Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:47

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Deze week komt er ook een X10 binnen!

ik wil deze graag netjes houden en er dus een screenprotector op plakken. Begrijp ik het goed dat deze er al standaard op zit? Iemand nog een advies voor een mooi hoesje?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264896

retlaw schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:33:

ik wil deze graag netjes houden en er dus een screenprotector op plakken. Begrijp ik het goed dat deze er al standaard op zit? Iemand nog een advies voor een mooi hoesje?
Er zit inderdaad al standaard een screen protector op en zelf zou je die er nooit zo perfect opkrijgen _/-\o_
Voor een hoesje gebruik ik zakje met een velcro sluiting waar die net in past, maar dat is allemaal eigen keuze en smaak natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-06 13:46
Ik zal die melding van de face recognition service even in de TS gaan zetten. (Done)

[ Voor 4% gewijzigd door MagicTempest op 14-12-2010 09:51 . Reden: TS is aangepast. ]

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb gister ook via z4root tijdelijk root toegang verkregen op de X10. Vervolgens Face Recognition, Moxier Mail en Wise Pilot via Titanium Backup verwijderd en de telefoon opnieuw gestart.
Nu kijken of dit wat uitmaakt met snelheid en accu verbruik.

Moet wel zeggen dat ik de X10 nog steeds trager vind dan mijn Desire. De lijst met apps is vaak bij eerste gebruik erg traag, de lijst met widgets welke je kan toevoegen op je home screen is altijd traag, veel menu's zijn de eerste keer traag, Angry Birds is schokkerig. Ook het accu verbruik van de X10 is veel hoger. Dit terwijl er op de Desire veel meer apps staan.

[ Voor 42% gewijzigd door jelmervos op 14-12-2010 09:54 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250681

retlaw schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:33:

http://cgi.ebay.nl/GENUIN...uches&hash=item1e5e398add

Deze heb ik ook. Hij is van SE en past precies in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 11:53
Voor dat geld is hij vast niet van SE zelf ;)
Niet dat dat een probleem is, want hij is waarschijnlijk precies passend gemaakt voor de X10. Of doet de kwaliteit en afwerking ook vermoeden dat hij van SE zelf is?

Ik heb een Valenta, maatje 15. Daar past 'ie ook perfect in. Linkje is van PDAshop waar hij 24 euro moet kosten, maar bij de T-Mobile shop in de stad was hij 15 euro.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dreamscape schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:46:
[...]

Voor dat geld is hij vast niet van SE zelf ;)
Niet dat dat een probleem is, want hij is waarschijnlijk precies passend gemaakt voor de X10. Of doet de kwaliteit en afwerking ook vermoeden dat hij van SE zelf is?

Ik heb een Valenta, maatje 15. Daar past 'ie ook perfect in. Linkje is van PDAshop waar hij 24 euro moet kosten, maar bij de T-Mobile shop in de stad was hij 15 euro.
Moeilijk te zeggen of ie echt van SE is, logo van SE staat erop, maar het is van hele goeie kwaliteit. Dit is mijn tweede tasje, hiervoor had ietsje kleinere voor mijn vorige telefoon SE W960 en veel draag comfort mee gehad!
Je moet alleen dag of 7-10 wachten voor levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361074

Twee vragen:

1. Met welke "tool" kan je veilig een backup maken van je apps?? Zodat ik ze met al hun gegevens weer terug kan zetten na een update

2. Door wat geëxperimenteer met mijn telefoonboek heb ik ineens alle telefoon nummers en mailadressen er een keer of 3 instaan... 8)7 Zo staan ze onder een "google" kopje en onder "gewone telefooncontact" kopjes.
Hoe kan ik makkelijk een goed en overzichtelijk telefoonboek in elkaar prutsen? Is het handig om alles bij google te hebben of juist niet??
Is hier ook niet een app voor??

Alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361074 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 19:25:
Twee vragen:

1. Met welke "tool" kan je veilig een backup maken van je apps?? Zodat ik ze met al hun gegevens weer terug kan zetten na een update

2. Door wat geëxperimenteer met mijn telefoonboek heb ik ineens alle telefoon nummers en mailadressen er een keer of 3 instaan... 8)7 Zo staan ze onder een "google" kopje en onder "gewone telefooncontact" kopjes.
Hoe kan ik makkelijk een goed en overzichtelijk telefoonboek in elkaar prutsen? Is het handig om alles bij google te hebben of juist niet??

Alvast bedankt!!!
Ik ben met Google al 2 keer alle contacten kwijtgeraakt (gelukkig kon ik ze met Syncen weer terughalen, maar niet allemaal), dus ik heb ze nu in de Telefooncontacten gedaan en back-up op SD kaart gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Fagnano
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-01-2023
Wat ik nu voor flauwekul heb;

Mijn X10i wil alleen nog maar opladen met een usb kabel aan een computer. Met de netlader, maar ook met de lader in de auto laadt hij niet meer op!

Weet iemand of dit misschien een instelling is?

Bedankt alvast.

Groeten,
Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-05 19:01
Ik heb enkele dagen geleden de JIT Compiler van 2.2 in mijn telefoon geramd via de bekende procedure. Deze is terug te vinden op het X10 forum van XDA en Androidworld.nl. Echter is die van XDA nogal grof naar mijn mening qua cleanup van je tel, die op AW.nl is enkel de JIT. Vereisten zijn uiteraard een geroote telefoon en deze download. Gaan met die banaan.

Na installatie reboote mijn X10 automatisch maar leek hij te blijven hangen in de boot. Even batterij er in er uit en toen liep alles weer als een spreekwoordelijke tiet. Door de JIT van 2.2 te pakken zorg je dat je die performance boost krijgt die je terug ziet op bijvoorbeeld een HTC desire. Zo ging ik er volgens een benchmark app flink op vooruit. Een dikke 35% performance boost!

Batterij gaat nu ook iets langer mee (enkele uurtjes meer tov normaal een dikke dag). Nogmaals: aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189600

Twee vragen:

Alvast bedankt!!!
Twee antwoorden:

1. Ik gebruik hiervoor AppBrain. Je kan hiermee je apps online syncen met behulp van je Google account. Ook is het mogelijk je apps via een pc te benaderen en te updaten en dergelijk. Gegevens terugzetten is volgens mij nooit een probleem omdat deze op je sd kaart staan. Ik heb na mijn update in ieder geval niet gemerkt dat ik ergens iets kwijt was.

2. Ik heb een tijdje terug ook nogal ruzie gehad met mijn telefoonboek. Ik heb toen uiteindelijk maar besloten om al mijn contacten samen te voegen en eenmalig goed in te voeren in Gmail. Heb dat aan de hand van een tutorial van een mede-tweaker gedaan.

Edit:

Een quote van Stingers reactie:
Stinger_ schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:27:
[...]

Zou kunnen zijn dat je niet gewacht hebt tot je contacten op je X10 en binnen Gmail gesynct zijn :)

Dit is denk ik ff de kortste klap:
Controleren of al je contacten gesynchroniseerd zijn met en/of staan in gmail.
Binnen Gmail al je contacten bewerken / goed zetten.
Binnen Gmail een export maken van al je contacten.
Op je X10 je telefoonboek helemaal leeg gooien.
Wacht op Sync met Gmail & dan is je Gmail contacten lijst leeg.
Importeer je eerder gemaakt export.
Sync dan je X10 weer.
Dan zou alles goed moeten staan.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 189600 op 14-12-2010 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Voor allen die de originele Android 2.1 Music app en 3D gallery app willen: hier zijn de apps.

Ze vervangen niets, ze zetten alleen shortcuts naar de apps die SE heeft uitgeschakeld (om zo Mediascape te kunnen pushen) terug in het menu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:01
MagicTempest schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:46:
Ik zal die melding van de face recognition service even in de TS gaan zetten. (Done)
Persoonlijk vind ik het verwijderen van de Face Recognition en andere apps iets te rigoreus.
Mocht je het, om wat voor reden dan ook, weer terug willen dan moet je een repair uitvoeren en kun je alles opnieuw installeren.
Je kunt dergelijke apps met TitaniumBackup ook "Freezen". Dan zijn de apps niet meer zichtbaar in de 'drawer' en Android kan ze ook niet meer opstarten. Wil je ze weer gebruiken/aanzetten, dan hoef je ze alleen maar ff te "UnFreezen".

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-06 11:43
Stinger_ schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 23:27:
[...]

Persoonlijk vind ik het verwijderen van de Face Recognition en andere apps iets te rigoreus.
Mocht je het, om wat voor reden dan ook, weer terug willen dan moet je een repair uitvoeren en kun je alles opnieuw installeren.
Je kunt dergelijke apps met TitaniumBackup ook "Freezen". Dan zijn de apps niet meer zichtbaar in de 'drawer' en Android kan ze ook niet meer opstarten. Wil je ze weer gebruiken/aanzetten, dan hoef je ze alleen maar ff te "UnFreezen".
Moet je alleen wel betalen he :). Overigens merk ik niet veel verschil nu ik moxier, wisepilot en face recognition heb uitgezet. Accu gaat een uurtje langer mee, that's it ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Stinger_ schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 23:27:
[...]

Dat is wel een goede. Ik zal de startpost weer aanpassen en deze methode er ook bij zetten :)

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybot12999
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:32
Beste Tweakers,

Weet iemand hier misschien waar je een USB cover (klepje) kan vinden? Die van mij mist namelijk maar even wat geGoogle levert niks op....

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368035

bartsled schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 22:26:
Ik heb enkele dagen geleden de JIT Compiler van 2.2 in mijn telefoon geramd via de bekende procedure. Deze is terug te vinden op het X10 forum van XDA en Androidworld.nl. Echter is die van XDA nogal grof naar mijn mening qua cleanup van je tel, die op AW.nl is enkel de JIT. Vereisten zijn uiteraard een geroote telefoon en deze download. Gaan met die banaan.

Na installatie reboote mijn X10 automatisch maar leek hij te blijven hangen in de boot. Even batterij er in er uit en toen liep alles weer als een spreekwoordelijke tiet. Door de JIT van 2.2 te pakken zorg je dat je die performance boost krijgt die je terug ziet op bijvoorbeeld een HTC desire. Zo ging ik er volgens een benchmark app flink op vooruit. Een dikke 35% performance boost!

Batterij gaat nu ook iets langer mee (enkele uurtjes meer tov normaal een dikke dag). Nogmaals: aanrader!
zijn er ook apps waar je duidelijk het verschil kan merken? Ik heb de 2.2 JIT compiler er ook even opgezet, maar naast de zichtbare performance verbetering met Quadrant merk ik er verder niets van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Anoniem: 368035 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 19:20:
[...]

zijn er ook apps waar je duidelijk het verschil kan merken? Ik heb de 2.2 JIT compiler er ook even opgezet, maar naast de zichtbare performance verbetering met Quadrant merk ik er verder niets van..
Ik merk gewoon allround een betere performance. Geen lag meer bij het openen van het menu na een aantal apps of standby. Foto reageert snel etc. Alles is gewoon een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-06 09:46

FF

Twee vragen:

Titanium Backup met Root
App weet ik niet.
Ik heb zelf alles bij Google staan en de contactpersonen uit mijn telefoon uitstaan.
Vervolgens laat ik ook nog eens alleen de contactpersonen tonen met telefoonnummer.

Ik kwam erachter dat sinds 2.1 sommige telefoonboek-apps (bijv. acontacts) problemen hebben met het tonen van contactpersonen met alleen telefoonnummers. Oplossing was om bij alle contactpersonen een voorkeursnummer in te stellen. Jammer dat dat niet bij Google Contacts kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Crosspost met post je homescreen! topic
Zo, heb mn X10 ook voorzien van een Custom Rom (Eternity), hier volgen de screens ;)
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/16jhix.png
Google search, Barcode scanner, calulator, galerij, navigatie + favorieten van browser.

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/15nuo0i.png
Homescreen met Tajm en mijn meest gebruikte apps.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/313hmip.png
Energiebeheer, Calwidget, Buienalarm, en mapje met overige apps :)

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2zreu8p.png
Lockscreen :)

Deze rom is overigens razendsne, zeker tov de standaard SE rom. Ik zal zo eens een benchmark draaien :)

• Edwin Fagnano
Edwin Fagnano schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 21:10:
Wat ik nu voor flauwekul heb;

Mijn X10i wil alleen nog maar opladen met een usb kabel aan een computer. Met de netlader, maar ook met de lader in de auto laadt hij niet meer op!

Weet iemand of dit misschien een instelling is?

Bedankt alvast.

Groeten,
Edwin
Niemand? Ik vind het best vervelend om mijn telefoon heel de nacht aan een pc te hangen om hem op te laden...

• bartsled
Edwin Fagnano schreef op donderdag 16 december 2010 @ 09:07:
[...]

Niemand? Ik vind het best vervelend om mijn telefoon heel de nacht aan een pc te hangen om hem op te laden...
Dan moet je maar even naar je telecomzaak gaan lijkt me. Hij zal niet vanzelf weer werken. Als iemand hier het wist hadden ze dat wel gepost.

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:33
Edwin Fagnano schreef op donderdag 16 december 2010 @ 09:07:
[...]

Connector die kapot is. Komt vaker voor bij de x10. Laat hem repareren en binnen 5 weken krijg je een compleet nieuw exemplaar.
Waarschijnlijk is het repareren duurder dan een nieuw toestel aanbieden..

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

chevchelios schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:51:
[...]

Connector die kapot is. Komt vaker voor bij de x10. Laat hem repareren en binnen 5 weken krijg je een compleet nieuw exemplaar.
Waarschijnlijk is het repareren duurder dan een nieuw toestel aanbieden..
Tip: ga naar een SE service point. Vaak kun je van te voren al bellen. Vraag naar de monteur en die kan je klacht dan al doornemen. Voordeel is dat hij dan al onderdelen kan bestellen en belt als deze binnen zijn, of gelijk al aan kan geven of het apparaat vervangen zal worden. Erg positieve ervaring met het SE service point in Leiden. Problemen met X1 (scheuren in de behuizing) en Satio (kras op de lens). Alles onder garantie gerepareerd! Scheelt weer twee weken een toestel kwijt zijn!

Battle.net || Strava

• asuurs
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-04-2014
ik had nu de 2.1 backup 2 problemen, ten eerste startte mijn x10 1 a 2 keer per dag spontaan opnieuw op. ook was hij zeer traag. Een repair gedaan met seus en heb weer een vlotte goede foon.....voor een tijdje dan....want gisteren had ik weer 2x een spontane reboot....iemand een idee waar dit aan kan liggen? ik gebruik geen taskkiller oid.

• Cybot12999
Hoe kun je eigenlijk zien of er nog een screenprotector op het scherm is aangebracht? Ik kan wel een dun 'laagje' zien op de bovenkant van het scherm, maar voor het zelfde geld heeft dat iets met het touchscreen te maken.....

Iemand misschien een foto van zijn / haar scherm met screenprotector?

Anoniem: 201905

Knul schreef op woensdag 15 december 2010 @ 23:42:
Zo, heb mn X10 ook voorzien van een Custom Rom (Eternity), hier volgen de screens ;)

Deze rom is overigens razendsne, zeker tov de standaard SE rom. Ik zal zo eens een benchmark draaien :)
waar heb je die vandaan gehaald?

• chevchelios
  • Laatst online: 22:33
Cybot12999 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 20:25:
Hoe kun je eigenlijk zien of er nog een screenprotector op het scherm is aangebracht? Ik kan wel een dun 'laagje' zien op de bovenkant van het scherm, maar voor het zelfde geld heeft dat iets met het touchscreen te maken.....
Dat laagje is de screenprotector. Is al in de fabriek aangebracht en zolang jij er niks aan hebt veranderd zit ie er nog steeds op. Hij is overigens bijna onzichtbaar. Bij de toetsen onderin kun je als je goed kijkt het randje zien zitten.
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/5017xh.jpg

• Knul
Het Sony Ericsson Xperia X10 Rooten & Custom ROM's topic
Daar, staat ook bij hoe het moet :) Is vrij simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Knul schreef op woensdag 15 december 2010 @ 23:42:
[afbeelding]
Google search, Barcode scanner, calulator, galerij, navigatie + favorieten van browser.

[afbeelding]
Homescreen met Tajm en mijn meest gebruikte apps.

[afbeelding]
Energiebeheer, Calwidget, Buienalarm, en mapje met overige apps :)

[afbeelding]
Lockscreen :)

Damn dat ziet er echt supervet uit. Daar ga ik me het weekend eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Fagnano
retlaw schreef op donderdag 16 december 2010 @ 15:09:
[...]

Tip: ga naar een SE service point. Vaak kun je van te voren al bellen. Vraag naar de monteur en die kan je klacht dan al doornemen. Voordeel is dat hij dan al onderdelen kan bestellen en belt als deze binnen zijn, of gelijk al aan kan geven of het apparaat vervangen zal worden. Erg positieve ervaring met het SE service point in Leiden. Problemen met X1 (scheuren in de behuizing) en Satio (kras op de lens). Alles onder garantie gerepareerd! Scheelt weer twee weken een toestel kwijt zijn!
Maar eigenlijk is dat toch raar? Waarom laadt hij dan wel op met een usb kabel aan mijn computer en niet met de usb kabel in de auto of aan netsnoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even de 2.1 aosp rom er opgezet, in quadrant scoor ik daar 668 mee tegenover de 695 die ik met de standaard geroote rom haal waar ik alle bloatware verwijderd heb en de 2.2 jit compiler er heb opgezet. Van een snelheidswinst kun je dus niet spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik zou graag een fijne programma willen om je SIM kaart goed te kunnen bewerken.
Ik ben vandaag meer dan een uur bezig geweest op gmail en heb daar al mijn contacten bewerkt.
En nu wil ik mijn SIM "formateren" en hierop alles opnieuw gooien.
Ik heb al Contact2Sim geprobeerd maar deze werkt niet goed op de tel.
Dus wie weet voor mij een goed programma hiervoor?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201905

Anoniem: 368035 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 15:29:
even de 2.1 aosp rom er opgezet, in quadrant scoor ik daar 668 mee tegenover de 695 die ik met de standaard geroote rom haal waar ik alle bloatware verwijderd heb en de 2.2 jit compiler er heb opgezet. Van een snelheidswinst kun je dus niet spreken.
dat wilde ik vandaag dus ook gaan doen maar na het zien van een aantal quadrant resultaten er toch maar vanaf gezien. Haal ook stukken hoger met mijn eigen 'custom ROM' meestal rond de 700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er meer mensen die de marketupdate al binnen hebben en nu opeens niet meer kunnen downloaden? Zonet werd mijn market geupdate en daarna wou ik google maps even bijwerken, maar hij blijft haken bij 'starten met downloaden'. Ligt dit aan mij of zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Anoniem: 368035 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 18:15:
Zijn er meer mensen die de marketupdate al binnen hebben en nu opeens niet meer kunnen downloaden? Zonet werd mijn market geupdate en daarna wou ik google maps even bijwerken, maar hij blijft haken bij 'starten met downloaden'. Ligt dit aan mij of zijn er meer mensen met dit probleem?
Hier geen problemen met de nieuwe market. Misschien ligt dat aan het toestel, wat pas twee dagen oud is. Heb het toestel eerst geupdate nadat deze uit de doos kwam en daarna pas ingesteld. Gelijk even kijken wat er allemaal in de market staat en de tweede keer dat de market opstartte was deze vernieuwd!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

retlaw schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 20:17:
[...]

Hier geen problemen met de nieuwe market. Misschien ligt dat aan het toestel, wat pas twee dagen oud is. Heb het toestel eerst geupdate nadat deze uit de doos kwam en daarna pas ingesteld. Gelijk even kijken wat er allemaal in de market staat en de tweede keer dat de market opstartte was deze vernieuwd!
Bij mij werkt de nieuwe market opzich goed. Het downloaden / installeren lijkt echter wat langer te duren. Ik vind de vormgeving een stuk mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216639

Ik heb het volgende al geprobeerd te zoeken met de zoekfunctie, maar ik weet niet hoe ik het kort en bondig kan omschrijven, dus toch maar zo. Is de blauwe achtergrond van het scherm waar de apps op staan en scherm van de instellingen etc. ook in een andere kleur te veranderen?
Heb de xperia sinds gisteren, na lang wachten. Ben er helemaal blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360481

Mijn scherm zit onder de krassen maar gelukkig alleen in de screen protection wat er op zit...dat weet ik dus omdat ik het er nu af heb gehaald, heb net voor 5 euro een nieuwe besteld bij de KPN winkel, hoop dat hun protectiefolie net zo goed is als wat er standaard op zit.

Nu zit ik dus even een paar dagen zonder. Iemand enig idee hoe krasgevoelig het daadwerkelijke scherm is?
Kan ik de telefoon beter een paar dagen wegleggen of kan hij gewoon mee in de broekzak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283023

Hij kan best wel een paar dagen mee in je broekzak;)
Heb hem zelf ook constant in me broekzak zitten, heb weliswaar een hoesje, maar die zit er ook niet constant omheen... Kan geen kwaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Mijn market vindt geen R4 root .. iemand een idee? heb de volgende zoekwoorden gebruikt:
r4tool
R4 tool
r4 tool
tool
r4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-01 12:56
touchie75 schreef op zondag 19 december 2010 @ 00:11:
Mijn market vindt geen R4 root .. iemand een idee? heb de volgende zoekwoorden gebruikt:
r4tool
R4 tool
r4 tool
tool
r4
Hij staat er ook niet meer in :)
Moet je even kijken in het Rooten en Custom ROMs topic.

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271668

Mijn telefoon is de laatste tijd heel erg traag geworden en mijn touchscreen blijft vaak hangen als ik iets inklink en gelijk loslaat denkt mijn telefoon dat ik het ingedrukt blijf houden.. dus als ik op backspace in een smsje druk denkt mijn telefoon dat ik hem ingedrukt hou en wist tie de hele text en als ik een pictogram indruk op de homepage denkt tie dat ik hem wel verplaatsen...
Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Anoniem: 271668 schreef op zondag 19 december 2010 @ 09:38:
Mijn telefoon is de laatste tijd heel erg traag geworden en mijn touchscreen blijft vaak hangen als ik iets inklink en gelijk loslaat denkt mijn telefoon dat ik het ingedrukt blijf houden.. dus als ik op backspace in een smsje druk denkt mijn telefoon dat ik hem ingedrukt hou en wist tie de hele text en als ik een pictogram indruk op de homepage denkt tie dat ik hem wel verplaatsen...
Waar kan dit aan liggen?
Herkenbaar! Dat had ik ook, maar toen moest ik hem weer inleveren, had ik daar ook geen last meer van. Misschien dat een complete factory reset wel helpt, volgens mij wel. SE heeft in ieder geval niet meer moeilijk gedaan over het ingeleverde toestel.
Of anders meteen maar eens een custom ROM proberen? Zou ook zomaar aan de software kunnen liggen. Die Eternity build schijnt echt een goede te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Fagnano
Inderdaad!

Heb gisteren die Eternity rom erop gezet en wat een verbetering zeg! Mijn telefoon lijkt wel eens zo snel en alles ziet er ook beter uit (maar dat is persoonlijk natuurlijk).

Echt een aanrader t.o.v. de originele software. Het was ook niet moeilijk om het erop te krijgen, en ik ben echt geen expert.

Vraag me ook wel eens af of er uberhaubt mensen zijn die Timescape en Mediascape gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352012

Hoi medetweakers,

Mijn X10 bevalt echt super. Echt een lekker veelzijdig fijn toestelletje. Alleen na div. updates schommelt het accu verbruik wel heel erg. Vorige week is mijn X10 net retour gekomen van Dynafix voor een nieuwe speaker (deze was defect), en heb er door hun direct ook de nieuwste software op laten zetten. ALLÉÉN, -net als toen ik de telefoon net nieuw had met de eerste 1.6- mag ik weer blij zijn als ik de 24 uur haal! Dit terwijl ik hem niet verchrikkelijk veel gebruik (10 sms'jes per dag, 10 minuten bellen per dag, max. 4x per dag even de social media's nakijken en schermverlichting op de middelste stand). Oké, ik vind het een fijn toestel maar dit doet hem toch echt ten schande! Hebben jullie hier een oplossing voor?

Ook heb ik gisteren (voor het eerst :o) de bluetooth geprobeerd (althans poging gedaan..), ik probeerde de telefoon met de geïntregeerde telefoon van m'n auto te koppelen (Volvo S80 uit 2007, vorige Nokia's waren geen enkel probleem!) en een mp3'tje naar m'n zusje (Nokia C3-00) toesturen wou ook al niet! Ondervinden jullie hier ook hinder aan?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het schijnt zo te zijn (las ik op XDA), net als toen je hem net nieuw had, dat na de update je telefoon weer even een poosje hard aan het werk is op de achtergrond. Na verloop van tijd zul je merken dat de batterij het weer "gewoon" langer volhoud...(die van mij houdt het een dag of 1.5 a 2 vol en ik gebruik hem meer dan jij als ik het zo mag beoordelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352012

Hmm okee. En hoe ervaar je de bluetooth-gebeuren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Fagnano
Weet iemand hoe je Google Earth op je X10i kunt krijgen?

Ik vond hem al nooit in de markt en met mijn nieuwe rom nog steeds niet.

En ook de Youtube app krijg ik niet gevonden met de Ethernity rom.

Bedankt alvast!

Maar nogmaals wil je echt een snelle tel die ook langer met de accu doet, zet er dan echt een andere rom op! Het verschil bij mij was groter dan toen we van Android 1.6 naar 2.1 gingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:16
Anoniem: 360481 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 14:10:
Mijn scherm zit onder de krassen maar gelukkig alleen in de screen protection wat er op zit..

Nu zit ik dus even een paar dagen zonder. Iemand enig idee hoe krasgevoelig het daadwerkelijke scherm is?
Kan ik de telefoon beter een paar dagen wegleggen of kan hij gewoon mee in de broekzak?
Als je telefoon met screenprotector al onder de krassen zit, zou ik ten eerste wat zuiniger met je telefoon omgaan en hem dan ook niet in je broekzak houden, wellicht dat je dat wel eens met sleutels doet, of een aansteker?
Al denk ik dat eventuele krassen die je erop krijgt weer wegvallen door de lijm die op de nieuwe screenprotector zit, maar ik zou wat voorzichtiger zijn.
Edwin Fagnano schreef op zondag 19 december 2010 @ 14:40:

Maar nogmaals wil je echt een snelle tel die ook langer met de accu doet, zet er dan echt een andere rom op! Het verschil bij mij was groter dan toen we van Android 1.6 naar 2.1 gingen!
Het feit dat je hem nooit in de market zal vinden is omdat hij niet helemaal werkt op de X10 zonder multitouch, je kan namelijk alleen inzoomen door dubbel te 'klikken', maar uitzoemen is onmogelijk omdat je daar pinch voor zou moeten gebruiken.
Je kan hem installeren via een apk, maar je hebt er vrij weinig aan.

Ik heb mijn X10 nu 4 dagen aanstaan zonder op te laden met de nordic 2.1 rom en ben er zeer tevreden over, klein beetje geinternet via wifi en nog steeds zit ik op de 27%, absoluut niks te klagen dus. Laat je batterij wat langer inwerken en schakel nadat je gps hebt gebruikt de telefoon uit en aan.

Is er een manier om de nieuwe market wat sneller op je toestel te krijgen, ik heb hem nog niet en vind de oude market bagger kwa zoeken en navigeren.

[ Voor 36% gewijzigd door paazei op 19-12-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

paazei schreef op zondag 19 december 2010 @ 15:34:
[...]

