Ik heb mijn accu duur nog niet echt kunnen meten omdat ik constant met Angry Birds bezig ben. Wanneer die obsessie is gaan liggen zal ik wat gaan meten
Hoe staat het met Android Market bij jullie?
De ene dag doet hij het perfect en andere dagen blijven al mijn downloads maar hangen op 'Download starten'.
Ik had 'Talk' (en alles eromheen) bevroren in Titanium Backup. Deze heb ik weer uitgezet en het lijkt na een reboot te werken. Zou dat echt het probleem kunnen zijn geweest?
De ene dag doet hij het perfect en andere dagen blijven al mijn downloads maar hangen op 'Download starten'.
Ik had 'Talk' (en alles eromheen) bevroren in Titanium Backup. Deze heb ik weer uitgezet en het lijkt na een reboot te werken. Zou dat echt het probleem kunnen zijn geweest?
Hoeveel bel je dan gemiddeld op zo`n dag en hoe lang duurt 'jouw dag'?avec_style schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:30:
ik merk tot nu toe dat er weinig reacties worden geplaatst mbt de accuduur in 2.1.
Ik weet niet hoe de meeste van jullie het ervaren, maar sinds ik 2.1 heb gaat mijn accu veel langer mee.
Eerst hield ik aan het einde van de dag 40-50% over.
Nu is dat rond de 80%.Als ik mijn telefoon vrij intensief gebruik, dan zit ik op 60% aan het einde van de dag.
In standby verbruikt mijn telefoon bijna geen stroom lijkt het wel. Ik ben in ieder geval heel blij dat ik de overstap heb gemaakt naar 2.1.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
mijn kabel is kapot gegaan, waar kan ik een nieuwe kopen?
Hoi.
Bartsled: ik heb hetzelfde probleem. Momenteel moet ik de telefoon elke dag opladen omdat ik hem helemaal leegspeel met angry birds 
Basdej: ik neem aan dat je gewoon de usb/oplaadkabel bedoelt? Dat is een standaard usb kabel, waarschijnlijk kan je die in elke willekeurige computerwinkel wel kopen. Als je extra wil betalen ga je naar een telecomwinkel en koop je er een van SE zelf.
Basdej: ik neem aan dat je gewoon de usb/oplaadkabel bedoelt? Dat is een standaard usb kabel, waarschijnlijk kan je die in elke willekeurige computerwinkel wel kopen. Als je extra wil betalen ga je naar een telecomwinkel en koop je er een van SE zelf.
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Ik zou gewoon de goedkoopste micro USB B kabel kopen die je kan vinden. Die werken net zo goed en zijn een heel stuk goedkoper dan een kabel van SE.
Ik heb 'm zelf besteld op KleinSpul.nl. Inclusief verzendkost is hij dan zo'n €7,00. Goedkoper heb ik 'm in de winkel niet kunnen vinden.
Ik heb 'm zelf besteld op KleinSpul.nl. Inclusief verzendkost is hij dan zo'n €7,00. Goedkoper heb ik 'm in de winkel niet kunnen vinden.
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Ik moet zeggen dat mijn accuduur ook wel 'wat' verbeterd is, nu had ik daar in tegenstelling tot andere X10 bezitters bij 1.6 niet zo erg veel last van, maar ik merk wel een (kleine) verbetering.
Bellen ongeveer 1 uur per dag, stuk of 5 SMS'jes, reizen van en naar mijn werk 2 uur online radio luisteren en tussendoor nog regelmatig internetten. Gisteren hield ik 60% van mijn batterij over, bij 1.6 was het ongeveer 50%.Michael Knight schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 01:15:
Hoeveel bel je dan gemiddeld op zo`n dag en hoe lang duurt 'jouw dag'?
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Collega van mij heeft afgelopen zaterdag de X10 aangeschaft icm. KPN abbo. Heb die aangesloten en zag dat er een update voor was, zie dat het de 026 update is. Ga zometeen voor hem updaten naar 2.1 generic.
Denk dat winkels hun oude voorraad X10 eerst opmaken voor ze over gaan op de HD versie. Of de HD versie is er nog niet hier.
Denk dat winkels hun oude voorraad X10 eerst opmaken voor ze over gaan op de HD versie. Of de HD versie is er nog niet hier.
De NL X10 HD zal pas in de winkel komen zodra de NL 2.1 goedgekeurd is.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Toen ik "Talk" verwijderd had deed mijn Market het ineens niet meer, heb toen maar een repair_intall uitgevoerdFF schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:09:
p.s. weet iemand of je Whatsapp kunt intergreren in het telefoonboek?
[ Voor 6% gewijzigd door Kriseh op 09-11-2010 12:33 ]
Ja, dat gebeurt automatisch. Vanuit je telefoonboek kun je dan ook een contactpersoon kiezen en hier direct mee whatsappen. Dat geldt overigens ook voor Skype en Facebook!Kriseh schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:33:
[...]
Toen ik "Talk" verwijderd had deed mijn Market het ineens niet meer, heb toen maar een repair_intall uitgevoerd
p.s. weet iemand of je Whatsapp kunt intergreren in het telefoonboek?
Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320
Ik doe haal er nu krap 3 dagen mee, maar ik was daarvan 2 dagen vrij, dus heb hem toen niet heel veel gebruikt om te internetten, wat toch het meeste accu kost. Bij relatief zwaar gebruik (3.5 uur muziek luisteren, 2.5 uur browsen, 10 sms'jes, 20+ gtalk berichten, 10 min bellen) per dag, haal ik er nog 2 dagen mee. Als ik op de 2e dag dan thuis kom, moet ie wel aan de lader. Het is iig een stuk beter dan met de 1.6 versie, waar ik meestal de 24 uur krap aan haalde.Michael Knight schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 01:15:
[...]
Ik heb ook het idee dat de accu langer meegaat dan de 1.6.
Ik moest alleen de task killer eraf gooien omdat whatsapp deze niet ondersteund, majah maakt niet uit 2.1 moet dit automatisch bijwerken als het goed is.
Ik moest alleen de task killer eraf gooien omdat whatsapp deze niet ondersteund, majah maakt niet uit 2.1 moet dit automatisch bijwerken als het goed is.
Verwijderd
Erg he de X10 is eerder uitgekomen !!!Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:57:
SonyEricssonNL
De 2.1 update voor de X10 mini pro is gearriveerd!
Verwijderd
Soony is echt niet te schatten héVerwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:01:
[...]
Erg he de X10 is eerder uitgekomen !!!

Hopelijk bedoelen ze daarmee ook dat de update er dan ook is voor de X10.
Die is er al. Tenminste, SonyEricsson heeft hem al vrijgegeven. Google heeft 'm ook al goedgekeurd. Nu moeten de verschillende providers de nieuwe versie nog goedkeuren. Daar moeten we nu dus op wachten en het kan per provider verschillen hoe lang dat gaat duren.
Nu de dekens nog...
Verwijderd
dus de generic NL versie is wel al uit? Aangezien de generic versie niks met providers te maken heeft.RvL schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:22:
Die is er al. Tenminste, SonyEricsson heeft hem al vrijgegeven. Google heeft 'm ook al goedgekeurd. Nu moeten de verschillende providers de nieuwe versie nog goedkeuren. Daar moeten we nu dus op wachten en het kan per provider verschillen hoe lang dat gaat duren.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 13:29 ]
Dat verschilt per dag. Maar ik heb altijd mijn internet aanstaan, en Gmail en Moxier synchronisatie staat altijd aan. Verder handel ik veel mailtjes af per dag op mijn telefoon. En ik SMS ook veel.Michael Knight schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 01:15:
[...]
Bellen doe ik iets minder. meestal niet meer dan 30 min per dag. En ik internet misschien 30 min per dag. en dan hou ik zeker wel meer dan 70% over van mijn accu aan het einde van de dag.
Als ik mijn telefoon intensiever gebruik, dan luister ik meestal ook een paar uur muziek (via mijn bluetooth headset) en kijk wat youtube en ik wil soms ook wel angry birds spelen. Zolang ik niet teveel games speel of youtube bekijk, blijft mijn accu boven de 40-50% aan het einde van de dag. En ik moet wel heel erg mijn best doen om het helemaal op te maken aan het einde van de dag.
Een dag duurt bij mij meestal 15 uur. Daarna gaat ie meestal weer aan de lader.
Ik hoef mij nu niet meer zorgen te maken of ik het einde van de dag wel haal. Met 1.6 was dat een ander verhaal.
Het is al meerdere keren in dit topic verteld, maar het moet dus nog een keer gezegd worden: de NL update ligt bij de providers. Deze moeten 'm goedkeuren voordat hij vrijgegeven mag worden.Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:28:
[...]
dus de generic NL versie is wel al uit? Aangezien de generic versie niks met providers te maken heeft.
Dus ja, SE heeft 'm af. Nee, hij is nog niet beschikbaar.
Nu de dekens nog...
Kan het niet aan je provider liggen?FF schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:09:
Heb ook wel eens met Hi dat het downloaden niet echt lekker loopt. En niet alleen bij de Market...
Verwijderd
Maar de generic versie is toch provider afhankelijk? Ik snap best dat de branded versie eerst naar de provider moet voor goedkeuring maar daar heeft de generic versie toch niks mee te maken?RvL schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:38:
[...]
Het is al meerdere keren in dit topic verteld, maar het moet dus nog een keer gezegd worden: de NL update ligt bij de providers. Deze moeten 'm goedkeuren voordat hij vrijgegeven mag worden.
Dus ja, SE heeft 'm af. Nee, hij is nog niet beschikbaar.
Jawel, want telefoons met een generic versie worden immers ook op de netwerken van de providers gebruiktVerwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:46:
[...]
Maar de generic versie is toch provider afhankelijk? Ik snap best dat de branded versie eerst naar de provider moet voor goedkeuring maar daar heeft de generic versie toch niks mee te maken?
Verwijderd
Dus is de global generic versie door alle providers in de wereld goed gekeurd?LDVC schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:53:
[...]
Jawel, want telefoons met een generic versie worden immers ook op de netwerken van de providers gebruikt
Verwijderd
Het gaat allemaal te traag, Sony moet maar eens een cursus ( firmware update op tijd uitbrengen ) gaan volgen.
Dat maakt toch niks uit. Als ik bijvoorbeeld een simlockvrije en unbranded nederlandse x10 hebt en ik heb de update naar 2.1 nl straks binnen gehaald. Werkt die dan niet als ik bijvoordbeeld een tmobile simkaart er in doe, want tmobile heeft de update nog niet goed gekeurd en ik moet wel gebruik maken van hun netwerk.LDVC schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:53:
[...]
Jawel, want telefoons met een generic versie worden immers ook op de netwerken van de providers gebruikt
Verwijderd
Waarom zou dat niet werken? De mensen die de nordic FW geïnstalleerd hebben om al 2.1 te hebben zouden dan ook niet op die netwerken kunnen. Ik vind het allemaal larie en apekool.drav91 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:02:
[...]
