit ook voor een iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Als je de shsh blobs van v4.2b3 hebt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

kfaessen schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:14:
Vandaag heb ik de iPhone4 met IOS 4.2.1 gejailbreaked via windows, untethered. Omdat veel mensen hierop wachten zal ik even in het kort uitleggen wat je moet doen om het op een windows machine voor elkaar te krijgen.

etc.
Ik heb mijn iPad al tethered gejailbreaked, nu zegt mijn verstand dat ik in VMWare SL gewoon Redsn0w 0.9.7b6 moet starten en direct de Monte untethered jailbreak kan toepassen en alle stappen met Redsn0w 0.9.6 in Windows kan overslaan. Zit ik in de juiste richting? Met een vrijwel volle iPad zie ik een restore + nieuwe untethered jailbreak niet zitten, iemand die hier zekerheid over kan geven?

Edit: eigenwijs als ik ben :D

Instructies voor als je al een tethered jailbreak op je 4.2.1 iDevice hebt, werkt dus in ieder geval op de iPad:

- Zorg ervoor dat alles up-to-date is op je iPad (Cydia) en je de juiste ISPW's en 4.2b3 blobs hebt.
- Start Redsn0w 0.9.7b6 in VMWare SL en selecteer alleen de optie voor Untethered Monte Jailbreak.
- Selecteer de juiste ISPW's en volg de instructies om je iPad in DFU mode te zetten, het kan zijn dat je hierna even opnieuw je device moet koppelen aan VMWare. De Monte files worden verwerkt en op een gegeven moment staat er Waiting for Reboot. Nu gebeurt er helemaal niets meer.
- Ontkoppel je iPad van VMWare en start Redsn0w 0.9.6 in Windows en doe een tethered boot. Laat Redsn0w 0.9.7b6 in VMWare gewoon staan op het Waiting for Reboot scherm. Zodra je de iPad in VMWare afkoppelt dan komt het Apple logo in beeld en probeert je iDevice te booten, je moet het device dan zelf even terug in DFU mode zetten. Dit kan gewoon als het Apple logo in beeld is (power indrukken, wachten tot Apple logo weg is, dan home erbij, Apple logo verschijnt weer, beiden ingedrukt houden tot Apple logo weer verdwijnt, power loslaten en home nog een seconde of 10 vasthouden)
- Selecteer in Redsn0w de Boot untethered now optie en omdat je iDevice al in DFU staat zul je zien dat die stappen vrijwel direct overgeslagen worden. Zodra er in Redsn0w 0.9.6 Waiting for Reboot komt te staan cancel je dit heel vlug, je iDevice moet nu een wit scherm vertonen. Krijg je het bekende pineapple logo dan was je te laat en moet je opnieuw je iDevice in DFU mode zetten en opnieuw proberen tethered te booten met Redsn0w en zorgen dat je direct de Waiting for Reboot melding cancelt.
- Hierna koppel je je device weer aan VMWare en de jailbreak gaat verder, het Waiting for Reboot scherm verdwijnt. Wacht dit rustig af, je device wordt uiteindelijk opnieuw opgestart en je hebt een untethered jailbreak.

Heb m'n iPad nu drie keer opnieuw opgestart en hij is nog steeds zo untethered als maar zijn kan. Niet voor de faint of heart maar als je het aandurft is dit de manier als je op het moment al tethered bent.

Was wel even zweten (heb tot drie kwartier geleden nog nooit VMWare of Mac OS aangeraakt) maar het was het puzzelen waard :*)

[ Voor 64% gewijzigd door KneoK op 29-01-2011 06:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:36
Ik heb mijn iPhone 3G gekraakt naar 3.1.2. (al een tijd terug), deze werkt voor mijn 3G nog steeds het beste.
Nu installeer ik veel apps via Installous, nu komt het probleem ;

Ik wil de optie 'Muziek en video's handmatig beheren' aanvinken, maar dan wil hij diverse apps eraf gooien.
Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 08:10

KSH

Herr Flicker schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 11:47:
Ik heb mijn iPhone 3G gekraakt naar 3.1.2. (al een tijd terug), deze werkt voor mijn 3G nog steeds het beste.

Ik wil de optie 'Muziek en video's handmatig beheren' aanvinken, maar dan wil hij diverse apps eraf gooien.
iPhone aansluiten, rechtermuisknop op iphone in itunes en dan kiezen voor aankopen overzetten. Hierna synchroniseren en je hebt al je apps nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Oplossing: Apps aanschaffen. Ga lekker ergens anders illegaal doen, niet hier. Het staat nota bene in de topic warning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Herr Flicker schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 11:47:
spoiler: verboden tekst

Hero Of Time schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 12:48:
Oplossing: Apps aanschaffen. Ga lekker ergens anders illegaal doen, niet hier. Het staat nota bene in de topic warning!
Er staat niet dat hij iets illegaals doet.

offtopic:
Ik zou de telefoon dus maar terug brengen naar de winkel want je apps die je netjes hebt gekocht mogen niet zomaar verwijderd worden. Je hebt dus een defecte telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Hij gebruikt Installious De enige reden om dat te gebruiken is warez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kfaessen schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:21:
[...]

[...]

Er staat niet dat hij iets illegaals doet.

offtopic:
Ik zou de telefoon dus maar terug brengen naar de winkel want je apps die je netjes hebt gekocht mogen niet zomaar verwijderd worden. Je hebt dus een defecte telefoon.
Ga ergens anders belachelijk doen. Je weet zelf ook maar goed genoeg dat alles mbt Installous (en andere warez) hier niet geapprecieerd is. Als je een probleem hebt dat bepaalde apps er af zwiert (en ik lees dat hij veel via Installous er op zet), dan kun je er zeker van zijn dit daar de oorzaak ligt van z'n probleem.
En nu komt het: daar helpen wij niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Volgens mij moest ik er met hoofdletters bij zetten: SARCASME...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Wel als je zo wazig doet. Dit forum heeft geen sarcasmedetectors ingebouwd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 21:50
dtech schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:31:
Hij gebruikt Installious De enige reden om dat te gebruiken is warez
Laten we deze discussie achterwege laten, ookal kan je installous natuurlijk gebruiken voor apps die ooit uit de app store zijn gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware.tom schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 15:27:
[...]
Laten we deze discussie achterwege laten, ookal kan je installous natuurlijk gebruiken voor apps die ooit uit de app store zijn gehaald.
Ja, want dat zijn er zeker meer dan een procent 8)7

En eender hoe vaak het ook gezegd wordt "laten we deze discussie achterwege laten", hij blijft toch om de paar pagina's terugkomen hoor. En steeds opnieuw zal het antwoord blijven dat Installous en dergelijke hier niet worden besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 20:40

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Vraagje: Mijn 3GS heeft de oude bootrom, kan ik dan 4.2.1 direct (uiteraard untethered) jailbreaken met Redsnow 096rc8?

Ik dacht dat Redsnow 097 enkel nodig was om met de nieuwe 3GS bootrom untethered te kunnen jailbreaken, maar dat voor de oude bootrom 096rc8 voldoende was... ik kan het alleen nergens bevestigd krijgen...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kun je, zoals je hier kunt zien inderdaad. De oude bootrom 3Gs is met rc8 untethered te jb'n.

Bij deze nog eens het voorstel om de jailbreakmatrix eens (al is het maar de link) in de TS te zetten. De helft van de vragen die hier te vinden zijn kunnen er mee makkelijk opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Laatst online: 23-09-2021
Ik moest die 4.2.1 monte-jailbreak 4 keer uitvoeren. Drie mislukte pogingen en de vierde keer gelukt. Nu gelukkig ook untethered. :-)

[ Voor 1% gewijzigd door salgera op 29-01-2011 21:06 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Kun je nou ook je iPad JB'en als je de 4.2b3 blobs hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

dtech schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 23:18:
Kun je nou ook je iPad JB'en als je de 4.2b3 blobs hebt?
Nee... En om te vieren dat dat niet kan staan er op deze pagina alleen al twee vrij grote posts met uitleg ;)
salgera schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 21:05:
Ik moest die 4.2.1 monte-jailbreak 4 keer uitvoeren. Drie mislukte pogingen en de vierde keer gelukt. Nu gelukkig ook untethered. :-)
Haha, het kost wat moeite maar ik ben enorm blij dat het gelukt is. Nu hoefde ik vrijwel nooit te rebooten en gebruik ik de iPad vooral thuis waar ik altijd wel een pc heb waarmee ik tethered kon booten, maar nu voelt het gewoon weer af. Het booten gaat ook weer veel sneller dan wanneer je tethered moet booten, dat duurde ergens tussen de 1 en 2 minuten, nu ben ik met een seconde of 20 gereboot.

[ Voor 53% gewijzigd door KneoK op 29-01-2011 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Zodra ik m'n iPad heb (over ruim een week) ga ik hem wel gewoon tethered jailbreaken op iOS 4.2.1. Maar volgens mij zal het niet lang meer duren totdat er een untethered beschikbaar komt waar je geen SHSH blobs voor nodig hebt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo kan de Ipod touch 2g MC model op IOS 4.2.1. nu wel of niet gejailbreakt worden?
En anders downgrade? Want ik heb echt alles geprobeerd maar nix helpt :'(
En ik heb gezien op Youtube dat het wel kan maar bij mij kan het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
syltheboy schreef op zondag 30 januari 2011 @ 11:10:
Zodra ik m'n iPad heb (over ruim een week) ga ik hem wel gewoon tethered jailbreaken op iOS 4.2.1. Maar volgens mij zal het niet lang meer duren totdat er een untethered beschikbaar komt waar je geen SHSH blobs voor nodig hebt, toch?
Bij 4.3 misschien. En als 4.2.1 er dan ook mee werkt, is dat mooi meegenomen.
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:30:
Hallo kan de Ipod touch 2g MC model op IOS 4.2.1. nu wel of niet gejailbreakt worden?
En anders downgrade? Want ik heb echt alles geprobeerd maar nix helpt :'(
En ik heb gezien op Youtube dat het wel kan maar bij mij kan het niet
Vertel eerst maar eens wat je al geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Heb mijn i4 4.2.1 vannacht tethered geJB'd, werkt prima!
Rebooten doe ik vrijwel nooit, dus untethered hoeft niet perse.

Wat ik me afvraag, weet iemand wat de huidige status is qua zaken die nu niet werken bij een tethered danwel untethered JB via redsnow?
Kan me herinneren dat Bluetooth en nog wat kleine zaken niet goed werkten, maar google is nu even niet mijn vriend voor wat betreft de huidige status.

- ik zag net & merk nu dat er geen problemen zijn...

[ Voor 6% gewijzigd door dog4life op 30-01-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero Of Time schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:36:
Vertel eerst maar eens wat je al geprobeerd hebt.
Nou ik heb eerst proberen te downgraden naar 4.1. Maar telkens als ik het firmware bestand op openen klik staat er: firmwarebestand niet compatibel met Itunes. En ik heb nog zelfs Tinyumbrella gebruikt (maar die ondersteunt mijne niet)
Vervolgens nog gehoord over redsn0w maar iedereen liegt, want die ondersteunt geen MC models :(
En met greenpois0n een JB geprobeerd. Ik d8 dat het lukte maar na dat er jb completed stond gebeurde er nix, ipod startte niet vanzelf op en er was geen Cydia.
En dan nog met dat firmware bestand. Ik heb het in zon grijze box maar als ik het open bij winrar staat er bij type bestand": applesoftware extensie. Kan dat de reden zijn dat die niet 'compatibel is'?
Bij de naam staat wel geen .ipsw. maar..
Ik heb die gedownload van felixburns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
dog4life schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:09:
Heb mijn i4 4.2.1 vannacht tethered geJB'd, werkt prima!
Rebooten doe ik vrijwel nooit, dus untethered hoeft niet perse.

Wat ik me afvraag, weet iemand wat de huidige status is qua zaken die nu niet werken bij een tethered danwel untethered JB via redsnow?
Kan me herinneren dat Bluetooth en nog wat kleine zaken niet goed werkten, maar google is nu even niet mijn vriend voor wat betreft de huidige status.
De problemen met bluetooth waren voornamelijk de oorzaak door de jailbreak zelf, foutjes in de software die je iDevice bevrijdde gaven deze problemen als side effect. Dat is voor het grootste deel opgelost, al dan niet volledig.
Er is geen verschil tussen dingen die wel of niet werken bij een tethered vs untethered JB. Enige verschil is het opstarten met je PC/Mac bij tethered.
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:19:
[...]

Nou ik heb eerst proberen te downgraden naar 4.1. Maar telkens als ik het firmware bestand op openen klik staat er: firmwarebestand niet compatibel met Itunes. En ik heb nog zelfs Tinyumbrella gebruikt (maar die ondersteunt mijne niet)
Vervolgens nog gehoord over redsn0w maar iedereen liegt, want die ondersteunt geen MC models :(
En met greenpois0n een JB geprobeerd. Ik d8 dat het lukte maar na dat er jb completed stond gebeurde er nix, ipod startte niet vanzelf op en er was geen Cydia.
En dan nog met dat firmware bestand. Ik heb het in zon grijze box maar als ik het open bij winrar staat er bij type bestand": applesoftware extensie. Kan dat de reden zijn dat die niet 'compatibel is'?
Bij de naam staat wel geen .ipsw. maar..
Ik heb die gedownload van felixburns.
Die eerste melding lijkt mij nogal duidelijk: je hebt een te oude iTunes. Installeer de laatste versie en 't moet gewoon werken.
JB met greenpoison kan je proberen, maar is alleen voor 4.1. Als je 4.2 hebt, dan gaat 't niet werken. Een reboot is dan sowieso tethered, dus je Cydia zal niet werken. Het installeren gaat pas als je herstart en GP z'n code geïnjecteerd heeft. Met een tethered JB zal dat dus niet lukken en faalt de installatie.
Voor je firmwarebestand, heb je in verkenner/finder aan staan dat je alle extensies ziet? Zoja, dan moet het bestand eindigen op .ipsw. Als dat niet het geval is, sla het bestand dan correct op, met extensie. Is het een .zip, dan open je het bestand en kijk je of daar de .ipsw in zit. Krijg je andere content, dan moet je 't bestand hernoemen naar .ipsw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero Of Time schreef op zondag 30 januari 2011 @ 17:02:
Die eerste melding lijkt mij nogal duidelijk: je hebt een te oude iTunes. Installeer de laatste versie en 't moet gewoon werken.
JB met greenpoison kan je proberen, maar is alleen voor 4.1. Als je 4.2 hebt, dan gaat 't niet werken. Een reboot is dan sowieso tethered, dus je Cydia zal niet werken. Het installeren gaat pas als je herstart en GP z'n code geïnjecteerd heeft. Met een tethered JB zal dat dus niet lukken en faalt de installatie.
Voor je firmwarebestand, heb je in verkenner/finder aan staan dat je alle extensies ziet? Zoja, dan moet het bestand eindigen op .ipsw. Als dat niet het geval is, sla het bestand dan correct op, met extensie. Is het een .zip, dan open je het bestand en kijk je of daar de .ipsw in zit. Krijg je andere content, dan moet je 't bestand hernoemen naar .ipsw.
Herhaaldelijk komt er weer te staan: dit firmware bestand is niet compatibel met Itunes. Ik heb Tinyumbrella geprobeerd maar dat lukt niet.
Plz kan iemand mij aub helpen iedreen heeft ipod touch al jailbreaked.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2011 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:42
iemand die dit weet? Een vriend van mij heeft sinds dit weekend een ipad, maar daar staat standaard al iOS 4.2.1 op. Ik heb hem tethered kunnen jailbreaken. Daarna met redsnow untethered willen jailbreaken, juiste ipsw kunnen kiezen, maar hij faalt bij de blobs.

Als ik cydia opstart, zie ik bovenaan enkel SHSH 4.2.1, maar geen 4.2b3 staan. Hoe kan ik ervoor zorgden dat hij dan die 4.2b3-blob heeft staan? Want ik veronderstel dat het daardoor is dat hij niet kan untethered jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pina schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:36:
iemand die dit weet? Een vriend van mij heeft sinds dit weekend een ipad, maar daar staat standaard al iOS 4.2.1 op. Ik heb hem tethered kunnen jailbreaken. Daarna met redsnow untethered willen jailbreaken, juiste ipsw kunnen kiezen, maar hij faalt bij de blobs.

Als ik cydia opstart, zie ik bovenaan enkel SHSH 4.2.1, maar geen 4.2b3 staan. Hoe kan ik ervoor zorgden dat hij dan die 4.2b3-blob heeft staan? Want ik veronderstel dat het daardoor is dat hij niet kan untethered jailbreaken.
Zoals als hondermiljardmiljoen keer gezegd is (een keer per pagina schat ik zo), signt Apple geen firmwares die momenteel niet in gebruik zijn. Aangezien 4.2b3 reeds passé is, kun je (en zul je dus ook NOOIT meer kunnen) die blobs signen. Jouw vriend zal moeten zorgen dat hij (voorlopig) telkens z'n pc bij de hand heeft als hij moet rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:48:
[...]

Herhaaldelijk komt er weer te staan: dit firmware bestand is niet compatibel met Itunes. Ik heb Tinyumbrella geprobeerd maar dat lukt niet.
Plz kan iemand mij aub helpen iedreen heeft ipod touch al jailbreaked.
Maar je geeft geen antwoord op de andere vragen. Blind van frustratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik probeer mijn ipadje ook Untethered te krijgen, en volg de tips die hier zijn besproken.
Ik loop alleen aan tegen de volgende melding bij Redsn0w 0.9.7b6 in VMware bij IOS 4.2B3

unable-to-recognize-specified-ipsw

Ik heb nu al 3 verschillende iPad1,1_4.2_8C5115c geprobeerd maar geen succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Jur schreef op zondag 30 januari 2011 @ 23:41:
Ik probeer mijn ipadje ook Untethered te krijgen, en volg de tips die hier zijn besproken.
Ik loop alleen aan tegen de volgende melding bij Redsn0w 0.9.7b6 in VMware bij IOS 4.2B3

unable-to-recognize-specified-ipsw

Ik heb nu al 3 verschillende iPad1,1_4.2_8C5115c geprobeerd maar geen succes
Mits je een officiele developerlicentie hebt kunnen we je niet helpen want dat is de enige manier om op een legale manier aan een 4.2b3 ipws te komen, wordt ook in Redsn0w voor gewaarschuwd. Wees er zeker van dat je de juiste ispw's op het juiste moment aan Redsn0w aanbiedt, er wordt twee keer gevraagd om een ipsw, een keer om de 4.2.1, een keer om de 4.2b3.

Verder kan ik je alleen maar aanraden om goed te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik heb sinds oktober een iPhone 4. Ik ben totaal nieuw in de wereld van Apple. Heb al jaren een iPod mini en sinds afgelopen zomer een iMac.

Nu lees en hoor ik regelmatig jailbreaken. Ik weet dat je dmv Cydia tweaks kunt downloaden om bijvoorbeeld je home screen te veranderen. Ook lees ik dat je iTunes wel kunt gebruiken maar niet moet synchroniseren met je gejailbreakte iPhone, van vrienden (met 3GS) hoor ik anders.

Ik lees veel en zie veel bomen maar het bos heb ik nog niet gevonden. Hier is het tot nu toe erg duidelijk geweest. Welke jailbreak zou handig zijn voor mijn iPhone 4? Ik heb hem nog maar kort.

Alle jailbreaks voor de iPhone 4 zijn thethered? Als ik het goed begreep houdt dat in dat ik de iPhone 4 via mijn mac moet opstarten?
Ook hoor ik dat de iPhone slomer draait, is dat zo en zo ja erg vervelend? Ik heb nu alles origineel Apple en altijd alles netjes geupdate.

Alvast bedankt voor jullie hulp. Ondertussen blijf ik zelf ook rond kijken.

Edit:
Dit vond ik op mijn toestel:
Device: iPhone 4
Firmware: 4.2.1 (8C148)
Baseband: 03.10.01

[ Voor 4% gewijzigd door Ciedric op 31-01-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Sinds 2 dagen ben ik met mijn iPhone 4 ook untethered op 4.2.1.
Maar wat ik niet helemaal snap, waar had/heb je nou de blobs van 4.2b3 voor nodig? Ik heb ze voor mijn toestel wel, maar ben ze nergens tegen gekomen tijdens de untethered maak sessie. Ik dacht dat je ze ook enkel nodig had om firmware 4.2b3 erop te kunnen zetten via iTunes maar dat doe je eigenlijk niet.

Untethered opstarten gaat bij mij trouwens veel sneller dan tethered via de pc, maar als hij eenmaal is opgestart is er geen verschil merkbaar in snelheid bij mij. Moet er wel bij zeggen dat om de een of andere vage reden(zal wel eens wat raars geïnstalleerd hebben) mijn telefoon ook absoluut niet wou opstarten zonder pc voordat ik hem untethered heb gemaakt.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:39
Def_P schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:19:Moet er wel bij zeggen dat om de een of andere vage reden(zal wel eens wat raars geïnstalleerd hebben) mijn telefoon ook absoluut niet wou opstarten zonder pc voordat ik hem untethered heb gemaakt.
Dat is toch de definitie van tethered? Dat je een pc nodig hebt om hem op te starten.
Als je hem untethered maakt, dan heb je je pc niet meer nodig.

Of ga ik hier nu zo de mist in als groentje? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:17
C.QL schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:23:
[...]

Dat is toch de definitie van tethered? Dat je een pc nodig hebt om hem op te starten.
Als je hem untethered maakt, dan heb je je pc niet meer nodig.

Of ga ik hier nu zo de mist in als groentje? :P
Je hebt helemaal gelijk, ik vond zijn bericht ook onduidelijk. Hij beschrijft 'tethered' jailbreaken, niet untethered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Ik had hem tethered gejailbreakd, dan moet je hem dus aan de pc hebben om hem gejailbreakd op te kunnen starten. Zet je hem normaal aan(zonder pc) dan zou jij moeten opstarten, maar dan kan je cydia niet gebruiken. Maar dat deed de mijne dus niet.

Nu is hij untethered en start hij dus wel jailbreaked op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Def_P schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:40:
Ik had hem tethered gejailbreakd, dan moet je hem dus aan de pc hebben om hem gejailbreakd op te kunnen starten. Zet je hem normaal aan(zonder pc) dan zou jij moeten opstarten, maar dan kan je cydia niet gebruiken. Maar dat deed de mijne dus niet.

Nu is hij untethered en start hij dus wel jailbreaked op.
Grappig, maar unthetered de iphone4 met iOS 4.2.1 jailbreaked opstarten, dat gaat dus nog niet...Wanneer je deze m.b.v. de jailbreak aardig gaat tweaken met Winterboard en SBsettings etc, dan start de iPhone niet eens meer op zonder pc/mac, dus ik heb op het werk en thuis een kabel en in de auto een actieve houder om te zorgen dat de mijne nooit zonder stroom komt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:43:
[...]

Grappig, maar unthetered de iphone4 met iOS 4.2.1 jailbreaked opstarten, dat gaat dus nog niet...Wanneer je deze m.b.v. de jailbreak aardig gaat tweaken met Winterboard en SBsettings etc, dan start de iPhone niet eens meer op zonder pc/mac, dus ik heb op het werk en thuis een kabel en in de auto een actieve houder om te zorgen dat de mijne nooit zonder stroom komt te zitten.
Nu dus wel! Uitleg staat trouwens eerder in dit topic.

[ Voor 6% gewijzigd door Def_P op 31-01-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Nogmaals... warez gerelateerde zaken zijn hier niet toegestaan. Daarnaast is het ook niet de bedoeling om elkaar persoonlijk aan te gaan vallen. Als iedereen zich nu eens gewoon aan die regels houdt hoeven wij dit topic niet op te ruimen en is het een stuk gezelliger.

En als je dan toch iets ziet dat niet hoort, maak dan een TR aan.

Dank u.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero Of Time schreef op zondag 30 januari 2011 @ 22:08:
[...]

Maar je geeft geen antwoord op de andere vragen. Blind van frustratie?
what???? :?
Maar is het wel mogelijk om Ipod touch 2g MC op IOS 4.2.1. te jailbreaken?? En anders downgradem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

Tussen al het 4.x geweld een vraag over jailbreaken en 3.1.3.. Ik heb een 3G, 3.1.3, unlocked omdat hij uit de UK komt en ik via Vodafone bel. Probleem is dat push messages niet lijken te werken.

De oplossing die ik op internet het meest tegenkom is het installeren van SAM, wat ik dus ook heb gedaan, en zover ik kan zien heb ik nu een via iTunes geactiveerde telefoon (SAM geeft WildcardActivated aan), wat zou moeten betekenen dat Push Messages zouden moeten werken.. (Instellingen daarvoor staan verder goed zover ik kan zien/vinden) Maar ze werken dus niet.. Een tweede oplossing die je veel tegenkomt is het kopen van een certificaat via pushfix.info, maar zover ik kan zien is dat voor mij niet nodig, omdat ik officieel geactiveerd ben, en dus al een legaal certificaat heb... Plus dat ik niet bijster veel zin heb om daar zes dollar aan uit te geven..

Heeft iemand hier nog een tip/oplossing/suggestie?

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:20:
[...]

what???? :?
Maar is het wel mogelijk om Ipod touch 2g MC op IOS 4.2.1. te jailbreaken?? En anders downgradem?
Je hebt geen antwoord gegeven op de vraag of je al de laatste iTunes hebt. Ook geen antwoord op de vragen hoe je download eruit ziet (is het .zip en moet je die uitpakken, is het .zip en moet je 't hernoemen?). Dus even iets meer informatie over je omgeving is wel zo handig om te weten waar we mee werken.
Ciedric schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:24:
Ik heb sinds oktober een iPhone 4. Ik ben totaal nieuw in de wereld van Apple. Heb al jaren een iPod mini en sinds afgelopen zomer een iMac.

Nu lees en hoor ik regelmatig jailbreaken. Ik weet dat je dmv Cydia tweaks kunt downloaden om bijvoorbeeld je home screen te veranderen. Ook lees ik dat je iTunes wel kunt gebruiken maar niet moet synchroniseren met je gejailbreakte iPhone, van vrienden (met 3GS) hoor ik anders.
Je kan gewoon synchroniseren met je iPhone met iTunes. Niets aan de hand.
Ik lees veel en zie veel bomen maar het bos heb ik nog niet gevonden. Hier is het tot nu toe erg duidelijk geweest. Welke jailbreak zou handig zijn voor mijn iPhone 4? Ik heb hem nog maar kort.

Alle jailbreaks voor de iPhone 4 zijn thethered? Als ik het goed begreep houdt dat in dat ik de iPhone 4 via mijn mac moet opstarten?
Ook hoor ik dat de iPhone slomer draait, is dat zo en zo ja erg vervelend? Ik heb nu alles origineel Apple en altijd alles netjes geupdate.

Alvast bedankt voor jullie hulp. Ondertussen blijf ik zelf ook rond kijken.

Edit:
Dit vond ik op mijn toestel:
Device: iPhone 4
Firmware: 4.2.1 (8C148)
Baseband: 03.10.01
Op het ogenblik zijn alle jailbreaks tethered tenzij je bepaalde SHSH blobs hebt. Aangezien jij 'm pas hebt, heb je deze blobs niet en ben je dus tethered. Zoals staat beschreven in de TS en al meermalen in het topic langs is gekomen, moet je bij het opstarten van je iPhone je computer gebruiken door RedSn0w opnieuw te draaien en te kiezen voor 'boot thethered now'.
Het trager worden van je iPhone is afhankelijk wat je installeert. Als je zware thema's met Winterboard gebruikt, veel tweaks installeert e.d. dan kan je idd merken dat je iPhone trager werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Je verwijzing naar de post is al sinds december/januari bekend. Je kunt untethered jailbreaken als je de blobs van FW 4.2b3 hebt. (en die post snap ik sowieso niet, als je al uberhaupt vmware gaat gebruiken dan heb je win niet eens meer nodig, untethered zal ook gewoon werken in macos via vmware, draai zelf hier ook macos).

Je eerste post was gewoonweg vaag en onduidelijk, hierdoor leek alsof je een OTB iPhone met fw 4.2.1 untethered hebt gejailbreakt, wat dus niet klopt.

Voor alle duidelijkheid, als je tethered jailbreakt, dan zal je toestel gewoonweg zonder problemen opstarten.
Op het moment dat je Cydia update en een aantal apps uit Cydia installeert, zal je iPhone niet zomaar opstarten. Je dient tethered op te starten door middel van Redsn0w.

Untethered is wanneer je toestel geen hulp nodig heeft bij het opstarten, geen pc/programma/mac/itunes/etc.

[ Voor 9% gewijzigd door EN-IS op 31-01-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
EN-IS schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:22:
[...]

Je verwijzing naar de post is al sinds december/januari bekend. Je kunt untethered jailbreaken als je de blobs van FW 4.2b3 hebt. (en die post snap ik sowieso niet, als je al uberhaupt vmware gaat gebruiken dan heb je win niet eens meer nodig, untethered zal ook gewoon werken in macos via vmware, draai zelf hier ook macos).

Je eerste post was gewoonweg vaag en onduidelijk, hierdoor leek alsof je een OTB iPhone met fw 4.2.1 untethered hebt gejailbreakt, wat dus niet klopt.

Voor alle duidelijkheid, als je tethered jailbreakt, dan zal je toestel gewoonweg zonder problemen opstarten.
Op het moment dat je Cydia update en een aantal apps uit Cydia installeert, zal je iPhone niet zomaar opstarten. Je dient tethered op te starten door middel van Redsn0w.

Untethered is wanneer je toestel geen hulp nodig heeft bij het opstarten, geen pc/programma/mac/itunes/etc.
Mijn eerste post was meer een vraag, waar heb je nou eigenlijk die blobs voor nodig?

Dat ik het via vmware heb gedaan is omdat ik geen mac ter beschikking heb. Zonder die switch naar windows kreeg ik het niet voor elkaar, why i don't know.

OTB zegt mij niets, het gaat hier om een iPhone 4, origineel gekregen via Vodafone met 4.2, geupdate naar 4.2.1, tijdje thetered jailbreak gebruikt(idd geupdate met Cydia) en daarmee boot hij dus niet zonder pc(terwijl ik altijd heb gedacht dat dit wel zou moeten kunnen en dat je dan enkel Cydia en sommige apps niet kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Def_P schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:32:
[...]

Mijn eerste post was meer een vraag, waar heb je nou eigenlijk die blobs voor nodig?

Dat ik het via vmware heb gedaan is omdat ik geen mac ter beschikking heb. Zonder die switch naar windows kreeg ik het niet voor elkaar, why i don't know.

OTB zegt mij niets, het gaat hier om een iPhone 4, origineel gekregen via Vodafone met 4.2, geupdate naar 4.2.1, tijdje thetered jailbreak gebruikt(idd geupdate met Cydia) en daarmee boot hij dus niet zonder pc(terwijl ik altijd heb gedacht dat dit wel zou moeten kunnen en dat je dan enkel Cydia en sommige apps niet kon gebruiken.
Zegt 'ie toch? De blobs heb je nodig om untethered te kunnen jailbreaken of eventueel terug te gaan naar een vorige firmware waarvan je de blobs hebt.

Gewoon even in Cydia kijken welke blobs je hebt, staat bovenaan. Als je 'm met 4.2 gekregen hebt dan is de kans nihil dat je de 4.2b3 blobs hebt dus untethered zit er gewoon niet in totdat ze een jailbreak uitbrengen waar je die blobs niet voor nodig hebt, met een beetje geluk komt die met firmware 4.3.

Edit: OTB zal Out of The Box betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
@ Hero of Time thnx voor de bevestiging! Voor mij is het dus beter om te wachten totdat 4.2.1 untethered komt.
Want hoe kom ik aan de juiste blobs of gaat dat niet zo makkelijk? Ben nieuw in deze wereld maar langzaam aan begin ik de termen te begrijpen, allemaal iets anders dan WinMo.

Edit: ik heb mijn iPhone 4 in oktober aangeschaft, later pas geüpdate naar 4.2.1

[ Voor 12% gewijzigd door Ciedric op 01-02-2011 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero Of Time schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:15:
Je hebt geen antwoord gegeven op de vraag of je al de laatste iTunes hebt. Ook geen antwoord op de vragen hoe je download eruit ziet (is het .zip en moet je die uitpakken, is het .zip en moet je 't hernoemen?). Dus even iets meer informatie over je omgeving is wel zo handig om te weten waar we mee werken.
Ja, Itunes versie 10.1.2.17. En met het firmware duur het 10 minuten om te downloaden. Dan komt die tevoorschijn in winrar (hebk zelf ingesteld) en dan klik ik op: up one lvl. Dan zie ik het .ipsw bestand. Dan zet ik die op mijn bureaublad. Nu duidelijk? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Ik stel hier de vraag maar als dat gepast is.

Mijn pa heeft een 3gs met ios 4.1 overgenomen. Nu probeerde ik hem te updaten via itunes naar 4.2.1, maar nu krijg ik de foutmelding 1015.
Als ik een beetje google zie ik deze melding alleen terug komen met downgraden :? Iemand enig idee hoe ik 4.2 erop krijg?
Op het moment staat hij in herstel modus en doet hij gewoon niks meer!
Wat ik geprobeerd heb zijn handmatig andere oudere IOS'en erop te zetten. Hier krijg ik helaas weer andere fout meldingen, opzich ook logisch want dan probeer je wel te downgraden.

Is het nu echt alleen mogelijk om hem te herstellen op de PC waar hij ooit op geactiveerd is :?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KappeNou schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:09:
Ik stel hier de vraag maar als dat gepast is.

Mijn pa heeft een 3gs met ios 4.1 overgenomen. Nu probeerde ik hem te updaten via itunes naar 4.2.1, maar nu krijg ik de foutmelding 1015.
Als ik een beetje google zie ik deze melding alleen terug komen met downgraden :? Iemand enig idee hoe ik 4.2 erop krijg?
Op het moment staat hij in herstel modus en doet hij gewoon niks meer!
Wat ik geprobeerd heb zijn handmatig andere oudere IOS'en erop te zetten. Hier krijg ik helaas weer andere fout meldingen, opzich ook logisch want dan probeer je wel te downgraden.

Is het nu echt alleen mogelijk om hem te herstellen op de PC waar hij ooit op geactiveerd is :?
http://forum.iculture.nl/...iphone-12.html#post299530 al geprobeerd?

dit was trouwens de eerste pagina als ik zoek op "1015 iphone" dus ik weet niet of je wel goed zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Wat daar staat lukt me niet. Is ook een veel ouder type ios, itunes en iphone..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:47
Ik heb een week geleden mijn iPhone 4 op 4.2.1 tethered gejailbreaked.
In eerste instantie leek alles goed maar toen ik toch wat vastlopers kreeg besloot ik om terug te gaan naar origineel en te wachten op een untethered JB.
Klopt het dat je dan niet gewoon kunt herstellen in Itunes. Dit lukte nml niet (ben de foutcode effe kwijt).
Volgens mij moest ik een gedownloade ipsw file aanwijzen voordat het lukte, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
EN-IS schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:22:
[...]

Het is niet mogelijk om ios 4.2.1 volledig in vmware untethered te kunnen JB-en, je bent verplicht een deel in windows uit te voeren omdat de usb verbinding met vmware niet helemaal gelijk is als native aan een pc/mac. Dus bij deze geef ik je ongelijk dat dit al sinds december/januari bekend is.

De untethered JB die ik gaf kan dus vanuit windows uitgevoerd worden met wat moeite.

Overigens heb ik het niet helemaal zelf uitgevonden, ik heb wat forums gevonden die me in de goede richting stuurde maar het zelf telkens per toeval voor elkaar kregen, ik heb even omschreven zoals het altijd goed zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
kfaessen schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:42:
Het is niet mogelijk om ios 4.2.1 volledig in vmware untethered te kunnen JB-en, je bent verplicht een deel in windows uit te voeren omdat de usb verbinding met vmware niet helemaal gelijk is als native aan een pc/mac. Dus bij deze geef ik je ongelijk dat dit al sinds december/januari bekend is.

De untethered JB die ik gaf kan dus vanuit windows uitgevoerd worden met wat moeite.

Overigens heb ik het niet helemaal zelf uitgevonden, ik heb wat forums gevonden die me in de goede richting stuurde maar het zelf telkens per toeval voor elkaar kregen, ik heb even omschreven zoals het altijd goed zou moeten werken.
Dank voor je uitleg. Ik doelde met dat het al sinds december/januari bekend is het volgende; untethered jailbreaken, niet de methode die je beschreef.

Ik heb zelf MacOS in VMWare draaien en ik ging er van uit dat dit hetzelfde zou moeten werken als wanneer je achter een Mac zit, ik was niet bekend met het feit dat dit problemen veroorzaakte in de USB verbinding. Dat is me nu duidelijk, dus je had gelijk :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Ciedric schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:20:
@ Hero of Time thnx voor de bevestiging! Voor mij is het dus beter om te wachten totdat 4.2.1 untethered komt.
Want hoe kom ik aan de juiste blobs of gaat dat niet zo makkelijk? Ben nieuw in deze wereld maar langzaam aan begin ik de termen te begrijpen, allemaal iets anders dan WinMo.

Edit: ik heb mijn iPhone 4 in oktober aangeschaft, later pas geüpdate naar 4.2.1
Lees even de TS door, dan weet je hoe het zit met de blobs en wanneer je ze kan krijgen.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:18:
[...]

