Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-06 09:55

Blerf

VroomVroom

FeaR1986 schreef op zondag 07 november 2010 @ 00:14:
[...]

Dat is wat iemand met een Galaxy S ook al tegen me zei. Maar met Swype ben ik lang zo snel niet als met gewoon typen. Zeker doordat de Desire HD een goede woordenschat heeft en de meeste woorden al voor de helft van het woord goed voorspelt. En ik mis de vier cursortoetsen ook wel erg op het Swype-toetsenbord.
Ik kon er wel aan wennen opzich. Maar probeer met een dHD maar eens met 1hand te swypen op dat enorme scherm.... Moest echt moeite doen bepaalde letters te kunnen raken in de hoeken. ( voor mij de linker hoek aangezien ik met rechts swype )

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Bullet NL schreef op zondag 07 november 2010 @ 08:24:
[...]

Tja, het staat ook op de de frontpage van Tweakers, de vraag is alleen alsof het hier thuis hoort, disucussie's m.b.t. abonnementen horen hier immers niet....
Was alleen een antwoord op een vraag. Geen discussie, dat is wat anders volgens het woordenboek.

Misschien dat dit dan wel mag?

http://bestboyz.de/kamerabilder-vom-htc-desire-hd/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Is het jullie al opgevallen dat de Amazon MP3 app ineens verdwenen is van het toestel? ;)

Heb de DHD vanaf de eerste dag en er stond Amazon MP3 + Soundhound op voorgeinstalleerd.
Inmiddels hebben we 2 OTA updates gehad, blijkbaar is daarbij ook het Amazon programma verwijderd van je telefoon.
Heb zelf wel al eens geprobeerd dit te verwijderen maar dat was niet mogelijk.. net als dat je youtube en soundhound niet kan verwijderen.

Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colors
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-05 10:41
garagaholic schreef op zondag 07 november 2010 @ 03:13:
[...]

Nu dacht ik eigenlijk dat ik geen last had van lag... ja, heel soms dat de dus niet zo snel reageerde als ik graag zou willen.. maar ik dacht : laten we 't maar eens proberen ... en.. wow! Wat een verschil! De berichteninterface is nu bijv. Zoveel sneller, apparaat starten rapper (camera is vrijwel instant) e.d.

Waar ik dacht al een snel toestel te hebben (i blame die ouwe x1 met wm6 :D ), blijkt het nu allemaal sneller te kunnen! Ik hoop dat dit op e langere termijn ook zo blijft, want t bevalt me zo errug goed!
Brengt dit eigenlijk geen extra beveiligingsrisicos met zich mee?
beveiligingsrisicos:, Dat zou ik echt niet weten.
Ik heb zelf de DHD namelijk nog niet (hij is echt overval uitverkocht)
Het gaat erom dat het probleem met /INIT/lag voorbij is en op XDA staat dat het helpt en bij jou ook, beter tog ?
mischien komt HTC wel met een fix binnenkort

[ Voor 8% gewijzigd door Colors op 07-11-2010 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09-2023

323

Ik heb een vraag hoe krijg je de telefoon op htcsense.com werkend
Hoe moet je inloggen via de telefoon of p.c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huijaa
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05-2024
HTC Desire HD eindelijk als model-mobiel te zien en aan te raken bij Vodafone, ik vroeg de medewerker of ik echte mobiel mag bekijken, helaas nog niet. Dat toestel is niet TÉ groot, omdat het makkelijk met een hand kan vasthouden. Het is wel wat groter scherm. Zolang ik abbo heb van T-Mobile, moet ik nog wachten tot het voorraad is bij T-Mobile Shop Zoetermeer, weet nog niet wanneer. Ik zal nog vandaag (koopzondag) even proberen.

p.s. graag geen reactie hierover, maar doe het wel bij HTC Desire HD levertijden- en abonnemententopic

[ Voor 16% gewijzigd door huijaa op 07-11-2010 11:16 . Reden: Volgende week woensdag zal dit toestel daar klaarliggen. ]

since 21aug'04: Asus K8VSE Deluxe, AMD Athlon 64 3400+, Twimos 1 GB PC3200, Maxtor U133/7200 160GB+120GB, Asus V9999GE and SunBeam Aryclic Case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382025

Anoniem: 382025 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:23:
Ik vrees dat ik een probleempje heb met mn DHD. Ik ben de nieuwe update gaan installeren maar nu heb ik al ongeveer een half uur het icoon van de telefoon in beeld met een rood driehoek met uitroepteken erin. Hebben jullie enig idee wat dit betekend en wat ik er aan kan doen? Heb al gezocht op google maar kom hiermee niet tot een oplossing.
Niemand hier met hetzelfde probleem? Of een oplossing? Krijg nog steeds hetzelfde probleem met het updaten. Aan de lader hangen etc helpt niet, mn batterij is ook voldoende opgeladen voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:35
Waarvoor dient die USB debugging eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172277

Ptoeneigh schreef op zondag 07 november 2010 @ 10:55:
Is het jullie al opgevallen dat de Amazon MP3 app ineens verdwenen is van het toestel? ;)

Hebben jullie dit ook?
Nee hoor. Na 2 updates, staat hij er gewoon nog op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-06 10:23
Fire69 schreef op zondag 07 november 2010 @ 11:37:
Waarvoor dient die USB debugging eigenlijk?
Dat is volgens mij om gebruik te kunnen maken van 'ADB'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3rtj3666
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-06 15:22
stijnos1991 schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:39:
[...]

Dat is volgens mij om gebruik te kunnen maken van 'ADB'.
Ok. Daar hebben we iets aan? AD blocker? Asian data bank??? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49530

Colors schreef op zondag 07 november 2010 @ 00:11:
ZIe link, oplossing voor het lag/traag probleem (Hoor graag of het gewerkt heeft, Lezen vanaf BLZ 17)

http://forum.xda-develope...read.php?t=826507&page=17
De oplossing staat nu in post 1:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=826507
[...]
A fix has been found to stop the /Init process lagging the phone.
On your phone go to..
Menu/settings/applications/development/now turn on Usb debugging..
This seems to keep the / init process at 0% CPU usage, it also works when the /INIT problem starts, turning USB debugging on will make the /INIT process drop back to 0%, very nice to see.
Misschien iets voor de startpost ? Waarschijnlijk kost dit ook minder energie waardoor een acculading langer mee gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 49530 op 07-11-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-04 01:21
vinnieminnie schreef op zondag 07 november 2010 @ 01:44:
Swype werkt goed voor normale teksten. Ik moet helaas vaak dingen zoals wachtwoorden of e-mailadressen intypen de laatste tijd en daar is het duidelijk niet voor gemaakt.

Weet iemand trouwens of een gesprek van bijvoorbeeld 5 seconden wordt afgerond naar boven op een hele minuut, waardoor een gesprek van 5 seconden dus opeens 1 minuut beltegoed kost? Of gaat dit pas in na de eerste minuut? Ik zit bij de provider Vodafone.
Vrijwel iedere provider rondt de eerste minuut af. Inmiddels ook de meeste die na één minuut OOK afronden.
De eerste minuut is altijd al geweest. Kan zo 123 alleen enkele prepays bedenken die dit niet doen. :).

Ik ga ook eens de init bug oplossing proberen. Soms is mijne echt slooom. Dan gebruikt ie 99% cpu, dit is dan wel altijd na het 'foutief' afsluiten van een programma. Bijvoorbeeld Rockplayer die vast liep.

Edit: Had dit allang aan staan. :)

Anyways, Mijn applicatielijst hapert nog steeds onderin de lijst.

Ook is mijn gallery ongelofelijk traag met het laden van foto's.
Hij was prima, tot dat ik van 380 fotos 480 fotos maakte door 100 oude fotos op het kaartje te zetten.
Terugknop ==> betekende 5 seconde zwart scherm.
100 foto's eraf gedonderd, nu is hij weer sneller. Echter nog niet ideaal!

[ Voor 17% gewijzigd door Jamievanm op 08-11-2010 03:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik zie het nu net! bij de eerste ota stond amazon er nog op, bij de 2de is hij verdwenen op zich heel goed lol. nu zou ik ook graag soundhound zien verdwijnen...

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Anoniem: 49530 schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:27:
[...]

Misschien iets voor de startpost ? Waarschijnlijk kost dit ook minder energie waardoor een acculading langer mee gaat.
Ik zal het erin zetten. ;)
mafiatounes schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:05:
Ik zie het nu net! bij de eerste ota stond amazon er nog op, bij de 2de is hij verdwenen op zich heel goed lol. nu zou ik ook graag soundhound zien verdwijnen...
Na de huidige OTA te hebben geïnstalleerd staat Amazon er nog steeds op. Wat staat er in; Instellingen -> Applicaties -> Applicaties beheren -> Tab: Alle applicaties? Staat die daar dan ook niet in?
bertjegassel schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:17:
[...]

Ok. Daar hebben we iets aan? AD blocker? Asian data bank??? :F
Als je het laatste weet dan had je even verder naar onderen moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49530

Als je toch bezig bent, in de startpost staat ook nog over de DHD:
Het is nog niet bekend of deze in Nederland wordt uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:40
Als je echt last hebt van een batterij die snel leeg loopt of lag
en de usb debugger de oplossing is tegen init bug

ZET de usb-debugger dan aan, aangezien init echt batterij en performance vreet!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382251

@jamievanm & Powerkiwi

Heren,

Dank voor jullie reacties!!!
Ik heb idd ook Taskiller (met 1 K ja) geinstallerd en merkte ook direct verschil....de hd videos die ik eerder opgenomen had en die niet afspeelde doet ie nu perfect (op ruis en slechte geluidskwaliteit na, maar het is dan ook geen camera ;-)).

Ik ben allang blij dat hij het doet naar behoren, zojuist een hd video in het donker met flash aan gemaakt, werkt nu ook gewoon zonder stotteren enz...
Youtube doet het weer normaal en ook met de update van youtube geen problemen meer en dus weer vloeiend youtuben...:-)
Ook heb ik net voor de zekerheid die usb debugging aangevinkt en alles loopt idd weer soepel....

Gemiddeld heb ik volgens taskiller rond de 340mb vrij geheugen.
Ook heb ik net die quadrant benchmark gedraaid, maar daar is mijn score aanzienlijk lager dan bovengenoemde...namelijk 1782...

Iemand een idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202123

Mijn score zit op 1885 in de Quadrant Benchmark wel raar dat er zo veel verschil in zit

Heb zitten zoek maar kan niet vinden waar je usb debugging kan aanvinken iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Laatst online: 24-05 15:48
net haalde ik 1745 en gelijk daarna nog een keer gedaan, en nu haal ik 1979... nogal een verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan23
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-06 18:19

Leviathan23

I am the proof....

Anoniem: 202123 schreef op zondag 07 november 2010 @ 16:15:
Mijn score zit op 1885 in de Quadrant Benchmark wel raar dat er zo veel verschil in zit

Heb zitten zoek maar kan niet vinden waar je usb debugging kan aanvinken iemand een idee
Instellingen > Applicaties > Ontwikkeling en dan bovenaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Bij applicatie beheer > alle applicaties staat amazon mp3 er nog raar :?

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
brentnl schreef op zondag 07 november 2010 @ 16:57:
net haalde ik 1745 en gelijk daarna nog een keer gedaan, en nu haal ik 1979... nogal een verschil ;)
Ik haalde na USB-debugging inschakelen std 1885.

Reset telefoon en na opstarten meteen draaien= 1945 ofso.

Overigens na een minuut weer is 1885 en daar blijft hij nu ook vast op. :)
Dus ik vermoed dat het aanzetten van deze debugzooi wel een btje helpt.
Heb een Vodafone toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-06 09:47
Heb ook nog paar testjes gedaan, met wisselende omstandigheden:

1) telefoon al paar dagen niet gereset en geen task killer gebruikt, score nu was 1955.

2) Daarna taskkiller gedraaid, score is nu: 1903

3) Telefoon opnieuw opgestart en 3 minuten gewacht, daarna gedraaid, score nu: 1936

Zegt vast niks ;)

*edit*
heb direct na 3) nog een keer gedraaid, nu 2049 :)

[ Voor 8% gewijzigd door paulus_01 op 07-11-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
Oftewel, ik heb gewoon een RUk-HD :)

Hapert er nou echt bij niemand de onderste rijen van de applicatielijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382251

Nope Jamie sorry,

heb het net geprobeert, maar alles loopt vloeiend....haha, sorry, maar mede dankzij jouw tips...hoop dat alles bij jou ook snel vloeiend loopt!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

Mensen even aan vraagje n.a.v. de tip in de topic start,
Hoe verwijder ik bepaalde apps van Desire HD?
Er is een tijdelijke one-click root-methode. Hieronder wordt beschreven hoe je deze kan verkrijgen en ook hoe je app kan 'verwijderen'.

quote:
Met dank aan XiniX88:
(De primeur voor HTC Desire HD) Ook zat van die applicaties van HTC zoals peep & amazon mp3 die je helemaal niet gebruikt? Disable ze dan nu (ze verdwijnen ook uit je launcher).

Download VISIONary uit de android market
Open VISIONary en wacht even, je hebt nu tijdelijke root (deze app kun je na disablen van de applicaties weer weggooien)

Nu is er keuze, of installeer Terminal Emulator (Zie market) en voer daar onderstaande pm commands uit

Of via ADB (command-line op je PC, is wat makkelijker typen):

Installeer android SDK (Google)
Activeer USB debugging in Settings -> Applications -> Development
Driver installen (staat in usb_driver map) vergeet niet de USB driver mod.
cmd openen en naar tools/ gaan in de SDK en dan adb shell

En dan zitten we nu bij alle 2 de manieren in een shell omgeving.

Dan vragen we nu even su rechten, let wel dat je VISIONary gedraaid hebt:
code:

1

su

Je kunt alle packages bekijken met het volgende statement:
code:

1

pm list packages

Minder duidelijk maar betere naamgeving van alle apps:
code:

1

pm list packages -f

Packages disablen en enablen gaat zo:
code:

1
2

pm disable <naam package>
pm enable <naam package>

Bijvoorbeeld:
code:

1

pm disable com.htc.htctwitter

Paar leuke dingen om te disablen

com.htc.htctwitter (Peep)
com.twitter.android (Twitter)
com.amazon.mp3 (Amazon, ook onderstaande uitvoeren)
com.amazon.mp3/com.amazon.mp3.client.activity.LauncherActivity
com.facebook.katana (Facebook)
com.htc.recommend.widget (HTC Likes widget)
com.htc.recommend (HTC Likes widget)
com.htc.wdm (HTC Hub)
com.htc.googlereader (News)
com.google.android.apps.genie.geniewidget (News and Weather)
com.htc.android.Stock (Stocks / Aandelen)
com.htc.StockWidget
com.futuredial (Transfer data)
com.htc.ereader (Reader)
com.htc.laputa.HtcLaputaInstaller (Locations Launcher)
com.htc.android.htcsetupwizard (Setup / hoef je maar 1 maal te runnen)
com.google.android.googlequicksearchbox (Google Search, standaard gebruik je HTC search, die precies hetzelfde doet)
com.htc.friendstream (Friend Stream (onderstaande zijn plugins van friendstream))
com.htc.socialnetwork.facebook
com.htc.socialnetwork.flickr
com.htc.FriendStreamWidget
com.htc.TwitterWidget

Succes iedereen, en mochten ze niet gelijk uit je appdrawer verdwijnen, even rebooten (ja want zelfs na reboot blijven ze weg) en u bent klaar! (Of via Settings -> Applications -> Applications manager -> Running -> HTC Sense -> Force Stop)

Bijkomend voordeel: Apps blijven ook niet hangen in het geheugen als je ze perongeluk 1 keer hebt geopend, en worden niet gecached, dus meer ruimte voor andere apps (ook al is android zo ingedeeld dat de oudst geopende app wordt gesloten bij low RAM)

Nieuwe update voor VISIONary met de volgende toevoegingen:

quote:
r10

Now permanent rather than temp on non NAND/EMMC locked devices
Default launch now loads preference screen, where 'run on boot' can be configured
Other minor fixes
Wat is nu het verschil met bovenstaande als ik bepaalde apps al handmatig verwijder vanuit, pijltje/menu/applicaties verwijderen?
Dan zijn ze bij ook weg nml.

lamaar, ik zie het al. Alleen quiten, niet verwijderen.

nog een paar vraagjes nu we toch bezig zijn,

is het ook mogelijk om de "systray" aan te passen, ik kan nergens een instelling vinden?
ik heb nml een uitgebreidere accu icoon en 2x de tijd op mijn home screen.
Is het ook mogelijk om per screen je background aan te passen? Misschien zelfs een complete theme aanpassen?

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
edit**:
Systray: kan met root, er is echter nu ook een battery% indicator app die geen root nodig heeft. Verplaatsen etc is wel root voor nodig.

De achtergrond per homescreen niet uitgeprobeerd, maar zal vast wel iets voor zijn.

Je kunt geloof ik ook 6*8 ipv 4*5 icoontjes op je display krijgen als je een beetje gaat rommelen ;) (overigens niet met de stock HTC ;) )

edit 2**: heb nu ook al pics gezien van DHD @ 1478 Mhz :*)

[ Voor 38% gewijzigd door paulus_01 op 08-11-2010 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380561

Even 2 vragen. Ga eind deze week naar Duitsland toe, wil daar graag naartoe navigeren met behulp van m'n DHD. Nu wil ik ivm dataroamingkosten geen Google Maps Navigatie gebruiken, ben bang dat ik daarna gelijk m'n faillissement kan aanvragen.

2 vraagjes:

1) Denk dat ik de Premium Navigatie die er standaard op staat maar gebruik. Deze maakt toch geheel geen verbinding met internet?

2) Hoe stel ik de DHD zo in dat de telefoon ook niet stiekum online gaat voorbij de grens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:11
Het lukt me niet om de verjaardagen van mijn contacten in de telefoon (niet sim) in de agenda te krijgen.
Ik heb zowel gmail als PC-sync geprobeert, maar alleen als ik bijvoorbeeld facebook inschakel, dan krijg ik ze wel te zien.

Lijkt me dat dat toch gewoon moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Arunia schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:15:
Het lukt me niet om de verjaardagen van mijn contacten in de telefoon (niet sim) in de agenda te krijgen.
Ik heb zowel gmail als PC-sync geprobeert, maar alleen als ik bijvoorbeeld facebook inschakel, dan krijg ik ze wel te zien.

Heb je wel een 'verjaardagen' agenda bij Google Calendar? Als je dit zeker weet check je ook even in je telefoon of deze agenda wordt weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379263

Precies hetzelfde probleem. De verjaardagen van m'n Facebook contacten komen gewoon in de agenda en op de kalender te staan. Alleen van de contacten op mijn telefoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 13:19

Bij mij zijn de verjaardagen van contactpersonen als 'opmerking' geimporteerd. Volgens mij herkent de telefoon ze dan niet als verjaardagen (Wat ook niet zo gek is :+). Wellicht dat het bij jou daar ook aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Nou ja, wat ik zou willen, is dat de verjaardagen van mijn contacten in mijn agenda komen die ik zelf in mijn telefoon heb gezet.
Probleem is dat ik uberhaupt niet weet welke agenda dat zal zijn. Gok erop dat het niet googlecalendar is. Omdat ik dat helemaal niet gebruik.

Net even nog opnieuw gezocht op internet en kwam erachter dat verjaardagen van contacten in je telefoon (dus direct in je telefoon en niet van google of facebook of whatever) niet in je kalender komen.
Je moet ze dus in google calendar zetten.
Is opzich niet zo'n probleem, maar wel vreemd.

hmmm, hoe zet ik mijn telefoon contacten om naar gmail. *zucht*, dat is dan wel weer heel apart om eerlijk te zijn. Ik vind het interessant als mijn contacten gekoppeld zijn aan facebook, twitter en wat nog meer.
Het probleem is alleen dat ze meteen alles overnemen. Plaatjes e.d., ook leuk, maar kan niet kiezen welk plaatje hij voor een contact gebruikt. Bij de ene waar twitter en facebook gekoppeld is, gebruikt hij twitter en bij de andere met exact hetzelfde gebruikt hij facebook.

[ Voor 30% gewijzigd door Arunia op 08-11-2010 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcarter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-04 20:08
Jamievanm schreef op maandag 08 november 2010 @ 00:03:
Oftewel, ik heb gewoon een RUk-HD :)

Hapert er nou echt bij niemand de onderste rijen van de applicatielijst?
Ja hier heb ik ook last van, verder werkt mn desire prima.
mischien toch een hard reset proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Anoniem: 380561 schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:06:
Even 2 vragen. Ga eind deze week naar Duitsland toe, wil daar graag naartoe navigeren met behulp van m'n DHD. Nu wil ik ivm dataroamingkosten geen Google Maps Navigatie gebruiken, ben bang dat ik daarna gelijk m'n faillissement kan aanvragen.

2 vraagjes:

1) Denk dat ik de Premium Navigatie die er standaard op staat maar gebruik. Deze maakt toch geheel geen verbinding met internet?

2) Hoe stel ik de DHD zo in dat de telefoon ook niet stiekum online gaat voorbij de grens?
Even een aanvulling op deze vraag, wat is het beste navigatiesysteem voor Android die volledig op de GPS loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik gebruik copilot op het moment en ben er heel blij mee. Lane-assist e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjabbie70
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-04 16:57
Arunia schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:20:
Ik gebruik copilot op het moment en ben er heel blij mee. Lane-assist e.d.
op de DHD ook copilot werkt goed nog geen 1 sec verbinding met gps :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:16
tsjabbie70 schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:53:
[...]

op de DHD ook copilot werkt goed nog geen 1 sec verbinding met gps :9
Hu? what u mean

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjabbie70
zo als het der staat gebruikt copilot binnen 1 sec verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
mirelia schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:04:
[...]

Even een aanvulling op deze vraag, wat is het beste navigatiesysteem voor Android die volledig op de GPS loopt?
Even een aanvulling:

Misschien eerst zelf eens het programma openene en bekijken.

Anyways: punt 2: Wanneer je bij instellingen - verbindingen, je gegevensverbinding uitschakelt. Zul je geen onverwachte kosten krijgen.

Igo Motonav of Sygic Mobile maps, zijn goede offline navigatieprogramma's.
Sygic heeft naar mijn idee, de luidste en dus ook goed verstaanbare spraakstem.
Wel even kopen of downloaden via torrents/nieuwsgroepen/

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Weet niet wat er vandaag gebeurde, maar de HTC mailclient eens weer geprobeerd via pop3, automatische instellingen. En hij werkt nu wel! In en uitgaande mail, exchange doet het overigens nog steeds niet. Alleen vind ik dat niet erg, zo is het prima!

Hoe raar is het trouwens dat ik altijd maar tussen de 150/200 MB geheugen vrij heb wanneer ik GEEN applicaties kill.?!

@ 1 sec GPSFIX, dat ligt natuurlijk niet aan het programma...

[ Voor 12% gewijzigd door Jamievanm op 08-11-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online

martjah

Appel

geen idee of dat raar is. Ik heb nu ook 146mb vrij en ik speel regelmatig spelletjes etc. en heb mijn telefoon de laatste 4 dagen ofzo niet meer opnieuw opgestart.
Het laagste wat ik vrij had was 70mb maar toen had ik hem net en kreeg de telefoon geen rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
tsjabbie70 schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:08:
[...]

zo als het der staat gebruikt copilot binnen 1 sec verbinding
Welke settings heb je?
Bij mij duurt het best lang, ook ik gebruik CoPilot.

Heb je GPS altijd aan?
Gebruik je netwerk ondersteuning bij het krijgen van een fix?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Typisch...
Iemand die ik ken heeft ook een HTC Desire HD. Als hij mij een sms stuurt die uit meer dan drie berichten bestaat maakt zijn Desire er automatisch een MMS van. Mijn HTC Desire doet dat niet. We hebben beide KPN Hi, dus daar kan het niet aan liggen.

Iemand een idee of het een instelling is?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_Snackey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-11-2024
Heeft iemand hier de Desire HD bij Hi.nl besteld?

Ik heb namelijk zelf ergens eind september m'n contract bij hun verlengd, en de HTC Desire HD als nieuwe telefoon uitgekozen. Op dat moment stond dat dat de leverdatum geloof ik rond 20 oktober zou liggen. Nu is die leverdatum al 3x opgeschoven, naar eind oktober, 9 november en inmiddels naar 18 november, en ik vind dit toch vrij kwalijk (op z'n zachtst gezegd).

Ben alleen bang dat ik hier niks aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Laatst online: 19-05 22:11
Anoniem: 380561 schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:06:

2 vraagjes:

Bij widgets staat er een roaming widget. Daarmee kan je roamen uit- en aanzetten. Bij wifi-instellingen heb je vast en zeker nog wat meer instellingen waar je mee kan knoeien.
Ik weet niet of die navigatie van HTC helemaal geen internetverbinding gebruikt. Hij gebruikt het niet voor kaarten, maar misschien wel om een route uit te stippelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online

martjah

Appel

FeaR1986 schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:33:
Typisch...
Iemand die ik ken heeft ook een HTC Desire HD. Als hij mij een sms stuurt die uit meer dan drie berichten bestaat maakt zijn Desire er automatisch een MMS van. Mijn HTC Desire doet dat niet. We hebben beide KPN Hi, dus daar kan het niet aan liggen.

Iemand een idee of het een instelling is?
staat dat niet ergens bij opties?

ik gebruik zelf Handcent en daar kan ik aangeven bij hoeveel berichten hij er automatisch een MMS van moet maken. Bij mij heb ik dat namelijk ook op 3 staan aangezien 1 MMS = 2 SMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Leuk is dat, heb je als een van de eersten een DHD (maar liefst 4 ondertussen!), zit je op 8-11-2010 nog steeds te wachten. :(

Beter schiet Vodafone even op met die nieuwe levering!

Goed om te zien dat de /init bug ondertussen is opgelost. Ik begon zo langzamerhand al bijna de Marktplaats advertentie samen te stellen.

[ Voor 27% gewijzigd door AmonTobin op 08-11-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmarc
  • Laatst online: 22-01-2021
Ik baal wel van de fotokwaliteit. Valt daar iets aan te doen of kan dat alleen via een HTC update?

Overigens gaat de ring rond de lens los zitten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-06 19:22
Zo, ik heb mijn Desire HD inmiddels ruim een week als primaire telefoon in gebruik dus hierbij even een korte review.
Mijn vorige telefoon was een Nokia N900 en daarvoor had ik een Nokia 5800, dus soms wordt de vergelijking tussen de N900 en DHD gemaakt.

Algemeen
De algemene vorm van de DHD bevalt me uitstekend. De telefoon is groot, maar wel erg plat. Hierdoor past hij prima in mijn broekzak, wat bij mijn vorige telefoon wel anders was. Door de aluminium behuizing voelt het toestel ook erg lekker en solide aan.
Het toestel werkt makkelijk en vrij intuïtief. Dit is mijn eerste Android telefoon, maar wanneer je je er een middagje in verdiept weet je de meeste functies wel te vinden en kan je er makkelijk mee uit de voeten. Alles werkt zoals je kan verwachten van een high-end smartphone, en alles werkt vloeiend. De processor in mijn N900 was al niet sloom (met 850mhz OC) maar de nieuwe 1ghz Snapdragon in de Desire HD werkt nog net wat soepeler. Zaken als browsen en scrollen gaan over het algemeen zonder stotteren, behalve wanneer je snel wilt scrollen op een internetpagina met veel flash-content.
Een minder puntje is het WiFi bereik van de DHD. Op plekken waar ik met mijn N900 nog net stabiel WiFi bereik had heb ik dat nu niet met mijn DHD, iets wat jammer is maar verder geen ramp. Een ander punt waarop de N900 beter scoorde dan de DHD is het geluid, zowel het geluid wat uit de speakers komt (dit is bij de DHD echt veel minder goed) en het geluid via de microfoon. Tijdens een paar telefoontjes heeft de andere persoon al geklaagd over veel achtergrond geluid, iets waar ik bij mijn vorige telefoon nauwelijks iemand over gehoord heb. Ook het multitasken was helaas beter op de N900 dan op de DHD. Nou is dit natuurlijk geen gebrek van de DHD zelf maar ligt dit aan Android, maar als N900 gebruiker ben ik toch erg verwend met het perfecte multitasken dat mogelijk was in Maemo.

Scherm
Dit was wel even wennen. Mijn vorige telefoons hadden beide een resistief touchscreen, dus het capacitieve scherm van de HD was heel wat anders. Het scherm is erg gevoelig qua aanraking maar helaas wel merkbaar minder precies dan die van mijn N900. Wanneer ik bijvoorbeeld tijdens het typen van een SMS naar een bepaalde positie wil lukt dit bijna nooit met 1x drukken, meestal druk ik eerst een paar keer net verkeerd. De grootte van het scherm is wel erg lekker werken. Doordat het scherm groot is zijn de onscreen toetsen dat ook, waardoor ik het fysieke toetsenbord van mijn vorige telefoon helemaal niet meer mis. Het enige nadeel van het grote scherm is wel dat typen met 1 hand vrij lastig is: Soms zit een toets net te ver weg om gemakkelijk met 1 duim te bedienen. De helderheid en de kleuren van het scherm vind ik persoonlijk erg goed. De helderheid heb ik momenteel op ongeveer 25-30% staan wat binnenshuis prima te doen is. Wanneer ik buiten ben en het is vrij zonnig zet ik de helderheid op 65% en dan is het scherm ook prima zichtbaar.

Batterij
Mijn huidige DHD heb ik nu iets meer dan een week dus de batterij zal nog iets beter worden, maar tot nu toe vind ik hem best redelijk. Op dit moment is de telefoon 6½ uur uit de lader, en is de batterij nog ongeveer 67% vol. Wat ik in die 6½ uur gedaan heb:
  • 15 SMSjes sturen
  • 20 minuten bellen
  • Half uur internetten
De rest van de tijd had ik geen actieve internet verbinding (wel staat mijn Network Mode setting op de GSM/WCDMA mode), dus ook geen zaken als synchronisatie van mail en RSS readers.
Met mijn gebruik houdt de batterij het gedurende 1 werkdag dus prima uit, maar met intensiever gebruik zou je best eens in de problemen kunnen komen om het een hele dag uit te houden.

Camera
De foto's die de DHD maakt zijn van mindere kwaliteit dan bij veel andere telefoons. Gelukkig is dat voor mij geen probleem aangezien ik de camera normaal gesproken toch hooguit eens in de twee weken gebruik, maar jammer is het wel.

Over het algemeen ben ik dus behoorlijk tevreden over mijn Desire HD. Er zijn best wat negatieve puntjes te vinden, maar met mijn dagelijkse gebruik heb ik daar maar erg weinig last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmarc
  • Laatst online: 22-01-2021
'HTC komt met eigen applicatiewinkel'

http://www.allaboutphones...gen-applicatiewinkel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
Hopelijk komt HTC met een Recall voor alle eerste batchtoestellen. Gezien hun omzet deze periode, moet dat makkelijk kunnen:).

Voel me echt gepakt met dit toestel haha.

Dit toestel maakt echt ronduit schandalige foto's.
En als de Galaxy S een fliter had, dan had ik dit ding allang omgeruild. :)

Maargoed, altijd alles van de positieve kant bekijken he. :)

Anyways, waarom kan je bij deze telefoon eigenlijk het scherm niet uitlijnen d.m.v. plusjes enzo, zoals op oudere telefoons.?!

[ Voor 24% gewijzigd door Jamievanm op 08-11-2010 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Misschien vanwege het multi-touch gebeuren? Alhoewel de TP2 dat ook moest. Maar dat was Windowsmobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Jamievanm schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:30:
Hopelijk komt HTC met een Recall voor alle eerste batchtoestellen. Gezien hun omzet deze periode, moet dat makkelijk kunnen:).

Voel me echt gepakt met dit toestel haha.

Dit toestel maakt echt ronduit schandalige foto's.
En als de Galaxy S een fliter had, dan had ik dit ding allang omgeruild. :)

Maargoed, altijd alles van de positieve kant bekijken he. :)

Anyways, waarom kan je bij deze telefoon eigenlijk het scherm niet uitlijnen d.m.v. plusjes enzo, zoals op oudere telefoons.?!
Heb je wat voorbeeld foto's die je kunt posten misschien? In de review van tweakers.net waren ze niet uitermate positief, maar zeker niet negatief over de foto's. (reviews: HTC Desire HD: Android in het groot)

Toetsenbord calibratie is volgens mij wel mogelijk, in de Hero firmware in ieder geval wel: Settings-->Local & Text-->touch input-->Text input-->Calibrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:34
Heb toch besloten om mijn desire HD te koop zetten. Mijn nexus one voldoet eigenlijk ook nog overal aan en vindt de desire HD een net te kleine update om hem te houden. En die hopelijk volgens de geruchten snel gingerbread :)

Is zeker een goede telefoon, maar een een te kleine upgarde tenopzichte van de nexus one..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tieske1988
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-06 20:56
Qoon3x schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:35:
Heb toch besloten om mijn desire HD te koop zetten. Mijn nexus one voldoet eigenlijk ook nog overal aan en vindt de desire HD een net te kleine update om hem te houden. En die hopelijk volgens de geruchten snel gingerbread :)

Is zeker een goede telefoon, maar een een te kleine upgarde tenopzichte van de nexus one..
hoezo koop je een telefoon en verkoop je hem meteen. had je dan niet beter gewoon de winkel in kunnen lopen en er even mee spelen en naar huis zonder telefoon ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
tieske1988 schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:47:
[...]

hoezo koop je een telefoon en verkoop je hem meteen. had je dan niet beter gewoon de winkel in kunnen lopen en er even mee spelen en naar huis zonder telefoon ofzo 8)7
Persoonlijk kan ik me er eigenlijk heel goed in vinden en zou het niet anders hebben gedaan. Als je van dit soort dingen houdt mag je best af en toe switchen van toestel en kan je ook best tot de conclusie komen dat het je toch niet het geld waard is. Als je een echte tweaker bent begrijp je het wel, toch? :P

[ Voor 33% gewijzigd door stijnos1991 op 08-11-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:34
stijnos1991 schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:01:
[...]

Persoonlijk kan ik me er eigenlijk heel goed in vinden en zou het niet anders hebben gedaan. Als je van dit soort dingen houdt mag je best af en toe switchen van toestel en kan je ook best tot de conclusie komen dat het je toch niet het geld waard is. Als je een echte tweaker bent begrijp je het wel, toch? :P
Jij begrijpt het! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjabbie70
paulus_01 schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:33:
[...]

Welke settings heb je?
Bij mij duurt het best lang, ook ik gebruik CoPilot.

Heb je GPS altijd aan?
Gebruik je netwerk ondersteuning bij het krijgen van een fix?

thx
netwerk ondersteuning staat wel altijd aan en GPS staat vinkje bij (sorry voor de late reactie moest naar me werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tieske1988
stijnos1991 schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:01:
[...]

