[iOS] Jailbreaken - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 88.047 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Dat staat bovenin het beginscherm van Cydia: daar staat "SHS's on file: ....."

En hoe ze dat voor elkaar kregen is heel simpel: ze vragen het gewoon aan de Apple server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoe komt het dat het zo ontzettend lang duurt voordat er een goede jailbreak voor 4.2 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

SvMp schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:31:
Hoe komt het dat het zo ontzettend lang duurt voordat er een goede jailbreak voor 4.2 is?
Omdat ze al weken op jouw hulp zitten te wachten >:) ;)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:33

denivan

de enige

Coach4All schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:01:
[...]
Omdat ze al weken op jouw hulp zitten te wachten >:) ;)
Vermoedelijk :) Ik begin te vrezen dat een untethered JB voor 4.2.1 (zonder behulp van SHSH's van oudere versies) niet mogelijk zal zijn :(

Had ik toch maar beter op 4.1 gebleven zodat ik untethered kon JB'en :(

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:02
denivan schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:09:
[...]

Vermoedelijk :) Ik begin te vrezen dat een untethered JB voor 4.2.1 (zonder behulp van SHSH's van oudere versies) niet mogelijk zal zijn :(

Had ik toch maar beter op 4.1 gebleven zodat ik untethered kon JB'en :(
Volgens Eduardboon niet: " Daarbij, als je tethered jailbreaked kun je daarna vrolijk je blobs opslaan en untethered breaken.. maar heb meer zin een simpeler methode, want ik ben achterlijk lui, en vind mijn iPhone zonder jailbreak al prima zat, uiteindelijk is sbsettings wel supergaaf, maar dat komt dan wel weer."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:05
OkeOkeOke schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 17:38:
[...]

Volgens Eduardboon niet: " Daarbij, als je tethered jailbreaked kun je daarna vrolijk je blobs opslaan en untethered breaken.. maar heb meer zin een simpeler methode, want ik ben achterlijk lui, en vind mijn iPhone zonder jailbreak al prima zat, uiteindelijk is sbsettings wel supergaaf, maar dat komt dan wel weer."
Lijkt me grote onzin. Als je op 4.2.1 zit en nog nooit SHSH blobs hebt opgeslagen, en vervolgens tethered jailbreakt kan je niet ineens SHSH blobs opslaan van vorige iOS versies (die je nodig hebt voor de tethered JB). Je kan dan dus alleen SHSH opslaan van 4.2.1, maar dat kon je ook al zonder te jailbreaken (tinyUmbrella).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:08

KneoK

Not in a million lightyears

sverzijl schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:25:
[...]

Lijkt me grote onzin. Als je op 4.2.1 zit en nog nooit SHSH blobs hebt opgeslagen, en vervolgens tethered jailbreakt kan je niet ineens SHSH blobs opslaan van vorige iOS versies (die je nodig hebt voor de tethered JB). Je kan dan dus alleen SHSH opslaan van 4.2.1, maar dat kon je ook al zonder te jailbreaken (tinyUmbrella).
Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk hoe het nu precies zit met de blobs maar volgens mij heb je sowieso gelijk dat je met een nieuwere iOS versie nooit de blobs van oudere versies kan opslaan. Wat ik nog niet helemaal snap is dat ik voor m'n iPad in Cydia de blobs voor 3.2.2 heb laten opslaan en dat daar nu ook staat dat ik de blobs van 4.2b3 heb. Die blobs zouden genoeg moeten zijn om dadelijk untethered te jailbreaken maar hoe komt Cydia aan die 4.2b3 blobs als ik nooit heb geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Geen idee... misschien was 4.2.1 nog niet final toen je je 3.2.2 jailbreakte, en signde Apple de 4.2b3 firmware nog, waardoor Cydia het kon vragen :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:42
heeft iemand ook al gemerkt dat met het jailbreaken van iOS4, de batterij snel leegloopt? Vanmorgen om 8u had ik nog 51%. Om 18u nog maar 39%, terwijl de ipad de hele tijd in sleep-mode stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Petervanakelyen schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:57:
Geen idee... misschien was 4.2.1 nog niet final toen je je 3.2.2 jailbreakte, en signde Apple de 4.2b3 firmware nog, waardoor Cydia het kon vragen :)
Dat klopt inderdaad, 4.2b3 was nog niet uit toen ik m'n iPad kocht. Cydia haalt de SHSH gegevens dus van de servers van Apple in plaats van m'n iDevice? Dawissiknie :) Dan is het me nu ongeveer duidelijk (en ik zie nu pas dat ik het bericht van dtech heb gemist).

Ik zit alleen steeds meer te twijfelen wat ik nu ga doen. Heb gisteren 7th Guest gekocht omdat ik dat spel vroeger stukgespeeld heb met een vriendje maar kwam er pas tijdens installeren achter dat je iOS 4+ nodig hebt om die te kunnen draaien. En zo zijn er wel meer handigheidjes die ik toch mis ten opzichte van m'n iPhone. Het lijkt er op dat de huidige untethered jailbreak best wat probleempjes heeft, geen bluetooth, voip problemen, crashes, folder issues. Ik zie daar weinig reacties op van het jailbreak team en begin nu te twijfelen of we binnen twee weken een stabiele jailbreak gaan zien. Misschien vanavond maar eens gaan tetheren, die blobs blijven toch wel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
KneoK, sowieso, als je blobs hebt van voorgaande versies kan je ook gewoon die gaan draaien. Je bent niet verplicht om 4.2.1 te draaien, als je liever 4.1 hebt.

Ik ga trouwens geen moeite doen om dat gebrabbel over SHSH en untethered JB uit te leggen. Lees de TS zodat je weet wat die SHSH dingen zijn en waarvoor je ze nodig hebt (plus wanneer je ze kan krijgen), dan wordt al een hoop duidelijk. Lees dan de methode die daadwerkelijk toegepast worden en klaar. Helder als kristal.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Hero Of Time schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:16:
KneoK, sowieso, als je blobs hebt van voorgaande versies kan je ook gewoon die gaan draaien. Je bent niet verplicht om 4.2.1 te draaien, als je liever 4.1 hebt.

Ik ga trouwens geen moeite doen om dat gebrabbel over SHSH en untethered JB uit te leggen. Lees de TS zodat je weet wat die SHSH dingen zijn en waarvoor je ze nodig hebt (plus wanneer je ze kan krijgen), dan wordt al een hoop duidelijk. Lees dan de methode die daadwerkelijk toegepast worden en klaar. Helder als kristal.
Ik snap je strijd tegen nutteloze vragen maar ik jailbreak al sinds mijn iPhone 3G met iOS 3.0 en later 3GS dus ik weet wat de termen betekenen, ik weet wat tethered vs untethered inhoud en ik weet waar ik mijn SHSH keys voor nodig heb, 'gebrabbel' is het allerminst en niemand vroeg om je moeite of uitleg. Mijn verwarring ontstond door de gedachte dat de keys ook door Cydia van je iDevice werden gehaald in plaats van direct bij Apple en daarover wordt ook niets gezegd in de startpost. Die verwarring zal zijn gekomen door het feit dat voorheen met oudere iOS's en voordat Saurik de functie in Cydia implementeerde je tijdens het upgraden bepaalde bestanden moest kopieren uit temp folders zodat je uit die bestanden je SHSH keys kon filteren. Toen werd die data dus wel letterlijk van je iDevice gehaald in plaats van van de server van Apple.
Een ander deel van de verwarring ontstond door het feit dat ik nu wel de 4.2b3 hashes heb maar niet de officiele 4.2.1 hashes in Cydia. Die zouden immers ook 'gewoon' beschikbaar moeten zijn nu 4.2.1 officieel gesigned wordt.
Ik heb dus altijd gedacht dat Cydia deze gegevens van je iDevice haalde en die gegevens naar Saurik's server stuurde, ik zat ernaast, ik ben geholpen, ik ben dankbaar, klaar :)

4.1 Draaien op een iPad wordt overigens vrij lastig ;)

[ Voor 6% gewijzigd door KneoK op 28-12-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Ik bedoelde met mijn tweede alinea niet specifiek jou, maar meer de rest die loze opmerkingen maakt in de trant van "sla shsh keys op dan kan je untethered JB'en", zonder dat ze weten wat het precies betekend en welke keys je nodig hebt. Dit is Tweakers, er worden bepaalde dingen verwacht en het lijkt erop dat het met een korrel zout genomen wordt.

Noem mij gefrustreerd hier, maar dat heeft deels te maken met het feit dat ik nu met een Windows Mobile apparaat bezig ben van werk (nieuw gekregen om te gebruiken) en het weigert de meest simpele dingen. Ik vind Apple niks, maar de iPhone werkt tenminste met m'n netwerk zonder gezeur. Nouja, m'n key had 't wat moeite mee, maar daar was eenvoudig omheen te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suren01
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:22
Oké, stel ik zou nu die 4.2b3 firmware downloaden voor de 3GS. Zou TinyUmbrella/Cydia automatisch de blobs opslaan?? (Apple signeert de firmware niet meer!)

En m'n baseband word dan geupdate naar 5.15.04 neem ik aan? (Ik draai nu 5.14.02). Kan ik dan nog upgraden naar de iPad Baseband?

Dus m.a.w: 3GS Nieuwe Bootrom 4.1, 5.14.02 wil ik updaten naar 4.2b3 voor de SHSH Blobs, daarna weer downgraden naar 4.1 en vervolgens wachten op de 4.2.1 Jailbreak en dan unlocken d.m.v. 6.15.00 BB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:39
Zucht. Nog 1 keer. De SHSH blobs worden uitgegeven door Apple. Je hebt ze alleen nodig als je nieuwe firmware op je iDing installeert (of bij bepaalde jailbreaks). Ze zijn dus onafhankelijk van welke firmware je NU draait. Apple geeft alleen blobs uit voor ACTUELE firmware versies. Op dit moment dus alleen 4.2.1. ALS je in Cydia hebt aangegeven dat je de blobs wilt opslaan, dan gebeurt dat vanaf DAT moment. Blobs van eerdere versies is NIET meer aan te komen. Je kunt dan dus NIET downgraden en, zoals het nu lijkt, ook niet untethered jailbreaken op 4.2.1.

Het lijkt me op dit moment het handigst om op 4.1 te blijven als je perse untethered wilt zijn. En dat wil je, heb vantweekend even gespeeld met iemands iPad die al op 4.2.1 zat en het is een heel gedoe om dat ding op te starten met de tethered jailbreak. Op de iPad dus 3.2.2 houden en op de iPhone 4.1 en maar afwachten wat er nog aan jailbreaktools uitkomt.

Nu niet meer naar de bekende weg vragen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik ben een n00b op computer/iphone gebied, maar met behulp van google ben ik een eind op weg geraakt om mijn iphone 4.2.1 te jailbreaken. Nu loop ik echter tegen een muur aan in redsn0w. Het programma blijft hangen met de volgende melding: redsn0w waiting for reboot

Ik heb het geprobeerd met de file “iPad1,1_3.2.2_7B500_Restore.ipsw” die ik hier heb gedownload: http://blog.iphone-dev.org/

Vervolgens met de file “iPhone1,2_4.2.1_8C148_Restore.ipsw” die ik hier heb gedownload: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=12949

Ik heb een restore gedaan, dat hielp niet. Ik heb vervolgens geprobeerd een restore met 1 van bovenstaande files te doen, maar dat lukt niet omdat ik de foutmelding in itunes krijg: the iphone could not be restored because the firmware file is not compatible.

Waar gaat het nu fout, beschik ik niet over de juiste firmware? Hoe kan ik daar aankomen of hoe los ik dit probleem op?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Je gebruikt waarschijnlijk gewoon de verkeerde ipsw.
Haal hem van hier, en kijk dat je zeker het juiste type iphone selecteert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk een domme vraag, maar waar is hier? En wat bedoel je met het selecteren van het juiste type iphone?

Ik heb geen idee hoe ik aan de juiste ispw kan komen. Ik ben nu iets aan het downloaden dat ik via google heb gevonden, maar als je me direct in de juiste richting kunt sturen dan hoor ik dat graag!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Hoe moet je aan de SHSH-blobs van 4.2b3 komen :{ ?
CYDIA DOES NOT HAVE YOUR SHSH FOR iPhone4 4.2b3 (watlettersencijfers) THERE IS NO WAY FOR YOU TO GET THEM. SORRY. YOU ARE JUST TOO LATE.
:'(

[ Voor 61% gewijzigd door MarcoC op 29-12-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
MarcoC schreef op woensdag 29 december 2010 @ 22:37:
Hoe moet je aan de SHSH-blobs van 4.2b3 komen :{ ?

[...]

:'(
De melding is duidelijk genoeg dacht ik. Niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
heeft iemand ook al gemerkt dat met het jailbreaken van iOS4, de batterij snel leegloopt? Vanmorgen om 8u had ik nog 51%. Om 18u nog maar 39%, terwijl de ipad de hele tijd in sleep-mode stond....

• MarcoC
PhilipsFan schreef op woensdag 29 december 2010 @ 22:47:
[...]

De melding is duidelijk genoeg dacht ik. Niet.
Vervelend :') .

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:44
Ik heb een iPhone 4 op 4.0.1 ( Jailbreak ), ik heb alle SHSH's tot 4.2b3.
Kan ik nu ook naar een 4.1 update?
Zo ja gaat dat makkelijk?
ik merk dat bepaalde apps dat nodig hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Punkbuster op 30-12-2010 11:58 ]

automation fanboy

• Fire69
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 22:06:
Waarschijnlijk een domme vraag, maar waar is hier? En wat bedoel je met het selecteren van het juiste type iphone?

Ik heb geen idee hoe ik aan de juiste ispw kan komen. Ik ben nu iets aan het downloaden dat ik via google heb gevonden, maar als je me direct in de juiste richting kunt sturen dan hoor ik dat graag!
D'oh, link vergeten bij te zetten! 8)7
Gelukkig heeft MarcoC hem hier al gezet :)
pina schreef op woensdag 29 december 2010 @ 23:57:
heeft iemand ook al gemerkt dat met het jailbreaken van iOS4, de batterij snel leegloopt? Vanmorgen om 8u had ik nog 51%. Om 18u nog maar 39%, terwijl de ipad de hele tijd in sleep-mode stond....
Dat was mij inderdaad ook opgevallen. Maar na een restore bleef het probleem bij mij ook, dus ik weet niet of het aan de jailbreak ligt...

• PhilipsFan
Fire69 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:17:
[...]

Dat was mij inderdaad ook opgevallen. Maar na een restore bleef het probleem bij mij ook, dus ik weet niet of het aan de jailbreak ligt...
Ik weet niet waar je mee vergelijkt. Ik hoor wel vaker dat mensen die van 3.x komen minder lang met hun batterij doen. Heb er zelf geen ervaring mee, zit vanaf het begin op 4.1.

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-08 16:39
LoL, ik heb alle FW meegemaakt maar gaan gemiddeld hetzelfde mee bij de 3G en 3GS op mijn nieuwe iPhone 4 gaat het super lang mee, ondanks dat ik 24/7 internet, ebuddy en zwaardere apps gebruik als lockinfo en veel themas met winterboard.

Wanneer ik s'ochtends mijn iphone uit de lader haal istie 100% en eind van de dag om 5u na men werk zitie gemiddeld tussen de 70 en 60 procent terwijl ik hem nonstop gebruik en s'avonds als ik weer ga opladen rond 20%

tikfouten? tjah..m..

Verwijderd

Zojuist de iPhone 4 met redsn0w_win_0.9.6b4 mijn 4.2 (8c134) jailbroken.

Na de 2e keer proberen (eerste keer in DFU modus werd abrupt verbroken door een driver install van de mobile Apple device, netjes Cydia geïnstalleerd. Daarna geprobeerd Cydia op te starten, maar las in de redsn0w app dat je na de install van Cydia nogmaals thethered moest opstarten. Hierna draait ie weer als een zonnetje, snel weer repo's toevoegen!

• Fire69
PhilipsFan schreef op donderdag 30 december 2010 @ 12:16:
[...]

Ik weet niet waar je mee vergelijkt. Ik hoor wel vaker dat mensen die van 3.x komen minder lang met hun batterij doen. Heb er zelf geen ervaring mee, zit vanaf het begin op 4.1.
Ik vergelijk met mijn iPad die eerst een weekje op 4.2.1 gedraait heeft voor dat ik de JB gedaan heb.
Deze morgend van de lader gehaald, nu zit ik op 60%.
Het gaat ook niet echt gelijkmatig, deze morgen direkt nadat hij van de lader kwam 10min op gewerkt, was er direkt 9% af....
Misschien moet ik de batterij nog wat meer trainen.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:52

SkyStreaker

Move on up!

Eigenlijk vind ik dat die batterij het best goed doet. Ik laad hem alleen steevast bij de 40% of hoger weer op tot een volledig 100%.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• forzabesiktas
Probeer zowiezo je iPad bijna helemaal leeg te trekken voordat je begint met opladen. (iets wat altijd door de telecommedewerkers wordt gezegdt) en ik heb het ook dat hij gelijk 10% daalt maar daarna valt het mee :)

tikfouten? tjah..m..

• pina
Fire69 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:17:
[...]

D'oh, link vergeten bij te zetten! 8)7
Gelukkig heeft MarcoC hem hier al gezet :)

[...]

ja lap, hopelijk ligt het niet aan de hardware maar aan ios4...

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Ik doe nu een stuk minder met m'n accu, maar dat kan ook komen door de spelletjes die ik ermee speel :P. Verder merk ik eigenlijk geen verschil tussen 3.1.2 en 4.2.1 mbt accu gebruik. Nog steeds zo'n 4 dagen voordat ik moet opladen. Vorige nacht 'uit' gezet met 18%, vanochtend was er nog 13% over. Maar 5% gebruik vannacht in een tijdsbestek van ruim 8 uur (bijna 9). Dat is zeker niet slecht. Ik heb slechter gehad.
Ik heb maar 1x gehad waarbij ik de procenten echt zag dalen. Overdag aan m'n laptop gehad om te laden, in de avond was 't alweer onder de 80%. Volgende ochtend wassie uit. Weer op werk aan de laptop gehangen, bleek 't eigenlijk nog 94% te hebben gehad. Klein bugje in het uitlezen van de accu wat na een reboot gecorrigeerd was. Niet meer gezien na die ene keer.

• syltheboy
  • Niet online
fatihbatur schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:50:
[...]
Probeer zowiezo je iPad bijna helemaal leeg te trekken voordat je begint met opladen.
Het is sowieso i.p.v. zowiezo. :P

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:24

KL643

beeldaandemuur

syltheboy schreef op donderdag 30 december 2010 @ 20:25:
[...]

Oh..leuk...een taal topic..

beeldaandemuur

• Fire69
Hero Of Time schreef op donderdag 30 december 2010 @ 19:41:
Ik doe nu een stuk minder met m'n accu, maar dat kan ook komen door de spelletjes die ik ermee speel :P. Verder merk ik eigenlijk geen verschil tussen 3.1.2 en 4.2.1 mbt accu gebruik. Nog steeds zo'n 4 dagen voordat ik moet opladen. Vorige nacht 'uit' gezet met 18%, vanochtend was er nog 13% over. Maar 5% gebruik vannacht in een tijdsbestek van ruim 8 uur (bijna 9). Dat is zeker niet slecht. Ik heb slechter gehad.
Ik heb maar 1x gehad waarbij ik de procenten echt zag dalen. Overdag aan m'n laptop gehad om te laden, in de avond was 't alweer onder de 80%. Volgende ochtend wassie uit. Weer op werk aan de laptop gehangen, bleek 't eigenlijk nog 94% te hebben gehad. Klein bugje in het uitlezen van de accu wat na een reboot gecorrigeerd was. Niet meer gezien na die ene keer.
iPad/Pod/Phone?
Want mijn iPad laadt niet op als hij aan de usb hangt... wel een beetje vervelend eigenlijk, maar ja, het ding trekt gewoon teveel stroom waarschijnlijk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
iPhone 3Gs, de wat meer doorgewinterde lezer hier weet onder andere wel ongeveer wie wat heeft :P. iPad kan overigens niet eens want daar is nooit firmware 3.1.2 voor uitgekomen (begon al met 3.2.0) ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Fire69 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:25:
[...]

iPad/Pod/Phone?
Want mijn iPad laadt niet op als hij aan de usb hangt... wel een beetje vervelend eigenlijk, maar ja, het ding trekt gewoon teveel stroom waarschijnlijk. :(
Asus en MSI hebben speciale iPad tooltjes om je iPad toch aan de USB te kunnen opladen. Ik heb die van Asus, i-Charger, en dat werkt meer dan prima. Met display aan en een beetje internetten laadt hij langzaam op, met display uit iets sneller en zelfs als ik een spelletje als Puzzle Quest speel of zelfs Infinity Blade dan blijft mijn accuniveau gelijk. Als ik het tooltje niet gebruik dan laadt de iPad heel langzaam op als het scherm uit is, veel langzamer dan met het tooltje, en als ik het display maar aan heb dan verlies ik al meer stroom dan ik er bij krijg. Werkt prima dus. Niet zo goed als de normale oplader, maar het is in ieder geval iets.

Heb je sinds je jailbreak overigens veel spul via Cydia geinstalleerd? SBSettings, Winterboard of weet ik wat. Dat kan er ook voor zorgen dat je accu sneller leeg is dan zonder jailbreak. Met iPhone 3GS op 4.2.1 en iPad op 3.2.2 merk ik namelijk geen verschil, hoewel ik de iPad eigenlijk niet mee kan rekenen omdat die hooguit een half uur in de gevangenis heeft gezeten nadat ik hem in huis had. Maar ik kijk voor het slapen gaan meestal nog 4 of 5 afleveringen Lost (stream via Wifi, scherm op ongeveer 80% helderheid), dat kost me dan zo rond de 20 tot 25%, dus voordat ik ga slapen zit de accu op 75% en als ik weer opsta dan zijn daar hooguit een paar procenten af.

[ Voor 26% gewijzigd door KneoK op 31-12-2010 05:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
syltheboy schreef op donderdag 30 december 2010 @ 20:25:
[...]

Ik ben een rotterdammer duss :P, je begrijpt me daar gaat het om :D (en nee geen 10-0 xD )

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000

Arfman

Drome!

fatihbatur schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:22:
[...]

Ik ben een rotterdammer duss :P, je begrijpt me daar gaat het om :D (en nee geen 10-0 xD )
Dusz dan kenne we nezogoed het groene boekje in de sloot tiefen want je begrijp me tog?????????????

Serieus.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
^ abe naturlich, ik ben niet zo moeilijk met taalfouten etc.
Als iemand er zich aan ergert oid sorry daarvoor! maar als gij begrijpt wat ik zeg dan boeit het me niet zoveel :P

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Bovendien wordt sowieso bijna standaard fout geschreven, dus waar zeuren jullie nou in hemelsnaam over? Ga lekker in het Spel- en tikfoutjes topic zeuren erover en laat het hier gewoon over JB-en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ik stoor mij er ook totaal niet aan. Ik schreef 'sowieso' ook altijd verkeerd en sinds dat ik erachter ben dat ik het goed schrijf, merk ik meteen of het woord fout of goed is geschreven. Maar goed, het was natuurlijk ook een beetje kinderachtig van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowgman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 23:18
Hallo,

Ik heb een iphone 4g overgekocht van iemand op marktplaats.
Hij was simlockvrij volgens de verkoper maar helaas na mijn eigen kaartje erin te hebben gedaan kwam ik erachter dat dit niet zo was.
De verkoper is niet meer te bereiken..
hoe kan ik nouw mijn iphone 4g gebruiken met mijn eigen m-simkaart??

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-12-2024

hoyvoy

Prutser

Wowgman schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 14:57:
Hallo,

Ik heb een iphone 4g overgekocht van iemand op marktplaats.
Hij was simlockvrij volgens de verkoper maar helaas na mijn eigen kaartje erin te hebben gedaan kwam ik erachter dat dit niet zo was.
De verkoper is niet meer te bereiken..
hoe kan ik nouw mijn iphone 4g gebruiken met mijn eigen m-simkaart??

Mvg
Jailbreak→unlock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowgman
ja sorry ik ben nieuw in het hele jailbreak unlock verhaal...
maar hoe moet ik eigenlijk unlocken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08 20:34
Wowgman, eerst jailbreaken, dan unlocken :)

Ik vraag me wel af waarom je dat niet eerst even getest hebt bij de verkoper. Het is toch een flinke aankoop zo'n iPhone 4 (zonder de G dus ;) ).

Oh, en groeten hoeft niet op GoT.

Over de batterij kwestie: de LiPo batterij in de iPad moet je eigenlijk niet helemaal leeg laten lopen. Boven de 10-20% is beter. Het belangrijkst is vooral dat je de batterij blijft gebruiken. Keep the juice flowing :)

Als je batterij ineens 10% verliest, dan moet je hem calibreren, de handleiding daarvoor kan je op de Apple site via Google wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowgman
Oke bedankt voor de hulp ik ga hem dan maar proberen te jailbreaken!
ik zie nadehand wel voor het unlocken van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowgman
Oke mijn iphone is nu gejailbreaked via limera1n..
wat moet ik nu doen om hem te unlocken?
want itunes geeft nog steeds aan dat de simkaart niet ondersteunt word..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:51

Exirion

Gadgetfetisjist

Wowgman schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 17:33:
Oke mijn iphone is nu gejailbreaked via limera1n..
wat moet ik nu doen om hem te unlocken?
Iets met Google enzo: http://www.dkszone.net/un...os-4-1-limera1n-jailbreak

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan

denivan

de enige

Specs : iphone 4 met 4.2.1. Geen SHSH keys van vorige FW, dus enkel tethered te JB'en.

Hmm, kan iemand me zeggen of ik iets verkeerd doe ?
- Heb de JB uitgevoerd met redsnow
- Heb tethered opgestart
- Cydia laten updaten en nog een paar keer tethered opgestart met redsnow
- OpenSSH geinstalleerd via Cydia
- Via putty naar m'n iphone geconnecteerd en root pwd gewijzigd
- In Cydia SBSettings geinstalleerd

En dan begon de shit....iphone deed enorm raar bij het rebooten, unlock scherm leek niet te reageren, maar na 5 minuten of zo leek hij erdoor te komen. Als ik dan eindelijk m'n dashboard te zien kreeg, kreeg ik een melding dat m'n OS te nieuw is voor "Activator". Op de knop "ignore" drukken lukte niet, iphone leek weer niet te reageren. Na een tijdje leek hij zich te rebooten (zag ik opnieuw het pineapple icoontje) en leek alles zich telkens te herhalen.

Omdat het toestel totaal dus niet reageerde en ik hem niet meer kon gebruiken, heb ik hem maar volledig hersteld (ben nu backup aan het terugzetten).

Heb ik iets verkeerd gedaan of is er iets mis met sbsettings ? De iphone leek na de Jailbreak niet echt anders te lopen, pas nadat ik sbsettings erop zette begon de miserie :(

[ Voor 3% gewijzigd door denivan op 01-01-2011 22:19 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:01
Ik heb een iPod Touch.
Kan ik deze jailbreaken zonder al mijn gekochte applicaties kwijt te raken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
vriend van mij heeft een ipad met nog 3.2.2. Kan hij zijn ipad upgraden naar 4.1 of kan het alleen nog maar naar 4.2.1 en kan hij dan jailbreaken (untethered).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
DarkShadow schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:56:
vriend van mij heeft een ipad met nog 3.2.2. Kan hij zijn ipad upgraden naar 4.1 of kan het alleen nog maar naar 4.2.1 en kan hij dan jailbreaken (untethered).
Voor iPads is er helemaal geen 4.0 of 4.1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:55

Trackerfire

BTC HODLER

Goedemiddag iedereen, nieuw hier op Tweakers en ook sinds kort in het bezit van een Apple iPad dus jullie gaan mij de komende maanden nog wel zien hier op het forum.

Weet iemand toevallig hoe het staat met de Untethered Jailbreak voor de versie iOS 4.2.1... op youtube verschijnen allerlei filmpjes over ene GreenPoison 4.2.1 jailbreak maar de downloadlinks verwijzen naar allerlei sites met betaalde enquetes voordat je kunt downloaden... lijkt me dat dat geen zuivere koffie is?

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Trackerfire schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:18:
Goedemiddag iedereen, nieuw hier op Tweakers en ook sinds kort in het bezit van een Apple iPad dus jullie gaan mij de komende maanden nog wel zien hier op het forum.
Welkom! :)
Weet iemand toevallig hoe het staat met de Untethered Jailbreak voor de versie iOS 4.2.1... op youtube verschijnen allerlei filmpjes over ene GreenPoison 4.2.1 jailbreak maar de downloadlinks verwijzen naar allerlei sites met betaalde enquetes voordat je kunt downloaden... lijkt me dat dat geen zuivere koffie is?
Voor zover ik weet is RedSn0w op dit moment in beta met een untethered jailbreak. Ik wacht wel even tot de final release voor ik het probeer. De accucapaciteit van de iPad maakt het niet zo moeilijk om de tethered jailbreak met om de paar dagen opladen in stand te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 19:56
denivan schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 22:15:
Heb ik iets verkeerd gedaan of is er iets mis met sbsettings ? De iphone leek na de Jailbreak niet echt anders te lopen, pas nadat ik sbsettings erop zette begon de miserie :(
Duidelijk post :) Iedereen zou zo moeten posten (zoveel mogelijk info geven zodat we er goed op kunnen reageren).

Komt door SBsettings, deze installeert (depends on 'activator') activator mee en blijkbaar gaat daar iets mis. Alles zou tot zover moeten functioneren, behalve 'activator', ik zou je aanraden om tot de final versie van Redsn0w te wachten. Tot dan worden alle applicaties bijgewerkt voor de nieuwe FW.

[ Voor 4% gewijzigd door EN-IS op 02-01-2011 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Ware het niet dat SBSettings met Activator op mijn 3Gs (oude bootrom, untethered ftw!) prima werkt. Alleen dingen die je met de volume pop-up kan doen (tap erop en doe iets) werkt niet en crasht m'n springboard (leve bitesms, die crasht m'n sb zodra ik volume wijzig).
Het kan een probleem zijn met de iPhone 4 zelf of de JB (tethered vs untethered).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

Hero Of Time schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:20:
Ware het niet dat SBSettings met Activator op mijn 3Gs (oude bootrom, untethered ftw!) prima werkt.
Ook op mij iPhone 3G werkt SBSettings perfect met activator, nergens problemen mee.

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 4.2 iOS op iPhone 4 met de Redsn0w JB gaf me ook de melding over de activator en de te nieuwe versie, maar na het klikken op ignore werkt deze SBSettings prima (3g/wifi/bluetooth al meerdere malen uit en aan gezet zonder problemen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke update, als je je iDevice sneller alleen tethered wilt booten met Redsn0w:

Het iPhone Dev Team heeft beta 7 van redsn0w 0.9.6 uitgebracht, De belangrijkste nieuwe functie van beta 7 is dat je met één druk op de knop een tethered gejailbreakte iPhone, iPod touch of iPad opnieuw op kunt starten.

http://blog.iphone-dev.or...3/thanksgiving-with-apple

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

beetje mierenzeiken, maar het is een RC7 en geen beta7 (groot verschil in JB land, zeker bij pwnagetool en redsn0w)

dit doet me trouwens denken aan de tijd dat iedereen aan het wachten was op een JB voor 4.1 en dat er niets werd uitgebracht omdat ze een goede tool naar buiten wilde brengen.
nu releasen ze de RC's en lees ik minder gezeik, de optie van een goed werkende JB of een JB met wat 'ziektes' is nu bij de gebruiker neergelegd.

ik wacht in ieder geval af tot er een goede untethered 4.2.1 of 4.3 uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
Nou ik ben blij dat die one-click versie uit is gekomen, werd er altijd gek van om steeds met die knoppen te spelen. Heb toevallig nog niet gereboot maar ik hoef toch niet die knoppen weer opnieuw in te drukken om hem in DFU modus te gooien?

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd, zou je niet eerst je phone in DFU modus moeten zetten? Dat is inderdaad wel het vervelendste stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:49
fatihbatur schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:02:
Nou ik ben blij dat die one-click versie uit is gekomen, werd er altijd gek van om steeds met die knoppen te spelen. Heb toevallig nog niet gereboot maar ik hoef toch niet die knoppen weer opnieuw in te drukken om hem in DFU modus te gooien?
Ja helaas dat moet nog steeds maar je hoeft niet meer de firmware aan te wijzen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan

denivan

de enige

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 10:51:
Mijn 4.2 iOS op iPhone 4 met de Redsn0w JB gaf me ook de melding over de activator en de te nieuwe versie, maar na het klikken op ignore werkt deze SBSettings prima (3g/wifi/bluetooth al meerdere malen uit en aan gezet zonder problemen.)
Heel raar, nu ja, het tethered booten (en vooral het feit dat je telkens in DFU mode moet gaan) vond ik te vervelend en de hele "iphone-experience" teniet doen. Ik wacht dus na mijn vluchtig experiment wel op een echte JB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Hallo allemaal,

Ik heb al ruim 3 maanden mijn iPhone 4 gejailbreaked met iOS 4.1 erop. Echter tijdens het jailbreaken is mijn baseband geupgraded. Nu ik eindelijk T-mobile simkaart kan gebruiken, heb ik nog steeds het probleem dat ik niet kan bellen. Weet iemand een oplossing hiervoor?
Mijn baseband (modem firmware) is 02.10.04.

Bvd.
Dit heb ik dus fout gedaan :P

Is er inmiddels een oplossing of moet ik nog langer wachten?

[ Voor 31% gewijzigd door Qunix op 04-01-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Qunix schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:18:
Hallo allemaal,

Ik heb al ruim 3 maanden mijn iPhone 4 gejailbreaked met iOS 4.1 erop. Echter tijdens het jailbreaken is mijn baseband geupgraded. Nu ik eindelijk T-mobile simkaart kan gebruiken, heb ik nog steeds het probleem dat ik niet kan bellen. Weet iemand een oplossing hiervoor?
Mijn baseband (modem firmware) is 02.10.04.

Bvd.

[...]

Dit heb ik dus fout gedaan :P

Is er inmiddels een oplossing of moet ik nog langer wachten?
Als je toestel T-Mobile gesimlockt is dan zou je met een T-Mobile kaartje wel gewoon moeten kunnen bellen, ook met een nieuwere baseband. Ik neem aan dat je de SHSH hashes van 4.1 door Cydia hebt laten opslaan? Dan zou je een restore naar 4.1 kunnen overwegen en opnieuw kunnen jailbreaken. Niet kiezen om het toestel te laten activeren via Limera1n maar dit gewoon met je sim van T-Mobile in iTunes doen en je zou gewoon moeten kunnen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
KneoK schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:27:
[...]

Als je toestel T-Mobile gesimlockt is dan zou je met een T-Mobile kaartje wel gewoon moeten kunnen bellen, ook met een nieuwere baseband. Ik neem aan dat je de SHSH hashes van 4.1 door Cydia hebt laten opslaan? Dan zou je een restore naar 4.1 kunnen overwegen en opnieuw kunnen jailbreaken. Niet kiezen om het toestel te laten activeren via Limera1n maar dit gewoon met je sim van T-Mobile in iTunes doen en je zou gewoon moeten kunnen bellen.
Dat heb ik ja. Ik zal dat proberen. Thanks!

Het is gelukt! Ik kan weer bellen!

[ Voor 3% gewijzigd door Qunix op 05-01-2011 22:55 . Reden: Resultaat toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroodjeKoffie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-07 23:21
Ik draai zonder problemen JB'd met behulp van redsn0w op IOS 4.2.1 en baseband 03.10.01.
Beetje jammer dat je hem bij een crash of simpelweg lege batterij of reboot aan je pc moet hangen om hem op te starten met redsn0w, maar dat wist je van tevoren =]

Nu wachten op een goede versie! Hebben jullie al ervaring met de zogenaamde 'iNav' themes? Die zien er echt heel netjes uit, maar zijn voor zover ik weet nog niet verkrijgbaar voor IOS4.x omdat de app Springbreaks nog niet werkt op de nieuwe IOS versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy

hoyvoy

Prutser

BroodjeKoffie schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:39:
Ik draai zonder problemen JB'd met behulp van redsn0w op IOS 4.2.1 en baseband 03.10.01.
Beetje jammer dat je hem bij een crash of simpelweg lege batterij of reboot aan je pc moet hangen om hem op te starten met redsn0w, maar dat wist je van tevoren =]
Kun je met Greenpois0n 4.2.1 jailbreaken? Want volgens mij heb ik gelezen: "het maakt gebruik van....... dit lek is dus niet te pachen met een software update"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Die vraag is al meerdere keren beantwoord. Greenpois0n en limera1n maken gebruik van 2 lekken, waarvan er inderdaad 1 onpatchbaar is zonder hardware-upgrade (en er nog ééntje in de queue staat voor als dat lek gepatch wordt).

Om de jailbreak untethered te maken is er echter nog minimaal 1 lek nodig (soms 2). Deze zogenaamde userland exploit is wel gepatched in 4.2. Je kunt dus (nog) niet untethered jailbreaken op 4.2.

Verder zijn limera1n en greenpois0n enkel bedoelt voor 4.0 en 4.1, ze werken niet op 4.2. Redsn0w beta kan echter wel 4.2 (tethered) jailbreaken.

Maar tenzij je tethered dus niet erg vind moet je gewoon nog even bij 3.2.2 of 4.1 blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
Misschien zou het handig zijn geweest om in de TS uit te leggen wat thethered en untethered is. (heb het snel gelezen maar kon het niet zien) [weet zelf wel wat het is]

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peeder
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik krijg mijn iPod Touch v3 4.2.1 niet gejailbreakt. Gebruik gewoon redsn0w 0.9.6b4 en volg alle stappen. Op een gegeven moment loopt hij vast bij "exploiting with limera1n".

Iemand een idee?

Update: Ik probeer het nu met Redsn0w 0.9.6b6. Wist niet dat er een nieuwere versie al was. Hope for the best!

[ Voor 22% gewijzigd door Peeder op 06-01-2011 18:58 ]

Reality is wrong. Dreams are for real

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Laatst online: 15:52
Peeder schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:40:
Ik krijg mijn iPod Touch v3 4.2.1 niet gejailbreakt. Gebruik gewoon redsn0w 0.9.6b4 en volg alle stappen. Op een gegeven moment loopt hij vast bij "exploiting with limera1n".

Iemand een idee?
klinkt als of je de iPod nog niet in DFU mode hebt gezet, staat in de TS een mooi filmpje over hoe dat precies moet. Ik heb het af en toe ook wel eens dat ik hem niet goed in DFU mode zet en dan loopt ie ook op dat stukje vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
fatihbatur schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:55:
Misschien zou het handig zijn geweest om in de TS uit te leggen wat thethered en untethered is. (heb het snel gelezen maar kon het niet zien) [weet zelf wel wat het is]
Het staat er in. Onder de RS tool voor 4.2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peeder
  • Niet online
ADDG schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 18:49:
[...]

klinkt als of je de iPod nog niet in DFU mode hebt gezet, staat in de TS een mooi filmpje over hoe dat precies moet. Ik heb het af en toe ook wel eens dat ik hem niet goed in DFU mode zet en dan loopt ie ook op dat stukje vast.
Oke, maar dat is toch raar. Anders komt die toch niet verder in het proces zegmaar? Ik probeer eerst even met de nieuwere versie: Redsn0w 0.9.6b6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:51
dtech schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:51:
Die vraag is al meerdere keren beantwoord. Greenpois0n en limera1n maken gebruik van 2 lekken, waarvan er inderdaad 1 onpatchbaar is zonder hardware-upgrade (en er nog ééntje in de queue staat voor als dat lek gepatch wordt).
Nou eigenlijk is greenpois0n ook al "uit".
Hij is een tijd geleden al gelekt (de code) dus de kans dat apple dit niet verholpen heeft in toekomstige firmware versies is zeer klein.

Als je dat niet gelooft is een simpele google genoeg voor het bewijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Maar wtf, waarom kunnen we dan 4.2.1 nog niet jailbreaken?
Worden hier persoonlijke vetes uitgevochten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
The Great HooD schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:34:
Maar wtf, waarom kunnen we dan 4.2.1 nog niet jailbreaken?
Worden hier persoonlijke vetes uitgevochten?
Lees eens, we kunnen allang 4.2.1 JB'en. Het is alleen afhankelijk van je iDevice of dat een beperkte boot oplevert of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peeder
  • Niet online
Hero Of Time schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:58:
[...]

Lees eens, we kunnen allang 4.2.1 JB'en. Het is alleen afhankelijk van je iDevice of dat een beperkte boot oplevert of niet.
Alleen de iPod Touch (mc model) die op 4.2.1 draait kan niet worden geJB'ed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
rdgut schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:04:
[...]

Nou eigenlijk is greenpois0n ook al "uit".
Hij is een tijd geleden al gelekt (de code) dus de kans dat apple dit niet verholpen heeft in toekomstige firmware versies is zeer klein.

Als je dat niet gelooft is een simpele google genoeg voor het bewijs ;)
Ai, naar. Ik had niet gezien dat SHAtter gelekt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
fatihbatur schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:55:
hier staat een goede uitleg voor vrager. Sowieso had hij even de startpost kunnen lezen.

[ Voor 7% gewijzigd door dtech op 07-01-2011 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiddit
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-09 13:59
ff een vraagje
klopt het dat je met jailbreaken apps gratis kan downloaden uit de apstore??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:28

Maxow

Hidden Sound System

Dat is al minstens 20x voorbij gekomen en er is ook minstens 20x verteld dat dat niet op tweakers thuis hoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Maxow schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:58:
Dat is al minstens 20x voorbij gekomen en er is ook minstens 20x verteld dat dat niet op tweakers thuis hoort ;)
Ach, de apps die zonder JB gratis zijn in de appstore, zijn dat met JB ook nog steeds....

Maar volgens mij bedoelt hij iets anders dan dat hij vraagt.... :? >:)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Hero Of Time schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:58:
[...]

Ik bedoel dan ook untethered aan tethered heb je m.i geen fuck...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Great HooD schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 10:20:
[...]

Ik bedoel dan ook untethered aan tethered heb je m.i geen fuck...
gewoon je idevice niet uitzetten, ik zet hem nooit uit dus heb er ook geen last van. ik zie ook niet echt een reden om hem uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Ik zet hem zelf ook nooit uit, ware het niet dat hij af en toe, mede door JB, wel eens crasht en ik de iDevice toch overnieuw moet opstarten. Ook mijn batterij, gaat sneller leeg als je denkt en gebeurt wel eens dat hij uitvalt. Ik zit nu nog op 4.1 maar wil graag naar 4.2.1 maar tethered vind ik gewoon super onhandig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy

hoyvoy

Prutser

The Great HooD schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 10:37:
Ik zet hem zelf ook nooit uit, ware het niet dat hij af en toe, mede door JB, wel eens crasht en ik de iDevice toch overnieuw moet opstarten. Ook mijn batterij, gaat sneller leeg als je denkt en gebeurt wel eens dat hij uitvalt. Ik zit nu nog op 4.1 maar wil graag naar 4.2.1 maar tethered vind ik gewoon super onhandig!
Dat vind ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd ik ook, ben niet echt op mijn gemak als ik wegga :/, maar ik had standaard al 4.2.1 dus had geen keuze, wacht dus ongeduldigop die untethered JB.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2011 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Peeder schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:40:

Iemand een idee?

Update: Ik probeer het nu met Redsn0w 0.9.6b6. Wist niet dat er een nieuwere versie al was. Hope for the best!
Klinkt alsof je hetzelfde probleem hebt als ik.
Als hij begint aan de jailbraik, schud dan eens als een gek met het redsn0w-venster.
Klinkt compleet idioot, maar het is een gekend probleem :P

Ook mocht er bij mijn geen enkele andere usb-device ingeplugt zitten (was wel op mijn laptop, op een desktop zal je wel op zijn minst een muis nodig hebben :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiddit
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-09 13:59
Maxow schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:58:
kan je me dan misschien een site/sites geven waar dat wel op besproken mag worden of info er over te vinden is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:00
hiddit schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:32:
[...]

kan je me dan misschien een site/sites geven waar dat wel op besproken mag worden of info er over te vinden is O-)
Nee, want dan bespreken we het nog en dat doen we hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

google heet die site volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

*knip*

Als je dan wil helpen, plaats dan de directe google link, of een relevant resultaat uit de search en de keywords die je gebruikt hebt. LMGTFY gebruiken is bijzonder kinderachtig en wordt beslist niet gewaardeerd. :/

Verder lijkt het me duidelijk dat zaken die niet legaal zijn niet besproken worden op GoT, en ernaar linken dus ook ongewenst is.

[ Voor 60% gewijzigd door Whieee op 08-01-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Weet iemand een goeie app waarmee ik op ide ipad zelf makkelijk het filesystem kan bewerken? Files kopiëren en zo?

Google geeft me alleen resultaten voor ssh, maar ik zoek een echte filebrowser...

[ Voor 27% gewijzigd door Fire69 op 09-01-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 13:19
Inmiddels is er een nieuwe versie van redsn0w gereleased.
http://www.redmondpie.com...w-fixes-bluetooth-issues/

Heeft iemand deze al getest? Ik ben vooral benieuwd of je de untethered jailbreak over een tethered jailbreak heen kan doen zonder alle cydia tweaks en apps kwijt te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 21:54:
[...]

[mbr]
*knip*

Als je dan wil helpen, plaats dan de directe google link, of een relevant resultaat uit de search en de keywords die je gebruikt hebt. LMGTFY gebruiken is bijzonder kinderachtig en wordt beslist niet gewaardeerd. :/

Verder lijkt het me duidelijk dat zaken die niet legaal zijn niet besproken worden op GoT, en ernaar linken dus ook ongewenst is.

[/mbr]
offtopic:
@Whiiiii: De enigste reden waarom ik die links postte, is omdat het veel te vaak voorkomt dat er naar warez wordt gevraagd. Persoonlijk zucht ik ook telkens die vraag opnieuw wordt gesteld, en reageer er meestel ook simpelweg op dat het niet toegelaten is (inclusief TR), maar deze keer had ik simpelweg eens zin om te lachen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Fire69 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:28:
Weet iemand een goeie app waarmee ik op ide ipad zelf makkelijk het filesystem kan bewerken? Files kopiëren en zo?

Google geeft me alleen resultaten voor ssh, maar ik zoek een echte filebrowser...
iFile werkt prima. Kost 3 dollar in de Cydia store. Browsen, kopieren, verwijderen, je hebt zelfs opties om bestanden te zippen, mailen en versturen via bluetooth. Grootste voordeel voor mij is dat je er ook sd kaartjes via de cam connection kit mee kunt verkennen en dus een manier hebt om toch externe opslag te kunnen gebruiken.
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over warez zijn niet toegestaan. Het bespreken van alle andere aspecten van jailbreaken zijn wel toegestaan.

Let op of je post ook in dit topic thuishoort: applicaties kunnen besproken worden in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock!, mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods