Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:43
Ik zit nu te twijfelen of ik mee doe aan de actie van 199 euro. Maar zijn op dit moment, of binnenkort, niet soortgelijke acties van concurrenten die misschien een betere tablet voor (bijna) net zoveel cash verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

technoaddict schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:41:
Ik zit nu te twijfelen of ik mee doe aan de actie van 199 euro. Maar zijn op dit moment, of binnenkort, niet soortgelijke acties van concurrenten die misschien een betere tablet voor (bijna) net zoveel cash verkopen?
Voor wat betreft scherm, accu, cameras etc, is de kwaliteit van dit ding echt wel de max voor die prijs. Over de max heen zelfs, want de meeste schatten dat de bill of materials alleen al over de $200 heen gaat. Daar komt nog assemblage, transport, marges voor dealers, marketing en ontwikkelingskosten bij. Ga er maar vanuit dat elke playbook nu met een stevig deel verlies verkocht wordt. En dat doen andere fabrikanten echt niet zomaar. RIM ook niet, maar die hadden nu geen keus meer. En vanwege de 'dit is de eerste professionele tablet' insteek, en de functie als test en development platform voor QNX kunnen ze de playbook ook simpelweg niet helemaal laten vallen zoals HP deed met de Touchpad.

Om kort te gaan, denk ik dat dit voorlopig qua hardware echt wel de beste koop is voor 200 E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
technoaddict schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:41:
Wat hierboven al staat, de playbook heeft echt wel top of the bill hardware, zeker voor 200E. Enige wat mij deed twijfelen was OS. Ten eerste weinig apps, maar vanaf februari komt een update waarmee android apps moeten werken. Ten tweede heb geen Black berry meer, maar ik ga hem toch vooral thuis gebruiken, dus heb geen BB nodig voor internet, gewoon wifi. Je hebt nu nog geen agenda en mail als het goed is (gaat via je BlackBerry als je die hebt), maar emt de update van februari wordt ook native die apps verwacht. Voor 200E leek het mij een goede koop.

Was sowieso al een fan van de playbook, het multitasken dat deze tablet kan is gewoon ongelofelijk, kijk maar eens naar dit filmpje http://venturebeat.com/20...kberry-playbook-tablet-2/
Zie ik een ipad niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik net mijn order bij bol.com geannuleerd om de Playbook 50km verderop te halen, is hij opeens weer volop op voorraad binnen 24 uur 8)7
http://www.bol.com/nl/p/e...errer=ADVNLTWE00201500099

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Laatst online: 18:43
Bedankt voor de reacties. Ik heb zelf ook geen BB, maar zou hem ook alleen thuis gebruiken op Wifi. Toevoeging van Android apps zou wel super zijn, dus denk dat dit hem gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuntimeError
  • Laatst online: 16-09 11:51
Archie_T schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:41:
[...]

Voor de zekerheid, je bedoelt de CAG (Citrix Access Gateway) enterprise edition? Of eigenlijk werkt het nu zeker?
Ik bedoelde de Citrix Access Gateway Enterprise Edition. In eerste instantie gaf de Playbook aan "Access to Access Gateway Standard Edition server is not supported. Please contact your help desk". Dit vond ik al vreemd omdat we bij ons op kantoor de CAG Enterrise Edition gebruiken.

Toen ik in plaats van het adres van de Citrix server een ander adres (van de bedrijfswebsite) opgaf, kreeg ik een scherm waar ik handmatig het adres en de Gateway Type op kon geven. Nu werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn600m
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-08 10:22
kan de playbook ook srt bestanden lezen of moet die worden ingebakken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn600m schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:01:
kan de playbook ook srt bestanden lezen of moet die worden ingebakken ?
Ik heb hier eerder gelezen dat het ingebakken moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn600m
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-08 10:22
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:03:
[...]

Ik heb hier eerder gelezen dat het ingebakken moest worden.
is nu aan het overzeten dus zal het zo in praktijk zien maar bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Dit lijkt een (betaalde) player te zijn met SRT ondersteuning: link

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:23:
Heb ik net mijn order bij bol.com geannuleerd om de Playbook 50km verderop te halen, is hij opeens weer volop op voorraad binnen 24 uur 8)7
http://www.bol.com/nl/p/e...errer=ADVNLTWE00201500099
Had precies het zelfde loop ik in Eindhoven (winkelcentrum woensel) zie ik dat ze bij de Dixons nog meer dan 15 stuks hebben liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die niet de ingebouwde browser gebruikt, maar miren of dolphin hd? Hoe bevalt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:50:
Is er iemand die niet de ingebouwde browser gebruikt, maar miren of dolphin hd? Hoe bevalt dat?
Mirren en Dolphin heb ik beide getest en mijn persoonlijke ervaring is dat ze websites trager laden dan de stockbrowser.
Het intro screen van mirren wordt opgerekt en ziet er niet fraai uit, wat overigens niks afdoet aan de browserkwaliteiten, maar is puur cosmetisch.
Voordeel van de stockbrowser vind ik de tiles voor het selecteren van je favorieten, ideaal bij het gebruik van een touchscreen.
Mirren heb ik er weer afgegooid, Dolphin HD heb ik laten staan als alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

funrider schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:55:
[...]
Overigens vraag ik mij af hoeveel mensen die m hebben besteld hebben veel dode pixels? Las eerder in dit topic dat er her en der de nodige dode pixels in de PlayBook zaten. Vanaf hoeveel dode pixels mag je m omruilen bij Blackberry/webshop?
Ik heb 1 hotpixel (groen) in het midden van het scherm. Enkel zichtbaar bij het opstarten van de Playbook. Daarna lijkt hij spoorloos verdwenen, ook bij een zwarte achtergrond.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Ben nog steeds op zoek hoe je spellingscontrole kan aanzetten. In de "help" app wordt wel het een en ander vertelt over spellingscontrole, maar hoe en/of waar je dat moet activeren, dat staat er niet bij vermeld. Heb ook al bij de stock browser instellingen gekeken, ook niks te vinden. Ga ik naar instellingen -->toetsenbord, dan stast er aan de rechterkant helemaal niks (beta 2.0). Iemand dit al voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-04 09:52
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:07:
[...]

Mirren en Dolphin heb ik beide getest en mijn persoonlijke ervaring is dat ze websites trager laden dan de stockbrowser.
Het intro screen van mirren wordt opgerekt en ziet er niet fraai uit, wat overigens niks afdoet aan de browserkwaliteiten, maar is puur cosmetisch.
Voordeel van de stockbrowser vind ik de tiles voor het selecteren van je favorieten, ideaal bij het gebruik van een touchscreen.
Dolphin is niet handig op de PB. Ik wil Opera mobile proberen. Maar ik kan nergens een BAR file vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frank58 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:41:
[...]
Dolphin is niet handig op de PB. Ik wil Opera mobile proberen. Maar ik kan nergens een BAR file vinden.
Waarom vind je Dolphin niet handig? Heb hem als .bar file geïnstalleerd en werkt gewoon ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:47:
[...]

Waarom vind je Dolphin niet handig? Heb hem als .bar file geïnstalleerd en werkt gewoon ok.
addons doen het niet neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:03
hm. op de beta pagina van RIM alles ingevuld, maar nog geen 2.0 beta update..
vorige keer was het er binnen 10minuten..

[ Voor 17% gewijzigd door rscheper op 04-01-2012 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajhaverkamp schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:38:
Dit lijkt een (betaalde) player te zijn met SRT ondersteuning: link
Net even gedownload, werkt goed, enige "nadeel" is achtergrond rondom de ondertitels (tekst is hierdoor wel goed leesbaar), zie afbeelding.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GENXyH7HTysPfRbnpPCfPPQh/medium.jpg
Je kan het font, de kleur en de positie van de ondertitels aanpassen en de kleur van de ondergrond.
Wipe naar boven of beneden voor menu zichtbaar/onzichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeuroticaPills
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
De prijzen op de website inmiddels weer aangepast: 16gig voor 199, 32gig voor 249 en de 64gig voor, let op, 399!

Ik ben heel benieuwd wat ze met de orders van vanochtend (19 euro voor 16gig, 119 voor 64gig) gaan doen.. Alsof ik dat niet weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperBrouwer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-07 22:44
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:25:
[...]

Net even gedownload, werkt goed, enige "nadeel" is achtergrond rondom de ondertitels (tekst is hierdoor wel goed leesbaar), zie afbeelding.
[afbeelding]
Je kan het font, de kleur en de positie van de ondertitels aanpassen en de kleur van de ondergrond.
Speelt deze player gewoon mkv bestanden af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 01:21:
[...]

Ik heb deze snelle lader net binnen en zal deze morgen eens aansluiten - volgens mij met de gewone lader zo'n 5 uur - 6 uur . deze is 10 watt. De snelle lader is 24 watt en heeft ook een ander aansluiting en is 2x sneller met laden volgens veel reviews. Ik zal binnenkort hierop terug komen. 8)
Ik heb de lader getest. De snel lader doet ongeveer 25% per 45 minuten.

De bijgeleverde lader doet 25% in 90 minuten. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JasperBrouwer schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:44:
[...]

Speelt deze player gewoon mkv bestanden af?
Heb zojuist een .mkv film op mijn playboook gezet en MovieSrtPlayer ziet het bestand niet, de stock videoplayer speelt hem wel gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
Wie heeft toevallig Opera moblie 11.5 omgezet naar bar en gesigneerd?
Ik wil deze graag testen op mijn PB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Laatst online: 26-06 17:55
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:10:
[...]

Heb zojuist een .mkv film op mijn playboook gezet en MovieSrtPlayer ziet het bestand niet, de stock videoplayer speelt hem wel gewoon af.
vaag mijn stockplayer speelt geen .mkv af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 15:07
roflexx schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:17:
[...]

vaag mijn stockplayer speelt geen .mkv af
De mijne speelt ook geen .mkv af; OS-versie 1.0.8.6067.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
KoenCows schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:28:
[...]

De mijne speelt ook geen .mkv af; OS-versie 1.0.8.6067.
Pas vanaf OS 2.0 is er ondersteuning voor .mkv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cdoens schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:23:
Inmiddels is tethering met mijn BB9800 gelukt (Vodafone).
Ik heb de APN op blackberry.net gezet en gebruikersnaam en wachtwoord op 'vodafone' gezet.
Works like a charm... Doe er je voordeel mee.

PS @Hierboven, bij werkt YouTube gewoon via de browser.
Heb je een particulier vodafone abbonement of een zakelijke? wat ik ook doe ik krijg tethering op mijn bb 9900 niet aande gang. Voer je gewoon op de PB in: toegangspunt: blackberry.net , gebruikersnaam: vodafone , ww: vodafone?

of moet je iets op jet elefoon doen? Heb alleen bluetooth aanstaan?

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fraggar schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 00:30:
[...]

Pas vanaf OS 2.0 is er ondersteuning voor .mkv.
Klopt, bij mij draait ie ook op 2.0, alleen de zelf ingebakken ondertitels bij de mkv movie werken niet.
Gebruik mkvtoolnix om te converteren, op mijn pc ziet ie ze wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
frank58 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:56:
Wie heeft toevallig Opera moblie 11.5 omgezet naar bar en gesigneerd?
Ik wil deze graag testen op mijn PB
http://dl.dropbox.com/u/3...a_Mobile_11.5_Android.bar
Bij mij geeft deze alleen een wit scherm, maar misschien heb jij meer geluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 02:56:
[...]

Heb je een particulier vodafone abbonement of een zakelijke? wat ik ook doe ik krijg tethering op mijn bb 9900 niet aande gang. Voer je gewoon op de PB in: toegangspunt: blackberry.net , gebruikersnaam: vodafone , ww: vodafone?

thanks!
Telefoon al toegevoegd aan Blackberry Bridge? ;) Tethering is dan automatisch ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:15
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:25:
[...]

[afbeelding]
Deze heb ik ook, werkt perfect.
Volgende mij van een Nederlandse ontwikkelaar. Omschrijving stond in het Nederlands in de appworld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 07:24:
[...]

Klopt, bij mij draait ie ook op 2.0, alleen de zelf ingebakken ondertitels bij de mkv movie werken niet.
Nog een reden om mijzelf toch maar even aan te geven als developer ;-). Scheelt een hoop converten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeuroticaPills
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Wanneer rolt de officiele 2.0 eindelijk eens uit?
En, heeft iemand die de Playbook ook voor een prikkie heeft besteld gisteren al iets vernomen van RIM? Hier is de status nog onveranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
NeuroticaPills schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:39:
En, heeft iemand die de Playbook ook voor een prikkie heeft besteld gisteren al iets vernomen van RIM? Hier is de status nog onveranderd.
Ergens in de maand februari is de belofte nu - eerst was het nog oktober 2011 ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:15
Er stond bij levertijd tussen 7-14 dagen.
Ik verwacht dat je order geannuleerd gaat worden en dat je hier een email over krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:02:
[...]

Telefoon al toegevoegd aan Blackberry Bridge? ;) Tethering is dan automatisch ingesteld.
Ja maar het gaat erom dat ik mijn HCL launcher op internet wil hebben als ik op weg ben. En dat werkt niet met bridge! dus daarom wil ik tetheren !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 07:24:
[...]

ik heb 2.0 maar kan nog steeds geen .mkv afspelen hoor,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roflexx schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:54:
[...]

ik heb 2.0 maar kan nog steeds .mkv afspelen hoor,
Ja ik ook 8)7
Maar een film zonder ondertitels en een apart .srt ondertitel bestand als je die samen converteert naar .mkv heb je geen ondertitels als je die afspeelt met de stock player.
De film zelf kan je natuurlijk zonder problemen afspelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
[...]

Raar hij zegt bij .mkv bestanden - 'Dit bestandstype wordt niet ondersteund.' Moet je een aparte speler hebben om .mkv af te kunnen spelen onder OS 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:48:
[...]

Ja maar het gaat erom dat ik mijn HCL launcher op internet wil hebben als ik op weg ben. En dat werkt niet met bridge! dus daarom wil ik tetheren !
Heb je de blox telefoon als modem wel aangezet? Kijk anders even op de website van Vodafone. Als je een particuliere gebruiker bent wordt hier gewoon je vraag beantwoord (gewoon gevonden via de zoekfunctie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
frank58 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:02:
Tip.
Vandaag gekocht bij intertoys voor 9,95 euro de Targus Zierra (THZ053EU)
Beetje dik maar wel leer en beschermd je PB erg goed
Bedankt voor de tip, heb er ook een gehaald. Kan ook als standaard gebruikt worden. Er zijn er nog een paar in Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 13:12
Op Crackberry las ik onderstaande manier van scrollen. Lijkt mij een soort automasch scrollen. Lijkt me heel makkelijk, maar hoe ik m'n playbook ook houdt, ik krijg het niet voor elkaar.
Zijn er gebruikers die het wel gelukt is en die me kunnen vertellen "hoe ze het doen"?

Bezel Scrolling - from shootsscores - thanks!

One of my favorite UI features. Very handy for scrolling busy web pages and also works in many apps as well. Start with your finger on the edge of the screen and slide your finger just off off it. Maintaining contact activates the first 3-4mm of the edge of the bezel next to the screen either in landscape or portrait orientation. Once contact with the bezel is broken, the scrolling is deactivated. Scrolling will not be enabled if there is more than one point of contact on the active part of the bezel so if you are holding the screen with your left hand and your thumb is on the active area trying to get the bezel active on the right side with a free digit won't work. The bezel, however is nicely wide enough to allow firm purchase of the device without interfering with the active portion of the bezel.

This scrolling feature cuts down on accidental link triggering and reduces fingerprints. It also helps create a larger viewing area as your finger or thumb never obstructs any part of the screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
Archie_T schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 07:30:
[...]

http://dl.dropbox.com/u/3...a_Mobile_11.5_Android.bar
Bij mij geeft deze alleen een wit scherm, maar misschien heb jij meer geluk?
Helaas bij mij ook wit scherm. Jammer. In elk geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij staat op de rol voor 17 februari. Maar ik heb geen haast hoor. Weet iemand al hoe ze het hele android gebeuren gaan inrichten? Ze hebben eigenlijk liever geen sideloading, maar ik neem aan dat ze al onze mooie apps niet uit gaan zetten.. ? En eigenlijk kunnen ze de functionaliteit ook niet meer echt wegnemen nu iedereen eraan gewend is geraakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatt123
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-05-2024
iemand geïnteresseerd in de playtorrent.bar file, ik weet niet of ik het hier mag plaatsen.
Wel rustig hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
miles schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:29:
Op Crackberry las ik onderstaande manier van scrollen. Lijkt mij een soort automasch scrollen. Lijkt me heel makkelijk, maar hoe ik m'n playbook ook houdt, ik krijg het niet voor elkaar.
Zijn er gebruikers die het wel gelukt is en die me kunnen vertellen "hoe ze het doen"?

Bezel Scrolling - from shootsscores - thanks!

One of my favorite UI features. Very handy for scrolling busy web pages and also works in many apps as well. Start with your finger on the edge of the screen and slide your finger just off off it. Maintaining contact activates the first 3-4mm of the edge of the bezel next to the screen either in landscape or portrait orientation. Once contact with the bezel is broken, the scrolling is deactivated. Scrolling will not be enabled if there is more than one point of contact on the active part of the bezel so if you are holding the screen with your left hand and your thumb is on the active area trying to get the bezel active on the right side with a free digit won't work. The bezel, however is nicely wide enough to allow firm purchase of the device without interfering with the active portion of the bezel.

This scrolling feature cuts down on accidental link triggering and reduces fingerprints. It also helps create a larger viewing area as your finger or thumb never obstructs any part of the screen.
Automatisch scrollen wordt dacht ik niet bedoeld, gewoon scrollen. Je begint nog net op je scherm en beweegt dan eerst net naar buiten op de bezel en veegt dan net langs het scherm naar boven/beneden. Is toch langzamer want je moet een beetje meer mikken. Accidental link triggering heb ik op internet geen last van, enkel nog wel eens bij apps. Het lijkt me vooral voor mensen die bang zijn voor vingers op het scherm.

Trouwens, hopelijk komen er nog wel wat gestures bij. We hebben multitouch en touch sensitive bezels, maar er is welgeteld maar 1 multitouch gesture (pinch zoom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Oh, is dat alles. Nou ja, vieze vingers op het scherm veeg ik er wel weer af hoor...

offtopic:
Las trouwens ergens dat er over de niewe Iphone geschreven wordt dat de zijkant/achterkant van rubber wordt -> design van de playbook overgenomen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Heb ook maar even een PlayBook 64GB voor €299,- gekocht, ben razend benieuwd naar de "Seamless" Integratie tussen m'n BlackBerry (9900) en de PlayBook (1?). Dit is toch wel een van de meest "Geliefde" en tegelijkertijd "Gehaatte" Functies van het apparaat, omdat mensen die niet over een BlackBerry beschikken het zonder een aantal, toch wel "standaard" te noemen Applicaties moeten stellen.

Vindt de bezel besturing tot op heden echt geniaal en zelfs het formaat valt mij mee (vondt de laatste tijd m'n iPad wat te "groot" (en traag) worden).

1st nog even de OS2 Beta erop knallen (en dan maar hopen dat die Android Player nog supported is), en dan kan de Journey beginnen =).

Valt me op dat heel veel "Cases" de Bezels bedekken, lijkt me dat de PlayBook daar toch aardig onbruikbaar van wordt, maar kan aan mij liggen... Zelf inmiddels deze: http://www.ebay.com/itm/2..._trksid=p3984.m1497.l2649 besteld =).

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:07:
[...]

Ja dat startscherm is niet zo heel mooi. Maar toch is miren wel de snelste en prettigste browser naar mijn smaak. Naast de stock browser dan. Dolphin is gewoon te traag, en dat van de zijkant swipen combineert niet lekker met de multitasking van de playbook.

Ik doe het dus juist andersom. Gooi Dolphin eraf en hou Miren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 22:53

cdoens

Peugeot-gek

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 02:56:
[...]

thanks!
Ik heb een particulier abo. Bij zakelijk zou je ook 'office.vodafone.nl' kunnen proberen of 'live.vodafone.com'
gebruikersnaam en ww zijn beide 'vodafone'.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryatzu schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:40:
[...]

Deze heb ik ook, werkt perfect.
Volgende mij van een Nederlandse ontwikkelaar. Omschrijving stond in het Nederlands in de appworld.
De achtergrond onder de ondertitels kan je uitzetten door het vinkje links weg te halen.

Overigens heb ik nu een probleem met een film waarbij het geluid niet synchroon loopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
Vandaag heb ik net als velen hier de beta van OS 2 geinstalleerd. Valt me wel op dat ik een stuk minder vrije ruimte heb. van de 14,7 gb heb ik nog slechts 6,7 gb over. Dan heb ik weinig programma's geinstalleerd. Is het OS zo groot of moet je de oude installatiebestanden nig verwijderen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik heb ongeveer 11GB over. Ik heb v2 geïnstalleerd zonder handmatige backup oid. Niks opgeruimd nadien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rampo
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09-2014
Heb Playbook besteld toen ie 19e was in de shop van BlackBerry. Heeft iemand anders dit ook gedaan? Al iets vernomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Nope, ik ben benieuwd of mensen die hem voor 199 besteld hebben wel al bericht hebben gekregen?
Ik verwacht nog steeds niet dat hij voor 19,- geleverd gaat worden. (negeren van de order is ook een manier ;))

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 23:04
[...]

MKV is dan ook maar een video container, wat voor video en audio bestand daarin zit hoeft niet altijd hetzelfde te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackberrymaker RIM zal tijdens gadgetbeurs CES volgende week een nieuwe versie van de tabletsoftware voor de Playbook onthullen. Dit zal dus 10 januari zijn en nu maar hopen dat ze dan snel de upgrade gaan uitrollen.

De software moet later in 2012 ook gaan draaien op smartphones en zal verder gaan onder de naam Blackberry 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:09
[...]

Ben je zeker dat er geen AC3 codec in gebruikt wordt? De PlayBook kan dit namelijk niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
frank58 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:02:
Tip.
Vandaag gekocht bij intertoys voor 9,95 euro de Targus Zierra (THZ053EU)
Beetje dik maar wel leer en beschermd je PB erg goed
Ben ook even bij Intertoys wezen kijken, maar vind de cover erg bulky, zelfs voor 10 euro.
Wil eigenlijk http://www.dodocase.com/p...e-for-blackberry-playbook zoiets, maar vind dat weer een beetje duur......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
zezke schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 10:36:
[...]

Ben je zeker dat er geen AC3 codec in gebruikt wordt? De PlayBook kan dit namelijk niet aan.
daar komt het dan door ja, maar door nu mn mkv omzetten naar mp4 en de audiostream naar aac omzetten en dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miles schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:29:
[...]

Ben ook even bij Intertoys wezen kijken, maar vind de cover erg bulky, zelfs voor 10 euro.
Wil eigenlijk http://www.dodocase.com/p...e-for-blackberry-playbook zoiets, maar vind dat weer een beetje duur......
Heb hem ook gezien en vond hem niet echt geweldig.
Ben even op eBay aan het rondneuzen geweest en ben deze tegengekomen:
http://www.ebay.nl/itm/26..._trksid=p3984.m1497.l2649

Erg leuke hoes voor maar 13 euro, en handig dat je hem staand kan neerzetten en ook kan draaien.
Moet wel uit Duitsland komen dus zal wel weer aantal dagen duren voordat het hier aankomt, ze hebben het al al verzonden :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Berichten over levertijden, prijzen en accessoires horen hier niet. Ontopic aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil misschien mijn 9900 verkopen en een Playbook gaan aanschaffen. Alleen BBM is zonder blackberry niet te doen op een Playbook? Is hier ook geen workaround voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
*weg* zie hierboven.

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 07-01-2012 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 09:06
BBM kan inderdaad momenteel alleen via de BB Bridge (icm met een blackberry telefoon dus) Als dadelijk versie 2.0 van het OS is gelanceerd zal er wellicht ooit nog een BBM verschijnen die zonder BB abbo werkt, en dus zonder een bridge met blackberry telefoon. Er staan immers nog steeds plannen om BBM voor iphone uit te brengen en deze werkt dan dus ook zonder BB abbo. Afwachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
Nu een week met mijn Playbook gespeeld. Ik moet zeggen ik ben best tevreden.
De android player werkt nog niet echt goed. Loopt soms vast en wifi valt soms weg. Onder het eigen ONX OS geen probleem met wifi. Ik zou het liefst een android vm zien. Zoals X86 android. Deze heb ik op mijn eee pc draaien en dat is perfect. Market werkt. Misschien is er iemand zo handig om zoiets te programmeren.
Beeld kwaliteit is prima en het ONX OS is zeer snel en gebruiksvriendelijk. Je wil al snel niet anders.
Ik zoek alleen nog een goede video speler zoals MXplayer of moboplayer in BAR formaat.
Ik zag er een staan op crackberry maar de link werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiFi werkt bij mij perfect, zowel native als via de BlackBerry Runtime for Android apps.

Hier zijn wat tooltjes om je apk te testen voordat je hem probeert te draaien op de playbook, moet je o.a. wel de Playbook SDK geïnstalleerd hebben.
Android apps die gebruik maken van voice call en/of video call functies werken in ieder geval niet.

Gisteravond filmpje gekeken, beeld en geluid (via de koptelefoon) uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:51
*weg* software is met copyright beschermd.

[ Voor 83% gewijzigd door RoD op 08-01-2012 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 22:14
Iemand enig idee of ik mijn Galaxy S smartphone zonder problemen kan opladen met de lader van de Playbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:51
Vinze schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 21:29:
Iemand enig idee of ik mijn Galaxy S smartphone zonder problemen kan opladen met de lader van de Playbook?
Check even hoeveel volt je Galaxy S nodig heeft en hoeveel de Playbook adapter geeft voordat de vlammen er uitslaan haha. Als de aansluiting past en voltage is ok dan moet het werken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het allemaal gewoon usb, dus 5V. Mijn htc doet het ook prima met de playbook lader in ieder geval.

Klopt het triuwens dat apps in de android runtime geen beschikking hebben over een flashplayer? Mijn Miren doet in ieder geval geen flash dingen spelen. Hij geeft een link naar adobe voor download, maar als je daar op drukt zegt hij weer dat je wel gewoon de nieuwste flash beschikbaar hebt.. Is daar nog iets aan te doen denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 22:14
miles schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:29:
[...]

Ik heb zelf het originele hoesje van Blackberry gekocht bij mobielbereikbaar.nl voor 25 euro inclusief verzendkosten, prijs is alleen wel met 5 euro gestegen zie ik.. Dit hoesje zit uiteraard als gegoten en ziet er erg chique uit.

@entilzha; Oké bedankt, zal het morgen ff proberen.

Grappig, ik kom er net achter dat je de Playbook ook kan ontgrendelen uit standby door van de ene rand naar de andere rand te vegen. Scheelt weer wat gepruts met dat kleine knopje!

[ Voor 13% gewijzigd door Vinze op 08-01-2012 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* dit soort software is met copyright beschermd.

[ Voor 90% gewijzigd door RoD op 08-01-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Geen slowchat aub.

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 08-01-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentcharlie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-03-2024
Playbook nu een paar dagen. Ben tevreden alleen ik loop tegen een klein probleempje aan. Ik wil me inloggen op Blackboard. Echter als ik dit probeer krijg ik een popup dat ik een naam moet opslaan. Wanneer ik dit doe dan laadt hij de pagina en geeft hij niets weer. Wanneer ik dan mijn geschiedenis leeg dan kan ik de eerste keer wel inloggen maar zodra ik hem opnieuw probeer te openen komt het popupje weer naar voren en kan ik me weer niet inloggen totdat ik weer mijn geschiedenis leeg maak. Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:55:
[...]

De .bar versie is verschrikkelijk buggy, je kan hem veel beter via de android market installeren dan speelt ie nl. veel stabieler.
Ik gebruik de laatste versie van GO Launcher EX(omgezet naar .bar) om real Android te draaien.
Ik kreeg in eerste instantie het gevoel dat die voor geen meter werkt. Rendering is ruk, en hij liet een keer de hele android player hangen toen ik iets probeerde te installeren. Zou je een korte beschrijving willen geven van de stappen om die launcher goed te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
*weg* dit soort software is met copyright beschermd.

[ Voor 84% gewijzigd door RoD op 08-01-2012 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 17:42:
[...]

Ik kreeg in eerste instantie het gevoel dat die voor geen meter werkt. Rendering is ruk, en hij liet een keer de hele android player hangen toen ik iets probeerde te installeren. Zou je een korte beschrijving willen geven van de stappen om die launcher goed te laten werken?
Schermweergave is inderdaad niet perfect, je moet wat aanpassingen doen.
Kan zijn dat je hem 2 keer moet opstarten voordat ie het goed doet.
Daarnaast zal de background niet altijd de juiste oriëntatie pakken in portrait mode, dat heb ik niet kunnen fixen (liefst zou ik die hele background weg willen).
- als je de launcher opstart kies dan QNXApplauncher.
- als je de launcher afsluit dan altijd via: Preferences - Exit GO Launcher EX.
- delete al je overbodige home screens zodat je maar 1 Home screen over hebt.
- instellingen voor visual settings:
app drawer background: Transparent
Blur Wallpaper: vinkje weg
Tab Background: default
Dock Background: Hide

Verder het meeste in settings op default laten staan.
En installeer de Go TaskManager Widget vanuit de launcher.

GoLauncherEx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
rscheper schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:03:
[mbr]*weg* dit soort software is met copyright beschermd.[/]
Hoezo? Alles is toch copyright beschermd? Er is al vaker gesproken hier over de ING & Rabobank app?

Volgens mij geldt jou regel dan voor elke app......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rscheper schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:34:
[...]

Hoezo? Alles is toch copyright beschermd? Er is al vaker gesproken hier over de ING & Rabobank app?

Volgens mij geldt jou regel dan voor elke app......
Dan zal het dus toch wel niet mogen. Het is een beetje gruis gebied natuurlijk, aangezien het gewoin gratis is te downloaden. Maar ze zullen wel het zekere voor het onzekere nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:25:
[...]

Schermweergave is inderdaad niet perfect, je moet wat aanpassingen doen.
Kan zijn dat je hem 2 keer moet opstarten voordat ie het goed doet.
Daarnaast zal de background niet altijd de juiste oriëntatie pakken in portrait mode, dat heb ik niet kunnen fixen (liefst zou ik die hele background weg willen).
- als je de launcher opstart kies dan QNXApplauncher.
- als je de launcher afsluit dan altijd via: Preferences - Exit GO Launcher EX.
- delete al je overbodige home screens zodat je maar 1 Home screen over hebt.
- instellingen voor visual settings:
app drawer background: Transparent
Blur Wallpaper: vinkje weg
Tab Background: default
Dock Background: Hide

Verder het meeste in settings op default laten staan.
En installeer de Go TaskManager Widget vanuit de launcher.

[afbeelding]
Thanks!

Heb je de playbook ook geroot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb hem geroot.
Ben overigens op zoek naar het notificatie geluids bestand. Iemand enig idee in welke map die staat?
Wil hem vervangen, maar kan hem niet vinden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Even wat verbruikscijfers, gemeten met Voltcraft en batterij eerst 100% opgeladen.

Idle laagste helderheid 1.1W
Idle hoogste helderheid 2.9W
Standby 0.0W (zal hoger liggen maar mooi dat de Voltcraft dat denkt)

Bluetooth en WLAN uitzetten levert geen merkbaar voordeel op in het verbruik.
Auto dimmen levert ook nauwelijks iets op.

Laagste helderheid zonder autodimmen levert het volgende op:
Internet browsen 1.5-2W
Ereader 1.5W
HD playbook demo filmpje: 2.5W (full brightness 4W)
Angry Birds 2W
Youtube 2.5W
Need For Speed 2.5W
Gem Spinner II 4W-4.5W bij dit spel wordt de achterkant aardig warm

Mocht de stroom 10 keer zo duur worden dan zoveel mogelijk playbooken..!

[ Voor 4% gewijzigd door Gianni Rombios op 09-01-2012 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Mijn rode LED gaat niet aan bij het ontvangen van een Nieuwe E-Mail, terwijl dit wel staat ingesteld (Gloed & LED), de Gloed werkt, maar geen LED. Ook al geprobeerd de Setting te veranderen (wellicht verkeerde vertaalslag), maar ook LED toont geen LED (en ook geen Gloed).

Deze LED functioneerd echter wel, want bij een Reboot kleurt hij wel rood.

Ik draai OS2 Beta .6149.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Gianni Rombios schreef op maandag 09 januari 2012 @ 00:46:

Bluetooth en WLAN uitzetten levert geen merkbaar voordeel op in het verbruik.
Auto dimmen levert ook nauwelijks iets op.

Wat als je nu de playbook zet op vliegtuig modus zet. Wat scheelt dit dan bij film kijken
en een boek lezen. :9 ben benieuwd wat je voltmeter zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik heb een Voltcraft Energy Check 3000. Een goedkope Conrad wattmeter die niet erg betrouwbaar is bij deze lage waardes. Het echte verbruik moet naar mijn idee hoger zijn. De 5400mAh batterij zou met deze waardes langer mee moeten gaan.

De batterij is nu weer aan het laden, kan pas later weer wat cijfers geven.
De meter geeft idd 9.8W verbruik bij het laden met scherm aan op idle, standby 8.3W. Dat is met de batterij op minder dan 50%. De laatste tientallen procenten gaan maar met 3W viel me gisteren al op.

Eigenlijk valt de batterijduur me wat tegen. Driekwart van de batterijcapaciteit van de ipad2, halve schermgrootte. Vergelijkbare batterijduur. Wel is wat mij betreft duidelijk: helderheid laag zetten levert erg veel voordeel op. Andere settings zijn de moeite niet waard.

Edit:
Paar games gedraaid met de (meegeleverde) stopwatch:
na 3 uur staat de batterij op 70%.
Dus toch een uurtje of 10 gamen. Dat is dan wel weer netjes!

Wat ik me afvroeg:
zou een micro usb to hdmi adapter zoals deze werken? http://www.ebay.nl/itm/Mi...n_146&hash=item53ea7b1f56
Groot voordeel tov mini hdmi naar hdmi kabel: hij laadt hier ook mee op(!).
Edit: bedankt roflexx, jammer dat het niet werkt.

Hier nog wat verbruiksscores:
Het HD demofilmpje doet ongeveer 2.5W @ low brightness, full brightness ongeveer 4W. Youtube Hardwareinfo TV: 720p 2.7W 480p eigenlijk hetzelfde. 240p gek genoeg 3.5W. (Alles full screen) Waarschijnlijk iets lager als je ze eerst download. Het maakt eigenlijk heel weinig uit, brightness maakt dus wel veel uit.

Vliegtuigmodus: misschien 0.1W minder, niet echt merkbaar dus. 1 tikje brightness maakt meer uit.

Via netwerk benaderen van de playbook als hij in standby zit kan gewoon, wel handig om er wat bestanden op te zetten, je hoeft hem niet op te starten.
Wel kakt kopiëren van grote bestanden in als hij standby staat van ongeveer 2 naar <1 MB. Als je hem dan uit standby haalt trekt de snelheid weer aan. Bestanden groter dan ongeveer 200MB kopiëren? Dan beter de playbook uit standby halen.

[ Voor 37% gewijzigd door Gianni Rombios op 09-01-2012 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
nee werkt niet zo'n micro usb to hdmi kabel, heb dat vandeweek geprobeerd met mn kabel die ik gebruik met met mn galaxy s2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lees ik net op crackberry, een samenvatting van de nieuwe functies in os 2.0 en een bevestiging dat het in februari uitkomt:
http://forums.crackberry....ar-news-halleluja-687081/

het beste vibd ik nog de nieuwe functies van d bb bridge, je kunt je telefoon als muis en toetsenbord gebruiken wat ideaal als je de playbook verder van je af (in de houder, gekoppeld aan tv) wilt gebruiken.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:49:
Dit lees ik net op crackberry, een samenvatting van de nieuwe functies in os 2.0 en een bevestiging dat het in februari uitkomt:
http://forums.crackberry....ar-news-halleluja-687081/

het beste vibd ik nog de nieuwe functies van d bb bridge, je kunt je telefoon als muis en toetsenbord gebruiken wat ideaal als je de playbook verder van je af (in de houder, gekoppeld aan tv) wilt gebruiken.
Inderdaad, dit las ik ook al. erg gave optie. Als ik veel wil typen pak ik altijd mijn Blackberry en niet mijn Playbook aangezien ik het touchscreen toch minder vind typen.
Als ik zo die lijst bekijk wordt het echt een toffe update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

een order van een blackberry tablet 64gb voor 69 euro op blackberry.nl is geannuleerd vanwege een hoog risco....zeg dan gewoon dat er een fout is gemaakt...pfffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
Nu zijn de PB's bij de PDAshop ineens allemaal 299 euro...hm...dus allemaal gelijk getrokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzel026
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07 12:56
Heeft er iemand Skype al een keer proberen om te zetten?

Had al wel een beta gedowload maar zat geen video bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
alwinus schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:12:
een order van een blackberry tablet 64gb voor 69 euro op blackberry.nl is geannuleerd vanwege een hoog risco....zeg dan gewoon dat er een fout is gemaakt...pfffff
Vaag? Kreeg je dit per mail? Hebben ze nog aangeboden hem voor de oorspronkelijke prijs te bestellen of zat dat er ook niet in? Overigens beter even hier posten: BlackBerry Playbook levertijden

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op maandag 09 januari 2012 @ 00:46:
Even wat verbruikscijfers, gemeten met Voltcraft en batterij eerst 100% opgeladen.
...
Ben wat films gaan kijken met de volgende instellingen:
- helderheid plm. 75%
- via koptelefoon
- met het programma MovieSrtPlayer
- vliegtuigmodus aan
- duur plm. 3 uur
- geroot en draait op OS2 Beta

Batterij stond bij start op 81% en na 3 uur kijken op 38%.
Rekensommetje op losgelaten:
- Percentage gezakt na 3 uur: 53,09%
- Dit is 17,70% per uur

Er van uitgaande dat het vermogen lineair afneemt, zou je met deze instellingen 5 uur en 39 minuten lang films kunnen kijken met een volle (100%) batterij.

Dit is natuurlijk een hele ruwe berekening maar geeft wel een indicatie van de batterijprestaties.
Gezien het formaat van deze tablet zou ik dit als resultaat teleurstellend vinden.

Hier wat batterij specs van andere tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
  • Laatst online: 18-09 10:09
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 00:25:
[...]

Dit is natuurlijk een hele ruwe berekening maar geeft wel een indicatie van de batterijprestaties.
Gezien het formaat van deze tablet zou ik dit als resultaat teleurstellend vinden.

Hier wat batterij specs van andere tablets.
Psst.Hier een beter link, de PB staat hier in het rijtje van battery life.
Volgens de test van Engadget haalt hij ongeveer 7 uur, maar met een lagere brightness (+/- 65%).
Wat betreft schermgrootte, die van b.v. de iPad2 is groter echter is de resolutie bijna gelijk.
In hoeverre dit veel verschil uitmaakt laat ik over aan de experts!

Mijn mening is dat 7 uur niet heel veel is en de speelduur zal alleen maar afnemen naarmate de brightness omhoog moet. Maar aan de andere kant is dat nog altijd 7 uur minder vervelen tijdens een trans-Atlantische vlucht en in dat opzicht vindt ik het lang genoeg.

[ Voor 3% gewijzigd door Big-Opti op 10-01-2012 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 00:25:
[...]

Er van uitgaande dat het vermogen lineair afneemt, zou je met deze instellingen 5 uur en 39 minuten lang films kunnen kijken met een volle (100%) batterij.
Ok, daar kan je dus helaas absoluut niet van uit gaan. Als je wil weten hoe lang je film kan kijken is de enige methode om hem vol te laden, dan een film op loop te zetten en afwachten wanneer hij uitvalt.

Detail, het is energie in de batterij die afneemt, niet vermogen.
En, 81-38=43..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet het percentage ;) wat overblijft (38) is minder dan 50%...
De fabrikant geeft 10 uur op. Gebruikers ervaring geeft toch vaak een realistischer beeld.
Op zich is het wel voldoende, ik zie mezelf in ieder geval niet 6 uur lang een film kijken.
De duurtest ga ik binnenkort doen met een volle batterij, (film in loop) kijken wat er van mijn berekening klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn batterij na barbappa 1:08 uur en spongebob 0:55 zit is op 74% terwijl ik eerst op 96% stond toen
ze begon te kijken. Playbook staat op laagste stand verlichting en wifi uit.

Ik vind dit wel ok want ik wil ook tijdens een vlucht niet dat ze 8 uur achter elkaar zit te kijken. Ik heb overigens ook een batterij pack waarmee ik 4x een psp of ds mee kan opladen. dus denk dat ik wel
11 uur kan kijken :) Batterij kan ongeveer 40% volledig opladen vermoed ik. _/-\o_

O ja de kwaliteit van een filmpje en temperatuur bepaalt ook de duur van de film. Ik denk dat een 1080p film zwaarder is voor verwerking dan een low resolutie film. Tekenfilms doe ik standaard is 640x480.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 12:59 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is ALLEEN bedoeld voor het bespreken van de tablet zelf.