[iOS] Jailbreaken - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 88.044 views

• Prof. Appelmoes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-03-2021
Gister Touch 4G gekocht. Als eerste met limera1n geprobeerd een jailbreak uit te voeren. Na dat de iPod opnieuw opgestart was lukte het mij nog niet om apps te installeren (waardoor ik in de veronderstelling was dat de jailbreak nog niet goed was gegaan). Ik heb toen een reset gedaan in het instellingen menu om een andere jailbreak manier uit te voeren met een schone iPod. De iPod startte zichzelf opnieuw op. Helaas bleef de ipod hangen op het Apple logootje in combinatie met een rond laad-icoontje. Hij komt ook niet verder in het opstartproces.Nu staat er dus géén OS op. Weet niet welke firmware er hiervoor opstond (neem aan de nieuwste)

Bij het herstellen van de ipod (home+power knop ingedrukt houden, daarna power knop los laten zodat je in dat menutje komt met dat iTunes logo en het kabeltje) in iTunes krijg ik keer op keer de error 3194. Zoeken via Google geeft een gigantische wirwar van discussies, websites en oplossingen maar niets lijkt duidelijk of verhelderend. Ze hebben het over een SHSH bestand maar dat heb ik ook niet en ook nooit aangemaakt/opgeslagen of wat dan ook. Hier wellicht iemand tips? :)

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Humm vergeten te quote'n

zo ?

Voor wie na de jailbreak(of terug flashen) niet meer uit de DFU mode komt, dus in een loop zit, is het Prog. tinyumbrella erg handig, install. dit en klik op exit recovery als je uit de DFU modus wilt komen.

De voorgaande fout melding van itunes bv.fout1015 zegt niets bij het terug flashen naar bv firmware 4.1 Os staat gewoon op je iphone en werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Supertip op 16-12-2010 11:28 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ Prof Appelmoes,

Heb je al geprobeerd firmware 4.0 te downloaden, en dan herstellen? Je moet DFU mode hebben, dus niet het beeld met iTunes logo en het kabeltje. Dan doe je het verkeerd.

Bij jou foutmelding kan je de host file openen met notepad en ander server adres opgeven zodat de vertificatie wordt omgeleid.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Prof. Appelmoes
Destianto schreef op donderdag 16 december 2010 @ 11:41:
@ Prof Appelmoes,

Heb je al geprobeerd firmware 4.0 te downloaden, en dan herstellen? Je moet DFU mode hebben, dus niet het beeld met iTunes logo en het kabeltje. Dan doe je het verkeerd.

Bij jou foutmelding kan je de host file openen met notepad en ander server adres opgeven zodat de vertificatie wordt omgeleid.
Ik heb nu ook 4.0 en 4.2.1 geprobeerd, en bij de laatste zag mijn iPod weer het licht! Hartelijk bedankt voor jullie snelle reacties. Ga ik zo even een nieuwe jailbreak proberen ;)

Verwijderd

Ik heb een vraagje wanneer ik mijn ipad wil downgraden kreeg ik een foutmelding 3194. weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prof. Appelmoes
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 19:24:
Ik heb een vraagje wanneer ik mijn ipad wil downgraden kreeg ik een foutmelding 3194. weet iemand hier een oplossing voor?
Als ik het goed heb begrepen, met mijn lekenverstand, moet je met Cydia iets op hun server opslaan waarna je iets veranderd in een windows bestandje, waarna je kan up- en downgraden waarbij iTunes niet met de server van Apple communiceert maar met die van Cydia.

Heel onduidelijk, verdiep mij pas sinds een dag of 2 hierin, maar kijk even voor meer info in de openingspost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:11
Heeft dat de maken met da SHSH bestandje?
Of was dit nodig om in de toekomst tetehred te kunnen jailbraiken?
Ben er nog niet volledig uit wat dit is, moet mij eens inlezen in de materie.

Dat windows bestandje is naar alle wss de hosts file, "X:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts" .

*edit*
Het is dus enkel nodig om te downgraden, heb de optie in cydia geselecteerd om het op de server van de cydia ontwikkelaar te storen.

-----------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb mijn 1 week oude iPad met FW 3.2.2 ook gejailbreakt met greenpoison, kan ik dit nu nog doen?
Heb nog niet geupgrade omdat ik untethered wil kunnen booten. Mijn vriendin moet er ook nog vlot mee kunnen werken he (officiëel is het haar iPad).

Wil wel graag naar 4.2.1 om multitasking te hebben, zou beter werken als backgrounder.

[ Voor 9% gewijzigd door Engineer Stewie op 17-12-2010 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb vandaag een iPhone 4 aangeschaft, en ik wou graag weten of ik hem kon jailbreaken (4.2.1) en dat downgraden naar 4.1 zodat ik een "definitieve" jailbreak heb, is dat mogelijk ?
Heb een tijdje in de iPhone tijd gezeten, toen hadden we de 3G nog, en ben nu dus even helemaal de weg kwijt :S.
Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Lees de TS en het 'Downgrade verhaal", dan weet je wat je kan doen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:15
Hero Of Time schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 00:29:
Lees de TS en het 'Downgrade verhaal", dan weet je wat je kan doen.
Ik had geen eens zin om nog te antwoorden. Deze vraag komt echt elke 2-3 dagen voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje, maar werkt het op de iPhone 4 ? Dus wat ik begrijp is een volledige jailbreak nog niet mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:05
nee je kan niet downgraden naar 4.1 tenzij je de SHSH van 4.1 hebt opgeslagen. Als je nu een iPhone4 hebt die out of the box 4.2.1 is, dan heb je die dus niet. Zit met hetzelfde probleem, wordt nog een tijd wachten tot een untethered jb dus (de aankomende methode die 'voor kerst' wordt uitgebracht zal waarschijnlijk ook niet gaan werken aangezien die naar ik begrijp op basis van 4.2b gaat werken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:33

denivan

de enige

Ik ben net dom geweest vrees ik. Mijn iphone was 4.0.2 out of the box en ik probeerde hem te upgraden naar 4.1 via shift + herstellen in itunes (wou geen 4.2.1 omdat ik hem mischien wou JB'en). Blijkbaar is het mis gegaan, want de iPhone zat vast in DFU mode en kon hem via de verschillende opstart methodes er niet uit krijgen.
Heb hem aan iTunes gehangen en een "gewone" herstel geprobeerd waarbij hij ook upgrade naar 4.2.1, maar dit lukt niet, na een tijdje krijg ik melding "1013 - De iphone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan" in iTunes. Heb ik zonet mijn iPhone 4 gebricked ? Please help !

Edit : Thanks guys ! Had op internet al gevonden dat aanpassen van hosts file kon helpen, dus ik heb dit gedaan en het werkte, maar hij heeft nu dus geupgrade naar 4.2.1. Dan wacht ik dus nog maar een weekje of 2 tot ik kan Jailbreaken :)

[ Voor 16% gewijzigd door denivan op 18-12-2010 12:24 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Zet het ding uit, start op in recovery mode (home button ingedrukt houden) en probeer te herstellen met een officiele iOS4.1 IPSW. Als het niet werkt, geef dan aan waar hij juist blijft hangen, als het wel werkt kan je jailbreaken met greenpois0n.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 22:48
denivan schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 11:54:
Ik ben net dom geweest vrees ik. Mijn iphone was 4.0.2 out of the box en ik probeerde hem te upgraden naar 4.1 via shift + herstellen in itunes (wou geen 4.2.1 omdat ik hem mischien wou JB'en). Blijkbaar is het mis gegaan, want de iPhone zat vast in DFU mode en kon hem via de verschillende opstart methodes er niet uit krijgen.
Heb hem aan iTunes gehangen en een "gewone" herstel geprobeerd waarbij hij ook upgrade naar 4.2.1, maar dit lukt niet, na een tijdje krijg ik melding "1013 - De iphone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan" in iTunes. Heb ik zonet mijn iPhone 4 gebricked ? Please help !
Of even je host file C:\Windows\System32\drivers\etc/hosts even verplaatsen. Restoren met de versie die je wilt en de host file weer terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Het hoeft niet per se aan de HOSTS-file te liggen. Tenzij je hebt liggen klooien met TinyUmbrella en/of het aanpassen van de HOSTS-file voor het omleiden naar Saurik's server, zou ik daar gewoon afblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Ik wil tegen kerst gaan jailbreaken om een mooie lockscreen te installeren of een leuk thema :). Ik hoor echter veel verhalen over jailbreaks die menen dat je accu bijna de helft minder lang meegaat met jailbreak en winterboard! Zou jammer zijn. Ik ga het desalnietemin even proberen tegen kerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-12-2024

hoyvoy

Prutser

Eduardboon schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 16:05:
Ik wil tegen kerst gaan jailbreaken om een mooie lockscreen te installeren of een leuk thema :). Ik hoor echter veel verhalen over jailbreaks die menen dat je accu bijna de helft minder lang meegaat met jailbreak en winterboard! Zou jammer zijn. Ik ga het desalnietemin even proberen tegen kerst
Ik heb daar absoluut géén last van, ze zeggen ook dat een jailbreak je Idevice trager maakt en nog wat dingen.
Bij mij wordt mijn ipod touch er alleen maar sneller van, en de batterij is niks van te merken.

(ipod touch 2g, 8gb, jailbreak op 4.1 met greenpois0n)

Je moet alleen wel opletten als je je thema download in Cydia, er zitten zoveel rotzooi thema's tussen!

[ Voor 7% gewijzigd door hoyvoy op 18-12-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Het eigenlijke jailbreaken kost volgens mij amper meer. Wat je er daarna mee doet kan wel degelijk invloed hebben. Mijn jailbreak zal vast wel iets minder lang meegaan door de SBSettings daemon, maar ik vind het wel prima en neem het voor lief.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy

hoyvoy

Prutser

MsG schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 16:16:
Het eigenlijke jailbreaken kost volgens mij amper meer. Wat je er daarna mee doet kan wel degelijk invloed hebben. Mijn jailbreak zal vast wel iets minder lang meegaan door de SBSettings daemon, maar ik vind het wel prima en neem het voor lief.
Ik heb mijn ipod vol staan met iets van 118 packages van cydia, iets van 7 winterboard themes allemaal aan staan, en nog maar 0,3 gb vrij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

ik bedoelde meer in de zin van batterij-etende resources. Ik vond op mijn 3G Winterboard altijd zo'n log systeem, zulke take overs heb ik dus niet.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
MsG schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 17:52:
ik bedoelde meer in de zin van batterij-etende resources. Ik vond op mijn 3G Winterboard altijd zo'n log systeem, zulke take overs heb ik dus niet.
Precies, heb een tijdje een windows make-over gebruikt. omdat het kon, maar de 3G werd toch erg langzaam en was na 2 uur toch wel leeg. vandaar die vraag ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 19:24:
Ik zie dat jouw vraag nog niet echt behandeld is. Dit is een bekende foutmelding, heb je je SHSH-sleutels niet opgeslagen? Dit is namelijk meestal die foutmelding. Voor meer info over SHSH-sleutels: Zie topicstart (TS) of google het even :)

Edit: Dit betekent dus dat je niet terug kan naar oude software...

[ Voor 6% gewijzigd door Ruubster op 20-12-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Zijn alle iPads vrij up to date die nu in de winkel liggen? Zal ik dus automatisch al 4.2.1 hebben wanneer ik nu een iPad haal uit de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy

hoyvoy

Prutser

-Tim- schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:41:
Zijn alle iPads vrij up to date die nu in de winkel liggen? Zal ik dus automatisch al 4.2.1 hebben wanneer ik nu een iPad haal uit de winkel?
Volgens mij moet je op al je idevices zélf de software installeren via internet. Dan pakt Apple dus de nieuwste op "het installeer je software op je idevice menu". Als je de iPad in de winkel koopt is hij volgens mij helemaal leeg en staat er "connect to itunes".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Nu online

-Tim-

Dus als ik nog wil jailbreaken moet ik hem niet laten updaten via de reguliere manier lijkt me? Of kan ik hier gewoon niet omheen en moet ik hem dan maar van 4.2.1 terug zien te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
-Tim- schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:27:
Dus als ik nog wil jailbreaken moet ik hem niet laten updaten via de reguliere manier lijkt me? Of kan ik hier gewoon niet omheen en moet ik hem dan maar van 4.2.1 terug zien te krijgen?
Je krijgt 3.2.2 (volgens mij is dit de vorige firmware van de iPad?) of 4.2.1 als je hem in de winkel koopt, afhankelijk vanuit welke batch jouw iDing komt. Wat hoyvoy zegt klopt niet. Voor het downgradeverhaal moet je de TS maar even doorlezen. 4.2.1 is trouwens ook gewoon te prisonbreaken, maar wel tethered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:58

Snippertje

Light up your life

Wat mij altijd weerhoudt om een nieuwe software update op mijn iphone te zetten is het opnieuw jailbreaken en alles opnieuw instellen. Is er al een betere manier voor? Dat je gewoon kan syncen en alles weer is wat het is? Heb namelijk vrij veel jailbreak applicaties erop staan (Sbsetting, bitesms, lockinfo, thema etc.).

Zit nu nog op 4.01.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 06:20
Unthetered jailbreak 4.2.1. gereed? Nu nog even afwachten: KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 07:27
Unthetered jailbreak 4.2.1. gereed? Nu nog even afwachten
Gelukkig dat er een unthetered JB onderweg is. Maar je moet voor de JB toch een SHSH ofzoiets hebben van je toestel? Die back-up heb ik nooit gemaakt. Betekend dit dat ik dus zonder dat SHSH file me iphone 4 die draait op 4.2.1 niet unthetered kan JB?

[ Voor 23% gewijzigd door Untouchablezz20 op 21-12-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

Lumics schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:05:
Unthetered jailbreak 4.2.1. gereed? Nu nog even afwachten: KLIK
Ik had ook begrepen dat je nu het iDevice niet hoeft te herstellen, zodat alle tweaks/apps/instelling behouden blijven zoals ze nu staan! Dat zou helemaal perfect zijn! :D

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:28:
[...]

Gelukkig dat er een unthetered JB onderweg is. Maar je moet voor de JB toch een SHSH ofzoiets hebben van je toestel? Die back-up heb ik nooit gemaakt. Betekend dit dat ik dus zonder dat SHSH file me iphone 4 die draait op 4.2.1 niet unthetered kan JB?
Lees eens iets beter in het JB onderwerp, je hoort de klok slaan, maar je weet niet waar de klepel is. SHSH keys zijn nodig om te kunnen downgraden omdat Apple het digitaal ondertekenen van oudere firmwares stopt. Staat allemaal in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Hero Of Time schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:12:
[...]

Lees eens iets beter in het JB onderwerp, je hoort de klok slaan, maar je weet niet waar de klepel is. SHSH keys zijn nodig om te kunnen downgraden omdat Apple het digitaal ondertekenen van oudere firmwares stopt. Staat allemaal in de TS.
En toch heeft hij wel degelijk gelijk. Hij draait 4.2.1 en de JB gaat nu uit van 4.2b3 als je de tweet mag geloven. Zonder SHSH van 4.2b3 of lager kan je niet van 4.2.1 terug naar 4.2b3 om deze JB uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Dus op dit moment is alleen thetered mogelijk voor 4.2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Nu online

-Tim-

De hacker @comex is ondertussen bezig met een methode die deze gebruikers in staat zal stellen om iOS 4.2.1 untethered te jailbreaken, als je over de unieke handtekening van iOS 4.1 voor het toestel beschikt.
Bron

Ik heb vanmiddag mijn iPad gekocht en volgens mij stond er vanaf het begin al 4.2.1 op. Ik heb dus geen 4.1 handtekening en zal die ook niet krijgen lijkt me. Betekent dit dat deze aankomende release van die untethered jailbreak dus niet gaat werken voor mij?

Edit: Dit staat dus hierboven in andere taal zie ik nu..

[ Voor 4% gewijzigd door -Tim- op 21-12-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
-Tim- schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:06:
[...]

Bron

Ik heb vanmiddag mijn iPad gekocht en volgens mij stond er vanaf het begin al 4.2.1 op. Ik heb dus geen 4.1 handtekening en zal die ook niet krijgen lijkt me. Betekent dit dat deze aankomende release van die untethered jailbreak dus niet gaat werken voor mij?

Edit: Dit staat dus hierboven in andere taal zie ik nu..
Probeer het anders met tethered. Werkt hetzelfde als unthetered, alleen moet je bij herstarten van toestel, de iphone koppelen aan de computer en enkele stappen doornemen. Maar hoe vaak herstart je je iphone?ipad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Goh, waarom zou je nou de SHSH van 4.1 of eerder nodig hebben? Misschien omdat ze wat code injecteren van die firmware wat alleen lukt als je een digitale signature kan krijgen voor de firmware voor het activeren ervan. Ik denk dat het daar in de buurt ligt, dat ze de bestanden (code) hebben gevonden oid die vervangen dient te worden maar waarbij je wel een (her)activatie van je iDevice moet uitvoeren omdat het opeens gaat identificeren als 4.1 firmware. Komt dus feitelijk op het downgrade verhaal. En zo'n untethered JB was er al volgens mij, dat je 4.1 SHSH moest hebben voordat je 4.2.1 ging installeren met een JB om untethered te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:42
Ik heb bij de aankoop van mijn ipad 3.2.1 firmware op staan. Ik heb die dan gejailbreakt, en daarna nooit een update gedaan van de firmware. Ik herinner mij wel een optie die ik in cydia toen heb aangeduid in de aard van 'make my life easier and blablabla...' Maar heb toen geen TinyUmbrella gebruikt om die SHSH op te slaan op mijn computer.

Gisteren is dan mijn ipad gecrasht, en heb hem dan in DFU-mode moeten restoren en er stond onmiddellijk FW 4.2.1 op. Ook die heb ik net gejailbreakt, wel de tethered natuurlijk. Ik heb nu TinyUmbrella geïnstalleerd en dan maar die SHSH laten bewaren. Maar in dat programma zie ik dan de volgende SHSH's al staan:

Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/2209818/Screen%20shot%202010-12-22%20at%2000.46.43.png

Betekent dat dan dat ik de SHSH van 3.2.1 ook heb opgeslagen omdat ik die optie in Cydia toen heb aangeduid? Maar ik heb dan natuurlijk geen SHSH van 4.1, is dat dan een probleem voor de untethered jailbreak? Of zijn die SHSH's van 3.2.xxx ook voldoende daarvoor?

En tot slot nog: kan ik dankzij die bewaarde oudere SHSH ook downgraden naar die firmwares?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:38
pina schreef op woensdag 22 december 2010 @ 00:48:
Ik heb bij de aankoop van mijn ipad 3.2.1 firmware op staan. Ik heb die dan gejailbreakt, en daarna nooit een update gedaan van de firmware. Ik herinner mij wel een optie die ik in cydia toen heb aangeduid in de aard van 'make my life easier and blablabla...' Maar heb toen geen TinyUmbrella gebruikt om die SHSH op te slaan op mijn computer.

Gisteren is dan mijn ipad gecrasht, en heb hem dan in DFU-mode moeten restoren en er stond onmiddellijk FW 4.2.1 op. Ook die heb ik net gejailbreakt, wel de tethered natuurlijk. Ik heb nu TinyUmbrella geïnstalleerd en dan maar die SHSH laten bewaren. Maar in dat programma zie ik dan de volgende SHSH's al staan:

[afbeelding]

Betekent dat dan dat ik de SHSH van 3.2.1 ook heb opgeslagen omdat ik die optie in Cydia toen heb aangeduid? Maar ik heb dan natuurlijk geen SHSH van 4.1, is dat dan een probleem voor de untethered jailbreak? Of zijn die SHSH's van 3.2.xxx ook voldoende daarvoor?

En tot slot nog: kan ik dankzij die bewaarde oudere SHSH ook downgraden naar die firmwares?
Dat 'make my life easier' is bedoeld om het opslaan makkelijker te maken (hence the name). Het houdt in dat je SHSH's op saurik's server komen te staan, zodat je zelf geen backups bij hoeft te houden. Als je wilt downgraden, voer je in je hostsfile het adres van de server van Apple in (die de handtekening controleert) in combinatie met het IP van saurik's server. Zo kun je gewoon downgraden. :)

En je laatste vraag: ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 11-09 06:20
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:09:
[...]
Maar hoe vaak herstart je je iphone?ipad?
Ik ben compleet nieuw in het JB'en. Zojuist 4.2.1. thetered geinstalleerd. Het ding heeft al minstens 6 keer moeten herstarten na het installeren van allemaal meuk. Lijkt me toch wel makkelijk als ik die kabel niet meer nodig heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:49

iMars

Full time prutser

Is het mogelijk om alle Cydia software makkelijk te verwijderen? Ik vraag dit omdat er via Cydia software is geinstalleerd, wat niet in het lijstje van Cydia staat. Dit komt doordat ik mijn iPhone 3G via iTunes heb geupgrade, gejailbreaked en backup heb terug gezet. Kennelijk kan dat, want ik had software op mijn iPhone staan wat ik daarvoor had geinstalleerd, maar daarna niet...

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:28

SkyStreaker

Move on up!

Okay, ik heb een ipad 2.4.1 JB gemaakt met redsn0w, bij het booten in tethered zie ik die kleine ananas wel, maar ik zie NERGENS die jb-tools. Wat doe ik verkeerd?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 19:56
SkyStreaker schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 09:31:
Okay, ik heb een ipad 2.4.1 JB gemaakt met redsn0w, bij het booten in tethered zie ik die kleine ananas wel, maar ik zie NERGENS die jb-tools. Wat doe ik verkeerd?
Welke tools bedoel je? Er zijn geen tools die verschijnen tijdens het opstarten of na het opstarten behalve Cydia.

Sluit je iPad (bij het opstarten) aan je pc/mac, kies voor 'just boot tethered now' en laat het zijn werk doen, je iPad zal gewoon starten, dit zal je telkens moeten doen wanneer je iPad opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

EN-IS schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 10:02:
[...]

Welke tools bedoel je? Er zijn geen tools die verschijnen tijdens het opstarten of na het opstarten behalve Cydia.

Sluit je iPad (bij het opstarten) aan je pc/mac, kies voor 'just boot tethered now' en laat het zijn werk doen, je iPad zal gewoon starten, dit zal je telkens moeten doen wanneer je iPad opstart.
Excuus, nog niet helemaal wakker, stond op scherm 3 :+ 8)7

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Redsn0w untethered 4.2.1 test: http://blog.iphone-dev.org/redsn0w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de windows 7 gebruikers die de schrik van hun leven krijgen en redsn0w (meerdere malen) zien vastlopen halverwege het installatieproces de volgende tips:
- ontkoppel het iDevice en druk de aan/en uit knop in;
- zet aan, zet uit.
- Begin de procedure opnieuw maar nu met een ANDERE USB-POORT.
- Profitz.

Dit allemaal natuurlijk naast de Windows XP compatibiliteitsmodus waar ieder en ieders moeder nu wel van moet afweten.
Voor de USB-poort tip, credits voor die tweaker een paar pagina's terug die hiermee kwam maar die ik nu niet meer terug kan vinden. Thanks, mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

To keep things manageable, this will be a Mac-only test program.

Scheelt weer wat Windows gebruikers die er op gaan klikken :0

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Het is nu helemaal vastgesteld, iOS 4.2.1 zal vanaf deze kerst (morgen of overmorgen) untethered te jailbreaken zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even via tiny umbrella gechecked of ik mijn SHSH bestanden nog heb van voorgaande firmware versies. Betekend het dat als TinyUmbrella het volgende laat zien (zie screenshot) ik goed zit? Ik heb voor mijn iPad echter geen SHSH files, alleen van 4.2.1 volgens TinyUmbrella (gek, want deze versie heb ik nooit gejailbreaked!)

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1117988/shshbackup.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 11-09 13:35
Right now, the “backup plan” requires that you have the 4.2b3 IPSW on your Mac, and that Cydia has your 4.2b3 SHSH hashes.
Toen ik de iPad kreeg stond er 3.x op, die heb ik direkt moeten updaten naar 4.2.1 (werk-iPad...). Geen shsh dus...
Maar sowieso kon ik toch geen 4.2b3-shsh hebben toch? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:08

KneoK

Not in a million lightyears

Fire69 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 23:10:
[...]

Toen ik de iPad kreeg stond er 3.x op, die heb ik direkt moeten updaten naar 4.2.1 (werk-iPad...). Geen shsh dus...
Als je 3.x had gejailbreaked en in Cydia voor "Make my life easier" had gekozen dan had je nu als het goed is ook de 4.2b3 hashes gehad op Saurik's server. Dat geeft Cydia in ieder geval bij mij aan en ik ben nog niet verder dan 3.2.2 geweest.

Ik wacht in ieder geval de komende dagen even af tot de officiele Redsn0w jailbreak wordt uitgebracht, kan niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Wat is eigenlijk het voordeel van die beta hashes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

dtech schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 10:09:
Wat is eigenlijk het voordeel van die beta hashes?
Die lijken voorlopig de enige mogelijkheid voor een unthethered jailbraik

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:10

Nicap

Tsssk....

KneoK schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 02:24:
[...]

Als je 3.x had gejailbreaked en in Cydia voor "Make my life easier" had gekozen dan had je nu als het goed is ook de 4.2b3 hashes gehad op Saurik's server. Dat geeft Cydia in ieder geval bij mij aan en ik ben nog niet verder dan 3.2.2 geweest.

Ik wacht in ieder geval de komende dagen even af tot de officiele Redsn0w jailbreak wordt uitgebracht, kan niet wachten :)
Best vreemd. Ik heb een 3.2.2 iPad en die heb ik direct gejailbreaked. In Cydia had ik ook make my life easier aangeklikt, maar verder er nooit naar gekeken. Nu toch maar eens TinyUmbrella geinstalleerd en gekeken wat de SHSH keys zijn. Nu heb ik nooit een update gedaan via iTunes,maar TinyUmbrella geeft in het log aan "DOES NOT HAVE ....." en dan de keys voor eigenlijk alleversies behalve de 4.2.1 die ik wel heb.

Ik zou toch zweren dat ik op make my life easier heb geklikt.

Iemand die weet waarom ik die keys dan niet heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Nicap schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 11:42:
[...]

Best vreemd. Ik heb een 3.2.2 iPad en die heb ik direct gejailbreaked. In Cydia had ik ook make my life easier aangeklikt, maar verder er nooit naar gekeken. Nu toch maar eens TinyUmbrella geinstalleerd en gekeken wat de SHSH keys zijn. Nu heb ik nooit een update gedaan via iTunes,maar TinyUmbrella geeft in het log aan "DOES NOT HAVE ....." en dan de keys voor eigenlijk alleversies behalve de 4.2.1 die ik wel heb.

Ik zou toch zweren dat ik op make my life easier heb geklikt.

Iemand die weet waarom ik die keys dan niet heb?
Dan denk ik dat die SHSH-sleutels niet zijn opgeslagen omdat de request bij de server nog in de wachtrij stond toen je hebt geüpgrade naar 4.2.1. Volgens mij doet ie namelijk om een bepaalde tijd de keys syncen. Ik weet dat dat bij mij toch 2 weken heeft geduurd voordat ie mijn keys had opgeslagen.
Fire69 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 23:10:
[...]

Dat ligt denk ik aan de datum dat je je iPad gekocht hebt en aan je pc hebt gehangen. Voor zover ik weet moet je je iPad eerst via de server van Apple activeren. Dus dan haalt ie de sleutel op. Als Apple nieuwe software uitgeeft, kan de oude software nog voor een dag tot een week gesigned worden. Daarna moet je eerst upgraden naar nieuwe software. Dus ik denk dat je de oude versie niet meer kon signen (dus ook 4.2b3 niet).
Kortom, je kan er niks aan doen, maar je hebt die keys niet...

[ Voor 29% gewijzigd door Ruubster op 25-12-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Maar waarom heb ik wel keys voor 4.2.1 terwijl ik gewoon de firmware 3.2.2 draai?

Ik heb de iPad 4 december gekocht en de jailbreak een paar dagen daarna uitgevoerd. Dan zullen de keys toch wel een keer op de servers moeten staan. Kan ik niet nog een keer die keys aanmaken ergens dan? Aangezien ik nog steeds 3.2.2 draai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 01:05
Nicap schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 14:24:
Maar waarom heb ik wel keys voor 4.2.1 terwijl ik gewoon de firmware 3.2.2 draai?

Ik heb de iPad 4 december gekocht en de jailbreak een paar dagen daarna uitgevoerd. Dan zullen de keys toch wel een keer op de servers moeten staan. Kan ik niet nog een keer die keys aanmaken ergens dan? Aangezien ik nog steeds 3.2.2 draai?
De laatste paar reacties hebben wel een heel hoog klok- en klepelgehalte. Ik heb dezelfde situatie (iPad met 3.2.2).

Dit is hoe het zit. Activeren van 3.2.2 lukt prima. Je kunt je iPad gewoon gebruiken als er out-of-the-box 3.2.2 op staat (alleen moet je de upgrade-melding in itunes even negeren).

Die SHSH keys zijn alleen nodig bij het installeren van nieuwe firmware. Ze worden alleen uitgegeven door Apple voor de firmwares die actueel zijn. Voor de iPad is dat dus nu 4.2.1. Keys voor eerdere versies worden niet meer uitgegeven, dus die kun je niet meer installeren.

TENZIJ je de SHSH's voor jouw iDing al eerder had opgeslagen. De SHSH's voor 3.2.2 had je kunnen krijgen als je TinyUmbrella had gebruikt toen 3.2.2 nog de actuele software was. Helaas voor jou (en mij) had je de iPad pas toen 4.2.1 al actueel was. Er is dus voor ons geen mogelijkheid meer om aan de SHSH's te komen voor 3.2.2 of 4.2b3 en dus zullen we moeten wachten op de nieuwe jailbreak (die er nu hopelijk is, ik heb nog niet gekeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ok, dat heb je mooi duidelijk uitgelegd. Dan wacht ik nog wel even op de nieuwe jb. Ben nu 3.2.2 gewend, dus het maakt me niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Nicap schreef op zondag 26 december 2010 @ 00:43:
Ok, dat heb je mooi duidelijk uitgelegd. Dan wacht ik nog wel even op de nieuwe jb. Ben nu 3.2.2 gewend, dus het maakt me niet zoveel uit.
Tethered is prima te doen hoor. Ik raadt het iedereen aan. Behalve in het begin als je wat cydia packages installeert, hoef je je iDing echt bijna nooit opnieuw op te starten en het kost echt geen moeite indien het nodig is. Hoevaak sluit je je iApparaat nu echt af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:08

KneoK

Not in a million lightyears

tarlitz schreef op zondag 26 december 2010 @ 01:10:
[...]

Tethered is prima te doen hoor. Ik raadt het iedereen aan. Behalve in het begin als je wat cydia packages installeert, hoef je je iDing echt bijna nooit opnieuw op te starten en het kost echt geen moeite indien het nodig is. Hoevaak sluit je je iApparaat nu echt af?
Air Video wil nog weleens raar doen als de iPad een week aanstaat, geluid niet meer sync of video's die om de 10 minuten gewoon afsluiten. Da's eigenlijk het enige waarvoor ik m'n iPad reboot. Maar het is nu niet echt meer de moeite om nog tethered te gaan jailbreaken met de untethered jailbreak om de hoek. Ik verwacht (hoop is denk ik een beter woord) dat we morgen of uiterlijk overmorgen wel wat van Comex kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:33

denivan

de enige

Als ik info lees over de komende untethered JB van zowel Dev Team als Comex dan blijkt dat je ofwel de SHSH van 4.2b3 of 4.1 nodig hebt. Ik heb mijn iPhone 4 nogal laat gekocht en kon via TinyUmbrella enkel maar de keys van 4.2.1 opslaan :(

Heeft het dus nog zin om te wachten op een untethered JB of zal die er nooit komen als je enkel 4.2.1 blobs hebt ? Maw : toch maar voor de tethered methode gaan ipv geduldig blijven wachten ?

Op zich denk ik dat tethered nog niet zo erg is (heb m'n iPhone nog niet veel uitgeschakeld), maar kan mij inbeelden dat het wel heel vervelend kan zijn als je ten velde bent en je moet toch je toestel uitschakelen (bvb op vliegtuig) en je kan hem niet meer Jailbroken opstarten.

Wat denken jullie ?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
denivan schreef op zondag 26 december 2010 @ 10:01:

Op zich denk ik dat tethered nog niet zo erg is (heb m'n iPhone nog niet veel uitgeschakeld), maar kan mij inbeelden dat het wel heel vervelend kan zijn als je ten velde bent en je moet toch je toestel uitschakelen (bvb op vliegtuig) en je kan hem niet meer Jailbroken opstarten.
Je kunt je iPhone altijd in vliegtuigmodus zetten. Dan staat hij nog steeds aan, maar kun je niet telefoneren en het internet op.
Dus wat dat betreft is het geen probleem.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 01:05
tarlitz schreef op zondag 26 december 2010 @ 01:10:
[...]

Eigenlijk nooit inderdaad. Voor de iPad is het sowieso geen probleem, die gebruik je eigenlijk alleen binnenhuis en daar is altijd wel een stopcontact in de buurt. De iPhone reboot ik ook nooit, maar de batterij wil me nog wel eens onverwacht leeg raken. Als je dan niet bij je pc in de buurt bent dan is dat behoorlijk onhandig. Hoewel ik meen dat bij de nieuwste jailbreaks je wel degelijk kunt opstarten, je kunt dan alleen geen jailbreak dingen gebruiken. Maar dus wel bellen en gebeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
PhilipsFan schreef op zondag 26 december 2010 @ 11:29:
[...]

Eigenlijk nooit inderdaad. Voor de iPad is het sowieso geen probleem, die gebruik je eigenlijk alleen binnenhuis en daar is altijd wel een stopcontact in de buurt. De iPhone reboot ik ook nooit, maar de batterij wil me nog wel eens onverwacht leeg raken. Als je dan niet bij je pc in de buurt bent dan is dat behoorlijk onhandig. Hoewel ik meen dat bij de nieuwste jailbreaks je wel degelijk kunt opstarten, je kunt dan alleen geen jailbreak dingen gebruiken. Maar dus wel bellen en gebeld worden.
Dat ligt eraan wat voor programma's je hebt geinstalleerd. Sommige nestelen zich vrij diep in het bestandssysteem waardoor je niet meer normaal kan opstarten; je iDing blijft dan hangen tijdens het booten. Alleen Cydia en wat onschuldige programma's kan geen kwaad. Als ik me het goed herinner zijn dit voornamelijk programma's als Activator, SBSettings en Winterboard bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-08 18:10
Geloof dat de u tethered jb voor 4.2.1 is uitgekomen vanmiddag of vergis ik mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

http://www.redmondpie.com...n0w-0.9.7b1-how-to-guide/

Redsnow 0.9.7b1 is uit (beta), zo te lezen heb je idd de blobs van 4.2b3 nodig en een Mac...

[ Voor 3% gewijzigd door HeyDude op 26-12-2010 12:44 . Reden: Extra tekst ]

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
HeyDude schreef op zondag 26 december 2010 @ 12:42:
http://www.redmondpie.com...n0w-0.9.7b1-how-to-guide/

Redsnow 0.9.7b1 is uit (beta), zo te lezen heb je idd de blobs van 4.2b3 nodig en een Mac...
Zit te twijfelen of ik nu al zal jailbreaken of te wachten tot de volgende beta.. Voor deze beta moet je allerlei dingen gaan doen in Terminal en zo graag hoef ik nou ook weer geen AirPlay op m'n iPhone :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Tja, de bluetooth doet het niet (bron: http://www.iphoneclub.nl/...-ios-4-2-1-uit-jailbreak/ ) Dus ik wacht nog wel even. Daarbij moet ik toch eerst tethered voor ik untethered kan (ivm blobs). Weekje geduld kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Untethered is wat mij betreft prima, zoals alreeds gezegd - vliegtuigmodus aan en die batterij houdt het goed lang vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropstick
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:06
Nu heb ik enkele vragen over mijn 3G. Ik heb versie 4.2.1 er op staan en wil deze gaan JB. Echter lees ik nu hier en daar dat de 3G accu na een JB wel erg snel leeg gaat, klopt dit? En wordt de 3G hier trager van?
Verder lees ik op bepaalde sites dat de 3G na een JB niet makkelijk te herstellen is en dat hier SHSH blogs voor nodig zijn, klopt dit? Deze heb ik namelijk nooit aangemaakt.
Mijn excuses voor de misschien wat domme vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
dropstick schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:30:
Nu heb ik enkele vragen over mijn 3G. Ik heb versie 4.2.1 er op staan en wil deze gaan JB.
Dezelfde 3G heb ik ook, maar dan ge-JB.
Echter lees ik nu hier en daar dat de 3G accu na een JB wel erg snel leeg gaat, klopt dit? En wordt de 3G hier trager van?
Of een accu snel leeg gaat hangt af van wat je ermee doet. En heeft m.i. niets met JB te maken. Wel met de apps die je nu ineens wel kunt draaien. Daar kunnen er bij zijn die flink aan je accu vreten. Maar dit staat los van JB zelf.
Wat betreft het trager gaan: sinds 4.2.1 is mijn 3G juist veel sneller geworden dan voorheen. En ik merk geen verschil met de snelheid nu of vóór mijn JB.
Verder lees ik op bepaalde sites dat de 3G na een JB niet makkelijk te herstellen is en dat hier SHSH blogs voor nodig zijn, klopt dit? Deze heb ik namelijk nooit aangemaakt.
Die heb ik ook nooit aangemaakt en ik heb ze ook nodig gehad. Maar dat is voor iedereen anders.
Je kunt je iPhone altijd weer herstellen m.b.v iTunes en dan is hij weer "origineel". In ieder geval zonder JB.
Mijn excuses voor de misschien wat domme vragen.
In principe zijn vragen nooit dom, maar je had dit misschien terug kunnen vinden in eerdere postings.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropstick
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:06
funske schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:47:
[...]
Die heb ik ook nooit aangemaakt en ik heb ze ook nodig gehad. Maar dat is voor iedereen anders.
Je kunt je iPhone altijd weer herstellen m.b.v iTunes en dan is hij weer "origineel". In ieder geval zonder JB.
Bedankt voor je antwoorden. Alleen je zegt hier dat je ze nooit hebt aangemaakt maar wel nodig hebt gehad?
Voor wat heb je het nodig gehad als ik vragen mag? En hoe heb je dit dan opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinS.Buisman
  • Nu online
iPod Touch v2 MC op iOS 4.2.1 werkt niet met Redsn0w (0.9.6b4, b5 en b6 onder Windows7)! Ook niet tethered. Redsn0w zegt dat het MC model nog unsupported is. Is hier een fix of een andere tool voor? Heb zojuist wel heel gemakkelijk de iPhone4 (iOS 4.2.1) van mijn vader ge-jb'd met Redsn0w (0.9.6b4 onder Windows7)..

[ Voor 13% gewijzigd door RobinS.Buisman op 27-12-2010 12:30 . Reden: Versies bijgezet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleemp met een Iphone. Misschien weten jullie er raad mee. Ik heb het toestel van een vriend gekregen die het tweedehands gekocht heeft maar ook nooit werkend heeft gekregen.

1. Toestel: Iphone 3g 8gb met op de doos een T-mobile logo. Dus toestel zal wel een simlock hebben vermoed ik.

2. Probleem: Ik kom niet verder dan Apple logo of het Ananaslogo of soms een wit scherm na het booten.

3. Wat heb ik geprobeerd.

- Herstel via Itunes (naar 4.1), resultaat is vastloper op het Apple logo
- Herstel via Itunes naar 3.1.3, resulteert in DFU mode. Vervolgens met Tinyumbrella kan ik het toestel uit DF mode halen en dan krijg ik een Apple logo, vervolgens Apple logo en balkje dat laadt en dan een wit scherm dat wit blijft. Itunes herkent het toestel zo niet.
- Herstel via itunes naar 3.1.2, resulteert in net hetzelfde als met 3.1.3
- Gebruik van Pwnage, toestel zit vast op het Ananasje.

Iemand een idee?

Alvast bedankt,

JAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Korte vraag: downngraden van iOS 4.2.1 naar 4.1 zonder shsh blobs is omogelijk? :? (iPhone 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
dropstick schreef op zondag 26 december 2010 @ 18:06:
Bedankt voor je antwoorden. Alleen je zegt hier dat je ze nooit hebt aangemaakt maar wel nodig hebt gehad?
Voor wat heb je het nodig gehad als ik vragen mag? En hoe heb je dit dan opgelost?
Nee, ik heb ze nog nooit nodig gehad. Volgens mij heb je die nodig als je terug wil naar een vorige versie van de software. Zo zijn een aantal mensen weer terug gegaan naar iOS versie 3, nadat bleek dat versie 4.1 erg traag werd voor een 3G. Ik heb niet zo'n last gehad van die traagheid, dus hoefde ik ook niet terug.
Ik ben niet iemand die meteen de nieuwste versie er op zet en meteen JB. Ik wacht meestal ervaringen van anderen af en besluit dan of ik de laatste versie er wel of niet opzet en dan JB.
Zolang er geen JB is voor die softwareversie, zal ik hem nog niet op mijn iPhone zetten.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Laatst online: 30-08 07:27
filenox schreef op maandag 27 december 2010 @ 12:05:
Korte vraag: downngraden van iOS 4.2.1 naar 4.1 zonder shsh blobs is omogelijk? :? (iPhone 4)
Nee, je zal moeten wachten op de nieuwe jailbreak, die is al in beta, en duurt geen week meer. >:)

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Voor de huige beta heb je toch blobs nodig, zal dat in de 'final' anders zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Punkbuster schreef op maandag 27 december 2010 @ 12:43:
[...]

Nee, je zal moeten wachten op de nieuwe jailbreak, die is al in beta, en duurt geen week meer. >:)
Waar haal jij dan uit dat je voor de 'nieuwe jb' geen SHSH keys voor 4.2 danwel 4.1 nodig hebt ?
filenox schreef op maandag 27 december 2010 @ 12:05:
Dat is helaas onmogelijk. Zou alleen mogelijk zijn als Apple 4.1 nog zou signen, maar daar stoppen ze mee zodra er een nieuw versie GA wordt.

[ Voor 35% gewijzigd door sverzijl op 27-12-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
ik heb 3 weken terug mijn iphone gejailbreakt, maar ik ben er niet echt tevreden over. kan ik dit simpel terug naar de oude staat zetten? (zonder apps/sms etc kwijt te raken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Welke iPhone? Welk versie draai je? Wil je enkel terug naar een status zonder jailbreak, of naar een oudere firmware? Geef eens wat meer informatie...

[ Voor 12% gewijzigd door Petervanakelyen op 27-12-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Petervanakelyen schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:20:
Welke iPhone? Welk versie draai je? Wil je enkel terug naar een status zonder jailbreak, of naar een oudere firmware? Geef eens wat meer informatie...
3gs nieuw model: naar status zonder break, 4.2.1 heb met redsnow een jailbreak gedaan 0.9.6.b4 voornaamste reden untetterd + het missen van installer (of moet ik goed zoeken?) een vriend van me moest z'n phone compleet resetten toen hij een package installeerde. dus wil graag een final versie hebben

[ Voor 23% gewijzigd door Tennisbal op 27-12-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

backup doen in itunes en daarna restore in iTunes doen (als je je host file had aangepast, weer terug aanpassen)

maar als je gekraakte apps etc had geïnstalleerd, gaan die niet meer werken.... en apps zoals sbsettings werken natuurlijk ook niet meer dan..

[ Voor 13% gewijzigd door randje op 27-12-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 11:28

J.apiooo

FWN

Even een tip voor mensen met een iPhone 3G op iOS4 die graag meer performance willen.

De iPhone 3G onder 4.0.2 en 4.1 was een ramp. Onder 4.2.1 met jailbreak liep het bij mij ook totaal niet lekker. Totdat ik de nieuwste versie van SwitcherMod installeerde (uit Cydia) en in de Instellingen onder SwitcherMod de optie 'Revent App Icons' van 'Default' naar 'Remove' veranderde.

Dit zorgt ervoor dat alle niet-actieve applicaties uit de Application Switcher balk worden weggehaald. Ik zie niet direct waarom dit tot performancewinst zou moeten leiden, maar mijn 3G is nu een stuk sneller en responsiever!

Zeker een poging waard als je vindt dat jouw 3G onder 4.2.1 nog steeds niet snel genoeg is.

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
randje schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:56:
backup doen in itunes en daarna restore in iTunes doen (als je je host file had aangepast, weer terug aanpassen)

maar als je gekraakte apps etc had geïnstalleerd, gaan die niet meer werken.... en apps zoals sbsettings werken natuurlijk ook niet meer dan..
dank! mijn ipad houd ik wel gejailbreakt, iphone niet. klopt het dat er geen installer aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
randje schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:56:

als ik restore doe in itunes gaat ie terug naar factory settings zegt ie. Als ik rechtermuis en dan backup en later restore doe krijg ik de melding dat hij geen firmware terug zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
tennisbal schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:08:
[...]

dank! mijn ipad houd ik wel gejailbreakt, iphone niet. klopt het dat er geen installer aanwezig is?
Installer is van firmware versies voor 3.x. Die ga je dus nooit meer vinden en wordt ook afgeraden. Die installeren en je kan je iphone herstellen. Zelfde geld voor Rock, die wordt ook niet meer geüpdatet. Je moet 't doen met Cydia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Hero Of Time schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:14:
[...]

Installer is van firmware versies voor 3.x. Die ga je dus nooit meer vinden en wordt ook afgeraden. Die installeren en je kan je iphone herstellen. Zelfde geld voor Rock, die wordt ook niet meer geüpdatet. Je moet 't doen met Cydia.
kan ik met cydia evenveel vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Wat denk je nou zelf als die andere niet meer bijgewerkt worden?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Exirion schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:08:
[...]

Wat denk je nou zelf als die andere niet meer bijgewerkt worden?
\
misschien maar eens wiki-en op jailbreak, ben brak vergeef me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:49
Ik zag wat mensen die wilde jailbreaken maar geen SHSH hadden. Ik had zelf ook geen SHSH maar met redsn0w is het me gelukt om toch gewoon te jailbreaken zonder SHSH (wel tethered dan).

Just to let you guys know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Old news. JB is altijd mogelijk als de tool er is, het is nu alleen een punt of je tethered of untethered bent. Je hebt de SHSH nodig voor untethered JB als je de nieuwe bootrom hebt (bepaalde iPhone 3Gs modellen en nieuwer dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 19:56
Brm-G schreef op maandag 27 december 2010 @ 22:47:
Ik zag wat mensen die wilde jailbreaken maar geen SHSH hadden. Ik had zelf ook geen SHSH maar met redsn0w is het me gelukt om toch gewoon te jailbreaken zonder SHSH (wel tethered dan).

Just to let you guys know!
Tethered was al mogelijk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Daarbij, als je tethered jailbreaked kun je daarna vrolijk je blobs opslaan en untethered breaken.. :) maar heb meer zin een simpeler methode, want ik ben achterlijk lui, en vind mijn iPhone zonder jailbreak al prima zat, uiteindelijk is sbsettings wel supergaaf, maar dat komt dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Eduardboon schreef op maandag 27 december 2010 @ 23:28:
Daarbij, als je tethered jailbreaked kun je daarna vrolijk je blobs opslaan en untethered breaken.. :)
Oh, dat wist ik niet. Ik heb de jailbreak van m'n iPod touch er jammer genoeg al afgegooid! |:( En tethered jailbreaken lukt wel, maar dan krijg ik Cydia weer niet werkend. Is het dan zo dat je met de opgeslagen blobs van iOS 4.2.1 je iPad / iPhone / iPod touch opnieuw kunt jailbreaken, zodat deze untethered wordt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Lees even de TS en laatste twee/drie pagina's, dan weet je alles. Hoeven we ook niets te herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het dan met mensen zoals ik die FW 4.1 hebben en BB 02.10.04 met een simlock (van AT&T) ? kunnen we dan met de opkomende tool deze unlocken? Ik heb namelijk nu een telefoon waar ik niet mee kan bellen :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Ik zit nog steeds op 4.1 met mijn iPhone 4 en zie net dat Cydia mn blobs voor 4.2b3 en 4.2.1 heeft opgeslagen. Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 11-09 13:35
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 15:03:
Voor de windows 7 gebruikers die de schrik van hun leven krijgen en redsn0w (meerdere malen) zien vastlopen halverwege het installatieproces de volgende tips:
- ontkoppel het iDevice en druk de aan/en uit knop in;
- zet aan, zet uit.
- Begin de procedure opnieuw maar nu met een ANDERE USB-POORT.
- Profitz.

Dit allemaal natuurlijk naast de Windows XP compatibiliteitsmodus waar ieder en ieders moeder nu wel van moet afweten.
Voor de USB-poort tip, credits voor die tweaker een paar pagina's terug die hiermee kwam maar die ik nu niet meer terug kan vinden. Thanks, mate.
Ik krijg het, ondanks het schudden als een gek met redsn0w, niet meer werkend :(

Kan je dit even wat beter uitleggen, want ik kan je stappen niet volledig volgen. :)

Never mind, blijkbaar flipt redsn0w ook als er andere usb-apparaten aangesloten zijn :/

[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 28-12-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apmannetje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09-2024
Rhndy schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:41:
Ik zit nog steeds op 4.1 met mijn iPhone 4 en zie net dat Cydia mn blobs voor 4.2b3 en 4.2.1 heeft opgeslagen. Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen?
hoe zie je dat?? en hoe doe je dat?
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over warez zijn niet toegestaan. Het bespreken van alle andere aspecten van jailbreaken zijn wel toegestaan.

Let op of je post ook in dit topic thuishoort: applicaties kunnen besproken worden in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock!, mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods