Mooi zoVerwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 02:08:
[...]
Oh dat vind ik eigenlijk niet erg. Gebruik amper dingen die USB dingen.
Oke hij is compleet : inventaris: gamepc2
Minder gekost dan verwacht
Verwijderd
Bedankt nog voor al je hulp en die van de andere die geholpen hebben.
Haha ik heb best veel geleerd over computers, logisch na zo veel dagen met 1 pc samenstellen bezig bent. XD.
Maarja gaat beetje off topic
Hey tweakers,
Heb al een systeem samengesteld en al besteld.
De videokaart die ik heb gekozen is de MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC er werd me aangeraden voor de Sapphire HD6950 Dirt3 Edition te gaan, maar ik ben van plan om te gaan OC en bij BBG werd me weer aangeraden om voor MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC te gaan.
Nou heb ik echt 0 verstand van OC maar wil het toch leren, heeft iemand een link hoe het voor een beginner duidelijk word uitgelegd in een niet zo'n moelijke taal? of is er iemand die de tijd heeft om een persoonlijk bericht te sturen over hoe ik dat het beste kan gaan doen.
Heb geen zin om kapot te draaien en weer opnieuw kan beginnen, trouwens heb ook een intel i5 2500k besteld die ik ook wil OC
Alvast bedankt
Heb al een systeem samengesteld en al besteld.
De videokaart die ik heb gekozen is de MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC er werd me aangeraden voor de Sapphire HD6950 Dirt3 Edition te gaan, maar ik ben van plan om te gaan OC en bij BBG werd me weer aangeraden om voor MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC te gaan.
Nou heb ik echt 0 verstand van OC maar wil het toch leren, heeft iemand een link hoe het voor een beginner duidelijk word uitgelegd in een niet zo'n moelijke taal? of is er iemand die de tijd heeft om een persoonlijk bericht te sturen over hoe ik dat het beste kan gaan doen.
Heb geen zin om kapot te draaien en weer opnieuw kan beginnen, trouwens heb ook een intel i5 2500k besteld die ik ook wil OC
Alvast bedankt
Verwijderd
Graag gedaan. Succes met het in elkaar zettenVerwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 02:13:
[...]
Bedankt nog voor al je hulp en die van de andere die geholpen hebben.
Haha ik heb best veel geleerd over computers, logisch na zo veel dagen met 1 pc samenstellen bezig bent. XD.
Maarja gaat beetje off topic
Verder zit er bij
Voeding: XFX Black Edition 750W
Moederbord: Asus P8Z68-V
Koeling: Zalman CNPS10X Performa
Zit ik op de verkeerde topic zou iemand me dan kunnen linken aan de juist
Zit ik op de verkeerde topic zou iemand me dan kunnen linken aan de juist
[ Voor 26% gewijzigd door soulsolide op 28-07-2011 02:24 ]
Verwijderd
Dit is inderdaad enkel een topic voor aanschaf adviezen.soulsolide schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 02:21:
Verder zit er bij
Zit ik op de verkeerde topic zou iemand me dan kunnen linken aan de juist![]()
Algemeen over OC: Overclocking & Tweaking FAQ
OC topic van sandy bridge processor (S1155): Sandy Bridge LGA1155 Core i3/i5/i7 Overclock topic - deel 1
Workshop sandy bridge overclocken: http://nl.hardware.info/r...-sandy-bridge-overklokken
Zelf Google gebruiken voor meer informatie
@Pirkulet
Algemeen over OC: Overclocking & Tweaking FAQ
OC topic van de i7 S1156: LGA1156 Core i5/i7 Overclock topic - deel 1
Workshop i7 S1156 overclocken: http://nl.hardware.info/r...5i7-lynnfield-overklokken
Zelf Google gebruiken voor meer informatie
Verwijderd
Ik heb een vriend die wel is computers in elkaar gezet heeft en ik heb google zal geen probleem worden denk ik.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 02:21:
[...]
Graag gedaan. Succes met het in elkaar zetten.
Google Google en nog is Google :D:D
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 02:48 ]
oke bedankt voor de info zal ook wel ff verder kijken op google
Mijn systeem is gisteren ook besteld. Dus kan niet wachten tot ik alles binnen heb.
Iedereen in ieder geval bedankt voor alle hulp en tips.
Iedereen in ieder geval bedankt voor alle hulp en tips.
En ik denk zelfs dat je je vriend niet nodig hebt! Misschien even trouwens, bij het mounten van je koeler op de processor.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 02:35:
[...]
Ik heb een vriend die wel is computers in elkaar gezet heeft en ik heb google zal geen probleem worden denk ik.
Google Google en nog is Google :D:D
Zo me nieuwe spulletjes zijn binnen, maar helaas ken ik nog steeds niet verder. Ik mis nog mijn SSD
Intel 510 120GB
Me nieuwe samenstelling: Nieuw game pc.
Intel 510 120GB
Me nieuwe samenstelling: Nieuw game pc.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Hey Tweakers,
Ik heb mijn budget nog niet vastgelegd omdat ik er nog uit ben als ik mijn huidige pc zou upgraden of best een nieuwe aanschaffen ?
Het systeem is om te gamen. Ik had dus ook graag gewenst dat mijn nieuw systeem BFBC2, BF3, CODMW3, enz. zonder problemen aan kan.
Huidig systeem:
Bedankt
Ik heb mijn budget nog niet vastgelegd omdat ik er nog uit ben als ik mijn huidige pc zou upgraden of best een nieuwe aanschaffen ?
Het systeem is om te gamen. Ik had dus ook graag gewenst dat mijn nieuw systeem BFBC2, BF3, CODMW3, enz. zonder problemen aan kan.
Huidig systeem:
- Motherboard: Asus Maximus Formula
- CPU: Intel Core2Duo E8400 @ 3,4 GHz
- CPU Cooler: Zalman CNPS9500-AT
- Video Card: MSI GTX 460 Cyclone 1GB
- Memory: 2x2GB Corsair XMS2 6400 DDR2
- Case: Coolermaster 690
- PSU: Antec Basiq Power Supply 550 Watt
Bedankt
Sowieso je CPU, en daar komt gauw een andere mobo bij en ook ander geheugen (DDR3)Judokus schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:12:
Hey Tweakers,
Huidig systeem:Als iemand me kan zeggen wat ik dan best zou upgraden.. Ik vermoed mobo & cpu en misschien een 2e MSI GTX 460 ?
Bedankt
Een 2e GTX460 in SLI mode kan je doen, maar misschien als je de oude set verkoopt dat je een GTX 570 of 580 kan kopen.
Wil iemand mijn vraag nog beantwoorden aub? Hij is er waarschijnlijk tussendoor gevlogen.
michelv5 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 23:57:
Na ongeveer 1,5 maand dit topic gevolgd te hebben, kan ik me heel goed vinden in de bbg van juli, alleen heb ik een i7 gekozen omdat ik veel videobewerk, 3d teken en doe renderen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 euro exclusief videokaart en monitor
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Videokaart: nVidea 8800gt (deze word binnen nu en 2 maanden vervangen of door een gtx570 of 560(sli).
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Een i7 2600k processor omdat ik veel doe 3d tekenen en renderen voor mijn school.
Wat voor soort gamer ben je?
Ik game minimaal 2 keer per week 3 uur, vaak doe ik de andere dagen vaak wel uurtje spelen. Voornamelijk shooters (crysis battlefield, cod mw2) race spellen zoals dirt 3 en f1 2010
Dit is mijn bak:
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 42,- € 42,- 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,50 € 17,50 1 Fractal Design Define R3 (Grijs) € 87,90 € 87,90 1 Zalman CNPS10X Performa € 29,95 € 29,95 1 Fractal Design Silent Series , 120mm € 8,69 € 8,69 1 Logitech MK710 € 69,95 € 69,95 1 Intel Core i7 2600K Boxed € 243,- € 243,- 1 XFX Black Edition 750W € 98,89 € 98,89 1 Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB € 168,- € 168,- 1 Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9B Low Profile Blue € 60,74 € 60,74 1 Asus P8Z68-V € 133,- € 133,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 959,62
Nu is mijn vraag heeft iemand nog algemene opmerkingen?
En heeft iemand een alternatief voor toetsenbord + muiscombinatie en voor de processor koeler omdat ik erg twijfel tussen deze en de mugen 2.
Groet Michel
Je zou ook nog voor de pricewatch: Cooler Master Hyper 212 Plus kunnen gaan, is net ff wat goedkoper en biedt ook goede prestaties.michelv5 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:20:
Wil iemand mijn vraag nog beantwoorden aub? Hij is er waarschijnlijk tussendoor gevlogen.
[...]
Verder heb je een te zware voeding gekozen. Als je geen CF/SLI gaat draaien kan je ook af met 450W, bijvoorbeeld de pricewatch: XFX Pro 450W
ligt het nu aan mij of staat daar geen processor tussen.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 02:08:
[...]
Oh dat vind ik eigenlijk niet erg. Gebruik amper dingen die USB dingen.
Oke hij is compleet : inventaris: gamepc2
Minder gekost dan verwacht
Hij had nog een i7 860 als ik me niet vergis.Reepje schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:25:
[...]
ligt het nu aan mij of staat daar geen processor tussen.
Ik ga werken met een gtx570 of 2 560's over ongeveer 1 maand, als ik genoeg verdien deze vakantie misschien wel 2 gtx 570 vandaar de 750watt voeding.Mr_Size schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:24:
[...]
Je zou ook nog voor de pricewatch: Cooler Master Hyper 212 Plus kunnen gaan, is net ff wat goedkoper en biedt ook goede prestaties.
Verder heb je een te zware voeding gekozen. Als je geen CF/SLI gaat draaien kan je ook af met 450W, bijvoorbeeld de pricewatch: XFX Pro 450W
Toetsenbord en muis heb je daar nog een alternastief voor of is deze combo goed?
Verwijderd
Ik sta op het punt componenten voor mijn nieuwe PC te bestellen, hij zal voornamelijk gebruikt worden voor gaming (BF3/DiabloIII/Skyrim). Mijn budget is ongeveer 1000 euro, daar moet ook nog een monitor van gekocht worden. Een SSD is niet nodig.
Dit is wat ik op basis van de BBG heb samengesteld:
Als voeding kan ik voor (bijna) niks een CoolerMaster silent pro M600 overnemen (jaartje oud, werkt perfect). Er zullen vast betere voedingen zijn, maar deze moet mijn systeem toch ook wel goed van stroom kunnen voorzien?
Momenteel zit ik nog iets onder mijn budget, ik zou er dus eventueel nog een betere videokaart in kunnen stoppen (GTX570), of kan ik dit geld beter in mijn zak houden en als mijn 6950 niet meer voldoet er eentje bijzetten (+ nieuwe voeding)?
Verder hoor ik wisselende verhalen over of dit werkgeheugen onder de mugen past, is er geheugen dat zeker wel past?
En zijn deze fans geschikt als casefans of kan ik beter een ander RPM nemen?
Dit is wat ik op basis van de BBG heb samengesteld:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 42,- | € 42,- |
1 | Dell Ultrasharp U2311H | € 179,95 | € 179,95 |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 17,50 | € 17,50 |
1 | Cooler Master CM 690 II | € 65,99 | € 65,99 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 33,90 | € 33,90 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 169,- | € 169,- |
1 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 52,71 | € 52,71 |
1 | Sapphire HD6950 Dirt3 Edition | € 223,- | € 223,- |
1 | Asus P8Z68-V | € 133,- | € 133,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 917,05 |
Als voeding kan ik voor (bijna) niks een CoolerMaster silent pro M600 overnemen (jaartje oud, werkt perfect). Er zullen vast betere voedingen zijn, maar deze moet mijn systeem toch ook wel goed van stroom kunnen voorzien?
Momenteel zit ik nog iets onder mijn budget, ik zou er dus eventueel nog een betere videokaart in kunnen stoppen (GTX570), of kan ik dit geld beter in mijn zak houden en als mijn 6950 niet meer voldoet er eentje bijzetten (+ nieuwe voeding)?
Verder hoor ik wisselende verhalen over of dit werkgeheugen onder de mugen past, is er geheugen dat zeker wel past?
En zijn deze fans geschikt als casefans of kan ik beter een ander RPM nemen?
Ik vraag me af of je daar echt 750W voor nodig hebt. Maar daar kan autoriteit The_Mask je meer over vertellenmichelv5 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:27:
[...]
Ik ga werken met een gtx570 of 2 560's over ongeveer 1 maand, als ik genoeg verdien deze vakantie misschien wel 2 gtx 570 vandaar de 750watt voeding.
Toetsenbord en muis heb je daar nog een alternastief voor of is deze combo goed?
Toetsenbord en muis zien er goed uit, maar dit is ook een kwestie van smaak. Ik heb bijv. een vrij goedkoop toetsenbord, maar weer een duurdere (gaming) muis.
Ik hou van een luxe toetsenbord, die knopjes extra vind ik altijd wel fijn daarom heb ik voor allebei een beetje luxe/ lekkere gekozen.Mr_Size schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:41:
[...]
Ik vraag me af of je daar echt 750W voor nodig hebt. Maar daar kan autoriteit The_Mask je meer over vertellen
Toetsenbord en muis zien er goed uit, maar dit is ook een kwestie van smaak. Ik heb bijv. een vrij goedkoop toetsenbord, maar weer een duurdere (gaming) muis.
@the mask, 2 keer gtx 560 of 2 keer gtx 570 moet ik dan een 650 watt of 750 watt voeding van XFX nemen?
Toch even een kort vraagje, ik draai nu een jaartje op de AMD athlon II x 240, en deze behaalt op 3Dmark bijvoorbeeld maar 0 fps en scored in Windows toch nog een 6.3.
Nou vraag ik me af of ik veel verschil in snelheid (en eventueel in games) zal zien als ik deze een upgrade geef? Dan zat ik te denken aan de AMD phenom II x4 955, dit ook voor eventuele overclocks en lijkt mij stukken beter dan mijn huidige. Draait al 0,4 gHz hoger dan mijn huidige en heeft nog 2 extra cores..
Nou vraag ik me af of ik veel verschil in snelheid (en eventueel in games) zal zien als ik deze een upgrade geef? Dan zat ik te denken aan de AMD phenom II x4 955, dit ook voor eventuele overclocks en lijkt mij stukken beter dan mijn huidige. Draait al 0,4 gHz hoger dan mijn huidige en heeft nog 2 extra cores..
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Voor 2 x 560Ti is 650 watt van XFX genoeg.michelv5 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:43:
[...]
Ik hou van een luxe toetsenbord, die knopjes extra vind ik altijd wel fijn daarom heb ik voor allebei een beetje luxe/ lekkere gekozen.
@the mask, 2 keer gtx 560 of 2 keer gtx 570 moet ik dan een 650 watt of 750 watt voeding van XFX nemen?
Geef op google in: "[Videokaart] crossfire/sli power consumption", dan vind je meestal wel iets.michelv5 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:43:
[...]
Ik hou van een luxe toetsenbord, die knopjes extra vind ik altijd wel fijn daarom heb ik voor allebei een beetje luxe/ lekkere gekozen.
[ Voor 0% gewijzigd door Jo... op 28-07-2011 14:35 . Reden: Sli toegevoegd ]
Verwijderd
Voor 2xGTX570 zou ik een 750 watt voeding nemen en als je ook nog stevig wilt overclocken een 850 watt. Beter aan de veilige kant dan aan de onveilige kantmichelv5 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:43:
[...]
Tel voor een SLI daar nog 220 watt ongeveer bij. Ze gebruiken bij Anand overigens overgeklokte i7 920 die meer verbruikt dan een overgeklokte i5/i7 Sandy Bridge.

Dit is SLIJo... schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:24:
[...]
Geef op google in: "[Videokaart] crossfire power consumption", dan vind je meestal wel iets.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 14:25 ]
Verwijderd
Wat voor videokaart heb je? Als je enkel de onboard graphics gebruikt zal een X4 955 wat dat betreft niet uitmaken.denikids schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:07:
Toch even een kort vraagje, ik draai nu een jaartje op de AMD athlon II x 240, en deze behaalt op 3Dmark bijvoorbeeld maar 0 fps en scored in Windows toch nog een 6.3.
Je moederbord, processor en geheugen kun je verkopen. Ook die voeding kun je verkopen.Judokus schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:12:
Hey Tweakers,
Huidig systeem:Als iemand me kan zeggen wat ik dan best zou upgraden.. Ik vermoed mobo & cpu en misschien een 2e MSI GTX 460 ?
Bedankt
Behuizing en grafische kaart kun je behouden.
Intel i5 2500K, koeler afhankelijk van je OC (CM Hyper 212 of Scythe Mugen 2), P67/Z68 moederbord SLI, 4/8GB 1600mhz geheugen en een tweede GTX460. Voeding een XFX 650w (modulair of non-modulair net wat je wilt).
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 15:26 ]
Ik draai op een 6770, zou ik dan wel verschil merken? (al is het in de normale 'dagelijkse' taken?)Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:30:
[...]
Wat voor videokaart heb je? Als je enkel de onboard graphics gebruikt zal een X4 955 wat dat betreft niet uitmaken.
Verwijderd
Als je een HD6770 hebt hoe kan het dan zijn dat je in 3Dmark 0 punten haalt? Tuurlijk een X4 955 is sneller, maar heb je dat nodig?denikids schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 15:47:
[...]
Ik draai op een 6770, zou ik dan wel verschil merken? (al is het in de normale 'dagelijkse' taken?)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 15:51 ]
Voor mijn processor haal ik 0FPS (bij die test zie je hoeveel FPS je hebt. bij mijn GPU is dit vrijwel nooit onder de 60, mijn processor komt niet boven de 0 uit)
Verwijderd
Het schijnt normaal te zijn dat je bij je cpu 0 fps hebt. Tenminste wat ik zo vluchtig zie bij Google.denikids schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 15:51:
Voor mijn processor haal ik 0FPS (bij die test zie je hoeveel FPS je hebt. bij mijn GPU is dit vrijwel nooit onder de 60, mijn processor komt niet boven de 0 uit)
Dit is ongeveer het verschil tussen de X2 255 en X4 955:
http://www.anandtech.com/bench/Product/121?vs=88
Qua gaming op lagere settings maakt het iets uit, maar om alleen daarom te upgraden zou ik niet snel doen.
Voorderest zou ik er niks van merken?
Snap niet dat mensen dan een processor van 170 euro nemen...
Je had trouwens de verkeerde CPU geselecteerd ik heb de 240, bij die benchmarks scoort de 955 toch beduidend beter, wat nog beter word na een overclock.
Kun je het me eens uitleggen dan waarom ik geen verschil zou maken? Snap dat dit maar synthetische benchmarks zijn maar ze zullen wel iets zeggen neem ik aan.
Je had trouwens de verkeerde CPU geselecteerd ik heb de 240, bij die benchmarks scoort de 955 toch beduidend beter, wat nog beter word na een overclock.
Kun je het me eens uitleggen dan waarom ik geen verschil zou maken? Snap dat dit maar synthetische benchmarks zijn maar ze zullen wel iets zeggen neem ik aan.
Verwijderd
Beste tweakers ik ga namelijk binnekort een nieuw pc'tje aanschaffen omdat deze een oldtimer word
ik twijfel tussen 2 pc's. De eene is nieuw en de andere 2dehands maar allebei bijna zelfde prijs. Word gebruikt om de nieuwste games beetje goed te kunnen spelen en rap te zijn.
Setup 1:
PSU Aerocool 600W
Case Enermax Clipeus
Intel® Core i5-2500 (4x 3300 MHz)
ASRock H61M (Intel® H61 Express)
DVDRW Sony Optiarc AD-5260S-0B (24 / 8 / 12)
Corsair DIMM 4 GB DDR3-1333 Kit
Seagate ST1000DL002 1 TB (1.000 GB)
XFX HD6870 Dual Fan (AMD Radeon HD 6870)
Setup 2: deze is 2dehands
Processor: Intel core I5 2500 Sandy Bridge
Geheugen: DDR 3 2 latjes van 2 gig= 4 gig
Hardeschijf : 500 gig + 250 gig
Grafische kaart: N470GTX Twin Frozer II
USB 2.0en USB 3.0 poorten
Degelijke 750 watt Voeding
Prijs van de nieuwe is 630 en van de 2dehands 635
Bedankt alvast.
Setup 1:
PSU Aerocool 600W
Case Enermax Clipeus
Bedankt alvast.
Waarom een hardeschijf van Seagate en niet gewoon een Spinpoint bijvoorbeeld? en waarom die voeding?
Verwijderd
Tuurlijk de processor is beter. Maar als je puur voor gaming gaat upgraden dan is het niet zo heel noodzakelijk, uiteindelijk is toch je grafische kaart het belangrijkste element in die keten. Als jij je stoort aan die X2 in overige taken dan heb je wel degelijk profijt van de X4 955.denikids schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 15:58:
Voorderest zou ik er niks van merken?
Verwijderd
Waarom niet dan?denikids schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:42:
Waarom een hardeschijf van Seagate en niet gewoon een Spinpoint bijvoorbeeld? en waarom die voeding?
Ik persoonlijk zou eerder gaan voor een voeding van XFX het merk van jouw voeding roept bij mij niet gelijk echt dingen op als: oh daar lees ik veel goeds over, of oh ja die kom je enorm veel tegen.
Bij voedingen beter een bekend iets nemen.
De harde schijf... Tja een Spinpoint F3 is heel veel bang for the buck, nog geen 50 euro voor 1tb opslag op een mooie snelle schijf, weet de prijs van jouw seagate niet overigens.
Bij voedingen beter een bekend iets nemen.
De harde schijf... Tja een Spinpoint F3 is heel veel bang for the buck, nog geen 50 euro voor 1tb opslag op een mooie snelle schijf, weet de prijs van jouw seagate niet overigens.
Verwijderd
Of met HD6950: http://www.anandtech.com/bench/Product/293?vs=330Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:21:
Beste tweakers ik ga namelijk binnekort een nieuw pc'tje aanschaffen omdat deze een oldtimer wordik twijfel tussen 2 pc's. De eene is nieuw en de andere 2dehands maar allebei bijna zelfde prijs. Word gebruikt om de nieuwste games beetje goed te kunnen spelen en rap te zijn.
Setup 1:
PSU Aerocool 600W
Case Enermax Clipeus
Bedankt alvast.
1 | Cooler Master CM 690 II | € 65,99 | € 65,99 |
1 | Cooler Master Hyper 212 Plus | € 21,95 | € 21,95 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 169,- | € 169,- |
1 | XFX Pro 550W | € 53,85 | € 53,85 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 20,16 | € 20,16 |
1 | MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC | € 196,35 | € 196,35 |
1 | Asrock Z68 Pro3 | € 93,85 | € 93,85 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 680,65 |
Haha hoeveel keer heb je al niet gezegd, dat je deze al liggen hebt?Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 23:16:
[...]
Omdat ik al een i7 860 heb liggen. En 240 euro extra te betalen terwijl ik al een i7 860 heb..
Ik kan over een paar maanden altijd nog de i7 2600k kopen als ik geld heb, am i right? of welke er dan op dat moment goed is. Zo lang het s1156 is?
Men moet meer aandachtiger lezen Tweakers!

Al doende leert men, al draaiende keert men.
Net deze in bestelling geplaatst bij zercom
Heb er meteen maar een leuke 24' full hd monitor bij besteld (Asus VW247H) voor het gemak
( in plaats van de 42' plasma met hd ready resolutie maar dat terzijde) Maar heb nog wel een vraag over of het een goede is voor niet al te veel geld? kan er zo geen reviews over vinden, maar heeft wel een dunne rand en geen pianolak afwerking die ik niet kan uitstaan
)
Mensen bedankt voor de info en tips voor het samenstellen en hier beneden dus de final lijst
En zal binnenkort wel eens een aantal leuke reviews gaan schrijven
Off topic: Kan je de key voor windows gewoon ook later invoeren in plaats van tijdens installatie? (ivm eerst even alles goed testen voordat ik de oem key gebruik om t allemaal final te maken
)
Heb er meteen maar een leuke 24' full hd monitor bij besteld (Asus VW247H) voor het gemak
Mensen bedankt voor de info en tips voor het samenstellen en hier beneden dus de final lijst
En zal binnenkort wel eens een aantal leuke reviews gaan schrijven
Off topic: Kan je de key voor windows gewoon ook later invoeren in plaats van tijdens installatie? (ivm eerst even alles goed testen voordat ik de oem key gebruik om t allemaal final te maken
1 | Western Digital Caviar Black WD7502AAEX, 750GB | € 49,77 | € 49,77 |
1 | Asus VW247H | € 151,90 | € 151,90 |
1 | Sony Optiarc AD-5260S Zwart | € 15,20 | € 15,20 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 80,- | € 80,- |
1 | Fractal Design Define R3 (Grijs) | € 87,90 | € 87,90 |
3 | Scythe Slip Stream SY1225SL12M, 120mm | € 5,95 | € 17,85 |
1 | XFX Pro 450W | € 44,20 | € 44,20 |
1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G | € 46,35 | € 46,35 |
1 | Revoltec Procyon 1.5 (RZ060) | € 7,- | € 7,- |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 88,- | € 88,- |
1 | Asrock 970 Extreme4 | € 82,- | € 82,- |
1 | XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort Black Edition Dual Fan (HD-687A-ZDBC) | € 157,28 | € 157,28 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 861,35 |
Je kan ook eens naar dit populaire scherm kijken. Heeft een IPS paneel wat wil zeggen dat de kleurweergave beter is, en de kijkhoeken groter zijn. Nadeel ervan is dat het iets trager is dan een TN paneel, als is het volgens de meeste mensen niet merkbaar. Het scherm is wel 1" kleiner dan het door jou gekozen scherm, weet niet of dat een probleem is.MusicAddict schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 20:03:
Net deze in bestelling geplaatst bij zercom![]()
Heb er meteen maar een leuke 24' full hd monitor bij besteld (Asus VW247H) voor het gemak( in plaats van de 42' plasma met hd ready resolutie maar dat terzijde) Maar heb nog wel een vraag over of het een goede is voor niet al te veel geld? kan er zo geen reviews over vinden, maar heeft wel een dunne rand en geen pianolak afwerking die ik niet kan uitstaan
)
Mensen bedankt voor de info en tips voor het samenstellen en hier beneden dus de final lijst![]()
En zal binnenkort wel eens een aantal leuke reviews gaan schrijven![]()
Off topic: Kan je de key voor windows gewoon ook later invoeren in plaats van tijdens installatie? (ivm eerst even alles goed testen voordat ik de oem key gebruik om t allemaal final te maken)
# Product Prijs Subtotaal 1 Western Digital Caviar Black WD7502AAEX, 750GB € 49,77 € 49,77 1 Asus VW247H € 151,90 € 151,90 1 Sony Optiarc AD-5260S Zwart € 15,20 € 15,20 1 Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) € 80,- € 80,- 1 Fractal Design Define R3 (Grijs) € 87,90 € 87,90 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 33,90 € 33,90 3 Scythe Slip Stream SY1225SL12M, 120mm € 5,95 € 17,85 1 XFX Pro 450W € 44,20 € 44,20 1 Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G € 46,35 € 46,35 1 Revoltec Procyon 1.5 (RZ060) € 7,- € 7,- 1 AMD Phenom II X4 955 Black Edition € 88,- € 88,- 1 Asrock 970 Extreme4 € 82,- € 82,- 1 XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort Black Edition Dual Fan (HD-687A-ZDBC) € 157,28 € 157,28 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 861,35
Als het goed is kan je zo'n OEM versie 30 dagen zonder serial gebruiken.
Waarom geen Samsung Spinpoint F3 1TB? Is goedkoper, je hebt meer capaciteit, en verschil in snelheid zal je niet merken.
Over dat dell scherm, dat is geen led backlight ofwel? want was van plan om dus een led monitor te kopen, de grootte is mij goed (tussen 22 en 24 inch) dat dell scherm ziet er wel heerlijk uitJo... schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 20:13:
[...]
Je kan ook eens naar dit populaire scherm kijken. Heeft een IPS paneel wat wil zeggen dat de kleurweergave beter is, en de kijkhoeken groter zijn. Nadeel ervan is dat het iets trager is dan een TN paneel, als is het volgens de meeste mensen niet merkbaar. Het scherm is wel 1" kleiner dan het door jou gekozen scherm, weet niet of dat een probleem is.
Als het goed is kan je zo'n OEM versie 30 dagen zonder serial gebruiken.
Waarom geen Samsung Spinpoint F3 1TB? Is goedkoper, je hebt meer capaciteit, en verschil in snelheid zal je niet merken.
(ps monitor moet wel bij zercom te leveren zijn, ga het als het binnen is ophalen, maar kan nog wijzigingen maken dus brand maar los
Over die samsung, ik weet het over de samsung dat hij goedkoper is alleen heb hier meerdere WD's al aantal jaar vrolijk draaiende die me goed bevallen (ben misschien een beetje merkentrouw/schuw
Wat voor voeding, degelijke 750W klinkt namelijk zo slecht dat men de naam niet durft te noemen.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:21:
Mis ook het moederbord en de behuizing.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
CCFL, maar is dat een nadeel? Het is een vrij oude techniek die intussen wel geperfectioneerd is, terwijl LED nog vrij nieuw is. Dus ik zou het niet echt als een nadeel zien. Verschil tussen CCFL of LED backlight ga je niet merken volgens mij, verschil tussen TN en IPS is sowieso veel groter.MusicAddict schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 20:35:
[...]
Over dat dell scherm, dat is geen led backlight ofwel? want was van plan om dus een led monitor te kopen, de grootte is mij goed (tussen 22 en 24 inch) dat dell scherm ziet er wel heerlijk uit![]()
(ps monitor moet wel bij zercom te leveren zijn, ga het als het binnen is ophalen, maar kan nog wijzigingen maken dus brand maar los)
Over die samsung, ik weet het over de samsung dat hij goedkoper is alleen heb hier meerdere WD's al aantal jaar vrolijk draaiende die me goed bevallen (ben misschien een beetje merkentrouw/schuw) de schijf wordt gewoon de bootschijf en de 'troep' + film collectie staat toch al op externe hdd's (handig meenemen
) dus ik hou het voor mij maar op de WD op het moment (en ik weet van mezelf als ik 1tb heb dat ik m dan naast mn games+windows echt propvol ga zetten met zooi omdat er toch zoveel ruimte is
)
Ik zeg ook niet dat het een nadeel is per sé, heb me niet al te erg in verdiept al die technieken dus het kan ook een optie zijn. Ik merk wel dat zon ips scherm duurder is (die dell begint pas bij 200) en mn budget het eigenlijk niet toelaat op het moment om meer dan 150 voor een scherm uit te geven.. zolang het een goede resolutie heeft en dunne geen pianolak brezels wil ik best genoegen nemen met minder, maar als er alternatieven zijn sta ik er natuurlijk voor openJo... schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 20:49:
[...]
CCFL, maar is dat een nadeel? Het is een vrij oude techniek die intussen wel geperfectioneerd is, terwijl LED nog vrij nieuw is. Dus ik zou het niet echt als een nadeel zien. Verschil tussen CCFL of LED backlight ga je niet merken volgens mij, verschil tussen TN en IPS is sowieso veel groter.
Ik gebruik een 24" Full HD IIyama en heb ook een HDMI verbonden met een Panasonic 42" Full HD. Werkt leuk voor strategy games e.d. op de bank..MusicAddict schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 20:03:
Heb er meteen maar een leuke 24' full hd monitor bij besteld (Asus VW247H) voor het gemak( in plaats van de 42' plasma met hd ready resolutie maar dat terzijde)
Maar email lezen is toch niet lekker. Denk dat het probleme in de DPI zit, want op mn scherm werkt het perfect.
TV voor erbij is leuk, maar zou het niet aanraden om als main te zetten
Zo hd ready valt het best wel mee op de tv alleen inderdaad gaat niks boven een goed scherm (16inch 1080p scherm van de laptop op het moment) en dus nu met het nieuwe systeem is het toch weer tijd om een keer een goed schermpje te kopen voor dagelijks gebruik.Segura schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:25:
[...]
Ik gebruik een 24" Full HD IIyama en heb ook een HDMI verbonden met een Panasonic 42" Full HD. Werkt leuk voor strategy games e.d. op de bank..
Maar email lezen is toch niet lekker. Denk dat het probleme in de DPI zit, want op mn scherm werkt het perfect.
TV voor erbij is leuk, maar zou het niet aanraden om als main te zetten
ik zou je moederbord heroverwegen en voor een p67 chipset gaan.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:21:
Setup 1:
PSU Aerocool 600W
Case Enermax Clipeus
Morgenmiddag ga ik het bestellen, iemand nog op of aanmerkingen? Alvast bedankt
1 | Fractal Design Define R3 (Grijs) | € 87,90 | € 87,90 |
1 | Zalman CNPS10X Performa | € 29,95 | € 29,95 |
1 | Fractal Design Silent Series , 120mm | € 8,- | € 8,- |
1 | Logitech MK710 | € 69,95 | € 69,95 |
1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 247,- | € 247,- |
1 | XFX Black Edition 750W | € 98,89 | € 98,89 |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 168,- | € 168,- |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9B Low Profile Blue | € 60,49 | € 60,49 |
1 | MSI GTX570 Twin Frozr III Power Edition/OC | € 299,29 | € 299,29 |
1 | Asus P8Z68-V | € 134,- | € 134,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.262,97 |
Ligt er een beetje aan wat je er mee wilt?michelv5 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:50:
Morgenmiddag ga ik het bestellen, iemand nog op of aanmerkingen? Alvast bedankt
op basis van je configuratie gok ik op photoshoppen, after effects, rendering en wat gaming?
Terug kijken. 
Maar de Performa is niet eens zo'n goede CPU koeler alleen door de snel draaiende fan doet die het wel erg goed maar is die natuurlijk ook verre van stil als die zijn best moet doen.
Voeding is EOL.
Maar de Performa is niet eens zo'n goede CPU koeler alleen door de snel draaiende fan doet die het wel erg goed maar is die natuurlijk ook verre van stil als die zijn best moet doen.
Voeding is EOL.
AMD Nieuwsdiscussie
Welke modulaire voeding adviseer je dan, dan zal ik toch voor de mugen gaan omdat ik die low profile geheugen heb.-The_Mask- schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:55:
Terug kijken.
Voeding is EOL.
Ja photoshoppen,video editten, 3d tekenen, renderen en gamen
Die wattages zijn incl. "het effiencyverlies". Ook is hier de cpu al zwaar overklokt. Een goede 750watter is meer dan genoeg voor een GTX570 sli.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 14:24:
[...]
Voor 2xGTX570 zou ik een 750 watt voeding nemen en als je ook nog stevig wilt overclocken een 850 watt. Beter aan de veilige kant dan aan de onveilige kant.
Tel voor een SLI daar nog 220 watt ongeveer bij. Ze gebruiken bij Anand overigens overgeklokte i7 920 die meer verbruikt dan een overgeklokte i5/i7 Sandy Bridge.
[afbeelding]
[afbeelding]
[...]
Dit is SLI![]()
.
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Zolang de webshop waar je wil bestellen die op voorraad heeft, zou ik gewoon voor die voeding gaan. Binnenkort komt inderdaad de 'opvolger' uit, maar als ik me niet vergis is dit binnenin identiek hetzelfde en krijgt eigenlijk enkel een rename. Ook veranderde de kleur een beetje.michelv5 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 23:16:
[...]
Welke modulaire voeding adviseer je dan, dan zal ik toch voor de mugen gaan omdat ik die low profile geheugen heb.
Ja photoshoppen,video editten, 3d tekenen, renderen en gamen
Verwijderd
Ik zit wat betreft mijn systeem nog even met het geheugen. Ik heb Corsais Vengeance uitgezocht, maar die modules zijn nogal hoog wat niet goed uitkomt met m'n Mugen koeler. Nu zag ik dit geheugen:
http://azerty.nl/8-750-42...-vengeance-geheugen-.html
Dat is ook Corsair Vengeance maar dan zonder die hoge vinnen... Waarom neemt niet iedereen dit en waarom maken ze niet AL hun geheugen zo zonder hoge vinnen...? Zit er een addertje onder het gras wat dit betreft...? Je hoort vaak dat iemand Corsair Vengeance wil, maar dat toch maar niet doet vanwege het formaat... maar er is dus ook CV met een normaal formaat! Waarom hoor ik daar nooit iets over?
Ik had trouwens liever CL8 of CL7 gehad, dat dan wel weer... Je schijnt op zich wel die hoge vinnen onder een Mugen te kunnen krijgen, maar dan moet je fan hoger of de koeler een slag gedraaid en ik vraag me af of dat niet ten koste gaat van de koeling... En CL8 scheelt denk ik ook niet veel met CL9 in de praktijk van alle dag... Ik zou wat dat betreft ook nog hiervoor kunnen kiezen:
http://azerty.nl/8-750-40...-ripjaws-x-geheugen-.html
Die heeft veel lagere koelvinnen, lijkt me, dus dat zou gewoon moeten passen met die Mugen...? En hij heeft Cl 7-8-7-24! Maar is wel zowat twee keer zo duur... is dat het waard (voor FSX en muziek maken met Cakewalk Sonar)?
EDIT
Om een en ander wat beter te kunnen beantwoorden, bij deze mijn lijstje (iets aangepast t.o.v. de vorige lijst die ik plaatste).
Dat is ook Corsair Vengeance maar dan zonder die hoge vinnen... Waarom neemt niet iedereen dit en waarom maken ze niet AL hun geheugen zo zonder hoge vinnen...? Zit er een addertje onder het gras wat dit betreft...? Je hoort vaak dat iemand Corsair Vengeance wil, maar dat toch maar niet doet vanwege het formaat... maar er is dus ook CV met een normaal formaat! Waarom hoor ik daar nooit iets over?
Ik had trouwens liever CL8 of CL7 gehad, dat dan wel weer... Je schijnt op zich wel die hoge vinnen onder een Mugen te kunnen krijgen, maar dan moet je fan hoger of de koeler een slag gedraaid en ik vraag me af of dat niet ten koste gaat van de koeling... En CL8 scheelt denk ik ook niet veel met CL9 in de praktijk van alle dag... Ik zou wat dat betreft ook nog hiervoor kunnen kiezen:
Die heeft veel lagere koelvinnen, lijkt me, dus dat zou gewoon moeten passen met die Mugen...? En hij heeft Cl 7-8-7-24! Maar is wel zowat twee keer zo duur... is dat het waard (voor FSX en muziek maken met Cakewalk Sonar)?
EDIT
Om een en ander wat beter te kunnen beantwoorden, bij deze mijn lijstje (iets aangepast t.o.v. de vorige lijst die ik plaatste).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 09:41 ]
Geen addertje onder het gras, ze hebben dat Low Profile geheugen net geïntroduceerd aangezien vele mensen problemen hadden met die hoge heatspreaders.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:38:
Ik zit wat betreft mijn systeem nog even met het geheugen. Ik heb Corsais Vengeance uitgezocht, maar die modules zijn nogal hoog wat niet goed uitkomt met m'n Mugen koeler. Nu zag ik dit geheugen:
EDIT
[afbeelding]
Die G.Skill ripjaws zouden ook onder de Mugen moeten passen, maar veel snelheidsverschil gaat het volgens mij niet geven.
Waarom neem je de GTX580? Voor die prijs heb je ook al 2xHD6950, die betere prestaties leveren.
Ook is de voeding aan de dure kant, XFX heeft bijvoorbeeld goedkopere voedingen, maar met dezelfde kwaliteit.
1 GTX580 levert inderdaad mindere prestaties maar die kan single gewoon alles aan op het moment. Als je 2xHD6950 koopt kan je niet makkelijk upgraden. Lijkt mij een juiste beslissing om een GTX580 te nemen en er later gewoon nog 1tje bij te stoppen. Ditzelfde geld ook nog voor de GTX570, ben je ook nog een stuk goedkoper uit.
Niet geschoten is altijd mis.
Tegen dat 2xHD6950 niet meer voldoende prestaties levert voor de nieuwe games, is er wellicht al een volgende generatie videokaarten, die beter presteert, voor minder geld. 2xGTX580 gaat bijvoorbeeld ook wel erg veel verbruiken. De upgrade kost zal dus wel ongeveer gelijk blijven, enkel ga je bij 2xGTX580 een veel hoger verbruik hebben, terwijl je met een nieuwe generatie meer prestaties gaat krijgen, met minder verbruik.HaX0r schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:10:
1 GTX580 levert inderdaad mindere prestaties maar die kan single gewoon alles aan op het moment. Als je 2xHD6950 koopt kan je niet makkelijk upgraden. Lijkt mij een juiste beslissing om een GTX580 te nemen en er later gewoon nog 1tje bij te stoppen. Ditzelfde geld ook nog voor de GTX570, ben je ook nog een stuk goedkoper uit.
Waarom een P8Z68-V met losse firewire card ipv een P8Z68-V Pro met onboard firewire? De grote Vengeance modules passen gewoon prima op samen met een Mugen 2 op dit bord. Zie mijn eerder geposte foto's.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:38:
EDIT
[afbeelding]
GTA VI - All aboard the hype train!!
Dit zijn allemaal speculaties. Laat hem gewoon lekker zelf kiezen dus. Als het toch even duur is is de GTX580 toch echt meer future proof. Alleen of het uiteindelijk duurder wordt weten we niet.Jo... schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:13:
[...]
Tegen dat 2xHD6950 niet meer voldoende prestaties levert voor de nieuwe games, is er wellicht al een volgende generatie videokaarten, die beter presteert, voor minder geld. 2xGTX580 gaat bijvoorbeeld ook wel erg veel verbruiken. De upgrade kost zal dus wel ongeveer gelijk blijven, enkel ga je bij 2xGTX580 een veel hoger verbruik hebben, terwijl je met een nieuwe generatie meer prestaties gaat krijgen, met minder verbruik.
[ Voor 58% gewijzigd door HaX0r op 29-07-2011 10:16 ]
Niet geschoten is altijd mis.
Het verschil tussen de GTX580 in SLI en de HD6950 Crossfire is niet gigantisch, terwijl de GTX580 in SLI wel DUBBEL zo duur is. Bekijk deze benchmarks maar even, en deze om het verschil tussen de GTX580 single en HD6950 in Crossfire te weten.HaX0r schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:15:
[...]
Dit zijn allemaal speculaties. Laat hem gewoon lekker zelf kiezen dus. Als het toch even duur is is de GTX580 toch echt meer future proof. Alleen of het uiteindelijk duurder wordt weten we niet.
Verwijderd
De firewire zit (als ik het goed begrijp) midden op het bord en dat is te lastig. Bovendien kost een losse firewire kaart minder dan het prijsverschil tussen de V en de V Pro.Sir_Hendro schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:15:
[...]
Waarom een P8Z68-V met losse firewire card ipv een P8Z68-V Pro met onboard firewire? De grote Vengeance modules passen gewoon prima op samen met een Mugen 2 op dit bord. Zie mijn eerder geposte foto's.
Wat betreft de 580: ten eerste speel ik FSX en dat spel houdt meer van nVidia. Ten tweede houdt FSX niet van SLI. En ten derde wil ik (99% zeker) 3D Vision gaan gebruiken. Dus... de 580!
XFX voedingen zijn slecht verkrijgbaar. Ik denk er nog wel over de goedkopere Corsair voeding te nemen: de TX750 V2 of zo (als ik me niet vergis). Volgens mij is het enige verschil dat die niet modulair is... maar wel 30 euro goedkoper.
Ik denk dat ik voor de zekerheid toch maar voor die lage Vengeance modules ga. Kan me niet echt voorstellen dat 9-9-9 heel veel verschil maakt met 7-8-7...
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 10:39 ]
Verwijderd
9-9-9 vs 7-8-7 maakt wel degelijk uit qua performance, maar of je dat echt gaat merken is inderdaad maar de vraag. Het is voor mij de meerprijs niet waard in ieder geval.
Ligt er aan wat je eisen zijn en wat je met de PC gaat doen, overklokken bijv.?michelv5 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 23:16:
[...]
Welke modulaire voeding adviseer je dan, dan zal ik toch voor de mugen gaan omdat ik die low profile geheugen heb.
Maar is meer iets voor [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27
AMD Nieuwsdiscussie
Je bedoelt deze foto's:Sir_Hendro schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:15:
[...] De grote Vengeance modules passen gewoon prima op samen met een Mugen 2 op dit bord. Zie mijn eerder geposte foto's.
Dus als je de fan aan de andere kant hangt (of hoger inderdaad) gaat het goed bedoel je? Toch zit er bij de meeste kasten ook daar dan weer vlak achter een case exit fan, is niet helemaal fijn denk ik (airflow-technisch ieg)..Sir_Hendro schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 20:27:
Onlangs even als proef extra fans geinstalleerd op de Mugen 2
[afbeelding]
[afbeelding]
Rechts zit een 92mm ivm geheugen modules (Corsair Vengeance)[..]
[ Voor 0% gewijzigd door BradKing op 29-07-2011 11:07 . Reden: typ0 ]
Proc en gfx overklokken. En misschien (vrijwel zeker) een 2e gtx 570 erbij-The_Mask- schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:52:
[...]
Ligt er aan wat je eisen zijn en wat je met de PC gaat doen, overklokken bijv.?
Maar is meer iets voor [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27
Verwijderd
Zit trouwens toch ook erg te twijfelen over 3D Vision... Kost bij elkaar zo'n 200 - 250 euro extra en ik vraag me af of het niet gewoon een tijdelijke gimmick is of niet... Lastig beslissen... Als ik het niet doe, kan ik ook een goedkope dvd-brander kiezen: die blu-ray heb ik vooral gekozen voor 3D blu-rays. Iemand hier die 3D Vision heeft? Ik zit voor dit alles te denken aan de Asus VG236HE monitor: een 120 Mhz model (met 3D Vision erbij). Ik kom ook op dit alles doordat de BGG high-end het had over die Acer monitor... Die Asus verkopen ze bij Azerty dus die zou ik dan in 1 keer bij de rest van het systeem kunnen bestellen: vandaar dat ik eigenlijk moet beslissen of ik wel of niet voor 3D Vision kies vóórdat ik mijn systeem bestel...
Keuze, keuzes, keuzes... zo vermoeiend...
Wat ik meestal doe is om te kijken wat je met zo'n 'gimmick' direct kan doen. In het geval van 3D vision zou het wellicht beperkt zijn tot enkele spellen en een paar films die het ondersteunen.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:26:
Zit trouwens toch ook erg te twijfelen over 3D Vision... Kost bij elkaar zo'n 200 - 250 euro extra en ik vraag me af of het niet gewoon een tijdelijke gimmick is of niet... Lastig beslissen... Als ik het niet doe, kan ik ook een goedkope dvd-brander kiezen: die blu-ray heb ik vooral gekozen voor 3D blu-rays. Iemand hier die 3D Vision heeft? Ik zit voor dit alles te denken aan de Asus VG236HE monitor: een 120 Mhz model (met 3D Vision erbij). Ik kom ook op dit alles doordat de BGG high-end het had over die Acer monitor... Die Asus verkopen ze bij Azerty dus die zou ik dan in 1 keer bij de rest van het systeem kunnen bestellen: vandaar dat ik eigenlijk moet beslissen of ik wel of niet voor 3D Vision kies vóórdat ik mijn systeem bestel...
Vervolgens kun je voor jezelf afwegen of het meerwaarde heeft, en of het de kosten waard zijn.
Zelf vind ik 200 - 250 euro best veel daarvoor. Bedoel voor dat geld kun je ook nog een extra 24" monitor op je bureau zetten.
Ik snap hierboven de vergelijking niet echt tussen 2x 580 vs 2x6950 aangezien het een betere vergelijking is om 1 580 te vergelijken met 2 6950. Zowel qua prijs als qua prestatie. Om te zeggen dat de 580 meer future proof is slaat natuurlijk nergens op. Als je kaart vervangen moet worden boeit het natuurlijk niets of je er 1 of 2 kaarten uit moet halen. Over 2 jaar een extra 580 erbij prikken ga je toch niet doen. Tegen die tijd waarschijnlijk nog te duur en er zijn veel betere/goedkopere kaarten op de markt.
goedkoopste 580GTX pricewatch: MSI N580GTX Twin Frozr II/OC
goedkoopste 6950 met 2GB geheugen pricewatch: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition
Als je zo'n samenstelling wil dan zal die 20euro meer voor de 6950 opstelling niet boeiend zijn.
In deze vergelijking http://www.anandtech.com/bench/Product/305?vs=299 zie je ook gelijk hoeveel sneller 2x de 6950 is tov (en dan weet ik niet eens of ze wel de 2GB variant van de 6950 hebben genomen)
goedkoopste 580GTX pricewatch: MSI N580GTX Twin Frozr II/OC
goedkoopste 6950 met 2GB geheugen pricewatch: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition
Als je zo'n samenstelling wil dan zal die 20euro meer voor de 6950 opstelling niet boeiend zijn.
In deze vergelijking http://www.anandtech.com/bench/Product/305?vs=299 zie je ook gelijk hoeveel sneller 2x de 6950 is tov (en dan weet ik niet eens of ze wel de 2GB variant van de 6950 hebben genomen)
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Ik weet niet super veel over computers, maar ik heb wat geprobeerd, wat vinden jullie ervan?

Graag zou ik de intensive spellen als crysis en battlefield willen spelen op een acceptabele framerate >30)
Ook wil ik graag de toegevoegde waarde willen weten van een SSD. Als je windows erop installeert, wat zijn dan de voordelen?

Graag zou ik de intensive spellen als crysis en battlefield willen spelen op een acceptabele framerate >30)
Ook wil ik graag de toegevoegde waarde willen weten van een SSD. Als je windows erop installeert, wat zijn dan de voordelen?
Dat kun je hier vinden.Roerbakeitje schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:56:
Ps: je plaatje doet het niet.
Het is veel makkelijker als je alle componenten in een wenslijstje zet, i.p.v. zo'n screenshot van je winkelmandje bij één of andere webshop.Roerbakeitje schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:56:
Ik weet niet super veel over computers, maar ik heb wat geprobeerd, wat vinden jullie ervan?
[afbeelding]
Toegevoegde waarde van SSD: alles is véél sneller, OS start sneller op, programma's starten sneller op, programma's worden sneller geïnstalleerd, ... maar dit kon je allemaal ook met Google vinden of de zoekfunctie van Tweakers.
[ Voor 14% gewijzigd door Jo... op 29-07-2011 16:06 ]
allereerst kan je al jouw geselecteerde producten hier op tweakers.net opzoeken in de pricewatch, rechtsvanboven heb je een kadertje, waarin een link staat om de producten toe te voegen aan een wenslijst, steek al jouw producten in dezelfde wenslijst, klik erop en klik dan onderaan op "genereer RML", selecteer die code en kopieer hem naar dit forum (ctrl A → ctrl C), en dan kan iedereen gemmakkelijker jouw configuratie bekijken + kan je evt voor verschillende winkels de kosten berekenenRoerbakeitje schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:56:
[afbeelding]
nu over je pc:
- om welke reden die kast?
- welk model geheugen is dat? kijk eens in de pricewatch op tweakers
- voeding is goed volgens http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story4&reid=134 , moest je wat goedkoper willen gaan is dit een zeer goede, echter niet modulair: pricewatch: XFX PRO650W
- je kan voor ong 320 euro veel betere prestaties krijgen dan de gtx 570, 2x een 6870 in crossfire heeft betere prestaties dan een gtx 580
Tijdens het zoeken naar reviews stuitte ik op de Cooler Master CM 690 II Advanced case, maar daar waren klachten over (hij zou te klein zijn), en ik las een klantenreview van iemand die een Cooler Master CM 690 II Advanced case had, maar die vervangen had voor sharkoon scorpio 1000. Deze laatste case vond hij stukken beter, en hij was ook goedkoper.
Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8
8 gb (2x 4gb)
- voeding is goed volgens http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story4&reid=134 , moest je wat goedkoper willen gaan is dit een zeer goede, echter niet modulair: pricewatch: XFX PRO650W
Wat betekent modulair?
- je kan voor ong 320 euro veel betere prestaties krijgen dan de gtx 570, 2x een 6870 in crossfire heeft betere prestaties dan een gtx 580
Heb wat reviews gegoogled en deze kaart ziet er goed uit, maar helaas heb ik hem op tweakers niet voor 320 kunnen vinden, maar meer richting de 350 euro.
Nog bedankt voor de instructies:
Tijdens het zoeken naar reviews stuitte ik op de Cooler Master CM 690 II Advanced case, maar daar waren klachten over (hij zou te klein zijn), en ik las een klantenreview van iemand die een Cooler Master CM 690 II Advanced case had, maar die vervangen had voor sharkoon scorpio 1000. Deze laatste case vond hij stukken beter, en hij was ook goedkoper.
8 gb (2x 4gb)
Wat betekent modulair?
Heb wat reviews gegoogled en deze kaart ziet er goed uit, maar helaas heb ik hem op tweakers niet voor 320 kunnen vinden, maar meer richting de 350 euro.
1 | Sharkoon Scorpio 1000 | € 62,75 | € 62,75 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 168,- | € 168,- |
1 | Cooler Master Silent Pro M600 | € 76,95 | € 76,95 |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8 | € 63,90 | € 63,90 |
1 | XFX AMD Radeon HD 6970 | € 282,89 | € 282,89 |
1 | Asus P8P67 PRO (Rev.3.0) | € 140,- | € 140,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 853,99 |
Modulair wil zeggen dat de kabels niet vast zitten aan de voeding , maar zelf in de voeding kunnen gestoken worden. Dit zorgt ervoor dat de kabels die je niet zou gebruiken bij een non-modulaire voeding gewoon weggelaten kunnen worden.Roerbakeitje schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 18:32:
8 gb (2x 4gb)
Wat betekent modulair?
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 42,- € 42,- 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,50 € 17,50 1 Sharkoon Scorpio 1000 € 62,75 € 62,75 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 168,- € 168,- 1 Cooler Master Silent Pro M600 € 76,95 € 76,95 1 Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8 € 63,90 € 63,90 1 XFX AMD Radeon HD 6970 € 282,89 € 282,89 1 Asus P8P67 PRO (Rev.3.0) € 140,- € 140,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 853,99
Dat de CM690 te klein zou zijn is dikke bullshit. Lees professionele reviews, kijk filmpjes op YouTube. Het is net een zeer ruime kast.
Je kan beter een HD6950 nemen, de HD6970 biedt niet veel betere prestaties, maar kost wel een stuk meer.
Er ontbreekt ook een CPU cooler, je zou bijvoorbeeld de Mugen 2 rev. B kunnen nemen, deze levert goede koelprestaties en blijkt ook stil te zijn. Wel moet je je geheugen dan vervangen naar de Low Profile variant omdat de heatspreader van het gewone vengeance geheugen te hoog zijn.
Aangezien er in de CM690 bijvoorbeeld veel ruimte is achter het mobo, zou je beter voor de XFX Pro 650w gaan, deze voeding is intern beter dan de XFX XXX 650w (al blijft de XFX XXX 650W ook nog een goede voeding).
Jo... schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 18:43:
[...]
Modulair wil zeggen dat de kabels niet vast zitten aan de voeding , maar zelf in de voeding kunnen gestoken worden. Dit zorgt ervoor dat de kabels die je niet zou gebruiken bij een non-modulaire voeding gewoon weggelaten kunnen worden.
Dat de CM690 te klein zou zijn is dikke bullshit. Lees professionele reviews, kijk filmpjes op YouTube. Het is net een zeer ruime kast.
Je kan beter een HD6950 nemen, de HD6970 biedt niet veel betere prestaties, maar kost wel een stuk meer.
Er ontbreekt ook een CPU cooler, je zou bijvoorbeeld de Mugen 2 rev. B kunnen nemen, deze levert goede koelprestaties en blijkt ook stil te zijn. Wel moet je je geheugen dan vervangen naar de Low Profile variant omdat de heatspreader van het gewone vengeance geheugen te hoog zijn.
Aangezien er in de CM690 bijvoorbeeld veel ruimte is achter het mobo, zou je beter voor de XFX Pro 650w gaan, deze voeding is intern beter dan de XFX XXX 650w (al blijft de XFX XXX 650W ook nog een goede voeding).
1 | Sharkoon Scorpio 1000 | € 62,75 | € 62,75 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 168,- | € 168,- |
1 | Cooler Master Silent Pro M600 | € 76,95 | € 76,95 |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 61,90 | € 61,90 |
1 | Sapphire HD6950 Dirt3 Edition | € 223,- | € 223,- |
1 | Asus P8P67 PRO (Rev.3.0) | € 140,- | € 140,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 826,- |
Dit is idd een stuk aantrekkelijker vanwege de prijs. Trouwens, wat vind je van de moederbord? Ik heb deze enkel gekozen vanwege de goede feedback, maar ik weet niet 100% zeker of het wel geschikt is voor de onderdelen die ik gekozen heb.
En is die koeler voldoende om de 2500k te kunnen overclocken?
Ik blijf waarschijnlijk gewoon bij de scorpio 1000 omdat die goedkoper is.
Verwijderd
Denken jullie dat het waard is om 2 weken langer te wachten en 250 euro meer uit te geven voor een i7 2600k + andere mobo? Terwijl je al een i7 860 hebt?
Ik was net van plan om alles te bestellen toen kwam dit ^ op in mijn hoofd.
Heb weinig aan te merken op het mobo, en het is ook geschikt voor jou config. De koeler is goed genoeg om de i5-2500K een heel stuk over te kunnen klokken.Roerbakeitje schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 19:16:
[...]
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 42,- € 42,- 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,50 € 17,50 1 Sharkoon Scorpio 1000 € 62,75 € 62,75 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 33,90 € 33,90 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 168,- € 168,- 1 Cooler Master Silent Pro M600 € 76,95 € 76,95 1 Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile € 61,90 € 61,90 1 Sapphire HD6950 Dirt3 Edition € 223,- € 223,- 1 Asus P8P67 PRO (Rev.3.0) € 140,- € 140,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 826,-
Dit is idd een stuk aantrekkelijker vanwege de prijs. Trouwens, wat vind je van de moederbord? Ik heb deze enkel gekozen vanwege de goede feedback, maar ik weet niet 100% zeker of het wel geschikt is voor de onderdelen die ik gekozen heb.
En de gewone CM690II is ongeveer even duur als de behuizing die jij gekozen hebt.
Bekijk deze vergelijking, en beslis of de prestaties de meerprijs waard zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 19:58:
Denken jullie dat het waard is om 2 weken langer te wachten en 250 euro meer uit te geven voor een i7 2600k + andere mobo? Terwijl je al een i7 860 hebt?
[ Voor 5% gewijzigd door Jo... op 29-07-2011 20:05 ]
Dus je raad me aan om de gewone cm690 te nemen ipv de case die ik nu heb, of is het gewoon een alternatief?Jo... schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 20:03:
[...]
Heb weinig aan te merken op het mobo, en het is ook geschikt voor jou config. De koeler is goed genoeg om de i5-2500K een heel stuk over te kunnen klokken.
En de gewone CM690II is ongeveer even duur als de behuizing die jij gekozen hebt.
Verwijderd
De cm690 is wel aan te raden.Roerbakeitje schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 20:08:
[...]
Dus je raad me aan om de gewone cm690 te nemen ipv de case die ik nu heb, of is het gewoon een alternatief?
Verwijderd
Had ik al gedaan (: maar ik denk dat ik het niet doe, terwijl het het misschien wel waard is. Maar 250euro is zo duur =O.Jo... schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 20:03:
[...]
Bekijk deze vergelijking, en beslis of de prestaties de meerprijs waard zijn.
Double post

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 20:35 ]
Heb zelf net even dit in elkaar geflanst:
Budget is max €400,-; liefst minder.
Heb zelf al monitor (1080p), tobo, muis...
Wordt vooral gebruikt om FIFA te spelen. En af en toe strategy games als ETW, COH. Wilde eerst een XBOX kopen, maar dacht waarom niet iets meer uitgeven voor iets waar je gelijk veel meer mee kan? Heb zelf al een 13.3" laptop voor school.
Ik kan denk nog wel wat besparen door er een AM3 dualcore in te plaatsen en een iets goedkopere videokaart er in te gooien, omdat de spellen die ik speel niet erg zwaar zijn. Of zou dat niet slim zijn?
Ik hecht wel veel waarde aan een stil systeem. Die videokaart die erin zit schijnt vrij stil te zijn, maar misschien weten jullie nog een goedkope, stille processorkoeler?
1 | Asus PCE-N13 | € 24,36 | € 24,36 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD503HI, 500GB | € 32,46 | € 32,46 |
1 | Fractal Design Core 1000 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | be quiet! Pure Power L7 430W | € 45,40 | € 45,40 |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 88,- | € 88,- |
1 | Asus M4N68T-M LE | € 38,- | € 38,- |
1 | Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5 | € 95,10 | € 95,10 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 390,88 |
Wordt vooral gebruikt om FIFA te spelen. En af en toe strategy games als ETW, COH. Wilde eerst een XBOX kopen, maar dacht waarom niet iets meer uitgeven voor iets waar je gelijk veel meer mee kan? Heb zelf al een 13.3" laptop voor school.
Ik kan denk nog wel wat besparen door er een AM3 dualcore in te plaatsen en een iets goedkopere videokaart er in te gooien, omdat de spellen die ik speel niet erg zwaar zijn. Of zou dat niet slim zijn?
Ik hecht wel veel waarde aan een stil systeem. Die videokaart die erin zit schijnt vrij stil te zijn, maar misschien weten jullie nog een goedkope, stille processorkoeler?
Ik ben een web-ontwikkelaar en ik ga een nieuwe pc voor op mijn studio aanschaffen. Ik heb vroeger (zo'n kleine 10 jaar geleden) op de assemblage gewerkt (pc's in elkaar schroeven). Maar dat is inmiddels alweer 10 jaar geleden. Het leek me leuk om mijn eigen pc te bouwen. Ik heb het systeem al helemaal samengesteld, maar zou graag wat feedback/suggesties van jullie willen horen.
Ik heb gekozen voor 2 kantelbare schermen om in portret-mode naast elkaar te staan. Geen hoge kwaliteit schermen, want kleurechtheid is voor mij helemaal niet zo van belang.
Als opslag heb ik gekozen voor een ssd van 60Gbyte. Meer dan voldoende voor mij, ik sla tegenwoordig een groot deel online op, en werken zelden met grote bestanden.
De kast heb ik zo klein mogelijk proberen te houden. Het liefste zou ik zelfs een kast willen hebben zonder enige cd of floppy inbouwmogelijkheid. Maar die heb ik niet kunnen vinden (iemand?)
Als besturingsysteem komt er Fedora op (moet nog even uitzoeken of deze onderdelen allemaal ondersteund worden).
Kwa budget wil ik rond de 800 euro uitgeven (met een absoluut max. tot 1000).
Waar ik over twijfel;
- amd of intel? Ik weet het niet, ik heb in 15 jaar tijd altijd een intel gehad. Maar volgens de laatste bbg kwam de amd beter uit de bus.
- Is de videokaart een overkill? Ik game nooit op deze pc, maar wil wel zeker zijn dat die 2 monitoren goed kan aansturen.
- Ik zou liefst een micro atx, of ander klein format kastje willen hebben (zonder cd en floppy input). Maar ik denk dat de gpu daar niet in past.
- Is de voeding een overkill?
- Past het wel allemaal in dit kastje.
- Zie ik iets over het hoofd?
Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze post. Maar na het lezen van de FAQ durfde ik geen topic te starten
2 | Samsung Syncmaster BX2231 | € 139,- | € 278,- |
1 | Lian Li PC-A05N Zwart | € 69,38 | € 69,38 |
1 | Keysonic KSK-6000 U | € 19,70 | € 19,70 |
1 | Logitech G500 | € 37,34 | € 37,34 |
1 | AMD Athlon II X3 450 | € 54,- | € 54,- |
1 | be quiet! Pure Power L7 530W | € 55,22 | € 55,22 |
1 | OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB | € 77,90 | € 77,90 |
1 | Asrock 890GM PRO3 | € 79,35 | € 79,35 |
1 | Club3D HD 6850 1024MB GDDR5 PCI-E | € 128,70 | € 128,70 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 819,75 |
Ik heb gekozen voor 2 kantelbare schermen om in portret-mode naast elkaar te staan. Geen hoge kwaliteit schermen, want kleurechtheid is voor mij helemaal niet zo van belang.
Als opslag heb ik gekozen voor een ssd van 60Gbyte. Meer dan voldoende voor mij, ik sla tegenwoordig een groot deel online op, en werken zelden met grote bestanden.
De kast heb ik zo klein mogelijk proberen te houden. Het liefste zou ik zelfs een kast willen hebben zonder enige cd of floppy inbouwmogelijkheid. Maar die heb ik niet kunnen vinden (iemand?)
Als besturingsysteem komt er Fedora op (moet nog even uitzoeken of deze onderdelen allemaal ondersteund worden).
Kwa budget wil ik rond de 800 euro uitgeven (met een absoluut max. tot 1000).
Waar ik over twijfel;
- amd of intel? Ik weet het niet, ik heb in 15 jaar tijd altijd een intel gehad. Maar volgens de laatste bbg kwam de amd beter uit de bus.
- Is de videokaart een overkill? Ik game nooit op deze pc, maar wil wel zeker zijn dat die 2 monitoren goed kan aansturen.
- Ik zou liefst een micro atx, of ander klein format kastje willen hebben (zonder cd en floppy input). Maar ik denk dat de gpu daar niet in past.
- Is de voeding een overkill?
- Past het wel allemaal in dit kastje.
- Zie ik iets over het hoofd?
Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze post. Maar na het lezen van de FAQ durfde ik geen topic te starten
Lee245 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 20:39:
1 | TP TL-WN951N | € 23,90 | € 23,90 |
1 | Cooler Master Hyper TX3 | € 13,95 | € 13,95 |
1 | AMD Athlon II X3 455 Boxed | € 61,88 | € 61,88 |
1 | Corsair Builder CX430 V2 | € 37,- | € 37,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 369,85 |
AMD Nieuwsdiscussie
Volgens mij kunnen ze dat niet.DutchStoner schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 21:02:
Ik heb gekozen voor 2 kantelbare schermen om in portret-mode naast elkaar te staan.
De Vertex 2 is een echte flut SSD, neem liever een Crucial M4 van 64GB.Als opslag heb ik gekozen voor een ssd van 60Gbyte. Meer dan voldoende voor mij, ik sla tegenwoordig een groot deel online op, en werken zelden met grote bestanden.
pricewatch: Fractal Design Define MiniDe kast heb ik zo klein mogelijk proberen te houden. Het liefste zou ik zelfs een kast willen hebben zonder enige cd of floppy inbouwmogelijkheid. Maar die heb ik niet kunnen vinden (iemand?)
pricewatch: Fractal Design ARC MINI
Zijn mATX cases, hier meer niet ATX cases.
Voor het geld wat je nu aan de CPU uitgeeft is AMD idd de betere keuze.- amd of intel? Ik weet het niet, ik heb in 15 jaar tijd altijd een intel gehad. Maar volgens de laatste bbg kwam de amd beter uit de bus.
Absoluut elke moderne videokaart al kost die maar twee tientjes kan dit al prima, maar neem wel een videokaart met twee digitale uitgangen.- Is de videokaart een overkill? Ik game nooit op deze pc, maar wil wel zeker zijn dat die 2 monitoren goed kan aansturen.
Ja en aangezien je ook een lichtere videokaart zal nemen is de 300W ook meer dan genoeg.- Is de voeding een overkill?
AMD Nieuwsdiscussie
Dank voor je antwoord;
Ik heb je suggesties kwa voeding, ssd en gpu meegenomen in ee nieuwe wenslijst: dev.jeroengerits.nl.
Is er niet een moederbord beschikbaar met 2x video uitgang onboard? en dan 't liefst mATX
update; pricewatch: Gigabyte GA-H67N-USB3-B3 hmm.. deze heeft ook 2x hdmi out, en is mini ITX.. mischien iets te zwakjes..
De schermen kunnen toch 90% pivot? Staat in de omschrijving namelijk,Volgens mij kunnen ze dat niet.
Ik heb je suggesties kwa voeding, ssd en gpu meegenomen in ee nieuwe wenslijst: dev.jeroengerits.nl.
Is er niet een moederbord beschikbaar met 2x video uitgang onboard? en dan 't liefst mATX
update; pricewatch: Gigabyte GA-H67N-USB3-B3 hmm.. deze heeft ook 2x hdmi out, en is mini ITX.. mischien iets te zwakjes..
[ Voor 33% gewijzigd door DutchStoner op 29-07-2011 22:09 ]
DutchStoner: als ik jou was zou ik voor een H67 bord gaan i.c.m. de i3-2100(T). Deze processor is veel sneller en je kunt gewoon twee monitoren van de onboard/integrated GPU draaien, waardoor je geen 100,- aan een GPU hoeft uit te geven (al hoeft dat sowieso niet, AMD 5450 zou voldoende zijn).
Edit: bijv dit moederboard: pricewatch: Asrock H67M B3
Edit: bijv dit moederboard: pricewatch: Asrock H67M B3
1 | Lian Li PC-A05N Zwart | € 69,38 | € 69,38 |
1 | Intel Core i3 2100 | € 89,- | € 89,- |
1 | be quiet! Pure Power L7 300W | € 35,50 | € 35,50 |
1 | OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB | € 77,90 | € 77,90 |
1 | Asrock H67M B3 | € 66,64 | € 66,64 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 693,62 |
[ Voor 107% gewijzigd door R_W op 29-07-2011 22:11 ]
Dank voor je antwoord R_W,
ik heb nu een tweede variant gemaakt (mini), ik ga eens goed nalezen enzo of dit wel compatible is met elkaar. Ik heb voor een iets snellere CPU gekozen omdat ik dan de onboard video ga gebruiken.
Die pricewatch: Asrock H67M B3 heeft toch geen 2xhdmi uitgangen?
ik heb nu een tweede variant gemaakt (mini), ik ga eens goed nalezen enzo of dit wel compatible is met elkaar. Ik heb voor een iets snellere CPU gekozen omdat ik dan de onboard video ga gebruiken.
Die pricewatch: Asrock H67M B3 heeft toch geen 2xhdmi uitgangen?
1 | Silverstone SG05 | € 80,80 | € 80,80 |
1 | Intel Core i5 2300 Boxed | € 143,90 | € 143,90 |
1 | Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB | € 92,- | € 92,- |
1 | Gigabyte GA-H67N-USB3-B3 | € 90,59 | € 90,59 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 762,49 |
Verwijderd
Ik heb zojuist alles besteld behalve de SSD kaart vind het het eigenlijk niet waard. Je hebt alleen programmas dat sneller opstarten en windows dat sneller opstart. En het gaat sneller als je iets zoekt.
Maar dit is mijn vraag: Ik kan die SSD kaart toch ook over 3 maanden bijvoorbeeld kopen en dan windows erop installen en zo?
Maar dit is mijn vraag: Ik kan die SSD kaart toch ook over 3 maanden bijvoorbeeld kopen en dan windows erop installen en zo?
Thanks! Denk dat die hem gaat worden, alleen dan met een bequiet! voeding ipv de corsair. Heb over de v1 alleen slechte reviews gelezen qua geluidsproductie, dus hou ik het veilig en ga voor de bequiet!-The_Mask- schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 21:15:
[...]
# Product Prijs Subtotaal 1 TP TL-WN951N € 23,90 € 23,90 1 Samsung Spinpoint F3 HD503HI, 500GB € 32,46 € 32,46 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,50 € 17,50 1 Fractal Design Core 1000 € 29,90 € 29,90 1 Cooler Master Hyper TX3 € 13,95 € 13,95 1 AMD Athlon II X3 455 Boxed € 61,88 € 61,88 1 Corsair Builder CX430 V2 € 37,- € 37,- 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 20,16 € 20,16 1 Asus M4N68T-M LE € 38,- € 38,- 1 Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5 € 95,10 € 95,10 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 369,85
Zoek dan wel eerst reviews op van die Be quiet voeding. Want ik dacht ergens gelezen te hebben dat hun voedingen niet altijd zo geweldig waren. Als je dat opzoekt, kijk dan ineens naar reviews van de Corsair v2, misschien hebben ze de fan er wel vervangen.Lee245 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 00:03:
[...]
Thanks! Denk dat die hem gaat worden, alleen dan met een bequiet! voeding ipv de corsair. Heb over de v1 alleen slechte reviews gelezen qua geluidsproductie, dus hou ik het veilig en ga voor de bequiet!
Nee, Be Quiet is veel te duur voor wat je krijgt. Deze Corsair is ook een betere voeding en ook nog eens een stuk goedkoper.Lee245 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 00:03:
[...]
Thanks! Denk dat die hem gaat worden, alleen dan met een bequiet! voeding ipv de corsair. Heb over de v1 alleen slechte reviews gelezen qua geluidsproductie, dus hou ik het veilig en ga voor de bequiet!
AMD Nieuwsdiscussie
De V1 was al stil (zelf getest), de V2 zal echt niet minder zijn.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:28:
Ik kan een SSD kaart toch ook over 3 maanden bijvoorbeeld kopen en dan windows erop installen en zo?

Het systeem ziet er goed uit, ik wil je er alleen op attenderen dat er al een 3.1 Revision van de P8P67 borden van Asus is. Die hebben een andere controller en zijn even duur.Roerbakeitje schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 19:16:
[...]
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 42,- € 42,- 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,50 € 17,50 1 Sharkoon Scorpio 1000 € 62,75 € 62,75 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 33,90 € 33,90 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 168,- € 168,- 1 Cooler Master Silent Pro M600 € 76,95 € 76,95 1 Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile € 61,90 € 61,90 1 Sapphire HD6950 Dirt3 Edition € 223,- € 223,- 1 Asus P8P67 PRO (Rev.3.0) € 140,- € 140,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 826,-
link: pricewatch: Asus P8P67 PRO (REV.3.1)
Ook zou ik toch voor een XFX of Corsair HX modulaire voeding gaan kijken, omdat deze redelijk stil zijn, goede efficiency hebben en erg populair zijn.
Natuurlijk kan dat, je noemt alleen zelf het nadeel al op. Je moet Windows opnieuw installeren.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:28:
Ik heb zojuist alles besteld behalve de SSD kaart vind het het eigenlijk niet waard. Je hebt alleen programmas dat sneller opstarten en windows dat sneller opstart. En het gaat sneller als je iets zoekt.
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Deze gaat het worden:
1 | TP TL-WN951N | € 23,90 | € 23,90 |
1 | Sharkoon Silent Eagle 2000 , 80mm | € 6,15 | € 6,15 |
1 | AMD Athlon II X3 450 | € 54,- | € 54,- |
1 | Corsair Builder CX430 V2 | € 37,- | € 37,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 354,17 |
Ik ga de fan van de stock cooler vervangen voor de Sharkoon fan; puur om de geluidsproductie tegen te gaan.
Ik moet alleen nog een W7 licentie hebben. Iemand tips waar ik goedkoop en legaal een licentie kan halen? Heb zelf wel een installatie DVD liggen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!