[iOS] Jailbreaken - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 87.814 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

[message=,noline]alexhooven schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:23[/message]:
[...]

had je hem al, want hij is tijdelijk uit de appstore verdwenen ivm te veel vraag :P
Ja, maar ik was zo blij dat de dumpert het eindelijk deed en nu niks meer, hebben ze de site gewoon gebanned daar in de usa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
DeX schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 11:31:
Ik loop vast.
iPhone: 3GS
Versie: 4.1
Model: MC152DN

Jailbreak: Limera1n
Unlock: ultrasn0w 1.1-1

Na een probleemloze jailbreak ben ik aan de slag gegaan met het unlocken. Hij pikt wel de Simkaart, maar kan geen verbinding maken. Er verschijnt continu "searching", later "no service" en bij carrier kan hij geen lijst vinden.

Wat heb ik gedaan om het op te lossen.
+ Verschillende fora melden dat airplane mode aan en uit zetten helpt. Bij mij is dat niet het geval.
+ Sim kaart te oud? Getest met 2 simkaarten. 1 uit 2009, en 1 uit 2005. Beide werken niet. (Telfort)
+ 3g uitzetten: Gedaan, opnieuw ultrasn0w geinstalleerd: geen effect.

Hier lees ik dingen over baseband. In hoeverre kan dat het probleem zijn?
Iemand nog raad?
Okey het heeft dus te maken met de Baseband, en deze is te unlocken via limesn0w. Maar ik heb geen idee of deze beschikbaar is en hoe ik er aan kom. Iemand?

Of weet iemand anders hoe ik de Baseband kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
Okey, lekker is dit. Ik had een succesvolle update gedaan naar 4.1. Limera1n gebruikt om de jailbreak uit te voeren, ook prima. Al mijn data en apps stonden nog op de telefoon. Op één na -> Cydia. Blijkt een veel voorkomend probleem te zijn, een vriend gaf aan dat je dan in //private/var/mobile/Library/Caches/ het bestand com.apple.mobile.installation.plist moet weggooien.

Dom schaap als ik ben gooi ik het bestand op aangeven van iemand anders ook daadwerkelijk weg. Herstart van de telefoon...geen Cydia, maar ook al mijn apps verdwenen van springboard. Herstellen van backup geprobeerd, maar geeft ook geen oplossing.

Is hier wat aan te doen? Vriend heeft uiteraard ook geen idee ("Nog nooit meegemaakt...blablabla..."), en het enige wat ik krijg is sites waar ze deze "fix" beschrijven.

Dit zuigt dus enorm. Ik had er rustig 100 apps op staan. Die nemen ook nog wel ruimte in, maarja, ze staan niet meer in het menu dus kan ik ze lastig gebruiken...

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suren01
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-05 16:13
DeX schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 21:36:
[...]

Okey het heeft dus te maken met de Baseband, en deze is te unlocken via limesn0w. Maar ik heb geen idee of deze beschikbaar is en hoe ik er aan kom. Iemand?

Weet je wat het is? Je Baseband heb je onbewust geupdate door versie 4.1

Je hebt nu dus BB 5.14.02 . Daar is nog geen unlock voor uit, maar die word volgende week (2 dagen na release van iOS 4.2) verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
http://www.redmondpie.com...agetool-4.2-how-to-guide/

iOS 4.2.1 GM on iPad and iPod touch 4G Jailbroken Using PwnageTool with Working Cydia ! [Guide]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 24-12-2024
De baseband kan ik terugschroeven met Fuzzyband, maar deze werkt niet met bootloader 6.04.

Dus.
Als ik de Bootloader kan terugzetten, kan ik fuzzyband gebruiken om de Baseband te downgraden om vervolgens mijn Telfort sim te kunnen gebruiken op een telefoon die een jaar oud is, en dus waarop ik een gratis ulock verdien te krijgen, maar omdat het een Telefoon-winkel-demo model is, is er geen "eigenaar" en willen de mensen van T-mobile me niet helpen.

Apple. Keeping it simple since Tuesday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315662

DeX schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 21:36:
[...]

limesn0w bestaat niet dus dat is alvast opgelost, en je kan je baseband tot op dit moment niet aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:05
Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 21:14:
[...]

Ja, maar ik was zo blij dat de dumpert het eindelijk deed en nu niks meer, hebben ze de site gewoon gebanned daar in de usa?
denk dat de servers die de filmpjes omzet gewoon veel te voortduren hebben.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Suren01 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 23:59:
[...]

Weet je wat het is? Je Baseband heb je onbewust geupdate door versie 4.1

Je hebt nu dus BB 5.14.02 . Daar is nog geen unlock voor uit, maar die word volgende week (2 dagen na release van iOS 4.2) verwacht :)
2 dagen na de release is gewoon een internet-gerucht, de ontwikkelaar zelf hebben al gezegd dat dit gewoon een verzonnen iets is en dat het komt als het klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suren01
Hoe dan ook. Het gaat niet lang duren na de release. 't is namelijk al af, het enige wat er nog moet gebeuren is getest worden na release van 4.2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre61
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:17
Waar kun je nu aan zien dat het jailbreaken goed is gegaan? Ik heb het dmv Cydia gedaan en alles lijkt goed te zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Andre61 schreef op zondag 21 november 2010 @ 20:35:
Waar kun je nu aan zien dat het jailbreaken goed is gegaan? Ik heb het dmv Cydia gedaan en alles lijkt goed te zijn gegaan.
goed = cydia staat er op en je kan dingen installeren
slecht = niks van het goede is er of alleen maar delen

maar je moet wel iets heel geks doen om het fout te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 315662 op 21-11-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
De voorgaande keren met jailbreaken was het zo dat we toch minimaal 2 weken moesten wachten na de release van het nieuwe iOS. Over unlock weet ik verder weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suren01
Ja maar het grote verschil met vroeger is dat nu de Jailbreak er in principe al is. :) Ze hebben met de Greenp0ison/Limera1n Exploit ALLE iDevices pwned4life gemaakt, wat dus inhoud dat we in elk geval voor iedere iOS een tethered jailbreak hebben. Dat staat vast!

Het enige wat er nu moet gebeuren is de userland exploit waardoor we ook gelijk een UNtethered JB hebben, maar dat zal niet lang op zich wachten dus verwacht die maar binnen 7 dagen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-05 12:47
Suren01 schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:29:
Ja maar het grote verschil met vroeger is dat nu de Jailbreak er in principe al is. :) Ze hebben met de Greenp0ison/Limera1n Exploit ALLE iDevices pwned4life gemaakt, wat dus inhoud dat we in elk geval voor iedere iOS een tethered jailbreak hebben. Dat staat vast!

Het enige wat er nu moet gebeuren is de userland exploit waardoor we ook gelijk een UNtethered JB hebben, maar dat zal niet lang op zich wachten dus verwacht die maar binnen 7 dagen! :)
Laten we het hopen, heb gister mijn iPhone 4 gejailbreakt.
Ik lees net dat iOS 4.2 vanavond uitkomt, dus we wachten gerust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Suren01 schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:29:

Ehm niet helemaal... Ze hebben een bootromlek gevonden voor de nieuwe devices. Maar daarnaast zijn nog 2 exploits meer nodig. Eentje is ervoor om te zorgen dat je device untethered jailbroken is, de ander zal wel zijn om code te implementeren. Ik weet in ieder geval dat ze er twee nodig hebben.
En in het geval van (ik dacht) SpiritJB, die lekken hadden ze ook al gevonden voordat 3.1.3 uitkwam. Maar daarna duurde het toch nog een behoorlijke tijd voordat ie uitkwam.

Edit: Heb even nagezocht, 3.1.3 is begin februari uitgebracht, Spirit is begin mei uitgebracht. En toen werd gezegd (voordat 3.1.3 uit was) dat ze de tool praktisch klaar hadden. Nu is dit misschien een overdreven voorbeeld, maar goed... Gaat om t idee ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Ruubster op 22-11-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-05 20:55
Weet iemand of er al een manier is om iPad 4.2 te JB'en nu dat vandaag is uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Ruubster schreef op maandag 22 november 2010 @ 18:42:
[...]

Ehm niet helemaal... Ze hebben een bootromlek gevonden voor de nieuwe devices. Maar daarnaast zijn nog 2 exploits meer nodig. Eentje is ervoor om te zorgen dat je device untethered jailbroken is, de ander zal wel zijn om code te implementeren.
Ik weet er het fijne niet van, maar zijn er meestal maar niet 2 exploits nodig voor een JB? Ik dacht een userland-exploit om in de kernel te komen en een bootrom-exploit om in de bootloader/firmware te komen.

Limera1n bijv. gebruik twee delen: Geohot's eigen bootrom exploit en c0mex's userland exploit geloof ik. Ik weet wel dat bij Limera1n en Greenpois0n de exploit van c0mex voor het untethered aspect zorgt, maar wat dan precies het verschil is tussen een untethered en tethered JB (qua exploits dan) weet ik niet...

Heb even gegoogled maar kon niet vinden wat er precies nodig was.

[ Voor 12% gewijzigd door dtech op 22-11-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dtech schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:42:
[...]

Ik weet er het fijne niet van, maar zijn er meestal maar niet 2 exploits nodig voor een JB? Ik dacht een userland-exploit om in de kernel te komen en een bootrom-exploit om in de bootloader/firmware te komen.

Limera1n bijv. gebruik twee delen: Geohot's eigen bootrom exploit en c0mex's userland exploit geloof ik. Ik weet wel dat bij Limera1n en Greenpois0n de exploit van c0mex voor het untethered aspect zorgt, maar wat dan precies het verschil is tussen een untethered en tethered JB (qua exploits dan) weet ik niet...

Heb even gegoogled maar kon niet vinden wat er precies nodig was.
er zijn inderdaad niet nog 2 exploits nodig, de bootrom exploit die in limera1n en greenpois0n is gebruikt kan nog steeds worden gebruikt maar is (ook op 4.1) tethered, met behulp van een userland-exploit van comex kon deze untethered worden gemaakt.
het is dus nu wachten op een exploit om hem untethered te maken.
ik heb al wel op twitter geruchten ontvangen dat ze een manier hebben om de A4 devices voor altijd untethered te maken, ik zal de tweet even opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 07:32
Ik heb sinds jailbreak heel af en toe wel eens spelletje gedownload om uit te testen. Aangezien een aantal ervan ik echt wel graag speel, heb ik beslist ze gewoon te kopen. Probleem is dat ik deze blijkbaar niet kan aankopen zonder ze te verwijderen. Alleen, als ik ze verwijder, dan ben ik ook alle vooruitgang kwijt niet? Is er een manier om een app officieel aan te kopen en te installeren zonder die eerst te moeten verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-04 14:07
dtech schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:53:
Weet iemand of er al een manier is om iPad 4.2 te JB'en nu dat vandaag is uitgekomen?
http://twitter.com/p0sixninja/status/6842372218421248

GreenPois0n should be updated to support 4.2.1 (tethered or semitethered) within a few days.

p0sixninja is een lid van Chronic dev welke de greenposi0n JB tool maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar wel tethered, ik heb geen zin om bij elke reboot de ipad aan de kabel te hangen.

enige indicatie voor een untethered jailbreak?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Anoniem: 315662 schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:51:
[...]

er zijn inderdaad niet nog 2 exploits nodig, de bootrom exploit die in limera1n en greenpois0n is gebruikt kan nog steeds worden gebruikt maar is (ook op 4.1) tethered, met behulp van een userland-exploit van comex kon deze untethered worden gemaakt.
het is dus nu wachten op een exploit om hem untethered te maken.
ik heb al wel op twitter geruchten ontvangen dat ze een manier hebben om de A4 devices voor altijd untethered te maken, ik zal de tweet even opzoeken.
Ik dacht toch echt ergens gelezen te hebben dat er 3 exploits nodig waren, waarvan 1 de bootromexploit... Maar goed, zolang t werkt ben ik tevreden :) Kan best zijn dat ik t fout heb!

Aha heb gevonden waar mijn fout vandaan komt: http://www.iphoneclub.nl/...ge-jailbreaks-en-unlocks/ in het stukje over userland-jailbreaks staat dat er drie exploits nodig zijn, maar dit is dus niet het geval nu er een bootrom-exploit beschikbaar is. Dit is alleen nodig voor een userland-jailbreak. Excuses voor de verwarring :+
lapino schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:31:
Ik heb sinds jailbreak heel af en toe wel eens spelletje gedownload om uit te testen. Aangezien een aantal ervan ik echt wel graag speel, heb ik beslist ze gewoon te kopen. Probleem is dat ik deze blijkbaar niet kan aankopen zonder ze te verwijderen. Alleen, als ik ze verwijder, dan ben ik ook alle vooruitgang kwijt niet? Is er een manier om een app officieel aan te kopen en te installeren zonder die eerst te moeten verwijderen?
Een paar pagina's terug in dit deel van het topic had iemand het probleem dat zijn savegames niet bewaard bleven. Daarbij is ook aangegeven waar de savegames opgeslagen worden, misschein kan je dat proberen? Gewoon even teruglezen...

[ Voor 44% gewijzigd door Ruubster op 23-11-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Laatst online: 14-05 23:26

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Niet heel verrassend maar: Jailbreak van iOS 4.2.1 met redsn0w 0.9.6b4 op een oude 3GS is succesvol :)

Fijn!

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:45
CyberSnooP schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:09:
Niet heel verrassend maar: Jailbreak van iOS 4.2.1 met redsn0w 0.9.6b4 op een oude 3GS is succesvol :)

Fijn!
Maar er is toch nog helemaal geen Cydia voor 4.2.1? Of begrijp ik het verkeerd?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 07:32
Een paar pagina's terug in dit deel van het topic had iemand het probleem dat zijn savegames niet bewaard bleven. Daarbij is ook aangegeven waar de savegames opgeslagen worden, misschein kan je dat proberen? Gewoon even teruglezen...
Welja. 4.2 is nog niet jb, dus ik kan met iphone explorer ook niet aan die files. Heb echter wel een backup van mijn apps via itunes. Mijn vraag is nu dus: als ik de (warez) app delete op ipad, en ik koop die dan, en dan sync ik met itunes, ga ik dan vooruitgang van spelletjes nog hebben of zijn die dan weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
posttoast schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:17:
[...]

Maar er is toch nog helemaal geen Cydia voor 4.2.1? Of begrijp ik het verkeerd?
Jawel, heb je bron even niet maar heb gelezen dat het Cydia team een versie voor 4.2 klaarhad en die zou releasen zodra 4.2 officieel uitkwam.

edit:

Hier bijvoorbeeld een berichtje, al is dat niet waar ik het vandaan had

[ Voor 20% gewijzigd door dtech op 23-11-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
lapino schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:13:
[...]

Welja. 4.2 is nog niet jb, dus ik kan met iphone explorer ook niet aan die files. Heb echter wel een backup van mijn apps via itunes. Mijn vraag is nu dus: als ik de (warez) app delete op ipad, en ik koop die dan, en dan sync ik met itunes, ga ik dan vooruitgang van spelletjes nog hebben of zijn die dan weg?
Dat durf ik niet te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:22

Simkin

Bzzzzz

fyi: ipad + iphone 3g zonder problemen ge-jb-ed op 4.2.1

[ Voor 6% gewijzigd door Simkin op 23-11-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:55
Met wat heb je ze gejb-ed dan?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 18:34

KneoK

Not in a million lightyears

Simkin schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 18:59:
fyi: ipad + iphone 3g zonder problemen ge-jb-ed op 4.2.1
Hoe heb je je iPad geupdate naar 4.2.1, hoe heb je gejailbreaked en werkt alles nog zoals het moet (met name Cydia) ?

Oh, en is de jailbreak untethered ?

[ Voor 6% gewijzigd door KneoK op 23-11-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
http://blog.iphone-dev.or...3/thanksgiving-with-apple

http://www.redmondpie.com...th-redsn0w-0.9.6b4-guide/
Old devices like iPhone 3GS (old bootrom), iPhone 3G and iPod touch 2G (Non-MC Model) can be jailbroken-untethered right now using this latest version of Redsn0w

[ Voor 67% gewijzigd door Agent-X op 23-11-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KneoK schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 20:03:
[...]

Hoe heb je je iPad geupdate naar 4.2.1, hoe heb je gejailbreaked en werkt alles nog zoals het moet (met name Cydia) ?

Oh, en is de jailbreak untethered ?
dit zijn gokjes want die vorige post is niet van mij, maar de vragen lijken we niet zo heel moeilijk.
1. met itunes?
2. met redsn0w?
3. tethered op ipad, untethered op iphone 3g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Anoniem: 315662 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 20:14:
[...]

dit zijn gokjes want die vorige post is niet van mij, maar de vragen lijken we niet zo heel moeilijk.
1. met itunes?
2. met redsn0w?
3. tethered op ipad, untethered op iphone 3g
Dat lijkt mij ook t meest waarschijnlijke ja :P Heb nog geen andere methodes gevonden.

Jailbreaken van iPad hier lukt niet met redsn0w, blijft hangen op 'Uploading Ramdisk'. Ben nog aan het zoeken naar een oplossing. Heb m'n iPad wel goed in DFU gezet...

Edit: Heb een Sony Vaio (slechte USB-poorten), Win 7 64bit, iTunes 10.1 zoals normaal, iPad alleen met Wifi, geen 3g.

Edit2: Thef*ck! T is me gelukt... Alleen compatibiliteitsmodus naar Win XP SP2 gezet... Dus t werkt hier ook :) Tethered, voor als mensen het nog niet snappen...

[ Voor 19% gewijzigd door Ruubster op 23-11-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre61
Mijn iphone is gejailbreakt, wat gebeurt er precies als ik itunes up date naar de nieuwste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-05 12:47
Andre61 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 20:49:
Mijn iphone is gejailbreakt, wat gebeurt er precies als ik itunes up date naar de nieuwste versie?
Als je iTunes update niet zoveel.

Wat je waarschijnlijk bedoelt is je iPhone updaten naar een nieuwe versie.

Je bent je jailbreak kwijt, sla in ieder geval je SHSH blobs op in Cydia voor een update met jailbreak(zodra die er is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre61
Rhndy schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:02:
[...]

wat je waarschijnlijk bedoelt is je iPhone updaten naar een nieuwe versie.
Dat bedoel ik inderdaad. Ben je "verplicht" om je iphone te updaten naar een nieuwe versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Heb iOS 4.2.1 via redsn0w op mn 3g. Het lijkt weer wat soepeler te lopen dan 4.1 echter krijg wel het idee dat de batterij wat sneller leeg gaat, maar dit kan ook komen omdat ik nu de battery percentage heb aangezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Andre61 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:25:
[...]

Dat bedoel ik inderdaad. Ben je "verplicht" om je iphone te updaten naar een nieuwe versie?
Natuurlijk niet. Er zijn nog zat mensen die nog met bijvoorbeeld 3.1.3 rondlopen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Of zelfs 3.1.2 :). * Hero of Time draait nog vrolijk op 3.1.2 met een tool die laat lijken dat 't 3.1.3 is, maar zit er sterk aan te denken om toch maar naar 4.2.1 te upgraden straks met pwngtool. Er zijn te veel tweaks die ik wel leuk vind die allemaal 4.0+ nodig hebben. Baal alleen dat iKeyEx er nog niet voor is en zal waarschijnlijk ook niet komen. Geen 5-row qwerty keyboard meer :(.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre61
Wat is/zijn de grootste voordelen voor een iphone gebruiker om te updaten van versie 4.1 naar 4.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suren01
Denk de Find Text on Webpages (text zoeken in Safari) en de snelheid.

Voor de rest allemaal niet zo bijzonder. AirPlay, AirPrint, Find my iPhone.... niet veel bijzonders.

Maarja, het allerbelangrijkste aan een update is er wel: Snelheid! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Ik laat mijn iPhone (3gs) ook mooi op 4.1 draaien, iPad heb ik wel geupdate :) Vind de extra opties niet echt schokkend genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Suren01 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 23:01:
Denk de Find Text on Webpages (text zoeken in Safari) en de snelheid.

Voor de rest allemaal niet zo bijzonder. AirPlay, AirPrint, Find my iPhone.... niet veel bijzonders.

Maarja, het allerbelangrijkste aan een update is er wel: Snelheid! :)
find text, airplay, find my iPhone zijn iig (nog) niet beschikbaar op de 3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
atze schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 23:28:
[...]

find text, airplay, find my iPhone zijn iig (nog) niet beschikbaar op de 3G
Wanneer je Find My Iphone activeerd via een iPad of iPhone4 kun je dat daarna gewoon gebruiken op een 3G.

Er kunnen wel maar 3 devices via een nieuwe generatie idevice geactiveerd worden dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 19:38
Is er een manier om vast te stellen of een telefoon hardware simlock heeft? Ik heb namelijk een iPhone 4 welke bij de Apple store in Parijs gekocht is. Deze heb ik via via gekocht en werd jailbroken en simlock vrij geleverd. Ik weet echter niet of simlock softwarematig verwijderd is door de vekoper, of dat deze zo verkocht is. Ik heb een aantal sites gevonden waarop staat dat de iPhone 4 simlock vrij verkocht wordt in Frankrijk, maar er zijn weer andere die dit tegenspreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

Ga ervan uit dat alle iphones bijna gelocked zijn en als dat niet zo is wel vertelt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
deavatar schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:04:
Is er een manier om vast te stellen of een telefoon hardware simlock heeft? Ik heb namelijk een iPhone 4 welke bij de Apple store in Parijs gekocht is. Deze heb ik via via gekocht en werd jailbroken en simlock vrij geleverd. Ik weet echter niet of simlock softwarematig verwijderd is door de vekoper, of dat deze zo verkocht is. Ik heb een aantal sites gevonden waarop staat dat de iPhone 4 simlock vrij verkocht wordt in Frankrijk, maar er zijn weer andere die dit tegenspreken...
Heel simpel: upgrade naar iOS4.2 en kijk of hij het nog doet? Slecht idee om dat nu te doen, maar binnenkort komt de unlock voor iOS4.2 ook uit, dus kan je het zonder risico proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:36
Even de volgende situatie, ik kan dit niet duidelijk op internet vinden. Stel ik heb een iPhone4 op 4.2.1 gejailbreakt, tethered that is. Ik heb daar Cydia op en nog andere applicaties die alleen met jailbreak werken.

Stel ik reboot de iPhone zonder pc in de buurt, dus geen mogelijkheid om de jailbreak te activeren. Wat gebeurt er nu? Start het ding zonder jailbreak op? Werken de applicaties dan nog? Werken eventueel gekraakte applicaties nog? Kan ik daarna (als ik een pc heb gevonden) opnieuw booten en dan wel de jailbreak activeren en is alles dan weer ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Je krijgt een "Connect to iTunes" scherm (recovery mode) en je kan dus niets gebruiken op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
  • Laatst online: 16-04 14:07
Petervanakelyen schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:34:
Je krijgt een "Connect to iTunes" scherm (recovery mode) en je kan dus niets gebruiken op dat moment.
Onin start gewoon op alleen de niet officiele apps werken niet.

Tenzij je (niet officiele) apps geinstalleerd hebt die in het springboard of comcenter "hooked" zijn.

SBsettings, Mobilesubstrate inc de apps die dat gebruiken en winterboard zijn hier voorbeelden van.

[ Voor 13% gewijzigd door TAMW op 24-11-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Vreemd. Zeker ten tijde van het blackra1n-tijdperk ging hij niet verder dan het recovery mode-scherm bij een tethered jailbreak. Hoe dat met limera1n zit, geen idee, maar lijkt mij dat het normaal hetzelfde is.

[ Voor 24% gewijzigd door Petervanakelyen op 24-11-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyb20
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-02-2023
Goeden

Ik heb even een vraag over het upgraden van me Iphone 4.
Ik heb gisteren tinyumbrella gedownload en geinstalleerd en geprobeerd de shsh blobs te verkrijgen, Dit is ook gelukt. Bij sommige zie ik dat er 5 blobs gevonden zijn maar mijn iphone heeft er maar 3 gevonden.

Is dit nu voldoende? en kan ik me telefoon upgraden naar IOS 4.2.(1) en dan nog even wachten op de jailbreak die voor 4.2.(1) in aantocht is?

Want in de logs van Tinyumbrella geeft die het volgende aan:
1/23/2010 19:33:08.044 CYDIA DOES NOT HAVE YOUR SHSH FOR iPhone4 4.0.2 (8A400) THERE IS NO WAY FOR YOU TO GET THEM. SORRY. YOU ARE JUST TOO LATE.
11/23/2010 19:33:31.098 This device isn’t eligible for the requested build.
11/23/2010 19:33:31.098 CYDIA DOES NOT HAVE YOUR SHSH FOR iPhone4 4.0.1 (8A306) THERE IS NO WAY FOR YOU TO GET THEM. SORRY. YOU ARE JUST TOO LATE.
11/23/2010 19:33:59.820 This device isn’t eligible for the requested build.
11/23/2010 19:33:59.850 CYDIA DOES NOT HAVE YOUR SHSH FOR iPhone4 4.0 (8A293) THERE IS NO WAY FOR YOU TO GET THEM. SORRY. YOU ARE JUST TOO LATE.
11/23/2010 19:33:59.860 Finished saving SHSHs for [iPhone] 11/23/2010 19:33:59.921 Caching shsh files…
11/23/2010 19:33:59.934 Found [3] shsh files to cache… 11/23/2010 19:33:59.964 Cached [3] shsh files

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Je hebt zo te zien de SHSH nog weten te bemachtigen voor 4.1. Meer niet. Het cijfer in blokhaken hoeft geen aantal te zijn, het kan ook een controle cijfer zijn oid. Staat dat niet in de help oid van TU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

johnnyb20 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:26:
Goeden

Ik heb even een vraag over het upgraden van me Iphone 4.
Ik heb gisteren tinyumbrella gedownload en geinstalleerd en geprobeerd de shsh blobs te verkrijgen, Dit is ook gelukt. Bij sommige zie ik dat er 5 blobs gevonden zijn maar mijn iphone heeft er maar 3 gevonden.

Is dit nu voldoende? en kan ik me telefoon upgraden naar IOS 4.2.(1) en dan nog even wachten op de jailbreak die voor 4.2.(1) in aantocht is?

Want in de logs van Tinyumbrella geeft die het volgende aan:
1/23/2010 19:33:08.044 CYDIA DOES NOT HAVE YOUR SHSH FOR iPhone4 4.0.2 (8A400) THERE IS NO WAY FOR YOU TO GET THEM. SORRY. YOU ARE JUST TOO LATE.
11/23/2010 19:33:31.098 This device isn’t eligible for the requested build.
11/23/2010 19:33:31.098 CYDIA DOES NOT HAVE YOUR SHSH FOR iPhone4 4.0.1 (8A306) THERE IS NO WAY FOR YOU TO GET THEM. SORRY. YOU ARE JUST TOO LATE.
11/23/2010 19:33:59.820 This device isn’t eligible for the requested build.
11/23/2010 19:33:59.850 CYDIA DOES NOT HAVE YOUR SHSH FOR iPhone4 4.0 (8A293) THERE IS NO WAY FOR YOU TO GET THEM. SORRY. YOU ARE JUST TOO LATE.
11/23/2010 19:33:59.860 Finished saving SHSHs for [iPhone] 11/23/2010 19:33:59.921 Caching shsh files…
11/23/2010 19:33:59.934 Found \[3] shsh files to cache… 11/23/2010 19:33:59.964 Cached \[3] shsh files

Alvast bedankt.
je telefoon upgraden naar de nieuwste versie kan altijd, maar ik snap je vraag ook niet helemaal. Wanneer is het voldoende? je hebt ze van een bepaalde versie, of je hebt ze niet
TAMW schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:05:
[...]

Onin start gewoon op alleen de niet officiele apps werken niet.

Tenzij je (niet officiele) apps geinstalleerd hebt die in het springboard of comcenter "hooked" zijn.

SBsettings, Mobilesubstrate inc de apps die dat gebruiken en winterboard zijn hier voorbeelden van.
bij een tethered jailbreak kom je gewoon vast te zitten op het recovery scherm, niets anders.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 315662 op 24-11-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:05
Hero Of Time schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:31:
Of zelfs 3.1.2 :). * Hero of Time draait nog vrolijk op 3.1.2 met een tool die laat lijken dat 't 3.1.3 is, maar zit er sterk aan te denken om toch maar naar 4.2.1 te upgraden straks met pwngtool. Er zijn te veel tweaks die ik wel leuk vind die allemaal 4.0+ nodig hebben. Baal alleen dat iKeyEx er nog niet voor is en zal waarschijnlijk ook niet komen. Geen 5-row qwerty keyboard meer :(.
3.1.3 (+spirit JB) for ever ;) voor de 3G komt toch niks meer boeiend uit.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Alekz87 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:25:
[...]

3.1.3 (+spirit JB) for ever ;) voor de 3G komt toch niks meer boeiend uit.
Blij dat ik een 3Gs heb ;). Eerst een JB uitgevoerd met BR, daarna een custom firmware geladen van 3.1.2 toen ik wilde herstellen ivm instabiliteit. Ga binnenkort eens kijken naar 4.2.1. Dankzij m'n werk kan ik nu zelf een ipsw maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Anoniem: 315662 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 19:06:

[...]

bij een tethered jailbreak kom je gewoon vast te zitten op het recovery scherm, niets anders.
Hoezo dat nu weer? Heb hier een iPad op 4.2.1, die kan ik gewoon opnieuw opstarten. Maar zodra ik gebruik wil maken van alle jailbreak-apps en weetikveel dan moet ik redsnow opstarten en aangeven dat ie tethered moet opstarten. Maar niks 'Recoveryscreen'... Dat staat ook op verschillende sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Misschien dat het veranderd is in hedendaagse jailbreaks - maar in elk geval ten tijde van blackra1n was dat niet het geval en kwam je elke keer op het recovery scherm terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyb20
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-02-2023
Mijn punt is dat als ik me telefoon nu upgrade naar de nieuwste versie ik deze straks ook kan jailbreaken.
Dus kan ik me iphone 4 nu gewoon upgraden naar versie ios 4.2, En Wanneer er een jailbreak voor ios 4.2 is kan ik die gewoon draaien met de blobs die ik opgeslagen hebt via Tinyumbrella.

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:03:
Misschien dat het veranderd is in hedendaagse jailbreaks - maar in elk geval ten tijde van blackra1n was dat niet het geval en kwam je elke keer op het recovery scherm terecht.
Komt door de bootrom exploit die ze hebben. Hierdoor ben je pwnd4life, maar zit je met een tethered JB omdat ze toch voor elkaar hebben gekregen het booten normaal te maken. De userland exploit is nodig om de boot succesvol te maken ipv half.

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hero Of Time schreef op woensdag 24 november 2010 @ 23:14:
[...]

Komt door de bootrom exploit die ze hebben. Hierdoor ben je pwnd4life, maar zit je met een tethered JB omdat ze toch voor elkaar hebben gekregen het booten normaal te maken. De userland exploit is nodig om de boot succesvol te maken ipv half.
Dat pwnd4life, houdt dat ook in dat wanneer je hem restored hebt en terug stuurt naar apple voor garantie zij dit kunnen zien?

Ik heb met mijn 3g (JB met redsnow op 4.2.1) trouwens heel vaak dat hij een soort van vast loopt wanneer ik naar de wifi instellingen ga. Dan freezed alles en kom ik terug bij het slide to unlock scherm. Alle apps zijn dan afgesloten. Nog geen rare dingen geinstalleerd(als winterboard en sbsettings), alleen normale apps.

I, for one, like Roman numerals

Anoniem: 307805

(Iphone 3gs)
De 1 geeft aan dat hij IOS 4.2.1 wel heeft gejailbreaked de ander niet en zegt te wachten dat deze te jailbreaken is maar dat dit nog niet uit is. De vraag: Is het nu wel of niet mogelijk en met welke tool is dat dan het makkelijkst?

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
deavatar schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:04:
Indien de telefoon via een softwarematige manier is geunlocked, zou je deze software dus kunnen verwijderen. Ik weet even niet uit het hoofd hoe deze ook al weer heette.. Maar dat zal je vast zo vinden op het net.

Het is iig een source die je in Cydia toevoegt en daarvan uit de software installeert, deze zal je dus opdezelfde manier kunnen verwijderen om later weer te kunnen installeren?

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Anoniem: 307805 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 08:58:
(Iphone 3gs)
De 1 geeft aan dat hij IOS 4.2.1 wel heeft gejailbreaked de ander niet en zegt te wachten dat deze te jailbreaken is maar dat dit nog niet uit is. De vraag: Is het nu wel of niet mogelijk en met welke tool is dat dan het makkelijkst?
Ik heb gisteren mijn 3GS naar de nieuwste iOS versie geupdate en daarna zonder problemen met de nieuwste Redsnow gejailbraked. Ja het is mogelijk, Redsnow is het makkelijkst.

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ramquin schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:02:
[...]

Ik heb gisteren mijn 3GS naar de nieuwste iOS versie geupdate en daarna zonder problemen met de nieuwste Redsnow gejailbraked. Ja het is mogelijk, Redsnow is het makkelijkst.
Is het nu ook mogelijk om het toestel simlock vrij te maken?

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb nu een 3G met iOS 3.0 erop. Nu heb ik geprobeerd via tinyumbrella de SHSHs op te slaan zodat ik eventueel nog terug kan naar 3.0 als 4.2 me niet bevalt qua snelheid/accu/etc. Het gekke is alleen dat hij alleen komt met de SHSHs van 4.0 en hoger. Is er een methode om alsnog de SHSH ook voor 3.0 van mn telefoon af te halen?

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:14
beyazz06 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:14:
Is het nu ook mogelijk om het toestel simlock vrij te maken?
Vragen over unlock zijn niet toegestaan, mits netjes gehouden, het is NOG niet mogelijk om te unlocken:
http://www.iphoneclub.nl/...of-voor-zondag-jailbreak/

• deavatar
  • Laatst online: 03-02 19:38
beyazz06 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:56:
[...]

Indien de telefoon via een softwarematige manier is geunlocked, zou je deze software dus kunnen verwijderen. Ik weet even niet uit het hoofd hoe deze ook al weer heette.. Maar dat zal je vast zo vinden op het net.

Het is iig een source die je in Cydia toevoegt en daarvan uit de software installeert, deze zal je dus opdezelfde manier kunnen verwijderen om later weer te kunnen installeren?
Interesting :) Ik neem aan dat je Ultrasn0w bedoelt. Deze is niet geinstalleerd.

Nu is de vraag of er nog andere (niet-Cydia) apps zijn waarmee een iphone 4 met ios 4.0.1 simlockvrij gemaakt kan worden :)

• EN-IS
deavatar schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:53:
Interesting :) Ik neem aan dat je Ultrasn0w bedoelt. Deze is niet geinstalleerd.

Nu is de vraag of er nog andere (niet-Cydia) apps zijn waarmee een iphone 4 met ios 4.0.1 simlockvrij gemaakt kan worden :)
Nee...

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
redsn0w heeft al een jailbreak voor de 4.2.1 of zie ik dat nu mis?

• Suren01
Jep, untethered voor de iPod Touch 2G, iPhone 3G, iPhone 3GS Oude Bootrom, tethered voor de iPhone 3GS (nieuwe bootrom) iPhone4/iPod Touch 3/4G/iPad

[ Voor 6% gewijzigd door Suren01 op 25-11-2010 18:40 ]

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Is 4.2 nou te jailbreaken, wil dat echt zeker weten voordat ik naar 4.2 ga...

• Petervanakelyen
Hij is sowieso te jailbreaken, maar het hangt van je type iPod/iPhone af of hij tethered is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Ik heb mijn iPod Touch 4G gejailbreaked mbv. Limera1n. Mooie nieuwe functies.
Wel hier en daar reclame, zoals in de settings van SBSettings en Finder Mobile. Ik dacht dat alle niet-officiële apps vrije software zijn, maar dat valt toch tegen. Is er risico dat er kwaadaardige apps tussen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Uiteraard is dat risico er, maar ik ben er tot nu toe (naar mijn weten) nog geen last mee gehad. De reclame kan je overigens uitschakelen, kijk even in het Cydia-applicaties topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 14-05 10:12
even een vraagje, ik heb nog niet zoveel ervaring met jailbreaken. Ik heb sinds een maand of twee de iphone 4, en heb ios 4.1 gejaibreakt zodra dat mogelijk was. inmiddels heb ik aardig wat apps via Cydia geinstalleerd, ook enkele gekochte apps. als ik nu upgrade naar ios 4.2, en deze jaibreak, werken dan al deze apps gewoon nog? of zijn herinstallaties vereist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Niet online
Iemand een idee hoe ik aan de SHSHs kom van mijn 3G met iOS 3.0 erop? Tinyumbrella vindt alleen SHSHs van 4.0 en hoger en Cydia blijft helaas crashen ondanks t leeggooien van de cache...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:01

iMars

Full time prutser

Paar dagen geleden mijn iPhone 16GB 3G geupgrade van 4.1 naar 4.2.1 dmv Redsnow op en Mac.
Werkt als een tiet trein. Ging allemaal heel soepeltjes! Mijn bug/probleem dat ik hem gemiddeld 1x per dag moest reboot-en omdat anders de 'settings' iedere keer crashte.

Nu heb ik dat niet meer, plus mijn gevoel zegt dat de accu het langer volhoud. Het oogt ook wat soepeler. Al met al ben ik zeer in mijn nopjes met deze update!

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Byte_Me schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:39:
even een vraagje, ik heb nog niet zoveel ervaring met jailbreaken. Ik heb sinds een maand of twee de iphone 4, en heb ios 4.1 gejaibreakt zodra dat mogelijk was. inmiddels heb ik aardig wat apps via Cydia geinstalleerd, ook enkele gekochte apps. als ik nu upgrade naar ios 4.2, en deze jaibreak, werken dan al deze apps gewoon nog? of zijn herinstallaties vereist?
Je zal alle applicaties moeten herinstalleren, maar je kan wel AptBackup gebruiken om het wat gemakkelijker te maken. Gekochte applicaties kan je overigens sowieso terug installeren door in te loggen met je account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-01 22:34
begrijp ik dus goed dat er voor de ipod4 (iOS 4.2) alleen nog tethered jailbreaks zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pimjai schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:47:
begrijp ik dus goed dat er voor de ipod4 (iOS 4.2) alleen nog tethered jailbreaks zijn?
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Maakt het wat uit of je GreenPois0n of Limera1n gebruikt voor de jailbreakt? Ik heb Limera gebruikt, ging goed.

Kun je door bepaalde applicaties die je na een jailbreak installeert een battery-drain krijgen? Vandaag had ik mijn batterij met een paar uurtjes WiFi-gebruik zomaar leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als je backgrounder gebruikt en hiermee veel programma's in multitask hebt staan wel, maar de jailbreak zelf maakt de batterij niet sneller leeg.
Ik doe met mijn gejailbreakte iPad gemiddeld meer dan 10 uur met de battery.

GreenPois0n of Limera1n maakt niet echt uit ik heb het met Limera1n gedaan en werkt zeer goed en de Ipad is net zo stabiel als zonder jailbreak.

[ Voor 24% gewijzigd door Happy2000 op 26-11-2010 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Laatst online: 00:32

J.apiooo

FWN

Net ook mijn iPhone 3G vernieuwd naar iOS 4.2.1 en van een jailbreak voorzien.

3G is veel sneller t.o.v. 4.1. Merkbare verbetering.

Cydia werkt ook, Installous idem dito. Echter, Backgrounder (svn.r558-1)krijg ik niet geinstalleerd (en ik wil graag multitasken met de 3G, werkte onder iOS 4.1 ook).

Iemand een tip? Of moet Backgrounder nog worden vernieuwd zodat het ook onder iOS 4.2.1 gaat werken?

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295111

Ik heb mijn ipad nu gejailbreakt met Redsn0w en ben heel erg blij :)
Eindelijk de screenlockbutton weer normaal dmv NoMute for ipad.
En ik had ook al zo'n hekel aan dat slide to unlock, echt irritant vond ik dat.
Maar daar is ook een oplossing voor: VUunlock, je ipad meteen aanzetten en unlocken met de volume knoppen, echt supersnel gaat dat.
Edit:Helaas werkt VUunlock niet helemaal vlekkeloos, als je ipad een paar minuten uit is dan gaat hij niet meer aan met de volumeknoppen.

Switchermod is ook een aanrader, daarmee krijg in in de taskswitcher alle apps te zien, dus ook de active, met meteen een minnetje erbij zodat je ze makkelijk kan afsluiten, scheelt ook weer tijd.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 295111 op 27-11-2010 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
J.apiooo schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 23:25:
Net ook mijn iPhone 3G vernieuwd naar iOS 4.2.1 en van een jailbreak voorzien.

3G is veel sneller t.o.v. 4.1. Merkbare verbetering.

Cydia werkt ook, Installous idem dito. Echter, Backgrounder (svn.r558-1)krijg ik niet geinstalleerd (en ik wil graag multitasken met de 3G, werkte onder iOS 4.1 ook).

Iemand een tip? Of moet Backgrounder nog worden vernieuwd zodat het ook onder iOS 4.2.1 gaat werken?
Als je met redsn0w hebt gejailbreakt, had je een optie gehad om multitasking aan te zetten. Maar het gaat nu ook nog steeds zonder een extra Cydia-applicatie hoor, er is ergens een plist die je kan editten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:36
Anoniem: 295111 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 00:00:
Switchermod is ook een aanrader, daarmee krijg in in de taskswitcher alle apps te zien, dus ook de active, met meteen een minnetje erbij zodat je ze makkelijk kan afsluiten, scheelt ook weer tijd.
Held! Dit is een hele goede tip. Ik heb me zolang ik de iPhone heb al afgevraagd of al die taken in de switcher nu echt op de achtergrond draaien. Sommigen staan er namelijk meteen na het booten al in. Nu heb ik die verborgen en kan ik veel sneller overbodige rommel sluiten.

Weet iemand of er ook iets bestaat als anti-backgrounder? Er zijn toch wel een aantal apps die de neiging hebben in de achtergrond te blijven draaien terwijl dat misschien niet nodig is. Bestaat er iets waarbij je per app kunt instellen of hijnaar de achtergrond moet of wordt afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Apps vragen en discussie graag in het apps topic. Houd het hier even op enkel het JB onderwerp.

Ik hoop dat PwageTool snel een update krijgt om te werken met 4.2.1, want met de officiële release werkt 't niet. Ik zou dan een patch moeten uitvoeren oid waardoor 't er mee werkt (patch kan weer van derde partij zijn, niet verder in gekeken) en zie dat 't allemaal over iPads gaat en de GM firmware (niet meer van toepassing met de final). Afwachten dus maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:04
Edit: vraag verwijderd. Na downgrade van 4.2 op mijn ipad naar 3.2.2 met limera gejailbreaked. Ik heb wel een vraagje ivm de officiële stores van Apple. Kan ik daar nog zonder problemen aankopen doen en die ook gebruiken op mijn Ipad (ik heb immers een iphone die niet gejailbreaked werd). Mag ik bovendien tijdens het synchroniseren mijn oude gegevens op de gejailbreakte ipad plaatsen via herstellen of wordt de firmware dan ook aangepast?

Alvast bedankt.

[ Voor 75% gewijzigd door Ekfad op 28-11-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Ekfad schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:20:
Ik had vrijdag een ipad gekocht en onmiddellijk geupdate naar 4.2, nu net terug gedowngrade via tiny umbrella naar 3.2.2 (en erg blij dat dit nog werkte! :) ), ik vraag mij nu echter af welke manier van downgraden het veiligste/makkelijkste is? Er zijn er immer redelijk wat en jailbreakme zegt dat mijn versie te oud is om het via die website te doen.
Ehh je hebt toch al gedowngrade? Of bedoel je jailbreaken?

En lees het topic maar eens door: deze vraag is al 101x beantwoordt.

En jailbreakme.com bedoelt eigenlijk dat het enkel 4.0.0, 4.0.1 en 3.2.1 kan jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
dtech schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:33:
[...]

Ehh je hebt toch al gedowngrade? Of bedoel je jailbreaken?

En lees het topic maar eens door: deze vraag is al 101x beantwoordt.

En jailbreakme.com bedoelt eigenlijk dat het enkel 4.0.0, 4.0.1 en 3.2.1 kan jailbreaken.
Gedowngrade en gejailbreaked ondertussen. Was inderdaad iets te voorbarig met mijn vraag (zal de opwinding zijn omdat ik eerst had gelezen dat een downgrade vanaf 4.2 niet kon). Heb ondertussen mijn post hierboven aangepast en enkele andere vragen gesteld :). alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Ekfad schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:20:
Ik heb wel een vraagje ivm de officiële stores van Apple. Kan ik daar nog zonder problemen aankopen doen en die ook gebruiken op mijn Ipad (ik heb immers een iphone die niet gejailbreaked werd).
Ook al 1001x beantwoord hier.
Mag ik bovendien tijdens het synchroniseren mijn oude gegevens op de gejailbreakte ipad plaatsen via herstellen of wordt de firmware dan ook aangepast?
Waarom zou 't niet mogen? Weet je überhaupt het verschil tussen herstellen en updaten? In beide gevallen krijg je een firmware erop, hetzij de laatste of degene die je nu hebt, afhankelijk van de beschikbaarheid.

Lees je eigenlijk wel dingen? Het ziet er niet naar uit namelijk, want de omschrijving in iTunes is duidelijk zat en dit topic staat ook vol met antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Hero Of Time schreef op zondag 28 november 2010 @ 12:47:
[...]

Ook al 1001x beantwoord hier.

[...]

Waarom zou 't niet mogen? Weet je überhaupt het verschil tussen herstellen en updaten? In beide gevallen krijg je een firmware erop, hetzij de laatste of degene die je nu hebt, afhankelijk van de beschikbaarheid.

Lees je eigenlijk wel dingen? Het ziet er niet naar uit namelijk, want de omschrijving in iTunes is duidelijk zat en dit topic staat ook vol met antwoorden.
Als men zo vriendelijk is als jij hier ben ik inderdaad niet geneigd de zaken te lezen...

De reden waarom ik de vraag stelde is omdat mijn ipad tijdens het synchroniseren de vraag stelt om de ipad in te stellen als nieuwe ipad of een back up van mijn vorige instellingen (onder firmware 4.2) te herstellen. Ondanks jouw brute antwoord is het voor mij nog steeds niet duidelijk of dit laatste kan als je gedowngrade heb naar een oudere firmware...

Ik ben even weggeweest van GOT maar moet toegeven dat de sfeer er duidelijk niet vriendelijker op geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Oh, die vraag. Dat is wat anders dan 'Herstellen' waar ik aan dacht dat je 't over had. Het is namelijk ook een aparte knop in iTunes en dat geeft je weer een schone iPad mocht de boel in de soep zijn gelopen. Je kan dat altijd proberen, als 't niet lukt merk je 't gauw genoeg, toch? Ik denk wel dat 't lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
tweakers,

ik heb zojuist een ipad gekregen, die natuurlijk direct gejailbreaked moet worden :), al is het maar of zelf te bepalen waar ik fot's en films opzet. Maar nu de vraag ik heb het gejailbreaked met Limera1n, alle aanwijzingen gevolgd en alles gebeurt zoals beschreven op pagina 1, maar ik kan niets installeren, steeds een rare foutmelding, weet iemand toevallig wat dat kan zijn?. Mijn firmware is 3.3.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Dat is een bekende foutmelding :P

Je zou iig kunnen upgraden naar 4.2.1 en kijken of de foutmelding er weer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
die heb ik gedownload, maar die kan ik niet selecteren, ook zoals beschreven, snap er weinig van.

Damn voor niets 4.2 gedownload, had beter eerst ff kunnen zoeken op die foutcode, jammer. Maar probleem is verholpen

[ Voor 38% gewijzigd door Jeroen10 op 30-11-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Laatst online: 00:32

J.apiooo

FWN

PhilipsFan schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 01:14:
[...]

Held! Dit is een hele goede tip. Ik heb me zolang ik de iPhone heb al afgevraagd of al die taken in de switcher nu echt op de achtergrond draaien. Sommigen staan er namelijk meteen na het booten al in. Nu heb ik die verborgen en kan ik veel sneller overbodige rommel sluiten.

Weet iemand of er ook iets bestaat als anti-backgrounder? Er zijn toch wel een aantal apps die de neiging hebben in de achtergrond te blijven draaien terwijl dat misschien niet nodig is. Bestaat er iets waarbij je per app kunt instellen of hijnaar de achtergrond moet of wordt afgesloten?
Inderdaad, Switchermod is echt een aanrader!! Je ziet echt mooi welke apps zijn 'stopgezet' en welke nog actief zijn. Dat de 'minnetjes' er ook al staan om apps definitief te sluiten is helemaal handig :)

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Voor de mensen die PwnAgeTool gebruiken en een aantal extra's ;) willen integreren, DM me effe, het is me eindelijk gelukt om het voor elkaar te krijgen.
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over warez zijn niet toegestaan. Het bespreken van alle andere aspecten van jailbreaken zijn wel toegestaan.

Let op of je post ook in dit topic thuishoort: applicaties kunnen besproken worden in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock!, mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods