Het AMD HD6XXX serie ervaringen topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste
Acties:
  • 77.335 views

Onderwerpen

Alle 45 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol bulles kun jij tessellation met die slider er helemaal uit 3dm11 halen zou namelijk wel eens vlink in punten kunnen schelen met zo'n cheat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Hallo zoals jullie weten heb ik een setje met 6850,s
ik heb ze geinstalleerd zoals bullus zij
Ik sta paf van de performence :)
Ik probeer ook crossfire aan te krijgen in gta
en ik krijg ook wel lage fps
niet ernstig maar zou wel leuk zijn om te fixen :)
later

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:40:
Ik heb sinds kort een XFX HD6850 XXX gekocht ( voorheen had ik een XFX 9600GT Alpha Dog ) en ik heb nu al verschillende WTF momenten gehad!!!

GTA 4 EFLC = K.U.T FPS, wat ik ook verander in de settings het maakt uiteindelijk niks uit, als ik de settings verander in GTA dan zie ik wel de FPS (25 naar 50 ) oplopen als ik detail/viewdistance op 1 zet, maar wanneer ik dan ook daadwerkelijk weer terugkeer in de game, blijft de fps (21/35) hetzelfde. Het enigste verschil tussen de HD6850 en de 9600GT is dat ik op de ati high textures kan kiezen en dan ook de details kan verhogen.
En dan nu het grote WTF moment : Dit alles is op een resolutie van 1280x1024, ik heb alle settings in CCC op use application settings staan, zelf met een OC van 800 > 850 en van 1050 > 1100 ziet fraps geen verschil

Crysis = TOP alles op very high geen probleem

Test Drive unlimited:
Mijn oude 9600GT = 4xAA,16xAF,1280x1024, HDR off = 75 soms een drop naar 60 in de stad.

HD6850: 4xAA,16xAF,1280x1024,HDR off = 45/112 FPS, mijn oude kaart deed het beter in 95% van alle locaties.
Ik verander AA naar x2 = geen verschil
ik verander HDR naar ON = geen verschil

HD6850 in combinatie met
Q6600 @ 3Ghz + H50 cooler
4gb ram
asus P5QL-E
Corsair VX450 ( 12V Rail = 33 A )
SSD voor OS ( win 7 x64 )
Raid0 voor games

Ik kan me voorstellen dan de HD6850 misschien word gehinderd op deze resolutie.

Mensen kan iemand mij vertellen WTF er hier aan de hand is!!

Mvg Felix

PS: fucked up zinsbouw mede mogelijk gemaakt door neurological malfunctions.
Ik heb in de tussentijd een paar testjes uitgevoerd.
In TDU heb ik alle settings ingame en die van CCC toegepast, er was bijna tot geen verschil.
Ook heb ik de resolutie veranderd, van highest naar lowest, dit gaf geen verandering in FPS.
Aangezien het zelfde geld voor GTA 4 EFLC, kan ik niet anders concluderen dat mijn GPU gebottlenecked word door mijn huidige max resolutie en/of mijn huidige CPU.

Ik baseer dit op het volgende stukje tekst:

Okay this is actually pretty simple.

Everything goes through the CPU for pre processing before it goes to the GPU to actually process.

Now say you have a shit CPU, it can send 50 bits of data to the graphics card per second, but the graphics card is able to process 100 bits of data per second. So basically, the CPU is holding the GPU back because it is not sending enough info to the GPU to keep up.

If the CPU sends more information (by being more powerful) the GPU would actually perform better, so you would notice frame rates and graphical benchmarks increasing when increasing the CPU power.

This is bottleneck, when any part of the computer is causing something else to not perform the way it could.

That's as simple as it gets I think.

BRON ( <--- klik )
SO in other words its time to UPGRADE!!!! _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
hoo hoo hoo felix
ik run hier een i7 860
en verwacht niet te veel als je aankomt met een i7 2600k
of een 1100 t
dus opletten gozer :)

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:17
Astennu schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:30:
[...]

In games of wat? Als het met games is v-sync een keer aan zetten. En misschien de upscaling van je TV uit.
Deze problemen heb ik. Ten eerste dus de Tearing op het beeld.(ook in het filmpje wat ik hier post. En dan probeer ik daarmee te leven en dan schiet mijn beeld opeens zo..
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/20u7iuf.jpg
En hier een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=sZfewzZXkhI

op het eind van het filmpje zie je dat ik even via mijn pc scherm de resolutie verander, waarna het beeld weer goed wordt..dit kleuren probleem heb ik random. soms na 1 minuut, soms na 30 minuten. soms blijft het beeld slecht, en andere keer springt hij van zelf weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catwoman
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 18:20
Heb sinds gisteren een Sapphire 6950 maar heb meerdere problemen met Mass Effect 2. Zoals: de groene activate button op de deuren is er niet, maar ik kan wel in het midden van de deur richten en de deur openen. Als ik nar m'n squad menu ga is mijn Shepard een zwart silhouet. Ook in het beggin van de game als je naar de cockpit gaat waar Joker zit, is die barriere vlak achter Joker weg... Ik heb drivers 10.12 en 10.11 gebruikt, bij beide blijft 't probleem aanhouden. Kan iemand mij hier mee helpen ?
EDIT: Ik zie nu ook groene cirkels op het scherm tijdens ME2....

[ Voor 6% gewijzigd door Catwoman op 20-01-2011 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
@
dacuuu
Ik zweer plechtig
dit is niet best
mischien een hdmi pin stuk?

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
pannekoek141 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:20:
hoo hoo hoo felix
ik run hier een i7 860
of een 1100 t
Kun je ook met interpunctie typen? En iets normaler in zijn algemeen aub? :?
Dit is een serieus forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pannekoek141 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:20:
hoo hoo hoo felix
ik run hier een i7 860
of een 1100 t
Als ik GTA 4 wil spelen op de manier waarop dat kan met mijn graka, dan heb ik wel een CPU upgrade nodig.
Wat Test drive unlimited betreft, ik hecht erg veel waarde aan hoge/constante FPS, de drop van 75 naar 65 is genoeg om mij pissig te maken en om dan ook uiteindelijk het spel plezier tijdelijk weg te nemen.
De prijs voor deze upgrade is het probleem niet, het probleem zit hem in het rechtvaardigen van de aankoop voor het overige gebruik van mijn pc.
Ik heb al een SSD en die voldoet tot nu toe prima, ik heb ook een mooie pc case ( cm 690 advanced II + side panel ).
Ik game alleen maar en ik kijk af en toe een film,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:17
pannekoek141 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 23:12:
@
dacuuu
Ik zweer plechtig
dit is niet best
mischien een hdmi pin stuk?
ik heb ze in crossfire staan, dus kan is de kaarten even om switchen..ik heb al andere hdmi kabels geprobeerd, en andere hdmi poorten op de tv.. maar een pin stuk kan toch haast niet, dan zou die het ook slecht moeten doen als ik bijv de resolutie verander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 00:01:
[...]

Als ik GTA 4 wil spelen op de manier waarop dat kan met mijn graka, dan heb ik wel een CPU upgrade nodig.
Wat Test drive unlimited betreft, ik hecht erg veel waarde aan hoge/constante FPS, de drop van 75 naar 65 is genoeg om mij pissig te maken en om dan ook uiteindelijk het spel plezier tijdelijk weg te nemen.
De prijs voor deze upgrade is het probleem niet, het probleem zit hem in het rechtvaardigen van de aankoop voor het overige gebruik van mijn pc.
Ik heb al een SSD en die voldoet tot nu toe prima, ik heb ook een mooie pc case ( cm 690 advanced II + side panel ).
Ik game alleen maar en ik kijk af en toe een film,
Tja GTA4 is gewoon bagger. Bijna alle games zijn GPU limited behalve GTA4. Spel is gewoon extreem slecht gemaakt. Als je die hard GTA4 fan bent is het de moeite maar anders zou ik niet alleen om die rede een CPU upgrade kopen. Een 3.0 GHz Dual core is voor de meeste games meer dan voldoende!

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springstof
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Astennu schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 09:41:
[...]

Tja GTA4 is gewoon bagger. Bijna alle games zijn GPU limited behalve GTA4. Spel is gewoon extreem slecht gemaakt. Als je die hard GTA4 fan bent is het de moeite maar anders zou ik niet alleen om die rede een CPU upgrade kopen. Een 3.0 GHz Dual core is voor de meeste games meer dan voldoende!
Hij heeft volgens mij een quad core. Zo gaf hij namelijk aan: Q6600 @ 3Ghz + H50 cooler
Wel vreemd dat GTA 4 zo slecht draait. Bij mij draait hij zelfs in combi met i5 750 en 460 op stock snelheden probleemloos op 1920X1080 met hoge settings. De view disctance ging alleen niet naar max (als ik het me goed herinner), maar FPS waren prima. Een 6850 in combi met Q 6600 op 3 GHz zou toch geen problemen mogen hebben op 1280X1024 op lage settings. Felix, heb je wel de laatste patch geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik meen juist gelezen te hebben dat hij vergelijkingen trekt met zijn vorige 9600gt, waardoor ik het vermoeden heb dat het gewoon komt doordat hij 'te lui' was om een OS herinstall te doen, en dit door drivertroubles veroorzaakt word...

Ik had gisteren paar uur vrij genomen om een HD6950 op te halen bij een shop waar ze nog één exemplaar hadden liggen, kijk ik 15min voordat ik wil aanrijden nog even, was hij net verkocht.... :F

Had ik even mazzel dat 10min daarna er een ad op V&A verscheen van een oude bekende van me die ook al eerder me met nieuwe ATis had bediend, en nu is me HD6970 onderweg, voor een prijs van een HD6950 :P

Gaat wat in tegen me tweakersgedachte, maarja, lijkt me toch de beste keuze

Grappig om in me eigen posthistory te lezen dat ik me destijds hier geregged heb om info te verkrijgen over de 9800pro to 9800xt biosflash, me collegas noemden me destijds ook Flash Gordon, ik gisteren al stoer praten dat "The Flash is Back!", maar dat flashen is dus niet meer nodig :+

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEkill
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik heb hier een 6950 draaien met drie vga monitoren in eyefinity (4800*1200) een ervan zit op de dvi-i poort en de andere twee zitten op de displaypoort gaten (met vga naar displaypoort omvormding). Nou kan ik geen bezel compensation doen wat me nou net prettig lijkt met mijn hele dikke randen :p ik heb gezien dat dit misschien door de edid komt maar geen van mijn schermen worden herkent dus ik zou zeggen geen edid is zelfde edid ?

Nou is mijn vraag eigenlijk weet iemand of de bezel compensation het nog iets kan schelen of een scherm analoog is aangesloten en de andere twee digitaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 00:01:
[...]

Misschien V-sync aanzetten? Dan heb je waarschijnlijk gewoon constant 60fps, v-sync geeft sowieso de fijnste spelervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Springstof schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 09:51:
[...]

Hij heeft volgens mij een quad core. Zo gaf hij namelijk aan: Q6600 @ 3Ghz + H50 cooler
Wel vreemd dat GTA 4 zo slecht draait. Bij mij draait hij zelfs in combi met i5 750 en 460 op stock snelheden probleemloos op 1920X1080 met hoge settings. De view disctance ging alleen niet naar max (als ik het me goed herinner), maar FPS waren prima. Een 6850 in combi met Q 6600 op 3 GHz zou toch geen problemen mogen hebben op 1280X1024 op lage settings. Felix, heb je wel de laatste patch geïnstalleerd?
Die dual core was ook meer ter indicatie van wat je nodig hebt voor games. Me broertje speelde al meer dan een jaar op een 3.0 GHz X3 als hij op mijn I7 speelde merkte hij geen verschil. Beide pc's hadden een 5850 er in. Ik merk wel wat maar of dat nou zo veel geld waard is.... Bij GTA4 loopt het gewoon echt niet met zo'n CPU die game is gewoon brak.
sain onez schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:05:
Ik meen juist gelezen te hebben dat hij vergelijkingen trekt met zijn vorige 9600gt, waardoor ik het vermoeden heb dat het gewoon komt doordat hij 'te lui' was om een OS herinstall te doen, en dit door drivertroubles veroorzaakt word...

Ik had gisteren paar uur vrij genomen om een HD6950 op te halen bij een shop waar ze nog één exemplaar hadden liggen, kijk ik 15min voordat ik wil aanrijden nog even, was hij net verkocht.... :F

Had ik even mazzel dat 10min daarna er een ad op V&A verscheen van een oude bekende van me die ook al eerder me met nieuwe ATis had bediend, en nu is me HD6970 onderweg, voor een prijs van een HD6950 :P

Gaat wat in tegen me tweakersgedachte, maarja, lijkt me toch de beste keuze

Grappig om in me eigen posthistory te lezen dat ik me destijds hier geregged heb om info te verkrijgen over de 9800pro to 9800xt biosflash, me collegas noemden me destijds ook Flash Gordon, ik gisteren al stoer praten dat "The Flash is Back!", maar dat flashen is dus niet meer nodig :+
Deed hij ook en hij had zijn OC ook niet opnieuw er op gezet. Niet slim als je van een nVidia komt. Eerst software uitsluiten voordat je hardware de schuld gaat geven.

Ah heb je toch geluk :D als ik em ga ophalen bestel ik em altijd wel en betaal ik em. Hoe ik em letterlijk alleen af te halen. Weet je zeker dat je er een habt :D maar goed je hebt nu iets moois :D

Heb je een echte 6970? of een 6950 @ 6970? Als het een 70 is heeft die gast er wel erg veel op ingeleverd was niet nodig geweest :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 21:57:
[...]

Ik heb in de tussentijd een paar testjes uitgevoerd.
In TDU heb ik alle settings ingame en die van CCC toegepast, er was bijna tot geen verschil.
Ook heb ik de resolutie veranderd, van highest naar lowest, dit gaf geen verandering in FPS.
Aangezien het zelfde geld voor GTA 4 EFLC, kan ik niet anders concluderen dat mijn GPU gebottlenecked word door mijn huidige max resolutie en/of mijn huidige CPU.

Ik baseer dit op het volgende stukje tekst:

Okay this is actually pretty simple.

Everything goes through the CPU for pre processing before it goes to the GPU to actually process.

Now say you have a shit CPU, it can send 50 bits of data to the graphics card per second, but the graphics card is able to process 100 bits of data per second. So basically, the CPU is holding the GPU back because it is not sending enough info to the GPU to keep up.

If the CPU sends more information (by being more powerful) the GPU would actually perform better, so you would notice frame rates and graphical benchmarks increasing when increasing the CPU power.

This is bottleneck, when any part of the computer is causing something else to not perform the way it could.

That's as simple as it gets I think.

BRON ( <--- klik )
SO in other words its time to UPGRADE!!!! _/-\o_
Probeer anders eens met andere cpu clockspeeds, dan kun je dit uitsluiten.

Zie ook software verhaal hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ah heb je toch geluk :D als ik em ga ophalen bestel ik em altijd wel en betaal ik em. Hoe ik em letterlijk alleen af te halen. Weet je zeker dat je er een habt :D maar goed je hebt nu iets moois :D

Heb je een echte 6970? of een 6950 @ 6970? Als het een 70 is heeft die gast er wel erg veel op ingeleverd was niet nodig geweest :)
Jep een echte van ASUS, ook geen gekloot met die OC tools te configureren zodat ze werken dan...

En van die gast heb ik al eerder 4870 OCs, gewone 4890 en meerdere 4890 OC eens overgenomen, en kwamen zelfs nog gesealed, dus geheel nieuw binnen...

En over de prijs hoor je mij natuurlijk niet, ik had me IDEAL betaling bijna afgerond bij AFUTURE die zeer leuke prijzen hanteerd, XFX HD6950, maar gelukkig nog niet op verzenden geklikt :P

Nu voor exact hetzelfde geld, eventueel zelfs goedkoper ivm verzendkosten, een 'echte' 6970

More results to follow >:)

[ Voor 23% gewijzigd door SAiN ONeZ op 20-01-2011 13:06 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Mijn mening over de 6850 crossfire:
Awesome.
Ik had zelf verwacht dat het wat meer problemen zou verzorgen
ik had het gedaan zoals bullus tegen mij zij
alleen gta nog effe kijke die performt niet zo best
maar da,s echt niet heel erg:)

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gurneyhck schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:51:
[...]

Misschien V-sync aanzetten? Dan heb je waarschijnlijk gewoon constant 60fps, v-sync geeft sowieso de fijnste spelervaring.
V-sync is geen ingame optie, in CCC maakt het gene ene fuck uit wat ik instel, het doet niks!!

Ik heb mijn cpu een hogere klok gegeven, maar dat helpt niks + mijn pc krijgt dan freezes.

Ik heb driver cleaner gebruikt, wat meuk verwijderd van NVIDIA, reboot gedaan en geen verschil.
Het enigste wat ik nu nog moet doen is een verse OS install, en misschien GTA EFLC kopen 8)7

EDIT 18:14 uur

Ik heb windows opnieuw geinstald, in tdu geen verschil.
MSI afterburner geeft een gpu usage aan van MAAR 45% terwijl ik ingame op het meest intensieve stukje zit en dan haal ik maar 45 FPS :( :-( ;w , max haal ik iets van 120 FPS en dat schommelt terug naar 68 FPS.
Mijn oude 9600gt deed constant met v-synch+ tripple buffering 75/70 en af en toe een dipje naar 60.
Wederom werkt V-SYNC niet, CCC begint zelfs te janken dat ik moet rebooten zodat mijn settings effect zullen hebben.

EDIT : 19:32 uur
Heb TDU op SSD gezet, geen verschil in fps, ik heb alle CCC settings op max gedaan, geen verschil!!!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 09:45
Waarvoor heb je in TDU überhaupt een hoge FPS nodig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik heb die game ook veel gespeeld, die was sowieso buggy in mid town scenes, daarbuiten liep het al beter...

Ga GRID spelen met MSSA op 16x met wat high graphics mods, die game lusten de ATis rauw, dat is pas racen ;)

maar even serieus, tis volkomen kut als je dik upgrade en je favo games lopen niet, blijf het toch raar vinden, die game is zo oud, daar zou je kaart 0% problemen mee moeten hebben, andere dingen zoals 3dmark en andere games draaien wel zoals ze horen?

@ edit:Heb je vinkje uitgezet bij Cat A.i? dat schakelt driver optimalisaties uit en laat vaak wel de AA en AF overriden..

[ Voor 11% gewijzigd door SAiN ONeZ op 20-01-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sain onez schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 19:39:
Ik heb die game ook veel gespeeld, die was sowieso buggy in mid town scenes, daarbuiten liep het al beter...

Ga GRID spelen met MSSA op 16x met wat high graphics mods, die game lusten de ATis rauw, dat is pas racen ;)

maar even serieus, tis volkomen kut als je dik upgrade en je favo games lopen niet, blijf het toch raar vinden, die game is zo oud, daar zou je kaart 0% problemen mee moeten hebben, andere dingen zoals 3dmark en andere games draaien wel zoals ze horen?

@ edit:Heb je vinkje uitgezet bij Cat A.i? dat schakelt driver optimalisaties uit en laat vaak wel de AA en AF overriden..
Heaven benchmark is goed, AAx4, AFx16, tessalation uit.
FPS: 40.4
Scores: 1019
Min FPS: 5.1
Max FPS: 79.4

GPU gebruik max 100%

Ik heb AI wel veranderd, maar geen verschil.
Als ik de ingame AA van x4 uit zet dan zie ik wel het visuele effect, alleen geen toename in FPS.

Heb net ingame AA uit gezet en nu de CCC AAx4 gekozen, toename in fps 8 fps.
Ik ga na het meest GPU intensieve stuk, 60 fps ( al een verbetering ) ik verander de resolutie van 1280x1024 naar 1024x768, geen verandering in fps WTF!!!???

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2011 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickjet2
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-03-2021
Ik heb zojuist een HD club3D 6970 in mijn kast gestoken. heb vista opnieuw geinstaleerd (format) en alles. Maar nu kwam ik een paar dingen tegen. ik heb alleen heb beeldstuur progamma geinstaleerd. en niet CCC. Is dit wel slim om te doen? en hoe weet ik of de drivers die ik heb geinstaleerd de hotfix waar jullie het over hebben bevat? Ik heb nog niks kunnen testen omdat ik al de hele dag met updates bezig ben en hiernaar drivers van mijn moederboard ga updaten. en kan ik nu CCC ook los zonder problemen instaleren (ik zag ook iets over een CCC2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

vreemd, blijkbaar is je systeem in orde, houden we een buggy game over...

Ben zelf ook wel een race fanaat, TD:U ook veel gespeeld, tijdje terug nog eens uit nostalgie erop gezet, maar het kwam me ineens heel 'fake' over, het wegdek, de huizen en begroeiing, zeker als je GRID en DIRT 2 op high settings gespeeld hebt..

Daarna dus hoop plezier beleefd met NFS ProStreet (pas op deze doet 30fps max met vsync, port-issue geloof ik, maar als ie niet dipt werkt dat perfect), GRID, DIRT 2, NFS SHIFT,
niet de diehard sims, maar wel erg leuk met stuurtje en grafisch stuk voor stuk hoogwaardiger dan TD:U, en allemaal vol open met je ATi te spelen lijkt me :*)

Upgraden vanaf een 9600gt en dan niet tevreden zijn over de 6950, dat kan er bij mij niet in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sain onez schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 20:18:
vreemd, blijkbaar is je systeem in orde, houden we een buggy game over...

Ben zelf ook wel een race fanaat, TD:U ook veel gespeeld, tijdje terug nog eens uit nostalgie erop gezet, maar het kwam me ineens heel 'fake' over, het wegdek, de huizen en begroeiing, zeker als je GRID en DIRT 2 op high settings gespeeld hebt..

Daarna dus hoop plezier beleefd met NFS ProStreet (pas op deze doet 30fps max met vsync, port-issue geloof ik, maar als ie niet dipt werkt dat perfect), GRID, DIRT 2, NFS SHIFT,
niet de diehard sims, maar wel erg leuk met stuurtje en grafisch stuk voor stuk hoogwaardiger dan TD:U, en allemaal vol open met je ATi te spelen lijkt me :*)

Upgraden vanaf een 9600gt en dan niet tevreden zijn over de 6950, dat kan er bij mij niet in :+
Ik speel TDU sinds de release, ik hecht veel waarde aan een constante FPS met dit spel, mijn ogen nemen de verandering van 75 naar 70 waar en dat leidt tot irritatie.

En ik kom inderdaad van een 9600GT en heb nu een 6850, en niet een 6950 zoals jij in je post vermeld.

Mijn temps zijn trouwens wel perfect: Idle 31 en load 53
Laagste FPS tot nu toe = 40 FPS en een GPU load van 43%, ERG RAAR!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 16:12
Binnenkort kan ik hier ook eindelijk aan deelnemen en mijn ervaringen delen :)

Heb 2 asus 6970's besteld voor een zacht prijsje :)

Hoop dat deze goed te overclocken zijn :D

[ Voor 7% gewijzigd door yniezink op 20-01-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Speel ook erg graag TDU maar FPS interesseert me totaal niet bij dit soort spellen....

Als het maar boven de 30 is, het is toch geen snel spel, speelde hem met mijn 8800GT vol open @1080p met 4xAA, 16xASF, HDR zonder probs

Mijn 6870 wil ik nog wel proberen morgen, zal hem is installeren :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nooberke schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 20:29:
Speel ook erg graag TDU maar FPS interesseert me totaal niet bij dit soort spellen....

Als het maar boven de 30 is, het is toch geen snel spel, speelde hem met mijn 8800GT vol open @1080p met 4xAA, 16xASF, HDR zonder probs

Mijn 6870 wil ik nog wel proberen morgen, zal hem is installeren :O
Ik heb net wat meer settings veranderd, ik krijg nu al betere resultaten, 60 stad rest 75+.
Het is echt compleet anders dan met een NVIDIA kaart.
Ik heb nog steeds geen V-Sync aan kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

D3DOverrider eens proberen, die laat je ook tripple buffering aanzetten icm D3D ipv OpenGL, en forceert vsync, als je rivatuner eens installeert is dit een addon, ook na verwijderen van rivatuner is deze nog aanwezig op je systeem..

Eigenlijk een múst voor de eye-candy-whores among us..

Heb je win7, lees vaker van vsync problemen met win7 ik heb er persoonlijk geen probleem mee, alles werkt zoals je het kunt instellen, snap ook niet waarom settings niet pakken... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:40:
Ik heb sinds kort een XFX HD6850 XXX gekocht ( voorheen had ik een XFX 9600GT Alpha Dog ) en ik heb nu al verschillende WTF momenten gehad!!!

GTA 4 EFLC = K.U.T FPS, wat ik ook verander in de settings het maakt uiteindelijk niks uit, als ik de settings verander in GTA dan zie ik wel de FPS (25 naar 50 ) oplopen als ik detail/viewdistance op 1 zet, maar wanneer ik dan ook daadwerkelijk weer terugkeer in de game, blijft de fps (21/35) hetzelfde. Het enigste verschil tussen de HD6850 en de 9600GT is dat ik op de ati high textures kan kiezen en dan ook de details kan verhogen.
En dan nu het grote WTF moment : Dit alles is op een resolutie van 1280x1024, ik heb alle settings in CCC op use application settings staan, zelf met een OC van 800 > 850 en van 1050 > 1100 ziet fraps geen verschil
GTA IV vreet van je CPU. Het is één van mijn favoriete games en ik heb hem gespeeld op een Core 2 Duo E8500 @ 4 GHz, een Core 2 Quad Q6600 @ 3,6 GHz en nu op een Core i7 920 @ 3,8 GHz. Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat deze upgrades stuk voor stuk een gigantische boost gaven in de performance. Met de dualcore was het gewoon echt traag, met de Core 2 Quad Q6600 voelde het op de drukkere momenten toch wat stroperig aan qua gameplay en met de Core i7 920 op 3,8 GHz loopt het over het algemeen wel vloeiend.

Maar zelfs met de Core i7 kom je soms nog wat cpu kracht tekort, soms dropt de fps nog wel naar onder de 30. Een Core i7 zou ik dus als must aanmerken voor GTA IV, een Sandy Bridge processor is natuurlijk helemaal ideaal...

Ik heb deze verschillende processors gebruikt in combinatie met twee Radeon HD 4890's op 1 GHz en daarna met een Radeon HD 5970 op 800 MHz. Deze waren dus zeker niet de bottleneck, wat taakbeheer ook laat zien op mijn systeem.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankknopers schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 21:27:
[...]

GTA IV vreet van je CPU. Het is één van mijn favoriete games en ik heb hem gespeeld op een Core 2 Duo E8500 @ 4 GHz, een Core 2 Quad Q6600 @ 3,6 GHz en nu op een Core i7 920 @ 3,8 GHz. Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat deze upgrades stuk voor stuk een gigantische boost gaven in de performance. Met de dualcore was het gewoon echt traag, met de Core 2 Quad Q6600 voelde het op de drukkere momenten toch wat stroperig aan qua gameplay en met de Core i7 920 op 3,8 GHz loopt het over het algemeen wel vloeiend.

Maar zelfs met de Core i7 kom je soms nog wat cpu kracht tekort, soms dropt de fps nog wel naar onder de 30. Een Core i7 zou ik dus als must aanmerken voor GTA IV, een Sandy Bridge processor is natuurlijk helemaal ideaal...

Ik heb deze verschillende processors gebruikt in combinatie met twee Radeon HD 4890's op 1 GHz en daarna met een Radeon HD 5970 op 800 MHz. Deze waren dus zeker niet de bottleneck, wat taakbeheer ook laat zien op mijn systeem.
Bedankt voor je uitleg en uitwisseling van je ervaring met GTA.
Alleen op welke resolutie speel jij, en wat voor settings gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Hoe hoger de resolutie en grafische toeters en bellen neemt de bottleneck op je cpu wat weg, omdat je GPU het zwaarder krijgt.. Maar indd de beste gain zal zijn om je cpu wat verder te OCen, als het de G0 ipv B3 stepping betreft is er nog wel wat ruimte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Afbeeldingslocatie: http://94.100.120.135/1215500001-1215550000/1215526201-1215526300/1215526234_5_u0WF.jpeg

Plaatje van 2 keer hd 6850 tijdens dirt 2 :)

[ Voor 19% gewijzigd door pannekoek141 op 20-01-2011 22:31 ]

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Special voor felix :P
Afbeeldingslocatie: http://94.100.120.56/1215550001-1215600000/1215570201-1215570300/1215570256_5_qkYj.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.121.94/1215550001-1215600000/1215570801-1215570900/1215570832_5_-jW5.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.126.77/1215550001-1215600000/1215570501-1215570600/1215570559_5_E1Hc.jpeg

Ik zelf snap alleen niet hoe ik ooit 2 gb kan hebben
dat telt toch helemaal niet bij elkaar op in crossfire of sli
Hmmm weird

[ Voor 65% gewijzigd door pannekoek141 op 21-01-2011 00:22 ]

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39
pannekoek141 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 00:16:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Hmmm weird
Kan ook een beetje gedeeld videogeheugen zijn, is dus wss een deel van je RAM. Op de GPU's wordt het verdeeld in 1024 MB, zo zal het spel het videoram zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
haha zou zo kunnen heb 6 gb :)

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
pannekoek141 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 00:16:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Hmmm weird
Nee GTA4 is zo lomp om je videogeheugen WEL bij elkaar op te tellen. Ik heb 4GB namelijk volgens GTA 8)7
Jammer van zo'n leuke game, dat ze zo matig hebben geprogrammeerd... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankknopers schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 21:27:
[...]

Moet je horen wat je zegt :D een i7 een must voor GTA IV zegt mij genoeg over wat een klote game het is :D

Maar er is sowieso iets niet lekker bij hem dat hij zulke lage FPS in andere games haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
TDU is hier aan het installeren (wat is zo'n DVD toch $#*$#* traag), dus ik zal hem zo is proberen!

GTA IV is gewoon rampzalig, volgens mij bestaat er geen computer die dat spel echt GOED draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Astennu schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:40:
[...]

Moet je horen wat je zegt :D een i7 een must voor GTA IV zegt mij genoeg over wat een klote game het is :D

Maar er is sowieso iets niet lekker bij hem dat hij zulke lage FPS in andere games haalt.
En dat zegt iemand die continu upgrade naar de snelste hardware die er te krijgen is .. :X

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankknopers schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:03:
[...]

En dat zegt iemand die continu upgrade naar de snelste hardware die er te krijgen is .. :X
Dat is gewoon puur omdat ik hardware leuk vind denk maar niet dat ik het verschil in games merk tussen mijn Phenom II 3,5 GHz en die i7 op 4.1. Met Mass Effect en zo loopt het allemaal perfect. Mits je een goede video kaart hebt. Enige game waar je wat merkt is SC2 met van die hele zware modmaps met honderde units. Ik game amper alleen een beetje SC2. Het is gewoon hobby. Net als die lui die Tripple of Quad video kaarten hebben en de duurste CPU's om alleen maar 3DMark te draaien. Meeste gamers hebben het er niet voor over om alleen voor GTA IV zo'n dure pc te kopen. Voor de rest van de games kunnen ze prima met minder af.

Een i7 Quad op 3.8 Ghz is niet eens genoeg voor GTA IV. Kortom de beste high end hardware kan het spel nog niet lekker laten draaien want het snelste wat er is is SB 3.4 GHz met turbo tot 3.7. Kortom niet snel genoeg.

De meeste games draaien helemaal lekker op een AMD Dual core 3.0 GHz nog niet eens een C2D. Zolang je maar een goede video kaart hebt. Snap je wat ik bedoel?

Dat heeft niets met mijn passie voor nieuwe hardware en de laatste technieken te maken. Die engine is gewoon brak. Op de PS3 zal in in verhouding wel veel beter draaien. Zal wel slecht geport zijn of zo. Net als Halo1 voor de PC dat ging ook nergens over.

------------------------------

Ik heb net even RBE 127 getest maar als ik : voltages + clock + fan speeds aan pas gaat het niet goed. Zodra hij windows in komt is het voorbij. Zelfde probleem als met 126. Dus nog niet echt bruikbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 21-01-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Met RBE 1.27 kun je alleen de voltage aanpassen, clockspeeds dus niet.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

van het techpowerup forum:

- VGPU via RBE
- FAN via Afterburner
- 2D/3D Clocks (no limits) via ATI Tray Tools with 2D/3D profiles for auto-OC'ing.

Mijn Asus 6970 is ook binnen, jammer dat ik zo werken moet van 14-22uur, vanavond inbouwen en van het weekend wat benches draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catwoman
  • Laatst online: 12-09 18:20
Hmm de driver issues die ik heb gehad zijn als het goed is opgelost, heb Windows zelf de drivers voor m'n Sapphire 6950 laten installeren ( via Apparaatbeheer) , maar CCC is niet geinstalleerd, anders krijg ik problemen met games als ik CCC installeer.
Draai gewoon op stock speed ( geen 6970 flash) 10.11 drivers( volgens GPU-z), en tijdens ME2 wordt ie maximaal 60C op 30% fan.
Ben er tevreden over alleen 'n smetje met dat gekloot met die drivers... Hoop dat de 11.11 hotfix van volgende week wel werkt zonder problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen bedankt voor de moeite en info, maar ik heb gisteren iets gevonden op internet dat inderdaad duidelijk het verschil tussen een q6600 en een 2600K aangeeft.
Het waren game benches, met identieke hardware weliswaar met uitzondering van het gebruikte type geheugen ( wel 4 gb ).
Hierin kwam duidelijk naar voren dat een upgrade wel degelijk loont ook in games die minder CPU intensief zouden zijn.

BRON: <------KLIK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:09:
Mensen bedankt voor de moeite en info, maar ik heb gisteren iets gevonden op internet dat inderdaad duidelijk het verschil tussen een q6600 en een 2600K aangeeft.
Het waren game benches, met identieke hardware weliswaar met uitzondering van het gebruikte type geheugen ( wel 4 gb ).
Hierin kwam duidelijk naar voren dat een upgrade wel degelijk loont ook in games die minder CPU intensief zouden zijn.

Nja daar daait i op 2.4 GHz op 3.0 ziet het er wat anders uit. Maar SB is natuurlijk sneller op gelijke clocks. Zou raar zijn als dat niet zo was :P Je moet alleen snel 500-600 euro voor een set neer tellen. De vraag is of dat het je waard is. Je kunt er dan wel weer een paar jaar mee vooruit.

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 21-01-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo'n benchmark geeft een totaal krom beeld, instellingen zijn te laag, nu lijkt het dat zelf een Core i7 980X aan de trage kant is.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:30:
[...]

Nja daar daait i op 2.4 GHz op 3.0 ziet het er wat anders uit. Maar SB is natuurlijk sneller op gelijke clocks. Zou raar zijn als dat niet zo was :P Je moet alleen snel 500-600 euro voor een set neer tellen. De vraag is of dat het je waard is. Je kunt er dan wel weer een paar jaar mee vooruit.
Het geld is het probleem niet + dat het uiterlijk van het moederbord ( Sabertooth P67 ) dat ik wil goed aansluit bij wat ik in mijn kast wil hebben.
Het enige mentale probleem dat bij mij zal optreden is dat ik de aanschaf niet makkelijk kan rechtvaardigen, kijkende naar het gebruik van mijn PC, ik game in 3/4 van de tijd en ik kijk/luister films en muziek.
Maar als ik deze upgrade doorvoer kan ik meteen een nieuwe en stillere koeler kopen voor de CPU, ik ga voor een Noctua D14, deze zal hoe dan ook beter en stiller zijn dan mijn huidige H50.

Dus deze keuzes zullen het mentale probleem wel laten verdwijnen, en ook meteen dat KUT geluid van de H50 pomp.

Sorry voor de grote hoeveelheid disfunctionele redundantie 8)7
-The_Mask- schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:46:
[...]

Zo'n benchmark geeft een totaal krom beeld, instellingen zijn te laag, nu lijkt het dat zelf een Core i7 980X aan de trage kant is.
Als je refereert vanuit mijn huidige situatie geeft deze bench een goed beeld en onderbouwing om mijn toekomstige aankoop deels te rechtvaardigen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2011 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Ik heb nu mijn 6850 crossfire een tijdje
en blazen dat ie kan!
zozo
maar wat is ie snel
ongelofelijk
100 fps avg met battlefield bad company 2 1920 x 1080 4 aa

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke

Had nog een potje TDU gedraaid, hier doet hij het toch echt wel beter dan met mijn oude 8800GT, zo'n 80-125fps met alles vol open (i7 870@stock, HD6870)

Persoonlijk denk ik dat een Q6600@3Ghz nog wel vlot genoeg is voor de meeste games O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meende dat ik net iets poste? Zal wel niet over zijn gekomen.
Ik vroeg mij af naar screens, hoe het er uit ziet met die tesselation slide in bvb heaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:56:
Ik meende dat ik net iets poste? Zal wel niet over zijn gekomen.
Ik vroeg mij af naar screens, hoe het er uit ziet met die tesselation slide in bvb heaven.
Ander topic
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 10:19:
Mensen met de 6900 series en gebruik maken van de tessellation slide, Kunnen jullie ook zien in heaven dat
tessellation er dan ook zichtbaar uit wrod gehaald?
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 20:30:
Bulles mijn excuses. Maar als jij er tesselation mee uit kunt halen vind ik dat niet eerlijk.
Want dan draai jij de test zonder tessellation en ik met. Dat heeft een enorme inpact en ik kan geen tesselation uit zetten helaas via het profiel.Ik vind het allemaal wel goed zo en ga me er niet zo druk om maken iig.
Volgens mij maak je je er wel druk over ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Bullus op 22-01-2011 12:46 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik vraag alleen om duidelijkheid. Ik maak mij er verder echt niet druk over omdat ik toevallig iets wil weten ove iets wat ik niet helemaal weet. Uit intresse wil ik het verschil wel eens zien.
En ik zat te hopen dat de tessellation er niet zichtbaar uit word hehaald terwel het wel meer performance geeft ander sis het niet smeer dan een cheat slide als tesselation er wel helemaal uit word gehaald op het oog.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Is gewoon een optie same as AA,AF die je kunt instellen en toevallig heb je er baat bij benchmarks en niet bij games. Let maar op dat Nv dat in de toekomst ook heeft. Tesselation slider wordt dadelijk standaard.

Zoals ik al zei, moeten ze dat maar overriden in 3dmark11.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahha oké, dan vind ik het ook geen cheaten want het is alleen maar een optimalisatie voor tesselation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Precies

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:08

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Zo! Vandaag mijn nieuwe Sapphire HD6950 geïnstalleerd en direct geflasht naar een HD6970.
Even F1 2010 geïnstalleerd want had nog geen games op mijn X58 systeem staan, en direct de benchmark wezen draaien op alle hoogst mogelijke instellingen op 1920 x 1200.
Minimaal 73 fps en average was 82 fps. Toch wel een beste prestatie geloof ik. :)
Misschien heeft het ook te maken met het feit dat mijn i7 op 4,4Ghz HT aan loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb alleen voltage aanpassingen geprobeerd in RBE. Hij kwam netjes in windows. Maar GPU-Z zag geen hogere of lagere voltages. En hij crashde vrij snel in 3D. Dus ik heb weer een stock 6970 bios geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Heb er ook wat tijd in gestopt aan RBE,maar het werkte gewoon niet.Uiteindelijk gewoon afterburner gebruikt.

gpu-z geeft inderdaad geen verhoging weer, ook niet als je afterburner gebruikt volgens mij.
Log in afterburner kan men wel de voltage verhoging zien.

[ Voor 41% gewijzigd door Bullus op 22-01-2011 17:56 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullus schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 17:55:
Heb er ook wat tijd in gestopt aan RBE,maar het werkte gewoon niet.Uiteindelijk gewoon afterburner gebruikt.

gpu-z geeft inderdaad geen verhoging weer, ook niet als je afterburner gebruikt volgens mij.
Log in afterburner kan men wel de voltage verhoging zien.
Is er een nieuwe afterburner die wel voltage verhoging toe laat? de laatste beta die ik heb kon het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Astennu schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 18:31:
[...]

Is er een nieuwe afterburner die wel voltage verhoging toe laat? de laatste beta die ik heb kon het nog niet.
Ik kreeg het ook niet voor elkaar met RBE. Heb ook afterburner gebruikt, je moet iets aanpassen zie Bullus zijn eerdere opmerking hierover:
Bullus in "Het AMD HD6XXX serie ervaringen topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
afterburner beta 6

Voor cfx moet je dan meerdere configs aanpassen .

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullus schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 18:46:
afterburner beta 6

Voor cfx moet je dan meerdere configs aanpassen .
Heb toch maar een kaart :) maar ik ga wel even spelen. Deze is inderdaad nieuwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
@6850 crossfire
Toch weer jammer van ati dat de drivers niet zo stabiel zijn in crossfire
hij schoot er 2 keer uit naar een blauw scherm die ik niet graag wou zien
alles werkt nu weer perfect
Hopelijk geen defect kaart ofzo :(

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:11

masauri

aka qwybyte

Dag iedereen, bij deze ben ik ook een Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE gebruiker. Helaas heb ik m nog niet aan het werk gekregen. Hij wil maar geen beeld geven en in apparaat beheer vind hij enkel de Ati Radeon HD 4290 maar ik vermoed dat dit de onboard gfx is van men asrock mobo.
Het is een compleet nieuwe systeem wat ik in elkaar gezet heb maar waar ik mogelijk iets verkeerd gedaan kan hebben om de kaart te installeren.
In de bios staat dat hij de pci express slot gfx moet nemen maar als ik dan men monitorkabel via hdmi erin wil steken geeft hij geen beeld. Enkel op de onboard vga /dvi / hdmi.
De gfx kaart fan draait wel dus hij krijgt wel voldoende stroom.
Heeft iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn?

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Masauri,
Wat ik denk is dat je mobo een bios setting heeft waarmee je de pci kan inschakelen
de fan kan draaien maar dat zegt niet veel :)
probeer hem ook is met dvi of displayport
het kan altijd een defect zijn van de poort

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:11

masauri

aka qwybyte

pannekoek141 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 01:45:
Masauri,
Wat ik denk is dat je mobo een bios setting heeft waarmee je de pci kan inschakelen
de fan kan draaien maar dat zegt niet veel :)
probeer hem ook is met dvi of displayport
het kan altijd een defect zijn van de poort
Displayport kan ik niet controleren, want ik heb ik geen dp op dp kabel, enkel hdmi -> dp.
Ik heb de setting even in de bios veranderd van pci express naar pci maar zonder resultaat.
De dvi ook geprobeerd maar die doet het ook niet.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
Zo. Net even m'n 2 6970 van asus geinstalleerd. Daarvoor met driver sweeper al alle oude drivers verwijderd. draai met die beta drivers van 13 januari. Loopt als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pannekoek141 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 01:21:
@6850 crossfire
Toch weer jammer van ati dat de drivers niet zo stabiel zijn in crossfire
hij schoot er 2 keer uit naar een blauw scherm die ik niet graag wou zien
alles werkt nu weer perfect
Hopelijk geen defect kaart ofzo :(
Uhmm dan is er echt iets mis met je pc. Ik heb nog nooit en dan ook nooit een blue screen gehad door crossfire.

Heb gister afterburner geprobeerd maar in GPU-Z zie ik de voltages niet veranderen. Dus ik denk dat ik maar op de kaart moet gaan meten of het iets doet.

[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 23-01-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Bullus schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 17:55:

Loggen in afterburner kan men wel de voltage verhoging zien.
;)

makkelijke test is om 1.3V te doen en 1000mhz core, bsod> voltage pikt ie niet, anders pikt ie hem wel.

Ik heb ook gemerkt dat ie in afterburner altijd de voltage pikt in die log, maar dus niet altijd zo is.

[ Voor 22% gewijzigd door Bullus op 23-01-2011 11:34 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
Ik ga zo ook even bezig met overclocken. Als ik 2 6970 heb. Moet ik dan ook dingen aanpassen in afterburner ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe draaid crysis eingelijk in cf tegenwoordig? Ik geloof dat AMD goed met de crysis engine om kan gaan. Heeft iemand mischien de crysis benchmark op zijn pc staan, van crysis 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Naja nu loopt alles weer goed dus het zal wel me harde schijf zijn
die is traag en oud :P

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
yniezink schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:02:
Ik ga zo ook even bezig met overclocken. Als ik 2 6970 heb. Moet ik dan ook dingen aanpassen in afterburner ?
1.Ga naar de afterburner main folder
2.Zoek naar:Msiafterburner.cfg
3.kijk naar unofficialoverclocking
4.zet die op 1
5.sla de boel op
6.ga naar je regedit
7.dan klik je op find
8.en typ daar in enableulps
9.dan krijg je 2 dat te zien
10. en die zet je naar 0
11.rebooten
12.OC,en maar!

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:14:
Hoe draaid crysis eingelijk in cf tegenwoordig? Ik geloof dat AMD goed met de crysis engine om kan gaan. Heeft iemand mischien de crysis benchmark op zijn pc staan, van crysis 1?
23-1-2011 12:37:46 - Vista 64
Beginning Run #1 on Map-island, Demo-benchmark_gpu
DX10 2560x1600, AA=16xQ, Vsync=Disabled, 32 bit test, FullScreen
Demo Loops=3, Time Of Day= 9
Global Game Quality: VeryHigh
==============================================================
TimeDemo Play Started , (Total Frames: 2000, Recorded Time: 111.86s)
!TimeDemo Run 0 Finished.
Play Time: 50.20s, Average FPS: 39.84
Min FPS: 28.81 at frame 147, Max FPS: 45.97 at frame 1731
Average Tri/Sec: -7861473, Tri/Frame: -197341
Recorded/Played Tris ratio: -4.65
!TimeDemo Run 1 Finished.
Play Time: 47.27s, Average FPS: 42.31
Average Tri/Sec: -7921077, Tri/Frame: -187215
Recorded/Played Tris ratio: -4.90
!TimeDemo Run 2 Finished.
Play Time: 47.32s, Average FPS: 42.27
Average Tri/Sec: -7806583, Tri/Frame: -184688
Recorded/Played Tris ratio: -4.96
TimeDemo Play Ended, (3 Runs Performed)

Beginning Run #2 on Map-island, Demo-benchmark_gpu
Play Time: 49.95s, Average FPS: 40.04
Min FPS: 30.79 at frame 148, Max FPS: 45.38 at frame 1769
Average Tri/Sec: -7908325, Tri/Frame: -197515
Recorded/Played Tris ratio: -4.64
Play Time: 47.65s, Average FPS: 41.98
Min FPS: 30.79 at frame 148, Max FPS: 45.79 at frame 1576
Average Tri/Sec: -7820750, Tri/Frame: -186319
Recorded/Played Tris ratio: -4.92
Play Time: 47.59s, Average FPS: 42.03
Average Tri/Sec: -7778093, Tri/Frame: -185074
Recorded/Played Tris ratio: -4.95

Net even voor je gedraaid. Dit is op stock settings van de kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Maar wat zou een blauw scherm kunnen verorzaken dan Astennu

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
pannekoek141 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:44:
[...]

4.zet die op 1
5.sla de boel op
6.ga naar je regedit
7.dan klik je op find
10. en die zet je naar 0
11.rebooten
12.OC,en maar!
Dankjewel! Ik ga het is even proberen. Het voltage kan ik dan ook aanpassen he? (ik heb 2 asus kaarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yniezink schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:45:
[...]

23-1-2011 12:37:46 - Vista 64
Play Time: 50.20s, Average FPS: 39.84
Average Tri/Sec: -7861473, Tri/Frame: -197341
Recorded/Played Tris ratio: -4.65
Play Time: 47.27s, Average FPS: 42.31
Average Tri/Sec: -7921077, Tri/Frame: -187215
Recorded/Played Tris ratio: -4.90
Play Time: 47.32s, Average FPS: 42.27
Average Tri/Sec: -7806583, Tri/Frame: -184688
Recorded/Played Tris ratio: -4.96

Beginning Run #2 on Map-island, Demo-benchmark_gpu
Play Time: 49.95s, Average FPS: 40.04
Min FPS: 30.79 at frame 148, Max FPS: 45.38 at frame 1769
Average Tri/Sec: -7908325, Tri/Frame: -197515
Recorded/Played Tris ratio: -4.64
Play Time: 47.65s, Average FPS: 41.98
Average Tri/Sec: -7820750, Tri/Frame: -186319
Recorded/Played Tris ratio: -4.92
Play Time: 47.59s, Average FPS: 42.03
Average Tri/Sec: -7778093, Tri/Frame: -185074
Recorded/Played Tris ratio: -4.95

Net even voor je gedraaid. Dit is op stock settings van de kaarten
Thnx ziet er impressive uit voor zo'n hoge resolutie met zo veel AA aan.
Zou jij misschien ook even op 1920x1080 kunnen draaien? Als je er niet zo veel trek in hebt hoeft het natiuurklijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
sure NP, momentje.

edit:

23-1-2011 13:05:20 - Vista 64
DX10 1900x1200, AA=16xQ, Vsync=Disabled, 32 bit test, FullScreen
Play Time: 38.27s, Average FPS: 52.26
Min FPS: 34.60 at frame 1959, Max FPS: 75.51 at frame 1614
Average Tri/Sec: -19949460, Tri/Frame: -381720
Recorded/Played Tris ratio: -2.40
Play Time: 34.95s, Average FPS: 57.22
Min FPS: 34.60 at frame 1959, Max FPS: 76.21 at frame 990
Average Tri/Sec: -21072782, Tri/Frame: -368279
Recorded/Played Tris ratio: -2.49
Play Time: 34.85s, Average FPS: 57.38
Min FPS: 34.60 at frame 1959, Max FPS: 76.61 at frame 1011
Average Tri/Sec: -21172550, Tri/Frame: -368965
Recorded/Played Tris ratio: -2.48

Alsjeblieft. eerste run is wat minder doordat ik nog bezig wat met opstarten van de pc ent och al de benchmark had aangezet

[ Voor 100% gewijzigd door yniezink op 23-01-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmm ik vind die hogere resolutie benchmark impressiver. Maar dit is ook niet mis hoor.
Erg bedankt in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 13:10:
Mmmm ik vind die hogere resolutie benchmark impressiver. Maar dit is ook niet mis hoor.
Erg bedankt in ieder geval :)
Nu moet ik ze alleen nog gaan overclocken. Kijken wat voor prestatie winst dat met zich mee brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
yniezink schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:57:
sure NP, momentje.

edit:

23-1-2011 13:05:20 - Vista 64
DX10 1900x1200, AA=16xQ, Vsync=Disabled, 32 bit test, FullScreen
Play Time: 38.27s, Average FPS: 52.26
Min FPS: 34.60 at frame 1959, Max FPS: 75.51 at frame 1614
Average Tri/Sec: -19949460, Tri/Frame: -381720
Recorded/Played Tris ratio: -2.40
Play Time: 34.95s, Average FPS: 57.22
Min FPS: 34.60 at frame 1959, Max FPS: 76.21 at frame 990
Average Tri/Sec: -21072782, Tri/Frame: -368279
Recorded/Played Tris ratio: -2.49
Play Time: 34.85s, Average FPS: 57.38
Min FPS: 34.60 at frame 1959, Max FPS: 76.61 at frame 1011
Average Tri/Sec: -21172550, Tri/Frame: -368965
Recorded/Played Tris ratio: -2.48

Alsjeblieft. eerste run is wat minder doordat ik nog bezig wat met opstarten van de pc ent och al de benchmark had aangezet
Heb je de "profiles" in crysis ook aangepast?
Want 8x AA bv is niet hetzelfde wat Nvidia gebruikt, geheime cheat van Nv.
Zie
Very simple... when u select 8xAA in crysis.

For ati it loads 8xMSAA

and on nvdia it loads 4xMSAA & 8xCSAA.. its Nvdia trick... they spend a lot of money to make game developers support NV

You will find a file called FSAAProfilesDX10.txt and FSAAProfile.txt in config folder.

Delete both files and then you will notice, both cards will use MSAA
http://webcache.googleuse...&cd=4&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

[ Voor 10% gewijzigd door Bullus op 23-01-2011 13:19 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
Nee, dit heb ik niet gedaan. Ik heb gewoon de benchmarking tool gedownload, en toen de test uitgevoerd.

Het overclocken van de kaartjes wil nog niet echt lukken. Als ik gewoon probeer ff op 930mhz bijv. Met standaard instellingen (geen voltage verhoging) dan kan ik furmark aanzetten. Maar dan hangt die gelijk vast.

[ Voor 51% gewijzigd door yniezink op 23-01-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Heb je 2x 6970? of 6950

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
2x 6970 het zijn asus kaarten. Ik weet niet of asus smartdoctor al goed werkt met het voltage ?

[ Voor 23% gewijzigd door yniezink op 23-01-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg ik geen gecheate AA met nvidia dan want dat vind ik maar weer nix. Ik wil wel AA effecten zien met AA aan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:19:
Hoe krijg ik geen gecheate AA met nvidia dan want dat vind ik maar weer nix. Ik wil wel AA effecten zien met AA aan namelijk.
uit de link van bulles:

You will find a file called FSAAProfilesDX10.txt and FSAAProfile.txt in config folder.

Delete both files and then you will notice, both cards will use MSAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ingame zie ik wel MSAA staan als ik c_diplayinfo 1 gebruik. Maar zal voor de zekerheid nog wel even
die files veranderen.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/01/23/1295774246-590.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
yniezink schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:03:
[...]

2x 6970 het zijn asus kaarten. Ik weet niet of asus smartdoctor al goed werkt met het voltage ?
Afterburner beta 6 kun je gebruiken, zie voorgaande post.Smartdoctor vind ik zelf niet zo gebruiksvriendelijk.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
Bullus schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:26:
[...]

Afterburner beta 6 kun je gebruiken, zie voorgaande post.Smartdoctor vind ik zelf niet zo gebruiksvriendelijk.
Oke, en wat betreft die meerdere configs aanpassen? hoe zit dat dan ?

edit:

als ik afterburner install, en dan naar settings ga en vcore setting enable en afterburner herstart krijg ik deze foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4d3c2e62eff5c/4d3c2e62ed07a-afterburner_error.png

afterburner start wel gewoon op verder

Ik had deze stappen gevolgd:
4.zet die op 1
5.sla de boel op
6.ga naar je regedit
7.dan klik je op find
10. en die zet je naar 0
11.rebooten
12.OC,en maar!

Maar bij mij stond er bijvoorbeeld in het register bij enableUlps een 1 ipv 2

[ Voor 56% gewijzigd door yniezink op 23-01-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Nieuwere versie van de hotfix drivers zijn beschikbaar: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=337220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
Gelijk maar even installeren. Overclocken wil nog niet echt lukken. Als ik in afterburner het voltage op 1.2v zet en de core op 900mhz klapt die er gewoon na 1 minuut uit in furmark =/ en dan herstelt de ati driver zichzelf

Hij doet echt heel raar. Het is net of die powermanagement tool ingrijpt in furmark, ookal heb ik die op 20% in de plus gezet. Hij draait, en dan schokt die en beetje en dan schiet de temp ook gelijk 2 graden omlaag en dit blijft zich de hele tijd herhalen. Tot 2 minuten ongeveer. en dan loopt furmark vast.

[ Voor 50% gewijzigd door yniezink op 23-01-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Afterburner icm met powermanagement is not good!dus op 0 zetten.

Bij enableulps (alleen D-word) aanpassen naar 0 ipv 1
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=327291

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
Ah oke,

dan ben ik dus van dit soort taferelen verlost?

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4d3c3cd63f164/4d3c3cd5c7cc3-furmark.thumb.jpg

Edit: ik heb dat gedaan, maar het bovenstaande probleem blijft :O Op stock settings nergens last van. (890 core)

opgelost, blijkbaar wat issues met smartdoctor...

Edit2: Volgens mij clocken ze gewoon voor geen meter over 925mhz 1,25V erop, en nog klapt die er gewoon na een minuut uit

[ Voor 39% gewijzigd door yniezink op 23-01-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Zet anders je fans op 100%

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pannekoek141 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:46:
Maar wat zou een blauw scherm kunnen verorzaken dan Astennu
9 van de 10 keer werkgeheugen wat niet helemaal stabiel is. Software kan het ook zijn hoor maar dat is niet heel snel. Ik zou eens memtest draaien (memtest 86x versie 4.11 is de nieuwste uit me hooft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:08

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Nou, even 15 minuutjes laten stressen, en 925 op 1,2V is stabiel en memory heeft die tijd op 1500 gedraaid.
Ik ben al zeer tevreden over het feit dat het eigenlijk gewoon een 6950 is. :P

Ik heb ook 1,3V geprobeerd, en dan klapt ie er bij 960 al uit. 950 gaat dan prima, maar dan draai ik liever 925 op 1,2V (denk ik) dan 950 op 1,3V.

Volgende maand zal er een tweede HD6950 bijkomen die ik natuurlijk weer probeer te unlocken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
yniezink schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:32:
[...]

Oke, en wat betreft die meerdere configs aanpassen? hoe zit dat dan ?

edit:

als ik afterburner install, en dan naar settings ga en vcore setting enable en afterburner herstart krijg ik deze foutmelding:
[afbeelding]

afterburner start wel gewoon op verder

Ik had deze stappen gevolgd:
4.zet die op 1
5.sla de boel op
6.ga naar je regedit
7.dan klik je op find
10. en die zet je naar 0
11.rebooten
12.OC,en maar!

Maar bij mij stond er bijvoorbeeld in het register bij enableUlps een 1 ipv 2
Als je dan bij regedit komt krijg je 2 waarden te zien right:
EnableUlps

EnableUlps_NA
Die waarden moet je bijde op 0 zetten
en dan rebooten
het van afterburner is alleen zodat je on official kan overclocken
anders heb je er niks aan O-)

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
Hmmm, ik las net dat enableUlps alleen al voldoende was, en heb dat gedaan. Dit werkte :)

@Bulles, blijkbaar dus een temperatuur issue. nu op 1.2v 925mhz / 1375mhz stabiel.
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.