Ja, Itunes versie 10.1.2.17. En met het firmware duur het 10 minuten om te downloaden. Dan komt die tevoorschijn in winrar (hebk zelf ingesteld) en dan klik ik op: up one lvl. Dan zie ik het .ipsw bestand. Dan zet ik die op mijn bureaublad. Nu duidelijk? 8)7
Helemaal duidelijk :). Ik vind het persoonlijk wat onhandig om 't bestand direct te laten openen met WinRAR, iTunes is iets logischer, maar goed. Zeer apart dat je die foutmelding krijgt. Ik heb zelf 10.1.0.56 en kon hier gewoon m'n iPhone 3Gs mee upgraden naar 4.2.1, dus alle voorgaande firmwares zouden er ook mee moeten werken. Met nieuwere versies zou dat geen verschil moeten geven. Het is natuurlijk mogelijk dat Apple een controle heeft ingebouwd dat je vanaf een bepaalde firmware versie maar kan werken met iTunes. Zou heel smerig zijn, maar zie er wel voor aan. Je kan altijd een oudere iTunes proberen. Ik ga er even vanuit dat je de juiste firmware hebt (niet dat je de 3G versie hebt gedownload terwijl je een 3Gs hebt ofzo). Er zou anders een andere foutmelding komen.
rsvmark schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:49:
Ik heb een week geleden mijn iPhone 4 op 4.2.1 tethered gejailbreaked.
In eerste instantie leek alles goed maar toen ik toch wat vastlopers kreeg besloot ik om terug te gaan naar origineel en te wachten op een untethered JB.
Klopt het dat je dan niet gewoon kunt herstellen in Itunes. Dit lukte nml niet (ben de foutcode effe kwijt).
Volgens mij moest ik een gedownloade ipsw file aanwijzen voordat het lukte, klopt dit?
Alleen voor downgrade en custom firmwares moet je die speciaal aanwijzen. Als je op 'herstellen' klikt, zou iTunes de huidige firmware moeten downloaden en gebruiken. Google op de foutcode, want misschien is het wel heel wat anders dan een probleem veroorzaakt door de JB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:47
Alleen voor downgrade en custom firmwares moet je die speciaal aanwijzen. Als je op 'herstellen' klikt, zou iTunes de huidige firmware moeten downloaden en gebruiken. Google op de foutcode, want misschien is het wel heel wat anders dan een probleem veroorzaakt door de JB.
Nou ik wacht nu gewoon op de untethered JB.
Had toch een beetje het zweet in de naad met mijn 1 week oude iPhone 4 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

True, true, maar zoals je misschien weet, kwam mijn iPhone 4 OTB met 4.2, dus weinig kans op de juiste Blobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:11:
[...]

True, true, maar zoals je misschien weet, kwam mijn iPhone 4 OTB met 4.2, dus weinig kans op de juiste Blobs.
De mijne ook, maar t gaat niet om welke firmware erop staat, maar welke apple signed op het moment dat jij ze aanvraagt(via cydia of tinyumbrella).

Voor een kennis die absoluut geen thetered jailbreak wou heb ik toch via tinyumbrella de blobs aangevraagd voor zijn iPhone, just in case. Achteraf dus slim geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08 20:34
Def_P schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:27:
[...]

De mijne ook, maar t gaat niet om welke firmware erop staat, maar welke apple signed op het moment dat jij ze aanvraagt(via cydia of tinyumbrella).

Voor een kennis die absoluut geen thetered jailbreak wou heb ik toch via tinyumbrella de blobs aangevraagd voor zijn iPhone, just in case. Achteraf dus slim geweest.
Je hebt officieel natuurlijk gelijk, maar als er OTB 4.2 op z'n iPhone staat dan is de kans dat Apple op dat moment nog een oudere firmware signed heel erg klein.

Top dat je die blobs hebt aangevraagd, het scheelt zoveel moeite d:)b

De untethered lijkt er snel aan te komen :), maar er is zoals gewoonlijk weinig over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb in TinyUmbrella de 4.2.1 en de 4.3b2 gesaved.
Cydia heeft van mij enkel de 4.2.1. Is er een manier om die 4.3b2 ook in Cydia te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Fire69 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:07:
Ik heb in TinyUmbrella de 4.2.1 en de 4.3b2 gesaved.
Cydia heeft van mij enkel de 4.2.1. Is er een manier om die 4.3b2 ook in Cydia te krijgen?
Lees de melding eens die tinyumbrella geeft bij het ophalen van de shsh blobs. Grofweg vertaald: ze zijn opgeslagen op de server en je moet niet zeuren als ze in cydia niet zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Volgens de ontwikkelaar (iH8sn0w) van Sn0wBreeze is het wel straks mogelijk, om de BLOBS van je huidige firmware op je iDevice op te halen, ook wanneer Apple deze niet meer 'signed'. Dit komt binnenkort geeft iH8sn0w aan, het zal dan ook "SHSH Blobs Extractor" heten.

Als je al die tijd, op fw 4.2 hebt gezeten (niet geupdate), omdat je iPhone 4 met deze firmware kwam, kun je dus met de SHSH Blobs Extractor de SHSH gegevens van fw 4.2 uit je iPhone 4 halen. Zodoende zou men bijvoorbeeld de 4.2 blobs uit zijn toestel halen zelfs wanneer deze niet worden 'gesigned' door Apple, zo kun je altijd terug naar die ene firmware.

Bronnen:
http://www.iphoneclub.nl/...lobs-extractor-jailbreak/
http://idevicedaily.com/?p=6391
In een blogpost heeft iH8sn0w bevestigd bezig te zijn met een zogenaamde SHSH Blobs Extractor. Deze jailbreaktool zal gebruikt kunnen worden om de per toestel unieke handtekening (SHSH-gegevens) van de firmware op te slaan die zich op dat moment op het toestel bevindt, óók als dit een eerdere firmwareversie betreft dan die op dat moment door Apple gesigneerd wordt. Tot nu toe is het alleen mogelijk om de SHSH-gegevens op te slaan van de laatste (en toekomstige) firmwareversie(s) via bijvoorbeeld Cydia of TinyUmbrella.

[ Voor 15% gewijzigd door EN-IS op 02-02-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
Schijnbaar lees ik met m'n neus maar ik kwam niet zo snel iets tegen in de eerste post. Lees nu op de website van tiny umbrella dat blobs hetzelfde zijn als die SHSH's. Vond het zelfs niet op iPhoneclub.

Als ik het goed begrijp zijn het soort van handtekeningen die via Apple lopen om er zo voor te zorgen dat je legaal bezig blijft ofzo?

[ Voor 37% gewijzigd door Ciedric op 02-02-2011 19:08 . Reden: Info reeds gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero Of Time schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 23:03:
Helemaal duidelijk :). Ik vind het persoonlijk wat onhandig om 't bestand direct te laten openen met WinRAR, iTunes is iets logischer, maar goed. Zeer apart dat je die foutmelding krijgt. Ik heb zelf 10.1.0.56 en kon hier gewoon m'n iPhone 3Gs mee upgraden naar 4.2.1, dus alle voorgaande firmwares zouden er ook mee moeten werken. Met nieuwere versies zou dat geen verschil moeten geven. Het is natuurlijk mogelijk dat Apple een controle heeft ingebouwd dat je vanaf een bepaalde firmware versie maar kan werken met iTunes. Zou heel smerig zijn, maar zie er wel voor aan. Je kan altijd een oudere iTunes proberen. Ik ga er even vanuit dat je de juiste firmware hebt (niet dat je de 3G versie hebt gedownload terwijl je een 3Gs hebt ofzo). Er zou anders een andere foutmelding komen.
Ik zei tog al ik heb Ios 4.2.1. een Ipod toug 2G Mc model. Die zijn nu toch nog niet te jailbreaken? Of weet NIEMAND dat hier? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 18:31
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 19:15:
[...]

Ik zei tog al ik heb Ios 4.2.1. een Ipod toug 2G Mc model. Die zijn nu toch nog niet te jailbreaken? Of weet NIEMAND dat hier? :|
Kan je zelf ook vinden met Google: http://www.jailbreakmatrix.com/iPhone-iTouch-Jailbreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Ciedric schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 18:03:
[...]

Schijnbaar lees ik met m'n neus maar ik kwam niet zo snel iets tegen in de eerste post. Lees nu op de website van tiny umbrella dat blobs hetzelfde zijn als die SHSH's. Vond het zelfs niet op iPhoneclub.

Als ik het goed begrijp zijn het soort van handtekeningen die via Apple lopen om er zo voor te zorgen dat je legaal bezig blijft ofzo?
Het staat in 'Het downgrade verhaal'. Wat je zegt klopt idd, SHSH en blobs zijn hetzelfde. Het kan wat verwarrend zijn met de verschillende termen. Het is een digitale handtekening die wordt uitgegeven zolang de firmware actueel is. Als er een nieuwere firmware komt, blijft de vorige firmware nog 24 uur beschikbaar om te gebruiken. Daarna wordt de handtekening voor de 'oude' firmware niet meer gegeven en kan je niet meer herstellen naar die firmware. Tenzij je de handtekening hebt opgeslagen op de server van Saurik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Vandaag is de derde beta van 4.3 vrijgegeven, jammer dat TinyUmbrella nog niet is aangepast, want het duurt niet meer lang voordat ze FW 4.3b3 niet meer 'signen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mszwolle
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 01:58
Wat verschrikkelijk onduidelijk zijn de tutorials voor het jailbreaken van een Touch 3g met FW 4.2.1. Ik ben al een uur aan het zoeken en leer steeds meer, maar heb nog geen simpele en duidelijke tutorial gevonden.

In eerste instantie druk op zoek naar een RedSn0w 0.9.6b2 tutorial, maar het blijkt dat beta 6 alweer uit is.

Daarnaast las ik over de SHSH blobs. Toch weet ik niet met welk programma'tje dit moet, hoe dit moet en wanneer (voor of na jailbreak.)

Ik snap er dus nog steeds niet veel van.

Ik heb de website die wopper in zijn laatste post gegeven heeft wel gebruikt, maar ook daar werd ik niet wijzer van..

Help?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
mszwolle schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:26:
Wat verschrikkelijk onduidelijk zijn de tutorials voor het jailbreaken van een Touch 3g met FW 4.2.1. Ik ben al een uur aan het zoeken en leer steeds meer, maar heb nog geen simpele en duidelijke tutorial gevonden.
Nog niet eens 3 seconden werk:
http://forum.iculture.nl/...jailbreaken-ios4-2-a.html

http://forum.iculture.nl/...edsn0w-verzameltopic.html

http://www.iclarified.com...hp?caid=2&scid=15&seid=20

En er is zoiets als Google, misschien wat van gehoord? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mszwolle
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 01:58
Natuurlijk heb ik daar van gehoord, al is het bij mijzelf wel bekend dat ik niet goed in zoeken ben. Honderden tutorials over het jailbreaken, maar alleen voor iPhone 3g(s) en iPod Touch 2g. Gezellig.

Maar ik ga jouw links proberen, dankje.

Edit: Verder de SHSH blobs..? En blijft het daarbij, of moet er naast het jailbreaken en de SHSH blobs opslaan nog wat gebeuren? (Heb nog niet gejailbreaked)

[ Voor 24% gewijzigd door mszwolle op 03-02-2011 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat is weer met redsn0w maar dat lukt helemaal niet :( Er staat steeds dat MC models nog niet kunnen.
Dus wat nu? Kan ik nog iets proberen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsteez
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-05 16:55
Ik heb mijn 3gs destijds gejailbreaked met blackra1n op versie 3.1.2 en eigenlijk nooit behoefte gehad aan een upgrade. Maar de laatste tijd komen er steeds meer apps die op z'n minst 3.1.3 of zelfs 4 al nodig hebben. Ik wil hem dus ook maar gaan updaten.

Ik heb de laatste JB topics al even doorgenomen. Maar als ik het goed begrijp kan ik niet updaten zonder dat de jailbreak eraf gaat? Dus eerst een firmware downloaden, shift+klik op bijwerken in itunes, firmware kiezen en vervolgens die weer jailbreaken, of is er een makkelijker alternatief?
Dit omdat ik liever niet mijn telefoonnummers en app-data kwijt ben.

Nog een vraagje qua unlocken: In de topicstart staat dat de aanbevolen firmware voor unlockers 4.0 is, tevens staat in de jailbreakmatrix 4.1 'no unlock' (bij 4.2.1 weer wel). Unlocken gaat naar mijn weten via T-Mobile zelf. Betekend dit dus dat het dan niet meer mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:37:
[...]

Nee dat is weer met redsn0w maar dat lukt helemaal niet :( Er staat steeds dat MC models nog niet kunnen.
Dus wat nu? Kan ik nog iets proberen?
op google: 4.2.1 jailbreak ipod touch 2g mc
dan kom je er dus achter dat het alleen tethered kan.
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over warez zijn niet toegestaan. Het bespreken van alle andere aspecten van jailbreaken zijn wel toegestaan.

Let op of je post ook in dit topic thuishoort: applicaties kunnen besproken worden in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock!, mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods