[iOS] Jailbreaken - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 87.868 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 14:43
Is Cydia er eigenlijk ook voor de Apple TV (2G)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hibbit
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
Snap er geen drol van... M'n telefoon gaat niet meer aan na jailbreak...! Bestaan er ook iPhone virussen tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

hibbit schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 00:01:
Snap er geen drol van... M'n telefoon gaat niet meer aan na jailbreak...! Bestaan er ook iPhone virussen tegenwoordig?
2 losse vragen neem ik aan?

Op het eerste; wat heb je nu precies voor je dan? Wit scherm? Helemaal donker? Heb mijn eigen telefoon en ipad gedaan daarbij ging het goed, vandaag 1 telefoon en 1 ipad gedaan waarbij scherm of compleet zwart óf wit werd (ipad). Daarna gewoon kabel eruit gehaald, MET display nog op wit / zwart (want kon niks doen), opnieuw sleep-knop ingedrukt 3 sec,+ home , home loslaten, weer een pop-up van Windows / iTunes en toen deze ze wel. Heel vreemd, want je moet je iDevice eigenlijk altijd uit hebben staan. Kan zijn dat de drivers voor je iPad nog niet volledig geinstalleerd waren / zijn en je daarom je Greenpois0n 2 keer moet doen.

Op het tweede; ja denk het wel. Maar gaan wij die ook binnenkrijgen? Denk dat je sowieso een beetje voorzichtig moet zijn met wat je allemaal binnentrekt, gezien de berichten @ webwereld, maar dat geldt ook gewoon voor een ordinaire laptop of pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 11:18
Ok, ik jailbreak sinds de eerste iPhone, en sindsdien 3G en S en nu 4, voorheen kon ik niet echt een vershil merken in snelheid, behalve met winterboard en thema's, dat was wel duidelijk te merken op alle toestellen voor de 4.

Sind mijn jailbreak met 4 heb ik besloten om niet aan thema's te doen. Ik houd van tweaking, daar niet van, alleen merk ik sinds dat ik mijn 4 heb gejailbreakt, dat mijn telefoon wat stugger reageert.

Bijvoorbeeld; ik haal toestel van lock af, dan komen de icoontjes van links en rechts op mijn springboard, ik zie dat het hapert, dat heb ik ook soms met sliden en ook met e-mails bekijken.

Het vreemde hiervan is, ik heb geen winterboard geinstalleerd, ik heb alleen SBSettings en iFile uit cydia, net zoals ik ook Lockinfo heb (gekocht ja, is het absoluut waard).

De rest zijn allemaal graits apps en betaalde apps uit iTunes, vreemd genoeg had ik dit probleem niet voor het jailbreaken.

Ik denk dat ik maar binnenkort eens een fresh installatie doen en opnieuw ga jailbreaken. Toestel is ietswat tragen van geworden, het is niet echt storend maar dat het hapert, dat vind ik wel storend.

Just my 2 cents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:46
EN-IS schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 14:08:
Ok, ik jailbreak sinds de eerste iPhone, en sindsdien 3G en S en nu 4, voorheen kon ik niet echt een vershil merken in snelheid, behalve met winterboard en thema's, dat was wel duidelijk te merken op alle toestellen voor de 4.

Sind mijn jailbreak met 4 heb ik besloten om niet aan thema's te doen. Ik houd van tweaking, daar niet van, alleen merk ik sinds dat ik mijn 4 heb gejailbreakt, dat mijn telefoon wat stugger reageert.

Bijvoorbeeld; ik haal toestel van lock af, dan komen de icoontjes van links en rechts op mijn springboard, ik zie dat het hapert, dat heb ik ook soms met sliden en ook met e-mails bekijken.

Het vreemde hiervan is, ik heb geen winterboard geinstalleerd, ik heb alleen SBSettings en iFile uit cydia, net zoals ik ook Lockinfo heb (gekocht ja, is het absoluut waard).

De rest zijn allemaal graits apps en betaalde apps uit iTunes, vreemd genoeg had ik dit probleem niet voor het jailbreaken.

Ik denk dat ik maar binnenkort eens een fresh installatie doen en opnieuw ga jailbreaken. Toestel is ietswat tragen van geworden, het is niet echt storend maar dat het hapert, dat vind ik wel storend.

Just my 2 cents...
toon volledige bericht
Heeft een fresh install überhaupt zin met iOS? Ik dacht dat er nooit echt troep achterbleef, maar dat is dus wel zo. Nogmaals mijn eerdere vraag: heeft het zin om een backup te maken, restore te doen en vervolgens die backup terug te zetten? Of krijg je alle oude troep dan weer net zo goed terug?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:39

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Er is altijd een kans dat het terugzetten van de backup je problemen ook terug brengt. Ik heb eigenlijk altijd een herstel gedaan zonder backup terug te zetten en heb hierdoor geen problemen die ik met de vorige run had, kan het dus niet bevestigen. Maar er zijn hier wel berichten geweest dat mensen dezelfde symptomen kregen na de backup terugzetten als voor de herstel.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Ehm, even antwoord geven op jullie beiden. Ik zet liever niet een backup terug van iTunes, ik maak door middel van iFunbox handmatige backups:
- adresboek
- sms
- kalender
- game saves

En dat zet ik ook handmatig weer terug na een een fresh install. :)
posttoast schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 14:15:
Heeft een fresh install überhaupt zin met iOS? Ik dacht dat er nooit echt troep achterbleef, maar dat is dus wel zo. Nogmaals mijn eerdere vraag: heeft het zin om een backup te maken, restore te doen en vervolgens die backup terug te zetten? Of krijg je alle oude troep dan weer net zo goed terug?
Naar mijn gevoel wel, zo was het voorheen ook, ik denk dat er altijd wel wat onnodig troep mee gaat naar een fresh install wanneer je vanuit iTunes een backup zet. Maar dan moet je echt een mierenneuker zoals mij zijn dat je dat niet wilt en alles handmatig doet.

Om antwoord te geven op je vraag, ja het heeft wel zin. Oude troep zal er altijd zijn, maar hoe belangrijk is dat voor je? Om het even te verduidelijken:
met jailbreak = altijd handmatig
geen jailbreak = altijd itunes

Dus als mijn toestel is gejailbreakt, zoals nu, dan doe ik absoluut een handmatige backup. Als mijn toestel nu niet gejailbreakt zou zijn, dan maakt het me niet uit.

[ Voor 66% gewijzigd door EN-IS op 12-02-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
EN-IS schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 14:57:
Ehm, even antwoord geven op jullie beiden. Ik zet liever niet een backup terug van iTunes, ik maak door middel van iFunbox handmatige backups:
- adresboek
- sms
- kalender
- game saves

En dat zet ik ook handmatig weer terug na een een fresh install. :)

[...]

Naar mijn gevoel wel, zo was het voorheen ook, ik denk dat er altijd wel wat onnodig troep mee gaat naar een fresh install wanneer je vanuit iTunes een backup zet. Maar dan moet je echt een mierenneuker zoals mij zijn dat je dat niet wilt en alles handmatig doet.

