Hangt er vanaf. Vaak genoeg kan je namelijk de target waarop ge-precast wordt later weer van de mage aftaunten. Als een mage een leuke crit heeft doet dat best wel wat aggro, en als dat gebeurt op een hele andere mob dan waar de tank als eerste op focust, gaat dan nog best wel eens fout.
Het snelste in dungeons gaat nog altijd gewoon als je samenwerkt, met z'n vijven. En ja, dat hangt er ook vanaf of de tank een beetje doorstapt, maar tegelijkertijd is een lock die tankt écht niet sneller dan een 'echte' tank die dat doet met dezelfde lock op dps. Met een beetje groep, leuke tank, leuke healer en DPS die niet de neiging heeft om constant threat van de tank af te plukken (of te ninja pullen) ben je nog altijd het vlotste klaar. Helaas vinden veel mensen zich al snel te goed, of hebben ze te weinig geduld, waardoor er aan alle kanten gepulled moet worden, de tank er ook de balen van heeft en héél wat anders gaat doen dan de pullende DPS en de healer dus 4 kanten tegelijk op moet rennen.
Maar goed, mijn standpunt moge duidelijk zijn.Voor mijn part stunnen dungeon mobs 'tanks' die niet (nu door talents) defcapped zijn voor 10 sec per keer (stunning blow!

). Op die manier gaat DPS of healer niet direct kapot als ze geraakt worden en is er voor de tank tijd om ze weer op te pikken. Natuurlijk moet de stun niet op de eerste klap vallen (dat zou wel érg snel desastreus kunnen worden als de healer een klapje krijgt), maar verder.. Klinkt me goed in de oren

. Pets kunnen geen aggro houden want zijn gestunned, pakken pethouders op die ook gestunned worden en uiteindelijk de vloer kussen. Als het dan ook zo gedaan wordt dat je het niet kan outgearen, maar wél kan outlevellen (da's wel zo handig als je een oude dungeon wil solo-en) ben ik weer helemaal tevreden hoor.
En ja, dan heb je natuurlijk altijd nog slechte tanks. Maar slechte tanks kun je óók uit het team zetten. En mijn idee erbij is, dat een slechte tank niet lang tank blijft als hij telkens geen enkele dungeon doorkomt.