[iOS] Jailbreaken - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 88.012 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-07 10:23
Mensen die het niet voor elkaar krijgen terwijl het met een andere iDevice wel werkt of denken dat ze het goed doen, probeer het op een andere PC/MAC vroeger heeft het op mijn PC niet gewerkt en op mijn laptop wel (beide Windows)

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Fire69 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:40:
Wat versta je dan niet? :?
Gewoon Greenpois0n starten, iphone/pad in dfu zetten (instructies van greenpois0n volgen) en that's it... :/
Geen idee waar te starten... maar zoals jij het laat klinken moet het wel lukken.
Maar voordat ik Greenpois0n ga starten, kan ik de iPhone/iPad updaten naar de laatste versie? Of...?
Nu volgens mij nog versie 4.0 op beide devices...

(yep, I'm green in this...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-07 10:10
hemiparo schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 08:57:
[...]

Geen idee waar te starten... maar zoals jij het laat klinken moet het wel lukken.
Maar voordat ik Greenpois0n ga starten, kan ik de iPhone/iPad updaten naar de laatste versie? Of...?
Nu volgens mij nog versie 4.0 op beide devices...

(yep, I'm green in this...)
tenzij je afhankelijk bent van een unlock, gewoon updaten naar 4.2.1 en dan greenpoisen draaien :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Verderf schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:21:
[...]

tenzij je afhankelijk bent van een unlock, gewoon updaten naar 4.2.1 en dan greenpoisen draaien :)
Toestel is officieel simlockvij gemaakt... dus nu gewoon aan mijn iTunes hangen, upgraden en draaien? Heb nu al jailbroken, moet ik nog iets toen/laten voor mijn apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
hemiparo schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:28:
[...]

Toestel is officieel simlockvij gemaakt... dus nu gewoon aan mijn iTunes hangen, upgraden en draaien? Heb nu al jailbroken, moet ik nog iets toen/laten voor mijn apps?
wat ik heb gedaan is hem geupgrade van 4.1 naar 4.2.1 en toen greenpoisen gedraait, al mijn apps enzo stonden er toen nog op (zelfs de wat minder legale, alleen werken ze niet zonder de goeie "installer")

mijn cydia apps waren wel allemaal weg.

[ Voor 4% gewijzigd door Verderf op 08-02-2011 09:31 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385294

Er is inmiddels een Windows b4 versie uit van GP, er wordt adfgeraden de b2 versie te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Anoniem: 385294 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 10:56:
Er is inmiddels een Windows b4 versie uit van GP, er wordt adfgeraden de b2 versie te gebruiken.
Dit had ik zojuist ook ontdekt, kan je gewoon de b4 over de b2 draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:20
Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:24:
[...]

Dit had ik zojuist ook ontdekt, kan je gewoon de b4 over de b2 draaien ?
Waarom zou je dat doen? Gejailbreaked is toch gejailbreaked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 13:09

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Nieuwere versie / Minder bugs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 23:51

Arfman

Drome!

Gisteravond m'n iPad gejailbreaked met Greenpois0n b2. Geen enkel probleem gehad, Cydia kwam tevoorschijn en van daaruit verder gewerkt. XBMC draait als een zonnetje en eindelijk kan ik gewoon bestanden overzetten via WiFi zonder dat ralle iTunes. Nu nog native Flash ondersteuning en ik ben 100% tevreden met de "browsing experience".

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Verderf schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:30:
[...]

wat ik heb gedaan is hem geupgrade van 4.1 naar 4.2.1 en toen greenpoisen gedraait, al mijn apps enzo stonden er toen nog op (zelfs de wat minder legale, alleen werken ze niet zonder de goeie "installer")

mijn cydia apps waren wel allemaal weg.
En wel weer terug te halen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:20
Jawel, maar als je al gejailbreaked hebt, waarom dan weer. Gelukt = gelukt, zal volgens mij een neiuwe versie nix aan veranderen.
Je jeailbreaked, je zet er geen OS of een app op. Het is iets wat je eenmalig gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 18:51
De jailbreak tool wordt ge-update, niet de jailbreak zelf ;)

Even linken naar mirror voor het geval dat men het niet kan vinden:
http://www.cmdshft.ipwn.me/mirrors/chronic_dev/

[ Voor 21% gewijzigd door EN-IS op 08-02-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg het ook met Win b4 niet voor elkaar. Heb toch het donkere vermoeden dat Apple op de 1 of andere manier de zaak heeft dichtgetimmerd. Heb m'n iPad eind december gekocht en lees op diverse fora dat meer mensen geen Gevangenisontsnapping voor elkaar kunnen krijgen met sw 4.2.1 (8C148).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xCell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-07 21:42
XcEll schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:14:
Zit nog steeds met onderstaand probleem:

AppleBCMWLAN::handleIOKitBusyWatchdogTimeout(): Error, no successful firmware download after 60000 ms!! Giving up...

3GS 16GB, iOS 4.2.1, nieuwe bootrom, Greenpo1son RC5 v2.

Iemand een idee?
3GS is eindelijk jailbroken. Met de b4 versie verliep de jailbreak zonder problemen.

if it ain't broke, break it and learn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Anoniem: 385294 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:45:
Ik krijg het ook met Win b4 niet voor elkaar. Heb toch het donkere vermoeden dat Apple op de 1 of andere manier de zaak heeft dichtgetimmerd. Heb m'n iPad eind december gekocht en lees op diverse fora dat meer mensen geen Gevangenisontsnapping voor elkaar kunnen krijgen met sw 4.2.1 (8C148).
Dit snap ik even niet...? Moet ik dus NIET upgraden of kan ik kiezen voor een lagere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-07 08:45
Je kan gewoon upgrade, Ik heb die versie iPad en het werkt gewoon

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
hemiparo schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:59:
[...]

En wel weer terug te halen...?
kwestie van opnieuw installeren :) en anders aptbackup gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 11:12

Deem

Ontcijfer mij!

Ik heb zonet mijn iPhone 4 gejailbreaked met de laatste greenpoison. Via de 'loader' heb ik Cydia download. Als ik nu op het Cydia icoon klik, dan gebeurt er niets? Doe ik iets verkeerd?

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Deem schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:08:
Ik heb zonet mijn iPhone 4 gejailbreaked met de laatste greenpoison. Via de 'loader' heb ik Cydia download. Als ik nu op het Cydia icoon klik, dan gebeurt er niets? Doe ik iets verkeerd?
Respring / Restart? Anders opnieuw installeren via Loader, heb ik ook moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-07 10:18

denivan

de enige

Alvast excuses dat ik de vraag stel, maar ik vind tegenstrijdige berichten op de verschillende fora.

Ik heb nu een iPhone 4 met 4.2.1, niet jailbroken. Welk scenario kan ik best volgen om greenpoison te gebruiken ?

- Greenpoison gewoon draaien op m'n iphone zoals hij is
- Iphone eerst clean restoren en dan pas greenpoison
- Eerst tethered JB'en met redsnow en dan pas GP erover draaien;
- ....

Ik hoop dat iemand met GP ervaring me kan aanraden wat het beste is. Liefst behoud ik zoveel mogelijk m'n huidige instellingen zonder al te veel werk om alles terug te zetten.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

EN-IS schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:14:
[...]

Respring / Restart? Anders opnieuw installeren via Loader, heb ik ook moeten doen :)
Opnieuw installen via de loader lukt niet. De loader geeft aan dat Cydia al geinstalleerd is, en ik heb geen idee hoe ik Cydia erf kan krijgen. Opniew je jailbreak uitvoeren heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Deem schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:25:
[...]

Opnieuw installen via de loader lukt niet. De loader geeft aan dat Cydia al geinstalleerd is, en ik heb geen idee hoe ik Cydia erf kan krijgen. Opniew je jailbreak uitvoeren heeft geen zin.
iphone rebooten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Meerdere malen geprobeert, maar het geeft geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
denivan schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:24:
Alvast excuses dat ik de vraag stel, maar ik vind tegenstrijdige berichten op de verschillende fora.

Ik heb nu een iPhone 4 met 4.2.1, niet jailbroken. Welk scenario kan ik best volgen om greenpoison te gebruiken ?

1 Greenpoison gewoon draaien op m'n iphone zoals hij is
2 Iphone eerst clean restoren en dan pas greenpoison
3 Eerst tethered JB'en met redsnow en dan pas GP erover draaien;
- ....

Ik hoop dat iemand met GP ervaring me kan aanraden wat het beste is. Liefst behoud ik zoveel mogelijk m'n huidige instellingen zonder al te veel werk om alles terug te zetten.
Optie 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

OK mensen, ik heb het gefixes. Ik heb eerst i-funbox geinstalleerd, De cydia.app gerenamed naar cydia.bak. Daarna opniew de loader Cydia laten downloaden en nu werkt ie. iig bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-07 21:59
Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen als ik een gejailbreakte 4.0.1 heb en wil updaten naar 4.2.1? Eerst 4.2.1 installeren via itunes en dan jailbreaken? En ben ik dan alle apps kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Brainstorm86 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:50:
Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen als ik een gejailbreakte 4.0.1 heb en wil updaten naar 4.2.1? Eerst 4.2.1 installeren via itunes en dan jailbreaken? En ben ik dan alle apps kwijt?
ik geef 1 pagina terug nog het antwoord :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-07 21:59
Ohja zie het, sorry. Maar behoud ik mijn apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Even een schaamteloze kopie van een post, gezien mijn iPad gejailbreaked is:
Het lukt me op de een of andere manier niet meer om foto's te syncen met mijn iPad. Muziek en films gaan prima.

Wanneer ik foto's wil synchroniseren, blijft hij in iTunes hangen op stap 3/3 - Foto's importeren. Het maakt niet uit of ik hem 2 uur laat staan, kleine of grote mappen wil syncen, hij wil gewoon niet verder gaan.

Iemand enig idee waar dit aan ligt? Aantal weken geleden kon ik alle foto's nog prima syncen, maar nu lukt niks meer :?
Wat ik ook probeer, foto's importeren lukt gewoon niet meer!

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granturismo5
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-03 14:03
Weet iemand toevallig een tweak waardoor je het normale apple logo weer terug krijgt als je je iphone opnieuw opstart? Ik vind het echt lelijk om dat logo van greenpoison te hebben bij het opstarten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
BlizzarD schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:33:
Even een schaamteloze kopie van een post, gezien mijn iPad gejailbreaked is:

[...]

Wat ik ook probeer, foto's importeren lukt gewoon niet meer!
De oplossing daarvoor is:
- de database (ja de iDevice maakt gebruik van een database voor foto's) is waarschijnlijk corrupt
- Deze dien je te verwijderen (of verplaatst het naar je pc/mac als backup)
- Download ifunbox
- ga naar /USER/MEDIA/PHOTODATA en verwijder de volgende 3 bestanden:
-- Photos.sqlite
-- PhotosAux.sqlite
-- com.apple.photos.caches_metadata.plist

- Herstart je iDevice, ga naar PHOTOS
- Laat je iDevice de foto database aanmaken

- Alles foto's hersteld, sync nu eens met itunes

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Heb nu 4.0.1 op mijn iPhone en 3.2.1 op mijn iPad. Kan ik nu zo via iTunes 4.2 installeren en daarna via GreenPoison opnieuw jailbreaken? Heb net een sync met mijn pc gemaakt... weet niet wat ik verder nog moet doen/laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
hemiparo schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:59:
Heb nu 4.0.1 op mijn iPhone en 3.2.1 op mijn iPad. Kan ik nu zo via iTunes 4.2 installeren en daarna via GreenPoison opnieuw jailbreaken? Heb net een sync met mijn pc gemaakt... weet niet wat ik verder nog moet doen/laten?
Als je van unlock afhankelijk bent, dan niet updaten.

- Anders, Eerst backup maken
- Shift + herstellen met itunes (download 4.2.1)
- Jailbreaken
- Backup terugzetten (itunes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
EN-IS schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 17:03:
[...]

Als je van unlock afhankelijk bent, dan niet updaten.

- Anders, Eerst backup maken
- Shift + herstellen met itunes (download 4.2.1)
- Jailbreaken
- Backup terugzetten (itunes)
Dank... en toch wat vragen:
- synchroniseren is hetzelfde als backup?
- moet ik niet eerst bijwerken of meteen kiezen voor herstellen?

EDIT: met shift + herstellen moet ik naar een bestand? Welk bestand... en waar kan ik dat vinden?

[ Voor 10% gewijzigd door hemiparo op 08-02-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

EN-IS schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:42:
[...]

De oplossing daarvoor is:
- de database (ja de iDevice maakt gebruik van een database voor foto's) is waarschijnlijk corrupt
- Deze dien je te verwijderen (of verplaatst het naar je pc/mac als backup)
- Download ifunbox
- ga naar /USER/MEDIA/PHOTODATA en verwijder de volgende 3 bestanden:
-- Photos.sqlite
-- PhotosAux.sqlite
-- com.apple.photos.caches_metadata.plist

- Herstart je iDevice, ga naar PHOTOS
- Laat je iDevice de foto database aanmaken

- Alles foto's hersteld, sync nu eens met itunes

Succes!
Helemaal top, werkt weer naar behoren! :*)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
schijnbaar gelukt! :)

[ Voor 103% gewijzigd door hemiparo op 08-02-2011 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Sinds gisteren ben ik de trotse bezitter van een iPad. Ik heb hem meteen maar met de nieuwste Greenpois0n gejailbreakt, maar nu zit ik met het volgende probleem. Vaak valt m'n WiFi-verbinding gewoon weg. Waaraan zou het kunnen liggen en zijn er memsen die hier ook last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uiteindelijk is het mij gelukt maar ik merk al dat de rompslomp na het jailbreaken niet 'my cup of tea' is. ik zet de reservekopie dan ook maar weer terug, wellicht in de toekomst nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 01:06
Rompslomp? :?
Als je de jailbreak gedaan hebt, verandert er in essentie toch niks aan je iPad. Als je er niks mee doet, merk je helemaal niet dat de JB erop staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Wel nee:
- je kan niet meer gewoon updaten zonder je jailbreak kwijt te raken
- je hebt een aparte (betaalde?) app nodig om je jailbreak apps te backuppen

Ik begrijp de keuze. Heb van 3.2 jailbreaked ook lang moeten wachten op een jailbreak van 4.2, heb een tijd zonder jailbreak geleefd en dat word je dan gewoon. Of je vind het gemis van de JB juist erg. Het hele jailbreak gedoe zit dwars op de Apple filosofie (gemakkelijk, werkt altijd, no fuss) omdat een jailbreak nu éénmaal niet zo simpel is als velen doen geloven. Tenzij toen met jailbreakme.com. Vergeet niet dat veel gebruikers geen zin hebben om zich in iets te gaan verdiepen qua "vakjargon" en procedures elke maand Apple met een update uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Phuncz schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 22:21:
Wel nee:
- je kan niet meer gewoon updaten zonder je jailbreak kwijt te raken
- je hebt een aparte (betaalde?) app nodig om je jailbreak apps te backuppen

Ik begrijp de keuze. Heb van 3.2 jailbreaked ook lang moeten wachten op een jailbreak van 4.2, heb een tijd zonder jailbreak geleefd en dat word je dan gewoon. Of je vind het gemis van de JB juist erg. Het hele jailbreak gedoe zit dwars op de Apple filosofie (gemakkelijk, werkt altijd, no fuss) omdat een jailbreak nu éénmaal niet zo simpel is als velen doen geloven. Tenzij toen met jailbreakme.com. Vergeet niet dat veel gebruikers geen zin hebben om zich in iets te gaan verdiepen qua "vakjargon" en procedures elke maand Apple met een update uitkomt.
- Inderdaad, da's juist. Maar als er geen jailbreak opstaat, zit je in dezelfde situatie. En niemand verplicht je om te updaten, meestal voegt het toch niet echt veel toe.

- Welke app heb je nodig? Ik sync gewoon met iTunes, en de apps die erop staan worden gewoon naar iTunes gesynced.

Ik begrijp niet wat er niet simpel zou zijn aan een de jailbreak. Het moeilijkste is om je iDevice in DFU te zetten...
Je hebt helemaal geen vakjargon nodig als je een simpele guide van een paar regeltjes volgt.

En zoals ik al zei, je bent niet verplicht om te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Fire69 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 22:31:
[...]
- Inderdaad, da's juist. Maar als er geen jailbreak opstaat, zit je in dezelfde situatie. En niemand verplicht je om te updaten, meestal voegt het toch niet echt veel toe.
Waarom dan jailbreaken als updates (nieuwe mogelijkheden) je niet boeit ? Misschien niet elke maand nieuwe features maar tov. iOS v1.x is er véél veranderd.
- Welke app heb je nodig? Ik sync gewoon met iTunes, en de apps die erop staan worden gewoon naar iTunes gesynced.
Je bedoelt cracked AppStore apps, ik bedoel Cydia apps.
Ik begrijp niet wat er niet simpel zou zijn aan een de jailbreak. Het moeilijkste is om je iDevice in DFU te zetten...
Je hebt helemaal geen vakjargon nodig als je een simpele guide van een paar regeltjes volgt.
Jij hebt er geen probleem mee maar wie weet wat DFU is als hij een iDevice koopt ? En als het zo simpel was, dan ging dit topic niet zo snel. Je moet inzien dat niet iedereen zo "tech savvy" als jij is. Veel mensen horen veel over "jailbreak" en willen dan ook mee op die boot, echter is het meer dan gewoon je toestel in de USB kabel proppen en een programmatje draaien. Nu is dat zo, 3 dagen geleden moest je nog 4.3b2 blobs hebben, evenals access naar die beta ipsw file, etc etc.
En zoals ik al zei, je bent niet verplicht om te updaten.
Dan verlies je veel voordelen zoals nieuwe functies, nieuwe apps, ondersteuning. Niet verplicht maar wel zwaar nadelig.

[ Voor 6% gewijzigd door Phuncz op 08-02-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Phuncz schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 23:06:
[...]

Waarom dan jailbreaken als updates (nieuwe mogelijkheden) je niet boeit ? Misschien niet elke maand nieuwe features maar tov. iOS v1.x is er véél veranderd.
Er komen genoeg nieuwe jailbreaks uit, het is niet alsof je nu hebt moeten wachten vanaf 1.x tot 4.2.1 voordat er een nieuwe jailbreak was ;)
[...]

Je bedoelt cracked AppStore apps, ik bedoel Cydia apps.
Nog geen ervaring mee zelf, maar er zal wel ergens een mogelijkheid voor een backup zijn.
[...]

Jij hebt er geen probleem mee maar wie weet wat DFU is als hij een iDevice koopt ? En als het zo simpel was, dan ging dit topic niet zo snel. Je moet inzien dat niet iedereen zo "tech savvy" als jij is. Veel mensen horen veel over "jailbreak" en willen dan ook mee op die boot, echter is het meer dan gewoon je toestel in de USB kabel proppen en een programmatje draaien. Nu is dat zo, 3 dagen geleden moest je nog 4.3b2 blobs hebben, evenals access naar die beta ipsw file, etc etc.
Ik had tot 2 maand geleden nog nooit een Apple-product van dichtbij gezien.
Je een beetje inlezen kan toch geen kwaad?
Als je iets speciaal wilt, moet je er soms wel eens wat voor over hebben.
Het is nu trouwens echt wel gewoon je usb-kabel erin proppen en een programmatje draaien :)
[...]
Dan verlies je veel voordelen zoals nieuwe functies, nieuwe apps, ondersteuning. Niet verplicht maar wel zwaar nadelig.
Da's een afweging die je maakt. Wil je de laatste versie met alle nieuwe snufjes, of kan je even zonder (meestal duurt het helemaal niet zo lang voor er een JB uitkomt) en houdt je de luxe van een toestel waar je zelf mee kan doen wat je wil ipv wat Apple je toelaat.

Maar we wijken te veel af denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:06
Maar ik begrijp de discussie wel een beetje. Met een jailbreak (die je niet kwijt wilt) zul je altijd moeten opletten bij het updaten. Nu doe je dat niet iedere dag, maar toch moet je erom denken of pas updaten als je zeker weet dat er een nieuwe jailbreak beschikbaar is. Er zijn mensen die daar tegenop zien of die niet willen wachten met updaten omdat ze graag de nieuwe features willen gebruiken.

Aan de andere kant, jailbreaken doe je met een reden. Bij mij zijn de voornaamste redenen Lockinfo en MyProfiles, maar je kunt bv ook een andere hosts file plaatsen zodat je bij het browsen de reclames kwijt bent. Of je eigen toontjes kiezen voor sms. Of de sluiterklik uitschakelen.

Ik heb overigens een spannend middagje achter de rug, bij mij kreeg ik foutcode 1013 bij het updaten naar 4.2.1 op de iPhone. iTunes wilde 'm helemaal restoren. Best, dus ik klik op ok, om er vervolgens achter te komen dat mijn backup (vlak voor het updaten nog bijgewerkt) is beveiligd met een wachtwoord dat ik niet meer weet... Oei, dan zit je wel... apps etc kun je wel opnieuw downloaden, maar al die contactpersonen... Heb uiteindelijk het wachtwoord geraden door alle combinaties van wachtwoorden die ik ooit gebruikt heb te proberen, fieuw...

Nu dus op 4.2.1. Greenpois0n en Cydia daarna zonder problemen. Er zou alleen nog een mogelijkheid moeten zijn om al je Cydia packages in 1x weer te installeren.

Find my iphone is trouwens best cool >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Gisteren mijn iPad gedaan (en geen Greenpois0n logo bij het opstarten) en vanmorgen mijn iPhone (wel met logo, waarom dit verschil?). Ik zit nu op de iPhone op iPhone3GS 4.2.1 (8C148a).

Maar... na een reboot is de loader en cydia van de iPhone verdwenen? Hoe kan dit? En kan ik ze terug halen zonder de iPhone opnieuw te jailbreaken? Op de iPad lijkt alles goed gegaan... alleen krijg ik daar weer geen logo tijdens het booten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ik heb bij mijn iPad ook geen Greenpois0n logo gekregen en bij m'n iPod touch wel. Maar ja, het is wel goed gegaan en daar gaat het om. Die Loader was gewoon geïnstalleerd en het installeren van Cydia ging ook gewoon goed.

Als die Loader is verdwenen, dan kun je hem gewoon even herstellen en het weer opnieuw proberen. Nogmaals. het JBen op een "schone" iOS is aanbevolen.

[ Voor 25% gewijzigd door syltheboy op 09-02-2011 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-07 17:17
hemiparo schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 07:31:
Gisteren mijn iPad gedaan (en geen Greenpois0n logo bij het opstarten) en vanmorgen mijn iPhone (wel met logo, waarom dit verschil?). Ik zit nu op de iPhone op iPhone3GS 4.2.1 (8C148a).

Maar... na een reboot is de loader en cydia van de iPhone verdwenen? Hoe kan dit? En kan ik ze terug halen zonder de iPhone opnieuw te jailbreaken? Op de iPad lijkt alles goed gegaan... alleen krijg ik daar weer geen logo tijdens het booten...
Volgens mij is het nu het makkelijkst als je met redsnow cydia erop zet, die heeft nml de optie om dit appart te doen. Neemt niet weg dat het vreemd is dat ze beide verdwenen zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Is dat dan te doen zonder de break opnieuw te doen, want opzich gaat het breaken opzich niet langzaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-07 17:17
hemiparo schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:41:
Is dat dan te doen zonder de break opnieuw te doen, want opzich gaat het breaken opzich niet langzaam...
Ja als je verder het idee hebt dat de JB goed is verlopen kun je rustig alleen cydia erop zetten met redsnow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
hemiparo schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 17:07:
[...]

Dank... en toch wat vragen:
- synchroniseren is hetzelfde als backup?
- moet ik niet eerst bijwerken of meteen kiezen voor herstellen?

EDIT: met shift + herstellen moet ik naar een bestand? Welk bestand... en waar kan ik dat vinden?
Er zijn genoeg handleidingen, dit is de basis, ik wil hier niet een gehele handleiding zetten.

- Updaten/herstellen wordt geadviseerd om te doen door middel van SHIFT + HERSTEL in iTunes.
- Je dient eerst de juiste firmware bestand te downloaden:
http://forum.iculture.nl/wiki/Firmware (wordt opgeslagen als .zip, verander naar .ipsw)
- In iTunes klik je op je iDevice, rechtermuisknop, kies voor BACKUP/RESERVEKOPIE
- Dan Shift + Herstel, selecteer de zojuist gedownloade firmware 4.2.1
- iPhone wordt hersteld, wanneer klaar zal iPhone herstarten, activeer in iTunes, zet nog geen backup terug
- Jailbreak met Greenpoison
- Zet pas hierna je backup terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fire69 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:48:
Rompslomp? :?
Als je de jailbreak gedaan hebt, verandert er in essentie toch niks aan je iPad. Als je er niks mee doet, merk je helemaal niet dat de JB erop staat...
Inderdaad Fire69, als je er niets mee doet dan heb je er ook geen werk aan, maar dat is nu net niet de bedoeling van een jailbreak, toch? Ik merk dat ik wel heel erg verwend ben door de prachtige software in de iTunes store, de Cydia store maakt op mij wel een heel erg rommelige indruk (ja, ik koop ook bij de Aldi en niet bij AH..) Verder vind ik de manuals en 'how to's ' absoluut te kort schieten voor (niet helemaal) dummies zoals ik. Het spelen met deze jailbreak doet me denken aan de enorme hoeveelheid tijd die ik kwijt was om m'n Archos 70 tablet enigzins nuttig te maken. Ik denk dan ook dat een dergelijke jailbreak meer voor mensen met een ICT achtergrond is dan voor de gemiddelde gebruiker. Ik heb toch wel meer respect gekregen voor het hele iPad concept van Apple, dat blijkt in de praktijk gewoon erg goed in elkaar te zitten en te werken. Alleen jammer dat Apple ook het monopolistische Microsoft gedrag vertoont zodat je op den duur toch weer de kriebels zal krijgen om te jailbreaken... ;)

• Martijn85
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-07 12:02
Gisteren gedowngrade naar 4.1 en Limer1ain jailbreak gedaan.
Nu zit heb ik het probleem dat 3G internet het niet meer doet.

Heb alle instellingen van de vodafone site (live.vodafone.nl, vodafone, vodafone) gehaald, maar hij blijft met de melding komen dat ik geen abo op het mobiele datanetwerk heb :?

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Nevermind. Het is nog vroeg en ik zat niet goed te lezen

Moest live.vodafone.com zijn :+ Werkt weer als een zonnetje :)

[ Voor 15% gewijzigd door Martijn85 op 10-02-2011 09:31 ]

• forzabesiktas
Probeer is
APN: office.vodafone.nl
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Werk perfect op mijn iPad

tikfouten? tjah..m..

• Shillen
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07 16:40
Kan iemand mij helpen ?? Vanmiddag mijn ipad gejailbreaked met redsnow. Na een tijdje zat de jailbreak erop, cydia en alles werkte. Toen wou ik een applicatie opstartem en toen liep me ipad vast... kon hem niet gewoon uit doen, dus deed ik home + uitknope harde reset, maar daar blijft die nu telkens vastlopen .... Als ik hem aan de computer sluit, gaat die automatisch aan en blijft vastlopen op apple logo... Itunes kan me ipad niet vinden

edit: in dfu mode gestart, kan hem nu via itunes weer herstellen. Hij doet het gelukkig weer :)

[ Voor 10% gewijzigd door Shillen op 10-02-2011 17:10 ]

• EN-IS
Shillen schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:57:
Kan iemand mij helpen ?? Vanmiddag mijn ipad gejailbreaked met redsnow. Na een tijdje zat de jailbreak erop, cydia en alles werkte. Toen wou ik een applicatie opstartem en toen liep me ipad vast... kon hem niet gewoon uit doen, dus deed ik home + uitknope harde reset, maar daar blijft die nu telkens vastlopen .... Als ik hem aan de computer sluit, gaat die automatisch aan en blijft vastlopen op apple logo... Itunes kan me ipad niet vinden

edit: in dfu mode gestart, kan hem nu via itunes weer herstellen. Hij doet het gelukkig weer :)
Je probleem is niet een probleem, Redsn0w ondersteunt alleen tethered op dit moment. (indien je blobs van 4.2b3 hebt, dan kun je untethered jailbreaken)

Om zulke soortgelijke "problemen" niet te hebben, kun je nu gerust jailbreaken met GreenPois0n! :)

Anoniem: 286128

Gisteren Greenpoison op mijn iPod gezet, vandaag op mijn iPad.
Loopt heerlijk allemaal hoor; niks op aan te merken allemaal!
Draait weer (vanouds) als een zonnetje.

• Fire69
Shillen schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:57:

Waarom gebruik je Redsn0w? Je moet nu Greenpois0n gebruiken, ander heb je telkens bij het herstarten hetzelfde probleem :)

Anoniem: 365096

Hallo iedereen,

Ik gebruik nu al een jaar tevreden mijn iPod Touch. Vanaf het begin al gejailbreaked. Paar maanden geleden nog een keer mijn iPod geupdate omdat hij helemaal vastliep. Maar nu zit ik met een probleem: Ik wil iets via Cydia installeren maar daarvoor moet mijn iPod geupdate worden naar 4.1 (of hoger) op dit moment heb ik 4.0 erop staan (jailbroken). Nu zit ik alleen met een vraag: ik heb geen zin om alles opnieuw te installeren (ook niet de minder legale programma's via installous). Is er een mogelijkheid om mijn iPod touch te updaten naar 4.1 of hoger zonder mijn bestanden en apps kwijt te raken. Cydia apps zelf mogen wel weg, dat is er toch maar 1.

Wie kan mij helpen!

Gegroet

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-04-2021
Fire69 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 19:17:
[...]

Waarom gebruik je Redsn0w? Je moet nu Greenpois0n gebruiken, ander heb je telkens bij het herstarten hetzelfde probleem :)
Redsn0w is handig als je Cydia app niet (lekker) loopt. En de bundle die je daarbij nodig hebt kan je dan hier vinden: http://forum.iculture.nl/wiki/Firmware.

[ Voor 9% gewijzigd door musiqman op 10-02-2011 21:52 ]

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz te koop.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:11

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Dualfoot, sync met iTunes en update. Klaar. Moeilijk? Nee, kwestie van dit topic doorlezen, het is al tientallen keren langs gekomen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Fire69
musiqman schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:51:
[...]

Redsn0w is handig als je Cydia app niet (lekker) loopt. En de bundle die je daarbij nodig hebt kan je dan hier vinden: http://forum.iculture.nl/wiki/Firmware.
Ja, dat weet ik wel. Ik vroeg me alleen af waarom hij nog een tethered JB doet met Redsn0w terwijl hij untethered kan met GreenPois0n. ;)

Mijn atv2 is eindelijk binnen.
Nu zie ik filmpjes en zo voor een untethered JB via pwnagetool.
De atv2 draait nog op 4.1.1, begrijp ik het nu goed dat ik daarmee dus untethered kan gaan? :?

[edit]
Voorbeeldje: http://iphoneblogr.com/20...n-ios-4-1-video-tutorial/

Die JB wordt gedaan met de stroom eruit. Ik veronderstel dan toch dat de JB untethered is? :?

[edit]
Hm, bljkbaar wordt 4.2.1 op de atv2 als 4.1.1 gelabeled. Geen untethered dus, dan wacht ik maar tot GP RC6 uitkomt. Hopelijk treuzelen ze niet te lang! :P

[ Voor 42% gewijzigd door Fire69 op 11-02-2011 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365096

Het is dus niet de bedoeling om het hier over warez te hebben.

[ Voor 85% gewijzigd door Hoedje op 12-02-2011 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
Het is dus toegestaan om het op GoT over warez te hebben.

[ Voor 90% gewijzigd door Hoedje op 12-02-2011 18:20 ]

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Als ik sync, zegt iTunes dat hij apps gevonden heeft op de iPad die niet in de Library zitten, en hij vraagt of hij ze moet overzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
Dan klik je op JA, dan zorgt iTunes ervoor dat je apps op je iPad of iPhone op je computer komen ;)

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 25-07 14:06

Damian

Insane Obtrusion

Hmm ik volg het niet helemaal. Heb een vers geupgrade 4.2.1 iphone 3GS. Greenpois0n gedraait, maar geen cydia in beeld. Wat nu? Ik moet iets met Redsn0w doen, maar wil het apparaat niet opnieuw installeren, zodat ik alles weer kwijt ben...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Damian schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:44:
Hmm ik volg het niet helemaal. Heb een vers geupgrade 4.2.1 iphone 3GS. Greenpois0n gedraait, maar geen cydia in beeld. Wat nu? Ik moet iets met Redsn0w doen, maar wil het apparaat niet opnieuw installeren, zodat ik alles weer kwijt ben...
Nee, er is een applicatie genaamd LOADER geinstalleerd, deze open je en kies je voor Cydia, het geeft aan of je het wil installeren en jij geeft vervolgens aan 'install'. :z

[ Voor 3% gewijzigd door EN-IS op 11-02-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 25-07 14:06

Damian

Insane Obtrusion

EN-IS schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:47:
[...]

Nee, er is een applicatie genaamd LOADER geinstalleerd, deze open je en kies je voor Cydia, het geeft aan of je het wil installeren en jij geeft vervolgens aan 'install'. :z
|:( thanx ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is dus niet de bedoeling om het hier over warez te hebben.

[ Voor 95% gewijzigd door Hoedje op 12-02-2011 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:38
Net de iPhone 3GS van mijn vader geprobeerd te jailbreaken (die van mij kon ik al eerder doen, ik heb een oudere generatie 3GS). Dat leek goed te gaan, aan het eind zag ik het Apple logo veranderen in het Greenpois0n logo. Maar... toen gebeurde er helemaal niets meer. Na heel lang gewacht te hebben vond ik het welletjes en heb ik de iPhone gereset door de home en powerknop ingedrukt te houden. De iPhone startte weer op (duurde wel heel lang), maar dit keer zonder het Greenpois0n logo. En er staat nu ook helemaal nergens een Loader icoontje op het springboard. Hoe weet ik nu of de jailbreak gelukt is? Zal ik het gewoon nog eens proberen, maar eerst doen wat hieronder staat?
EN-IS schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 11:30:
[...]

Er zijn genoeg handleidingen, dit is de basis, ik wil hier niet een gehele handleiding zetten.

- Updaten/herstellen wordt geadviseerd om te doen door middel van SHIFT + HERSTEL in iTunes.
- Je dient eerst de juiste firmware bestand te downloaden:
http://forum.iculture.nl/wiki/Firmware (wordt opgeslagen als .zip, verander naar .ipsw)
- In iTunes klik je op je iDevice, rechtermuisknop, kies voor BACKUP/RESERVEKOPIE
- Dan Shift + Herstel, selecteer de zojuist gedownloade firmware 4.2.1
- iPhone wordt hersteld, wanneer klaar zal iPhone herstarten, activeer in iTunes, zet nog geen backup terug
- Jailbreak met Greenpoison
- Zet pas hierna je backup terug
Hier heb ik ook wat vragen over, hopelijk kan iemand het me uitleggen:

* Waarom update/herstel met Shift-S en niet gewoon iTunes automagisch de nieuwste IPSW laten pakken?
* Maak je op deze manier je iPhone echt "schoon"? Zet iTunes bij het terugzetten van je backup sowieso niet ook eventuele troep die diep in je OS achtergebleven is terug?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 00:49

danplo

The Force is strong with me

Als ik mijn ipad reboot, dan kom ik weer in een iphone formaat terecht ?
Wat kan dit zijn ? Want de icoontjes staan dan ver uit elkaar en ook niet alle icoontjes zijn dan zichtbaar.
Als ik via sbsetting een respring kiest kom ik weer in het normale ipad formaat terug, maar zijn sommige icoontjes die samen in 1 map stonden weer los op het bureaublad, erg vaag allemaal en ik weet echt niet waaraan dit ligt, misschien een cydia programma die dit veroorzaakt ? Weet iemand raad.

Update:
Lockdown pro was de boosdoener.
Hiermee kan je bijvoorbeeld een paswoord op apps zetten.
Helaas werkt het niet goed op de ipad onder 4.2.1 firmware.
Als dit weer wel werkt ga ik hem zeker weer downloaden, want is een fijn progje.

[ Voor 66% gewijzigd door danplo op 11-02-2011 22:37 ]

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
posttoast schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 18:10:
Net de iPhone 3GS van mijn vader geprobeerd te jailbreaken (die van mij kon ik al eerder doen, ik heb een oudere generatie 3GS). Dat leek goed te gaan, aan het eind zag ik het Apple logo veranderen in het Greenpois0n logo. Maar... toen gebeurde er helemaal niets meer. Na heel lang gewacht te hebben vond ik het welletjes en heb ik de iPhone gereset door de home en powerknop ingedrukt te houden. De iPhone startte weer op (duurde wel heel lang), maar dit keer zonder het Greenpois0n logo. En er staat nu ook helemaal nergens een Loader icoontje op het springboard. Hoe weet ik nu of de jailbreak gelukt is? Zal ik het gewoon nog eens proberen, maar eerst doen wat hieronder staat?

[...]

Hier heb ik ook wat vragen over, hopelijk kan iemand het me uitleggen:

* Waarom update/herstel met Shift-S en niet gewoon iTunes automagisch de nieuwste IPSW laten pakken?
* Maak je op deze manier je iPhone echt "schoon"? Zet iTunes bij het terugzetten van je backup sowieso niet ook eventuele troep die diep in je OS achtergebleven is terug?
Had ik ook, eerste keer ging niet goed, tweede keer wel. Geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
hemiparo schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 18:33:
[...]

Had ik ook, eerste keer ging niet goed, tweede keer wel. Geen idee waarom.
OK, maar heb jij ook eerst een restore gedaan? En heeft dat überhaupt nut?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Is Cydia er eigenlijk ook voor de Apple TV (2G)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hibbit
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
Snap er geen drol van... M'n telefoon gaat niet meer aan na jailbreak...! Bestaan er ook iPhone virussen tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hibbit schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 00:01:
Snap er geen drol van... M'n telefoon gaat niet meer aan na jailbreak...! Bestaan er ook iPhone virussen tegenwoordig?
2 losse vragen neem ik aan?

Op het eerste; wat heb je nu precies voor je dan? Wit scherm? Helemaal donker? Heb mijn eigen telefoon en ipad gedaan daarbij ging het goed, vandaag 1 telefoon en 1 ipad gedaan waarbij scherm of compleet zwart óf wit werd (ipad). Daarna gewoon kabel eruit gehaald, MET display nog op wit / zwart (want kon niks doen), opnieuw sleep-knop ingedrukt 3 sec,+ home , home loslaten, weer een pop-up van Windows / iTunes en toen deze ze wel. Heel vreemd, want je moet je iDevice eigenlijk altijd uit hebben staan. Kan zijn dat de drivers voor je iPad nog niet volledig geinstalleerd waren / zijn en je daarom je Greenpois0n 2 keer moet doen.

Op het tweede; ja denk het wel. Maar gaan wij die ook binnenkrijgen? Denk dat je sowieso een beetje voorzichtig moet zijn met wat je allemaal binnentrekt, gezien de berichten @ webwereld, maar dat geldt ook gewoon voor een ordinaire laptop of pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Ok, ik jailbreak sinds de eerste iPhone, en sindsdien 3G en S en nu 4, voorheen kon ik niet echt een vershil merken in snelheid, behalve met winterboard en thema's, dat was wel duidelijk te merken op alle toestellen voor de 4.

Sind mijn jailbreak met 4 heb ik besloten om niet aan thema's te doen. Ik houd van tweaking, daar niet van, alleen merk ik sinds dat ik mijn 4 heb gejailbreakt, dat mijn telefoon wat stugger reageert.

Bijvoorbeeld; ik haal toestel van lock af, dan komen de icoontjes van links en rechts op mijn springboard, ik zie dat het hapert, dat heb ik ook soms met sliden en ook met e-mails bekijken.

Het vreemde hiervan is, ik heb geen winterboard geinstalleerd, ik heb alleen SBSettings en iFile uit cydia, net zoals ik ook Lockinfo heb (gekocht ja, is het absoluut waard).

De rest zijn allemaal graits apps en betaalde apps uit iTunes, vreemd genoeg had ik dit probleem niet voor het jailbreaken.

Ik denk dat ik maar binnenkort eens een fresh installatie doen en opnieuw ga jailbreaken. Toestel is ietswat tragen van geworden, het is niet echt storend maar dat het hapert, dat vind ik wel storend.

Just my 2 cents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
EN-IS schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 14:08:
Ok, ik jailbreak sinds de eerste iPhone, en sindsdien 3G en S en nu 4, voorheen kon ik niet echt een vershil merken in snelheid, behalve met winterboard en thema's, dat was wel duidelijk te merken op alle toestellen voor de 4.

Sind mijn jailbreak met 4 heb ik besloten om niet aan thema's te doen. Ik houd van tweaking, daar niet van, alleen merk ik sinds dat ik mijn 4 heb gejailbreakt, dat mijn telefoon wat stugger reageert.

Bijvoorbeeld; ik haal toestel van lock af, dan komen de icoontjes van links en rechts op mijn springboard, ik zie dat het hapert, dat heb ik ook soms met sliden en ook met e-mails bekijken.

Het vreemde hiervan is, ik heb geen winterboard geinstalleerd, ik heb alleen SBSettings en iFile uit cydia, net zoals ik ook Lockinfo heb (gekocht ja, is het absoluut waard).

De rest zijn allemaal graits apps en betaalde apps uit iTunes, vreemd genoeg had ik dit probleem niet voor het jailbreaken.

Ik denk dat ik maar binnenkort eens een fresh installatie doen en opnieuw ga jailbreaken. Toestel is ietswat tragen van geworden, het is niet echt storend maar dat het hapert, dat vind ik wel storend.

Just my 2 cents...
Heeft een fresh install überhaupt zin met iOS? Ik dacht dat er nooit echt troep achterbleef, maar dat is dus wel zo. Nogmaals mijn eerdere vraag: heeft het zin om een backup te maken, restore te doen en vervolgens die backup terug te zetten? Of krijg je alle oude troep dan weer net zo goed terug?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Er is altijd een kans dat het terugzetten van de backup je problemen ook terug brengt. Ik heb eigenlijk altijd een herstel gedaan zonder backup terug te zetten en heb hierdoor geen problemen die ik met de vorige run had, kan het dus niet bevestigen. Maar er zijn hier wel berichten geweest dat mensen dezelfde symptomen kregen na de backup terugzetten als voor de herstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Ehm, even antwoord geven op jullie beiden. Ik zet liever niet een backup terug van iTunes, ik maak door middel van iFunbox handmatige backups:
- adresboek
- sms
- kalender
- game saves

En dat zet ik ook handmatig weer terug na een een fresh install. :)
posttoast schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 14:15:
Heeft een fresh install überhaupt zin met iOS? Ik dacht dat er nooit echt troep achterbleef, maar dat is dus wel zo. Nogmaals mijn eerdere vraag: heeft het zin om een backup te maken, restore te doen en vervolgens die backup terug te zetten? Of krijg je alle oude troep dan weer net zo goed terug?
Naar mijn gevoel wel, zo was het voorheen ook, ik denk dat er altijd wel wat onnodig troep mee gaat naar een fresh install wanneer je vanuit iTunes een backup zet. Maar dan moet je echt een mierenneuker zoals mij zijn dat je dat niet wilt en alles handmatig doet.

Om antwoord te geven op je vraag, ja het heeft wel zin. Oude troep zal er altijd zijn, maar hoe belangrijk is dat voor je? Om het even te verduidelijken:
met jailbreak = altijd handmatig
geen jailbreak = altijd itunes

Dus als mijn toestel is gejailbreakt, zoals nu, dan doe ik absoluut een handmatige backup. Als mijn toestel nu niet gejailbreakt zou zijn, dan maakt het me niet uit.

[ Voor 66% gewijzigd door EN-IS op 12-02-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
EN-IS schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 14:57:
Ehm, even antwoord geven op jullie beiden. Ik zet liever niet een backup terug van iTunes, ik maak door middel van iFunbox handmatige backups:
- adresboek
- sms
- kalender
- game saves

En dat zet ik ook handmatig weer terug na een een fresh install. :)

[...]

Naar mijn gevoel wel, zo was het voorheen ook, ik denk dat er altijd wel wat onnodig troep mee gaat naar een fresh install wanneer je vanuit iTunes een backup zet. Maar dan moet je echt een mierenneuker zoals mij zijn dat je dat niet wilt en alles handmatig doet.

Om antwoord te geven op je vraag, ja het heeft wel zin. Oude troep zal er altijd zijn, maar hoe belangrijk is dat voor je? Om het even te verduidelijken:
met jailbreak = altijd handmatig
geen jailbreak = altijd itunes

Dus als mijn toestel is gejailbreakt, zoals nu, dan doe ik absoluut een handmatige backup. Als mijn toestel nu niet gejailbreakt zou zijn, dan maakt het me niet uit.
Bedankt voor die iFunbox tip, die kende ik nog niet. Ik ben zelf ook een redelijk neuroot wat betreft schone installaties, dus ik ga er eens naar kijken.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353274

Op dit moment twijfel ik er nog steeds aan of ik de jailbreak ook op mijn iPhone en iPad ga doen. Wat is jullie advies? Nu alvast jailbreaken, of wachten tot 4.3 (mogelijk maandag?) uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Anoniem: 353274 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 15:21:
Op dit moment twijfel ik er nog steeds aan of ik de jailbreak ook op mijn iPhone en iPad ga doen. Wat is jullie advies? Nu alvast jailbreaken, of wachten tot 4.3 (mogelijk maandag?) uitkomt.
Ik kan geen enkele reden bedenken waarom je zou moeten wachten.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Anoniem: 353274 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 15:21:
Ik zou gewoon nu alvast jailbreaken en voor de zekerheid met TinyUmbrella je blobs opslaan. Zo kun je later iOS 4.3 misschien makkelijker untethered jailbreaken.

Met m'n iPad zit ik trouwens met een probleem. Vaak valt de WiFi-verbinding gewoon weg. Er staan dan wel streepjes van het bereik, maar ik kom dan met geen mogelijkheid het internet op. Wel als ik via de instellingen op 'Vernieuw Lease' druk, maar soms kapt hij er na een paar minuten alweer mee. Zou het aan m'n JB kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353274

Jailbreak done hier :)

[ Voor 132% gewijzigd door Anoniem: 353274 op 12-02-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Nou, veel plezier ermee! ;) Ik heb m'n Magic Mouse hierdoor werkend gekregen op m'n iPad, maar ik heb wel het idee dat de accuduur er aardig op achteruit gaat.

Edit: Andere bluetooth-muizen werken overigens ook. M'n Logitech M555b tenminste wel. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door syltheboy op 13-02-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granturismo5
Beste forummers,

Na een probleem waarbij mijn touchscreen niet meer reageerde heb ik mijn iphone moeten herstellen en opnieuw gejailbreakt. Echter nu lukt het me niet meer om de gedownloadde ipa bestanden ( van nzb enzo) te installeren, weet iemand hoe dat komt en wat ik eventueel fout doe?

Cydia staat erop en kan ook gewoon cydia apps installeren.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Daarvoor ga je een ander forum moeten zoeken, daarmee mogen we je hier niet helpen :)

Check even de waarschuwing in het rode kadertje onderaan de pagina ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granturismo5
mijn excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Edit je de boel nog even om 't weg te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Hero Of Time schreef op zondag 13 februari 2011 @ 21:37:
Zelfs met reageren staat er bovenaan de reactieveld;
Waarschuwing: bla bla bla

Dat mensen dat niet zien :) :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hero Of Time schreef op zondag 13 februari 2011 @ 21:37:
Waarom? Je mag er toch niet op reageren, dus of het er nu staat of niet, maakt geen verschil toch? :)

Ik heb daarnet mijn atv2 moeten restoren en opnieuw JB doen.
In de Apple-soft had ik geen problemen, maar in XBMC had ik geen geluid. :?

Na de JB werkt alles weer zoals het moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:42

Nicap

Tsssk....

Ik zie mijn ipad niet meer in iTunes. Ik krijg wel de standaard usb aansluit melding, met wat ik wil doen(in windows). Maar in iTunes staat m'n ipad erniet tussen. Ik heb al gekeken of de bonjour service draait, maar die draait.
Ik heb de tethered JB gedaan een paar weken terug met redsnow en dat ging eigenlijk wel goed. Tot nu dus(hoeft daar niet aan te liggen ofcourse).
Iemand een idee hoe ik m'n ipad weer in beeld krijg?

Ik durf hem niet te rebooten, omdat ik hem dan weer aan de pc moet hangen. Of werkt de redsnow applicatie dan nog wel? omdat hij hem wel ziet onder windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Nu online

ijskonijn

Now MOVE!

Nicap schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:42:
Ik zie mijn ipad niet meer in iTunes. Ik krijg wel de standaard usb aansluit melding, met wat ik wil doen(in windows). Maar in iTunes staat m'n ipad erniet tussen. Ik heb al gekeken of de bonjour service draait, maar die draait.
Ik heb de tethered JB gedaan een paar weken terug met redsnow en dat ging eigenlijk wel goed. Tot nu dus(hoeft daar niet aan te liggen ofcourse).

Ik durf hem niet te rebooten, omdat ik hem dan weer aan de pc moet hangen. Of werkt de redsnow applicatie dan nog wel? omdat hij hem wel ziet onder windows.
Ik heb dit ook wel eens met m'n iPhone, in mijn geval is een reboot van m'n PC voldoende om het weer te laten werken. Misschien iTunes eens opnieuw installeren? Lijkt erop alsof een of andere service inderdaad niet helemaal lekker draait.

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik had gisteren hetzelfde met mijn atv2 toen ik hem wou restoren.
Een uur zitten kloten, toen heb ik mijn pc herstart en was het opgelost... 8)7

[edit]
met ^^ dus :P

[ Voor 8% gewijzigd door Fire69 op 14-02-2011 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:42

Nicap

Tsssk....

Herstart van de pc deed het hem niet. Toch maar de ipad gereboot en met redsnow opgestart. Gelukkig synct ie nu weer met de pc. pfew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
Nicap schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:42:

Heb je toevallig VMware draaien?

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nicap schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:42:
Herstart van de pc deed het hem niet. Toch maar de ipad gereboot en met redsnow opgestart. Gelukkig synct ie nu weer met de pc. pfew.
Waarom terug met redsnow opgestart? :?
Zet hem in dfu-mode en doe de jailbreak met greenpoison, dan moet je volgende keer geen schrik meer hebben om hem te herstarten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 09:24
Als ik nu mijn iPad zou willen jailbreaken, welke software is dan aan te raden? Maakt het nog uit welke jailbreak ik kies met het oog op de toekomst? Moet ik van tevoren een backup maken of vormt jailbreaken geen risico?
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over warez zijn niet toegestaan. Het bespreken van alle andere aspecten van jailbreaken zijn wel toegestaan.

Let op of je post ook in dit topic thuishoort: applicaties kunnen besproken worden in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock!, mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods