[iOS] Jailbreaken - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 88.043 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 08:41
Zo, net mijn old bootrom 3GS geupdate naar 4.2.1 vanaf 4.0.1.

Eerst nog zitten prutsen met PwnageTool maar hij wilde de file in DFU niet patchen. Uiteindelijk gewoon de stock 4.2.1 van Apple erop gezet, heb namelijk geen oude baseband nodig (na 1 jaar t-mobile gewoon een officiele unlock bij Apple laten registreren).

Redsn0w werkte goed, dus nu een untethered 4.2.1 JB. Meteen een commcenter patch gedaan zodat ik weer netjes internet kan Tetheren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Mijn iPhone (3GS) draait op dit moment op 4.0.1 (8A306) en is voorzien van jailbreak.
Helaas beginnen steeds meer apps te roepen dat ik 4.1 nodig heb...

Nu 'moet' ik dus updaten maar wil mijn jailbreak wel graag behouden. En als het even kan ook al mijn instellingen. Destijds jailbreaken was voor een leek als ik geen probleem via jailbreakme.com maar nu heb ik denk ik toch wel iets meer advies nodig. Welke stappen moet ik doen/laten? Neem aan dat updaten via iTunes in ieder geval geen optie is...?

Aanvulling: Bedenk me met dat mijn iPad ook geupdate moet worden... dus hiervoor dezelfde vraag :)

[ Voor 9% gewijzigd door hemiparo op 01-12-2010 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
@hemiparo, ik raad je aan om de TS te lezen, evenals de rest van dit topic. Zo heel veel is het niet. Dat zal je vragen beantwoorden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik gebruik ondertussen mijn iPhone 4 (4.1) en unlock 01.59.00 met veel plezier. Ik heb me daarna ook niet meer bezig gehouden met ontwikkelingen op dit gebied. Nu wil een vriend van mij een iPhone 4 laten komen vanuit de USA. Wordt die tegenwoordig direct geleverd met 4.2? En is voor die firmware al een unlock beschikbaar? En ik geloof alleen een tethered jailbreak. Bedankt.

Groetjes.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Op dit moment is er voor iOS4.2 (en bijhorende baseband) nog geen unlock beschikbaar. Jailbreak is inderdaad tethered. In beiden zal wel verandering komen, maar op dit moment nog even niet.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Hero Of Time schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:16:
@hemiparo, ik raad je aan om de TS te lezen, evenals de rest van dit topic. Zo heel veel is het niet. Dat zal je vragen beantwoorden.
Kan me best voorstellen dat je dat denkt maar... voor mij dus niet. Ik snap het gewoon niet zo goed. Kan ik ook niks aan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is het verschil tussen een tethered jailbreak en een untethered jailbreak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-08 16:39
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:45:
untethered betekent dat je geen redsn0w oid nodig hebt om je iphone in normale modus optestarten
tethered heeft in tegendeel redsn0w oid nodig om in normale modus optestarten.

Dus untethered is de fijne jailbreak en tethered is de "fail" jailbreak

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:45:
Bij een untethered jailbreak blijft de jailbreak behouden na het opnieuw opstarten van je iApparaat. Bij een tethered jailbreak moet je altijd via redsn0w booten om jailbroken te zijn. Dit staat volgens mij ook gewoon in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tarlitz schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:55:
[...]

Bij een untethered jailbreak blijft de jailbreak behouden na het opnieuw opstarten van je iApparaat. Bij een tethered jailbreak moet je altijd via redsn0w booten om jailbroken te zijn. Dit staat volgens mij ook gewoon in de TS.
thanks ik kon het niet uit de TS halen. Ik heb nu dus een unthetered jailbreak voor mijn iphone4 ios 4.1
is er al untethered jailbreak beschikbaar voor 4.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Man, de iPad JB voor 4.2 duurt echt lang :( Ik wil native folders en multitasking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:29
J.apiooo schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 23:25:
Net ook mijn iPhone 3G vernieuwd naar iOS 4.2.1 en van een jailbreak voorzien.

3G is veel sneller t.o.v. 4.1. Merkbare verbetering.

Cydia werkt ook, Installous idem dito. Echter, Backgrounder (svn.r558-1)krijg ik niet geinstalleerd (en ik wil graag multitasken met de 3G, werkte onder iOS 4.1 ook).

Iemand een tip? Of moet Backgrounder nog worden vernieuwd zodat het ook onder iOS 4.2.1 gaat werken?
Mmm ik probeerde dit gisteren ook maar faalde hem helemaal met redsn0w naar (4.2.1 jailbrreak) hij vondt de provider niet (unlock geprobeerd ook niks) bleef maar zoeken :( toen maar even terug gezet naar 4.1 zonder jailbreak. Ook een iphone 3g.

Je hebt die unlock gebruikt?? En heb je de baseband geupdate of niet??
Gewoon clean install 4.2.1 en dan redsn0w toch...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:04:
[...]

thanks ik kon het niet uit de TS halen. Ik heb nu dus een unthetered jailbreak voor mijn iphone4 ios 4.1
is er al untethered jailbreak beschikbaar voor 4.2?
jammer genoeg nog niet maar ik denk binnenkort wel :D

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dtech schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:24:
Man, de iPad JB voor 4.2 duurt echt lang :( Ik wil native folders en multitasking!
:*) ah mooi, ik wilde net een vraag stellen over de laatste update en de bijbehorende jb mogelijkheden maar jouw reactie beantwoord al mijn vraag waardoor ik gewoon bij mijn huidig en prima functionerend OS blijf. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 19:56
dtech schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:24:
Daar zit ik ook op te wachten :(
iPhone 3G en 4 ! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
EN-IS schreef op donderdag 02 december 2010 @ 18:07:
Daar zit ik ook op te wachten :(
iPhone 3G en 4 ! :'(
Voor de 3G is het toch al mogelijk! Zonder enig probleem :Y

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
funske schreef op donderdag 02 december 2010 @ 18:27:
[...]

Voor de 3G is het toch al mogelijk! Zonder enig probleem :Y
Klopt, realiseerde ik me ook pas nadat ik het had gepost. Ik zit vooral te wachten op jailbreak van 4.2 (iPhone 4), heb de 4 nog maar een paar dagen, maar ligt nog steeds in de doos, zonder jailbreak vind ik de iphone niets aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craztas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-09 17:57
Ik probeer een iPod Touch 2/3G te jailbreaken, alleen lukt dat niet. Ik heb geprobeerd om het op 3.1.3 te jailbreaken(deze software stond er nog op), ben naar jailbreakme.com gegaan, starte opnieuw op, maar geen Cydia. Ik heb het via LimeRa1n geprobeerd, hetzelfde probleem. LimeRa1n icoon kwam niet tevoorschijn op de iPod zelf.

Dus geüpdatet naar 4.2, via Redsn0w geprobeerd (2G methode met iPod2,1_4.2.1_8C148_Restore), vraagt hij of ik een MC model heb, ja dat heb ik, dus lukt dat niet. Nu probeer ik de 3G methode, heb iPod3,1_4.2.1_8C148_Restore gedownload, druk ik SHIFT + herstellen, geeft iTunes aan dat de software niet compatibel is. Terwijl het dus volgens de vorige methode een 3G is.
Wat doe ik fout? of is het gewoon niet mogelijk met een MC model?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Downgrade naar iOS4.1 en gebruik greenpois0n om te jailbreaken. Deze werkt prima op een iPod Touch 2G MC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craztas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-09 17:57
Oke bedankt! Ik ga het even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Cydia humor. Er is een nieuwe build van Cydia die als 'essential' wordt aangegeven. Punt is alleen dat ik 'm niet kan updaten omdat ik nog op 3.1.2 draai en Cydia minimaal firmware 4.0 vereist. Kijk ik bij de omschrijving van Cydia, staat er dit:
Packages for the wrong Apple firmware version aren't even displayed in the interface
Dit is grappig, want ik zie praktisch alles wat voor firmware 4.0+ beschikbaar is en niet werkt op 3.1.2. Ook bij de omschrijving van zulke packages staat dan domweg "compatible with your OS", maar als ik 'm wil installeren, zeurt-ie om firmware 4.0. Zou dat nu eindelijk zijn opgelost? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 09:16

MAZZA

Barbie is er weer!

Pfff, frustrerend...

Ik probeer (voor het eerst) mijn iPhone 4 met firmware 4.2.1 te jailbreaken met redsn0w 0.9.6b5. Als ik hem in DFU mode probeer te krijgen lijkt dat goed te gaan (Apple logo --> beeld gaat op zwart). Redsn0w zegt dan exploiting with Limera1n. Maar de iPhone start gewoon verder op (Apple logo komt in beeld en hij start gewoon op zoals altijd).

Faal ik nu gewoon om hem correct in DFU mode te krijgen of is er wat anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
MAZZA schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:40:
Pfff, frustrerend...

Ik probeer (voor het eerst) mijn iPhone 4 met firmware 4.2.1 te jailbreaken met redsn0w 0.9.6b5. Als ik hem in DFU mode probeer te krijgen lijkt dat goed te gaan (Apple logo --> beeld gaat op zwart). Redsn0w zegt dan exploiting with Limera1n. Maar de iPhone start gewoon verder op (Apple logo komt in beeld en hij start gewoon op zoals altijd).

Faal ik nu gewoon om hem correct in DFU mode te krijgen of is er wat anders aan de hand?
Druk is op just boot tethered now en kijk watie doet ;(

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 09:16

MAZZA

Barbie is er weer!

fatihbatur schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:44:
[...]

Druk is op just boot tethered now en kijk watie doet ;(
Zonder dat Cydia er al op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:48

BPP

Ik heb een vraag. Ik heb vandaag een goedkope Ipod Touch 1g op de kop weten te tikken. Maar nu is er een spel die alleen geschikt is voor iOs4. Kan ik dit met een jailbreak omzeilen, aangezien de 1G niet meer te updaten is naar ioS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
BPP schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:45:
Ik heb een vraag. Ik heb vandaag een goedkope Ipod Touch 1g op de kop weten te tikken. Maar nu is er een spel die alleen geschikt is voor iOs4. Kan ik dit met een jailbreak omzeilen, aangezien de 1G niet meer te updaten is naar ioS4.
In Cydia (bigboss repo) is er een tweak, die iets aanpast, waardoor het lijkt alsof je fw 4 hebt. Weet helaas niet hoe het heet alleen het advies is om deze tweak niet te gebruiken, ik heb van meerdere mensen op GOT gehoord dat dit voor problemen zegt, toestel crasht en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
MAZZA schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:52:
[...]

Zonder dat Cydia er al op staat?
Ik moest bij mijn iPad (zelfs na de jailbreak) eerst tethered booten, daarna kreeg ik pas Cydia te zien. Dus zou kunnen dat ie wel gejailbreaked is, maar dat je nog tethered moet opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
Hier toch de stap gezet en mijn iPhone 4 die geleverd werd met 4.2b3 geupdate naar 4.2.1 en een succesvol tethered jailbreak met redsn0w 0.9.6b6. Helaas had ik mijn iPhone net te laat om de SHSH voor 4.1 op te slaan om een untethered jailbreak mogelijkheid te hebben, maar het is nu even niet anders :).

Ondanks het waarschuwing berichtje voor SBSettings onder 4.2.1, werkt alles toch naar behoren (voor zover ik merk). Wat een opluchting om weer snel je bluetooth en wireless aan/uit te kunnen zetten! ;). Nu zoals iedereen maar geduldig wachten op een untethered jailbreak voor 4.2.1. Scheelt toch (deels) gedoe.

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:55

MsG

Forumzwerver

Hero Of Time schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:38:
Cydia humor. Er is een nieuwe build van Cydia die als 'essential' wordt aangegeven. Punt is alleen dat ik 'm niet kan updaten omdat ik nog op 3.1.2 draai en Cydia minimaal firmware 4.0 vereist. Kijk ik bij de omschrijving van Cydia, staat er dit:

[...]

Dit is grappig, want ik zie praktisch alles wat voor firmware 4.0+ beschikbaar is en niet werkt op 3.1.2. Ook bij de omschrijving van zulke packages staat dan domweg "compatible with your OS", maar als ik 'm wil installeren, zeurt-ie om firmware 4.0. Zou dat nu eindelijk zijn opgelost? :P
Welke status ben je in Cydia? Hacker, Developer of User? Denkt dat het hem daarin ziet.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
MsG schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 22:43:
[...]

Welke status ben je in Cydia? Hacker, Developer of User? Denkt dat het hem daarin ziet.
Hoeveel verschil zou het moeten zijn? Ik heb idd alles laten weergeven, maar dat zou toch niets moeten uitmaken voor de updates van Cydia zelf? En zelfs nog, ik zou niet overal moeten zien "Compatible with your OS", op welk niveau je ook zit.

Ben nu een backup aan het maken van de /private map op de iphone om eindelijk een update uit te voeren naar 4.2.1. Verschillende pogingen gedaan om met PwnageTool een firmware te maken, maar helaas, het blijft de 4.2.1 firmware weigeren. Dan maar met RedSn0w wat klooien en kijken of het via Linux gewoon kan werken, waarna ik 'm met m'n Windows VM kan activeren. Anders andersom doen. Baseband heb ik toch geen probleem mee.

Edit:
Om een of andere reden pakt hij 'm nu wel. Bezig met maken van custom firwmware, maar ik had toch wel wat meer verwacht van pwnagetool. Ga nu kijken of 't werkt, en anders morgen (eigenlijk vandaag :P) maar normaal aan de gang.

Edit2:
Firmware van pwnagetool pakte hij niet, kreeg een foutmelding. RedSn0w via een VM werkt ook niet geweldig. Hij doet wel een aantal dingen, maar heb nog steeds geen Cydia op m'n Springboard na een paar keer proberen. Nu maar met m'n laptop van 't werk die nog W7 heeft uitvoeren.

[ Voor 22% gewijzigd door Hero of Time op 05-12-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 06:20
Sinds gisteren heb ik ook een iphone4. Mijn eerste apple. Direct geupdate naar de 4.2.1. Nu blijkt dat deze nog niet eenvoudig is te jailbreaken. Daarnaast schijnt het ook niet mogelijk te zijn om de downgraden naar de 4.01, zodat ik wel kan jailbreaken.

Hoe lang duurt het doorgaangs voordat een firmware gejaibreaked kan worden. Is dat een kwestie van wegen, of maanden. Ik ben me ervan bewust dat we hierin afhankelijk van de kennis (en geluk) van de slimmeriken. Zijn er al geruchten dat er unthetered ge jailbreaked kan worden op korte termijn.

Het lijkt mij ideaal om via jailbreakme.com te jailbreaken zonder moeilijke acties te ondernemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suren01
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 15:27
Lumics schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:58:
Sinds gisteren heb ik ook een iphone4. Mijn eerste apple. Direct geupdate naar de 4.2.1. Nu blijkt dat deze nog niet eenvoudig is te jailbreaken. Daarnaast schijnt het ook niet mogelijk te zijn om de downgraden naar de 4.01, zodat ik wel kan jailbreaken.

Hoe lang duurt het doorgaangs voordat een firmware gejaibreaked kan worden. Is dat een kwestie van wegen, of maanden. Ik ben me ervan bewust dat we hierin afhankelijk van de kennis (en geluk) van de slimmeriken. Zijn er al geruchten dat er unthetered ge jailbreaked kan worden op korte termijn.

Het lijkt mij ideaal om via jailbreakme.com te jailbreaken zonder moeilijke acties te ondernemen..
Ja, binnenkort komt de JB uit, alleen jij hebt dus geen SHSH Blobs van 4.1, dus ik betwijfel of je Untethered kan JB'en, mocht het uit zijn.

En helaas denk ik van niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Ze zijn bezig met een untethered JB, maar momenteel moet je 't met RedSn0w doen. Jailbreakme.com werkt alleen met firmwares voor 4.0.2, dus jammer. Staat ook in de TS. De site maakt gebruik van het PDF lek in Safari, en die is sinds 4.0.2 gefixt.

Ik ben nu weer zo'n beetje up and running met m'n iPhone. Alle aanpassingen moet ik weer maken e.d., apps installeren, de hele bende die je krijgt als je met een schone lei wilt beginnen. Baal wel dat ik m'n Notes niet meer makkelijk over kan nemen, staat weer in een nieuw formaat :(. Adresboek/contacten zag ik ook even snel op een andere manier staan. Lekker kut, moet ik weer alles handmatig in gaan vullen. Geen recente backup van ze namelijk, gebruik iTunes praktisch niet. Kalender hetzelfde gezeur :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lumics schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:58:

4.2.1 is wel te jailbreaken maar dan wel tethered

edit: hier een linkje
http://www.redmondpie.com...th-redsn0w-0.9.6b4-guide/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Even een vraagje...

Ik realiseerde me zojuist, dat ik FW 4.2 (8C134) heb en niet fw 4.2.1 op me iPhone 4.

Naar mijn weten, kan ik deze met Redsn0w jailbreaken, maar is deze firmware ook alleen maar tethered voor de iPhone 4? Want ik las een tijd terug, destijds met de beta's van fw 4.2 dat redsn0w deze kon jailbreaken, ook op de iPhone 4 maar untethered, dus zonder tussenkomst van een pc bij opnieuw opstarten of aanzetten.

Iemand enig idee? Ik heb het geprobeerd hier alleen ging dat niet helemaal goed, dus even een restore gedaan en zit nu weer op 4.2 fresh :)

Edit - Aanvullende informatie:
Wat ik zoujuist heb gedaan is het volgende. Ik heb dus FW 4.2 (8C134)
- heb laatste versie van redsn0w gedownload
- bij firmware selectie kies ik voor 4.1
- deze patcht het en upload het naar me iPhone 4 met fw 4.2
- iPhone 4 is jailbroken en herstart zonder tussenkomst van pc (meerdere keren getest)
- Untethered dus!
- alleen Cydia icon is wit, en start helaas niet

Mis ik iets over het hoofd? Moet ik nog iets doen?

[ Voor 29% gewijzigd door EN-IS op 06-12-2010 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Een tethered jailbreak zal sowieso ook untethered opstarten, zeker als het een 'verse' jailbreak is. Alleen als je hem unthethered opstart, heb je geen toegang to cydia en/of andere jailbreak tools die je geinstalleerd hebt of hij start helemaal niet op omdat sommige programma's zich diep in het filesysteem nestelen. Dat je Cydia het niet doet zegt mij al genoeg.

Edit: Dat gezegd, denk ik niet dat het handig is om te experimenteren met verschillende firmwares waarvoor de jailbreak tools niet geschikt zijn, tenzij je precies weet wat je doet. Je wilt niet je ipod/iphone verkloten of bricken lijkt me?

[ Voor 25% gewijzigd door tarlitz op 06-12-2010 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
tarlitz schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:36:
Een tethered jailbreak zal sowieso ook untethered opstarten, zeker als het een 'verse' jailbreak is. Alleen als je hem unthethered opstart, heb je geen toegang to cydia en/of andere jailbreak tools die je geinstalleerd hebt of hij start helemaal niet op omdat sommige programma's zich diep in het filesysteem nestelen. Dat je Cydia het niet doet zegt mij al genoeg.

Edit: Dat gezegd, denk ik niet dat het handig is om te experimenteren met verschillende firmwares waarvoor de jailbreak tools niet geschikt zijn, tenzij je precies weet wat je doet. Je wilt niet je ipod/iphone verkloten of bricken lijkt me?
Ja, behalve als je SBSettings en dergelijke geinstalleerd hebt. Deze zitten zodanig overal ingebakken, dat mijn iPad niet meer doorstart. Ik blijf het Apple logo zien, en zit gewoon in een bootloop. En dat komt volgens mij door SBSettings, Activator enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:51

iMars

Full time prutser

Ik merk dat sinds dit weekend mijn iPhone (3G met fw 4.2.1 gejailbreaked) steeds sneller leeg loopt en best vaak warm aanvoelt. Als of er een proces is wat continu aan staat. Ik heb geen spannende dingen geinstalleerd, behalve sbsettings. Géén ssh, of andere diensten.

Ook gaat mijn scherm steeds vaker uit zichzelf aan voor een paar seconde. Dit gebeurd soms 1x per minuut. Dat zal ook wel een flinke accu killer zijn. Als mijn iPhone aan de oplader gekoppeld is, gaat ie niet uit zichzelf aan.

Iemand een idee?

Multitask staat iig niet aan, is toch te traag op de iPhone 3G.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
tarlitz schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:36:

Ok dat is mij duidelijk, dan is dat blijkbaar de FINAL versie van 4.2 alleen maar untethered te jailbreaken, dat was met de GM versie niet zo, maar goed, ik heb geen verdere reacties gehad, dus ik neem aan dat je verhaal klopt, had al zo'n vermoeden, erg jammer.

Ik experimenteer niet :) Ik ga af op mijn eigen ervaring en wat ik las, dat 4.2 door middel van redsn0w en verwijzend naar fw 4.1 wel te jailbreaken is/was. Dat blijkt nu alleen maar untethered te zijn.

Het vreemde is, dat op het moment dat ik 'Just boot untethered now' doe de iPhone niet verder komt dan de Apple logo, dus ik heb uiteindelijk 4.2 en backup terug gezet.

Ik vroeg me af, als het dus untethered zou zijn, wat voor mogelijkheden ik zou hebben om Cydia werkend te krijgen, maar dat is niet meer van belang, want het is alleen maar tethered op 4.2.

Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:59
Ik heb een vraagje, want ik zie door de bomen het bos even niet meer.

Ik heb een iphone 4 (ios 4.1) (van t-mobile met bijbehorend abbo) is het nu mogelijk om de telefoon te updaten naar 4.2, en deze te jailbreaken, zodat hij dat ook blijft als de telefoon opnieuw opstart? (tethered heet dat toch?)
Sorry dat ik deze vraag hier nu stel, maar ik kom wel van alles tegen in dit topic maar kom er geen wijs uit of hij nu tethered is of niet.

Ook heeft mijn vriendin een 3g, origineel simlockvrij. ik het hier wel/ook mee mogelijk dan?

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
MaD_co schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:50:

Ik heb een iphone 4 (ios 4.1) (van t-mobile met bijbehorend abbo) is het nu mogelijk om de telefoon te updaten naar 4.2, en deze te jailbreaken, zodat hij dat ook blijft als de telefoon opnieuw opstart? (tethered heet dat toch?)
Sorry dat ik deze vraag hier nu stel, maar ik kom wel van alles tegen in dit topic maar kom er geen wijs uit of hij nu tethered is of niet.

Ook heeft mijn vriendin een 3g, origineel simlockvrij. ik het hier wel/ook mee mogelijk dan?
Bij een tethered jailbreak, blijft de jailbreak NIET behouden bij een reboot. Alle applicaties die je met Cydia hebt geinstalleerd (Cydia zelf ook) kunnen niet meer worden geopend tot je terug jailbreakt. Bij een untethered jailbreak blijft de jailbreak WEL behouden.

Op dit moment zijn enkel de iPhone 3G en iPhone 3GS (met oude bootrom) op iOS4.2 untethered te jailbreaken (die van je vriendin is dus geen probleem). Al de rest (waaronder de iPhone 4) kan op iOS4.2 enkel tethered worden gejailbreakt. Onder iOS4.1 zijn alle iDevices (untethered) te jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
MaD_co schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:50:

Voor je iPhone 4: nee, de jailbreak is op dit moment alleen maar tethered (dus als je je telefoon opnieuw opstart ben je je jailbreak kwijt om simpel te zeggen).
De iPhone 3g heeft dat niet, dus deze kan wel gewoon gejailbreaked worden. Maar ik weet niet of deze ook al te unlocken is! (volgens mij wel...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Hebben meerdere iPhone 3G gebruikers last ervan dat de iPhone soms (niet altijd) heel snel leeg loopt (de accu)?

Ik heb soms dat mijn iPhone 1x per minuut even oplicht, wakker wordt. Dacht eerst dat daardoor mijn accu snel op ging. Maar dat gebeurde ook als ik de verlichting zo laag mogelijk zette. Nu valt het me op dat mijn iPhone dan na een tijdje ook best warm is. Nu kan ik met iStat zien dat de load dan vaak rond de 2.xx zit. Er is dus een proces op mijn iPhone wat tijdens standby veel cpu verbruikt, en zodra je de iPhone aan zet niet veel cpu gebruikt.

Kan ik ergens een app of een commandline code gebruiken (iets als ps, top of htop) waarmee ik kan zien welk proces nou precies veel cpu gebruikt? Ik kan nu met iStat zien wat de load is en welke processen er zijn, maar niet welk proces de boosdoener is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Werkt top niet gewoon in MobileTerminal? Maar of die ook doorgaat in sleep, daar vrees ik voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Beste tweakers,

Ik heb in de afgelopen jaren al meerdere ipods gejailbreaked, voornamelijk de touch versie. En heb aardig wat kennis op dit gebied. Nu vroeg een collega van me of ik zijn iphone 3g firmware 4.0.1 kon jailbreaken voor hem.

Ik heb van het weekend nog een ipod succesvol gejailbreaked op 4.0 met Limera1n. Mijn vraag is of er een verschil is met het jailbreaken van een iphone en ipod touch?

Dien ik ergens rekening mee te houden? Iets met baseband ofzo?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Petervanakelyen schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:28:
Werkt top niet gewoon in MobileTerminal? Maar of die ook doorgaat in sleep, daar vrees ik voor.
De commando top is er sowieso niet, niet onder root, niet onder mobile user.

edit:
Dit is wat ik zie als mijn iPhone continu aan en uit gaat:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LiAUUwB6czV9Ce0XQsGDDXd1/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aQCwlRiQYQj7wUeS3XBItd5c/thumb.png

[ Voor 38% gewijzigd door iMars op 08-12-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

Eergisteren 4.2.1 geinstalleerd en gejailbreakt, werkt perfect! :)
iPhone 3G dus untethered 8)

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
iMars schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:20:
[...]

De commando top is er sowieso niet, niet onder root, niet onder mobile user.
Het is een Cydia-applicatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ini
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 13:42

ini

Life is what you make of it

untethered JB voor 4.2.1 komt eraan :)

http://www.redmondpie.com...os-4.2.1-jailbreak-video/

even afwachten nog dus :)

Testspecialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

edit: laat maar ;)

[ Voor 35% gewijzigd door iMars op 08-12-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Secondje, ik zal mijn iPhone 3G er eens even bij nemen (deze heeft vreemd genoeg dezelfde issues - alleen is het bij mij zo erg dat ik vermoed dat er gewoon iets met de hardware mis is). Ik heb het alleszinds ooit gewoon werkend gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers.

Heb mijn Ipad 4.2.1 gejailbreakt met redsnow 0.9.6B6 en cydia werkend geinstalleerd.
*knip*

Alleen zodra ik mijn IPAD uit zet en weer aan blijkt de Ipad vast te lopen op het begin scherm de appel met het laad rondje erin. Ik kan niks anders doen dan mijn Ipad te herstellen via itunes, en weer vanaf voor af aan beginnen. Maar dan zal de ipad weer vastlopen.

Wat is hier de oorzaak van? hebben meer mensen dit :?

Daar zien we dus liever geen verwijzing naar ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Hoedje op 09-12-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:06:
Beste Tweakers.

Heb mijn Ipad 4.2.1 gejailbreakt met redsnow 0.9.6B6 en cydia werkend geinstalleerd.
*knip*

Alleen zodra ik mijn IPAD uit zet en weer aan blijkt de Ipad vast te lopen op het begin scherm de appel met het laad rondje erin. Ik kan niks anders doen dan mijn Ipad te herstellen via itunes, en weer vanaf voor af aan beginnen. Maar dan zal de ipad weer vastlopen.

Lees een aantal reacties boven je eens door.
Of zoek eens op tethered jailbreak.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 09-12-2010 11:41 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers.

*knip*

als je het topic zou hebben doorgelezen (of opgelet hebt bij redsnow) zou je weten dat je jailbreak tethered is, iedere keer als je hem uitzet moet je dus bij redsnow kiezen voor: "just boot tethered for now"

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 09-12-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
Beste Tweakers.

*knip*

god god god :+ de ipad is TETHERED the jailbreaken dit houdt in dat je die appel steeds ziet. je MOET je ipad bij elke reboot weer opnieuw dvm redsn0w opstarten :O .
Sluit je ipad aan en druk binnen redsn0w op just boot tethered now, waarom leest men eerst niet voordat je je ipad breekt 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 09-12-2010 11:42 ]

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fatihbatur schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:32:
[...]

god god god :+ de ipad is TETHERED the jailbreaken dit houdt in dat je die appel steeds ziet. je MOET je ipad bij elke reboot weer opnieuw dvm redsn0w opstarten :O .
Sluit je ipad aan en druk binnen redsn0w op just boot tethered now, waarom leest men eerst niet voordat je je ipad breekt 8)7
Dus als ik het goed begrijp moet ik elke keer als de IPAD uitgezet is en ik wil hem weer aandoen dan moet dat via redsnow TETHERED. Tethered heb ik wel gebruikt na installeren van cydia. maar na het istalleren van instalous niet.

Maar als ik dat dus wel doe werkt het evengoed niet. de ipad blijft op het appelscherm steken. en het theteren moet ik in 2 stappen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Gast, lees nou de TS en haal niet tethering en tethered JB door elkaar. Het staat allemaal zo netjes beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:52:
[...]

Dus als ik het goed begrijp moet ik elke keer als de IPAD uitgezet is en ik wil hem weer aandoen dan moet dat via redsnow TETHERED. Tethered heb ik wel gebruikt na installeren van cydia. maar na het istalleren van instalous niet.

Maar als ik dat dus wel doe werkt het evengoed niet. de ipad blijft op het appelscherm steken. en het theteren moet ik in 2 stappen doen.
Zodra jij je iPad uit zet en daarna opstart, of jij het zelf uitzet of een aplicatie zoals cydia na de installatie van winterboard of welke app dan ook MOET je via redsn0w just boot tethered now klikken (en je ipad aansluiten uiteraard voordat je op deze knop drukt) hebje meer vragen? lees de topic HELEMAAL door en je ziet al je antwoorden langskomen voor je vragen ;).

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle reacties even overslaand. Lees ik het nou goed dat het hebben van de JB 3.2.2. eigenlijk nog het beste is i.p.v. helemaal te gaan updaten naar de laatste versie? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 12:46
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:19:
Alle reacties even overslaand. Lees ik het nou goed dat het hebben van de JB 3.2.2. eigenlijk nog het beste is i.p.v. helemaal te gaan updaten naar de laatste versie? :/
Zo is het precies ;)

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:19:
Nou, dat ligt er aan welke eisen je stelt. Onder 3.x kon je maar 1 exchange account instellen. Onder 4.x kan je meerdere instellen. Voor mij een reden om naar 4 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Maar er is een app in Cydia die de beperking van 1 account opheft. Dus om alleen maar voor meerdere exchange accounts naar iOS4 te gaan, nee, dat hoeft dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Hero Of Time schreef op donderdag 09 december 2010 @ 19:47:
Maar er is een app in Cydia die de beperking van 1 account opheft. Dus om alleen maar voor meerdere exchange accounts naar iOS4 te gaan, nee, dat hoeft dus niet.
Tja, er zijn meerdere redenen, waar een ieder een eigen mening over heeft natuurlijk. Het enige wat ik aan wilde geven is dat de keuze waarom wel of niet upgraden naar 4.x persoonlijk kan zijn. Exchange was slechts een voorbeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Een slechte ook nog ;). Enige wat ik mij kan bedenken zijn bepaalde apps uit de store die je wilt gebruiken die v4 vereisen of bepaalde tweaks/apps in Cydia. Dat was voor mij de reden om over te stappen van 3.1.2 naar 4.2.1.

Btw, jammer dat je niet je root partitiegrootte kan veranderen zonder pwnagetool. Apple vond 750 MB blijkbaar genoeg, maar met nog minder dan 54 MB erop vrij twijfel ik een beetje. Op zich gebeurt er niet veel mee, maar ik kreeg wel een melding dat root bijna vol was. Aan de andere kant, 54 MB is nog redelijk wat op 750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:05
Even ter bevestiging, ik heb nu een nieuwe iPhone4 met 4.2.1 out of the box. Untethered jailbreak zit er voor mij dus voorlopig niet in begrijp ik ? (gezien de aankomende JB uitgaat van 4.2b3 en ik daar uiteraard geen SHSH keys voor heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Hero Of Time schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 00:14:
Een slechte ook nog ;). Enige wat ik mij kan bedenken zijn bepaalde apps uit de store die je wilt gebruiken die v4 vereisen of bepaalde tweaks/apps in Cydia. Dat was voor mij de reden om over te stappen van 3.1.2 naar 4.2.1.

Btw, jammer dat je niet je root partitiegrootte kan veranderen zonder pwnagetool. Apple vond 750 MB blijkbaar genoeg, maar met nog minder dan 54 MB erop vrij twijfel ik een beetje. Op zich gebeurt er niet veel mee, maar ik kreeg wel een melding dat root bijna vol was. Aan de andere kant, 54 MB is nog redelijk wat op 750.
Ik heb in VirtualBox een VM draaien met OS X enkel daarvoor, als je wilt maak ik even een custom IPSW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero Of Time schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 00:14:

ik denk altijd maar zo: "niet gebruikte ruimte is verspilde ruimte", het is nog niet vol en zoveel zal je er niet op gaan installeren denk ik toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
Ik heb momenteel 4.1 JB op mijn iPhone 4.

Wat moet ik nu doen als ik wil upgraden naar 4.2.1?

gewoon via iTunes upgraden en dan re-jailen?

of moet ik nog iets speciaal doen eerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetalG schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 22:36:

Hoh, ik zou het echt niet weten! En ik denk niet dat deze vraag hier al voorgekomen is! Dit soort dingen zouden ze eens in de TS moeten zetten vind ik!

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 17:07:
[...]

Ik heb in VirtualBox een VM draaien met OS X enkel daarvoor, als je wilt maak ik even een custom IPSW :)
Heb ik ook, maar pwnagetool kan 4.2.1 nog niet lekker Jailbreaken. Het is momenteel alleen gemaakt om te kunnen unlocken met de baseband van de iPad. Ik had dus een aangepaste firmware, maar dat wilde niet zo goed. Zie ook m'n posts op de vorige pagina (of hoger, afhankelijk van je instellingen ;)).
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 18:18:
[...]

ik denk altijd maar zo: "niet gebruikte ruimte is verspilde ruimte", het is nog niet vol en zoveel zal je er niet op gaan installeren denk ik toch?
En al zou ik veel installeren, wat wordt er op / gezet nog? Niets volgens mij, zelfs ringtones komen in /private terecht. Apple zou het anders toch wel veranderen als het niet genoeg zou zijn? Ruimte heb ik toch zat, 32 GB versie van de 3Gs (met oude bootrom :D) en zet er toch geen muziek op. Daar heb ik m'n aparte Creative Zen Vision:M voor. Betere geluidskwaliteit en batterijduur :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
MetalG schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 22:36:

Heb je al uberhaupt iets doorgelezen...? Dit staat allemaal in de TS besproken.
Ik zal het nog maar 1x herhalen: 4.2.1 met de nieuwe bootrom (iPhone 3GS na oktober 2009 oid., iPhone 4, iPad, iPod 3g, iPod 4) zijn alleen tethered te jailbreaken. Update-methode staat in TS, ga ik niet hier herhalen. Als je niet weet wat tethered jailbreak is: TS of http://www.lmgtfy.com/?q=tethered+jailbreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 11-09 13:35
Ik heb hier op mijn werk sinds een week of 2 een iPad om support te kunnen geven.
Paar weken eerder had ik al een iPod Touch gekregen, die heb ik perfect kunnen jailbreaken met GreenPois0n.
Die iPad echter lukt me dus absoluut niet. Het ding draait 4.2.1.
Al de ganse dag ben ik bezig met RedSn0w 0.9.6b6 en Limera1n, maar het lukt me niet om Cydia erop te krijgen. :'(

- Met Limera1n wordt de jailbreak erop gezet (veronderstel ik toch, hoe kan je dat checken behalve de Cydia-app?), en de iPad herstart netjes, maar die installeert geen Cydia?
- Met Redsn0w wordt de jailbreak erop gezet, maar de iPad herstart niet, het scherm blijft zwart...

Tips?

[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 13-12-2010 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
1. @Fire69, als je de laatste post (post boven die van jou) had gelezen, had je gezien dat je vraag al werd beantwoord:
iPad is op dit moment alleen tethered te jailbreaken (dmv redsn0w)!

2. Limera1n is niet voor FW 4.2.1 bedoelt, alleen voor 4.1, 4.0.2, en 4.0/1

[ Voor 18% gewijzigd door EN-IS op 13-12-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
En als jij mijn post nu even goed leest? ;)

Redsn0w reboot mijn iPad niet na de jailbreak.
Ik weet (en snap!) wat (un)tethered is en doet...

Limera1n heb ik gewoon getest omdat Redsn0w niet werkte.

Redsn0w past volgens mij trouwens gewoon de Limera1n-exploit toe, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
Fire69 schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:49:
En als jij mijn post nu even goed leest? ;)

Redsn0w reboot mijn iPad niet na de jailbreak.
Ik weet (en snap!) wat (un)tethered is en doet...

Limera1n heb ik gewoon getest omdat Redsn0w niet werkte.

Redsn0w past volgens mij trouwens gewoon de Limera1n-exploit toe, niet?
Volgens mij moet je Redsnow 0.9.6b4 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Geprobeerd met b4, maar met hetzelfde resultaat :(

Ik zie enkele dingen passeren, oa. uploading ramdisk, applying limera1n, ...
Als alles klaar is, moet de iPad dan automatisch terug booten?

Bij mij blijft hij gewoon op een zwart scherm staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
[message=,noline]Fire69 schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:21[/message]:
Geprobeerd met b4, maar met hetzelfde resultaat :(

Ik zie enkele dingen passeren, oa. uploading ramdisk, applying limera1n, ...
Als alles klaar is, moet de iPad dan automatisch terug booten?

Bij mij blijft hij gewoon op een zwart scherm staan...
Als je toevallig Windows 7 draait, run je dan Redsnow in xp compatable modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
En nadat RedSn0w 'klaar' is, moet je 'm zelf weer starten om 'm tethered te booten. Anders doet-ie nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
OkeOkeOke schreef op maandag 13 december 2010 @ 23:24:
[...]

Als je toevallig Windows 7 draait, run je dan Redsnow in xp compatable modus?
Ik draai Vista. Redsn0w al met en zonder XP-mode geprobeerd, maakt geen verschil
Hero Of Time schreef op maandag 13 december 2010 @ 23:54:
En nadat RedSn0w 'klaar' is, moet je 'm zelf weer starten om 'm tethered te booten. Anders doet-ie nog niets.
Daar zit hem het probleem waarschijnlijk... Nadat Redsn0w de eerste keer klaar is (install Cydia moet ik toch de eerste keer doen, juist?), start de iPad dan automatisch terug op?
Ik weet dat ik Redsn0w dan nog eens moet draaien (boot tethered), maar ik krijg mijn iPad niet eerst terug opgestart...

[ Voor 7% gewijzigd door Fire69 op 14-12-2010 06:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
En wat als je redsn0w nog eens draait wanneer hij op het 'zwart scherm' staat? Misschien hangt hij gewoon in DFU-mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Heb ik al 100x geprobeerd, maar hij wacht gewoon tot ik terug in dfu-mode ga, dus blijkbaar staat hij niet in dfu...

Ik denk dat ik via iTunes maar eens ga restoren, en daarna zien we wel. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
Probeer is een ander usb poort (achter in je pc werkt het meestal beter) en anders een ander pc/laptop ;) heeft ook weleens geholpen bij mij.
En daarnaast stel dat je 4.2.1 jailbreakt, je moet eerst 4.2.1 officeel erop staan en daarna pas redsn0w draaien met de 4.2.1 FW ;)

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Restore gedaan, heeft niet veel geholpen, Redsn0w nam wat meer tijd, maar resultaat was hetzelfde...
fatihbatur schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 08:57:
Probeer is een ander usb poort (achter in je pc werkt het meestal beter) en anders een ander pc/laptop ;) heeft ook weleens geholpen bij mij.
En daarnaast stel dat je 4.2.1 jailbreakt, je moet eerst 4.2.1 officeel erop staan en daarna pas redsn0w draaien met de 4.2.1 FW ;)
Ik ga eens een andere usb-poort gebruiken. Of een andere pc. Maakt Vista tov W7 een verschil?

4.2.1 staat erop natuurlijk, zou anders wel een beetje idioot zijn! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
^ Ik ken zat mensen die met redsn0w 4.2.1 willen jailbreaken terwijl 4.1 er nog op staat ;)
Ik weet niet of het uit maakt maar mijn W7 wou niet werken en mijn laptop met XP werkte wel perfect weird but true :D

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb het probleem gevonden, en er is maar één smiley die past bij wat ik nu ga typen => :$

Als je Redsn0w gebruikt met de file 'iPhone3,1_4.2.1_8C148_Restore.ipsw' in plaats van 'iPad1,1_4.2.1_8C148_Restore.ipsw', dan werkt het blijkbaar allemaal niet zo goed! |:(

Meer dan een dag verspeeld voordat ik zag dat ik de verkeerde ipsw gedownload had! 8)7

Nu ga ik maar even een pc met XP erop zoeken, want nu dat de jailbreak verder gaat (iPad toont het logo van de jailbreak), crasht Redsn0w telkens! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
Je failt wel erg hard nu 8)7 , al zou je nou de ipsw van een 3G hebben terwijl je een 3GS of 4 hebt zou ik het nog begrijpen maar ik heb nu maar emoticon die ik kan plaatsen en dat is ->> :F

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag mijn ipad jailbreaken. Maar heb bang dat ik mijn garantie zal verliezen. kan iemand me uitleggen hoe het zit met de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:26:
Ik zou graag mijn ipad jailbreaken. Maar heb bang dat ik mijn garantie zal verliezen. kan iemand me uitleggen hoe het zit met de garantie?
Die verlies je. Maar als je hem restored via iTunes, kan het schijnbaar niet achterhaald worden of je gejailbreakt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tarlitz schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:40:
[...]

Die verlies je. Maar als je hem restored via iTunes, kan het schijnbaar niet achterhaald worden of je gejailbreakt hebt.
Wat kan je meer als je je ipad jailbreakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45

denivan

de enige

Na een paar dagen gebruik van m'n iPhone 4 kriebelt het al een beetje om te Jailbreaken. Heb me hier en daar wat ingelezen over jailbreaken en zit nog met een paar vragen. Een collega van me raadde aan om via Tinyumbrella de blobs te saven zodat ik achteraf nog altijd zou kunnen terug gaan. Mijn iPhone zit nog op 4.0.2, maar bij het saven in Tinyumbrella kreeg ik geregeld de melding "too late" en er werd aangegeven dat enkel de SHSS voor 4.2.1 kon opgeslagen worden ? Wat wil dit zeggen : kan ik als de J/B me niet aanstaat niet meer terug dan ?

Het hele tethered opstarten vind ik niets, dus ik zou de oudere firmware willen jailbreaken. Heeft het zin dat ik nog upgrade naar 4.1 FW (heb ik ergens gedownload) en dan pas jailbreak ? Of mijn 4.0.2 JB'en en dan updaten ? Of raden jullie gewoon aan om te wachten op een tethered 4.2.1 JB ?

Heeft Cydia zoals de gewone app store ook een soort top rated overzicht met reviews ? Ik wil niet allerlei obscure tweaks gaan installeren, maar eerst kunnen lezen welke populair zijn en of ze stabiel zijn etc....

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
fatihbatur schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:51:
Je failt wel erg hard nu 8)7 , al zou je nou de ipsw van een 3G hebben terwijl je een 3GS of 4 hebt zou ik het nog begrijpen maar ik heb nu maar emoticon die ik kan plaatsen en dat is ->> :F
Tja, ik had op Newzbin gewoon 8C148 in de search ingegeven om de 4.2.1-versie af te halen.
Ik had niet gemerkt dat er iphone bijstond. :+

Maar ondertussen is de jailbreak nog steeds niet gelukt... :(
Redsn0w crasht nog steeds, nu op een pc met XP erop. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
Fire69 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:13:
[...]

Tja, ik had op Newzbin gewoon 8C148 in de search ingegeven om de 4.2.1-versie af te halen.

Check je DM ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:46:
[...]

Wat kan je meer als je je ipad jailbreakt?
Google maar is naar: why should I jailbreak my ipad

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:56
Ik heb mijn eigen iPod al geupdated naar 4.1 en gejailbreaked op mijn computer.

Nu wil ik iemand anders zijn iPod Touch ( 3.1.3) ook updaten naar 4.1 op mijn andere pc ( zodat we niet in de war komen met librarys etc. Ik heb haar muziek dus niet op mijn pc staan.
Hoe kan ik hem dan upgraden naar 4.1 zonder dat ik mijn muziek en fotos verlies?
Want omdat ik haar muziek niet heb, kan hij ook nergens mee synchroniseren na de update lijkt mij?

[ Voor 12% gewijzigd door Spekker op 14-12-2010 17:19 ]

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Fire69 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:13:
[...]

Ik ben de eerste om toe te geven als ik een stommiteit doe (zie eerdere post ivm verkeerde file :+ ).

Maar geeft toe, dit verzin je toch zelf niet als oplossing!?
http://www.hackint0sh.org/f205/75979.htm 7(8)7

In elk geval, het is EINDELIJK gelukt!!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Voor wie na de jailbreak(of terug flashen) niet meer uit de DFU mode komt, dus in een loop zit, is het Prog. tinyumbrella erg handig, install. dit en klik op exit recovery als je uit de DFU modus wilt komen.

De voorgaande fout melding van itunes bv.fout1015 zegt niets bij het terug flashen naar bv firmware 4.1 Os staat gewoon op je iphone en werkt.

Suc6

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 11:53
Ik heb net de iPhone 4 (4.01) gejailbreakt met limera1n. Moet ik nu nog een password veranderen o.i.d. zodat niemand in die iPhone kan komen?

Ik ben een leek op het gebied van jailbreaken en weet het nou niet precies wanneer ik dat wel of niet moet doen...

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
virtualJac schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:58:
Ik heb net de iPhone 4 (4.01) gejailbreakt met limera1n. Moet ik nu nog een password veranderen o.i.d. zodat niemand in die iPhone kan komen?

Ik ben een leek op het gebied van jailbreaken en weet het nou niet precies wanneer ik dat wel of niet moet doen...
Er staat een guide hoe dit moet in cydia (root password). Maar dit is alleen nodig als OpenSSH geinstalleerd is lijkt me. Met SBSetting kan je dit snel aan en uit togglen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Vriend van me heeft iPhone 4 gekocht. Helemaal top natuurlijk maar na mij gezien te hebben met SBSettings etc. wil hij dus ook jailbreaken. Hij is net nieuw dus ik neem aan 4.2, geen SHSH en dus stuck. Ik dacht zelf dat hij nog even moet wachten. Is dat ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
The Great HooD schreef op woensdag 15 december 2010 @ 19:09:
Vriend van me heeft iPhone 4 gekocht. Helemaal top natuurlijk maar na mij gezien te hebben met SBSettings etc. wil hij dus ook jailbreaken. Hij is net nieuw dus ik neem aan 4.2, geen SHSH en dus stuck. Ik dacht zelf dat hij nog even moet wachten. Is dat ook zo?
Yups, zitten we allemaal op te wachten :), nog een weekje of twee zoals Comex dat heeft aangegeven (twitter)... Voor kerst hoopt men op..

[ Voor 3% gewijzigd door EN-IS op 15-12-2010 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
The Great HooD schreef op woensdag 15 december 2010 @ 19:09:
Je kan wel tethered jailbreaken, maar unthetered gaat niet lukken.
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over warez zijn niet toegestaan. Het bespreken van alle andere aspecten van jailbreaken zijn wel toegestaan.

Let op of je post ook in dit topic thuishoort: applicaties kunnen besproken worden in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock!, mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods