Jeej ik heb alles binnen voor mijn pc. Alleen zoek ik nu nog een GOEDE guide om een pc te maken. Op youtube zijn er veel maar weinig die ook echt goed zijn. Dus kent iemand een goede guide voor mij?
Deze tutorial komt vrij vaak langsVerwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:36:
Jeej ik heb alles binnen voor mijn pc. Alleen zoek ik nu nog een GOEDE guide om een pc te maken. Op youtube zijn er veel maar weinig die ook echt goed zijn. Dus kent iemand een goede guide voor mij?
'I reject your reality and substitute my own'
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:36:
Guide? wat dacht je te beginnen met je mobo en de handleidingen te lezen van elke hardware die je gekocht hebt, die je erop moet prikken?
Of inderdaad: http://nl.hardware.info/r...-je-eigen-pc!-2011-editie
[ Voor 10% gewijzigd door Xtr3me4me op 11-08-2011 14:38 ]
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Verwijderd
Dat ga ik ook doen , maar het is toch makkelijk om zo een guide er bij te hebben voor als je iets niet snapt.Xtr3me4me schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:38:
[...]
Guide? wat dacht je te beginnen met je mobo en de handleidingen te lezen van elke hardware die je gekocht hebt, die je erop moet prikken?
Of inderdaad: http://nl.hardware.info/r...-je-eigen-pc!-2011-editie
dankje
Versie 2 van de mugen is dacht ik beter maar dat moet je even googelen.migeye schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:26:
thnx! lijstje aangepast.
# Product Prijs Subtotaal 1 Cooler Master CM 690 II Advanced € 79,50 € 79,50 1 Scythe Mugen 3 € 37,81 € 37,81 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 174,- € 174,- 1 XFX Pro 450W € 44,90 € 44,90 1 Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB € 164,- € 164,- 1 G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL € 47,70 € 47,70 1 Sapphire HD6950 Dirt3 Edition € 219,90 € 219,90 1 Asus P8Z68-V € 129,- € 129,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 896,81
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Verwijderd
versie 3 is stillen volgens mij.thewizard2006 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:14:
[...]
Versie 2 van de mugen is dacht ik beter maar dat moet je even googelen.
Ik dacht dat de Mugen 3 iets beter koelde maar wel iets meer lawaai maakte omdat hij standaard 2 fans heeft.thewizard2006 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:14:
[...]
Versie 2 van de mugen is dacht ik beter maar dat moet je even googelen.
http://nl.hardware.info/r...-mugen-3-review-conclusieJo... schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:19:
[...]
Ik dacht dat de Mugen 3 iets beter koelde maar wel iets meer lawaai maakte omdat hij standaard 2 fans heeft.
"Tijd om de balans op te maken: hoe presteert de Mugen 3 ten opzichte van de Mugen 2? De koelprestaties zijn zoals beschreven vrijwel identiek, de prijs ook, de geluidsproductie helaas niet. Die is in elk scenario beduidend hoger dan wat de voorganger produceerde. Op low-speed valt het nog wel mee, maar op high-speed is de Mugen 3 wat ons betreft té luidruchtig. We staan er niet van te kijken: als Scythe het koeloppervlak verkleint, moet dat nu eenmaal gecompenseerd worden met een krachtigere en dus wat luidruchtigere ventilator.
Wat ons betreft is de combinatie van prijs, prestatie en geluidsproductie van de Mugen 3 hierdoor wel minder interessant dan die van de Mugen 2. Daarentegen loop je met de Mugen 3 veel minder snel tegen een ruimteprobleem aan in combinatie met bepaalde geheugensets.
De Mugen 3 is wat ons betreft echter geen waardige opvolger van de Mugen 2. Wij beschouwen het primair als een zogenaamde cost-down versie: er is minder materiaal gebruikt, dus de koeler is simpelweg goedkoper om te produceren. De keuze hiervoor is zoals geschreven te verklaren: de Mugen 2 is vrijwel continu even duur gebleven, terwijl de grondstofprijzen wel flink gestegen zijn. Financieel gezien is het voor Scythe dus minder aantrekkelijk geworden een koeler met zoveel grondstoffen voor rond de 39 euro weg te zetten.
De importeur van Scythe liet ons desgevraagd weten dat de Mugen 2 en Mugen 3 geruime tijd naast elkaar blijven bestaan. De keuze voor versie 2 ligt wat ons betreft voor de hand. Misschien is het wel een goed idee om toch nog maar snel een Mugen 2 te kopen; de kans bestaat natuurlijk altijd dat de Japanners (moeten) besluiten om de productie van versie 2 te staken."
[ Voor 5% gewijzigd door bertp1 op 11-08-2011 15:36 ]
Ik heb een hoge voorkeur voor bepaalde merken bij bepaalde onderdelen. Zij het door goede ervaring, maar het kan ook gewoon mijn pure voorkeur zijn. Zitten geen echte harde feiten aan vast, maar ik voel me gewoon beter bij die merken en daarom kies ik dan weer die merken.Jo... schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 18:38:
Waarom wil je een Intel/Nvidia combinatie? Waarom persé een EVGA GPU? Waarom die 2 moederbordfabrikanten?
Ik dacht ergens te lezen dat de nieuwe 600 serie energie efficienter zou worden. Ik verwachtte dus zelf dat deze niet zo snel meer zouden verbruiken dan de huidige top of the line modellen. Hoopte dat iemand er hier nog net iets meer vanaf wist en mij misschien iets meer duidelijkheid kon geven.Hoe kunnen wij nu weten wat de toekomstige GPU's gaan verbruiken? Wellicht gaan deze zuiniger zijn dan de huidige, maar het precieze verbruik kunnen we niet weten.
Hier was ik dus nog niet zeker over. Heb nu de Cooler Master M850 gekozen, omdat deze stil is en ik dacht dat Cooler Master ook op psu niveau een goede producent was.Dan nog de huidige voeding, Cooler Master staat niet echt bekend om zijn goede voedingen. Je kan dus beter naar merken kijken als XFX, Corsair, Seasonic, ...
Ik heb gekozen voor een Z86 chipset in mijn moederbord. Verder wil ik de verschillende functies die dit bord heeft gaan benutten en dus is het voor mij de prijs meer dan waard.En waarom neem je zo een overdreven duur moederbord? Heeft het bepaalde functies die je persé nodig hebt? Want er zijn waarschijnlijk wel véél goedkopere alternatieven.
Met dit systeem ga ik niet alleen Gamen, maar ook video bewerking en rendering met behulp van verschillende programma's. De 2600K heeft hierdoor ook een meerwaarde voor mij die het waard is (in mijn ogen).Je zegt niet wat je ermee wil gaan doen, maar aangezien dit het BBG aanschaf gamesysteem topic is vermoed ik dat je wil gaan gamen, dan heeft een i7-2600K namelijk geen meerwaarde t.o.v. de i5-2500K, er zijn namelijk geen tot weinig games die gebruik maken van hypertreading.
Hier had ik nog niet naar gekeken. En nu ik er verder naar kijk klopt dit helemaal. G.Skill Ripjaws draaien wel op 1600Mhz met 1.5V en zijn ook geschikt voor het mobo en de processor. ThnxOok is dat HyperX geheugen 1.65V, voor Sandy Bridge is 1.5V RAM aan te raden. G.Skill Ripjaws bijvoorbeeld.
Dit had ik dus ook al gelezen, maar bedankt voor de bevestiging.De Crucial M4 is inderdaad betrouwbaarder dan de Vertex 3, is dus een goede keuze.
Met een goede 750w voeding zal je wel toekomen in de toekomst. Ze gaan namelijk niet perse zuiniger zijn, je krijgt meer performance per watt heb ik ergens gelezen, wat dus wil zeggen dat ze even veel zouden kunnen verbruiken maar wel betere performance leveren.Hogader schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:05:
[...]
Ik heb een hoge voorkeur voor bepaalde merken bij bepaalde onderdelen. Zij het door goede ervaring, maar het kan ook gewoon mijn pure voorkeur zijn. Zitten geen echte harde feiten aan vast, maar ik voel me gewoon beter bij die merken en daarom kies ik dan weer die merken.
[...]
Ik dacht ergens te lezen dat de nieuwe 600 serie energie efficienter zou worden. Ik verwachtte dus zelf dat deze niet zo snel meer zouden verbruiken dan de huidige top of the line modellen. Hoopte dat iemand er hier nog net iets meer vanaf wist en mij misschien iets meer duidelijkheid kon geven.
[...]
Hier was ik dus nog niet zeker over. Heb nu de Cooler Master M850 gekozen, omdat deze stil is en ik dacht dat Cooler Master ook op psu niveau een goede producent was.
Over welke functies heb je het dan? Want wellicht zijn er goedkopere moederborden die ook over die functies beschikken.[...]
Ik heb gekozen voor een Z86 chipset in mijn moederbord. Verder wil ik de verschillende functies die dit bord heeft gaan benutten en dus is het voor mij de prijs meer dan waard.
Afhankelijk van de programma's die je gebruikt is de 2600K dan inderdaad wel een meerwaarde. Al is een overgeklokte i5-2500K al sneller dan een stock i7-2600K met hypertreading. Maar een overgeklokte i7-2600K is dan weer sneller dus goede keuze[...]
Met dit systeem ga ik niet alleen Gamen, maar ook video bewerking en rendering met behulp van verschillende programma's. De 2600K heeft hierdoor ook een meerwaarde voor mij die het waard is (in mijn ogen).
Geen probleem[...]
Hier had ik nog niet naar gekeken. En nu ik er verder naar kijk klopt dit helemaal. G.Skill Ripjaws draaien wel op 1600Mhz met 1.5V en zijn ook geschikt voor het mobo en de processor. Thnx
[...]
Dit had ik dus ook al gelezen, maar bedankt voor de bevestiging.
Verwijderd
Ik heb m'n nieuwe pc binnen!
Oogt mooi, maakt wel wat meer herrie (580 Twinfrz, Mugen 2 koeler, etc.). Het valt me op (en nogal tegen) dat ik voor het mobo, de Asus P8Z68 een heleboel drivers moet opzoeken en installeren... (ethernet, usb, pci simple controller (???), sm-bus (???)); ik was de laatste jaren gewend dat ik meteen na het installeren van Windows 7 internet had...! Zal wel komen doordat alles te nieuw is...?
Enfin, het duurt nog wel even voordat ik kan gamen, want het installeren kost zo meer tijd dan de laatste twee keren dat ik een nieuwe pc had. (En als iemand nog weet wat voor clustergrootte ik moet kiezen bij het formatteren van m'n 1 Tb hd en 120 Gb ssd... graag! Of moet dat gewoon op NTFS standaard?)
Ik denk niet dat ik vandaag nog kan laten weten hoe vlot alles loopt en of het oc'en wil lukken... jammergenoeg...
Enfin, het duurt nog wel even voordat ik kan gamen, want het installeren kost zo meer tijd dan de laatste twee keren dat ik een nieuwe pc had. (En als iemand nog weet wat voor clustergrootte ik moet kiezen bij het formatteren van m'n 1 Tb hd en 120 Gb ssd... graag! Of moet dat gewoon op NTFS standaard?)
Ik denk niet dat ik vandaag nog kan laten weten hoe vlot alles loopt en of het oc'en wil lukken... jammergenoeg...
zo is hij nu geworden en dit komt in Lian Li PC-343B met aan een kant water koelling die zal over tijd gaan gebruiken en met Enermax Liberty ECO - 620 Watt voeding + kast + water koeling had ik al alleen nu nog koelblok kopen voor HD6950 en voor mijn cpu
voor vga word Alphacool NexXxoS ATXP 6970/50 Serie
en voor i5 cpu een weet ik nog niet
beeld scherm is 24'' dell LCD
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Western Digital Caviar Green WD10EARS, 1TB | € 42,84 | € 42,84 |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 17,50 | € 17,50 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) | € 73,29 | € 73,29 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 174,- | € 174,- |
1 | OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 90GB | € 123,90 | € 123,90 |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 45,42 | € 45,42 |
1 | Sapphire HD 6950 1GB GDDR5 PCI-E | € 200,89 | € 200,89 |
1 | Asrock P67 Pro3 | € 82,88 | € 82,88 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 760,72 |
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Waarom neem je niet de Sapphire 6950 Dirt3 Edition ? Dat kost een beetje meer en heb je 2GB Vram en Dirt3 er gratis bijMotaro schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 20:59:
zo is hij nu geworden en dit komt in Lian Li PC-343B met aan een kant water koelling die zal over tijd gaan gebruiken en met Enermax Liberty ECO - 620 Watt voeding + kast + water koeling had ik al alleen nu nog koelblok kopen voor HD6950 en voor mijn cpu
# Product Prijs Subtotaal 1 Western Digital Caviar Green WD10EARS, 1TB € 42,84 € 42,84 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,50 € 17,50 1 Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) € 73,29 € 73,29 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 174,- € 174,- 1 OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 90GB € 123,90 € 123,90 1 Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 € 45,42 € 45,42 1 Sapphire HD 6950 1GB GDDR5 PCI-E € 200,89 € 200,89 1 Asrock P67 Pro3 € 82,88 € 82,88 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 760,72
Edit: OF heb je deze onderdelen al ? Want ik snap je inleiding niet zo
Al doende leert men, al draaiende keert men.
Hallo iedereen,
ik ben nieuw hier, verwezen van een andere site.
Ik heb namelijk hulp nodig met het samenstellen van een game pc.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet veel ervaring mee heb, en soms niet alle termen ken.
Daarom zal ik jullie advies zeer op prijs stellen. Ik heb er namelijk nogal een budget voor vrij gesteld.
Dit zijn twee systemen die ik heb gevonden:
Processor: Intel Core i5 2500 (4x 3300 MHz) Quad Core
Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. 3.0
ram: 8GB DDR3 1333mhz (Dual Channel)
Harddisk 1: 120GB Solid State Drive (285-275 MB/s) SATA
Harddisk 2: 1000GB 7200 RPM SATA
gpu: Nvidia GTX 580 (1536MB GDDR5 | DX 11)
Voeding: Cooler Master Silent Pro 850W 80+ ( Modulair, Stille 135mm fan )
Behuizing: Lian Li PC-60FN (Zonder Window)
Behuizing: All in One Cardreader + USB aansluiting
Processor Koeler: Standaard Intel Processor koeler
Is deze opstelling beter dan:?
INTEL i7-2600K QUAD CORE (4 x 3.4Ghz),
1TB Seagate SATA3 hard disk,
16GB DDR3 Kingston T Ram,
Nvidia Geforce GTX590 3072MB GPU,
Liteon 24x multi DVD brander,
Asrock Extreme4 P67 motherboard
ANTEC gamer case with 850 watt Corsair power.
Beide systemen heb ik van een internet site die hem ook in elkaar zal zetten. Daardoor krijg ik wel een beetje het id dat ik misschien teveel geld geef voor wat ik krijg.
Ik denk dat als ik het door iemand anders laat doen ook service kosten etc moet betalen. Terwijl ik denk dat ik de PC ook zelf in elkaar zou moeten kunnen zetten. Althans ik heb eerder een video kaart en RAM er ingezet. Ben ik dan overmoedigd om te denken dat ik een hele PC in elkaar kan zetten?
De prijs die ze vragen zijn voor beide systemen 1500 euro.
Dit is namelijk ook mijn maximale budget.
Als iemand mij hierbij kan helpen, heel graag
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet veel ervaring mee heb, en soms niet alle termen ken.
Daarom zal ik jullie advies zeer op prijs stellen. Ik heb er namelijk nogal een budget voor vrij gesteld.
Beide systemen heb ik van een internet site die hem ook in elkaar zal zetten. Daardoor krijg ik wel een beetje het id dat ik misschien teveel geld geef voor wat ik krijg.
Ik denk dat als ik het door iemand anders laat doen ook service kosten etc moet betalen. Terwijl ik denk dat ik de PC ook zelf in elkaar zou moeten kunnen zetten. Althans ik heb eerder een video kaart en RAM er ingezet. Ben ik dan overmoedigd om te denken dat ik een hele PC in elkaar kan zetten?
PC zelf in mekaar zetten is zeer makkelijk, zal je wel kunnen.GODhimself NL schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:07:
Hallo iedereen,
Overigens zijn beide systemen niet ideaal, als je een aantal pagina' s van dit topic leest krijg je wel al een idee van goede keuzes en goede merken enz. Als ik op aan mijn PC zat zou ik wel even een goed systeem samenstellen, maar op een smartphone gaat dat niet zo makkelijk.
Overigens heeft tweakers.net ook BBG' s, deze kan je ook eens doornemen.
Ja haha dat is precies waar ik nu mee bezig benJo... schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:23:
[...]
PC zelf in mekaar zetten is zeer makkelijk, zal je wel kunnen.
Overigens zijn beide systemen niet ideaal, als je een aantal pagina' s van dit topic leest krijg je wel al een idee van goede keuzes en goede merken enz. Als ik op aan mijn PC zat zou ik wel even een goed systeem samenstellen, maar op een smartphone gaat dat niet zo makkelijk.
Overigens heeft tweakers.net ook BBG' s, deze kan je ook eens doornemen.
Alleen moet ik wel eerlijk zeggen, dat zoals eerder genoemd ik een noob ben met deze termen.
Ik weet niet precies hoeveel geheugen voor een CPU GPU of RAM nou voor mij het beste is. Meestal weet ik dus niet goed van slecht te onderscheiden.
Wel weet ik dat hier heel veel mensen zijn die daar een stuk beter in zijn.
Ik probeer deze web site een beetje uit te pluizen, is er een Forum waar in principe iemand zijn budget op geeft. Waar vervolgens mensen met kennis en ervaring een ideaal systeem voor je opstellen?
Als dat dit forum is:
Mijn maximale budget is 1500 euro, monitor, muis tobo is niet nodig.
Welke producten zou je mij aanraden?
Daar is dit topic voor.
Je kunt bijvoorbeeld voor onderstaande kiezen (beetje uitgegaan van de huidige BBG).
Je kunt bijvoorbeeld voor onderstaande kiezen (beetje uitgegaan van de huidige BBG).
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 41,90 | € 41,90 |
1 | Corsair Obsidian 650D | € 144,- | € 144,- |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 32,99 | € 32,99 |
1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 250,35 | € 250,35 |
1 | XFX Black Edition 850W | € 117,25 | € 117,25 |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 162,- | € 162,- |
1 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 47,70 | € 47,70 |
2 | Sapphire HD6950 Dirt3 Edition | € 219,90 | € 439,80 |
1 | Asus P8Z68-V | € 129,- | € 129,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.382,49 |
Het is wel de bedoeling dat je zelf een poging waagt. Dan geven we advies wat er beter kan.GODhimself NL schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:29:
[...]
Ja haha dat is precies waar ik nu mee bezig ben
Alleen moet ik wel eerlijk zeggen, dat zoals eerder genoemd ik een noob ben met deze termen.
Ik weet niet precies hoeveel geheugen voor een CPU GPU of RAM nou voor mij het beste is. Meestal weet ik dus niet goed van slecht te onderscheiden.
Wel weet ik dat hier heel veel mensen zijn die daar een stuk beter in zijn.
Ik probeer deze web site een beetje uit te pluizen, is er een Forum waar in principe iemand zijn budget op geeft. Waar vervolgens mensen met kennis en ervaring een ideaal systeem voor je opstellen?
Als dat dit forum is:
Mijn maximale budget is 1500 euro, monitor, muis tobo is niet nodig.
Welke producten zou je mij aanraden?
Sowieso is budget alleen ook niet voldoende, het is handig als je zegt wat je ermee wil gaan doen.
Je hebt helemaal gelijk. Heb ik ook gedaan. Ik kwam met deze opstellingen:Jo... schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:38:
[...]
Het is wel de bedoeling dat je zelf een poging waagt. Dan geven we advies wat er beter kan.
Sowieso is budget alleen ook niet voldoende, het is handig als je zegt wat je ermee wil gaan doen.
of
Het is voor mij moeilijk een keus te maken aangezien ik de voordelen van de een over een ander product niet zie.
Ik wil de PC onder andere voor FPS games. Games zoals ARMA 2 kan ik nu gewoon niet draaien.
Maar ik wil een future proof PC dus vandaar de grote investering. Nieuwe Games zoals BF3 wil ik dan ook graag zonder problemen met al de eye candy kunnen draaien.
Bedankt voor de info!mitsumark schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:37:
Daar is dit topic voor.
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 41,90 € 41,90 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,50 € 17,50 1 Corsair Obsidian 650D € 144,- € 144,- 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 32,99 € 32,99 1 Intel Core i7 2600K Boxed € 250,35 € 250,35 1 XFX Black Edition 850W € 117,25 € 117,25 1 Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB € 162,- € 162,- 1 G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL € 47,70 € 47,70 2 Sapphire HD6950 Dirt3 Edition € 219,90 € 439,80 1 Asus P8Z68-V € 129,- € 129,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.382,49
Kan jij, of iemand mij vertellen waarom sommige zeggen dat de i7 2600 overkill is voor gaming? Is de goedkopere i5 2500k een slimme optie?
Mijn voorkeur gaat uit naar een single Nvidia kaart. Dit omdat ik denk dat als ik nu bijvoorbeeld 1 GTX580 neem, ik daar over 2 jaar nog een GTX 580 bij kan doen en zo mijn prestaties een grote boost geef....?
Dan kun je dit topic eens bekijken.GODhimself NL schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:42:
[...]
Je hebt helemaal gelijk. Heb ik ook gedaan. Ik kwam met deze opstellingen:
of
Het is voor mij moeilijk een keus te maken aangezien ik de voordelen van de een over een ander product niet zie.
Ik wil de PC onder andere voor FPS games. Games zoals ARMA 2 kan ik nu gewoon niet draaien.
Maar ik wil een future proof PC dus vandaar de grote investering. Nieuwe Games zoals BF3 wil ik dan ook graag zonder problemen met al de eye candy kunnen draaien.
Het systeem dat daar staat lijkt me wel geschikt voor jou
EDIT: over de single GTX580: de HD6950 in crossfire levert zo een goede prestaties dat je er zo lang met kan doen totdat er een nieuwe generatie videokaarten is. Uiteindelijk zal de HD6950 crossfire optie waarschijnlijk het voordeligst uitkomen.
[ Voor 7% gewijzigd door Jo... op 11-08-2011 22:49 ]
@ godhimself: lees gewoon eens basisinfo door over alle onderdelen van je pc
Wikipedia: Processor (computer)
Wikipedia: Moederbord
Wikipedia: Videokaart
**LET OP** Welk moederbord moet ik kopen?
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?
[BBG aanschaf] Videokaarten
[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27
[BBG aanschaf] SSD
ook handig:
http://nl.hardware.info/r...-je-eigen-pc!-2011-editie
geef verder hier ook een keer aan voor wat je je pc gaat gebruiken
Wikipedia: Processor (computer)
Wikipedia: Moederbord
Wikipedia: Videokaart
**LET OP** Welk moederbord moet ik kopen?
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?
[BBG aanschaf] Videokaarten
[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27
[BBG aanschaf] SSD
ook handig:
http://nl.hardware.info/r...-je-eigen-pc!-2011-editie
geef verder hier ook een keer aan voor wat je je pc gaat gebruiken
[ Voor 14% gewijzigd door bertp1 op 11-08-2011 22:48 ]
i7 is niet veel sneller maar heeft als 'grootste' voordeel hyperthreading. Geeft extra prestaties in sommige programma's, in games echter zelden/nooit dus het verschil tussen een i5 en i7 is voor gaming nihil, dus daarvoor zou ik altijd een i5 aanraden.GODhimself NL schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:44:
Kan jij, of iemand mij vertellen waarom sommige zeggen dat de i7 2600 overkill is voor gaming? Is de goedkopere i5 2500k een slimme optie?
GTX580 is wel het snelste maar naar mijn mening ook weer niet zodanig veel sneller dan een GTX570 om er zoveel geld extra aan uit te geven. Als je single-GPU topprestaties wil moet je de GTX580 hebben maar iets tragere (en vooral veel goedkopere) kaarten zijn wel betere deals.Mijn voorkeur gaat uit naar een single Nvidia kaart. Dit omdat ik denk dat als ik nu bijvoorbeeld 1 GTX580 neem, ik daar over 2 jaar nog een GTX 580 bij kan doen en zo mijn prestaties een grote boost geef....?
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Ben van plan om binnenkort een gamelaptop te kopen voor 950€( asus g53SW I5-2410M GTX460m enz.... )
ik las laatst dat je voor dezelfde prijs een goeie game pc kunt kopen
weet iemand misschien een paar goeie gamelaptops voor MAX 900€ ?
ben van plan om games zoals crysis(2) bfbc2/BF3 enz.... ( zware games ) op high te spelen
ik kan helaas geen computer kopen die zelf gebouwd is het moet een zijn die bijv door asus,HP of dell ( andere merken mag ook ) gemaakt is
en het liefst een PC waar ik bijv de video kaart kan vervangen of CPU enz...
er hoeft voor mij niet persee een scherm er bij ( en muis,toetsenbord en speakers ) ik wil alleen maar de desktop zelf
of moet ik toch voor de laptop gaan ? ( ik weet dat dit niet een laptop topic is
)
ben van plan om games zoals crysis(2) bfbc2/BF3 enz.... ( zware games ) op high te spelen
ik kan helaas geen computer kopen die zelf gebouwd is het moet een zijn die bijv door asus,HP of dell ( andere merken mag ook ) gemaakt is
er hoeft voor mij niet persee een scherm er bij ( en muis,toetsenbord en speakers ) ik wil alleen maar de desktop zelf
of moet ik toch voor de laptop gaan ? ( ik weet dat dit niet een laptop topic is
[ Voor 5% gewijzigd door ninosm1 op 11-08-2011 22:53 ]
Waarom is het niet mogelijk voor jou om zelf een PC samen te stellen? In veel gevallen kan de shop de PC zelfs al assembleren als dat het probleem is.ninosm1 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:51:
Ben van plan om binnenkort een gamelaptop te kopen voor 950€( asus g53SW I5-2410M GTX460m enz.... )
of moet ik toch voor de laptop gaan ? ( ik weet dat dit niet een laptop topic is)
omdat ik een kadobon krijg van 1000€ en ik kan maar van bepaalde merken een PC mee kopen ( ik wil de 200€ voor andere dingen laten ) 
heb zelf deze gevonden : pricewatch: Medion Akoya PC P5703 D voor 900 €
als deze de 900€ waard is dan ben ik van plan om het te kopen
maar misschien zijn er beter ?

[ Voor 48% gewijzigd door ninosm1 op 11-08-2011 22:59 ]
Yes top bedankt.bwerg schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:51:
[...]
i7 is niet veel sneller maar heeft als 'grootste' voordeel hyperthreading. Geeft extra prestaties in sommige programma's, in games echter zelden/nooit dus het verschil tussen een i5 en i7 is voor gaming nihil, dus daarvoor zou ik altijd een i5 aanraden.
[...]
GTX580 is wel het snelste maar naar mijn mening ook weer niet zodanig veel sneller dan een GTX570 om er zoveel geld extra aan uit te geven. Als je single-GPU topprestaties wil moet je de GTX580 hebben maar iets tragere (en vooral veel goedkopere) kaarten zijn wel betere deals.
Ik heb nu de opstelling aangepast. Mijn vraag is, ik heb een radeon kaart verwijderd en de GTX 580 erop gezet.
Kan dat wel? Of geeft dat conflict met het mobo of andere hardware?
1 | MSI 580GTX Lightning Extreme | € 520,90 | € 520,90 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 56,50 | € 56,50 |
1 | Fractal Design Define R3 (Zwart) | € 87,44 | € 87,44 |
1 | Corsair HX750W | € 117,81 | € 117,81 |
1 | Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 | € 41,85 | € 41,85 |
1 | MSI N580GTX LIGHTNING | € 445,99 | € 445,99 |
1 | Gigabyte GA-Z68X-UD3P-B3 | € 147,10 | € 147,10 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.804,08 |
Zoals je ziet zijn dit twee video kaarten. Ik wil er maar een van de twee. Maar waarom is de een beter dan de ander?
Ik heb naar de specs gekeken, maar het is chinees voor mij. Sorry,,,
hulp wordt gewaardeerd!!!
[ Voor 70% gewijzigd door Resabio op 11-08-2011 23:03 ]
Je kan toch echt wel beter de HD6950 in crossfire nemen. Veel meer prestaties voor hetzelfde geld. Ook ga je er binnen 2 jaar toch geen GTX580 bijsteken, dan zijn er namelijk al nieuwe generaties videokaarten die betere prestaties leveren.GODhimself NL schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:01:
[...]
Yes top bedankt.
Ik heb nu de opstelling aangepast. Mijn vraag is, ik heb een radeon kaart verwijderd en de GTX 580 erop gezet.
Kan dat wel? Of geeft dat conflict met het mobo of andere hardware?
# Product Prijs Subtotaal 1 MSI 580GTX Lightning Extreme € 520,90 € 520,90 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 56,50 € 56,50 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,50 € 17,50 1 Fractal Design Define R3 (Zwart) € 87,44 € 87,44 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 32,99 € 32,99 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 174,- € 174,- 1 Corsair HX750W € 117,81 € 117,81 1 Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB € 162,- € 162,- 1 Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 € 41,85 € 41,85 1 MSI N580GTX LIGHTNING € 445,99 € 445,99 1 Gigabyte GA-Z68X-UD3P-B3 € 147,10 € 147,10 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.804,08
Zoals je ziet zijn dit twee video kaarten. Ik wil er maar een van de twee. Maar waarom is de een beter dan de ander?
Ik heb naar de specs gekeken, maar het is chinees voor mij. Sorry,,,
hulp wordt gewaardeerd!!!
de lightning extreme is de enige die leverbaar is.
voornaamste verschil is dat de extreme 3GB geheugen heeft t.o.v. de 1,5GB van de 'standaard' 580, dit heb je eigenlijk alleen nodig bij extreem hoge resoluties en/of AA.
de gtx580 heeft een dusdanig slechte prijs/prestatie dat ie bijna door niemand wordt aangeraden.
wil je hem toch perse, zou ik voor een goedkoper exemplaar gaan.
bv: pricewatch: Asus ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5
de reden die je geeft is in de toekomst SLI (2 videokkaarten), dit zou ik ten allen tijden afraden simpelweg omdat er tegen die tijd andere/betere alternatieven zijn.
daarbij komt nog dat ik niet verwacht dat de 580 in de toekomst ontzettend veel goedkoper gaat worden en je dus echt geld aan het weggooien bent.
de i7 2600k had ik gekozen omdat er budget voor is, je kunt inderdaad ook prima die 90 euro besparen als het je alleen om gaming gaat.
ik zou ook de XFX voeding boven de Corsair verkiezen.
bij de kast heb ik nog altijd wat twijfels over de koeling, je moet er in ieder geval extra fans bij bestellen.
edit: van de 6950 moet je er gelijk 2 nemen
voornaamste verschil is dat de extreme 3GB geheugen heeft t.o.v. de 1,5GB van de 'standaard' 580, dit heb je eigenlijk alleen nodig bij extreem hoge resoluties en/of AA.
de gtx580 heeft een dusdanig slechte prijs/prestatie dat ie bijna door niemand wordt aangeraden.
de reden die je geeft is in de toekomst SLI (2 videokkaarten), dit zou ik ten allen tijden afraden simpelweg omdat er tegen die tijd andere/betere alternatieven zijn.
daarbij komt nog dat ik niet verwacht dat de 580 in de toekomst ontzettend veel goedkoper gaat worden en je dus echt geld aan het weggooien bent.
de i7 2600k had ik gekozen omdat er budget voor is, je kunt inderdaad ook prima die 90 euro besparen als het je alleen om gaming gaat.
bij de kast heb ik nog altijd wat twijfels over de koeling, je moet er in ieder geval extra fans bij bestellen.
[ Voor 15% gewijzigd door mitsumark op 11-08-2011 23:15 ]
Ok dat veranderd het systeem naarJo... schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:08:
[...]
Je kan toch echt wel beter de HD6950 in crossfire nemen. Veel meer prestaties voor hetzelfde geld. Ook ga je er binnen 2 jaar toch geen GTX580 bijsteken, dan zijn er namelijk al nieuwe generaties videokaarten die betere prestaties leveren.
1 | XFX 8400GS HSK | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.276,99 |
Het valt mij wel op dat de prijs van de HD6950 een stuk goedkoper is dan de GTX580,,
In principe heb ik dus nog wel budget over voor verbeteringen.
Suggesties?
(PC is bedoeld voor games. Wil wel minstens een/ twee jaar games alles op high en 1920/1080)
[ Voor 4% gewijzigd door Resabio op 11-08-2011 23:19 ]
probleem bij de meeste kant en klare systemen is dat de videokaart niet bedoeld is voor echt intensief gamen, of je moet er echt de hoofdprijs voor betalen.ninosm1 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:57:
omdat ik een kadobon krijg van 1000€ en ik kan maar van bepaalde merken een PC mee kopen ( ik wil de 200€ voor andere dingen laten )
zo ook bij bovenstaand systeem, de 460 is een mid-range kaart van de vorige generatie.
zoiets is bv al beter: http://www.alternate.nl/h...&l2=Gaming+%26+Multimedia
echter als je zelf gaat samenstellen kun je voor hetzelfde geld nog wat beters bij elkaar zoeken (en dit eventueel in elkaar laten zetten door een winkel)
[ Voor 18% gewijzigd door mitsumark op 11-08-2011 23:19 ]
mitsumark schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:11:
de lightning extreme is de enige die leverbaar is.
1 | XFX 8400GS HSK | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.276,99 |
Een XFX voeding? Waarom zijn die beter?
Ook qua kast heb ik moeilijkheden. Ik ben namelijk niet een fan van kasten met lichten en glas en dergelijke. Weet iemand een kast die er normaal uitziet, maar wel goed ventileerd, want ik ga er nu vanuit dat dat de bedoeling is?
Je kan er ineens al een tweede HD6950 bijdoen.GODhimself NL schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:14:
[...]
Ok dat veranderd het systeem naar
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 56,50 € 56,50 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,50 € 17,50 1 Fractal Design Define R3 (Zwart) € 87,44 € 87,44 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 32,99 € 32,99 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 174,- € 174,- 1 Corsair HX750W € 117,81 € 117,81 1 Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB € 162,- € 162,- 1 Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 € 41,85 € 41,85 1 Sapphire HD6950 Dirt3 Edition € 219,90 € 219,90 1 Gigabyte GA-Z68X-UD3P-B3 € 147,10 € 147,10 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.057,09
Het valt mij wel op dat de prijs van de HD6950 een stuk goedkoper is dan de GTX580,,
In principe heb ik dus nog wel budget over voor verbeteringen.
Suggesties?
(PC is bedoeld voor games. Wil wel minstens een/ twee jaar games alles op high en 1920/1080)
Verder is het een vrij kleine behuizing, die niet zo een geweldige airflow heeft. Een alternatief is bijvoorbeeld de Cooler Master CM690 Advanced, de Corsair 650 D, Corsair 600T, ... als je de fractal define r3 natuurlijk mooi vindt kan je die houden, maar dan zijn een aantal extra fans wel aan te raden.
Geheugen is als ik het me goed herinner ook geen 1.5v, G.Skill ripjaws of Corsair Vengeance zouden beter zijn.
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe PC aan te schaffen, voornamelijk bedoeld voor het spelen van zware games. Het systeem mag maximaal 1200,- kosten, het liefst zit ik daar zoveel mogelijk onder natuurlijk.
Een voorwaarde die ik heb is dat mijn grafische kaart per se een single slot kaart moet zijn, geen SLI/CFX. Ik weet dat bijv. twee HD6950 in CFX al betere prestaties leveren dan een single GTX580, maar ik ben zo'n rare snuiter die echt geen dubbele grafische kaarten in zijn systeem wil.
Nu heb ik een paar vragen over mijn configuratie (ik lees dagelijks allerlei topics door, maar mijn kennis is helaas niet zo groot):
-Ik probeer de kosten zoveel mogelijk te drukken m.b.t de onderdelen zonder echt te willen downgraden naar iets mindere uitvoeringen, waardoor ik bij de CPU heb gekozen voor de i2500 en niet de i2500k. Zit er een wezenlijk verschil tussen de twee wat de meerprijs van de k versie rechtvaardigd? Ik neem ook aan dat de i2500 met geen mogelijkheid een bottleneck zal vormen voor het spelen van games, waardoor ik me afvraag of ik zelfs niet kan downgraden naar een iets goedkopere i2400?
-Ik overclock niets, en daarom vraag ik mij af of ik wel een aparte CPU cooler moet hebben, of dat de standaard boxed cooler meer dan voldoende is (zit er ook een groot verschil in geluidsproductie van de boxed <-> aparte cooler?), of is een aparte CPU cooler uberhaupt aan te raden, zelfs als je niets overclockt?
-Is de voeding overkill of voldoende? Ik lees over het algemeen goede verhalen over de PSU's van XFX, vandaar bovenstaande keuze.
Wellicht heeft iemand nog suggesties over hoe ik hier en daar nog wat geld kan bezuinigen. Ideaal gezien zou ik tussen de 1000,- en 1100,- uitkomen, maar met een GTX580 kaart gaat dat vast niet lukken zonder grote concessies te doen.
Natuurlijk zijn aanmerkingen welkom
Een voorwaarde die ik heb is dat mijn grafische kaart per se een single slot kaart moet zijn, geen SLI/CFX. Ik weet dat bijv. twee HD6950 in CFX al betere prestaties leveren dan een single GTX580, maar ik ben zo'n rare snuiter die echt geen dubbele grafische kaarten in zijn systeem wil.
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 79,50 | € 79,50 |
1 | Zalman CNPS10X Performa | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Fractal Design Silent Series , 120mm | € 8,69 | € 8,69 |
1 | Intel Core i5 2500 Boxed | € 163,- | € 163,- |
1 | XFX PRO750W | € 82,70 | € 82,70 |
1 | Kingston SSDNow V+100 SVP100S2B/96GR (upgrade bundle kit) 96GB | € 111,85 | € 111,85 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G | € 36,55 | € 36,55 |
1 | Asus ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5 | € 408,50 | € 408,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.109,09 |
Nu heb ik een paar vragen over mijn configuratie (ik lees dagelijks allerlei topics door, maar mijn kennis is helaas niet zo groot):
-Ik probeer de kosten zoveel mogelijk te drukken m.b.t de onderdelen zonder echt te willen downgraden naar iets mindere uitvoeringen, waardoor ik bij de CPU heb gekozen voor de i2500 en niet de i2500k. Zit er een wezenlijk verschil tussen de twee wat de meerprijs van de k versie rechtvaardigd? Ik neem ook aan dat de i2500 met geen mogelijkheid een bottleneck zal vormen voor het spelen van games, waardoor ik me afvraag of ik zelfs niet kan downgraden naar een iets goedkopere i2400?
-Ik overclock niets, en daarom vraag ik mij af of ik wel een aparte CPU cooler moet hebben, of dat de standaard boxed cooler meer dan voldoende is (zit er ook een groot verschil in geluidsproductie van de boxed <-> aparte cooler?), of is een aparte CPU cooler uberhaupt aan te raden, zelfs als je niets overclockt?
-Is de voeding overkill of voldoende? Ik lees over het algemeen goede verhalen over de PSU's van XFX, vandaar bovenstaande keuze.
Wellicht heeft iemand nog suggesties over hoe ik hier en daar nog wat geld kan bezuinigen. Ideaal gezien zou ik tussen de 1000,- en 1100,- uitkomen, maar met een GTX580 kaart gaat dat vast niet lukken zonder grote concessies te doen.
- Als je niet wil gaan overklokken kan je inderdaad ook de i5-2400 nemen, verschil in games zal er niet zijn.galootje schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:23:
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe PC aan te schaffen, voornamelijk bedoeld voor het spelen van zware games. Het systeem mag maximaal 1200,- kosten, het liefst zit ik daar zoveel mogelijk onder natuurlijk.
Een voorwaarde die ik heb is dat mijn grafische kaart per se een single slot kaart moet zijn, geen SLI/CFX. Ik weet dat bijv. twee HD6950 in CFX al betere prestaties leveren dan een single GTX580, maar ik ben zo'n rare snuiter die echt geen dubbele grafische kaarten in zijn systeem wil.![]()
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 41,90 € 41,90 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,50 € 17,50 1 Cooler Master CM 690 II Advanced € 79,50 € 79,50 1 Zalman CNPS10X Performa € 29,90 € 29,90 1 Fractal Design Silent Series , 120mm € 8,69 € 8,69 1 Intel Core i5 2500 Boxed € 163,- € 163,- 1 XFX PRO750W € 82,70 € 82,70 1 Kingston SSDNow V+100 SVP100S2B/96GR (upgrade bundle kit) 96GB € 111,85 € 111,85 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G € 36,55 € 36,55 1 Asus ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5 € 408,50 € 408,50 1 Asus P8Z68-V € 129,- € 129,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.109,09
- Boxed koeler is inderdaad ook prima als je niet wil gaan overklokken, al is deze wel luider dan de meeste aftermarket koelers.
- Overkill, ik ken het exacte verbruik van de GTX580 niet, maar een 550w xfx voeding zal ook wel voldoen.
klopt maar ik heb helaas geen andere optiemitsumark schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:17:
[...]
probleem bij de meeste kant en klare systemen is dat de videokaart niet bedoeld is voor echt intensief gamen, of je moet er echt de hoofdprijs voor betalen.
zo ook bij bovenstaand systeem, de 460 is een mid-range kaart van de vorige generatie.
zoiets is bv al beter: http://www.alternate.nl/h...&l2=Gaming+%26+Multimedia
echter als je zelf gaat samenstellen kun je voor hetzelfde geld nog wat beters bij elkaar zoeken (en dit eventueel in elkaar laten zetten door een winkel)
er is wel een andere pc zelfde specs als de medion maar met een HD6870
of moet ik toch voor de laptop gaan? ( asus G53sw I5-2410 -GTX460M- 4GB ram enz... )
HD6870 levert al betere prestaties dan een GTX460.ninosm1 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:39:
[...]
klopt maar ik heb helaas geen andere optie
er is wel een andere pc zelfde specs als de medion maar met een HD6870
of moet ik toch voor de laptop gaan? ( asus G53sw I5-2410 -GTX460M- 4GB ram enz... )
Overigens zou ik niet voor een laptop gaan. Voor veel geld krijg je veel minder performance dan bij een desktop.
Top advies, bedankt!Jo... schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:22:
[...]
Je kan er ineens al een tweede HD6950 bijdoen.
Verder is het een vrij kleine behuizing, die niet zo een geweldige airflow heeft. Een alternatief is bijvoorbeeld de Cooler Master CM690 Advanced, de Corsair 650 D, Corsair 600T, ... als je de fractal define r3 natuurlijk mooi vindt kan je die houden, maar dan zijn een aantal extra fans wel aan te raden.
Geheugen is als ik het me goed herinner ook geen 1.5v, G.Skill ripjaws of Corsair Vengeance zouden beter zijn.
Ik vind de kast prima, niet teveel frutsels
Dus nu is het systeem:
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.237,51 |
Ik zie wel dat twee HD6950 kaarten wel duurder zijn dan 1 x GTX580.
Is dat de GTX580 niet de betere optie?
denk je dat ik met de HD6870 crysis 2 op max kan spelen? of bijv bfbc2/BF3 ?Jo... schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:41:
[...]
HD6870 levert al betere prestaties dan een GTX460.
Overigens zou ik niet voor een laptop gaan. Voor veel geld krijg je veel minder performance dan bij een desktop.
ben ook van plan om te gaan overclocken alleen weet ik niet of dat wel handig is met zon pc
en owja, kan ik bijv ook de videokaart veranderen als ik zon pc koop?
Nee, de HD6950 in Crossfire levert namelijk wel veel betere prestaties., Overigens verschilt de prijs toch amper? Hoogstens een paar tientjes.GODhimself NL schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:41:
[...]
Top advies, bedankt!
Dus nu is het systeem:
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 56,50 € 56,50 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,50 € 17,50 1 Cooler Master CM 690 II Advanced € 79,50 € 79,50 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 32,99 € 32,99 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 174,- € 174,- 1 XFX PRO750W € 82,70 € 82,70 1 Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB € 162,- € 162,- 1 Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 € 45,42 € 45,42 2 Sapphire HD6950 Dirt3 Edition € 219,90 € 439,80 1 Gigabyte GA-Z68X-UD3P-B3 € 147,10 € 147,10 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.237,51
Je moet trouwens wel de Low Profile variant nemen van dat geheugen, de heatspreaders van de gewone passen niet onder de Mugen.