Dat maakt toch niks uit. Als ik bijvoorbeeld een simlockvrije en unbranded nederlandse x10 hebt en ik heb de update naar 2.1 nl straks binnen gehaald. Werkt die dan niet als ik bijvoordbeeld een tmobile simkaart er in doe, want tmobile heeft de update nog niet goed gekeurd en ik moet wel gebruik maken van hun netwerk.
Ja dat weet ik, waarom moeten providers dan een goedkeurig geven voor de update voor de unbranded en simlockvrije x10? Zoals net wordt verteld..Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:07:
[...]
Waarom zou dat niet werken? De mensen die de nordic FW geïnstalleerd hebben om al 2.1 te hebben zouden dan ook niet op die netwerken kunnen. Ik vind het allemaal larie en apekool.
Bij mijn weten worden de GENERIC updates, zodra SE 'm vrijgeeft, alleen door Google gekeurd.
TelecomProviders bouwen (vaak) deze GENERIC versie om in een 'Provider Branded' update.
Deze 'Provider Branded' updates moeten vervolgens ook weer door Google goedgekeurd worden.
Dit is de reden dat de GENERIC update veelal sneller beschikbaar is dan de TelecomProvider versie.
En dan telt ook nog mee hoeveel een TelecomProvider aan wil passen; meer aanpassingen is langer wachten up de update.
TelecomProviders bouwen (vaak) deze GENERIC versie om in een 'Provider Branded' update.
Deze 'Provider Branded' updates moeten vervolgens ook weer door Google goedgekeurd worden.
Dit is de reden dat de GENERIC update veelal sneller beschikbaar is dan de TelecomProvider versie.
En dan telt ook nog mee hoeveel een TelecomProvider aan wil passen; meer aanpassingen is langer wachten up de update.
Dat is nu eenmaal hoe het werkt: providers moeten alle software goedkeuren die op hun netwerk gebruikt wordt. Dat dit niet nodig is, is een tweede. Zoals vermeld werkt de nordic software idd prima hier op de nederlandse netwerken. Dat is echter irrelevant want de procedure is nu eenmaal dat telecomproviders ook de generic moeten goedkeuren.drav91 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:12:
[...]
Ja dat weet ik, waarom moeten providers dan een goedkeurig geven voor de update voor de unbranded en simlockvrije x10? Zoals net wordt verteld..
Ja dat snap ik allemaal. Alleen net wordt gezegt dat de generic update klaar is en google heeft hem goed gekeurd en nu moet het ook goed gekeurd worden door providers omdat je gebruik gaat maken van hun netwerk:sStinger_ schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:13:
Bij mijn weten worden de GENERIC updates, zodra SE 'm vrijgeeft, alleen door Google gekeurd.
Dit wordt net verteld. Maar providers hoeven dit toch niet goed te keuren.
Dus alle providers van nederland
moeten de generic update goedkeuren voordat die in nederland uitkomt?
[ Voor 5% gewijzigd door drav91 op 09-11-2010 14:23 ]
Verwijderd
Maar hoe zit het dan met land gebonden FW versies zoals hier in België? Hier zitten we met een Customized FW waar dan bijvoorbeeld standaard (gelukkig bestaan er afzonderlijke APK's) geen Youtube applicatie op staat.
Moeilijk, een paar posts terug lezen:Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:18:
Maar hoe zit het dan met land gebonden FW versies zoals hier in België? Hier zitten we met een Customized FW waar dan bijvoorbeeld standaard (gelukkig bestaan er afzonderlijke APK's) geen Youtube applicatie op staat.
Stinger_ schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:13:
daar gaat het niet omdrav91 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:18:
[...]
Ja dat snap ik allemaal. Alleen net wordt gezegt dat de generic update klaar is en google heeft hem goed gekeurd en nu moet het ook goed gekeurd worden door providers omdat je gebruik gaat maken van hun netwerk:s
het gaat erom dat je niet de generic Firmware hebt op je branded telefoon
maar een door de provider aangepaste firmware.
Voor zo ver ik weet doet in Nederland vooral Vodafone nogal wat aanpassingen hieraan.
(Dit baseer ik op Vodafone telefoons die ik hiervoor gehad heb
Verwijderd
Dat is het probleem net, het gaat hier niet om provider branded firmware bij mijn weten.Stinger_ schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:30:
[...]
Moeilijk, een paar posts terug lezen:
[...]
Tuurlijk wel.
De Providers moeten de update aanpassen om youtube er uit te slopen.
Wie moet dat anders doen, de regering?
Verwijderd
waarom? bij de originele firmware van mijn X10 (t-mobile branded) stond deze er gewoon standaard opStinger_ schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:36:
Tuurlijk wel.
Verwijderd
Is dat niet gewoon een aanpassing die van bij SE gebeurd? Want als je zoals hier in BE met 3 operators zit, wie gaat de verantwoordelijkheid op zich nemen om die applicatie eruit te halen? Ik heb men X10 aangekocht zonder enige link naar de een of andere provider, dus ik zie hier toch niet echt een interventie van een provider in zittenStinger_ schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:36:
Tuurlijk wel.
@ Kistigun
*Zucht*..
Youtube staat er standaard op.
In Belgie mag dat niet.. Dus moet ie er uit gesloopt worden.. En dat mag/moet de Provider doen.
Volg aub ff waar het over gaat voordat je wat zegt...
@ TimVK
Misschien dat SE, voor unbranded firmware's, zelf youtube er uit sloopt. Maar het voor de branded meuk aan de providers overlaat.
Hoe dit exact zit weet ik niet (meer). Dit is heel lang geleden al es in een ander adroid topic voorbij gekomen.
*Zucht*..
In Belgie mag dat niet.. Dus moet ie er uit gesloopt worden.. En dat mag/moet de Provider doen.
@ TimVK
Misschien dat SE, voor unbranded firmware's, zelf youtube er uit sloopt. Maar het voor de branded meuk aan de providers overlaat.
Hoe dit exact zit weet ik niet (meer). Dit is heel lang geleden al es in een ander adroid topic voorbij gekomen.
[ Voor 40% gewijzigd door Nnoitra op 09-11-2010 14:50 ]
Verwijderd
*zucht* volg het zelf even; Deze aanpassing wordt gedaan door SE omdat dit in heel België niet mag. Ik heb het dus over deze firmware:Stinger_ schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:46:
@ Kistigun
*Zucht*..
X10i CUST-BE GENERIC 1238-0870 1232-4403 Customized BE/Luster white, 1232-4404 Customized BE/Sensuous black
En in je eerdere reactie op "dat ie er uit gesloopt moet worden"zeg je dat ie er bij jou standaard wel in zat..
Dus daar reageer ik op..
En nu zeg je dat ie niet in de Generic BE zit..
Dus ja, dan praten we compleet langs elkaar heen..
Dus daar reageer ik op..
Verwijderd
Ok, genoeg over hoe en wat (ruzie erover maken zou toch geen zin hebben), dat ze gewoon de updates maar vlug allemaal de wijde wereld insturen 
Wil eigenlijk weten of er in 2.1 ook ondersteuning zit voor WPA2-Enterprise bij WiFi instellingen?
Wil eigenlijk weten of er in 2.1 ook ondersteuning zit voor WPA2-Enterprise bij WiFi instellingen?
Verwijderd
idd dat idee heb ik ook een beetjeStinger_ schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:57:
En in je eerdere reactie op "dat ie er uit gesloopt moet worden"zeg je dat ie er bij jou standaard wel in zat..
Dus daar reageer ik op..
Je heb Generic custom firmware die per land/regio verschillen, de updates hiervoor moeten goed gekeurd worden door SE en Google.
Daarnaast heb je ook branded firmware die per land/regio en provider verschillen, bij deze firmware moet SE, Google en de provider goedkeuring geven.
@TimVK: ik maak geen ruzie, ik heb een discussie
Ja, maar kunnen de unbranded toestelen nu wel al updaten? Want google heeft het toch goedgekeurd?frankivo schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:31:
[...]
daar gaat het niet om
het gaat erom dat je niet de generic Firmware hebt op je branded telefoon
maar een door de provider aangepaste firmware.
Voor zo ver ik weet doet in Nederland vooral Vodafone nogal wat aanpassingen hieraan.
(Dit baseer ik op Vodafone telefoons die ik hiervoor gehad heb)
ik heb een unbranded X10 en die meldt nog geen update
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Verwijderd
ja als je een x10 mini of mini pro hebt wel de X10 versie is blijkbaar nog niet goed gekeurddrav91 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:19:
[...]
Ja, maar kunnen de unbranded toestelen nu wel al updaten? Want google heeft het toch goedgekeurd?
yep, Eduroam netwerk werkt prima nu!Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:01:
Vast hier mee te maken: nieuws: 'Conflict met Sabam oorzaak van uitblijven YouTube.be'q2no schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:34:
Volledig off-topic, maar waarom mag Youtube niet standaard op een Belgisch toestel staan?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
Volgens dat ik eens gehoord had was dat omdat we hier nog niet zo'n goedkope mobiel internet abonnementen hebben en ze de klanten hun kosten niet de hoogte willen injagen door een simpele app als Youtube die heel wat download vergt. Correct me if I'm wrongq2no schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:34:
Volledig off-topic, maar waarom mag Youtube niet standaard op een Belgisch toestel staan?
Dit was dus bij mij niet het geval, opnieuw installeren deed de truc! komt waarschijnlijk omdat ik gisteren zat te klooien met het importeren van contactpersonen.LDVC schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:41:
[...]
Ja, dat gebeurt automatisch. Vanuit je telefoonboek kun je dan ook een contactpersoon kiezen en hier direct mee whatsappen. Dat geldt overigens ook voor Skype en Facebook!
Misschien een domme opmerking maar bij de website van SE zie ik bij zowel de X10 als de X10 mini en mini pro links staan naar een android update naar 2.1??
Kan iemand checken of er verschil is in de hyves-intergratie in Timescape?Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:57:
SonyEricssonNL
De 2.1 update voor de X10 mini pro is gearriveerd!
Volg de links eens en lees eens goed wat er staat. Mag jij daarna zeggen of het inderdaad een domme opmerking van je was....chowmonkey schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:04:
Misschien een domme opmerking maar bij de website van SE zie ik bij zowel de X10 als de X10 mini en mini pro links staan naar een android update naar 2.1??
Ik kan de standaard geluidsrecorder niet terugvinden. Kan iemand mij helpen? Gebruik nog steeds 1.6.
Hij zit er toch wel op standaard? Zag hem in de geinstalleerde applicaties (Instellingen, Toepassingen beheren). Maar zie geen icoon. Doe het momenteel effe met Camera met opnemen van video, maar goed dit gebruikt veel MB voor het beeld.
Standaard zit die op Nokiatelefoontoestelen. Welke icoontje moet ik gebruiken. Zie wel een spraakkiezer maar dat is hem niet.
Hij zit er toch wel op standaard? Zag hem in de geinstalleerde applicaties (Instellingen, Toepassingen beheren). Maar zie geen icoon. Doe het momenteel effe met Camera met opnemen van video, maar goed dit gebruikt veel MB voor het beeld.
Standaard zit die op Nokiatelefoontoestelen. Welke icoontje moet ik gebruiken. Zie wel een spraakkiezer maar dat is hem niet.
[ Voor 4% gewijzigd door aangeboden op 09-11-2010 18:23 ]
Verwijderd
Volgens mij mag ik mijn vraag niet binnen 24 uur nog een keer posten, maar dat kwartiertje moet toch kunnen.
Ik heb via nordic ook 2.1
Nu kan ik nergens meer de schermhelderheid op automatisch zetten. Waar is dit nu verstopt?
Nu kan ik nergens meer de schermhelderheid op automatisch zetten. Waar is dit nu verstopt?
Mijn excuses voor het ongemakLDVC schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:12:
[...]
Volg de links eens en lees eens goed wat er staat. Mag jij daarna zeggen of het inderdaad een domme opmerking van je was....

Verwijderd
onder het kopje LEES DE VORIGE POST..Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:42:
Volgens mij mag ik mijn vraag niet binnen 24 uur nog een keer posten, maar dat kwartiertje moet toch kunnen.
Verwijderd
Als je in de oude 1.6 in timescape op bv een tweet op de infinity button drukte en er was nog geen contact persoon aan deze tweet gehangen dan kon je die toevoegen aan een contact in je adresboek. In 2.1 is dit volgens mij niet meer mogelijk, hij ziet de meeste wel waarvan het email adres waarschijnlijk gelijk loopt met mijn adresboek maar ook diverse niet en deze kun je niet meer koppelen Iemand al gevonden ?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 18:11 ]
Hmzzz, mijn scherm gaat niet meer automatisch uit.
Ik heb een Live Wallpaper en als mijn scherm niet uitgaat is mijn batterij binnen 7 uur leeggetrokken.
Nooit problemen mee gehad.
Iemand met 2.1 wie dit ook opgevallen is?
Ik heb een Live Wallpaper en als mijn scherm niet uitgaat is mijn batterij binnen 7 uur leeggetrokken.
Nooit problemen mee gehad.
Iemand met 2.1 wie dit ook opgevallen is?
Open het contact, kies bewerken en druk op de menu toets. Nu kun je kiezen voor 'samenvoegen', waarmee je contacten uit een andere bron (timescape, facebook, twitter, skype, whatsapp, moxier, etc.) kunt koppelen aan je huidige contact. Wellicht moet je eerst bij groepsinstellingen aanvinken dat je contacten uit een andere bron ook wil weergeven, door deze bron aan te vinken. Anders kun je dit contact wellicht niet vinden wanneer je wil koppelen.Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 18:10:
Als je in de oude 1.6 in timescape op bv een tweet op de infinity button drukte en er was nog geen contact persoon aan deze tweet gehangen dan kon je die toevoegen aan een contact in je adresboek. In 2.1 is dit volgens mij niet meer mogelijk, hij ziet de meeste wel waarvan het email adres waarschijnlijk gelijk loopt met mijn adresboek maar ook diverse niet en deze kun je niet meer koppelen Iemand al gevonden ?
bedanktRvL schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:02:
Ik zou gewoon de goedkoopste micro USB B kabel kopen die je kan vinden. Die werken net zo goed en zijn een heel stuk goedkoper dan een kabel van SE.
edit:
#
# ADDITIONAL_DEFAULT_PROPERTIES
#
ro.secure=1
ro.allow.mock.location=0
ro.debuggable=0
persist.service.adb.enable=0
ro.semc.version.sw=1227-4612
ro.semc.version.sw_revision=R2BA026
ro.semc.version.sw_variant=GENERIC
ro.semc.baseband.version=1.1.31
dat staat in het default.prop, heb ik dan toch de generic versie en niet die van hi?
[ Voor 25% gewijzigd door basdej op 09-11-2010 19:36 ]
Hoi.
Is er een mogelijkheid om de oude widget terug te krijgen waarin je Wifi etc aan/uit kon doen? (android 1.6) Vind die namelijk veel mooier als degene die er nu standaard op geinstalleerd staan. (android 2.1)
[ Voor 7% gewijzigd door Kriseh op 09-11-2010 19:49 ]
Gebruik die van Beautiful Widgets, die buttons zijn pas mooiKriseh schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:49:
Is er een mogelijkheid om de oude widget terug te krijgen waarin je Wifi etc aan/uit kon doen? (android 1.6) Vind die namelijk veel mooier als degene die er nu standaard op geinstalleerd staan. (android 2.1)

[ Voor 8% gewijzigd door RomeoJ op 09-11-2010 20:02 ]
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Verwijderd
hier staat een lijstje met de codes:basdej schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:34:
[...]
bedanktik heb hem meteen besteld, zou over 2 dagen hier moeten zijn
edit:
#
# ADDITIONAL_DEFAULT_PROPERTIES
#
ro.secure=1
ro.allow.mock.location=0
ro.debuggable=0
persist.service.adb.enable=0
ro.semc.version.sw=1227-4612
ro.semc.version.sw_revision=R2BA026
ro.semc.version.sw_variant=GENERIC
ro.semc.baseband.version=1.1.31
dat staat in het default.prop, heb ik dan toch de generic versie en niet die van hi?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=826875
Ik kan me herinneren dat ik hem bij 1.6 een keer gevonden heb via een shortcut app, dit was bettercut of anycut, volgens mij de laatste.aangeboden schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:57:
Ik kan de standaard geluidsrecorder niet terugvinden. Kan iemand mij helpen? Gebruik nog steeds 1.6.
Er zijn redelijk wat standaard android dingen verstopt door SE omdat ze timescpae bijvoorbeeld prefereren boven de standaard musicplayer, zonder ons de keus te geven.
Met deze shortcut apps kan je ze tevoorschijn toveren, op 1.6 had ik ook de musicplayer enabled bijv.
Ook las ik op xperiax10.net dat je de standaard 3d gallery tevoorschijn kan toveren, volghens mij kan dit ook met anycut. (de recorder op 1.6 weet ik 99% zeker)
edit: Anycut -> new shortcut > activity > sound recorder
Ik ben benieuwd! Ik erger me namelijk groen en geel aan de accu. Ook als ik niks doe (ja, die dagen zijn er... ;-) ) gaat dat ding nog geen dag mee. Ik heb een reserve-accu (kan eigenlijk niet zonder dat ding de deur uit): idem dito. Kan je nagaan als ik mail ((K9 mail) én de radio (radio.nl) aan heb. Binnen een paar uur is het einde verhaal...Diversity schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:50:
Ik heb ook het idee dat de accu langer meegaat dan de 1.6.
(...)
Ik heb mijn X10 al sinds juni en het lijkt alleen maar erger te worden, al vermoed ik dat het ook te maken heeft met K9 en Home++ (zijn energiezuigertjes, vermoed ik).
De accugebruikstatistiekjes kloppen ook niet altijd. Soms geeft hij het beeldscherm aan als grootste energiezuiger terwijl het ding de hele tijd op zwart stond...
Verwijderd
Ik heb regelmatig het probleem dat mijn e-mail niet op tijd binnenkomt. Concreet wil dat zeggen dat het langer dan 5 minuten duurt voordat mijn e-mail binnen is, terwijl ik de optie om de 5 minuten scannen op nieuwe e-mails aan heb gevinkt. Wat kan het probleem zijn?
[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 21:27 ]
Voor de die-hard mensen die wachten: Angry Birds is inmiddels ook beschikbaar via de market, en de bug dat je geen beeld hebt is verholpen 
Tegen de tijd dat je die hebt uitgespeeld zal de update wel uit zijn
Had hier ook last van bij 1.6, maar hij doet het echt beter met 2.1. Ik gebruik geen launcher oid.xekjiram schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:58:
[...]
Ik ben benieuwd! Ik erger me namelijk groen en geel aan de accu. Ook als ik niks doe (ja, die dagen zijn er... ;-) ) gaat dat ding nog geen dag mee. Ik heb een reserve-accu (kan eigenlijk niet zonder dat ding de deur uit): idem dito. Kan je nagaan als ik mail ((K9 mail) én de radio (radio.nl) aan heb. Binnen een paar uur is het einde verhaal...
Ik heb mijn X10 al sinds juni en het lijkt alleen maar erger te worden, al vermoed ik dat het ook te maken heeft met K9 en Home++ (zijn energiezuigertjes, vermoed ik).
De accugebruikstatistiekjes kloppen ook niet altijd. Soms geeft hij het beeldscherm aan als grootste energiezuiger terwijl het ding de hele tijd op zwart stond...
Dat was de reden dat ik 2.1 wildeUn-X-PecteD schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 21:31:
Voor de die-hard mensen die wachten: Angry Birds is inmiddels ook beschikbaar via de market, en de bug dat je geen beeld hebt is verholpen
Thanks!!! Ik moest effe zoeken naar die Anycut. Die staat standaard niet op de X10. Deze moet je downloaden van Market,een gratis programmaatje. En maakt een extra icoontje op je phonedesktop. Cool!! Hij werkt!! Nogmaals bedankt!!!paazei schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:22:
[...]
Ik kan me herinneren dat ik hem bij 1.6 een keer gevonden heb via een shortcut app, dit was bettercut of anycut, volgens mij de laatste.
Er zijn redelijk wat standaard android dingen verstopt door SE omdat ze timescpae bijvoorbeeld prefereren boven de standaard musicplayer, zonder ons de keus te geven.
Met deze shortcut apps kan je ze tevoorschijn toveren, op 1.6 had ik ook de musicplayer enabled bijv.
Ook las ik op xperiax10.net dat je de standaard 3d gallery tevoorschijn kan toveren, volghens mij kan dit ook met anycut. (de recorder op 1.6 weet ik 99% zeker)
edit: Anycut -> new shortcut > activity > sound recorder
Zo, vandaag kwam de X10 binnen en de eerste indrukken zijn (zelfs met Android 1.6) zeer goed.
Na een paar uurtjes spelen is de accu nog ruim halfvol. Dat kon ik niet met m`n oude HTC Touch Pro..
Ook het gemak van het koppelen van mailaccounts aan je foon werkt perfect.
Met spanning wacht ik nu op de officiele 2.1 update. Het kan alleen nog maar beter worden
Morgen ga ik stoeien met een invisible shield voor de voorzijde (achterzijde ga ik niet beplakken denk ik).
Na een paar uurtjes spelen is de accu nog ruim halfvol. Dat kon ik niet met m`n oude HTC Touch Pro..
Met spanning wacht ik nu op de officiele 2.1 update. Het kan alleen nog maar beter worden
Morgen ga ik stoeien met een invisible shield voor de voorzijde (achterzijde ga ik niet beplakken denk ik).
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Als ik me neit vergis zit er al af-fabriek een extra invisible shield over het scherm, je kunt net de randjes zien zitten rond het scherm
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Verwijderd
Ik heb sinds ik geupdate heb naar de 2.1 Generic rom een probleem met mijn WiFi. In tegenstelling tot het eerder gemelde probleem dat WiFi het helemaal niet deed, werkt het bij mij wel alleen kan mijn telefoon juist mijn eigen netwerk niet meer vinden. Ik kan wel heel veel netwerken van mijn buren vinden maar uitgerekend mijn eigen netwerk staat er niet meer tussen.
Ik dacht in eerste instantie dat het aan mijn router lag maar aangezien een vriend van me vanavond zowel met zijn laptop als met zijn telefoon gewoon aan kon melden bij mijn netwerk ligt het dus blijkbaar toch aan mijn toestel. Heb zowel mijn telefoon als mijn router al diverse malen opnieuw opgestart maar dit mocht helaas niet baten. Ook heb ik gekeken of er ergens een optie is om een cache of iets dergelijks te wissen maar hier kan ik ook niks over vinden. Iemand een idee wat het probleem is en hoe dit op te lossen is?
Ik dacht in eerste instantie dat het aan mijn router lag maar aangezien een vriend van me vanavond zowel met zijn laptop als met zijn telefoon gewoon aan kon melden bij mijn netwerk ligt het dus blijkbaar toch aan mijn toestel. Heb zowel mijn telefoon als mijn router al diverse malen opnieuw opgestart maar dit mocht helaas niet baten. Ook heb ik gekeken of er ergens een optie is om een cache of iets dergelijks te wissen maar hier kan ik ook niks over vinden. Iemand een idee wat het probleem is en hoe dit op te lossen is?
Als je 'm handmatig toevoegd, kun je dan wel verbinden?
Verwijderd
heeft iemand de APN instellingen voor KPN?
Ik heb ze per ongeluk verwijderd en "terug naar standaardinstellingen" werkt ook niet.
Ik kan dus alleen nog een nieuwe aanmaken. Heeft iemand de gegevens voor me? Vast bedankt
Ik heb ze per ongeluk verwijderd en "terug naar standaardinstellingen" werkt ook niet.
Ik kan dus alleen nog een nieuwe aanmaken. Heeft iemand de gegevens voor me? Vast bedankt
Binnen 1 sec gevonden via Google:Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 08:14:
heeft iemand de APN instellingen voor KPN?
Naam: Mobiele Startsite
APN: internet
Proxy: leeg
Poort: leeg
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-Proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
MMC: 204
MNC: 08
APN-Type: default (Let op kleine letters!)
KPN MMS
Naam: Hi MMS
APN: portalmmm.nl
Proxy: 10.10.100.20
Poort: 5080
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-Proxy: 10.10.100.20
MMS-Poort: 5080
MMC: 204
MNC: 08
APN-Type: mms (let op kleine letters!)
Iemand heeft hem geupdate naar de NL versie:
http://twitter.com/#!/adewilt
Zelfs met screens, mij is het nog niet gelukt!
Verwijderd
ben hem nu aan het downloadenDimiz schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:23:
Dat meen je niet! Zou je het volgende is willen doen, mits die nog niet aan het updaten is:
menu > back > back > menu > back > menu > menu > back
en mij vertellen wat daar staat? Menu is het meest linkse (fysieke) knopje op je X10
en mij vertellen wat daar staat? Menu is het meest linkse (fysieke) knopje op je X10
Unbranded? Zo niet, welke provider?
Verwijderd
Mijn excuses hij heeft er weer de global generic op gezet terwijl ik toch de firmware codes had verandert naar NL generic. Ga hem nu weer opnieuw rooten en de code aanpassen. zal hem daarna nog eens proberen te updatenDimiz schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:40:
Dat meen je niet! Zou je het volgende is willen doen, mits die nog niet aan het updaten is:
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 09:51 ]
Ok.
jelmervos, heb jij de unbranded 100% zeker? Wat staat er bij jou bij brand als je dit doet in het lockscreen:
en naar
Service info > Model info
?
jelmervos, heb jij de unbranded 100% zeker? Wat staat er bij jou bij brand als je dit doet in het lockscreen:
en naar
?
Verwijderd
Die code is trouwens weer anders in 2.1Dimiz schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:54:
Ok.
en naar
?
Unbranded global generic, al een tijdje op 2.1 dus!Dimiz schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:54:
Ok.
en naar
?
Ja, maar wat staat daar precies, bij mij staat bij Brand: Customized . heb ik dan een branded toestel?
Om misschien wat overbodige vragen te voorkomen van wanneer is de update voor mij beschikbaar?
Check onderstaande link:
http://blogs.sonyericsson...ese-kits-have-the-update/
Check onderstaande link:
http://blogs.sonyericsson...ese-kits-have-the-update/
en mocht je niet weten waar je 'kit nummer' staat, onder de batterij dus
ik heb helaas een nummer wat niet in de lijst voorkomt
(1232-4405)
ik heb helaas een nummer wat niet in de lijst voorkomt
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Je kan - voor zover ik weet - dit op de 1.6 al doen met behulp van WiFi Advanced Configuration Editor (te vinden in de market).Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:01:
Ok, genoeg over hoe en wat (ruzie erover maken zou toch geen zin hebben), dat ze gewoon de updates maar vlug allemaal de wijde wereld insturen
Verwijderd
Heb je daar geen root voor nodig?Remus schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:33:
[...]
Je kan - voor zover ik weet - dit op de 1.6 al doen met behulp van WiFi Advanced Configuration Editor (te vinden in de market).
En ivm die lijst waarvoor updates beschikbaar zijn, hier in BE nog steeds niets met nummer 1232-4403 (spijtig genoeg)
1232-4406Remus schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:33:
[...]
Je kan - voor zover ik weet - dit op de 1.6 al doen met behulp van WiFi Advanced Configuration Editor (te vinden in de market).
Ik hoor net viavia dat TMobile de update goedgekeurd zou hebben, Dat zou op het TMobileforum staan. Ik zit momenteel vier dingen tegelijk te doen dus kan dat niet à la minute checken, sorry... Maar ik heb steeds meer het gevoel dat de persweeën zijn begonnen en dat het kindje er ieder ogenblik kan zijn ;-)
Hij blijkt een Franse X10 te hebben.Dimiz schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:23:
Weet ik niet zeker, ik heb zelf nog geen WPA2-Enterprise nodig gehad.Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:00:
[...]
Heb je daar geen root voor nodig?
En ivm die lijst waarvoor updates beschikbaar zijn, hier in BE nog steeds niets met nummer 1232-4403 (spijtig genoeg)
Branded, un-branded, generic, local, je word toch gewoon knetter van al die verschillende types voor een en hetzelfde x10 toestel? Waarom niet gewoon een lokale versie voor elk land? Of denk ik nu weer te simpel?
Verwijderd
Ah ok, dan kijk ik er vanavond thuis eens naar (kan hier niet online omwille van WPA2-EnterpriseRemus schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:42:
[...]
Weet ik niet zeker, ik heb zelf nog geen WPA2-Enterprise nodig gehad.
Zou het niet gewoon makkelijker zijn om 1 versie te maken voor de ganse wereld?martend schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:56:
Branded, un-branded, generic, local, je word toch gewoon knetter van al die verschillende types voor een en hetzelfde x10 toestel? Waarom niet gewoon een lokale versie voor elk land? Of denk ik nu weer te simpel?
Verwijderd
Ricjuh bedankt, google...of course..stom van me, ik was iets opgefokt dat het niet meer werkte. Dankjewel
Ik heb het zelfde nummerJarlSX schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:18:
en mocht je niet weten waar je 'kit nummer' staat, onder de batterij dus
ik heb helaas een nummer wat niet in de lijst voorkomt(1232-4405)
Als ik in het service menu kijk zie ik staan. Brand: Customized?? Ik heb het toestel los gekocht, dus was eigenlijk in de veronderstelling een unbranded te hebben.
Geen zin om allemaal poespas uit te halen (toestel is van mijn vrouw) om 2.1 te krijgen. Hoop dat ie snel komt.
Volgens mij is dat gewoon generic (unbranded) NL:Hoodlum77 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:25:
[...]
Ik heb het zelfde nummer
Als ik in het service menu kijk zie ik staan. Brand: Customized?? Ik heb het toestel los gekocht, dus was eigenlijk in de veronderstelling een unbranded te hebben.
Geen zin om allemaal poespas uit te halen (toestel is van mijn vrouw) om 2.1 te krijgen. Hoop dat ie snel komt.
X10i CUST-NL GENERIC 1234-8547 1232-4405 Customized NL/Luster white, 1232-4406 Customized NL/Sensuous black
Ik kan nog steeds niet wennen aan het toetsenbord. Voorheen had je de punt en de komma onder één toets en het uitroepteken en vraagteken onder één toets. Ook mis ik echt de pijltjes naar links en naar rechts. Als ik nu een typfoutje maakt die ik later tegen kom moet ik nu maar een beetje op geluk met me vinger goed bij de typfoutje drukken en hopen dat de cursor goed uit komt, echt bagger en om nou met backspace helemaal naar de typfout terug te gaan is ook zo wat als je al wat verder ben met typen.
Ook kan ik sinds de update naar 2.1 geen berichtjen meer verzenden met Palringo, een IM variant. Inloggen werkt, maar zodra ik een bericht getypt heb en op verzenden druk is me tekst weg, maar ik zie niets verschijnen in de groep waar ik dat in post. Al een uninstall gedaan, telefoon uit en aan gezet, nieuwe installatie, maar helaas. Denk dat het wachten op een update wordt en dan hopen dat het opgelost is..
Oja, ook angry birds maar is gedownload, zag het hier voorbij komen.. en tis inderdaad wel wat verslavend
.
Ook kan ik sinds de update naar 2.1 geen berichtjen meer verzenden met Palringo, een IM variant. Inloggen werkt, maar zodra ik een bericht getypt heb en op verzenden druk is me tekst weg, maar ik zie niets verschijnen in de groep waar ik dat in post. Al een uninstall gedaan, telefoon uit en aan gezet, nieuwe installatie, maar helaas. Denk dat het wachten op een update wordt en dan hopen dat het opgelost is..
Oja, ook angry birds maar is gedownload, zag het hier voorbij komen.. en tis inderdaad wel wat verslavend
Verwijderd
In eerste instantie niet. Heb even het netwerk id en ww veranderd en toen opeens wel.Stinger_ schreef op woensdag 10 november 2010 @ 00:34:
Als je 'm handmatig toevoegd, kun je dan wel verbinden?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Ervaringen/vragen over custom roms en rooten horen hier NIET thuis, die kunnen in het daarvoor bestemde topic.
Ervaringen/vragen over custom roms en rooten horen hier NIET thuis, die kunnen in het daarvoor bestemde topic.