Hmm heeft een echte tweaker zich niet al dusdanig ingelezen dat hij het verschil tussen zijn vorige tel. en zijn nieuwe wel van tevoren had kunnen voorspellen. Maar ja ik bedoel eigenlijk maar te zeggen dat het wel erg veel geld kost volgens mij om zo snel en vaak te switchen. Je kan die telefoon toch niet weer voor veel geld verkopen, Als die 50 euro goedkoper is dan nieuw dan koop je toch nog steeds de nieuwe :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glvn
  • Laatst online: 16-04-2024
Ik heb een probleempje met mijn agenda. Hij update niet meer met facebook... Als ik events toevoeg of verwijder op facebook en ik vernieuw men agenda dan blijft die nog altijd hetzelfde sinds dat ik voor het eerst syncte.

Heeft iemand een oplossing of hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
tsjabbie70 schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:51:
[...]

netwerk ondersteuning staat wel altijd aan en GPS staat vinkje bij (sorry voor de late reactie moest naar me werk)
Ok, thanks, no problem :)
Oftewel, waarschijnlijk heb je continu al een fix.

Ff iets anders: heb net mijn DHD overklokt naar 1440 Mhz :)

werkt prima...nu ff batterij verbruik tweaken.

huidige quadrant rating die ik krijg: 2403 :D

****UPDATE***
draait nu (vooralsnog) stabiel op 1459Mhz.
Quadrant score = 2676 :P

[ Voor 8% gewijzigd door paulus_01 op 08-11-2010 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
Reset naar fabrieksinstellingen.

Applicatielijst hapert nog steeeds onderaan, dit zelfs met de enkele applicaties die er standaard op staan.

[ Voor 200% gewijzigd door Jamievanm op 09-11-2010 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-06 13:37

Ch3cker

Testlab Teamlead
Jamievanm schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 02:13:
Reset naar fabrieksinstellingen.

Applicatielijst hapert nog steeeds onderaan, dit zelfs met de enkele applicaties die er standaard op staan.
Interessant zou zijn om te kijken naar het proces gebruik van het init proces. Kijk of het proces meer verbruikt nadat je bij de applicatielijst bent geweest, of niet. En ik dacht dat er ook een functie was om tijdens een bepaalde periode een proces te monitoren, right? Dan kan je ook die monitoring even aanzetten, naar de app lijst gaan, en kijken welk proces een hoge activiteit had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Wie heeft er nog last van het reboot-probleem? Ik lees er hier nog betrekkelijk weinig over, terwijl er op XDA een apart topic over loopt. Ik gebruik nu mijn 3e DHD en alle 3 hebben ze problemen gehad. Mijn huidige DHD heeft geen proximity issues meer (terwijl mijn 2e DHD die wel had, ook na beide OTA-updates nog), maar hij heeft WEL last van het reboot probleem. Wat het reboot probleem inhoudt is alsvolgt:

Telefoon start op willekeurige tijden opeens vanuit zichzelf opnieuw op. Meestal als je hem niet gebruikt, maar dat kan toeval zijn. Als ie dan opnieuw is opgestart is er geen bereik of zelfs je simkaart wordt niet herkend. Je moet hem dan zelf weer opnieuw rebooten om weer signaal te krijgen. De telefoon start 2 a 3 keer per dag opnieuw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Dit klinkt vast erg stom, maar probeer die simkaart er eens iets verder in te duwen. Dus als je denk dat hij goed zit, dan geef je hem nog eens een stevig zetje.
Er kwam hier al iemand anders langs met dit probleem en hij heeft het hiermee op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb geen last van spontane reboots, maar ik ben er ook gisteren achter gekomen dat het een "feature" is (het staat in de handleiding beschreven) dat de telefoon automatisch uit gaat als je de SIM-kaart er uit haalt. Waarom snap ik niet, aangezien ik dacht dat bijvoorbeeld de iPhone gewoon aan kon blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeextreme
  • Laatst online: 03-10-2021
Anoniem: 379678 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 23:07:
Hallo lieve mensen,

alweer een tijdje geleden dat ik heb gepost, maar ik had beloofd jullie op de hoogte te houden over mijn contact met htc over mijn sd/simkaart cover.
Ik ben vandaag gebeld erover en moest foto's sturen. Nu had ik die kerel gezegd dat je op foto's gekraak en verlies van ontvangst etc niet ziet, dus heb ik een filmpje gemaakt zodat hij ( en jullie nu ook) kunnen zien hoe slecht het klepje bij mij aansluit. Hopelijk krijg ik binnekort nieuws over wat ze eraan gaan doen, dit zal ik jullie dan ook laten weten.
het filmpje is te zien op:
YouTube: MVI_3264.AVI
Ik heb precies het zelfde probleem, die kier bij de sd/simkaart cover, heel irritant moet ik zeggen! ? Heb je al reactie van HTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
paulus_01 schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:06:
[...]

Ok, thanks, no problem :)
Oftewel, waarschijnlijk heb je continu al een fix.

Ff iets anders: heb net mijn DHD overklokt naar 1440 Mhz :)

werkt prima...nu ff batterij verbruik tweaken.

huidige quadrant rating die ik krijg: 2403 :D

****UPDATE***
draait nu (vooralsnog) stabiel op 1459Mhz.
Quadrant score = 2676 :P
Ik heb het geprobeert te snappen op XDA, maar kom er niet uit hoe het precies gaat.
Maar goed, ga nog wel eens verder lezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:32

Sorcerer8472

Mens sana?

Tsunami schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:26:
Ik heb geen last van spontane reboots, maar ik ben er ook gisteren achter gekomen dat het een "feature" is (het staat in de handleiding beschreven) dat de telefoon automatisch uit gaat als je de SIM-kaart er uit haalt. Waarom snap ik niet, aangezien ik dacht dat bijvoorbeeld de iPhone gewoon aan kon blijven.
SIM-kaart is zeker niet bedoeld om hotswappable te zijn. Je kunt je SIM-kaart zelfs corrupt maken door hem eruit te halen terwijl hij wordt gebruikt. Bij veel telefoons is het ook onmogelijk om hem eruit te halen zonder de batterij te verwijderen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Arunia schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:40:
[...]

Ik heb het geprobeert te snappen op XDA, maar kom er niet uit hoe het precies gaat.
Maar goed, ga nog wel eens verder lezen. :)
Op zich is het niet zo heel moeilijk. Ik heb wel voor de zekerheid het hele topic erover gelezen en de Youtube instructie bekeken.
Ook heb ik wat onderzoek gedaan naar wat de programma's doen.
Als je het dan goed gelezen hebt, is het niet zo ingewikkeld, al is een zekere mate van spanning de 1e keer dat je het doet natuurlijk wel aanwezig.

Nu is het in 10 sec. te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 10:27:
Bij veel telefoons is het ook onmogelijk om hem eruit te halen zonder de batterij te verwijderen.
Daar ben ik van bewust, daarom dacht ik juist dat het een feature van de HD en iPhone was dat het wel kon. Maar ik wist niet dat je SIM-kaart hierdoor corrupt kon raken, alhoewel ik ook nooit wist dat dit ook voor een SD-kaart geldt. Die heb ik de afgelopen 4 jaar doodleuk in en uit mijn Windows Mobile telefoons gehaald, en die doen het allemaal nog prima. Maar weer wat nieuws geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
paulus_01 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 10:46:
[...]

Op zich is het niet zo heel moeilijk. Ik heb wel voor de zekerheid het hele topic erover gelezen en de Youtube instructie bekeken.
Ook heb ik wat onderzoek gedaan naar wat de programma's doen.
Als je het dan goed gelezen hebt, is het niet zo ingewikkeld, al is een zekere mate van spanning de 1e keer dat je het doet natuurlijk wel aanwezig.

Nu is het in 10 sec. te doen ;)
Zo'n idee heb ik ook wel, maar mis denk ik programma's zoals dat gscript.
Heb een setje gedownload en weet waar ik het moet zetten, maar goed. Nogmaals lezen. :D

@die SD corruptie e.d.
Dat corrupteren gebeurd alleen als er nog geschreven wordt naar je SD kaart.
Zolang dit niet gebeurd zal er ook niet veel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:32

Sorcerer8472

Mens sana?

Bij SIM geldt datzelfde: op het moment van schrijven (en heel zeldzaam lezen) kan het foutgaan. Bij een SD weet je niet helemaal zeker wanneer dat kan gebeuren, want zelfs telefoon-OS'en passen vertraagde write-trucjes toe waardoor je data soms pas iets later wordt opgeslagen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tieske1988
Ik krijg net dit binnen :-p

U ontvangt dit bericht in verband met uw bestelling van een Hi abonnement i=
n combinatie met de HTC Desire HD.

Helaas kan HTC als gevolg van de enorme vraag naar dit toestel in combinati=
e met problemen rond de beschikbaarheid van onderdelen niet aan de geplande=
leveringen voldoen. Hierdoor heeft de uitlevering van uw order vertraging =
opgelopen.
Vanuit verschillende leveranciers zijn wij helaas meerdere keren op het ver=
keerde been gezet m.b.t. de verwachte leverdatum. Wij hopen dat de probleme=
n rondom beschikbaarheid binnen nu en enkele weken opgelost zijn, zodra wij=
de toestellen ontvangen zullen wij deze direct aan u doorleveren (indicati=
e: zeer beperkte leveringen vanaf volgende week, week 46).

Ik zal nog even moeten wachten. Mss passen ze ook nog wat bugs aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:50

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

tieske1988 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:08:
Ik krijg net dit binnen :-p

U ontvangt dit bericht in verband met uw bestelling van een Hi abonnement i=
n combinatie met de HTC Desire HD.

Helaas kan HTC als gevolg van de enorme vraag naar dit toestel in combinati=
e met problemen rond de beschikbaarheid van onderdelen niet aan de geplande=
leveringen voldoen. Hierdoor heeft de uitlevering van uw order vertraging =
opgelopen.
Vanuit verschillende leveranciers zijn wij helaas meerdere keren op het ver=
keerde been gezet m.b.t. de verwachte leverdatum. Wij hopen dat de probleme=
n rondom beschikbaarheid binnen nu en enkele weken opgelost zijn, zodra wij=
de toestellen ontvangen zullen wij deze direct aan u doorleveren (indicati=
e: zeer beperkte leveringen vanaf volgende week, week 46).

Ik zal nog even moeten wachten. Mss passen ze ook nog wat bugs aan
Waar heb jij em besteld? Ik bij bestelmaar.nl. Kan niet wachten tot ik em binnen heb! Overigens, hoort dit geloof ik thuis in het levertijden topic.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tieske1988
Bij studentmobiel

Wist trouwens niet van het levertijden topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Laatst online: 11:50

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

tieske1988 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:12:
Bij studentmobiel

Zie topicstart (overigens werd het eind November volgens bestelmaar.nl)

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 02-06 00:55
joblamie schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:02:
Wie heeft er nog last van het reboot-probleem? Ik lees er hier nog betrekkelijk weinig over, terwijl er op XDA een apart topic over loopt. Ik gebruik nu mijn 3e DHD en alle 3 hebben ze problemen gehad. Mijn huidige DHD heeft geen proximity issues meer (terwijl mijn 2e DHD die wel had, ook na beide OTA-updates nog), maar hij heeft WEL last van het reboot probleem. Wat het reboot probleem inhoudt is alsvolgt:

Telefoon start op willekeurige tijden opeens vanuit zichzelf opnieuw op. Meestal als je hem niet gebruikt, maar dat kan toeval zijn. Als ie dan opnieuw is opgestart is er geen bereik of zelfs je simkaart wordt niet herkend. Je moet hem dan zelf weer opnieuw rebooten om weer signaal te krijgen. De telefoon start 2 a 3 keer per dag opnieuw op.
Nee, totaal geen last van..... Heb jij al eens een andere SIM-card aangevraagd?
Dat jij 3x het zelfde probleem hebt bij een toestel waarvan anderen het probleem niet of nauwelijks kennen.... Zal het als ik jou was toch eens in je eigen variabelen gaan zoeken.

Probleem voorleggen bij je provider en mogelijk een nieuwe sim-card aanvragen....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• td1964
  • Laatst online: 21-09-2021
Weet iemand hoe ik mijn eigen ringtone als berichttone kan zetten voor zover ik kan zien staan er alleen maar voor geprogrameerde in en kan ik bij berichten zelf niets toeveogen wie weet hoe dit moet en of dit wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
De Vision heeft root! Het is ze gelukt :) Kwestie van tijd voordat hetzelfde bereikt wordt voor de Desire HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 14:01
Iemand met een Audi RNS-E systeem die problemen heeft met het verbinden via bluetooth met de Desire HD?

Das wel een hele belangrijke voor me, als dat niet goed is, laat dan maar.

Bron: http://androidforums.com/...uetooth-problems-car.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-06 19:22
joblamie schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:02:

Ik was degene in dit topic die dit probleem ook had. In mijn vorige telefoon deed mijn SIM kaart het prima, maar voor de zekerheid had ik toch maar een nieuwe aangevraagd bij T-Mobile. Met mijn tweede DHD en tweede SIM kaart had ik het probleem nog steeds, tot ik de SIM kaart eens stevig in het toestel drukte. Kennelijk was ik daarvoor te voorzichtig, dus op het moment dat je denkt dat de SIM kaart er goed in zit moet je hem gewoon nog flink aandrukken.
Ik ga er vanuit dat jouw probleem dan ook opgelost is, aangezien dat bij mij wel zo was en ik exact dezelfde problemen had als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreamWearl
  • Laatst online: 27-04-2024
tieske1988 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:12:
Bij studentmobiel

Stond hier niet bij het eerste topic bij de quick-reply een waarschuwing met link naar dit topic?
Dit is in deel 2 blijkbaar niet meer zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Bullet NL schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:40:
[...]
Nee, totaal geen last van..... Heb jij al eens een andere SIM-card aangevraagd?
Dat jij 3x het zelfde probleem hebt bij een toestel waarvan anderen het probleem niet of nauwelijks kennen.... Zal het als ik jou was toch eens in je eigen variabelen gaan zoeken.

Probleem voorleggen bij je provider en mogelijk een nieuwe sim-card aanvragen....
Heb het met verschillende simkaarten al uitgeprobeerd. Geen enkel verschil. Ook extra aanduwen lukt niet, verder kan ie er echt niet in. Wel is het zo dat micro simkaarten met adapter er omheen er bij mij bijna niet uit te krijgen zijn. Ik heb dit bij alle 3 de toestellen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68976

Freeextreme schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:31:
[...]Ik heb precies het zelfde probleem, die kier bij de sd/simkaart cover, heel irritant moet ik zeggen! ? Heb je al reactie van HTC?
Ik heb ook hetzelfde probleem, alleen dan zonder het kraken van het klepje.
Hebben jullie ook het kiertje tussen de bovenkant van het scherm en aluminium behuizing? Zit de camera recht achter de lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Niet online
DreamWearl schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:01:
[...]

Stond hier niet bij het eerste topic bij de quick-reply een waarschuwing met link naar dit topic?
Dit is in deel 2 blijkbaar niet meer zichtbaar?
Zie helemaal onderaan in de Topicstart. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 12:44
Leuk om te lezen dat er ROOT is voor de Desire Z, wat in theorie ook betekend dat het komt voor Desire HD.

http://irclog.netripper.com/?chan=G2ROOT Meer daar...

Oja, en dan heb ik het niet over temp root, maar het kunnen schrijven in /system/ en het overleven van een reboot. Hiermee kan men verder bouwen...

Nog even geduld en men kan weer andere ROM's flashen :) (nee nog niet volledig mogelijk, but it will be).

Edit: en nu ook hier: http://androidspin.com/20...2-now-has-permanent-root/

alleen is het nog geen permanent root, maar wel closish to permenent root...
redosk (@ IRC) is iig de module aan het compilen voor de DHD (ik was zelf 5 sec te laat ;))
Edit2: Nu wel in het juiste topic alleen een beetje laat... maar iig wat extra details
Edit3: Dezelfde mod zou ook moeten werken zonder aanpassingen voor de DHD
Edit7: Desire Z schrijven werkt nu geheel (zover getest), kans is zeer klein dat dit nog gaat falen

En ik hou nu op met editten, ik post wel waar als de module is gecompiled

[ Voor 19% gewijzigd door XiniX88 op 09-11-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02-2021
Beetje off-topic sorry.

Maar ik heb een Nettellet acount aangemaakt en vol enthousiasme geld overgemaakt om er vervolgens achter te komen dat je een virtuele-card aan moet vragen. Dus hierna mijn rijbewijs gemaild naar Nettellet. Nu is dit al 3 week geleden en heb nog geen reactie gehad. Heeft iemand enige ervaring met Netteller, en kan mijn zijn of haar bevindingen vertellen. Doet ik wat verkeerd?

mvg

Berry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
  • Laatst online: 06-05 10:51
Wel errrg off-topic :)
Ik heb er geen problemen mee gehad, misschien maar eens de helpdesk mailen? Die hielpen mij wel goed.

on-topic:
Heb mijn PO S550 binnen, ziet er goed uit! Nu mijn DHD nog 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Wackerstamfer op 09-11-2010 15:15 ]

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Hip dat de permanent root naar de DHD komt. Dat geeft weer een extra dimensie aan het mobieltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 12:44
En permanente root is er dan eindelijk :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=805327

Tadaaa, het is in zoverre permanent dat je alles kan schrijven in de sessie, na reboot dien je alleen opnieuw de insmod te doen voor het krijgen van schrijfrechten :)

[ Voor 42% gewijzigd door XiniX88 op 09-11-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
XiniX88 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:40:

Tadaaa, het is in zoverre permanent dat je alles kan schrijven in de sessie, na reboot dien je alleen opnieuw de insmod te doen voor het krijgen van schrijfrechten :)
Gaat rap, was net nog aan het lezen hoe de G2 'perm. ' root had gekregen, nu dus ook DHD?
Was dit obv g2 root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
Net een nieuwe DHD gekregen :9~
Wil gelijk alles er weer opzetten maar de instalaties mislukken steeds. Hebben meer mensen er last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
XiniX88 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:40:

Wat houd permroot in. Is dit de HSPL van Android? Kan ik mijn DHD bricken? Gaat de garantie verloren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Niet online
VIOSIONary heeft vanaf morgen ook permanente root!
berry eggens schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:13:
[...]

Wat houd permroot in. Is dit de HSPL van Android? Kan ik mijn DHD bricken? Gaat de garantie verloren?
Lees is eens die pagina, dan kom je er wel achter wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout1976
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-08-2024
XiniX88 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:38:
Leuk om te lezen dat er ROOT is voor de Desire Z, wat in theorie ook betekend dat het komt voor Desire HD.

http://irclog.netripper.com/?chan=G2ROOT Meer daar...

Oja, en dan heb ik het niet over temp root, maar het kunnen schrijven in /system/ en het overleven van een reboot. Hiermee kan men verder bouwen...

Nog even geduld en men kan weer andere ROM's flashen :) (nee nog niet volledig mogelijk, but it will be).

Edit: en nu ook hier: http://androidspin.com/20...2-now-has-permanent-root/

alleen is het nog geen permanent root, maar wel closish to permenent root...
redosk (@ IRC) is iig de module aan het compilen voor de DHD (ik was zelf 5 sec te laat ;))
Edit2: Nu wel in het juiste topic alleen een beetje laat... maar iig wat extra details
Edit3: Dezelfde mod zou ook moeten werken zonder aanpassingen voor de DHD
Edit7: Desire Z schrijven werkt nu geheel (zover getest), kans is zeer klein dat dit nog gaat falen

En ik hou nu op met editten, ik post wel waar als de module is gecompiled
Goedemorgen ! Wake up ....... er is al Visionary Root beschikbaar voor de DHD.

http://kcellphones.com/ht...-visionary-one-click-root

oh sorry lees nu pas dat het verderop wel genoemd word....... sorry sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110895

berry eggens schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 18:24:
Net een nieuwe DHD gekregen :9~
Wil gelijk alles er weer opzetten maar de instalaties mislukken steeds. Hebben meer mensen er last van?
Vanmiddag mijn toestel EINDELIJK opgehaald :9~

Maar idd ik wil daarnet van alles uit de market halen mislukt steeds...
wifi aangezet toen werkte het wel...

Later zonder wifi deed die het ook gewoon weer heel raar

Maar ik krijg angry birds gewoon niet gedownload AL het andere wel.
Zelfs als ik in htcsense.com zit kan ik alle applicatie markeren behalve angry birds....

Iemand zelfde probleem? Nader inzien ik toch wel verslaafd ben aan angry birds O-)

edit hij download nu wel.... Wel via wifi hoe en wat geen idee waarom nu wel...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 110895 op 09-11-2010 20:59 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire HD levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessiores voor de HTC Desire HD mogen hier: HTC Desire HD accessoirestopic.

Vragen over Android software mogen in het Android Market en applicatietopic (deel 9).

Overige offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!