iBOOD hunt van november 2010 *voorbij* Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Wat hebben jullie gekocht in deze hunt?

Mijn oogst so far:
- Ferm Doe-Het-Zelf-Set: Accuboor en Decoupeerzaag met Oplaadstation en 1 Accu
(Waarom ik deze koop: wil graag accu-decoupeerzaag, en kom achter dat Ferm ook accu haakse slijper en reprozaag heeft... kan later goedkoop kopen zonder accu - toch nog goeie aankoop. Overdag tijdens middag uur gekocht, rond 3 uur of zo...)
- Microsoft Wireless Mobile Mouse 3000
(Waarom: zag 'm al staan begin hunt, maar zit te piekeren... nu komt ie weer eind middag/begin avond langs - gelijk kopen zonder nadenken)
- Conceptronic Grab'n'GO Full HD Media Player
(Waarom: heb al hele tijd interesse in deze player en wil als tweede player kopen naast O!Play. Ook vanwege topic hier. Zag ook staan begin hunt, maar ook lang nadenken... maar gelukkig eind middag opnieuw verschenen... direct gekocht zonder nadenken. Eindelijk!)
- Compacte Oplaadbare Luchtpomp met Verschillende Opzetstukken en 12 Volt Aansluiting
(Waarom: dit heeft te maken met mijn slapen organisatie in mei. Diverse mensen hebben niet altijd pomp mee, en een pomp op accu lijkt wel handig. Dus gekocht.)

Vier producten gekocht totaal, ben er tevreden mee.

En ervaring over nieuwe iBoods refresh-pagina methode
iBoods nieuwe "javascript"-magic refresh gaat niet goed in de begin van hunt. Eerst lijkt goed te gaan, maar daarna foute boel. Pagina wordt niet meer ververst en F5 veroorzaakt al snel server storing melding. Dus ik geef het op na hopeloze pogingen. Begin middag probeer ik opnieuw, en gaat ook niet zo lekker, soms blijft het hangen op Uitverkocht, zodat F5 moet komen. Regelmatig laadt zelfs CSS niet in, zodat je met erg kale pagina zit.

Terug in huis eind middag zet ik weer browser aan, en dat gaat wel goed, maar ik kan niet op tweede pc "tweede" ibood scherm openen, blijft server storingen geven. Dus op ene pc ben ik maar verder gegaan. Ik ontdek wel een truc. Ik heb die "Meer Informatie" pagina geopend in tweede tabpagina. Ik zag iets geks gebeuren met die tweede tab: ik kan letterlijk de javascript "motor" zien draaien doordat het continu zit te her-laden. Ik besloot dat tweede tab open te laten staan, dat kan mooi support geven aan eerste tab om goed door hunt te lopen ondanks grote drukte. En inderdaad, de javascript refresh loopt precies "synchroon" met laden en verloop op eerste tab. Ik krijg geen storingen en time-outs mee en kan dus daardoor 4 producten snel kopen voordat het uitverkocht is. Zeker met bekende Conceptronic speler, die zal bijna onmiddelijk uitverkocht zijn. Na betalen via ideal kan ik zonder problemen terug gaan naar ibood pagina. Geweldige truc, denk ik.

Het kan handig zijn voor later. Want de javascript refresht vrij snel de informatie, ongeveer halve seconde, zo kan ik zien in tweede tab. Ik heb video hiervoor gemaakt om aan te tonen dat het zowat synchroon loopt en ik dus goed kan zien hoe het gaat. F5 is niet eens voor nodig, want dan loop je snel kans dat je server storing melding krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees030
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03 22:56
Mijn ervaring: iBOODs die niet verschijnen of pas als ze al uitverkocht zijn, Ajax errors in het bestelproces, …..

De servercapaciteit die iBood gebruikt voor het irritante bedelen om stemmen hadden ze beter in kunnen zetten om het mogelijk te maken wat te kopen.

Kortom: het was tijdverspilling die weinig aankopen maar veel frustatie opleverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 14:34
Fanatix schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:32:
[...]

Misschien is het wel interessant om als je dit meld het dan ook te onderbouwen :)
Want je bent schijnbaar ontevreden over Ibood.
74 pagina's met onderbouwing. veel plezier met lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 14:38
Kees030 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:51:
Mijn ervaring: iBOODs die niet verschijnen of pas als ze al uitverkocht zijn, Ajax errors in het bestelproces, …..

De servercapaciteit die iBood gebruikt voor het irritante bedelen om stemmen hadden ze beter in kunnen zetten om het mogelijk te maken wat te kopen.

Kortom: het was tijdverspilling die weinig aankopen maar veel frustatie opleverde.
Dat stemmen is een javascriptje van 0.05kb.. denk je echt dat dat iets aan servercapaciteit had uitgemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het is niet alleen een scriptje. Er zit natuurlijk wel ook een plaatje aan vast van 58 duuzend bijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

Kees030 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:51:

Inderdaad, ik heb maar een aantal uren gezien maar dat was genoeg om te zeggen; KANSLOOS!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:09

ManiacsHouse

Scheisse!

Volluk!? *O* Oh... Al afgelopen... -O-

[ Voor 6% gewijzigd door ManiacsHouse op 10-11-2010 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-06 12:18
Ik kijk altijd braaf naar iBood. Deze keer vond ik de Hunt echt waardeloos. Voordat je op bestellen had geklikt was het product uitverkocht of de website niet meer bereikbaar. Echt teleurstellend. Nou ja, hopelijk leert iBood wel elke keer van zo iets en is het volgende keer beter.

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Emos schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:59:
Ik kijk altijd braaf naar iBood. Deze keer vond ik de Hunt echt waardeloos. Voordat je op bestellen had geklikt was het product uitverkocht of de website niet meer bereikbaar. Echt teleurstellend. Nou ja, hopelijk leert iBood wel elke keer van zo iets en is het volgende keer beter.
Hoezo deze keer? Dat is bij alle hunts zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ja, je wilt niet weten hoeveel mensen op iBood hunt afkomen. Het zijn vast wel duizenden.
Geen wonder dat servers toch nog onder bezwijken.
Vroeger is beruchte F5 effect de oorzaak van overload servers.

Nu proberen ze te automatiseren via javascript, maar naar mijn mening hebben ze niet helemaal perfect gedaan. Er is geen backup motor aanwezig in javascript die probeert pagina te herladen omdat server niet wil reageren. Dan val je al snel weer terug op F5 rammen in hoop dat pagina weer herlaadt. Want als server niet reageert, werkt de site niet meer goed en gaat hangen.

Ook ontdek ik dat ik niet 2 schermen tegelijk kan. De ene scherm wil het wel, andere krijg ik niet meer voor elkaar om ook pagina te laden, het blijft server errors maken. Best wel jammer zo.

De 2e tab support is een ontdekking van me dat blijkbaar ervoor zorgt dat website blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ze zijn goedkoop en zitten vol met spullen die meestal in waarde de aanschaf van de box ver overschrijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brilsmurfffje schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:03:
ze zijn goedkoop en zitten vol met spullen die meestal in waarde de aanschaf van de box ver overschrijden
Ultiem consumisme dus? Of zijn het meestal spullen waar iedereen wel wat aan heeft?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 10-11-2010 23:16 ]

Anoniem: 244101

Iemand enig idee of er nog meer website's zijn die ook van die boxen verkopen? Dacht namelijk dat er nog 1 of 2 website's waren die iets soortgelijks aanbieden, wil zoiets namelijk wel een keer bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:09
Okay, ik heb de box binnen. List of contents:

- Netgear WNHDEB111 Wireless-N Network kit
- Memorex iWakeUp ipod wekker/docking ding (met UPS sticker erop, is geretourneerd ooit)
- Eminent optical mini mouse
- 2x R/C controlled autootjes (BMW Mini)
- USB fish tank
- 4 red bull shots
- 2 iBood sirenes waarvan 1 stuk
- 1 of andere vage stekker
- transcend 2GB Micro SD met adapters
- Vivitar 5x close up lens om b.v. je telefooncamera telezoom te geven, sleutelhangermodel
- busje vloeibare zeep

Best veel... crap. Geen idee wat het waard is, misschien kan ik die network kit nog wel gebruiken en m'n dochter is nu al weg van die autootjes en de ene werkende zwaailamp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayb0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-06-2024
Poplitius schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:41:

- Memorex iWakeUp ipod wekker/docking ding (met UPS sticker erop, is geretourneerd ooit)
- USB fish tank
- 4 red bull shots
- Vivitar 5x close up lens om b.v. je telefooncamera telezoom te geven, sleutelhangermodel
- busje vloeibare zeep

Best veel... crap. Geen idee wat het waard is, misschien kan ik die network kit nog wel gebruiken en m'n dochter is nu al weg van die autootjes en de ene werkende zwaailamp. :)
Wat was de prijs van deze box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:52
jayb0 schreef op zondag 14 november 2010 @ 00:23:
[...]

Wat was de prijs van deze box?
40 euro volgensmij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 16:01
Anoniem: 244101 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 03:36:
Iemand enig idee of er nog meer website's zijn die ook van die boxen verkopen? Dacht namelijk dat er nog 1 of 2 website's waren die iets soortgelijks aanbieden, wil zoiets namelijk wel een keer bestellen.
Ik heb zelf bij 1dayfly een keer zo'n box gekocht, maar dat was compleet niets. 4x dezelfde lage resolutie webcam en nog wat stickers. Oh, en nog een hele goedkope hoofdtelefoon, herinner ik me net. Dat ze bij iBood soms gave dingen in de boxen stoppen, betekent niet dat ze dat elders ook doen.

[ Voor 5% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 14-11-2010 05:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik had het pulsar horloge gekocht. Gisteren kwam de post langs, mooi dingetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115951

Poplitius schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:41:

- USB fish tank
- 4 red bull shots
- busje vloeibare zeep

Dat is echt wel 40 euro weggegooid. Mijn box komt vandaag toe. Als ik ook zulke crap krijg dan is het ook de laatste keer (is de eerste keer dat ik een box kon kopen) dat ik daar mijn geld aan hang. Ik wil ook geen geld uitgeven aan refurbished crap. Denk dat wanneer je alles optelt je teveel betaald hebt voor deze box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Er waren ook boxen van 10 euro, misschien had ie die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:57

D4NG3R

kiwi

:)

Anoniem: 115951 schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:05:
[...]

Dat is echt wel 40 euro weggegooid. Mijn box komt vandaag toe. Als ik ook zulke crap krijg dan is het ook de laatste keer (is de eerste keer dat ik een box kon kopen) dat ik daar mijn geld aan hang. Ik wil ook geen geld uitgeven aan refurbished crap. Denk dat wanneer je alles optelt je teveel betaald hebt voor deze box.
Stuur het terug onder de wet kopen op afstand :9

"Niet teverden over product"

>:)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
D4NG3R schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:26:
[...]

Stuur het terug onder de wet kopen op afstand :9

"Niet teverden over product"

>:)
Zo te lezen is ie belg. Geldt dat in België ook dat je binnen 7 werkdagen na ontvangst de online-bestelling zonder opgaaf van reden terug kan sturen?

En geldt die wet sowieso wel voor iets customs als 'de box'?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:57

D4NG3R

kiwi

:)

Weet ik niet :P het was ook meer als geintje bedoelt :P

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-06 07:55
Room42 schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:59:
Ik heb toen, na wat heen en weer gemail, ook mijn geld terug gekregen bij zo'n box. Niet van iBood (had moeten doen, mijne was zo mogelijk nog crapper dan bovengenoemde) maar bij een andere site. Het kán dus wel :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
D4NG3R schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:02:
Weet ik niet :P het was ook meer als geintje bedoelt :P
Silly you! :+ ;)
Brad Pitt schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:03:
[...]

Ik heb toen, na wat heen en weer gemail, ook mijn geld terug gekregen bij zo'n box. Niet van iBood (had moeten doen, mijne was zo mogelijk nog crapper dan bovengenoemde) maar bij een andere site. Het kán dus wel :)
Tja, ik hoor altijd dat de communicatie met iBood behoorlijk stroef kan gaan. (Dat is ook de reden dat ik eigenlijk alleen maar voor kleine bedragen bij hun koop. Zelden dus.) Ik ben heel benieuwd hoe ze ermee om zouden gaan!

Heb jij hem teruggestuurd op basis van de wet koop op afstand?

[ Voor 96% gewijzigd door Room42 op 15-11-2010 12:20 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Room42 schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:59:
Wat is er "custom" aan een doos met troep waar je van tevoren niet weet wat het is?
Pas als het iets is wat op "maat" gemaakt is en niet in het reguliere aanbod van de winkel zit kan je het volgens mij pas "custom" noemen en kan je het niet onder de wet koop-op-afstand terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Room42 schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:04:
Heb jij hem teruggestuurd op basis van de wet koop op afstand?
Yes. Na wat moeite dus.
Erkens schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:42:
Wat is er "custom" aan een doos met troep waar je van tevoren niet weet wat het is?
Pas als het iets is wat op "maat" gemaakt is en niet in het reguliere aanbod van de winkel zit kan je het volgens mij pas "custom" noemen en kan je het niet onder de wet koop-op-afstand terug sturen.
Klopt. Hier wilden ze het wel op gooien maar nam daar geen genoegen mee. Het zijn gewoon bijeengeraapte dingen die ze hebben liggen dus niéts customs aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115951

Joepie ik heb de box gekregen. Man man man wat een oplichting. Allemaal crap !

2 mini autotjes, 1 usb aquarium, 2 staaltjes (!) shampoo, een usb muis en guitar hero 5.

Ik ben 38 jaar en ze geven mij een computer spelletje? WTF?

Ik koop NOOIT meer op ibood. Dit is gewoon de oplichtingssite van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
:Z

Je ging vroeger ook huilen als er iets stoms uit een grabbelton kwam?

[ Voor 94% gewijzigd door MrAcid op 15-11-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

wat had je dan verwacht, dat die mooie spijkerbroek die je in de winkel had gezien erin zat ? :S
MrAcid schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:19:

Je ging vroeger ook huilen als er iets stoms uit een grabbelton kwam?
_O-

[ Voor 50% gewijzigd door Brilsmurfffje op 15-11-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Al met al verrassend okay nog vind ik. Tenminste nog iéts er in met enige waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:45
Brad Pitt schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:43:
[...]

Al met al verrassend okay nog vind ik. Tenminste nog iéts er in met enige waarde.
Ja, maar hij is 38, dus daar heeft 'ie niks aan. Dat iBood daar geen rekening mee heeft gehouden is natuurlijk belachelijk! Snap dat dan.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Mute schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:44:
Ja, maar hij is 38, dus daar heeft 'ie niks aan. Dat iBood daar geen rekening mee heeft gehouden is natuurlijk belachelijk! Snap dat dan.
Fok, dan is er dus iets met mij aan de hand :/ Ben 41 en vind dit gewoon een okay box, mfg :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:45
Midlife crisis, duidelijk.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Is zo ja. Alsnog beter dan denial dan wel overmatig hoge verwachtingen hebben wat betreft een boxie denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Anoniem: 115951 schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:17:
Joepie ik heb de box gekregen. Man man man wat een oplichting. Allemaal crap !

2 mini autotjes, 1 usb aquarium, 2 staaltjes (!) shampoo, een usb muis en guitar hero 5.

Ik ben 38 jaar en ze geven mij een computer spelletje? WTF?

Ik koop NOOIT meer op ibood. Dit is gewoon de oplichtingssite van het jaar.
Oplichting? Ze nemen het niet terug dan?

http://www.ibood.com/nl/nl/service/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Toch leuk dat mensen verwacht dat iBOOD dingen in die box stopt die honderd keer meer waard zijn. Ze gaan toch geen verlies draaien, wat denk je nou zelf..

Ze zullen waarschijnlijk iets in die box doen wat op iBOOD voor ongeveer dezelde prijs verkocht wordt. Hoe groot is de kans dat jij iets wilt hebben wat op iBOOD staat?
Er zitten volgens mij ook altijd alleen maar producten in die al een keer een deal zijn geweest + samples. Koop dan gewoon de deal.
Maarja dat geldt eigenlijk voor de hele hunt. 90% van die producten zijn al een keer geweest. En de echt goede producten zijn binnen 10 seconden uitverkocht. Puur marketing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, de Wacom tablet is binnen. Simpel, maar niet verkeerd, zeker voor dat geld. Kan ik toch weer netjes mijn schuld vereffenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Pikoe schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:59:
Maarja dat geldt eigenlijk voor de hele hunt. 90% van die producten zijn al een keer geweest.
Dat is ook logisch, want die hunt is niets meer dan het verkopen van producten die gerefurbished zijn en/of terug zijn gekomen door annuleringen (en kunnen dus geopend zijn geweest). Dat staat gewoon in hun faq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayb0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-06-2024
schaduw schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:07:
Er waren ook boxen van 10 euro, misschien had ie die?
10 euro lijkt ie me wel waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:09
Iemand die mijn box voor 40 euri wil overnemen? Anders gaat 'ie retour afzender...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09-2021
Bij mij is de box ook aangekomen.
Een Kodak EasyShare Z8612 IS 8Mpixel 12x optische zoom digitale camera
Ibood lichten
2 zakjes gummiberen
2x optical mini mouse

Al bij al fair, alleen heb ik al een Casio 8mpixel 8X optische zoom camera.
Dus als iemand deze camera wil wisselen tegen een Popcorn hour of andere full hd mkv media player, let me know.

Anoniem: 382481

Ibood box (40euro), eindelijk aangekomen :)

Haribo snoepjes
Ibood Sirenes
Jill Sanders Shampoo
Optical Mini Mouse
Tips & Trucs windows 7 magazine
D-link, DCS2120 Wireless Internet Camera (Ibood prijs was rond de 120 euro, winkel prijs rond de 210 euro)

Dus al bij al mooie deal, al weet ik niet echt wat ik met die wireless camera kan doen :p

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Misschien is er hier een koper voor. :)
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste

Let op:
De hunt is weer voorbij. Dit topic blijft open voor het discussieren over de ervaringen, maar slowchatten is niet meer toegestaan. Lees de OP voor de regeltjes.