Het AMD HD6XXX serie ervaringen topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste
Acties:
  • 77.336 views

Onderwerpen

Alle 45 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 19:18
RubbeR01 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 19:47:
[...]

Nee, want zo doe je de geheugen chips niet meer volt geven en de timings strakker zetten (6970 specs). Dit is, zoals het het er nu naar uitziet, de oorzaak voor de kaarten die stuk gaan na een aantal weken. Core voltage kan makkelijk omhoog, als je maar de GPU temperatuur niet boven de 80-90 laat komen, dan wordt t link.

[...]

Tja, het blijft een gok.

Ik weet ook niet of het allemaal overdreven is, maar om nou te zeggen dat de kaarten 99,99% hetzelfde zijn, wat niet waar is, en niks over de risicos zeggen vind ik gevaarlijk.
Vandaar mijn waarschuwing, kijk er mee uit, deze mod is van eind december, iedereen die dit nu doet is bijzonder experimenteel bezig met zijn 250+ euro videokaart. En achteraf hoef je nergens aan te kloppen.
Je hebt gelijk, de kaarten zijn niet 99.99% gelijk. Ik heb de complete post bij techpower door gelezen, maar ze zijn er nog niet helemaal uit waardoor het komt dat er kaarten dood gaan. Misschien zijn het wel bepaalde batches, of ze hebben gewoon pech met hun kaart. Boven aan het lijstje staat wel de voltage verhoging van het geheugen.

XFX schijnt met een V1.1 van de 6950 uit te zijn gekomen, alleen is nog niet bekend wat het verschil nu is.
Ik heb mijn kaart nu tijdelijk geflashed met een shaders unlocked bios, en hou de posts in de gaten wat nu het probleem is waardoor de kaarten dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 20:51
Gurneyhck schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 00:19:
[...]

Niet... iedereen flasht een 6970 bios :)
En ik zou me niet zo druk maken als ik jou was ;) Gewoon lekker genieten van je extra gratis performance.
dat is niet waar, WhiteHawk137 geeft een link naar een tool die je 6950 bios aanpast en alleen de core's verandert.
daar na kun je die flashen en de serial numbers en zo blijven het zelfde, dat is niet zo bij een 6970 geflashed bios.
verder zijn de mem speeds,etc hetzelfde bij een 6950 gemodificeerd bios.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:47

The Chosen One

Zie signature!

De architectuur van deze kaarten was erg anders werd er gezegd. Er zou ook drivers nog uitkomen welk de prestaties (mogelijk tot 20% al kun je dat wel met een korreltje zout nemen voor de zekerheid) zou verbeteren.

Is daar al wat van bekend?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 18:22
Drivers bedoel je. Nieuwe drivers komen elke maand uit. Op 26 januari komt 11.1 uit.

Als je naar de resultaten kijkt zijn er gevallen waarin de nieuwe architectuur slechts minimaal beter presteert. Daardoor is het best aannemelijk dat er nog wat rek in zit. Hoeveel kan natuurlijk niemand zeggen, dus ff afwachten.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:47

The Chosen One

Zie signature!

Duh... drivers... eerder op de avond bezig geweest met firmware upgraden van HD. :+
En de 26e dus pas. Ok afwachten.

[ Voor 9% gewijzigd door The Chosen One op 15-01-2011 23:34 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 03:25
XenoMorpH schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:43:
[...]

Je hebt gelijk, de kaarten zijn niet 99.99% gelijk. Ik heb de complete post bij techpower door gelezen, maar ze zijn er nog niet helemaal uit waardoor het komt dat er kaarten dood gaan. Misschien zijn het wel bepaalde batches, of ze hebben gewoon pech met hun kaart. Boven aan het lijstje staat wel de voltage verhoging van het geheugen.

XFX schijnt met een V1.1 van de 6950 uit te zijn gekomen, alleen is nog niet bekend wat het verschil nu is.
Ik heb mijn kaart nu tijdelijk geflashed met een shaders unlocked bios, en hou de posts in de gaten wat nu het probleem is waardoor de kaarten dood gaan.
Ik heb zelf gewoon de originele bios weer terug geflasht aangezien ik zelf al heel afentoe een paar puntjes zag bij het opstarten die niet in mijn scherm hoorde, terwijl ik in games en furmark dat probleem niet had.
Dus niet heel ernstig maar in combinatie met de laatste nieuwtjes een reden voor mij om even een stap terug te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 07:27
Heeft iemand hier dan al problemen gehad met een HD6950 @ HD6970? Dus dat de kaart overleden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 6970 flashmod levert artifacts (witte en zwarte bollen of rode lichtjes) op lees ik op het techpowerforum. Het geheugen heeft een andere snelheid en voltage en zou na ongeveer een week langzaam maar zeker blijvend beschadigd worden. De backupbios kan dit probleem niet verhelpen.
http://forums.techpowerup.com/showthread.php?p=2155471
http://www.youtube.com/watch?v=KDHvow6ILpQ

Er is ook een vermoeden dat de nieuwe hd6950 revisie al in omloop is:
http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=138353

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:38
Even voor mij als amateur tweaker de vraag of de kaarten die dood gegaan zijn 6950 kaarten zijn die op standaard clocks draaien of dat dit alleen kaarten zijn die overclocked zijn.

Bij mijn kaart als ik hem wat overclockte was hij instabiel als k weet niet wat en op stock settings loopt hij gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jerrot schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:07:
Even voor mij als amateur tweaker de vraag of de kaarten die dood gegaan zijn 6950 kaarten zijn die op standaard clocks draaien of dat dit alleen kaarten zijn die overclocked zijn.
Volgens mij zijn er zelfs nog geen of weinig berichten dat overgeclockte kaarten dood zijn :) Stock zijn er helemaal geen problemen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die post ik net die berichen Camacha. Verderzijn er stock geen problemen dus lekker stock houden tenzij jij je kaart op den duur wel kaopt wil hebben en dan krijgd AMD weer de schuld. Maar AMD gaat er gelukkig een stockje voor steken om niet in de problemen te komen. Gelukkig maar. Een maar van mij heeft er één gekocht voorige week en een week later was dekaart al weer RMA gegaan vanwege de mod naar de 6970

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:14:
Die post ik net die berichen Camacha. Verderzijn er stock geen problemen dus lekker stock houden tenzij jij je kaart op den duur wel kaopt wil hebben en dan krijgd AMD weer de schuld. Maar AMD gaat er gelukkig een stockje voor steken om niet in de problemen te komen. Gelukkig maar. Een maar van mij heeft er één gekocht voorige week en een week later was dekaart al weer RMA gegaan vanwege de mod naar de 6970
Ik lees over beschadigde kaarten en niet over dode, maar misschien kijk ik er overheen. Vind ik op zich wel een redelijk kritiek verschil, al is het misschien even vervelend voor de gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien niet helemaal dood maar beschadigd is voor mij ook dood want het doet niet meer goed wat het moet doen en dus kun je hem wel weg doen. Beter dat AMD hier wel een stokje voor gaat steken of niet?
Want straks hebben we alleen maar teleurstellende mensen met een verrotte kaart in hun pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:31:
Mischien niet helemaal dood maar beschadigd is voor mij ook dood want het doet niet meer goed wat het moet doen en dus kun je hem wel weg doen. Beter dat AMD hier wel een stokje voor gaat steken of niet?
Want straks hebben we alleen maar teleurstellende mensen met een verrotte kaart in hun pc.
Hij vroeg dood, dus dan geef ik ook antwoord op dood :p Ik volg je redenatie wel, maar om zaken even duidelijk te houden :)

Tsja, ik denk eigenlijk dat Ati er misschien maar wat blij mee is, want anders had de 6970 natuurlijk nog wel weinig meerwaarde gehad. Al denk ik wel dat ze het liever gelijk onmogelijk hadden gemaakt om teleurstellingen inderdaad te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-09 20:22
Tankbuster schreef op zondag 16 januari 2011 @ 10:26:
Heeft iemand hier dan al problemen gehad met een HD6950 @ HD6970? Dus dat de kaart overleden is?
Ik heb mijn club3d kaart gelijk aan het begin al op 6970 gezet, alle spellen werken vlekkeloos, behalve starcraft 2 af en toe artefacts als ik de settings allemaal op low heb staan. (omdat alle spellen het voor de rest goed doen weet ik niet of deze artefacts komen door de flash of niet, heb namelijk de kaart niet getest op stock bios)

Na het lezen van de berichten heb ik mijn 6970 bios vervangen met een 6950 (unlocked shaders) bios. Op die manier heb ik toch de extra shader cores maar wel een lager voltage op het geheugen en de core. Ik vind het zo wel prima alles draait rap zat.

[ Voor 10% gewijzigd door Bert2000 op 16-01-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 09:49
Ik heb mijn MSI 6850 OC'ed naar 850/1150, en alles werkt prima ;).

Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50
XFX HD 6870 :D kwou een 2gb halen maar bleef maar bij 1gb dmv budget beperking.
Maar ik vindt geen stabiele OC setup :( ben zeer nieuw met OC'ing, omdat ik altijd van die rommel pc'stjes had en mijn PS3 om te gamen haha.

Mvg Y

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miser
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

miser

always learning

Bert2000 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 02:52:
[...]

sorry maar wat een domme post. denk je nou echt dat een 6950 bios er voor zorgt dat je kaart langer mee gaat? lol....... uberhaupt... dat je denkt dat je kaart stuk gaat als je pc 24/7 aan staat...
Zo raar vind ik dat niet gedacht.
Aangezien niet alle 6950-kaarten werken na een flash met een 6970-bios.
Sommige werken helemaal niet, sommige geven artifacts.
Blijkbaar zit er genoeg verschil tussen een 6950 en 6970.

Een idee, voor jezelf, om te kijken of je kaart met originele bios ook die artifacts geeft in Starcraft 2.
Misschien loopt de kaart nu wel brak door de flash en kan de kaart de geheugentimings of -voltage niet aan, misschien is het een driver issue en heeft niks te maken met de flash.

edit: heeft je kaart met 6950+extra shaders nog steeds artifacts?

[ Voor 3% gewijzigd door miser op 16-01-2011 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
miser schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:49:
[...]

Zo raar vind ik dat niet gedacht.
Aangezien niet alle 6950-kaarten werken na een flash met een 6970-bios.
Sommige werken helemaal niet, sommige geven artifacts.
Blijkbaar zit er genoeg verschil tussen een 6950 en 6970.

Een idee, voor jezelf, om te kijken of je kaart met originele bios ook die artifacts geeft in Starcraft 2.
Misschien loopt de kaart nu wel brak door de flash en kan de kaart de geheugentimings of -voltage niet aan, misschien is het een driver issue en heeft niks te maken met de flash.

edit: heeft je kaart met 6950+extra shaders nog steeds artifacts?
Ik ging er van uit dat de poster een 6970 had, en hier een 6950 bios op wilde zetten, misverstand dus :).

Ik ga nu even starcraft controleren, ik edit mn post strrx wel ff

edit: de artefacts in sc2 zijn weg. ik vermoed dat het overgeclockte geheugen icm de fps van 300 als ik sc2 met alles op low speel niet helemaal lekker ging.

Nu gebruik ik dus alleen de shader unlock en stock 6950 speeds.

[ Voor 11% gewijzigd door Bert2000 op 16-01-2011 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miser
  • Niet online

miser

always learning

Ook hier de shaders unlocked, maar wel doorgeschroeft naar de maximale overclock die CCC geeft.
De temps nog niet gestresst met Furmark.
Maar loopt voorlopig prima zonder artifacts, crashes etc.

Die biosflash van 6950 naar 6970 flipte gelijk m'n PC :P (misschien gelukkig maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullus schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:13:
[...]

Heb eigenlijk weinig problemen met ati drivers, al paar jaren ati gehad.

Zorg ervoor dat je pc stabiel is, up to date is (mobo/bios/drivers) en je OS.
Vaak doe ik 2x de drivers installeren voor crossfire.

Profielen gebruik ik niet omdat ik maar weinig game.
Je kunt dit evt checken
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=252301

volgorde;

-1kaart installeren
-drivers installeren ,hotfix 10.10e (volgens mij)
-ati profiles installeren
-reboot

ff testen met games of zo

-pc afsluiten
-2e kaart installeren
-crossfire bridge installeren
-pc aan
-drivers nog een keer installeren
-evt nog crossfire aanvinken in CCC

[...]

ey ,alles naar wens met je kaart :D :)

@Astennu
Heb je het al werkend gekregen met RBE en voltage verhoging?

Ik heb wat dingen getest maar het werkt niet, bij elke 3d app. krijg ik een freeze of de driver resets zich. :(
Nog niet. Ben alleen maar bezig geweest met mijn SB setup die niet lekker wil lopen. Ik had dat met de oude RBE als je iets veranderde ging hij in 3d mode plat. Ook in Windows als Aero aan ging. Maar dat was nog 126.
RubbeR01 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 19:15:
[...]

Dit is onzin, het is een stuk minder dan 99,99%
De 6950 heeft andere ram chips en andere componenten op de PCB.
Als je de 6970 bios op een 6950 flasht loop je groot risico op defecte ram chips, er wordt steeds meer melding gemaakt van problemen bij 6970 bios op een 6950 en als je ze opmerkt is het te laat, de schade is permanent.
Veel veiliger is een 6950 bios met alle shaders unlocked en dan met MSI afterburner overclocken.
Tja ik vraag me af of ze dan wel goed gelopen hebben in het begin. Dat het de mem chips zijn lijkt me niet. Ik heb al zo veel kaarten overgeclockt. Als het door hoge mem speeds zou komen zou je met afterburner ook schade krijgen. Of die nieuwe 6GHz chips moeten ineens hele andere voltages gebruiken maar dan zouden ze buiten GDDR5 specs draaien. En dat lijkt me ook al niet waarschijnlijk.

Ik zou niet weten hoe die permanente schade moet onstaan door de unlock. Zeker als je de shaders (dan dan wel hetzelfde block) weer uit kan zetten door terug te schakelen naar je HD5850 bios.

Daarnaast moet een kaart zelf met wat hogere voltages niet kapot gaan. Dus ik vind dit wel een raar verhaal.

[ Voor 34% gewijzigd door Astennu op 17-01-2011 07:39 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind niet zo raar want die kaart is er niet voor gemaakt. Zoals je leest gebeurd het genoeg dus zo raar is het niet. De permanente schade zit niet in de bios maar de hw die schade op loopt door de flash. Ik denk persoonlijk door dat de shaders die actief worden al kapot waren of er juist nu door kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEkill
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09-2024
Dat lijkt me niet als het probleem als het er ook nog is als je weer de 6950 bios gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:17:
Ik vind niet zo raar want die kaart is er niet voor gemaakt. Zoals je leest gebeurd het genoeg dus zo raar is het niet. De permanente schade zit niet in de bios maar de hw die schade op loopt door de flash. Ik denk persoonlijk door dat de shaders die actief worden al kapot waren of er juist nu door kapot gaan.
Ja en nee. De GPU is helemaal hetzelfde. Het is alleen mogelijk dat er shaders tussen zitten die niet in orden zijn. Die kunnen vervolgens problemen gaan gegeven. Als je die vervolgens niet meer uit kunt zetten zul je de problemen houden.

PCB is na genoeg hetzelfde. Volgens mij zijn alleen de geheugen chips anders. Op de 50 zit 1250 MHz mem en op de 70 zit 1500 MHz mem. Maar die 125 MHz meer kan het geheugen van de 50 niet slopen. Ik heb veel ziekere overclocks gezien in het verleden waar ook voltages extreem verhoogt werden en zelfs dat bleef 24/7 goed lopen. Dus ook daar zie ik geen problemen.

Ik gok dat het het eerste is. Dat er toch shaders waren die niet helemaal in orde waren. Waar mensen dit in de eerste instantie niet goed getest of gezien hebben maar het wel degelijk aanwezig was. Vervolgens hebben ze de 6950 bios terug gezet en zijn er mogelijk andere shaders uit gegaan dan de gene die niet lekker werkte ?

Ik heb dat in het verleden met 9700 kaarten ook wel eens gezien. Dan kreeg je een schaakbord in beeld. Die shaders waren dan gewoon echt kapot. Soms was het niet duidelijk en alleen met bepaalde soorten textures / shaders te zien.
DEkill schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:26:
Dat lijkt me niet als het probleem als het er ook nog is als je weer de 6950 bios gebruikt.
Dat ligt er net aan hoe bepaald wordt welke shaders er uit gezet worden. Als die blokken uit gaan zetten die wel in orde zijn gaat het mis.

[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 17-01-2011 10:33 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
Astennu schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:32:
[...]

[...]

Dat ligt er net aan hoe bepaald wordt welke shaders er uit gezet worden. Als die blokken uit gaan zetten die wel in orde zijn gaat het mis.
Ben het grotendeels met je eens Astennu. Maar als je een 6950 bios terug flasht lijkt me niet dat er dan andere blokken worden uitgezet...
Overigens kun je je kaart toch 100% fixen door je eigen backup bios erin te flashen, of gewoon je bios-switch op 2 zetten en daarop laten staan :)

Hier iig 2 kaarten geflasht en géén problemen dusver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gurneyhck schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:04:
[...]

Ben het grotendeels met je eens Astennu. Maar als je een 6950 bios terug flasht lijkt me niet dat er dan andere blokken worden uitgezet...
Overigens kun je je kaart toch 100% fixen door je eigen backup bios erin te flashen, of gewoon je bios-switch op 2 zetten en daarop laten staan :)

Ik vraag me sowieso af hoe dat bepaalt wordt. Ik bedoel het zullen niet altijd dezelfde blocken zijn die je dichtzet. Dus hoe wordt dat dan bepaalt. Aansturing per software kan maar dan zou je bij een andere bios problemen kunnen krijgen. In het verleden waren ze gewoon hardlocked. Dus dan weet je zeker dat die blocks nooit iets gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Astennu schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:24:
[...]

Ik vraag me sowieso af hoe dat bepaalt wordt. Ik bedoel het zullen niet altijd dezelfde blocken zijn die je dichtzet. Dus hoe wordt dat dan bepaalt. Aansturing per software kan maar dan zou je bij een andere bios problemen kunnen krijgen. In het verleden waren ze gewoon hardlocked. Dus dan weet je zeker dat die blocks nooit iets gaan doen.
Het lijkt me dat elk block een vast ID heeft (nummer bijvoorbeeld). Aan de hand van dit ID kun je een bepaald block aan of uitzetten. En die ID's liggen gewoon vanuit AMD vast, dus in elk bios wordt block 5 aangestuurd als ID0101 wordt aangeroepen.
Dit is pure speculatie, maar het lijkt mij vrij logisch dat het zo ongeveer werkt. Dus de essentie dat elk shader-block een vast referentie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
Ik heb ook vaak zat meegemaakt dat ik een cpu overgeklokt had en meerdere keren langdurig had getest met prime 95.
En vervolgens kom ik dan pas een paar weken later problemen tegen die duiden on een niet 100% stabiele overklok.

Ik gok dat dat bij heel veel van de 6950/6970 flash acties dit zelfde probleem aanwezig is.
Met stresstesten kun je simpelweg gewoon niet alles uitsluiten.

Ik merkte zelf namelijk alleen maar een paar kleine artifacts op bij het opstarten van mijn pc, en niet in furmark of in zware dx11 games.
En ook pas na een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gurneyhck schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:03:
[...]

Het lijkt me dat elk block een vast ID heeft (nummer bijvoorbeeld). Aan de hand van dit ID kun je een bepaald block aan of uitzetten. En die ID's liggen gewoon vanuit AMD vast, dus in elk bios wordt block 5 aangestuurd als ID0101 wordt aangeroepen.
Dit is pure speculatie, maar het lijkt mij vrij logisch dat het zo ongeveer werkt. Dus de essentie dat elk shader-block een vast referentie heeft.
Ja zo iets dacht ik ook. Maar dan zou je die info in een extra chip moeten stoppen. Als je dat in de bios stopt en je flasht die bios in een kaart waar block 6 kapot is en je vervolgens dus block 5 uit gaat zetten gaat het mis.
Dus ik vraag me af hoe je dan per kaart wilt onthouden welke blokken niet gebruikt moeten worden zonder dit in de bios te zetten. Vraag me af hoe en of (want misschien zit het wel in de bios) dit opgelost is.
drijfhout schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:15:
Ik heb ook vaak zat meegemaakt dat ik een cpu overgeklokt had en meerdere keren langdurig had getest met prime 95.
En vervolgens kom ik dan pas een paar weken later problemen tegen die duiden on een niet 100% stabiele overklok.

Ik gok dat dat bij heel veel van de 6950/6970 flash acties dit zelfde probleem aanwezig is.
Met stresstesten kun je simpelweg gewoon niet alles uitsluiten.

Ik merkte zelf namelijk alleen maar een paar kleine artifacts op bij het opstarten van mijn pc, en niet in furmark of in zware dx11 games.
En ook pas na een paar weken.
Prime stressed niet alles. Ik draaide zelf altijd Prime + HD Film dan kreeg ik em soms al na 15 min plat waar prime alleen al 4 uur draaide toen ik em zelf stop zette. Dat is het probleem geen stress tool is helemaal perfect dus ik bouw vaak marges in. Max stressen op een iets hogere speed dan ik wil draaien. Als dat dan stabiel ik nog twee stapjes terug. Dat doe ik met al mijn componenten op die manier.

[ Voor 36% gewijzigd door Astennu op 17-01-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Astennu schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:22:
[...]

Ja zo iets dacht ik ook. Maar dan zou je die info in een extra chip moeten stoppen. Als je dat in de bios stopt en je flasht die bios in een kaart waar block 6 kapot is en je vervolgens dus block 5 uit gaat zetten gaat het mis.
Dus ik vraag me af hoe je dan per kaart wilt onthouden welke blokken niet gebruikt moeten worden zonder dit in de bios te zetten. Vraag me af hoe en of (want misschien zit het wel in de bios) dit opgelost is.
Nu begrijp ik je helemaal :) Je hebt idd natuurlijk te maken met verschillende blocken per kaart die stuk zijn :Y)
Mja, dan zou het idd wel eens problemen kunnen opleveren als je niet je EIGEN backup 6950 bios terug flasht. Goed punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEkill
Mja dat probleem zie ik nu opzich ookwel. Misschien is er iemand met een kapotte kaart die het kan proberen ? :p

Edit: sain onez heeft wel een goed punt :) als bios switch omzetten niet hetzelfde blok blokkeerd zou je ookal problemen gaan merken als je niet flasht en de switch omzet.

[ Voor 43% gewijzigd door DEkill op 17-01-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Gurneyhck schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:28:
[...]

Nu begrijp ik je helemaal :) Je hebt idd natuurlijk te maken met verschillende blocken per kaart die stuk zijn :Y)
Mja, dan zou het idd wel eens problemen kunnen opleveren als je niet je EIGEN backup 6950 bios terug flasht. Goed punt!
Het terugswitchen naar bios-standje 2, en die bios dumpen en deze weer flashen in standje 1 zou toch dezelfde blocks weer disablen, of toch niet?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
sain onez schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:36:
[...]

Het terugswitchen naar bios-standje 2, en die bios dumpen en deze weer flashen in standje 1 zou toch dezelfde blocks weer disablen, of toch niet?
Dat lijkt me wel ja, zoals ik dus al zei...
Gurneyhck schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:04:
[...]

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Zelf ben ik er nog niet aan uit, heb tijdje terug me eigen 5870 al verpatst voor een leuk prijsje, nu staan er paar voor een zeer leuke prijs op V&A, maar ook paar 5870's Six die net onder de prijs van een HD6950 zitten, de reden van upgraden zou zijn me 3x22" Eyefinity setup zijn, maar met een 5870 Six met 2gb aan memory heb ik mss een beter kaartje, zou die nieuwe shader-verwerking nog zijn vruchten gaan afwerpen de komende drivers of is gewoon te stellen dat die 2gb 5870 mss een betere keuze is? (zeker als die goedkoper te krijgen is)

Lees me ook te pletter op allerlei fora ivm de flash die niet zou werken, of je ram zou killen na verloop van tijd, maar dat lijken me eerder defecte kaarten die zonder biosflash ook het loodje zouden leggen.

Meeste gevallen die in die poll voor "Broken after biosflash" kozen, komen er allemaal op terug omdat ze issues ervaarden die andere non-flashed kaarten ook ervaren, zelfs nividia counterparts (HEAVEN en 3dM2011) dus dat is gewoon een driver/program bug. Tel daarbij degene die nog op ram-speeds van hun vorige kaart draaiden doordat overdrive die onthield (ervaarde dit zelf nadat ik me 5870 met een 4870 verving en deze standaard werd ingesteld op 850 core en 1200 ram) en het aantal problemen lost ineens op voor de zon.

Ook die hier het hardst roept dat het gevaarlijk is heeft een GTX580 en zal de hete adem van de 6950 to 6970 flashed cards in zijn 3d benchmarks voelen :O

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Mja dat is wel een klein dilemma ja. Maar ik zou toch voor de 6950 gaan, toch wat beter futureproof. Heb ze nu in crossfire draaien hier, echt geweldige performance! Onvergelijkbaar met de HD5970 die ik hiervoor had. Gisteren ff paar Crysis Warhead benchjes gedraaid: Alles op enthusiast, V-sync aan + 16xAF + 4xAA helemaal vloeiend in de zwaarste bench. Wat nog leuker is: Alles op enthusiast, V-sync aan +16xAF +2xSSaa ook helemaal vloeiend, ziet er fantastisch uit! Reso: 1920x1200 btw.

[ Voor 4% gewijzigd door Gurneyhck op 17-01-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEkill
Gurneyhck schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:42:
[...]

[...]
waarom voel ik me verleid een krasje te maken op mn kaart en dan het knopje om zetten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
Heb nu mijn HD6950@70 weer naar een HD6950 met unlocked shaders geflashed en GTA4 draait nu duidelijk beter zonder hogere clocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
sain onez schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:58:
Zelf ben ik er nog niet aan uit, heb tijdje terug me eigen 5870 al verpatst voor een leuk prijsje, nu staan er paar voor een zeer leuke prijs op V&A, maar ook paar 5870's Six die net onder de prijs van een HD6950 zitten, de reden van upgraden zou zijn me 3x22" Eyefinity setup zijn, maar met een 5870 Six met 2gb aan memory heb ik mss een beter kaartje, zou die nieuwe shader-verwerking nog zijn vruchten gaan afwerpen de komende drivers of is gewoon te stellen dat die 2gb 5870 mss een betere keuze is? (zeker als die goedkoper te krijgen is)

Lees me ook te pletter op allerlei fora ivm de flash die niet zou werken, of je ram zou killen na verloop van tijd, maar dat lijken me eerder defecte kaarten die zonder biosflash ook het loodje zouden leggen.

Meeste gevallen die in die poll voor "Broken after biosflash" kozen, komen er allemaal op terug omdat ze issues ervaarden die andere non-flashed kaarten ook ervaren, zelfs nividia counterparts (HEAVEN en 3dM2011) dus dat is gewoon een driver/program bug. Tel daarbij degene die nog op ram-speeds van hun vorige kaart draaiden doordat overdrive die onthield (ervaarde dit zelf nadat ik me 5870 met een 4870 verving en deze standaard werd ingesteld op 850 core en 1200 ram) en het aantal problemen lost ineens op voor de zon.

Ook die hier het hardst roept dat het gevaarlijk is heeft een GTX580 en zal de hete adem van de 6950 to 6970 flashed cards in zijn 3d benchmarks voelen :O
De 6950 heeft ook 2gb ram. Ik ben in ieder geval prima tevreden met mijn 6950 die ik voor 240 bij azerty nieuw gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Die ervaringen lees ik hier overal, heb je zelf de biosflash gedaan, en hoe zijn je eigen ervaringen?

Ik was er bijna aan uit om de XFX variant te bestellen bij Zercom, nu lees ik het bovenstaande van Tankbuster weer, en dat wijst toch wel op een ' niet zo succesvolle' flash , waardoor die 5870 Six varianten weer interresant worden :F

Stel je flash is niet succesvol en je gaat vervolgens de 6950 met de 5870 vergelijken dan is het vaak stuivertje wisselen in de benchmarks, met een 6970 is het verschil wat groter maar dan moet de flash wel lukken natuurlijk..

Damn, wat zitten jullie me te plagen ;( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
Ik zou gewoon voor de HD6950 gaan hoor ;) Wellicht zijn mijn mem chips gewoon niet goed genoeg en de meeste hebben geen problemen met het flashen hé!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Tankbuster schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:41:
Ik zou gewoon voor de HD6950 gaan hoor ;) Wellicht zijn mijn mem chips gewoon niet goed genoeg en de meeste hebben geen problemen met het flashen hé!
You're right.. en wil je een succesvolle dan moet ik maar niet te zuinig zijn en een 6970 direct halen...

Kun je me vertellen welk merk je hebt, zodat ik die júist mijdt!? :P

@ TankBuster: Heb me zinnen op een Sapphire gezet, én de goedkoopste, en morgen direct ophaalbaar, ga me nu niet vertellen dat je zelf dat merk ook hebt.. :9

@Bert2000 hieronder: I know, maar dan zul je tussen HD6950 en HD6970 performance komen te zitten, en vaak is een 5870 net zo snel, maar dat kan komen doordat de shaderverwerking die nog niet 'mature' is...

[ Voor 14% gewijzigd door SAiN ONeZ op 17-01-2011 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
sain onez schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:26:
Die ervaringen lees ik hier overal, heb je zelf de biosflash gedaan, en hoe zijn je eigen ervaringen?

Ik was er bijna aan uit om de XFX variant te bestellen bij Zercom, nu lees ik het bovenstaande van Tankbuster weer, en dat wijst toch wel op een ' niet zo succesvolle' flash , waardoor die 5870 Six varianten weer interresant worden :F

Stel je flash is niet succesvol en je gaat vervolgens de 6950 met de 5870 vergelijken dan is het vaak stuivertje wisselen in de benchmarks, met een 6970 is het verschil wat groter maar dan moet de flash wel lukken natuurlijk..

Damn, wat zitten jullie me te plagen ;( :P
ik zou zeer zeker geen 5870 halen, je kunt ook gewoon alleen de shaders unlocken he, in plaats van de volledige 6970 transformatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miser
  • Niet online

miser

always learning

@sain onez: Mijn Sapphire trok de bios flash in ieder geval niet.
Deze draait met unlocked shaders en een overclock.

edit: check het tabelletje op techpowerup onder aan

[ Voor 39% gewijzigd door miser op 17-01-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Hehe, pff jullie maken het me wel heel erg moeilijk zo }:| , hoewel ik altijd pech heb met loterijen lijkt me dan toch XFX de beste keuze..

@miser: Stiekem komen er wel steeds meer problemen aan het licht en lijkt het niet zo een succesverhaal als eerder de rondte ging..

maarja wie niet waagd,.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
Sorry, maar ik heb ook een Sapphire :P . Heb de shaders wel geunlocked wat goed ging. Maar je hebt volgens mij net zoveel kans op een goeie kaart bij Sapphire als bij elke andere leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 19:18
Kaarten zijn precies hetzelfde, zit alleen een andere sticker op en ander BIOS. Hier ook een Sapphire, flash ging volgens mij wel goed, maar ik wacht ff af totdat ze erachter zijn wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tracker72
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-05 12:02
Wil mijn 2x 6950's in crossfire op de furmark pijnbank leggen. Nu lijkt het erop dat ie slechts 1 kaart gebruikt. Zie geen verschil in fps (+-48) bij crossfire enabled/disabled. Wel zie ik 2x temperatuurgrafiek. Maar de readout strookt niet met wat ik in het catalyst control center zie.
Heb het geprobeerd met een hernoemde .exe maar dit werkt ook niet.
Crossfire werkt wel met de stalker bench.
Heb de laatste crossfire profiles gedownload.
Wordt de 6xxx serie nog niet goed ondersteund door furmark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Zet furmark eens op fullscreen

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39
Furmark heeft ook een Multi-GPU installatie. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DEkill schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:11:
waarom voel ik me verleid een krasje te maken op mn kaart en dan het knopje om zetten :p
Ik zal wel wat gemist hebben, maar waarom een krasje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sain onez schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:58:

Waarom zou de 5870 six een betere keuze zijn? HD6950 is sneller en daar kun je ook Eyefinity six mee doen. Daarnaast kun je met een beetje geluk er een 6970 van maken. Dus ik snap niet waarom je nog een HD58xx zou kiezen. Zeker niet met 3x22" in Eyefinity. Dan wil je elk beetje performance hebben want die resolutie is nogal zwaar.
Drivers van de HD69xx zijn nog lang niet optimaal. Die zullen in verhouding meer winst gaan zien dan de HD58xx drivers.

En fora moet je niet meteen geloven. Mensen met problemen posten het meteen en gaan lopen bashen. Mensen die nergens last van hebben hoor je vaak niet. Daarnaast is het zeer onwaarschijnlijk dat geheugen door pure clocks (die maar 125 MHz hoger zijn) kapot gaat. Er zijn mensen die met nog nog trager GDDR5 dat soort speeds draaien en die hebben nooit problemen gehad. Kan ook zijn dat iemand gewoon dingen loopt te roepen om het merk de grond in the bashen.

Ik heb twee kaarten al meerdere werken op 6970 speeds en shaders draaien. En heb geen problemen gehad.
sain onez schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:25:
Hehe, pff jullie maken het me wel heel erg moeilijk zo }:| , hoewel ik altijd pech heb met loterijen lijkt me dan toch XFX de beste keuze..

@miser: Stiekem komen er wel steeds meer problemen aan het licht en lijkt het niet zo een succesverhaal als eerder de rondte ging..

maarja wie niet waagd,.....
Heb zowel een XFX als Sapphire succesvol unlocked. Het is en blijft natuurlijk altijd een gokje.
XenoMorpH schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:00:
Kaarten zijn precies hetzelfde, zit alleen een andere sticker op en ander BIOS. Hier ook een Sapphire, flash ging volgens mij wel goed, maar ik wacht ff af totdat ze erachter zijn wat het probleem is.
Klopt zeker in het begin. Later komen er wel 3th party designs.

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 18-01-2011 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
Astennu schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 08:21:
[...]

Ik heb twee kaarten al meerdere werken op 6970 speeds en shaders draaien. En heb geen problemen gehad.
Heb je toevallig starcraft 2? Test even een multiplayer 1on1 game met alle gfx instellingen op LOW en de v-sync uit.

Toen kreeg ik namelijk artefacts, terwijl al mn andere games het vlekkeloos deden, met andere woorden dus, het kan best zijn dat het lijkt alsof je kaarten gelukt zijn, want bij mij deden alle spellen het ook vlekkeloos, op sc2 na dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
Na het terug flashen van mijn kaart ben ik geen artifacts tegengekomen zoals ik wel laatst zag met de 6970 bios.
Met de 6950 bios met unlockte shaders zijn er ook al geen problemen te ontdekken.

Dus daaruit kan ik "voorlopig" concluderen dat mijn kaart geen schade op heeft gelopen en waarschijnlijk het geheugen gewoon moeite had met de hogere snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tracker72
Voor de gene die willen weten of de 6950 in een fractal design R3 kast past....

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/330bb04.jpg
Het past precies :)

Zal vanavond eens furmark op full screen zetten om ze allebei eens flink op te warmen. Ben benieuwd hoe de airfow in deze kast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo 2 cf bruggen? Ik zou het bij 1 laten want 2 geeft soms problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tracker72
Op het internet zijn de meningen nogal verdeeld over 1- of 2 bruggetjes. Vooralsnog werkt het prima met 2.
Ik moet zeggen dat de info zo goed verstopt zit op de officiele ATI site dat ik daar nog niets zinnigs heb gevonden over crossfire.

[ Voor 38% gewijzigd door tracker72 op 18-01-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik weet is dat die 2e port bedoeld is voor 3way cf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
6950@6970flash
Core: 920MHz
Mem: 1450MHz (5800MHz effectief)
drivers: 9.12RC3

Sandy Bridge 2500k@ 4.7GHz +8GB ddr3 @ 1600MHz

CCC settings:
16xAF + screenshot

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_3KlCcTI0I1g/TTWGm6jQefI/AAAAAAAABDU/Mtu6F5T2MjY/s1600/Crysis%20Warhead%20bench%20SSAA%2B16xAF.png

Met 4xSSAA + V-sync heerlijk vloeiend! :9~

3dMark11 results @ CCC factory default settings, wel OC'd
Performance
Extreme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

drijfhout schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:34:
Na het terug flashen van mijn kaart ben ik geen artifacts tegengekomen zoals ik wel laatst zag met de 6970 bios.
Met de 6950 bios met unlockte shaders zijn er ook al geen problemen te ontdekken.

Dus daaruit kan ik "voorlopig" concluderen dat mijn kaart geen schade op heeft gelopen en waarschijnlijk het geheugen gewoon moeite had met de hogere snelheden.
Kan het niet zijn dat je een ander merk bios hebt genomen, waardoor je andere mem timings geforced hebt, en deze het probleem veroorzaakten? Wat gebeurt er als je de HD6970 memory speeds nu probeert te halen in je 'unlocked' 6950 bios? Faalt hij hier ook in ook lukt dit wel, en zijn er dan ook nog die artefects?

algemeen vraagje: in het 6970 bios word een hogere voltage voor de core ingesteld, wat meteen ook er voor zorgt dat deze corespeed te halen valt, is er ook een voltage voor het ram, wat door het flashen voor een hoger voltage zorgt?

Na wat lezen in het topic op Techpowerup is je eigen bios unlocken en eventueel via RBE het voltage verhogen voor HD6970 corespeeds en hoger te halen een veilige manier zonder dat je je ram gaat 'degraderen/opfikken'....

Ook wat oc pogingen in dat forum op techpowerup laten zien, en ook meldt die poster, dat XFX mogelijk dezelfde ramchips gebruikt als de 6970 varianten, daar haalden er enkele 1500mhz mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sain onez schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:32:
[...]

Kan het niet zijn dat je een ander merk bios hebt genomen, waardoor je andere mem timings geforced hebt, en deze het probleem veroorzaakten? Wat gebeurt er als je de HD6970 memory speeds nu probeert te halen in je 'unlocked' 6950 bios? Faalt hij hier ook in ook lukt dit wel, en zijn er dan ook nog die artefects?

algemeen vraagje: in het 6970 bios word een hogere voltage voor de core ingesteld, wat meteen ook er voor zorgt dat deze corespeed te halen valt, is er ook een voltage voor het ram, wat door het flashen voor een hoger voltage zorgt?

Na wat lezen in het topic op Techpowerup is je eigen bios unlocken en eventueel via RBE het voltage verhogen voor HD6970 corespeeds en hoger te halen een veilige manier zonder dat je je ram gaat 'degraderen/opfikken'....

Ook wat oc pogingen in dat forum op techpowerup laten zien, en ook meldt die poster, dat XFX mogelijk dezelfde ramchips gebruikt als de 6970 varianten, daar haalden er enkele 1500mhz mee..
Alle HD69xx kaarten op dit moment zijn refferenced. Biossen zullen qua mem timings en zo gelijk zijn. Zou me niets verbazen als de 670 bios iets wat hogere timings zou hebben. GDDR5 op ATi kaarten geeft na genoeg nooit artifacts van wegen de ECC die in de ATi GPU's zit. Performance zakt dan gewoon in.

Ik weet nog niet hoe het bij de HD69xx kaarten is maar de HD5870 had ook mem voltage control. Bij de 5850 kon je die niet instellen bij de 5870 en de 5970 wel. Ik denk dat de HD69xx kaarten het ook hebben. Of daar verschil in zit weet ik niet. Ik zal eens in GPU-Z kijken of het toevallig al uitgelezen kan worden.

Het licht er aan wat die ram problemen veroorzaakt. Ik denk dat als je een 6950 bios pakt en alle clocks en voltages gelijk gaat maken aan de 6970 dat je dezelfde problemen krijgt. Daarnaast vind ik het raar dat dat door clocks zou komen. En ik kan me ook niet voorstellen dat de 6970 dus danig hoge mem voltages heeft dat dat voor blijvende schade zal zorgen.

Ik haalde met zowel mijn Sapphire als XFX die 1500 MHz mem. Zat hooguit 25 MHz verschil in. Maar ik heb niet gekeken wat voor een chips er op die kaarten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 2 weken mijn 6950 @6970. Gaat tot nog toe prima eigenlijk. Heb wel gemerkt dat de kaart wat warmer wordt dus heb het fan profiel aangepast (via MSI afterburner)om het wat koeler te houden. Misschien is dat wel de truc tot heelhouden ?? beter koelen?? mijn kaart komt nu niet meer boven de 65 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
sain onez schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:32:
[...]
Ik gebruikte wel de bios van ASUS en ik heb een kaart van Powercolour.
Maar het lijkt me zeer sterk dat het daaraan ligt, aangezien alle reference kaarten (op de opdruk na) volgens mij gewoon identiek zijn.

Ik heb nog niet geprobeert mijn kaart op de 6950(unlocked shaders) over te klokken omdat ik eigenlijk al blij ben dat ik nu geen artifacts zie bij het opstarten.
Ik zal later een kijken maar ik verwacht dat ik de 6970 snelheden niet zal halen aangezien de 6950 bios op een lager voltage loopt dus waarschijnlijk nog eerder moeilijk gaat doen.

Ik denk gewoon dat ik wat minder geluk heb met mijn kaart en deze gewoon niet veel verder komt als een stock 6950, maar daar kan ik wel mee leven.
Ik heb de kaart gekocht toen er niks bekend was over het unlocken, dus ik ben allang blij met die extra shaders.
Het is eigenlijk al een cadeautje dat ik nu een soort van 6960 heb ;)

[ Voor 14% gewijzigd door drijfhout op 18-01-2011 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bert2000 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:17:
[...]

Heb je toevallig starcraft 2? Test even een multiplayer 1on1 game met alle gfx instellingen op LOW en de v-sync uit.

Toen kreeg ik namelijk artefacts, terwijl al mn andere games het vlekkeloos deden, met andere woorden dus, het kan best zijn dat het lijkt alsof je kaarten gelukt zijn, want bij mij deden alle spellen het ook vlekkeloos, op sc2 na dan...
Ik speel momenteel alleen maar Starcraft II :P Maar niet op low detail. Ik zal eens kijken of dat verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
Astennu schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:32:
[...]

Ik speel momenteel alleen maar Starcraft II :P Maar niet op low detail. Ik zal eens kijken of dat verschil maakt.
Ik had alleen arteffects met alles op low/medium :P

Ik had het trouwens het ergste als ik alles op low zette en alleen textures op medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Bert2000 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:56:
[...]

Ik had alleen arteffects met alles op low/medium :P

Ik had het trouwens het ergste als ik alles op low zette en alleen textures op medium
Ook wel eens aan een bug gedacht?
Denk dat er vrij weinig aan de hand is met je kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
bij de buren is er nieuw over de 11.1A drivers die vandaag/morgen uitkomen.
zou een groot verschil maken voor de 6900 kaarten lijkt er op dat het ongeveer 25% extra performance is in sommige gevallen.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 16:12
Gijs007 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:46:
bij de buren is er nieuw over de 11.1A drivers die vandaag/morgen uitkomen.
zou een groot verschil maken voor de 6900 kaarten lijkt er op dat het ongeveer 25% extra performance is in sommige gevallen.
Wow, dat zou wel erg vet zijn. Dan ga ik het overwegen om m'n cfx setje van 5870 weg te doen. Heb je trouwens een linkje ?

[ Voor 3% gewijzigd door yniezink op 18-01-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catwoman
  • Laatst online: 12-09 18:20
yniezink schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:51:
[...]

Wow, dat zou wel erg vet zijn. Dan ga ik het overwegen om m'n cfx setje van 5870 weg te doen. Heb je trouwens een linkje ?
http://nl.hardware.info/n...otfix-verhoogt-prestaties
Ik ga trouwens vandaag m'n nieuwe computer ophalen ( met 6950) komt dan goed uit, gelijk een prestatie boost :) Alleen lees ik dat bij Metro + 6870 28% prestatiewinst krijgt, zie niks over die 25 %
EDIT: De drivers komen pas 25 januari

[ Voor 3% gewijzigd door Catwoman op 18-01-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
Hebben jullie eigenlijk MSAA aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tankbuster schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 17:46:
Niet geforceerd. Als games het ondersteunen zet ik het altijd aan. Maar Forceren doe ik niet veel. (tegenwoordig kan het meeste ook AA out of the box)

[ Voor 23% gewijzigd door Astennu op 18-01-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Tankbuster schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 17:46:
Ik gebruik al enkele jaren standaard Adaptive AA, wat de harde randjes van alles textures afhaalt, sinds het ooit unlockbaar via een reghack was op me X1800XT destijds. Speel voornamelijk de BF reeks en daarin werkt hij prima samen met de ingame AA, als je alt-tabt in BFBC2 bv krijg je je CCC venster over je online game, waarna aanpassingen binnen CCC direct zichtbaar zijn, en je icm met fraps heel mooi monitoren of je VGA het trekt, fps-whise

SSAA is vaak weer net wat te zwaar, die op hoge settings laat een oude game als BF2 met 8x AA ingame een HD5870 nog op zijn knieen gaan in heavy action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Gurneyhck schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:30:
6950@6970flash
Core: 920MHz
Mem: 1450MHz (5800MHz effectief)
drivers: 9.12RC3

Sandy Bridge 2500k@ 4.7GHz +8GB ddr3 @ 1600MHz

CCC settings:
16xAF + screenshot

[afbeelding]

Met 4xSSAA + V-sync heerlijk vloeiend! :9~

3dMark11 results @ CCC factory default settings, wel OC'd
Performance
Extreme
Nice, maar je 3dm 11 score kan veel hoger
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35368712 :P

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
SpireQ schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 17:16:
[...]

http://nl.hardware.info/n...otfix-verhoogt-prestaties
Ik ga trouwens vandaag m'n nieuwe computer ophalen ( met 6950) komt dan goed uit, gelijk een prestatie boost :) Alleen lees ik dat bij Metro + 6870 28% prestatiewinst krijgt, zie niks over die 25 %
EDIT: De drivers komen pas 25 januari
was ook een getal uit de lucht gegrepen na dit ik naar de andere had gekeken, dus wat we ongeveer kunnen verwachten.
zal toch wel niet op de % precies zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
sain onez schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:04:
[...]

Ik gebruik al enkele jaren standaard Adaptive AA, wat de harde randjes van alles textures afhaalt, sinds het ooit unlockbaar via een reghack was op me X1800XT destijds. Speel voornamelijk de BF reeks en daarin werkt hij prima samen met de ingame AA, als je alt-tabt in BFBC2 bv krijg je je CCC venster over je online game, waarna aanpassingen binnen CCC direct zichtbaar zijn, en je icm met fraps heel mooi monitoren of je VGA het trekt, fps-whise

SSAA is vaak weer net wat te zwaar, die op hoge settings laat een oude game als BF2 met 8x AA ingame een HD5870 nog op zijn knieen gaan in heavy action.
SSAA 8x is ook wel heel overdreven. 4xSSAA is IMHO meer dan genoeg en alles ziet er dan retestrak uit :)
Overigens kun je adaptive AA en MLAA tegelijk toepassen.
:D hij is inmiddels wel wat hoger, had maar één kaart OC'd 8)7
Zit nu op 9800marks. Met 6970CFX@910/1450.
Hoger krijg ik ze niet geclockt op de core met 1.275Volt :|
En jou CPU is in je 3dmark veel hoger natuurlijk. Heb al gemerkt dat dat aardig wat verschil oplevert, overigens kan ik wel 3dmarken op 4.9GHz bijvoorbeeld, maar dat is niet Linx stable.

[ Voor 24% gewijzigd door Gurneyhck op 18-01-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Dat valt me tegen van je kaarten.Op stock volts (1.175V 6970) haal ik 950/1450, wel met wc, maar met stock koeler moet dat ook lukken.

Gebruik je de nieuwe afterburner? Is je 6950 geflashed met een 6970 bios? Dan moet je wat toevoegen bij een file in afterburner, anders pikt ie de voltage niet.
In "\MSI Afterburner\Profiles\" look for the cfg file of your video card. Mine has this cryptic name:
VEN_1002&DEV_6719&SUBSYS_0B001002&REV_00&BUS_2&DEV _0&FN_0.cfg

Add this to the end:

[SETTINGS]
VDDC_VT1556_Defaults = 9A 5C 9B 80

[ Voor 57% gewijzigd door Bullus op 18-01-2011 21:11 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een XFX HD6850 XXX gekocht ( voorheen had ik een XFX 9600GT Alpha Dog ) en ik heb nu al verschillende WTF momenten gehad!!!

GTA 4 EFLC = K.U.T FPS, wat ik ook verander in de settings het maakt uiteindelijk niks uit, als ik de settings verander in GTA dan zie ik wel de FPS (25 naar 50 ) oplopen als ik detail/viewdistance op 1 zet, maar wanneer ik dan ook daadwerkelijk weer terugkeer in de game, blijft de fps (21/35) hetzelfde. Het enigste verschil tussen de HD6850 en de 9600GT is dat ik op de ati high textures kan kiezen en dan ook de details kan verhogen.
En dan nu het grote WTF moment : Dit alles is op een resolutie van 1280x1024, ik heb alle settings in CCC op use application settings staan, zelf met een OC van 800 > 850 en van 1050 > 1100 ziet fraps geen verschil

Crysis = TOP alles op very high geen probleem

Test Drive unlimited:
Mijn oude 9600GT = 4xAA,16xAF,1280x1024, HDR off = 75 soms een drop naar 60 in de stad.

HD6850: 4xAA,16xAF,1280x1024,HDR off = 45/112 FPS, mijn oude kaart deed het beter in 95% van alle locaties.
Ik verander AA naar x2 = geen verschil
ik verander HDR naar ON = geen verschil

HD6850 in combinatie met
Q6600 @ 3Ghz + H50 cooler
4gb ram
asus P5QL-E
Corsair VX450 ( 12V Rail = 33 A )
SSD voor OS ( win 7 x64 )
Raid0 voor games

Ik kan me voorstellen dan de HD6850 misschien word gehinderd op deze resolutie.

Mensen kan iemand mij vertellen WTF er hier aan de hand is!!

Mvg Felix

PS: fucked up zinsbouw mede mogelijk gemaakt door neurological malfunctions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:58
Enkele problemen: GTA 4 is geen GPU benchmark, punt. Dat spel draait gewoon ontzettend slecht, en een CPU upgrade is veel nuttiger.

En wat de rest betreft: op 1280x1024 had je beter je oude kaart kunnen houden, die 6850 zit op die resolutie 90% van de tijd niets te doen, hoewel TDU eigenlijk constanter zou moeten lopen dan dat. Overklok je CPU nog eens iets verder? Je zit namelijk keihard tegen een CPU limit aan te hikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunderfield
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:58
Ik heb sinds afgelopen vrijdag een ASUS EAH6870 thuis liggen maar deze komt net een paar mm aan de hoek rechts onder tekort. (door sata poort op moederbord)
Weet iemand of deze eenvoudig los te halen is zonder de fan te verwijderen en of dit nog andere gevolgen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werelds schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:51:
Enkele problemen: GTA 4 is geen GPU benchmark, punt. Dat spel draait gewoon ontzettend slecht, en een CPU upgrade is veel nuttiger.

En wat de rest betreft: op 1280x1024 had je beter je oude kaart kunnen houden, die 6850 zit op die resolutie 90% van de tijd niets te doen, hoewel TDU eigenlijk constanter zou moeten lopen dan dat. Overklok je CPU nog eens iets verder? Je zit namelijk keihard tegen een CPU limit aan te hikken :)
Dat GTA geen GPU bench is mij bekend, ik zat ook al te denken om een Sandy-bridge systeem te kopen.

TDU gedraagt zich erg raar, dat mijn gpu in 90% niets te doen heeft klopt niet, volgens MSI Afterburner word mijn GPU vaak zat gestressed tot +- 80/90 %.

Edit: Ik ben er inmiddels achter gekomen dat mijn 6850 met gta alles op high aankan, en dat inderdaad de oplossing ligt in een CPU upgrade.
Dat word dus een i7 2600K + 8 GB 1600mhz DDR3 + Asus Sabertooth p67.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2011 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Bullus schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:06:
Dat valt me tegen van je kaarten.Op stock volts (1.175V 6970) haal ik 950/1450, wel met wc, maar met stock koeler moet dat ook lukken.

Gebruik je de nieuwe afterburner? Is je 6950 geflashed met een 6970 bios? Dan moet je wat toevoegen bij een file in afterburner, anders pikt ie de voltage niet.

[...]
Thx voor die tip! Tweak nu met afterburner, had hiervoor ff snel zitten proberen met een BIOS die voorzien was van 1.275 standaard. Maar kaarten worden dan te warm denk ik.
Kan ik weer ff verder tweaken nu :) Lijkt me dat ik ze toch wel stabiel moet krijgen op 950 iig.

p.s. Met wat test jij stabiliteit wbt GPU's? Furmark is wat dat betreft toch wel wat onrealistisch, zkr qua hitte-productie met 2 van die kaarten.

[ Voor 9% gewijzigd door Gurneyhck op 18-01-2011 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Grappig die slide voor tesselation O-)

P7282
Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/2600K/3dm11P7282.jpg
http://3dmark.com/3dm11/455925

Heaven X1700.292
Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/2600K/heaven1700292.jpg

Qua stabiliteit kun je heaven bench draaien, maar goed ik doe weinig gamen, als de bench goed doorloopt is ie stabiel voor mij.

[ Voor 29% gewijzigd door Bullus op 19-01-2011 02:24 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gurneyhck schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:24:
[...]

SSAA 8x is ook wel heel overdreven. 4xSSAA is IMHO meer dan genoeg en alles ziet er dan retestrak uit :)
Overigens kun je adaptive AA en MLAA tegelijk toepassen.

[...]

:D hij is inmiddels wel wat hoger, had maar één kaart OC'd 8)7
Zit nu op 9800marks. Met 6970CFX@910/1450.
Hoger krijg ik ze niet geclockt op de core met 1.275Volt :|
En jou CPU is in je 3dmark veel hoger natuurlijk. Heb al gemerkt dat dat aardig wat verschil oplevert, overigens kan ik wel 3dmarken op 4.9GHz bijvoorbeeld, maar dat is niet Linx stable.
Ik denk dat bullus gelijk heeft. De XFX deed hier 910 en de Sapphire 920 met stock 6970 volts. Het lijkt er op dat hij die settings niet door voert. Als het goed is kun je het ook zien met Hardware monitor of GPU-Z. Daarnaast kun je in nood ook altijd op de kaart zelf meten.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:40:
Ik heb sinds kort een XFX HD6850 XXX gekocht ( voorheen had ik een XFX 9600GT Alpha Dog ) en ik heb nu al verschillende WTF momenten gehad!!!

GTA 4 EFLC = K.U.T FPS, wat ik ook verander in de settings het maakt uiteindelijk niks uit, als ik de settings verander in GTA dan zie ik wel de FPS (25 naar 50 ) oplopen als ik detail/viewdistance op 1 zet, maar wanneer ik dan ook daadwerkelijk weer terugkeer in de game, blijft de fps (21/35) hetzelfde. Het enigste verschil tussen de HD6850 en de 9600GT is dat ik op de ati high textures kan kiezen en dan ook de details kan verhogen.
En dan nu het grote WTF moment : Dit alles is op een resolutie van 1280x1024, ik heb alle settings in CCC op use application settings staan, zelf met een OC van 800 > 850 en van 1050 > 1100 ziet fraps geen verschil

Crysis = TOP alles op very high geen probleem

Test Drive unlimited:
Mijn oude 9600GT = 4xAA,16xAF,1280x1024, HDR off = 75 soms een drop naar 60 in de stad.

HD6850: 4xAA,16xAF,1280x1024,HDR off = 45/112 FPS, mijn oude kaart deed het beter in 95% van alle locaties.
Ik verander AA naar x2 = geen verschil
ik verander HDR naar ON = geen verschil

HD6850 in combinatie met
Q6600 @ 3Ghz + H50 cooler
4gb ram
asus P5QL-E
Corsair VX450 ( 12V Rail = 33 A )
SSD voor OS ( win 7 x64 )
Raid0 voor games

Ik kan me voorstellen dan de HD6850 misschien word gehinderd op deze resolutie.

Mensen kan iemand mij vertellen WTF er hier aan de hand is!!

Mvg Felix

PS: fucked up zinsbouw mede mogelijk gemaakt door neurological malfunctions.
Er is iets goed mis. Beide games zijn dus danig oud en draaien op een dusdanig lage setting dat je CPU limited bent.
Heb je windows wel opnieuw geinstalleerd of in ieder geval een driver cleaner gebruikt? he hoort het heel vaak dat mensen die van een nVidia kaart komen problemen hebben met hun nieuwe ATi kaart. Er blijft blijkbaar nog wat achter door de nVidia drivers wat de boel kan storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Astennu schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 08:07:
[...]

Ik denk dat bullus gelijk heeft. De XFX deed hier 910 en de Sapphire 920 met stock 6970 volts. Het lijkt er op dat hij die settings niet door voert. Als het goed is kun je het ook zien met Hardware monitor of GPU-Z. Daarnaast kun je in nood ook altijd op de kaart zelf meten.
Volgens de voltage monitor van afterburner worden ze wel doorgevoerd hoor. Maar na een minuut of 5 á 10 crasht furmark. Maar echt realistisch vind ik dat programma niet, want 3dmark11 of crysis warhead bench ie dan met dezelfde settings met gemak. Dus opzich stabiel genoeg.
Eerst maar eens ff w8en op de nieuwe drivers, heb een vermoeden dat dat ook nog iets gaat uitmaken.

edit: 11.1a is er!! *O*
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=337014

[ Voor 4% gewijzigd door Gurneyhck op 19-01-2011 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasss2
  • Laatst online: 20-08 22:07

sebasss2

Auto fanaat

Heren,
De 6950 heeft standaard toch 1408 Shaders. En de 6970 1536Shaders.
Kan iemand dit verklaren.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/01/19/1295411712-10.jpg

De link http://www.overclockers.com/amd-hd6970-graphics-card-review/

Is het gewoon een nog niet een up-to-date Gpu-z versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sebasss2 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:38:
Heren,
De 6950 heeft standaard toch 1408 Shaders. En de 6970 1536Shaders.
Kan iemand dit verklaren.
[afbeelding]

De link http://www.overclockers.com/amd-hd6970-graphics-card-review/

Is het gewoon een nog niet een up-to-date Gpu-z versie?
Hij gebruikt een verkeerde versie. Je moet GPU-Z 5.x hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Hmm heb sinds vanochtend (driver-versie maakt niet uit) artifacts op mijn bureablad. Heb een foto als achtergrond, nadat ik deze laat rouleren met een andere,die ook artifacts geeft, hebben ze nog steeds artifacts. Kaarten terug geflasht, stock clocks, nog steeds hetzelfde. In Crysis of 3dmark11 niks aan de hand... 8)7
Reinstall van windows dan maar?
Iemand een idee...?

edit: hmm toch in crysis, hij artifact op luchtblauwe kleuren... die worden groenig. Mijn 2 foto's van mijn desktop hebben ook die luchtblauwe kleur....

[ Voor 18% gewijzigd door Gurneyhck op 19-01-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gurneyhck schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:08:
Hmm heb sinds vanochtend (driver-versie maakt niet uit) artifacts op mijn bureablad. Heb een foto als achtergrond, nadat ik deze laat rouleren met een andere,die ook artifacts geeft, hebben ze nog steeds artifacts. Kaarten terug geflasht, stock clocks, nog steeds hetzelfde. In Crysis of 3dmark11 niks aan de hand... 8)7
Reinstall van windows dan maar?
Iemand een idee...?

edit: hmm toch in crysis, hij artifact op luchtblauwe kleuren... die worden groenig. Mijn 2 foto's van mijn desktop hebben ook die luchtblauwe kleur....
Wat voor een artifacts zie je dan? Kun je misschien screenshots maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_3KlCcTI0I1g/TTa7oJFe0WI/AAAAAAAABDo/_acPy6AILDo/s1600/artifact2.png

Dit is met één kaart op stock settings 6950. Zometeen ff andere kaart testen.

edit: ok, jullie zien waarschijnlijk niks. Want ik zie ze ook niet op mijn laptop. Kaart artifact dus opnieuw over het plaatje heen...

edit2: Dan maar een foto van het beeldscherm:

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_3KlCcTI0I1g/TTa87JJrW0I/AAAAAAAABD0/5rXvbapS6fo/s1024/IMG_5651.JPG
Zie boven voor origineel.

edit3: backup-bios artifact ook.

[ Voor 52% gewijzigd door Gurneyhck op 19-01-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEkill
Ligt het niet aan je scherm ? Het lijken een beetje op vieze vlekjes :p

Edit: En je laptop aan dat scherm dan ?

[ Voor 22% gewijzigd door DEkill op 19-01-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
DEkill schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:38:
Ligt het niet aan je scherm ? Het lijken een beetje op vieze vlekjes :p
Lol, maar nee, lijk me wel heel toevallig...

Maargoed, kaart 2 heeft het ook. Eens ff bios defaults van mijn mobo laden.

edit: @dekill zijn edit, laptop aan dit scherm is perfect in orde, voor de zkrheid wel ff gecheckt. Good thinking though! :)

edit2: @dekill, geniaal! Had scherm via displayport aangesloten, nu met dvi zijn artifacts helemaal weg!
Wel heel vaag, hoewel ik met mijn HD5970 ook wel eens problemen heb gehad met displayport, in den beginne...

[ Voor 37% gewijzigd door Gurneyhck op 19-01-2011 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie op beide foto's niets. Alleen de kleur overgang is niet helemaal goed lijkt een beetje op 16bit of zo. Maar verder ziet ik geen artifacts of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Astennu schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:47:
Ik zie op beide foto's niets. Alleen de kleur overgang is niet helemaal goed lijkt een beetje op 16bit of zo. Maar verder ziet ik geen artifacts of zo.
Al die spikkeltjes:
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_3KlCcTI0I1g/TTbChonxVdI/AAAAAAAABEA/GDhlA_2axpo/s1024/IMG_5651_edit.jpg
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_3KlCcTI0I1g/TTbC91C94bI/AAAAAAAABEQ/c4vVq9KuQcg/s1280/artifact3.png

Heb nu DVI & Displayport aangesloten, beide artifact-vrij (switch input op scherm en extend bureablad) Zet ik hem op duplicate (bureaublad) ook niks aan de hand. Displayport alleen = artifacts... Fucked up windows-settings? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:05
In windows XP heb ik het weleens weggekregen door de icon-cache en thumbnail cache te wissen. Geen idee hoe dat zit in windows 7...

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gurneyhck schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:56:
[...]

Al die spikkeltjes:
[afbeelding]
[afbeelding]

Heb nu DVI & Displayport aangesloten, beide artifact-vrij (switch input op scherm en extend bureablad) Zet ik hem op duplicate (bureaublad) ook niks aan de hand. Displayport alleen = artifacts... Fucked up windows-settings? :?
Ja wat ik zeg dat heeft meer met kleur overgangen te maken. Zeker nu je ook zegt dat het met DVI weg is zou ik het in die hoek zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Zeus schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:17:
In windows XP heb ik het weleens weggekregen door de icon-cache en thumbnail cache te wissen. Geen idee hoe dat zit in windows 7...
Maarja.. had het ook ingame, ga ff wat verder testen iig.

Beide kaarten er weer in en geflashed naar HD6970, 0 problemen :)
Er gaat dus ergens iets mis in de displayport verbinding...
Thx voor de hulp/tips _/-\o_

@950/1450 geen probleem en met de nieuwe drivers door de 10.000 in 3dmark11 :D
http://3dmark.com/3dm11/4...JKwkBaXay6bqvWenQ7znr7kKJ

[ Voor 38% gewijzigd door Gurneyhck op 19-01-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Heeft er iemand een 6870 of in crossfire, die hem via de HDMI kabel aan een lcd tv aan sluit? als ik dat doe krijg ik heel veel "tearing" op mijn scherm, van die strepen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 21:59
Heb mijn enkele asus 6870 aan een kleine samsung TV (22") hangen met een resolutie van 1080pm en heb er geen problemen mee.
behalve dat het beeld tegenvalt, maar dat ligt aan de TV, en niet aan de kaart/kabel.

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacuuu schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:41:
Heeft er iemand een 6870 of in crossfire, die hem via de HDMI kabel aan een lcd tv aan sluit? als ik dat doe krijg ik heel veel "tearing" op mijn scherm, van die strepen zeg maar.
In games of wat? Als het met games is v-sync een keer aan zetten. En misschien de upscaling van je TV uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:40
Gurneyhck schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:24:
[afbeelding]

Dit is met één kaart op stock settings 6950. Zometeen ff andere kaart testen.

edit: ok, jullie zien waarschijnlijk niks. Want ik zie ze ook niet op mijn laptop. Kaart artifact dus opnieuw over het plaatje heen...

edit2: Dan maar een foto van het beeldscherm:

[afbeelding]
Zie boven voor origineel.

edit3: backup-bios artifact ook.
Oei. Ik heb ooit exact hetzelfde probleem gehad... Bij mij verschenen er allemaal lelijke spikkels op bepaalde kleuren, en die verdwenen even later weer. Ik heb toen een andere videokaart getest, daar was het ook bij. Toen heb ik een andere kabel en andere converter geprobeerd, daar was het ook bij. Uiteindelijk lag het dus aan m'n scherm... Nu ik die weg heb gegooid nergens meer problemen meer mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Astennu schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:30:
[...]

In games of wat? Als het met games is v-sync een keer aan zetten. En misschien de upscaling van je TV uit.
Ik draai op een 24 ince samsung scherm. Dit draait perfect.maar doe ik de hdmi kabel naar de tv in de grafische kaart waar mijn pc monitor ook aan zit. Dan werkt het ook. maar als je een wat snellere scene , of een scene waarbij de camera rond draait. dan zie je van die strepen. heb de opties in CCC al uitgeprobeerd. tevens verspringen soms de kleuren naar groen/geel achtig. als de de hdmi kabel uit de pc trek en weer opnieuw er in is het weer goed.
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.