Om antwoord te geven op je vraag, ja het heeft wel zin. Oude troep zal er altijd zijn, maar hoe belangrijk is dat voor je? Om het even te verduidelijken:
met jailbreak = altijd handmatig
geen jailbreak = altijd itunes

Dus als mijn toestel is gejailbreakt, zoals nu, dan doe ik absoluut een handmatige backup. Als mijn toestel nu niet gejailbreakt zou zijn, dan maakt het me niet uit.
toon volledige bericht
Bedankt voor die iFunbox tip, die kende ik nog niet. Ik ben zelf ook een redelijk neuroot wat betreft schone installaties, dus ik ga er eens naar kijken.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353274

Op dit moment twijfel ik er nog steeds aan of ik de jailbreak ook op mijn iPhone en iPad ga doen. Wat is jullie advies? Nu alvast jailbreaken, of wachten tot 4.3 (mogelijk maandag?) uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Anoniem: 353274 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 15:21:
Op dit moment twijfel ik er nog steeds aan of ik de jailbreak ook op mijn iPhone en iPad ga doen. Wat is jullie advies? Nu alvast jailbreaken, of wachten tot 4.3 (mogelijk maandag?) uitkomt.
Ik kan geen enkele reden bedenken waarom je zou moeten wachten.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Anoniem: 353274 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 15:21:
Ik zou gewoon nu alvast jailbreaken en voor de zekerheid met TinyUmbrella je blobs opslaan. Zo kun je later iOS 4.3 misschien makkelijker untethered jailbreaken.

Met m'n iPad zit ik trouwens met een probleem. Vaak valt de WiFi-verbinding gewoon weg. Er staan dan wel streepjes van het bereik, maar ik kom dan met geen mogelijkheid het internet op. Wel als ik via de instellingen op 'Vernieuw Lease' druk, maar soms kapt hij er na een paar minuten alweer mee. Zou het aan m'n JB kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353274

Jailbreak done hier :)

[ Voor 132% gewijzigd door Anoniem: 353274 op 12-02-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Nou, veel plezier ermee! ;) Ik heb m'n Magic Mouse hierdoor werkend gekregen op m'n iPad, maar ik heb wel het idee dat de accuduur er aardig op achteruit gaat.

Edit: Andere bluetooth-muizen werken overigens ook. M'n Logitech M555b tenminste wel. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door syltheboy op 13-02-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granturismo5
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-03 14:03
Beste forummers,

Na een probleem waarbij mijn touchscreen niet meer reageerde heb ik mijn iphone moeten herstellen en opnieuw gejailbreakt. Echter nu lukt het me niet meer om de gedownloadde ipa bestanden ( van nzb enzo) te installeren, weet iemand hoe dat komt en wat ik eventueel fout doe?

Cydia staat erop en kan ook gewoon cydia apps installeren.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Daarvoor ga je een ander forum moeten zoeken, daarmee mogen we je hier niet helpen :)

Check even de waarschuwing in het rode kadertje onderaan de pagina ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granturismo5
  • Laatst online: 11-03 14:03
mijn excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Edit je de boel nog even om 't weg te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Hero Of Time schreef op zondag 13 februari 2011 @ 21:37:
Zelfs met reageren staat er bovenaan de reactieveld;
Waarschuwing: bla bla bla

Dat mensen dat niet zien :) :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hero Of Time schreef op zondag 13 februari 2011 @ 21:37:
Waarom? Je mag er toch niet op reageren, dus of het er nu staat of niet, maakt geen verschil toch? :)

Ik heb daarnet mijn atv2 moeten restoren en opnieuw JB doen.
In de Apple-soft had ik geen problemen, maar in XBMC had ik geen geluid. :?

Na de JB werkt alles weer zoals het moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:01

Nicap

Tsssk....

Ik zie mijn ipad niet meer in iTunes. Ik krijg wel de standaard usb aansluit melding, met wat ik wil doen(in windows). Maar in iTunes staat m'n ipad erniet tussen. Ik heb al gekeken of de bonjour service draait, maar die draait.
Ik heb de tethered JB gedaan een paar weken terug met redsnow en dat ging eigenlijk wel goed. Tot nu dus(hoeft daar niet aan te liggen ofcourse).
Iemand een idee hoe ik m'n ipad weer in beeld krijg?

Ik durf hem niet te rebooten, omdat ik hem dan weer aan de pc moet hangen. Of werkt de redsnow applicatie dan nog wel? omdat hij hem wel ziet onder windows.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-05 21:41

ijskonijn

Now MOVE!

Nicap schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:42:
Ik zie mijn ipad niet meer in iTunes. Ik krijg wel de standaard usb aansluit melding, met wat ik wil doen(in windows). Maar in iTunes staat m'n ipad erniet tussen. Ik heb al gekeken of de bonjour service draait, maar die draait.
Ik heb de tethered JB gedaan een paar weken terug met redsnow en dat ging eigenlijk wel goed. Tot nu dus(hoeft daar niet aan te liggen ofcourse).

Ik durf hem niet te rebooten, omdat ik hem dan weer aan de pc moet hangen. Of werkt de redsnow applicatie dan nog wel? omdat hij hem wel ziet onder windows.
Ik heb dit ook wel eens met m'n iPhone, in mijn geval is een reboot van m'n PC voldoende om het weer te laten werken. Misschien iTunes eens opnieuw installeren? Lijkt erop alsof een of andere service inderdaad niet helemaal lekker draait.

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik had gisteren hetzelfde met mijn atv2 toen ik hem wou restoren.
Een uur zitten kloten, toen heb ik mijn pc herstart en was het opgelost... 8)7

[edit]
met ^^ dus :P

[ Voor 8% gewijzigd door Fire69 op 14-02-2011 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Herstart van de pc deed het hem niet. Toch maar de ipad gereboot en met redsnow opgestart. Gelukkig synct ie nu weer met de pc. pfew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-05 13:35
Nicap schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:42:

Heb je toevallig VMware draaien?

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nicap schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:42:
Herstart van de pc deed het hem niet. Toch maar de ipad gereboot en met redsnow opgestart. Gelukkig synct ie nu weer met de pc. pfew.
Waarom terug met redsnow opgestart? :?
Zet hem in dfu-mode en doe de jailbreak met greenpoison, dan moet je volgende keer geen schrik meer hebben om hem te herstarten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 23:29
Als ik nu mijn iPad zou willen jailbreaken, welke software is dan aan te raden? Maakt het nog uit welke jailbreak ik kies met het oog op de toekomst? Moet ik van tevoren een backup maken of vormt jailbreaken geen risico?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:28
Ik las dat de 3G, met 4.2.1, alleen met redsn0w te jailbreaken is. Waarom kan dit niet met greenp0ison?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 10:12
Nu mijn ATV2 gejailbreaked is, heb ik een vraag betreffende een externe HDD ...

Is deze ook aan de ATV2 te koppelen en in XBMC te gebruiken.
Ik zie dat er converters te koop zijn, dus de aanluiting zal niet het probleem zijn,
alleen de vraag hoe het met de voeding zit, moet die apart of kan die ook via de usb :?

[ Voor 12% gewijzigd door pvdlaan op 14-02-2011 13:26 ]

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Fire69 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:55:
[...]

Waarom terug met redsnow opgestart? :?
Zet hem in dfu-mode en doe de jailbreak met greenpoison, dan moet je volgende keer geen schrik meer hebben om hem te herstarten. :)
Ja, dat ga ik van de week ook doen. Heb nu een paar weken de JB met Redsnow, en nog niet eerder gereboot, vandaar de "schrik".
Wat het geweest is weet ik niet.Blijkbaar had de ipad gewoon een reboot nodig(ipv de pc).

Nee, ik draai geen VMware, voor de poster ergens hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
devv05 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:58:
Als ik nu mijn iPad zou willen jailbreaken, welke software is dan aan te raden? Maakt het nog uit welke jailbreak ik kies met het oog op de toekomst? Moet ik van tevoren een backup maken of vormt jailbreaken geen risico?
Volgens mij heb je voor untethered JB op 4.2.1 enkel te kiezen uit Greenpoiso0n :)

Normaal vormt het geen risico, maar je weet nooit natuurlijk :)
pvdlaan schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:25:
Nu mijn ATV2 gejailbreaked is, heb ik een vraag betreffende een externe HDD ...

Is deze ook aan de ATV2 te koppelen en in XBMC te gebruiken.
Ik zie dat er converters te koop zijn, dus de aanluiting zal niet het probleem zijn,
alleen de vraag hoe het met de voeding zit, moet die apart of kan die ook via de usb :?
Nee, je kan er geen HD aanhangen, dat wordt (nog?) niet ondersteund. Je moet alles via het netwerk doen of tijdelijk er lokaal naartoe kopiëren.
(Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er 8GB in de Atv2 zou zitten? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frontje30
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02-2011
Ipad jailbreak gedaan, Cydia en Installious erop.

Echter wie weet er een mooie theme voor winterboard en wie weet hoe men met welke app de geluiden van je ipad kan aanpassen?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Jammer dat het meerendeel de jailbreak lijkt te gebruiken voor installous...

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Laatst online: 21-03 18:15
MsG schreef op maandag 14 februari 2011 @ 18:52:
Ik gebruik het voor thema's (volledige, niet alleen icons) en tweaks als activator, gewoon voor meer gebruiksgemak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
frontje30 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 18:50:
Ipad jailbreak gedaan, Cydia en Installious erop.

Echter wie weet er een mooie theme voor winterboard en wie weet hoe men met welke app de geluiden van je ipad kan aanpassen?...
Daar voor is er hier op GOT een hele mooie topic;
[iPhone & iPod Touch] Post hier je mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-05 14:09
Pwnagetool 4.2 uitgegeven(untethered 4.2.1):

http://blog.iphone-dev.org/post/3314130778/whats-in-a-name

Interessant: It also appears that a security researcher named @i0n1c has a 4.3 untether ready for when Apple releases the final 4.3 FW, so it may not be a long wait at all with 4.3!

[ Voor 45% gewijzigd door new_born89 op 15-02-2011 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-05 14:13
hardware.tom schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:05:
[...]

Ik gebruik het voor thema's (volledige, niet alleen icons) en tweaks als activator, gewoon voor meer gebruiksgemak
dat is dus cydia, niet installous..

Ik heb ook installous, maar alleen zodat ik whatsapp op mijn ipod touch heb. (welke ik overigens verder gewoon aankoop)

[ Voor 18% gewijzigd door ErgoStijn op 15-02-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315662

stijnovinchi schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:55:
[...]

dat is dus cydia, niet installous..

Ik heb ook installous, maar alleen zodat ik whatsapp op mijn ipod touch heb. (welke ik overigens verder gewoon aankoop)
ik denk ook dat hij het over de jailbreak heeft, niet over installous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

[message=,noline]MsG schreef op maandag 14 februari 2011 @ 18:52[/message]:
Nee hoor, hier zitten alleen tweakers and hax0rz, geen w4r3z kiddies O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Blijf ik bij deze tutorial ook mijn baseband houden? Kan het namelijk nergens vinden.
http://www.yourdailyapple...vice-with-pwnagetool-4-2/

[ Voor 24% gewijzigd door NotSoSteady op 16-02-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Misschien een idee voor een poll? Ik betaal namelijk wel netjes voor mijn apps. Sterker: ik heb een redelijk aantal tooltjes in Cydia gekocht (en die zijn vaak net wat duurder dan apps die in de appstore staan).

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Daar zal men dan vast niet eerlijk stemmen denk ik.
Anoniem: 87302 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 07:49:
[...]

Nee hoor, hier zitten alleen tweakers and hax0rz, geen w4r3z kiddies O-)
Grapjas, lees ook de comments in de nieuwsberichten bij downloaden altijd. Hier zitten tegenwoordig alleen nog maar opportunistische pubertjes zo lijkt het wel.

[ Voor 7% gewijzigd door MsG op 16-02-2011 16:00 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
MsG schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:59:
Daar zal men dan vast niet eerlijk stemmen denk ik.

[...]

Grapjas, lees ook de comments in de nieuwsberichten bij downloaden altijd. Hier zitten tegenwoordig alleen nog maar opportunistische pubertjes zo lijkt het wel.
Je spreekt jezelf een beetje tegen: aan de ene kant verwacht je niet dat mensen eerlijk stemmen, aan de andere kant beklaag je je over het feit dat iedereen in de comments als opportunistische pubertjes aan het pochen is over het eigen downloadgedrag.

Ik ben oprecht wel nieuwsgierig. Ik zie de meerwaarde van illegale apps namelijk totaal niet in. Ze kosten legaal geen drol en je hebt ook nog eens het voordeel van automatische updates. Voor mij is het een no-brainer. Ik ben dus benieuwd naar de argumenten van hen die wél illegaal apps installeren.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:52

backupdevice

Boeh!

posttoast schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:31:
[...]

Je spreekt jezelf een beetje tegen: aan de ene kant verwacht je niet dat mensen eerlijk stemmen, aan de andere kant beklaag je je over het feit dat iedereen in de comments als opportunistische pubertjes aan het pochen is over het eigen downloadgedrag.

Ik ben oprecht wel nieuwsgierig. Ik zie de meerwaarde van illegale apps namelijk totaal niet in. Ze kosten legaal geen drol en je hebt ook nog eens het voordeel van automatische updates. Voor mij is het een no-brainer. Ik ben dus benieuwd naar de argumenten van hen die wél illegaal apps installeren.
Ik heb sinds kort een Ipad en heb een JB toegepast en DE tool geinstalleerd waardoor je cracked apps kan downloaden.

Waarom? Niet voor de prijs van de apps, maar om te kijken of de progs iets voor mij zijn. Ik heb nu een lijstje van 20 APPS die ik getest heb, vanavond gaat de ipad aan de itunes om een restore te doen.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Eerlijk gezegd, op mijn iPad staan minstens 50 niet-betaalde apps.
Waarom? Ik gebruik het ding enkel om te surfen en te mailen.
Die apps zijn voor mijn kinderen, en die spelen met elk kinderspel misschien 5min per keer. Dan heb ik niet veel zin om er voor te betalen, ook al is het maar 1€/stuk...

[/sue me] :P

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-05 22:02
en waar gebruik jij hem voor dan alleen voor bellen zeker 8)7

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Werkelijk, één opmerking over 'niet zo netjes' en iedereen gaat zich in de verdediging plaatsen

Laat hem, hij weet niet beter
( of Hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen )

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-05 12:23

Deem

Ontcijfer mij!

[quote]__Kevind__ schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:17:
[...]

[/quote]

Alsof je zonder je troepprogramma alleen maar kan bellen met je iPhone. Veel plezier verder, ik hoop dat je hem ooit een keer bricked ;)

Ik heb hem nu een weekje gejailbreake en bevalt me prima. Ik nu echt niet meer zonder lockinfo. Die app heb ik netjes gekocht en is het geld meer dan waard.

"May our framerates be high and our temperatures low."

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
posttoast schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:31:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, maar er zijn zat apps die >= 10 euro kosten, en dat is meer dan een drol :X .

Denk maar eens aan de bekende navigatie software van een bedrijfje uit ons land!

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

SpeedingWilly schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:15:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, maar er zijn zat apps die >= 10 euro kosten, en dat is meer dan een drol :X .

Denk maar eens aan de bekende navigatie software van een bedrijfje uit ons land!
Je bent toch niet verplicht navigatie software aan te schaffen die meer dan een drol kost? Daarnaast is navigatiesoftware maken en up to date echt niet gratis en mogen ze wat mij betreft daar best wat meer voor vragen. Als je die zaken echt te duur vind dan kun je nog altijd terugvallen op gratis alternatieven.
Ik vind 'te duur' geen goed argument om dan zomaar illegaal de software te downloaden. Zeker als apps als b.v. angry birds of cut the rope nog geen 79 cent kosten. Dat zijn deze games meer dan waard.

• posttoast
En wat betreft die navigatiesoftware: er zijn vaak genoeg aanbiedingen waarmee het ineens een stuk goedkoper wordt. Ik heb zelf Navigon Europe met 50% korting gekocht bijvoorbeeld.

Ik probeer hier overigens niet met een vingertje naar illegale gebruikers te wijzen (hoewel mijn iPhone geheel legaal is ben ik op andere fronten minder netjes), maar ben zoals eerder gezegd puur nieuwsgierig naar jullie beweegredenen.

omniscale.nl

• oooskar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 17:45
Hee, ik vroeg me af of als je jailbreakt je je betaalde apps kwijt raakt? Of misschien de scores? want ik heb namelijk een ipod touch en daar heb ik ook apps voor gekocht maar nu wil ik hem wel jailbreaken. En als ik hem eerst naar een lagere OS downgrade, gaat er dan iets weg? Ik heb hem namelijk op IOS 4.2.1 zitten. Was niet heel slim maar oké.
Ik heb btw een ipod touch 8gb van de 3e(/2e) generatie. Ik vroeg me ook af of deze qua jailbreaken enzo helemaal precies hetzelfde is als de 2e generatie?
Heel erg bedankt voor jullie reacties!
Oskar.

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

__Kevind__ schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:17:
[...]

SBSettings, UAFaker, mijn unlock, dus inderdaad voor bellen :), Softwarematige ringer, SSH

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
oooskar schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:41:
Hee, ik vroeg me af of als je jailbreakt je je betaalde apps kwijt raakt? Of misschien de scores? want ik heb namelijk een ipod touch en daar heb ik ook apps voor gekocht maar nu wil ik hem wel jailbreaken. En als ik hem eerst naar een lagere OS downgrade, gaat er dan iets weg? Ik heb hem namelijk op IOS 4.2.1 zitten. Was niet heel slim maar oké.
Ik heb btw een ipod touch 8gb van de 3e(/2e) generatie. Ik vroeg me ook af of deze qua jailbreaken enzo helemaal precies hetzelfde is als de 2e generatie?
Heel erg bedankt voor jullie reacties!
Oskar.
Je apps blijven gewoon werken die je hebt gekocht. Maak van te voren een volledige backup met iTunes mocht er iets mis gaan. En als je al op 4.2.1 zit voordat je een JB uit hebt gevoerd of met TinyUmbrella eerder je SHSH keys hebt opgeslagen, zit je vast. Pak GreenPois0n en je weet zo of je iDevice wordt ondersteund. Anders kan je met PwngTool nog wat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 17:45
Hero Of Time schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 20:35:
[...]

Je apps blijven gewoon werken die je hebt gekocht. Maak van te voren een volledige backup met iTunes mocht er iets mis gaan. En als je al op 4.2.1 zit voordat je een JB uit hebt gevoerd of met TinyUmbrella eerder je SHSH keys hebt opgeslagen, zit je vast. Pak GreenPois0n en je weet zo of je iDevice wordt ondersteund. Anders kan je met PwngTool nog wat proberen.
Okee, bedankt! Dus zonder deze key kan ik niet downgraden? Dat is jammer maar ach. Waarschijnlijk komt er daar ook wel weer eentje voor uit en het heeft geen haast gelukkig.
Bedankt voor je snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
oooskar schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:02:
[...]

Okee, bedankt! Dus zonder deze key kan ik niet downgraden? Dat is jammer maar ach. Waarschijnlijk komt er daar ook wel weer eentje voor uit en het heeft geen haast gelukkig.
Bedankt voor je snelle reactie!
Het downgraden staat ook in de TS beschreven. Even lezen is wel zo handig ;). Maak dus maar een backup van de SHSH keys, voor het geval je nog op 4.2.1 wilt bijven als 4.3 uit is, of als je terug wilt naar 4.2.1 in de toekomst. Bij mij doet Cydia het automatisch omdat ik dat heb aangegeven toen ik m'n jailbreak voor 't eerst deed. Heb hierdoor alle keys vanaf 3.1.2 (niet van beta firmwares). Best handig voor als ik een oudere firmware wil gebruiken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-12-2024

hoyvoy

Prutser

Help!

Ik heb mijn ipod touch 2g gejailbreakt op 4.2.1 met greenpois0n, eerst ging alles goed maar nu zit hij vast in safe mode. Hij kan niet meer respringen en rebooten duurt lang maar stopt uiteindelijk toch weer in safe mode. Ik heb hem nu al voor de 5de keer rerestored maar niets helpt! Wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

hoyvoy schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:54:
Help!

Ik heb mijn ipod touch 2g gejailbreakt op 4.2.1 met greenpois0n, eerst ging alles goed maar nu zit hij vast in safe mode. Hij kan niet meer respringen en rebooten duurt lang maar stopt uiteindelijk toch weer in safe mode. Ik heb hem nu al voor de 5de keer rerestored maar niets helpt! Wat moet ik doen?
Heb je ook al geprobeerd om de IPSW terug te zetten met shift + restore in iTunes? en daarne helemaal van voor af aan beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy

hoyvoy

Prutser

Deem schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:01:
[...]

Heb je ook al geprobeerd om de IPSW terug te zetten met shift + restore in iTunes? en daarne helemaal van voor af aan beginnen?
Yep, als ik reboot vanuit een programma of tijdens het rebooten Home+Sleep inhoud (dus opnieuw rebooten). Dan gaat hij naar safe mode en blijft hij daar, hoe komt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Recentelijk iets geïnstalleerd na je JB? Mogelijk dat een tweak of programma de boosdoener is. Heb ik ook een paar keer gehad, goed onthouden wat je als laatst installeerd, dan kan je altijd terug naar hoe het was (als je in safe mode komt, niet recovery of DFU).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy

hoyvoy

Prutser

Hero Of Time schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:53:
Recentelijk iets geïnstalleerd na je JB? Mogelijk dat een tweak of programma de boosdoener is. Heb ik ook een paar keer gehad, goed onthouden wat je als laatst installeerd, dan kan je altijd terug naar hoe het was (als je in safe mode komt, niet recovery of DFU).
klopt weet ik, (dit was vroeger op 4.1 en vorigen ook het geval) maar hier komt het niet door een programma, maar door de JB.
hoyvoy schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:13:
[...]

Yep, als ik reboot vanuit een programma of tijdens het rebooten Home+Sleep inhoud (dus opnieuw rebooten). Dan gaat hij naar safe mode en blijft hij daar, hoe komt dit?
Als ik dan in safe mode zit, dan wil hij niet meer respringen. én als ik hem reboot dan duurt dat heeeeel erg lang omdat de ipod op het einde respringt, wat de ipod niet meer wil, gevolg: eindeloos ronddraaiend ladertje. Als ik daarna een minuut of 15 wacht, hangt hij vast en na 20 minuten zit hij weer vast in safe mode.

Nu nóg meer problemen: 1 iTunes wil geen apps meer synchroniseren (installeren) (onbekende fout: EXnogiets) 2. De ipod hangt nu vast in het "connect to itunes" scherm, en itunes wil hem niet zien. Ik heb al van alles geprobeerd: DFU Recovery, (proberen te)Rebooten. Maar niks helpt...

itunes ziet de ipod eindelijk maar zegt nu: "er kan geen verbinding worden gemaakt met deze ipone (EXnogiets
)

Jippie: "Itunes heeft een ipod aangetroffen waarvan de herstelmodus actief is"

Itunes wil nog steeds geen apps synchroniseren! (installeren) Wat moet ik doen?

[ Voor 22% gewijzigd door hoyvoy op 19-02-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Herstellen? Dat is het enige wat je nu nog kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396865

ik heb precies hetzelfde alleen maakt hij bij mij uberhaupt geen verbinding met itunes waardoor ik hem niet kan herstellen..
wat kan ik nu doen, of moet ik er mee terug naar de apple store?

ik had er al een topic over geopend: Anoniem: 396865 in "Kapotte Ipod"

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Leeg laten lopen en hope dat als je 'm aan je PC hangt, iTunes 'm goed ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
iTunes verwijderen en opnieuw installeren helpt, heb het zelf vaak genoeg meegemaakt dat iTunes oude iPhone niet herkende, of ineens de nieuwe (i4) niet meer herkende.

Geheel verwijderen, ook je bibliotheek, maak wel eerst een backup. Installeer de laatste iTunes en zet je backup (bibliotheek) nog niet terug. Probeer verbinding te maken, als het werkt, kun je erna de backup terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 20:06

Royz

Kleurenblind!!

Iemand die CallTell gebruikt? Mijn iPhone loopt helaas vast als ik gebeld wordt en CallTell is geinstalleerd :(

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Royz schreef op zondag 20 februari 2011 @ 19:49:
Iemand die CallTell gebruikt? Mijn iPhone loopt helaas vast als ik gebeld wordt en CallTell is geinstalleerd :(
Ik heb het geinstalleerd gehad, maar ik kreeg ook telkens problemen. Volgens mij ook vastlopen, respring, alles werd sloom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
syltheboy schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 15:31:
[...]

Ik zou gewoon nu alvast jailbreaken en voor de zekerheid met TinyUmbrella je blobs opslaan. Zo kun je later iOS 4.3 misschien makkelijker untethered jailbreaken.

Met m'n iPad zit ik trouwens met een probleem. Vaak valt de WiFi-verbinding gewoon weg. Er staan dan wel streepjes van het bereik, maar ik kom dan met geen mogelijkheid het internet op. Wel als ik via de instellingen op 'Vernieuw Lease' druk, maar soms kapt hij er na een paar minuten alweer mee. Zou het aan m'n JB kunnen liggen?
Nou, ik ben er na veel gedoe (iPad meerdere malen hersteld en opnieuw gejailbreakt) inmiddels achter gekomen waarom hij de verbinding er na een paar minuten mee kapte. Het lag aan het kanaal waarop de router stond. Ik heb het dus mooi veranderd en nu heb ik er geen last meer van. Al een hele poos. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Even een tip aan de mac gebruikers hier:
http://danauclair.com/addressbooksync/

Met AddressBookSync kun je de profiel afbeeldingen van je vrienden/familie op Facebook automatisch opslaan en syncen met je iPhone, zodoende heb je bij de contacten die overeenkomen met je Facebook vrienden/contacten een afbeelding.

Ik heb geen Mac, ik heb het zo gedaan; op mijn iPhone naar Facebook, de mensen gezocht die ik in me telefoon heb staan, profiel afbeelding of een ander afbeelding opgeslagen en aan de telefooncontact toegevoegd, heb nu bij de helft van de mensen een volledig afbeelding :)

[ Voor 5% gewijzigd door EN-IS op 20-02-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraag: als ik een backup maak van min gejbte iPad en ik restore deze, kan ik dan met de backup alles weer terug zetten? Inc alle data en shit die ik erop heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Anoniem: 87302 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:32:
Vraag: als ik een backup maak van min gejbte iPad en ik restore deze, kan ik dan met de backup alles weer terug zetten? Inc alle data en shit die ik erop heb staan?
Alleen alles wat 'legaal' is, dus alle jailbreak-apps/jailbreak-settings/andere data waarvoor jailbreak nodig is worden niet teruggezet (uitzonderingen daar gelaten).
Je kan (volgens mij) eigenlijk aannemen: Alles wat in iTunes staat of wat iTunes synchroniseert, wordt gebackupped en kan je herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
syltheboy schreef op zondag 20 februari 2011 @ 19:57:
[...]

Nou, ik ben er na veel gedoe (iPad meerdere malen hersteld en opnieuw gejailbreakt) inmiddels achter gekomen waarom hij de verbinding er na een paar minuten mee kapte. Het lag aan het kanaal waarop de router stond. Ik heb het dus mooi veranderd en nu heb ik er geen last meer van. Al een hele poos. ;)
Helaas heb ik te vroeg gejuicht en doet het probleem zich nu nog steeds voor. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Laatst online: 30-05 22:37

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

syltheboy schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:34:
[...]

Helaas heb ik te vroeg gejuicht en doet het probleem zich nu nog steeds voor. :(
Kijk eens of het volgende nut heeft, zet even de vliegtuigmodus aan. dan gaat Wifi en evt 3G uit en zet daarna in de vliegtuigmodus de WIFI weer aan!
Dat hielp bij mij altijd bij de vorige JB nu geen last meer van.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Nou, proberen kan geen kwaad lijkt me dus ik zal het proberen. ;)

Edit1: Ik heb het geprobeerd en het probleem lijkt te zijn verholpen. Maar goed, misschien ben ik vooralsnog voorbarig en is het gewoon afwachten of het heeft geholpen.

Edit2: Jezus, ik wordt er niet goed van! :( Het probleem doet zich nu nog steeds voor, terwijl ik gewoon 2 streepjes bereik heb en blijf houden. Dus de verbinding is er dan wel maar je kan niet het internet op.

[ Voor 87% gewijzigd door syltheboy op 20-02-2011 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
syltheboy schreef op zondag 20 februari 2011 @ 22:09:
Nou, proberen kan geen kwaad lijkt me dus ik zal het proberen. ;)

Edit1: Ik heb het geprobeerd en het probleem lijkt te zijn verholpen. Maar goed, misschien ben ik vooralsnog voorbarig en is het gewoon afwachten of het heeft geholpen.

Edit2: Jezus, ik wordt er niet goed van! :( Het probleem doet zich nu nog steeds voor, terwijl ik gewoon 2 streepjes bereik heb en blijf houden. Dus de verbinding is er dan wel maar je kan niet het internet op.
Reset effe je netwerk instellingen, kun je vinden onder Settings -> General -> RESET

Hiermee worden alle instellingen (netwerken, apn gegevens, etc.) verwijderd, APN dien je hierna wel even opnieuw in te vullen (als deze al niet automatisch is aangevuld door je provider/ipad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Heb ik ook al eens geprobeerd, maar ook dat mocht niet baten. Maar goed, ik doe het voor de zekerheid nog eens even. ;)

Edit: Volgens mij werkt het, maar het is vooralsnog afwachten of het probleem daadwerkelijk is verholpen. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door syltheboy op 20-02-2011 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

EN-IS schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:15:
Even een tip aan de mac gebruikers hier:
http://danauclair.com/addressbooksync/

Met AddressBookSync kun je de profiel afbeeldingen van je vrienden/familie op Facebook automatisch opslaan en syncen met je iPhone, zodoende heb je bij de contacten die overeenkomen met je Facebook vrienden/contacten een afbeelding.

Ik heb geen Mac, ik heb het zo gedaan; op mijn iPhone naar Facebook, de mensen gezocht die ik in me telefoon heb staan, profiel afbeelding of een ander afbeelding opgeslagen en aan de telefooncontact toegevoegd, heb nu bij de helft van de mensen een volledig afbeelding :)
kan ook gewoon met de facebook app op de telefoon en dan syncen met 'adresboek' van OSX. Die synct ook gewoon alles met de iPhone (via iTunes)

edit: ohw je bedoelde automatisch :P. Had het over het hoofd gezien.

[ Voor 4% gewijzigd door randje op 21-02-2011 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[message=,noline]Ruubster schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:10[/message]:
[...]

Alleen alles wat 'legaal' is, dus alle jailbreak-apps/jailbreak-settings/andere data waarvoor jailbreak nodig is worden niet teruggezet (uitzonderingen daar gelaten).
Je kan (volgens mij) eigenlijk aannemen: Alles wat in iTunes staat of wat iTunes synchroniseert, wordt gebackupped en kan je herstellen.
Ok, thanks. Hoef ik tenminste geen tijd te verspillen met het maken van backups, ha ha ha. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
randje schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:18:
[...]

kan ook gewoon met de facebook app op de telefoon en dan syncen met 'adresboek' van OSX. Die synct ook gewoon alles met de iPhone (via iTunes)

edit: ohw je bedoelde automatisch :P. Had het over het hoofd gezien.
Klopt, alleen de Facebook App geeft wel ter kennis dat je contacten (gegevens) worden gestuurd naar de Facebook Servers om te controleren of deze contacten op Facebook een profiel hebben, daarnaast geven ze zelf een waarschuwing, iets met privacy enzo en dat de gegevens wellicht worden bewaard.

Ik houd er niet van om mijn gegevens met derden te delen, ook niet met Facebook, dan ben ik liever een half uurtje bezig, dan dat ik mijn contacten deel met wie dan ook :)

Met de progrie maak je verbinding met je eigen profiel en haalt ie daaruit de gegevens vandaan, er wordt niets gestuurd naar Facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:25
Bomen en bos...
Ik zoek dus een jailbreak (en sim unlock programma), Mac of Windows maakt me niet uit.
Ik heb een iPhone 3G liggen met FW3.1.2 en baseband 06.15.00.
Als ik op google zie, dan lijkt het erop dat ik voor baseband 06.15.00 redsn0w moet gebruiken, maar voor FW3.1.2 Blackrain?
Naar wat moet ik nu kijken? Of kan ik best naar 3.2.2 en dan Limerain? Naar 4.x.x wil ik eigenlijk niet op een 3G...

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

3.2.2 is iPad only, de volgende stap is 3.1.3 (enkel met opgeslagen SHSH blobs geloof ik) of 4.2.1.

Voor de unlock:
quote: iCulture forum
Daarnaast is het ook mogelijk om vanaf firmware 3.1.2 te updaten met een customfirmware naar firmware 3.1.3. Hierbij wordt je baseband niet geüpdate en heb je meteen een jailbreak. Dit is belangrijk als je afhankelijk bent van een softwarematige unlock.
En: BlackSnow

Jailbreaken kan je doen via Spirit.

[ Voor 7% gewijzigd door Phuncz op 21-02-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:25
Die custom firmware leek me wel handig, maar ik krijg altijd unknown error 1604..
Nu zit ik ook vast in recovery mode (home + power indrukken tot reboot werkt, maar bij reboot gaat hij gewoon weer recovery mode in?)
Via youtube heb ik QuickPwn gevonden om dit op te lossen, maar het crasht bij het opstarten..

Ok het is nu gelukt om een officiele 3.1.3 erop te zetten (hij is nu iig toch bezig)

Error 1015, zou aan downgraden liggen :(

TinyUmbrella krijgt hem ook niet uit recovery mode gekicked :/

Eindelijk gelukt:
met Snowbreeze een custom 4.2.1 aangemaakt, met redsn0w in Pwnd DFU mode gezet en dan met iTunes de custom 4.2.1 erop gezet. Alleen een nadeel dat het 4.2.1 is, ik hoopte voor de snelheid op 3.1.2 of 3.1.3 te blijven..

[ Voor 49% gewijzigd door Malantur op 22-02-2011 21:13 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ruubster schreef op zondag 20 februari 2011 @ 19:57:
[...]

Ik heb het geinstalleerd gehad, maar ik kreeg ook telkens problemen. Volgens mij ook vastlopen, respring, alles werd sloom...
ja vervelend... ik wacht wel op een nieuwe versie :( thx voor proberen

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Laatst online: 30-05 18:56
Ik mag mij ook Applegebruiker noemen vanaf morgen. Dan wordt de iPhone 4 geleverd. Eindelijk van mijn trage, onhandige telefoon af.

Voor mijn werk gebruik ik TomTom redelijk vaak (op de SE Xperia X1). Telefoon heb je altijd bij je en het gebeurd nog wel eens dat je even gauw van y naar x moet. TomTom zou de uitkomst wezen wat dat betreft. (Of een andere goede up-to-date navigatie die geen inet gebruikt (Buiten satellieten downloaden om oid)).

Nu las ik op veel fora dat TomTom nog wel eens problemen zou kunnen geven met de iPhone. Dat baarde mij toch wel iets zorgen. Is het niet handiger om de iPhone te jailbreaken en TomTom te proberen? Het is toch een investering en dan wil ik wel dat het naadloos werkt.

Nu heb ik veel iPhone sites gelezen en heb dit topic ook globaal doorgelezen. Voor wat ik begreep kun je nu de laatste firmware jailbreaken met greenpoison (untethered, dus een 'permanente' volgens wiki (of iig dat je niet steeds hoeft te jailbreaken)). Als die geïnstalleerd is kun je via een icoontje Cydia installeren en dan is alles compleet. (Hoop dat ik correct over deze zaken ben, niet alles wat op internet staat is natuurlijk waar :+ ).

Zou je hier probleemloos TomTom op kunnen uitproberen? Want ik kan op tomtom.com ook geen 'trials' oid vinden. Ik vind het toch wel een aardig bedrag wat je uitgeeft en dan moet het natuurlijk ook gewoon 100% werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb zelf nog nooit problemen gehad, maar als je de iphone4 icm tmobile hebt gekocht, krijg je gratis navigon... en ik vind eigenlijk zelf navigon voorop lopen en nog handiger ook. Misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik heb Telfort. Daar krijg je volgens mij geen Navigon bij. Helaas. Als ik google op iPhone en TomTom dan kom ik diverse fora tegen waar TomTom crasht, geen fix krijgt en dat soort zaken. Heb overigens al informatie verkregen op een 'duistere' site. Kan ik helaas hier dus niet posten maar daar stond wel een hoop bruikbare informatie. Alsnog bedankt allen :)

[ Voor 78% gewijzigd door RedHat op 22-02-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Malantur schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:08:
Alleen een nadeel dat het 4.2.1 is, ik hoopte voor de snelheid op 3.1.2 of 3.1.3 te blijven.
Je kan hem altijd overclocken:
Phuncz schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:07:
Overclocking van de CPU:

Gevolgen: toestel wordt warmer, batterij sneller leeg, je snapt het. Voor de iPhone 2G en de iPod Touch 1st Gen geldt het dat ze beide een 620MHz processor hebben die is gedownclocked naar 412MHz. 50% CPU boost klinkt vrij lekker dus je weet zo wat de positieve resultaten zijn. LET OP: voor andere toestellen is deze max waarde anders ! Doe onderzoek voordat je je toestel opfikt.

1. Ga met iPhone Explorer naar: Root Directory \ private \ etc
2. Kopieer de file "fstab" naar je bureaublad om te editen en nog eentje in een map als backup
3. Open "fstab" (op je bureaublad) met Notepad/Kladblok/Teksteditor
4. Plak de volgende tekst als eerste (!) regel, dus de tekst die reeds in de file staat moet eronder staan:
su
alpine
sysctl -w hw.cpufrequency_max=620000000
sysctl -w hw.cpufrequency=620000000
sysctl -w hw.cpufrequency_min=500000000

(LET OP: dit is voor iPhone 2G en iPod Touch 1st Gen. Voor andere iPod Touches en iPhones, check de links voor de max speficaties.
5. Reboot nu en je zou nu moeten merken dat hij sneller is !

Wederom: ik, of iemand anders, ben dan ook niet verantwoordelijk voor enige problemen, ongemak of tijdsverlies. Dit heb ik allemaal zelf getest op mijn beated & battered iPhone 2G met 3.1.3 software.
toon volledige bericht
Heb het even nagekeken, de 3G heeft dezelfde CPU als de 2G, dus dan kun je die truk gewoon uitvoeren. Nog een tweak:
Phuncz schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:07:
Niet gerelateerd aan Jailbreaking rechtstreeks, maar borduurt verder op iPhone Explorer. Dit is voor iPhone 2G en iPod Touch 1st Gen:

1. Ga met iPhone Explorer naar: Root Directory \ System \ Library \ LaunchDaemons
2. Kopieer best de volledige folder (LaunchDaemons) naar je bureaublad als backup
3. Wis de volgende files:

com.apple.aslmanager.plist
com.apple.chud.chum.plist
com.apple.chud.pilotfish.plist
com.apple.CrashHouseKeeping.plist
com.apple.DumpPanic.plist
com.apple.iqagent.plist
com.apple.mobile.profile_janitor.plist
com.apple.powerlog.plist
com.apple.ReportCrash.*******.plist --> 5 files, allemaal wissen
com.apple.stackshot.server.plist
com.apple.syslogd.plist
com.apple.tcpdump.server.plist

Als je met het Apple Developers gedoe prutst, wis dan zeker niet de twee "com.apple.chud.****" files.

4. Reboot nu en je zou meer RAM vrij moeten hebben !
toon volledige bericht
Ik heb het op mijn iPhone 2G nu al een maand en geen seconde spijt van. Let er wel op dat je de lagere batterijduur in rekening houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
RedHat schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:45:
Ik heb Telfort. Daar krijg je volgens mij geen Navigon bij. Helaas. Als ik google op iPhone en TomTom dan kom ik diverse fora tegen waar TomTom crasht, geen fix krijgt en dat soort zaken. Heb overigens al informatie verkregen op een 'duistere' site. Kan ik helaas hier dus niet posten maar daar stond wel een hoop bruikbare informatie. Alsnog bedankt allen :)
Ik heb een 3Gs en de paar keer dat ik TomTom heb gebruikt (van het westen naar Almelo eens, en een keer naar Groningen op en neer, lange stukken waren dat) had ik geen enkel probleem. Alleen het signaal van GPS is nogal klote, valt vaak weg of is helemaal de weg kwijt (rijd je opeens 200 km/u met een Nissan Micra uit '92 :P) of ergens in de bossen rijden ipv op de weg. Maar crashen? Nee, niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:28
nog lagere batterijduur :D. Overclocken klinkt leuk. denk dat ik dat ga doen als ik een volgende iphone heb. kan ik met mn huidige 3G beetje klooien

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Hero Of Time schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 22:52:
[...]

Ik heb een 3Gs en de paar keer dat ik TomTom heb gebruikt (van het westen naar Almelo eens, en een keer naar Groningen op en neer, lange stukken waren dat) had ik geen enkel probleem. Alleen het signaal van GPS is nogal klote, valt vaak weg of is helemaal de weg kwijt (rijd je opeens 200 km/u met een Nissan Micra uit '92 :P) of ergens in de bossen rijden ipv op de weg. Maar crashen? Nee, niet gehad.
Bijzonder irritant dus. Ik ga hem dus eerst maar eens proberen met Installous. Het zou zonde wezen als mijn baas dat pakket aanschaft terwijl het eigenlijk niet lekker werkt of er betere alternatieven zijn. Die alternatieven mogen jullie hier ook wel 'aandragen'. Enige die ik ken is TomTom en Google Maps, maar voor Google Maps moet je weer inet hebben (En vind ik daarom niet zo heel lekker werken). En hoorde hier al Navigon.

[ Voor 13% gewijzigd door RedHat op 23-02-2011 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik vond de GPS van de iPhone 3G en 3GS best ruk. Als je een constant datalijntje hebt zoals 2G of 3G dan werkt het beter, maar als je die uitschakelt performt hij best ruk op pure GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
RedHat schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 07:31:
[...]

Bijzonder irritant dus. Ik ga hem dus eerst maar eens proberen met Installous. Het zou zonde wezen als mijn baas dat pakket aanschaft terwijl het eigenlijk niet lekker werkt of er betere alternatieven zijn. Die alternatieven mogen jullie hier ook wel 'aandragen'. Enige die ik ken is TomTom en Google Maps, maar voor Google Maps moet je weer inet hebben (En vind ik daarom niet zo heel lekker werken). En hoorde hier al Navigon.
Ik kan je vertellen, binnen Nederland heb ik geen enkel probleem heb met TomTom, ook geen crashes gehad, de crashes die ik hier en daar lees zijn vaak crashes van mensen die juist TomTom niet hebben aangeschaft.

Heb je geen inet in je bundel? Vaak zoekt TomTom via inet naar de positie waar je bent (iPhone), daardoor wordt de GPS fix sneller toegebracht dan zonder internet, zonder internet duurt het een aantal minuten wat vervelend kan zijn als je snel de weg wilt vinden. Met internet heb ik het vaak binnen een minuut of 2 en soms sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik heb wel internet maar ik wil niet navigeren dmv internet (Dwz: dat de maps realtime opgehaald worden over internet). Dan heb ik liever een .map bestand met de volledige kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Misschien zit het probleem wel in de gekraakte versie.
Ik heb geen jailbreak en TomTom gewoon via de App Store gekocht. Als het niet goed werkt, dan kun je altijd nog contact opnemen met TomTom, de klantenservice daar is erg behulpzaam en vriendelijk.
Ik snap niet waarom er altijd maar naar illegale alternatieven wordt gezocht.
TomTom werkt hier trouwens probleemloos. Heb altijd binnen een paar seconden een fix en met HD Traffic is het echt een superbegeleider voor m'n dagelijkse woon-werkverkeer.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Canaria schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 18:31:
Misschien zit het probleem wel in de gekraakte versie.
Ik heb geen jailbreak en TomTom gewoon via de App Store gekocht. Als het niet goed werkt, dan kun je altijd nog contact opnemen met TomTom, de klantenservice daar is erg behulpzaam en vriendelijk.
Ik snap niet waarom er altijd maar naar illegale alternatieven wordt gezocht.
TomTom werkt hier trouwens probleemloos. Heb altijd binnen een paar seconden een fix en met HD Traffic is het echt een superbegeleider voor m'n dagelijkse woon-werkverkeer.
Ik zoek niet naar illegale alternatieven. Zoals je wellicht hebt kunnen lezen krijg ik het TomTom pakket van mijn baas. Alleen las ik veel negatieve berichten op internet over de iPhone en TomTom. Vandaar dat ik hem wil proberen om te kijken of ik snel genoeg een fix krijg en of het 'naadloos' werkt. Uiteraard zal hij gewoon aangeschaft worden, echter niet door mij maar mijn baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Een illegale versie als trial gebruiken vind ik een illegaal alternatief. Dat TomTom geen trialsoftware aanbiedt, vind ik geen reden om dan maar een gekraakte versie van een torrentsite of Installous of whatever welke pauperdienst dan ook te halen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
RedHat schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 18:01:
Ik heb wel internet maar ik wil niet navigeren dmv internet (Dwz: dat de maps realtime opgehaald worden over internet). Dan heb ik liever een .map bestand met de volledige kaart.
Volgens mij ontgaat mijn post je helemaal :) Ik bedoelde niet dat de mappen door middel van internet worden geladen, ik bedoel dat de GPS fix door middel van internet sneller tot stand komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:37

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Canaria schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 18:39:
Een illegale versie als trial gebruiken vind ik een illegaal alternatief. Dat TomTom geen trialsoftware aanbiedt, vind ik geen reden om dan maar een gekraakte versie van een torrentsite of Installous of whatever welke pauperdienst dan ook te halen.
Het gaat bij dit soort dingen vaak al helemaal niet meer om of het wel of niet illegaal is (want het mag duidelijk zijn dat het even proberen ook gewoon illegaal is), maar meer om het gewetensgevoel van de gebruiker. Ik heb er persoonlijk geen moeite mee om software uit te proberen op een illegale manier, maar het zal bij mij altijd binnen redelijke tijd aangeschaft of verwijderd worden.

Ja, je kunt het ook kopen en je geld terugvragen als het niet bevalt. Maar dan moet je maar afwachten of dat je dat inderdaad terugkrijgt, bovendien moet je er dan weer achteraan gaan mailen, terwijl het verwijderen dan net zo simpel is.

Bottom line is dat de developer zijn geld krijgt als ik zijn product gebruik, en ik het verwijder als ik het het geld niet waard vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
EN-IS schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 20:59:
[...]

Volgens mij ontgaat mijn post je helemaal :) Ik bedoelde niet dat de mappen door middel van internet worden geladen, ik bedoel dat de GPS fix door middel van internet sneller tot stand komt. :)
Dan lullen we langs elkaar heen, want dat begreep ik. Ik verduidelijkte mijn post alleen dat ik wél internet heb voor de fix alleen geen on-the-fly kaarten wil downloaden :P

Maar het is gelukt. Werkt goed; en overigens de iPhone app aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
En weer een nieuw deel om verder in te gaan:
[iOS] Jailbreaken - Deel 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-05 02:20
Dicht enzo...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over warez zijn niet toegestaan. Het bespreken van alle andere aspecten van jailbreaken zijn wel toegestaan.

Let op of je post ook in dit topic thuishoort: applicaties kunnen besproken worden in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock!, mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods