Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-10 18:11
Kwam net een leuk linkje tegen voor mensen met de OS 2.0 beta:

Op Handster Inc. gesorteerde apps uit de App World.
Handster port allemaal Andoid apps voor diegene dit dat ontgaan is.
Ik raad iedereen de 'Leon Soundboard' aan, die gast is gewoon tof :)

Misschien al gepost, maar dan heb ik er overheen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:36
@ Big-opti, bedankt voor de link!

Ik had volgens mij al een aantal apps via de android player werkend, maar dit is natuurlijk mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splackavellie85
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-11-2023
Wat moet ik doen als de Playbook alleen maar de browser als applicatie laat zien en verder niets? een reset helpt niet..

[ Voor 10% gewijzigd door splackavellie85 op 10-01-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

splackavellie85 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:45:
Wat moet ik doen als de Playbook alleen maar de browser als applicatie laat zien en verder niets? een reset helpt niet..
Now it, bin there, solved it by....

http://crackberry.com/tri...erything-heres-how-fix-it

Dus via de Windows software terug naar af (oude OS) en daarna eventueel weer updaten met de laatste Beta.

Gaat lukken....

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-10 13:50

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Na rondzoeken op het internet vrees ik dat het antwoord nee is. Maar de vraag is: heeft iemand al een PDF reader gevonden met een zoekfunctie?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handson video van de CES beurs waar RIM het nieuwe Playbook 2.0 OS laat zien:
YouTube: CES 2012: BlackBerry PlayBook OS 2.0 Communicates#!

Ziet er allemaal erg gelikt uit, en eindelijk een native e-mail client.
Kan niet wachten tot de update uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzel026
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07 12:56
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:02:
Handson video van de CES beurs waar RIM het nieuwe Playbook 2.0 OS laat zien:
YouTube: CES 2012: BlackBerry PlayBook OS 2.0 Communicates#!

Ziet er allemaal erg gelikt uit, en eindelijk een native e-mail client.
Kan niet wachten tot de update uit is.
Nice! Zeker die mail client.

Bridge werkt fijn maar als je een keer je telefoon niet bij je hebt heb je dus ook geen mail.
Ben erg benieuwd wanneer de nieuwe versie uitgaat komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat de update echt wat eerder verschijnt zodat we ook android kunnen gebruiken. De agenda en email boeit me niet wel de blackberry messenger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-10 13:38
Gaat die native agenda/mail/contacts ook google sync krijgen denken jullie? Zou wel graag mijn google agenda en contacten OTA syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-10 21:16
Ziet er mooi uit op het filmpje. Hopelijk ook syncroniseren met exchange.
Die playbook die in het filmpje gebruikt wordt heeft een knipperend rood lampje. Ik heb op mijn playbook nog nooit een lampje zien branden. Werkt dat alleen als de playbook verbinding heeft met een blackberry phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzel026
miles schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:09:
Die playbook die in het filmpje gebruikt wordt heeft een knipperend rood lampje. Ik heb op mijn playbook nog nooit een lampje zien branden. Werkt dat alleen als de playbook verbinding heeft met een blackberry phone?
shenr schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:20:
Gaat die native agenda/mail/contacts ook google sync krijgen denken jullie? Zou wel graag mijn google agenda en contacten OTA syncen.
Nee ook als je baterij bijna leeg is :)

Hoop ook dat er een syncronisatie met exchange is.
Denk dat Google wel gaat lukken, werkt ook op de BB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
miles schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:09:
Dat lampje gaat knipperen als je een mail / ping / o.i.d. hebt gekregen, geen bridge naar BB = geen berichtjes, dus geen knipperend lichtje. Straks met 2.0 zal dit wel veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop ook dat in OS 2.0 de er meer mogelijkheden komen voor integratie van 3th party applicaties.
Op dit moment is het nog niet mogelijk voor een Playbook app om een service te draaien of om het notificatie systeem van QNX te gebruiken zoals het berichten overzicht op BlackBerry (waar Facebook e.d. ook tussen staat).
En het kunnen aanmaken van een uitgebreid profiel voor meldingen, LED en geluid zoals op BlackBerry zou ook prettig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-10 18:11
Must See Crackberry.com CES Footage:

OS2 Email / Calender / Contacts Walk Through

BB Remote Control For Playbook

Print To Go

[ Voor 19% gewijzigd door Big-Opti op 11-01-2012 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzel026
_/-\o_ Waarom is deze beta nog nergens te downloaden :D

Kan niet wachten tot feb.
Thnx voor links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg zo'n ding aangeboden, met 16GB.

Nu wil ik eigenlijk voor een galaxy tab gaan, een iPad is ook handig wellicht, maar dan nog. Heeft de PlayBoek toegevoegde waarde ? Lijkt weer redelijk closed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernste
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-10 15:39
Een andere manier om voor e250 een 16GB Playbook te bemachtigen is door te registreren voor DEVCON.

http://www.blackberrydevc...egistration/faqs/giveaway

Ik ben zelf overigens voor de 64GB versie gegaan voor e299, maar denk ik meld het toch even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ernste schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:29:
Een andere manier om voor e250 een 16GB Playbook te bemachtigen is door te registreren voor DEVCON.

http://www.blackberrydevc...egistration/faqs/giveaway

Ik ben zelf overigens voor de 64GB versie gegaan voor e299, maar denk ik meld het toch even.
Waarom verkoos je deze boven de iPad of Tab ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzel026
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:36:
[...]

Waarom verkoos je deze boven de iPad of Tab ?
Kan je de Playbook niet een tijdje uitproberen?
Heb je zelf een BlackBerry?
Vind je het formaat handig van iPad?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shizzel026 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:37:
[...]

Kan je de Playbook niet een tijdje uitproberen?
Heb je zelf een BlackBerry?
Vind je het formaat handig van iPad?

:)
Ik heb een Galaxy S en ben overgestapt op Apple omdat ik uit de Linux hoek kom en eigenlijk weinig meer tweak.

Een telefoon of Tab tweak ik wel, dat weet ik omdat het kan en handig kan zijn.

Ik heb hier een Toschiba Folio 100 van iemand liggen. Deze is 10" en wellicht wat groot, maar 7"... weer niet wat klein ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernste
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-10 15:39
Ik moet zeggen dat ik vooral erg onder de indruk ben van de hardware. Voelt erg solide aan, 7" is perfect voor een beetje casual surfen en XBMC afstandsbediening en onderweg. iPad (+e180) valt mij te snel uit m'n handen, en daarbij heb ik weinig tot niets met het Apple ecosysteem (ook al is mijn mobiel een iphone).

Wat betreft Android tabs, ik heb weinig met Android zelf (ooit 3 weken een HTC Desire gehad, ik werd gillend gek!) en de bouwkwaliteit van de Samsungs en Acers van deze wereld is niet echt mijn ding. Daarnaast is een 7,7" Tab nog steeds meer dan e200 duurder dan de PB. Wat mij betreft voor een gadget iets te veel van het goede.

Met andere woorden, ik ga het proefondervindelijk te weten komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SWEET !
Daar zit een aantal functies tussen die gewoon erg nuttig zijn. Los van de mail en kalender apps die gewoon goed in elkaar lijken te zitten, ben ik ook zeer benieuwd naar die print to go functie. Gegeven de portability van de Playbook gewoon erg prettig om snel even wat relevante dingen bij elkaar te stoppen als je ergens heen gaat. Een programma, de uitnodigingsmail, hotelbevestiging etc..

Enige waar ik me nog steeds zorgen over maak is weer hoe ze Android apps gaan doen.. Toch nog maar snel even rooten en een HC of ICS launcher installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:31
Vandaag Splashtop aangeschaft, leuke app en net iets beter dan rdp. Aanrader.
Ben ik de enige die problemen heeft met de tweakers site? Ik moet elke keer weer inloggen. Cache geleegd, cookies weggegooid, clear all gedaan, sessies gereset op tweakers... Niets werkt. Op andere sites blijf ik gewoon ingelogged, het is alleen tweakers die een probleem geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
@ Archie_T, de problemen met de Tweakers site heb ik ook, heb de 2.0 Beta er op staan, maar elke keer moet ik inderdaad weer inloggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzel026
Archie_T schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:12:
Vandaag Splashtop aangeschaft, leuke app en net iets beter dan rdp. Aanrader.
Ben ik de enige die problemen heeft met de tweakers site? Ik moet elke keer weer inloggen. Cache geleegd, cookies weggegooid, clear all gedaan, sessies gereset op tweakers... Niets werkt. Op andere sites blijf ik gewoon ingelogged, het is alleen tweakers die een probleem geeft.
Dat probleem heb ik ook, volgens mij ook pas na 2.0 update.(beta)

Is die app een beetje te doen of krijg je alles heel klein te zien?
Zou je misschien een paar screens willen maken?

[ Voor 10% gewijzigd door Shizzel026 op 11-01-2012 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JasperBrouwer schreef op zondag 01 januari 2012 @ 18:10:
Zoals beloofd de manier hoe het bij mij is gelukt om op 2.0.0.6149 de Android Market te krijgen (via Windows).

- Volg deze tutorial om te downgraden naar 1.0.8 (http://opensourcebb.com/2...e-playbook-os-local-copy/) en daarna weer te upgraden naar 2.0.0.4869.
- Download Dingleberry en volg de instructies (http://www.dingleberry.it/)
- Upgrade weer naar 2.0.0.6149 via de Playbook zelf (Instellingen -> Software-updates).
- Download Google Apps (http://goo-inside.me/gapps/gapps-gb-20110828-signed.zip) en unzip het.
- Download de Honeycomb Launcher (http://www.multiupload.com/MWC2OJ8IHN) en installeer hem doormiddel van DDPB 1.0.7 (http://www.filearchivehav...s/pb/DDPB%20Installer.msi)
- Start Dingleberry en SSH naar je Playbook (zodat je verbonden bent).
- Download en start WinSCP (http://winscp.net/eng/docs/lang:nl).
* Hostname: 169.254.0.1
* Protocol: SCP
* Username: devuser
- Upload nu de GApps naar "/" (dus de system en MET-INF map).
- Verwijder SetupWizard.apk uit /system/apps
- Ga terug naar de terminal in Dingleberry en voer de onderstaande commando's uit:
* cd /apps/sys.android.HIER STAAN HEEL VEEL CIJFERS DIT IS BIJ IEDEREEN ANDERS.ns/native/scripts
* ./android-player-cmd.sh
- Start de HCL Updater uit de applicatie lijst en als het goed is staat daar een volledig werkende Android Market.
Even voor mijn begrip, ik heb net zo'n beetje alles gedownload, moet alleen WinSCP nog.
Hoe lang duurt het backup/downgrade/upgrade/root/upgrade/install proces alles bij elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:40:
[...]
maar 7"... weer niet wat klein ?
Check anders even deze review -> YouTube: Review: Blackberry Playbook

De Playbook is net zo groot als een Xbox 360 game case. En pas zonder probleem in mijn jas! :)

Als ik de reviews op YouTube mag geloven is de Playbook echt een top tablet voor 299 euro! Vraag je eens zelf af waar haal je tegenwoordig een tablet van A merk, dual-core CPU, 1GB RAM, 64GB opslag, vijf en drie megapixels camera met hd opname, degelijk dual speakers, twee keer microfoons (stereo opname?), hdmi output (aansluiten op je TV en monitor), degelijk bouwkwalitiet, een OS die specifiek is aangepast/geschreven voor de hardware (correct me if I'm wrong!), "true multitasking" (of je hier ook wat aan heb, heb ik me twijfel) en er zijn vast nog paar punten...

Het is nu toch hopen dat RIM dit jaar echt wakker wordt en wat gaan doen aan hun strategie.
Van alles wat ik tot nu toe heb gezien draait QNX erg stabiel en vlot, met de aankomende update zal het als ik zo kijk enkel beter worden. Grootste twijfel die ik nu nog heb is of er nog plaats is voor QNX naast iOS, Andoid en Windows 8. En of course de apps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crap, dat rooten gaat weer lekker hoor.

Bij downgraden:
* Die folder c:\users\whatever heb ik niet, ik draai nog Windows XP..
* Bij BB Desktop Software, als ik naar de device tab ga, en update klik, krijg ik inderdaad zo'n scherm, maar er is uberhaupt geen knop "view other versions" linksonderin. Ik heb versie 6.1.0.36 van de BB software.

Om kort te gaan, ik zit meteen bij het downgraden al ramvast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Only issue is.... geen 3G...beetje 2010...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:30:
Op je mobiel kan je hopelijk anno 2012 tetteren he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:35:
[...]

Ja maar die vergeet ik wel eens of ligt niet in de buurt.... en kost accu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzel026
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:30:
:) overal gratis wifi 2012 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:40
De CES brengt prachtig nieuws, kan niet wachten tot februari

Native email calendar etc

en als gewoon leuk :D Plants vs Zombies

[ Voor 6% gewijzigd door itsme9x op 12-01-2012 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:29:
Crap, dat rooten gaat weer lekker hoor.

Bij downgraden:
* Die folder c:\users\whatever heb ik niet, ik draai nog Windows XP..
* Bij BB Desktop Software, als ik naar de device tab ga, en update klik, krijg ik inderdaad zo'n scherm, maar er is uberhaupt geen knop "view other versions" linksonderin. Ik heb versie 6.1.0.36 van de BB software.

Om kort te gaan, ik zit meteen bij het downgraden al ramvast..
Je hebt er niet zoveel aan, maar die van mij is ook nog niet geroot. Heb het tig keer geprobeerd. Gedowngrade naar verschillende versies, maar elke keer aan het einde geeft hij doodleuk aan dat ie niet geroot is, terwijl ik de stappen volg zoals ze zijn aangegeven. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronaldinho schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 06:48:
[...]

Je hebt er niet zoveel aan, maar die van mij is ook nog niet geroot. Heb het tig keer geprobeerd. Gedowngrade naar verschillende versies, maar elke keer aan het einde geeft hij doodleuk aan dat ie niet geroot is, terwijl ik de stappen volg zoals ze zijn aangegeven. :(
De folder heb ik intussen gevonden. En de downgrade werkt waarschijnlijk een stuk beter met een of andere gelekte software die nog helemaal niet uit is dan met de gewone nieuwste release. Vanavond nog maar eens proberen hoe ver ik kom. Ik draai nu de nieuwste 2.0 beta. Kan ik dan direct naar die 2.0.0.4869 gaan, of moet het echt via 1.0.8? En is het nodig om nogmaals voor de beta test op te geven? Die handleiding is niet helemaal duidelijk..

Bij jou werkt de Dingleberry tool dus gewoon niet? Welke windows draai je, en welke versies heb je allemaal geprobeerd?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:35:
[...]

Even over dat tetheren, de playbook geeft meerdere malen bij instellen aan dat het geld kan kosten. Weet iemand of dit het geval is bij T-mobile? Wil de playbook tetheren naar mijn android telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tetheren via je mobiele netwerk verbruikt data, hetzelfde als dat je op je mobiel bijv. gaat internetten. Als je een data abo hebt en je blijft binnen je bundel is er niks aan de hand. Tenzij tetheren niet mag van je provider.
Ik weet niet wat de sancties zijn en hoe ze dit kunnen achterhalen? Ik snap overigens niet waarom dat niet zou mogen?
Ben er wel achter gekomen dat BT tethering niet mogelijk is op Android, omdat die het DUN protocol niet ondersteunt (via een gecompliceerde tweak icm root is het op sommige toestellen mogelijk).
Maar als je van telefoon een wifi hotspot kan maken werkt het perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tetheren met T-mobile is geen probleem uit mijn ervaring.

Met Android telefoon is alleen het nadeel dat Wifi hotspot functie je batterij leegtrekt.
Maar goed dat kan er ook aan liggen dat de batterij duur van Android telefoon sowieso een stuk korter is dan die van mijn BlackBerry.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperBrouwer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-10 19:39
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:51:
[...]

Even voor mijn begrip, ik heb net zo'n beetje alles gedownload, moet alleen WinSCP nog.
Hoe lang duurt het backup/downgrade/upgrade/root/upgrade/install proces alles bij elkaar?
Ik ben hier toch wel een uurtje of 4 mee bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 07:14:
[...]

De folder heb ik intussen gevonden. En de downgrade werkt waarschijnlijk een stuk beter met een of andere gelekte software die nog helemaal niet uit is dan met de gewone nieuwste release. Vanavond nog maar eens proberen hoe ver ik kom. Ik draai nu de nieuwste 2.0 beta. Kan ik dan direct naar die 2.0.0.4869 gaan, of moet het echt via 1.0.8? En is het nodig om nogmaals voor de beta test op te geven? Die handleiding is niet helemaal duidelijk..

Bij jou werkt de Dingleberry tool dus gewoon niet? Welke windows draai je, en welke versies heb je allemaal geprobeerd?
Nee, blijkbaar werkt Dingleberry niet bij mij. Ik draai op mijn laptop W7 (64-bits). Ik heb meerdere firmware versies geprobeerd, vanuitgaande dat je dat bedoelt. O.a. 1.0.7, 1.0.8, en de 2 beta's(2.0.0.4 en 2.0.0.6). Ik heb alle stappen opgevolgd op het moment dat ik Dingleberry had opgestart.

Iemand die in Zwolle woont die dit voor mij voor elkaar kan krijgen? :P

[ Voor 3% gewijzigd door ronaldinho op 12-01-2012 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronaldinho schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 18:32:
[...]

Nee, blijkbaar werkt Dingleberry niet bij mij. Ik draai op mijn laptop W7 (64-bits). Ik heb meerdere firmware versies geprobeerd, vanuitgaande dat je dat bedoelt. O.a. 1.0.7, 1.0.8, en de 2 beta's(2.0.0.4 en 2.0.0.6). Ik heb alle stappen opgevolgd op het moment dat ik Dingleberry had opgestart.

Iemand die in Zwolle woont die dit voor mij voor elkaar kan krijgen? :P
Hmm, factory reset dus al geprobeerd? Misschien een andere PC als basis?
Je gebruikt wel de BlackBerry 7.0 leaked software?

Ben nu zelf bezig met de volgende poging te downgraden.. Nu aan het downloaden. Straks dus op precies het goede moment die file vervangen en de vingers kruisen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 19:02:
[...]

Hmm, factory reset dus al geprobeerd? Misschien een andere PC als basis?
Je gebruikt wel de BlackBerry 7.0 leaked software?

Ben nu zelf bezig met de volgende poging te downgraden.. Nu aan het downloaden. Straks dus op precies het goede moment die file vervangen en de vingers kruisen..
Factory reset niet geprobeerd. Heb nog wel een oude laptop met een 32-bits windows xp of vista erop. Deze maar eens proberen zonder in eerste instantie te downgraden(gebruik nu beta 2.0.0.6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-10 21:16
Ff blond,maar je kunt toch net zo goed een document vanuit je pc in de playbook "documenten map" zetten op dezelfde manier als ik een filmpje op m'n playbook zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronaldinho schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 19:22:
[...]

Factory reset niet geprobeerd. Heb nog wel een oude laptop met een 32-bits windows xp of vista erop. Deze maar eens proberen zonder in eerste instantie te downgraden(gebruik nu beta 2.0.0.6).
Krijg je wel die dropping payload enzovoorts?

Downgrade ging op zich goed denk ik. Alles leek ok.
Helaas heb ik mijn PB nu totaal useless gemaakt, de PC wil hem niet meer herkennen. Hij opent nu een LAN connectie over de USB zonder connectivity ipv hem als blackberry te zien. Alles leek ok in Dingleberry, heb de settings eraf gehaald, teruggezet en alles. Na de reboot is hij ineens verrot, hij wou hem niet als geroot zien met Dingle SSH en ik kan hem dus uberhaupt niet meer zien nu vanuit de BB software.

Ben nu de update op de tablet naar 1.0.8.6067 aan het draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Voor wie nog een mooie originele blackberry leather slip case of andere hoes goedkoop wil scoren:
bij amazon.de zijn er nog wel wat (betalen met creditcard):
Klikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 20:22:
[...]

Krijg je wel die dropping payload enzovoorts?

Downgrade ging op zich goed denk ik. Alles leek ok.
Helaas heb ik mijn PB nu totaal useless gemaakt, de PC wil hem niet meer herkennen. Hij opent nu een LAN connectie over de USB zonder connectivity ipv hem als blackberry te zien. Alles leek ok in Dingleberry, heb de settings eraf gehaald, teruggezet en alles. Na de reboot is hij ineens verrot, hij wou hem niet als geroot zien met Dingle SSH en ik kan hem dus uberhaupt niet meer zien nu vanuit de BB software.

Ben nu de update op de tablet naar 1.0.8.6067 aan het draaien..
Inmiddels wéér gedowngrade, nu naar 1.0.0.8.4985. Playbook opnieuw opgestart en uiteraard gechecked bij instellingen menu en ja, os versie klopt met de versie die ik gedowngrade had.
Nu maar weer, bibberend, Dingleberry opstarten en fingers crossed :S
Devmode enz. allemaal ingesteld. Payload werkt ook. Backup gemaakt van Instellingen. Dingleberry.bbb is aangemaakt en deze via BB Desktop Manager (7.0) terug gezet en Playbook losgekoppeld van laptop. Playbook opnieuw opgestart. Playbook weer ingesteld op Devmode en weer aan de laptop gehangen middels usb. En uiteindelijk, helaas, weer de melding:
sh: /tmp/setuidgrid: cannot execute - No such file or directory Jailbreak Failed! :(
Mijn vraag is: wat kan hij niet uitvoeren/execute? Weet niet waar/hoe het fout gaat.

[ Voor 20% gewijzigd door ronaldinho op 12-01-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronaldinho schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:52:
[...]

Inmiddels wéér gedowngrade, nu naar 1.0.0.8.4985. Playbook opnieuw opgestart en uiteraard gechecked bij instellingen menu en ja, os versie klopt met de versie die ik gedowngrade had.
Nu maar weer, bibberend, Dingleberry opstarten en fingers crossed :S
En? Jij kan tenminste nog downgraden.. :)
Ik heb inmiddels maar een security wipe gedaan. En dan nu met de BB software weer updaten naar de 1.0.8 release versie. Waarom is die trouwens zo BIZAR groot? 800 Mb and counting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:13:
[...]

En? Jij kan tenminste nog downgraden.. :)
Ik heb inmiddels maar een security wipe gedaan. En dan nu met de BB software weer updaten naar de 1.0.8 release versie. Waarom is die trouwens zo BIZAR groot? 800 Mb and counting.
Zie bovenstaande update van mijn bericht. Wel downgraden, maar jailbreaken, no way, helaas. Als ik nou eens wist waar of wat er fout ging, dan had ik mijn Playbook al geroot, maar ja, tot dusver nog niet. Die 1.0.8 die ik gedownload heb om te downgraden, was bij mij rond de 200MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimage.org/wcqdibysb/update.jpg

Sjeesh. Maar hij herkent hem tenminste weer (half).
Ben benieuwd wat voor megapurge dit in vredesnaam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzel026
Wat ik niet snap maar lees en volg niet alles waarom zou je al die moeite willen nemen?
Apps? Android?

Wat mis ik :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, android inderdaad.. Deze actie zou tot gevolg moeten hebben een volledig werkende honeycomb launcher met android market en alles erop en eraan. Dat geeft je volledige toegang tot alles dat Android heet.

Nu kunnen we de meeste (niet alle) apps converteren naar bar en dan installeren via een sideload. Maar ik maak me een beetje zorgen over de uiteindelijke 2.0 upgrade. Het zou best kunnen dat ze dan de sideload gewoon weer dichtgooien. Een android met market is dan wel zo prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Shizzel026 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:34:
Wat ik niet snap maar lees en volg niet alles waarom zou je al die moeite willen nemen?
Apps? Android?

Sommige apps kan je al als barfile downloaden en vervolgens naar je playbook uploaden, even kort gezegd hoor ;)
Grootste voordeel van je playbook rooten is dat je, naast volledige controle over de playbook (net als dat bij smartphones is zeg maar), dat je er de android market op kan zetten. Ik verwacht overigens niet dat RIM die ooit als update aan ons aan zal gaan bieden, ook niet ten tijde van de offieciële 2.0 firmware, dus........;)

Net te laat, zie mijn bovenbuurman ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzel026
Ok snap hem.

Ik waag me er maar niet aan als ik zo alles lees ;)
Geen zin in gezeur PB werkt nu prima

Thnx voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Als ik uiteindelijk, na alle stappen middels Dingleberry te hebben uitgevoerd, de melding:
sh: /tmp/setuidgrid: cannot execute - No such file or directory Jailbreak Failed!, krijg, dan kan ik nergens een map of bestand vinden op mijn computer met de naam "setuidgrid"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Shizzel026 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:42:
Ok snap hem.

Ik waag me er maar niet aan als ik zo alles lees ;)
Geen zin in gezeur PB werkt nu prima

Thnx voor info.
Als ik de verhalen zo lees, schijnt het jailbreaken niet zo moeilijk te hoeven zijn, vond ik ook trouwens, als ik alleen kijk naar de handelingen die je moet uitvoeren, alleen de uitkomst is bij mij telkens negatief. Tja, en als je niet weet waar of hoe het telkens fout gaat, dan zal ik hem nooit kunnen jailbreaken, want dan verval je steeds in dezelfde fout, welke dat dan ook maar mag zijn :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn veel mensen die zeggen dat het ontzettend makkelijk is..
Dus waarschijnlijk hebben wij gewoon pech, of we zijn gewoon niet slim genoeg.
Maar het is best wel veel gezeur ja.
ronaldinho schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:43:
Als ik uiteindelijk, na alle stappen middels Dingleberry te hebben uitgevoerd, de melding:
sh: /tmp/setuidgrid: cannot execute - No such file or directory Jailbreak Failed!, krijg, dan kan ik nergens een map of bestand vinden op mijn computer met de naam "setuidgrid"
Ja die heb ik ook gehad na de eerste poging tot jailbreak. Volgens mij doet hij dat gewoon ook als je helemaal nog niks gedaan hebt met de playbook. Het is gewoon een soort van 'werkt niet' foutmelding, zonder dat hij aangeeft waar het aan ligt.

Ik heb intussen die purge geinstalleerd, en weer restart, waarna hij meteen weer software update gaat downloaden.. Zucht. Maar nu zou ik er bijna moeten zijn, alleen nog even een half uurtje connecten.. ??

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/p288fli2v/update.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zijn jullie biezig met rooten. Er komt toch zo over een maand een update 2.0 met onder ander android ondersteuning. Beetje geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:57:
Waarom zijn jullie biezig met rooten. Er komt toch zo over een maand een update 2.0 met onder ander android ondersteuning. Beetje geduld :)
Volgens mij zit daar dan geen Android Market bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef het op. Excuses aan de mod voor de slowchat.

Mijn tablet is nu in orde, helemaal schoon met versie 1.0.8.6067
Ik krijg hem alleen met geen mogelijkheid meer in mijn BB desktop software herkend. Kan dus niet meer downgraden of wat dan ook. Als iemand nog een idee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Hè, heb wat uitgeprobeerd. Ik heb op de statusbar van de playbook op het poppetje getikt welke de ontwikkelingsmodus aangeeft. Daarin zie ik twee verschillende ip-adressen. De eerse is: 169.254.0.1, welke ik hier al vaker voorbij heb zien komen in het forum, de tweede is: 192.168.2.102. Als ik deze laatste vervolgens invoer bij ip-adres in de Dingleberry software (ik heb dan overigens al een update van de instellingen gemaakt en de dingleberry.bbb weer terug gezet en de playbook opnieuw opgestart en in devmode gezet en vervolgens weer gekoppeld aan de laptop) en ik op connect klik, dan krijg ik de melding: Warning: Permanently added ..........................(ip-adres) (RSA) to the list of known hosts. #

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronaldinho schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:15:
Hè, heb wat uitgeprobeerd. Ik heb op de statusbar van de playbook op het poppetje getikt welke de ontwikkelingsmodus aangeeft. Daarin zie ik twee verschillende ip-adressen. De eerse is: 169.254.0.1, welke ik hier al vaker voorbij heb zien komen in het forum, de tweede is: 192.168.2.102. Als ik deze laatste vervolgens invoer bij ip-adres in de Dingleberry software (ik heb dan overigens al een update van de instellingen gemaakt en de dingleberry.bbb weer terug gezet en de playbook opnieuw opgestart en in devmode gezet en vervolgens weer gekoppeld aan de laptop) en ik op connect klik, dan krijg ik de melding: Warning: Permanently added ..........................(ip-adres) (RSA) to the list of known hosts. #
Ja het eerste IP adres is van de USB verbinding, de tweede van de wireless.
Succes met de laatste loodjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:19:
[...]

Ja het eerste IP adres is van de USB verbinding, de tweede van de wireless.
Succes met de laatste loodjes!
Appart. Als ik dat cmd venster met die Warning permanently......... sluit en ik klik in Dingleberry weer op connect, dan krijg ik uiteraard weer dat cmd venster, maar nu alleen met het hekje, deze "#" dus. Vraag me nu af of hij nu geroot is of niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronaldinho schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:26:
[...]

Appart. Als ik dat cmd venster met die Warning permanently......... sluit en ik klik in Dingleberry weer op connect, dan krijg ik uiteraard weer dat cmd venster, maar nu alleen met het hekje, deze "#" dus. Vraag me nu af of hij nu geroot is of niet :S
Dat hekje is toch het teken van infinite succes? Gefeliciteerd!
Updaten naar de nieuwste 2.0 versie en de launcher installeren.. :)

Volgens mij is het probleem bij mij dat mijn playbook geen PIN meer wil communiceren. Ik kan gewoon niet meer met de BB desktop software verbinden. En ook de 2.0 beta update komt niet door.. I AM FUCKED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:34:
[...]

Volgens mij is het probleem bij mij dat mijn playbook geen PIN meer wil communiceren. Ik kan gewoon niet meer met de BB desktop software verbinden. En ook de 2.0 beta update komt niet door.. I AM FUCKED
Dank je :)

Nou zit ik in WinSCP.
Adres doelcomputer: 169.254.0.1
Gebruikersnaam: devuser
Bestandsprotocol: SCP
Vervolgens klik ik op inloggen, maar dat gaat niet goed, wat doe ik fout (voordat ik dit programma startte had ik het cmd scherm al aan staan, middels dus alleen #
Of moet ik eerst nog wat anders doen, voordat ik in Winscp op de inlogbutton klik?
Stom, moest eerst updaten naar 2.0. Ok, update nu aan het downloaden.
Vraagje over WinSCP: bij "omgeving" -->"scp" moet je in het rechter menu bij "shell" iets invullen? iemand een idee wat? Hoe kom ik aan een privesleutelbestand (ppk)?Aha, dat doe je dus via het progr. Puttygen.

[ Voor 19% gewijzigd door ronaldinho op 13-01-2012 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
zelfslfs Cut the Rope is nu verkrijgbaar in de Appworld..! wordt steeds leuker en er komen steeds meer applicaties voor de playbook beschikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:34:
[...]

Ik kon op een gegeven moment ook geen connectie meer krijgen maar via de "Playbook uit" methode lukte dat wel en kon ik de software opnieuw laden. Onder het mom, "niet geschoten ........"
  • Power down your PlayBook (hold the Power button then choose Turn Off)
  • Open Desktop Manager on your PC
  • Connect your PlayBook
  • Desktop Manager will present a menu, from there choose Update

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Shizzel026 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:34:
Apps? Android?

Op http://liliputing.com/201...-blackberry-playbook.html staat o.a. het volgende:
Because while it’s certainly cool that PlayBook OS 2 lets you run repackaged Android apps that have been converted to RIM’s .BAR format, it’s way cooler to just install them as if you’re using a regular old Android device via the Market. It’s also a lot easier and makes a wider selection of Android apps available for the PlayBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 00:02:
[...]

Ik kon op een gegeven moment ook geen connectie meer krijgen maar via de "Playbook uit" methode lukte dat wel en kon ik de software opnieuw laden. Onder het mom, "niet geschoten ........"
  • Power down your PlayBook (hold the Power button then choose Turn Off)
  • Open Desktop Manager on your PC
  • Connect your PlayBook
  • Desktop Manager will present a menu, from there choose Update
Dat was de enige manier om hem de pb nog te laten zien als playbook, maar met pin 0. En dan gaat hij die mega purge van bijna een Gb downloaden die ik hierboven heb beschreven. Na die installatie werd hij nog steeds niet herkend. Intussen heb ik het gevonden. Het zat hem in de LAN 6 verbinding, die doet het nu weer goed en daardoor kan ik ook weer verbinden. Vanavond misschien nog een ultieme poging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronaldinho schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 00:55:
[...]

Op http://liliputing.com/201...-blackberry-playbook.html staat o.a. het volgende:
Because while it’s certainly cool that PlayBook OS 2 lets you run repackaged Android apps that have been converted to RIM’s .BAR format, it’s way cooler to just install them as if you’re using a regular old Android device via the Market. It’s also a lot easier and makes a wider selection of Android apps available for the PlayBook.
Ik wacht gewoon af op OS2 en weet dan ook dat het werkzame apps zijn en niet halfgebaken apps die
steeds crashen. Ik gebruik mijn playbook steeds meer en vooral voor internet -email - chat en strips lezen en voorlezen voor de kids. Is gewoon super :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ook ik wacht op de officiele update. Tot nu toe gebruik ik hem puur om mensen mijn foto's/filmpjes te laten zien. Het zou wel fijn zijn als de Playbook zich zou tonen als een verwisselbare schijf bij het aansluiten op een PC. Maar dat zal vast niet in de update zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-10 16:29

cdoens

Peugeot-gek

ajhaverkamp schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:40:
Ook ik wacht op de officiele update. Tot nu toe gebruik ik hem puur om mensen mijn foto's/filmpjes te laten zien. Het zou wel fijn zijn als de Playbook zich zou tonen als een verwisselbare schijf bij het aansluiten op een PC. Maar dat zal vast niet in de update zitten.
Je kan hem mappen als drive. Ding is via WiFi gewoon beschikbaar. Alleen dan moet je misschien wel ff een fixed IP adres meegeven of zorgen dat je hem via de netwerkname mapped.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
ajhaverkamp schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:40:
Mijn playbook mapt zich automatisch op de Z schijf? Als verwisselbare schijf dus.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

rscheper schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:19:
[...]
Mijn playbook mapt zich automatisch op de Z schijf? Als verwisselbare schijf dus.. :)
Als je de Blackberry Desktop software geinstalleerd hebt (of ben ik nu zo stom dat ik dat braaf gedaan heb, terwijl het hiervoor niet nodig is). Ik heb thuis 1 PC die al dit soort software draait, voor de TomTom, Nokia, etc. Die software wil ik niet op al mijn PC's hebben. Zeker niet op mijn netbookje. Nu kan ik dus enkel draadloos bestanden overzetten (als ik die Blackberry Desktop PC niet gebruik). Daarvoor heb ik een Wifi accesspoint nodig. Dit zou dus niet lukken als ik bv enkel mijn netbook en Playbook bij me heb. Ik zou de Playbook graag gewoon aan de netbook kunnen koppelen (op vakantie) om het 1 en ander over te zetten.

Vanavond zal ik de Playbook eens aan mijn normale werkplek hangen zonder extra software, kijken wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Ik heb de desktop software inderdaad ook geinstalleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rscheper schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:19:
[...]

Heb ik ook alleen zit het soms mijn western digital hub player dwars welke ook online zit.Krijg je een botsing en reset mijn computer soms spontaan. Lees blauwe jongen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Vanmorgen, voordat ik na het werk ging, nog wat lopen pielen m.b.t. de laatste 3 regels die ik moest invoeren in cmd van Dingleberry (o.a. kill android player). Afijn, dit heb ik vanmorgen dan voor elkaar gekregen met als resultaat een geroote Playbook met een Android market :)
Bedankt voor deze en gene voor het geven van de nodige instructies.

Eindelijk push email via wifi met notificatie links bovenin+geluidsmelding bij gebruik van Hotmail (Microsoft+Seven).

[ Voor 14% gewijzigd door ronaldinho op 13-01-2012 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritbd
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-05-2013
Net bij Intertoys een Targus Zierra leather portfolio for Blackberry tablet gekocht.
Was afgeprijst van 39,90 naar 9,90
superding, echt leer en ziet er heel professioneel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSpoof
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-10 19:27
gerritbd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 18:32:
Net bij Intertoys een Targus Zierra leather portfolio for Blackberry tablet gekocht.
Was afgeprijst van 39,90 naar 9,90
superding, echt leer en ziet er heel professioneel uit.
Cool, morgen even kijken. Heeft die ook een stand?

FNAC 16 GB status overzicht: www.outfitted.nl , stuur me een DM met jou status om het nog completer te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SuperSpoof schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 18:44:
[...]

Cool, morgen even kijken. Heeft die ook een stand?
Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/6/8/3/6/9005000011526386_4.jpg

Nog meer plaatjes...

[ Voor 60% gewijzigd door hardware-lover op 13-01-2012 19:46 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien beetje offtopic maar wel erg leuk ervaring om te lezen:
http://forums.crackberry....r-versus-playbook-688389/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSpoof
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-10 19:27
Weet iemand of die aanbieding bij elke intertoys is? Ik heb er net 1 gebeld maar daar kreeg ik een meisje die nog net wist wat een tablet was en mij niet kon vertellen welke hoesjes erbij hoorde.

FNAC 16 GB status overzicht: www.outfitted.nl , stuur me een DM met jou status om het nog completer te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SuperSpoof schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 19:54:
Weet iemand of die aanbieding bij elke intertoys is? Ik heb er net 1 gebeld maar daar kreeg ik een meisje die nog net wist wat een tablet was en mij niet kon vertellen welke hoesjes erbij hoorde.
Dat lijkt me wel, in Sint Oedenrode waren ze op vorig weekeinde maar daar zijn ze afgelopen dinsdag weer binnengekomen en aangeboden voor de aanbiedingsprijs. Als je het juiste typenummer opgeeft dan kunnen ze het zo opzoeken >> Targus Zierra (THZ053EU).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
*weg* hier is het forum niet voor bedoeld.

[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 14-01-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 3.5 uur downgrade / upgrade heb ik nu dit:

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimage.org/jcnehju97/update.jpg

EINDELIJK... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JasperBrouwer schreef op zondag 01 januari 2012 @ 18:10:
Zoals beloofd de manier hoe het bij mij is gelukt om op 2.0.0.6149 de Android Market te krijgen (via Windows).

- Volg deze tutorial om te downgraden naar 1.0.8 (http://opensourcebb.com/2...e-playbook-os-local-copy/) en daarna weer te upgraden naar 2.0.0.4869.
- Download Dingleberry en volg de instructies (http://www.dingleberry.it/)
- Upgrade weer naar 2.0.0.6149 via de Playbook zelf (Instellingen -> Software-updates).
- Download Google Apps (http://goo-inside.me/gapps/gapps-gb-20110828-signed.zip) en unzip het.
- Download de Honeycomb Launcher (http://www.multiupload.com/MWC2OJ8IHN) en installeer hem doormiddel van DDPB 1.0.7 (http://www.filearchivehav...s/pb/DDPB%20Installer.msi)
- Start Dingleberry en SSH naar je Playbook (zodat je verbonden bent).
- Download en start WinSCP (http://winscp.net/eng/docs/lang:nl).
* Hostname: 169.254.0.1
* Protocol: SCP
* Username: devuser
- Upload nu de GApps naar "/" (dus de system en MET-INF map).
- Verwijder SetupWizard.apk uit /system/apps
- Ga terug naar de terminal in Dingleberry en voer de onderstaande commando's uit:
* cd /apps/sys.android.HIER STAAN HEEL VEEL CIJFERS DIT IS BIJ IEDEREEN ANDERS.ns/native/scripts
- Start de HCL Updater uit de applicatie lijst en als het goed is staat daar een volledig werkende Android Market.
Is er een reden waarom je specifiek een oude versie van DDPB aangeeft?
Ik heb maar het zekere voor het onzekere genomen en gedowngrade, heb er al genoeg uren in zitten nu.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperSpoof schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 19:54:
http://www.intertoys.nl/g...ren-opbergtas-583912.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 23:34:
Na 3.5 uur downgrade / upgrade heb ik nu dit:

[afbeelding]

EINDELIJK... 8)
Gefeliciteerd!
Zo, daar staat wel een heel verhaal in je cmd zeg! Was bij mij niet zo, maar maakt verder ook niet uit, als ie maar geroot.is :)
Heb de market er sinds vanmorgen werkend erop staan, jij ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronaldinho schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 01:04:
[...]

Gefeliciteerd!
Zo, daar staat wel een heel verhaal in je cmd zeg! Was bij mij niet zo, maar maakt verder ook niet uit, als ie maar geroot.is :)
Heb de market er sinds vanmorgen werkend erop staan, jij ook?
Nee, ik ben er nog niet.. :(
Hij heeft het weer begeven, moet weer helemaal opnieuw beginnen. Ach ja, elke keer een stapje verder moet ik maar denken..
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist ook de Targus case besteld bij de Intertoys via de bovenstaande link! Ziet er goed uit voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 01:11:
[...]

Nee, ik ben er nog niet.. :(
Hij heeft het weer begeven, moet weer helemaal opnieuw beginnen. Ach ja, elke keer een stapje verder moet ik maar denken..
:X
Dat is k*t. Hoezo heeft ie het begeven? Hoe en waar merkte je dat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronaldinho schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 01:21:
[...]

Dat is k*t. Hoezo heeft ie het begeven? Hoe en waar merkte je dat aan?
De root ging op zich goed, maar halverwege het terugzetten van die Dingleberry settings file, crashte de boel en ging hij in de reboot. Niet goed dus, maar de root leek op zich ok dus ik ging gewoon door. Allemaal keyproblemen gehad, en zat er vast op dat ik geen rechten bleek te hebben om de gapps te kopieren, ook al zag ik wel over rwx dingen staan... Achteraf beter meteen weer 1.0.8 erop kunnen zetten. Daar gaan we weer, hij is nu weer die file van bijna 1 Gb aan het downloaden, dus ik ga slapen..

Trouwens, kan jij nu gewoon zowel op de wireless als met de wired IP verbinden met DingleSSH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 01:27:
[...]

De root ging op zich goed, maar halverwege het terugzetten van die Dingleberry settings file, crashte de boel en ging hij in de reboot. Niet goed dus, maar de root leek op zich ok dus ik ging gewoon door. Allemaal keyproblemen gehad, en zat er vast op dat ik geen rechten bleek te hebben om de gapps te kopieren, ook al zag ik wel over rwx dingen staan... Achteraf beter meteen weer 1.0.8 erop kunnen zetten. Daar gaan we weer, hij is nu weer die file van bijna 1 Gb aan het downloaden, dus ik ga slapen..

Trouwens, kan jij nu gewoon zowel op de wireless als met de wired IP verbinden met DingleSSH?
Ergens in dit forum staat vast.wel een link voor de 1.08 welke 200MB groot is of heb je dat al geprobeerd?
Ik heb het nog niet geprobeerd om wireless verbinding te maken met DingleSSH. Morgen maar eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronaldinho schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 01:34:
[...]

Ergens in dit forum staat vast.wel een link voor de 1.08 welke 200MB groot is of heb je dat al geprobeerd?
Ik heb het nog niet geprobeerd om wireless verbinding te maken met DingleSSH. Morgen maar eens proberen :)
Ja die heb ik op zich ook gewoon, maar die kan je dus niet installeren als je tablet eenmaal zodanig naar de ruk is dat hij hem niet meer herkent met de BB software. Dan is het gewoon harde reset tijd en zet hij automatisch het complete OS terug, niet alleen de update naar 1.0.8.xxxx vanaf een andere 1.0.xxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 01:27:
[...]

Kan wel met wired IP (usb) verbinden, maar wireless niet (hij bleef op "connecting..." staan en verder gebeurde er niks en kwam ook verder niks in beeld, al helemaal geen cmd. Heb 'm 15 minuten zo laten staan, zonder resultaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat je de playbook kunt benaderen vanaf een laptop, maar kun je ook de laptop benaderen vanaf je playbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:38:
Ik weet dat je de playbook kunt benaderen vanaf een laptop, maar kun je ook de laptop benaderen vanaf je playbook?
Misschien via Android d.m.v. een bestandsbeheer app zoals ES File Explorer?
Heb er niet zoveel verstand maar daar kan je het een en ander instellen om bestanden te delen via een LAN.
Misschien iemand die hier wat meer over kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperBrouwer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-10 19:39
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 00:30:
[...]

Is er een reden waarom je specifiek een oude versie van DDPB aangeeft?
Ik heb maar het zekere voor het onzekere genomen en gedowngrade, heb er al genoeg uren in zitten nu.. :)
Bij mij werkt 1.0.8 niet vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muddie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-12-2022
@koeskoes
Met ES File explorer (Android applicatie) kan dat inderdaad vrij eenvoudig.
Je kunt een gedeelde map of een NAS toevoegen. Deze kun je dan vanuit je Playbook benaderen.
Er zit ook een music player en foto viewer ingebouwd, zo kan je dus muziek van je NAS/PC afspelen op je PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft die Intertoys case een zwarte of rode binnenkant?
Pagina: 1 ... 9 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is ALLEEN bedoeld voor het bespreken van de tablet zelf.