Crysis 2 op een Full HD resolutie volledig maxed out zal niet gaan met die kaart, als je de instellingen echter wat terugschroeft zal de kaart voldoen. En kaart veranderen... Eens je deninosm1 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:44:
[...]
denk je dat ik met de HD6870 crysis 2 op max kan spelen? of bijv bfbc2/BF3 ?
ben ook van plan om te gaan overclocken alleen weet ik niet of dat wel handig is met zon pc
en owja, kan ik bijv ook de videokaart veranderen als ik zon pc koop?
PC hebt gaat dat meestal wel, maar dan zit je wel met die HD6870 hé.
Prijsverschil is niet zo groot, en je krijgt er een spel bij (2x).GODhimself NL schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:41:
[...]
Top advies, bedankt!
Dus nu is het systeem:
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 56,50 € 56,50 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,50 € 17,50 1 Cooler Master CM 690 II Advanced € 79,50 € 79,50 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 32,99 € 32,99 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 174,- € 174,- 1 XFX PRO750W € 82,70 € 82,70 1 Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB € 162,- € 162,- 1 Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 € 45,42 € 45,42 2 Sapphire HD6950 Dirt3 Edition € 219,90 € 439,80 1 Gigabyte GA-Z68X-UD3P-B3 € 147,10 € 147,10 Bekijk collectie
http://www.anandtech.com/bench/Product/305?vs=299
Als je de define R3 kast neemt zou ik er nog 2 casefans bij doen, bijvoorbeeld:
pricewatch: Fractal Design Silent Series , 120mm
Echter kun je dan bijna net zo goed zn grotere broer nemen:
pricewatch: Fractal Design Define XL
Ook hier is de koeling niet optimaal, maar wel een stuk beter dan de R3 zonder extra fan.
Als je de CM690 neemt kún je af zonder extra fans.
Jullie hebben helemaal gelijk.
Ik heb hier wel een handig filmpje gevonden die aantoond hoe groot het verschil wel niet is!
YouTube: AMD RADEON HD 6950 Crossfire Review + Benchmarks: GTX 580 Killer? - YouTube
Hij heeft het alleen over de XFX AMD varianten van HD6950. Tweakers geeft alleen geen prijs weer als ik die kies.
Ik heb hier wel een handig filmpje gevonden die aantoond hoe groot het verschil wel niet is!
YouTube: AMD RADEON HD 6950 Crossfire Review + Benchmarks: GTX 580 Killer? - YouTube
Hij heeft het alleen over de XFX AMD varianten van HD6950. Tweakers geeft alleen geen prijs weer als ik die kies.
2 | XFX AMD Radeon HD 6950 | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.237,51 |
[ Voor 82% gewijzigd door Resabio op 12-08-2011 00:12 ]
Wel nog even Low Profile variant van Corsair Vengeance nemen of G.Skill Ripjaws, heatspreaders van gewoon Vengeance geheugen passen niet over de Mugen.GODhimself NL schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:05:
Jullie hebben helemaal gelijk.
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 56,50 € 56,50 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,50 € 17,50 1 Cooler Master CM 690 II Advanced € 79,50 € 79,50 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 32,99 € 32,99 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 174,- € 174,- 1 XFX PRO750W € 82,70 € 82,70 1 Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB € 162,- € 162,- 1 Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 € 45,42 € 45,42 2 Sapphire HD6950 Dirt3 Edition € 219,90 € 439,80 2 XFX AMD Radeon HD 6950 € 0,- € 0,- 1 Gigabyte GA-Z68X-UD3P-B3 € 147,10 € 147,10 Bekijk collectie
En de prijs van die XFX versie wordt niet getoond omdat deze niet meer verkocht worden. Maar kloksnelheden zijn hetzelfde als die van de Sapphire Dirt 3 versie, dus prestaties zijn gelijk.
Niet meer verkocht worden aha vandaarJo... schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:16:
[...]
Wel nog even Low Profile variant van Corsair Vengeance nemen of G.Skill Ripjaws, heatspreaders van gewoon Vengeance geheugen passen niet over de Mugen.
En de prijs van die XFX versie wordt niet getoond omdat deze niet meer verkocht worden. Maar kloksnelheden zijn hetzelfde als die van de Sapphire Dirt 3 versie, dus prestaties zijn gelijk.
Ok dus low profile Corsairs of the G.skill
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 52,21 | € 52,21 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 99,91 |
prijs verschil is verwaarloosbaar.
Gaat jullie voorkeur naar de een of de ander? Als ik naar de spec kijk zie ik geen echt verschil.
Zit inderdaad weinig tot geen verschil in, kan je dus zelf kiezen. Hebben ook beide levenslange garantie. Hoe het zit met overklokbaarheid weet ik niet. Ik zou als ik jou was dus gewoon naar de looks kijken.GODhimself NL schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:22:
[...]
Niet meer verkocht worden aha vandaar
Ok dus low profile Corsairs of the G.skill
# Product Prijs Subtotaal 1 Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile € 52,21 € 52,21 1 G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL € 47,70 € 47,70 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 99,91
prijs verschil is verwaarloosbaar.
Gaat jullie voorkeur naar de een of de ander? Als ik naar de spec kijk zie ik geen echt verschil.
Haha, dan inderdaad maar voor de looks!Jo... schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:29:
[...]
Zit inderdaad weinig tot geen verschil in, kan je dus zelf kiezen. Hebben ook beide levenslange garantie. Hoe het zit met overklokbaarheid weet ik niet. Ik zou als ik jou was dus gewoon naar de looks kijken.
Overklokken is nog een heel ander verhaal, nog nooit gedaan, weet er ook helemaal niks van.
Ben er echter zeker van dat deze site dar haarfijn uitlegd.
Kleine vraag offtopic: Hoe moeilijk is overclocken eigenlijk? Is het gevaarlijk voor je hardware? Of zijn de tutorials over het net prima om te gebruiken?
Sandy Bridge processors overklokken is zeer simpel. Gewoon multiplier verhogen en eventueel voltage. Met dat laatste moet je dan ook oppassen. Een te hoog voltage kan er voor zorgen dat de processor kapot gaat, net zoals een te hoge temperatuur. Videokaart overklokken heeft niet super veel nut, meestal levert dat niet veel betere prestaties, maar echt moeilijk is dat ook niet. Over overklokken zijn ook tal van tutorials te vinden op het internet.GODhimself NL schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:33:
[...]
Haha, dan inderdaad maar voor de looks!
Overklokken is nog een heel ander verhaal, nog nooit gedaan, weet er ook helemaal niks van.
Ben er echter zeker van dat deze site dar haarfijn uitlegd.
Kleine vraag offtopic: Hoe moeilijk is overclocken eigenlijk? Is het gevaarlijk voor je hardware? Of zijn de tutorials over het net prima om te gebruiken?
overclocken is zeker met de i5 2500k ontzettend makkelijk.
het is alleen gevaarlijk als je de grenzen opzoekt of iets niet goed in elkaar zet (koeler bijvoorbeeld), en zelfs dan gaat het uit voordat het kapot gaat.
er zijn inderdaad prima tutorials welke haarfijn uitleggen hoe je simpel 10-20% winst pakt uit je onderdelen zonder risico.
het is alleen gevaarlijk als je de grenzen opzoekt of iets niet goed in elkaar zet (koeler bijvoorbeeld), en zelfs dan gaat het uit voordat het kapot gaat.
er zijn inderdaad prima tutorials welke haarfijn uitleggen hoe je simpel 10-20% winst pakt uit je onderdelen zonder risico.
Ik zal dan ook niks doen wat niet aangeraden wordt. Als ik er aan denk zal ik de tutorials gebruiken.mitsumark schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:45:
overclocken is zeker met de i5 2500k ontzettend makkelijk.
er zijn inderdaad prima tutorials welke haarfijn hoe je simpel 10-20% winst pakt uit je onderdelen zonder risico.
Maar ik denk dat met dit systeem, oc iniedergeval een tijdje niet nodig zal zijn.
Over overklokken gesproken.. het gekozen moederbord is van Gigabyte, welke nog een gewone BIOS gebruiken. Asus moederborden hebben bijvoorbeeld UEFI, wat toch wel leuk is bij het overklokken.GODhimself NL schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:49:
[...]
Ik zal dan ook niks doen wat niet aangeraden wordt. Als ik er aan denk zal ik de tutorials gebruiken.
Maar ik denk dat met dit systeem, oc iniedergeval een tijdje niet nodig zal zijn.
Dus misschien het Asus P8Z68-V mobo ook eens overwegen? Dit is zelfs goedkoper dan het huidige en is ook geschikt voor Crossfire. Ik weet niet of het door jou gekozen mobo een functie/aansluiting/... heeft die jij belangrijk vind?
Ik zie trouwens ook net dat je de Retail versie van de Samsung Spinpoint genomen hebt, de OEM versie is 20 euro goedkoper ongeveer
[ Voor 8% gewijzigd door Jo... op 12-08-2011 01:08 ]
Ik heb naar beide specs gekeken.Jo... schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:59:
[...]
Over overklokken gesproken.. het gekozen moederbord is van Gigabyte, welke nog een gewone BIOS gebruiken. Asus moederborden hebben bijvoorbeeld UEFI, wat toch wel leuk is bij het overklokken.
Dus misschien het Asus P8Z68-V mobo ook eens overwegen? Dit is zelfs goedkoper dan het huidige en is ook geschikt voor Crossfire. Ik weet niet of het door jou gekozen mobo een functie/aansluiting/... heeft die jij belangrijk vind?
Ik zie trouwens ook net dat je de Retail versie van de Samsung Spinpoint genomen hebt, de OEM versie is 20 euro goedkoper ongeveer
Ik zie zo snel het verschill niet op wat PCI-e's na (weet eerlijk niet wat het is)
Ook heeft de Gigabyte 4x SATA-300, 4x SATA-600 ipv Asus 4x SATA-300, 2x SATA-600 Wat houd dit verschil in?
Bedankt voor de 20 euro besparing tip!!
1 | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | € 130,- | € 130,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 259,- |
Geen probleemGODhimself NL schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 01:12:
[...]
Ik heb naar beide specs gekeken.
Ik zie zo snel het verschill niet op wat PCI-e's na (weet eerlijk niet wat het is)
Bedankt voor de 20 euro besparing tip!!
# Product Prijs Subtotaal 1 Asus P8Z68-V € 129,- € 129,- 1 Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 € 130,- € 130,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 259,-
Dat Asus mobo is ook geschikt voor Crossfire, zou dus ook een prima keus zijn voor jou, als dat Gigabyte mobo toch niets speciaals had dat je nodig had.
Ook heeft de Gigabyte 4x SATA-300, 4x SATA-600 ipv Asus 4x SATA-300, 2x SATA-600 Wat houd dit verschil in?Jo... schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 01:16:
[...]
Geen probleem
Dat Asus mobo is ook geschikt voor Crossfire, zou dus ook een prima keus zijn voor jou, als dat Gigabyte mobo toch niets speciaals had dat je nodig had.
Denk dat mijn edit wat te laat kwam
dat zijn harde schijf aansluitingen.
alle normale harde schijven en optische drives hebben genoeg aan sata300, alleen de ssd doet het beter met een sata600.
(in principe heb je dus maar 1x 600 en 2x 300 nodig op het moment)
alle normale harde schijven en optische drives hebben genoeg aan sata300, alleen de ssd doet het beter met een sata600.
(in principe heb je dus maar 1x 600 en 2x 300 nodig op het moment)
Zijn de aansluitingen voor je HDD, SSD, DVD speler. DVD speler en HDD sluit je aan op de SATA 300 aansluiting en SSD op de SATA 600 aansluiting, Asus mobo heeft er dus genoegGODhimself NL schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 01:17:
[...]
Ook heeft de Gigabyte 4x SATA-300, 4x SATA-600 ipv Asus 4x SATA-300, 2x SATA-600 Wat houd dit verschil in?
Denk dat mijn edit wat te laat kwam
Eensgelijk
Bedankt voor alle hulp, Jo jij en andere uiteraard ook!
Laatste vraag, ik zie dat je de i5 2500k tot 4.6 heb weten te krijgen?Jo... schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 01:21:
[...]
Zijn de aansluitingen voor je HDD, SSD, DVD speler. DVD speler en HDD sluit je aan op de SATA 300 aansluiting en SSD op de SATA 600 aansluiting, Asus mobo heeft er dus genoeg
Retail staat die op 3.3 toch? Als ik mijn les vandaag geleerd heb is dat zeer gunstig voor gaming toch?
Mwah, in games zal je er weinig van merken, maar voor andere toepassingen kan die overklok wel eens een meerwaarde bieden. Retail is die inderdaad 3.3GHz dacht ik, maar hij heeft ook nog een turbo als ik me niet vergis.GODhimself NL schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 01:40:
[...]
Laatste vraag, ik zie dat je de i5 2500k tot 4.6 heb weten te krijgen?
Retail staat die op 3.3 toch? Als ik mijn les vandaag geleerd heb is dat zeer gunstig voor gaming toch?
Graag gedaan trouwens, ben blij dat ik iemand heb kunnen helpen
@godhimself nl. Ik heb hier ook 2 kaarten in crossfire en ik raad je aan het niet te doen. 1 video kaart levert minder problemen, hinder, en ergenis op. Om maar wat voorbeelden noemen: games die bij release geen crossfire ondersteunen. Games die het helemaal niet ondersteunen. Demo's van games die niet of niet goed werken. Volgens mij veroorzaakt het micro stuttering. Spellen vertonen kleuren die niet kloppen, zwarte beeld en blue screens en dan word het wachten op een driver update en dan zit je met een nieuw spel die je maar op 1 van je 2 kaarten spelen kan. Terwijl als je 1 high end kaart gekocht had je direct volle bak spelen kon. En als je die gamebenchmarks bekijkt in dat filmpje wat jij post zit er bijna geen verschil in frames op 1 game na maar het kan ook best zo zijn dat er games zijn waarbij de gtx 580 als duidelijke winnaar uit de bus komt. en vergeet ook niet dat in verhouding met crossfire in game benchmarks de minimale framerate met 1 kaart hoger is dan de maximale. En je hebt minder hitte, waarschijnlijk minder geluid van fans en waarschijnlijk minder stroomverbruik. En je hebt waarschijnlijk een minder zware voeding nodig. En je hebt ruimte over voor andere pci express kaarten zoals een geluidskaart of een pci express ssd.
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
maar als ik op youtube naar hd 6870 zoek dan krijg ik bijv crysis 2 dx11 +high texture pac maxed met bijv min30 fps[b][message=36565084,noline]J
[...]
Crysis 2 op een Full HD resolutie volledig maxed out zal niet gaan met die kaart, als je de instellingen echter wat terugschroeft zal de kaart voldoen. En kaart veranderen... Eens je de
PC hebt gaat dat meestal wel, maar dan zit je wel met die HD6870 hé.
of is er soms zo veel verschil tussen een 6870 die je los koopt dan een 6870 die automatish al in je pc zit? zijn toch zelfde kaarten?
over kaarten verwisselen; als ik nou bijv 6870HD in google intyp dan krijg ik allemaal van die dikke video kaarten heeft de medion die ik waarschijnlijk ook ga halen ook hetzelfde kaart? of is het iets anders?
sorry als ik iets doms heb gevraagd het is 2uur snachts en ik kan niet zo goed denken
Heb je misschien een paar voorbeelden?Robolokotobo schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 02:04:
@godhimself nl. Ik heb hier ook 2 kaarten in crossfire en ik raad je aan het niet te doen. 1 video kaart levert minder problemen, hinder, en ergenis op. Om maar wat voorbeelden noemen: games die bij release geen crossfire ondersteunen. Games die het helemaal niet ondersteunen. Demo's van games die niet of niet goed werken. Volgens mij veroorzaakt het micro stuttering. Spellen vertonen kleuren die niet kloppen, zwarte beeld en blue screens en dan word het wachten op een driver update en dan zit je met een nieuw spel die je maar op 1 van je 2 kaarten spelen kan. Terwijl als je 1 high end kaart gekocht had je direct volle bak spelen kon. En als je die gamebenchmarks bekijkt in dat filmpje wat jij post zit er bijna geen verschil in frames op 1 game na maar het kan ook best zo zijn dat er games zijn waarbij de gtx 580 als duidelijke winnaar uit de bus komt. en vergeet ook niet dat in verhouding met crossfire in game benchmarks de minimale framerate met 1 kaart hoger is dan de maximale. En je hebt minder hitte, waarschijnlijk minder geluid van fans en waarschijnlijk minder stroomverbruik. En je hebt waarschijnlijk een minder zware voeding nodig. En je hebt ruimte over voor andere pci express kaarten zoals een geluidskaart of een pci express ssd.
Zover zie ik bij elke benchmark die ik kan vinden dat de crossfire HD6950 elke keer de GTX580 verslaat.
Tegenwoordig hebben de meeste games wel goede Crossfire ondersteuning, ikzelf heb bijvoorbeeld nog geen problemen ondervonden. En moest er eens een game zijn die geen Crossfire ondersteuning heeft, een Single HD 6950 levert ook al goede prestaties.Robolokotobo schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 02:04:
[ Voor 3% gewijzigd door Jo... op 12-08-2011 02:13 ]
Met het spel wat bij die 6950 geleverd word bijvoorbeeld al was het een drama. Ik kreeg spontaan zin om een console te halen totdat ik erachter kwam dat ie op 1 kaart wel draaide maar ondertussen had ik niet echt kunnen spelen en diverse blue screens en andere ongein gezien. En toen was het wachten op een driver update. The witcher 2 ondersteunde lang geen crossfire terwijl dat 1 van de grafisch zwaarste spellen is. Darksiders was lang geen crossfire support voor. En dat zijn alleen spellen waarvan ik het weet en ik vergeet er vast nog wel een paar. Er zullen vast meer spellen zijn waar problemen mee zijn of problemen mee zijn geweest. Als je een beetje moet tweaken kan leuk zijn maar van crossfire word je echt niet vrolijk
Ja ik weet het het lijkt mooi die hoge aantal frames in die tabellen. Ik ben er zelf toendertijd (vorig jaar) ook ingestonken.GODhimself NL schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 02:10:
[...]
Heb je misschien een paar voorbeelden?
Zover zie ik bij elke benchmark die ik kan vinden dat de crossfire HD6950 elke keer de GTX580 verslaat.
Hij wil games zoals BF3 gaan spelen, aangezien daarvan het lead platform de PC is vermoed ik wel dat ze goede Crossfire ondersteuning gaan inbouwen.Robolokotobo schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 02:29:
Met het spel wat bij die 6950 geleverd word bijvoorbeeld al was het een drama. Ik kreeg spontaan zin om een console te halen totdat ik erachter kwam dat ie op 1 kaart wel draaide maar ondertussen had ik niet echt kunnen spelen en diverse blue screens en andere ongein gezien. En toen was het wachten op een driver update. The witcher 2 ondersteunde lang geen crossfire terwijl dat 1 van de grafisch zwaarste spellen is. Darksiders was lang geen crossfire support voor. En dat zijn alleen spellen waarvan ik het weet en ik vergeet er vast nog wel een paar. Er zullen vast meer spellen zijn waar problemen mee zijn of problemen mee zijn geweest. Als je een beetje moet tweaken kan leuk zijn maar van crossfire word je echt niet vrolijk
Haha precies!Jo... schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 03:07:
[...]
Hij wil games zoals BF3 gaan spelen, aangezien daarvan het lead platform de PC is vermoed ik wel dat ze goede Crossfire ondersteuning gaan inbouwen.
Ik heb nu nog wat aanpassingen gedaan, en hij lijkt uiteindelijk wel heel veel op jou systeem.
Zou dit systeem BF3 op high 1920-1080 goed draaien? Misschien wat te vroeg om te zeggen aangezien er nog geen officiele system requirements zijn vrij gegeven.
1 | Corsair Hydro Series H60 | € 57,41 | € 57,41 |
1 | XFX Black Edition 750W | € 98,89 | € 98,89 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.266,81 |
[ Voor 75% gewijzigd door Resabio op 12-08-2011 03:24 ]
Ik mag hopen dat je je SSD niet hebt geformatteerd? Niet doen!Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 20:17:
Ik heb m'n nieuwe pc binnen!Oogt mooi, maakt wel wat meer herrie (580 Twinfrz, Mugen 2 koeler, etc.). Het valt me op (en nogal tegen) dat ik voor het mobo, de Asus P8Z68 een heleboel drivers moet opzoeken en installeren... (ethernet, usb, pci simple controller (???), sm-bus (???)); ik was de laatste jaren gewend dat ik meteen na het installeren van Windows 7 internet had...! Zal wel komen doordat alles te nieuw is...?
Verwijderd
En hoe wou je dan data op een ongeformatteerde ssd zetten...?Mr_Size schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 08:34:
[...]
Ik mag hopen dat je je SSD niet hebt geformatteerd? Niet doen!
Die voeding is EOL, is al vaker voorbij gekomen in dit topic. Persoonlijk zou ik één van deze voedingen kiezen als je per se 750W wilt. Waarschijnlijk red je het ook wel met een (goede) 650W of zelfs 550W (red ik het zelf prima mee) De Antec is kleiner wat natuurlijk zijn voordelen heeft. De Corsair is volledig modulair maar persoonlijk vind ik dat een overschatte feature.GODhimself NL schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 03:23:
[...]
Haha precies!
Ik heb nu nog wat aanpassingen gedaan, en hij lijkt uiteindelijk wel heel veel op jou systeem.
Zou dit systeem BF3 op high 1920-1080 goed draaien? Misschien wat te vroeg om te zeggen aangezien er nog geen officiele system requirements zijn vrij gegeven.
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 56,50 € 56,50 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,50 € 17,50 1 Cooler Master CM 690 II Advanced € 79,50 € 79,50 1 Corsair Hydro Series H60 € 57,41 € 57,41 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 174,- € 174,- 1 XFX Black Edition 750W € 98,89 € 98,89 1 Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB € 162,- € 162,- 1 Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile € 52,21 € 52,21 2 Sapphire HD6950 Dirt3 Edition € 219,90 € 439,80 1 Asus P8Z68-V € 129,- € 129,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.266,81
Verder gruwelijk systeem...veel sneller word het niet lijkt me.
Misschien kan je een goedkopere koeler nemen (mugen 2) en nog een 2e HDD plaatsen zodat je raid0 kan draaien.
1 | Antec TruePower TP-750 | € 109,- | € 109,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 226,81 |
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Sorry, was in de war met defragmenterenVerwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 08:58:
[...]
En hoe wou je dan data op een ongeformatteerde ssd zetten...?Ik heb ze snel geformatteerd met standaard clustergrootte: voor zover ik begrijp pakt Windows 7 dan automatisch de goede. Windows 7 ziet de schijf nog geeneens als ik 'm niet formatteer... En de ssd waar het OS op staat, was een oude ssd met data erop, dus die moest tijdens het installeren van het OS ook geformatteerd worden...

Verwijderd
Ah, haha, ik dacht al. En defragmenteren zal ik nooit doen, nee!!!Mr_Size schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:43:
[...]
Sorry, was in de war met defragmenterenEen quick format moet volgens mij wel kunnen en was in dit geval ook wel noodzakelijk vanwege de oude data
Heb het lijstje weer iets aangepast,
SSD aangepast en de CPU koeler (van mugen 3 naar mugen 2
Ik heb nog een vraag m.b.t. het mobo, is er nog een goedkoper maar toch goed alternatief?
Ik ga in het begin niet overklokken maar wil wel de mogelijkheid hebben voor de toekomst.
SSD aangepast en de CPU koeler (van mugen 3 naar mugen 2
Ik heb nog een vraag m.b.t. het mobo, is er nog een goedkoper maar toch goed alternatief?
Ik ga in het begin niet overklokken maar wil wel de mogelijkheid hebben voor de toekomst.
1 | XFX Pro 450W | € 44,90 | € 44,90 |
1 | Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB | € 104,27 | € 104,27 |
1 | Sapphire HD6950 Dirt3 Edition | € 219,90 | € 219,90 |
1 | Asus P8Z68-V | € 130,- | € 130,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 833,26 |
Ik heb even naar de Antec gekeken voor een tientje meer.westergas schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:04:
[...]
Die voeding is EOL, is al vaker voorbij gekomen in dit topic. Persoonlijk zou ik één van deze voedingen kiezen als je per se 750W wilt. Waarschijnlijk red je het ook wel met een (goede) 650W of zelfs 550W (red ik het zelf prima mee) De Antec is kleiner wat natuurlijk zijn voordelen heeft. De Corsair is volledig modulair maar persoonlijk vind ik dat een overschatte feature.
Verder gruwelijk systeem...veel sneller word het niet lijkt me.
Misschien kan je een goedkopere koeler nemen (mugen 2) en nog een 2e HDD plaatsen zodat je raid0 kan draaien.
# Product Prijs Subtotaal 1 Antec TruePower TP-750 € 109,- € 109,- 1 Corsair HX750W € 117,81 € 117,81 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 226,81
Maar staat wel dat 80 plus bronze is. Ik heb mij laten vertellen dat silver (die ik nu heb) en goud beter zijn. Zijn er bepaalde nadelen aan een EOL voeding waardoor mijn voorkeur naar de Antec bronze zou moeten gaan ipv de XFX silver?
Bedankt voor de tijd iig!!
Dit is een goedkoper alternatief: pricewatch: Asrock Z68 Pro3migeye schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:09:
Heb het lijstje weer iets aangepast,
SSD aangepast en de CPU koeler (van mugen 3 naar mugen 2![]()
# Product Prijs Subtotaal 1 Cooler Master CM 690 II Advanced € 79,50 € 79,50 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 32,99 € 32,99 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 174,- € 174,- 1 XFX Pro 450W € 44,90 € 44,90 1 Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB € 104,27 € 104,27 1 G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL € 47,70 € 47,70 1 Sapphire HD6950 Dirt3 Edition € 219,90 € 219,90 1 Asus P8Z68-V € 130,- € 130,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 833,26
Quote westergas: Misschien kan je een goedkopere koeler nemen (mugen 2) en nog een 2e HDD plaatsen zodat je raid0 kan draaien.
Ik heb voor de Corsair gekozen omdat die wat kleiner is, en een hogere rpm minimaal en maximaal draaid.
Ik heb deze keus gemaakt omdat ik denk dat door alle hardware en crossfire kaart instelling het geheel erg warm kan worden.
Ik heb net even rond gekeken naar raid0 en moet eerlijk zeggen dat ik er niet veel wijzer van ben geworden.
(block-level striping without parity or mirroring)??? Het zou dus performance moeten verhogen, maar op welk niveau?
Op of aanmerkingen zijn op elk vlak altijd welkom
Ik heb voor de Corsair gekozen omdat die wat kleiner is, en een hogere rpm minimaal en maximaal draaid.
Ik heb deze keus gemaakt omdat ik denk dat door alle hardware en crossfire kaart instelling het geheel erg warm kan worden.
Ik heb net even rond gekeken naar raid0 en moet eerlijk zeggen dat ik er niet veel wijzer van ben geworden.
(block-level striping without parity or mirroring)??? Het zou dus performance moeten verhogen, maar op welk niveau?
Op of aanmerkingen zijn op elk vlak altijd welkom
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 55,50 | € 55,50 |
1 | Corsair Hydro Series H60 | € 57,90 | € 57,90 |
1 | XFX Black Edition 750W | € 98,89 | € 98,89 |
1 | Asus P8Z68-V | € 130,- | € 130,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.267,30 |
EOL betekend End Of Life dus niet meer leverbaar. Tenzij iemand er nog één heeft liggen is deze niet meer te bestellen.GODhimself NL schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:12:
[...]
Ik heb even naar de Antec gekeken voor een tientje meer.
Maar staat wel dat 80 plus bronze is. Ik heb mij laten vertellen dat silver (die ik nu heb) en goud beter zijn. Zijn er bepaalde nadelen aan een EOL voeding waardoor mijn voorkeur naar de Antec bronze zou moeten gaan ipv de XFX silver?
Bedankt voor de tijd iig!!
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Oh haha op die fiets!westergas schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:37:
[...]
EOL betekend End Of Life dus niet meer leverbaar. Tenzij iemand er nog één heeft liggen is deze niet meer te bestellen.
Dan maar inderdaad naar alternatieven kijken!
XFX 650W XXX Edition.GODhimself NL schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:40:
[...]
Oh haha op die fiets!
Dan maar inderdaad naar alternatieven kijken!
Deze zijn wel wat goedkoper wat natuurlijk nooit vervelend is
Is de 650w versie een goed id met het systeem wat ik nu opgesteld heb? Ook zijn beide bronze ipv silver, weet niet wat voor een verschil dat maakt. Hogere kwaliteit aansluitingen?
Oh en de XFX 750w is wel nog te verkrijgen. Als ik hem nu zou willen bestellen is dat geen probleem.
Of zijn producten die zo goed als OEL zijn nooit een goed id om te bestellen betreft support etc?
[ Voor 9% gewijzigd door Resabio op 12-08-2011 11:54 ]
Oh trouwens misschien niet minder belangrijk om te vermelden nu we het over de voeding hebben.
Ik ga waarschijnelijk binnenkort (naja binnen een jaar) naar het buitenland voor langere tijd. Uiteraard zou mijn nieuwe PC dan mee gaan. Echter zijn er in het buitenland vaak andere stopcontacten en staan er andere spanningen op.
Kan dit problemen met zich mee brengen? Moet ik goed naar een buitenland proof voeding kijken. Of is het kopen van een systeem en de hardware alleen goed in Nederland, andere landen met andere voltages brengen problemen met zich mee?
Curacao, Australie of Argentinie ( voor stage)
Dit had ik misschien eerder moeten melden
sorry daarvoor.
(terug in een uur)
Ik ga waarschijnelijk binnenkort (naja binnen een jaar) naar het buitenland voor langere tijd. Uiteraard zou mijn nieuwe PC dan mee gaan. Echter zijn er in het buitenland vaak andere stopcontacten en staan er andere spanningen op.
Kan dit problemen met zich mee brengen? Moet ik goed naar een buitenland proof voeding kijken. Of is het kopen van een systeem en de hardware alleen goed in Nederland, andere landen met andere voltages brengen problemen met zich mee?
Dit had ik misschien eerder moeten melden
(terug in een uur)
[ Voor 4% gewijzigd door Resabio op 12-08-2011 12:00 ]
De XFX pro 750w is niet EOL, kan je dus ook nemen. Maar 650w is ook al ruim voldoende.GODhimself NL schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:57:
Oh trouwens misschien niet minder belangrijk om te vermelden nu we het over de voeding hebben.
Dit had ik misschien eerder moeten meldensorry daarvoor.
(terug in een uur)
Zolang je de juiste kabel hebt zou dat geen probleem mogen vormen volgens mij.
Ik meen me te herinneren dat ik bij m'n XFX Pro 450W ook een Amerikaanse stekker kreeg geleverd, dus als je naar de VS gaat zit je gebakkenJo... schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:01:
[...]
De XFX pro 750w is niet EOL, kan je dus ook nemen. Maar 650w is ook al ruim voldoende.
Zolang je de juiste kabel hebt zou dat geen probleem mogen vormen volgens mij.
Ik heb bij mijn XFX XXX PRO 650W in ieder geval wel een Amerikaanse stekker als het goed is.
Is zo eentje met drie van die platte stekkerdelen.
Is zo eentje met drie van die platte stekkerdelen.
Ik ben ook weer toe aan een nieuwe game PC. Ik heb dit topic nu 2 weken in de gaten gehouden, en ik ben tot de volgende configuratie gekomen:
Nou is dit mijn eerste build, ik ga dus voor het eerst een hele PC in elkaar zetten, daarom had ik nog een paar vragen:
-Zijn al deze producten compatibel?
-Past de Wifi-kaart in de kast en op het moederbord?
-Zijn de voeding en de koeling voldoende? Aangezien ik 2 videokaarten inbouw, en ik van plan ben de CPU te gaan overclocken.
-Kan ik de SSD zonder problemen inbouwen, of heb ik nog een bracket nodig?
Als monitor was ik van plan de Dell Ultrasharp U2311H te nemen, met later altijd nog de mogelijkheid er 1 bij te nemen, of voor een Eyefinity opstelling te gaan.
Als iemand voor de rest nog op- of aanmerkingen heeft hoor ik het graag!
1 | TP TL-WN951N | € 23,90 | € 23,90 |
1 | XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) | € 71,05 | € 71,05 |
1 | Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB | € 89,- | € 89,- |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 50,78 | € 50,78 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.116,43 |
Nou is dit mijn eerste build, ik ga dus voor het eerst een hele PC in elkaar zetten, daarom had ik nog een paar vragen:
-Past de Wifi-kaart in de kast en op het moederbord?
-Zijn de voeding en de koeling voldoende? Aangezien ik 2 videokaarten inbouw, en ik van plan ben de CPU te gaan overclocken.
-Kan ik de SSD zonder problemen inbouwen, of heb ik nog een bracket nodig?
Als monitor was ik van plan de Dell Ultrasharp U2311H te nemen, met later altijd nog de mogelijkheid er 1 bij te nemen, of voor een Eyefinity opstelling te gaan.
1 | Dell Ultrasharp U2311H | € 179,95 | € 179,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 179,95 |
[XBO/PSN: BroedersKolk]
Ja, alles is compatibel.jooncheez schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:30:
Ik ben ook weer toe aan een nieuwe game PC. Ik heb dit topic nu 2 weken in de gaten gehouden, en ik ben tot de volgende configuratie gekomen:
# Product Prijs Subtotaal 1 TP TL-WN951N € 23,90 € 23,90 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 41,90 € 41,90 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,50 € 17,50 1 Cooler Master CM 690 II Advanced € 79,50 € 79,50 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 174,- € 174,- 1 XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) € 71,05 € 71,05 1 Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB € 89,- € 89,- 1 Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile € 50,78 € 50,78 2 Sapphire HD6950 Dirt3 Edition € 219,90 € 439,80 1 Asus P8Z68-V € 129,- € 129,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.116,43
Normaal wel ja.-Past de Wifi-kaart in de kast en op het moederbord?
Videokaarten hebben een goede koeler, maar je hebt geen aftermarket koeler gekozen voor de processor. Als je wil overklokken kan je dus beter er nog een Mugen 2 Rev. B bijnemen bijvoorbeeld.-Zijn de voeding en de koeling voldoende? Aangezien ik 2 videokaarten inbouw, en ik van plan ben de CPU te gaan overclocken.
Ik dacht dat er bij de Advanced versie van die behuizing er al een bracket bijgeleverd was.-Kan ik de SSD zonder problemen inbouwen, of heb ik nog een bracket nodig?
# Product Prijs Subtotaal 1 Dell Ultrasharp U2311H € 179,95 € 179,95 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 179,95
Als advanced bezitter kan ik dit beamenJo... schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:38:
Ik dacht dat er bij de Advanced versie van die behuizing er al een bracket bijgeleverd was.
jooncheez schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:30:
# Product Prijs Subtotaal 1 TP TL-WN951N € 23,90 € 23,90 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 41,90 € 41,90 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,50 € 17,50 1 Cooler Master CM 690 II Advanced € 79,50 € 79,50 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 174,- € 174,- 1 XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) € 71,05 € 71,05 1 Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB € 89,- € 89,- 1 Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile € 50,78 € 50,78 2 Sapphire HD6950 Dirt3 Edition € 219,90 € 439,80 1 Asus P8Z68-V € 129,- € 129,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.116,43
ja-Zijn al deze producten compatibel?
normaal gezien wel, mobo heeft 2 pci sloten-Past de Wifi-kaart in de kast en op het moederbord?
voeding wel, al is de xfx 650w pro versie iets beter dan de xxx, als je niet per se een modulaire voeding wilt (in je kast kan je trouwens kabels wegwerken)-Zijn de voeding en de koeling voldoende? Aangezien ik 2 videokaarten inbouw, en ik van plan ben de CPU te gaan overclocken.
stock koeler toch zeker vervangen, zeker als je gaat overklokken (zie bv scythe mugen 2 of zalman performa)
die zijn een heel stuk stiller en koeler
in de cm 690 II advanced zit een ssd bracket waarin je hem kan inbouwen, zorg wel dat je hem aansluit op de sata 600 kabel-Kan ik de SSD zonder problemen inbouwen, of heb ik nog een bracket nodig?
monitor is zeer goed, zou ik ook nemenAls monitor was ik van plan de Dell Ultrasharp U2311H te nemen, met later altijd nog de mogelijkheid er 1 bij te nemen, of voor een Eyefinity opstelling te gaan.
# Product Prijs Subtotaal 1 Dell Ultrasharp U2311H € 179,95 € 179,95 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 179,95
verder is dit misschien handig: http://nl.hardware.info/r...-je-eigen-pc!-2011-editie
verder is dit misschien handig: http://nl.hardware.info/r...-je-eigen-pc!-2011-editie
[/quote]
TOP!
Ook heel handig voor mij! Ik was al op zoek naar een tutorial voor het bouwen van je systeem. Voor mij wordt het ook voor de eerste keer. Deze lijkt mij zeer geschikt.
Deze tutorial raad ook Cool pasta aan voor de processor. Echter was ik die nog niet op dit forum bij een van de systemen tegen gekomen.
Verstandig ook een tubetje pasta erbij te doen voor extra cooling??
[/quote]
TOP!
Ook heel handig voor mij! Ik was al op zoek naar een tutorial voor het bouwen van je systeem. Voor mij wordt het ook voor de eerste keer. Deze lijkt mij zeer geschikt.
Deze tutorial raad ook Cool pasta aan voor de processor. Echter was ik die nog niet op dit forum bij een van de systemen tegen gekomen.
Verstandig ook een tubetje pasta erbij te doen voor extra cooling??
De meeste aftermarket koelers hebben een tubetje koelerpasta in de verpakking zitten, dus dat is niet nodigGODhimself NL schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:47:
[/quote]
TOP!
Deze tutorial raad ook Cool Gel aan voor de processor. Echter was ik die nog niet op dit forum bij een van de systemen tegen gekomen.
Verstandig ook een tubetje gel erbij te doen voor extra cooling??
Iedereen bedankt voor de snelle reacties
Aftermarket koeler was ik inderdaad vergeten. De Mugen 2 Rev. B is hier erg populair, dus die neem ik dan waarschijnlijk.
Ik hoorde alleen dat de Mugen vrij lastig is in te bouwen, en nu las ik bij een user review van de CM 690 II Advanced het volgenden:
Aftermarket koeler was ik inderdaad vergeten. De Mugen 2 Rev. B is hier erg populair, dus die neem ik dan waarschijnlijk.
Ik hoorde alleen dat de Mugen vrij lastig is in te bouwen, en nu las ik bij een user review van de CM 690 II Advanced het volgenden:
En ik vroeg met nog af of het in deze configuratie mogelijk is om usb 3.0 aan de voorkant van de kast te krijgen.Ik heb net alles gekocht, maar in combinatie met mijn ASUS P8Z68-V Pro socket 1155 kan ik mijn Scythe Mugen 2 rev.B niet plaatsen door dat de uitsparing niet groot genoeg is want de socket van het moederbord zit bij de uitsparing op de kast bijna helemaal links hierdoor werkt deze optie dus niet.
Past wel.
[ Voor 105% gewijzigd door daboytommy666 op 12-08-2011 14:48 ]
Ik ben niet echt in de positie om iemand advies te geven. Dus neem het met een korrel zout.jooncheez schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:49:
Iedereen bedankt voor de snelle reacties![]()
[...]
En ik vroeg met nog af of het in deze configuratie mogelijk is om usb 3.0 aan de voorkant van de kast te krijgen.
de Corsair Hydro Series H60 is volgens mij iets kleiner, naja platter, en dus meer ruimte voor andere onderdelen?
Nou twijfel ik tussen deze en de MugenGODhimself NL schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:51:
[...]
Ik ben niet echt in de positie om iemand advies te geven. Dus neem het met een korrel zout.
de Corsair Hydro Series H60 is volgens mij iets kleiner, naja platter, en dus meer ruimte voor andere onderdelen?
Weet iemand nog of front usb 3.0 mogelijk is in mijn configuratie?
Als deze 2 vraagstukken beantwoord zijn ga ik bestellen
De H60 is idd "waterkoeling". Hij koelt wel ietsje beter dan de Mugen 2 Rev. B maar is dan ook wel wat duurder.jooncheez schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:00:
[...]
Nou twijfel ik tussen deze en de MugenMaar deze Corsair is waterkoeling toch? Weet niet of dat erg verstandig is, aangezien ik nog niet zo ervaren ben op dit gebied..
Weet iemand nog of front usb 3.0 mogelijk is in mijn configuratie?
Als deze 2 vraagstukken beantwoord zijn ga ik bestellen
Als je iets wil dat makkelijker in te bouwen is kan je ook deze koeler nemen. Volgens de mensen die de BBG samenstellen koelt deze maar iets slechter dan de Mugen 2 Rev. B.
Weet je toevallig of de backplate van die koeler kleiner is dan de Mugen? Ik stuitte net weer op het volgende bericht namelijk:Jo... schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:09:
[...]
De H60 is idd "waterkoeling". Hij koelt wel ietsje beter dan de Mugen 2 Rev. B maar is dan ook wel wat duurder.
Als je iets wil dat makkelijker in te bouwen is kan je ook deze koeler nemen. Volgens de mensen die de BBG samenstellen koelt deze maar iets slechter dan de Mugen 2 Rev. B.
Betekent dit dat de Mugen niet past, of dat ie alleen past als je hem monteert voordat je het moederbord plaatst?niels peersman schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 09:12:
Beste Mede tweakers,
Ik heb zaterdag al mijn nieuwe pc onderdelen binnen gekregen en ben toen aan de slag gegaan.
Ik heb de Coolermaster CM 690 ll Advanced gekocht samen met een Asus P8Z68-V Pro en de Scythe Mugen 2 Rev. B koeler. Ik loop tegen het probleem aan de de koeler niet te monteren in deze kast.
Dit omdat de uitsparing van de kast niet groot genoeg is! Ik kan nu de backplate niet bevestigen zonder het mobo er weer uit te schroeven.
Heeft een van jullie dit eerder gehad met een socket 1155 mobo in deze kast?
Zoals ik het lees: wat vet gedrukt is.jooncheez schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:30:
Betekent dit dat de Mugen niet past, of dat ie alleen past als je hem monteert voordat je het moederbord plaatst?
Past wel. Heb het pas nog gedaan met precies dezelfde onderdelen (moederbord, koeler en kast). Denk dat degene die dat typt het heeft geprobeerd met het moederbord nog in de kast. Dan gaat het waarschijnlijk niet nee. Zal waarschijnlijk inderdaad alleen lukken als het moederbord niet in de kast zit.jooncheez schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:30:
[...]
Weet je toevallig of de backplate van die koeler kleiner is dan de Mugen? Ik stuitte net weer op het volgende bericht namelijk:
[...]
Betekent dit dat de Mugen niet past, of dat ie alleen past als je hem monteert voordat je het moederbord plaatst?
Maar het past in elkaar gezet 100% zeker weten wel uiteindelijk. Ik heb het met precies dezelfde onderdelen afgelopen weekend zelf nog in elkaar gezet.
Ik denk dat je hiermee wel iets mee bent: http://www.ghdstraightene...ages/AU-EU-US-UK-Plug.jpgGODhimself NL schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:57:
Dit had ik misschien eerder moeten meldensorry daarvoor.
(terug in een uur)
Natuurlijk kan je altijd omvormers kopen, of zoiets als een universele stekker. Ik heb zo'n stekker gebruikt als ik naar Londen ging. Kon daar mooi mijn gsm enzo opladen, maar over een computer, dat weet ik niet, want die trekt natuurlijk meer watt dan een gsm ed. Misschien daar gewoon de lokale computerboer binnenstappen en een nieuwe tijdelijke voeding kopen, en die dan achteraf op ebay zetten ?
Al doende leert men, al draaiende keert men.
Oke, dan ben ik overtuigddaboytommy666 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:50:
[...]
Past wel. Heb het pas nog gedaan met precies dezelfde onderdelen (moederbord, koeler en kast). Denk dat degene die dat typt het heeft geprobeerd met het moederbord nog in de kast. Dan gaat het waarschijnlijk niet nee. Zal waarschijnlijk inderdaad alleen lukken als het moederbord niet in de kast zit.
Maar het past in elkaar gezet 100% zeker weten wel uiteindelijk. Ik heb het met precies dezelfde onderdelen afgelopen weekend zelf nog in elkaar gezet.
Dan gaan ik zometeen het volgende systeem bestellen:
1 | TP TL-WN951N | € 23,90 | € 23,90 |
1 | XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) | € 71,05 | € 71,05 |
1 | Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB | € 89,- | € 89,- |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 50,78 | € 50,78 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.149,42 |
Iedereen bedankt voor de hulp!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!