Heren, ben echt superblij met m'n XFX HD6950 2GB kaartje, welke geflashed is naar HD6970.
Ben nog systeem aan het opbouwen hier, maar de hd films & spellen die hij gewoon full HD eruit perst zijn echt geweldig. Maar, aan mijn icoon te zien raden jullie het misschien al, heb ik sinds *ux kernel 2.6.38 moeite met het installeren van de drivers. Iemand die hier bekend mee is?
Maar gelukkig draai ik ook nog windows hoor, ben geen fanboy en gooi MS in het verdomhoekje oid.
Daarom nog iets, ik heb nog wat oude vakantie films (ja, normale films, geen natuurfilmpjes) te digitaliseren en nou had ik vernomen dat deze kaart ook bij zou kunnen dragen aan video editing. Zijn er speciale editors voor of "termen" waar ik op kan googlen om deze kracht uit de kaart te toveren? Of voldoet elke hedendaagse premiere/uLead pakket wel? Ik zag namelijk
hier vermeld staan dat ze transcoding ondersteuning hebben, maar niet WAAR ik op moet letten of welke aansturing ik daarvoor moet gebruiken. Kan me voorstellen dat ieder flutpakket het compleet links laat liggen en de CPU laat encoden bijvoorbeeld. Wat erin staat over cyberlink ... daar wil ik echt niet aan beginnen, is net alsof ik achter MS paint voor video editing zit
AVC queries (accelerated video transcoding) op google brengen me ook nog niet echt waar ik heen wil
edit:
@hieronder:
Had al bijna het schaamrood op m'n kaken staan. Toch nog ff nagegekeken, tis toch echt "Figure 8: AMD's Accelerated Video Transcoding architecture" ... *PFEW* ... maar AVT dus

Typo's happen
[
Voor 6% gewijzigd door
LinuX-TUX op 16-02-2011 08:53
]