Als je telefoon met screenprotector al onder de krassen zit, zou ik ten eerste wat zuiniger met je telefoon omgaan en hem dan ook niet in je broekzak houden, wellicht dat je dat wel eens met sleutels doet, of een aansteker?
Al denk ik dat eventuele krassen die je erop krijgt weer wegvallen door de lijm die op de nieuwe screenprotector zit, maar ik zou wat voorzichtiger zijn.
Nou heb ik hem al een tijdje en inderdaad is hij wel eens in aanraking gekomen met mijn sleutels als ik ze per ongeluk in dezelfde zak had zitten. Voor de rest ben ik er ENORM zuinig op hoor :) Onder de krassen valt mee, maar ik heb er 2 wat diepere inzitten dat gewoon irritant is, want die zijn ook zichtbaar als het scherm aan staat. Ik ben benieuwd of de screenprotector van de KPN net zo solide en onzichtbaar is als degene die er standaard op zit overigens. Bedankt voor je reactie trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Is er een manier om de nieuwe market wat sneller op je toestel te krijgen, ik heb hem nog niet en vind de oude market bagger kwa zoeken en navigeren.
Heb je je gsm al een keer opnieuw opgestart?
Want als ik mijn cache wist en de update (ik had hem namelijk al).
Dan krijg ik gewoon weer de nieuwe market.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-01 03:24
Anoniem: 361074 schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:45:
[...]

Ik laat 'm meestal aan staan, dus zal is kijken of uitzetten helpt.
Dank voor het meedenken!
Ik heb een beetje hetzelfde probleem als jij.
Bij mij gaat het opladen tergend langzaam, volgens mij zo'n 3,5 uur voordat ie volledig is opgeladen als ik alles uit heb staan (gps, 3g, wifi etc) en hij gaat vervolgens heel snel weer leeg.

Weet jij al een oplossing? Dit gaat al dagen zo en connector en kabel zijn goed. SE bellen of naar de telefoonzaak dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nickpma schreef op zondag 19 december 2010 @ 16:13:
[...]

Ik heb een beetje hetzelfde probleem als jij.
Bij mij gaat het opladen tergend langzaam, volgens mij zo'n 3,5 uur voordat ie volledig is opgeladen als ik alles uit heb staan (gps, 3g, wifi etc) en hij gaat vervolgens heel snel weer leeg.

Weet jij al een oplossing? Dit gaat al dagen zo en connector en kabel zijn goed. SE bellen of naar de telefoonzaak dan maar?
Ik heb gemaild met de Vodafone winkel in Zwolle. Daar kon ik langskomen en zouden ze er een iets andere ROM versie opzetten en waarschijnlijk zou het probleem dan over zijn.

Maar....op wonderbaarlijke manier laadde mijn telefoon zich enkele dagen geleden ineens wel (bijna) volledig op (laatste keer tot 99%). Ook lijkt de batterij langzaam aan weer wat langer mee te gaan.
Dus ben nog ff aan het afwachten, maar verwacht eigenlijk dat ik dus van het probleem af ben.
Hoelang geleden heb jij geupdate?? Mijn problemen kwamen voor in de eerste week na het updaten via pc companion.
Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben met m'n telefoonboek bezig volgens deze methode:

Dit is denk ik ff de kortste klap:
Controleren of al je contacten gesynchroniseerd zijn met en/of staan in gmail.
Binnen Gmail al je contacten bewerken / goed zetten.
Binnen Gmail een export maken van al je contacten.
Op je X10 je telefoonboek helemaal leeg gooien.
Wacht op Sync met Gmail & dan is je Gmail contacten lijst leeg.
Importeer je eerder gemaakt export.
Sync dan je X10 weer.
Dan zou alles goed moeten staan.

Nu heb ik een paar vraagjes voordat ik overga tot het leeghalen van mn telefoonboek:
** Kan je in G-mail ook een mailgroep met een flink aantal mailadressen aanmaken?? Ik ben lid van 2 mailgroepen die apart in mijn telefoonboek staan. Zit te twijfelen of ik deze beter zo kan laten staan of ook alles in Gmail moet invoeren (zijn nog al wat adressen)
** Bij stap 4 (telefoonboek leeggooien) wordt daar écht alles bedoelt. Dus telefooncontacten, Gmail contacten e.d Voelt een beetje link om alles in een keer weg te gooien..
** Bij stap 5 (sync met Gmail) worden dan alle contacten van mn Gmail gewist? (Die heb ik dan wel in de export staan uiteraard..)
** Bij stap 6 (export importeren), staat dan alles weer zoals voor het weghalen??
** Ik heb nu bij bijna elk contact een foto. Maar niet bij de Gmail contacten. Dus ik denk dat ik die allemaal weer opnieuw moet toevoegen?? Kan ik dat dan beter via Gmail doen voordat ik een export aanmaak of beter later op de telefoon.

Misschien wat onnodige vragen. Maar dat maar even liever dan dat ik straks met een leeg telefoonboek zit, na uren werk om alles in te voeren
Veel dank alvast voor degene die me verder helpt!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Anoniem: 361074 schreef op zondag 19 december 2010 @ 17:23:
Nu heb ik een paar vraagjes voordat ik overga tot het leeghalen van mn telefoonboek:
** Kan je in G-mail ook een mailgroep met een flink aantal mailadressen aanmaken?? Ik ben lid van 2 mailgroepen die apart in mijn telefoonboek staan. Zit te twijfelen of ik deze beter zo kan laten staan of ook alles in Gmail moet invoeren (zijn nog al wat adressen)
** Bij stap 4 (telefoonboek leeggooien) wordt daar écht alles bedoelt. Dus telefooncontacten, Gmail contacten e.d Voelt een beetje link om alles in een keer weg te gooien..
** Bij stap 5 (sync met Gmail) worden dan alle contacten van mn Gmail gewist? (Die heb ik dan wel in de export staan uiteraard..)
** Bij stap 6 (export importeren), staat dan alles weer zoals voor het weghalen??
** Ik heb nu bij bijna elk contact een foto. Maar niet bij de Gmail contacten. Dus ik denk dat ik die allemaal weer opnieuw moet toevoegen?? Kan ik dat dan beter via Gmail doen voordat ik een export aanmaak of beter later op de telefoon.
* Ik snap even niet wat je hier bedoeld, maar je kunt in Gmail meerdere groepen aanmaken en op je X10 aangeven welke groepen gesynchroniseerd moeten worden.
* Yup, alles moet weg. Maar als het goed is, heb je alle contacten al in je Gmail contacts staan en heb je daar een back-up / export van gemaakt. Dit om te zorgen dat je geen dubbele contacten op je X10 krijgt.
* Yup, de groepen die de X10 mag synchroniseren met Gmail worden helemaal geleegd. Vandaar dat je eerst een back-up / export moet maken.
* Als je een export gemaakt hebt, en deze weer terug zet staat alles weer op z'n plek. --> More actions, Export, All contacts, Google CSV. Bij mij gaat dit altijd goed.
* Geen idee of je binnen Gmail foto's aan contacten kunt toevoegen en of het mogelijk is om deze te syncen.

Om de groepen aan te geven welke de X10 wel of niet mag synchroniseren:
Op je X10, ga naar telefoonboek, klik op dat '3personen' icoontje links boven, klap 'Google' uit zodat je alle groepen ziet, druk op de groep die NIET gesynchroniseerd mag/moet worden tot er een pop-up volgt; Sync.groep verwijderen.

Het is wel ff werk om al je contacten over te zetten naar Gmail, maar uiteindelijk heb je er wel voordeel van dat alles gesynchroniseerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fean
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-03 19:41
Iemand ook ervaringen waarbij hij zegt dat ie de geheugenkaart niet kan vinden??

Probeer HD te filmen maar.. geen geheugenkaart?? D'r zit er toch echt 1 in!

"Geheugenkaart niet beschikbaar"

[ Voor 10% gewijzigd door Fean op 19-12-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Stinger

Bedankt! Het is gelukt!

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 361074 op 19-12-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
even een vraag out of the blue, omdat ik het dmv zoeken in dit Sony Ericsson Xperia X10 topic en voorgangers niet kan vinden; hoe zit het met spraakherkenning / voice search voor dit toestel???

Ik heb zelf een HTC magic (ik zag al snel in dat android het zou worden!) maar kan pas sinds kort pas echt vooruit met het toestel omdat dit oude beestje toch nog een update naar Froyo (2.2.1) gekregen heeft.

Sinds deze update heb ik de mogelijkheid gekregen om spraakherkenning te gebruiken in het google zoekbalk widget, in het android toetsenbord (links naast de spatiebalk) en in de navigatie/google maps.

Vooral dit laatste vind ik meesterlijk, omdat ik nu tijdens het rijden een bestemming kan inspreken ipv moeten stoppen om hem in te typen (het scherm is een stuk kleiner dan van de X10!, dus kan het rijdend echt niet veilig doen) Even de radio muten, duidelijk spreken, en presto. ongeveer 8 van de 10 keer meteen goed.

Mijn zus en haar man hebben beide een X10 via T-mobile, welke via de PC geupdate moest worden (volgens de melding bij firmware update iig). Deze update betreft versie 2.1

Vreemd genoeg zie ik bij hun toestellen géén voice search / spraakherkenning, terwijl de hardware dit makkelijk aan zou moeten kunnen. weet iemand van hier hoe dit zit??

Ze willen de toestellen niet rooten, overigens.

Thanks, Wouter

Petrolhead en draadjesnerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
Anoniem: 361074 schreef op zondag 19 december 2010 @ 17:09:
[...]

Ik heb gemaild met de Vodafone winkel in Zwolle. Daar kon ik langskomen en zouden ze er een iets andere ROM versie opzetten en waarschijnlijk zou het probleem dan over zijn.

Maar....op wonderbaarlijke manier laadde mijn telefoon zich enkele dagen geleden ineens wel (bijna) volledig op (laatste keer tot 99%). Ook lijkt de batterij langzaam aan weer wat langer mee te gaan.
Dus ben nog ff aan het afwachten, maar verwacht eigenlijk dat ik dus van het probleem af ben.
Hoelang geleden heb jij geupdate?? Mijn problemen kwamen voor in de eerste week na het updaten via pc companion.
Succes!!
Ik heb de telefoon net gekocht van iemand die toch een Blackberry wilde. Telefoon is een maandje oud en er zat net Android 2.1 op. Maar misschien ook eerst nog even geduld hebben...nog 11 maanden garantie dus even kijken hoe het loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Anoniem: 360127 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 17:56:
[...]
Ik hoop dat die auteur zich vergist heeft. :)
En dat heeft ie..
http://www.google.com/sup.../answer.py?answer=1079043
Google Maps 5.0 met 3D maps en offline caching is dus gewoon beschikbaar voor de X10.
Alleen geen "rotating gesture" omdat daar Android 2.2 voor nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Niet online
(overleden)
Fean schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:03:
Iemand ook ervaringen waarbij hij zegt dat ie de geheugenkaart niet kan vinden??

Probeer HD te filmen maar.. geen geheugenkaart?? D'r zit er toch echt 1 in!

"Geheugenkaart niet beschikbaar"
Om HD te kunnen filmen kan het zijn dat je een sdhc kaartje met minimaal snelheidsklasse 4 nodig hebt.
als het kaartje meegeleverd geweest is met de telefoon zou het naar mijn idee gewoon moeten werken, maar je weet het nooit. Probeer het ook eens te formatteren dmv de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
antiekeradio schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:20:
even een vraag out of the blue, omdat ik het dmv zoeken in dit Sony Ericsson Xperia X10 topic en voorgangers niet kan vinden; hoe zit het met spraakherkenning / voice search voor dit toestel???

Ik heb zelf een HTC magic (ik zag al snel in dat android het zou worden!) maar kan pas sinds kort pas echt vooruit met het toestel omdat dit oude beestje toch nog een update naar Froyo (2.2.1) gekregen heeft.

Sinds deze update heb ik de mogelijkheid gekregen om spraakherkenning te gebruiken in het google zoekbalk widget, in het android toetsenbord (links naast de spatiebalk) en in de navigatie/google maps.

Vooral dit laatste vind ik meesterlijk, omdat ik nu tijdens het rijden een bestemming kan inspreken ipv moeten stoppen om hem in te typen (het scherm is een stuk kleiner dan van de X10!, dus kan het rijdend echt niet veilig doen) Even de radio muten, duidelijk spreken, en presto. ongeveer 8 van de 10 keer meteen goed.

Mijn zus en haar man hebben beide een X10 via T-mobile, welke via de PC geupdate moest worden (volgens de melding bij firmware update iig). Deze update betreft versie 2.1

Vreemd genoeg zie ik bij hun toestellen géén voice search / spraakherkenning, terwijl de hardware dit makkelijk aan zou moeten kunnen. weet iemand van hier hoe dit zit??

Ze willen de toestellen niet rooten, overigens.

Thanks, Wouter
Dit werkt wel hoor, maar je moet de spraakherkenning even uit de market halen. Dan werkt het perfect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Stinger_ schreef op zondag 19 december 2010 @ 23:31:
[...]

En dat heeft ie..
http://www.google.com/sup.../answer.py?answer=1079043
Google Maps 5.0 met 3D maps en offline caching is dus gewoon beschikbaar voor de X10.
Alleen geen "rotating gesture" omdat daar Android 2.2 voor nodig is.
3D maps had je volgens mij multitouch voor nodig, maar ik kan me ook vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368035 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 18:15:
iemand??? voor de market update kon ik nog gewoon downloaden, ( ik had net mn rom even op nieuw geinstalleerd, ja de standaard sony ericsson rom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Niet online
(overleden)
Knul schreef op maandag 20 december 2010 @ 00:34:
[...]
Dit werkt wel hoor, maar je moet de spraakherkenning even uit de market halen. Dan werkt het perfect ;)
Okeee, wist niet dat dit ook iets was wat je via de market kunt/moet binnenhalen. Bij mn magic stond het er ineens op na de update dus ik had dat ook verwacht bij de X10.

anyways, daar kunnen we wat mee! thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Anoniem: 368035 schreef op maandag 20 december 2010 @ 09:26:
[...]

iemand??? voor de market update kon ik nog gewoon downloaden, ( ik had net mn rom even op nieuw geinstalleerd, ja de standaard sony ericsson rom)
Cache wissen, update verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
streamnl schreef op zondag 19 december 2010 @ 16:04:
[...]

Heb je je gsm al een keer opnieuw opgestart?
Want als ik mijn cache wist en de update (ik had hem namelijk al).
Dan krijg ik gewoon weer de nieuwe market.
Tip van de dag, clear je cache en je krijgt de nieuwe market, bedankt.
Rebooten werkt niet.

[ Voor 3% gewijzigd door paazei op 20-12-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybot12999
Bij het installeren van de Backup & Restore applicatie van Sony krijg ik de foutmelding : "Toepassing niet geïnstalleerd" , waarna ik vervolgens alleen op Gereed kan klikken waarna deze afsluit. Erg vervelend..

Weet iemand misschien waardoor dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb de cache al geleegd, updates al verwijderd, al opnieuw opgestart en niets werkt. Als ik na het verwijderen vd updates in de 'oude market' iets probeer te downloaden blijft ie ook haken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nickpma schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:31:
[...]

Ik heb de telefoon net gekocht van iemand die toch een Blackberry wilde. Telefoon is een maandje oud en er zat net Android 2.1 op. Maar misschien ook eerst nog even geduld hebben...nog 11 maanden garantie dus even kijken hoe het loopt.
Als het toestel pas een maand oud is heb je nog 23 maanden garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
Anoniem: 189600 schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:42:
[...]

Als het toestel pas een maand oud is heb je nog 23 maanden garantie.
Bedankt, wist ik niet eens dat er 2 jaar op zit.
Maar hoe lang duurt het bij jullie voordat ie bijvoorbeeld 5% meer geladen heeft? Is wat makkelijker in te schatten dan hoe lang het duurt voordat ie vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Fagnano
nickpma schreef op maandag 20 december 2010 @ 18:04:
[...]

Bedankt, wist ik niet eens dat er 2 jaar op zit.
Maar hoe lang duurt het bij jullie voordat ie bijvoorbeeld 5% meer geladen heeft? Is wat makkelijker in te schatten dan hoe lang het duurt voordat ie vol zit.
Hoe doe je hem opladen? Via USB duurt bij mij eens zo lang als via de netadapter (toen deze het nog deed bij mij....).

Trouwens goede tip voor alle mensen met accuproblemen is om eens op Ebay te kijken. Ik heb net 2 accu's met een apparte acculader besteld voor nog geen 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Fagnano
Edwin Fagnano schreef op zondag 19 december 2010 @ 14:40:

En ook de Youtube app krijg ik niet gevonden met de Ethernity rom.

Bedankt alvast!

Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
Edwin Fagnano schreef op maandag 20 december 2010 @ 18:13:
[...]

Hoe doe je hem opladen? Via USB duurt bij mij eens zo lang als via de netadapter (toen deze het nog deed bij mij....).

Trouwens goede tip voor alle mensen met accuproblemen is om eens op Ebay te kijken. Ik heb net 2 accu's met een apparte acculader besteld voor nog geen 10 euro.
Net even gekeken. In 30 minuten tijd 7% opgeladen, hoe staat het bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Dat van de apps weet ik, stuur mij maar even een mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Je moet gewoon een YouTube apk downloaden, dan werkt het geloof ik... zal het zo eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Knul schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:13:
[...]

Je moet gewoon een YouTube apk downloaden, dan werkt het geloof ik... zal het zo eens proberen.
Nee, die moet je in /system/app zetten, bij het installeren krijg je een 'parseer fout'
Ik heb al de goede .apk's en meer, je kan me even een mailtje sturen, dan krijg je ze allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Fagnano
thijsje66 schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:07:
[...]

Dat van de apps weet ik, stuur mij maar even een mailtje.
Je hebt (G)mail!

Grazie 1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Ook:
  • Flash voor 2.1
  • Gmail
  • Cardock
  • Mediascape
  • TrackID
  • Spareparts
  • De nieuwe Youtube!
  • De nieuwe Market!
En meer, maar die heb ik niet bij de hand.

[ Voor 6% gewijzigd door thijsje66 op 20-12-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Heb al sinds de Nordic release de 2.1 update er op staan en ik lees van mensen die vrij positief zijn over de levensduur van de batterij na deze update.

Nu is dit bij mij niet het geval, in het gunstigste geval haal ik het einde van de dag, maar meestal niet.
Het maakt niet veel uit of ik veel game/internet/wattsapp/sms/bel of eigenlijk helemaal niet, rond 10 uur in de avond is mijn batterij meestal rond de 8-5%
Telefoon ligt dan van +/- 0:00 tot 7:30 aan de oplader..
Op 1.6 haalde ik bij veel gebruik nog zo'n 25% aan het einde van de dag, en als ik hem bijna niet gebruikte zat dit nog rond de 70%

Heb al geprobeerd als de telefoon volledig is opgeladen de batterij er uit te halen en opnieuw in de lader te stoppen maar dit maakte geen verschil.
Hij is ook erg snel opgeladen vind ik zelf, meestal is 40-50 minuten genoeg voor 100% lading.
Juiceplotter geeft ook netjes in grafiek weer dat hij naar 100% oplaad, dan zakt naar 95% en weer oplaad naar 100% en zo verder tot hij van de lader gehaald word.

CPU Usage geeft geen bijzondere dingen weer:

Android-systeem/Checkin Service 11%
CPU Usage 10% (dit is neem ik aan alleen als ik in CPU Usage kijk)
top 3%
LancherPro 1%

Vaak is de telefoon ook super traag als deze uit standby komt. Alsof er iets heel hard aan het werk is, maar kan het niet terugvinden.

Alle verbindingsinstellingen staan hetzelfde als toen ik 1.6 er nog op had staan dus hier zou het niet aan mogen liggen.

Is mijn batterij sinds de 2.1 update ineens naar de malle grootje of zit het hem stiekem ergens anders in?

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-05 23:06
weet hier iemand hoe je die blauwe bovenbalk terug kan krijgen?
sinds gister was deze oppeens verdwenen en mis hm wel....

heb al geprobeerd om op het beeld naar boven/beneden te zwiepen. bij 1.6 kwam die toen wel te voorschijn of verdween... alleen nu gebeurd dat helaas niet meer.

oja mensen die last hebben van een trage x10 waar het swiepen en typen en weet ik veel wat traag loopt verwijder facereconiging en de timescape hyvesapp (dus niet de stand alone app) die 2 gebruiken namelijk heel veel CPU kwam ik achter en sinds ik ze verwijderd heb gaat alles veel en veeel vlotter als eerst.
je moet wel rooten om die facerec... weg te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
answer_man schreef op maandag 20 december 2010 @ 22:26:
Heb al sinds de Nordic release de 2.1 update er op staan en ik lees van mensen die vrij positief zijn over de levensduur van de batterij na deze update.
Heb je al een repair geprobeerd?
Dat zou ik wel een keertje proberen, en dan geen apps installeren, als het probleem dan niet verhoplen is, even langs een SE service center oid.
thvers schreef op maandag 20 december 2010 @ 22:28:
sinds gister was deze oppeens verdwenen en mis hm wel....

heb al geprobeerd om op het beeld naar boven/beneden te zwiepen. bij 1.6 kwam die toen wel te voorschijn of verdween... alleen nu gebeurd dat helaas niet meer.
Is hij helemaal weg? je klokje, je icoontjes en alles? Gebruik je een andere home-app dan de standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drav91
  • Laatst online: 21:39
thvers schreef op maandag 20 december 2010 @ 22:28:
sinds gister was deze oppeens verdwenen en mis hm wel...
Bij mij was deze balk pas ook ineens verdwenen (bij standaard homescreen). Maar na een reboot was deze gelukkig weer terug gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Is mijn batterij sinds de 2.1 update ineens naar de malle grootje of zit het hem stiekem ergens anders in?
Al eerder gezegd, de eerste dagen na de update gaat het heel erg hard, daarna zwakt het vanzelf af. Dat had ik ook met mijn Xperia X10 Mini Pro met de 2.1 update, die ging eerst in 4 uur (of minder!) leeg, alhoewel dat wel met erg intensief gebruik was, maar dat hield daarna vanzelf op. De batterijduur bleef dramatisch, maar wel iets minder dan eerst in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Fagnano
thijsje66 schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:12:
[...]

Ook:
  • Flash voor 2.1
  • Gmail
  • Cardock
  • Mediascape
  • TrackID
  • Spareparts
  • De nieuwe Youtube!
  • De nieuwe Market!
En meer, maar die heb ik niet bij de hand.
Bedankt! Vooral Google Earth is leuk. Ik snap al waarom we hem niet vinden in de markt, als je geen multi-touch hebt kun je niet uitzoomen volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:18
asuurs schreef op donderdag 16 december 2010 @ 15:10:
ik had nu de 2.1 backup 2 problemen, ten eerste startte mijn x10 1 a 2 keer per dag spontaan opnieuw op. ook was hij zeer traag. Een repair gedaan met seus en heb weer een vlotte goede foon.....voor een tijdje dan....want gisteren had ik weer 2x een spontane reboot....iemand een idee waar dit aan kan liggen? ik gebruik geen taskkiller oid.
Ik heb dit probleem ook. Sinds 2.1 reboots op willekeurige momenten, tijdens gebruik, maar ook wanneer hij gewoon op tafel ligt. Ik heb m'n telefoon voor reparatie naar Hi gestuurd en teruggekregen met 'Battery Test Failed'. Dus een nieuwe batterij erin gepropt. Resultaat: binnen een dag weer hetzelfde probleem en het wordt steeds erger. Nu reboot hij minimaal 2x achter elkaar en steeds vaker, dus heb ik hem direct maar weer terug naar reparatie gestuurd. Daar is hij nu naar onderweg. Ik laat het wel weten, zodra ik meer heb gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Klopt, maar misschien valt daar de one-finger-zoom in te implementeren. Zou wel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razorrobot
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-05 19:14
Hebben jullie Flash for 2.1 werkend gekregen? Ik namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
razorrobot schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:33:
Hebben jullie Flash for 2.1 werkend gekregen? Ik namelijk niet.
Ik heb geen X10 meer, maar ik denk dat ik er dit jaar/volgend jaar één ga kopen, dan kan ik ook een lijstje samenstellen met alle werkende apps. Deze hele discussie moet trouwens in Rooten en Custom ROMs, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Fagnano
KoekjevanLU schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:29:
[...]

Ik heb dit probleem ook. Sinds 2.1 reboots op willekeurige momenten, tijdens gebruik, maar ook wanneer hij gewoon op tafel ligt. Ik heb m'n telefoon voor reparatie naar Hi gestuurd en teruggekregen met 'Battery Test Failed'. Dus een nieuwe batterij erin gepropt. Resultaat: binnen een dag weer hetzelfde probleem en het wordt steeds erger. Nu reboot hij minimaal 2x achter elkaar en steeds vaker, dus heb ik hem direct maar weer terug naar reparatie gestuurd. Daar is hij nu naar onderweg. Ik laat het wel weten, zodra ik meer heb gehoord.
Kan aan Memory kaart liggen, ik had het pas ook, toen memory kaart eruit en geen problemen. Het is natuurlijk geenoptie om zonder memory kaart je tel te gebruiken maar ik denk wel dat daar het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-05 17:02

Marientjuh

Fullstack developer

Ga eens je update intervallen na al je services die updates ophalen van inet. Twitter, hyves, mediascape, etc etc. Deze programmas kan je meestal achterhalen via een progje die alle startup programma's laat zien. Verwijder deze, of zet de intervallen op minimaal een uur.

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:18
Edwin Fagnano schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:36:
[...]

Kan aan Memory kaart liggen, ik had het pas ook, toen memory kaart eruit en geen problemen. Het is natuurlijk geenoptie om zonder memory kaart je tel te gebruiken maar ik denk wel dat daar het probleem zit.
Dat is het helaas ook niet. Ik had namelijk ook al een nieuwe memory card besteld. Met zowel de oude als de nieuwe treedt het probleem op.

Overigens komt het probleem meer voor:
X10 android 2.1 causes phone to crash and restart

[ Voor 14% gewijzigd door KoekjevanLU op 21-12-2010 12:53 . Reden: XDA link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asuurs
  • Laatst online: 04-04-2014
KoekjevanLU schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:29:
[...]

ok, koekje, bedankt voor je reactie, ik wacht je antwoord af (wil hem liever niet opsturen dus hoor graag terug wat bij jou de oplossing was!)
groetjes Agnes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-06 20:52
Ik heb sinds een paar dagen het probleem dat mijn x10 tergend traag is ...
Met sms blijven de toetsen ook hangen ...Heel vervelend..
Wie weet hoe dit op te lossen is ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

picardo schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:20:
Ik heb sinds een paar dagen het probleem dat mijn x10 tergend traag is ...
Met sms blijven de toetsen ook hangen ...Heel vervelend..
Wie weet hoe dit op te lossen is ... ?
De software even herstellen met SEUS, dan is alles meestal weer opgelost. Het verwijderen van allemaal standaard geïnstalleerde rommel die je toch niet gebruikt kan je telefoon ook een stuk sneller maken.
Gewoon even rooten met z4 root en daarna titanium backup installeren om vervolgens alle bloatware (zo mag je het wel noemen) te verwijderen zoals allerlei buitenlandse toetsenborden, moxier mail, playnow, trackid, quadrapop etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Marientjuh schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:43:
[...]

Ga eens je update intervallen na al je services die updates ophalen van inet. Twitter, hyves, mediascape, etc etc. Deze programmas kan je meestal achterhalen via een progje die alle startup programma's laat zien. Verwijder deze, of zet de intervallen op minimaal een uur.
Heb Hyves APK, twitter en e-mail alle drie ingesteld op om het uur updaten.
Beautiful Widgets update als ik de telefoon uit standby haal
Meer kan ik me zo niet bedenken wat er zou updaten.

Vandaag ook even gekeken naar het verloop van de batterij, deze daalt vrij continu, of dit nu met of zonder internetten/gamen gepaard gaat, het blijft een vrij lineare grafiek (juiceplotter)

Heb nog een andere batterij liggen (de oude uit de X1 van men vriendin)
Binnenkort deze maar eens proberen, kijken of er verschil is :)

Volledige recovery heb ik (nog) niet zo'n zin in

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
En alweer deel 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
En dus een slotje op deze :)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ervaringen/vragen over custom roms en rooten horen hier NIET thuis, die kunnen in het daarvoor bestemde topic.