Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArTheMan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-07-2020
Ja. Sony Ericsson zegt wel dat zij er niks aan kunnen doen, maar zij hebben ons zelf geinformeerd dat het ipv september eind oktober wordt. We zijn nu een week verder, maar NL is nog steeds niet aan de beurt. Hopelijk gebeurd het vanavond nog net als de Nordic version. Op http://blogs.sonyericsson.com/products/ staat wel aangegeven dat er dit weekend 2.1 versies in landen worden uitgerold voor de X10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 20:54

LDVC

Let's get it over with

ArTheMan schreef op zondag 07 november 2010 @ 11:17:
[...]

Ja. Sony Ericsson zegt wel dat zij er niks aan kunnen doen, maar zij hebben ons zelf geinformeerd dat het ipv september eind oktober wordt. We zijn nu een week verder, maar NL is nog steeds niet aan de beurt. Hopelijk gebeurd het vanavond nog net als de Nordic version. Op http://blogs.sonyericsson.com/products/ staat wel aangegeven dat er dit weekend 2.1 versies in landen worden uitgerold voor de X10.
Je haalt twee zaken door elkaar. Als eerste moet SE de software af maken en intern testen. Daarna wordt de software doorgestuurd naar telecomproviders die hun goedkeuring moeten geven, evenals Google. Door vertraging in het schrijven van de software, wist SE te vertellen dat update uitgesteld zou worden naar eind oktober. Vervolgens hebben ze eind oktober de software doorgestuurd naar de telecomproviders en google. SE heeft echter geen grip op het process dat de telecomproviders en google doorlopen, dus kan geen datum noemen. Pas als SE van alle partijen een 'OK' ontvangen heeft, kan de software online voor alle unbranded toestellen.
Ondertussen gaan telecomproviders ook met deze software aan de gang om die aan te passen voor hun branded toestellen. Deze wordt vervolgens ook weer goedgekeurd door Google (en waarschijnlijk SE) en dan krijgen ook de branded toestellen hun update.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57
SE kan er ook niks aan doen. Ze geven de update vrij, maar dan ligt het balletje bij google en de providers.
SE heeft géén invloed en/of zicht op het goedkeuringsprocess van deze 2 partijen.

Vragen zoals "waar blijft de NL" update is geen goede vraag omdat er geen goed antwoord is (laat staan dat het bijdraagt aan dit topic). Tenzij hier iemand bij google of bij de 'goedkeurings afdeling' van een provider werkt. En afaik lopen die hier niet rond..
Of je update naar Nordic of je moet gewoon geduld hebben.

d:)b @ LDVC

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
Toch zou dit in de toekomst best wel eens anders mogen...stel je wilt een nieuwe tv gaan kopen en de verkoper zegt: "nou het nieuwe model komt er volgende week aan" en je gaat braaf wachten als klant en komt er de volgende week (en de weken erna) achter dat die tv helemaal niet geleverd wordt omdat de fabrikant niet weet wanneer hij klaar is... volgens mij ga je dan ergens anders een andere tv kopen...

In telecom land (telefoons / software ..etc...) wordt er gewoon veel te veel gekletst en beloofd en veel te weinig waargemaakt. Grappig is wel dat bijvoorbeeld HTC op dit moment ook niks anders doet dan uitleveringen uitstellen en software updates ergens vaag in de toekomst aankondigen.

Zolang wij alles blijven kopen en daardoor alles accepteren zal het denk ik wel zo blijven...
Natuurlijk is het zo dat SE er in DIT stadium niks meer aan kan doen...maar informatie waar je iets aan hebt is toch wel veel waard...

Maar goed, zoals ik eerder al zei...ik wacht nu op 2.3 Android Google Nexus One...en zelfs dat zal mij veel te lang duren (haha).
Maar aan de andere kant moeten we toch wel vaststellen dat als je nu een telefoon verkoopt met Android 1.6 dan neem je jezelf ook niet helemaal serieus...(SE dus)...en dan kun je elke verantwoordelijkheid van je afschuiven door te zeggen dat je geen invloed hebt op dit proces...maar laten we wel eerlijk zijn ALS JE AL ACHTER DE FEITEN AANLOOPT dan mag je ook best een beetje de hand in eigen boezem steken...(weer SE dus...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Fagnano
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-01-2023
Wat ik me nu afvraag, terwijl ik ook blij zou zijn met de update, is 'of de gemiddelde gebruiker ook zo uitkijkt naar een nieuwe windows update?'

Mensen hier op het forum zijn toch meer de techneuten, niet de gebruikers waar het om de functionaliteit gaat.

Ik kan voorstellen dat als je je X10 bv zakelijk gebruikt, met Android 1.6 dat je meer dan tevreden bent.

Nogmaals ik zit ook met smart op de nieuwe update te wachten, maar ik probeer me in te leven in de gemiddelde gebruiker.

Gr,
Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfReindeer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 22:18
Edwin Fagnano schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:00:
Wat ik me nu afvraag, terwijl ik ook blij zou zijn met de update, is 'of de gemiddelde gebruiker ook zo uitkijkt naar een nieuwe windows update?'

Mensen hier op het forum zijn toch meer de techneuten, niet de gebruikers waar het om de functionaliteit gaat.

Ik kan voorstellen dat als je je X10 bv zakelijk gebruikt, met Android 1.6 dat je meer dan tevreden bent.

Nogmaals ik zit ook met smart op de nieuwe update te wachten, maar ik probeer me in te leven in de gemiddelde gebruiker.

Gr,
Edwin
Ach, ik heb vrijdag ook maar de generic update binnen gehaald. Dit eigenlijk puur omdat ik er genoeg van had GoT, Android World, twitter en de telefoon update e.d. iedere keer te checken om te kijken of ik de update al kon downloaden.

Dus maar de stoute schoenen aangetrokken om mijn telefoon van 2.1 generic te voorzien. Kickuh dat het uiteindelijk ook lukte, maar eerlijk gezegd merk ik geen gigantische verschillen. Ja je kan meer programma's installeren (Twitter for Android, Angry Birds, Skype, etc), ja het is wat sneller en ja het ziet er grafisch wat beter uit. Maar toen ik er uiteindelijk een paar uur mee heb gespeeld, was de nieuwigheid er wel weer vanaf en werd het gewoon weer een telefoon. Kortom, ik ben blij met 2.1 maar ik vind het geen gigantisch verschil met 1.6.

Bottomline: ik zou mensen hier op GoT adviseren om de generic 2.1 te installeren wanneer men niet kan wachten tot de Nederlandse update en als je echt de allernieuwste firmware wil hebben (we zijn immers techneuten, niet waar?). Anders gewoon rustig wachten tot je zelf de update op de normale manier kan downloaden en ophouden met 'huilie huilie' over het uitblijven van de Nederlandse update. Laten we weer overgaan op de orde van de dag ;)

Prettig weekend nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

JudgeTreve schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:39:
Toch zou dit in de toekomst best wel eens anders mogen...stel je wilt een nieuwe tv gaan kopen en de verkoper zegt: "nou het nieuwe model komt er volgende week aan" en je gaat braaf wachten als klant en komt er de volgende week (en de weken erna) achter dat die tv helemaal niet geleverd wordt omdat de fabrikant niet weet wanneer hij klaar is... volgens mij ga je dan ergens anders een andere tv kopen...

In telecom land (telefoons / software ..etc...) wordt er gewoon veel te veel gekletst en beloofd en veel te weinig waargemaakt. Grappig is wel dat bijvoorbeeld HTC op dit moment ook niks anders doet dan uitleveringen uitstellen en software updates ergens vaag in de toekomst aankondigen.

Zolang wij alles blijven kopen en daardoor alles accepteren zal het denk ik wel zo blijven...
Natuurlijk is het zo dat SE er in DIT stadium niks meer aan kan doen...maar informatie waar je iets aan hebt is toch wel veel waard...

Maar goed, zoals ik eerder al zei...ik wacht nu op 2.3 Android Google Nexus One...en zelfs dat zal mij veel te lang duren (haha).
Maar aan de andere kant moeten we toch wel vaststellen dat als je nu een telefoon verkoopt met Android 1.6 dan neem je jezelf ook niet helemaal serieus...(SE dus)...en dan kun je elke verantwoordelijkheid van je afschuiven door te zeggen dat je geen invloed hebt op dit proces...maar laten we wel eerlijk zijn ALS JE AL ACHTER DE FEITEN AANLOOPT dan mag je ook best een beetje de hand in eigen boezem steken...(weer SE dus...).
Je vergelijking loopt mank en je laatste punt raakt ook kant nog wal. Zolang providers updates moeten goedkeuren op hun netwerk, is een telefoonfabrikant hier afhankelijk van, en is het noemen van een datum dus onmogelijk. SE heeft duidelijk gezegd dat niet iedereen de update tegelijk ontvangt, maar dat dit geleidelijk gebeurt vanaf eind oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
LDVC schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:41:
[...]

Je vergelijking loopt mank en je laatste punt raakt ook kant nog wal. Zolang providers updates moeten goedkeuren op hun netwerk, is een telefoonfabrikant hier afhankelijk van, en is het noemen van een datum dus onmogelijk. SE heeft duidelijk gezegd dat niet iedereen de update tegelijk ontvangt, maar dat dit geleidelijk gebeurt vanaf eind oktober.
Kan het wat minder met "raakt kant nog wal"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimarsa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-11-2022
Ik heb een update naar 2.1 gedaan generic.
Is het nu verstandig de regio code weer terug te zetten naar origineel.
(ik weet alleen mijn code niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

dit is echt te erg, hoe kan het zo lang duren om een update uit te rollen -.-

slaat heeelemal nergens op

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jammy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-02-2024
Is er nu al een fatsoenlijke youtube applicatie terbeschikking, want ik kan er geen vinden. voor de 1.6 versie nog welliswaar.

[ Voor 16% gewijzigd door jammy op 07-11-2010 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammy schreef op zondag 07 november 2010 @ 18:17:
Is er nu al een fatsoenlijke youtube applicatie terbeschikking, want ik kan er geen vinden. voor de 1.6 versie nog welliswaar.
Wat is er mis met de standaard youtube app dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martend
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-02-2018

martend

m11x,SG-M,I7K @ 127.0.0.1

Even een vraagje tussendoor... Waar kan ik instellen / checken dat wifi internet mijn voorkeur heeft (indien beschikbaar) Ik kan wel zien dat er verbinding gemaakt is met mijn router, maar of de verbinding ook daadwerkelijk gebruikt word? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 10:52:
[...]

Zal ik doen, vergeten. thx. Inderdaad nog even de complete themes, de DARK10 serie heeft hij al bijna af ;-)
In de gaten houden dus, want dat is ook degene die ik wil hebben.
Daar zit ik ook op te wachten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 09:29:
Waar blijft de NL update nou?
Precies een week geleden was de Nordic update er al.
Wacht nou eens geduldig en kap eens met die opmerkingen/vragen irritantje. Of je pakt nu nordig/generic of je wacht tot je de officiele hebt of dat iemand zegt dat hij die heeft, man man man wat irriteer ik me aan jou. Je hebt nog niks toegevoegd aan het topic en wat mij betreft vervuil je het alleen maar.
(kan een MODje hier naar kijken aub)
martend schreef op zondag 07 november 2010 @ 19:01:
Even een vraagje tussendoor... Waar kan ik instellen / checken dat wifi internet mijn voorkeur heeft (indien beschikbaar) Ik kan wel zien dat er verbinding gemaakt is met mijn router, maar of de verbinding ook daadwerkelijk gebruikt word? :?
Bij mij wordt mijn g/3g uitgeschakelt zodra ik hem op wifi zet en hij verbinding heeft met de router. Volgends mij is dit standaard en valt daar niks voor in te stellen (ik snap je vraag dus ook niet helemaal).
Je kan een app installeren dat in je statusbalk een wifi logotje zet op het moment dat je wifi aan staat maar hij niet connected is. Wifi status heet dat, draait op de achtergrond en het enige wat hij doet is aangeven dat je wifi aanstaat ongeacht of je de verbinding verbruikt.(aan: normaal icoontje, uit: wifi logo met kruis erdoorheen links in de statusbalk, test het maar eens)

edit: ik snap het iets meer denk ik: normaal heb je bovenin een 3g of g icoontje, dat verdwijnt zodra je wifi aanzet en dan omt er een wifi icoontje, dat geeft aan dat je dus op wifi zit 8)7 en hij dus geen gebruik meer maakt van je mobiele internet. (misschien dat je dit al snapte, maar dan snap ik je vraag niet, wifi is altijd de voorkeur omdat het 'gratis' is)

[ Voor 56% gewijzigd door paazei op 07-11-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martend

martend

Dank voor het antwoord! Het is mij helder nu. Ik stelde die vraag omdat ik bij mijn oude telefoon bijvoorbeeld als ik ging surfen handmatig moest instellen wat voor soort internet gebruikt werd, via wifi of via 3g.
De X10 regelt dit dus automatisch begrijp ik, hulde! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Struik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-08-2022
LDVC schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:41:
[...]

Als je het hele 2.1 verhaal volgt dan zou je zo niet reageren. Ik denk dat jouw reactie gebaseerd is op onwetendheid. Als Sony Ericsson openbaart middels een nieuwsbrief en haar website (en wel de NL site, dus geen globale/algemene wereldpagina) dat de 2.1 versie beschikbaar is, dan moet je hem ook aanbieden. Als je dan via Twitter kenbaar maakt dat de providers en Google een goedkeuring moeten geven dan verkondig je dus via de eerder genoemde media dus een leugen. Simpel gezegd moet je dan dus niet verkondigen dat de up-date uit is, je moet dan dus nog een week (b.v.) wachten met aankondigen. Dit heeft niks te maken met een gedoseerde uitrol, de NL update is er immers nog niet eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seanpaul
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 11:06
Jah... ik heb ook nog steeds geen update 2.1. Op dit moment heb ik een (afgesloten) "Simpel" sim kaart in m'n telefoon zitten die ik 5 november opgezegd had.
(ik wacht tot 12 november dan zou "Hi" klaar zijn met het nummerbehoud proces)

Ik meen toch niet omdat ik nu provider-loos ben, geen update kan ontvangen als die maandag 8 nov of in de loop van die week zal komen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 10:34
Jesus kan dat gejank over of SE hun woord wel of niet houdt ophouden? Feit is dat jij een X10 hebt gekocht en het er maar mee moet doen. Als je het niets vind dan verkoop je jouw X10 voor 250 euro, lap je er 150 bij en koop je een HTC ofzo. Het is hier Radar of Kassa niet.

Je gaat unbranden en haalt de global binnen of je wacht rustig af tot jouw provider of de locale NL (voor unbranded) uit is. Dagelijkse posts dat de update er nog niet is en dat SE slechte service geeft is totaal niet interessant voor de lezers van dit topic. Geloof mij maar dat je het wel hoort wanneer een provider de update uit geeft.

@seanpaul het hangt niet van jouw simkaart af maar van de telefoon zelf. Als je de telefoon bij een abbo (verlenging) hebt gekregen dan is je telefoon voor 99% zeker gebrand door die provider. Dat betekend dat je de update pas krijgt wanneer die provider hem goedkeurt. Optie is om nu je telefoon te unbranden, hoe dit gaat staat meerdere malen in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martend

martend

[b][message=34987851,noline]
Ik meen toch niet omdat ik nu provider-loos ben, geen update kan ontvangen als die maandag 8 nov of in de loop van die week zal komen??
Lijkt me dat je ook gewoon kan updaten via de Update Service (tooltje te downloaden bij SE).
Heb die vandaag getest en het tooltje keek niet of er wel of geen (geldige) simkaart in zat.
Je hoefde alleen maar de usb-kabel erin te stoppen en de back - knop ingedrukt houden.

gr. M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidjustus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-08 18:06
2.1 is er NL versie.

KPN/HI/MTV ;) ;) ;)

sorry... kom er net achter dat ik een uk generic heb...........

excuses.... :( ;)

[ Voor 51% gewijzigd door solidjustus op 08-11-2010 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Wordt er door SEUS 'genoeg' gebackuped? Dus de contacten e.d. of moet dat handmatig gebeuren voor het updaten?

EDIT: Is er iemand die het vorige bericht kan bevestigen?

[ Voor 22% gewijzigd door Novah op 08-11-2010 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:28
Ben echt dol gelukkig met mn X10 nu met 2.1 zat er over te denken hem te verkopen voor Desire Z maar dat gaat nu ff van de baan. Wat een machtig fijne, snelle, strakke phone nu! Alleen door WhatsApp al ben ik er dolgelukkig mee. Top Sony Ericsson! Dat mag dan ook gezegd worden, niet dan?

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Novah schreef op maandag 08 november 2010 @ 00:10:
Wordt er door SEUS 'genoeg' gebackuped? Dus de contacten e.d. of moet dat handmatig gebeuren voor het updaten?

EDIT: Is er iemand die het vorige bericht kan bevestigen?
SEUS maakt geen back up, na een update ben je alles kwijt.
Maak een backup via de SE backup & restore app op je x10.
bokkow schreef op maandag 08 november 2010 @ 00:22:
Top Sony Ericsson! Dat mag dan ook gezegd worden, niet dan?
agreed, beter laat en goed dan te snel en buggy, maar het mocht allemaal wel wat sneller en openlijker mbt tot data, uitstel en features.

Zijn er meer mensen die hun smsjes via de standaard sms app hebben 'gebackupped' en ze na de update niet meer terug kunnen zetten?

[ Voor 35% gewijzigd door paazei op 08-11-2010 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 21:30
Alsnog toch maar geroot en de default.prop aangepast naar de generic firmware. Telefoon daarna geupdate en alles werkt goed! Fftjes wennen aan de nieuwe interface, maar verder nog geen problemen. Ook met het terugzetten van mijn smsjes geen problemen.

Oja, voor degene die de default.prop weer terug willen(x10 vodafone):
ro.semc.version.cust=1234-4593
ro.product.name=X10_1234-4593

Ik kan alleen even niet meer mijn task manager applicatie vinden, ik krijg een hele lijst in de market...mm..welke was het ook alweer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:42

RvL

Paqbro schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:53:
Het systeem in m'n auto (Megane 3) kan niet zo goed overweg met de telefoon sinds 2.1.
Morgen nog maar eens testen.
Heb je nog kans gezien om dit uit te proberen? Ik heb een Mégane 3 in bestelling staan namelijk.

Heb jij het Arkamys syteem? Ik weet niet of het verschilt met het systeem in de Bose, maar dat hoop ik in dit geval dan toch wel (in het voordeel van de Bose ;)).

Heb de afgelopen 2,5 jaar al gereden met een carkit die niet overweg kon met Windows Mobile 6.x en was juist blij dat het met Android wel goed ging....

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-09 21:31

FF

Misschien dat het aan 2.1 ligt, of aan Vodoafone.

Voorheen kreeg ik bij mijn APN-icoontje eigenlijk altijd '3G' te zien.

Nu met 2.1 zie ik meestal '3G' staan, soms 'G' en soms 'H'.

Nu heb ik begrepen dat 'G' de langzaamste en 'H' de snelste verbinding is.
Is de 'H' nieuw sinds 2.1 of zou Vodafone het een en ander aangepast hebben?

(en waarom krijg ik opeens af en toe een 'G' ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zijn er meer mensen die hun smsjes via de standaard sms app hebben 'gebackupped' en ze na de update niet meer terug kunnen zetten?
Ik heb hetzelfde probleem.
Dus ik zou hier ook graag antwoord op willen hebben.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

FF schreef op maandag 08 november 2010 @ 08:28:
Misschien dat het aan 2.1 ligt, of aan Vodoafone.

Voorheen kreeg ik bij mijn APN-icoontje eigenlijk altijd '3G' te zien.

Nu met 2.1 zie ik meestal '3G' staan, soms 'G' en soms 'H'.

Nu heb ik begrepen dat 'G' de langzaamste en 'H' de snelste verbinding is.
Is de 'H' nieuw sinds 2.1 of zou Vodafone het een en ander aangepast hebben?

(en waarom krijg ik opeens af en toe een 'G' ;))
G staat voor GPRS, dat is inderdaad de langzaamste variant.
3G staat voor het derde generatie mobiele netwerk: UMTS in Nederland
H staat voor HSDPA, het op dit moment snelste mobiele netwerk in Nederland.

De H is inderdaad nieuw sinds 2.1. De reden waarom je soms G, soms 3G en soms H hebt is omdat UMTS en HSDPA nog niet overal een (goede) dekking heeft. GPRS is altijd mogelijk als bereik hebt, het maakt namelijk gebruik van de restbandbreedte van GSM. Hierdoor zal GPRS dus uitvallen als het druk is op het GSM netwerk.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 08:35
Ik kon toch ook niet meer wachten, en had gisterenavond wat tijd over ;-)
Dus m'n X10 (geleverd als Germany generic blijkbaar) geroot, de default.prop aangepast naar Generic Global en de 2.1 update binnengehaald via SEUS.

Nog wel een tip (vooral voor diegenen die te snel lezen): als je Root Explorer opstart zie je ook al een bestandje "default.prop", maar dat is niet de goede! Je moet echt naar de system folder, en daar de default.prop aanpassen.

Ik had vantevoren de Backup van SE gedraaid, maar heb expres niet de systeeminstellingen hersteld. Wellicht een beetje te voorzichtig, maar ik dacht dat dat van 1.6 naar 2.1 nog wel eens mis kon gaan..
Bovendien krijg ik de iets andere structuur van 2.1 snel onder de knie, nu ik weer lekker moet zitten klooien ;-)

@paazei & streamnl: SMS'jes heb ik ook gewoon terug. Hebben jullie alleen maar gebackupped binnen de SMS applicatie? Dus "opslaan naar SD"?
Ik heb de algehele "Backup & Restore" gebruikt, werkte probleemloos. Had ook binnen no-time vrijwel al m'n apps er weer op staan.

Ik zie bij "Berichten" trouwens ook allemaal contactpersonen zonder telefoonnummer staan, net als eerdere meldingen hier op het forum. Ik zag al wat oplossingen staan, daar gaan we binnenkort eens naar kijken.
RvL schreef op maandag 08 november 2010 @ 08:51:
[...]

G staat voor GPRS, dat is inderdaad de langzaamste variant.
3G staat voor het derde generatie mobiele netwerk: UMTS in Nederland
H staat voor HSDPA, het op dit moment snelste mobiele netwerk in Nederland.

De H is inderdaad nieuw sinds 2.1. De reden waarom je soms G, soms 3G en soms H hebt is omdat UMTS en HSDPA nog niet overal een (goede) dekking heeft. GPRS is altijd mogelijk als bereik hebt, het maakt namelijk gebruik van de restbandbreedte van GSM. Hierdoor zal GPRS dus uitvallen als het druk is op het GSM netwerk.
Het icoontje "H" is inderdaad nieuw, wat ik nog wil gaan testen, is of m'n X10 ook daadwerkelijk sneller is met 2.1 (over een HSDPA verbinding) dan met 1.6. Dus eigenlijk of je met 2.1 ook pas echt gebruik maakt van HSDPA, of dat je dat met 1.6 ook al deed, maar dat Android dat niet liet zien ;-)

Ik heb met de Speedtest.net App wat runs gedaan op 1.6, op plekken waar ik 3G verbinding had. Op in ieder geval 1 plek heb ik nu een "H" in beeld staan, dus ik zal het eens naast elkaar zetten.

[ Voor 31% gewijzigd door DerManiak op 08-11-2010 09:04 ]

Life's a Game, and I like to play...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds dit weekend ook mijn telefoon geupdated naar 2.1 (Global generic)

Ik heb voor de update een backup gemaakt met B&R van SE en een backup ma MybackupPro.

Als ik na de update een restore doe, krijg ik alles terug, behalve mijn contacten.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 09:42:

Ik heb voor de update een backup gemaakt met B&R van SE en een backup ma MybackupPro.

Als ik na de update een restore doe, krijg ik alles terug, behalve mijn contacten.

Same here. Geen idee waar die contacten blijven. Heb zelf ook 2 maal geprobeerd de contacten te restoren. Enkel... geen resultaat.

Vanavond ga ik op de SD kaart even kijken wat ik kan vinden in die backup files. Hopelijk kan ik nog het één en ander restoren via Google Contactpersonen. Volgensmij biedt de telefoon dit vanaf 2.1 gewoon aan. Importeer ik daar de bestanden wel, neem aan dat het gewoon synct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Rudie_V schreef op maandag 08 november 2010 @ 03:22:
Oja, voor degene die de default.prop weer terug willen(x10 vodafone):
ro.semc.version.cust=1234-4593
ro.product.name=X10_1234-4593
Als je dit bestand aanpast met RootExplorer maakt hij automatisch een backup van je originele bestand (default.prop.bak of iets dergelijks), ik was ook zo slim om mijn code te noteren, totdat ik zag dat er automatisch een backup bestand gemaakt wordt.
DerManiak schreef op maandag 08 november 2010 @ 08:56:
Het icoontje "H" is inderdaad nieuw, wat ik nog wil gaan testen, is of m'n X10 ook daadwerkelijk sneller is met 2.1 (over een HSDPA verbinding) dan met 1.6. Dus eigenlijk of je met 2.1 ook pas echt gebruik maakt van HSDPA, of dat je dat met 1.6 ook al deed, maar dat Android dat niet liet zien ;-)

Ik heb met de Speedtest.net App wat runs gedaan op 1.6, op plekken waar ik 3G verbinding had. Op in ieder geval 1 plek heb ik nu een "H" in beeld staan, dus ik zal het eens naast elkaar zetten.
Mij viel dat "H" icoontje ook op, ik dacht eerst dat het een nieuwe notatie was voor het "G" netwerk, dus ik schrok eigenlijk van mijn slechte bereik.
Tot ik internet opstartte, de pagina vloog binnen en alles werd zo geladen. Ik luister altijd online radio als ik naar mijn werk ga, en met de Android 1.6 viel dat tijdens de reis af-en-toe uit, vanochtend heb ik echt de hele reis geen uitval gemerkt en in mijn omgeving is het bereik van "H" ook super.

Al met al super tevreden met de nieuwe Android 2.1, het maakt je telefoon echt een stuk responsiever en sneller met mooie nieuwe features die we in Android 1.6 moesten missen. Voor mij heeft de nieuwe HSDPA ondersteuning echt verschrikkelijk veel meerwaarde, omdat ik het snelste data-abonnement heb afgesloten.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06-2022
Ik heb na veel wikken en wegen besloten van Blackberry over te stappen naar Android. Omdat de fotokwaliteit van de SE C905 die ik had beslist ok te noemen was neig ik dus opnieuw naar een SE.. Ik weet overigens niet of dit ook terecht is met hun android toestellen maar kan nauwelijks wat vinden hierover op internet..
Nu twijfel ik tussen de X10 Mini pro en de X10. De mini pro is domweg een stuk handzamer. Maar de X10 bied meer mogelijkheden.
Alleen bij het zoeken gisteren zag ik bij belnu staan "Toestel is uitlopend: op=op". Komt er een opvolger van de X10?? Ik hou verschillende websites behoorlijk in het oog en heb nog niets gehoord over eventuele opvolgers :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Ik lees hier het een en ander over contacten die niet geimporteerd worden vanuit de backup. Nu heb ik daar geen problemen mee: ik heb eerder teveel contacten :)

Ik synchroniseer standaard alles met Gmail. In het normale telefoonboek gaat alles goed: alleen de contactpersonen uit 'Mijn contactpersonen' worden gesynchroniseerd. Echter, bij berichten (sms dus) krijg ik ook alle andere contacten, dus ook alle contacten waarmee ik ooit gemaild heb. Deze worden standaard in 'Andere contacten' gezet in Gmail.

Ik kan in het normale telefoonboek instellen welke contactpersonen ik wil synchroniseren, maar dit lijkt voor het telefoonboek van de Berichten app niet mogelijk. Ook staan contacten er in de Berichten app meerdere keren in, namelijk per telefoonnummer en per e-mailadres. Iemand met een mobiel en vast telefoonnummer en een e-mailadres komt dus 3 keer voor in de lijst. Iemand een idee?

Overigens heeft Handcent SMS er geen last van

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, de eerste twee alpha Dark10 alpha versies van Chewitt ( voor 2.1, rooted toestellen) zijn uit, zie hier:
http://forum.xda-develope...read.php?t=737778&page=84

Hier een screenshot van mijn telefoon na installatie.
Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/120/screenschewitt.jpg

Edit: waarom komt mijn link van imageshack as een link, het is juist mooier als dat plaatje hier direct op komt, kost nu voor iedereen een extra handeling om te kijken...

Het is nog voor de beta, dus echt de eerste release, zoals je ziet moet er hier en daar nog wat veranderd worden door hem, maar het installeert gewoon goed en ziet er best netjes uit al, in ieder geval beter dan dat blauwe vind ik...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

RvL schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:30:
Ik lees hier het een en ander over contacten die niet geimporteerd worden vanuit de backup. Nu heb ik daar geen problemen mee: ik heb eerder teveel contacten :)
Bij mij zijn er vreemd genoeg een aantal contacten niet overgezet. Ik heb netjes een backup gemaakt met Backup & Restore van SE, maar achteraf ontbraken er een aantal. Dit is voor de mensen die nog over moeten naar Android 2.1 misschien wel een puntje van aandacht.

@hierboven: Dat ziet er interessant uit! Ben benieuwd wanneer er een stable-release van uit komt.

[ Voor 8% gewijzigd door RomeoJ op 08-11-2010 10:37 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Novah schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:21:
[...]
Same here. Geen idee waar die contacten blijven. Heb zelf ook 2 maal geprobeerd de contacten te restoren. Enkel... geen resultaat.

Vanavond ga ik op de SD kaart even kijken wat ik kan vinden in die backup files. Hopelijk kan ik nog het één en ander restoren via Google Contactpersonen. Volgensmij biedt de telefoon dit vanaf 2.1 gewoon aan. Importeer ik daar de bestanden wel, neem aan dat het gewoon synct.
Ik heb ondertussen mijn contacten weer terug vanuit een backup van My Backup Pro.

Deze begon te vragen om een google account. Heb dus een keer gesynchroniseerd met mijn Google account en daarna kon ik de restore wel uitvoeren.

Misschien helpt dit anderen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
@chowmonkey:

als het je om de camera te doen is, de X10 heeft een 8mpixel camera, die van de mini pro is 'maar' 5mpixel

fotos gemaakt met de X10 hier, met een beetje googlen kun je wel meer fotos vinden

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
chowmonkey schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:22:
Ik heb na veel wikken en wegen besloten van Blackberry over te stappen naar Android. Omdat de fotokwaliteit van de SE C905 die ik had beslist ok te noemen was neig ik dus opnieuw naar een SE.. Ik weet overigens niet of dit ook terecht is met hun android toestellen maar kan nauwelijks wat vinden hierover op internet..
Nu twijfel ik tussen de X10 Mini pro en de X10. De mini pro is domweg een stuk handzamer. Maar de X10 bied meer mogelijkheden.
Alleen bij het zoeken gisteren zag ik bij belnu staan "Toestel is uitlopend: op=op". Komt er een opvolger van de X10?? Ik hou verschillende websites behoorlijk in het oog en heb nog niets gehoord over eventuele opvolgers :/
Waarschijnlijk bedoelen ze met uitlopend de 'oude' X10. Sinds deze maand is er een nieuwe X10 op de markt die wordt aangeduid met HD. Dit is gewoon dezelfde telefoon, maar nu standaard al met 2.1 ipv. 1.6. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je een telefoon zal kopen die met een paar weken wordt uitgefaseerd.

Uiteraard kun je wel verwachten dat in een paar maanden tijd een opvolger van de X10 zal worden aangekondigd, het toestel is immers al bijna een jaar oud. Maar, zoals ik al zei zal het waarschijnlijk wel een paar maanden duren voordat deze opvolger op de markt zal komen.

[ Voor 4% gewijzigd door MagicTempest op 08-11-2010 10:51 ]

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Mensjes, aub; lees de topics eens door of doe een search;

Over dubbele contacten, niet geimporteerde contacten en per contact meerdere nummers + email in de berichten app.
Stinger_ in "Het Sony Ericsson Xperia X10 topic - Deel 4"
Verwijderd in "Het Sony Ericsson Xperia X10 topic - Deel 4"
Stinger_ in "Het Sony Ericsson Xperia X10 topic - Deel 5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 09:42:

om je contacten terug te halen moet je naar telefoonboek gaan, dan menu en dan contacten importeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
JarlSX schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:40:
@chowmonkey:

als het je om de camera te doen is, de X10 heeft een 8mpixel camera, die van de mini pro is 'maar' 5mpixel

fotos gemaakt met de X10 hier, met een beetje googlen kun je wel meer fotos vinden
Klopt de mini pro is "maar" 5 megapixel maar het aantal megapixels is van ondergeschikt belang. Voor veel megapixels pak ik wel m'n 5D MKII. Ik wil graag een smartphone waarbij de camerafunctie kwalitatief gelijkwaardig is met een compact.. De C905 was dit beslist. Die poepte er betere foto's uit dan de compactjes van wat vrienden van mij.. De X10 lijkt het ook goed te doen maar het blijft wel een erg grote telefoon.. In de winter geen probleem met m'n winterjas aan maar als ik straks weer in de tropen ben buitengewoon onhandig om op te bergen.. Eeuwige twijfel dus.. Ben dus benieuwd of ondanks het lagere aantal megapixels de mini pro gelijkwaardige plaatjes schiet of dat ik toch maar voor de X10 moet gaan en een oplossing moet gaan zoeken voor het opbergen van de telefoon als ik alleen een korte broek en t-shirt aan heb..
Overigens wel geruststellend dat de X10 voorlopig nog in de markt blijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51

St@m

@ Your Service

chowmonkey schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:08:
[...]

De X10 lijkt het ook goed te doen maar het blijft wel een erg grote telefoon.. In de winter geen probleem met m'n winterjas aan maar als ik straks weer in de tropen ben buitengewoon onhandig om op te bergen.. Eeuwige twijfel dus.. Ben dus benieuwd of ondanks het lagere aantal megapixels de mini pro gelijkwaardige plaatjes schiet of dat ik toch maar voor de X10 moet gaan en een oplossing moet gaan zoeken voor het opbergen van de telefoon als ik alleen een korte broek en t-shirt aan heb..
Tip: stop hem in je broekzak als je een korte broek aanhebt..
En wat ik doe als ik geen broekzakken heb, dan stop ik hem tussen mijn broek en boxer.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-05 09:59

joost89

Android <3

Voor de mensen die nog steeds problemen hebben met Android Market en dus geen Apps kunnen downloaden.

Deze fix lost het probleem op (althans bij mij) het is altijd het proberen waard.

I have found a fix which works for my handset which did not require a factory reset to change the googlemail settings.

See below for the fix to the Android Os Market problem:

Go to your mobile phone settings:-

Settings -> Applications -> Manage Applications –> press menu and select “filter” then “All” -> scroll down to:-

“Checkin Service” then select “clear data”
“Download Manager” then select “clear data”
“Google Apps” then “clear data”
“Google Talk Service” then select “clear data”
“Market” then select “clear cache”

Go to your desktop computer/laptop and log into googlemail on line. When the googlemail home page displays click the link to change your email address from *@googlemail.com to *@gmail.com.

Then return to your mobile phone to reset your googlemail account
Click/touch on Settings -> Applications -> Manage Applications.
Scroll down to and Click on Google Apps.
Click on the button labelled “Clear data”
When prompted with “All information you’ve saved in this application will be deleted permanently”, click on OK
Click/touch on Settings -> Online Service Accounts -> Click Google -> setup gmail account e.g. fred.bloggs@gmail.com or open the Android Market and attempt to install an application -> you should now be prompted for your new credentials which should fix the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Stinger_ schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:50:
Mensjes, aub; lees de topics eens door of doe een search;

Over dubbele contacten, niet geimporteerde contacten en per contact meerdere nummers + email in de berichten app.
Stinger_ in "Het Sony Ericsson Xperia X10 topic - Deel 4"
Verwijderd in "Het Sony Ericsson Xperia X10 topic - Deel 4"
Stinger_ in "Het Sony Ericsson Xperia X10 topic - Deel 5"
Nu wil ik niet heel lastig zijn, maar lees zelf mijn post over dubbele contacten eens goed na :)

In het telefoonboek staat alles goed: ik heb aangegeven alleen 'Mijn contactpersonen' te willen synchroniseren en ik heb aangegeven alleen contacten met telefoonnummers weer te geven. Dus de links die je geeft zijn niet op mij van toepassing wat dat betreft.

Het gaat bij mij alleen fout bij het telefoonboek zoals weergegeven in de standaard Berichten app. Hier staan ook de andere Gmail system groups in weergegeven, terwijl ik in het telefoonboek expliciet heb aangegeven dit niet te willen. De knopjes zoals in het telefoonboek (dus de 3 poppetjes) zijn in de Berichten app ook niet aanwezig.

Ik heb ook geprobeerd alle contacten te verwijderen van de telefoon en opnieuw te synchroniseren. Ik heb hierbij ook handmatig groep 'Andere contacten' leeggemaakt. In de app Berichten verschijnt vervolgens alsnog voor ieder telefoonunmmer en ieder e-mailadres een entry in het adresboek. In het normale telefoonboek gaat het wel goed (maar dat is het altijd gegaan). Zodra ik een mail stuur naar een niet in 'Mijn contacten' aanwezig contactpersoon wordt deze toegevoegd aan 'Andere contacten' en verschijnt deze dus ook weer in de Berichten app maar dus niet in het normale telefoonboek. In het normale telefoonboek gaat het wel goed (maar dat is het altijd gegaan).

Handcent SMS doet het dan wel weer goed, dus het lijkt echt een issue met de Berichten app te zijn.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

chowmonkey schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:08:
[...]

Klopt de mini pro is "maar" 5 megapixel maar het aantal megapixels is van ondergeschikt belang. Voor veel megapixels pak ik wel m'n 5D MKII. Ik wil graag een smartphone waarbij de camerafunctie kwalitatief gelijkwaardig is met een compact.. De C905 was dit beslist. Die poepte er betere foto's uit dan de compactjes van wat vrienden van mij.. De X10 lijkt het ook goed te doen maar het blijft wel een erg grote telefoon.. In de winter geen probleem met m'n winterjas aan maar als ik straks weer in de tropen ben buitengewoon onhandig om op te bergen.. Eeuwige twijfel dus.. Ben dus benieuwd of ondanks het lagere aantal megapixels de mini pro gelijkwaardige plaatjes schiet of dat ik toch maar voor de X10 moet gaan en een oplossing moet gaan zoeken voor het opbergen van de telefoon als ik alleen een korte broek en t-shirt aan heb..
Zal me niks verbazen als ze in de mini dezelfde sensor hebben gebruikt, alleen er minder mp uit persen om marketing redenen. Samsung zou ik iig weg van blijven en HTC ook, als het om foto's gaat. Ga gewoon even naar de winkel om te proberen, paar foto's maken en met bt op je eigen phone zetten, of sd kaartje wisselen. Als ze beginnen over dat ze hem dan moeten installeren enzo, ze kunnen dat ding zo resetten :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
chowmonkey schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:22:
Ik heb ook een SE C905 gehad voor mijn Xperia X10 nu. Ondanks dat ze beide een 8.1 MP camera hebben is er toch wat verschil, ik heb dat in een vorig topic als eens opgenoemd. De sluitertijd van de C905 is veel lager dan van de X10. De ISO waarde is van de X10 weer hoger. Maar bij de C905 had je nog een xeon flitser waar de X10 een flut LED lampjes heeft. Uhm, mij ervaringen, ik neem zo af en toe eens een fototje, is dat de foto's van de C905 beter waren dan die van de X10. De X10 was/is in het donker ook slecht, ik heb toevallig vannacht mijn firmwaren naar 2.1 geupdate, dus weet niet of de nieuwe firmware nog wat verbeteringen heeft voor de fotokwaliteit.

Toen ik mijn X10 dus binnen kreeg vond ik hem dus eigenlijk een beetje groot vergeleken met mijn oude C905, maar na een dag was dat eigenlijk over. En nu heb ik helemaal geen moeite met de grootte. Het toestel legt lekker in de hand, in zowel portrait als landscape. En het grotere scherm ben ik juist meer gaan waarderen omdat het toch gewoon lekkerder kijkt als nog kleiner. Het is denk ik net als bij monitoren en hun resoluties, groter kijkt toch iets lekker:). Ook lekker om 's avond nog even in bed op dat ding nog wat te internetten, lezen, chatten, ik zou daar geen laptop meer voor willen eigenlijk.

Ik heb hier op t.net als eens wat gelezen over de opvolger, de xperia x12. Maar dat wordt uiteraardt pas volgens jaar een keer. Google even om daar wat exactere datums van te vinden. Maarja, zo kan je blijven wachten, of neem een jaar abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Rudie_V schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:28:
[...]
Ik heb hier op t.net als eens wat gelezen over de opvolger, de xperia x12. Maar dat wordt uiteraardt pas volgens jaar een keer. Google even om daar wat exactere datums van te vinden. Maarja, zo kan je blijven wachten, of neem een jaar abbo.
Klopt.. Ik neem om die reden een jaar abbo.. Moet ik wel flink bijbetalen maar dan kan ik volgend jaar wellicht switchen naar een telefoon die nog beter aansluit bij m'n wens..
Zo keek ik net likkebaardend naar deze telefoon
http://en.akihabaranews.c...le-next-february-in-japan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
chowmonkey schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:33:
[...]

Klopt.. Ik neem om die reden een jaar abbo.. Moet ik wel flink bijbetalen maar dan kan ik volgend jaar wellicht switchen naar een telefoon die nog beter aansluit bij m'n wens..
Zo keek ik net likkebaardend naar deze telefoon
http://en.akihabaranews.c...le-next-february-in-japan
Ik heb een twee jaar abbo, maar je mag na 1,5 jaar je abbo al verlengen. Het is mijn eerste smartphone en hij bevalt goed, hopelijk houdt ie het nog wel 1,5 jaar vol. Heb hem al laten vallen terwijl ie aan de oplader lag, nu is het usb connectortje op me telefoon was gammel geworden en werkt het alleen als je de stekker er op een bepaalde manier/hoek inzet. Maarja, las al dat dat zeker een maand, wrs langer, gaat duren en daar heb ik geen zin in eigenlijk.

Nee ik vind het persoonlijk geen moeie telefoon. Scherm te klein en ik wil een qwerty toetsenbord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuinstoel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-01 16:36
RomeoJ schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:22:
[...]

Als je dit bestand aanpast met RootExplorer maakt hij automatisch een backup van je originele bestand (default.prop.bak of iets dergelijks), ik was ook zo slim om mijn code te noteren, totdat ik zag dat er automatisch een backup bestand gemaakt wordt.

[...]

Mij viel dat "H" icoontje ook op, ik dacht eerst dat het een nieuwe notatie was voor het "G" netwerk, dus ik schrok eigenlijk van mijn slechte bereik.
Tot ik internet opstartte, de pagina vloog binnen en alles werd zo geladen. Ik luister altijd online radio als ik naar mijn werk ga, en met de Android 1.6 viel dat tijdens de reis af-en-toe uit, vanochtend heb ik echt de hele reis geen uitval gemerkt en in mijn omgeving is het bereik van "H" ook super.

Al met al super tevreden met de nieuwe Android 2.1, het maakt je telefoon echt een stuk responsiever en sneller met mooie nieuwe features die we in Android 1.6 moesten missen. Voor mij heeft de nieuwe HSDPA ondersteuning echt verschrikkelijk veel meerwaarde, omdat ik het snelste data-abonnement heb afgesloten.
Ik heb zelf de X10 Mini Pro met 2.1-update maar de H staat niet (altijd) voor snel internet. Het betekent in mijn geval alleen dat je aan het up- of downloaden bent. Als je dat niet doet dan komt er gewoon 3G of G te staan; Zoek er maar eens op en je ziet dat het dus geen hoogst waarschijnlijk geen HSDPA is, het kan namelijk aan je build liggen ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door Tuinstoel op 08-11-2010 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Rudie_V schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:11:
[...]

Ik heb een twee jaar abbo, maar je mag na 1,5 jaar je abbo al verlengen.
Mmm, bij t-mobile verlengen 3 maanden voor afloop abbo.. Ik zit dus nog een paar weken in de wachtkamer.. De X10 mini pro heeft idd een qwerty keyboard maar de X10 is weer fijn om in bed nog wat Youtube clips te kijken en wat te browsen..
Blijkbaar is de perfecte android camphone nog niet gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chowmonkey schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:35:
[...]

Mmm, bij t-mobile verlengen 3 maanden voor afloop abbo.. Ik zit dus nog een paar weken in de wachtkamer.. De X10 mini pro heeft idd een qwerty keyboard maar de X10 is weer fijn om in bed nog wat Youtube clips te kijken en wat te browsen..
Blijkbaar is de perfecte android camphone nog niet gemaakt ;)
Misschien de X8 ,
zit precies tussen de X10 en X10 mini gepositioneerd, maar daar is de camera maar 3Megapixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
Wai_AM schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:25:
[...]

Root gerelateerde post kan je beter in Het Sony Ericsson Xperia X10 Rooten & Custom ROM's topic plaatsen, daar kan je ook lezen hoe je dit probleem kan oplossen.
Het is inmiddels opgelost en toestel is geroot.

Kan ik eindelijk screenshots nemen, nu nog werkende emojis zoals op de iphone. Ik speel namelijk van die storm8 text based rpg's, maar 99% heeft een iphone en emojis en gezien bijna iedereen emojis gebruikt in hun naam zie je dus nu blokjes :(

Waar ik nog wel aan moet wennen is het toetsenbord. Bij 1.6 had je bijvoorbeeld een aparte toets voor ! en ?, daarvoor moet ik nu naar het cijfertoetsenbord wisselen. Ook missen ik de pijltjes rechts en links om door je tekst te gaan. Ook zit de underscore ver weg gestopt, moet eerst naar het cijfertoetsenbord en daar de tweede indeling kiezen voordat ik een underscore heb.

Wat ik ook lastig vind, maar volgens mij was dit een oude GOTO Lock bug is de homescreen toets. Voorheen bleef ik op het stuk bureablad staan waar ik gebleven was, nu kom ik standaard altijd op het middelste scherm uit, en als je dan vaak weer naar het meest linkse scherm moet moet je weer door je bureaublad bladeren. En ik vind het getril irritant als je via de hometoest je laatste gebruikt applicatielijst opvraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
Wai_AM schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:38:
[...]

Misschien de X8 ,
zit precies tussen de X10 en X10 mini gepositioneerd, maar daar is de camera maar 3Megapixels
Drie megapukkels is wel heel erg weinig als je een toevallig leuke shot op A4 zou willen afdrukken.. Dan is 5 toch wel het minimum vrees ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Laatst online: 06-04-2023
scherm van de x10 mini pro lijkt me wel veel te klein

ben nu zo gewend aan m'n X10, als ik dat vergelijk met de 3.2" van m'n oude Magic, is dat zo'n klein scherm
moet ik er helemaal niet aan denken om maar 2.55" te hebben
en dan ook nog een resolutie van maar 320x240, vind ik de 320x480 van de magic toch wel het minimum

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
@RvL:
Ook het contacten probleem in de berichten app is besproken; het 2e linkje en de daaropvolgende posts. Exact wat jij beschrijft.

Echter heb ik alleen maar contacten met mobiele nummers in "My Contacts" staan, en staat er niets in mijn 'Andere contacten' lijst.
Ook niet als ik een mail naar iemand stuur die niet in mijn contacten lijst staat.
Overigens worden berichten die je via de berichten app naar een email adres stuurt in MMS berichten omgezet. En ook in die situatie zie ik dat email adres niet terug tussen de contacten van de berichten app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rudie_V schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:57:
[...]

Wat ik ook lastig vind, maar volgens mij was dit een oude GOTO Lock bug is de homescreen toets. Voorheen bleef ik op het stuk bureablad staan waar ik gebleven was, nu kom ik standaard altijd op het middelste scherm uit, en als je dan vaak weer naar het meest linkse scherm moet moet je weer door je bureaublad bladeren. En ik vind het getril irritant als je via de hometoest je laatste gebruikt applicatielijst opvraagd.
Als je de standaard homescreen gebruikt kan je op de puntjes drukken en krijg je een preview van al je schermen, klik erop dan ga je meteen naar de scherm. Als dat niet wat je wilt kan je nog altijd ander launchers gebruiken. ADW Launcher of LauncherPro

gebruik zelf ADW Launcher, ben eraan gewend geraakt door swipe up krijg ik het preview scherm, swipe down de extra dockbar.

[ Voor 7% gewijzigd door Wai_AM op 08-11-2010 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2_16volt
  • Laatst online: 21-06-2024
Is er hier misschien al bekent hoe het zit met de update naar 2.1 andriod? ben namelijk wel benieuwd wanneer die nou eindelijk komt voor de x10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Stinger_ schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:30:
@RvL:
Ook het contacten probleem in de berichten app is besproken; het 2e linkje en de daaropvolgende posts. Exact wat jij beschrijft.

Echter heb ik alleen maar contacten met mobiele nummers in "My Contacts" staan, en staat er niets in mijn 'Andere contacten' lijst.
Ook niet als ik een mail naar iemand stuur die niet in mijn contacten lijst staat.
Overigens worden berichten die je via de berichten app naar een email adres stuurt in MMS berichten omgezet. En ook in die situatie zie ik dat email adres niet terug tussen de contacten van de berichten app.
Ik zie het nu inderdaad, maar helaas geen oplossing.

Hoe krijg jij het voor elkaar om 'contacten' niet in Andere contacten te laten komen als je ze mailt? Ik heb het dan over mailen vanaf gmail.com, dus niet de Gmail app op de telefoon?

Hoe dan ook, ik ben al min of meer overgestapt op Handcent SMS. Ik vind het sowieso niet echt wenselijk dat een bericht naar een e-mailadres wordt omgezet naar een MMS. Als ik een MMS wil sturen, dan stuur ik wel een MMS :)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
mk2_16volt schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:37:
Is er hier misschien al bekent hoe het zit met de update naar 2.1 andriod? ben namelijk wel benieuwd wanneer die nou eindelijk komt voor de x10
Als ik zeg dat ie geannuleerd is, houd het vragen dan op?

Dus niet weer vragen.
|:(

[ Voor 77% gewijzigd door Nnoitra op 08-11-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

mk2_16volt schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:37:
Misschien kun je beter direct SE NL vragen ipv hier de boel te vervuilen. Zodra de update voor NL beschikbaar is zal iemand dat echt wel melden hier.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
RvL schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:45:
[...]
Hoe krijg jij het voor elkaar om 'contacten' niet in Andere contacten te laten komen als je ze mailt? Ik heb het dan over mailen vanaf gmail.com, dus niet de Gmail app op de telefoon?
Da's een iets andere situatie dan je eerder beschreef :p
Ik heb net op m'n desktop ff gekeken naar mijn "Other Contacts" lijst, en daar staan toch een aantal email adressen in. Welke ik dus niet op m'n X10 zie.

Dat is, volgens mij, een synchronisatie dingetje;
- Open telefoonboek
- Druk op dat '3 hoofden' icoontje links boven
- Bij contacten weergeven; selecteer Google, klap deze uit.
- Zet alleen vinkjes bij de groepen die je wilt synchroniseren (in jouw geval "andere contacten" niet aanvinken)

Ik weet niet of ze nu ook weg zijn, maar nieuwe toevoegingen zullen in iedergeval niet meer naar je X10 gepusht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Dat heb ik dus gedaan. Dan komen ze inderdaad niet in het standaard telefoonboek maar dus wel in de lijst in de Berichten app ;)

Het lijkt er dus op dat de lijst onder Berichten > Nieuw > Ontvanger toevoegen dus niet vanuit het telefoonboek komt, maar apart wordt gesynchroniseerd (of dat het telefoonboek stiekem alles synchroniseert maar een weergavefilter toepast).

Edit:
nog een keer geprobeerd. Een e-mail naar een niet in het telefoonboek voorkomend e-mail adres gestuurd vanaf gmail.com Deze stond ook nog niet in Andere contacten. Na het versturen van de e-mail staat het adres wel in de lijst Andere contacten

Contacten opnieuw gesynchroniseerd. E-mail adres staat niet in het telefoonboek maar wordt wel getoond in de Ontvangerlijst van de Berichten app.

Maar goed, ik denk dat ik het hier maar bij laat. Handcent SMS heeft het probleem niet dus dan gebruik ik die wel for the time being.

[ Voor 42% gewijzigd door RvL op 08-11-2010 15:04 . Reden: Uitprobeersel ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmervos schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:49:
[...]

Misschien kun je beter direct SE NL vragen ipv hier de boel te vervuilen. Zodra de update voor NL beschikbaar is zal iemand dat echt wel melden hier.
Inderdaad , dat heb ik al gedaan.

Ik ging iets te enthousiast tekeer in dit topic.
Sorry mensen.Vergeef me.

_/-\o_

Dit is mijn laatste post in dit topic tot 2.1 er ook daadwerkelijk is.

Nogmaals sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2_16volt
ben je vroeger gepest dat je zo reageert?

maar iig niet bedankt voor je enthousiaste antwoord mafkees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

mk2_16volt schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:08:
ben je vroeger gepest dat je zo reageert?

maar iig niet bedankt voor je enthousiaste antwoord mafkees
Aan een dergelijke reactie hebben we hier niets. Kijk voortaan eerst het topic door voor je iets post: in veel gevallen is iets al gevraagd en beantwoord. Ondertussen is al tig keer gevraagd in dit topic waar de update blijft: er is ook al tig keer gezegd dat deze ter goedkeuring bij de providers is. Zodra die beschikbaar is zal je dit op de twitter van SE NL lezen en zal het ongetwijfeld hier ook gepost worden. Vragen naar de update is dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2_16volt
nou blijkbaar voor jullie van groot belang maar heb se gebeld en ze rollen er binnen 2 weken uit dus succes met de update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chowmonkey
JarlSX schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:29:
scherm van de x10 mini pro lijkt me wel veel te klein

ben nu zo gewend aan m'n X10, als ik dat vergelijk met de 3.2" van m'n oude Magic, is dat zo'n klein scherm
moet ik er helemaal niet aan denken om maar 2.55" te hebben
en dan ook nog een resolutie van maar 320x240, vind ik de 320x480 van de magic toch wel het minimum
Klopt. Voor browsen of clips kijken is het waarschijnlijk te klein..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
RvL schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:00:
Dat heb ik dus gedaan. Dan komen ze inderdaad niet in het standaard telefoonboek maar dus wel in de lijst in de Berichten app ;)

Het lijkt er dus op dat de lijst onder Berichten > Nieuw > Ontvanger toevoegen dus niet vanuit het telefoonboek komt, maar apart wordt gesynchroniseerd (of dat het telefoonboek stiekem alles synchroniseert maar een weergavefilter toepast).

Edit:
nog een keer geprobeerd. Een e-mail naar een niet in het telefoonboek voorkomend e-mail adres gestuurd vanaf gmail.com Deze stond ook nog niet in Andere contacten. Na het versturen van de e-mail staat het adres wel in de lijst Andere contacten

Contacten opnieuw gesynchroniseerd. E-mail adres staat niet in het telefoonboek maar wordt wel getoond in de Ontvangerlijst van de Berichten app.

Maar goed, ik denk dat ik het hier maar bij laat. Handcent SMS heeft het probleem niet dus dan gebruik ik die wel for the time being.
Ok, dit is vaag.. Het mailtje wat ik daarnet verstuurde staat er nu inderdaad ook tussen.. Maar die andere mail adressen niet..
Overigens maakte ik nog wel een klein foutje bij die eerdere beschrijving. Dat gaat alleen maar om de weergave in het telefoonboek en heeft geen invloed op welke groepen contacts er gesynchroniseerd worden..
My bad.. :X

[ EDIT ]
Dit zou wel moeten werken:
- Open telefoonboek
- Druk op dat '3 hoofden' icoontje links boven
- Bij contacten weergeven; selecteer Google, klap deze uit.
- 'Long press' op een groep & voila; de mogelijkheid om die synchronisatiegroep te verwijderen! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Nnoitra op 08-11-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een sim-lock vrije X10 en ik vroeg mij af of je 2.1 kunt installeren via de Sony Update software. Oftuel is hij daar al voor beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Ik zou zeggen; probeer het es!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:37
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:24:
Ik heb een sim-lock vrije X10 en ik vroeg mij af of je 2.1 kunt installeren via de Sony Update software. Oftuel is hij daar al voor beschikbaar?
Hang je X10 aan de pc en probeer het zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Hier werkt dat niet iig :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Stinger_ schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:21:
[...]

Ok, dit is vaag.. Het mailtje wat ik daarnet verstuurde staat er nu inderdaad ook tussen.. Maar die andere mail adressen niet..
Overigens maakte ik nog wel een klein foutje bij die eerdere beschrijving. Dat gaat alleen maar om de weergave in het telefoonboek en heeft geen invloed op welke groepen contacts er gesynchroniseerd worden..
My bad.. :X
Het lijkt er op dat Google de mogelijkheid om slechts bepaalde groepen te synchroniseren heeft laten vallen in 2.1. Je kan (bij de X10 iig) nog wel aangeven welke groepen je wil tonen in het telefoonboek, maar op de achtergrond synchroniseert hij alles.

Ik zie dit in ieder geval vaker voorbij komen op Android Forum (b.v. hier en hier)

Beetje een vreemde keuze imho.

offtopic:
Stinger_, wist je trouwens dat wij collega's zijn? En als je WieiWie klopt ook nog eens voor dezelfde opdrachtgever ;)

[ Voor 6% gewijzigd door RvL op 08-11-2010 15:44 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
[On-topic]
Had je mijn edit op die post al gezien?

[off-topic]
Haha, nee dat wist ik niet!
Ik bekijk niet/nauwelijks userprofielen; dus de kans dat ik daar achter was gekomen is zeer klein :p
En mijn WieisWie klopt nog steeds ;)

Ps: doe Emil de groeten!

[ Voor 8% gewijzigd door Nnoitra op 08-11-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Sim-lock vrij of niet zegt niks over branding!
Branding bepaalt wanneer je de update krijgt. Is ie unbranded, dan krijg je hem vaak eerder. Anders moet je wachten op je provider (die hem gebrand heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Nee, de edit had ik nog niet gelezen. Dat lost het probleem van andere groepen inderdaad wel op! Blijft het alleen 'jammer' dat alle telefoonnummers/e-mailadressen los weergegeven worden, al zie ik er ook wel weer een mogelijk voordeel van in. Je hoeft immers het contact niet meer te openen en het juiste nummer te selecteren.

offtopic:
Je krijgt de groeten van 'm terug ;)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheleind
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-05-2011
Hallo allemaal,

Heb nu sinds een week de Nordic 2.1 maar hij is bij mij (nog steeds) erg laggy. Dacht dat het aan ADW launcher lag, die heb ik er af gegooid maar het probleem blijft. Er is eerder gemeld dat dit na verloop van tijd minder werd maar dat is bij mij dus nog niet het geval. Op 1.6 draaide hij vooralsnog beter... Meer mensen met dit probleem? Tips? Is het een idee om de Global erop te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriseh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:20
micheleind schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:16:
Hallo allemaal,

Heb nu sinds een week de Nordic 2.1 maar hij is bij mij (nog steeds) erg laggy. Dacht dat het aan ADW launcher lag, die heb ik er af gegooid maar het probleem blijft. Er is eerder gemeld dat dit na verloop van tijd minder werd maar dat is bij mij dus nog niet het geval. Op 1.6 draaide hij vooralsnog beter... Meer mensen met dit probleem? Tips? Is het een idee om de Global erop te zetten?
Zelfde probleem, ik wil even mijn ervaringen posten m.b.t. de update 2.1.

Geupdate naar Android 2.1 vanaf Global_generic. Ook bij mij was hij duidelijk "laggy" waar ik in 1.6 totaal geen last van had. Ook ben ik toen begonnen met het opnieuw downloaden van applicaties uit de Market. Helaas was ik op 1/3 van mijn download-lijst en kon ik ineens niets meer downloaden? Er blijft in beeld staan. Download starten.. (is al 3 dagen zo) ik heb dus vandaag een Factory reset gedaan maar helaas kan ik nog steeds niets downloaden. Wel is door de reset het OS een stuk sneller en daarbij sneller/smoother dan 1.6. Ik ga nu een repair install uitvoeren om te kijken of ik daarna weer kan downloaden uit de market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

Kriseh schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:52:
[...]

Zelfde probleem, ik wil even mijn ervaringen posten m.b.t. de update 2.1.

Geupdate naar Android 2.1 vanaf Global_generic. Ook bij mij was hij duidelijk "laggy" waar ik in 1.6 totaal geen last van had. Ook ben ik toen begonnen met het opnieuw downloaden van applicaties uit de Market. Helaas was ik op 1/3 van mijn download-lijst en kon ik ineens niets meer downloaden? Er blijft in beeld staan. Download starten.. (is al 3 dagen zo) ik heb dus vandaag een Factory reset gedaan maar helaas kan ik nog steeds niets downloaden. Wel is door de reset het OS een stuk sneller en daarbij sneller/smoother dan 1.6. Ik ga nu een repair install uitvoeren om te kijken of ik daarna weer kan downloaden uit de market.
De lag wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de Face Recognition Service van SE die zo nu en dan ineens flink resources wil gaan trekken. Installeer bijvoorbeeld eens de System (lite) app en open die zodra je lag ondervindt, waarschijnlijk is de FR service dan bezig. Zodra je iets met plaatjes gaat doen, wordt deze actief (ook contacten bewerken). Je zou een taskkiller kunnen gebruiken om m te stoppen.

De market problemen liggen voornamelijk bij Google. Voor zover ik begrijp hebben andere toestellen op dit moment ook problemen met downloaden. Hopelijk lost Google dit snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriseh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:20
LDVC schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:56:
[...]
De lag wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de Face Recognition Service van SE die zo nu en dan ineens flink resources wil gaan trekken. Installeer bijvoorbeeld eens de System (lite) app en open die zodra je lag ondervindt, waarschijnlijk is de FR service dan bezig. Zodra je iets met plaatjes gaat doen, wordt deze actief (ook contacten bewerken). Je zou een taskkiller kunnen gebruiken om m te stoppen.

De market problemen liggen voornamelijk bij Google. Voor zover ik begrijp hebben andere toestellen op dit moment ook problemen met downloaden. Hopelijk lost Google dit snel op.
Bedankt voor de informatie. Hulde

//EDIT Inmiddels een repair install gedaan en nu doet de market het weer :)

[ Voor 5% gewijzigd door Kriseh op 08-11-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paqbro
  • Laatst online: 21:47
Lag=gebrek aan (voor degenen die geen verengelst Nederlands spreken ) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Laatst online: 16:57

-db-

Hoi

Paqbro schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:27:
Lag=gebrek aan (voor degenen die geen verengelst Nederlands spreken ) 8)
Lag betekend vertraging. Jij doelt op 'lack' wat inderdaad gebrek betekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paqbro
  • Laatst online: 21:47
Bedankt ! (Lang geleden dat ik op school zat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via nordic ook 2.1
Nu kan ik nergens meer de schermhelderheid op automatisch zetten. Waar is dit nu verstopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zooo... ik meld mij ook alvast in dit topic. Afgelopen week een witte x10 besteld met het oog op de nieuwe 2.1 update van Android.

Jullie zullen me vanaf nu dus ook vaker zien in dit topic! :)

Klein vraagje nog. Ik heb al vanalles gelezen over het 'inwerken' van de batterij van de X10. Goed, maar hoe snel laadt het toestel op van 'leeg' naar 100%. Mijn 'oude' HTC Touch Pro heeft er namelijk wel eens geen zin in, d.w.z. dat hij vol aangeeft, maar na een autorit met 1 telefoontje van 2 minuten al op %85 staat (zowel met oude als nieuwe accu). Dat is een probleem met het laadcircuit van HTC.

Ik neem aan dat dat met de X10 niet zo is, aangezien ik dergelijke berichten niet heb kunnen vinden?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
Wai_AM schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:33:
[...]

Als je de standaard homescreen gebruikt kan je op de puntjes drukken en krijg je een preview van al je schermen, klik erop dan ga je meteen naar de scherm. Als dat niet wat je wilt kan je nog altijd ander launchers gebruiken. ADW Launcher of LauncherPro

gebruik zelf ADW Launcher, ben eraan gewend geraakt door swipe up krijg ik het preview scherm, swipe down de extra dockbar.
Bedankt voor de tips!
Dat je op die puntjes kon drukken wist ik eigenlijk niet eens! Ik zal eens kijken of dat lekker werkt anders zal ik eens naar ADW Launcher of Launcher Pro.
Voorheen was het makkelijk volgens mij, zat je in een applicatie en drukte je op je hometoets kwam je terug op het bureablad waar je was, dus niet per definitie in je middelste bureablad scherm. Als je daarna nog eens op de hometoets drukte kwam je wel op het middelstebureaublad uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

rimarsa schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:18:
Mooie screen, ik zie dat je een horloge hebt is deze van Se en bevalt ie.
Ik heb n.l net een besteld.

[...]
Ik heb toevallig ook een horloge van SE (MBW-150) en het is echt een geweldige gadget...vooral met de gratis software van smartmadsoft :)

[ Voor 45% gewijzigd door Michael Knight op 08-11-2010 18:22 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 09:24

Just_I

What did you just say?

Michael Knight schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:17:
Zooo... ik meld mij ook alvast in dit topic. Afgelopen week een witte x10 besteld met het oog op de nieuwe 2.1 update van Android.

Jullie zullen me vanaf nu dus ook vaker zien in dit topic! :)
Ik dacht dat tvp's niet meer mochten? :P
Klein vraagje nog. Ik heb al vanalles gelezen over het 'inwerken' van de batterij van de X10. Goed, maar hoe snel laadt het toestel op van 'leeg' naar 100%. Mijn 'oude' HTC Touch Pro heeft er namelijk wel eens geen zin in, d.w.z. dat hij vol aangeeft, maar na een autorit met 1 telefoontje van 2 minuten al op %85 staat (zowel met oude als nieuwe accu). Dat is een probleem met het laadcircuit van HTC.

Ik neem aan dat dat met de X10 niet zo is, aangezien ik dergelijke berichten niet heb kunnen vinden?
Dat inwerken valt wel mee, ik heb er zelf nauwelijks last van gehad. Waar ik wel veel last van heb is de accuduur, die is namelijk nogal inconsistent bij mij. De ene keer doe ik drie dagen met een accu en de andere dag maar een uurtje of acht (beide zonder te bellen.
Vooral als ik werk heb ik last van een korte accuduur, k werk in een koelcel (+/- 2graden)en ik denk dus dat die kou een grote oorzaak is van de korte accuduur. Het lijkt wel of de telefoon zich warm houd aangezien de temperatuur van de accu wel ergens rond de 25-30 graden zit.

Ik draag de telefoon overigens nagenoeg altijd in mijn broekzak zonder hoesjes oid.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Just_I schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:33:
Vooral als ik werk heb ik last van een korte accuduur, k werk in een koelcel (+/- 2graden)en ik denk dus dat die kou een grote oorzaak is van de korte accuduur. Het lijkt wel of de telefoon zich warm houd aangezien de temperatuur van de accu wel ergens rond de 25-30 graden zit.

Ik draag de telefoon overigens nagenoeg altijd in mijn broekzak zonder hoesjes oid.
Lijkt me meer dat het door de isolatie komt en de telefoon probeert te connecten met de dichtsbijzijnde zender...

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 09:24

Just_I

What did you just say?

Dat zou ook best wel kunnen ja, ik heb een paar meter naar binnen 0,0 bereik meer.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rudie_V schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:21:
[...]
Voorheen was het makkelijk volgens mij, zat je in een applicatie en drukte je op je hometoets kwam je terug op het bureablad waar je was, dus niet per definitie in je middelste bureablad scherm. Als je daarna nog eens op de hometoets drukte kwam je wel op het middelstebureaublad uit.
Dat heb ik dan weer nooit geprobeerd, ben al vanaf begin gewend aan het snel van schermen wisselen.
op home drukken was gelijk op het middelste scherm.(zelf ingesteld in ADW als standaard)

over contacten sync , gebruik nu MyPhoneExplorer 1.8, werkt echt goed, contacten zoals meerdere e-mail adressen worden samengevoegd tot 1 contact.

[ Voor 11% gewijzigd door Wai_AM op 08-11-2010 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

Just_I schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:41:
Dat zou ook best wel kunnen ja, ik heb een paar meter naar binnen 0,0 bereik meer.
Kleine tip (zeker als je toch niet wil/kan/mag bellen tijdens je werk): zet je telefoon op vliegtuigmodus. Je telefoon zal dan niet continu proberen te zoeken naar een mast, wat een aanzienlijk verschil in accuverbruik zal opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericq
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 09:46
voor als iemand de originele 2.1 gallery wilt gebruiken ipv het trage mediascape kun je het volgende uitvoeren.
Ik heb dit gedaan op een super werkend 2.1 global.
http://gadgets.apnafundaz...d-2-1-eclair-tips-tricks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds zondag ook de global generic 2.1. Weet iemand wat het soort van vernieuwingssymbooltje doet in de powerbar tussen schermhelderheid en gps? Op zich vind ik het wel leuk dat ik een knop heb die ik aan en uit kan zetten, maar ben stiekum ook wel benieuwd of ie ook iets doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:07:
Heb sinds zondag ook de global generic 2.1. Weet iemand wat het soort van vernieuwingssymbooltje doet in de powerbar tussen schermhelderheid en gps? Op zich vind ik het wel leuk dat ik een knop heb die ik aan en uit kan zetten, maar ben stiekum ook wel benieuwd of ie ook iets doet!
De tweede van rechts bedoel je?
Afbeeldingslocatie: http://www.ubergizmo.com/photos/2010/8/droid-x-review-50_power-widget.jpg

Daarmee kun je het automatisch synchroniseren van je accounts (Google, Facebook, Twitter, Weer, Nieuws, enz) in-/uitschakelen.

[ Voor 42% gewijzigd door jelmervos op 08-11-2010 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rimarsa schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:18:
Mooie screen, ik zie dat je een horloge hebt is deze van Se en bevalt ie.
Ik heb n.l net een besteld.

[...]
Een oplettende kijker ;-) Ik had hem al met mijn X1, maar toen kon hij nog niet zoveel als nu.
Het is de MBW-100 (jaja, een oud modelletje, volgens mij de eerste :) ) maar hij doet het super nu met 2.1, ik baalde al met 1.6 dat ik hem niet meer kon gebruiken, maar ik heb hem eindelijk weer uit de kast kunnen halen (joepie), zelfs met twidroid de tweets, maar ik weet niet of ik dat aan laat staan, mijn pols blijft trillen op die manier...Muziek doet hij ook als je van te voren de standaard player hebt geopend, beetje jammer, op de X1 opende hij zelf de musicplayer, maar goed...het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag ging ineens mijn x10 een video afspelen van de update van 2.1 dacht dat hij eraan kwam maar niets begrijp er niet zoveel van.
jullie mss

groetjes jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:40
ik merk tot nu toe dat er weinig reacties worden geplaatst mbt de accuduur in 2.1.
Ik weet niet hoe de meeste van jullie het ervaren, maar sinds ik 2.1 heb gaat mijn accu veel langer mee.
Eerst hield ik aan het einde van de dag 40-50% over.
Nu is dat rond de 80%.Als ik mijn telefoon vrij intensief gebruik, dan zit ik op 60% aan het einde van de dag.
In standby verbruikt mijn telefoon bijna geen stroom lijkt het wel. Ik ben in ieder geval heel blij dat ik de overstap heb gemaakt naar 2.1.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ervaringen/vragen over custom roms en rooten horen hier NIET thuis, die kunnen in het daarvoor bestemde topic.