Het AMD HD6XXX serie ervaringen topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste
Acties:
  • 77.383 views

Onderwerpen

Alle 45 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 13:39

mickjuh

Good news everyone!

Bullus schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:24:
Binnekort voltage control met RBE :D
http://forums.techpowerup...hp?p=2150244&postcount=23

@mickjuh
;) Ff goed kijken waarom ie er niet inklikt.
@iedereen: Bedankt voor het meedenken. Heb alles afgekoppeld en de kaart klikte in het pci-x slot. Kon hem wel heel slecht vastschroeven, maar het is gelukt. Ben nu aan het installeren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Zijn er al alternatieve koelers voor de HD 69XX kaarten? (ik kan zelf niets definitiefs vinden)
Ik wordt namelijk nogal gek van mijn 6970 als ik game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39
mickjuh schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:15:
[...]

Geweldig, ik heb net gekeken en heb echt maar een 6 pins kabel maar er hing een 2 pins naast :F Net gekeken en dit past. Bedankt. Heb hem ook in de blauwe pci x slot geplaatst dichts bij de CPU maar kon hem dus niet vast drukken, dus dat moet ik nog even bekijken. Waarschijnlijk vanaf begin af aan opbouwen
Hou eens op met dat PCI-x ;) Klopt niet.
joon schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:40:
Zijn er al alternatieve koelers voor de HD 69XX kaarten? (ik kan zelf niets definitiefs vinden)
De koelers die ook op de HD58xx kaarten passen.

[ Voor 24% gewijzigd door Fid3lity op 09-01-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-10 09:21
Heb sinds vrijdag een 6950 welke ik succesvol heb geflashed. Maar al vanuit de doos geeft DVI geen beeld. Mijn monitor (iiyama Prolite B2409HDS) zegt dood leuk: No signal.
Heb de bijgeleverde DVI kabel gebruikt, maar it's a no go.
Kabel is niet stuk...
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Andere dvi-poort geprobeerd van videokaart? Misschien handmatig op digital zetten van je monitor?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miser
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

miser

always learning

jerrot schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:42:
Hey, ik heb sinds gisteren een hd 6950 van xfx in mijn pc gezet, nu is het zo als ik call of duty MW 1 speel, dat kaart in begin goed loopt, dan af en toe stottert/bevriest en nog later loopt pc helemaal vast en krijg ik een grijs scherm te zien met meerdere verticale strepen. (lijken net gordijntjes naast elkaar)

Wat zou dit kunnen zijn?

Greetz jeroen
Dat had ik ook even na het flashen met een HD 6970 bios, mijn kaart kan die snelheden en/of voltages waarschijnlijk niet aan.
Dus misschien even je timings in CCC bekijken, of drivers verwijderen zoals gepost een paar paginas terug.
Zoiets als deze gordijnen bij mij:
http://img340.imageshack.us/i/beeldmethd6970bios.jpg/

[ Voor 11% gewijzigd door miser op 09-01-2011 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 19:38
miser schreef op zondag 09 januari 2011 @ 23:12:
[...]

Dat had ik ook even na het flashen met een HD 6970 bios, mijn kaart kan die snelheden en/of voltages waarschijnlijk niet aan.
Dus misschien even je timings in CCC bekijken, of drivers verwijderen zoals gepost een paar paginas terug.
Dat scherm wat jij hebt is idd bijna hetzelfde bij mij alleen iets meer grijs, ik heb nu hem weer naar stock settings gezet en tot nu toe lijkt het beter te gaan, heb ook drivers 10.12 er nu op gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullus schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:24:
Binnekort voltage control met RBE :D
http://forums.techpowerup...hp?p=2150244&postcount=23

@mickjuh
;) Ff goed kijken waarom ie er niet inklikt.
Sweet ik ben benieuwd. Heb wel zin om met voltages en fanspeeds te gaan spelen. Geen zin om ASUS meuk te installeren :P
jerrot schreef op maandag 10 januari 2011 @ 00:52:
[...]

Dat scherm wat jij hebt is idd bijna hetzelfde bij mij alleen iets meer grijs, ik heb nu hem weer naar stock settings gezet en tot nu toe lijkt het beter te gaan, heb ook drivers 10.12 er nu op gezet.
Je kunt even proberen in CCC je clocks naar 800 MHz core te zetten. Mem kan helaas niet lager dan 1375.
Als dat niet werkt. Switch om zodat je weer met een 6950 bios draait en dan eerst daar een OC test doen. Max core zoeken max mem zoeken. Misschien kan je kaart de clocks niet aan maar misschien zijn er ook echt shaders die niet goed werken.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
miser schreef op zondag 09 januari 2011 @ 23:12:
[...]

Probleem had ik ook met de 2e kaart die ik heb geflashed, ik had toen 2 monitoren aangesloten.
Daarna met 1 monitor geen probleem! Misschien is dat ook bij jullie het geval.
Denk dat powerplay nog niet goed werkt en dat het geheugen zich ook terugklokt bij 2 monitoren en dus GSOD krijgt.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
Bullus schreef op zondag 09 januari 2011 @ 22:13:
Andere dvi-poort geprobeerd van videokaart? Misschien handmatig op digital zetten van je monitor?
:D ff menu van monitor doorgesnuffeld....is voor elkaar :) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 16:29
Voor stille oplossingen ben je zo ver ik tot nu toe heb gevonden aangewezen op waterkoeling.

Bijvoorbeeld en dit.

[ Voor 11% gewijzigd door DareDevil op 10-01-2011 19:26 ]

Paradigm: Shift happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubbeR01
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-08-2023
http://www.hardwareovercl...ccelero_Xtreme_Plus-2.htm

I am RubbeR, You are Glue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Special BIOS for HD 6950 / HD 6850
Hi all,

the attachments are the special BIOS for HD 6950 and N460GTX Hawk

HD 6950 - max oc limit 900 /1400

http://www.badongo.com/file/24928799

HD 6850 - max oc limit 1000/1250

http://www.badongo.com/file/24928824

N460GTX Hawk - No Cold Slow issue

http://www.badongo.com/file/24928802

Please note these are unofficial BIOS and MSI is not responsible for any damage or loss by them.

Enjoy it and hope you get better overclocking potential.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Astennu schreef op maandag 10 januari 2011 @ 08:01:
[...]

Sweet ik ben benieuwd. Heb wel zin om met voltages en fanspeeds te gaan spelen. Geen zin om ASUS meuk te installeren :P

[...]

Je kunt even proberen in CCC je clocks naar 800 MHz core te zetten. Mem kan helaas niet lager dan 1375.
Als dat niet werkt. Switch om zodat je weer met een 6950 bios draait en dan eerst daar een OC test doen. Max core zoeken max mem zoeken. Misschien kan je kaart de clocks niet aan maar misschien zijn er ook echt shaders die niet goed werken.

Kaart werkt tot nu toe wel goed weer op stock settings, kan komen omdat mijn kaart 2x 6 pin connectors heeft en naar het schijnt moet je 8 pins hebben om te overclocken? Maar op stock settings doet hij het nu wel goed. Moet nog even wat meer games testen er mee maar modern warfare 1 gaat nu goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier hebben ze in ieder geval de clock limits opgeschroeft. Vermoed dat er verder niet super veel verandert is. Ik kon met mijn stock 6950 bios wel 880-1475 halen maar dan moest ik afterburner gebruiken om de clocks in te stellen. 6970 bios is imo leuker :P kun je ook verder clocken en je hebt extra shaders :D Mja zo mag msi dat niet verkopen :P. Maar wel goed dat ze zo'n bios uitgeven! Andere merken doen dat niet snel of niet.
Nope ik clock ook met 2x6. Dat maakt niets uit zolang je maar een goede voeding hebt. Daarnaast heeft een 50 ook geen 8p connector. Of heb je een andere kaart? Vroeger was OC dan ook locked als hij geen 8p zag. Maar toen had ik gewoon een 6P naar 8P convertor kaart zag dan gewoon 8p (dat was nog met de 3870 X2 of de HD2900 XT misschien ook beide :D weet het zo 123 niet meer :P). Goede PSU's kunnen dat makkelijk aan.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14
Beste lieden der harde waren,

Ik wou niet een nieuw topic voor mijn vraag aanmaken aangezien die vrij snel beantwoord kan worden.
Binnenkort komt er een grotendeels nieuw systeem bij mij in de pc, icm met de 6850. De vraag is of het nog nut heeft mijn oude 8800gt 512mb er naast te zetten als physics kaart. Volgens mij doet dat niet gigantisch veel of is het uberhaupt mogelijk met ati en nvidia bij elkaar. mobo zal waarschijnlijk de lga 1155 worden.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 12:30
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:46:
Beste lieden der harde waren,

Ik wou niet een nieuw topic voor mijn vraag aanmaken aangezien die vrij snel beantwoord kan worden.
Binnenkort komt er een grotendeels nieuw systeem bij mij in de pc, icm met de 6850. De vraag is of het nog nut heeft mijn oude 8800gt 512mb er naast te zetten als physics kaart. Volgens mij doet dat niet gigantisch veel of is het uberhaupt mogelijk met ati en nvidia bij elkaar. mobo zal waarschijnlijk de lga 1155 worden.
nieuws: Patch maakt Physx toch mogelijk met ATI/Nvidia-combinatie

Ondanks het een prehistorisch bericht is zal het nu ook nog wel werken. Het is altijd te proberen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Moning2 op 11-01-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 15:27
Lijkt me meer vissen naar aankoopadvies dan ervaringen, maar kort:
PhysX : weinig games.
Combinatie ATI-nvidia werkt wel mits wat tweaken.
Extra investering in moederbord (x16 slots) & voeding. 6870 of 6950 wordt dan al interessanter dan ati+nvidia combi.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb een Sapphire 6950 geflashed naar een 6970.

als ik nu die bios schakelaar naar 2 zet, werkt de kaart dan weer op de oude 6950 bios of is die ook (al dan niet automatisch) overschreven bij een succesvolle flash naar een 6970 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Noel schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:24:
Lijkt me meer vissen naar aankoopadvies dan ervaringen, maar kort:
PhysX : weinig games.
Combinatie ATI-nvidia werkt wel mits wat tweaken.
Extra investering in moederbord (x16 slots) & voeding. 6870 of 6950 wordt dan al interessanter dan ati+nvidia combi.
niet echt, ik heb de 6850 al en de 8800gt ook. Maar gezien de laatstgenoemde stof loopt te verzamelen en ik op dit moment geen extra pci-e heb vroeg ik het mij af. Het leek me al geen ideale combi maar als het mogelijk zou zijn en wat substantieel extra fps op zou leveren was het mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*oops twee posts gemaakt.

[ Voor 94% gewijzigd door Astennu op 11-01-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shameete schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:30:

als ik nu die bios schakelaar naar 2 zet, werkt de kaart dan weer op de oude 6950 bios of is die ook (al dan niet automatisch) overschreven bij een succesvolle flash naar een 6970 ?
Dan schakelt hij naar de 2e bios. En als je die niet geflashed hebt dan heb je daar een stock 6950 bios in zitten.
Je moet ze echt apart flashen.
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:47:
[...]

niet echt, ik heb de 6850 al en de 8800gt ook. Maar gezien de laatstgenoemde stof loopt te verzamelen en ik op dit moment geen extra pci-e heb vroeg ik het mij af. Het leek me al geen ideale combi maar als het mogelijk zou zijn en wat substantieel extra fps op zou leveren was het mooi.
Als je geen extra PCI slot hebt op je nieuwe mobo zou ik er geen ander moederbord voor kopen. Maar dat ben ik.... Ik vind dat sowieso vrij nutteloos 2e kaart er in om een paar Physix games te kunnen spelen. Of je moet die bijna de hele dag doen. Maar de rest van de tijd loopt die kaart stroom te vreten voor niets.

