Je hebt gelijk, de kaarten zijn niet 99.99% gelijk. Ik heb de complete post bij techpower door gelezen, maar ze zijn er nog niet helemaal uit waardoor het komt dat er kaarten dood gaan. Misschien zijn het wel bepaalde batches, of ze hebben gewoon pech met hun kaart. Boven aan het lijstje staat wel de voltage verhoging van het geheugen.RubbeR01 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 19:47:
[...]
Nee, want zo doe je de geheugen chips niet meer volt geven en de timings strakker zetten (6970 specs). Dit is, zoals het het er nu naar uitziet, de oorzaak voor de kaarten die stuk gaan na een aantal weken. Core voltage kan makkelijk omhoog, als je maar de GPU temperatuur niet boven de 80-90 laat komen, dan wordt t link.
[...]
Tja, het blijft een gok.
Ik weet ook niet of het allemaal overdreven is, maar om nou te zeggen dat de kaarten 99,99% hetzelfde zijn, wat niet waar is, en niks over de risicos zeggen vind ik gevaarlijk.
Vandaar mijn waarschuwing, kijk er mee uit, deze mod is van eind december, iedereen die dit nu doet is bijzonder experimenteel bezig met zijn 250+ euro videokaart. En achteraf hoef je nergens aan te kloppen.
XFX schijnt met een V1.1 van de 6950 uit te zijn gekomen, alleen is nog niet bekend wat het verschil nu is.
Ik heb mijn kaart nu tijdelijk geflashed met een shaders unlocked bios, en hou de posts in de gaten wat nu het probleem is waardoor de kaarten dood gaan.