[ Voor 40% gewijzigd door Astennu op 11-01-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Astennu schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:06:
[...]

Dan schakelt hij naar de 2e bios. En als je die niet geflashed hebt dan heb je daar een stock 6950 bios in zitten.
Je moet ze echt apart flashen.

[...]

Als je geen extra PCI slot hebt op je nieuwe mobo zou ik er geen ander moederbord voor kopen. Maar dat ben ik.... Ik vind dat sowieso vrij nutteloos 2e kaart er in om een paar Physix games te kunnen spelen. Of je moet die bijna de hele dag doen. Maar de rest van de tijd loopt die kaart stroom te vreten voor niets.
Mss moet het even wat duidelijker:
op dit moment is huidige pc p35 mobo met 1 pci-e slot + e6750 + 6850 en overbodige 8800gt.
mijn nog te kopen systeem zal hoogstwaarschijnlijk de nieuwe intel sandybridge worden welke minimaal 2 pci-e slots zal hebben en de 6850 in zal komen. Mijn vraag is of het nut heeft en of het uberhaupt mogelijk is de 8800gt erbij te plaatsen in de nieuwe setup. Naar wat er geplaatst is kan er met een patch wel gebruik gemaakt worden van de kaart maar dan rest de vraag nog, heeft het uberhaupt zin dat te doen? Levert het daadwerkelijk wat op of gaat het om enkele fps max?
Ik weet dat niemand uiteraard nog echt ervaringen heeft met de nieuwe intel mobo's logischerwijze maar wellicht heeft iemand wel ervaring met de bovengenoemde combinatie van ati kaart en nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die 2e kaart kan dan alleen CUDA Physics gaan doen. Dus in games die dat specifiek gebruiken zul je mooiere beelden hebben + een iets hogere FPS. Echter zijn er dat niet heel veel. Dus meestal zul je geen baat bij hebben. Het gaat dus alleen om games die speciaal gebruik maken van nVidia's GPU Physics en geen Havoc of andere CPU physics gebruiken. Want dan heb je er niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Praktisch gezien dus niet echt nuttig... jammer maar dan verzin ik er wel een ander doel voor :) iig bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door SouLLeSSportal op 11-01-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Sneak preview biosses _/-\o_
Merry Christmas guys..

I made 2 files for you, one ASUS file which will work with Smart doctor 5.74 and a Sapphire file for those who don't want to or don't know how to force flash. The non ASUS cards will require a force flash to be done, otherwise you will get a subsystem ids mismatch error.

As always, use at your own risk etc, Ninjalane nor Techpowerup is responsible etc.

BTW the stock 3-d voltage is 1.175, I bumped that to 1.275 *O* in each file. everything else is standard, Powerplay etc still works like factory.

http://www.ninjalane.com/files/downloads/asus.zip

http://www.ninjalane.com/files/downloads/sapphire.zip

And as always, make a back-up before you flash, use the latest ATIwinflash or DOS based ATIflash. Be careful when flashing, close all open programs, Stock system, Set the card
Helaas kan ik er nog niet mee spelen, sb systeem nog niet binnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bullus op 11-01-2011 19:14 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus

TechPowerUp Radeon Bios Editor v1.27 *O*

v 1.27
Added volt modding capability for CHL8214 voltage controller (reference design 6870 and 6850 cards).
Added volt modding capability for VT1556M voltage controller (reference design 6970 and 6950 cards).
Changing DeviceID now changes both locations properly (hopefully) all the time.
Changing VendorID should work in more cases now.
Added some new DeviceIDs (6950/6970).
Updated WinFlash link.
Updated RBE's internal BIOS extraction method to account for "ATI" labelled "AMD" now.
Improved Hex editor interface a little.
Fixed method 1 overdrive hacking signature extraction for 6xx0 cards. Only superficially tested due to no available non-reference signatures yet.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 21:06
RmanX schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:21:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem nadat ik mijn Sapphire HD5770 heb vervangen door een Sapphire HD6870.. :? Ik draai Cat. 10.12. Heb nu mbv. windows 7 energiebeheer de pci-express link state power management uitgeschakeld en zal eens kijken of heel de pc weer vastloopt als de monitor in standby valt..

Edit: Het lijkt te helpen hier, de eerste keer dat ik hem uit de power-off krijg zonder crash. Toch vreemd
Bij mij treedt het probleem ook niet meer op. Waarschijnlijk was de flash van zowel vga kaart als moederbord genoeg, setup draait nu als een tierelier.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmen76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-07-2024
Goedenavond!

Vraagje heb net een nieuw systeem met een 6870 (sapphire) kaart erin. Alles loopt stabiel maar tijdens het gamen (SC2 en WoW) wordt af en toe het beeld zwart. Na 10 seconden krijg ik weer normaal beeld en is alles weer normaal maar het bloed irritant.
Heb CCC 10.12 draaien en heb totaal geen problemen als ik niet game.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Misschien een lompe suggestie, maar zitten je kabels goed ingestoken? Ik heb ook wel eens gehad dat ik met mn voet een tikje tegen de DVI of VGA kabel gaf en dan was mn beeld zwart. Helemaal in paniek... Bleek dus zoiets te zijn. check het ff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miser
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

miser

always learning

shameete schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:30:

Als het goed is de BIOS op standje 2 niet flashbaar.
In stand 2 zou de kaart na een reboot weer als 6950 moeten werken.
Ik zou zeggen probeer het eens en lees de gegevens uit met GPU-Z 0.50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Laatst online: 23:05

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Indd, en de topicmaker zou dat zomaar over kunnen nemen en in de startpost kunnen plaatsen *O* :Y

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmen76
peakaboo schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 23:28:
Misschien een lompe suggestie, maar zitten je kabels goed ingestoken? Ik heb ook wel eens gehad dat ik met mn voet een tikje tegen de DVI of VGA kabel gaf en dan was mn beeld zwart. Helemaal in paniek... Bleek dus zoiets te zijn. check het ff...
Alles zit goed vast. Kan er met me voet niet eens bijkomen. Het rare is ook dat het beeld ook eerst 2 sec vastloopt vervolgens zwart wordt en dan na 5 sec weer hersteld.

[ Voor 11% gewijzigd door tijmen76 op 12-01-2011 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 16:29
tijmen76 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 00:50:
[...]

Alles zit goed vast. Kan er met me voet niet eens bijkomen. Het rare is ook dat het beeld ook eerst 2 sec vastloopt vervolgens zwart wordt en dan na 5 sec weer hersteld.
Goede kans dat je kaart of te warm wordt of te veel stroom trekt. Te veel stroom in die zin dat je PSU het niet trekt. In iedergeval de moeite waard om dit te controleren.

Paradigm: Shift happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice :P Misschien heb ik daar vanavond nog wel heel even tijd voor. Morgen wordt het in ieder geval SB systeempje bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-09 18:44
Hallo iedereen
eward zit er al een tijd aan te denken om 2 keer een sapphire 6850 in cf te zetten
in combi met Corsair hx 750 waat voeding
een msi p55 gd 65 moederbord
en i7 860
ik ben alleen erg bang dat ik in 10.12 weer allemaal 'hotfix' kan gaan downloaden
daar heb ik letterlijk een pesthekel aan
heeft iemand ervaring met 2 van die kaartjes
is het zo dat waneer je die 2 kaartjes installeerd
drivers instaleerd
alles gelijk werkt?

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 00:27
Hmm, ik zit een beetje te kijken naar een nieuwe PC en ik vond de HD6950 wel leuk qua prijs. Echter... Ik heb even wat reviews zitten lezen en de HD6950 blijkt amper sneller dan de HD6870 en is vaak zelfs tráger dan de HD5870 :?

Als ik dan zie dat de HD6870 zo'n 210 euro kost in de PW en de HD6950 zo'n 260, dan scheelt dat 50 euro...

Wat denken jullie van dat prijsverschil? Gaat dat toevallig binnenkort ook nog veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Iemand?

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Astennu schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 08:24:
[...]

Hier hebben ze in ieder geval de clock limits opgeschroeft. Vermoed dat er verder niet super veel verandert is. Ik kon met mijn stock 6950 bios wel 880-1475 halen maar dan moest ik afterburner gebruiken om de clocks in te stellen. 6970 bios is imo leuker :P kun je ook verder clocken en je hebt extra shaders :D Mja zo mag msi dat niet verkopen :P. Maar wel goed dat ze zo'n bios uitgeven! Andere merken doen dat niet snel of niet.

[...]

Nope ik clock ook met 2x6. Dat maakt niets uit zolang je maar een goede voeding hebt. Daarnaast heeft een 50 ook geen 8p connector. Of heb je een andere kaart? Vroeger was OC dan ook locked als hij geen 8p zag. Maar toen had ik gewoon een 6P naar 8P convertor kaart zag dan gewoon 8p (dat was nog met de 3870 X2 of de HD2900 XT misschien ook beide :D weet het zo 123 niet meer :P). Goede PSU's kunnen dat makkelijk aan.
Ik heb een Tagan piperock 700 watt voeding dus dat moet kunnen, zeker aangezien ik crossfire heb gedraaid met mijn vorige kaartjes. (hd 4870)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 19:32
Avalaxy schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:53:
Hmm, ik zit een beetje te kijken naar een nieuwe PC en ik vond de HD6950 wel leuk qua prijs. Echter... Ik heb even wat reviews zitten lezen en de HD6950 blijkt amper sneller dan de HD6870 en is vaak zelfs tráger dan de HD5870 :?

Als ik dan zie dat de HD6870 zo'n 210 euro kost in de PW en de HD6950 zo'n 260, dan scheelt dat 50 euro...

Wat denken jullie van dat prijsverschil? Gaat dat toevallig binnenkort ook nog veranderen?
Je bent op de hoogte van het feit dat de meeste 6950's unlocked naar een 6970 kunnexn worden.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 00:27
Bert2000 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:42:
[...]

Je bent op de hoogte van het feit dat de meeste 6950's unlocked naar een 6970 kunnexn worden.. ?
Nope dat was ik niet ;) Echter ben ik niet van plan over te clocken, ik wil hem eigenlijk gebruiken voor m'n workstation waar ik hoofdzakelijk op programmeer en wat designwerk doe. Als ik game wil ik dat echter wel in hoge kwaliteit (en hoge resolutie), vandaar dat ik wel een snelle kaart zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Heeft iemand ervaring met de drivers van ati en 2 hd 6850,s?

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pannekoek141 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 00:09:
Wat wil je er over weten? Drivers van ATi zijn prima. Persoonlijk heb ik er nog nooit problemen mee gehad. En de CF Scaling is met de HD6xxx serie beter dan ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10 09:49
@ pannekoek: als je het over profielen hebt, die zul je altijd nodig hebben met een multi-GPU oplossing, dat heeft niks met ATI of NVIDIA te maken, dat zit gewoon in de aard van het beest(je) dat SLI/CFX heet :)
Verder als iemand die na ATI 3 jaar lang NVIDIA heeft gehad, toen een 5870 -> 460 -> 6950: niks mis met de drivers. Al dat gelul (excuses, maar de harde waarheid mag hard gezegd worden) over dat ATI slechtere drivers zou hebben is ook niet meer dan dat: gelul. Slaat absoluut nergens op, en stamt terug naar een jaar of 10 geleden toen het wel zo was. Het enige dat gezegd kan worden is dat NVCP wat prettiger in het gebruik is dan CCC1; hoe CCC2 is weet ik niet, omdat ik zelf op 10.12a draai, en daar zit CCC2 niet in. Maar zelfs dan zullen er vast mensen zijn die CCC1 wel fijner vinden, blijft een subjectief puntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
pannekoek141 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 00:09:
Moet je aan Bullus vragen, die had zo'n setje draaien.
Zie zijn post hierboven om contact op te nemen.

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
HA bedankt :)
ben echt blij om dit te lezen
maar ik heb nog nooit echt iets gedaan met ati drivers
en moet je dan net zoals bij nvidia een profiel maken voor elk spel?
dat kost mij dan aardig wat tijd

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
Avalaxy schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:56:
[...]

Nope dat was ik niet ;) Echter ben ik niet van plan over te clocken, ik wil hem eigenlijk gebruiken voor m'n workstation waar ik hoofdzakelijk op programmeer en wat designwerk doe. Als ik game wil ik dat echter wel in hoge kwaliteit (en hoge resolutie), vandaar dat ik wel een snelle kaart zoek :)
Als ik jou was had ik gewoon een 6950 gekocht en deze flashen naar een 6970. Als je dit stuk doorleest:
http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/159 dan zie je dat de 6950 99.99% gelijk is aan de 6970. De 6970 heeft alleen 1x 8pins PCI-E en 1x 6pins PCI-E tov de 6950 die 2x 6pins PCI-E heeft. Met een goede voeding is er dus niets aan de hand. Scheelt toch zo weer 50-60 euro :)

[ Voor 0% gewijzigd door XenoMorpH op 13-01-2011 17:08 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
pannekoek141 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:36:
HA bedankt :)
ben echt blij om dit te lezen
maar ik heb nog nooit echt iets gedaan met ati drivers
en moet je dan net zoals bij nvidia een profiel maken voor elk spel?
dat kost mij dan aardig wat tijd
Heb eigenlijk weinig problemen met ati drivers, al paar jaren ati gehad.

Zorg ervoor dat je pc stabiel is, up to date is (mobo/bios/drivers) en je OS.
Vaak doe ik 2x de drivers installeren voor crossfire.

Profielen gebruik ik niet omdat ik maar weinig game.
Je kunt dit evt checken
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=252301

volgorde;

-1kaart installeren
-drivers installeren ,hotfix 10.10e (volgens mij)
-ati profiles installeren
-reboot

ff testen met games of zo

-pc afsluiten
-2e kaart installeren
-crossfire bridge installeren
-pc aan
-drivers nog een keer installeren
-evt nog crossfire aanvinken in CCC
uroy schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:12:
[...]

Moet je aan Bullus vragen, die had zo'n setje draaien.
Zie zijn post hierboven om contact op te nemen.
ey ,alles naar wens met je kaart :D :)

@Astennu
Heb je het al werkend gekregen met RBE en voltage verhoging?

Ik heb wat dingen getest maar het werkt niet, bij elke 3d app. krijg ik een freeze of de driver resets zich. :(

[ Voor 10% gewijzigd door Bullus op 13-01-2011 22:19 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmen76
tijmen76 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 23:04:
Goedenavond!

Vraagje heb net een nieuw systeem met een 6870 (sapphire) kaart erin. Alles loopt stabiel maar tijdens het gamen (SC2 en WoW) wordt af en toe het beeld zwart. Na 10 seconden krijg ik weer normaal beeld en is alles weer normaal maar het bloed irritant.
Heb CCC 10.12 draaien en heb totaal geen problemen als ik niet game.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is?
Houd nog steeds hetzelfde probleem. Windows detecteerd een beeldstuurprogramma fout en hersteld dit vervolgens maar helaas gebeurd het na 10 min weer. drivers zijn allemaal up to date. Iemand nog sugesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-09 09:11
tijmen76 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:07:
[...]

Houd nog steeds hetzelfde probleem. Windows detecteerd een beeldstuurprogramma fout en hersteld dit vervolgens maar helaas gebeurd het na 10 min weer. drivers zijn allemaal up to date. Iemand nog sugesties?
Al eens oudere drivers geprobeerd? Ander pci-e slot? Moederbord-bios geupdate? Reinstall van je systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bullus wrote

ey ,alles naar wens met je kaart :D :)
ja zeker ;)
Mijn zoon is tevreden met die kaart.
De hogere versie is te groot en heeft 2 x pci-e voeding nodig

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na meerder onderdelen samengesteld te hebben gaf het bedrijf aan dat de Club 3D Radeon HD 6950 2GB niet meer leverbaar was op dit moment en als alternatief boden ze de XFX Radeon HD 6950 2GB aan wel voor €4,- meer. Denken jullie dat ik beter kan wachten tot de Club 3D weer leverbaar is over dan toch voor de XFX gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Ik heb zelf een XFX HD6950. en vindt het erg goed werken... Enigste nadeel is als je de FANspeed boven 45 % zet, dan maakt tie wel erg veel lawaai... en vooral op 100% vlieg hij mijn kast bijna uit ;)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEkill
  • Laatst online: 22-09-2024
Voor die 4 euro zou ik het niet laten maar dat moet je uiteraard zelf weten verder maakt het niet zoveel uit.

Mijn Club3d 6950 maakt inderdaad op 100% ook een meesterlijk geluid :D

[ Voor 25% gewijzigd door DEkill op 14-01-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:18:
Na meerder onderdelen samengesteld te hebben gaf het bedrijf aan dat de Club 3D Radeon HD 6950 2GB niet meer leverbaar was op dit moment en als alternatief boden ze de XFX Radeon HD 6950 2GB aan wel voor €4,- meer. Denken jullie dat ik beter kan wachten tot de Club 3D weer leverbaar is over dan toch voor de XFX gaan?
Ik zou lekker de XFX nemen, ik heb de club3d en de doos was enorm karig uitgevoerd, zaten zeer weinig extras in, wellicht dat xfx meer meelevert voor die 4 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
Bert2000 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:24:
[...]

Ik zou lekker de XFX nemen, ik heb de club3d en de doos was enorm karig uitgevoerd, zaten zeer weinig extras in, wellicht dat xfx meer meelevert voor die 4 euro :)
Niet veel... kreeg alleen een CDrom en de Crossfire bridge meer niet |:(

(maar ik heb ook gewoon de standaard edition (kosten toen 269,99)

[ Voor 9% gewijzigd door Soundstorm2010 op 14-01-2011 12:27 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga inderdaad ook voor de standaard editie maar de prestatie zit geen verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Afterburner 2.1 beta6 uit!! Voltage support voor de 6950&6970 })
http://downloads.guru3d.c...Beta-6-download-2604.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:34:
ik ga inderdaad ook voor de standaard editie maar de prestatie zit geen verschil in?
Geen prestatie verschill..

De HD6950 kun je flashen naar een HD6970 en dat is wel een groot verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
Dankje wel... kan ik van het weekend eens beter gaan OC :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soundstorm2010 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:41:
[...]

Geen prestatie verschill..

De HD6950 kun je flashen naar een HD6970 en dat is wel een groot verschil ;)
Maar zowel de Club 3D als de XFX worden dus geleverd met exact dezelfde settings? Dan laat ik ze er wel een XFX inzetten dan is hij toch weer iets sneller klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
pricewatch: XFX AMD Radeon HD 6950

Geen verschil te zien

pricewatch: Club3D HD6950 2GB GDDR5 PCI-E

toevallig net 1tje tegen gekomen, maar maakt niet veel uit.

de XFX heeft open GL 4.1 en Club3D maar 4.0 :P

[ Voor 16% gewijzigd door Soundstorm2010 op 14-01-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soundstorm2010 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:52:
pricewatch: XFX AMD Radeon HD 6950

Geen verschil te zien

pricewatch: Club3D HD6950 2GB GDDR5 PCI-E

toevallig net 1tje tegen gekomen, maar maakt niet veel uit.

de XFX heeft open GL 4.1 en Club3D maar 4.0 :P
Ah toppie, bedankt! Dan gaan ze die XFX er maar eens snel inzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
Suc6, en laat ons weten hoe de kaart je is bevallen :)

(hij is well 26,5 CM lang he, dus zorg wel dat je kast groot genoeg is) (weet niet hoelang die Club3D was)
en je hebt 2x 6pins nodig (en weet ook niet wat die Club3D nodig heeft) ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Soundstorm2010 op 14-01-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Soundstorm2010 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:04:
Suc6, en laat ons weten hoe de kaart je is bevallen :)

(hij is well 26,5 CM lang he, dus zorg wel dat je kast groot genoeg is) (weet niet hoelang die Club3D was)
en je hebt 2x 6pins nodig (en weet ook niet wat die Club3D nodig heeft) ;)
NOFI, maar dacht dat het inmiddels wel duidelijk was dat elke 6950 en 6970 die je NU kan kopen allemaal reference design is. Dus kaarten aangeleverd door AMD zelf, vervolgens wordt er een MSI/Sapphire/Club3d/XFX etc. sticker opgeplakt en that's it (oh ja en een ander bios met de naam van de fabrikant erin >:) )

Dus voor de duidelijkheid, die club3d kaart is exact even lang als die xfx en heeft ook 2x 6-pins nodig.

Binnenkort gaan er ongetwijfeld non-reference kaarten verschijnen overigens.

p.s. in 99.999% van de gevallen kun je je reference 6950 dus flashen naar een 6970 :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gurneyhck op 14-01-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasss2
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 22:57

sebasss2

Auto fanaat

Guys,

Heb dus ook maar 6950 aangeschaft tervervanging van mijn sli 470.
Maar ben dus ook aan het unlocken gegaan maar loop tegen probleem aan.

Heb er even ss van gemaakt, kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd doe.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/01/14/1295006185-820.png

Heb dit gebruikt als voorbeeld.
http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/159
Heb een XFX 6950 en een bios van XFX 6970. maar hij wil het niet doen.
Toen ik op program drukte meteen blue screen.

[ Voor 22% gewijzigd door sebasss2 op 14-01-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
If you get an error like ID mismatch or Could not erase ROM, then you'll have to do some extra work in a Windows command prompt (or DOS): Run atiwinflash -unlockrom 0 followed by atiwinflash -f -p 0 bios.bin where bios.bin is the path and filename of the HD 6970 BIOS you downloaded.
Update: I have uploaded a pack of all the files required together with some batch files to ease the process for less experienced users. You can download it here, please report success or any issues with the scripts in the comments for this article.
Download de package hier

@sebass2
Nice een 6950 ,ga je ook een SB halen :P

[ Voor 48% gewijzigd door Bullus op 14-01-2011 17:12 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasss2
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 22:57

sebasss2

Auto fanaat

Lichte twijfel eerst nog wat resultaten zien van de SB het kriebeld wel al veel.
Maar denk dat het verschil klein is met mijn 875k
Eerst even men 470's verkopen.

Bedankt Bullus!!
Gelukt!

[ Voor 8% gewijzigd door sebasss2 op 14-01-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
sebasss2 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 17:15:
Lichte twijfel eerst nog wat resultaten zien van de SB het kriebeld wel al veel.
Maar denk dat het verschil klein is met mijn 875k
Eerst even men 470's verkopen.

Bedankt Bullus!!
Gelukt!
Als je ook richting de 5 ghz op water kan met de i7 875k, dan is de verschil wel klein.
Zo makkelijk heb ik de 5ghz nog nooit gehaald met een cpu.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubbeR01
XenoMorpH schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:10:
[...]

Als ik jou was had ik gewoon een 6950 gekocht en deze flashen naar een 6970. Als je dit stuk doorleest:
http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/159 dan zie je dat de 6950 99.99% gelijk is aan de 6970. De 6970 heeft alleen 1x 8pins PCI-E en 1x 6pins PCI-E tov de 6950 die 2x 6pins PCI-E heeft. Met een goede voeding is er dus niets aan de hand. Scheelt toch zo weer 50-60 euro :)
Dit is onzin, het is een stuk minder dan 99,99%
De 6950 heeft andere ram chips en andere componenten op de PCB.
Als je de 6970 bios op een 6950 flasht loop je groot risico op defecte ram chips, er wordt steeds meer melding gemaakt van problemen bij 6970 bios op een 6950 en als je ze opmerkt is het te laat, de schade is permanent.
Veel veiliger is een 6950 bios met alle shaders unlocked en dan met MSI afterburner overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springstof
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Interessant... Ik vraag me vooral af hoe groot de schade zal zijn na een half jaar of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mingooski
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 20:10
RubbeR01 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 19:15:
[...]

Dit is onzin, het is een stuk minder dan 99,99%
De 6950 heeft andere ram chips en andere componenten op de PCB.
Als je de 6970 bios op een 6950 flasht loop je groot risico op defecte ram chips, er wordt steeds meer melding gemaakt van problemen bij 6970 bios op een 6950 en als je ze opmerkt is het te laat, de schade is permanent.
Veel veiliger is een 6950 bios met alle shaders unlocked en dan met MSI afterburner overclocken.
Hoi
Ben sinds kort ook een trotse eigenaar van een 6950 (shaders unlocked) maar ik vroeg me dan af mocht ik deze kaart gaan overclocken naar core/memory clocks settings als die van stock 6970, is dat dan niet hetzelfde als flashen naar 6970 bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Wat je kan doen is om nu ff handmatig naar 6970 over te clocken en testen op stabiliteit, mocht er geen problemen zijn ,dan kun je hem evt flashen naar 6970.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
@ bullus
ik was eigenlijk van plan om 10.12 te gerbruiken
en waarom is het beter om 2 drivers te downloaden?
ik hoor graag van je

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubbeR01
mingooski schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 19:30:
[...]
Hoi
Ben sinds kort ook een trotse eigenaar van een 6950 (shaders unlocked) maar ik vroeg me dan af mocht ik deze kaart gaan overclocken naar core/memory clocks settings als die van stock 6970, is dat dan niet hetzelfde als flashen naar 6970 bios?
Nee, want zo doe je de geheugen chips niet meer volt geven en de timings strakker zetten (6970 specs). Dit is, zoals het het er nu naar uitziet, de oorzaak voor de kaarten die stuk gaan na een aantal weken. Core voltage kan makkelijk omhoog, als je maar de GPU temperatuur niet boven de 80-90 laat komen, dan wordt t link.
Springstof schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 19:27:
Interessant... Ik vraag me vooral af hoe groot de schade zal zijn na een half jaar of meer.
Tja, het blijft een gok.

Ik weet ook niet of het allemaal overdreven is, maar om nou te zeggen dat de kaarten 99,99% hetzelfde zijn, wat niet waar is, en niks over de risicos zeggen vind ik gevaarlijk.
Vandaar mijn waarschuwing, kijk er mee uit, deze mod is van eind december, iedereen die dit nu doet is bijzonder experimenteel bezig met zijn 250+ euro videokaart. En achteraf hoef je nergens aan te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
pannekoek141 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 19:44:
@ bullus
ik was eigenlijk van plan om 10.12 te gerbruiken
en waarom is het beter om 2 drivers te downloaden?
ik hoor graag van je
niet downloaden, maar installeren;) voor je 2e kaart.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Springstof schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 19:27:
Hetzelfde als een kleine overklok, aangezien je dat doet en wat meer shaders inschakelen maar ja die daar gaat die ook niet echt kapot van. In principe is het dus verwaarloosbaar.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mingooski
@RubbeR01

Dus het beste/veiligste is om met een modded 6950 bios alleen de Core clock te verhogen en indien nodig de Gpu voltage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubbeR01
mingooski schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:05:
@RubbeR01

Dus het beste/veiligste is om met een modded 6950 bios alleen de Core clock te verhogen en indien nodig de Gpu voltage?
Het veiligste is om Stock te draaien.
Het minst veilige een een bios van een andere kaart flashen

Wat ik heb gedaan is een 6950 bios geflashed met extra shaders unlocked, en zowel core als geheugen overclocked. Middels de nieuwe Afterburner experimenteer ik nu voor een stabiele overclock met een niet al te hoog voltage. Ik denk circa 900 of 920 core clock met 1,20 mV max..

Let wel, mijn case heeft een goede airflow en door mijn fan curve in afterburner wordt de temp niet hoger als 65 graden. Hij maakt wel herrie na een paar minuten gamen, maar ik game met een headset, dus ik hoor dat toch niet. Goede koeling is extreem belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mingooski
ok thanks

Ga morgen dan met afterburner en furmark aan de slag.
heb een haf 922 dus hopelijk kan ik ver komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
HEREN
ik ben overtuigd
ik heb zojuist 2 stuks
Sapphire HD 6850
Besteld
nu nog zien hoe ze lopen
:):)

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHawk137
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-03 17:43
RubbeR01 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:32:
[...]

Het veiligste is om Stock te draaien.
Het minst veilige een een bios van een andere kaart flashen

Wat ik heb gedaan is een 6950 bios geflashed met extra shaders unlocked, en zowel core als geheugen overclocked. Middels de nieuwe Afterburner experimenteer ik nu voor een stabiele overclock met een niet al te hoog voltage. Ik denk circa 900 of 920 core clock met 1,20 mV max..

Let wel, mijn case heeft een goede airflow en door mijn fan curve in afterburner wordt de temp niet hoger als 65 graden. Hij maakt wel herrie na een paar minuten gamen, maar ik game met een headset, dus ik hoor dat toch niet. Goede koeling is extreem belangrijk.
Hoe kan jij hoger dan 840/1325 clocken op de nieuwste afterburner? Bij mij is alles daar namelijk gewoon nog op 'gecapped', ik kan niet hoger. Doe ik iets fout? 8)7 Ik heb een XFX 6950, die ik eerst had unlocked naar een XFX 6970, maar heb nu toch besloten ivm de veiligheid om de unlocked shaders 6950 bios te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
pannekoek141 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:16:
HEREN
ik ben overtuigd
ik heb zojuist 2 stuks
Sapphire HD 6850
Besteld
nu nog zien hoe ze lopen
:):)
Ik weet niet wat je precies van plan bent... maar de 6850 is NIET unlockbaar, de 6950 WEL. Even voor de duidelijkheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubbeR01
WhiteHawk137 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:56:
[...]

Hoe kan jij hoger dan 840/1325 clocken op de nieuwste afterburner? Bij mij is alles daar namelijk gewoon nog op 'gecapped', ik kan niet hoger. Doe ik iets fout? 8)7 Ik heb een XFX 6950, die ik eerst had unlocked naar een XFX 6970, maar heb nu toch besloten ivm de veiligheid om de unlocked shaders 6950 bios te gebruiken.
in de file MSIAfterburner.cfg
EnableUnofficialOverclocking = 1
(bij mij 4e regel van onder in de file)

Maar als je asus smartdocter 1 x installeert en dan in menu aanvinkt iets in de trant van " allow unofficial overclocking" werkt t ook. Ook na uninstall van asus smartdocter. Zo heb ik t gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
@ Gurney ga je de review van 6970 met 6850 x2 vergelijken
dat word da hoog tijd
dan snap je mij:P

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
pannekoek141 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 23:36:
@ Gurney ga je de review van 6970 met 6850 x2 vergelijken
dat word da hoog tijd
dan snap je mij:P
Ik wijs je er alleen even op. Ik weet niet wat je in je hoofd hebt/had, vandaar mijn post. Wilde je behoeden voor een eventuele miskoop, aangezien 6850 en 6950 makkelijk door elkaar te halen zijn. En we hier bijna alleen maar over de 6950 hebben gepost de afgelopen pagina's.
Je hoeft mij niet op reviews te wijzen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Oke is goed
maar ik dacht eigenlijk dat elke amd 6xxx discussie welkom is hier
moet eerlijk zijn
had ook een tijdje erg intresse gehad in unlocken :)
maar uitendelijk hoor ik toch bij die 99.9 % die het niet durft te doen :$
en daarom geef ik 50 euro meer uit :)
alsnog bedankt

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-10 14:47
hoe flash ik een origineel 6950 bios met unlocked cores(waar kan ik deze vinden?), want ik heb nu een gewoon 6970 bios maar ik draai mijn pc 24/7 en ik zit er niet op te wachten dat deze kaart volgende week dood is...

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHawk137
RubbeR01 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 23:13:
[...]

in de file MSIAfterburner.cfg
EnableUnofficialOverclocking = 1
(bij mij 4e regel van onder in de file)

Maar als je asus smartdocter 1 x installeert en dan in menu aanvinkt iets in de trant van " allow unofficial overclocking" werkt t ook. Ook na uninstall van asus smartdocter. Zo heb ik t gedaan.
Bedankt! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Gijs007 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 00:08:
hoe flash ik een origineel 6950 bios met unlocked cores(waar kan ik deze vinden?), want ik heb nu een gewoon 6970 bios maar ik draai mijn pc 24/7 en ik zit er niet op te wachten dat deze kaart volgende week dood is...
Niet... iedereen flasht een 6970 bios :)
En ik zou me niet zo druk maken als ik jou was ;) Gewoon lekker genieten van je extra gratis performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHawk137
In deze post kun je de benodigde files downloaden voor de 6950 'alleen shader unlock'. Prop alles in een mapje, en maak met Winflash (downloaden als je die nog niet hebt) een kopie van je originele 6950 BIOS door op 'Save' te klikken. Doe deze kopie ook in mapje van de unlock files. Voer dan de run.bat uit en volg de instructies. Hier kun je zien hoe je je 6950 moet flashen, verander hierbij in gedachte de 6970 BIOS in de unlocked shader BIOS(die automatisch 'modded' wordt genoemd na het runnen van de run.bat).

[ Voor 3% gewijzigd door WhiteHawk137 op 15-01-2011 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
sorry maar wat een domme post. denk je nou echt dat een 6950 bios er voor zorgt dat je kaart langer mee gaat? lol....... uberhaupt... dat je denkt dat je kaart stuk gaat als je pc 24/7 aan staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Even een ander kort vraagje: De opgegeven lengtes van de HD69xx kaarten zijn toch inclusief de koeler? Want bij de HD5870 scheelt dat toch bijna een centimeter als de koeler eraf is. Belangrijk, simpel vraagje ;) Bullus, jij kan het bijvoorbeeld zo nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-10 14:47
Bert2000 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 02:52:
[...]

sorry maar wat een domme post. denk je nou echt dat een 6950 bios er voor zorgt dat je kaart langer mee gaat? lol....... uberhaupt... dat je denkt dat je kaart stuk gaat als je pc 24/7 aan staat...
ik heb een 6950 maar het schijnt dat een 6970 bios slecht is voor de ram chips op een 6950.
maar ik heb het al zelf al uitgevonden...

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Wil je nu alleen de pcb lengte weten, want stock koeler is eraf. :)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Bullus schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 12:21:
Wil je nu alleen de pcb lengte weten, want stock koeler is eraf. :)
Jup, alleen de pcb lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Gemeten met de rolmaat is ie 27cm

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity